gerlag schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:46:
[...]
Dat is toch wel een fantastisch bericht.
Bam, gelijk 'on target' na een defrost. De vraag dringt zich (bij mij althans) op of het nu om een firmware of toch een hardware verschil gaat tussen de éénfasige broertjes (of zusjes?) van jouw LG ,.Jammer dat een firmware upgrade door een monteur ter plaatse moet worden uitgevoerd en -dus- relatief kostbaar is. Het zou LG sieren als ze iets konden bedenken om het zelf of door een lokale installateur te laten doen. Als het inderdaad aan de firmware ligt, natuurlijk.
Het lijkt er zelfs op dat je het @
paQ script, althans de peak control, niet eens nodig hebt.
Ben nog wel even benieuwd naar de thermische massa van je afgiftesysteem, vvw, buffer, e.d. Heb ik even niet mee helder tussen alle subdiscussies hier in dit topic.
Hierbij weer een update, hele week rustig gelopen, COP van rond de 5, Ben zeer tevreden!!
Zou zo graag willen dat we er achter kunnen komen welke firmware versie, niet de RMC versie, ik heb t.o.v. anderen, om te bepalen of dat ook de reden is waarom deze zo mooi loopt, en daarmee ook jullie help.
Mocht iemand weten hoe we daar achterkomen, dan hoor ik het graag.
Ik heb nu een weekl ang ook de peakcontrol in het script van @
paQ uitstaan, een paar keer een defrost gehad, en dat werkt ook prima. Zit nu te denken om ook de AI van LG te gaan gebruiken...
Dan houd ik de ESP alleen om sensoren uit te lezen... En mogelijk Silent On/Off op basis van buitentemperatuur.
@
gerlag mijn afgifte staat hieronder in de tabel, berekend bij TA 35. Verder geen buffer o.i.d., gewoon monobloc rechtstreeks op de afgifte aangesloten.
Stooklijn -20 -> 46 en 18 -> 26
RMC Instellingen:
Stuur op warmte (stooklijn middels script van @paQ op boardje van @AUijtdehaag )
Temperature Sensor: Water (default)
Control Method: Optimal Flow Rate (default)
Pump Capacity: 50% (aangepast van 100%, de default)
Fixed Flow Rate: 26 (default)
Fixed dT: 5 (default)
Heating temp. setting: Outlet (default)
Hysteresis Heating Water: -2.0 en 2.0 (default)
Tabel afgiftessyteem:
HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb