Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Je mag wel op kantoor komen, maar dan moet je wel toestemming hebben van je leidinggevende. En mret maximaal 20 procent bezetting (in ons kantoortje is dat maximaal 3 man tegelijk), om de 1.5 meter te kunnen hanteren, maar ook ivm looproutes en de kantine enzo.
Ik ben in augustus één dag op kantoor geweest, en gisterenmiddag had ik een praktijktraining voor mijn BHV. Verder ben ik sinds 27 februari niet meer op kantoor geweest (vanaf 28-2 was ik op vakantie voor 3 weken).
Ik vind het op zich wel prima, kan al mijn werk prima vanuit huis doen, en na wat gewernning lukt overleggen via teams (chat danwel meeting) gewoon prima.
Sollicatiegesprekken gebeuren voor zover ik weet ook allemaal via Teams, net als de maandelijkse introductiedagen voor nieuwe werknemers.
Zou straks post-coronma ook wel meer thuis willen blijven werken. Niet fulltime, af en toe de collega's zien is wel leuk, maar bijvoorbeeld 3 dagen thuis, 2 dagen op kantoor ofzo.
Je kan ook je bureaustoel en evt schermen van je werk naar thuis laten bezorgen, maar dat doe ik niet. Heb zelf al een prima scherm (en geen ruimte voor nog één), idem voor bureaustoel.
Virussen? Scan ze hier!
Jammer genoeg zijn en aantal klanten niet overtuigd van thuiswerken een verwachten ze dat ik daar wel aan schuif voor een vergadering ( wel netjes op 1,5 meter)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Aan ons als BHV-er is gevraagd of er altijd 2 BHV-ers onsite willen zijn. Sowieso is één van onze ploegleiders altijd op kantoor aan het werk (nodig voor zijn primaire functie), en een tweede BHV-er ook (die werkt in de kantine, die gewoon open is). Dus geen probleem bij ons.Snowhite0901 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:51:
We hadden pas geleden wel even een oja op het werk.... Ook met toestemming vragen en minimale bezetting, een toen ging het brandalarm af en bleken alle bhv mensen thuis te werken... Oeps.
Wij als BHV-ers moeten ook elke ochtend een rondje lopen en mensen aanspreken als ze geen afstand houden etc. Ik begreep van mijn collega-BHV-ers dat er dagelijks gemiddeld 20-30 mensen in het pand aan het werk zijn (normale bezetting is ruim 850 mensen). Dat is inclusief de 2 dames van de receptie, de telefoniste, en 3 dames in de kantine (dat is dus al 6 mensen).
Dan hebben we sinds een jaar nog een tweede pand, naast het onze. Normaliter heeft die een bezetting van 125-130 man, nu zit er gemiddeld 3-5 man in dat pand. Dit pand is ook maandenlang helemaal gesloten geweest, maar sinds enkele weken weer geopend.
Hoe het met de andere 15-20 kantoren van mijn bedrijf zit weet ik niet, daar kom ik nooit.
De rest werkt dus thuis.
Virussen? Scan ze hier!
in mijn ogen heb je als organisatie (en als Gemeente bestuur) dan echt meerdere steekjes loszitten in je bovenkamer...
En het vervelende bij corona is dat zelfs mensen zonder symptomen er ernstige gezondheidsschade aan over kunnen houden:MoldyInko schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:30:
[...]
Dat je jong bent betekent nog niet dat je immuun bent. Je bent alleen minder vatbaar voor het virus dan mensen die ouder zijn. Maar mocht je lichaam wel een sterke reactie oproepen, dan blijft het echt niet bij een loopneusje hoor. Het kan ook gewoon jonge mensen treffen.
Van elk virus kun je goed ziek worden. Het is de mate waarin je lichaam welke response geeft en of je onderliggende factoren hebt.
COVID-19 kan de hersenen beschadigen, ook bij jonge patiënten zonder andere symptomen
Inleiding:
Het wordt steeds duidelijker dat het coronavirus neurologische problemen kan veroorzaken, onder meer beroertes die blijvende schade tot gevolg kunnen hebben. Opvallend is dat het vaak mensen jonger dan 50 zijn die getroffen worden, en vaak vertonen ze geen symptomen van het virus tot ze een beroerte krijgen. Onderzoekers weten nog niet waarom dat zo is, terwijl het antwoord op die vraag belang heeft voor de behandeling.
Dat had ik begin mei al.westlym schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:38:
[...]
Een vriend van mij zijn vrouw was afgelopen dinsdag naar werk gegaan, terwijl dat niet moest. Ze was het zat geworden om dag in en dag uit thuis te werken. Ergens, ik snap het.

https://www.bnr.nl/nieuws...huidige-coronamaatregelen
Vind dat hij wel een punt heeft.
[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Joker op 19-09-2020 11:30 ]
Is dit niet het grote probleem in Amsterdam (of de randstad)? Het gaat er hard met het aantal besmettingen, maar het is zo verdeeld dat iedere groep de aandacht op een andere groep wil richten...Geert1976 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:58:
ik begrijp zeer goed het recht op demonstratie, maar man man man...nu met een flinke opmars aan besmettingen in Amsterdam, vandaag 2 grote demo's hier in Amsterdam op 't Museumplein.
in mijn ogen heb je als organisatie (en als Gemeente bestuur) dan echt meerdere steekjes loszitten in je bovenkamer...
De horeca op de mensen thuis
De mensen thuis op de demonstranten
De demonstranten weer op de werkgevers
De werkgevers weer op de horeca
De horeca dan maar op de studenten
Etc. Terwijl alle groepen schuld lijken te hebben...Al heb ik het idee dat de studenten zich niet en massa op andere richten. Het zou veel beter werken als iedereen niet zo bezig was met anderen, grondrechten, demonstranten etc maar gewoon zoveel mogelijk drukte vermijden, afstand houden waar het kan en thuis blijven bij klachten volgt?
Of klink ik nu echt teveel als een moraalridder
Waarom zouden de personen die van XYZ afhankelijk zijn hun geld moeten inzetten voor onze gezondheid? We sluiten drie maanden lang een kroeg. Die kroeg mag vervolgens open op basis van regels waarmee je amper droog brood op de plank krijgt, laat staan dat je de verliezen uit het verleden weer compenseert en vervolgens vinden we het vreemd dat zo'n kroeg de randjes van de regels gaat opzoeken.Basekid schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:19:
[...]
Ik vind het niet gek dat je bij een medische/biologische crisis kijkt naar adviezen van medici, en niet die van partijen die geen verstand hebben van de materie.
Als een arts zegt: sluiten van XYZ stopt de hoge verspreiding, en een econoom zegt dan, ja maar dan gaan mensen minder geld uitgeven, dan luister ik toch liever naar de arts.

Ook annuleren we massaal onze vakantie, brengen het teruggestorte geld dezelfde dag nog naar de Hornbach of Bol.com en vinden vervolgens dat KLM geen enkele staatssteun mag ontvangen.

Volgens mij is er al op dit punt alleen al zóveel te winnen.ZieMaar! schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:35:
[...] en thuis blijven bij klachten volgt?
Het is bizar hoeveel mensen met klachten toch naar buiten/werk/etc gaan.
In een onderzoek in juli gaf 80(!) procent van de mensen aan toch naar buiten te gaan met symptomen van corona en 40 procent naar het werk te gaan met klachten

Dat is bizar.
Geen wonder dat de werkvloer nu een snelle stijger is als besmettingsplek.
Ik denk dat je daar alleen al mee de hele handel dusdanig kan indammen dat andere maatregelen niet mogelijk hoeven te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 19-09-2020 12:17 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ok, maar dan een linkje naar waar je het uitlegt... Ik vraag me af hoe die uitleg gaatMoldyInko schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:24:
Ik erger mij meer aan het feit van de vaste club hier die IC opnames als de regel zien tussen het gaat goed en het gaat niet goed.
Tientallen keren al uitgelegd waarom je niet alleen maar naar ziekenhuisopnames en ICs moet gaan kijken.
Maar een aantal mensen hier lijkt het maar te begrijpen. Enkelen heb ik al weken niet meer in deze reeks zien posten.
Ik ga het niet meer opnieuw uitleggen of verantwoorden.
Ik weet niet wat zijn uitleg is, maar ik kan het me wel voorstellen.42erik schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:18:
[...]
Ok, maar dan een linkje naar waar je het uitlegt... Ik vraag me af hoe die uitleg gaat
De besmettingen nu zijn nu uniform over de hele bevolking, maar vooral bij jongeren. Die komen relatief weinig in het ziekenhuis/IC terecht.
Daardoor lijkt het mee te vallen met het aantal infecties. Maar exponentiële stijging is een bitch en gaat steeds sneller. Hoe meer mensen besmet, hoe moeilijker het in te dammen is.
En het zal steeds meer verspringen naar andere demografieën, zeker nu de zomervakantie voorbij is.
Het gevaar is dan dat je dan niet een geleidelijke toename in ziekenhuizen gaat krijgen maar enorme sprongen omdat er vanuit een groot infectiereservoir besmettingen naar de rest van de bevolking overspringen.
Het gevaar wordt nu heel erg verbloemd.
Ik help @MoldyInko wel even een handje. Lees dit goede artikel maar eens: https://www.theatlantic.c...t-groups-symptoms/615382/42erik schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:18:
[...]
Ok, maar dan een linkje naar waar je het uitlegt... Ik vraag me af hoe die uitleg gaat
Zowel de NL politiek als de media tellen alleen besmettingen en ic opnames of doden. De ellende zit er in dat een grote groep mensen langdurig klachten houdt van Corona. Al dan niet aantoonbaar met weefselschade. Het zijn niet alleen de kwetsbaren die beschermd moeten worden, dit treft veelal mensen die zgn. mild ziek zijn geworden maar al wel maanden aan het klooien zijn. Ik ben er ook zo een. Voorheen gezond en niet in een risico groep. Er wordt niet genoeg onderzoek gedaan daarom zijn de exacte aantallen niet bekend maar een eerdere schatting in NL (bron even kwijt) ligt nu op 10-20 duizend mensen en dan is nog maar 5 procent besmet geweest....
Daarom vind ik het zo raar dat kinderen met klachten gewoon naar school kunnen nu. Zo’n milde besmetting kan langdurig klachten opleveren bij ouders of docent. En dan val je niet in de statistieken als dode of ic patiënt. Dit is ook waarom ik eerder zei dat het q-koorts all over is. Daar heeft het jaren geduurd voor er erkenning was voor mensen met permanente klachten. Dat is het track record van het rivm en ook nu besteden ze hier amper aandacht aan. Tip: volg de Britse media maar eens en ook in de VS daar wordt het probleem dankzij een getroffen arts, Paul Garner, in elk geval belicht.
Ja, ik zie hetzelfde. Vooral waar ik woon en door taalbarrieres weinig vrienden had buiten de werkkring. Ik voel met name de mondkapjes (hier wel verplicht) als een enorm zware maatregel. Bovendien is het in Spanje veel hoger met Corona terwijl mensen een stuk voorzichtiger zijn dan in Nederland.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:39:
[...]
Ik loop ondertussen al weken depressief thuis. Niet vanwege het virus. Maar het gebrek aan interactie met mensen. Mijn sociale kring is namelijk zo klein dat mijn collega's de enige personen waren die ik sprak. Wat door het thuiswerken helemaal vervallen is en ik dus al maanden in een gevangenis zit waarbij het hoogte punt van de dag een wandeling naar de supermarkt is.
Ik zou veel liever af en toe een echte lockdown zien met daartussen (bijna) geen restricties. Dan kom je uit op zoiets als om de 2 maanden een maand lockdown. Dat is veel makkelijker te behappen dan dat zenuwachtige geklooi wat er nu gedaan wordt door de politiek, een beetje draaien aan knoppen die weinig effect hebben. In de tijden zonder lockdown gaan mensen uit zichzelf al een stuk voorzichtiger zijn dan voorheen dus het zal ook minder snel oplopen.
Met de eerste lockdown hebben we het virus goed de kop ingedrukt en sindsdien is het alleen maar opgelopen. Dat blijft echt wel gebeuren. Laten we niet doen alsof dat niet zo is en lopen zoeken naar schuldigen, maar gewoon doen wat wél echt werkt en tussendoor
een goede adempauze kunnen nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2020 13:33 ]
Mensen strafbaar stellen die niet thuisblijven als ze positief getest zijn en mensen die zich hebben laten testen zouden thuis moeten blijven totdat het resultaat bekent is.
90% blijft niet thuis terwijl ze wel positief getest zijn!
Als dat zo blijft kun je alle maatregelen wel wegdoen want dat heeft dan weinig zin.
Ook zouden inderdaad demonstraties niet moeten kunnen in deze tijd.
Mensen hadden/hebben kritiek op China vanwege het strenge corona beleid alleen hebben ze het wel voor elkaar daar. In dit soort situaties hoor je juist streng te zijn. Hier in Nederland zijn er bijvoorbeeld geen regels als je uit gele/oranje/rode gebieden komt, je wordt niet getest je hoeft niet in quarantaine, helemaal niets.
https://www.rtlnieuws.nl/...an-kritiek-feest-covid-19
De economie heeft een klap gehad in maart wegens de ''strenge'' maatregelen, helaas is dat dus helemaal voor niets geweest omdat we weer terug bij af zijn.
Volgens experts is het overigens helemaal niet zeker dat deze nieuwe maatregelen gaan werken.
Het aantal besmettingen gaan dus wel oplopen...Of de maatregelen effect gaan hebben, durven de wetenschappers niet te zeggen. "Als iedereen zich aan de regels houdt, loopt het aantal besmettingen niet op", relativeert Bruijning. "Maar wat je nu wilt zijn maatregelen die er voor zorgen dat mensen niet langdurig dicht bij elkaar zitten in de slecht geventileerde binnenruimtes." Of deze maatregelen daar aan bijdragen is maar de vraag. "Mijn gevoel is dat het te weinig is."
"Het is één groot experiment", stelt Bonten. "Met deze maatregelen is de drempel om bij elkaar te komen wel weer wat hoger. Maar het zijn kleine stapjes, in de hoop dat het werkt."
Eerst was men boos dat we overal in Nederland dezelfde regels hadden (Ja maar hier in Drente is veel minder besmet dan in Brabant!), en nu klagen ze dat het onduidelijk is als we op verschillende plekken, verschillende regels gelden."Dat gaat niet werken", zegt Ruud Kuin van de Nederlandse BOA Bond. "Eerder hadden we te maken met verschillende interpretaties van de regels op verschillende plaatsen, nu zijn er zelfs verschillen tussen de regio's. Dat gaat echt niet werken, daar is geen draagvlak voor."
Hij is bang dat cafébezoekers na sluitingstijd elders doorgaan met feesten, wat moeilijk te handhaven zal zijn, en dat het voor boa's bijvoorbeeld niet uit te leggen is dat in Rotterdam scherper wordt gehandhaafd op markten, terwijl dat in andere steden weer niet zo is.
Wordt verder ook moe van het vingertjeswijzen: Studenten: niet onze schuld, horeca: niet onze schuld.
Denk dat ik maar moet leren leven met het feit dat wat de regering ook voor strategie kiest, er altijd gezeur blijft.
Klinkt prima, maar gaat niet gebeuren zolang de tests niet op tijd beschikbaar zijn en het resultaat niet op tijd gemeld wordt.Enchantress schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:27:
Volgens mij moet er nog een maatregel bij komen die veel meer effect heeft.
Mensen strafbaar stellen die niet thuisblijven als ze positief getest zijn en mensen die zich hebben laten testen zouden thuis moeten blijven totdat het resultaat bekent is.
Ja, het is fout, maar ik begrijp het helemaal als een productiemedewerker met klachten niet twee volle werkweken thuisblijft in afwachting van een testuitslag (situatie in mijn familie).
Door eerst op te roepen dat iedereen zich moet gaan laten testen om vervolgens verbaasd te zijn dat je niet genoeg capaciteit hebt heeft de regering het hele fundament onder "testen, testen, testen" uitgeslagen.
Be very careful what you wish for.Mensen hadden/hebben kritiek op China vanwege het strenge corona beleid alleen hebben ze het wel voor elkaar daar. In dit soort situaties hoor je juist streng te zijn.
Hartstikke leuk dat het beleid in China in dit geval aardig uitpakt, maar het is wel een totaalpakket waarin dus ook zit dat in China mensenrechten sowieso niet zo belangrijk zijn.Gedwongen verhuizingen, door politiek geinspireerde gendercide (abortuys of moord om het simpele feit dat het meisjes betrof), doodstraf, politieke gevangenen, gewelddadige onderdrukking van minderheden, uitbuiting van werknemers, enzovoort. En omdat er nu een keer iets goed lijkt te gaan wil je dat als voorbeeld nemen?
De klap is nog helemaal niet over, en het probleem is helemaal niet weg geweest.De economie heeft een klap gehad in maart wegens de ''strenge'' maatregelen, helaas is dat dus helemaal voor niets geweest omdat we weer terug bij af zijn.
De misvatting dat het in juni/juli allemaal wel voorbij was is precies waarom mensen nu zo hard de kont tegen de krib gooien. Er wordt nu gedacht "oh, daar gaan we weer" terwijl het in werkelijkheid "shit het duurt nog steeds" zou moeten zijn.
Politiek leuk ingepakt, maar je hoeft geen expert te zijn om in te zien dat de nieuwe "maatregelen" een wassen neus zijn. Pure symboolpolitiek, maar kennelijk werkt het want het wordt serieus genoeg genomen om weer wekenlang over te discussieren met experts.Volgens experts is het overigens helemaal niet zeker dat deze nieuwe maatregelen gaan werken.
Daar is vanuit het beleid dan ook actief op gestuurd, zo (b)lijkt. En "we" willen dat dus kennelijk, want afstand houden, thuis blijven met klachten en thuiswerken tenzij dat niet kan is al te veel gevraagd voor "de Nederlander". Dat was me al duidelijk toen er geroepen werd "de kids mogen weer naar school,. dan kunnen papa en mama weer naar kantoor!"Het aantal besmettingen gaan dus wel oplopen...
anandus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:16:
[...]
Volgens mij is er al op dit punt alleen al zóveel te winnen.
Het is bizar hoeveel mensen met klachten toch naar buiten/werk/etc gaan.
In een onderzoek in juli gaf 80(!) procent van de mensen aan toch naar buiten te gaan met symptomen van corona en 40 procent naar het werk te gaan met klachten
Dat is bizar.
Geen wonder dat de werkvloer nu een snelle stijger is als besmettingsplek.
Ik denk dat je daar alleen al mee de hele handel dusdanig kan indammen dat andere maatregelen niet mogelijk hoeven te zijn.
jadjong schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:45:
[...]
neusverkoudheid
loopneus
niezen
keelpijn
Hoesten
Benauwdheid
Verhoging of koorts
Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
Die laatste drie zijn redelijk specifiek maar de eerste vijf zijn zo generiek dat de gemiddelde Nederlander zes weken per jaar preventief thuis mag gaan zitten. Zoveel vakantiedagen hebben we volgens mij niet.![]()
Ik snap en deel je zorgen over mensen die toch gaan werken maar zie geen praktische uitvoering van de regels voor bijvoorbeeld heftruckchauffeurs of glasvezelmonteurs. Hoe langer het duurt, hoe meer dit een ziekte wordt voor zij die kosten van de regels niet kunnen dragen.
het aantal besmettingen in kroegen in de grote steden zal significant minder worden tussen 1 en 4 uur 's nachts
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben echt niet 6 weken per jaar verkouden
En het lijkt me dat je je gewoon ziek mag melden en er niet een vakantiedag voor op hoeft te nemen
Het is inderdaad heel onhandig dat de symptomen lijken op een gewone verkoudheid (waarbij we wel gewoon gaan werken), maar het is een drogreden om te zeggen "ja, dan kan ik het halve jaar wel thuisblijven", want dat is simpelweg niet zo.
Zeker nu het hooikoortsseizoen voorbij is, zijn de excuses gewoon op.
Verkouden of hoesten = thuisblijven. Simpeler kan het niet worden.
En mensen die alsnog naar werk met klachten (zonder negatieve test) gaan zijn gewoon egoïstisch bezig
Hooikoortsseizoen afgelopen? Zeg dat maar tegen mijn klachten. Vooral als de Gemeente net hebben grasgemaaid & ik vergeten was mijn raam (op tijd) dicht te doen.anandus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:50:
[...]
En mensen die alsnog naar werk met klachten (zonder negatieve test) gaan zijn gewoon egoïstisch bezig
Dan heb ik 2 dagen flinke last van hooikoortsklachten!
Je weet dat het gras gemaaid is, je weet dat je vergeten was om het raam op tijd dicht te doen en je weet dat je last van hooikoorts hebt. Combineer dat met wat je de dagen ervoor gedaan hebt en hoe nauw je contacten zijn geweest waarna het niet zo heel moeilijk moet zijn om een redelijke inschatting te maken of het hooikoorts zal zijn of dat je corona hebt opgelopen.Ryur schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:54:
[...]
Hooikoortsseizoen afgelopen? Zeg dat maar tegen mijn klachten. Vooral als de Gemeente net hebben grasgemaaid & ik vergeten was mijn raam (op tijd) dicht te doen.
Dan heb ik 2 dagen flinke last van hooikoortsklachten!
Klinkt als moeilijk doen om het moeilijk doen.
Maar dan nog heb ik prima door of het 'business as usual' is of dat het erger wordt natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-09-2020 14:03 ]
Nee, ik deed niet moeilijkninjazx9r98 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:57:
[...]
Je weet dat het gras gemaaid is, je weet dat je vergeten was om het raam op tijd dicht te doen en je weet dat je last van hooikoorts hebt. Combineer dat met wat je de dagen ervoor gedaan hebt en hoe nauw je contacten zijn geweest waarna het niet zo heel moeilijk moet zijn om een redelijke inschatting te maken of het hooikoorts zal zijn of dat je corona hebt opgelopen.
Klinkt als moeilijk doen om het moeilijk doen.
Het ging vooral om het statement "Zeker nu het hooikoortsseizoen voorbij is, zijn de excuses gewoon op.
" van diegene waar ik op reageerde.
Maar de hooikoortsseizoen dus nog lang niet afgelopen
(Ik geef je groot gelijk dat mijn klachten dus niks met Corona hebben te maken
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 19-09-2020 14:17 ]
De BOA bond heeft vandaag ook al te kennen gegeven dat de nieuwe regionale maatregelen niet meer te handhaven zijn door de leden. Ook vreest de BOA bond voor het draagvlak wat steeds meer aan het verdwijnen is.Mr.Joker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:
Wat vinden mensen hier van?
Ik voorspel dat de nieuwe regels geen verschil gaan maken.
Het geheime ingrediënt van het Chinese succes is liegen.Enchantress schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:27:
Mensen hadden/hebben kritiek op China vanwege het strenge corona beleid alleen hebben ze het wel voor elkaar daar.
Dat dacht ik ook, maar nu ik het actief bij houdt in de agenda voor bron en contact onderzoek zitten we sinds half maart al op al op 15 (niet aaneengesloten) dagen die in aanmerking komen voor een coronatest. Nu zijn de meeste dagen wel te herleiden naar sterke temperatuurswisselingen zoals 18 graden airco bij een hittegolf of buiten werken op een koude regenachtige dat, maar toch blijft dat een gok.anandus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:50:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben echt niet 6 weken per jaar verkouden
Ziekmelden mag altijd, de eerste twee dagen zijn voor eigen rekening en daarna ontvang je nog maar 70% van je normale dag-salaris. Niet alle werkgevers zijn loyaal tegenover hun zieke medewerkers. (mede dankzij figuren die af en toe maandag 'ziek' melden omdat ze het weekend dom zijn geweest)En het lijkt me dat je je gewoon ziek mag melden en er niet een vakantiedag voor op hoeft te nemen
Mensen die alsnog naar hun werk gaan, terwijl ze die gemiste dagen wel kunnen veroorloven, zijn egoïstisch bezig.Het is inderdaad heel onhandig dat de symptomen lijken op een gewone verkoudheid (waarbij we wel gewoon gaan werken), maar het is een drogreden om te zeggen "ja, dan kan ik het halve jaar wel thuisblijven", want dat is simpelweg niet zo.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 19 september 2020
Positief getest: 1906
Totaal: 91934 (+1887 ivm -19 corr.)
Opgenomen: 33
Totaal: 12389
Opgenomen op IC*: -24 (corr.)
Huidig: 64
Totaal: 3140
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 3
Totaal: 6275 (+2 ivm -1 corr.) pic.twitter.com/wCrbW1yLav
De maatregelen werken nu al!
Wel hoogste aantal opnamen sinds half mei.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 19-09-2020 14:48 ]
Als je ziet hoeveel moeite men heeft om voldoende ME vrij te plannen van hun reguliere werkzaamheden bij zo'n demonstratie dan snap ik wel dat deze man voor zijn onderdanen pleit om te stoppen met handhaven. Nederland heeft massaal besloten om overal 200km/h te gaan rijden en het enige wat we in de bestrijding hebben zijn twee flitspalen waarvan het rolletje vol is en een gehuurde camera-auto van wegmisbruikers.Mr.Joker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:
Met terugwerkende kracht.
Eerlijk gezegd begin ik bij BOA/politie-bonden vooral de indruk te krijgen dat men eigenlijk een soort "light"-versie van het werk wil doen waar men wat vrijblijvende opmerkingen richting overtreders mag maken en verder vakantie houden met doorbetaling van het volledige loon.Mr.Joker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:

Als een agent of BOA hun werk niet wilt doen, dan nemen ze maar ontslag en gaan ze wat anders doen. Anders is het maar verspilling van overheidsgeld dat beter elders kan worden ingezet.
Hoe komen ze aan die correctie IC-opnames van -24?MikeyMan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:33:
[Twitter]
De maatregelen werken nu al!
Wel hoogste aantal opnamen sinds half mei.
Lijken verdachte gevallen te zijn die geen corona blijken te hebben zo te zien.Soccer98 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:06:
[...]
Hoe komen ze aan die correctie IC-opnames van -24?
De cijfers van vandaag vereisen enige uitleg. Ik wil het even 1) over de NICE cijfers hebben en 2) waarom de cijfers van LCPS vandaag zo essentieel zijn👇 https://t.co/Kp24RhfWrw
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 19 september 2020
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 19-09-2020 15:19 ]
Als je < 50 bent waarom dan nog laten testen bij klachten? Als je sowieso van plan bent niet thuis te blijven, dan als het strafbaar wordt dan gaan ze zich helemaal niet meer laten testen van te voren. Maw: werkt dus niet jouw plan.Enchantress schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:27:
Volgens mij moet er nog een maatregel bij komen die veel meer effect heeft.
90% blijft niet thuis terwijl ze wel positief getest zijn!
Verwijderd
Ze hebben denk ik de verdachte gevallen flink opgeschoond. Deze website kijkt vergelijkt gewoon het verschil van het aantal van gisteren (bevestigde + bewezen). Sommige IC's melden ook verdachte gevallen door , maar er komen natuurlijk ook mensen met longontstekingen op de IC die veroorzaakt worden door de griep of ander virus/bacterie. Die worden nog wel eens vergeten om eraf te halenSoccer98 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:06:
[...]
Hoe komen ze aan die correctie IC-opnames van -24?
Onderschat niet de schade die de protesten in Amsterdam en Rotterdam samen met de bruiloft van Grapperhaus hebben toegebracht. Een handhaver mag eindeloos in discussie gaan waarom 5000 man op de Dam vrijuit gaan, maar een ander een prent met strafblad krijgt. Mensen hebben weinig begrip voor de coronaboetes. Laten we wel wezen dat deze vanaf dag een al absurd waren.Amphiebietje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:00:
Eerlijk gezegd begin ik bij BOA/politie-bonden vooral de indruk te krijgen dat men eigenlijk een soort "light"-versie van het werk wil doen waar men wat vrijblijvende opmerkingen richting overtreders mag maken en verder vakantie houden met doorbetaling van het volledige loon.![]()
Als een agent of BOA hun werk niet wilt doen, dan nemen ze maar ontslag en gaan ze wat anders doen. Anders is het maar verspilling van overheidsgeld dat beter elders kan worden ingezet.
Als de politie en boa's de coronaregels effectief willen handhaven zal bijna al het personeel daarvoor moeten ingezet worden. Gezien dat er al capaciteitsproblemen zijn zal dat betekenen dat alle andere taken verwaarloosd moeten worden. Als ik mag kiezen zie ik de politie liever drugslabs oprollen dan knuffelende mensen een strafblad bezorgen.
Dit werkt ook niet, je hebt nu eenmaal te maken met domme mensen die denken dat het stoer is als je met klachten overal heengaat en helemaal als je positief getest bent.CyberMania schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:58:
[...]
Als je < 50 bent waarom dan nog laten testen bij klachten? Als je sowieso van plan bent niet thuis te blijven, dan als het strafbaar wordt dan gaan ze zich helemaal niet meer laten testen van te voren. Maw: werkt dus niet jouw plan.
Want waarom zou je gewoon je dagelijks leven behouden als je positief getest bent?
De meeste mensen zijn sowieso al dom bezig, niemand wil een tweede “lockdown” maar lappen wel alle regels aan hun laars en straks kunnen ze weer gaan klagen wanneer alles weer dicht moet, wat dat er een tweede lockdown komt is zeker, vraag is alleen wanneer.
[ Voor 4% gewijzigd door Enchantress op 19-09-2020 16:47 ]
En toch, de knuffelde mensen doen nu meer maatschappelijk schade dan de drugslabs......CMD-Snake schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:11:
[...]
Als de politie en boa's de coronaregels effectief willen handhaven zal bijna al het personeel daarvoor moeten ingezet worden. Gezien dat er al capaciteitsproblemen zijn zal dat betekenen dat alle andere taken verwaarloosd moeten worden. Als ik mag kiezen zie ik de politie liever drugslabs oprollen dan knuffelende mensen een strafblad bezorgen.
Zo zeker ben ik daar niet van. De gevolgen daarvan zullen te groot worden en het draagvlak is er zeker niet meer naar.Enchantress schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:45:
dat er een tweede lockdown komt is zeker, vraag is alleen wanneer.
Zeker, maar dat interesseert niemand iets schijnbaar. Als mensen en bedrijven dat erg vinden houden ze zich wel aan de maatregelen.....De gevolgen daarvan zullen te groot worden
Ploegje van de jongerenvoetbal legt een bus in naar de wedstrijd. Daarop ook de trainer, clubdokter en ouders. Zegt er één van die gastjes, dat die de dag ervoor een coronatest heeft moeten laten doen omdat die al een paar dagen niets meer rook, en goed zat te snotteren.
Clubdokter krijgt dat te horen, is eigenlijk huisarts en doet die voetbalclub erbij voor de leut, en spreekt de ouders van die jongen, ook aanwezig op de bus, aan. Blijkt dat verhaal dus te kloppen.
Dokter heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en iedereen laten testen en in quarantaine laten plaatsen. (wedstrijd is niet doorgegaan dus). Je kan je voorstellen dat die ouders van dat gastje niet de meest geliefde personen waren op die bus.
Om maar te zeggen, er lopen ezels rond op deze wereld.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Er zijn gewoon een hoop gradaties hierin te vinden. De mensen van viruswaanzin totaal niet. Een deel volledig en het grootste deel probeert een middenweg te vinden.Enchantress schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:16:
@CMD-Snake
[...]
Zeker, maar dat interesseert niemand iets schijnbaar. Als mensen en bedrijven dat erg vinden houden ze zich wel aan de maatregelen.....
Ik ben geen arts of viroloog. Ik volg wel de nodige virussen, zoals Ebola en andere virus die de nodige schade in je lichaam kan veroorzaken.CMD-Snake schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:29:
[...]
De BOA bond heeft vandaag ook al te kennen gegeven dat de nieuwe regionale maatregelen niet meer te handhaven zijn door de leden. Ook vreest de BOA bond voor het draagvlak wat steeds meer aan het verdwijnen is.
Ik voorspel dat de nieuwe regels geen verschil gaan maken.
[...]
Het geheime ingrediënt van het Chinese succes is liegen.Ik zou daar weinig waarde aan hechten.
Ik probeer nu RIVM en CDC (Amerika) te volgen, wat betreft hun Covid adviezen. Zij hebben hiervoor gestudeerd. Waarom volg ik hun adviezen?
Mijn schoonvader valt in het risicogroep. Ik zei tegen hem van de week: blijf thuis. Ga niet naar buiten.
Ik las ergens dat er vandaag 1900 besmettingen waren. Onze minister president zei afgelopen vrijdag: als we zo door blijven gaan, is er over drie weken tijd geen sprake meer van 2000 besmettingen per dag, maar 12.000 besmettingen per dag.
Ik wil persoonlijk de IC bedden voor andere kwetsbare mensen vrijlaten. Ik zou het sneu vinden als de specialisten keuzes moeten gaan maken wie in leven moet blijven, als het zover is. Ik wil dat in Nederland niet meemaken. Ik zou in tranen barsten. Het zou me kapotmaken, want we konden/kunnen keuzes maken om dat te kunnen voorkomen. Het is al een paar maanden geleden in Italië gebeurd. En toen bleef iedereen thuis. En toen was iedereen stil van deze berichten, denk ik.
Ik was vandaag in de buurt van Arnhem in een mooie park, en ik kon merken dat heleboel mensen de maatregelen zeer goed hanteren. Ik kon mijn lach (wat was ik trots) nauwelijks bedwingen, maar ik vond het zeer fijn om te zien dat toch sommige mensen hun best deden om de regels te volgen. Mooi is dat.
12.000 besmettingen per dag. Te gek voor woorden als we weer die kant opgaan.
Damn wat een apenlul die gast.Arator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:19:
Zopas ook nog een verhaal gehoord.
Ploegje van de jongerenvoetbal legt een bus in naar de wedstrijd. Daarop ook de trainer, clubdokter en ouders. Zegt er één van die gastjes, dat die de dag ervoor een coronatest heeft moeten laten doen omdat die al een paar dagen niets meer rook, en goed zat te snotteren.
Clubdokter krijgt dat te horen, is eigenlijk huisarts en doet die voetbalclub erbij voor de leut, en spreekt de ouders van die jongen, ook aanwezig op de bus, aan. Blijkt dat verhaal dus te kloppen.
Dokter heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en iedereen laten testen en in quarantaine laten plaatsen. (wedstrijd is niet doorgegaan dus). Je kan je voorstellen dat die ouders van dat gastje niet de meest geliefde personen waren op die bus.
Om maar te zeggen, er lopen ezels rond op deze wereld.
Maar dit is het punt: Iedereen dient zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
En zolang mensen dat niet doen, of dit niet in zien blijven we dit gezeik houden.
Het enige wat je voor jezelf kunt doen is je verantwoordelijkheid nemen;
Daarmee bedoel ik, bedenk voor jezelf goed na of je het risico wilt lopen.
En dat geld voor alles wat je doet.
bijv. Ga je shoppen in hartje Amsterdam terwijl je weet dat het een brandhaard is.
Of zit je in Rotterdam in de kroeg.
Of bedenk je dat is nu even niet handig
[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 20-09-2020 02:28 ]
Be nice, You Assholes :)
Je weet hopelijk dat mensen destijds nu al met honderden per dag binnen gebracht werden? Waar zijn die nu?westlym schreef op zondag 20 september 2020 @ 02:12:
[...]
Ik ben geen arts of viroloog. Ik volg wel de nodige virussen, zoals Ebola en andere virus die de nodige schade in je lichaam kan veroorzaken.
Ik probeer nu RIVM en CDC (Amerika) te volgen, wat betreft hun Covid adviezen. Zij hebben hiervoor gestudeerd. Waarom volg ik hun adviezen?
Mijn schoonvader valt in het risicogroep. Ik zei tegen hem van de week: blijf thuis. Ga niet naar buiten.
Ik las ergens dat er vandaag 1900 besmettingen waren. Onze minister president zei afgelopen vrijdag: als we zo door blijven gaan, is er over drie weken tijd geen sprake meer van 2000 besmettingen per dag, maar 12.000 besmettingen per dag.
Ik wil persoonlijk de IC bedden voor andere kwetsbare mensen vrijlaten. Ik zou het sneu vinden als de specialisten keuzes moeten gaan maken wie in leven moet blijven, als het zover is. Ik wil dat in Nederland niet meemaken. Ik zou in tranen barsten. Het zou me kapotmaken, want we konden/kunnen keuzes maken om dat te kunnen voorkomen. Het is al een paar maanden geleden in Italië gebeurd. En toen bleef iedereen thuis. En toen was iedereen stil van deze berichten, denk ik.
Ik was vandaag in de buurt van Arnhem in een mooie park, en ik kon merken dat heleboel mensen de maatregelen zeer goed hanteren. Ik kon mijn lach (wat was ik trots) nauwelijks bedwingen, maar ik vond het zeer fijn om te zien dat toch sommige mensen hun best deden om de regels te volgen. Mooi is dat.
12.000 besmettingen per dag. Te gek voor woorden als we weer die kant opgaan.

Het begint wellicht tijd te worden voor wat aanscherping, maar reden tot paniek is er echt nog niet nu
Het aantal testen in maart was nihil in vergelijking met nu. In maart waren er misschien wel tien tot honderd keer zoveel besmette mensen (grote gok uiteraard)jip_86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 02:34:
[...]
Je weet hopelijk dat mensen destijds nu al met honderden per dag binnen gebracht werden? Waar zijn die nu?
[Afbeelding]
Het begint wellicht tijd te worden voor wat aanscherping, maar reden tot paniek is er echt nog niet nu
Cijfers van toen met nu vergelijken kan niet.
Het is inderdaad nog niet zo erg als in maart, maar er is wel degelijk sprake van een flinke toename. Dit is nu de situatie op de IC's qua COVID-19-patiënten:jip_86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 02:34:
[...]
Je weet hopelijk dat mensen destijds nu al met honderden per dag binnen gebracht werden? Waar zijn die nu?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/gA1QLh567UIFjSKwHVriT6xl.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan met name de stijging van afgelopen week.
Bedenk dat de IC-cijfers achterlopen op de besmettingscijfers en we op dit moment alleen nog maar verdere groei van de besmettingscijfers zien. Dat meegenomen durf ik best te verwachten dat we komende week de 100 IC-patienten aantikken en de week daarna de 200.
Dat zou nog steeds moeten passen, maar alleen als we nu de besmettingscijfers weten in te dammen zal die groei weer stoppen.
Het is daarom zeer te hopen dat de nieuwe maatregelen en een hernieuwd bewustzijn zorgt dat de groei in besmettingen stopt.
Anders kan het niet anders dat met een week of twee (of eerder) we tegen nog vervelendere maatregelen aankijken.
Combineer dat met het feit dat we al lastiger het aantal bedden van maart/april gaan halen door personeelsproblemen en we zijn compleet.
Enige dat de weegschaal een beetje de andere kant op duwt is een 30% kortere ligduur.
Dat we nu meer in detail kunnen volgen hoe de besmettingen lopen is zowel een vloek als een zegen helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 20-09-2020 09:20 ]
Ik vind dat als je met die 67 man die er nu liggen al een probleem hebt, het echt niet goed doet als overheid en zorg. Het is zo veel te geminimaliseerd, zo kan je geen enkele klap opvangen, Corona of wat anders.jadjong schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:33:
Een of andere pannenkoek heeft ooit gecommuniceerd dat er 1150 IC bedden beschikbaar zijn in een normale situatie terwijl het er in de praktijk amper 800 zijn. Als je uit gaat van 1150 dan denk je bij de huidige bezetting van ~700 nog wat ruimte te hebben terwijl je eigenlijk al tegen de 90% zit.
Tijdens de eerste golf waren ze bezig met een nood-IC. Die zou natuurlijk achter de hand gehouden moeten worden.
Je kan dit als regering niet alleen afschuiven op het niet naleven van maatregelen. Als er een tweede golf komt dan had er echt meer capaciteit moeten zijn.
Normaal zijn er in Nederland ongeveer 1150 IC-bedden beschikbaar die voor 70 tot 75 procent bezet zijn. Door planbare zorg af te schalen kan er al ruim 20 procent van de beschikbare IC-capaciteit voor patiënten met COVID-19 worden ingezet.
Daarnaast kan het aantal bedden worden vergroot door reservebedden in gebruik te nemen, OK's voor beademing te gebruiken en kan Defensie extra beademingsapparatuur leveren. Wanneer het ziekenhuizen bovendien lukt extra beademingsapparatuur aan te schaffen, kan het totaal aantal landelijke ic-bedden tot maximaal 2000 worden gebracht.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kun je wel vinden, en ik ben het er in principe ook wel deels mee eens. Maar dan de oplossing. Ff een paar honderd internisten en paar duizend verplegers uit je mouw schudden lukt niet. Dat duurt jaren.GekkePrutser schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:40:
[...]
Ik vind dat als je met die 67 man die er nu liggen al een probleem hebt, het echt niet goed doet als overheid en zorg. Het is zo veel te geminimaliseerd, zo kan je geen enkele klap opvangen, Corona of wat anders.
Tijdens de eerste golf waren ze bezig met een nood-IC. Die zou natuurlijk achter de hand gehouden moeten worden.
Je kan dit als regering niet alleen afschuiven op het niet naleven van maatregelen. Als er een tweede golf komt dan had er echt meer capaciteit moeten zijn.
Daarnaast, zonder besmettingen geen opnamen. Dus in die zin begint het wel degelijk bij de compliance.
Dat gezegd hebbende, door betere behandeling en betere beschikbaarheid van apparatuur zullen er relatief minder mensen naar de ic toe hoeven, dus er zijn wel degelijk stappen gezet. Standaard capaciteit naar 1600/1700 lijkt me op korte termijn wel een utopie.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 20-09-2020 13:03 ]
Mensen die er werken en bij ~ 750 al de vraag krijgen om vrijwillig verlofdagen te annuleren wegens personeelstekort. 1150 lukt alleen als er niemand ziek of op vakantie is, iedereen extra lange diensten draait en er 100% perfecte spreiding is van patiënten op basis van hun complicaties. Een tijdelijk nood-IC is er nooit geweest, wat we wel hebben is een noodhospitaal in Utrecht. Maar dat wordt bemand door personeel uit het hele land, al dan niet aangevuld via defensie. Op dat personeel kan je geen beroep doen als hun eigen ziekenhuis al op zijn tenen loopt.
Wel zijn er nog wat noodhospitalen gebouwd voor patiënten die geen 24/7 zorg nodig hebben maar wel onder supervisie uit moeten zieken Die locaties in Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Maastricht zijn al lang weer afgebouwd en met een bouwtijd van slechts een week lijkt mij dat geen probleem.
Die 2000 bedden zijn, zoals MikeyMan zegt, totale onzin.
Narcose en medicatie moet in de gaten gehouden worden. Beddengoed vervangen, doorligwonden voorkomen etc. Je kunt bedden en ademapparaten kopen (wat goeddeels is gebeurd inmiddels) maar daarna is het alsnog gewoon veel werk.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 20 september 2020
Positief getest: 1846
Totaal: 93778 (+1844 ivm -2 corr.)
Opgenomen: 20
Totaal: 12409
Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 70
Totaal: 3147
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 4
Totaal: 6279 pic.twitter.com/k8tVFEn3fU
Positiviteitsratio zal alsnog wel boven de 5% zitten vermoedelijk dinsdag.
Ja, in het weekend lopen de reports echt achter hoor. De stijgende trend is echt niet in twee dagen gestopt...Jovatov schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:19:
De stijging in besmettingen is er gelukkig voor vandaag en gisteren uit.
Positiviteitsratio zal alsnog wel boven de 5% zitten vermoedelijk dinsdag.
Waarom zouden besmettingen niet achterlopen in het weekend. Ik heb nog nooit een dinsdagpiek gezien zoals we die wel zagen met overlijden/opnames. Ggd en labs werken gewoon 7 dagen per week het zelfde rooster. Echt niet dat testen afgenomen op zaterdag pas maandag ochtend In de machine voor de testen wordt gezet.Adlermann schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:28:
[...]
Ja, in het weekend lopen de reports echt achter hoor. De stijgende trend is echt niet in twee dagen gestopt...
Zou inderdaad te vroeg zijn om te stellen dat de stijgende trend gestopt is. Maar in eerdere weekenden zagen we soms juist dat de besmettingen nog verder doorstegen. Dat is dit weekend qua besmettingen niet het geval. Dat is in die zin positief, al gaat het in het geheel nog steeds de slechte kant op. Het had nog slechter gekund.Adlermann schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:28:
[...]
Ja, in het weekend lopen de reports echt achter hoor. De stijgende trend is echt niet in twee dagen gestopt...
Maar die 588 mensen zijn morgen niet ineens weg omdat je de bedden nodig hebt voor COVID-patiënten. Daar zullen mensen bij zijn die in IC zijn terecht gekomen na een operatie, en die zullen wel snel de IC verlaten, maar evengoed komen er daar terug patiënten bij. Of ga je de normale zorg terug stil leggen?Laguna schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:46:
@jadjong wat is je bron daarvoor, NVIC heeft het toch echt over een capaciteit van 1150 en dat zou indien nodig opgeschaald kunnen worden naar 2000 (maar dat is natuurlijk geen gewenste situatie). Overigens van de huidige IC bezetting liggen daar maar 67 mensen vanwege COVID-19. 588 mensen liggen daar voor andere redenen.
Ik had graag een dosis Remdesivir gehad toen ik in maart thuis moest uitzieken.
Dat had mij waarschijnlijk alle ellende waar ik nu nog last van heb bespaard.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Is dat onomstotelijk vastgesteld?Cobb schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:05:
Toch baat het mij ook zorgen dat veel gezonde mensen (met de kennis van nu!) nog steeds onbehandeld de besmetting moeten uitzieken.
Ik had graag een dosis Remdesivir gehad toen ik in maart thuis moest uitzieken.
Dat had mij waarschijnlijk alle ellende waar ik nu nog last van heb bespaard.
Denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als je er baat bij had gehad, dat je ook de medicijnen had gekregen.
Al dan niet van je huisarts.
De ligtijd op de IC's is toch flink ingekort mede door dit middel?MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:11:
[...]
Is dat onomstotelijk vastgesteld?
Denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als je er baat bij had gehad, dat je ook de medicijnen had gekregen.
Het werkt omdat het het lichaam helpt met het doden van het virus.
Maar in maart kon je nergens op rekenen hoor, mijn huisarts behandelde ons als melaatse en wilde ons niet eens zien. Pas als we hoge koorts zouden krijgen konden we bellen voor hulp, maar de benauwdheid stond in het begin niet eens tussen het symptomen lijstje...
We hebben vanwege de ernstige benauwdheid echt wel de angst gehad voor een ziekenhuis gang. Ik kon niet eens een normaal telefoon gesprek voeren of een trap op lopen.
Ik ben ervan overtuigd dat je ook nu niets mee krijgt van je huisarts en het thuis op eigen kracht moet uitzieken. En dan blijkt later dat een x percentage blijvende schade heeft opgelopen..
[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 20-09-2020 18:29 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het is nogal een aanname om dan te denken dat je er ook baat bij hebt als je minder ernstig ziek bent. Snap de gedachte, en zeg ook zeker niet dat je niet een punt zou kunnen hebben. Snap ook dat je op een gegeven moment alles aangrijpt. Maar zomaar er vanuit gaan dat je er beter van zou zijn geworden is misschien iets te makkelijk.Cobb schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:27:
[...]
De ligtijd op de IC's is toch flink ingekort mede door dit middel?
Het werkt omdat het het lichaam helpt met het doden van het virus.
Maar in maart kon je nergens op rekenen hoor, mijn huisarts behandelde ons als melaatse en wilde ons niet eens zien. Pas als we hoge koorts zouden krijgen konden we bellen voor hulp, maar de benauwdheid stond in het begin niet eens tussen het symptomen lijstje...
We hebben vanwege de ernstige benauwdheid echt wel de angst gehad voor een ziekenhuis gang. Ik kon niet eens een normaal telefoon gesprek voeren of een trap op lopen.
Ik ben ervan overtuigd dat je ook nu niets mee krijgt van je huisarts en het thuis op eigen kracht moet uitzieken. En dan blijkt later dat een x percentage blijvende schade heeft opgelopen..
Maar goed, remdesiver is (nog) alleen via een infuus toe te dienen. Er wordt gewerkt aan een inhalatie methode.
Helaas blijken we nog niet zo ver te zijn:
https://www.google.com/am...-new-early-treatments/amp
Een vlieg met hagel uit de lucht proberen te schieten is ook niet heel makkelijk.Cobb schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:54:
Je kunt het omdraaien, waarom zou het middel niet werken bij weinig virus maar alleen bij en ernstige infectie?
Je geeft een verkeerde invulling aan mijn bericht.Arator schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:43:
[...]
Maar die 588 mensen zijn morgen niet ineens weg omdat je de bedden nodig hebt voor COVID-patiënten. Daar zullen mensen bij zijn die in IC zijn terecht gekomen na een operatie, en die zullen wel snel de IC verlaten, maar evengoed komen er daar terug patiënten bij. Of ga je de normale zorg terug stil leggen?
Verwijderd
Het heeft niet direkt met Nederland te maken behalve dat ik nu even niet terug kan naar Nederland. Vanwege de aantallen corona besmettingen is de provincie waar ik woon nu op rood gezet door (o.a.) Duitsland
Ik zit hier nu 5 weken. Ik had de mogelijkheid om naar huis te gaan voor een paar dagen maar omdat ik dan niet meer terug kan komen (14 dagen quarantaine) is dat geen optie.
Kortom nog langer blijven, ik had toch wel even graag mijn dochter gezien.
Qua maatregelen zijn ze hier strenger dan in NL. Ook houden de meeste mensen zich er beter aan. In retaurants en hotels zie je dat bedienend personeel mondkapjes draagt en na een bezoek word tafel en stoelen gedesinfecteerd en tafelgarnituur als zout en peper vaatjes vervangen.Peroneel spreekt gasten aan die zich niet aan de regels houden etc. Eigenlijk heel goed dus.
Lekker insinuerend dit. Prinsjesdag zonder publiek in een veel grotere kerk met iedereen op afstand. APB met zeer minimale aanwezigheid. En dan suggereren dat er niks is aangepast?Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:03:
Is het overigens al bekend waarom o.a. vergaderingen, algemene beschouwingen, prinsjesdag, etc. niet vanuit thuis gehouden worden? Het ontgaat mij nog altijd het nut van met z'n allen in één fysieke zaal te zijn, terwijl maar één persoon tegelijk aan het woord is. Dit kan toch eenvoudig online? Waarom geeft de overheid dan niet het goede voorbeeld?

Verwijderd
Maar was die fysieke aanwezigheid nodig? Nee. Dus waarom toch doen? Gewoon omdat het leuk is? Het is dikke bs om ook maar een argument te vinden voor iets dat gewoon opgenomen had kunnen worden en gestreamt had kunnen worden naar iedereen. Scheelde bovendien enorm in de kosten. Kantoorpersoneel moet ook thuiswerken van de overheid. En veel bureaustoelen staan echt wel meer dan 1.5 meter uit elkaar. Net als prinsjesdagstoeltjes. Maar toch wordt kantoorpersoneel aangeraden om thuis te werken.MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:14:
[...]
Lekker insinuerend dit. Prinsjesdag zonder publiek in een veel grotere kerk met iedereen op afstand. APB met zeer minimale aanwezigheid. En dan suggereren dat er niks is aangepast?
Omdat het duizend keer beter werkt om te debatteren op locatie, net zoals het duizend keer beter is om op locatie onderwijs te volgen.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:12:
[...]
Maar was die fysieke aanwezigheid nodig? Nee. Dus waarom toch doen? Gewoon omdat het leuk is? Het is dikke bs om ook maar een argument te vinden voor iets dat gewoon opgenomen had kunnen worden en gestreamt had kunnen worden naar iedereen. Scheelde bovendien enorm in de kosten. Kantoorpersoneel moet ook thuiswerken van de overheid. En veel bureaustoelen staan echt wel meer dan 1.5 meter uit elkaar. Net als prinsjesdagstoeltjes. Maar toch wordt kantoorpersoneel aangeraden om thuis te werken.
Kantoorpersoneel wordt helemaal niet verplicht thuis te werken.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:12:
[...]
Maar was die fysieke aanwezigheid nodig? Nee. Dus waarom toch doen? Gewoon omdat het leuk is? Het is dikke bs om ook maar een argument te vinden voor iets dat gewoon opgenomen had kunnen worden en gestreamt had kunnen worden naar iedereen. Scheelde bovendien enorm in de kosten. Kantoorpersoneel moet ook thuiswerken van de overheid. En veel bureaustoelen staan echt wel meer dan 1.5 meter uit elkaar. Net als prinsjesdagstoeltjes. Maar toch wordt kantoorpersoneel aangeraden om thuis te werken.
En die aanwezigheid moet van de Grondwet: https://www.denederlandse..._65_troonrede_prinsjesdag
And to think they once said that computers would take away jobs.
Tuurlijk, het werk van de gemiddelde kantoor-slaaf is ook hetzelfde als het verantwoorden van de uitgave van 336 miljard euro aan 17 miljoen mensen...Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:12:
[...]
Absurd ditBlakHawk schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:18:
Hahaha wat roep ik hier al twee weken...
[YouTube: Coronatesten | Zondag met Lubach (S12)]

Zo'n zelfde uitzending zou je waarschijnlijk over mondkapjes kunnen maken.
Remdesivir werkt tegen corona, het kan de ziekteduur inkorten met iets van vier dagen (even uit het hoofd). Het is echter een zeer zeldzaam geneesmiddel door de enorme vraag ernaar.MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:11:
Is dat onomstotelijk vastgesteld?
Remdesivir is zeer schaars in Nederland. Onlangs hebben we een lading kunnen kopen, maar de fabrikant kan de vraag niet bijbenen. Overigens is de Amerikaanse overheid preferent klant, dus die krijgt voorrang op de bestellingen.Cobb schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:27:
De ligtijd op de IC's is toch flink ingekort mede door dit middel?
Nederlandse artsen zetten vooral in op ontstekingsremmers en ontstollingsmiddelen om de ergste gevolgen van corona te bestrijden. Met succes overigens. Sterfte op de ic's neemt drastisch af en ook doorstroom van patiënten van reguliere bedden naar ic bedden neemt af hierdoor.
Nee, remdesivir dood niets. Remdesivir werkt doordat het de reproductie van het virus in de war schopt. Het geneesmiddel grijpt in op de RNA replicatie en verhinderd de formatie van nieuwe virusdelen. Hierdoor kan het virus zich minder snel vermenigvuldigen en krijgt het immuunsysteem van de patiënt meer kans en tijd om de infectie op te ruimen.Het werkt omdat het het lichaam helpt met het doden van het virus.
@BlakHawk deels mee eens, deels populisme. Maar wat nog erger is; dat YouTube snolletje ging nog even gezellig met dr moeder de stad in en naar een restaurantje in afwachting van Dr test.

Voor zover ik weet zijn er geen goede onderzoeken gedaan naar remdesivir bij patienten met milde klachten (of zelfs bij preventief gebruik). Dit komt voornamelijk omdat het middel ingewikkeld (en dus duur) is om te maken en het per infuus toegediend moet worden.MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:30:
@CMD-Snake ik geloof ook wel dat het iets doet, maar geldt dat ook als je minder zware klachten hebt? Word je er in dat geval ook daadwerkelijk beter van? Of is het een paardenmiddel met wat nadelen. Ik weet het oprecht niet, maar klinkt nogal trumpiaans dit.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik las ook het artikel van Follow The Money, en gister was er die uitzending van Nieuwsuur over mondkapjes in de ouderenzorg (die de keutel weer deels ingetrokken hebben). Ontstellend amateurisme en een minister die blijkbaar niets tegen gevestigende belangen kan.jip_86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:49:
[...]
Absurd ditOngelimiteerd budget voor zorg aldus Rutte en we krijgen het niet op de rit. Zet een paar partijen uit verschillende hoeken bij elkaar en ga het regelen
![]()
Zo'n zelfde uitzending zou je waarschijnlijk over mondkapjes kunnen maken.
Op zich niet zo heel gek, want dit land hangt van stroperigheid, polderen, leemlagen en kneuterigheid aan elkaar,
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Populisme?!MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:30:
@CMD-Snake ik geloof ook wel dat het iets doet, maar geldt dat ook als je minder zware klachten hebt? Word je er in dat geval ook daadwerkelijk beter van? Of is het een paardenmiddel met wat nadelen. Ik weet het oprecht niet, maar klinkt nogal trumpiaans dit.
@BlakHawk deels mee eens, deels populisme. Maar wat nog erger is; dat YouTube snolletje ging nog even gezellig met dr moeder de stad in en naar een restaurantje in afwachting van Dr test.
Als misstanden al als populisme worden aangemerkt, het moet niet gekker worden

Mja, commentaar leveren en een ander belachelijk maken om keuzes is makkelijk. Dat doet Lubach constant, het is niet dat hij ook maar iets verder bijdraagt.loekf2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:45:
[...]
Ik las ook het artikel van Follow The Money, en gister was er die uitzending van Nieuwsuur over mondkapjes in de ouderenzorg (die de keutel weer deels ingetrokken hebben). Ontstellend amateurisme en een minister die blijkbaar niets tegen gevestigende belangen kan.
Op zich niet zo heel gek, want dit land hangt van stroperigheid, polderen, leemlagen en kneuterigheid aan elkaar,
Hadden we in februari voor miljoenen of miljarden materiaal ingekocht en er was niks gebeurd dan had Lubach een andere uitzending gemaakt. Alleen als er met geluk op het juiste moment voor de juiste prijs iets was gekocht dan zou het goed geweest zijn...
Kijk naar de sluiting van de basisscholen. Achteraf niet nodig geweest. Maar wat de overheid daarin ook had gekozen: Lubach had er weer een aflevering van gemaakt wat een slecht besluit het wel niet was.
Materiaal is er meer dan genoeg, de kleine lans kunnen het alleen niet aan.President schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:03:
[...]
Mja, commentaar leveren en een ander belachelijk maken om keuzes is makkelijk. Dat doet Lubach constant, het is niet dat hij ook maar iets verder bijdraagt.
Hadden we in februari voor miljoenen of miljarden materiaal ingekocht en er was niks gebeurd dan had Lubach een andere uitzending gemaakt. Alleen als er met geluk op het juiste moment voor de juiste prijs iets was gekocht dan zou het goed geweest zijn...
Kijk naar de sluiting van de basisscholen. Achteraf niet nodig geweest. Maar wat de overheid daarin ook had gekozen: Lubach had er weer een aflevering van gemaakt wat een slecht besluit het wel niet was.
En dan zeker weer gaan klagen dat de reguliere zorg te lang op uitslagen moet wachten?
Houdt toch op, huidig advies van het OMT is op geen enkele manier te verdedigen.
Maar dan ook echt op geen enkele manier! Het is mogelijk om de Corona testen volledig buiten de ziekenhuizen te houden. Dat is sneller, die kunnen het goedkoper, het belast de ziekenhuizen niet extra en die hebben meer dan genoeg capaciteit.
De enige reden dat ze het niet willen zijn de belangen van Ann Vossen o.a. waar die kleinere ziekenhuis labs contributie betalen aan haar vereniging en zij blijkbaar niet geschikt is voor een OMT. Haar eigen belang zet ze voor landsbelang.
Dit soort mensen mag van mij strafrechtelijk vervolgd worden voor “omkoping”. Het is belastinggeld en geen commercieel bedrijf...
Sluit dat elkaar uit?BlakHawk schreef op maandag 21 september 2020 @ 06:41:
[...]
Populisme?!
Als misstanden al als populisme worden aangemerkt, het moet niet gekker worden
Als je aan het cherry picken gaat, en daardoor een nogal eenzijdig verhaal presenteert als de waarheid noem ik dat populisme ja.
Zeker als je er iemand bij sleept die laakbaar gedrag vertoont, maar dat dan niet laat zien.
Kunnen we momenteel gebruiken als kiespijn.
En ook u diagnostics is niet zonder fouten. Zij waren een van de labs die zo veel capaciteit over hadden dat er reizigers veel te laat van een uitslag werden voorzien. Tel daarbij op dat er nog wat gedonder was met een certificering en het verhaal is al een stuk minder sterk.
Ik zeg daarmee niet dat het hele verhaal niet waar is. Er zal genoeg fout gegaan zijn. En nog steeds gaan. Dat is niet goed en moet opgelost. Er moet meer capaciteit in de hele keten komen om enigszins beleid te kunnen voeren. En als er OMT leden zijn die bewust capaciteit niet hebben aan willen spreken door persoonlijke motieven mogen ze die van mij aan de hoogste boom knopen.
Ja blindelings blijven vertrouwen op de boven ons gestelden is natuurlijk ook de meest comfortabele manier. De taak van de media is de overheid te controleren en kritisch te volgen.President schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:03:
[...]
Mja, commentaar leveren en een ander belachelijk maken om keuzes is makkelijk. Dat doet Lubach constant, het is niet dat hij ook maar iets verder bijdraagt.
...
Het is echt niet te verdedigen dat je gewoon niet je eigen belangen opzij kan zetten en het het gewoon gaat regelen met elkaar. Spreek prijs en een flow af waar je beide profijt van kan hebben, zo moeilijk is het niet.
Zelfde voor die mondkapjes. Zou te lang duren om iets voor op te zetten dus niet nodig. Uiteindelijk zie je weken later dat er alsnog iets opgezet gaat worden. Die installatie had dus al klaar kunnen zijn als je gelijk had doorgepakt
[ Voor 48% gewijzigd door ijdod op 21-09-2020 09:23 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ja, vond ik ook stuitend.....lijkt me dat je dat gewoon niet moet doen....RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:47:
Ik verbaasde me meer om een item in een journaal met de vraag of carnaval volgend jaar moet doorgaan.
Dat je daar over na moet denken.....
Bij de mondkapjes crisis in Maart stonden er ook mensen in de rij die tegen een zacht prijsje de tekorten konden wegwerken. En was de media woedend dat er niet genoeg gedaan werd. Uiteindelijk bleken er helemaal geen mondkapjes te zijn, alleen gebakken lucht en waardeloze troep uit China die geen kop koffie zouden kunnen filteren.jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:01:
[...]
Zelfde voor die mondkapjes. Zou te lang duren om iets voor op te zetten dus niet nodig. Uiteindelijk zie je weken later dat er alsnog iets opgezet gaat worden. Die installatie had dus al klaar kunnen zijn als je gelijk had doorgepakt
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Tja dat zit diep geworteld.. voetbalclubs willen de stadions ook weer volledig vullen. Het draagvlak begint af te brokkelen.RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:47:
Ik verbaasde me meer om een item in een journaal met de vraag of carnaval volgend jaar moet doorgaan.
Dat je daar over na moet denken.....
Eerlijk gezegd sluit ik het niet uit dat we in november een omgekeerde lockdown gaan krijgen en de boel gewoon laten gaan. De risicogroepen moeten zich maar afzonderen.
Het is een keuze die de maatschappij maakt.. waarschijnlijk kunnen de ic's het uiteindelijk wel aan, en anders maar niet. Een collectieve keuze. Ik sta er niet achter, maar als ik naar mijn omgeving kijk zie ik weinig draagvlak meer.
Verwijderd
Ik denk dat dit pas ná de verkiezingen zal gebeuren.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
[...]
Tja dat zit diep geworteld.. voetbalclubs willen de stadions ook weer volledig vullen. Het draagvlak begint af te brokkelen.
Eerlijk gezegd sluit ik het niet uit dat we in november een omgekeerde lockdown gaan krijgen en de boel gewoon laten gaan. De risicogroepen moeten zich maar afzonderen.
Het is een keuze die de maatschappij maakt.. waarschijnlijk kunnen de ic's het uiteindelijk wel aan, en anders maar niet. Een collectieve keuze. Ik sta er niet achter, maar als ik naar mijn omgeving kijk zie ik weinig draagvlak meer.
Geen enkele partij kan het zich veroorloven om een hele grote achterban kwijt te raken.
Zeker de partijen, zoals VVD, PvdA en CDA die het grotendeels moeten hebben van de vastgeroeste oudere stemmer.
Dus waarschijnlijk moeten we nog aanmodderen tot aan mei-juni 2021 voordat er daadwerkelijk een progressieve oplossing komt voor het lockdown probleem.
De verkiezingen komen ons nu gewoon héél slecht uit, waardoor er geen rationeel plan kan komen. Elk plan wordt namelijk tegen de coalitie gebruikt.
Deze hele crisis is daardoor grotendeels ook een verkiezings-crisis, waarbij de toekomst van je partij hoger zal staan dan de beste beslissing voor je land.
Mede daarom wordt er o.a. in Nederland nu enorm aangemodderd, want partijen durven niets, bang om afgestraft te worden.
Verwijderd
Zo kennen we Nederland weer.BlakHawk schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:18:
Hahaha wat roep ik hier al twee weken...
[YouTube: Coronatesten | Zondag met Lubach (S12)]
Overal het hoogst van de toren blazen, Spanje, Italië, Frankrijk, etc. veroordelen vanwege corruptie. Maar ondertussen als land je hele bevolking gevaar laten lopen, omdat je er zelf van wilt profiteren.
Nee, corruptie is echt iets voor Zuid-Europa...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik dacht dat alle mensen die België binnenkomen tegenwoordig een formulier moeten invullen.Widow schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:53:
Even een praktische vraag.. afgelopen week heeft de Belgische overheid beperkingen ingesteld voor mensen uit NH en ZH. Als ik volgende week naar Belgie zou willen gaan, moet je iets meenemen waar je adres of iets, om bij de grens aan te kunnen tonen dat je niet uit die regio komt? Of moet je je van tevoren ergens registreren
https://www.info-coronavirus.be/nl/plf/
Aan de hand van de gegevens gaat men je contacteren ivm een covid-test en/of quarantaine.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic