Dat zie ik ook gebeuren en ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer vrede mee heb.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
[...]
Tja dat zit diep geworteld.. voetbalclubs willen de stadions ook weer volledig vullen. Het draagvlak begint af te brokkelen.
Eerlijk gezegd sluit ik het niet uit dat we in november een omgekeerde lockdown gaan krijgen en de boel gewoon laten gaan. De risicogroepen moeten zich maar afzonderen.
Het is een keuze die de maatschappij maakt.. waarschijnlijk kunnen de ic's het uiteindelijk wel aan, en anders maar niet. Een collectieve keuze. Ik sta er niet achter, maar als ik naar mijn omgeving kijk zie ik weinig draagvlak meer.
Toch merk ik ook onder de ouderen en risico groepen dat draagvlak afneemt.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat dit pas ná de verkiezingen zal gebeuren.
Geen enkele partij kan het zich veroorloven om een hele grote achterban kwijt te raken.
Zeker de partijen, zoals VVD, PvdA en CDA die het grotendeels moeten hebben van de vastgeroeste oudere stemmer.
Dus waarschijnlijk moeten we nog aanmodderen tot aan mei-juni 2021 voordat er daadwerkelijk een progressieve oplossing komt voor het lockdown probleem.
De verkiezingen komen ons nu gewoon héél slecht uit, waardoor er geen rationeel plan kan komen. Elk plan wordt namelijk tegen de coalitie gebruikt.
Deze hele crisis is daardoor grotendeels ook een verkiezings-crisis, waarbij de toekomst van je partij hoger zal staan dan de beste beslissing voor je land.
Mede daarom wordt er o.a. in Nederland nu enorm aangemodderd, want partijen durven niets, bang om afgestraft te worden.
Dus ik vraag mij af of het écht erg zou zijn voor de coalitie. Misschien alleen als het toch verkeerd uitpakt.
Maar dat is het lastige, mensen die nu overal roepen dat zorg beschermd moet worden en meer salaris moeten krijgen. Wat denk je dat de economische gevolgen uiteindelijk als onvermijdelijk gevolg zullen hebben? Bezuinigingen en diezelfde zorg kan dan niet buiten schot blijven. Net als onderwijs etc.
Economie moet weer gaan draaien zodat de bezuinigingen in de komende jaren hopelijk beperkt kunnen blijven.
Tja, ik weet nog goed de inkopers van politie die voor VAG “kozen”. Die staan nu op straat en zelfs met strafvervolging. Omdat ze een leaseauto kregen van VAG.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:51:
[...]
Zo kennen we Nederland weer.
Overal het hoogst van de toren blazen, Spanje, Italië, Frankrijk, etc. veroordelen vanwege corruptie. Maar ondertussen als land je hele bevolking gevaar laten lopen, omdat je er zelf van wilt profiteren.
Nee, corruptie is echt iets voor Zuid-Europa...
Nu is het Anne Vossen die geld krijgt van de kleine laboratoria. Namelijk contributie voor de stichting waar zij president van is (NVMM). En in ruil daarvoor geeft ze hen de opdrachten.
Laten we hier ook maar een voorbeeld stellen en strafvervolging inzetten! Een signaal dat dit echt niet kan!