[quote]
PvdB_BL1 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:19:
[...]
@
kazemo Hierbij een foto van één van de twee verdelers. De andere is precies hetzelfde aangesloten.
[Afbeelding]
@
paQ Op donderdagavond de instellingen van de pomp gewijzigd naar vast waterdebiet van 15 en de watertemperatuur op 26 gezet. De buitentemperatuur op dat moment was 13. Gedurende de nacht koelde het buiten af naar 7 graden om 7:00 uur in de ochtend. In de woonkamer was het toen mooi 19,4 graden. Invoer/uitvoer op 25/26.
Gedurende de dag was het 8 graden buiten. Binnen bleef het mooi 19,5-19,7 graden (ook door invloed van zon door de ramen). Invoer/uitvoer 27/28.
Buitenunit zit op de fase met blauwe kleur (enige met relatief fors verbruik in deze fase dus representatief voor verbruik buitenunit).
[Afbeelding]
De nacht van vrijdag op zaterdag daalde de buitentemperatuur naar 4 graden (4:30 uur). Woonkamertemperatuur was toen gedaald naar 19. Ik heb daarom de watertemperatuur een graad verhoogd naar 27 (invoer/uitvoer was toen 24/26).
Om 7:00 uur had dit nog weinig effect, woonkamer was verder gedaald naar 18,9. Ik heb daarom de watertemperatuur verder verhoogd naar 28 (invoer/uitvoer was nog steeds 24/26).
Om 12:30 uur zorgde dit ervoor dat de woonkamer weer op 19,5 was beland. Buiten temperatuur was inmiddels ook verhoogd naar 9. Invoer/uitvoer toen 29/29.
Om 21:30 uur was het buiten 5 graden, binnen mooi 19,5 en invoer/uitvoer stond op 26/30.
Zaterdag zie je wel weer een aantal hogere pieken en onrustiger gedrag. Mogelijk dat ik de watertemperatuur langer op 27 had moeten laten staan i.p.v. verder verhogen naar 28...
inderdaad iedere groep/slang heeft een appart 24v zone ventiel(aangestuurd door ruimte thermostaat welke is niet aangesloten is op WP staat los ervan).........+iedere groep heeft instelbare flow meter(regel baar)........daar is ook iets mee te doen maw inregelen.....ik neem aan dat een installateur dit aan heeft gelegd laat die dat ook doen!!!!
[
Voor 7% gewijzigd door
kazemo op 26-11-2023 10:47
]