Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.331 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:15
Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Als je de mafklapperij definieert als uitsluitend het feesten in een horecagelegenheid dan, ja, dat kun je inderdaad oplossen door de horecagelegenheden nog twee weken dicht te houden. Daar ben je in de strijd tegen het coronavirus geen zak mee geholpen, want je wilt in theorie juist dat zo'n tent leegblijft óók als hij er wel staat. Het probleem zit hem in de mensen die de noodzaak niet zien om zich aan de maatregelen te houden, niet in de locatie waar ze dat doen.
Jawel, je schiet er mee op dat de komende maanden als de horeca weer open is niemand in zijn hoofd zal halen om een feesttent voor zijn kroeg neer te zetten. De horeca faciliteert, de consument consumeert.... beiden zijn imho even schuldig in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:18

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Dat klinkt natuurlijk heel stoer, net zoals het idee van het leger op de Alkmaarse horeca af sturen omdat die al hadden verklaard dat ze open gingen blijven, maar daar is uiteindelijk geen juridische basis voor.

Tenzij je het leuk vindt als Nederland ineens in het nieuws komt onder het kopje "buitensporig politiegeweld". Meer dan sensatie levert je dat echt niet op.
ik heb nergens gezegd dat het leger erop af moet :P Lijkt mij ook wat te ver gaan op dit moment. Maar voor wat die Alkmaarse ondernemers betreft: Het is verboden je zaak open te hebben. Doe je het wel? Lever maar in je vergunning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Exact! Dat was ik nog vergeten toe te voegen aan mijn bovenstaande betoog: de goeden lijden WEDEROM onder de mafklappers en halve zolen die geen fuck geven om regels.
Het vervelende is wel dat die mafklappers dadelijk vooraan staan om helemaal los te gaan in de media omdat hun papa of mama, opa of oma voor de deur van het ziekenhuis dood is gegaan omdat ze geen bedden meer hadden. Dan ligt het weer aan alles en iedereen, maar nog steeds niet aan hunzelf.

Want die mafklappers zelf, die krijgen natuurlijk zeer lichte of geen klachten. Want jong, fit en over het algemeen redelijk gezond.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:26:
Maar als de politie ingegrepen had zouden er 100 filmpjes over schandalig politiegeweld zijn verschenen. Razzia In Het Hart Van De Democratie !!!
Dat is natuurlijk het andere uiterste, als de politie met een half dozijn agenten gewoon mensen aanspreekt met "De tent is per direct gesloten en nu ophoepelen" dan staan ze daarmee in hun recht.

Eigenlijk zou je filmpjes die dat onterecht als buitensporig geweld framen gewoon moeten kunnen verwijderen van social media.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

IJzerlijm schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:26:
Als de goeden niet onder de slechten zouden lijden zouden het geen slechten meer zijn.

Maar als de politie ingegrepen had zouden er 100 filmpjes over schandalig politiegeweld zijn verschenen. Razzia In Het Hart Van De Democratie !!!
filmpjes van nobody's met een telefoon en Snapchat bedoel je? Met 12 volgens op Twitter die denken de waarheid in pacht te hebben en selectief wat filmpjes uploaden?
ik lees wel vaker termen als "schandalig", "schokkend" terwijl er niets aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

De horeca is geen cargocult. Het is niet alsof mensen behoefte hebben aan zo'n feest omdat die tent er staat, die tent staat er omdat er nog steeds mensen zijn met de behoefte aan zoiets. Het is echt te naïef voor woorden om te denken dat dezelfde mensen die het acceptabel vinden om op de vooravond van zwaardere maatregelen in de openbaarheid zo'n feest te gaan vieren daarna opeens braaf op de bank thuis gaan zitten omdat het café dicht is.
Je betoog is dat omdat ze zich niet alleen in de horeca misdragen, maar ook thuis dat we daar maar geen maatregelen moeten nemen? Het gedrag is gewoon hoe dan ook absurd. Waar het ook plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Je betoog is dat omdat ze zich niet alleen in de horeca misdragen, maar ook thuis dat we daar maar geen maatregelen moeten nemen? Het gedrag is gewoon hoe dan ook absurd. Waar het ook plaats vindt.
Nee, dat je de misdragende mensen aan moet pakken en niet de faciliteiten waar ze gebruik van maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
Het probleem zit hem in de mensen die de noodzaak niet zien om zich aan de maatregelen te houden, niet in de locatie waar ze dat doen.
Ben ik helemaal met je oneens. De locatie voorziet hier ruimschoots in. Zoals eerder genoemd de zaken als de tent, korting op bier, DJ, etc. etc. etc. Veel locaties hebben zelfs opgeroepen om te komen en hebben alles in de uitverkoop gedonderd.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de overheid dit keer zo slap was om de maatregelen pas 27 uur later te laten ingaan. In maart moesten de mensen letterlijk naar buiten geschopt worden omdat alles per direct dichtging. Dat is misschien ook wat overdreven, maar dit slappe gedrag heeft er wel voor gezorgd dat dit kón gebeuren. De horeca had gistermorgen niet meer open mogen gaan, dan had je dit hele probleem niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Nee, dat je de misdragende mensen aan moet pakken en niet de faciliteiten waar ze gebruik van maken.
Of allebei misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:35
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:53:
De vele filmpjes uit de cafés zijn in ieder geval duidelijk, daar zit duidelijk een probleem. De cafés hebben al maande boter op hun hoofd en houden zich nergens aan. Niet meer dan terecht dus dat ze dicht gaan voorlopig, wie niet horen wil.....

Ik voorspel nu alvast dat over 4 weken de restaurants weer openen en de cafés nog fijn een paar maanden dichtblijven. En ik voorspel ook dat ze over elkaar heen buitelen om te huilen in de media dat ze het zo slecht hebben en zo goed geregeld. Ondertussen weten we wel beter.

Het is triest voor die paar café houders die zich wél aan de maatregelen hebben gehouden. Maar ze mogen hun collega's vriendelijk bedanken.
Eens.
En wellicht kunnen we als extra regel bijvoegen dat als de restaurants opengaan, dat er geen alcohol geschonken mag worden.
Dan is er meteen minder animo voor de horeca gelegenheden op de grens van cafe en restaurant om toch gewoon cafeetje te gaan spelen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Alleen de faciliteiten die het actief toelaten of mogelijk maken vind ik. Nu worden alle andere ondernemers in de sector, waar ook een hoop mensen hard en eerlijk werk doen, gewoon platgewalst als collateral damage.

Kanon, mug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

stylezzz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Jawel, je schiet er mee op dat de komende maanden als de horeca weer open is niemand in zijn hoofd zal halen om een feesttent voor zijn kroeg neer te zetten. De horeca faciliteert, de consument consumeert.... beiden zijn imho even schuldig in deze.
Daar wil ik wel even wat nuancering bij zetten.

De "feesttent" is helemaal geen feesttent. Die is er in september neer gezet zodat het terras langer open kan blijven en de warmte van de gasbranders niet direct wegwaait.

De tent is niet gisteravond neergezet om een feestje te kunnen houden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Ben ik helemaal met je oneens. De locatie voorziet hier ruimschoots in. Zoals eerder genoemd de zaken als de tent, korting op bier, DJ, etc. etc. etc. Veel locaties hebben zelfs opgeroepen om te komen en hebben alles in de uitverkoop gedonderd.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de overheid dit keer zo slap was om de maatregelen pas 27 uur later te laten ingaan. In maart moesten de mensen letterlijk naar buiten geschopt worden omdat alles per direct dichtging. Dat is misschien ook wat overdreven, maar dit slappe gedrag heeft er wel voor gezorgd dat dit kón gebeuren. De horeca had gistermorgen niet meer open mogen gaan, dan had je dit hele probleem niet gehad.
Je etaleert hier dus even perfect hoe goed bepaalde groepen bezoekers en bedrijven (horeca) met gevraagde verantwoordelijkheden in onze samenleving omgaan. Waarvan akte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Standeman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Daar wil ik wel even wat nuancering bij zetten.

De "feesttent" is helemaal geen feesttent. Die is er in september neer gezet zodat het terras langer open kan blijven en de warmte van de gasbranders niet direct wegwaait.

Hij is niet gisteravond neergezet om een feestje te kunnen houden.
Dus omdat mensen niet binnen mogen van het virus ga je buiten een nieuwe overkapping maken waardoor mensen op het terras eigenlijk weer binnen zitten.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Dus omdat mensen niet binnen mogen van het virus ga je buiten een nieuwe overkapping maken waardoor mensen op het terras eigenlijk weer binnen zitten.

_/-\o_
En natuurlijk ga je op zijn ouderwets boeren Hollands dan lopen muggenziften over wat wel en niet een "binnen" ruimte is, want de wanden zijn toch open? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Alleen de faciliteiten die het actief toelaten of mogelijk maken vind ik. Nu worden alle andere ondernemers in de sector, waar ook een hoop mensen hard en eerlijk werk doen, gewoon platgewalst als collateral damage.

Kanon, mug.
Kanon op een zwerm muggen wellicht.

Je begrijpt hopelijk zelf dat er niet zo makkelijk onderscheid te maken is als het wellicht lijkt?

Daarnaast; het kalf is al verdronken, te zien aan de aantallen besmettingen. Daarmee ben je voorbij het stadium van het bestrijden van een enkele mug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

BarôZZa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

_/-\o_
Yup, meer vierkante meters om meer klanten te bedienen. Net zoals dat veel bedrijven een groter stuk van de openbare ruimte mochten gebruiken voor hun terrassen.

Geen slecht plan wanneer je je gewoon aan de regels houdt. Kunnen de bedrijven een stukje gemiste omzet goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Je betoog is dat omdat ze zich niet alleen in de horeca misdragen, maar ook thuis dat we daar maar geen maatregelen moeten nemen?
Nee, mijn betoog is dat het veel te zwaar is om de hele horeca in de regio Den Haag te straffen omdat het op zo'n plek misgaat. Dat is veel te vergaand en niet op zijn plaats bij de begane fout. Het staat gewoon niet meer in verhouding.
Het gedrag is gewoon hoe dan ook absurd. Waar het ook plaats vindt.
Ja, dat is precies mijn punt. Dan moet je dus ook accepteren dat dat gedrag tot op zekere hoogte dus ook los staat van de plek waar het plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:01
Standeman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Geen slecht plan wanneer je je gewoon aan de regels houdt. Kunnen de bedrijven een stukje gemiste omzet goed maken.
Maar het is m.i. wel een slecht plan als de bedrijven dan een tent gaan neerzetten die helemaal dicht kan. En nog slechter als daar niks aan gedaan wordt door handhaving.
Groot terras, prima.
Verwarming moet ook nog wel kunnen (al vraag ik me af of de kosten daarvan niet hoger zijn dan de extra omzet).
Maar als je er dan een tent overheen zet is het gewoon een tijdelijke binnenruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 15-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Nee, mijn betoog is dat het veel te zwaar is om de hele horeca in de regio Den Haag te straffen omdat het op zo'n plek misgaat. Dat is veel te vergaand en niet op zijn plaats bij de begane fout. Het staat gewoon niet meer in verhouding.

[...]

Ja, dat is precies mijn punt. Dan moet je dus ook accepteren dat dat gedrag tot op zekere hoogte dus ook los staat van de plek waar het plaatsvindt.
Ja, mee eens dat dit tot op zekere hoogte los staat. Maar dan komt om de hoek kijken waar je iets kunt met de maatregelen. En dat is helaas niet achter de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Plenkske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Maar het is m.i. wel een slecht plan als de bedrijven dan een tent gaan neerzetten die helemaal dicht kan. En nog slechter als daar niks aan gedaan wordt door handhaving.
Groot terras, prima.
Verwarming moet ook nog wel kunnen (al vraag ik me af of de kosten daarvan niet hoger zijn dan de extra omzet).
Maar als je er dan een tent overheen zet is het gewoon een tijdelijke binnenruimte.
Ja, en moet ook als zo behandeld worden. Daar gelden gewoon dan dezelfde regels als in de kroeg zelf. Ik zie het probleem niet zo.

Dat het in die ene tent flink mis ging is wel duidelijk. Maar dat heeft niets met de tent zelf te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ja, mee eens dat dit tot op zekere hoogte los staat. Maar dan komt om de hoek kijken waar je iets kunt met de maatregelen. En dat is helaas niet achter de voordeur.
Er was toch een registratieplicht bij de horeca? Gewoon even mailinglistje opstellen en wat boetes op de post doen. En een dikke boete voor de cafébaas, die dan weer ten bate komt van een steunpakket aan de horeca die het wél goed doet.

Of, nog simpeler, 1 keer betrapt en je hoeft niet meer te rekenen op financiële steun, veel succes met failliet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Ik denk dan: "Joah, ik ga in deze tijd een beetje met een hele hoop mensen die ik niet ken in één of andere tent rondhossen - ik ben toch niet gek?".

Je mag toch wel van mensen verwachten dat ze zelf een beetje nadenken?
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de overheid dit keer zo slap was om de maatregelen pas 27 uur later te laten ingaan
Eens. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:03:
Eens even kijken...

- Het tentje komt daar niet vanzelf
- De DJ komt daar niet vanzelf
- De Drank komt daar niet vanzelf
- Het vuurwerk komt daar niet vanzelf
- Het publiek komt daar ook niet vanzelf met 30+ man terecht
Dus een viaduct is ook horeca? Weer iets geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:45:
Er was toch een registratieplicht bij de horeca?
Klopt. Ik ben Ferd Grapperhaus op het terras. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iamerwin schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Ik denk dan: "Joah, ik ga in deze tijd een beetje met een hele hoop mensen die ik niet ken in één of andere tent rondhossen - ik ben toch niet gek?".

Je mag toch wel van mensen verwachten dat ze zelf een beetje nadenken?

[...]

Eens. :)
Ook mee eens; maar blijkbaar was er in maart ook nogal wat gezeur.

M.i. hadden ze er beter 17:00 van kunnen maken. Maar dat is ook niet echt zaligmakend natuurlijk.

@Stoney3K Mee eens dat dat prima maatregelen zijn; maar de discussie ging vooral ook dat het de horeca niet aan te rekenen is omdat deze lui ook thuis los gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ja, prima, maar de oproep om dan alle horeca in Den Haag langer te sluiten is gewone zuivere vergeldingsdrang. Dat morele standpunt vind ik persoonlijk niet veel beter dan de mensen die het allemaal niets interesseert en zich niet aan wensen te passen aan de situatie rondom het virus en de maatregelen die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Wat een gedoe in dit topic. Even een piekje in het aantal positieve testen en dan is het weer gedaan.
Ik neem niemand wat kwalijk. En laat mensen onder de 60 zich lekker mekaar besmetten zodat ze straks niemand meer kunnen aansteken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

mesa57 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:57:
Wat een gedoe in dit topic. Even een piekje in het aantal positieve testen en dan is het weer gedaan.
Ik neem niemand wat kwalijk. En laat mensen onder de 60 zich lekker mekaar besmetten zodat ze straks niemand meer kunnen aansteken.
Slechte troll is slecht. Er is wel meer aan de hand, dat onderkennen slaat ook nergens op.

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 15-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
Dat piekje in positieve testen blijft natuurlijk wel doorpieken zolang mensen onder de 60 elkaar blijven besmetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Wel nieuwsgierig naar de cijfers van vandaag. De GGD/het RIVM is laatste week hard bezig geweest om achterstanden in te lopen. Er komen de laatste dagen minder testresultaten ouder dan 48 uur door in de cijfers. Dat zou een accurater beeld moeten geven van de situatie.

Ook hebben we gisteren voor het eerst sinds tijden een tweede dipje gehad kort na het vorige dipje. Tot voor kort was elk dipje een garantie dat we de dagen erna weer flink stegen. In de eerste golf zag je ook een afname van de besmettingen ontstaan toen we kort na elkaar dipjes kregen.

Het is dus wat dat betreft best een interessante dag. Welke kant gaan we op? Stijgen, dalen of afvlakken?

Mijn voorspelling: afvlakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 15-10-2020 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Goed idee. Dan laten we al die ouderen boven de 60 hun eigen boontjes maar doppen. Die Boomers moeten sowieso eens opzouten. Dus wat nou ouderenzorg in het bejaardentehuis? We laten ze gewoon elkaars luiers verwisselen, kan dat personeel naar de coronaafdelingen van de ziekenhuizen. Kinderen die mantelzorgen? Ophouden, we sturen iedereen wel een Roomba via amazon.
Sociaal contact kan wel via skype en facetime en ze moeten nou toch echt eens aan het internetbankieren en bestellen via picnic. Je kunt natuurlijk niet wachten met je digitale skills ontwikkelen tot de pandemie voor de deur staat, dus wie geen eten besteld krijgt, die verhongert gewoon.

Topidee, zo krijg je die scheiding van leeftijdsgroepen wel voor elkaar in deze samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
__fred__ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Topidee, zo krijg je die scheiding van leeftijdsgroepen wel voor elkaar in deze samenleving.
Als extra bonus heb je ook de scheiding tussen arm en rijk dan wat beter voor elkaar. Want de mensen met een AOW'tje die kunnen misschien 2x per week eten bestellen en dan is het op.

Lost gelijk een stuk honger in de wereld op. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Als extra bonus heb je ook de scheiding tussen arm en rijk dan wat beter voor elkaar. Want de mensen met een AOW'tje die kunnen misschien 2x per week eten bestellen en dan is het op.

En als het lang genoeg doorgaat heb je ook minder last van de vergrijzing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Juist, naast de flexitarier, hebben we straks ook de flexiproletarier. Die eet gewoon een paar dagen in de week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
__fred__ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Juist, naast de flexitarier, hebben we straks ook de flexiproletarier. Die eet gewoon een paar dagen in de week niet.
Gelukkig heeft de gemiddelde bejaarde een stortvloed aan meubilair meegesleept van het oude riante huis naar het kamertje van 6m2 in het verzorgingshuis.

Wellicht dat een stuk schuimrubber van de bank best smakelijk is als het op de juiste wijze bereid is.

Los je ook een deel van het afvalprobleem op. Nog een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
__fred__ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Goed idee. Dan laten we al die ouderen boven de 60 hun eigen boontjes maar doppen. Die Boomers moeten sowieso eens opzouten. Dus wat nou ouderenzorg in het bejaardentehuis? We laten ze gewoon elkaars luiers verwisselen, kan dat personeel naar de coronaafdelingen van de ziekenhuizen. Kinderen die mantelzorgen? Ophouden, we sturen iedereen wel een Roomba via amazon.
Sociaal contact kan wel via skype en facetime en ze moeten nou toch echt eens aan het internetbankieren en bestellen via picnic. Je kunt natuurlijk niet wachten met je digitale skills ontwikkelen tot de pandemie voor de deur staat, dus wie geen eten besteld krijgt, die verhongert gewoon.

Heel simpel. Die kunnen verzorgt en bezocht worden door 60- die al corona heeft gehad of een sneltest heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mesa57 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Heel simpel. Die kunnen verzorgt en bezocht worden door 60- die al corona heeft gehad of een sneltest heeft gedaan.
Ik vind de gedachte van een Roomba en elke dag even een militair rantsoenpakketje door de brievenbus heen kieperen toch leuker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

En als het lang genoeg doorgaat heb je ook minder last van de vergrijzing...
Dat hebben we sowieso al na de eerste golf. En als het zo doorgaat zal de 2e golf nog verdere opruiming te weeg brengen. Man man, wanneer leren we nou eens de ouderen en andere zwakkeren te beschermen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Ja, prima, maar de oproep om dan alle horeca in Den Haag langer te sluiten is gewone zuivere vergeldingsdrang. Dat morele standpunt vind ik persoonlijk niet veel beter dan de mensen die het allemaal niets interesseert en zich niet aan wensen te passen aan de situatie rondom het virus en de maatregelen die daarbij horen.
Mee eens. En dat geldt natuurlijk ook voor iedereen die roept dat niemand meer mag reizen omdat er een klein gedeelte van de vakantiegangers het niet zo nauw nam met de maatregelen. Etcetera.

Die focus op anderen is begrijpelijk, maar het risico blijft dat het een 'excuus' wordt om hier en daar zelf een olifantenpaadje te nemen.

Ik ben vooral benieuwd naar of (ik denk het wel) en hoe snel (ik denk ook snel) we iets gaan zien.

edit:
-edit: voor al die slowchatters die blijkbaar echt veel tijd overhebben ;) : Wat doen jullie samen in deze tijd?

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 15-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
Wel nieuwsgierig naar de cijfers van vandaag. De GGD/het RIVM is laatste week hard bezig geweest om achterstanden in te lopen. Er komen de laatste dagen minder testresultaten ouder dan 48 uur door in de cijfers. Dat zou een accurater beeld moeten geven van de situatie.
Het moet een tv-show worden met kandidaten die geld kunnen winnen als ze de aantallen goed schatten. De cijfers van vandaag, gesponsord door Cafe-Restaurant Luden !

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
IJzerlijm schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Het moet een tv-show worden met kandidaten die geld kunnen winnen als ze de aantallen goed schatten. De cijfers van vandaag, gesponsord door Cafe-Restaurant Luden !
Ik denk dat er geen Café of Restaurant kan sponsoren op dit moment.

Verder leuk idee, misschien iets voor Linda de Mol en Ruben Nicolai samen? De kijkcijferkanonnen van onze TV. En dat Gaston dan samen met Jamai op pad gaat met een soort rad van fortuin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Patriot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

De handhaving zou op orde gebracht moeten worden. Een café krijgt 1x een waarschuwing. 2e keer 14 dagen gesloten. 3e keer 28 dagen gesloten. 4e keer 56 dagen gesloten. En ga zo maar door. Dan pak je enkel de overtreder aan met een steeds zwaarder wordende sanctie.

Maar ja, handhaving......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

1x een waarschuwing. 2e keer 14 dagen gesloten. 3e keer 28 dagen gesloten. 4e keer 56 dagen gesloten. En ga zo maar door.
I see what you did there :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

De handhaving zou op orde gebracht moeten worden. Een café krijgt 1x een waarschuwing. 2e keer 14 dagen gesloten. 3e keer 28 dagen gesloten. 4e keer 56 dagen gesloten. En ga zo maar door. Dan pak je enkel de overtreder aan met een steeds zwaarder wordende sanctie.

Het grote probleem is dat wanneer een ondernemer een boete krijgt hij vervolgens huiliehuilie gaat doen op Facebook, dit wordt opgepikt door AD.nl en de arme zielige ondernemer zn verhaal mag doen waar de populistische volksvertegenwoordigers weer een graantje van mee willen pikken, er een "discussie": komt bij Jinek waarom het toch zo zwaar bestraft wordt want <insert één of andere kulreden> en men vervolgens helemaal niet meer durft te handhaven.

Circeltje weer rond :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
mesa57 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Ik ben bang dat je een grandioze inschattingsfout maakt hoeveel zorg en mantelzorg er elke dag geleverd wordt in Nederland aan 60+-ers. Daar is niet tegenaan te testen. Bovendien is een test een maatregel uit het hele arsenaal die besmettingen terugdringt, maar geen 100% verdedigingslinie, zeker sneltesten niet (vraag maar aan het witte huis in de US).

Bovendien staat die zorg al jaren gigantisch onder druk, dus de illusie dat je dat wel even kunt doen met maar 10% (huidige schatting van percentage dat coronainfectie heeft doorgemaakt) van de huidige capaciteit, aangevuld met een paar geteste medewerkers is net zo lachwekkend als de hyperbool die ik zojuist geschetst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadow_Agent schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Het grote probleem is dat wanneer een ondernemer een boete krijgt hij vervolgens huiliehuilie gaat doen op Facebook, dit wordt opgepikt door AD.nl en de arme zielige ondernemer zn verhaal mag doen waar de populistische volksvertegenwoordigers weer een graantje van mee willen pikken, er een "discussie": komt bij Jinek waarom het toch zo zwaar bestraft wordt want <insert één of andere kulreden> en men vervolgens helemaal niet meer durft te handhaven.

Stel je eens voor dat elke winkeldief dat zou doen, dan is de "sterke arm" ineens niet meer zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
https://www.rtlnieuws.nl/...vens-experts-tweede-kamer

Demonstraties incoming!!

Wel rare gedachte ergens, vooral omdat de overheid de laatste jaren wel heeft laten zien hoe goed ze omgaan met gegevens, zoiets als dit kan nooit met de AVG wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
[...]

Ik zou het ook niet onredelijk vinden als ondernemers bij flagrante en moedwillige schendingen van de corona-regels gekort worden op de NOW en andere overheidssteun. Niet tegelijktertijd het probleem groter maken en compensatie krijgen voor datzelfde probleem zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FabianGTI schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:37:

Demonstraties incoming!!

Wel rare gedachte ergens, vooral omdat de overheid de laatste jaren wel heeft laten zien hoe goed ze omgaan met gegevens, zoiets als dit kan nooit met de AVG wet
Dit is uberhaupt geen verrassing toch? Niets beters dan een crisis of een andere groot kwaad om meer - tijdelijke - rechten te krijgen waar ze vervolgens onvoldoende transparantie over geven. Ben uberhaupt benieuwd hoe ze "geanonimiseerde locatiegegevens" voor zich zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Napo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Dit is uberhaupt geen verrassing toch? Niets beters dan een crisis of een andere groot kwaad om meer - tijdelijke - rechten te krijgen waar ze vervolgens onvoldoende transparantie over geven. Ben uberhaupt benieuwd hoe ze "geanonimiseerde locatiegegevens" voor zich zien.
Kwestie van even een update pushen voor die corona-app en alle puzzelstukjes liggen op hun plaats. Is die verplichte quarantaine ineens ook niet meer zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Demonstraties incoming!!

Was vanmorgen overigens wel een aardige discussie op dit vlak, in de kamercommissie:

https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2020A04022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Inderdaad, het poldermodel breekt ons steeds verder op.

Misschien dat bodycams een verschil gaan maken op den duur. Maar dan krijg je weer allerlei AVG gepruttel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Verdubbelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelijk een lesje exponentiele groei ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mogen ze wat mij betreft met snelheidsboetes ook doen, repeat offenders betekent gewoon meer lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Napo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Data kan nuttig zijn of anoniem, nooit allebei.

Als we nog 100 miljard en duizenden levens willen opofferen aan privacy moeten we dat vooral doen. Maar dan ook nooit naar Staphorst wijzen omdat ze hun geloof belangrijker vinden dan al het andere.

edit: Daar gaat de eerste grote speler weg uit dit land dat er een teringzooi van maakt: https://www.nu.nl/auto/60...reekt-van-harde-klap.html

[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 15-10-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021

Demonstraties incoming!!

Het probleem is dat veel mensen het groter plaatje niet willen zien. En dit is ook met de huidige pandemie zo. Veel mensen nemen het niet serieus genoeg.

Elke keer leveren we een stukje vrijheid in. De grens tussen privacy en je gegevens vervaagt steeds meer. Dat merk je nu al in de advertentie boeren en op basis van profiling gepersonaliseerde reclame kan worden aangeboden.

Ik denk dat er geen protesten komen. En als die wel komen dan zal het minimaal zijn. De gemiddelde Nederlander heeft een grote mond, denkt allemaal zelf wel beter te weten maar beweegt niet uit zichzelf. En dat zie je bijvoorbeeld ook terug met de mondkapjes advies, eigen verantwoordelijkheid en denken aan je medemens. Een grote groep doet het wel maar er zijn ook talloze groepen die zich er niets van aan trekken. Waarbij cultuur en traditie ook een rol kunnen spelen. Maar ook geloofsovertuiging en de nieuwe regels kunnen knellend werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50

Demonstraties incoming!!

Ik ben normaal gesproken de grootste voorstander van privacy, maar de AVG heeft nul rekening gehouden met een noodsituatie (hoewel we technisch gezien de noodtoestand niet hebben afgekondigd) als deze.

Locatiedata is een heel logisch middel om te gebruiken tijdens een pandemie, uiteraard moeten hier wel zeer strenge voorwaarden aan hangen. Bijvoorbeeld alleen door GGD's/artsen in te zien voor een duidelijk afgekaderd termijn. Dat zie je in sommige andere landen en dat werkt erg goed, maar dat is ook afhankelijk van de communicatie. In Hong Kong zie je dus heel nauwkeurig in welke gebouwen er besmettingen zijn (hier is het op stadsniveau). In Taiwan laten ze in elk nieuwsbericht over een nieuwe besmetting(daar tellen ze ze nog individueel :+ ) weten met hoeveel mensen diegene contact heeft gehad en hoeveel er daarvan zijn/worden getest met de uitslag. Voor quarantaines wordt het ook ingezet.

Blind schermen met de AVG is niet handig, alleen moeten we er hier uiteraard goed op letten hoe dat eventueel wordt ingezet, want het kan inderdaad heel fout gebruikt worden en daar zie ik de overheid ook voor aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Gelijk een lesje exponentiele groei ;)
Verdorie, betrapt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Data kan nuttig zijn of anoniem, nooit allebei.

Als we nog 100 miljard en duizenden levens willen opofferen aan privacy moeten we dat vooral doen. Maar dan ook nooit naar Staphorst wijzen omdat ze hun geloof belangrijker vinden dan al het andere.
Het gaat er niet om of die data nu nuttig is, maar vooral de mogelijkheid om in de toekomst nog meer met óf die data, óf die infrastructuur te kunnen doen.

Dit is uranium verrijken voor vreedzame doeleinden waar je over 5 jaar ook "toevallig" atoombommen mee kan maken.

Geef mij maar liever een keiharde lockdown dan dat de locatiedata van mijn telefoon ongevraagd, dag en nacht, opgeslagen worden bij een overheidsdienst.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 15-10-2020 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Het gaat er niet om of die data nu nuttig is, maar vooral de mogelijkheid om in de toekomst nog meer met óf die data, óf die infrastructuur te kunnen doen.

Dit is uranium verrijken voor vreedzame doeleinden waar je over 5 jaar ook "toevallig" atoombommen mee kan maken.

Geef mij maar liever een keiharde lockdown dan dat de locatiedata van mijn telefoon ongevraagd, dag en nacht, opgeslagen worden bij een overheidsdienst.
Als je jezelf een keiharde lockdown oplegt is er niks aan lokatiedata voor je behalve je adres dat de overheid toch al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Als je jezelf een keiharde lockdown oplegt is er niks aan lokatiedata voor je behalve je adres dat de overheid toch al heeft.
Dat zou ik voor een paar weken ook niet erg vinden, maar mijn werkgever heeft daar een andere mening over. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Corona blijkt helemaal niet besmettelijk te zijn, als ik althans smoove in 'nieuws: RIVM zet nieuwe Infectieradar online om aantal mensen met ... mag geloven.

Waar maken we dan ons druk om, waarom nemen we allerlei maatregelen???

Echt, waarom lopen dit soort types nog vrij rond? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online

Demonstraties incoming!!

Het meest wrange is dat juist de wappies die hier zo tegen ageren dit zelf veroorzaken. Als iedereen gewoon geluisterd had en de maatregelen opgevolgd dan zaten we niet in deze situatie.

Het doet mij denken aan wat je altijd hoort over de brandweer, dat de grootste pyromanen juist bij de brandweer zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:12
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:53:
Corona blijkt helemaal niet besmettelijk te zijn, als ik althans smoove in 'nieuws: RIVM zet nieuwe Infectieradar online om aantal mensen met ... mag geloven.

En de studie die hij aanhaalt gaat over mensen die geen symptonen hebben. Dus hij generaliseert een sample over twee compleet verschillende populaties... Lekker kort door de bocht (tm) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Interessant artikel over het LCH (Landelijk Consortium Hulpmiddelen), over het verkrijgen van de hulpmiddelen. Daar is nog best een hoop onzichtbaar achter de schermen gebeurd en gedaan...

[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 15-10-2020 14:00 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
[...]

Zijn er trouwens nog geen doodsbedreigingen ( :r ) geuit? Of wordt dat altijd gedaan door hetzelfde volk als daar aanwezig was? (geen serieuze vraag, viel me gewoon op)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:53:

Maar we weten toch ook nog niet of we het coronavirus kunnen infecteren met iets? We weten wel dat het ons kan infecteren. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:57:
Interessant artikel over het LCH (Landelijk Consortium Hulpmiddelen), over het verkrijgen van de hulpmiddelen. Daar is nog best een hoop onzichtbaar achter de schermen gebeurd en gedaan...
Mooi artikel inderdaad. Luchtbrug van 280 vliegtuigen. Uiteindelijk boten onderweg.
Om de schaal aan te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm8HqqIHl9PCHiXkeUwNJX_60eU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w1aSp39UuslAdJnvxId8tzsb.png?f=fotoalbum_large
Van der Kolk: ‘Ook hebben we een raming opgesteld van hoeveel hulpmiddelen we nodig zouden hebben. Dat waren er nogal wat. En dus was er ook veel geld nodig: 2 miljoen voor operatiekosten en 20 miljoen voor een oorlogskas voor snelle deals (met hoog risico), en 200 miljoen om alles in te kopen wat we nodig hadden.’ Hij lacht: ‘Die 200 is uiteindelijk een miljard geworden, verder klopte het. We zijn veel meer gaan inkopen dan we werkelijk nodig hadden, ook om een ijzeren voorraad voor de toekomst aan te leggen.’
Er wordt m.i. ook antwoord gegeven op de vraag waarom je een nationale luchtvaartmaatschappij wel kunt gebruiken:
Snel schakelen
Toen de coronacrisis escaleerde, was het echter niet altijd eenvoudig de gevulde vliegtuigen te laten vertrekken uit China. ‘Je bent natuurlijk niet de enige die op dat moment hulpmiddelen uit China wil halen,’ zegt Bosch. ‘KLM heeft weliswaar een vaste terminal in Shanghai, maar de druk op die terminal werd na verloop van tijd ontzettend groot. Je zou zeggen dat hulpmiddelen automatisch voorrang krijgen, maar dat was niet altijd het geval: je moet als land wel op de voorrangslijst staan. Daar heb je politieke support voor nodig. Daarom hebben we samen met KLM, de ambassades en het ministerie een brief opgesteld met de boodschap dat we steun nodig hadden om onze middelen te kunnen blijven verzenden. Met die brief zijn we vervolgens allemaal aan de haal gegaan om voor te leggen aan onze Chinese contacten en de autoriteiten.’
Het team liep ook tegen meer praktische problemen aan. Op een gegeven moment waren er mondkapjesmachines van een formaat dat niet paste in de reguliere vliegtuigen. Van Gessel: ‘Dus dronken we een kop koffie met de lui van KLM, en vroegen we: welk vliegtuig kunnen we nu inzetten, in de meest ideale wereld? Dat bleek een Boeing 747 te zijn, maar die hadden ze net in de mottenballen gelegd, omdat Air France die toestellen onlangs had uitgefaseerd. Dus werd door de minister snel een formeel verzoek gedaan aan Pieter Elbers, CEO van KLM, om dat te heroverwegen. En wat denk je? Een paar dagen later staan er drie van die Boeings voor ons klaar.’
Van Gessel ziet de organische en snelle werkwijze als dé verklaring voor de slagkracht en het succes van het LCH. ‘Binnen het LCH is er geen sprake van ego’s, bureaucratische onzin of managers zonder inhoudelijke kennis. Mensen hebben een rol op basis van hun specifieke kennis en expertise. Dat werkt in een crisissituatie veel efficiënter en sneller.’
tevens:

Stijging van de besmettingen lijkt er een beetje af te buigen nu. Opnamen lopen (niet onverwacht) nog door.

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Het doet mij denken aan wat je altijd hoort over de brandweer, dat de grootste pyromanen juist bij de brandweer zitten.
Correct :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

+7800 gevallen. Die trendbreuk gebeurt nog niet.. Kunnen we de maatregelen van 28 september definitief als veel te weinig beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:11:

Stijging van de besmettingen lijkt er een beetje af te buigen nu. Opnamen lopen (niet onverwacht) nog door.
Toch weer wat meer dan gehoopt. Maar niet een heftige zoals we eerder hebben gezien.

Deze plaatjes zijn ook wel belangrijk vind ik:
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096
https://twitter.com/Yoric...16715017383931906/photo/1

Ben benieuwd of het "plateau" van 5000-6000 zich daarin doorzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 15-10-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Laten we het opschalen van de GGD niet vergeten wat gebeurt as we speak. Als het enigszins stabiliseert met meer testen, is dat meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Als de GGD de hoeveelheid positieve testen doorgeeft, kunnen ze toch ook de hoeveelheid totale testen doorgeven die corresponderen met die positieven die ze doorgeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
11 oktober: 6378
12 oktober: 6854 (+476)
13 oktober: 7393 (+539)
14 oktober: 7287 (-106)
15 oktober: 7791 (+504)

Je kan wel degelijk spreken van enige stabilisatie. De cijfers groeien vrij constant zoals je hierboven kunt zien. In dat opzicht hebben de maatregelen van eind september echt wel iets bijgedragen. Helaas was het te weinig / te licht om het om te laten slaan. Maar het remt allemaal wel af. En als je dan, zoals @Mr.Joker terecht opmerkt, meeneemt dat het aantal testen stijgt en we nog steeds een (kleine) achterstand hebben dan denk ik dat we wel mogen zeggen dat er enig licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:30:

Je kan wel degelijk spreken van enige stabilisatie. De cijfers groeien vrij constant zoals je hierboven kunt zien. In dat opzicht hebben de maatregelen van eind september echt wel iets bijgedragen. Helaas was het te weinig / te licht om het om te laten slaan. Maar het remt allemaal wel af. En als je dan, zoals @Mr.Joker terecht opmerkt, meeneemt dat het aantal testen stijgt en we nog steeds een (kleine) achterstand hebben dan denk ik dat we wel mogen zeggen dat er enig licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn.
Ik heb ook het idee dat we er nu op tijd bij zijn en we in de loop van 2 weken een trend naar beneden gaan zien. Liever dat 6 weken vol houden zodat mensen weer op familiebezoek kunnen met kerst en oudjaar omdat je weer genoeg ruimte hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Wat we ook niet moeten vergeten is de snelheid van de eerste golf in de ziekenhuizen. Dat ging over een halve maand tot maand, toen zat het aan de top van bezetting.
Deze tweede golf verloopt toch veel geleidelijker. In 1,5 maand stijging nog niet op de helft van totale bezetting in de piek van eerste golf.
Dat komt denk ik vooral door de basis maatregelen die er gewoon waren (ook al volgt niet iedereen die op) en doordat er geen grote evenementen etc. zijn.
Mede daarom denk ik dat de snelheid van eerste golf bijna niet meer mogeljk is.

Alleen een beetje jammer dat er nu niet eerder ingegrepen is (wat eigenlijk voor heel Europa geldt).

bron: https://stichting-nice.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 15-10-2020 14:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Plenkske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:32:
Wat we ook niet moeten vergeten is de snelheid van de eerste golf in de ziekenhuizen. Dat ging over een halve maand tot maand, toen zat het aan de top van bezetting.
Deze tweede golf verloopt toch veel geleidelijker. In 1,5 maand stijging nog niet op de helft van totale bezetting in de piek van eerste golf.
Dat komt denk ik vooral door de basis maatregelen die er gewoon waren (ook al volgt niet iedereen die op) en doordat er geen grote evenementen etc. zijn.

Alleen een beetje jammer dat er nu niet eerder ingegrepen is (wat eigenlijk voor heel Europa geldt).

bron: https://stichting-nice.nl/
Ik heb de afgelopen weken behoorlijk geageerd tegen de overheid. Maar ik ben ook iemand die dingen achter zich kan en wil laten.

Ik denk dat de overheid nu de goede richting in is geslagen, ik verwacht dat we op korte termijn nu wel een positief effect gaan zien. Dat zal nog niet voor woensdag zijn denk ik, maar daarna denk ik dat we langzaam naar beneden gaan springen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb ook het idee dat we er nu op tijd bij zijn en we in de loop van 2 weken een trend naar beneden gaan zien. Liever dat 6 weken vol houden zodat mensen weer op familiebezoek kunnen met kerst en oudjaar omdat je weer genoeg ruimte hebt.
Ik weet niet of een deel van de reguliere zorg afschalen en horeca dicht onder 'op tijd bijzijn' moet scharen.

De 7-daagse gemiddeldes zitten nog dik in de 40%-groei:

Pas als we die 40%-groei naar beneden hebben weten om te buigen én het aantal besmettingen neemt weer een minder risicovol aantal aan. Zolang er nog groei is duurt dat moment ook alleen maar langer.

Het is iets minder erg dan eerst, maar ik zou niet teveel hopen op kerst en oud/nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Het is iets minder erg dan eerst, maar ik zou niet teveel hopen op kerst en oud/nieuw.
Ik ben juist heel erg bang dat het uit de hand gaat lopen met thuisfeestjes als mensen de boodschap gaan krijgen "geen kerst en oud en nieuw". Dat de horeca misschien dan niet open is is dan jammer, maar als mensen geen thuisbezoek kunnen houden met kerst, ga je denk ik echt problemen krijgen.

Dat is geen luxe maar noodzaak. Het Offerfeest is ook niet gewoon zo maar even geschrapt.

Maar wat beschouw je zelf dan als 'er op tijd bij zijn'? Deze maatregelen zijn genomen omdat de eerdere maatregelen, geen effect hadden.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 15-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Jovatov schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:41:
De 7-daagse gemiddeldes zitten nog dik in de 40%-groei:

[Twitter]

Pas als we die 40%-groei naar beneden hebben weten om te buigen én het aantal besmettingen neemt weer een minder risicovol aantal aan. Zolang er nog groei is duurt dat moment ook alleen maar langer.
De komende twee weken zeggen de cijfers nog niets. Je hebt minstens 2-2,5 week nodig om resultaat te zien. Als we nu al resultaat zien dan komt het door de eerder genomen maatregelen van twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

There we go....
De eerste coronapatiënten worden vrijdag of zaterdag overgeplaatst naar Duitsland. Dat zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, donderdagmiddag.

"We staan op het punt om Duitse collega's te vragen om de eerste patiënten te ontvangen", aldus Kuipers.

De patiënten worden verplaatst met een ambulance, mobiele intensive care-unit (micu) of helikopter. "Zoals we dat tijdens de eerste golf ook gedaan hebben", legt Kuipers uit.

"We houden de Duitse collega's al iedere dag op de hoogte en hebben telkens gezegd: het is nu nog niet nodig, maar misschien over een week", vertelt Kuipers. "Nu hebben we gezegd dat we binnen 24 of 48 uur de eerste patiënt verwachten over te plaatsen."

Duitsland had al eerder toegezegd Nederland opnieuw te willen helpen als de capaciteit in de Nederlandse ziekenhuizen niet toereikend zou zijn.

Tijdens de eerste golf van het coronavirus werden ook al patiënten overgeplaatst. Sinds begin juni lagen er geen Nederlanders met COVID-19 meer in Duitse ziekenhuizen.
Bron: Eerste coronapatiënten binnen twee dagen weer naar Duitsland overgeplaatst

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Kerst en oud/nieuw heb je deels zelf in de hand.
Als je de mogelijkheid hebt ga je de weken ervoor zelf zoveel als mogelijk in lockdown met degene waar je kerst en oud/nieuw mee viert.

Ja, dan is het inderdaad wel alleen thuis vieren. Maar volgens mij doet een deel dat vrijwel altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
ik was gisteren wat hoopvoller dan vandaag eerlijk gezegd; Ik had de hoop dat we door 28/09 iets onder de R=1 uit zouden zijn gekomen, dus met de maatregelen van deze week richting R = 0,5-0,7 zouden zakken. Dat zou een afname van 60%-80% per 2 weken zijn geweest; Maar op basis van deze getallen denk ik dat we afgelopen weken toch nog wel echt boven de 1 zaten en nu dus eerder naar 0,8-0,9 zakken; Dan zak je per 2 weken 20-40%;
Wil je van de ca. 7.500 per dag nu weer terug naar onder de 100 dan heb je met een R van 0,6 maar 6 á 7 weken nodig en met een R van 0,9 zit je dan nog rond de 4.000 besmettingen per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ik ben redelijk op de hoogte van de cijfers en de drukte. Maar ik kan dit werkelijk niet plaatsen? Ja het is druk in onze ziekenhuizen en ja er is reguliere zorg afgeschaald. Maar de huidige situatie lijkt in niets op die van maart/april?

Misschien mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik ben redelijk op de hoogte van de cijfers en de drukte. Maar ik kan dit werkelijk niet plaatsen? Ja het is druk in onze ziekenhuizen en ja er is reguliere zorg afgeschaald. Maar de huidige situatie lijkt in niets op die van maart/april?

Misschien mis ik iets?
Nou, precies dat dus. Er is nu gezegd dat de reguliere zorg zoveel mogelijk moet doorgaan. Dus zul je de COVID patienten moeten lozen. SEH's die de deuren moeten sluiten zijn al langs geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Misschien mis ik iets?
Beter voorkomen dan zometeen in alle paniek weer moeten verhuizen? De mogelijkheid is er nu, beter gebruik van maken wellicht?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
[...]

Misschien mis ik iets?
Staat in het artikel. Verplaatsen naar Duitsland is lastiger (soms helicopter, lange reistijd met de ambulance (mobile ICU)). Dus max 10 per dag. Als je begint als het laatste bed vergeven is, dan loop je wellicht niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Misschien mis ik iets?
Ja, je mist dat in maart vrijwel alle niet-corona gerelateerde en niet-spoedeisende zorg al heel snel werd afgeschaald. De intentie is nu om dat zoveel mogelijk te voorkomen.

Dat personeel dat toen op corona-zorg werd ingezet is er nu dus niet meer, omdat die zich met de reguliere zorg bezig blijven houden.

En het zou me ook niet verbazen als een deel van het zorgpersoneel ook niet zulke enorme lange dagen meer wil maken, nu ze door de ovehreid zo schandalig behandeld zijn (met sommigen wel, en sommigen geen bonus bijvoorbeeld). Dat kost dus nóg meer capaciteit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:30:

Heb je ook de percentages positief? Want met het opschalen van aantallen testen vind je ook meer mensen natuurlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Heb je ook de percentages positief? Want met het opschalen van aantallen testen vind je ook meer mensen natuurlijk.
Die komen maandag pas weer helaas. Maar zouden momenteel inderdaad per week weer moeten oplopen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Nou, precies dat dus. Er is nu gezegd dat de reguliere zorg zoveel mogelijk moet doorgaan. Dus zul je de COVID patienten moeten lozen. SEH's die de deuren moeten sluiten zijn al langs geweest.
Verhuizingen naar het buitenland hebben nogal een impact. We zitten nog lang niet op het niveau van maart/april qua opnames.

Het zal wel aan mij liggen en een voorzorgsmaatregel zijn zoals genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ebayzo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Beter voorkomen dan zometeen in alle paniek weer moeten verhuizen? De mogelijkheid is er nu, beter gebruik van maken wellicht?
Dat klinkt als de enige plausibele verklaring. Het ligt ongetwijfeld aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Die verhuizingen zorgen ook voor druk op de ambulances. Een ambulance die naar Duitsland gaat rijden ben je zo een dag kwijt en kan je dus niet in Nederland gebruiken. Dat zorgt weer voor extra druk op de overige ambulances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
__fred__ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Staat in het artikel. Verplaatsen naar Duitsland is lastiger (soms helicopter, lange reistijd met de ambulance (mobile ICU)). Dus max 10 per dag. Als je begint als het laatste bed vergeven is, dan loop je wellicht niet meer in.
Dat snap ik. Maar we zijn toch nog lang niet op het punt dat we het over het laatste bed hebben? We zitten nu ongeveer op de helft van de bezetting van de eerste golf.

Het zal wel voorzorg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Het aantal testen, en dus percentage positief, wordt pas op dinsdag bekend gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 15-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Dat snap ik. Maar we zijn toch nog lang niet op het punt dat we het over het laatste bed hebben? We zitten nu ongeveer op de helft van de bezetting van de eerste golf.

Het zal wel voorzorg zijn.
Als je pas gaat beginnen zodra er nog maar enkele tientallen bedden vrij zijn, ben je véél en véél te laat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:57:
Die verhuizingen zorgen ook voor druk op de ambulances. Een ambulance die naar Duitsland gaat rijden ben je zo een dag kwijt en kan je dus niet in Nederland gebruiken. Dat zorgt weer voor extra druk op de overige ambulances.
Ligt er natuurlijk ook aan uit welk gebied ze moeten komen. Als je een patiënt uit Heerlen naar Aken verplaatst dan ben je binnen 2 uur weer terug inzetbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Verhuizingen naar het buitenland hebben nogal een impact. We zitten nog lang niet op het niveau van maart/april qua opnames.

Het zal wel aan mij liggen en een voorzorgsmaatregel zijn zoals genoemd.
Nouja, blijkbaar lagen er in sommige ziekenhuizen al mensen op de SEH te overnachten omdat de reguliere bedden vol waren, aldus Gommers bij Op1.

https://nos.nl/artikel/23...-arts-tegen-de-borst.html

In maart hebben ze echt extreem afgeschaald. Hielp ook niet dat in de totale bezetting eigenlijk hoofdzakelijk naar Covid patienten vs IC bedden is gekeken. Terwijl ook de andere zaken (ongelukken, hartfalen etc) nog gewoon doorliepen en weggewerkt zijn. Dat is reguliere zorg die je niet af kunt schalen.
Pagina: 1 ... 157 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic