Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.591 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
[...]

Tja dat zit diep geworteld.. voetbalclubs willen de stadions ook weer volledig vullen. Het draagvlak begint af te brokkelen.

Eerlijk gezegd sluit ik het niet uit dat we in november een omgekeerde lockdown gaan krijgen en de boel gewoon laten gaan. De risicogroepen moeten zich maar afzonderen.

Het is een keuze die de maatschappij maakt.. waarschijnlijk kunnen de ic's het uiteindelijk wel aan, en anders maar niet. Een collectieve keuze. Ik sta er niet achter, maar als ik naar mijn omgeving kijk zie ik weinig draagvlak meer.
Dat zie ik ook gebeuren en ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer vrede mee heb.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat dit pas ná de verkiezingen zal gebeuren.
Geen enkele partij kan het zich veroorloven om een hele grote achterban kwijt te raken.
Zeker de partijen, zoals VVD, PvdA en CDA die het grotendeels moeten hebben van de vastgeroeste oudere stemmer.
Dus waarschijnlijk moeten we nog aanmodderen tot aan mei-juni 2021 voordat er daadwerkelijk een progressieve oplossing komt voor het lockdown probleem.
De verkiezingen komen ons nu gewoon héél slecht uit, waardoor er geen rationeel plan kan komen. Elk plan wordt namelijk tegen de coalitie gebruikt.
Deze hele crisis is daardoor grotendeels ook een verkiezings-crisis, waarbij de toekomst van je partij hoger zal staan dan de beste beslissing voor je land.
Mede daarom wordt er o.a. in Nederland nu enorm aangemodderd, want partijen durven niets, bang om afgestraft te worden.
Toch merk ik ook onder de ouderen en risico groepen dat draagvlak afneemt.

Dus ik vraag mij af of het écht erg zou zijn voor de coalitie. Misschien alleen als het toch verkeerd uitpakt.

Maar dat is het lastige, mensen die nu overal roepen dat zorg beschermd moet worden en meer salaris moeten krijgen. Wat denk je dat de economische gevolgen uiteindelijk als onvermijdelijk gevolg zullen hebben? Bezuinigingen en diezelfde zorg kan dan niet buiten schot blijven. Net als onderwijs etc.

Economie moet weer gaan draaien zodat de bezuinigingen in de komende jaren hopelijk beperkt kunnen blijven.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:51:
[...]

Zo kennen we Nederland weer.
Overal het hoogst van de toren blazen, Spanje, Italië, Frankrijk, etc. veroordelen vanwege corruptie. Maar ondertussen als land je hele bevolking gevaar laten lopen, omdat je er zelf van wilt profiteren.
Nee, corruptie is echt iets voor Zuid-Europa... 8)7
Tja, ik weet nog goed de inkopers van politie die voor VAG “kozen”. Die staan nu op straat en zelfs met strafvervolging. Omdat ze een leaseauto kregen van VAG.

Nu is het Anne Vossen die geld krijgt van de kleine laboratoria. Namelijk contributie voor de stichting waar zij president van is (NVMM). En in ruil daarvoor geeft ze hen de opdrachten.

Laten we hier ook maar een voorbeeld stellen en strafvervolging inzetten! Een signaal dat dit echt niet kan!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat dit pas ná de verkiezingen zal gebeuren.
Geen enkele partij kan het zich veroorloven om een hele grote achterban kwijt te raken.
Zeker de partijen, zoals VVD, PvdA en CDA die het grotendeels moeten hebben van de vastgeroeste oudere stemmer.
Dus waarschijnlijk moeten we nog aanmodderen tot aan mei-juni 2021 voordat er daadwerkelijk een progressieve oplossing komt voor het lockdown probleem.
De verkiezingen komen ons nu gewoon héél slecht uit, waardoor er geen rationeel plan kan komen. Elk plan wordt namelijk tegen de coalitie gebruikt.
Deze hele crisis is daardoor grotendeels ook een verkiezings-crisis, waarbij de toekomst van je partij hoger zal staan dan de beste beslissing voor je land.
Mede daarom wordt er o.a. in Nederland nu enorm aangemodderd, want partijen durven niets, bang om afgestraft te worden.
Eigen- of partijbelangen voor het algemene belang stellen. Het zou triest zijn als dit waar zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:24
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
[...]

Tja dat zit diep geworteld.. voetbalclubs willen de stadions ook weer volledig vullen. Het draagvlak begint af te brokkelen.

Eerlijk gezegd sluit ik het niet uit dat we in november een omgekeerde lockdown gaan krijgen en de boel gewoon laten gaan. De risicogroepen moeten zich maar afzonderen.

Het is een keuze die de maatschappij maakt.. waarschijnlijk kunnen de ic's het uiteindelijk wel aan, en anders maar niet. Een collectieve keuze. Ik sta er niet achter, maar als ik naar mijn omgeving kijk zie ik weinig draagvlak meer.
Drie keer raden wat er gebeurt als de IC's overlopen: juist, een lockdown.

Besmettingen op laten lopen en een lockdown gaan hand in hand.

Draagvlak is al maanden het enige waar ze naar kijken. Het is dom populisme. Er is geen draagvlak voor aanvullende maatregelen, dus laten we de besmettingen oplopen totdat er wel draagvlak ontstaat. Het zit vroeg handelen telkens in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:05:
[...]

Eigen- of partijbelangen voor het algemene belang stellen. Het zou triest zijn als dit waar zou zijn.
Je hebt toch niet de illusie dat, wellicht wat uitzonderingen daargelaten, dit niet het geval is bij de partijen in Nederlandse politiek? 98% van de politici is maar met 1 ding bezig: Hoe kan ik weer verkozen worden over 4 jaar? Vervolgens is het een balanceeract tussen net genoeg doen voor je eigen partij zodat je mee mag blijven doen vs. individueel profileren zodat je hoog op de lijst staat en veel stemmen krijgt.

Politicus/politica zijn is een beroep net als ieder ander. De 250 man die in de eerste en tweede kamer zitten op een voetstuk zetten en verwachten dat ze enig belang dienen anders dan het eigen is m.i. jezelf voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:08:
[...]

Draagvlak is al maanden het enige waar ze naar kijken. Het is dom populisme. Er is geen draagvlak voor aanvullende maatregelen, dus laten we de besmettingen oplopen totdat er wel draagvlak ontstaat. Het zit vroeg handelen telkens in de weg.
Zonder draagvlak, geen maatregelen mogelijk. Uiteindelijk is draagvlak waar onze maatschappij op draait. Meer besmettingen = meer angst = meer draagvlak. Dat zal gewoon golven tot er een vaccin is.

Het helpt natuurlijk compleet niet dat ministers lekker op vakantie gaan, huwelijk organiseren etc etc. En dan gaan roepen dat studenten niet mogen feesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Widow schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:53:
Even een praktische vraag.. afgelopen week heeft de Belgische overheid beperkingen ingesteld voor mensen uit NH en ZH. Als ik volgende week naar Belgie zou willen gaan, moet je iets meenemen waar je adres of iets, om bij de grens aan te kunnen tonen dat je niet uit die regio komt? Of moet je je van tevoren ergens registreren :?
Tenzij het volgende week wordt aangescherpt, zijn er überhaupt geen controles aan de grens en hoef je dus niks mee te nemen :)

Ik kom zelf uit ZH en ben gisteren een middagje weg geweest naar België... bezienswaardigheid bezoeken, hapje eten, was niet anders dan gewoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:58

Laguna

Connaisseur

[...]
Nee volle ziekenhuizen en IC's die overlopen gaan hand in hand met een lockdown. Niemand weet of het oplopen van de besmettingen weer daartoe zal leiden. In Duitsland lag het aantal besmettingen 3 dagen geleden nog boven de 2000, nu ligt het weer onder de 1000.

@Verwijderd inderdaad het aantal gemelde besmettingen in Duitsland is op zondag en maandag altijd een stuk lager, beetje jammer dat de media dit dan weer niet erbij vermelden in de berichtgeving..

[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 21-09-2020 12:37 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
[...]

Aan de andere kant: waarom is er geen draagvlak? OMT weet dondersgoed dat een hoop mensen de regels toch wel aan hun laars lappen omdat ze 'er klaar mee zijn.' We zijn gewoon op het punt gekomen dat maatregelen treffen weinig nut heeft omdat mensen zich er toch niet aan gaan houden, en ze ook niet te handhaven zijn. Dus men doet wat men kan op het ogenblik, maar het volk beslist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:23:
[...]

Zonder draagvlak, geen maatregelen mogelijk. Uiteindelijk is draagvlak waar onze maatschappij op draait. Meer besmettingen = meer angst = meer draagvlak. Dat zal gewoon golven tot er een vaccin is.

Het helpt natuurlijk compleet niet dat ministers lekker op vakantie gaan, huwelijk organiseren etc etc. En dan gaan roepen dat studenten niet mogen feesten.
Je kan prima maatregelen nemen zonder draagvlak, we hebben geen directe democratie. Ik heb nooit gehoord van veel draagvlak voor lastenverzwaring als BTW, accijns en belastingverhogingen. Normaal gesproken boeit draagvlak ze geen ene drol. De reden waarom ze het nu zo belangrijk vinden is omdat er enorm geprutst is hier en ze de verantwoordelijkheid zo makkelijk op de burger kunnen afschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Josefien schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:31:
[...]

Tenzij het volgende week wordt aangescherpt, zijn er überhaupt geen controles aan de grens en hoef je dus niks mee te nemen :)

Ik kom zelf uit ZH en ben gisteren een middagje weg geweest naar België... bezienswaardigheid bezoeken, hapje eten, was niet anders dan gewoonlijk :)
Yup, dat hebben we nodig.
Toen we in het voorjaar de grenzen dichtdeden, kwam er vanuit Nederland protest. Doen we de grenzen niet meer dicht, doet iedereen maar op.
Sowieso moet je voor 1 dag niet registreren, maar uit de vraag van @Widow bleek niet of het een bezoekje betrof korter of langer dan 48u.
Verder zijn niet-noodzakelijke verplaatsingen van en naar NH en ZH verboden, en kan je dit terugvinden op de site van de Nederlandse overheid https://www.nederlandwere.../belgie/reizen/reisadvies.
Dus in principe had je dit weekend niets verloren in België, en vind ik het nogal kort door de bocht om te adviseren om gewoon te gaan. Ik ken bijvoorbeeld grensposten waar men elk weekend controle houdt. Dit weekend zijn er op de kleine banen in de provincie Antwerpen ook grote controles geweest met lokale politie, federale politie en douane op alle mogelijke papieren en controle op brandstoffen. Je moet maar net de pech hebben dat men jouw advies opvolgde als men dergelijke controle tegenkomt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:34:
[...]

Je kan prima maatregelen nemen zonder draagvlak, we hebben geen directe democratie. Ik heb nooit gehoord van veel draagvlak voor lastenverzwaring als BTW, accijns en belastingverhogingen. Normaal gesproken boeit draagvlak ze geen ene drol. De reden waarom ze het nu zo belangrijk vinden is omdat er enorm geprutst is hier en ze de verantwoordelijkheid zo makkelijk op de burger kunnen afschuiven.
Als er echt weer een tweede golf met veel opnames en doden komt, dan is het 100% de schuld van de lakse burgers. De regels zijn vrij simpel: hou afstand en zorg dat je regelmatig je handen wast. Had liever gehad dat ze mondkapjes ook zouden verplichten in drukke gebieden, maar het lijkt alsof ze niet durven :{

Nederlanders zijn echt wel een vervelend volkje om regels voor te maken. Iedereen denkt het beter te weten. Totdat het ze zelf 'opeens' treft. Als er weer een lockdown komt, dan mogen we ze dankbaar zijn. Het was zo makkelijk te voorkomen allemaal :{

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Arator schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:49:
[...]
Sowieso moet je voor 1 dag niet registreren, maar uit de vraag van @Widow bleek niet of het een bezoekje betrof korter of langer dan 48u.
Korter dan 48 uur, en niet-noodzakelijk. Moet een bestelling ophalen. Twijfel wat ik zal doen.. die bestelling kan een andere keer ook wel, en ik heb er niet echt haast mee. Maar aan de andere kant, het kan maar gedaan zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
@Dennahz
En ondertussen zitten al die Nederlanders maar te katten op de overheid. Ja, dat testbeleid is ruk maar de oorzaak van de verspreiding ligt toch echt 100% bij de burgers zelf. Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels zou houden hadden die kroegen ook gewoon open kunnen blijven.

Dus de eerstvolgende keer dat die voorman van de horecabond zijn bek open trekt kan hij maar eens beter schelden op zijn klanten dan op Rutte.

Edit:
Enige voordeel van de oplopende ziekenhuisopnames die we gaan krijgen is dat complotgekkies als Baudet wellicht hun bek eens gaan houden over dit onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 21-09-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:32:
[...]
Zowel de NL politiek als de media tellen alleen besmettingen en ic opnames of doden. De ellende zit er in dat een grote groep mensen langdurig klachten houdt van Corona. Al dan niet aantoonbaar met weefselschade. Het zijn niet alleen de kwetsbaren die beschermd moeten worden, dit treft veelal mensen die zgn. mild ziek zijn geworden maar al wel maanden aan het klooien zijn. Ik ben er ook zo een. Voorheen gezond en niet in een risico groep. Er wordt niet genoeg onderzoek gedaan daarom zijn de exacte aantallen niet bekend maar een eerdere schatting in NL (bron even kwijt) ligt nu op 10-20 duizend mensen en dan is nog maar 5 procent besmet geweest....
Het probleem is enerzijds dat veel van die 'restklachten' niet goed gedefinieerd zijn en niet causaal terug te leiden zijn naar corona, want in die groepen heb je ook een behoorlijk aandeel hypochonders die het asymptomatische corona-verhaaltje aangrijpen als smoes om hun 'klachten' te kunnen rechtvaardigen.

Anderzijds is het probleem ook dat je er heel weinig tegen kan beginnen. Asymtomatische mensen kun je niet testen, want die testen voor een groot deel negatief. En om het tegen te gaan zou je als doel moeten stellen om nul besmettingen te hebben, wat je niet gaat lukken tenzij je enorm zware maatregelen gaat treffen die alle menselijkheid uit de samenleving halen.

Prima als je graag wil dat ons land een tweede China wordt, maar ik denk dat weinig mensen daarvoor zullen tekenen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:32:
[...]

Nee volle ziekenhuizen en IC's die overlopen gaan hand in hand met een lockdown. Niemand weet of het oplopen van de besmettingen weer daartoe zal leiden. In Duitsland lag het aantal besmettingen 3 dagen geleden nog boven de 2000, nu ligt het weer onder de 1000. Ik verwacht hier hetzelfde.
Nee hoor.. in Duitsland worden getallen in het weekend heel erg vertraagd doorgegeven. Dus daar.kan je niks aan ophangen. Neemt niet weg dat 2000 nog altijd een factor 5 lager is dan nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BoB_HenK schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:12:
[...]
Politicus/politica zijn is een beroep net als ieder ander. De 250 man die in de eerste en tweede kamer zitten op een voetstuk zetten en verwachten dat ze enig belang dienen anders dan het eigen is m.i. jezelf voor de gek houden.
Als kamerlid is de kern van je beroep het belang dienen van een ander, daarvoor ben je een volksvertegenwoordiger.

Op het moment dat iemand dan zijn eigen belangen voorop gaat stellen dan is ie IMO ongeschikt voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Arator schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:49:
[...]

Yup, dat hebben we nodig.
Toen we in het voorjaar de grenzen dichtdeden, kwam er vanuit Nederland protest. Doen we de grenzen niet meer dicht, doet iedereen maar op.
Verder zijn niet-noodzakelijke verplaatsingen van en naar NH en ZH verboden, en kan je dit terugvinden op de site van de Nederlandse overheid https://www.nederlandwere.../belgie/reizen/reisadvies.
Dus in principe had je dit weekend niets verloren in België, en vind ik het nogal kort door de bocht om te adviseren om gewoon te gaan. Ik ken bijvoorbeeld grensposten waar men elk weekend controle houdt. Dit weekend zijn er op de kleine banen in de provincie Antwerpen ook grote controles geweest met lokale politie, federale politie en douane op alle mogelijke papieren en controle op brandstoffen. Je moet maar net de pech hebben dat men jouw advies opvolgde als men dergelijke controle tegenkomt.
Het mag niet, maar gaan ze elk passerend NL-kenteken op de snelweg natrekken of het uit NH of ZH komt? Voor zover ik weet niet.

Ik ga met enig regelmaat naar Wallonië (de heuvelachtige regio's van België) en daar heb ik zelden controles gezien. En doorreis is voor zover ik weet nog toegestaan, dus als je tot aan je bestemming zoveel mogelijk op de snelweg blijft en je navigatie-eindbestemming buiten BE instelt, kom je er i.i.g. op de heenweg misschien bij een controle nog mee weg als je zegt dat je onderweg bent naar een dagje Luxemburg of Frankrijk, afhankelijk van waar je op dat moment rijdt.

Pech kan altijd, maar da's met te hard rijden ook ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:47
Josefien schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]

Het mag niet, maar gaan ze elk passerend NL-kenteken op de snelweg natrekken of het uit NH of ZH komt? Voor zover ik weet niet.

Ik ga met enig regelmaat naar Wallonië (de heuvelachtige regio's van België) en daar heb ik zelden controles gezien. En doorreis is voor zover ik weet nog toegestaan, dus als je tot aan je bestemming zoveel mogelijk op de snelweg blijft en je navigatie-eindbestemming buiten BE instelt, kom je er i.i.g. op de heenweg misschien bij een controle nog mee weg als je zegt dat je onderweg bent naar een dagje Luxemburg of Frankrijk, afhankelijk van waar je op dat moment rijdt.

Of je bent gewoon niet asociaal en gaat nu niet naar Belgie en als je wel gaat, 2 weken in thuisisolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:32:
[...]

Of je bent gewoon niet asociaal en gaat nu niet naar Belgie en als je wel gaat, 2 weken in thuisisolatie.
Ik ga altijd maar een half dagje naar BE :)

Bovendien, vanuit Nederland is er voor zover ik weet geen plicht tot thuisisolatie bij terugkomst uit BE buiten de steden Antwerpen/Brussel :)

Het zijn de Belgen die bepaalde Nederlandse provincies weren. Maar ik laat me niet zomaar mijn vrijheid beperken omdat ik toevallig in een bepaalde provincie woon :)

[ Voor 9% gewijzigd door Josefien op 21-09-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:47:
Ik verbaasde me meer om een item in een journaal met de vraag of carnaval volgend jaar moet doorgaan.

Dat je daar over na moet denken.....
Heel theoretisch gezien vind ik dat ook, maar je kan de Limburger wel uit carnaval halen, maar niet het carnaval uit de Limburger.

Om daar ook maar een kleine deuk in te slaan zul je dan naar een halve lockdown in het zuiden moeten, kroegen af moeten gaan zetten met bouwhekken en politie in de straten om te zorgen dat er niet alsnog ergens een feestje wordt georganiseerd. En dan heb je ook de huiskamers nog.

Dus het is dan beter om te zorgen dat je een 'aangepast' carnaval hebt waar je nog wel een beetje controle over kan houden, gewoon om te voorkomen dat het een grote puinhoop wordt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Adlermann
Josefien schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:37:
[...]

Ik ga altijd maar een half dagje naar BE :)

Bovendien, vanuit Nederland is er voor zover ik weet geen plicht tot thuisisolatie bij terugkomst uit BE buiten de steden Antwerpen/Brussel :)

Het zijn de Belgen die bepaalde Nederlandse provincies weren. Maar ik laat me niet zomaar mijn vrijheid beperken omdat ik toevallig in een bepaalde provincie woon :)
Ik bedoel dat je daar in isolatie moet. En een half dagje. NEE, NU NIET DUS! Belgie wil je niet op dit moment! HOU JE AAN DE REGELS!

Weet je wat pas vrijheid ontnemen is, dat jij iemand aansteekt met covid en die wordt er ernstig ziek van, omdat jij te asociaal bent om je aan de regels te houden. En ja, ik speel dit nu bewust op de persoon. Jouw vrijheid gaat niet boven die van anderen. Het is geen absoluut recht. We leven in een SAMENleving, niet in Josefienland. Dit is zeer schadelijk gedrag.

Als iedereen zich aan de regels zou houden, dan hadden we nu geen reisbeperkingen, dan komt er geen nieuwe lockdown, dan lopen de ic's straks niet vol.

Toon solidariteit. Een voorbeeld van solidariteit: Ik moet toch ook 50% belasting aftikken van elke euro loonsverhoging zodat jij lekker je toeslagen kunt krijgen. Zodat jij lekker sociaal kunt huren. Dat is ook solidarieit. Onder het motto de sterkte schouders dragen de zwaarste lasten ben ik dus ook solidair. (ik kijk naar je beroep en je bent gewoon sociale onderklasse, dus je leeft van het geld van anderen).

Wat ik verwacht, is dat jij dat nu terug gaat doen, dat doen we in een samenleving. En nu is dat dus tot begin / midden volgend jaar de 1.5 meter samenleving. Daarna kun je weer losgaan zoals je wilt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:44:
Toon solidariteit. Een voorbeeld van solidariteit: Ik moet toch ook 50% belasting aftikken van elke euro loonsverhoging zodat jij lekker je toeslagen kunt krijgen. Zodat jij lekker sociaal kunt huren. Dat is ook solidarieit. Onder het motto de sterkte schouders dragen de zwaarste lasten ben ik dus ook solidair. (ik kijk naar je beroep en je bent gewoon sociale onderklasse, dus je leeft van het geld van anderen).
Haal anders even rustig adem, voordat je het zo op de persoon speelt. Ik snap je verhaal, maar je hoeft iemand niet zo persoonlijk aan te vallen, omtrent hun eigen keuzes.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MC_Sparkles schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:50:
Haal anders even rustig adem, voordat je het zo op de persoon speelt. Ik snap je verhaal, maar je hoeft iemand niet zo persoonlijk aan te vallen, omtrent hun eigen keuzes.
Het probleem is dat die "eigen" keuzes heel veel negatieve gevolgen voor andere mensen kunnen hebben. Met alcohol op gewoon gaan rijden is ook een eigen keuze, maar de gevolgen zijn vaak voor andere mensen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
MC_Sparkles schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:50:
[...]

Jawel. Deze keuzes kunnen nu niet. Het enige awt helpt is door middel van sociale controle mensen erop aanspreken. Wegkijken is hier juist het grote probleem. Dit soort gedrag dient bestreden te worden. dit gedrag is de oorzaak van een mogelijke nieuwe lockdown, dit gedrag zorgt voor doden. Dus, nee, ik zeg duidelijk dat dit gewoon niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:03:
[...]

Het probleem is enerzijds dat veel van die 'restklachten' niet goed gedefinieerd zijn en niet causaal terug te leiden zijn naar corona, want in die groepen heb je ook een behoorlijk aandeel hypochonders die het asymptomatische corona-verhaaltje aangrijpen als smoes om hun 'klachten' te kunnen rechtvaardigen.

Anderzijds is het probleem ook dat je er heel weinig tegen kan beginnen. Asymtomatische mensen kun je niet testen, want die testen voor een groot deel negatief. En om het tegen te gaan zou je als doel moeten stellen om nul besmettingen te hebben, wat je niet gaat lukken tenzij je enorm zware maatregelen gaat treffen die alle menselijkheid uit de samenleving halen.

Prima als je graag wil dat ons land een tweede China wordt, maar ik denk dat weinig mensen daarvoor zullen tekenen.
Nee dat was in het begin bij Q-koorts ook niet zo. Maar er zijn wel genoeg aanwijzingen onderhand dat dit een probleem is, zelfs al is het maar een klein percentage (want bij veel besmettingen is een klein percentage ook nog veel).

En nergens wil ik een tweede China (dat zeg ik toch ook niet?); het enige waar ik voor pleit is meer distancing/voorzichtigheid op scholen, dat maakt het echt geen tweede China en veel andere landen doen dat ook waarbij het onderwijs gewoon doorgang vindt. En verder moet iedereen zich gewoon aan de regels houden. Risicoloos krijg je het niet, maar ik denk dat er nog wel iets te winnen valt zonder dat alles dicht moet.

Edit: sterker nog, ik vind dat in sommige situaties de regels misschien zelfs wat te streng zijn. Zoals registreren voor een restaurant als je op een terras in de buitenlucht zit, en misschien zelfs wel alle regels in de buitenlucht als de aerosolen-theorie klopt (welke toch steeds meer onderbouwing begint te krijgen, maar ik wil hier niet te stellig in zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 21-09-2020 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:44:
[...]

Ik bedoel dat je daar in isolatie moet. En een half dagje. NEE, NU NIET DUS! Belgie wil je niet op dit moment! HOU JE AAN DE REGELS!

Weet je wat pas vrijheid ontnemen is, dat jij iemand aansteekt met covid en die wordt er ernstig ziek van, omdat jij te asociaal bent om je aan de regels te houden. En ja, ik speel dit nu bewust op de persoon. Jouw vrijheid gaat niet boven die van anderen. Het is geen absoluut recht. We leven in een SAMENleving, niet in Josefienland. Dit is zeer schadelijk gedrag.

Als iedereen zich aan de regels zou houden, dan hadden we nu geen reisbeperkingen, dan komt er geen nieuwe lockdown, dan lopen de ic's straks niet vol.

Wat ik verwacht, is dat jij dat nu terug gaat doen, dat doen we in een samenleving. En nu is dat dus tot begin / midden volgend jaar de 1.5 meter samenleving. Daarna kun je weer losgaan zoals je wilt.
Ik leef zoveel mogelijk zoals ik wil en da's zoveel mogelijk volgens het "echte normaal". En ik ben echt niet de enige in het Land die er zo over denkt ;) Ik hoef me verder niet te verdedigen of in discussie te gaan erover. Iedereen mag doen wat 'ie wil wat mij betreft :)

Waarom ben ik eigenlijk ook hier belandt? Oh ja, omdat iemand vroeg of je wat mee moest nemen om België in te gaan :)

Ik ga maar weer eens, doeggg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:32:
[...]

Nee volle ziekenhuizen en IC's die overlopen gaan hand in hand met een lockdown. Niemand weet of het oplopen van de besmettingen weer daartoe zal leiden. In Duitsland lag het aantal besmettingen 3 dagen geleden nog boven de 2000, nu ligt het weer onder de 1000.
Dat riepen mensen hier ook toen het steeg naar de 500. Ziekenhuiscijfers lopen weken achter, dus zijn slecht om als graadmeter te gebruiken voor beleid, want je handelt te laat.

Op basis van wat verwacht je de daling? Want volgens mij is het een blinde gok.
Dennahz schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:49:
[...]

Als er echt weer een tweede golf met veel opnames en doden komt, dan is het 100% de schuld van de lakse burgers. De regels zijn vrij simpel: hou afstand en zorg dat je regelmatig je handen wast. Had liever gehad dat ze mondkapjes ook zouden verplichten in drukke gebieden, maar het lijkt alsof ze niet durven :{

Nederlanders zijn echt wel een vervelend volkje om regels voor te maken. Iedereen denkt het beter te weten. Totdat het ze zelf 'opeens' treft. Als er weer een lockdown komt, dan mogen we ze dankbaar zijn. Het was zo makkelijk te voorkomen allemaal :{
Dat alles zou draaien om houd afstand en handen wassen is juist het beeld dat door de politiek gecreëerd is, inclusief dat mondkapjes niet werken. De realiteit is gewoon dat het niet voldoende is, dat het voor het volk lastig is om daar ten allen tijde aan te voldoen en dat besmettingen oplopen. Combineer dat met lukrake versoepelingen en een ontbreken van een plan (wanneer worden welke maatregelen ingevoerd?) en je krijgt dat iedereen maar wat doet, zowel de politiek als de burger.

Geen preventief beleid voeren, alles opengooien en vervolgens zeggen van 'ja is schuld van de burger, moeten ze maar afstand houden' is wat simpel. Komt de politiek wel perfect uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:52:
[...]

Jawel. Deze keuzes kunnen nu niet. Het enige awt helpt is door middel van sociale controle mensen erop aanspreken. Wegkijken is hier juist het grote probleem. Dit soort gedrag dient bestreden te worden. dit gedrag is de oorzaak van een mogelijke nieuwe lockdown, dit gedrag zorgt voor doden. Dus, nee, ik zeg duidelijk dat dit gewoon niet mag.
Ik ben het met je eens dat dit nu echt niet verstandig is. Maar je loopt Josefien nu compleet de grond in te boren alsof ze alleen maar van jouw salaris loopt te profiteren. Ik begrijp totaal niet wat dat ermee te maken heeft.

Leuk dat je een mooie baan hebt en een dikke auto kan rijden maar dit is een beetje een steek onder water naar ons 'sociale' stelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:52:
[...]

Het probleem is dat die "eigen" keuzes heel veel negatieve gevolgen voor andere mensen kunnen hebben. Met alcohol op gewoon gaan rijden is ook een eigen keuze, maar de gevolgen zijn vaak voor andere mensen.
Tuurlijk, maar dat betekend niet dat we iemand moeten afbranden ivm zijn/haar keuzes tijdens een corona tijd, omdat hij/zij lager op de sociale ladder staat en dus geld ontvangt vanuit de overheid? (niet denigrerend bedoeld). We zijn het misschien niet eens met deze keuzes, maar dit staat los van iemands werk of woonplek of zijn/haar bijdrage aan de maatschappij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Nu online
Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:52:
[...]

Tuurlijk, maar wat heeft een bezoekje aan het buitenland te maken met iemands inkomen, woonsituatie en de bijdrage aan de maatschappij? Dat is wat ik zei, niet dat je iemand aanspreekt over de keuze voor België, maar dat je er allemaal zaken bijhaalt die er niks mee te maken hebben en, naar mijn idee, alleen maar gebruikt worden om de betreffende user even de grond in te trappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adlermann
Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:55:
[...]

Ik ben het met je eens dat dit nu echt niet verstandig is. Maar je loopt Josefien nu compleet de grond in te boren alsof ze alleen maar van jouw salaris loopt te profiteren. Ik begrijp totaal niet wat dat ermee te maken heeft.

Leuk dat je een mooie baan hebt en een dikke auto kan rijden maar dit is een beetje een steek onder water naar ons 'sociale' stelsel.
Het is een voorbeeld van solidair zijn. Zij kan uberhaupt haar leven niet leiden zoals ze wil zonder de solidaireit van anderen. En dan zelf fu all doen. Nee, dan mag het even goed duidelijk gemaakt worden. (ik betaal trouwens an sich met liefde de belasting). Maar het moet duidelijk zijn, we doen dingen samen. En ze staat niet los van de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Josefien schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]

Ik kan je uit ervaring met de Belgische overheid vertellen, dat ze daar een stukje strikter zijn met uitvoering.
Het interesseert ze namelijk geen snik of jij haast hebt, of dat je op doorreis bent.
Als er een controle komt, wordt ELK buitenlands kenteken opzij gehaald, en gecontroleerd.
Dan is 'ik ben op doorreis' geen geldig excuus meer, men wil een echt bewijs van doortocht, anders boete

Dat er dan files ontstaan op de weg, so be it ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
Josefien schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ik leef zoveel mogelijk zoals ik wil en da's zoveel mogelijk volgens het "echte normaal". En ik ben echt niet de enige in het Land die er zo over denkt ;) Ik hoef me verder niet te verdedigen of in discussie te gaan erover. Iedereen mag doen wat 'ie wil wat mij betreft :)

Waarom ben ik eigenlijk ook hier belandt? Oh ja, omdat iemand vroeg of je wat mee moest nemen om België in te gaan :)

Ik ga maar weer eens, doeggg :D
En in dat prachtige advies ben je twee zaken vergeten te noemen, een zak(je) met geld en/of voldoende vrije tijd. Je kunt/mag het een papieren tijger noemen maar de strafmaat loopt in theorie op tot een geldboete van 4.000 euro en een gevangenisstraf van zes maanden.
Stiekem hoop ik wel eens een beetje (boel) dat er mensen gepakt worden die ook daadwerkelijk dit soort straffen opgelegd krijgen.
Wordt ineens een heel erg duur half dagje maar er zijn altijd mensen voor wie zes maanden brommen het "echte normaal" is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ziekenhuiscijfers lopen weken achter, dus zijn slecht om als graadmeter te gebruiken voor beleid, want je handelt te laat.
Hoe kom je erbij dat de cijfers van ziekenhuizen weken achter zouden lopen? Die cijfers zijn gewoon actueel. Of die cijfers met de huidige besmettingen aanzienlijk gaan stijgen is gissen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat alles zou draaien om houd afstand en handen wassen is juist het beeld dat door de politiek gecreëerd is, inclusief dat mondkapjes niet werken.
Empirisch bewijs om dat te ondersteunen lijkt er voldoende te zijn.
De realiteit is gewoon dat het niet voldoende is, dat het voor het volk lastig is om daar ten allen tijde aan te voldoen en dat besmettingen oplopen.
Beetje een contradictie. Het werkt voldoende, áls het volk zich eraan houdt. Dat gebeurt niet, en dan wordt er gevraagd om andere maatregelen. Alsof er maatregelen zijn die niet lastig en/of lastig vol te houden zijn. Het is wat het is.

Juist de *knip* die vinden dat ze overal recht op hebben, en alles moeten kunnen doen, zorgen ervoor dat er uiteindelijk niets anders opzit dan nog vervelender maatregelen nemen.

Waarvoor hartelijk dank ook. :X
Met dergelijke termen is je betoog wel erg denigrerend en generaliserend, zonder kan ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-09-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:07:
[...]

Wat je dan alleen niet moet vergeten is dat mondkapjes niet werken als op zichzelf staande maatregel, en ook niet als vervanging van andere maatregelen. En dat is wat vaak over het hoofd gezien wordt door die mondkapjes-schreeuwers, de gedachte dat we nu mondkapjes overal gaan verplichten, dan zijn alle andere maatregelen niet meer nodig.

En met alle andere maatregelen die we nu in Nederland hebben en nog kunnen nemen, voegen mondkapjes, en met name verplichte mondkapjes, heel weinig toe, en het kan door de verplichting zelfs averechts gaan werken.

Dus in zijn algemeenheid zijn ze wel een effectief hulpmiddel maar in de specifieke situatie van Nederland niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:05:
[...]

Hoe kom je erbij dat de cijfers van ziekenhuizen weken achter zouden lopen? Die cijfers zijn gewoon actueel. Of die cijfers met de huidige besmettingen aanzienlijk gaan stijgen is gissen.
Omdat als je besmet raakt je niet de dag erna in het ziekenhuis ligt. De ziekenhuisopnames van nu zijn van de besmettingen van een tijd terug toen deze nog lager waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:05:
[...]

Ja en nee.
De cijfers zijn actueel omdat die mensen "nu" zijn opgenomen maar ze zijn niet actueel qua aantal besmettingen. De opnames ijlen na omdat mensen nu eenmaal eerst "ziek genoeg" moeten worden voor ze worden opgenomen in het ziekenhuis en daar gaat tijd over heen. Maatregelen die je nu neemt veranderen niets aan het aantal mensen dat de afgelopen één a twee weken geleden besmet zijn geraakt en eventueel nog opgenomen moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
[...]

[...]

Dat alles zou draaien om houd afstand en handen wassen is juist het beeld dat door de politiek gecreëerd is, inclusief dat mondkapjes niet werken. De realiteit is gewoon dat het niet voldoende is, dat het voor het volk lastig is om daar ten allen tijde aan te voldoen en dat besmettingen oplopen. Combineer dat met lukrake versoepelingen en een ontbreken van een plan (wanneer worden welke maatregelen ingevoerd?) en je krijgt dat iedereen maar wat doet, zowel de politiek als de burger.

Geen preventief beleid voeren, alles opengooien en vervolgens zeggen van 'ja is schuld van de burger, moeten ze maar afstand houden' is wat simpel. Komt de politiek wel perfect uit.
Ik denk dat men vooral zou moeten onderzoeken waarom in de hele maand augustus het aantal gevallen per dag constant blijft, en vanaf 30 augustus gaat het ineens stijgen, en daar dan je maatregelen op afstemmen. Ik geloof niet dat dat komt omdat mensen steeds lakser worden, want dat waren ze in juli/augustus ook al. Mensen die terug komen van vakantie ook niet, want die kwamen ook in juli al terug. Mijn inschatting is dat het weer opengaan van de universiteiten en allerhande activiteiten die daarbij horen een belangrijk aandeel hebben. Dus zou ik zeggen: weer dicht en weer onderwijs op afstand. Kut als je student bent, maar dan weet je het vast: het hele leven is kut :P. Maar nogmaals, eerst goed analyseren, want misschien zit ik er wel naast (erg onwaarschijnlijk uiteraard ;)).

Natuurlijk zie je ook steeds meer mensen naar hun werk gaan, al dan niet gedwongen door de werkgever. Hou daar eens mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@BarôZZa @ninjazx9r98 zoals ik al aangaf is het geen garantie dat dat gebeurd. Het percentage onder de mensen die besmet raken en in het ziekenhuis belanden is gewoon relatief laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat men vooral zou moeten onderzoeken waarom in de hele maand augustus het aantal gevallen per dag constant blijft, en vanaf 30 augustus gaat het ineens stijgen, en daar dan je maatregelen op afstemmen. Ik geloof niet dat dat komt omdat mensen steeds lakser worden, want dat waren ze in juli/augustus ook al. Mensen die terug komen van vakantie ook niet, want die kwamen ook in juli al terug. Mijn inschatting is dat het weer opengaan van de universiteiten en allerhande activiteiten die daarbij horen een belangrijk aandeel hebben. Dus zou ik zeggen: weer dicht en weer onderwijs op afstand. Kut als je student bent, maar dan weet je het vast: het hele leven is kut :P. Maar nogmaals, eerst goed analyseren, want misschien zit ik er wel naast (erg onwaarschijnlijk uiteraard ;)).

Natuurlijk zie je ook steeds meer mensen naar hun werk gaan, al dan niet gedwongen door de werkgever. Hou daar eens mee op!
Of door de zure appel heen en studenten groepsimmuniteit laten krijgen. Gewoon opsluiten op de uni en collegezalen maximaal vol stampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 13:09
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Ryur op 22-09-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
TrailBlazer schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:22:
[...]

Of door de zure appel heen en studenten groepsimmuniteit laten krijgen. Gewoon opsluiten op de uni en collegezalen maximaal vol stampen
En dan af en toe wat voer naar binnen gooien? Ik ben voor!
Maar als er dan een paar dusdanig ziek worden dat ze eigenlijk naar het ziekenhuis moeten, dan laten we ze ook gewoon zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Ryur schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:22:
[...]

Graag, ik zou graag nog niet naar kantoor gaan! Kan makkelijk thuiswerken.
Maar dan wordt ik ontslagen (ondanks ik daar wel tegenin kan gaan, maar voordat die zaak voorbij is zijn wij ook even verder).

:(
Ik kan hier net zo boos over worden als jij, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:07:
[...]

[...]

Beetje een contradictie. Het werkt voldoende, áls het volk zich eraan houdt. Dat gebeurt niet, en dan wordt er gevraagd om andere maatregelen. Alsof er maatregelen zijn die niet lastig en/of lastig vol te houden zijn. Het is wat het is.
Het is geen contradictie, je hebt theorie en praktijk. Een theoretische oplossing die in de praktijk minder effectief is is niets nieuws. Als je dan inzet op voornamelijk alleen de 'anderhalvemetersamenleving' ipv een set aan maatregelen dan verf je jezelf in een hoekje.

We weten nu al maanden dat een groot deel er moeite mee heeft. Daarnaast bestaan maatregelen niet in een vacuüm. Hoe lastig het is om afstand te houden is direct afhankelijk van hoeveel mensen je tegenkomt. Ik geloof best dat het lastig is om afstand te houden in de kroeg, eerst was dat geen probleem want toen waren ze dicht.

Als je versoepelt en in alles uitstraalt dat het leven weer terug gaat naar het normaal, dan is het logisch dat mensen zich zo gedragen. Dan kan je als Rutte het volk vermanend willen toespreken, maar je het is natuurlijk wat lachwekkend als je net zelf de kroegen hebt opengegooid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Als het lastig is om afstand te houden in een kroeg, dan is die kroeg te vol en moet hij dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:19:
@BarôZZa @ninjazx9r98 zoals ik al aangaf is het geen garantie dat dat gebeurd. Het percentage onder de mensen die besmet raken en in het ziekenhuis belanden is gewoon relatief laag.
Je hebt nooit garanties, het is kansberekening. Als je meer besmettingen hebt, dan is de kans groter dat er meer mensen in het ziekenhuis belanden ten opzichte van bijvoorbeeld wanneer niemand besmet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:33:
Als het lastig is om afstand te houden in een kroeg, dan is die kroeg te vol en moet hij dicht.
Ik denk dat we droogleggen wel kunnen proberen. Kunnen ze open blijven, maar geen gezuip. Alcohol lijkt nu de variabele te zijn waarom die 1.5 meter niet te handhaven is.

Ja, dan kan de kroeg misschien net zo goed dicht. Maar het is wel een goede stok achter de deur. Gewoon een week of 2 geen alcohol in de kroeg. Daarna weer de wortel laten zien; als je je gedraagt, dan kan jew eer drinken in de kroeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat we droogleggen wel kunnen proberen. Kunnen ze open blijven, maar geen gezuip. Alcohol lijkt nu de variabele te zijn waarom die 1.5 meter niet te handhaven is.

Ja, dan kan de kroeg misschien net zo goed dicht. Maar het is wel een goede stok achter de deur. Gewoon een week of 2 geen alcohol in de kroeg. Daarna weer de wortel laten zien; als je je gedraagt, dan kan jew eer drinken in de kroeg.
En dan ook geen alcohol in de supermarkt? Grenzen dicht zodat er geen drank kan worden gesmokkeld, politie die op jacht moet naar illegale stokerijen?

Ik ga denk ik maar even zoeken naar een paar oude Fordjes, een gleufhoed en een Tommygun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Adlermann schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:36:
[...]

Het grote probleem is dat het zich dan verplaatst naar de thuissituatie. Het is hopeloos eigenlijk, alleen maar omdat mensen hun eigenbelang boven dat van een ander plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MC_Sparkles schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:55:
Tuurlijk, maar dat betekend niet dat we iemand moeten afbranden ivm zijn/haar keuzes tijdens een corona tijd, omdat hij/zij lager op de sociale ladder staat en dus geld ontvangt vanuit de overheid? (niet denigrerend bedoeld). We zijn het misschien niet eens met deze keuzes, maar dit staat los van iemands werk of woonplek of zijn/haar bijdrage aan de maatschappij.
Huh? Ik zeg niets over sociale ladder, geld etc. Het is heel simpel: als je nu nog gaat reizen is er geen noemenswaardig verschil met rijden met een slok op. Het gaat vaak genoeg goed, maar de slachtoffers zijn vaak niet degenen die gedronken hebben. En rijden met alcohol op is niet voor niets gecriminaliseerd.

Dit is een tijd waar men zichzelf ook wel wat mag inhouden en niet alleen maar egoistisch de eigen pleziertjes opzoeken. Onafhankelijk van sociale positie, inkomen of wat dan ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:43:
[...]

Huh? Ik zeg niets over sociale ladder, geld etc. Het is heel simpel: als je nu nog gaat reizen is er geen noemenswaardig verschil met rijden met een slok op. Het gaat vaak genoeg goed, maar de slachtoffers zijn vaak niet degenen die gedronken hebben. En rijden met alcohol op is niet voor niets gecriminaliseerd.

Dit is een tijd waar men zichzelf ook wel wat mag inhouden en niet alleen maar egoistisch de eigen pleziertjes opzoeken. Onafhankelijk van sociale positie, inkomen of wat dan ook.
Mijn 1e reactie was op iemand die sociale ladder,geld etc er allemaal bij haalde. Daar reageerde jij op. Mocht ik de indruk hebben gewekt dat jij dit gezegd zou hebben dan mijn excuus.

Ik ben het eens met dat het niet slim is om naar België te gaan, maar niet dat iemand die dat zegt aangevallen word en ook op haar/zijn inkomen, woonsituatie etc. word aangesproken als in het ontbreken van solidariteit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
gambieter schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:43:
[...]

Of, je draait het om. De wereld gaat door, dus je moet ook je ding blijven doen. Het is belangrijk dat we de wereld draaiende houden, voor de economie, maar ook tegen mentale ziektes als angststoornissen en depressie. Niet blijven hopen op een silver bullet vaccin, maar juist kijken hoe we het leven kunnen inrichten in de huidige omstandigheden. Reizen naar gele landen kan sowieso, en beter nu gaan dan wachten tot het niet meer kan. Op doorreis door Duitsland mag ook, als je maar een bestemming hebt buiten Duitsland. Gewoon blijven doen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 21-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Eens, laten we dat dan ook invoeren voor parken als Walibi, Burgers Zoo etc.

Ik hoorde mijn collega vandaag over Burgers, teveel mensen in het park, afstand vrijwel onmogelijk. Ik heb die constatering zelf ook al een keer gemaakt na een gift van tickets bij Walibi. Maar ik was volledig verbouwereerd hoe slecht mensen zich aan de gevraagde regels houden (en in het geval van Walibi, dat het personeel nergens iets van zegt of er iets aan doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:36:
[...]

Je hebt nooit garanties, het is kansberekening. Als je meer besmettingen hebt, dan is de kans groter dat er meer mensen in het ziekenhuis belanden ten opzichte van bijvoorbeeld wanneer niemand besmet raakt.
Met die kansberekening dien je ook rekening te houden met de kwetsbare personen die reeds eerder dit jaar zijn overleden en met de kwetsbare personen die uit zichzelf al voorzichtiger zijn en dus minder snel besmet zullen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dan kan je volgens mij het gros dichtgooien, daarnaast draait het niet geheel om de afstand. Horeca zijn natuurlijk gewoon plekken voor sociale contacten.

Het theoretische idee dat je alleen met een huishouden aan een tafeltje gaat zitten komt natuurlijk totaal niet overeen met de praktijk waarbij mensen gewoon weer met groepen vrienden en familie gaan borrelen. En je weet ook dat de kans groter is dat afstand houden minder wordt als bepaalde vrienden/familieleden elkaar tegenkomen. Als ik met m'n zusje afspreek, dan weet ik dat ze me omhelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:53:
[...]Als ik met m'n zusje afspreek, dan weet ik dat ze me omhelst.
Nou ja, dat soort dingen dus. En als je heel krampachtig gaat proberen om dat te voorkomen, dan denk ik dat je de menselijkheid gaat verliezen.

Voor een week of een maand is dat geen probleem. Maar je gaat niemand zo gek krijgen om dat een jaar lang vol te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:53:
[...]

Dan kan je volgens mij het gros dichtgooien, daarnaast draait het niet geheel om de afstand. Horeca zijn natuurlijk gewoon plekken voor sociale contacten.

Het theoretische idee dat je alleen met een huishouden aan een tafeltje gaat zitten komt natuurlijk totaal niet overeen met de praktijk waarbij mensen gewoon weer met groepen vrienden en familie gaan borrelen. En je weet ook dat de kans groter is dat afstand houden minder wordt als bepaalde vrienden/familieleden elkaar tegenkomen. Als ik met m'n zusje afspreek, dan weet ik dat ze me omhelst.
Maar waarom gaan mensen weer met vrienden en familie borrelen, en waarom omhelst jouw zusje jou (en waarom zeg je er niks van)?

Ik vind het allemaal prima, maar dan moeten mensen ook niet gaan zeuren als er straks weer een 'intelligente lockdown' komt. Heb je weer een paar maanden plezier gehad, en mag je weer een weekje of zes binnen zitten. Beetje lullig voor dat zorgpersoneel dat weer op het tandvlees moet gaan lopen, maar dat hebben we er wel voor over, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:27:
[...]

En dan af en toe wat voer naar binnen gooien? Ik ben voor!
Maar als er dan een paar dusdanig ziek worden dat ze eigenlijk naar het ziekenhuis moeten, dan laten we ze ook gewoon zitten.
Ach de beste training is praktijktraining. Geneeskunde studenten hebben dat dan al vast gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:56:
[...]

Maar waarom gaan mensen weer met vrienden en familie borrelen, en waarom omhelst jouw zusje jou (en waarom zeg je er niks van)?
Omdat menselijk contact net zo'n basisbehoefte is als eten.

En je kan genoeg proberen om het te beperken, maar helemaal uitsluiten gaat je dat nooit lukken. Tenzij je iedereen in een telefooncel van 1,5 bij 1,5 opsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:47:
[...]

Met die kansberekening dien je ook rekening te houden met de kwetsbare personen die reeds eerder dit jaar zijn overleden en met de kwetsbare personen die uit zichzelf al voorzichtiger zijn en dus minder snel besmet zullen raken.
Wederom kans: als er meer mensen besmet raken rond de kwetsbare is de kans groter dat diegene besmet raakt.

Wat betreft de voorzichtigheid van kwetsbaren: ik denk juist dat dit een valkuil is. Ik denk dat veel mensen zich hard hebben ingezet (lockdown, afstand) op het moment dat het virus veel slachtoffers eiste, maar dat die voornamelijk geconcentreerd waren in Brabant. Nu gaat het rond onder totaal andere groep mensen in de randstad en het risico is dat daar na maanden lang de aandacht verslapt, terwijl de kans op besmetting waarschijnlijk alleen maar is toegenomen in die regio.

Overigens nog los van dat ik betwist of je kwetsbaren verantwoordelijk moet houden om zelf niet besmet te raken, of dat je vooral de bron moet aanpakken. Ik bescherm liever de kwestbaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Erapaz schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:46:
[...]

Of, je draait het om. De wereld gaat door, dus je moet ook je ding blijven doen. Het is belangrijk dat we de wereld draaiende houden, voor de economie, maar ook tegen mentale ziektes als angststoornissen en depressie. Niet blijven hopen op een silver bullet vaccin, maar juist kijken hoe we het leven kunnen inrichten in de huidige omstandigheden. Reizen naar gele landen kan sowieso, en beter nu gaan dan wachten tot het niet meer kan. Op doorreis door Duitsland mag ook, als je maar een bestemming hebt buiten Duitsland. Gewoon blijven doen dus.
Het gaat niet om reizen naar een geel gebied/land. België heeft Noord- en Zuid-Holland op code rood gezet waarmee er dus een inreisverbod is. Vervolgens komt hier iemand vol trots, in antwoord op een vraag, vertellen dat het geen enkel probleem is om naar België te gaan vanuit Zuid Holland want er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Formeel kan het dus niet meer maar als je aso/eigenwijs of noem het allemaal maar op bent dan kun je uiteraard "gewoon" die kant op gaan en doen alsof de wereld gewoon door draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je mag nog steeds binnen de regels overal naar toe binnen Nederland. Je hebt naar mijn mening best wel een aantal opties om dingen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:14:
Je mag nog steeds binnen de regels overal naar toe binnen Nederland. Je hebt naar mijn mening best wel een aantal opties om dingen te ondernemen.
Ik denk ook dat het best moeilijk wordt om in- en uitreisverboden binnen Nederland te gaan handhaven. Wat als ik in Weert woon en mijn werk is in Budel terwijl Brabant op slot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Nu online
[...]

Ik kan wel vertellen waarom ik weer een paar x ben wezen borrelen dan wel een hapje eten.

1. Om de lokale horeca weer te helpen, nadat ze maanden dicht gezeten te hebben.
2. Ik heb sommige mensen maanden niet gezien ivm het volgen van de richtlijnen
3. Ik woon in het oosten van het land. Corona is hier wel, maar in veel mindere mate aanwezig als bijv. de Randstad

In alle horeca gelegenheden waar ik ben geweest werden de regels netjes nageleefd en werd je erop geattendeerd als je deze niet zou volgen. Ik zie geen probleem om in deze omstandigheden te borrelen bijv.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Ik vind het allemaal prima, maar dan moeten mensen ook niet gaan zeuren als er straks weer een 'intelligente lockdown' komt. Heb je weer een paar maanden plezier gehad, en mag je weer een weekje of zes binnen zitten. Beetje lullig voor dat zorgpersoneel dat weer op het tandvlees moet gaan lopen, maar dat hebben we er wel voor over, toch?
Waarom niet?
Mensen van mijn leeftijd spreken we binnen de regels weer mee af en contact met opa's en oma's houden we af, tenzij dze zelf heel graag weer naar de kleinkinderen willen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 2227
Totaal: 95995 (+2217 ivm -10 corr.)

Opgenomen: 27
Totaal: 12435 (+26 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 86
Totaal: 3166
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6281

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
ninjazx9r98 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:11:
[...]

Het gaat niet om reizen naar een geel gebied/land. België heeft Noord- en Zuid-Holland op code rood gezet waarmee er dus een inreisverbod is. Vervolgens komt hier iemand vol trots, in antwoord op een vraag, vertellen dat het geen enkel probleem is om naar België te gaan vanuit Zuid Holland want er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Formeel kan het dus niet meer maar als je aso/eigenwijs of noem het allemaal maar op bent dan kun je uiteraard "gewoon" die kant op gaan en doen alsof de wereld gewoon door draait.
Ah zo, ik probeerde de thread terug te volgen, maar raakte het spoor kwijt, excuus. Interpreteerde het als reizen in zijn algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apache4u schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:27:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 2227
Totaal: 95995 (+2217 ivm -10 corr.)

Opgenomen: 27
Totaal: 12435 (+26 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 86
Totaal: 3166
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6281
Ofwel; bijna 1000 meer dan vorige week.
Ic's gaan inmiddels ook vrij vlot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:34:
[...]

Ofwel; bijna 1000 meer dan vorige week.
Ic's gaan inmiddels ook vrij vlot :X
Tijd voor vervroegde verkiezingen...
Dan kunnen daarna eindelijk effectieve en minder populaire maatregelen genomen worden en hoeft niemand meer te vrezen voor zijn pluche baantje in het Haagse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:45:
[...]

Dan kunnen daarna eindelijk effectieve en minder populaire maatregelen genomen worden en hoeft niemand meer te vrezen voor zijn pluche baantje in het Haagse :+
Ben heel benieuwd hoe jij 'corona proof' verkiezingen en partijbijeenkomsten wil gaan organiseren.

Doe het dan goed en pleeg gewoon een staatsgreep. Krijgen ze het land daarna netjes terug als iedereen is gevaccineerd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Dat is toch gewoon een volstrekt logisch gevolg van het beleid en de opties die ze hebben? Als de kroeg een optie is, dan zal een deel van de mensen daar gebruik van maken. Hoe meer plekken je hebt om samen te komen, hoe meer mensen zullen samenkomen.

M'n zusje omhelst me omdat ze van me houdt, omdat we beiden ruim onder de risicoleeftijd zitten, ze geen symptomen heeft en omdat ze de kans klein acht dat ze me aansteekt.

Waarom mensen het doen is heel logisch. De vraag is of je de opties moet creëren waarbij ze dat doen.

Ik ben niet tegen een lockdown overigens. Niet dat het leuk is, maar ik zit liever een paar weken binnen en dat er daarna meer aan gedaan wordt om de cijfers laag te houden, dan nog een jaar dat halfbakken beleid en niet kunnen stappen, reizen etc. En dan is vooral het vooruitzicht zo waardeloos, blijven stijgen, dus voordat dat is afgebogen zijn we weer zoveel langer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:47:
[...]

Ben heel benieuwd hoe jij 'corona proof' verkiezingen en partijbijeenkomsten wil gaan organiseren.

Doe het dan goed en pleeg gewoon een staatsgreep. Krijgen ze het land daarna netjes terug als iedereen is gevaccineerd. :+
Zelfde als we altijd delen, maar dan met mondkapje en je eigen pen of potlood meenemen. Verplicht handen desinfecteren bij binnenkomst en vertrek. Kiesbesluit aanpassen zodat dit niet louter over 'rood schrijfmateriaal' spreekt en overgaan naar de orde van de dag. Partijbijeenkomsten gewoon lekker digitaal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
[...]

...
Wachtrij met 1,5m, niet zo heel ingewikkeld. Desnoods meerdere dagen als je iets kan bedenken wat je met de uitgebrachte stemmen doet. Per dag tellen wellicht zou al kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:52:
[...]

Wachtrij met 1,5m, niet zo heel ingewikkeld. Desnoods meerdere dagen als je iets kan bedenken wat je met de uitgebrachte stemmen doet. Per dag tellen wellicht zou al kunnen.
Puur het stemmen maak ik me ook niet zo druk om. Wel het voeren van campagnes en debatten, en ook zaken zoals het tellen van de stemmen wat nu nog steeds met de hand moet, of ga je verplicht handen desinfecteren na elk stembiljet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:54:
[...]

Puur het stemmen maak ik me ook niet zo druk om. Wel het voeren van campagnes en debatten, en ook zaken zoals het tellen van de stemmen wat nu nog steeds met de hand moet, of ga je verplicht handen desinfecteren na elk stembiljet?
campagnes
Eh wees creatief, de sociale media teams zijn goed ingewerkt met filmpjes maken etc.
debatten
Gezellig online livestreamen. Desnoods extra op tv.
of ga je verplicht handen desinfecteren na elk stembiljet
Tja volgens mij is besmetting via contactoppervlak al wel vrijwel uitgesloten. Maar daar zou je nog handschoentjes voor aan kunnen doen als je dat graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Ja, da's wel een probleem. Een ander probleem is dat ik na maanden zonder contact mijn militia niet meer herken en onze training al zeker een half jaar niet heeft kunnen doorgaan vanwege corona... met 6 familieleden begin je niet zoveel en de wapenopslag in de Ardennen is ook wat lastig bereikbaar momenteel.
Al zou ik iemand kunnen vragen een pakketje mee te nemen die nog wel regelmatig die kant op reist ;)

Maar zonder dollen, partijbijeenkomsten gaan prima online en preken voor eigen parochie is toch niet zo boeiend. De campagnes lopen al maanden dus dat zit wel snor. Stemmen kan prima zolang je de boel wat gaat spreiden, geen idee of die mogelijkheid er is maar misschien zou stemmen over meerdere dagen uitgespreid kunnen worden met een campagneverbod tijdens die periode. Hilversum kan dan gewoon op standje augustus en herhalingen gaan uitzenden, na een week de uitslag pas is ook nog nooit iemand door overleden. De uitslag hoeft echt niet de volgende dag in de krant te staan. Hoe zouden ze het anders op de officiële verkiezingsdatum willen doen? Ik geloof nooit dat deze hele coronasituatie dan al op een magische manier opgelost is en we weer op standje 2019 terug zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:48:
[...]

Dat is toch gewoon een volstrekt logisch gevolg van het beleid en de opties die ze hebben? Als de kroeg een optie is, dan zal een deel van de mensen daar gebruik van maken. Hoe meer plekken je hebt om samen te komen, hoe meer mensen zullen samenkomen.

M'n zusje omhelst me omdat ze van me houdt, omdat we beiden ruim onder de risicoleeftijd zitten, ze geen symptomen heeft en omdat ze de kans klein acht dat ze me aansteekt.

Waarom mensen het doen is heel logisch. De vraag is of je de opties moet creëren waarbij ze dat doen.

Ik ben niet tegen een lockdown overigens. Niet dat het leuk is, maar ik zit liever een paar weken binnen en dat er daarna meer aan gedaan wordt om de cijfers laag te houden, dan nog een jaar dat halfbakken beleid en niet kunnen stappen, reizen etc. En dan is vooral het vooruitzicht zo waardeloos, blijven stijgen, dus voordat dat is afgebogen zijn we weer zoveel langer verder.
Maar we hebben een paar weken binnen gezeten en er daarna genoeg aan gedaan om de cijfers omlaag te krijgen. Maar zo langzamerhand zijn we daar steeds minder van gaan doen, omdat we 'er klaar mee waren'. Ik kan je vertellen: voorlopig zitten we hier sowieso nog 6-9 maanden aan vast. Wen er maar aan. Stappen is belangrijk, en kan ook, als je maar afstand houdt. We konden naar de kroeg, we konden (en kunnen) naar restaurants. Maar stappen is niet belangrijker dan de algemene volksgezondheid, en reizen ook niet. Mensen moeten offers brengen (en reizen is voor mij een groot offer, geloof me), allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:59:
[...]

[...]

Eh wees creatief, de sociale media teams zijn goed ingewerkt met filmpjes maken etc.

[...]

Gezellig online livestreamen. Desnoods extra op tv.
Voorlopig zie ik het in ieder geval nog niet gebeuren. En daarna zit je nog met het formeren van een nieuw kabinet, opstellen van een regeerakkoord, polderen, polderen, polderen.

Voordat we door die hele heisa verder zijn is het herfst 2021 en dan hoeft het al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Formeren is helemaal geen probleem als je net dagenlang politieke beschouwingen hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PalingDrone schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat mensen meer zullen kiezen voor populaire dingen, zoals partijen die geen Corona maatregelen willen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:04:
Formeren is helemaal geen probleem als je net dagenlang politieke beschouwingen hebt gehad.
Nee, een krabbeltje zetten door de koning is het probleem niet, het eens worden over zaken als coalitie lijkt me toch een stuk lastiger.

Tenzij je dezelfde uitslag hebt en je een Rutte 3 wil formeren maar wat schiet je daarmee dan op? We willen toch verandering? Moeten we ons dan niet eerst eens gaan afvragen waar die verandering precies naartoe moet?

Als je nu verkiezingen organiseert blijft het business as usual of er wordt alleen anti-Rutte gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat mensen meer zullen kiezen voor populaire dingen, zoals partijen die geen Corona maatregelen willen.
Ja, dat blijf je houden. Gaat ook niet veranderen met verkiezingen op de officiële datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:07:
[...]

Als je het als populist goed doet dan beloof je natuurlijk alle maatregelen los te laten en zo gauw je op het bordes de foto hebt gemaakt gooi je het land in een lockdown tot je het vaccin in handen hebt. ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:02:
[...]

Maar we hebben een paar weken binnen gezeten en er daarna genoeg aan gedaan om de cijfers omlaag te krijgen. Maar zo langzamerhand zijn we daar steeds minder van gaan doen, omdat we 'er klaar mee waren'. Ik kan je vertellen: voorlopig zitten we hier sowieso nog 6-9 maanden aan vast. Wen er maar aan. Stappen is belangrijk, en kan ook, als je maar afstand houdt. We konden naar de kroeg, we konden (en kunnen) naar restaurants. Maar stappen is niet belangrijker dan de algemene volksgezondheid, en reizen ook niet. Mensen moeten offers brengen (en reizen is voor mij een groot offer, geloof me), allemaal.
Niet geheel mee eens. We hebben struisvogel gespeeld totdat het te laat was, lockdown en daarna weer de opportunistische struisvogel.

We hebben een heel plan voor wanneer we alles weer heerlijk open kunnen gooien, maar geen plan voor wanneer we iets terug moeten draaien.

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/medium/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/coronavirus/posters-png/stap-voor-stap-wat-kan-wanneer-9-juni.png

Er te vroeg 'klaar mee zijn' is juist het dommige. De meeste kanker is uit m'n lichaam, dus ik stop de behandeling en ga weer feesten.

Maar gelukkig hebben we ervan geleerd. Geen landelijke lockdown, alleen een regionale voor de hele randstad :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:17:
Maar gelukkig hebben we ervan geleerd. Geen landelijke lockdown, alleen een regionale voor de hele randstad :+
Dit is geeneens een lockdown te noemen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
@BarôZZa ondertussen leven de mensen waar ik dagelijks mee werk in Vietnam gewoon door, alsof er niets aan de hand is. Dit, omdat er niets aan de hand is.

Ik denk toch dat als we erin waren geslaagd de boel helemaal corona vrij te krijgen en dan heel hard hadden ingezet op testen bij hotspots en die regio dan (net als bij vogelgriep wellicht) zouden afsluiten we nu voor de rest van NL of zelfs Europa ook hadden kunnen leven alsof er niets aan de hand is.

Het scenario waarbij we elke dag van alle mensen een beetje inspanning verlangen blijkt gewoon te vrijblijvend en niet te werken. Want ik denk dat langzamerhand iedereen zich gaat afvragen wat de end-game is op deze manier.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:23:
@BarôZZa ondertussen leven de mensen waar ik dagelijks mee werk in Vietnam gewoon door, alsof er niets aan de hand is. Dit, omdat er niets aan de hand is.

Ik denk toch dat als we erin waren geslaagd de boel helemaal corona vrij te krijgen en dan heel hard hadden ingezet op testen bij hotspots en die regio dan (net als bij vogelgriep wellicht) zouden afsluiten we nu voor de rest van NL of zelfs Europa ook hadden kunnen leven alsof er niets aan de hand is.

Het scenario waarbij we elke dag van alle mensen een beetje inspanning verlangen blijkt gewoon te vrijblijvend en niet te werken. Want ik denk dat langzamerhand iedereen zich gaat afvragen wat de end-game is op deze manier.
Precies en daarom pleit ik voor afrekenen op het "beleid" van de afgelopen maanden. Dit nog langer door laten sudderen en rotten is m.i. totaal niet verantwoord. Populistische campagnes lopen al maanden, wat moeten mooie verhaaltjes van een verkiezingscampagne hier nog aan toevoegen? We leven al middenin het bewijs.

Vietnam nam al vroeg maatregelen en plukken daar nu de vruchten van. In Nederland vond men in al onze wijsheid temperatuur meten, testen, mondkapjes en (toeristen/besmette personen) verplicht in quarantaine zetten draconische maatregelen en werd dat beleid volkomen geridiculiseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Napo schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:21:
[...]

Dit is geeneens een lockdown te noemen :|
Ik heb het niet over nu. Ik heb het over wat ze over een paar weken aankondigen als we het tij niet weten te keren.
NiGeLaToR schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:23:

Dito voor de mensen in Taiwan die ik ken. In die landen hebben ze gewoon door dat het veel minder moeite kost om een laag aantal besmettingen structureel onder controle te houden dan om het te laten oplopen en een veel groter probleem te moeten indammen.

Zodra het aantal besmettingen stijgt boven een x aantal per dag verlies je gewoon compleet het overzicht en loop je achter de feiten aan. Je weet niet meer wie wel of niet besmet is, dus je gaat maar blind wat doen in de hoop dat het effect heeft. En als het niet werkt ben je weer weken verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Opvallend (of niet?) dat de studentensteden nu allemaal de boel aanvoeren (naast de grote steden, want ook universiteitssteden zijn): Groningen, Leiden, Nijmegen, Eindhoven. Gemiddelde leeftijd is ook weer onder de 40 gedaald.

Hoe zit het eigenlijk met die corona-app, is die nu al landelijk te gebruiken? Zou vanaf half september zijn, maar ik heb er daarna niet zoveel meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De overheid in Vietnam heeft zacht gezegd wat meer middelen tot zijn beschikking dan die in Nederland. Met 496 van de 500 zetels in het parlement is het een stuk simpeler regeren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
autje schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:38:
Opvallend (of niet?) dat de studentensteden nu allemaal de boel aanvoeren (naast de grote steden, want ook universiteitssteden zijn): Groningen, Leiden, Nijmegen, Eindhoven. Gemiddelde leeftijd is ook weer onder de 40 gedaald.

Hoe zit het eigenlijk met die corona-app, is die nu al landelijk te gebruiken? Zou vanaf half september zijn, maar ik heb er daarna niet zoveel meer over gehoord.
Het laatste wat ik hoorde was dat er 8 meldingen oid waren en dat mensen de app misbruikten om zich te laten testen, want dat kon dan zonder dat je symptomen had en vanwege de privacyzaken kunnen ze niet controleren bevestigen of je de melding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:35:
[...]

Precies en daarom pleit ik voor afrekenen op het "beleid" van de afgelopen maanden.
En wie gaat het besluit nemen om dat beleid anders te doen?

Elke aanscherping is negatief voor iedereen op korte termijn, dus daar zal geen enkele idioot voor gaan stemmen. Ook niet als je zegt dat het voor hun eigen bestwil is.

En sinds we hier nog altijd in een democratie zitten ga je die aanscherpingen niet voor elkaar krijgen. In een dictatuur was het natuurlijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
In het 'vrije' westen zijn die maatregelen gewoonweg niet op te leggen...

In Azië hebben ze geen moeite met autoriteit, wij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
In het 'vrije' westen zijn die maatregelen gewoonweg niet op te leggen...

In Azië hebben ze geen moeite met autoriteit, wij wel.
Het is meer dat we in Nederland het vertrouwen in die autoriteit compleet kwijt zijn. Want blind achter een autoriteit aan lopen "omdat zij het zeggen" is gewoon heel erg gevaarlijk.

Kritisch kunnen zijn op de autoriteit is één van de hoekstenen van de democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:47:
[...]

Het is meer dat we in Nederland het vertrouwen in die autoriteit compleet kwijt zijn. Want blind achter een autoriteit aan lopen "omdat zij het zeggen" is gewoon heel erg gevaarlijk.

Kritisch kunnen zijn op de autoriteit is één van de hoekstenen van de democratie.
En dat ook inderdaad. Volgende stap is dan toch handhaven achter de deur misschien om het buiten te houden? :P

De aantallen die we hebben gezien in maart en april zien we niet meer terug. De aantallen kunnen wel zodanig stijgen dat de reguliere zorg in de knel komt, laten we hopen dat dat niet gebeurd. De covid patiënt is niet belangrijker dan een andere patiënt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:04

ericplan

5180 Wp PV

Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:47:
[...]

Het is meer dat we in Nederland het vertrouwen in die autoriteit compleet kwijt zijn. [...]
Spreek voor jezelf.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Cijfers liegen niet...

Als iedereen de overheid geloofde en er vertrouwen in had was het virus nu zo goed als uitgebannen. Of mensen geven prioriteit aan het oppakken van hun normale leven en nemen het risico. Dat is dan blijkbaar toch belangrijker dan wat de overheid ons vertelt.

Huge de jonge met zijn vele beloftes, grapperhaus met zijn grapperhausje, mondmaskers in de ouderenzorg etc. Dat doet toch afbreuk aan je geloofwaardigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dit soort uitspraken van Rutte helpen natuurlijk ook niet mee aan dat beeld.

Dat 'juichverbod' was al een enorme grap voordat er een wedstrijd gespeeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
IJzerlijm schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:38:
De overheid in Vietnam heeft zacht gezegd wat meer middelen tot zijn beschikking dan die in Nederland. Met 496 van de 500 zetels in het parlement is het een stuk simpeler regeren.
Ik realiseer me terdege dat dit in Vietnam anders werkt dan hier - plus dat men in Azie al meer ervaring heeft met de impact van een pandemie. Maar anders dan dat wat partijen die de meeste aandacht claimen en krijgen beweren, is het niet zo dat we in NL zo enorm tegen maatregelen zijn. Toch volgen we de maatregelen die er zijn slecht op. Wellicht komt dit niet omdat mensen het niet willen, maar omdat ze het gewoon niet snappen.

Sinds ik vorige week 3 beslisbomen door moest voor m'n kind en vervolgens nog niet wist wanneer het andere kind naar school zou mogen had ik wel zoiets van 'jemig, nou dan moet ik zelf maar ff kijken wat wijsheid is'. Zelfs de GGD zei iets anders dan dat op de RIVM beslisboom stond, los van de BSO beslisboom die weer anders is dan die van school. Enorm handig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1 ... 73 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic