Ik kwam hier even spieken, want ik heb identiek hetzelfde probleem sinds woensdag. Ik heb al maanden niets gewijzigd aan m'n configuratie; maar ook mijn SWW run kreeg ik maar niet getriggerd. Ook onze WP draait in koelmodus deze dagen. De SWW-sensor temp gaat tot onder de 30gr ( en moppers van vrouwlief en kids dat het douchewater koud is), waar hij normaal onder de 55-57gr automatisch de SWW-run doet naar 65gr.rolandmegens schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:02:
Ik heb iets raar met mijn LG warmtepomp. Tot nu toe werkte altijd alles goed. Dus hij is lekker 4x per dag aan het koelen, en dan meestal 1x per 1-3 dagen een SWW run (tot 50 graden).
Echter merk ik nu ineens dat mijn water koud is, en wat ik ook doe, het lukt mij niet meer om de warmtepomp in de modus te krijgen dat hij SWW op gaat warmen. Alle schema's staan goed, alle instellingen zijn identiek gebleven, maar toch lukt het niet.
Ik heb al geprobeerd:Wat ik ook doe, hij wil maar niet het SWW opwarmen.
- Om de target temperatuur aan te passen naar 55 graden
- Koel-actie uit te zetten
- Koel-actie weer opnieuw aan zetten
- SWW modus uit / aan te zetten
- Via meterkast 5-10 minuten stroom van de groep af, en dan weer erop.
Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen? Ik wilde ook nog even restarten in het systeem zelf, maar dat kon ik zo even nergens vinden.
Update: uit het niks is hij ineens het weer gaan doen
Ook ik heb dezelfde acties gedaan. Ook via de app; via het display en via HA eea geprobeerd. Maar kreeg de SWW-run maar niet getriggerd. Volgens wat troubleshooting op het internet zou je een SWW-run via de app kunnen forceren door "Quick DHW Heating" aan te vinken. Maar ook daarmee gebeurde niets. En toen moest ook ik even weg en ging hij om 19:00 toch ineens de SWW-run draaien.
Op donderdag weer hetzelfde beeld (en moppers), hij triggert niet op de ingestelde hysterese. Om 08:30 vanochtend zou hij al onder de hysterese moeten zitten (65-7) maar wederom pas om 19:00 werd er een run getriggerd.
Ik heb geen tijdsschema's actief - hij draait 24/7 op dezelfde instelling.
AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP
/f/image/QAKEiDO1i5R9tpG8IEI1oQG8.png?f=fotoalbum_large)