Gisteren een mooie dag gehad hier in het zuiden (nabij Bergen op Zoom) met 3 defrosts.
In plaats van de warmtepomp te sturen regel ik de groepen van de vloerverwarming, om 8:30 zie je duidelijk dat de vloerverwarming van de woonkamer open gaat en de warmtepomp op een hoger vermogen gaat draaien.
Ik draai dit stookseizoen op warmte, 32 graden uitvoer (-5/+4), fixed flow (23L/min), altijd op silent.
48m2 vloerverwarming, gesloten verdeler (moet nog vervangen worden), zoneregeling
52m2 vloerverwarming, open verdeler, zoneregeling
handdoek radiator
1.0 radiator in garage
water/lucht verwarmer achter de WtW ventilatieunit
Bosch smarthome thermostaten en radiator thermostaatkranen (werken prima icm vloerverwarming)
Woonkamer overdag 22, nacht 20 graden (woonkamer is in de ochtend nog rond de 21 graden) (40m2)
Idee is dat als groepen dichtlopen de wp zijn warmte minder goed kwijt kan en een hogere uitgangstemperatuur geeft, hierdoor krijgen de groepen die nog vraag hebben een hogere temperatuur om die ruimtes versneld warm te krijgen.
Al met al vind ik dat in mijn geval de LG het prima doet, zowel verwarmen in de winter als koelen in de zomer.
LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West