Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Misschien hadden ze dit een kwart miljoen Europese doden eerder kunnen doen om mensen op de vlucht uit Wuhan een paar weken thuis te houden.ShellGhost schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:59:
Ik zat net dit te lezen: https://www.security.nl/p...opslag+passagiersgegevens
Elke wet mogelijk gaat misbruikt worden door de covid-19 pandemie.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hadden we veel eerder moeten doenAgent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Thuiswerken wordt helemaal in denk ik. Ik denk dat medewerkers een budget krijgen om thuis hun werkplek in te richten en dan inderdaad 3 dagen thuis werken. Ik vind 3 dagen op thuis en 2 op kantoor prima overigens.
Er is vanuit de belastingdienst een thuiswerkpotjevergoedingidee voor werkgevers.Agent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Thuiswerken wordt helemaal in denk ik. Ik denk dat medewerkers een budget krijgen om thuis hun werkplek in te richten en dan inderdaad 3 dagen thuis werken. Ik vind 3 dagen op thuis en 2 op kantoor prima overigens.
Die is er al een paar jaar.
Over een paar jaar zijn al die chauffeurs er toch uitgebonjourd en zitten we met zelfrijdende bussen.CMD-Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:03:
OV bedrijven hebben zwaar te lijden onder de coronamaatregelen. De verliezen zijn groot en de OV bedrijven zoeken naar manieren om te bezuiningen.
Ik ben benieuwd of mensen hierna nog wel het OV gaan terugvinden. Als we meer gaan thuiswerken zal het aantal reizigers structureel lager komen te liggen. Plus mensen die nu de auto ontdekt hebben en liever met de auto reizen.
Daar had je die bizarre wetsuitbreiding niet voor nodig.IJzerlijm schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
Misschien hadden ze dit een kwart miljoen Europese doden eerder kunnen doen om mensen op de vlucht uit Wuhan een paar weken thuis te houden.
Ze hadden vanaf dag 1 in China elke vlucht uit China moeten verbieden.
Maar goed, achteraf is een koe in de kont kijken.
Dat roepen ze al jaaaaren, en toch zijn die zelfrijdende bussen op 1 hand te tellen.BarôZZa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Over een paar jaar zijn al die chauffeurs er toch uitgebonjourd en zitten we met zelfrijdende bussen.
Laten we het hopen. Dat is het enige positieve aan deze pandemie wat mij betreft.Agent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Ik vrees alleen dat als deze pandemie voorbij is dat alles weer heel snel terug naar vanouds zal gaan.
Boeien, dan pakt iedereen een vlucht naar Vietnam en vliegt van daaruit naar Europa terug.ShellGhost schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Daar had je die bizarre wetsuitbreiding niet voor nodig.
Ze hadden vanaf dag 1 in China elke vlucht uit China moeten verbieden.
Maar goed, achteraf is een koe in de kont kijken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Die keuzevakken veranderen letterlijk elk uur he... Niet in het onderwijs zeker?MikeyMan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Nee, niet zo makkelijk, maar daar moet wat op te verzinnen zijn.
Om en om week keuzevakken, week basisvakken ofzo.
Lijken me dat er zat realistische oplossingen te bedenken zijn.
Sorry, maar de Posse Comitatus Act kennen we niet in Nederland. Als de politie bij de uitvoering van de politietaken de bijstand nodig heeft van defensie, dan kan dat gewoon op basis van de Politiewet 2012:CMD-Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
Defensie mag niet ingezet worden tegen de burger bevolking, is wettelijk niet toegestaan. Defensie kan alleen helpen bij rampen (denk overstromingen bijvoorbeeld), maar politietaken zijn niet toegestaan.
Dat kunnen desnoods ook militairen zijn die gewapend optreden ter handhaving van de openbare orde. Niet voor niets is de Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren zo geschreven dat deze ook van toepassing is op de militair van de krijgsmacht, bedoeld in artikel 58, eerste lid, Politiewet 2012.Artikel 57
1. De Koninklijke marechaussee kan bijstand verlenen aan de politie.
2. Onze Minister bepaalt, na overleg met Onze Minister van Defensie, of bijstand wordt verleend.
3. Indien bijstand moet worden verleend, bepaalt Onze Minister in overeenstemming met Onze Minister van Defensie op welke wijze de bijstand wordt verleend.
Artikel 58
1. In bijzondere gevallen kan bijstand worden verleend door andere delen van de krijgsmacht.
2. Onze Minister bepaalt, in overeenstemming met Onze Minister van Defensie, op welke wijze de bijstand zal worden verleend. Daarbij worden tevens nadere regels of beleidsregels gegeven over de uitoefening van bevoegdheden krachtens deze wet.
Be yourself, no matter what they say ...
Nah denk het niet, al gaat 5% thuis werken van wat het nog niet deed dan haal je al winst. Beter voor het milieu etc. Ik denk dat het wel een pakkend iets kan zijn.Imperium schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Laten we het hopen. Dat is het enige positieve aan deze pandemie wat mij betreft.
Ik vrees alleen dat als deze pandemie voorbij is dat alles weer heel snel terug naar vanouds zal gaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Update status #covid19 for the Netherlandshttps://t.co/2pd5WlSoJr
— Datagraver (@Datagraver) 19 oktober 2020
7992 cases and 17 fatalities reported today. pic.twitter.com/FADnVPtecw
groei er uit?
of zitten we aan het limiet van testcapaciteit
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lijkt wel wel op. Afgelopen week was volgens mij al om en nabij 100 erbij, kan best kloppen.basvn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:21:
[Twitter]
groei er uit?
en is maandag niet altijd wat lager door 't weekend?basvn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:21:
[Twitter]
groei er uit?
neerik86 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
en is maandag niet altijd wat lager door 't weekend?
GGD rapporteert 7x per week. Weekenddips zijn er al een lange tijd niet meer. Laten we hopen dat het stabiliseert en/of naar beneden gaat met de toename in testcapaciteit.rik86 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
We hebben afgelopen week 10% meer getest. Dit gaat nogmaals 10% omhoog deze week.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Joker op 19-10-2020 14:25 ]
Vorige week was een +500 tov de zondag, lijkt dus wel degelijk goed nieuws te zijn.rik86 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Klein voorbehoud mits er toch wat mis is gegaan wb testuitslagen.
Nee.rik86 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Je ziet ook dat de ziekenhuisopnames en doden redelijk stabiel zijn, al een tijdje. We zullen het moeten zien, maar ik denk dat we de piek (in groei) gehad hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat de ziekenhuizen niet nog veel voller gaan worden, net als de IC's.
Ic's zullen als laatste omlaag gaan. Eerst besmettingen omlaag, dan reguliere afdelingen en als laatste de ICZieMaar! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Nee.
Je ziet ook dat de ziekenhuisopnames en doden redelijk stabiel zijn, al een tijdje. We zullen het moeten zien, maar ik denk dat we de piek (in groei) gehad hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat de ziekenhuizen niet nog veel voller gaan worden, net als de IC's.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 19 oktober 2020
Positief getest: 8015
Totaal: 236226 (+7992 ivm -23 corr.)
Opgenomen: 85
Totaal: 13936 (+84 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 48
Huidig: 406
Totaal: 3878
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 17
Totaal: 6768 pic.twitter.com/i637LhWPgX
:fill(white):strip_exif()/f/image/g6BAez1pSGU0LNmgBT277kc3.png?f=user_large)
@42erik Nee, niet uit het onderwijs, maar ik heb er wel een tijdje rondgehobbeld zeg maar. Aan de ene kant de overheid voor rotte vis uitmaken, en bij kans aansturen op een sluiting en aan de ander kant allerlei onmogelijkheden opwerpen draagt niets bij aan deze discussie. Er is echt wel iets te verzinnen, maar dan moet je wel over je eigen schaduw heen stappen.
Dus misschien niet elk uur een ander vak, en elke week een ander rooster.
[ Voor 99% gewijzigd door MikeyMan op 19-10-2020 14:29 ]
Correct, behalve gekeken naar de RIVM-opnamecijfers. Deze kennen inmiddels wel weer de eerder bekende 'dinsdagpiek', afgelopen week op dinsdag 111 opnames gemeld, sindsdien alleen maar lager met vandaag dan 85. Zal morgen boven de 140 zijn gok ik zomaar.Leon Zwiers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:26:
Alleen in onze omliggende landen is die weekendrapportage slechter. Vooral Duitsland heeft er een handje van. Het AD sprak vanmorgen al over een spectacul;aire daling bij de Duitsers, maar meldden er weer niet bij dat daar in het weekend daadwerkelijk amper getest wordt....
Gelukkig wordt er voor de ziekenhuizen inmiddels gekeken naar veel actuelere cijfers van st. Nice/LCPS.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
😆 - Denk ook eens om ;)
bron: https://pbs.twimg.com/media/EksP-HsXgAAmCkl?format=png
Nieuwe van vandaag zijn donkergroen, dat verschuift per dag een beetje. Komt dus nog wel wat bij in die 14 dagen na 28 september.
Het enige wat misschien heeft geholpen met de maatregelen van 28 september is dat we nu de afvlakking inzetten en hopelijk eind van de week dalen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 19-10-2020 14:37 ]
Ik denk dat de herfstvakanties ook hebben bijgedragen of gaan bijdragen.Plenkske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:31:
Als we de rapportage vertraging erbij pakken is nu ook wel bewezen dat die maatregelen van 28 september amper iets hebben gedaan. Hooguit naar R=1. Het heeft in de 14 dagen erna alleen maar gestegen en de komende dagen zal je zien dat die ook nog wel wat verder stijgt.
bron: https://twitter.com/Yoric...18164882982899712/photo/3 (foto 3 dus)
Nieuwe van vandaag zijn donkergroen, dat verschuift per dag een beetje. Komt dus nog wel wat bij in die 14 dagen na 28 september.
Het enige wat misschien heeft geholpen met de maatregelen van 28 september is dat we nu de afvlakking inzetten en hopelijk eind van de week dalen ?
Precies wat ik voorspeld heb. Een paar dagen afvlakken en woensdag/donderdag hopelijk een daling naar een niveau omlaag.Plenkske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:31:
Als we de rapportage vertraging erbij pakken is nu ook wel bewezen dat die maatregelen van 28 september amper iets hebben gedaan. Hooguit naar R=1. Het heeft in de 14 dagen erna alleen maar gestegen en de komende dagen zal je zien dat die ook nog wel wat verder stijgt.
bron: https://twitter.com/Yoric...18164882982899712/photo/3 (foto 3 dus)
Ondanks dat de maatregelen van 28 september niet voldoende waren om een goede daling in gang te zetten hebben ze zo te zien wel enigszins meegeholpen om te stabiliseren. Er zijn toch voldoende mensen wakker geschrokken. Nu is het afwachten op de maatregelen van 14 oktober, en dat is pas woensdag/donderdag voor het eerst zichtbaar.
Al met al cijfers waar we best tevreden over kunnen zijn denk ik gezien de huidige situatie. Hopelijk halen mensen hieruit dat het aan de maatregelen houden een goed effect heeft en stimuleert dat om extra goed op te letten.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hopelijk kunnen de maatregelen snel worden afgeschaald. Ik stap zometeen weer in de auto naar de teststraat (rit van 200 km) om maar weer een negatieve uitslag te mogen scoren.
Maar is het genoeg? Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om het thuiswerken erin te houden. Ze zien daar nu ook een mogelijkheid om te besparen, gehuurde kantoorruimte kan opgezegd worden en dat bespaart. Meer thuiswerken zal de norm worden ook na corona. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn werkgever de enige is die er zo over denkt.NMH schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Uiteindelijk zal er denk ik wel weer nieuwe aanwas zijn in de vorm van bijvoorbeeld afgestudeerden die het OV blijven gebruiken, maar pre-corona reizigersaantallen zullen nog wel even op zich laten wachten; de NS verwacht dat dat nog wel tot 2025 duurt.
Mijn werkgever was er eerst fel op tegen, maar ziet nu dat dat best goed werkt.
Voor ons wel een uitkomst, het kantoor gebouw begon echt veel te vol te worden.
Ik verwacht geen enkele versoepeling de komende 3 weken. Zolang sneltesten er niet zijn is dit gewoon een utopie.tuinïnen schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:41:
Ja dit gaat wel de goede kant op. Van exponentiële groei is geen sprake.
Hopelijk kunnen de maatregelen snel worden afgeschaald. Ik stap zometeen weer in de auto naar de teststraat (rit van 200 km) om maar weer een negatieve uitslag te mogen scoren.
Mag hopen dat ze pas weer gaan versoepelen als de reguliere zorg weer voor 100% hervat kan worden. En dan liever nog 2 weken langer wachten zodat we kunnen inlopen.TrailBlazer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Ik verwacht geen enkele versoepeling de komende 3 weken. Zolang sneltesten er niet zijn is dit gewoon een utopie.
Even uitvergroten en je kan tot op veiligheidsregio niveau zien wat instroom/uitstroom is etc.
Ik denk dat de kroegen niet hoeven te rekenen op een versoepeling de komende weken.
Ik weet dat een groot Amerikaans internetbedrijf wat een vestiging in Nederland had, deze heeft opgezegd omdat iedereen thuis gaat werken. Vergaderingen kunnen ook desnoods in huurzaaltjes indien echt nodig.CMD-Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:51:
[...]
Maar is het genoeg? Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om het thuiswerken erin te houden. Ze zien daar nu ook een mogelijkheid om te besparen, gehuurde kantoorruimte kan opgezegd worden en dat bespaart. Meer thuiswerken zal de norm worden ook na corona. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn werkgever de enige is die er zo over denkt.
Alleen Brabant, zo te zien?Plenkske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:09:
Voor degene die nog meer detail cijfers willen, NAZB heeft een dashboard publiek gezet gemaakt met Power BI: https://www.nazb.nl/covid...rd-covid-19-regio-brabant
Even uitvergroten en je kan tot op veiligheidsregio niveau zien wat instroom/uitstroom is etc.
Ik verwacht veel meer flexoffices inderdaad. Wil je met een collega face to face afspreken dan kan je voor een halve dag een kantoor afhuren. Diensten als videoconferencing zijn dan gewoon meegeleverd om met een team aan de andere kant van het land te werken.ShellGhost schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Ik weet dat een groot Amerikaans internetbedrijf wat een vestiging in Nederland had, deze heeft opgezegd omdat iedereen thuis gaat werken. Vergaderingen kunnen ook desnoods in huurzaaltjes indien echt nodig.
Mijn verwachting is dat er eind 2021 een gekte op de huurmarkt ontstaat omdat blijkt dat men tóch kantoorruimte nodig heeft.ShellGhost schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Ik weet dat een groot Amerikaans internetbedrijf wat een vestiging in Nederland had, deze heeft opgezegd omdat iedereen thuis gaat werken. Vergaderingen kunnen ook desnoods in huurzaaltjes indien echt nodig.
Het klinkt als een leuke en snelle besparing, maar ik denk dat het merendeel van de mensen straks weer naar kantoor gaat. Niet meer 5 dagen zoals voorheen, maar een combi van 3 dagen kantoor en 2 dagen thuis (of andersom) zie ik wel gebeuren. En dan zal je zien dat mensen bewust op de donderdag afspreken, waardoor de benen buiten hangen.
Huur zalen zijn er lang niet voldoende en zullen als ze meer bezet worden ook beduidend hun prijzen gaan verhogen. Ze moeten ook maar net flexibel genoeg zijn om alles in te kunnen plannen. En als je als bedrijf meerdere malen per week een zaal moet gaan huren, dan is het maar de vraag of dit zo kostenbesparend is. Je hebt niet enkel te maken met kosten van de ruimte, maar ook de aanvullende diensten (koffie kost vele malen meer in een zaaltje dan uit de eigen automaat) en reistijd van medewerkers. Ook is het overal tegenwoordig betaald parkeren, daar moet ook iets mee.
Ik voorzie daar echt nog wel grote problemen na Corona.
Want laten we niet vergeten dat we met zijn allen verlangen naar 'het normaal'. Dat is niet enkel knuffelen met je buurvrouw, maar ook collega's zien wanneer je dit nodig acht.
Ja, NAZB = Netwerk Acute Zorg Brabant
Geen idee of andere ROAZ regio's het ook hebben (ROAZ = Regionaal Overleg Acute Zorg)
Het probleem is dat een flexoffice dat videobellen niet mee kan leveren. Heel veel bedrijven zitten op hun eigen platform wat niet publiek toegankelijk is. Ik voorzie dan een hoop gezeik met tools die voor elke klant opnieuw ingesteld moeten worden bij de flexoffice. En als het 3x niet werkt dan heeft de werkgever het wel gehad met dat flexoffice.TrailBlazer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:15:
[...]
Ik verwacht veel meer flexoffices inderdaad. Wil je met een collega face to face afspreken dan kan je voor een halve dag een kantoor afhuren. Diensten als videoconferencing zijn dan gewoon meegeleverd om met een team aan de andere kant van het land te werken.
Maar een aantal regels zijn m.i. te streng/overbodig. Je zult vast mensen hebben voor wie dat nodig is en die de noodzaak voelen om alles op alles te zetten en zich daarop kunnen vastbijten.
Zelf merk ik dat ik kleine nieuwe ongemakken steeds slechter trek. Niet meer sporten, nu net weer beperkingen op de schaatsbaan (waarom? afgelopen week ging het echt meer dan prima. Iedereen hield ruim afstand van elkaar en daar is alle ruimte voor)
Wat ik met sporten heb hebben anderen met uitgaan.
Ik heb de indruk dat er wel erg met een botte bijl gehakt wordt. Ik kan me voorstellen dat versoepelen communicatief niet lekker valt om de urgentie hoog te houden. Toch hoop ik dat snel afgeschaald wordt naar het niveau van vorige week. (en dan het liefst ook met een beetje toeschouwers toestaan bij jeugd wedstrijden) Gewoon omdat ik niet denk dat die kleine zaken die het leven nog wat leuker kunnen maken veel afdoen aan de strijd tegen het virus.
alles kan off-topic
Bij een flexoffice videobellen is denk ik vooral lastig ivm veel geluiden om je heen. Tenzij de flexoffice geen grote open ruimte is maar allemaal kleine ruimtes heeft.Drardollan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Het probleem is dat een flexoffice dat videobellen niet mee kan leveren. Heel veel bedrijven zitten op hun eigen platform wat niet publiek toegankelijk is. Ik voorzie dan een hoop gezeik met tools die voor elke klant opnieuw ingesteld moeten worden bij de flexoffice. En als het 3x niet werkt dan heeft de werkgever het wel gehad met dat flexoffice.
"eigen platform" probleem is nagenoeg niet bestaand. Een beetje bedrijf zorgt ervoor dat internet genoeg is en je gewoon kan inloggen. Bij Microsoft Teams heb je bv. alleen internet nodig. Die tools van een werkgever moet de werkgever voor zorgen, niet de flexoffice verhuurder.
(we gaan weer off topic trouwens)
Voor heel veel bedrijven is een internetverbinding voldoende. De vpn infrastructuur is op de laptop ingeregeld en eigen fysieke servers zijn niet meer van deze tijdDrardollan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Het probleem is dat een flexoffice dat videobellen niet mee kan leveren. Heel veel bedrijven zitten op hun eigen platform wat niet publiek toegankelijk is. Ik voorzie dan een hoop gezeik met tools die voor elke klant opnieuw ingesteld moeten worden bij de flexoffice. En als het 3x niet werkt dan heeft de werkgever het wel gehad met dat flexoffice.
alles kan off-topic
Dit was in maart ook zo. Na lockdown ging het snel naar 0.9 en duurde het een hele tijd tot het op het laagste niveau van zo'n 0.7 kwam. Daarna werd het weer langzaam wat hoger vanwege de versoepelingen.Sphere- schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:19:
We hebben wekenlang op een Rt gezeten van 1.30+, ik denk niet dat we met de huidige maatregelen ver onder de 0.9 gaan liggen, ergo de afdaling zou wel eens behoorlijk wat langer kunnen duren dan de klim.
Overigens is bij kleine aantallen (zoals juli) een R van ongeveer 1 niet erg. Als het maar niet te hoog wordt en de getallen hoger worden...
Anoniem: 1271350
moeilijk te bepalen of de groei er echt uit is.. We zitten gewoon een beetje aan de maximale test-capactiteit. +17% is een hit.. waarschijnlijk missen we gewoon heel veel mensen nog. Als ik kijk dat ik tot donderdag moet wachten en dan nog een 3 kwartier zou moeten rijden... dan geloof ik dat veel mensen die test wel geloven (en hopelijk toch niet de straat opgaan).Leon Zwiers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:22:
Groei was de afgelopen week al aan het afremmen. Nu hopen dat we een tijdje lekker gaan dalen.
Laten we er nou gewoon voor zorgen dat de zorg het aan kan. Zo gaat dat niet.
Ik zou het je niet met zekerheid kunnen zeggen, ik heb de modellen niet opgesteld.CMD-Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:51:
Maar is het genoeg? Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om het thuiswerken erin te houden. Ze zien daar nu ook een mogelijkheid om te besparen, gehuurde kantoorruimte kan opgezegd worden en dat bespaart. Meer thuiswerken zal de norm worden ook na corona. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn werkgever de enige is die er zo over denkt.
Voor wat betreft mezelf; ik zie mezelf ook niet meer teruggaan naar mijn oude normaal van vier dagen in de week op kantoor zitten. Ik hoop in ieder geval zolang de crisis duurt niet meer in het OV te hoeven zitten; dan pak ik nog liever de auto.
Het laatste is behoorlijk offtopic, en zeker niet waar. Ik ken nog wel een aantal bedrijven die eigen hardware hebben omdat cloud anders belachelijk duur zou worden qua datastorage.Ankona schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Voor heel veel bedrijven is een internetverbinding voldoende. De vpn infrastructuur is op de laptop ingeregeld en eigen fysieke servers zijn niet meer van deze tijd
Plenkske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:19:
[...]
Bij een flexoffice videobellen is denk ik vooral lastig ivm veel geluiden om je heen. Tenzij de flexoffice geen grote open ruimte is maar allemaal kleine ruimtes heeft.
"eigen platform" probleem is nagenoeg niet bestaand. Een beetje bedrijf zorgt ervoor dat internet genoeg is en je gewoon kan inloggen. Bij Microsoft Teams heb je bv. alleen internet nodig. Die tools van een werkgever moet de werkgever voor zorgen, niet de flexoffice verhuurder.
(we gaan weer off topic trouwens)
Dat snap ik. Vandaar dat ik naar @TrailBlazer reageer dat de Flexoffice dit niet gaat regelen.Ankona schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Voor heel veel bedrijven is een internetverbinding voldoende. De vpn infrastructuur is op de laptop ingeregeld en eigen fysieke servers zijn niet meer van deze tijd
[ Voor 44% gewijzigd door Drardollan op 19-10-2020 15:27 ]
Ik denk dat hier echt wel een mouw aangepast wordt. Je reserveert gewoon een ruimte voor x personen met zoom/webex/teams. Het zal niet voor ieder bedrijf weggelegd zijn maar een deel zeker wel.Drardollan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
[...]
Dat snap ik. Vandaar dat ik naar @TrailBlazer reageer dat de Flexoffice dit niet gaat regelen.
Ja, en zeker niet van week tot week weer aanpassingen in het beleid omdat het weer even mee lijkt te vallen c.q. tegen lijkt te vallen. Of te snel naar allerhande maatwerk, dat ging ook maar heel even goed.Agent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
Ik ben misschien één van de weinige, maar ik zie het probleem niet om dit tot december vol te houden / tot 2021.
Iets meer stabiliteit in de samenleving is volgens mij iedereen bij gebaat, in plaats van continue shocks.
Indien je inderdaad weinig waarde hecht aan contact met anderen, sociale interactie en het samenzijn met familie/vrienden dan is het eindeloos vol te houden.Agent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
Ik ben misschien één van de weinige, maar ik zie het probleem niet om dit tot december vol te houden / tot 2021.
Het leven is alleen wel eindig, en dan kan het zomaar zijn dat je binnenkort afscheid moet nemen van een dierbare die je gewoon al maanden niet meer hebt kunnen spreken. En ik denk dat je je echt continu mag/moet afvragen of het het allemaal waard is.
Honderdduizenden die hun jeugd anders vorm moeten geven, honderdduizenden ouderen in eenzaamheid, depressies, economische malaise, faillissementen, de aankomende schuldsaneringen, gemiste ervaringen, toenemende zorgmijding, de vrijheidsbeperkingen etc etc.
Tjah dat kan, ik zie het probleem wel, ik heb normaal een vrij actief sociaal leven(en ga ook soms de kroeg in en vier carnaval) maar sinds Maart is daar niet zo veel meer van over.Agent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
Dat is uiteraard wel even vol te houden, maar nu na een half jaar merk ik wel dat ik toch wel aardig weer verlang naar hoe het was.
En daar mag vind ik best wat meer aandacht voor komen, reken erop dat er ook gewoon echt mensen depressief gaan worden of al zijn door de beperkte sociale contacten en weinig perspectief.
Wil niet zeggen dat ik tegen maatregelen ben, maar iets meer aandacht en vooral begrip dat er ook mensen zijn die andere hobby's hebben dan gamen/boeken lezen zou wel fijn zijn.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Ik hecht waarde aan contact met anderen. Ik vermaak mijzelf alleen ook. Nu heb ik "het geluk" dat ik samenwoon met mijn vriendin dus ook elke dag contact heb. Allicht dat ik er anders tegen aan zou kijken als ik echt alleen zou zijn. Nu moet ik toegeven dat ik ook wel veel aan het huis doe en dat ook een keer op houd. Je moet jezelf maar een beetje zien te vermaken ook.tuinïnen schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:33:
[...]
Indien je inderdaad weinig waarde hecht aan contact met anderen, sociale interactie en het samenzijn met familie/vrienden dan is het eindeloos vol te houden.
Het leven is alleen wel eindig, en dan kan het zomaar zijn dat je binnenkort afscheid moet nemen van een dierbare die je gewoon al maanden niet meer hebt kunnen spreken. En ik denk dat je je echt continu mag/moet afvragen of het het allemaal waard is.
Honderdduizenden die hun jeugd anders vorm moeten geven, honderdduizenden ouderen in eenzaamheid, depressies, economische malaise, faillissementen, de aankomende schuldsaneringen, gemiste ervaringen, toenemende zorgmijding, de vrijheidsbeperkingen etc etc.
Ik denk dat er wel wat zolderkamer tweakers je mening delen hoorAgent47 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
Maar nee, ik zit er totaal niet op te wachten dit mee het nieuwe jaar in te nemen
Je zegt het precies goed. Ik mis vrienden en vriendinnen ook. Ik mis het biertje in de kroeg ook hoor. Allicht dat ik wat te snel een conclusie heb getrokken. Zie mijn reactie hier boven tevens, ik ben ook niet alleen thuis en dat scheelt ook.Jorn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Tjah dat kan, ik zie het probleem wel, ik heb normaal een vrij actief sociaal leven(en ga ook soms de kroeg in en vier carnaval) maar sinds Maart is daar niet zo veel meer van over.
Dat is uiteraard wel even vol te houden, maar nu na een half jaar merk ik wel dat ik toch wel aardig weer verlang naar hoe het was.
En daar mag vind ik best wat meer aandacht voor komen, reken erop dat er ook gewoon echt mensen depressief gaan worden of al zijn door de beperkte sociale contacten en weinig perspectief.
Wil niet zeggen dat ik tegen maatregelen ben, maar iets meer aandacht en vooral begrip dat er ook mensen zijn die andere hobby's hebben dan gamen/boeken lezen zou wel fijn zijn.
alles kan off-topic
Wat versta je onder beheersbaar ?Ankona schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:17:
Ik zit er dubbel in. Ja, er moet nog het een en ander gebeuren om het virus wat terug te krijgen. (helemaal weg gaat niet lukken, moet ook niet het doel zij. Beheersbaar houden is genoeg)
Als dat de zorg is, waarom die niet opschalen ipv miljarden uitgeven aan een lockdown ?
Maar wat ik en @Ankona volgens mij bedoelde is dat de flexoffice dit ook niet hoeft te regelen. Die hoeven alleen een locatie en internet te verhuren. De rest regelt de werkgever.Drardollan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
[...]
Dat snap ik. Vandaar dat ik naar @TrailBlazer reageer dat de Flexoffice dit niet gaat regelen.
Als dat met geld mogelijk is zou ik dat zeker doen. (En ik vind het ook stom dat daar de afgelopen maanden niet in geinvesteerd is)mesa57 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Wat versta je onder beheersbaar ?
Als dat de zorg is, waarom die niet opschalen ipv miljarden uitgeven aan een lockdown ?
Punt is wel dat niet alles met alleen een creditcard op te schalen is. Je hebt ook apparatuur en (opgeleide) mensen nodig.
alles kan off-topic
Exact, dat is werken anno 2014!Plenkske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Maar wat ik en @Ankona volgens mij bedoelde is dat de flexoffice dit ook niet hoeft te regelen. Die hoeven alleen een locatie en internet te verhuren. De rest regelt de werkgever.
(tenminste voor veel bedrijven. Wie nog niet zover is is of te conservatief of - heel soms - heeft daar een goede reden voor)
alles kan off-topic
We kregen de vacatures in de zorg voor corona ook al niet ingevuld, dus opschalen heeft dan ook niet zoveel zin.mesa57 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Wat versta je onder beheersbaar ?
Ik merk dat dan wel het aantal sociale contacten fors is geslonken (kwantitatief), maar dat de kwaliteit veel beter is. Voorheen ging alles op de automatische piloot, nu is het wat bewuster, betekenisvoller.Jorn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Tjah dat kan, ik zie het probleem wel, ik heb normaal een vrij actief sociaal leven(en ga ook soms de kroeg in en vier carnaval) maar sinds Maart is daar niet zo veel meer van over.
Zie nu ook veel beter welke relaties ik echt belangrijk vind, en ook breder, welke dingen in het leven ik belangrijker vind.
Maar dat zal echt niet voor iedereen zo zijn, dat snap ik ook wel.
Inhuren uit het buitenland is zeker mogelijk.ed1703 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
We kregen de vacatures in de zorg voor corona ook al niet ingevuld, dus opschalen heeft dan ook niet zoveel zin.
Al gooi je nu 100 miljard tegen de zorg gaan, er zijn dan nog steeds mensen te kort omdat er te weinig mensen worden opgeleid om te werken in de zorg. Pas over minimaal 4 jaar ga je daar een kentering in zien.Ankona schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Als dat met geld mogelijk is zou ik dat zeker doen. (En ik vind het ook stom dat daar de afgelopen maanden niet in geinvesteerd is)
Punt is wel dat niet alles met alleen een creditcard op te schalen is. Je hebt ook apparatuur en (opgeleide) mensen nodig.
De kans bestaat wel dat oud zorgmedewerkers weer terug willen komen, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen vrees ik.
Jammer dat ze niet het aantal ontslagen uit het ziekenhuis hierbij zetten. Of is het extra naar het ziekenhuis een saldogetal?MikeyMan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
[Twitter]
[Afbeelding]
@42erik Nee, niet uit het onderwijs, maar ik heb er wel een tijdje rondgehobbeld zeg maar. Aan de ene kant de overheid voor rotte vis uitmaken, en bij kans aansturen op een sluiting en aan de ander kant allerlei onmogelijkheden opwerpen draagt niets bij aan deze discussie. Er is echt wel iets te verzinnen, maar dan moet je wel over je eigen schaduw heen stappen.
Dus misschien niet elk uur een ander vak, en elke week een ander rooster.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 06-05 16:08
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic