Even ter info bij het instellen van de water flow control: Pump capacity geldt altijd, ook in optimal flow rate, fixed flow rate en delta T. Dit is zeg maar de harde limiet waarop de waterpomp maximaal kan draaien. In de handleiding wordt dit niet vermeldt. Als deze te laag staat maar de warmtepomp wil volgens zijn regeling een hoger debiet halen komt er een ch14 flow error (ik weet niet of dit alleen for fixed flow rate geldt).
Ik heb hem hier op 100% staan met 20l/min op fixed flow rate op de 9kw unit. Omdat de weerstand van de parallelle buffer veel lager is dan de weerstand van de spiraal kan ik hier de pump capacity niet gebruiken als enige regeling. Door de spiraal krijg ik 23l/min en door de buffer 33l/min op 100%. Met fixed flow rate zie ik de waterpomp netjes terugregelen naar de ingestelde waarde.
Ik heb hem hier op 100% staan met 20l/min op fixed flow rate op de 9kw unit. Omdat de weerstand van de parallelle buffer veel lager is dan de weerstand van de spiraal kan ik hier de pump capacity niet gebruiken als enige regeling. Door de spiraal krijg ik 23l/min en door de buffer 33l/min op 100%. Met fixed flow rate zie ik de waterpomp netjes terugregelen naar de ingestelde waarde.
:strip_exif()/f/image/MouY4dOBbaolKGvUNzsgop1h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/31aEJXrx7EB3WlK3Cpd1Gdvd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SEZdi52NuRvS0QzJl9fIX7V9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BmkqQOLTergekR3P65LUcNrk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z0bdy8aPzZuakEonMAfm2M0l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OLNXm3m94MBQX12cHsbxZF1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/amgQZqOjdFSFge6QjBx3mC9o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0z1OSCWPWrzM5hwIMniO1M3v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HkjtcerzNYXSrQF8UalScQY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rHPVjoiyK5mXZEz92p7DjhN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4w9AQqAo0bb5Zm3aJm6zY9DQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RSRLoijNAypbJoGFlgnUcLNU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6nF1MjsIATGoB4lN1XiWtqiQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZFTL1WPISFYN2vgbP6IlYToz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iLMfDMH24RyIgqGtuo04os74.png?f=fotoalbum_large)