Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.591 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 15:06

Bloodclot

Jawier!

MikeyMan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:18:
Hier staat een regel extra:

https://www.hartvannederl...coronaregels-op-bruiloft/

Had een hoop heisa gescheeld.
Maargoed, nu krijg je de volgende discussie; z’n schoonmoeder dan?

[Embed]

Bijna de 2000 *O*

-O-
Mja, IC vrijwel gelijk
Ziekenhuisopnames gelijk
Doden ook vrijwel gelijk

Alles stijgt wel lichtjes als je ziet naar een week terug.
Ben benieuwd wat het volgende week vrijdag is. Bovenstaande cijfers (excl besmettingen) zijn vrijwel gelijk als vorige week,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:59:
[...]

Denk je dat nou echt ja? Dat rutte en de jonge gisteravond nog even in het torentje hebben gezeten? Waarmee kunnen we ze de komende week treiteren?
Ik krijg wel steeds meer de indruk dat het alléén aanpakken van de horeca bedoeld is om mensen gewoon ouderwets een lesje te leren. Mensen hun speelgoed afpakken, niet kijken naar wetenschappelijke resultaten waar de meeste besmettingen vandaan komen, en die situaties aanpakken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:26
361 besmettingen ook in Amsterdam. Gaat lekker daar in Sodom......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Adlermann schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:57:
[...]

Met dit tempo halen we dat wel binnen een paar weken. Als je kijkt naar de grafiek van besmettingen; loopt verdorie bijna recht omhoog!

Dit is een exponentiële curve aan het werk.
Yup, twee dagen terug had ik het idee dat het elke twee weken verdubbelen was, nu lijkt het op elke week verdubbelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:16
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:58:
[...]

Mijn punt is vooral dat je echt niet alle besmettingen aan kan pakken met alleen de horeca. De enige reden waarom horeca nu zo zwaar getroffen wordt is omdat het door het kabinet als laaghangend fruit wordt gezien, als 'niet essentieel' en als sluitpost op de begroting.

De grote besmettingsbronnen, namelijk besloten bijeenkomsten, gebedshuizen en thuissituaties, kúnnen ze niet aanpakken omdat het inbreuk maakt op grondrechten. Dan blijft het aanpakken van horeca en vermaak alleen nog maar over als middel om mensen schrik aan te jagen en te treiteren.
Ik begrijp het punt dat je maakt niet helemaal.
Als de aanpak van horeca en vermaak het enige middel is dat de overheid kan inzetten, dan is het toch logisch dat ze dat doen?
Dan kan dat toch niet tegelijkertijd het 'treiteren van de burger' zijn als ze kennelijk door voor deze maatregelen te kiezen de grondrechten van burgers juist respecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:
[...]

Ik begrijp het punt dat je maakt niet helemaal.
Als de aanpak van horeca en vermaak het enige middel is dat de overheid kan inzetten, dan is het toch logisch dat ze dat doen?
En wat bereik je daarmee dan als het heel weinig effect heeft? Alleen maar irritatie. Daar gaan mensen hun gedrag niet door veranderen.

Dan moet je als kabinet gewoon toegeven dat je gedaan hebt wat je kon, maar de opties nu op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wel mooi wat dit allemaal weer losmaakt in Nederland.
Sprak net een klant uit Denemarken welke net weer 2 dagen/week op kantoor was gaan werken. Half uur geleden een persbericht dat iedereen weer verplicht vanuit huis moet gaan werken en de café’s en restaurants om 22:00 dicht moeten.

Dan hebben we toch niet veel reden tot klagen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Bloodclot schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:59:
[...]

Mja, IC vrijwel gelijk
Ziekenhuisopnames gelijk
Doden ook vrijwel gelijk

Alles stijgt wel lichtjes als je ziet naar een week terug.
Ben benieuwd wat het volgende week vrijdag is. Bovenstaande cijfers (excl besmettingen) zijn vrijwel gelijk als vorige week,
Doe je oogkleppen eens af.

Ik heb even de gemelde ziekenhuisopnames en IC-cijfers van 5-11 september opgeteld en van afgelopen week. (Data van RIVM en LCPS via bddataplan.nl/corona

Vorige week was dat in totaal 65 opnames en +1 opname IC.
Deze week zijn het 101 opnames en +22 IC.

Dus vrijwel gelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 18-09-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:09:
[...]

Doe je oogkleppen eens af.

Ik heb even de gemelde ziekenhuisopnames en IC-cijfers van 5-11 september opgeteld en van afgelopen week.

Vorige week was dat in totaal 65 opnames en +1 opname IC.
Deze week zijn het 101 opnames en +22 IC.

Dus vrijwel gelijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJQQ5xX9a9pqWSS5JXMBolH0N_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fwsatSIw9bj4YrP6NnRMOMa5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:04:
[...]

En wat bereik je daarmee dan als het heel weinig effect heeft? Alleen maar irritatie. Daar gaan mensen hun gedrag niet door veranderen.

Dan moet je als kabinet gewoon toegeven dat je gedaan hebt wat je kon, maar de opties nu op zijn.
Ten eerste werden (om maar een voorbeeld te geven) in augustus massaal feestjes afgezegd dankzij het advies om maximaal zes mensen uit te nodigen. Dus hoezo geen gedragsverandering?

En tweede lijkt het me een uiterst slecht idee als het kabinet achterover gaat leunen en er de brui aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:18:
[...]

En tweede lijkt het me een uiterst slecht idee als het kabinet achterover gaat leunen en er de brui aan geeft.
Dus er is behalve het kapot maken van de horeca helemaal geen andere maatregel die ze zouden kunnen instellen?

Als horeca echt zo'n oorzaak blijkt dan mogen ze van mij best alles dicht gooien, maar ik ben heel benieuwd wat ze willen gaan doen als er na deze maatregelen de besmettingen nog steeds blijven stijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik erger mij meer aan het feit van de vaste club hier die IC opnames als de regel zien tussen het gaat goed en het gaat niet goed.

Tientallen keren al uitgelegd waarom je niet alleen maar naar ziekenhuisopnames en ICs moet gaan kijken.

Maar een aantal mensen hier lijkt het maar te begrijpen. Enkelen heb ik al weken niet meer in deze reeks zien posten.

Ik ga het niet meer opnieuw uitleggen of verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er wordt nu wel gezegd de horeca wordt geraakt maar volgens mij alleen de ca. Hotels en restaurants hebben nauwelijks last van deze maatregel. Veel cafes kunnen ook nog prima omzet draaien. De echte feestcafes die hebben minder omzet en ik denk dat de weinige corona besmettingen in de horeca daar plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:22:
[...]

Dus er is behalve het kapot maken van de horeca helemaal geen andere maatregel die ze zouden kunnen instellen?
Kennelijk niet, als de overheid de burgerrechten ten minste wil beschermen:
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:58:
[...]

De grote besmettingsbronnen, namelijk besloten bijeenkomsten, gebedshuizen en thuissituaties, kúnnen ze niet aanpakken omdat het inbreuk maakt op grondrechten. Dan blijft het aanpakken van horeca en vermaak alleen nog maar over als middel om mensen schrik aan te jagen en te treiteren.
Als horeca echt zo'n oorzaak blijkt dan mogen ze van mij best alles dicht gooien, maar ik ben heel benieuwd wat ze willen gaan doen als er na deze maatregelen de besmettingen nog steeds blijven stijgen.
Volgens mij is het niet heel moeilijk te bedenken wat er gaat gebeuren als het nog steeds blijft stijgen. Eerst terug naar maatregelen 1 juni (30 man binnen in horeca en de rest).
En als dat niet werkt weer verder terugschalen > horeca (en de rest) dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:22:
[...]

Nou... Stel eens wat voor zou ik zeggen? Ik denk dat creatieve ideeën best welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Gemiddelde leeftijd (rollend gemiddelde over de afgelopen 7 dagen) is voor het eerst sinds maanden weer boven de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 07-10 23:20
TrailBlazer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:25:
Er wordt nu wel gezegd de horeca wordt geraakt maar volgens mij alleen de ca. Hotels en restaurants hebben nauwelijks last van deze maatregel. Veel cafes kunnen ook nog prima omzet draaien. De echte feestcafes die hebben minder omzet en ik denk dat de weinige corona besmettingen in de horeca daar plaatsvinden.
Dit denk ik ook. De meeste horecagelegenheden zullen niet enorm veel last hebben van deze maatregelen, enkel zij die tot 02.00 uur of later open zijn. Als je nu van plan was om 21.00 naar het café te gaan ga je een uurtje eerder. Derhalve verwacht ik ook minimaal effect van deze maatregelen. Maar ja, je moet toch wat voor de bühne zal er gedachte erachter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PrinsPils schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:32:
[...]

Dit denk ik ook. De meeste horecagelegenheden zullen niet enorm veel last hebben van deze maatregelen, enkel zij die tot 02.00 uur of later open zijn. Als je nu van plan was om 21.00 naar het café te gaan ga je een uurtje eerder. Derhalve verwacht ik ook minimaal effect van deze maatregelen. Maar ja, je moet toch wat voor de bühne zal er gedachte erachter zijn.
Dat zal ook de reden zijn waarom de sluitingstijd niet naar 22:00 gegaan is: Dan zouden alle restaurants (inclusief de McDonald's) er ineens schade van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MoldyInko schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:24:
Ik erger mij meer aan het feit van de vaste club hier die IC opnames als de regel zien tussen het gaat goed en het gaat niet goed.

Tientallen keren al uitgelegd waarom je niet alleen maar naar ziekenhuisopnames en ICs moet gaan kijken.

Maar een aantal mensen hier lijkt het maar te begrijpen. Enkelen heb ik al weken niet meer in deze reeks zien posten.

Economie boven maatregelen, mits de IC capaciteit het toelaat.
Zo lang we nog lang niet op 50% van de capaciteit zitten.

Als dit een zeer grote crisis tot gevolg heeft heb je niet eens meer geld om je zorg op huidig pijl te houden! Er zal dan namelijk weer fors bezuinigd moeten gaan worden en dan zit ook ziekenhuispersoneel de komende 10 jaar weer op een nullijn, samen met overige ambtenaren en leerkrachten.

Het is maar wat je in de toekomst wil...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:54:
[...]

Als dit een zeer grote crisis tot gevolg heeft heb je niet eens meer geld om je zorg op huidig pijl te houden! Er zal dan namelijk weer fors bezuinigd moeten gaan worden en dan zit ook ziekenhuispersoneel de komende 10 jaar weer op een nullijn, samen met overige ambtenaren en leerkrachten.
Dat is wat mensen die hard 'lockdown!' roepen ook over het hoofd zien, want het geld voor de zorg (en het personeel) komt niet uit een zwart gat naar boven borrelen, dat moet ergens vandaan komen.

Leg je de economie grotendeels stil, dan zakken de inkomsten van de staatskas ook naar nul, en maak je de zorg kreupel, waardoor je een sneeuwbaleffect veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:58

Laguna

Connaisseur

Overigens is volgens het RIVM van slechts 25 procent van het aantal positief geteste personen de bron van de besmetting vast te stellen. Van die 25 procent raakt meer dan de helft van de mensen thuis besmet.

Na de thuissituatie vinden de meeste besmettingen plaats tijdens bijeenkomsten met overige familie, op het werk, in verpleeghuizen of tijdens afspraken tussen kennissen of vrienden. Minder dan 10 procent heeft het coronavirus vermoedelijk in een horecazaak opgelopen.

Hierdoor is het simpelweg niet mogelijk om adequate maatregelen te nemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:54:
[...]

Economie boven maatregelen, mits de IC capaciteit het toelaat.
Zo lang we nog lang niet op 50% van de capaciteit zitten.

Het is maar wat je in de toekomst wil...
Als je op 50% capaciteit zit ben je denk ik al te laat..... Dan schiet het door omhoog.

Weet je wat nog duurder is dan een lockdown... Een land wat namelijk niet uit een pandemie komt. Dat is nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:56:
Ik zou er niet tegen zijn als we maatregelen treffen die inbreuk maken op grondrechten, want ook die grondrechten zijn niet heilig en absoluut. Handhaving achter de voordeur vind ik, in principe, geen probleem.

Maar! Dan moet wel duidelijk zijn dat die maatregelen een tijdelijk en voorwaardelijk karakter hebben, en dat ze ook getoetst kunnen worden door de rechterlijke macht en door het parlement, en de bewijslast (tot op zekere hoogte) objectief is.

Dus als je zegt dat je voor 1 of 2 maanden achter de voordeur gaat handhaven en dat daarna stopt, óf dat het stopt als de besmettingen per dag meer dan 7 dagen onder de X blijven, dan vind ik het gerechtvaardigd, maar niet als je het in een noodwet vastlegt die tot nu toe voor onbepaalde tijd wordt aangenomen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:24
Er is geen keuze tussen economie en bestrijding van de epidemie. Die tegenstelling proberen velen van jullie keer op keer erin te gooien. Maar door het aantal besmettingen laag te houden (zeg max 100 per dag) en te zorgen dat de maatregelen het bij dat niveau houden heb je de beste eindsituatie: een beetje economie valt om, maar het gros gaat door en mensen voelen zich veilig genoeg om aan het economische verkeer deel te nemen. Besmettingen op laten lopen is economisch echt vele malen slechter.

Helemaal eens met @MoldyInko. Ik zie in dit topic slechts een stel "grondrecht" bewakers die geen notie hebben van wat een samenleving betekent en dat rechten ook plichten met zich meebrengen. Samen is dat groepje hier continue met elkaar in cirkeltjes aan het redeneren en elkaar aan het bevestigen. Net zoals in een sociale media bubbel.

Deze groep mensen zou er goed aan doen om de bijdragen van Xander Koolman eens tot zich te nemen. Niet dat het wat uit zal halen. Want eenmaal vastgeroest in een denkpatroon blijkt het voor deze groep onmogelijk om informatie die op ongelijk wijst tot zich te nemen. Dat beste mensen... is een gebrek aan intelligentie.

Dit zal mijn laatste bijdrage zijn in dit topic.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchCommando op 18-09-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:24:
[...]

Ik vind het prima om mondkapjes te gebruiken. Ik vind het niet prima als een niet-democratische beslissing van een overheid ervoor zorgt dat ik opgelegd word om die dingen te gebruiken, ook in situaties waarin ze totaal niets toevoegen.

Mondkapjes zijn het probleem niet, verplichte mondkapjes wel.
Niet democratisch is wel heel erg overdreven. Je kan misschien het beste de 'nooit mondkapjes of BOA boetes-partij' oprichten zodat je bij de volgende verkiezingen je zegje kan doen volgens het democratisch proces.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik denk dat de regering net iets te lang heeft gewacht met een vermanende persconferentie geven. Bij de kleine stijging die we eind juli en begin augustus hadden, had een persconferentie met die toon echt wel een effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Jovatov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:26:
Volgens mij is het niet heel moeilijk te bedenken wat er gaat gebeuren als het nog steeds blijft stijgen. Eerst terug naar maatregelen 1 juni (30 man binnen in horeca en de rest).
En als dat niet werkt weer verder terugschalen > horeca (en de rest) dicht.
Waarom? Zolang de IC's niet volliggen...

Als door de komende crisis het aantal werkelozen als gevolg van het weer dichtgooien een zelfde stijging doormaakt, dan kun je weer fors gaan bezuinigen bij de overheid. ambtenaren, zorgpersoneel en leraren weer 10 jaar op de nullijn?

Economie is minstens zo belangijk in het verhaal. Uiteindelijk moet het allemaal ergens van betaald worden en niet alleen nu, maar ook in de toekomst!

Waarom zitten er nog steeds geen economen in het OMT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens is volgens het RIVM van slechts 25 procent van het aantal positief geteste personen de bron van de besmetting vast te stellen. Van die 25 procent raakt meer dan de helft van de mensen thuis besmet.

Na de thuissituatie vinden de meeste besmettingen plaats tijdens bijeenkomsten met overige familie, op het werk, in verpleeghuizen of tijdens afspraken tussen kennissen of vrienden. Minder dan 10 procent heeft het coronavirus vermoedelijk in een horecazaak opgelopen.

Dus dan maar niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
DutchCommando schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:02:
Er is geen keuze tussen economie en bestrijding van de epidemie. Die tegenstelling proberen velen van jullie keer op keer erin te gooien. Maar door het aantal besmettingen laag te houden (zeg rond de 100 per dag) en te zorgen dat de maatregelen het bij dat niveau houden heb je de beste eindsituatie: een beetje economie valt om, maar het gros gaat door en mensen voelen zich veilig genoeg om aan het economische verkeer deel te nemen. Besmettingen op laten lopen is economisch echt vele malen slechter.
Ik denk dat je met die 500 van een paar weken geleden ook nog wel wegkomt, qua gevoel van veiligheid. Ik zit nog steeds met de vraag waarom dat na een maand stabiel op dat cijfer nu ineens is gaan stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:06:
[...]

Waarom zitten er nog steeds geen economen in het OMT?
Weet je uberhaupt wat het OMT doet? Daarin zitten dus allerlei medici (virologen etc.) die het kabinet adviseren met hun bevindingen. Economen hebben ze in den haag al zat, namelijk een heel ministerie vol die zich de hele dag daarmee bezig houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
autje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat je met die 500 van een paar weken geleden ook nog wel wegkomt, qua gevoel van veiligheid. Ik zit nog steeds met de vraag waarom dat na een maand stabiel op dat cijfer nu ineens is gaan stijgen.
Mensen meer binnen zitten? Iedereen terug naar school? Laksheid van mensen waarschijnlijk zit de oorzaak hem in meerdere factoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:
[...]

Weet je uberhaupt wat het OMT doet? Daarin zitten dus allerlei medici (virologen etc.) die het kabinet adviseren met hun bevindingen. Economen hebben ze in den haag al zat, namelijk een heel ministerie vol die zich de hele dag daarmee bezig houden ;)
En die dus helemaal geen inspraak hebben in de besluitvorming, het punt is vooral dat het kabinet blind de koers van het OMT vaart en de andere waarschuwingsbordjes niet eens ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

Mensen meer binnen zitten? Iedereen terug naar school? Laksheid van mensen waarschijnlijk zit de oorzaak hem in meerdere factoren
Die laksheid was er in augustus ook al, en volgens mij is het weer nog niet dusdanig geweest dat veel mensen extra naar binnen zijn gejaagd (dat belooft nog wat voor de komende maanden). Maar het dikgedrukte is natuurlijk wel een duidelijke wijziging. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
Ik ga de komende tijd iig Limburg niet uit denk ik.... Zuid/Noord-Holland worden een kopie van Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

En die dus helemaal geen inspraak hebben in de besluitvorming, het punt is vooral dat het kabinet blind de koers van het OMT vaart en de andere waarschuwingsbordjes niet eens ziet.
Buiten corona tijd is er helemaal geen OMT volgens mij. Die club is alleen maar in het leven geroepen omdat we met een pandemie zitten. Iets wat eens in de 100 jaar ongeveer voorkomt, en dus vrij weinig mensen kaas van hebben gegeten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ondertussen duurt het blijkbaar ook al langer dan 2 dagen om je testuitslag te krijgen. Of men moet toevallig nog in de avond gaan bellen.

Ben eens benieuwd wat de regering gaat verzinnen. Ben bang dat het alweer te weinig en te laat gaat zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

Ik vind het niet gek dat je bij een medische/biologische crisis kijkt naar adviezen van medici, en niet die van partijen die geen verstand hebben van de materie.

Als een arts zegt: sluiten van XYZ stopt de hoge verspreiding, en een econoom zegt dan, ja maar dan gaan mensen minder geld uitgeven, dan luister ik toch liever naar de arts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als we even terugredeneren, een week of 3/4 geleden is iedereen weer massaal aan het sporten geslagen, zaten we met z'n allen op het terras en kwamen we met zn allen terug van vakantie uit het buitenland. Dus opzich is het aanpakken van de horeca geen gekke gedachte. Onbegrijpelijk is dan wel weer dat de teststraat op Schiphol inmiddels weer dicht is.

De regels mbt. sporten zijn ook krom, voor en na en buiten het speelveld moet je de regels in acht houden, maar eenmaal aan het sporten mag alles :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Hahaha dus omdat slechts bij 12,5% van de besmettingen vast kan worden gesteld dat ze thuis besmet raken, concluderen anderen hier dat mondkapjes geen zin hebben, omdat de meeste mensen thuis besmet raken.

Lekkere logica allemaal weer _/-\o_
DutchCommando schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:02:
Er is geen keuze tussen economie en bestrijding van de epidemie. Die tegenstelling proberen velen van jullie keer op keer erin te gooien. Maar door het aantal besmettingen laag te houden (zeg rond de 100 per dag) en te zorgen dat de maatregelen het bij dat niveau houden heb je de beste eindsituatie: een beetje economie valt om, maar het gros gaat door en mensen voelen zich veilig genoeg om aan het economische verkeer deel te nemen. Besmettingen op laten lopen is economisch echt vele malen slechter.

Helemaal eens met @MoldyInko. Ik zie in dit topic slechts een stel "grondrecht" bewakers die geen notie hebben van wat een samenleving betekent en dat rechten ook plichten met zich mee brengen. Samen is dat groepje hier continue met elkaar in cirkeltjes aan het redeneren en elkaar aan het bevestigen. Net zoals in een sociale media bubbel.

Deze groep mensen zou er goed aan doen om de bijdragen van Xander Koolman eens tot zich te nemen. Niet dat het wat uit zal halen. Want eenmaal vastgeroest in een denkpatroon blijkt het voor deze groep onmogelijk om informatie die op ongelijk wijst tot zich te nemen. Dat beste mensen... is een gebrek aan intelligentie.

Dit zal mijn laatste bijdrage zijn in dit topic.
100 per dag!?
Dan ben je 465 jaar bezig op de weg naar groepsimmiuniteit. :+

Vanaf het moment dat de overheid mijn hypotheeklast op zich neemt, mogen zij zeggen wat er achter mijn voordeur gebeurt. Zo lang ik betaal, bepaal ik over mijn eigen huis!
Kuusj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:18:
Ondertussen duurt het blijkbaar ook al langer dan 2 dagen om je testuitslag te krijgen. Of men moet toevallig nog in de avond gaan bellen.

Ben eens benieuwd wat de regering gaat verzinnen. Ben bang dat het alweer te weinig en te laat gaat zijn.
Maak daar maar langer dan 5 dagen van.
Komende 72 uur zat al vol, geen afspraak mogelijk. Daarna nog 48-72 uur voor de uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Chiron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:31:
Als we even terugredeneren, een week of 3/4 geleden is iedereen weer massaal aan het sporten geslagen, zaten we met z'n allen op het terras en kwamen we met zn allen terug van vakantie uit het buitenland. Dus opzich is het aanpakken van de horeca geen gekke gedachte. Onbegrijpelijk is dan wel weer dat de teststraat op Schiphol inmiddels weer dicht is.

De regels mbt. sporten zijn ook krom, voor en na en buiten het speelveld moet je de regels in acht houden, maar eenmaal aan het sporten mag alles :+
De scholen/universiteiten zijn ook weer open, vlak dat niet uit.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
vectormatic schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:33:
[...]

De scholen/universiteiten zijn ook weer open, vlak dat niet uit.
Ah ja ook dat idd.
Maar bedenk wel dat alle extra maatregelen die we nu nemen pas over 3 weken teruggezien worden in de getallen. Vorige week vond ik 1000 extra gevallen al veel, nu is het 2000. Als we nu niets doen, volgende week 4000 en daarna 8000 nieuwe gevallen per dag erbij?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Chiron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:35:
[...]

Ah ja ook dat idd.
Maar bedenk wel dat alle extra maatregelen die we nu nemen pas over 3 weken teruggezien worden in de getallen. Vorige week vond ik 1000 extra gevallen al veel, nu is het 2000. Als we nu niets doen, volgende week 4000 en daarna 8000 nieuwe gevallen per dag erbij?
Je zegt het zelf al, ik denk niet dat we die getallen gaan halen maar de stijging zal dus nog een 2-3 weken doorgaan voordat hij afvlakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
stylezzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:47:
[...]

Je zegt het zelf al, ik denk niet dat we die getallen gaan halen maar de stijging zal dus nog een 2-3 weken doorgaan voordat hij afvlakt.
Vooropgesteld dat de maatregelen van vanavond ook gaan werken, anders vlakt er niks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Basekid schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:19:
[...]

Ik vind het niet gek dat je bij een medische/biologische crisis kijkt naar adviezen van medici, en niet die van partijen die geen verstand hebben van de materie.

Als een arts zegt: sluiten van XYZ stopt de hoge verspreiding, en een econoom zegt dan, ja maar dan gaan mensen minder geld uitgeven, dan luister ik toch liever naar de arts.
Als het om korte termijn gaat wel, maar nu het steeds meer over de lange termijn gaat, moet je ook met andere deskundigen gaan overleggen over de kans op collateral damage en andere neveneffecten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Als iemand het niet eens is met jouw standpunt, betekent niet persé dat zij het niet begrijpen.
Misschien begrijp je het zelf wel niet :?

Ik ben er absoluut voor zh-opnames/IC als graadmeter te gebruiken, de besmettingen zijn daar op zich een voorbode van, als de leeftijdsgroep van de "besmette" mensen oploopt.
Maar er moet zeker een balans zijn in het zo goed mogelijk in controle houden van de epidemie en het open zijn van de economie.
DutchCommando schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:02:Helemaal eens met @MoldyInko. Ik zie in dit topic slechts een stel "grondrecht" bewakers die geen notie hebben van wat een samenleving betekent en dat rechten ook plichten met zich mee brengen. Samen is dat groepje hier continue met elkaar in cirkeltjes aan het redeneren en elkaar aan het bevestigen. Net zoals in een sociale media bubbel.
Wees blij dat er "grondrecht"-bewakers zijn, volgens mij zijn deze essentieel in een democratische samenleving.
Daarom ben ik principieel tegen "ingrijpen achter de voordeur" of een "mondkapjesplicht" zolang deze in strijd zijn met de (grond) wet.
Ik vind het gevaarlijker dat mensen het blijkbaar met onze (grond)wet niet zo nauw nemen.

offtopic:
Hopelijk bedoel je het "grondrecht"-bewakers gedeelte anders dan ik interpreteer, want anders vind ik het vrij beschamend om de "grondrecht"-bewakers dom te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 18:24

Dido

heforshe

Even los van of de te nemen maatregelen inderdaad effectief zijn, als er geen effectieve maatregelen genomen kunnen worden, dan lijkt het mij inderdaad op alle manieren een slecht idee om dan maar ineffectieve maatregelen te nemen "omdat je toch iets moet doen".

Ten eerste jaag je mensen die last hebben van die maatregelen zonder reden tegen je in het harnas, maar ook onder mensen die niet getroffen worden door die maatregelen neemt je geloofwaardigheid af.

Iemand noemde eerder dat we ook iedereen kunnen verplichten met een paarse krokodil rond te gaan lopen. Als zoiets zou worden ingevoerd (kijk, we doen tenminste iets!) dan kan ik me best voorstellen dat er weinig vertrouwen is in maatregelen die daarna getroffen (moeten) worden (terwijl die misschien wel effectief zijn, maar verdergaand - zoals het sluiten van scholen, OV, regionale lockdowns, etcetera).

Het idee "baat het niet dan schaadt het niet" en "alle beetjes helpen" komt bij veel mensen onderhand, zeer begrijpelijk, de neus uit.

Ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee om in de metro (waar ik sporadisch in zit) een mondkapje op te doen. Ik zal erg weinig merken van kroegen die "al" om 1 uur dicht gaan.
Maar ik begrijp wel het groeiende sentiment dat mensen graag wat onderbouwing willen zien die het op zijn minst aannemelijk maakt dat de maatregelen effectief zijn (met de mondkapjes is dat nooit verder gekomen dan "tsja, het zou een klein positief effect kunnen hebben, dus we verplichten het maar - maar je mag geen [echt mondkapje gebruiken, hoor!"

Alsof we morgen besluiten om een helmplicht voor fietsers in te voeren (want dat zou misschien wel eens veiliger kunnen zijn), maar er aan toe te voegen dat je vooral geen helm mag gebruiken die op veiligheid getest en gekeurd is. Je mag een pet opzetten, of een pan op je hoofd binden, maar veilige helmen zijn voorbehouden aan professionele renners, want die hebben ze nodig.

Waarbij je vervolgens gewoon probeert dood te zwijgen dat er gedegen onderzoek is dat aantoont dat een helmplicht fietsen mogelijk onveiliger maakt omdat fietsers roekelozer worden.

Ik zou niet de politicus willen zijn die dat gaat proberen te verdedigen, maar het is exact de hoek waar Rutte c.s. zich ingeschilderd hebben. Tel daar een Grapperhausje bij op en het is haast een wonder te noemen dat er nog draagvlak overblijft en dat het journaille Mark en Hugo niet ronduit uitlacht bij de volgende persco...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:11:
[...]

Als het om korte termijn gaat wel, maar nu het steeds meer over de lange termijn gaat, moet je ook met andere deskundigen gaan overleggen over de kans op collateral damage en andere neveneffecten.
En je hebt stapels peer reviewed onderzoeken die precies aantonen wat die schade is ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dido schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:22:
[...]

Even los van of de te nemen maatregelen inderdaad effectief zijn, als er geen effectieve maatregelen genomen kunnen worden, dan lijkt het mij inderdaad op alle manieren een slecht idee om dan maar ineffectieve maatregelen te nemen "omdat je toch iets moet doen".

Ten eerste jaag je mensen die last hebben van die maatregelen zonder reden tegen je in het harnas, maar ook onder mensen die niet getroffen worden door die maatregelen neemt je geloofwaardigheid af.

Iemand noemde eerder dat we ook iedereen kunnen verplichten met een paarse krokodil rond te gaan lopen. Als zoiets zou worden ingevoerd (kijk, we doen tenminste iets!) dan kan ik me best voorstellen dat er weinig vertrouwen is in maatregelen die daarna getroffen (moeten) worden (terwijl die misschien wel effectief zijn, maar verdergaand - zoals het sluiten van scholen, OV, regionale lockdowns, etcetera).

Het idee "baat het niet dan schaadt het niet" en "alle beetjes helpen" komt bij veel mensen onderhand, zeer begrijpelijk, de neus uit.

Ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee om in de metro (waar ik sporadisch in zit) een mondkapje op te doen. Ik zal erg weinig merken van kroegen die "al" om 1 uur dicht gaan.
Maar ik begrijp wel het groeiende sentiment dat mensen graag wat onderbouwing willen zien die het op zijn minst aannemelijk maakt dat de maatregelen effectief zijn (met de mondkapjes is dat nooit verder gekomen dan "tsja, het zou een klein positief effect kunnen hebben, dus we verplichten het maar - maar je mag geen [echt mondkapje gebruiken, hoor!"

Alsof we morgen besluiten om een helmplicht voor fietsers in te voeren (want dat zou misschien wel eens veiliger kunnen zijn), maar er aan toe te voegen dat je vooral geen helm mag gebruiken die op veiligheid getest en gekeurd is. Je mag een pet opzetten, of een pan op je hoofd binden, maar veilige helmen zijn voorbehouden aan professionele renners, want die hebben ze nodig.

Waarbij je vervolgens gewoon probeert dood te zwijgen dat er gedegen onderzoek is dat aantoont dat een helmplicht fietsen mogelijk onveiliger maakt omdat fietsers roekelozer worden.

Ik zou niet de politicus willen zijn die dat gaat proberen te verdedigen, maar het is exact de hoek waar Rutte c.s. zich ingeschilderd hebben. Tel daar een Grapperhausje bij op en het is haast een wonder te noemen dat er nog draagvlak overblijft en dat het journaille Mark en Hugo niet ronduit uitlacht bij de volgende persco...
Dat zou ik helemaal met je eens zijn. Maar in dit geval is een paar contacten eruit knippen al effectief.

Ik herhaal hem graag, maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7d6aNHPfURgAyOkKQ6-RhefbOc=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/WmlaQEzPpnXvpuJ9RkhkQ0wH.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MikeyMan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:44:
[...]

Dat zou ik helemaal met je eens zijn. Maar in dit geval is een paar contacten eruit knippen al effectief.

Ik herhaal hem graag, maar:

[Afbeelding]
Wie zegt er dat dit niet al lang actief is?
Die 1500 besmettingen op 17.000.000 mensen valt toch heel erg mee.

Overigens zat net even op rivm te kijken en die hebben het eerst specifiek over COVID en daarna dat de tests Corona opsporen.

Ik mag toch hopen dat we niet op de hele Corona familie testen. Aangezien daar ook gewoon verkoudheids virussen onder vallen.

Het lijkt mij een typo, maar ik kijk nergens meer van op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:23:
[...]

Wie zegt er dat dit niet al lang actief is?
Die 1500 besmettingen op 17.000.000 mensen valt toch heel erg mee.

Overigens zat net even op rivm te kijken en die hebben het eerst specifiek over COVID en daarna dat de tests Corona opsporen.

Ik mag toch hopen dat we niet op de hele Corona familie testen. Aangezien daar ook gewoon verkoudheids virussen onder vallen.

Het lijkt mij een typo, maar ik kijk nergens meer van op.
Dit is ook al lang actief, vandaar dat de besmettingen nu wel oplopen, maar lang niet zo snel als in maart.
Toen gingen we bij ziekenhuisopnames van 25 (15 maart) naar een week later 100, naar een week later 300 opnames per dag.

Toen moesten we derhalve direct heftige maatregelen treffen.
Het stijgt nu niet zo snel, dus hoeft het niet direct zo heftig.
Maar liefst neemt de groei wel af. Al groeit het nu met een factor 1,5 ipv 3-4. Zonder maatregelen en een lagere stijging in opnames kom je, al doe je er langer over, toch ook op het punt van 300 dagelijkse opnames.
Op dat punt wil je niet meer komen, dus nu maatregelen treffen, de boel wakker schudden en hopen dat de boel stabiliseert voordat je het kritieke punt bereikt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En terwijl de besmettingen maar blijven oplopen en oplopen, is nu ook duidelijk waarom Nederland als een van de weinige landen niet aan de mondkapjes ging. Er werd altijd stug volgehouden dat er geen mondkapjes nodig waren in de ouderenzorg, ook niet bij besmette patiënten. Nou nee dus, het was eerder omdat er tekorten waren...

https://nos.nl/nieuwsuur/...baseerd-op-schaarste.html

In plaats van dat je hier dan eerlijk over bent en vol inzet om zelf meer productie te organiseren, ga je de zorgmedewerkers maar voorliegen en de mensen die je juist wou beschermen, in gevaar brengen. Mijn mening hierover moge hopelijk duidelijk zijn...

De NOS was ditmaal gelukkig nog zo scherp er weer eens een hoogleraar erbij te halen die al stelt dat zorglederwerkers in de ouderenzorg hierover de staat al aansprakelijk kunnen stellen als ze ziek zijn geworden. Immers was het een advies dat niet gebaseerd was op medische gronden maar op schaarste.

Maar dan vraag je je af waarom er twijfel ontstaat over de rol van het RIVM. Dit is dus hoe je al je geloofwaardigheid in een klap weggooit. En voor wat? Zodat bewindspersonen geen vervelende vragen krijgen waarom er zulke tekorten zijn? Diezelfde bewindspersonen die schijnbaar lak hebben aan de door hun ingestelde regels, zie Grapperhaus. En je maar afvragen waarom steeds minder mensen nog even afstand kunnen houden of een paar seconden kunnen wachten. Er zal zo dadelijk wel weer een ernstig belerende toon gaan volgen vanuit Rutte en de Jonge dat er toch echt eens geluisterd moet worden. :z

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-09-2020 18:45 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ach weer een hoop blabla, mensen zijn er gewoon klaar mee en willen weer leven. We zijn bereid het risico te nemen.
Zeker nu, nog even genieten van alles voordat het weer allemaal teruggedraaid wordt.
Daarnaast helpt het signaal van de overheid ook niet mee: Grapperhaus, Mondkapjestekort-leugen, etc.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:10:
Ach weer een hoop blabla, mensen zijn er gewoon klaar mee en willen weer leven. We zijn bereid het risico te nemen.
Zeker nu, nog even genieten van alles voordat het weer allemaal teruggedraaid wordt.
Daarnaast helpt het signaal van de overheid ook niet mee: Grapperhaus, Mondkapjestekort-leugen, etc.
Namens wie praat je? Voel me niet aangesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:12:
[...]

Namens de mensen die zich niet aan de regels houden. Jij mag gewoon thuis blijven, al je boodschappen online bestellen en ergens in 2021 weer naar buiten komen. Zodat niet half Nederland gestraft hoeft te worden voor de bange Nederlanders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik werk in het onderwijs en deze week is me medegedeeld dat we niet meer mogen thuiswerken. Toch zit ik naar die persco te kijken en zegt Rutte tegen me dat 10% van de besmettingen op het werk plaatsvinden.

De reden die gegeven wordt is dat we solidair moeten zijn met collega's die niet thuis kunnen werken. Ik vind dat achterlijk zeker omdat ik weet dat er wel een dubbele standaard is en dat een aantal collega's wel mogen thuiswerken.

Tsjah wat moet je daar dan mee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:15:
[...]

Namens de mensen die zich niet aan de regels houden. Jij mag gewoon thuis blijven, al je boodschappen online bestellen en ergens in 2021 weer naar buiten komen. Zodat niet half Nederland gestraft hoeft te worden voor de bange Nederlanders.
Je kan met gezond verstand gewoon uit huis, boodschappen doen en naar buiten.

Maarjah, velen missen wat verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Vos schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:12:
[...]

Ik wel!
Denk er precies zo over. Eigenlijk hoor ik niet anders onder collega’s.

Sterker nog, al is er een vaccin beschikbaar. Ik ken nog niemand die het direct zou willen.

Iedereen wacht liever even een paar jaar af, voor ze dat tot zich nemen.

Ik ook. Haastige spoed is zelden goed en ik heb nu nog de leeftijd dat ik het risico durf te nemen.

Maar zelfs ouders en schoonouders zouden niet direct willen. En dat snap ik.

Ik kijk de persconferentie niet eens, vond het wel best zo intussen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:16:
De reden die gegeven wordt is dat we solidair moeten zijn met mensen die niet thuis kunnen werken.
Wow, dat is toch wel heel erg redeneren naar een bepaald resultaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Ik werk in het onderwijs en deze week is me medegedeeld dat we niet meer mogen thuiswerken. Toch zit ik naar die persco te kijken en zegt Rutte tegen me dat 10% van de besmettingen op het werk plaatsvinden.

De reden die gegeven wordt is dat we solidair moeten zijn met mensen die niet thuis kunnen werken. Ik vind dat achterlijk zeker omdat ik weet dat er wel een dubbele standaard is en dat een aantal mensen wel mogen thuiswerken.

Ik blijf erbij dat men vanuit de overheid moet zeggen, "Je blijft thuiswerken tenzij het echt niet anders kan." Want anders kom je in situaties zoals die van jou. Werknemers moeten tegen werkgevers beschermd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Napo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:18:
[...]

Wow, dat is toch wel heel erg redeneren naar een bepaald resultaat...
Ik zou willen dat ik het verzon. Dit is letterlijk zo gezegd.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Mensen zijn er klaar mee, prima, maar dan ook niet zeuren als je oma moet begraven, niet zeuren als je milde klachten hebt maar toch later erachter komt dat je ergens forse schade aan je hart organen of hersenen hebt.

Ook niet zeuren als je je baan kwijt bent, je huis uit moet enzovoorts. Mensen zijn veel te veel verwend. Alles is te veel blijkbaar , we zitten 3 kwart jaar met deze problemen en nog snappen mensen blijkbaar niet wat er op termijn voor hun aan risico's aanzitten.

En toegegeven in het begin had ik ook de ernst niet direct door, tot ik zag wat er in een keer aan druk ontstond overal in de zorg en de rest van de maatschappij. Exponetieel is blijkbaar toch een lastig concept.

Overigens vindt ik dat de maatregelen die nu aangekondigd zijn een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

De reden die gegeven wordt is dat we solidair moeten zijn met mensen die niet thuis kunnen werken. Ik vind dat achterlijk zeker omdat ik weet dat er wel een dubbele standaard is en dat een aantal mensen wel mogen thuiswerken.

Terecht toch, wat wil je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:
[...]

Waarom is dat dan terecht? Ik kan thuis werken maar mag het niet omdat ik solidair moet zijn. Terwijl er 1200 leerlingen zijn die 0fucks geven om de 1,5 meter. Nu jij weer.
autje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:18:
[...]

Ik blijf erbij dat men vanuit de overheid moet zeggen, "Je blijft thuiswerken tenzij het echt niet anders kan." Want anders kom je in situaties zoals die van jou. Werknemers moeten tegen werkgevers beschermd worden.
Ik constateer alleen maar dat Rutte en co blijven hameren op het thuiswerken. Maar dat mijn werkgever, ook gelieerd aan de overheid, dit niet toestaat terwijl ik het gewoon kan. Vervelend dat de concierge dit niet kan of de receptioniste maar waarom zou dat mij in m'n mogelijkheden moeten beperken?

[ Voor 75% gewijzigd door Gunner op 18-09-2020 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:
[...]

Heel simpel niet onnodig gevaar lopen als je ondersteunend bent aan het onderwijs. IT moet ook op de scholen werken net als roostermakers en ander personeel wat niet noodzakelijk op de locaties moet zijn.

Snap heel goed dat @Gunner het raar vind. Zou dat ook vinden als je werkgever dat verplicht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
CornermanNL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:
[...]

Mensen zijn er klaar mee, prima, maar dan ook niet zeuren als je oma moet begraven, niet zeuren als je milde klachten hebt maar toch later erachter komt dat je ergens forse schade aan je hart organen of hersenen hebt.

Ook niet zeuren als je je baan kwijt bent, je huis uit moet enzovoorts. Mensen zijn veel te veel verwend. Alles is te veel blijkbaar , we zitten 3 kwart jaar met deze problemen en nog snappen mensen blijkbaar niet wat er op termijn voor hun aan risico's aanzitten.

En toegegeven in het begin had ik ook de ernst niet direct door, tot ik zag wat er in een keer aan druk ontstond overal in de zorg en de rest van de maatschappij. Exponetieel is blijkbaar toch een lastig concept.

Juist door alle maatregelen zijn er risico’s op verlies van baan en huis.
We gooien het land op slot met alle gevolgen van dien.

Kijk ik ben tegen verdere maatregelen, maar houdt mij wel zo veel mogelijk aan regels.
Dus met een verjaardag wat party tenten gehaald en neergezet in de tuin. Maximaal 6 volwassenen en tijdsloten.

Maar juist mijn ouders en schoonouders blijven langer of gingen binnen zitten. Ik ben geen oppas en als risicogroepen er zelf ook al klaar mee geraken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:26
Gunner schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:22:
[...]

Waarom is dat dan terecht? Ik kan thuis werken maar mag het niet omdat ik solidair moet zijn. Terwijl er 1200 leerlingen zijn die 0fucks geven om de 1,5 meter. Nu jij weer.

[...]

Ik constateer alleen maar dat Rutte en co blijven hameren op het thuiswerken. Maar dat mijn werkgever, ook gelieerd aan de overheid, dit niet toestaat terwijl ik het gewoon kan. Vervelend dat de concierge dit niet kan of de receptioniste maar waarom zou dat mij in m'n mogelijkheden moeten beperken?
Hoor Rutte net voor de zoveelste keer herhalen: Werk thuis als dit enigzins mogelijk is. Jouw werkgever maar eens verklikken bij de overheid als jij prima vanuit thuis kan werken maar tegen advies in gedwongen wordt om op kantoor te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Zeker alleen voor de scholen waar jij les geeft?
Of ook weer kleine kinderen, zodat heel Nederland op slot zit (iedereen weer thuis, omdat de kinderen thuis zitten).

We moeten allemaal weer een beetje terug naar normaal. Zo lang de IC’s niet vollopen gewoon naar werk gaan.

Dus omdat kinderen geen afstand houden, scholen weer sluiten?!
Touchdomex schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:22:
[...]

Heel simpel niet onnodig gevaar lopen als je ondersteunend bent aan het onderwijs. IT moet ook op de scholen werken net als roostermakers en ander personeel wat niet noodzakelijk op de locaties moet zijn.

Snap heel goed dat @Gunner het raar vind. Zou dat ook vinden als je werkgever dat verplicht.
Sorry dan begreep ik het verkeerd. Ondersteunend personeel... Sorry @Gunner, dat lees ik nu pas!

Nee ik denk dat we sowieso naar een samenleving moeten waar mensen meer thuis werken. Dus standaard 2 tot 3 dagen per week thuis werken en 2 tot 3 dagen naar werk.

Dat zou ik ook graag weer willen, maar ik zit nog wel tot maart 2021 thuis... Helaas, zeg ik daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:30:
[...]

Hoor Rutte net voor de zoveelste keer herhalen: Werk thuis als dit enigzins mogelijk is. Jouw werkgever maar eens verklikken bij de overheid als jij prima vanuit thuis kan werken maar tegen advies in gedwongen wordt om op kantoor te komen?
Er zijn wat topics over, oa:
Verplicht naar werk, terwijl thuiswerken mogelijk is

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Rutte heeft helemaal geen middelen om daar ook maar iets tegen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07

Yucon

*broem*

Gunner schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:18:
[...]

Ik zou willen dat ik het verzon. Dit is letterlijk zo gezegd.
ik vind het juist solidair om dat wel te doen. Je beschermt hun ook door ervoor te zorgen dat het minder druk is buitenshuis. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, ik vind dat vanuit 'Rutte en co' die werkgevers dan ook hun werknemers de ruimte moeten geven om thuis te werken. Dus als jij thuis kan werken, dan werk je thuis, wat de werkgever er ook van vindt (nogmaals, tenzij het niet anders kan). Nu is het nog te vrijblijvend en kunnen werkgevers jou dus nog dwingen. Dat moet eruit. Laat ze desnoods werkgevers een boete geven die werknemers dwingen te komen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

CornermanNL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:
[...]

Mensen verliezen juist hun huis en inkomen door al deze maatregelen. Daarnaast bestaat de kans ieder jaar dat je je oma moet begraven, door ouderdom of door het griep seizoen.

Mensen worden enorm bang gemaakt terwijl keer op keer blijkt dat het voor de meerderheid wel mee valt. Weet je wat niet mee valt? De schade die alcohol en roken veroorzaken. Maar daar kunnen we lekker op accijnzen, dus dat maakt niet zoveel uit.

Dat mensen ondertussen tegen een depressie aanhikken dat interesseert ook niemand. Want 'corona' is de boze stiefmoeder en verder zullen we nergens meer naar kijken.

Ik loop ondertussen al weken depressief thuis. Niet vanwege het virus. Maar het gebrek aan interactie met mensen. Mijn sociale kring is namelijk zo klein dat mijn collega's de enige personen waren die ik sprak. Wat door het thuiswerken helemaal vervallen is en ik dus al maanden in een gevangenis zit waarbij het hoogte punt van de dag een wandeling naar de supermarkt is.

Dus ja: ik loop liever het risico op chronische schade, dan dat ik nog langer in mijn isoleercel moet zitten.

Daarnaast zijn er genoeg opa's en oma's die hun kleinkinderen wel willen zien. Omdat ze gek worden van eenzaamheid én ze weten dat ze morgen de griep kunnen krijgen en alsnog dood kunnen gaan.

Blijkbaar is het heel moeilijk voor mensen om eens niet alles voor anderen te proberen te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BlakHawk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:32:
Sorry dan begreep ik het verkeerd. Ondersteunend personeel... Sorry @Gunner, dat lees ik nu pas!
Apology accepted. Ben inderdaad ondersteunend ICT-personeel.
Dat zou ik ook graag weer willen, maar ik zit nog wel tot maart 2021 thuis... Helaas, zeg ik daarbij.
De dubbele standaard die er lijkt te heersen (ik kan zo 2-3 collega's noemen die wel mogen thuis werken. ) En ICT-collega's in de samenhangende scholengroep mogen het wel ergert me. Ik vind thuiswerken ook niet perse leuk maar het feit dat ik niet eens de mogelijkheid krijg ergert me. De hele prettige sociale contacten die ik dagelijks opdoe zijn waardevol maar nogmaals... het feit dat de mogelijkheid me onthouden wordt...
[...]

Pick your battles.... dat gaat me dan ook weer te ver.
Yucon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:34:
[...]

ik vind het juist solidair om dat wel te doen. Je beschermt hun ook door ervoor te zorgen dat het minder druk is buitenshuis. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen..
Exact! hoe minder mensen je in huis hebt hoe beter het is zou je denken..... maar nee... terwijl ik vorige week wel een test moest laten doen vanwege verkoudheid... prima hoor heb het gedaan maar ik hoop dat ze andere dingen dan ook wat serieuzer namen.

Dit terwijl er in de laatste weken diverse corresponenties zijn geweest over besmette collega's en leerlingen.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
[...]
Ik kan zelf ook thuiswerken, maar mijn werkgever vraagt me ook om naar het kantoor te komen. Ik verwacht wel dat we binnenkort weer thuis moeten werken, door het stijgende aantal besmettingen.

Rutte had het over een complimentje voor studenten. Als een groep zich niet aan de regels houdt, is het deze groep. Ze hebben over het algemeen lak aan de regels (ook in het OV), dragen geen mondkapje of dragen deze verkeerd, staan dicht op elkaar in de voertuigen etc (denk aan ongeveer 10 studenten binnen 2-3 vierkante meter). We hebben ook veel gehoord over feestjes die ze houden.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je denkt dat je niet hebt kunnen leven dan heb je het de afgelopen 6 maanden toch echt zelf fout gedaan. ;)

Wat veel jongeren lijken te denken is dat wanneer zij zich niet aan de regels houden, de overheid uiteindelijk de maatregelen op zal geven. Nou vergeet het maar; met de komende verkiezingen zal geen enkele regering het toestaan dat er overvolle ziekenhuizen en hoge sterftecijfers terugkomen. In het meest gunstige geval krijg je dan zware maatregelen om de reproductie te reduceren in combinatie met financiële compensatie voor de sectoren die er het zwaarste door getroffen worden.
Niet alleen zal een deel van de bedrijven hiermee (ondanks financiële steun) alsnog kopje onder gaan met banenverlies als gevolg, maar op de langere termijn zal de toegenomen staatsschuld weer terugbetaald worden. Wat denk je dat die bezuinigingen voor gevolgen zullen hebben voor de studiebeurs, subsidies voor de voetbalclub, toeslagen, sociale huur, en alle andere zaken die uit de grote pot betaald worden? Als ik een student was dan zou ik me heel veel zorgen maken over het gegeven dat de Nederlandse economie een tweede zware klap gaat krijgen, en hard gaan duimen dat er aan het eind van de studie voldoende werk is.

Bij stijgende besmettingen verliest iedereen.

[ Voor 0% gewijzigd door Drumatiko op 18-09-2020 19:50 . Reden: typo ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ed1703 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:34:
[...]

Rutte heeft helemaal geen middelen om daar ook maar iets tegen te doen.
Rutte maakt de keuze om daar geen middelen voor te hebben om daar niets aan te doen en het allemaal maar dringend maar vrijblijvend te melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:39:
[...]

Mensen verliezen juist hun huis en inkomen door al deze maatregelen. Daarnaast bestaat de kans ieder jaar dat je je oma moet begraven, door ouderdom of door het griep seizoen.

Mensen worden enorm bang gemaakt terwijl keer op keer blijkt dat het voor de meerderheid wel mee valt. Weet je wat niet mee valt? De schade die alcohol en roken veroorzaken. Maar daar kunnen we lekker op accijnzen, dus dat maakt niet zoveel uit.

Dat mensen ondertussen tegen een depressie aanhikken dat interesseert ook niemand. Want 'corona' is de boze stiefmoeder en verder zullen we nergens meer naar kijken.

Ik loop ondertussen al weken depressief thuis. Niet vanwege het virus. Maar het gebrek aan interactie met mensen. Mijn sociale kring is namelijk zo klein dat mijn collega's de enige personen waren die ik sprak. Wat door het thuiswerken helemaal vervallen is en ik dus al maanden in een gevangenis zit waarbij het hoogte punt van de dag een wandeling naar de supermarkt is.

Dus ja: ik loop liever het risico op chronische schade, dan dat ik nog langer in mijn isoleercel moet zitten.

Daarnaast zijn er genoeg opa's en oma's die hun kleinkinderen wel willen zien. Omdat ze gek worden van eenzaamheid én ze weten dat ze morgen de griep kunnen krijgen en alsnog dood kunnen gaan.

Blijkbaar is het heel moeilijk voor mensen om eens niet alles voor anderen te proberen te bepalen.
Natuurlijk heeft het voor iedereen andere gevolgen. Maar de maatschappij en ook de economie kunnen langer druk aan dan piekbelasting. Mensen verliezen bijvoorbeeld geleidelijker hun baan, de zorg is op een goed niveau te houden, ook voor andere ziektes en ongemakken. Dat kunnen we verstouwen als maatschappij.

Piekbelasting heeft als grote nadeel dat er veel langduriger herstel nodig is en veel zaken en dus ook mensen onherstelbaar beschadigd worden. En kan een maatschappij niet of nauwelijks verwerken op het moment dat het misgaat, en daar gaat het om.

Dit heeft natuurlijk ook zijn nadelen, wat jij beschrijft is heel naar , een depressie is iets verschrikkelijks. En ik wil je zeker op het hart drukken hierbij hulp te zoeken.

Maar (en ik spreek uit eigen ervaring) als je door ziekte langdurig of permanent schade ondervindt, is er sociaal veel langduriger een probleem. En dat is dan ook nog eens een van je 'minste' problemen.

Maar juist het voorkomen van piekbelasting heeft nu de prioriteit en die begrijp ik heel goed. Nogmaals het is niet om problemen te bagatelliseren die mensen nu ondervinden. Maar nu weer een piekbelasting kunnen we als maatschappij niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56
RobinNL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:41:
[...]
Rutte had het over een complimentje voor studenten. Als een groep zich niet aan de regels houdt, is het deze groep. Ze hebben over het algemeen lak aan de regels (ook in het OV), dragen geen mondkapje of dragen deze verkeerd, staan dicht op elkaar in de voertuigen etc (denk aan ongeveer 10 studenten binnen 2-3 vierkante meter). We hebben ook veel gehoord over feestjes die ze houden.
Ik merk juist dat het vooral de "ouderen" zijn. Die precies bijv naar supermarkten gaan op de "drukke" tijdstippen, en dan vooral overal en nergens voor je langs schieten.
Ook geen mondkapjes op, en gewoon hoesten in hun hand.

Oftewel, in elke groep heb je de aso's zitten, en precies waar je net op let :)

(Ik geef eerlijk toe, heb zelf iets tegen die ouderen, had ik al voor COVID. Precies naar de supermarkt gaan wanneer de werkende kunnen, en dan ook met de scooter alles blokkeren.
En als je er wat van zei "respect voor de ouderen"
Of die ouderen die op een elektrische fiets rijden, maar niet de snelheid aankunnen!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Ryur schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:39:
[...]

Ik merk juist dat het vooral de "ouderen" zijn. Die precies bijv naar supermarkten gaan op de "drukke" tijdstippen, en dan vooral overal en nergens voor je langs schieten.
Ook geen mondkapjes op, en gewoon hoesten in hun hand.

Oftewel, in elke groep heb je de aso's zitten, en precies waar je net op let :)

(Ik geef eerlijk toe, heb zelf iets tegen die ouderen, had ik al voor COVID. Precies naar de supermarkt gaan wanneer de werkende kunnen, en dan ook met de scooter alles blokkeren.
En als je er wat van zei "respect voor de ouderen"
Of die ouderen die op een elektrische fiets rijden, maar niet de snelheid aankunnen!)
Nou... Ik stond op de metro te wachten en op zo'n 4-5 meter afstand stond een studente te bellen met iemand. Ze had het over dat ze aan het hoesten was, keelpijn had en ze een beetje benauwd was. Loopt ze vervolgens de metro in zonder mondkapje. Sorry hoor, maar dan spoor je gewoon niet.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:39

Mfpower

In dubio

Tsja het redeneren in cirkels is waarom ik hier nog wel kijk maar amper post.

Ik zie het huidig beleid als een schip wat zinkt:

We worden opgeroepen onze vingers in een gaatje in de boeg te steken (Max 6p thuis, horeca uurtje eerder dicht) terwijl de halve boeg eraf ligt (voortgezet onderwijs, studenten, nu kinderen met klachten naar school tot 13). Wat moeten wij nu als kwetsbaren, de kinderen maar thuishouden?

Duizenden mensen in Nederland zijn amper ziek geweest van Corona maar houden ernstige langdurige klachten over. De UK/US media berichten daar dagelijks over. Maar hier... ik kan zelf wel voor mezelf zorgen maar het beleid op scholen nu maakt dat het toch niet meer uitmaakt. Er zijn zoveel nieuwe inzichten gekomen maar er wordt amper wat mee gedaan. Nu ook weer de oplichting met de mondmaskers. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een bepaalde mate van distancing op in elk geval VO maar ook verantwoord beleid op PO te voeren. En als je zien bent blijf je gewoon verdorie thuis. Maar nee.

Ik zeg echt niet dat er een nieuwe lockdown moet komen maar met dit beleid wat kant noch wal slaat krijg ik de neiging om gewoon maar overal lak aan te hebben. Maar goed ik voel me verantwoordelijk dus ik doe het niet. We zijn overgeleverd aan dit gekke beleid en in het ergste geval redden we én de zwakkeren én de economie niet.

Sorry voor de rant. Normaal onderbouw ik zoveel mogelijk mijn Posts maar ik moest het even kwijt. Het is gewoon Q koorts all over again en over een paar jaar geeft de rechter na een hele lange strijd alle mensen die langdurig ziek zijn erkenning dat de staat in veel opzichten te laks is geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 18-09-2020 20:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stylezzz
Naar mijn mening moet er harder worden ingezet op thuiswerken. Inmiddels begint het weer redelijk druk te worden op de weg, dus ik denk dat alle werkgevers die kantoorruimte ook weer willen benutten op een of andere manier...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:39:
[...]

Vreselijk dom gelul dit!
Ja oma’s overlijden eerder dan jongeren, maar dat betekent niet dat we niet moeten doen of er niks aan de hand is.
Ik wil je nog wel eens horen als je hierdoor je eigen ouders moet begraven.
Niemand vindt dit leuk, ik ook niet en zou het liefst zien dat morgen alles weer normaal is, maar helaas kan dat niet omdat er een grote groep is die zich niet aan de regels houdt of het allemaal maar onzin vindt :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Er is geen enkele reden om jezelf tot kluizenaar te bombarderen. Er mag nog zoveel........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
RobinNL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:41:
[...]
Ik stoor me aan deze opmerking. Je doet alsof de gemiddelde student zich steevast niet aan de regels houdt, te zien aan je voorbeelden, maar ik herken er precies niets van. Ik zie dat vrijwel iedereen in het OV, en ik pak enkele keren in een week het OV, zich aan de regels houdt en dat de incidentele keren dat iemand dat niet doet, het juist volwassenen zijn en niet studenten. Ik zie ook niet per se dat volwassenen zich nou beter aan de regels houden dan jongeren.

Mensen uit allerlei groepen houden zich niet of minder aan de regels. Misschien springen de jongeren er net wat negatiever uit. Onverstandig, maar anderzijds begrijp ik het ook wel dat mensen toch wat (onbewust) lakser worden. Het is ook gewoon erg lastig, vooral als het al zo lang duurt zonder echt perspectief. Ik zie de wake-up-call van de regering dan ook niet als een verwijt.

Vergeet ook niet dat stundenten tot de groep behoren die ook echt hard geraakt worden. Niet op het gebied van gezondheid, maar wel op andere manieren. Zij zitten thuis met gebrekkig onderwijs, want dat is het gewoon, bouwen in recessietijd een enorme studieschuld op, komen de arbeidsmarkt op in een tijd dat de werkloosheid vrij hoog ligt en hebben door hun schuld ook nog eens dubbel zo veel moeite een fatsoenlijke woning te kopen of te huren. Ik stoor me dan ook aan het vingerwijzen naar ze.

Feestjes vieren vind ik inderdaad erg respectloos, maar zoals ik zei: niemand is heilig en veel mensen houden zich lang niet altijd aan coronaregels: van zestienjarigen tot tachtigers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 07-10 17:27
stylezzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:41:
Er is geen enkele reden om jezelf tot kluizenaar te bombarderen. Er mag nog zoveel........
Tuurlijk, als je door het leven gaat als introvert wel ja. Er zijn ook mensen die wel gewoon van nabijcontact met mensen houden, graag hun familie in het buitenland zouden willen zien, een dame willen vinden op de dansvloer in de nachtclubs. Onder de collega's zijn op het werk. Vind het allemaal wel weer erg makkelijk gedacht hoor. "Valt allemaal wel mee.". Weet je wat meevalt? Het aantal ziekenhuisopnames en doden. Tuurlijk, laten we de boel platleggen voor een pandemie die voor wat meer doden zorgt dan een gewone griep. Een soort pandemie die nog wel vaker gaat voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaiberia
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
benchMarc schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:04:
[...]

Tuurlijk, als je door het leven gaat als introvert wel ja. Er zijn ook mensen die wel gewoon van nabijcontact met mensen houden, graag hun familie in het buitenland zouden willen zien, een dame willen vinden op de dansvloer in de nachtclubs. Onder de collega's zijn op het werk. Vind het allemaal wel weer erg makkelijk gedacht hoor. "Valt allemaal wel mee.". Weet je wat meevalt? Het aantal ziekenhuisopnames en doden. Tuurlijk, laten we de boel platleggen voor een pandemie die voor wat meer doden zorgt dan een gewone griep. Een soort pandemie die nog wel vaker gaat voorkomen.
Zelfs als extrovert mag je nog ontzettend veel. Of mocht, ten minste. Je moet wel een erg specifiek type extrovert zijn en vooral denken in problemen om te stellen dat alleen de introverten het zien als veel mogen. Daten, horeca, feesten, het mag allemaal nog in kleine groepen. Er worden slechts specifieke dingen aangepakt, en specifieke groottes. Daar kan je een probleem mee hebben, maar dat is verre van moeten leven als kluizenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:03
Zelfs als introvert heb ik gemerkt dat je ongemerkt toch nog best wel op contact leeft. Deed privé helemaal niet zo heel veel maar als je dan ineens helemaal in je uppie een half jaar thuis moet gaan werken zitten is me toch wel heel zwaar gevallen. We mogen echt blij zijn dat afgelopen half jaar mooi weer was en geen winterperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 07-10 17:27
Kaiberia schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:14:
[...]

Zelfs als extrovert mag je nog ontzettend veel. Of mocht, ten minste. Je moet wel een erg specifiek type extrovert zijn en vooral denken in problemen om te stellen dat alleen de introverten het zien als veel mogen. Daten, horeca, feesten, het mag allemaal nog in kleine groepen. Er worden slechts specifieke dingen aangepakt, en specifieke groottes. Daar kan je een probleem mee hebben, maar dat is verre van moeten leven als kluizenaar.
Ik woon zelf in Oslo, ben vorig jaar oom geworden en heb mijn nichtje (en rest van de familie) al 9 maanden niet meer gezien irl. Vrienden die me willen bezoeken waarbij ze hun tickets al 3x hebben moeten verschuiven. Mensen die overal afstand houden van elkaar, geen knuffel of niks. De dansvloer die dicht is, men zit met een select groepje aan tafel en je komt niet in contact met anderen. Alleen op stap gaan om mensen te ontmoeten is zinloos, je mag niet aan de bar hangen. Kroegen 12 uur dicht. Amper collega's op het werk omdat bijna iedereen thuiswerkt. Alleen in een appartement wonen en verder amper nieuwe mensen ontmoeten en geen vrienden en familie kunnen zien... nogmaals, prima voor de *knip*, maar niet voor extraverte mensen zoals ik die nabijheid van anderen nodig hebben om energie te krijgen, ipv een weekend lang zitten te programmeren in C++.

Laten we niet generaliseren over een kleine groep mensen met een beperking.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 19-09-2020 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaiberia
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
Oprecht rot voor je, maar een beetje inzicht om je eigen situatie te scheiden met die van andere extroverten mag wel. Die kunnen in Nederland nog steeds bij elkaar op bezoek, daten, activiteiten organiseren, naar de kroeg en meer.

We zeggen hier dat je veel mag, niet dat het niet rot is voor mensen. Voor introverten is het ook rot, die hebben ook sociale behoeftes. Maar om alles over een kam te scheren en introverten en kluizenaars in een hok te stoppen op basis van een objectieve vergelijking tussen de huidige situatie, de lockdown fase en hoe andere landen een lockdown hebben doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Laatst online: 03-10 23:58
Soccer98 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:47:
[...]

Ik stoor me aan deze opmerking. Je doet alsof de gemiddelde student zich steevast niet aan de regels houdt, te zien aan je voorbeelden, maar ik herken er precies niets van. Ik zie dat vrijwel iedereen in het OV, en ik pak enkele keren in een week het OV, zich aan de regels houdt en dat de incidentele keren dat iemand dat niet doet, het juist volwassenen zijn en niet studenten. Ik zie ook niet per se dat volwassenen zich nou beter aan de regels houden dan jongeren.

Mensen uit allerlei groepen houden zich niet of minder aan de regels. Misschien springen de jongeren er net wat negatiever uit. Onverstandig, maar anderzijds begrijp ik het ook wel dat mensen toch wat (onbewust) lakser worden. Het is ook gewoon erg lastig, vooral als het al zo lang duurt zonder echt perspectief. Ik zie de wake-up-call van de regering dan ook niet als een verwijt.

Vergeet ook niet dat stundenten tot de groep behoren die ook echt hard geraakt worden. Niet op het gebied van gezondheid, maar wel op andere manieren. Zij zitten thuis met gebrekkig onderwijs, want dat is het gewoon, bouwen in recessietijd een enorme studieschuld op, komen de arbeidsmarkt op in een tijd dat de werkloosheid vrij hoog ligt en hebben door hun schuld ook nog eens dubbel zo veel moeite een fatsoenlijke woning te kopen of te huren. Ik stoor me dan ook aan het vingerwijzen naar ze.

Feestjes vieren vind ik inderdaad erg respectloos, maar zoals ik zei: niemand is heilig en veel mensen houden zich lang niet altijd aan coronaregels: van zestienjarigen tot tachtigers.
Ik dans salsa en etc en ik heb nu bijna tien maanden niet meer gedanst. Zelfs als ik nu naar een feest zou kunnen gaan, zou ik niet eens durven om naar een feest te gaan. Ik heb een bioscoop abonnement en ik twijfel of ik deze ga opzeggen. Ik woon samen, zie mijn vrienden nauwelijks en ik werk in de zorg.

Ik moet wel zeggen dat de corona nu dichterbij komt. Ik schrok van de aantal infecties op een dag tijd. En dat dit blijft toenemen.

Een vriend van mij zijn vrouw was afgelopen dinsdag naar werk gegaan, terwijl dat niet moest. Ze was het zat geworden om dag in en dag uit thuis te werken. Ergens, ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:03
westlym schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:38:
[...]
...
Een vriend van mij zijn vrouw was afgelopen dinsdag naar werk gegaan, terwijl dat niet moest. Ze was het zat geworden om dag in en dag uit thuis te werken. Ergens, ik snap het.
Diegene is echt niet de enige. Zelf ook voor de vakantie aan de bel getrokken dat het zo niet meer ging. Teamleider kon toen weinig doen direct, maar later bleken ze op een andere vestiging ook al af en toe op kantoor te zijn omdat ze daar ook tegen de muur op liepen thuis. Uiteindelijk ging het kantoor weer 50% open toen mijn 4 weken (in het kader dan zijn we tenminste weer een maand verder :+ ) vakantie in gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05
stylezzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:53:
Naar mijn mening moet er harder worden ingezet op thuiswerken. Inmiddels begint het weer redelijk druk te worden op de weg, dus ik denk dat alle werkgevers die kantoorruimte ook weer willen benutten op een of andere manier...
Helemaal mee eens. Ook mijn werkgever vond een maand geleden dat het wel weer tijd werd om na 5 maanden voor 100% thuiswerken, weer naar kantoor te komen, ondanks dat het advies van de overheid hierover sinds half maart niet veranderd is. Wel met een veel beperktere bezetting en maar één week per 4 weken, maar toch. Ik heb dan ook weer een week gewerkt op kantoor en met alle corona maatregelen die ze hadden genomen, was het werken op kantoor veel lastiger en onprettiger (100 keer per dag mondkapje op en af) dan thuis. En daarbij loop je ook nog eens een veel groter risico, dat je toch het virus oploopt. Je raakt op zo’n dag behoorlijk wat deurklinken aan (deuren mogen niet open staan vanwege brandveiligheid) en deelt het sanitair met een grote groep mensen.

En toen ik mijn werkgever vroeg waarom ze zich niet meer aan het advies van de overheid hielden, beweerden ze doodleuk dat ze vonden dat ze het wel deden, want we werkten toch ‘grotendeels’ thuis en het kantoor was coronaproof gemaakt (ze hadden zelfs een ‘isolation room’ gecreëerd, waar medewerkers konden worden geïsoleerd als deze corona verschijnselen zou vertonen |:( ) . Toen ik aangaf dat ‘grotendeels’ toch wel wat anders is dan ‘zo veel mogelijk’, werden de schouders opgehaald.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Ryur
  • Laatst online: 11:56
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Ryur op 19-09-2020 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
westlym schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:38:
[...]
Herkenbaar. Ik begon na een paar weken ook tegen mezelf te praten. Ik huur nu al 6 maanden een kantoortje hier in de buurt met een vriend van me, hebben we nog een beetje woon-werk gevoel (als ik de deur dicht gooi ben ik klaar) en het is een stuk gezelliger.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:24
Soccer98 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:47:
[...]

Ik zag het laatst een boomer op het station die z'n mondkapje omlaag deed om te kunne hoesten. _/-\o_

• PatrickC
  • Laatst online: 13:05
Ryur schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:00:
[...]

Bij mijn werkgever hetzelfde verhaal helaas.
Ik ben sinds juni "verplicht" om 3-4 werkdagen naar kantoor te komen, samen met nog aantal collega's; nog lang niet elke collega trouwens, iets wat mij ook tegen de borst stoot.
Dat is dus voor mij maar 3 werkdagen dan geworden (en dan met zware tegenzin).

Ik werk in een bedrijvenverzamelpand, dus ook veel andere bedrijven (waar ook verassend veel mensen rondlopen) en weinig toiletten. Dus de toiletten worden vooral veel gedeeld.
En daarnaast, mocht ik eens wat "neusvocht" willen dumpen in de prullenbak; die worden maar 1x in de week geleegd.

Dus ons kantoor is alleen Corona-proof omdat wij zoveel ruimte tussen de medewerkers hebben (wij hebben enorme bureau's, zowel qua breedte als diepte). Maar qua de andere punten helemaal niet :(

Binnenkort toch maar weer aankaarten bij mijn werkgever, vooral nu met de stijgende cijfers vind ik het niet prettig.
Ik kom echt alleen op het werk, voor de rest ben ik thuis, dus de kans dat ik COVID oploop als ik thuis mag werken is minimaal.
Ook ik werk in een kantoorpand waar ook meerdere andere bedrijven werkzaam zijn en deze hebben andere , minder strenge, regels. (b.v. geen mondkapjes als je niet op je werkplek zit). Verder wordt er wel meer schoongemaakt dan eerst en zijn zuilen met desinfectiemiddelen geplaatst. Wat wel een uitdaging is zijn de liften. Ik werk op de 9e verdieping en er is 1 lift voor omhoog en daar mogen 2 personen tegelijkertijd in en 2 liften voor omlaag waar maar 1 persoon in mag. Maar als fanatiek sporter ga ik wel met de trap, helaas wel in een niet zo ruim en slecht geventileerd trappenhuis. In ons kantoor zou ik normaal zo’n 3 andere medewerkers hebben die binnen de 1,5m zitten, dus konden ze niet anders dan naar een veel beperktere 25% bezetting gaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• vickypollard
  • Laatst online: 10:35
BarôZZa schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:13:
[...]

Ik zag het laatst een boomer op het station die z'n mondkapje omlaag deed om te kunne hoesten. _/-\o_
Dat vereist ook een speciaal type mens.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vickypollard schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:55:
[...]

Dat vereist ook een speciaal type mens.
Heb het al vaker gelezen hoor dat mensen dat doen bij hoesten en ook als ze moeten niezen (zelf nog niet gezien overigens). Vaak geven ze aan dat ze dat doen omdat hun mondkapje anders vies wordt en dat ze hem dan moeten vervangen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik werk voor een groot bedrijf en hier is het gewoon nog steeds heel veel thuis werken. Als de buren gaan verbouwen mag je naar kantoor, sollicitatiegesprekken etc kunnen ook op kantoor maar that’s it. Het wordt wel gestimuleerd om collega’s op te zoeken, maar af en toe en in kleine groepen, het liefst op locaties waarbij de anderhalve meter ook echt goed kan (dus liever met 8 man in een zaaltje bij een hotel, dan bij iemand thuis).

Om me heen zie ik dat dit bij echt grote bedrijven eigenlijk overal zo gaat en dat het toch vooral de wat kleinere bedrijven (die vaak denk ik wat conservatiever kijken naar werknemers) die de regels zelf maar interpreteren. Zoals hierboven: een isolatie kamer en mondkapjes, terwijl er blijkbaar thuisgewerkt kan worden...waar ben je dan mee bezig als bedrijf?

• Jovatov
Dat beeld herken ik wel. Vrienden van me bij kleinere bedrijfjes (ICT) gaan regelmatig naar kantoor, maar ikzelf (grote verzekeraar) ben sinds maart niet meer op kantoor geweest.
Vanaf september zou weer één dag in de week mogen maar dat is met de persconferentie in augustus afgeblazen. Zelfs buiten werk om wordt het niet gestimuleerd, sterker nog, een teamuitje (al is het een buitenactiviteit als wat golfen oid), wordt niet toegestaan...
De andere kant is dat het thuis werken wel goed gefaciliteerd wordt met potjes voor een scherm, bureaustoel en zelfs ventilator.
Pagina: 1 ... 71 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic