Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Met kinderen en zelf aan huis werkend en wetend dat kinderen bij ons zo vaak verkouden zijn blijf je dus tot maart maar binnen... (vorige week 1 test binnen gezin, 48 uur tot de test | 100 km rijden!! | en nog eens 60 uur tot de uitslag; hele gezin aan huis want benauwdheid is een criterium; benauwdheid in welke vorm / mate. koorts in welke vorm / mate)Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:02:
[...]
Als iedereen die klachten had gewoon thuis bleef (en voor zover er capaciteit is, zich laat testen) was er al niets aan de hand geweest. Hoef je geen hele beslisbomen over te maken.
Maar sinds 'klachten' zo vaag en generiek zijn denken mensen heel snel dat een hoop nog moet kunnen of dat het gewoon een kuchje is.
Ben zeker benieuwd wat het komende weken/ maanden gaat doen of dat we voorlopig meer als een chronische ziekte moeten gaan zien. Steeds beter behandelbaar en wie meent er echt aan onder te kunnen gaan zich tot maart binnen houdt... Ook in onze regio neemt men het nauwelijks serieus want als er 10 per gemeente van 40.000 positief testen..... dan is de kans niet dus niet 1 op 250 maar 1 op 4.000)
Maart tot en met juni heel goed als gezin aan alles gehouden. Uit onze provincie is het grotendeels weg en dan is er na 6 maanden geen duidelijke end-game van de overheid (wacht maar op vaccin, economie krijgt klappen en maatregelen 90% voor de bühne...)
Zorg dan dat het testen op orde is en in 1 werkdag weten of je als gezin / bedrijf verder kan. Dan wil ik hier aan meewerken.
[ Voor 33% gewijzigd door trekker22 op 21-09-2020 16:14 ]
En dit is dus precies waarom mensen denken van 'laat maar zitten'. Niet omdat het beleid niet duidelijk is, maar omdat ze het er gewoon niet mee eens zijn en het soms ook totaal onrealistisch is.trekker22 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:06:
[...]
Met kinderen en zelf aan huis werkend en wetend dat kinderen bij ons zo vaak verkouden zijn blijf je dus tot maart maar binnen...
Net zoals werkgevers die denken dat mensen gewoon weer naar kantoor kunnen komen, ook als ze prima thuis kunnen blijven werken. Maar ja, dat vastgoed, wordt een beetje duur he.
Of je trekt handschoentjes aan en gaat 5 meter van elkaar af zitten in een goed geventileerde ruimte. Zo heel moeilijk is 't nou ook weer niet.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:54:
[...]
Puur het stemmen maak ik me ook niet zo druk om. Wel het voeren van campagnes en debatten, en ook zaken zoals het tellen van de stemmen wat nu nog steeds met de hand moet, of ga je verplicht handen desinfecteren na elk stembiljet?
Het desinfecteren van het potlood lijkt mij een leukere opgave, of er moet zo'n handschoentjesdispencer hangen in het hokje.
Verwijderd
Dat is altijd zo'n lekker zwak excuus, ja ik mag dat omdat hij dat ook doet.. Een beetje iemand met verstand moet toch enigszins een verantwoordelijkheidsgevoel hebben & normen en waarden, volgens mij is dat wat mist bij velen.Mr.Joker schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
[...]
Cijfers liegen niet...
Als iedereen de overheid geloofde en er vertrouwen in had was het virus nu zo goed als uitgebannen. Of mensen geven prioriteit aan het oppakken van hun normale leven en nemen het risico. Dat is dan blijkbaar toch belangrijker dan wat de overheid ons vertelt.
Huge de jonge met zijn vele beloftes, grapperhaus met zijn grapperhausje, mondmaskers in de ouderenzorg etc. Dat doet toch afbreuk aan je geloofwaardigheid
Naar mijn idee is het gewoon beide. Je moet met klachten thuis moest blijven, maar bij welke klachten en voor wie dat geldt verandert continue. Kinderen onder de 12 mogen intussenweer gewoon alles doen ongeacht hoe ziek ze zijn. En heb je hooikoorts en herken je je gesnotter als hooikoorts mag je volgens de GGD wel op pad, maar via het RIVM toch weer niet.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:09:
[...]
En dit is dus precies waarom mensen denken van 'laat maar zitten'. Niet omdat het beleid niet duidelijk is, maar omdat ze het er gewoon niet mee eens zijn en het soms ook totaal onrealistisch is.
Net zoals werkgevers die denken dat mensen gewoon weer naar kantoor kunnen komen, ook als ze prima thuis kunnen blijven werken. Maar ja, dat vastgoed, wordt een beetje duur he.
Je hebt een tijd gehad dat je meedere symptomen moest hebben, maar ook een tijd dat gesnotter genoeg was voor quarantaine. Als je de GGD belt dan worden echte klachten regelmatig afgedaan als niet ziek en testen niet nodig. Als je in de zorg of als leraar werkt mocht/moest je veel langer doorwerken dan alle andere groepen (en dat was toen geen risico volgens het RIVM). Kijk je nu naar de site van het RIVM dan kun je met dezelfde klachten meerdere conclusies krijgen.
Veel mensen weten niet eens meer wat ze nu wel/niet moeten doen en gaan dus maar op eigen gevoel af. En die is over het algemeen dat je prima door kunt gaan. Voorheen kon dat ten slotte ook altijd.
Pak daar dan ook nog bij dat de regering 'duidelijk' laat zien dat het allemaal wel meevalt. Geef eens 1 andere reden waarom in de afgelopen maanden de testcapaciteit niet verhoogd is. En dat terwijl de belangrijke partijen aangeven dat ze best op hadden kunnen schalen. En dan nu weer dat gedoe met mondkapjes die in verpleegtehuizen niet nodig waren, maar nu blijkt toch dat dat is vanwege tekorten aan mondkapjes. En daar bovenop nog Grapperhaus, denk je nu echt dat de mensen de regering nu nog vertrouwen wat betreft de maatregelen?
Aan het begin deed de regering het prima, maar ze hadden pro-actief door moeten zetten. In tegenstelling daarop zijn ze nog steeds reactief bezig en dat kost je heel veel mensen die luisteren.
[removed]
Mensen zijn hun brood en spelen kwijt. Je kan veel maken zolang men in het weekend nog naar de voetbal kan, je elk jaar op vakantie kan en de volgende iPhone weer besteld kan worden. Dit jaar is dat net wat anders en dan ga je zien wat je 10 jaar lang gezaaid hebt als overheid.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:13:
[...]
Dat is altijd zo'n lekker zwak excuus, ja ik mag dat omdat hij dat ook doet.. Een beetje iemand met verstand moet toch enigszins een verantwoordelijkheidsgevoel hebben & normen en waarden, volgens mij is dat wat mist bij velen.
Verwijderd
Flauwekul om daar de overheid de schuld te geven, dat is precies weer wat ik bedoel. Het is de mentaliteit van mensen, ikke ikke ikke en wijzen. Gewoon flink hard optreden wat mij betreft, maar dat mag natuurlijk niet meer.jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:28:
[...]
Mensen zijn hun brood en spelen kwijt. Je kan veel maken zolang men in het weekend nog naar de voetbal kan, je elk jaar op vakantie kan en de volgende iPhone weer besteld kan worden. Dit jaar is dat net wat anders en dan ga je zien wat je 10 jaar lang gezaaid hebt als overheid.
Dat klinkt natuurlijk leuk maar gelukkig leven we ook in een democratie en in een rechtsstaat. Daarmee kun je "flink hard optreden" niet verenigen.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:38:
[...]
Gewoon flink hard optreden wat mij betreft, maar dat mag natuurlijk niet meer.
Dat je als gevolg van die democratie en die rechtsstaat geen slagkracht meer hebt naar je eigen volk, is geen bug maar een feature. De belangrijkste feature zelfs: als je die slagkracht wel hebt, dan kun je die ook gebruiken om de democratie en de rechtsstaat te ondermijnen en er een totalitair regime van te maken.
Vergeet niet dat dat alles is wat zo'n beetje is gecommuniceerd naar het volk. Versoepelingen, besmettingen waren laag, testcapaciteit op orde, we zouden chirurgische precieze hebben bij het traceren van clusters besmettingen waardoor we het meteen konden indammen, wekelijkse persconferenties werden gestopt, de uitbraak lag achter ons, dus haal de tape met pijltjes maar van je winkelvloer, we kunnen het weer economisch opbouwen. Dat was een beetje de strekking van het verhaal vanuit de politiek.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:38:
[...]
Flauwekul om daar de overheid de schuld te geven, dat is precies weer wat ik bedoel. Het is de mentaliteit van mensen, ikke ikke ikke en wijzen. Gewoon flink hard optreden wat mij betreft, maar dat mag natuurlijk niet meer.
Burgers/politici/media die met mondkapjes juist wel iets meer wilden doen werden weggelachen door de politek en RIVM.
van alle geteste kinderen tot 12 jaar bleek niemand positief te zijn, tenzij iemand in het gezin eerder al corona had. Dan dragen ze dus inderdaad niet bij aan de overdracht. Voortschreidend kennis heet dat en hoeven ze dus ook niet te testen
Integendeel.NiGeLaToR schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:23:
@BarôZZa ondertussen leven de mensen waar ik dagelijks mee werk in Vietnam gewoon door, alsof er niets aan de hand is. Dit, omdat er niets aan de hand is.
In Vietnam is het minder een probleem juist omdat ze meteen drastische maatregelen hadden genomen. De eerste coronapatient buiten China zat in Vietnam (de dag dat ik vertrok op HCM kwam die daar aan
https://www.bbc.com/news/world-asia-52628283
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Blijkbaar zijn er te veel mensen die het niet willen snappen. Dan maar weer strict doen.
Er is geen enkel teken dat zegt dat "niet positief" ook altijd "niet besmettelijk" inhoudt.bvbal79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:46:
Volgens mij is het heel simpel.
van alle geteste kinderen tot 12 jaar bleek niemand positief te zijn, tenzij iemand in het gezin eerder al corona had. Dan dragen ze dus inderdaad niet bij aan de overdracht. Voortschreidend kennis heet dat en hoeven ze dus ook niet te testen.
Ja, strict doen, op wiens gezag nu dan nog? Een tweede 'intelligente' lockdown gaan mensen niet meer zelf, vrijwillig doen. Dan zul je met de stok moeten gaan slaan.Basekid schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:46:
Blijkbaar zijn er te veel mensen die het niet willen snappen. Dan maar weer strict doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 21-09-2020 16:50 ]
Eens, we hebben dit ook tijdens de spaanse griep gezien, een 2de lockdown is bijna niet te voorkomen....Basekid schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:46:
Bwoah de cijfers liegen er niet om.. Als het zo blijft stijgen qua ziekenhuizen, doe dan vanaf vrijdag maar een intelligente lockdown hoor.
Maar goed de regering zorgt ook voor onrust en verwarring:
https://twitter.com/tamaravanark/status/1307998021851009024
Dit is dus tegen de richtlijn!! Laten we allemaal lekker in quarantaine gaan als iemand in het gezin aan het testen is tot de uitslag bekend is. Zometeen zit half nederland thuis te wachten tot iemand in het gezin een uitslag heeft.....
huh? niet postief maar wel besmettelijk??? je maakt nu van een mug een olifantStoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:47:
[...]
Er is geen enkel teken dat zegt dat "niet positief" ook altijd "niet besmettelijk" inhoudt.
Dat weet je niet...ken jij het draagvlak dan zo goed uit je hoofd?Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:48:
[...]
Ja, strict doen, op wiens gezag nu dan nog? Een tweede 'intelligente' lockdown gaan mensen niet meer zelf, vrijwillig doen. Dan zul je met de stok moeten gaan slaan.
Mensen die asymptomatisch zijn bijvoorbeeld, die testen negatief, maar ze kunnen het virus wel verder verspreiden.bvbal79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:50:
[...]
huh? niet postief maar wel besmettelijk??? je maakt nu van een mug een olifant
Dat is vooral een beperking aan de testmethode, en ook de reden waarom ze alleen testen bij klachten. Een negatieve test zonder symptomen geeft je namelijk helemaal geen informatie.
De overheid, net zoals in maart/april.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:48:
[...]
Ja, strict doen, op wiens gezag nu dan nog?
Nu mag je nog naar cafés etc en bioscopen en grote groepen, lekker weer verbieden weer helaas.
Dat is ook het enige wat ze kunnen doen. Ik vraag me dus alleen af of dat genoeg gaat zijn.Basekid schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:52:
[...]
De overheid, net zoals in maart/april.
Nu mag je nog naar cafés etc en bioscopen en grote groepen, lekker weer verbieden weer helaas.
Tuurlijk wel.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:48:
[...]
Ja, strict doen, op wiens gezag nu dan nog? Een tweede 'intelligente' lockdown gaan mensen niet meer zelf, vrijwillig doen. Dan zul je met de stok moeten gaan slaan.
En zelfs al zou de overheid er niet toe oproepen, dan nog zal een groot gedeelte van Nederland besluiten in lockdown te gaan als de cijfers zo blijven stijgen als nu.
Die maatregelen blijken dus veel minder drastisch in de praktijk waardoor je er in het dagelijks leven vrijwel niks van merkt. Twee weken in quarantaine om daarna een coronavrij land binnen te komen, ik zou er hier voor hebben getekend.Marzman schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:46:
[...]
Integendeel.
In Vietnam is het minder een probleem juist omdat ze meteen drastische maatregelen hadden genomen. De eerste coronapatient buiten China zat in Vietnam (de dag dat ik vertrok op HCM kwam die daar aan),, maar het aantal besmettingen houden ze heel goed onder controle. In Vietnam wordt iedereen die het land in komt getest en moet iedereen eerst in quarantaine. Juist omdat ze weten dat als het virus daar verspreid ze het nooit aan gaan kunnen met de ziekenhuizen.
https://www.bbc.com/news/world-asia-52628283
De kans dat je asymptomatisch het virus verspreid is klein (de kans dat de test vals positief is is ook klein ook als je asympotomatisch bent, PCR test dit geval) . Dat een kind onder de 12 dat doet is nog kleiner (vandaar mijn opmerking dat je van een mug een olifant maakt)Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:52:
[...]
Mensen die asymptomatisch zijn bijvoorbeeld, die testen negatief, maar ze kunnen het virus wel verder verspreiden.
Dat is vooral een beperking aan de testmethode, en ook de reden waarom ze alleen testen bij klachten. Een negatieve test zonder symptomen geeft je namelijk helemaal geen informatie.
Leggen we dat ook even uit aan de leraren op Engelse scholen waar nu de voornaamste uitbraken ontstaan?bvbal79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:54:
[...]
De kans dat je asymptomatisch het virus verspreid is klein (de kans dat de test vals positief is is ook klein ook als je asympotomatisch bent, PCR test dit geval) . Dat een kind onder de 12 dat doet is nog kleiner (vandaar mijn opmerking dat je van een mug een olifant maakt)
Of zijn die scholen Hogwarts en zijn de kinderen magisch waardoor ze het daar wél kunnen verspreiden?
Als alle winkels, bedrijven, sportclubs en horeca dicht zijn, het OV alleen voor noodzakelijk verkeer is etc, dan blijven mensen vanzelf weer binnen. Zeker met het aankomende herfstweer.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:48:
[...]
Voor korte tijd wel, maar niet tot bijvoorbeeld 1 januari vanaf nu of "totdat er een vaccin is".Jovatov schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:53:
[...]
Tuurlijk wel.
En zelfs al zou de overheid er niet toe oproepen, dan nog zal een groot gedeelte van Nederland besluiten in lockdown te gaan als de cijfers zo blijven stijgen als nu.
Het is geen duurzame oplossing, alleen pleistertjes plakken. En eentje die gigantisch pijn doet in de economie.
En jij denkt echt dat mensen straks wekenlang alleen gaan zitten Netflixen? Niet bij elkaar langs gaan? Want ja, het kerstdiner met de familie...BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:56:
[...]
Als alle winkels, bedrijven, sportclubs en horeca dicht zijn, het OV alleen voor noodzakelijk verkeer is etc, dan blijven mensen vanzelf weer binnen. Zeker met het aankomende herfstweer.
Vooral als straks mensen nog meer werkloos worden want je economie brokkelt verder af.
Ik volg dit forum niet echt, maar je hebt blijkbaar een uitgesproken mening.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:56:
[...]
Leggen we dat ook even uit aan de leraren op Engelse scholen waar nu de voornaamste uitbraken ontstaan?
Of zijn die scholen Hogwarts en zijn de kinderen magisch waardoor ze het daar wél kunnen verspreiden?
Ik ken deze gigantische uitbraken op Engelse scholen niet, en naar mijn weten is het grootste gros van die "uitbraken" in de categorie 12-18 jaar. Wat ook in NL plaats heeft gevonden vorige week in Amsterdam.
Het gaat er niet om of ze nooit iemand meer tegenkomen, het gaat erom om het aantal contacten substantieel vermindert.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:58:
[...]
En jij denkt echt dat mensen straks wekenlang alleen gaan zitten Netflixen? Niet bij elkaar langs gaan? Want ja, het kerstdiner met de familie...
Vooral als straks mensen nog meer werkloos worden want je economie brokkelt verder af.
Maar geen zorgen, je kan nog steeds van je balkon klimmen en de onderbuurvrouw knuffelen, ze gaan niet voo elk deur een BOA neerzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 21-09-2020 17:04 ]
Met een 'intelligente lockdown' verminder je alleen het aantal contacten in het begin. Daarna verplaatsen die contacten zich alleen maar.BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:02:
[...]
Het gaat er niet om of ze nooit iemand meer tegenkomen, het gaat erom om het aantal contacten substantieel vermindert.
In plaats van voetbal in de kroeg, gewoon voetbal kijken bij Kees op de bank.
En een 'intelligente' lockdown vol houden totdat je dat wondervaccin hebt gevonden betekent dat je je hele economie compleet failliet maakt. Kun je beter nu ermee kappen.
De andere optie is heen en weer sukkelen tussen lockdowns en versoepelingen. Maar daar is totaal geen strategie voor.
Als staatsman moet je je gewoon verre houden van termen als 'bek houden' vind ik. Net zoals grapperhaus met z'n 'aso' uitspraak. Gewoon niet doen. In het geval van Grapperhaus is het natuurlijk ook nog eens ironisch dat ie niet veel later zelf ook de fout in gaat met z'n feestje.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:58:
Dit soort uitspraken van Rutte helpen natuurlijk ook niet mee aan dat beeld.
Dat 'juichverbod' was al een enorme grap voordat er een wedstrijd gespeeld is.
Ik vond het ook een illusie om te denken dat mensen zich hier echt 100% aan zouden houden. Voetbal is emotie. Daarmee wil ik het niet goedpraten maar echt onverwacht is het ook niet he.
[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 21-09-2020 17:08 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Snap ook niet zo goed waarom ze gelijk beginnen met 13000 man in een stadion.... volgens mij doet geen enkel land dat.Gunner schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:07:
[...]
Als staatsman moet je je gewoon verre houden van termen als 'bek houden' vind ik. Net zoals grapperhaus met z'n 'aso' uitspraak. Gewoon niet doen. In het geval van Grapperhaus is het natuurlijk ook nog eens ironisch dat ie niet veel later zelf ook de fout in gaat met z'n feestje.
Ik vond het ook een illusie om te denken dat mensen zich hier echt 100% aan zouden houden. Voetbal is emotie. Daarmee wil ik het niet goedpraten maar echt onverwacht is het ook niet he.
Volgens mij wilde Rutte gewoon even wat kantinetaal uitslaan zodat de boodschap wat beter overkomt. Een beetje hoe Derksen praat bij Veronica Inside.Gunner schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:07:
[...]
Als staatsman moet je je gewoon verre houden van termen als 'bek houden' vind ik. Net zoals grapperhaus met z'n 'aso' uitspraak. Gewoon niet doen. In het geval van Grapperhaus is het natuurlijk ook nog eens ironisch dat ie niet veel later zelf ook de fout in gaat met z'n feestje.
Het kwam er alleen uiteindelijk meer uit als "bek houden en zitten" zodat die 13.000 honden weer braaf in hun hok gingen.BarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:09:Volgens mij wilde Rutte gewoon even wat kantinetaal uitslaan zodat de boodschap wat beter overkomt. Een beetje hoe Derksen praat bij Veronica Inside.
Hij leek me wel een beetje uit zijn doen zo kortaf als hij reageerde. Misschien wel chagrijnig omdat hij net het Lubach item gezien hadBarôZZa schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:09:
@Stoney3K Excuses, ik was even je grootschalige onderzoek vergeten over de contacten van mensen voor en tijdens een intelligente lockdown.
[...]
Volgens mij wilde Rutte gewoon even wat kantinetaal uitslaan zodat de boodschap wat beter overkomt. Een beetje hoe Derksen praat bij Veronica Inside.
Ik vind het eigenlijk bizar dat dit niet verwacht was. Wat denken ze dan? Dat men als een stelletje calvinisten in de zondagse kerkdienst netjes rechtop gaat zitten en volledig ingetogen blijft kijkenGunner schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:07:
[...]
Ik ben geen voetbalfan maar ik weet ook wel dat dat zo niet werkt. Als dit niet kan, doe het dan gewoon nog niet met publiek. Anders kan je hier gewoon op wachten, en die verontwaardiging vind ik dan ook meer dan onterecht. Het lijkt zelfs wel expres gedaan zodat er weer met het vingertje gewezen kan worden in de media.
Daar ben ik het mee eens, het komt over als een vooropgezet 'zie je wel!'-etje om argumenten te hebben voor maatregelen.GekkePrutser schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:19:
[...]
Het lijkt zelfs wel expres gedaan zodat er weer met het vingertje gewezen kan worden in de media.
Verwijderd
Klinkt helemaal niet leuk, probleem is dat sommige mensen dat gewoon af en toe nodig hebben om bij de les te blijven. Sorry dat ik het zeg, maar de meeste mensen zijn gewoon te dom om zelf alles te regelen of regelgeving op te volgen.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:42:
[...]
Dat klinkt natuurlijk leuk maar gelukkig leven we ook in een democratie en in een rechtsstaat. Daarmee kun je "flink hard optreden" niet verenigen.
Dat je als gevolg van die democratie en die rechtsstaat geen slagkracht meer hebt naar je eigen volk, is geen bug maar een feature. De belangrijkste feature zelfs: als je die slagkracht wel hebt, dan kun je die ook gebruiken om de democratie en de rechtsstaat te ondermijnen en er een totalitair regime van te maken.
Ja en ik snap hoe het werkt, alleen vind ik dat wij alleen er te ver in zijn gegaan voor wat kan en dat blijkt nu maar weer.
En dan lopen er nog van die lui rond die helemaal geen politie willen en alle macht naar de burgers willen halen, dan krijgen we uiteindelijk weer de cowbow situatie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2020 17:26 ]
Dat is het risico van het vak in een rechtsstaat. Absolute gehoorzaamheid heb je dan niet, je zal altijd op een manier achter het net vissen.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:25:
[...]
Klinkt helemaal niet leuk, probleem is dat sommige mensen dat gewoon af en toe nodig hebben om bij de les te blijven. Sorry dat ik het zeg, maar de meeste mensen zijn gewoon te dom om zelf alles te regelen of regelgeving op te volgen.
Als je wil dat mensen blindelings regelgeving zonder duidelijk draagvlak volgen dan moet je in een dictatuur gaan wonen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 21-09-2020 17:28 ]
Het lijkt mij net zoals griep ,daar komen we ook nooit van af, het muteert en vervolgens heb je zo een ander griepvirus onder de leden...
Dat je over 30 jaar op je sterftebed ligt en je kleinkind vraagt waarom we het als land niet hadden uitgebannen toen we de kans hadden en er maar een paar honderd besmettingen waren:MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:31:
Ben ik de enige die denkt dat we nooit meer van het Coronavirus af komen of zijn er meerdere.
Het lijkt mij net zoals griep ,daar komen we ook nooit van af, het muteert en vervolgens heb je zo een ander griepvirus onder de leden...
'Ja maar de minister gaf ook een feest'
Ik verwacht toch wel een oplossing uiteindelijk. Maar persoonlijk verwacht ik dan eerder meer van hele simpele sneltesten die je dan overal zult gaan tegenkomen dan het snelle vaccin.MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:31:
Ben ik de enige die denkt dat we nooit meer van het Coronavirus af komen of zijn er meerdere.
Ik vrees wel wel dat we nog niet van die mondkapjes in vliegtuigen af geraken.
Verwijderd
De kans is gewoon veel kleiner... En ja. Het RIVM/overheid kijkt naar het totale maatschappelijke belang. Weer een (half)jaar geen onderwijs heeft gewoon hele grote maatschappelijke impact. Achterstanden (niet alleen educatief maar vooral sociaal) bij miljoenen kinderen. Dat enkele/vele leraren hierdoor Corona oplopen is vervelend. De kans op overlijden is voor de groep relatief klein. Zo bekijkt het RIVM, naar de totale groep... niet naar het individu. Als je een 60+-jarige (hart)patient moet je zelf een nadenken of je wel voor de klas moet willen staan... wil je jezelf opofferen voor de maatschappij.. ik zou het wel weten.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:56:
[...]
Leggen we dat ook even uit aan de leraren op Engelse scholen waar nu de voornaamste uitbraken ontstaan?
Rond de 7 dagen verdubbeling nu, en sijgende groei.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FnSiFrxy81a7Ow3NFXefeSLb.png?f=user_large)
Alle signaalwaarden overschreden.
Patientenspreiding ook weer geactiveerd:
https://www.traumacentrum...et-rcps-weer-geactiveerd/
Ben benieuwd naar de verdere regionale maatregelen.
Nogmaals laat dergelijke generaliserende termen achterwege aub.
[ Voor 66% gewijzigd door tweakduke op 22-09-2020 08:55 ]
Rustâg de ziekenhuizen zijn nog leegMikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:54:
Ben benieuwd hoelang de 'de ziekenhuizen zijn leeg' droeftoeters hun kop nog in het zand blijven steken.
[Afbeelding]
Patientenspreiding ook weer geactiveerd:
https://www.traumacentrum...et-rcps-weer-geactiveerd/
Heb het wel eens vaker gezegd in dit topic, maar zou het misschien mogelijk zijn mensen met een andere visie die blijkbaar tegen die van jou ingaat niet weg te zetten als droeftoeters of de eerder door mij opgemerkte 'complotwappies'? Of ze nou gelijk hebben of niet laat ik graag in het midden maar het houdt de discussie helder zonder dat een topic lijkt op een echokamer van gelijkgestemden. Merci.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:54:
Ben benieuwd hoelang de 'de ziekenhuizen zijn leeg' droeftoeters hun kop nog in het zand blijven steken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
waarom moet het in dit topic elke keer onvriendelijk?MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:54:
Ben benieuwd hoelang de 'de ziekenhuizen zijn leeg' droeftoeters
Overigens niet alleen jij hoor
[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 21-09-2020 18:15 ]
Volgens mij waren ze daar best hard mee bezig, met onder andere een speekseltest, een blaastest en zelfs het trainen van honden.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:47:
[...]
Ik verwacht toch wel een oplossing uiteindelijk. Maar persoonlijk verwacht ik dan eerder meer van hele simpele sneltesten die je dan overal zult gaan tegenkomen dan het snelle vaccin.
Als je een simpele sneltest wil hebben die je als 'toegangskaart' kan gebruiken zul je wel iets nodig hebben wat anders werkt dan de huidige test, want ik verwacht dat je het snel moe wordt als er 3 keer op een dag (op 3 verschillende plaatsen bij de entree, op school, op het werk en bij de bios) zo'n wattenstaaf achterin je neus moet worden gepropt.
Er zijn grenzen aan tolerantie wat mij betreft. We kunnen prima discussiëren over de grote nuance van het beleid, over wel of geen kroegen dichtgooien, over het Zweedse en Taiwanese model en over hoe de reactie van de bevolking daarbij een rol speelt.RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:05:
[...]
Heb het wel eens vaker gezegd in dit topic, maar zou het misschien mogelijk zijn mensen met een andere visie die blijkbaar tegen die van jou ingaat niet weg te zetten als droeftoeters of de eerder door mij opgemerkte 'complotwappies'? Of ze nou gelijk hebben of niet laat ik graag in het midden maar het houdt de discussie helder zonder dat een topic lijkt op een echokamer van gelijkgestemden. Merci.
Maar mensen die doen alsof er niets aan de hand is of die doen alsof er een boos complot is van allerlei elite groeperingen hoef je wat mij betreft niet serieus te nemen. In een wetenschappelijk topic nemen we mensen die denken dat de aarde plat is ook niet serieus.
Dus iemand als Baudet is wat mij betreft gewoon een droeftoeter
Ik ga er dan vanuit dat het ook niet meer met een wattenstaaf hoeftStoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:14:
[...]
Volgens mij waren ze daar best hard mee bezig, met onder andere een speekseltest, een blaastest en zelfs het trainen van honden.
Als je een simpele sneltest wil hebben die je als 'toegangskaart' kan gebruiken zul je wel iets nodig hebben wat anders werkt dan de huidige test, want ik verwacht dat je het snel moe wordt als er 3 keer op een dag (op 3 verschillende plaatsen bij de entree, op school, op het werk en bij de bios) zo'n wattenstaaf achterin je neus moet worden gepropt.
[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 21-09-2020 18:19 ]
Dan hoef je ze nog niet voor rotte vis uit te maken, en voor de rest hebben we daar ook moderators voor.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:15:
[...]Maar mensen die doen alsof er niets aan de hand is of die doen alsof er een boos complot is van allerlei elite groeperingen hoef je wat mij betreft niet serieus te nemen. In een wetenschappelijk topic nemen we mensen die denken dat de aarde plat is ook niet serieus.
Niet helemaal mee eens. het komt gewoon nogal onvriendelijk en verheven over. Alsof er maar een mening geldig is in dit topic. De rest zetten we voor het gemak gewoon weg als droeftoeters of complotdenkers.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:15:
[...]
Er zijn grenzen aan tolerantie wat mij betreft.
Zolang het aan de algemene fatsoensnormen (en forumregels) onderhevig is lijkt me dat iedereen z'n mening mag geven.
en dit is geen wetenschappelijk topic dus nog meer reden om gewoon normaal te discussieren op inhoud en niet indirect op de persoon
[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 21-09-2020 18:21 ]
Overigens geldt dit dus ook voor mensen die keihard "Peer-reviewed bewijs anders is je mening niks waard" roepen. Als je het over potentiële praktijkscenario's hebt dan kun je natuurlijk geen bewijs leveren. Tenzij we even een tweede pandemie op Mars veroorzaken als controle-experiment.RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:19:
[...]
en dit is geen wetenschappelijk topic...
Nogmaals: meningen zijn prima. Maar "Corona bestaat niet meer" is wat mij betreft geen mening maar gewoon onjuiste kolder. Dus zeker als iemand dat in de tweede kamer zegt mag je dat best hard wegzetten. Het is hét probleem van de maatschappij namelijk: dat we elke kolder tegenwoordig serieus moeten nemen. Daar doe ik dus niet aan mee.RodeStabilo schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:19:
[...]
Kan wel zijn maar het komt nogal onvriendelijk en verheven over. Alsof er maar een mening geldig is in dit topic. De rest zetten we voor het gemak gewoon weg als droeftoeters of complotdenkers.
Zolang het aan de algemene fatsoensnormen onderhevig is lijkt me dat iedereen z'n mening mag geven.
en dit is geen wetenschappelijk topic dus nog meer reden om gewoon normaal te discussieren op inhoud en niet indirect op de persoon
Mars? Dat is toch die platte rooie schijf? Ik heb met eigen ogen gezien dat die veel kleiner is dan de aarde, zelfs kleiner dan mijn vingertop dus praat geen onzinStoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
[...]
Overigens geldt dit dus ook voor mensen die keihard "Peer-reviewed bewijs anders is je mening niks waard" roepen. Als je het over potentiële praktijkscenario's hebt dan kun je natuurlijk geen bewijs leveren. Tenzij we even een tweede pandemie op Mars veroorzaken als controle-experiment.
Je mag best gezond verstand gebruiken en een baat niet schaadt niet experiment loslaten op de bevolking, zo kom je soms ook achter bepaalde zaken. Juist bij zo'n pandemie is wachten op onomstotelijk bewijs en ondertussen met je vingers in de oren keihard "lalalala het is er niet en we wachten ff af" zingen levensgevaarlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 21-09-2020 18:31 ]
Ik ook niet en daar heb ik het ook niet over, maar dat neemt niet weg dat een sturende post maken naar een bepaalde uitlokkende danwel denigrerende reactie ook een zuivere discussie in de weg staat.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
Daar doe ik dus niet aan mee.
En nu heb ik er wel weer genoeg over gezegd
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 21-09-2020 18:25 ]
1% van 17.000.000 is 170.000 mensen.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:09:
Tja hoever wil je gaan qua solidariteit en het "beschermen" van die hooguit 1% van de Nederlandse bevolking door weer een lockdown te initiëren met alle rampzalige gevolgen die hieruit voortvloeien voor de resterende 99%. Ik ben een groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen en om daarnaast de kwetsbare groepen op andere manieren te beschermen en hierop maximaal in te zetten om zo het aantal ziekenhuisopnames en de bezetting op de IC zo laag mogelijk te houden, totdat er een vaccin is. Als het in Zweden kan, moet het hier toch ook kunnen.
Verder zeg ik er niks over.
Neem je het zelf allemaal niet te serieus? Het jezelf enorm aantrekken als iemand een andere mening dan jezelf heeft is eerder hét probleem van deze tijd. Het lijkt er inmiddels wel op dat er wat aan de hand is maar tot een week geleden ofzo kon je met gemiddeld 10 opnames per dag (niet eens IC) nog echt niet spreken van een probleem.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
[...]
Nogmaals: meningen zijn prima. Maar "Corona bestaat niet meer" is wat mij betreft geen mening maar gewoon onjuiste kolder. Dus zeker als iemand dat in de tweede kamer zegt mag je dat best hard wegzetten. Het is hét probleem van de maatschappij namelijk: dat we elke kolder tegenwoordig serieus moeten nemen. Daar doe ik dus niet aan mee.
Dat is een ander probleem. Ik doel op de overdreven aandacht die figuren als Engel krijgen. Voor er sociale media waren zaten dat soort types op zolderkamertjes met gelijkgestemden en bleven ze daar. Nu kan iedere idioot op Facebook publiciteit zoeken met "meningen" die helemaal meningen zijn maar gewoon feitelijke onjuistheden.jip_86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:26:
[...]
Neem je het zelf allemaal niet te serieus? Het jezelf enorm aantrekken als iemand een andere mening dan jezelf heeft is eerder hét probleem van deze tijd.
Ja en 99% is bijna 17 miljoen mensen.tlpeter schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:25:
[...]
1% van 17.000.000 is 170.000 mensen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Grappig dat de andere kant van dat spectrum exact hetzelfde zegt, en de 'aarde is rond' gelovers als gekkies bestempelen.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:15:
[...]
Er zijn grenzen aan tolerantie wat mij betreft. We kunnen prima discussiëren over de grote nuance van het beleid, over wel of geen kroegen dichtgooien, over het Zweedse en Taiwanese model en over hoe de reactie van de bevolking daarbij een rol speelt.
Maar mensen die doen alsof er niets aan de hand is of die doen alsof er een boos complot is van allerlei elite groeperingen hoef je wat mij betreft niet serieus te nemen. In een wetenschappelijk topic nemen we mensen die denken dat de aarde plat is ook niet serieus.
Niemand heeft alle wijsheid, fouten worden gemaakt.
Maar elkaar bij voorbaat al afschrijven omdat er één of ander verschil van mening is, getuigd eerder van gebrek aan intelligentie dan wat dan ook.
Martin Luther King had ook een afwijkende mening, de Dolle Mina's waren ook een stel hysterische vrouwen.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:36:
[...]
Dat is een ander probleem. Ik doel op de overdreven aandacht die figuren als Engel krijgen. Voor er sociale media waren zaten dat soort types op zolderkamertjes met gelijkgestemden en bleven ze daar. Nu kan iedere idioot op Facebook publiciteit zoeken met "meningen" die helemaal meningen zijn maar gewoon feitelijke onjuistheden.
Maar ook die kwamen van hun zolderkamertje af, en hebben meegeholpen aan het veranderen van de wereld.
Niet elke mening is wereldomvattend, maar KAN het uiteindelijk wel worden.
Wees blij dat ze van hun kamertjes afkomen zou ik zeggen.
Laat ze naast je liggen als het je niet aanspreekt, maar nogmaals - hou een open mind voor de gedachtegang van anderen.
[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 21-09-2020 19:07 ]
Meningen zijn prima, graag zelfs. Vind je Rutte een prutser, of de maatregelen bagger? Best hoor. Liefst wel op argumenten natuurlijk.
Maar daar kun je een mening over hebben. Op onjuiste gronden van alles claimen dat pertinente onzin is niet. Aantoonbare onzin over HCQ (zelfs met zink), 5G of falende PCR tests de wereld in slingeren of net doen alsof er niet aan de hand is is geen mening. Dan ben je voor mij een droeftoeter.
Meer ontopic; het lijkt me echt uitgesloten dat er zomaar, zonder nieuwe inzichten, wordt besloten om allerlei maatregelen op te heffen. Zelfs al gaat maar 1% naar het ziekenhuis; het kan niet allemaal tegelijk. Q2 2021 lijkt me in die zin al redelijk optimistisch. Zeker als we onszelf op deze manier blijven gedragen.
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2020 19:12 ]
Nog altijd minder dan de gestegen werkloosheid. Als de kwetsbaren werkeloos (maar betaald) thuis gaan zitten kan de rest misschien weer hun (oude) werk oppakken. Ik blijf het een raar fenomeen vinden dat een discotheekeigenaar de schuldsanering in mag terwijl een kwetsbare tweaker dankzij Albert bezorgservice en VPN gewoon verder kan leven. Draai dat lekker om.tlpeter schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:25:
[...]
1% van 17.000.000 is 170.000 mensen.
Dat weet niemand, daar loopt het op spaak.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:24:
@jadjong uit hoeveel mensen denk jij dat de groep kwetsbaren bestaat?
En wat voor effecten vind jij acceptabel voor die groep?
Je wilt er een gokje mee doen?jadjong schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:26:
[...]
Dat weet niemand, daar loopt het op spaak.
Dat vind ik nogal makkelijk. We hebben inmiddels echt wel beeld van de risico verhogende factoren. Obesitas en leeftijd boven de 70 (1300k) zijn dan de makkelijkst te specificeren. Maar ook mensen met suikerziekte(1200k), hartpatiënten (240k) en nierpatiënten (1700k) hebben een fors hoger risico. En dat zijn er fors meer dan 170.000 mensen. Zelfs als je wat overlap meeneemt.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2020 19:32 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je kunt wel met dooddoeners komen als "open mind" maar het is gewoon gevaarlijk om iedere mening maar als gelijkwaardig neer te zetten want dat is gewoon niet zo. Wat knip en plakwerk op een zoldertje mag je niet als gelijkwaardig zetten tegenover een onderzoek van iemand die er voor geleerd heeft en professioneel tijd in heeft gestoken.
En je suggereert nu dat iemand als Martin Luther King een "gekkie" van die tijd was maar het is natuurlijk niet zo dat hij feiten ontkende of wetenschappelijke onzin beweerde. Hij kwam enkel op voor de rechten van een groep mensen.
Je doet alsof iedere verkondiger van een "alternatieve waarheid" een toekomstige Galileo zou kunnen zijn maar daarmee misken je zo iemand. Dat was gewoon een wetenschapper, geen ondeskundige op een zolderkamer.
Bovendien kun je niet veel meer doen dan de kwetsbaren vriendelijk vragen om zichzelf te beschermen, meer kun je niet doen. Want het is echt niet mogelijk om van buiten te boordelen of iemand 'kwetsbaar' is, laat staan iemand verplicht af laten zonderen.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:29:
[...]
Je wilt er een gokje mee doen?
Dat vind ik nogal makkelijk. We hebben inmiddels echt wel beeld van de risico verhogende factoren. Obesitas en leeftijd boven de 70 (1300k) zijn dan de makkelijkst te specificeren. Maar ook mensen met suikerziekte(1200k), hartpatiënten (240k) en nierpatiënten (1700k) hebben een fors hoger risico. En dat zijn er fors meer dan 170.000 mensen. Zelfs als je wat overlap meeneemt.
Nee, lees het eens goedD-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:48:
@FreshMaker
En je suggereert nu dat iemand als Martin Luther King een "gekkie" van die tijd was maar het is natuurlijk niet zo dat hij feiten ontkende of wetenschappelijke onzin beweerde. Hij kwam enkel op voor de rechten van een groep mensen.
Je doet alsof iedere verkondiger van een "alternatieve waarheid" een toekomstige Galileo zou kunnen zijn maar daarmee misken je zo iemand. Dat was gewoon een wetenschapper, geen ondeskundige op een zolderkamer.
Voor elk standpunt zijn tegenstandpunten te bedenken.
En uiteindelijk bepaalt de vooruitgang ( of geschiedenis ) wie er écht gelijk had.
En nee, je moet niet elke dwarsligger geloven en volgen, er zit veel kaf tussen het koren, flat-earthers en viruswaanzin gaat het ook nooit winnen van de wetenschap, maar om nu direct elke 'misleide' ziel als "gek" te bestempelen gaat ook te ver
Wie zet ik neer als "gek", buiten de ontkenners waar ook jij het over hebt?FreshMaker schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:54:
[...]
maar om nu direct elke 'misleide' ziel als "gek" te bestempelen gaat ook te ver
D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:59:
[...]
Wie zet ik neer als "gek", buiten de ontkenners waar ook jij het over hebt?
Vooringenomen, dat het idioten zijn, en dat meningen persé met jouw standpunt moeten kloppen.Nu kan iedere idioot op Facebook publiciteit zoeken met "meningen" die helemaal meningen zijn maar gewoon feitelijke onjuistheden.
Oneens.D-e-n schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:57:
@Dennahz
En ondertussen zitten al die Nederlanders maar te katten op de overheid. Ja, dat testbeleid is ruk maar de oorzaak van de verspreiding ligt toch echt 100% bij de burgers zelf. Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels zou houden hadden die kroegen ook gewoon open kunnen blijven.
Dus de eerstvolgende keer dat die voorman van de horecabond zijn bek open trekt kan hij maar eens beter schelden op zijn klanten dan op Rutte.
Heb sinds afgelopen vrijdag een flinke verkoudheid, wat symptomatisch dus net zo goed Corona kan zijn. Ik wil me laten testen, lukt niet. Zaterdagmorgen eindelijk een plekje gevonden na willekeurig postcodes invullen op de website voor het testen. Ik woon in in de buurt van Utrecht en mag vandaag naar Eindhoven (!!) rijden, twee dagen later dus. Vanochtend laten testen, uitslag komt binnen 48 uur. Per saldo dus vijf (!!) dagen wachten op een testuitslag, die vrijwel zeker negatief is. Met minder handigheid op de computer had ik helemaal geen test kunnen ritselen. Wat dan? Twee weken in quarantaine zeker, terwijl ik bijna zeker geen Corona heb. Denk je echt dat mensen dat doen? Ik in ieder geval niet.
Sinds april wordt er "testen, testen, testen!" geroepen, maar de verantwoordelijke minister heeft het nog steeds niet geregeld. Na een half jaar! In Duitsland wordt je dezelfde dag getest, niets wachten, uitslag binnen een uur. Het lijkt hier wel een bananenrepubliek. Het draagvlak is volledig weggevallen nu je je niet kan laten testen. Ik voorspel een parlementaire enquete, gevolgd door pek en veren, de huidige situatie is echt absurd. Het CDA kan maar beter zo snel mogelijk Omtzigt op het schild heffen, want Hugo de Jonge heeft wel laten zien he-le-maal niets te kunnen.
De enige reden dat we hier straks (nu!) met een tweede golf zitten is het falende testbeleid.
Komt deze je bekend voor?Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:18:
[...]
Dan hoef je ze nog niet voor rotte vis uit te maken, en voor de rest hebben we daar ook moderators voor.
Elke aanscherping is negatief voor iedereen op korte termijn, dus daar zal geen enkele idioot voor gaan stemmen. Ook niet als je zegt dat het voor hun eigen bestwil is.
Daarmee verwijs ik toch niet naar andere users? Bovendien, "maar hunnie doen het oohoook" is leuk op het schoolplein, niet als we als volwassenen onder elkaar proberen een discussie te voeren.
Je weet dondersgoed dat hier ook mensen discusseren die voorstander zijn van een aanscherping van het beleid en bent over het algemeen zo'n beetje de eerste die daar bovenop duikt dus wat mij betreft verwijs je daarmee weldegelijk ook naar andere users.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:22:
[...]
Daarmee verwijs ik toch niet naar andere users? Bovendien, "maar hunnie doen het oohoook" is leuk op het schoolplein, niet als we als volwassenen onder elkaar proberen een discussie te voeren.
Dat is pas vooringenomen: denken dat ik iedereen met een andere mening een idioot noem. Je legt me daarmee ook woorden in de mond. Ik vind dat mensen als Sander Schimmelpenninck of Jort Kelder veel te luchtig denken over het scheiden van jong en oud maar dat maakt ze nog geen "idioot". Volgens mij heb ik exact omschreven welke types ik wat dat betreft "idioot" vind.FreshMaker schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:03:
[...]
[...]
Vooringenomen, dat het idioten zijn, en dat meningen persé met jouw standpunt moeten kloppen.
Het testbeleid faalt en helpt niet bij het oplossen maar de directe oorzaak van de verspreiding betreft nog altijd de mensen in het land.joepP schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:08:
[...]
De enige reden dat we hier straks (nu!) met een tweede golf zitten is het falende testbeleid.
Tuurlijk kan je veel meer doen. Als we morgen door de 10 per dag IC opnames heen gaan en die lijn gewoon keihard door blijft gaan moet er weer een lockdown komen. En het liefst ook de noodtoestand om iedereen heel erg duidelijk te maken dat ze het zelf verkloot hebben. Niet het gebrek aan testen, niet Grapperhaus en niet de schoenen van De Jonge. Want als al deze zaken niet hadden gespeeld hadden we precies even veel toename maar een ander setje excuses.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:53:
[...]
Bovendien kun je niet veel meer doen dan de kwetsbaren vriendelijk vragen om zichzelf te beschermen, meer kun je niet doen. Want het is echt niet mogelijk om van buiten te boordelen of iemand 'kwetsbaar' is, laat staan iemand verplicht af laten zonderen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
En hoe zou een lockdown helpen om deze groepen te beschermen? Ik mag hopen dat mensen die toebehoren aan deze kwetsbare groepen zelf al maatregelen nemen, oftewel drukte vermijden, afstand houden, handen wassen en zoveel mogelijk thuiswerken. Als ze dat niet doen nemen ze dus bewust risico's en dat zie ik niet als een valide argument om weer over te gaan tot een lockdown.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:29:
[...]
Deze rekensom hebben we al een keer eerder gemaakt op basis van de griepprik, die ongeveer dezelfde criteria hanteert, en toen kwam daar ~3miljoen uit rollen. Zelfs als je daar de groep 65+ uit filtert (die worden al betaald via AOW/pensioen) is het mogelijk goedkoper om een ieder die door regeringsmaatregelen in de problemen komt te compenseren.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:29:
[...]
Nog afgezien van dat je mij alleen maar woorden in de mond legt (en je donders goed weet dat 'idioot' hier niet bedoeld is als scheldwoord) denk ik niet dat er iemand is die zou stemmen voor een politieke partij die voorstander is van een duurzame aanscherping van de maatregelen. Laat staan dat zo'n partij bij de volgende verkiezingen gaat winnen.ninjazx9r98 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:37:
[...]
Je weet dondersgoed dat hier ook mensen discusseren die voorstander zijn van een aanscherping van het beleid en bent over het algemeen zo'n beetje de eerste die daar bovenop duikt dus wat mij betreft verwijs je daarmee weldegelijk ook naar andere users.
Dus het enige wat je nu aan het doen bent is proberen mij als een klein kind terug te pakken en op de man te spelen. Je weet wel, precies hetgene wat we hier net aan proberen te kaarten. Goed voorbeeld dus van hoe het niet moet.
Ik denk dat de dalende populariteit van ons TV-duo wel bijdraagt aan de versnelling van de stijging in besmettingen. Half maart had Mark nog ruim 7 miljoen kijkers voor zijn wekelijkse talkshow.IJzerlijm schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:43:
[...]
Tuurlijk kan je veel meer doen. Als we morgen door de 10 per dag IC opnames heen gaan en die lijn gewoon keihard door blijft gaan moet er weer een lockdown komen. En het liefst ook de noodtoestand om iedereen heel erg duidelijk te maken dat ze het zelf verkloot hebben. Niet het gebrek aan testen, niet Grapperhaus en niet de schoenen van De Jonge. Want als al deze zaken niet hadden gespeeld hadden we precies even veel toename maar een ander setje excuses.
Omdat ze dat niet altijd kunnen. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld diabetes en werkt in de bouw. Wat moet hij dan doen, ontslag nemen?Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:45:
[...]
En hoe zou een lockdown helpen om deze groepen te beschermen? Ik mag hopen dat mensen die toebehoren aan deze kwetsbare groepen zelf al maatregelen nemen, oftewel drukte vermijden, afstand houden, handen wassen en zoveel mogelijk thuiswerken. Als ze dat niet doen nemen ze dus bewust risico's en dat zie ik niet als een valide argument om weer over te gaan tot een lockdown.
Bijvoorbeeld, dan kunnen jij en ik de kroeg weer onveilig maken.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:48:
[...]
Omdat ze dat niet altijd kunnen. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld diabetes en werkt in de bouw. Wat moet hij dan doen, ontslag nemen?
Hoezo niet kunnen, hij kan toch prima afstand houden, drukte vermijden en handen wassen? De kans dat je dan het virus oploopt is al vrij nihil.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:48:
[...]
Omdat ze dat niet altijd kunnen. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld diabetes en werkt in de bouw. Wat moet hij dan doen, ontslag nemen?
3 miljoen mensen met enige weerstand tegen een griepvirus. Versus diezelfde groep zonder weerstand tegen corona. Hoe is dat vergelijkbaar?jadjong schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:46:
[...]
Deze rekensom hebben we al een keer eerder gemaakt op basis van de griepprik, die ongeveer dezelfde criteria hanteert, en toen kwam daar ~3miljoen uit rollen. Zelfs als je daar de groep 65+ uit filtert (die worden al betaald via AOW/pensioen) is het mogelijk goedkoper om een ieder die door regeringsmaatregelen in de problemen komt te compenseren.
Zolang ze thuis blijven maakt de mate van weerstand weinig uit.MikeyMan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:57:
[...]
3 miljoen mensen met enige weerstand tegen een griepvirus. Versus diezelfde groep zonder weerstand tegen corona. Hoe is dat vergelijkbaar?
Dat lukt op een bouwplaats niet helemaal. Ondanks dat er ruimte zat is moet iedereen tegelijk in dat ene kleine hokje werken.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:56:
[...]
Hoezo niet kunnen, hij kan toch prima afstand houden, drukte vermijden en handen wassen? De kans dat je dan het virus oploopt is al vrij nihil.
We hadden het toch over extra maatregelen om die zwakkere groep te beschermen? Blijkbaar vond iedereen het wel prima om oma gewoon voor 3 maanden op te sluiten in de aanleunwoning zodat de rest van de maatschappij door kan gaan, maar de kwetsbare groepen omvatten meer dan alleen oma.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:56:
[...]
Hoezo niet kunnen, hij kan toch prima afstand houden, drukte vermijden en handen wassen? De kans dat je dan het virus oploopt is al vrij nihil.
Of moeten we daar straks ook nog gradaties in gaan maken? Dan valt het al helemaal niet meer te handhaven, als niet-kwetsbare groepen zich niet aan maatregelen hoeven te houden, maar ze wel kwetsbare groepen tegen komen 'in het wild'. Dan komt het er op neer dat er niks verandert, want je kan van buiten niet zien of iemand een kwetsbare groep is of niet.
Nee ik heb het niet gehad over extra maatregelen. Oma moet zelf kunnen bepalen wie ze ziet, zolang ze de risico's in acht neemt. Ik mag hopen dat haar familie zich goed aan de maatregelen houdt, maar ik wil haar de kans niet ontnemen om haar kinderen of kleinkinderen te zien als ze dat wil.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:25:
[...]
We hadden het toch over extra maatregelen om die zwakkere groep te beschermen?
En dan de rest vrij los laten lopen? Hoe verwacht je dan dat mensen 'kwetsbare' groepen gaan herkennen en wat ga je doen met een 'niet-kwetsbaar' persoon die geen afstand houdt terwijl er een 'kwetsbaar' persoon in de buurt is? Wat moet die kwetsbare doen dan? In paniek gaan rennen?Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:35:
[...]
Nee ik heb het niet gehad over extra maatregelen. Oma moet zelf kunnen bepalen wie ze ziet, zolang ze de risico's in acht neemt. Ik mag hopen dat haar familie zich goed aan de maatregelen houdt, maar ik wil haar de kans niet ontnemen om haar kinderen of kleinkinderen te zien als ze dat wil.
Kortom, op die manier is het niet uitvoerbaar, je zal de maatschappij in tweeën moeten delen en dat doen we om begrijpelijke redenen niet.
Het grote probleem: oma's wonen vaak niet zelfstandig, maar in een verzorgingstehuis of dat soort.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:35:
[...]
Nee ik heb het niet gehad over extra maatregelen. Oma moet zelf kunnen bepalen wie ze ziet, zolang ze de risico's in acht neemt.
Oma 1 heeft kinderen/familie die de risico's enorm in acht nemen. En waarbij het "veilig" zou zijn.
Oma 2 heeft familie die schijt hebben aan de regels.
Dan ondanks Oma 1 risico's wel goed in acht neemt, kan zij gewoon door haar "buurvrouw" in de problemen komen.
Of gaan wij dan alle Oma's met "veilige" families bij elkaar in 1 tehuis doen, en de Oma's van familie 2 in een ander tehuis?
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 21-09-2020 21:40 ]
Beetje raar dat dat in een relatief high-tech land als Nederland dan weer op papier moet. Want ik zie nergens iets over een online alternatief. Zijn er wellicht plaatsen op schiphol waar je er een in kan vullen als je aankomt? In Ierland was dat inderdaad het geval, bij de aankomstgates stonden een heleboel statafels (1 per persoon uiteraard) om dat te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 21-09-2020 21:54 ]
Je denkt teveel in problemen. Ik heb het over eigen verantwoordelijkheid en als iemand even wat dichterbij komt ben je niet gelijk besmet, een scheiding is dan ook zeker niet nodig dan wel gewenst. Kwetsbare personen dienen gewoon extra alert te zijn.Stoney3K schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:39:
[...]
En dan de rest vrij los laten lopen? Hoe verwacht je dan dat mensen 'kwetsbare' groepen gaan herkennen en wat ga je doen met een 'niet-kwetsbaar' persoon die geen afstand houdt terwijl er een 'kwetsbaar' persoon in de buurt is? Wat moet die kwetsbare doen dan? In paniek gaan rennen?
Kortom, op die manier is het niet uitvoerbaar, je zal de maatschappij in tweeën moeten delen en dat doen we om begrijpelijke redenen niet.
@Ryur er is geen reden om aan te nemen dat ze vervolgens door haar buurvrouw besmet zou raken. Tevens is er geen humaan alternatief om die situatie te voorkomen.
Die 'eigen verantwoordelijkheid' is nu juist de oorzaak van de toename in besmettingen de afgelopen weken.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]
Je denkt teveel in problemen. Ik heb het over eigen verantwoordelijkheid en als iemand even wat dichterbij komt ben je niet gelijk besmet, een scheiding is dan ook zeker niet nodig dan wel gewenst. Kwetsbare personen dienen gewoon extra alert te zijn.
Je ziet hoe goed het gaat met de besmettingen nu we mensen hun eigen verantwoordelijkheid geven.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]
Je denkt teveel in problemen. Ik heb het over eigen verantwoordelijkheid en als iemand even wat dichterbij komt ben je niet gelijk besmet, een scheiding is dan ook zeker niet nodig dan wel gewenst. Kwetsbare personen dienen gewoon extra alert te zijn.
Oftewel de enige manier waarop die kewtsbare persoon echt alert kan zijn is door thuis te blijven. En dat komt er weer op neer dat die scheiding inderdaad niet gewenst is maar wel de enige optie is.
Er is ook geen reden om aan te nemen dat ze niet besmet zou raken. Sterker nog, qrvaringen van een paar maanden geleden hebben al laten zien dat er veel besmet zijn geraakt door hun buurvrouwen.@Ryur er is geen reden om aan te nemen dat ze vervolgens door haar buurvrouw besmet zou raken. Tevens is er geen humaan alternatief om die situatie te voorkomen.
Als die kans zo nihil was, hadden we in maart geen problemen gehad. Helaas is de kans dat hij het virus oploopt, ook als hij zelf goed oplet, nog steeds redelijk aanwezig. Vandaar ook dat er een lockdown nodig was om het virus onder controle te krijgen.Laguna schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:56:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 21-09-2020 22:01 ]
[removed]
Zolang ze ook geen zorg ontvangen klopt dat wellicht. Gezien er meer dan 500k mensen thuiszorg hebben, nog buiten de haast 200k mensen in een zorginstelling. En dan vergeet ik vast nog wat groepen.jadjong schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:07:
[...]
Zolang ze thuis blijven maakt de mate van weerstand weinig uit.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic