Toon posts:

LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Het Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #8-topic is een goudmijn aan informatie over Lucht/Waterwarmtepompen maar discussies over specifieke modellen kunnen nogal ondergesneeuwd raken.

Omdat er inmiddels best een aantal Tweakers een LG warmtepomp heeft geïnstalleerd, lijkt het me handig om ook een topic te hebben voor de warmtepompen van LG.
Panasonic monoblock bezitters:
Panasonic monoblock warmtepompen topic deel 1
.
Vaillant aroTHERM bezitters:
Vaillant aroTHERM warmtepomp ervaringen

In dit topic is er ruimte om dingen die specifiek zijn aan de LG Therma V (monoblock) warmtepompen te bespreken. Denk aan specificaties, installatiehulp en specifieke instellingen of eigenaardigheden. Als daar behoefte aan is kunnen de niet-monoblock LG modellen ook besproken worden.
Buitenunits
De LG Therma V R32 monoblocks zijn verkrijgbaar in 5, 7 en 9 kW met enkele fan/enkelfase en 12, 14 en 16 kW met dubbele fan en een keuze tussen enkelfase of driefase. Ze zijn scherp geprijsd en geven volgens de specificaties hun volledige vermogen af tot -7˚ bij een watertemperatuur tot 60˚. In de praktijk blijkt dat echter niet haalbaar, zeker rondom het vriespunt waarbij de unit snel dichtvriest.

In tegenstelling tot de Panasonic monoblocks zit er geen backup heater ingebouwd.

De behuizing is IPx4 rated en kan dus tegen spatwater.
Foto's

Aanschaf
Ik heb mijn LG Therma V R32 7kW unit gekocht bij eMundia in Slovenië. De communicatie verliep via email prima in het Engels. Betaling ging vooraf via bankoverschrijving en het transport liep gesmeerd.
Installatie
Installatie van de LG monoblocks is eenvoudig. Achterop zitten twee 1" buitendraad aansluitingen voor het CV-water. Verder heeft de unit stroom nodig (er wordt een 23A groep gespecificeerd maar ik gebruik een gewone 16A groep) en moet er een (meegeleverd) kabeltje naar de thermostaat (meegeleverd) worden getrokken. Als dat allemaal aangesloten en gevuld is is de unit verder plug-and-play: na een paar minuten komt er warm water uit de uitgaande leiding.
ISDE subsidie
@Noord27 is op onderzoek uitgegaan waarom de U43 5, 7 en 9kW worden geclassificeerd als 5kW voor het subsidiebedrag. De importeur heeft het vermogen zo doorgegeven dus voor alledrie de modellen in 2020 in aanmerking voor € 1800 ISDE subsidie (€ 2700 in 2022). De vernieuwde U44 modellen worden geclassificeerd als 6kW en komen in 2022 in aanmerking voor € 2850 subsidie.
Thermostaat/controller

De LG PREMTB100 controller wordt meegeleverd met de R32 monoblocks. Je komt in het installateursmenu door als je het settings-tandwiel in beeld hebt het pijltje naar boven in te drukken. De toegangscode komt overeen met de vier cijfers van de firmwareversie die onderaan in beeld staan.
Observaties
In mijn geval begint het eerste stookseizoen met de LG 7kW net. Gaandeweg komen we hopelijk meer te leren over het gedrag.
Update 2022
Ik verwarm mijn huis met overbemeten radiatoren. Aan aanvoerwater van 35˚C heb ik genoeg maar ik heb weinig buffercapaciteit. Onder de -5˚C en boven de 5˚C werkt de unit in mijn situatie perfect. Na twee winters met de LG HM071M.U43 valt vooral het vermogen rondom het vriespunt tegen. De unit start na een defrost op vol vermogen op om weer snel dicht te vriezen. Door die defrosts wordt het gemiddelde vermogen van 7 kW niet gehaald.

De bottleneck is hier het regelgedrag en de grootte van de verdamper. Voor zover we hebben kunnen ontdekken is er geen verschil tussen de 7kW en 9kW. Het is te verwachten dat ook de 5kW unit exact hetzelfde is. Het verschil in vermogen tussen de drie units is waarschijnlijk niet zo groot als de sprong van 5-7-9 doet vermoeden.

Idle stroomverbruik is rond de 8-14W.
Tweakers met een LG warmtepomp
  • @David (Arnhem): LG HM071M.U43 uit Slovenië (eMundia)
  • @Noord27: LG HM071M.U43 uit Italië (Climaway)
  • @joep2020: LG HM091M.U43 met driewegklep en 300l boilervat
  • @Huupke: LG 12kW split
  • @JanAllElectric: LG Therma V HM091M.U43 en Atlantic V3 200l warmtepompboiler
  • @Cees-JanH: LG Therma V HM091M.U43
  • @arjanrr: LG Therma V HM091M.U43 met driewegklep en boilervat
  • @El BodhisatvaLG 9KW R32 Monobloc uit Italie en Atlantic V4 warmtepompboiler
  • @FOHendriksLG Therma V HM091M.U43 gekocht bij eMundua uit Slovenië.
  • @tolunaygul12LG Therma V HM091MR.U44
  • @hupie679 (omg. Hilversum): 7kw Monoblok
  • @Paul Joosten(omg. Veendam): HM163MR.U33
  • @marchel001(Zevenaar) LG THERMA V HM091MR.U44 (aanleunwoning), LG THERMA V HM121MR. U34 (woonhuis)
  • @GeorgeUT(omg. Holten) LG HM071M.U43 aangesloten op een OEG combi zonneboiler 516000572 400L
Wil je opgenomen worden in deze lijst, stuur dan even een DM of plaats een reactie in dit topic. Als je geen bezwaar hebt dat medetweakers uit de buurt contact met je opnemen mag je je woonplaats erbij vermelden.
Referenties
Domosapiens in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #8"
Domosapiens in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #8"

[Voor 14% gewijzigd door David op 20-03-2023 12:13]

Dato DUO synth voor twee

• David
Hoe stel je de AI in op een bepaalde kamertemperatuur? Ik kan alleen plussen of minnen instellen.

Dato DUO synth voor twee

• David
Als de unit > 1,5kW trekt hoor ik hem best duidelijk, zeker de diepe brom van de compressor die niet weg is in de stille modus. Hier geen extra geluidsisolatie overigens; alleen een stel dikke rubber voeten onder de unit.

Ik heb de Panasonic en de LG nooit naast elkaar gehoord (kan dat ergens?) maar subjectief zou ik zeggen dat de Panasonic stiller is. Het koude seizoen moet nog beginnen. Misschien kan @thido er over een tijdje wat licht op schijnen. Hij heeft zijn 5 kW Panasonic vervangen door de 7kW LG.

Dato DUO synth voor twee

• David
rykers158 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:53:
[...]
Paar zaken waar ik nu tegen aan loop is dat er wat rammelt bij de aansluitingen enndat de platen aan de voorzijde geluidproduceren bij iets hogere toerentallen.
In het algemene wp topic begreep ik dat @thido hier ook last van heeft gehad?
Ik ben nog niet op zoek gegaan naar een oplossing. Als het eind volgende week wat kouder wordt zal ik eens op onderzoek uitgaan.
Het helpt soms om de behuizing opnieuw dicht te schroeven. Door te kloppen kun je wel horen waar de rammeltjes zitten. Wat extra rubber of isolatiemateriaal kan overigens geen kwaad.
Tweede wat mij opvalt is dat de wp die nu op auto staat regelmatig even de waterpomp aanzet. Is dit bekend gedrag? Want ik zie niet echt een reden dat er circulatie nodig is.

[Afbeelding]
Je kunt in het installateursmenu instellen hoe lang de pomp aan staat en hoe lang de rusttijd ertussen is. Volgens mij doet 'ie dit om de watertemperatuur te kunnen meten. Zelf heb ik hem op 2 min. aan en 8 min. uit staan.

Dato DUO synth voor twee

• David
De groene stekker hangt inderdaad in een donker hoekje aan de rechterkant van de unit, vlak boven de schroefterminals. Dat hadden ze best wat mooier mogen doen, zeker voor een stekker die essentiëel is voor de werking van het apparaat.

Dato DUO synth voor twee

• David
De LG heeft geen ingebouwde verbruiksmeter. Daarvoor heb je een RS485 module en RS485-verbruiksmeter nodig. Vooral die module is een prijzig apparaatje.

Ik heb zelf een DIN kWh-meter met Modbus uitgang aan de unit geknoopt zodat ik het verbruik op afstand kan uitlezen

Dato DUO synth voor twee

• David
dirkdeman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:48:
Is het bij de LG mogelijk om, net zoals bij de Panasonic, de aansturing via Home Assistant te laten doen? Pvoor de Panasonic geldt dat je dit met een extra printplaatje (Heishamon) kan doen.
Voor zover ik weet is er voor de LG (nog?) niet zo'n printje. Er zit wel een RS485-connectie in de unit én een USB-poort (met propriëtair stekkertje) maar als je daar iets mee wilt doen zul je aardig wat speurwerk moeten verrichten.

Je kunt overigens wel met een extern relais de thermostaat in- en uitschakelen dus dat kun je wel eenvoudig automatiseren.

Ik heb zelf een modbus kWh-meter in de unit gebouwd die ik in Home Assistant uitlees waarmee ik in ieder geval kan zien wat het energiegebruik is.

Dato DUO synth voor twee

• David
In de winter lijkt me het risico op legionella sowieso minder groot.

En is het niet zo dat de LG bij lage buitentemperaturen wel hogere temperaturen kan genereren maar dan met een kleiner vermogen? Dus dat je tegen het einde van je SWW run bijvoorbeeld maar met 4 of 5 kW aan het verwarmen bent maar wel die 58 graden haalt?

Al met al overigens nog weinig relevant met dit warme herfstweer...

Dato DUO synth voor twee

• David
Is dat kortstondig? Want dan kan het zijn dat 'ie aan een defrost bezig is. Hij bromt en pompt dan maar onttrekt juist warmte uit je huis om de verdamper te ontdooien. Na een paar minuten moet dat wel afgelopen zijn en moet er weer warm water uit komen.

Met dit koude, vochtige weer heeft bijna iedereen daar last van.

Dato DUO synth voor twee

• David
Helpt het om de stooklijn omhoog te zetten of silent mode uit te setten? 1,6kW opgenomen vermogen is bij lange na niet het maximum dus hij moet meer warmte kunnen leveren.

Dato DUO synth voor twee

• David
Anarrima schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:07:
[...]
Al met al ben ik nog niet content met zijn gedrag vandaag, ik moet nog maar eens gaan sleutelen aan de stooklijn aan de hand van de vele voorbeelden.
Ik denk dat niemand met een lucht/waterwarmtepomp vandaag staat te juichen bij het gedrag van zijn/haar warmtepomp. Dit weer met hoge luchtvochtigheid en lage temperatuur is funest voor de prestaties. Ook in het algemene lucht/waterwarmtepomptopic wordt er nogal geklaagd. Als het warmer óf kouder wordt werkt het allemaal weer wat beter.

Dato DUO synth voor twee

• David
In de tabellen wordt duidelijk aangegeven dat het vermogen inclusief 'defrost effect' is. Uit de 5,5kW/7kW/9kW zou je dus wel echt een gemiddelde van 5,5/7/9 kWh thermisch per uur mogen verwachten.

Dato DUO synth voor twee

• David
Dank voor je verslag, Bert. Ik vind het juíst leuk dat hier op Tweakers mensen zitten die de installatievoorschriften naast zich neerleggen en met creatieve oplossingen komen.

Klopt het dat je huis veel beter geïsoleerd is dan het bouwjaar doet vermoeden?

Dato DUO synth voor twee

• David
Het lijkt erop dat de unit met een vaste interval een defrost uitvoert. Bij mij is dat elke 50 min.

Dato DUO synth voor twee

• David
Als geluidsproductie geen rol speelt ligt de keuze voor de 9kW Silent niet voor de hand. Het verschil in efficiëntie verdien je denk ik niet snel terug. Wel moet je dan zeker weten dat je bij het weer van nu (rond het vriespunt en hoge luchtvochtigheid) genoeg hebt aan het vermogen van de normale 9kW unit.

Dato DUO synth voor twee

• David
Hier het zelfde verhaal. De LG voldoet bij mij voor nu. Waarschijnlijk wordt dat in de toekomst veel beter als ik mijn convectorputten in de woonkamer vervang door vloerverwarming.

Waar de LG vooral enorm goed op scoort is de erg lage prijs voor de geleverde prestaties. Als je de defrosts even negeert haalt de LG met gemak alle waarden in de tabellen. Alleen hakken de defrosts er in ons vochtige klimaatje aardig hard in. Als je daar rekening mee houdt en dus niet op het randje gaat zitten is de LG denk ik een prima keus.

Dato DUO synth voor twee

• David
Ja dat klopt, maar in het geval van de LG mag je dus niet 100% varen op wat er in de specificatietabellen staat. In de praktijk merken we dat de defrosts echt enorm veel vermogen opvreten.

Dato DUO synth voor twee

• David
Zit dat backup element standaard in de 12kW R32 split? Of heb je die er als optie bij laten installeren?

Dato DUO synth voor twee

• David
Ik heb de 17A begrenzing erop staan en dan zie ik hem ook echt niet boven de 17A gaan. Ik vermoed dat je de verkeerde dipswitch om hebt staan...

Dato DUO synth voor twee

• David
Ik zie een sterke correlatie tussen luchtvochtigheid en de prestaties van de LG. De afgelopen weken/maanden was de luchtvochtigheid hier in Gelderland bijna continu boven de 90%. De defrosts hakken aardig in op het vermogen waardoor er een soort vicieuze cirkel ontstaat. Als er dan te weinig vermogen over blijft om je huis op temperatuur te houden gaat de LG continu zijn maximumvermogen proberen te verpompen waardoor 'ie eerder dichtvriest en er een vicieuze cirkel ontstaat.

Bij @thido en @El Bodhisatva draait 'ie prima. Zij hebben een warmtevraag die past bij wat de unit kan leveren. Bij o.a. @JanAllElectric en @rykers158 loopt de unit op z'n tenen waardoor 'ie niet in z'n meest efficiënte bereik kan werken en dus vermogen mist.

Conclusie van dit verhaal: de LG 5/7/9 kW is in ons klimaat een prima warmtepomp voor huizen met een warmtevraag tot ca. 6kW. Daarboven is ook prima mits de vochtigheid laag is of je geen hoge aanvoertemperaturen nodig hebt. En daarmee hebben we meteen een goede verklaring waarom de LG units niet als 7 of 9kW units gezien worden voor de ISDE-subsidie.

Dato DUO synth voor twee

• David
Die fancoils hebben waarschijnlijk erg weinig waterinhoud dus binnen enkele minuten heeft de warmtepomp al het water op temperatuur.

Volgens mij kun je een paar dingen proberen:
- vloer toch een beetje open voor wat meer buffercapaciteit
- pompsnelheid omlaag om het water meer tijd te geven om af te koelen
- Ta toch omhoog om de afgifte van je fancoils te verhogen

Dato DUO synth voor twee

• David
doek55 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Onderstaand het energielabel van de Mitsubishi SW75YAA. Je ziet inderdaad dat deze beter presteert in ons klimaat dan de LG 9kW. Vooral bij hogere Ta valt de LG flink terug. Waarschijnlijk ligt dat dan toch aan de afmetingen van de verdamper. De compressor kan het probleem niet zijn, want die zit ook in de >9kW modellen.

Ik zie nu ook dat de LG 5, 7 en 9kW bijna hetzelfde vermogen hebben volgens het energielabel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mitsubishi SW75YAA:
[Afbeelding]

En dit is het label van de Panasonic 9J:
[Afbeelding]
Een andere overeenkomst tussen de Panasonic en Mitsubishi is dat ze een backup heater hebben. Misschien levert dat een hoger gemiddeld vermogen op in ons natte klimaatje.

Dato DUO synth voor twee

• David
Ik draai zonder antivries. Nog los van de kosten en milieu-impact gaat het ten koste van je COP en afgiftevermogen.

Als het buiten vriest draait je warmtepomp als het goed is, dus dan is er geen antivries nodig. In het geval van een calamiteit (stroomuitval als het buiten koud is bijv.) moet je wel je systeem leeg laten lopen om schade te voorkomen. Eventueel kun je daarvoor ook een vorstklep installeren die het systeem automatisch leegt als het water te koud wordt.

Dato DUO synth voor twee

• David
Het filter zit rechtsonder in de unit, vlakbij het drukmetertje. Een ronde metalen dop die je eraf kunt halen als je de clip er zijwaarts af wipt

Dato DUO synth voor twee

• David
Tof! Die 9kW silent is erg interessant. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, zeker rondom de defrosts. Kun je een tipje van de sluier oplichten over hoeveel je ervoor betaald hebt? Zit hij qua prijs meer in de buurt van de 5-7-9 kW met enkele fan of de 12+kW units met dubbele fan?

Dato DUO synth voor twee

• David
Qua prijs en formaat dus vergelijkbaar met de 12kW-versie. Ik ben benieuwd of het gewoon een geknepen 12kW is of dat ze nog bepaalde hardware-aanpassingen hebben gemaakt. Heb je bij het aansluiten van binnen extra isolatie zien zitten bijvoorbeeld?

Dato DUO synth voor twee

• David
1993jjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:14:
Ik heb hem gewoon op 16a en geen probleem.

Gemiddeld gebruikt die rond de 1000 tot 1500w terwijl hij aan staat. Met pieken naar de 2500 gezien.

[...]
De LG kan met gemak meer dan 16A trekken dus let daarop bij het aansluiten. Met een van de dipswitches kun je hem limiteren op 17A en als het echt koud is trekt 'ie dat ook. Dat gaat op een 16A groep in principe wel goed.

Dato DUO synth voor twee

• David
Heb je het systeem onlucht? Misschien zitten er wat luchtbellen waar ze niet horen.

Dato DUO synth voor twee

• David
@mouse86 Ik raad je aan nog even te spelen met pompsnelheid, aanvoertemperatuur en eventueel het waterzijdig inregelen van je systeem.

Je zegt dat je alleen de werkkamer verwarmt. Grote kans dat je veel te weinig afgiftevermogen hebt om de warmtepomp lange runs te laten maken. Een buffervat helpt niet om je afgiftevermogen te verhogen dus daar schiet je weinig mee op. Ik denk dat je al veel rustiger regelgedrag krijgt als je de andere ruimtes in je huis rustig aan laat meeverwarmen en als je kijkt of je je afgifte kan vergroten.

Dato DUO synth voor twee

• David
sparkly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:43:
Goedenavond.

Is het mogelijk deze LG's samen te laten werken met de CV-Ketel? Als in bijvoorbeeld:
- LG monoblock opereert tot omstandigheden van een COP 3 en niet lager.
- Als het kouder wordt suppleert de CV-ketel bij aan het verwarmingscircuit.
Is het mogelijk de LG aan te sturen met een Toon? Koeling hebben we airco's voor, daar gaan we de WP niet voor gebruiken.

Hartelijk bedankt alvast.
De LG laten samenwerken met de cv-ketel kan prima. Je kunt niet precies instellen wanneer de cv-ketel ingrijpt maar als je dit topic goed doorleest is er wel wat aan te tweaken.

Of de Toon ermee werkt weet ik niet. De thermostaat moet in ieder geval wel 230V AC kunnen schakelen.

Dato DUO synth voor twee

• David
@mouse86 goed bezig! Ik doe ook graag mee.

Mocht je hulp op prijs stellen met het betaalbaar en maakbaar maken van de printplaat dan help ik je graag mee.

Dato DUO synth voor twee

• David
Anarrima schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:52:
[...]
Is een disclaimer nodig voor tweakers? O-) de meeste warmtepompen komen sowieso uit Slovenië garantie is dan ver te zoeken.
Ho ho, hier moet ik toch even op inhaken. Tot nu toe is eMundia bij problemen erg behulpzaam geweest. Bij een defecte unit van een non-Tweaker hier in de buurt heeft eMundia de defecte warmtepomp omgeruild voor een werkende en een monteur van LG Nederland werd langsgestuurd voor controle.

Dato DUO synth voor twee

• David
Cees-JanH schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:21:
[...]
Eigenlijk zou LG de software van de machine aan moeten passen. Zou dat ook iets zijn wat we zelf kunnen doen?
Dat is lastig te bepalen. De firmware van de LG PREMTB100 controller is gebouwd met open source componenten met GPL-licentie, dus die kun je downloaden vanaf de LG-site. Ik heb er zelf ooit eens in zitten neuzen maar niks gevonden wat met de regeling van de temperatuur te maken heeft.

De controller lijkt op een Linux-systeem te draaien.

Voor zover ik weet zijn er ook geen firmware upgrades beschikbaar, dus daar kunnen we ook weinig van leren.

Dato DUO synth voor twee

• David
Hou ons niet langer in spanning! Mogen we een github-link voordat het buiten weer onder de 5 graden duikt? O+

Dato DUO synth voor twee

• David
Mijn low-tech oplossing voor het probleem van overbelasten van de fases:
- Warmtepomp tussen 17u en 19u (kooktijd) op silent mode
- Warmtepomp 's nachts op silent mode
- EV 's nachts opladen met de timer in de auto

Dato DUO synth voor twee

• David
Zie de antwoorden van 123Arjan. De regels voor subsidie zijn aangescherpt; je mag de warmtepomp kopen waar je maar wilt zolang hij maar geïnstalleerd wordt door een erkend installateur.

Welk vermogen heb je nodig? Mijn ervaring is dat de LG bij lage temp en hoge luchtvochtigheid moeite heeft een hoge Ta te halen, maar dat zal er mee te maken hebben dat ik de 5,5kW die de LG dan levert ruimschoots nodig heb. Reken er dus niet op dat je de waarden uit de tabellen altijd zult halen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David
123Arjan schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:35:
De lg kan je rustig op 16a afzekeren
Er zit geen elektrisch element in, de Wp zelf neemt niet meer dan 16a(pak voor de zekerheid de trage automaat)
De enkelfase LG trekt in de praktijk meer dan 16A als je hem niet begrenst met de dipswitch. Zelfs dan trekt hij met gemak de limiet van 17A. Zomaar achter een 16A zekering hangen is dus niet aan te raden.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David
blinded schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:25:
In de openingspost gaat het over "vastvriezen" hoe zit dat nu in de praktijk?
-10 komt hier in belgië zelden voor eigenlijk..
Het vastvriezen komt ook bijna niet voor als het ver onder nul is. Het gebeurt vooral rond het vriespunt (zowel boven als onder) als er nog veel vocht in de lucht zit. De warmtepomp koelt de inkomende lucht af waardoor die minder vocht kan bevatten. Het vocht slaat neer op de verdamper en bevriest meteen.

Hier thuis zijn de defrosts de reden dat ik een andere warmtepomp overweeg. Op dagen dat het rondom het vriespunt schommelt doet de warmtepomp de hele dag door elke ~45 min een defrost. Na het ontdooien gaat de LG weer vol gas verwarmen waardoor de verdamper weer snel dichtvriest en er snel weer een nieuwe defrost nodig is.

De defrosts maken dat de LG 5, 7 en 9 kW in ons vochtige klimaat rond het vriespunt gelijk presteren, en wel allemaal rond de 5,5kW. Boven de 5˚C en onder de -5˚C halen ze hun beloofde vermogen wel.

Dato DUO synth voor twee

• David
Ik zie veel verzoeken voorbij komen om aan de WhatsApp-groep toegevoegd te worden, maar het lijkt me vooral fijn om alle discussie/vragen hier op het forum te laten plaatsvinden. Zo is de informatie publiek toegankelijk, doorzoekbaar en kan iedereen meedoen.

Dato DUO synth voor twee

• David
Pixal schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:39:
[...]

Zit in de LG geen eigen expansievat? Heb zelf de 7Kw in bestelling.
Jawel, in de unit zit een expansievat. Edit: sorry, was al beantwoord zag ik

[Voor 7% gewijzigd door David op 20-09-2022 21:47. Reden: vraag was al beantwoord]

Dato DUO synth voor twee

• David
Mijn HM071M.U43 trekt idle 4,7W bij geen warmtevraag dus 10-20W of zelfs 89W lijkt me wat veel.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee