LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
mdvmine schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:19:
[...]

Tijdens defrost maakt hij meer geluid, dan hangt het af van de plaatsing en omgeving. In jouw geval klinkt op een dak en met veel vrije ruimte rondom (?) als een plaats waar invriezen weinig voorkomt. De paar keer per jaar dat hij dan iets meer lawaai maakt 5 min (maar alsnog minder dan een R32) zullen de buren niet merken.
Snap ik, maarja nadeel is dat die R290 een klap duurder is dan de R32 en ook nog een binnenunit nodig heeft waardoor het allemaal duurder uitpakt.

Maarja, geluid is ook wat waard. plus het scheelt wel weer kabels en een 3weg klep.

overigens, met die bijverwarmers, is er dan nog een electrisch element nodig in het SWW vat? lijkt me dat een R290 + bijverwarmers wel genoeg zijn dan?

• mdvmine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54
fjux schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:51:
[...]
overigens, met die bijverwarmers, is er dan nog een electrisch element nodig in het SWW vat? lijkt me dat een R290 + bijverwarmers wel genoeg zijn dan?
Ik heb zelfs geen bijverwarmers, maar alleen de schakelkast + 3wegklep voor het boilervat. Het is hoeveel noodvoorziening je wil treffen. De prijs kun je alleen zelf een beslissing over maken, daar kan ik je niet helpen ;)

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
mdvmine schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:53:
[...]

Ik heb zelfs geen bijverwarmers, maar alleen de schakelkast + 3wegklep voor het boilervat. Het is hoeveel noodvoorziening je wil treffen. De prijs kun je alleen zelf een beslissing over maken, daar kan ik je niet helpen ;)
Voor wat ik nu zag is het prijsverschil niet enorm met of zonder bijverwamers, maar moet nog ff goed zoeken.

Nadeel van de r290 vind ik vooral dat ie wat minder KW kan leveren, en dan ook nog duurder is, maar dat is mijn hoofd.

Heeft de r290 eigenlijk een expansievat in de buitenunit? Viel me op dat ze die benoemen in de binnenunit, dat vond ik wat vreemd met een monoblock.
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste