Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:33
Mijn werkgever heeft sinds jaar en dag een ouderwetse inslag, thuiswerken mocht al vrijwel nooit.
De faciliteiten zijn er echter wel voor. We hebben een terminal server waardoor alles benaderbaar is. Ik heb op zolder ook een werkplek met 2 schermen. Oftewel, niets staat me in de weg thuis te werken.

In het begin van de corona maatregelen zijn de volgende maatregelen getroffen:
Ploeg A van 07.30 tot 13.30 (eerder beginnen mag ook natuurlijk)
Ploeg B van 14.30 tot 17.30 (langer blijven mag ook natuurlijk)
Zodat er in ieder geval twee groepen zijn die elkaar niet besmetten. Op maandag/woensdag werkte ik dan vanuit huis met flexibele uren omdat het KDV dicht is.

Na de update van zondag(?) heeft mijn leidinggevende gestuurd dat we nu volledig thuis moesten gaan werken.
Vandaag ontvang ik een mail dat de directie het hier niet mee eens is en dat we weer terug moeten naar het Ploeg A/B systeem. Oftewel, ik moet weer naar kantoor toe.

Zelf voel ik hier heel weinig voor, zeker omdat volgende passage op de site van de rijksoverheid staat:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen.

Mijn leidinggevende geeft aan dat hij zich aan de directieregels gaat houden. Zelf voel ik hier echter weinig voor. Ik heb een vriendin die in de zorg werkt en dus verhoogd risico loopt. Ik voel mezelf dus verantwoordelijk voor het feit dat ik Corona mogelijk verspreid alsmede het feit dat ik haar wellicht infecteer.

Wat kan ik nu het beste doen? Kan mijn werkgever mij echt verplichten om naar werk te komen ook al kan ik het werk prima vanuit huis doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lees Coronamaatregelen, maar werkgever staat thuiswerken niet toe even door :)
Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:09:
Zodat er in ieder geval twee groepen zijn die elkaar niet besmetten.
..behalve als in eenzelfde ruimte komen / dezelfde vlakken aanraken als de vorige groep. Devies blijft dan: heel goed handen wassen, niet gezicht aanraken, etc. Ook na thuiskomst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:45
Je zou kunnen terugkoppelen (schriftelijk) dat je manager en directie dus akkoord zijn met de mogelijke besmettingen en dat het bedrijf hierdoor in nood kan komen.

Je kan aandragen dat je al regelmatig thuis hebt gewerkt en dat dit gewoon goed is gegaan.

Je zou ook kunnen navragen wat ervoor nodig is om alsnog thuis te kunnen werken. Misschien triggert dit alles je manager wel om in gesprek te gaan met de directie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Waar in andere landen boetes staan op dergelijke praktijken, is dat in Nederland niet zo. Dus ja, helaas kan de werkgever dit vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik snap dat kleinere bedrijven een loopje nemen met Corona, maar dat een dergelijke corporate niet de juiste maatregelen neemt, is echt teleurstellend. Ik zou er een punt van maken richting je leidinggevende.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46

lasharor

7 december 2004

Bestaat er geen mogelijkheden voor een eigen kantoor op het werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
@F_J_K heb uiteraard een eigen bureau, maar veel blijft gedeeld. De hal, de gang, de keuken, kopieerapparaat, etc.

@Lelletje Ik heb contact gezocht met HR en de directie. Helaas van beide nog geen gehoor. Met HR wil ik bespreken wat de mogelijkheden zijn en met directielid de bezwaren. Deze dan mogelijk weghalen.

@TheBrut3 boetes hoeven van mij niet, maar ik vind het van de zotte dat mensen zich nog steeds niet bewust zijn van de ernst van de situatie.

@JackBol geen groene bank ;) Familiebedrijf in de productie. Productie loopt dus wel rond. Ik als overhead (finance) zou echter al mijn werk vanuit huis kunnen doen.

@lasharor Neen, helaas niet. Alsnog blijf je dan gedeelde ruimtes/apparatuur houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 11:04

bonzz.netninja

Niente baffi

De OR hierin betrekken (en de preventiemedewerker die je werkgever verplicht moet hebben) zou mijn eerste stap zijn, en vanuit daar extra druk gaan uitoefenen op het beleid van de directie.

Ik zou mij hierin wel schappelijk opstellen. Bedenk dat de werkgevers onder enorme druk staan omdat veel bedrijven echt mega onder druk staan. Stel je hierin dus flexibel en meewerkend op..in het belang van het voortbestaan van je bedrijf. Begrip krijgen is begrip geven.

Tevens is het goed om te weten dat je werkgever verplicht is voor jullie veiligheid te zorgen, en daar alles aan doet. In dit geval doet hij dat denk ik onvoldoende. Een preventiemedewerker heeft het mandaat om hierop, samen met HR, te acteren, en beleid aan te laten passen.

[ Voor 22% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-03-2020 09:43 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 10:59
Ik heb een vriendin die in de zorg werkt en dus verhoogd risico loopt. Ik voel mezelf dus verantwoordelijk voor het feit dat ik Corona mogelijk verspreid alsmede het feit dat ik haar wellicht infecteer.
Ik denk dat je hier dus een prima steekhoudend argument hebt om die discussie aan te gaan. Gewoon vriendelijk maar dringend duidelijk maken dat je het niet ziet zitten om je collega's en leidinggevende mogelijk te besmetten als je het wel (al dan niet asymptomatisch) onder de leden blijkt te krijgen. Als jij thuis werkt is risico voor productie ca. 0, als je wel komt heb je kans dat er hele rits mensen paar weken uitliggen.

Vriendelijke toon in combinatie met argumenten op de risico's voor de bedrijfsvoering is vaak verrassend effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Toevallig vandaag geplaatst:
https://blog.iusmentis.co...prima-thuiswerken-wat-nu/
Ik zou hem de situatie nogmaals uitleggen (formele mail) en dan vragen om de redenen waarom er echt onmogelijk thuis gewerkt kan worden. Blijf redelijk, stel je open op, je wilt wel maar tot nu toe is het onbegrijpelijk helaas, als het moet dan moet het maar waarom moet het.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:59
Twam schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je hier dus een prima steekhoudend argument hebt om die discussie aan te gaan. Gewoon vriendelijk maar dringend duidelijk maken dat je het niet ziet zitten om je collega's en leidinggevende mogelijk te besmetten als je het wel (al dan niet asymptomatisch) onder de leden blijkt te krijgen. Als jij thuis werkt is risico voor productie ca. 0, als je wel komt heb je kans dat er hele rits mensen paar weken uitliggen.

Vriendelijke toon in combinatie met argumenten op de risico's voor de bedrijfsvoering is vaak verrassend effectief.
En vooral ook dit GIFje erbij vermelden:

https://static.dezeen.com...rus_dezeen_1704_col_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Net de directie aan de lijn gehad en mijn bezwaren uitgelegd. Het komt met name uit een stukje solidariteit. De productie moet ook aanwezig zijn in Team A/B en ze missen nu af en toe iemand om mee te overleggen. Voor productie komt het thuiswerken eigenlijk voornamelijk over als oneerlijk. Omdat ze natuurlijk niemand zien. Hier wil de directie wat mee doen. Mijn inziens drogredenen. Hier zit gewoon achter dat ze thuiswerken niet fijn vinden als bedrijf, want aanwezigheid = productiever toch?!

Heb hem mijn bezwaren verteld, over mijn vrouw in de zorg, maar kreeg een uitleg over al 2 weken thuis werken, incubatietijd en dat er in directie ogen weinig gevaar heerst over de vloer omdat het toch niet heel druk is nu in de fabriek/kantoor. Ook het feit dat ik hoger risico loop hierdoor en het bedrijf kan besmetten werd naar het rijk der fabelen verwezen.
Gaf aan dat in mijn ogen ze het Corona gevaar niet serieus genoeg nemen en ook verwezen naar adviezen rijksoverheid. Dit werd uiteraard terzijde geschoven. Want er is genoeg ruimte, 2 ploegen, weinig risico, etc.

Helaas werd het gesprek vroegtijdig afgebroken. Denk dat zijn batterij leeg is.
Bijzonder frustrerend. Denk niet dat ik tot hem door kan dringen en thuis kan blijven werken.
Hoe kortzichtig kan men zijn. Bah, bah bah.

[ Voor 5% gewijzigd door Renzzie op 26-03-2020 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 23:45

Jebus4life

BE User

Ik (maar ik ben behoorlijk assertief daarin, en zou geen probleem hebben van werkgever te wisselen in dergelijke situatie) zou het hard spelen.

Opnieuw contact zoeken met de directie en volgende punt aanhalen.
Mijn vriendin werkt in de zorg. Ik hoor van haar (en zie in de media) de enorme druk op onze gezondheidszorg. De afgekondigde maatregelen zijn duidelijk. Thuis werken indien het echt niet anders kan: ik kan perfect thuis werken hebben de afgelopen 2 weken bewezen.

Jullie kunnen het probleem misschien minimaliseren. Maar ik wil deel zijn van de oplossing terwijl jullie het probleem enkel in de hand werken, wat ongelofelijk onverantwoord is. Niemand vind het leuk om 24 uur per dag in huis te moeten blijven. Maar het moet nu eenmaal voor het algemeen belang.

Ik blijf dus thuis. Ik hoop dat jullie jullie gezond verstand gebruiken en hetzelfde doen.

(Enja, de gevolgen van die beslissing zal je dan zelf moeten bepalen. Ik denk niet dat ze je hiervoor durven ontslaan. De PR backlash zou potentieel veel te groot zijn. Maar de relatie met ke werkgever kan natuurlijk serieus verzuren)

[ Voor 16% gewijzigd door Jebus4life op 26-03-2020 11:35 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Jebus4life schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:33:
Ik (maar ik ben behoorlijk assertief daarin, en zou geen probleem hebben van werkgever te wisselen in dergelijke situatie) zou het hard spelen.
Succes daarmee, we stevenen af op een recessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 23:45

Jebus4life

BE User

Knul schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Succes daarmee, we stevenen af op een recessie.
Ja, laten we doen wat Trump zegt. Iedereen lekker gewoon verder gaan met ons leven en de mensen die sterven. Tsja, die geven graag hun leven op voor de economie.

Het is verdorie je plicht om een werkgever op zijn verantwoordelijkheden te wijzen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jebus4life schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Ja, laten we doen wat Trump zegt. Iedereen lekker gewoon verder gaan met ons leven en de mensen die sterven. Tsja, die geven graag hun leven op voor de economie.

Het is verdorie je plicht om een werkgever op zijn verantwoordelijkheden te wijzen...
Dat heeft TS gedaan. Werkgever trekt zich er weinig van aan. Je kunt het hard spelen, maar ik denk dat de vriendin van TS liever ziet dat er nog inkomen binnen komt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
ben je niet toevallig een beetje verkouden waardoor voor jou het thuisblijfadvies helemaal van toepassing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 20:55
J-roenn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:41:
ben je niet toevallig een beetje verkouden waardoor voor jou het thuisblijfadvies helemaal van toepassing is ?
Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
daarmee geef je toe dat je onder normale omstandigheden dus wel daar aan het werk kunt, maar nu even niet. Plus ze zullen je blijven monitoren wanneer je weer aan de slag kunt op de werklocatie.

Daarnaast is dit natuurlijk een vorm van fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Gesprek afgerond en geen nieuwe punten helaas.
Nogmaals herhaalt waarom ik het er pertinent mee oneens ben, maar hij wilde geen uitzondering maken. Logisch natuurlijk ook, want dat kan hij niet in zijn 1tje doen.

Heb in ieder geval aangegeven dat ik er maandag/woensdag niet ben, want dat is KDV dicht. Waarop hij doodleuk aangaf dat dit open is voor mensen in de zorg. Heb hierop aangegeven dat KDV alleen open is als er echt niets anders te regelen is. Ik zal dus straks op maandag en woensdag 4u per dag thuis mogen werken en 4 op kantoor moeten zijn. Dat laatste ben ik niet. Zal dus 8u snipper per week worden :(
Heb aangegeven wel 8u op maandag en woensdag te werken. Kreeg wel de indruk dat hij dit ging bespreken met de andere directieleden, maar we zullen het wel zien....

Vooralsnog volgende week dinsdag, donderdag, vrijdag naar kantoor in de ochtend.

[ Voor 3% gewijzigd door Renzzie op 26-03-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38

dr.lowtune

Deugt niet

Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:18:
Net de directie aan de lijn gehad en mijn bezwaren uitgelegd. Het komt met name uit een stukje solidariteit. De productie moet ook aanwezig zijn in Team A/B en ze missen nu af en toe iemand om mee te overleggen. Voor productie komt het thuiswerken eigenlijk voornamelijk over als oneerlijk. Omdat ze natuurlijk niemand zien. Hier wil de directie wat mee doen. Mijn inziens drogredenen. Hier zit gewoon achter dat ze thuiswerken niet fijn vinden als bedrijf, want aanwezigheid = productiever toch?!

Heb hem mijn bezwaren verteld, over mijn vrouw in de zorg, maar kreeg een uitleg over al 2 weken thuis werken, incubatietijd en dat er in directie ogen weinig gevaar heerst over de vloer omdat het toch niet heel druk is nu in de fabriek/kantoor. Ook het feit dat ik hoger risico loop hierdoor en het bedrijf kan besmetten werd naar het rijk der fabelen verwezen.
Gaf aan dat in mijn ogen ze het Corona gevaar niet serieus genoeg nemen en ook verwezen naar adviezen rijksoverheid. Dit werd uiteraard terzijde geschoven. Want er is genoeg ruimte, 2 ploegen, weinig risico, etc.

Helaas werd het gesprek vroegtijdig afgebroken. Denk dat zijn batterij leeg is.
Bijzonder frustrerend. Denk niet dat ik tot hem door kan dringen en thuis kan blijven werken.
Hoe kortzichtig kan men zijn. Bah, bah bah.
Productiepersoneel loopt altijd te zeiken op kantoorpersoneel, dat zit in de aard van het beestje. De directie moet er gewoon tegenin durven gaan, maar dat durven ze niet en jij mag vervolgens in de chaos zitten.

De reden dat ze iemand missen om mee te overleggen is natuurlijk ook volledig bullshit, want ze kunnen je ook gewoon bellen.

Je werkgever heeft in ieder geval safety niet op nummer 1 staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:05

macnerd

No Apples please :-)

@TS: je hebt nu aangegeven dat je bang bent om je vriendin te besmetten, maar andersom kan ook... en dan ligt productie stil en het team waar je in zit.
Ik zou proberen om een paar Skype-pc'tjes neer te laten zetten, zodat iedereen (ook collega's in de productie) contact met je kan opnemen. Ik zou hierbij denk ik zoeken naar een paar rustige ruimtes en losse speakers, microfoon en webcan gebruiken, dan hoeft niemand een headset op. Speakers en microfoons zijn zo te bestellen Oude pc'tjes zijn er vaak nog wel.

MacNerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je vriendin/vrouw/goudvis/kind heeft koorts. En dus moet iedereen verplicht thuis blijven met de nieuwe regels.
flexibiliteit moet van 2 kanten komen, maar blijkbaar is die van de directie van beton gemaakt. Dan maar op zo'n manier.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Koffie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:12:
Je vriendin/vrouw/goudvis/kind heeft koorts. En dus moet iedereen verplicht thuis blijven met de nieuwe regels.
Dit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je werkplek ingericht is met beschermde middelen, en je zit 1.5m uit elkaar kun je gewoon werken toch ? Voorwaarde is wel dat er niemand komt die verschijnselen heeft. verder kan je vriendin jou besmetten, en jij je collega's etc etc. maar als je niet wilt, moet je zelf creatief zijn(als je begrijpt wat ik bedoel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Hackus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:15:
Voorwaarde is wel dat er niemand komt die verschijnselen heeft. verder kan je vriendin jou besmetten, en jij je collega's etc etc. maar als je niet wilt, moet je zelf creatief zijn(als je begrijpt wat ik bedoel)
Je bedoelt van die zwart/gele tape waarmee je een vlak van 1.5m markeert rond je werkplek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rukapul schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Je bedoelt van die zwart/gele tape waarmee je een vlak van 1.5m markeert rond je werkplek?
Nee, melden dat iemand in je huishouding koorts heeft en flink hoest od

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Maar even over nadenken wat te doen. Net even contact gehad met mijn leidinggevende en hij vindt het ook van der zotte dat we naar werk moeten komen.

Overweeg nu een brief/mail te schreven naar de preventiemedewerker met mijn bezwaren. Weet echter niet of dit veel toegevoegde waarde heeft of dat ik hier alleen maar als 'zeikerd' wordt gezien. Zie het op dit moment niets oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Renzzie op 26-03-2020 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Uit solidariteit de kans lopen op besmetting of iemand besmetten. Nee, dank je. Solidariteit op ieder ander ogenblik, d:)b Maar niet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:27
In BE is (volgens de pers) de arbeidsinspectie bij bedrijven langs geweest. In NL een gelijkaardige instantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoewel je formeel schijnbaar geen rechten hebt: je zou 'gewoon' vanaf thuis kunnen gaan werken en tegen je directe manager duidelijk maken dat je aan het werk bent. Dan ligt de bal bij de directie om aan te tonen dat thuis blijven niet redelijk is. (En heb je dus wel een kans groter dan nul dat je wordt beticht van werkweigering en je over die dagen geen loon krijgt).

Je zou haast verwachten dat een van de collega's die er wel moet zitten, een snufje peper meeneemt en dan al niezend de kamer van de directie in loopt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Koffie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:12:
flexibiliteit moet van 2 kanten komen, maar blijkbaar is die van de directie van beton gemaakt. Dan maar op zo'n manier.
Eerlijk duur het langst. Dit is geen goed idee. Hoewel ik het standpunt van de directie ook niet begrijp, is liegen echt een slecht advies aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:34:
Maar even over nadenken wat te doen. Net even contact gehad met mijn leidinggevende en hij vindt het ook van der zotte dat we naar werk moeten komen.

Overweeg nu een brief/mail te schreven naar de preventiemedewerker met mijn bezwaren. Weet echter niet of dit veel toegevoegde waarde heeft of dat ik hier alleen maar als 'zeikerd' wordt gezien. Zie het op dit moment niets oplossen.
Hebben jullie een OR? Ligt ook een taak voor hen als de directie zich zo star opsteld.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
@Anoniem: 93986 mijn gevoel ook exact....

@Anoniem: 977583 We hebben ook geen lockdown hier. Enkel het dringende advies van rijksoverheid. Er kan dus nergens op gecontroleerd worden.

@F_J_K Ik speel nu met dit gevoel idd. Thuiswerken en dit kenbaar maken. Redenen zijn duidelijk. Heb hier inmiddels ook HR over gesproken. Gezegd dat ik met directie heb gesproken en hun standpunt aan heb gehoord. Maar dat ik het hier totaal mee oneens ben. Ook aangegeven dat ik me er nog over beraad of ik wel niet volgende week op werk ben.

@Hann1BaL Ik ga me ook niet ziek melden. Ik zit hoog genoeg in de boom van de organisatie dat we gewoon eerlijk en transparant naar elkaar kunnen zijn. Als ik aangeef niet te komen zullen ze dat begrijpen maar niet volledig respecteren. Hoe dit echter financieel afgewikkeld (verlof, ziekte?) wordt valt te bezien.

@naitsoezn blijkbaar is dit besluit in overleg met de OR genomen. De OR bestaat echter uit voornamelijk werklieden die ik zelf niet zo hoog aanschrijf. Deze mensen zijn zelf in productie aan het werk en zullen 'ons' kantoorlieden ook niet zo snel snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

FreakNL

Well do ya punk?

Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:59:
Gesprek afgerond en geen nieuwe punten helaas.
Nogmaals herhaalt waarom ik het er pertinent mee oneens ben, maar hij wilde geen uitzondering maken. Logisch natuurlijk ook, want dat kan hij niet in zijn 1tje doen.

Heb in ieder geval aangegeven dat ik er maandag/woensdag niet ben, want dat is KDV dicht. Waarop hij doodleuk aangaf dat dit open is voor mensen in de zorg. Heb hierop aangegeven dat KDV alleen open is als er echt niets anders te regelen is. Ik zal dus straks op maandag en woensdag 4u per dag thuis mogen werken en 4 op kantoor moeten zijn. Dat laatste ben ik niet. Zal dus 8u snipper per week worden :(
Heb aangegeven wel 8u op maandag en woensdag te werken. Kreeg wel de indruk dat hij dit ging bespreken met de andere directieleden, maar we zullen het wel zien....

Vooralsnog volgende week dinsdag, donderdag, vrijdag naar kantoor in de ochtend.
Wat een prutsers daar..

Even vrij vertaald (en vrij geïnterpreteerd) uit onze nood-arbeidsvoorwaarden-FAQ;

- Ik heb een kind thuiszitten waar ik (deels) voor moet zorgen
Bedrijfsnaam snapt de bijzondere omstandigheden waarin we zitten. We vragen en geven flexibiliteit (niet alleen nu) maar vragen wel om niet gewerkte uren apart te noteren zodat we die bij een eventueel noodfonds kunnen claimen.

Voor de rest horen wij niks over vakantiedagen inleveren of wat dan ook..

Maargoed, het meerendeel van de bedrijven laat nu zijn ware gezicht zien. Blij dat ik (vooralsnog) bij een goeie zit... Als je slecht van vertrouwen bent kun je je nog afvragen of uren op die noodcode schrijven handig is voor je carrière op de langere termijn, maar ik vertrouw de werkgever vooralsnog dat ze deze alleen voor een eventueel noodfonds gaan gebruiken...

Ohja, voor de goeie orde, wij werken al sinds 12 maart thuis. Tenminste, het kantoor-personeel..

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 26-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:00:
@naitsoezn blijkbaar is dit besluit in overleg met de OR genomen. De OR bestaat echter uit voornamelijk werklieden die ik zelf niet zo hoog aanschrijf. Deze mensen zijn zelf in productie aan het werk en zullen 'ons' kantoorlieden ook niet zo snel snappen.
De vraag was of je zelf al contact had opgenomen met de OR, het zou me niks verbazen als 'in overleg' in de werkelijkheid tekenen bij het kruisje is.
Maak het ze duidelijk dat op kantoor zijn nu terwijl thuiswerken gewoon kan niet acceptabel is en als ze dit doorzetten ze bloed aan hun handen zullen krijgen.

En begin tegelijkertijd ook met het oppoetsen van je cv :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

@Renzzie, bespreek het met je direct leidinggevende en leg aan hem uit waarom je je verplicht voelt om thuis te werken. Als hij daarmee akkoord is, gewoon thuiswerken, en als de directie dan moeilijk gaat doen naar jou toe kan je ze naar jouw leidinggevende verwijzen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15
Hackus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:15:
Indien je werkplek ingericht is met beschermde middelen, en je zit 1.5m uit elkaar kun je gewoon werken toch ? Voorwaarde is wel dat er niemand komt die verschijnselen heeft. verder kan je vriendin jou besmetten, en jij je collega's etc etc. maar als je niet wilt, moet je zelf creatief zijn(als je begrijpt wat ik bedoel)
Op mijn werk zit iedereen ook op 1,5 meter van mekaar, we zitten wel met 20 man in dezelfde ruimte en ze lopen vrolijk naar mekaar toe en dan is die 1,5 meter echt niet constant gehaald, sommigen doen er zelfs laconiek over. Met zulke vrienden (collega's) heb je geen vijanden nodig.

Alles en iedereen wordt redelijk op afstand gehouden maar de werkenden hebben het in veel bedrijven voor het nakijken. De overheid mag best wat stelliger zijn. Zit je op je kantoor/werk met meer dan 3 man in 1 ruimte, hop thuiswerken. Het is nog veel te vrijblijvend.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:56:
Op mijn werk zit iedereen ook op 1,5 meter van mekaar, we zitten wel met 20 man in dezelfde ruimte en ze lopen vrolijk naar mekaar toe en dan is die 1,5 meter echt niet constant gehaald, sommigen doen er zelfs laconiek over. Met zulke vrienden (collega's) heb je geen vijanden nodig.

Alles en iedereen wordt redelijk op afstand gehouden maar de werkenden hebben het in veel bedrijven voor het nakijken. De overheid mag best wat stelliger zijn. Zit je op je kantoor/werk met meer dan 3 man in 1 ruimte, hop thuiswerken. Het is nog veel te vrijblijvend.
ik snap niet dat mensen er laconiek/gemakkelijk over doen .. Er zijn idooten die denken dat het maar "politiek" geneuzel is of andere larie koek idee-en

Tenzij ze een verdomd goeie reden hebben opzouten naar huis --> 4.000 boete als je zonder geldige reden bij elkaar bent ..gewoon melden bij de gemeente waar je werkt.

Sorry maar ik zou "ontsla me maar" inzetten je omgeving (gezin) zet je ook innodig risico + de mensen die met je werken + de mensen waar jij komt (boodschappen) ..
je hebt nu de komende weken (moment van posten) een enorme piek aan ziekenhuis bedden nodig wil jij het risico lopen dat als je besmet raakt (of 1 van je naasten) dat je gewoon niet beademt moet worden c.q de arts een keuze moet gaan maken tussen je kind of jou ? (en dus je kind 99% overlevings kans heeft en jij het loodje legt ?)

Verschikkelijke keuze die je als arts moet maken waar jij en je kind + arts allemaal niet happy van worden .. |:( doe gezond en rot op naar huis..
Laat de werkgever maar shifts instellen / extra schoonmaken bla bla bla risico naar 0,001% doen dan praten we verder..

economisch belang mag nooit voorgaan op eigen gezondheid

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 26-03-2020 15:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:28

-tom-562

Oliesjeik

Zeg gewoon dat je kind koorts heeft. Dan moet je wel thuis blijven

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 12:36
-tom-562 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:24:
Zeg gewoon dat je kind koorts heeft. Dan moet je wel thuis blijven
Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:00:
@Hann1BaL Ik ga me ook niet ziek melden. Ik zit hoog genoeg in de boom van de organisatie dat we gewoon eerlijk en transparant naar elkaar kunnen zijn. Als ik aangeef niet te komen zullen ze dat begrijpen maar niet volledig respecteren. Hoe dit echter financieel afgewikkeld (verlof, ziekte?) wordt valt te bezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:22
Ik kan ook alles vanaf huis doen. Geen enkel probleem. Dat doen we als afdeling om en om in teamverband. Waar andere afdelingen compleet naar huis gestuurd worden, zit de helpdesk nog hier (uitgifte hardware) en ook netwerk en systeembeheer is er. Dat is omdat de infra wel moet blijven draaien anders kan niemand werken.

Maar ik zit dus de helft van de week op kantoor. Eerlijk? Niet echt, maar er is geen eerlijk in dit verhaal. Een collega werd ziek, die moet nadat hij is opgeknapt nog een week thuis blijven. Een paar anderen beroepen zich op hun kleine kinderen en zijn ook thuis.

Anyhow, ik ga me er niet druk om maken, dat verstoort alleen de arbeidsverhoudingen. Geen zin in. Advies : niet tegenin gaan, en gewoon doorwerken. Als er iemand thuis ineens ziek wordt dan ben je verplicht thuis te blijven. Laten we met zijn allen hopen dat dat niet gebeurt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Renzzie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:33:
@JackBol geen groene bank ;) Familiebedrijf in de productie. Productie loopt dus wel rond. Ik als overhead (finance) zou echter al mijn werk vanuit huis kunnen doen.
je voegt niks toe aan de productie = dus opzouten.
Vandaag ontvang ik een mail dat de directie het hier niet mee eens is en dat we weer terug moeten naar het Ploeg A/B systeem. Oftewel, ik moet weer naar kantoor toe.
<snip>
Wat kan ik nu het beste doen? Kan mijn werkgever mij echt verplichten om naar werk te komen ook al kan ik het werk prima vanuit huis doen?
Thuis blijven en ondergeschikten dezelfde boodschap geven, nood situatie laat je directie maar dit onder "werkweigering" schuiven. denk dat ze een leuk kluif krijgen (lees boete + hoge kosten) ..
asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
Ik kan ook alles vanaf huis doen. Geen enkel probleem. Dat doen we als afdeling om en om in teamverband. Waar andere afdelingen compleet naar huis gestuurd worden, zit de helpdesk nog hier (uitgifte hardware) en ook netwerk en systeembeheer is er. Dat is omdat de infra wel moet blijven draaien anders kan niemand werken.

Maar ik zit dus de helft van de week op kantoor. Eerlijk? Niet echt, maar er is geen eerlijk in dit verhaal. Een collega werd ziek, die moet nadat hij is opgeknapt nog een week thuis blijven. Een paar anderen beroepen zich op hun kleine kinderen en zijn ook thuis.

Anyhow, ik ga me er niet druk om maken, dat verstoort alleen de arbeidsverhoudingen. Geen zin in. Advies : niet tegenin gaan, en gewoon doorwerken. Als er iemand thuis ineens ziek wordt dan ben je verplicht thuis te blijven. Laten we met zijn allen hopen dat dat niet gebeurt.
Jij bent er dus 1 die vrolijk naast iemand binnen de 1,5m ? en het maar lariekoek vind .. (serieuze vraag) |:(
ik hoop het niet .. en daar beschuldig ik je niet van maar kom op .. wees ff realistisch (lees de vorige post)
we komen gevaarlijk dicht bij het moment dat een arts keuzes moet maken tussen wie wel leeft en wie niet .. omdat mensen "te dicht bijellkaar zitten" en "negeren van thuis blijven"

Ik denk dat arbeidshouding niet erg verstoort wordt, alles gaat dicht.. 99,99999% kans dat dergelijke werkgevers een uitbrander krijgen en een boete ..
Dit is kortom bij voorbaat een verstoorde situatie ... als jij zonder een echt noodzakelijke reden niet thuis blifjt.

Een valide reden, bedrijf draaiend te houden (bv tape wisselen of physieke reboot .. tja ok) maar wat remote kan moet je remote doen (oftewel jij bent de "remote handjes" op kantoor .. de rest --> remote door je collega's en je gaat zsm naar huis ..

[ Voor 50% gewijzigd door vso op 26-03-2020 15:44 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Als een werkgever zijnde heb ik ook gereageerd in het andere topic ( hier )

Ik heb het idee dat wij er goed aan doen met deze werkwijze....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Werkgevers die thuiswerkers niet vertrouwen overschatten de productiviteit die op kantoor plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 18:46
Werkgever denkt alleen aan de portemonnee en niet aan de gezondheid van zijn werknemers. Daarnaast heeft hij een uiterst oubollig beeld van het huidige werken. Gierende banden, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Amras schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:15:
Werkgever denkt alleen aan de portemonnee en niet aan de gezondheid van zijn werknemers. Daarnaast heeft hij een uiterst oubollig beeld van het huidige werken. Gierende banden, wat mij betreft.
Ik denk dat je dit even moet herzien, of je moet wel heel slechte werkgever(s) gehad hebben....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
KatirZan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat je dit even moet herzien, of je moet wel heel slechte werkgever(s) gehad hebben....
En ik denk het niet. Hoezo?

Edit: hij bedoelt de werkgever van TS uiteraard en niet in het algemeen. Beetje vreemd dat je je zo aangesproken voelt als werkgever terwijl dit niet jouw topis is.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywiser op 26-03-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
KatirZan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Sorry hoor, ik heb bij verschillende werkgevers gewerkt - zowel intern als extern - en heb altijd de mogelijkheid gehad tot thuiswerken. Dit was in een normale situatie. In deze buitengewone situatie zou je als werkgever helemaal niet moeilijk moeten doen en de gezondheid van je werknemers voorop moeten stellen. Ik ben gewoon niet welkom op kantoor tot (vooralsnog) 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 21:33
Ik zou eerlijk gezegd niet eens de discussie verder aangaan. Los van het feit dat ik met een dergelijke werkgever niet eens meer verder in zee zou willen gaan. Beetje je personeel bewust een risico laten lopen op Corona. Te bizar.

Wat ik wel zou doen in dit geval is je ziek melden; je voelt je namelijk niet prettig bij de ontstane situatie en het potentieel risico op besmetting. Dit betekent dan een arbeidsconflict hebt waarbij de werkgever aan het korte eind trekt. De arboarts zal je daarin steunen.

Is dit allemaal wenselijk? Nee, zeker niet. Maar wat zeker niet wenselijk is, is je personeel dwingen om een risicovolle situatie op te dringen.

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 26-03-2020 16:21 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

pennywiser schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:18:
[...]

En ik denk het niet. Hoezo?

Edit: hij bedoelt de werkgever van TS uiteraard en niet in het algemeen.
Omdat je niet elke werkgever zo kan bestempelen. De werkgever van TS kan wel zo zijn, echter de wijze van formulering lijkt te duiden naar dat elke werkgever zo zou zijn.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
KatirZan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Omdat je niet elke werkgever zo kan bestempelen. De werkgever van TS kan wel zo zijn, echter de wijze van formulering lijkt te duiden naar dat elke werkgever zo zou zijn.
Het gaat hier toch ook over de werkgever van TS, hou het daar dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
KatirZan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Ik bedoel uiteraard de werkgever van TS, excuses als dat niet duidelijk was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
In de kamer wordt net gezegd dat men een klacht kan indienen bij de Inspectie SZW. Gezien het de bedoeling is dat werkgevers zich houden aan het advies van de regering.

Ik snap dan op mijn beurt weer niet dat het niet strafbaar is. Ik las dat in sommige landen bedrijven boetes van 10.000'en euro's kunnen krijgen als ze mensen niet thuis laten werken waar dat wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
vso schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Jij bent er dus 1 die vrolijk naast iemand binnen de 1,5m ? en het maar lariekoek vind .. (serieuze vraag) |:(
ik hoop het niet .. en daar beschuldig ik je niet van maar kom op .. wees ff realistisch (lees de vorige post)
we komen gevaarlijk dicht bij het moment dat een arts keuzes moet maken tussen wie wel leeft en wie niet .. omdat mensen "te dicht bijellkaar zitten" en "negeren van thuis blijven"
Om je gerust te stellen, van de 10 man die er normaal op de kamer zitten, zitten er nu dagelijks 2. Binnen een straal van 6 meter zit er helemaal niemand en ik heb zelfs de optie om een kantoor in mijn eentje te betrekken en de deur te sluiten. De schoonmaaksters komen niet alleen 's ochtends vroeg maar nu nog een keer extra rond lunchtijd. Het jezelf begeven op andere afdelingen is verboden en de enige route die je mag nemen is die die direct van de voordeur naar de werkplek gaat. Voor de zekerheid is het restaurant gesloten voor iedereen.

Iemand die ziek wordt moet thuisblijven, tot een week nadat de klachten over zijn. Een andere collega heeft een huisgenoot die uit "besmet gebied" komt en die mag ook 2 weken niet op kantoor komen. Alle bezoek van externe partijen moet worden afgezegd, vergaderzalen zijn gesloten.

Er worden in mijn optiek afdoende maatregelen genomen.
Ik denk dat arbeidshouding niet erg verstoort wordt, alles gaat dicht.. 99,99999% kans dat dergelijke werkgevers een uitbrander krijgen en een boete ..
Dit is kortom bij voorbaat een verstoorde situatie ... als jij zonder een echt noodzakelijke reden niet thuis blifjt.
In deze Corona crisis is het een beetje geven en nemen. In dit geval heeft TS het geluk dat hij nog een baan heeft. Ik weet van een bedrijf waar iedereen die nog in de proeftijd zat direct mocht gaan, en degenen die op een tijdelijk contract zaten mochten blijven zitten tot ook dat afliep. Voor diverse inhuur is het nog veel makkelijker, die worden gewoon terug gebonjourd naar hun werkgever. Met andere woorden : er zijn slachtoffers, zij die ziek zijn en zij die door deze crisis ineens zonder werk zitten. :X

Het is dus een beetje verstandig om je rechten niet al te ver te rekken. Als de directie, die normaal niemand thuis laat werken, adequate maatregelen neemt om infectie te voorkomen dan moet je niet op je strepen gaan staan vind ik. De werkgever moet zich ook realiseren dat de werknemer ineens een probleem erbij heeft (aka kinderen zijn ineens thuis) en dient zich dan een beetje soepel op te stellen om het voor beiden prettig te laten zijn. De medewerker mag zich dan ook een beetje soepel opstellen richting de werkgever. In het geval van de TS kan hij zo aan het drammen zijn geweest dat de werkgever zijn poot stijf hield wat betreft de kinderen en opperde dat voor kinderen van mensen in de zorg altijd opvang is. Zijn vriendin/vrouw werkt in de zorg dus het probleem is daarmee opgelost.

TS doet dat niet en probeert af te dwingen thuis te werken. Er wordt gezegd dat de werkgever een boete krijgt.... Nou ik kan je vertellen, dat krijgt die niet want er is geen boete. Bij ons werkt de productiehal ook gewoon door. Maar er zijn wel maatregelen om te zorgen dat dat veilig is. Stom voorbeeldje : de post gaat in een emmertje op en neer. Er is geen contact tussen de medewerkers van de vloer en van kantoor.
Een valide reden, bedrijf draaiend te houden (bv tape wisselen of physieke reboot .. tja ok) maar wat remote kan moet je remote doen (oftewel jij bent de "remote handjes" op kantoor .. de rest --> remote door je collega's en je gaat zsm naar huis ..
Een bedrijf kan ook stellen dat er een minimale bezetting is. Zo hebben we 1 HR medewerker op kantoor. Ze stond vandaag de hele dag bij de scanner documenten te digitaliseren. Van iedere andere afdeling is ook vaak iemand aanwezig. Just in case. Managers zijn er ook, maar ook die om en om.

Anyhow, het is aan je werkgever om te beslissen of je thuis werkt. Niet aan premier Rutte. Bepaalde beroepen kunnen niet thuiswerken en het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om gepaste maatregelen te nemen.

Je hebt een punt als de werkgever niet afdoende maatregelen neemt maar dat lijkt me in dit geval niet zo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:44:
Anyhow, het is aan je werkgever om te beslissen of je thuis werkt. Niet aan premier Rutte. Bepaalde beroepen kunnen niet thuiswerken en het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om gepaste maatregelen te nemen.
first: je rest van je post +1 goed zo en niks op aan te merken

maar inhoudelijk op het stukje wat ik Quote ..
NEE en NEE

1ste NEE. er bestaat een calamiteiten clausule/wet jij mag naar huis als je de situatie dit afdwingt dit kost je wel zelf vrije tijd enzo .. en denk bv aan je kids (onder de 12) dreigen zonder toezicht thuis te zitten, maar niet dat je hond/wasmachine stuk is ofzo .. het moet wel zeer redelijk zijn en "overmacht" (deze geld altijd)

2de NEE: in dit geval zoals nu, als jij thuis kan werken/zitten (zoals TS wellicht) dan moet de werkgever alles eraan doen om dit te mogelijk te maken. zeker als je beroep niet kritiek is om het land draaiend te houden. Dan kan je werkgever wel verklaren dat je "kritiek" bent maar je hebt zelf ook wel gezond verstand, bv bij een fitness-club sysadmin/hr zijn zou ik mezelf niet echt kritiek vinden.
Dit valt onder een NOOD wet .. en dit staat boven de werkgever. (maar is in bijzondere omstandigheden alleen)

Maar even in alle redelijkheid als de werkgever alles doet om jou veiligheid te garanderen, en bv alleen verwacht dat je op locatie hoeft te zijn als er iets aan de hand is .. tja goed toch ? Voor de TS kan hij hard maken dat het bedrijf doordraait als hij thuis "werkt" .. voor jou als ICT-er word dat lastig(er) misschien.
uitgaande dat jij en omgeving "gezond" zijn.

Tja als je nu 1 tot 2 uur rijden (zonder file) van kantoor zit en dus de werkgever heeft dat je direct in kan grijpen (als ..) dan had de werkgever eerder na moeten denken waar hij personeel vandaan haalt. Dit zijn allemaal werkgevers risico's ..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 26-03-2020 19:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
vso schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:51:
[...]

first: je rest van je post +1 goed zo en niks op aan te merken

maar inhoudelijk op het stukje wat ik Quote ..
NEE en NEE

1ste NEE. er bestaat een calamiteiten clausule/wet jij mag naar huis als je de situatie dit afdwingt dit kost je wel zelf vrije tijd enzo .. en denk bv aan je kids (onder de 12) dreigen zonder toezicht thuis te zitten, maar niet dat je hond/wasmachine stuk is ofzo .. het moet wel zeer redelijk zijn en "overmacht" (deze geld altijd)

2de NEE: in dit geval zoals nu, als jij thuis kan werken/zitten (zoals TS wellicht) dan moet de werkgever alles eraan doen om dit te doen. zeker als je beroep niet kritiek is om het land draaiend te houden.
Dan kan je werkgever wel verklaren dat je "kritiek" bent maar je hebt zelf ook wel gezond verstand, bv bij een een fitnes-club zou ik me niet echt kritiek vinden.
Dit valt onder een NOOD wet .. en dit staat boven de werkgever. (maar is in bijzondere omstandigheden alleen)

Maar even in alle redelijkheid als de werkgever alles doet om jou veiligheid te garanderen, en bv alleen verwacht dat je op locatie hoeft te zijn als er iets aan de hand is .. tja goed toch ? Voor de TS kan hij hard maken dat het bedrijf doordraait als hij thuis "werkt" .. voor jou als ICT-er word dat lastig(er) misschien.
uitgaande dat jij en omgeving "gezond" zijn.

Tja als je nu 1 tot 2 uur rijden (zonder file) van kantoor zit en dus de werkgever heeft dat je direct in kan grijpen (als ..) dan had de werkgever eerder na moeten denken waar hij personeel vandaan haalt. Dit zijn allemaal werkgevers risico's ..
toon volledige bericht
Je mist hem toch een beetje. Ja er is iets als een calamiteit waardoor je naar huis mag. Sterfgeval, gesprongen waterleiding, ziek kind etc. Dat werk. Wat je zelf al aangeeft, dat kost je vrije tijd. Er is een verschil tussen iets waarvoor je vrij moet krijgen omdat je met spoed weg moet en een virus als Corona waarbij je eist dat je thuis moet gaan werken omdat Rutte zegt dat je dat moet doen. Als je doelt op de TS die met zijn kids zit die nu ineens thuis zitten : hij heeft imo zijn credits verspeeld door zo te zagen en er is door de overheid geregeld dat er opvang is voor kinderen van zorgverleners. Dat zou daarmee geregeld moeten zijn.

Alle gelegenheden als fitness zalen zijn gesloten, dat is dus geen probleem. TS zijn afdeling is gehalveerd en opgesplitst met een uur tussen de 2 shifts. Er zal vast nog meer geregeld zijn.

Nu het belangrijkste: je roept noodwet. Nu worden alle documenten van de overheid gepliceerd en ik kon dit vinden : https://zoek.officielebek....nl/kv-tk-2020Z05337.html

Het zijn alleen de vragen, er zijn nog geen antwoorden. Vraag 6 en 7 zijn van belang :

Vraag 6 Overweegt u gebruik te maken van de Noodwet rechtspleging? Zo ja, van welke artikelen?
Vraag 7 Op welke wijze komt u tot het besluit eventueel van genoemde noodwet gebruik te maken?

Met andere woorden : op dit moment is er GEEN noodwet. Althans, hij wordt niet ingezet.Sluiting van horeca ed gaat onder een andere regelgeving. Samenscholingsverbod ook. Het zal de Alegemene Verordening zijn oid. Ik denk dat je het verward met het noodpakket.

Anyway : er is geen wet oid die een werkgever dwingt zijn personeel thuis te laten werken als dat kan. Werk zoveel mogelijk thuis is een oproep aan de werknemer, niet de werkgever. Iedereen die hier roept dat hij het recht heeft om thuis te mogen werken als dat het werk niet in de weg staat zit ernaast. Het is geen recht. Ondernemers moeten hun best doen om het risico zover mogelijk in te perken. Hoe ze dat doen is aan hunzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Je mist hem toch een beetje. Ja er is iets als een calamiteit waardoor je naar huis mag. Sterfgeval, gesprongen waterleiding, ziek kind etc. Dat werk. Wat je zelf al aangeeft, dat kost je vrije tijd. Er is een verschil tussen iets waarvoor je vrij moet krijgen omdat je met spoed weg moet en een virus als Corona waarbij je eist dat je thuis moet gaan werken omdat Rutte zegt dat je dat moet doen. Als je doelt op de TS die met zijn kids zit die nu ineens thuis zitten : hij heeft imo zijn credits verspeeld door zo te zagen en er is door de overheid geregeld dat er opvang is voor kinderen van zorgverleners. Dat zou daarmee geregeld moeten zijn.

Alle gelegenheden als fitness zalen zijn gesloten, dat is dus geen probleem. TS zijn afdeling is gehalveerd en opgesplitst met een uur tussen de 2 shifts. Er zal vast nog meer geregeld zijn.

Nu het belangrijkste: je roept noodwet. Nu worden alle documenten van de overheid gepliceerd en ik kon dit vinden : https://zoek.officielebek....nl/kv-tk-2020Z05337.html

Het zijn alleen de vragen, er zijn nog geen antwoorden. Vraag 6 en 7 zijn van belang :

Vraag 6 Overweegt u gebruik te maken van de Noodwet rechtspleging? Zo ja, van welke artikelen?
Vraag 7 Op welke wijze komt u tot het besluit eventueel van genoemde noodwet gebruik te maken?

Met andere woorden : op dit moment is er GEEN noodwet. Althans, hij wordt niet ingezet.Sluiting van horeca ed gaat onder een andere regelgeving. Samenscholingsverbod ook. Het zal de Alegemene Verordening zijn oid. Ik denk dat je het verward met het noodpakket.

Anyway : er is geen wet oid die een werkgever dwingt zijn personeel thuis te laten werken als dat kan. Werk zoveel mogelijk thuis is een oproep aan de werknemer, niet de werkgever. Iedereen die hier roept dat hij het recht heeft om thuis te mogen werken als dat het werk niet in de weg staat zit ernaast. Het is geen recht. Ondernemers moeten hun best doen om het risico zover mogelijk in te perken. Hoe ze dat doen is aan hunzelf.
toon volledige bericht
Members only:

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Als werkgever zijnde snap ik werkgevers zoals de werkgever van de TS nooit zo goed. Het is mogelijk thuis te werken dus dan regel je dat als werkgever. Zeker in situaties als nu.
De personeelsleden op de vloer die niet thuis kunnen werken als excuus gebruiken vind ik dan weer wat laf. Die mensen kunnen toch wel een telefoon pakken om te overleggen?

Buiten noodsituaties om is het elke werkgever vrij om te bepalen hoe er gewerkt wordt door het kantoorpersoneel.

Het is dan natuurlijk wel de vraag hoe lang je personeel bij je in dienst wil blijven. De wereld veranderd nogal namelijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Bedankt allemaal voor de meningen, adviezen en discussies. Deze lopen bijzonder uiteen, dus is lastig om specifieke te beantwoorden. Laat ik echter wel voorop stellen dat ik (doorgaans) een fantastische werkgever heb. Meedenkend, ruimhartig, persoonlijk en ze geven me daarnaast ook nog volop ruimte om me op persoonlijk en carrière vlak te ontwikkelen. Echt letterlijk het enige nadeel van deze werkgever is de aversie tegen thuiswerken. Thuiswerken mag eigenlijk alleen als overwerk en calamiteit en voor de rest nooit. Dit weegt echter totaal niet op tegen alle voordelen. Opstappen is dus totaal geen optie.

Voor nu ga ik er eerst een nachtje over slapen. Op dit moment ben ik van plan om morgen mijn bezwaren nogmaals te delen, maar dit keer via de mail. Ik benadruk hierin hoe oncomfortabel het idee me maakt om naar de zaak te gaan en dat ik er al heel de dag mee in mijn maag heb gezeten (dit is geen leugen). Zeker vanwege het feit dat mijn vrouw werkt op een locatie waarin reeds een afdeling is gesloten vanwege Corona besmetting. Ook wijs is ik ze erop dat het totaal onnodig is om voor mij op kantoor te zitten en dat de reden solidariteit zeker niet voldoende is. Hierna vraag ik ze om hun besluit te herzien zodat ik alsnog thuis kan werken. Op deze manier heb ik in ieder geval een stukje dossiervorming al liggen.

Na het weekend kan ik dan altijd nog besluiten wat ik ga doen met de informatie die op dat moment beschikbaar is. Ik ga me echter niet ziek melden als hier geen medische reden voor is. Ik zou me hoogstens afmelden met als eerlijke reden dat ik me er totaal niet goed bij voel om op de werkvloer te verschijnen. Hoe dit dan financieel wordt opgelost zien we dan wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Renzzie op 26-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Gé Brander schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:48:
Als werkgever zijnde snap ik werkgevers zoals de werkgever van de TS nooit zo goed. Het is mogelijk thuis te werken dus dan regel je dat als werkgever. Zeker in situaties als nu.
De personeelsleden op de vloer die niet thuis kunnen werken als excuus gebruiken vind ik dan weer wat laf. Die mensen kunnen toch wel een telefoon pakken om te overleggen?
Er zijn nog steeds werkgevers die zijn werknemers niet vertrouwens, die denken dat je thuis gaat zitten lanterfanten omdat je geen controle hebt.

Als ik TS was zou ik dan ook gewoon zeggen, als je me op kantoor wil is dat prima maar dan wil ik wel, zwart op wit met handtekening van alle directieleden, dat in geval van toch een Corona infectie zij levenslang en volledig verantwoordelijk zijn voor de eventuele effecten daarvan. Inclusief, maar niet onverminderd, de begrafenis van partner en/of kinderen.

Neemt niet weg dat ik werkzaamheden heb waarbij ik wel op kantoor moet zijn (kan geen pc's vervangen als ik er niet ben) maar dan minimaliseer ik het zaakje verder wel.

Members only:

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
@Felicia hoe wil jij bewijzen dat mocht je corona krijgen, dat het directe gevolg is van jouw verplichte aanwezigheid op de werkvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:15:
@Felicia hoe wil jij bewijzen dat mocht je zoontje corona krijgen, dat het directe gevolg is van jouw verplichte aanwezigheid op de werkvloer?
Als ze getekend hebben, dan hoef ik dat niet te bewijzen. Ze kunnen dit risico heel simpel uitsluiten, door mij thuis te laten werken waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Felicia schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Als ze getekend hebben, dan hoef ik dat niet te bewijzen. Ze kunnen dit risico heel simpel uitsluiten, door mij thuis te laten werken waar dat kan.
Zou je dat tekenen als directeur zijnde?

Wat mij opvalt is dat iedereen meent redenen te hebben om de baas uit te wringen om het thuiswerken af te dwingen. Alsof het een recht is.

Mijn opdrachtgever doet alles in het redelijke om de kans zo klein mogelijk te maken. Hij verwacht wel een beetje bezetting. Ik heb een collega die net vader is geworden, die mag verder thuis werken. Een ander heeft een kind met een zwakke gezondheid, ook die komt niet. Dat snappen ze ook wel. Dat betekent wel dat ik niet thuis mag blijven.

Je maakt het als werkgever ook niet beter als je als reden opgeeft dat het goed is voor de moraal van de rest maar er is geen regel of wet die hem verplicht iedereen naar huis te sturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Renzzie draai het om, vraag je werkgever met HR in CC om een directe (binnen 24 uur) reactie om zijn zwaarwichtige redenatie om jou op kantoor te laten verschijnen en jou te verhindernen een veilige(re) situatie zoals verzocht door de overheid op te zoeken.

Jij maakt je terecht bang voor jou gezondheid en van je directe omgeving/gezin, wat alleen maar stress oplevert. in deze uitzonderlijke situatie.

Indien hij geen veilige situatie kan garanderen, en/of minimaliseert door alternatieven aan te beiden verzoek je vriendelijk toch dringend om thuis te werken gezien alle mogelijkheden ervoor zijn. en hij heeft tijd genoeg om deze te implementeren. Jij bent niet kritisch voor het bedrijfs process om op kantoor te zijn.

En dat je in een tweestrijd verkeert omdat je nu gevoelsmatig door anderen maar ook wederkerig gevaarlijke situatie bevind wegens besmettings gevaar. En als er gevolgen optreden je ook eropvolgende acties zal moeten nemen. Die je liever wegens huidige verstandhouding vermijd.

Je wilt dit verder wegens goede verstandhouding op papier ontvangen zodat dit later niet tot verdere ongemakken kan lijden.

Ik hoop dat U begrijpt dat ik schriftelijk doe zodat je je gevoelens kan uiten die wellicht in een 1:1 gesprek teveel emotie op zou roepen en ik juist wens dat de huidige goeie verstandhouding zo blijft.

getekend in 2 voud en dus per post verstuurd/persoonlijk afgeleverd bij HR
TS

@Felicia gestrekt been erin gaan is ook wel naar de situatie .. ik ben zelf niet zo "mondig" en kan me best de situatie van de TS voorstellen (en menig ander) ..terwijl anderen zoiets hebben van "kuch kuch" ik zit thuis ben ziek .. of toch doorwerken (met risico op burn-out) tja .. dit soort dingen zijn erg lastig ..

Want gaat het goed zegt de werkgever "zie je nu wel" .. gaat het fout tja .. ga dan maar eens verhaal halen en het leed (afgezien van financieel) is dan niet te overzien ..

Inmiddels scheit ik op de extra'tjes en andere dingen .. en weet ik heel goed bepaalde dingen te zien.
werkgevers zoals TS loop ik zo hard mogelijk van weg .. "ik ben zo zielig" terwijl ze een geld genoeg hebben .. maar wel de kosten drukken omdat het bedrijf net genoeg geld maakt .. uhuh ..

Beetje zoals de ZZP-ers die 100 of meer per uur vragen maar nu geen cent opzij hebben gezet .. JAMMER voor ze ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Zou je dat tekenen als directeur zijnde?

Wat mij opvalt is dat iedereen meent redenen te hebben om de baas uit te wringen om het thuiswerken af te dwingen. Alsof het een recht is.

Mijn opdrachtgever doet alles in het redelijke om de kans zo klein mogelijk te maken. Hij verwacht wel een beetje bezetting. Ik heb een collega die net vader is geworden, die mag verder thuis werken. Een ander heeft een kind met een zwakke gezondheid, ook die komt niet. Dat snappen ze ook wel. Dat betekent wel dat ik niet thuis mag blijven.

Je maakt het als werkgever ook niet beter als je als reden opgeeft dat het goed is voor de moraal van de rest maar er is geen regel of wet die hem verplicht iedereen naar huis te sturen.
Als directeur zijnde zou ik dat natuurlijk niet tekenen, laat hem maar lekker thuiswerken dan als ik't risico loop aansprakelijk gesteld te worden.

En er is geen regel, maar vanuit de overheid is letterlijk gezegd "als je thuis kan werken, doe dat dan ook" en "ga alleen de deur uit als het noodzakelijk is". Dat een werkgever daar een andere mening over heeft, dan zetten ze dat maar op papier maar dat willen ze natuurlijk niet omdat het ze dan kan bijten.

Als werknemer vind ik het absurd dat een zwaarwegend advies vanuit RIVM wegens bedrijfsbelang naast zich neergelegd wordt. Zelfs mijn collega's van een afdeling waar ze bewust kiezen om die naast elkaar te zetten werkt nagenoeg volledig thuis m.u.v. enkele die klanten ontvangen met dingen die echt niet kunnen wachten (sociale verhuur, huurcontract moet juridisch in persoon getekend worden bijvoorbeeld). Ik heb bij mijn baas niet eens het advies van de RIVM afgewacht en gewoon medegedeeld dat ik vanuit huis werkte en er alles aan zou doen om de rest van de collega's op weg te helpen als ze daar vast liepen.
Wat ik vervolgens niet ging doen is de knuppels die hun iphone op de tegels lieten kletteren de dienst doen om handje vast te houden en een nieuwe in te stellen. Kom je toestel maar ophalen op de vestiging en stel maar in conform handleiding. Dat vind ik niet zwaarwegend genoeg om het leven van mijn kids voor op 't spel te zetten.

[edit]
Ik vind het ook grappig dat je het "uitwringen van thusiwerken afdwingen" noemt. Het is inmiddels een recht dat je mag thuiswerken als je werk dat toelaat. In een situatie als deze zou ik het zelfs slecht werkgeversschap noemen om het te blokkeren. Dan handel je enkel uit eigen belang en niet algemeen belang.

[ Voor 6% gewijzigd door Felicia op 26-03-2020 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

@asing je hebt tot op zekere hoogte gelijk dat een werknemer niet kan afdwingen thuis te werken. Echter alleen in een normale situatie.

Wij bevinden ons nu niet in een normale situatie en de overheid zegt dat als je thuis kan werken dat je dat ook moet doen.

Het werk van de TS kan thuis gedaan worden, heeft dat in het verleden ook al gedaan maar toch wordt hij/zij gedwongen op het werk te verschijnen.

Dát is gewoon niet correct en duidt op slecht werkgeverschap.

Wat de TS er aan kan doen durf ik niet te zeggen maar als ik bij een werkgever als deze zou werken, zou ik zo snel mogelijk een nieuwe baan zoeken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gé Brander schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:13:
Wat de TS er aan kan doen durf ik niet te zeggen maar als ik bij een werkgever als deze zou werken, zou ik zo snel mogelijk een nieuwe baan zoeken.
Tja de ts geeft ook ergens aan dat hij "de voordelen" wel waardeert die deze werkgever heeft ..

Tja heel crue/hard gezien heeft de TS al eieren gekozen ipv geld ... iets waar de werkgever wellicht op hoopt ..
zometeen ga je een economische "crisis" in .. dus dan heb je liever werknemers die je verder uit kan knijpen..

Ik hop regelmatig van job, (niet per eigen keuze maar wegens omstandigheden) .. het heeft zijn nadelen laat ik dat voorop stellen.. 1 van de voordelen is echter dat dit soort toxic omstandigheden snel zichtbaar zijn en je er minder vatbaar voor word .. een goed (basis) salaris, reiskosten en ik ben happy .. even grof gezegd de rest tja dat krijg ik overal wel .. zo niet dan ga ik er ook niet werken .. geen hand vol maar land vol werkgevers ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
Pff, heb er gewoon slecht van geslapen :(

Heb net een mail gestuurd met de zorgen die ik heb + de redenen hiervoor. Daarnaast aangegeven dat ik solidariteit en de mogelijk tot face-to-face contact op de vloer begrijpelijk vindt, maar in de verre verte niet zwaarwegend genoeg om de gezondheid van degenen om ons heen te riskeren.
Geëindigd met het vriendelijke, doch dringende verzoek om het directie besluit te herzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Renzzie op 27-03-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
asing schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Het is een oproep aan de werkgever om de werknemer zoveel mogelijk thuis te laten werken en niet andersom.
https://www.rijksoverheid...werkgevers-en-ondernemers
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het kabinet roept werkgevers op om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Renzzie
En er is reactie!

<snip> Gezondheid én welzijn staan echter boven alles. <snip> heeft ons doen besluiten om jou toestemming te geven om volgende week nog volledig thuis te werken. Je hoeft dus niet naar kantoor te komen.

Fijn! In ieder geval weer een week zonder stress. Komende vrijdag sturen ze weer een update hoe ze het daarna willen gaan aanpakken. Hoe het dan gaat zien we dan wel weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Renzzie op 27-03-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
....
....
Hehe. doorzetter.
En als je weer naar je werk moet...stop met vechten als Don Quichotte. Dat zet geen zoden aan de dijk

Ga gemotiveerd naar je werk en voer je werkzaamheden uit.
Neem daarnaast wat dozen met tissues mee. En ga lekker hoesten op je werkplek en vul de afvalbakken op het bedrijf waar je langsloop met tissues waar je je neus/mond mee afveegt.
Zeker de bakken waar de directie langsloopt....

Laat de anderen maar klagen (over je...). Zolang jij je werk doet is het toch prima? :9~

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 27-03-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-06 11:14
cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:56:
[...]Op mijn werk zit iedereen ook op 1,5 meter van mekaar, we zitten wel met 20 man in dezelfde ruimte en ze lopen vrolijk naar mekaar toe en dan is die 1,5 meter echt niet constant gehaald, sommigen doen er zelfs laconiek over. Met zulke vrienden (collega's) heb je geen vijanden nodig.
Alles en iedereen wordt redelijk op afstand gehouden maar de werkenden hebben het in veel bedrijven voor het nakijken. De overheid mag best wat stelliger zijn. .... Het is nog veel te vrijblijvend.
Het is voor werkgevers niet zo vrijblijvend. Arbonet bijvoorbeeld heeft de volgend regels voor werkgevers:

Als thuiswerken voor uw werknemers niet mogelijk is vanwege hun functie, moet u als werkgever zorgen voor passende maatregelen. U moet het aantal contacten verminderen en de afstand tussen mensen vergroten.

Voorkom aanraking en zorg dat er geen handen worden geschud.
Werknemers moeten op een afstand van anderhalve meter van elkaar kunnen blijven.
Beperk samenkomsten in tijd, frequentie en aantallen.
Werk in verschillende kamers van een beschikbaar pand.
Spreid uw openingstijden en de tijden waarop wordt gewerkt en pauze wordt genomen.
Beperk reisbewegingen.
Stimuleer traplopen, gebruik met maximaal twee personen tegelijk de lift.
Ventileer de werkruimtes goed.
Plan bijeenkomsten in als online, videoconferencing of telefonisch.
Annuleer alle evenementen of laat deze doorgaan zonder publiek.
Ga in gesprek met werknemers in niet-kritische functies, zoals stagiairs.

bron:
https://www.arboned.nl/co...aq#werknemerterugwerkplek

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 27-03-2020 17:55 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Renzzie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:51:
En er is reactie!

<snip> Gezondheid én welzijn staan echter boven alles. <snip> heeft ons doen besluiten om jou toestemming te geven om volgende week nog volledig thuis te werken. Je hoeft dus niet naar kantoor te komen.

Fijn! In ieder geval weer een week zonder stress. Komende vrijdag sturen ze weer een update hoe ze het daarna willen gaan aanpakken. Hoe het dan gaat zien we dan wel weer :)
jij blij,goed gedaan !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Renzzie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:51:
heeft ons doen besluiten om jou toestemming te geven om volgende week nog volledig thuis te werken.
Wat een enorme gunst van ze, althans zo zien zij dit, ik kan het uit de bewoording zo opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Enerzijds snap ik de directie wel, best lastig inderdaad. Is het wellicht een idee om bijvoorbeeld tijdelijk een stukje salaris/vrije tijd in te leveren, en dat te verdelen onder het productie personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
En wat zou dat moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
kwakzalver schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Hehe. doorzetter.
En als je weer naar je werk moet...stop met vechten als Don Quichotte. Dat zet geen zoden aan de dijk

Ga gemotiveerd naar je werk en voer je werkzaamheden uit.
Neem daarnaast wat dozen met tissues mee. En ga lekker hoesten op je werkplek en vul de afvalbakken op het bedrijf waar je langsloop met tissues waar je je neus/mond mee afveegt.
Zeker de bakken waar de directie langsloopt....

Laat de anderen maar klagen (over je...). Zolang jij je werk doet is het toch prima? :9~
Dus de directie mag niks verkeerd doen, maar jij raadt aan om zowat alle regels te gaan overtreden.

Mijn team zit al lang thuis te werken, nog voor het echt aangeraden werd, maar als ik iemand dit zou doen wat jij beschrijft, dan kon die heel snel elders thuis gaan werken.
Wat een advies man.

Als je nu LinkedIn bekijkt, dan staat het overvol met mensen die geen contractverlenging kregen, ZZPers zonder werk etc. De sterkte van de werknemer zakt zienderogen.
Als teammanager onthou ik wel wie zich in deze omstandigheden een beetje soepel en meegaand opstelt.

Wij vragen van de mensen om geen geplande vakanties te annueleren en alvast 4 dagen in April en 5 dagen in Mei in te boeken. De reden is simpel, dan is het iets waarschijnlijker dat we ook mensen hebben als het werk opnieuw stijgt, en het geeft boekhoudkundig wat voordelen in het volgende kwartaal.
Dan zijn er altijd mensen die zelfs dat te veel vinden en daarvoor in eindeloze discussies gaan.
Tuurlijk kunnen we dat niet wettelijk afdwingen, en je kan er niemand voor ontslaan, maar het geeft wel goed aan met wie je later verder wil, en wie net iets minder salarisverhoging zal krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Het is al een paar dagen 'oud; topic, maar ik vind het juist een teken van solidariteit als je thuis gaat werken als dat kan om de collega's die dat niet kunnen te beschermen.

Ik wordt een beetje pissig van de houding van je werkgever @Renzzie, maar mijn complimenten voor jouw vasthoudendheid en rustige en oplossingsgerichte manier van omgaan hiermee.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1