LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

rolandmegens schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:02:
Ik heb iets raar met mijn LG warmtepomp. Tot nu toe werkte altijd alles goed. Dus hij is lekker 4x per dag aan het koelen, en dan meestal 1x per 1-3 dagen een SWW run (tot 50 graden).

Echter merk ik nu ineens dat mijn water koud is, en wat ik ook doe, het lukt mij niet meer om de warmtepomp in de modus te krijgen dat hij SWW op gaat warmen. Alle schema's staan goed, alle instellingen zijn identiek gebleven, maar toch lukt het niet.

Ik heb al geprobeerd:
  • Om de target temperatuur aan te passen naar 55 graden
  • Koel-actie uit te zetten
  • Koel-actie weer opnieuw aan zetten
  • SWW modus uit / aan te zetten
  • Via meterkast 5-10 minuten stroom van de groep af, en dan weer erop.
Wat ik ook doe, hij wil maar niet het SWW opwarmen.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen? Ik wilde ook nog even restarten in het systeem zelf, maar dat kon ik zo even nergens vinden.


Update: uit het niks is hij ineens het weer gaan doen :D
Ik kwam hier even spieken, want ik heb identiek hetzelfde probleem sinds woensdag. Ik heb al maanden niets gewijzigd aan m'n configuratie; maar ook mijn SWW run kreeg ik maar niet getriggerd. Ook onze WP draait in koelmodus deze dagen. De SWW-sensor temp gaat tot onder de 30gr ( en moppers van vrouwlief en kids dat het douchewater koud is), waar hij normaal onder de 55-57gr automatisch de SWW-run doet naar 65gr.

Ook ik heb dezelfde acties gedaan. Ook via de app; via het display en via HA eea geprobeerd. Maar kreeg de SWW-run maar niet getriggerd. Volgens wat troubleshooting op het internet zou je een SWW-run via de app kunnen forceren door "Quick DHW Heating" aan te vinken. Maar ook daarmee gebeurde niets. En toen moest ook ik even weg en ging hij om 19:00 toch ineens de SWW-run draaien.

Op donderdag weer hetzelfde beeld (en moppers), hij triggert niet op de ingestelde hysterese. Om 08:30 vanochtend zou hij al onder de hysterese moeten zitten (65-7) maar wederom pas om 19:00 werd er een run getriggerd.

Ik heb geen tijdsschema's actief - hij draait 24/7 op dezelfde instelling.

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP


  • Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
Luckeh schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 01:00:
[...]

Ik kwam hier even spieken, want ik heb identiek hetzelfde probleem sinds woensdag. Ik heb al maanden niets gewijzigd aan m'n configuratie; maar ook mijn SWW run kreeg ik maar niet getriggerd. Ook onze WP draait in koelmodus deze dagen. De SWW-sensor temp gaat tot onder de 30gr ( en moppers van vrouwlief en kids dat het douchewater koud is), waar hij normaal onder de 55-57gr automatisch de SWW-run doet naar 65gr.

Ook ik heb dezelfde acties gedaan. Ook via de app; via het display en via HA eea geprobeerd. Maar kreeg de SWW-run maar niet getriggerd. Volgens wat troubleshooting op het internet zou je een SWW-run via de app kunnen forceren door "Quick DHW Heating" aan te vinken. Maar ook daarmee gebeurde niets. En toen moest ook ik even weg en ging hij om 19:00 toch ineens de SWW-run draaien.

Op donderdag weer hetzelfde beeld (en moppers), hij triggert niet op de ingestelde hysterese. Om 08:30 vanochtend zou hij al onder de hysterese moeten zitten (65-7) maar wederom pas om 19:00 werd er een run getriggerd.

Ik heb geen tijdsschema's actief - hij draait 24/7 op dezelfde instelling.
Heel gek idee hoor, maar zit er misschien een begrenzing op dat hij niet kan verwarmen boven een bepaalde buiten temperatuur?

Probeer de buiten temperatuur sensor eens af te dekken van de zon of met een kleine ventilator te koelen (niet in koud water dompelen wat dan gaat denk ik heel de regeling van slag)

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West


  • rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:47
Casper de Boer schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 06:36:
[...]

Heel gek idee hoor, maar zit er misschien een begrenzing op dat hij niet kan verwarmen boven een bepaalde buiten temperatuur?

Probeer de buiten temperatuur sensor eens af te dekken van de zon of met een kleine ventilator te koelen (niet in koud water dompelen wat dan gaat denk ik heel de regeling van slag)
Dit kan het mogelijk zijn. Zou tenminste het wel verklaren dat hij het ineens weer doet.


@walter_321 hij zag dat het SWW maar 20 graden was in het vat. Dus die sensor werkte wel nog

[ Voor 8% gewijzigd door rolandmegens op 26-06-2026 07:12 ]


  • Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
rolandmegens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:11:
[...]

Dit kan het mogelijk zijn. Zou tenminste het wel verklaren dat hij het ineens weer doet.


@walter_321 hij zag dat het SWW maar 20 graden was in het vat. Dus die sensor werkte wel nog
Even een databook erbij gepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/973T_UaD1jbR3BQ4tmLy9WcBgZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAKEiDO1i5R9tpG8IEI1oQG8.png?f=fotoalbum_large
Lijkt er op dat je de sensor dus niet boven de 35 graden moet laten komen :)

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste