Wat langer geduurd voor ik terug eens aan mijn pc geraakte maar het probleem is inmiddels opgelost door de tip van ZjelcoP.:
Ik dacht dat deze diende voor sanitair warm water maar dat was dipswitch 2.3. Het boilervat is nog niet aangesloten dus wou zeker zijn dat dit ook uit stond op de binnenunit. Maar hierbij heb ik de de verkeerde dipswitch uitgeschakeld.
Echter is de volgorde van links naar rechts voor de A en B aansluiting van de buitenunit en binnenunit omgekeerd. Dus ik denk dat ze dit zelf hiermee oplossen...
Maar dus nogmaals bedankt iedereen voor de hulp
als de installatie is afgewerkt post ik hier wel eens een fotootje
Dit heeft het dus helemaal opgelost, ik had voor het opstarten de dipswitches overlopen met de handleiding en had daarbij dipswitch 1.3 uit gezet (stond standaard aan).ZjelcoP schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:07:
[...]
Heb dezelfde warmtepomp zelf geïnstalleerd. Had ook deze storing. Check Dipswitch 1.3 op binnenunit, deze moet aan staan tbv communicatie. Staat niet in de handleidingKijk ook goed welke rij 1 en 2 is.
Succes!
Ik dacht dat deze diende voor sanitair warm water maar dat was dipswitch 2.3. Het boilervat is nog niet aangesloten dus wou zeker zijn dat dit ook uit stond op de binnenunit. Maar hierbij heb ik de de verkeerde dipswitch uitgeschakeld.
Binnen en buitenunit staan op 8 meter van elkaar. Ik bedoelde inderdaad SGG kabel, zit wel in dezelfde wachtbuis (van 160mm diameter) maar is dus inderdaad niet shielded. Maar bleek dus niet het probleem te zijn.walter_321 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:06:
[...]
De eerste opmerking die ik over dat probleem las was de kabels Wp of binnenunit eens om te draaien.
En strikt genomen dacht ik dat LG in de handleiding shielded kabel voorschrijft vanaf een bepaalde afstand (moet ik nog eens goed opzoeken) En komt mijn vraag: wat is XGG kabel juist? Ik ken SGG, niet XGG.
Eventueel fotos van waar je op binnenunit en buitenunit aansloot?
Walter
voor de volledigheid hier ook op antwoorden kabel werd dus A>A en B>B verbonden en hiermee werkt het gewoonwalter_321 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:09:
[...]
afhankelijk van het protocol moet je juist de A-B en B-A verbinden... Ik denk dat we officieel niet weten wat het protocol is. Standaard serieel is de kabels switchen.
Maar dus nogmaals bedankt iedereen voor de hulp
als de installatie is afgewerkt post ik hier wel eens een fotootje
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/84kabNHmdnZeC9F94sBWbGAV.jpg?f=user_large)
/f/image/2h0L2YjEjt3utrCm1iXOv0IU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IIQmDCPRgSSeKDU6gJHgPjQb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/04L50QPbyqvaf4TKsXKu0WKH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xeZvflFfKbCdwUkRgIsLTQBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wErKnwpKxHjtTHvnW0Vgd1pq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dvMeJ3PyW4JbREOULTb88O2O.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7eG88AC7t9vLpL8Dl3w8KvB2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pWz7WwV3mnYxxduQMYmnfHID.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/492Cou5FsBAXtYB611CgG2lW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1UnuLBgsRph4xnId0HbU4aOn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sieQ2eiaOpq8LuQSYwBNMGTW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtRqG16UvReGutQRU168QZ3b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PBN5hUr8cr1Ot2wGBjRS8LWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2TuVtrO7MxJReu93DQ0bGaZq.jpg?f=fotoalbum_large)