Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.327 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:04
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Als je pas gaat beginnen zodra er nog maar enkele tientallen bedden vrij zijn, ben je véél en véél te laat.
Dat snap ik. Maar we hebben het nu over 1300 bedden vrij. En de 2600 van de eerste golf lag het ook nog niet volledig vol. Dat is toch wel iets meer dan enkele tientallen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Nouja, blijkbaar lagen er in sommige ziekenhuizen al mensen op de SEH te overnachten omdat de reguliere bedden vol waren, aldus Gommers bij Op1.

https://nos.nl/artikel/23...-arts-tegen-de-borst.html

In maart hebben ze echt extreem afgeschaald. Hielp ook niet dat in de totale bezetting eigenlijk hoofdzakelijk naar Covid patienten vs IC bedden is gekeken. Terwijl ook de andere zaken (ongelukken, hartfalen etc) nog gewoon doorliepen en weggewerkt zijn. Dat is reguliere zorg die je niet af kunt schalen.
Daarom vallen die zaken toch niet onder reguliere zorg?

Maar goed, zoals gezegd, blijkbaar is het voorzorg en ben ik niet voldoende op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:01
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Je kan je rekenmachine opstarten en dit berekenen?

Het aantal testen wordt pas op dinsdag bekend gemaakt.
Op basis van een google zoekopdracht kwam ik bij deze:
https://www.nu.nl/coronav...g-af-te-kunnen-nemen.html

Daar geven ze aan dat er afgelopen maandag 12 oktober zo'n 42.800 tests zijn uitgevoerd.
Laten we even uitgaan van 44.000 gemiddeld per dag deze week. Vorige week was het 40.000 met een percentage positief van 13.8 %

Als we deze week gemiddeld 7.300 besmettingen per dag hebben(dat is het nu maandag-donderdag) met 44.000 testen per dag, dan is het percentage positief 16.5 %

disclaimer: veel schattingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Daar geven ze aan dat er afgelopen maandag 12 oktober zo'n 42.800 tests zijn uitgevoerd.
Laten we even uitgaan van 44.000 gemiddeld per dag deze week. Vorige week was het 40.000 met een percentage positief van 13.8 %

Als we deze week gemiddeld 7.300 besmettingen per dag hebben(dat is het nu maandag-donderdag) met 44.000 testen per dag, dan is het percentage positief 16.5 %
Ze zouden opschalen richting de 50.000+ per dag deze week toch?, dus zal dan dus tussen de 14,6 en 16,5 liggen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Plenkske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Ik dacht ze deze week de 56k zouden aantikken in tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
YakuzA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Ze zouden opschalen richting de 50.000+ per dag deze week toch?, dus zal dan dus tussen de 14,6 en 16,5 liggen?
Mr.Joker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Ik dacht ze deze week de 56k zouden aantikken in tests?
Ik zeg toch schattingen. Dikgedrukt zelfs.
Ja ze willen opschalen maar wie zegt dat ze het halen ? Gaan we zien dinsdag.

Stel het zou gemiddeld 50.000 per dag zijn dan krijg je zo'n 14,5 %

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 15-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:30:
11 oktober: 6378
12 oktober: 6854 (+476)
13 oktober: 7393 (+539)
14 oktober: 7287 (-106)
15 oktober: 7791 (+504)

Je kan wel degelijk spreken van enige stabilisatie. De cijfers groeien vrij constant zoals je hierboven kunt zien. In dat opzicht hebben de maatregelen van eind september echt wel iets bijgedragen. Helaas was het te weinig / te licht om het om te laten slaan. Maar het remt allemaal wel af. En als je dan, zoals @Mr.Joker terecht opmerkt, meeneemt dat het aantal testen stijgt en we nog steeds een (kleine) achterstand hebben dan denk ik dat we wel mogen zeggen dat er enig licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn.
Afremmen is het omlaag brengen van het aantal besmettingen per dag.

Anders ben je in de auto aan het afremmen als je eerst van 40km/h naar 100km/h gaat en daarna van 100km/h naar 120km/h gaat of als je daarna op 120k/h blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ja het is nog niet overtuigend, flatten the curve of zelfs het zakken is nog niet aan de gang.
De stijging is wellicht iets minder, er wordt wellicht wat meer getest.

Maar het moet wel echt meerdere dagen achter elkaar lagere cijfers of gelijke cijfers geven.
De laatste weken is het wel vaker een 2 dagen hetzelfde en dan ineens weer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Daarom vallen die zaken toch niet onder reguliere zorg?

Maar goed, zoals gezegd, blijkbaar is het voorzorg en ben ik niet voldoende op de hoogte.
Denk je dat je een patient die een OK heeft gehad makkelijk naast een COVID-19 patient op de IC kunt leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Anders ben je in de auto aan het afremmen als je eerst van 40km/h naar 100km/h gaat en daarna van 100km/h naar 120km/h gaat of als je daarna op 120k/h blijft zitten.
Met bonus dat de auto ontploft als-ie 200km/uur gaat ;)

Ja, de toename lijkt niet meer exponentieel te zijn, maar er is nog wel sprake van een toename.

Het is niet dat er elke dat 500 patiënten bijkomen, maar elke dag komt het aantal van gisteren plus 500 erbij. Op dit tempo zitten we over een paar dagen op 10k besmettingen erbij. Per dag. Nog een keer: Elke dag. Dat zijn enorme aantallen.

De ziekenhuizen blijven zo gestaag vollopen en daar is de rek op een gegeven moment uit.
Nu begint het al te piepen en te kraken (zie gelsoten SEH's, bijv), dat wordt alleen maar meer. Het is nu wachten op de schrijnende verhalen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06

gws24

Thinking is hard!

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Dat snap ik. Maar we hebben het nu over 1300 bedden vrij. En de 2600 van de eerste golf lag het ook nog niet volledig vol. Dat is toch wel iets meer dan enkele tientallen?
Volgens mij maak je de denkfout dat die 1300 bedden vrij zijn. Die zijn niet vrij maar liggen voor een groot gedeelte vol met mensen in de reguliere planbare zorg. De enige manier om weer die 2600 te halen is om de reguliere zorg nog verder af te schalen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En er is achterstand in de labs. Geen idee of die weggewerkt is (in dat geval meer uitslagen dan tests dus ook meer positieve uitslagen) Anders zitten er nog altijd uitslagen van een week of langer geleden tussen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ik ben hoopvol over de groepsimmuniteit. 20000 positieven totaal nu in Amsterdam ? Dus een op de 50 bewoners heeft COVID gehad sinds maart ?

Neemt niet weg dat 1000/dag bizare scores zijn. Wat doen ze daar in hemelsnaam ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
gws24 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
Volgens mij maak je de denkfout dat die 1300 bedden vrij zijn. Die zijn niet vrij maar liggen voor een groot gedeelte vol met mensen in de reguliere planbare zorg. De enige manier om weer die 2600 te halen is om de reguliere zorg nog verder af te schalen.
En minder personeel per bed, deden ze in maart/april ook.

Van mij morgen ze speciale COVID ziekenhuizen gaan inrichten zoals in China begin dit jaar, om die patienten weg te houden van de reguliere zorg. Vraag alleen is waar je het personeel vandaag haalt. Leger ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
loekf2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:26:
Ik ben hoopvol over de groepsimmuniteit. 20000 positieven totaal nu in Amsterdam ? Dus een op de 50 bewoners heeft COVID gehad sinds maart ?

Neemt niet weg dat 1000/dag bizare scores zijn. Wat doen ze daar in hemelsnaam ?
Groepsimuniteit, bestaat dat wel? Gezien de verhalen over herbesmetting. Misschien ben je even redelijk immune maar lang duurt het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
loekf2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Van mij morgen ze speciale COVID ziekenhuizen gaan inrichten zoals in China begin dit jaar, om die patienten weg te houden van de reguliere zorg. Vraag alleen is waar je het personeel vandaag haalt. Leger ?
Denk niet dat ons leger zo groot is dat er veel arten en verpleegkundige rond lopen om hele ziekenhuizen te bemannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dracula schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Groepsimuniteit, bestaat dat wel? Gezien de verhalen over herbesmetting. Misschien ben je even redelijk immune maar lang duurt het waarschijnlijk niet.
Was ook niet serieus bedoelt. Er zijn verschillende theorien. Bij normale verkoudheid of de andere corona varianten vind je ook al snel geen anti-lichamen meer terug. Echter je afweer kan nog wel de "template" voor de anti-lichamen ergens opgeslagen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]
En het zijn geen 1300 bedden meer ook. Als je ziet dat er ook veel uitval en onwil is bij het personeel inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Leger gebeurd al in UMCU, daar hebben ze een covid afdeling met personeel uit het leger. Alle patienten uit de regio worden daar naar toe overgeplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Daar zijn ze ook mee bezig, zie bijv:
In de ziekenhuizen van ZGT in Almelo en Hengelo worden alleen nog coronapatiënten opgenomen. Het is een tijdelijke maatregel, meldt het ziekenhuis, vanwege de snelle toestroom van coronapatiënten van de afgelopen dagen.
En ook:
Defensie gaat het Universitair Medisch Centrum Utrecht ondersteunen met zo'n honderd militaire zorgmedewerkers. Het gaat om artsen, militair verpleegkundigen en coördinerend personeel. Zij worden ingezet om zorg te bieden aan coronapatiënten. Het ministerie van Volksgezondheid had daar om gevraagd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dracula schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Denk niet dat ons leger zo groot is dat er veel arten en verpleegkundige rond lopen om hele ziekenhuizen te bemannen.
Denk het ook niet. In de 1e golf werd Defensie ook ingeschakeld door burger-ziekenhuizen in het hele land. Toen hebben ze 20 Defensie-artsen en 90 Defensie-verpleegdkundigen ingezet, zie https://www.rijksoverheid...n-aan-de-slag-in-het-land

Ik weet niet hoeveel medisch personeel Defensie in totala heeft, maar volgens mij is dat al een heel groot deel van het totale aantal.

Denk niet dat je daar een heel ziekenhuis mee kunt uitrusten nee...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Zou ideaal zijn maar het personeel is er gewoon niet ook niet bij het leger. Kuypers gaf dat ook aan dinsdag in de briefing.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Denk het ook niet. In de 1e golf werd Defensie ook ingeschakeld door burger-ziekenhuizen in het hele land. Toen hebben ze 20 Defensie-artsen en 90 Defensie-verpleegdkundigen ingezet, zie https://www.rijksoverheid...n-aan-de-slag-in-het-land

Ik weet niet hoeveel medisch personeel Defensie in totala heeft, maar volgens mij is dat al een heel groot deel van het totale aantal.

Denk niet dat je daar een heel ziekenhuis mee kunt uitrusten nee...
Ging toen ook om in bepaalde instellingen wat discispline bij te brengen. Ziekenhuizen en tehuizen waren (zijn) absoluut niet gewend om efficient, strak en routine matig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Denk je dat je een patient die een OK heeft gehad makkelijk naast een COVID-19 patient op de IC kunt leggen?
Nee, heb ik dat ergens gesuggereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
We hebben om en nabij de 40.000 ziekenhuisbedden in Nederland. Dus met die 2600 zitten we toch ook nog niet zo heel hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Nee, heb ik dat ergens gesuggereerd?
Indirect wel door te noemen dat dit voorzorg is....ooit logistiek een IC gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

We hebben om en nabij de 40.000 ziekenhuisbedden in Nederland. Dus met die 2600 zitten we toch ook nog niet zo heel hoog?
Alleen hebben ziekenhuizen meerdere afdelingen. Die dus zoveel mogelijk moeten blijven draaien.

Tenzij je corona patienten gewoon tussen de kankerpatienten, cardiologie-patienten, long-patienten etc wil leggen en zo nog even wat meer coronabesmettingen wil realiseren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Heb je gisteren de briefing van Kuipers gezien, waarin hij uitlegde hoe het zit met de aantallen ziekenhuisbedden?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Van die 40.000 zijn er maar iets van 13.000 geschikt voor een volwassenen (het grootste deel van covid19 patiënten).
Wat is de rest dan hoor ik je denken:
- bedden voor baby's
- couveuses
- bedden voor kinderen
- bedden voor specifieke behandelingen
- etc. etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Echt serieus....denk je dat je de corona patient op een neonatologie bed kunt leggen?

die 40.000 is alles bijelkaar inclusief een dialyse stoel

Nee we hebben 14.000 bedden in Nederland en 2600 zit er al een COVID patient op

ben je nu hier gewoon aan het trollen, want dit is allemaal info wat de afgelopen 24h de revue is gepasseerd. Dus ga aub eerst even inlezen voor je van alles hier neerzet.

[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 15-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BarôZZa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Als je kijkt naar de stijging voor de genoemde data was dit hoger. Ook stegen we lange tijd dag na dag, terwijl er nu 2 dagen met een lichte daling in korte tijd was. De stijging is iets aan het afremmen. Dat is het enige wat ik gezegd heb.

Afremmen is overigens niet omlaag brengen van het aantal besmettingen. Je kan ook afremmen om te voorkomen dat je sneller gaat. Als jij, om bij je eigen voorbeeld te blijven, bij Luik naar beneden rijdt met je auto met 100 km/u dan kan je of niets doen en onder aan de berg 200 km/u rijden of je kan afremmen zodat je niet boven de 120 km/u komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wokschotel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Heb je gisteren de briefing van Kuipers gezien, waarin hij uitlegde hoe het zit met de aantallen ziekenhuisbedden?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar vandaag net zo druk op de weg als voorgaande dagen.
Ik denk dat de Europese landen nu pas in een crisus terecht gaan komen. Je ziet teveel mensen die er "klaar" mee zijn. Alsof je een keuze hebt om niets te doen.
Laat het maar gebeuren, misschien een les voor de volgende pandemie. Ik heb gelukkig niet gauw medelijden, ben meer van qie niet luisteren wilt..
Aan mijn gezin heeft het niet gelegen al zeg ik het zelf, er is begrip voor de nodige maatregelen. Het begint ook bij de opvoeding. Mijn kinderen zitten niet te feesten, die zijn na 20.00 thuis. Dat kun je kinderachtig vinden, maar dat was vroeger rond mijn 16e niet anders, luister naar je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Alleen hebben ziekenhuizen meerdere afdelingen. Die dus zoveel mogelijk moeten blijven draaien.

Tenzij je corona patienten gewoon tussen de kankerpatienten, cardiologie-patienten, long-patienten etc wil leggen en zo nog even wat meer coronabesmettingen wil realiseren?
Corona patiënten blijven niet voor altijd besmettelijk en kunnen na ongeveer 10 dagen prima tussen andere patiënten gelegd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Corona patiënten blijven niet voor altijd besmettelijk en kunnen na ongeveer 10 dagen prima tussen andere patiënten gelegd worden.
Ik begin me nu écht serieus af te vragen of je wel serieus wil discussieren, of dat je écht simpelweg aan het trollen bent. Ik begin inmiddels te neigen naar de tweede optie....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Van die 40.000 zijn er maar iets van 13.000 geschikt voor een volwassenen (het grootste deel van covid19 patiënten).
Wat is de rest dan hoor ik je denken:
- bedden voor baby's
- couveuses
- bedden voor kinderen
- bedden voor specifieke behandelingen
- etc. etc.
Dan nog is 13.000 een pak meer dan de 2600 in de eerste golf en nog veel meer dan de huidige 1300.

Ik wil het probleem niet bagatelliseren, ik verbaas mij er alleen over dat er nog zoveel ruimte lijkt te zijn terwijl er al gesproken wordt over verplaatsingen naar Duitsland.

Dit is de eerste post met een beetje onderbouwing ipv aanvallen, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Echt serieus....denk je dat je de corona patient op een neonatologie bed kunt leggen?

die 40.000 is alles bijelkaar inclusief een dialyse stoel

Nee we hebben 14.000 bedden in Nederland en 2600 zit er al een COVID patient op
Why not, met een hamer past alles :+

Maar de waarheid ligt natuurlijk wel een beetje in het midden. Een beetje opschalen met gewone verpleegbedden lijkt mij veel eenvoudiger dan met IC bedden (apparatuur, specialistisch personeel) wat in maart het probleem was. Hier hadden de ziekenhuizen natuurlijk best wat meer op kunnen anticiperen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ziek van corona blijft weldegelijk besmettelijk vriend. Geen dokter in de familie? Wat een desinformatie gooit men neer op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Ik begin me nu écht serieus af te vragen of je wel serieus wil discussieren, of dat je écht simpelweg aan het trollen bent. Ik begin inmiddels te neigen naar de tweede optie....
Ik zou niet weten wat er trollen zou zijn aan mijn opmerking.

Ik vind de hele suggestie van mensen door elkaar leggen al te gek voor woorden, ik ben niet diegene die dat ter sprake bracht om mij de grond in proberen te trappen. Als ik dan weerleg dat je niet voor altijd besmet bent, dan ben ik ineens aan het trollen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:50:
Iemand ziek van corona blijft weldegelijk besmettelijk vriend. Geen dokter in de familie? Wat een desinformatie gooit men neer op internet.
Dat, en laten we vooral mensen met een ernstige ziekte als corona gaan leggen tussen patienten die toch al een (zeer) verminderde weerstand hebben door andere ziektes (zoals kanker, longproblemen etc).

What could possibly go wrong with that option???

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik ben redelijk op de hoogte van de cijfers en de drukte. Maar ik kan dit werkelijk niet plaatsen? Ja het is druk in onze ziekenhuizen en ja er is reguliere zorg afgeschaald. Maar de huidige situatie lijkt in niets op die van maart/april?

Misschien mis ik iets?
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Nederland heeft plek voor max 1050 IC patiënten als iedereen op zijn werk verschijnt en niet ziek of op vakantie is, wil je meer dan dat moet je weer tandartsassistentes en psychotherapeuten inzetten in de rest van het ziekenhuis om zo personeel door te schuiven. Dat was echt geen pretje.
Daarnaast zijn er wel mensen ziek, vrij of op vakantie waardoor 1050 niet gehaald wordt, ga maar uit van 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:50:
Hoe komt het dat de cijfers van stichting NICE afwijken van die van de LCPS?

De NICE COVID-19 registratie is op patiëntniveau en heeft een epidemiologisch- en patiëntentraject perspectief. De registratie bevat gegevens over instroom, uitstroom en overplaatsingen van COVID-19 patiënten tussen de IC’s en verpleegafdelingen.

De cijfers uit de NICE registratie worden vaak vergeleken met de cijfers die door LCPS gecommuniceerd worden. Echter, de twee organisaties beschikken over verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerde informatie die door de ROAZ-en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en op de verpleegafdelingen en NICE gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (o.b.v. BSN).

De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en NICE continu wordt verzameld en LCPS op drie vaste momenten van de dag. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Het is raadzaam om eerst te bepalen voor welk doel men de gegevens wenst te gebruiken om vervolgens de juiste bron te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:47:
Het kan aan mij liggen, maar vandaag net zo druk op de weg als voorgaande dagen.
Ik denk dat de Europese landen nu pas in een crisus terecht gaan komen. Je ziet teveel mensen die er "klaar" mee zijn. Alsof je een keuze hebt om niets te doen.
Laat het maar gebeuren, misschien een les voor de volgende pandemie. Ik heb gelukkig niet gauw medelijden, ben meer van qie niet luisteren wilt..
Aan mijn gezin heeft het niet gelegen al zeg ik het zelf, er is begrip voor de nodige maatregelen. Het begint ook bij de opvoeding. Mijn kinderen zitten niet te feesten, die zijn na 20.00 thuis. Dat kun je kinderachtig vinden, maar dat was vroeger rond mijn 16e niet anders, luister naar je ouders.
Of er zijn bij de vorige lockdown meer mensen thuis gebleven die niet thuis konden werken. Genoeg plekken die voorheen preventief gesloten waren en nu wel door draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Dat, en laten we vooral mensen met een ernstige ziekte als corona gaan leggen tussen patienten die toch al een (zeer) verminderde weerstand hebben door andere ziektes (zoals kanker, longproblemen etc).

What could possibly go wrong with that option???
Waarom bedenk je nu zelf dat we patienten die nog actief Corona hebben (dus ziek zijn) tussen andere mensen gaan leggen?

Iemand die Corona heeft gehad, maar nog wel in het ziekenhuis ligt kan prima bij iemand gelegd worden die een gebroken been heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ja, waarom haal je dit aan?

Getallen gaan naar beneden omdat verdachte patienten negatief getest zijn....Niet dat ze eerst postief waren en toen negatief

Je voelt je aangevallen, maar met dit soort onzin kom je niet ver nee....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Onder die 40k bedden valt van alles en nog wat inclusief couveuses, kinderbedden, gynaecologie, dagbehandeling stoelen kanker, dialyse etc die allemaal niet geschikt zijn voor ernstig zieke mensen wat mensen met covid die in het ZH komen zijn. Als je dat er allemaal af haalt zijn er ongeveer 10 tot 11k bedden voor volwassen patienten. Daarom dat er nu met 1300 mensen al ~10% afgeschaald is op de normale zorg.

*dit is even een parafrase van wat Kuypers dinsdag zei dinsdag

Vanaf ongeveer 10:30 minuten in dit debat:
https://debatgemist.tweed...ten/update-coronavirus-10

Iemand van volksgezondheid (geloof ik) gaf ook een presentatie en onderstaande slide geeft aan hoeveel normale zorg al was afgeschaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOV52gF-f3ZDkYsQMIFSn79USfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F7Wpe8qV6ui8HX7dZwI1wsJY.png?f=fotoalbum_large

EDIT: ik zie dat ik veel te lang heb gedaan over het maken van deze post en dat anderen er al op heb gewezen dat er geen 40k beschikbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 15-10-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Waarom bedenk je nu zelf dat we patienten die nog actief Corona hebben (dus ziek zijn) tussen andere mensen gaan leggen?

Iemand die Corona heeft gehad, maar nog wel in het ziekenhuis ligt kan prima bij iemand gelegd worden die een gebroken been heeft.
Als je Corona gehad heb, lig je niet meer in het ziekenhuis.....Of denk je dat we ze nog even gratis slaapplekken aanbieden.....

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 15-10-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

[...]

Nederland heeft plek voor max 1050 IC patiënten als iedereen op zijn werk verschijnt en niet ziek of op vakantie is, wil je meer dan dat moet je weer tandartsassistentes en psychotherapeuten inzetten in de rest van het ziekenhuis om zo personeel door te schuiven. Dat was echt geen pretje.
Daarnaast zijn er wel mensen ziek, vrij of op vakantie waardoor 1050 niet gehaald wordt, ga maar uit van 900.
Dan is het toch helemaal geen probleem dat er 300 IC bedden gevuld zijn op dit moment? Dan kunnen we nog verdrievoudigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Dan is het toch helemaal geen probleem dat er 300 IC bedden gevuld zijn op dit moment? Dan kunnen we nog verdrievoudigen?
Sorry, er valt met jouw gewoon geen zinnig woord te behappen...want die overige bedden zijn nu leeg????? Daar liggen mensen op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Als je Corona gehad heb, lig je niet meer in het ziekenhuis.....
Hoe kom je daarbij? Heb je daar een bron van?

Het kan namelijk prima zijn dat je nog een aanvullende behandeling of zuurstof nodig hebt voor enige tijd. Het is niet zo dat als de Corona besmetting weg is dat je dan weer de marathon rent. Er zijn mensen die weken zo niet maanden hinder ondervinden, een deel van die mensen bevind zich nog gewoon in het ziekenhuis op een verpleegafdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Bij die 300 mag je nog 600-nogwat reguliere patiënten optellen. De wielrenners die een paaltje missen of Harry die neergestoken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Als je corona gehad hebt, dan ben je uit het ziekenhuis ontslagen. Dus ook geen noodzaak om ze tussen zeer verzwakte patienten te leggen, met het grote risico op nog meer besmettingen en overlijdens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Hoe kom je daarbij? Heb je daar een bron van?

Het kan namelijk prima zijn dat je nog een aanvullende behandeling of zuurstof nodig hebt voor enige tijd. Het is niet zo dat als de Corona besmetting weg is dat je dan weer de marathon rent. Er zijn mensen die weken zo niet maanden hinder ondervinden, een deel van die mensen bevind zich nog gewoon in het ziekenhuis op een verpleegafdeling.
aanvullende behandeling? zuurstof? Dan heb je dus nog COVID-19

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 15-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Bij die 300 mag je nog 600-nogwat reguliere patiënten optellen. De wielrenners die een paaltje missen of Harry die neergestoken is.
15 oktober 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1526, 51 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1213 buiten de Intensive Care, 39 meer dan gisteren. Op de IC liggen 313 covidpatiënten, 12 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 503 non-covid-patiënten op de IC, 24 minder dan gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Dan nog is 13.000 een pak meer dan de 2600 in de eerste golf en nog veel meer dan de huidige 1300.

Ik wil het probleem niet bagatelliseren, ik verbaas mij er alleen over dat er nog zoveel ruimte lijkt te zijn terwijl er al gesproken wordt over verplaatsingen naar Duitsland.

Dit is de eerste post met een beetje onderbouwing ipv aanvallen, waarvoor dank.
Nogmaals, dit zijn geen lege bedden die vrij zijn maar zijn normaal gevuld met reguliere zorg patienten. Dat zal je moeten afbouwen willen er covid patienten op kunnen. In maart is bijna meteen die hele reguliere zorg afgeschaald maar dat willen we nu juist niet dus is er niet zoveel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Ja, mijn corona afdeling...waar ik rond loop
OK. Op mijn afdeling is het anders. Daar waar ik rond loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Als je Corona gehad heb, lig je niet meer in het ziekenhuis.....Of denk je dat we ze nog even gratis slaapplekken aanbieden.....
jawel hoor... Mensen die van de IC afkomen moeten echt nog een tijdje aansterken op gewone afdelingen. Het virus is zelfs bij 90% van de IC-patienten al binnen een paar dagen/week verdwenen. Maar omdat het virus zoveel heeft huisgehouden is de grote zorg op de IC nodig. bekijkde presentaite van van Diseel gisteren. Mensen in de test-straat stoten meer uit dan iemand op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

OK. Op mijn afdeling is het anders. Daar waar ik rond loop.
En waar loop jij rond dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Reguliere verpleegafdeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
313+503 = 816, heb je nog 84 spare. Met 30-40 per dag zou ik ze ook op de bus naar Duitsland zetten.
Wist niet dat er al weer 100 wielrenners naar huis waren. :P

[ Voor 11% gewijzigd door jadjong op 15-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Maar het is toch gek dat ik dan dit soort artikelen lees:
Genezen van corona? Patiënten verblijven soms toch langer in ziekenhuis

Nieuws
08-10-2020

Genezen van corona? Patiënten verblijven soms toch langer in ziekenhuis

Het lukt soms niet om herstelde coronapatiënten uit het ziekenhuis te ontslaan. Het gaat om patiënten die niet meer in een ziekenhuis hoeven te blijven, maar die nog te ziek zijn om naar huis te gaan. Ze zouden naar bijvoorbeeld een verzorgingscentrum moeten om verder aan te sterken of naar een instelling om te revalideren, maar daar is soms geen plek voor ze. Daardoor blijven ze in het ziekenhuis liggen en houden ze het bed bezet, waardoor de drukte in de ziekenhuizen toeneemt.
https://zorgnu.avrotros.n...och-langer-in-ziekenhuis/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In een fantasiewereld waarschijnlijk.

Waarom moet er gewacht worden tot de zorg is overbelast? Zijn we echt zo bekrompen? Gaan we weer klappen als de situatie extreem wordt?
Bij de eerste ingreep door de ME ga ik klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Waarom moet er gewacht worden tot de zorg is overbelast? Zijn we echt zo bekrompen? Gaan we weer klappen als de situatie extreem wordt?
Bij de eerste ingreep door de ME ga ik klappen.
Heb je wel iets gelezen van wat ik heb gepost? Ik heb helemaal nooit gezegd dat we de zorg moeten overbelasten, dat we moeten wachten of weet ik wat.

Ik heb alleen gezegd dat ik, met de cijfers die ik vanuit de ziekenhuizen hoor, het opvallend vind dat er nu al gedacht wordt aan het verplaatsen van patiënten naar Duitsland.

Een aantal normale mensen heeft daar antwoord op gegeven, de rest blijft gezellig hakken en zagen. Prima. Ik doe daar niet meer aan mij en dit is dus mijn laatste post hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

313+503 = 816, heb je nog 84 spare. Met 30-40 per dag zou ik ze ook op de bus naar Duitsland zetten.
Wist niet dat er al weer 100 wielrenners naar huis waren. :P
Gelukkig is de groei op de IC niet 30-40 maar eerder 10-20.

Maar natuurlijk is het zorgwekkend allemaal. En dank ik je voor je uitleg om de cijfers beter te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Heb je wel iets gelezen van wat ik heb gepost? Ik heb helemaal nooit gezegd dat we de zorg moeten overbelasten, dat we moeten wachten of weet ik wat.

Ik heb alleen gezegd dat ik, met de cijfers die ik vanuit de ziekenhuizen hoor, het opvallend vind dat er nu al gedacht wordt aan het verplaatsen van patiënten naar Duitsland.

Een aantal normale mensen heeft daar antwoord op gegeven, de rest blijft gezellig hakken en zagen. Prima. Ik doe daar niet meer aan mij en dit is dus mijn laatste post hierover.
Ik reageerde geeneens specifiek op jou. Blijkbaar voel je je aangevallen, niet mij bedoeling. Ik bedoelde het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
[...]

Er kunnen er max 10 per dag verplaatst worden naar Duitsland.
De instroom is al veel hoger dan die 10. Om niet in de problemen te komen gaan er uit voorzorg dus al patiënten die kant op dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tuurlijk er zijn wat uitzonderingen...maar de gemiddelde ligduur van een coronapatient is flink afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
Algemene vraag: als men over een x aantal IC bedden praat qua capaciteit, bedoelt men dan puur de bedden of inclusief de menskracht de nodig is om zo'n IC bed ook maar enig nut te laten hebben? :$

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
iamerwin schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:10:
Algemene vraag: als men over een x aantal IC bedden praat qua capaciteit, bedoelt men dan puur de bedden of inclusief de menskracht de nodig is om zo'n IC bed ook maar enig nut te laten hebben? :$
Volgens mij betekent 1 IC bed dat dit een bed is inclusief alles (apparatuur, mankracht, ruimte, het bed, etc.). Ofwel, geschikt om een patiënt in te hebben liggen en te kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
inclusief, want volgens mij is er genoeg materiaal om boven de 3000 te kunnen komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Bij mij inclusief personeel, die 2600 uit de krant moeten wel enkel de bedden zijn. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Gelukkig is de groei op de IC niet 30-40 maar eerder 10-20.

Maar natuurlijk is het zorgwekkend allemaal. En dank ik je voor je uitleg om de cijfers beter te plaatsen.
Afgelopen dagen: 17 - 41 - 38 - 38 - 37

Let wel; dit zijn groeicijfers o.b.v. Dagstanden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Afgelopen dagen: 17 - 41 - 38 - 38 - 37
?
313 covidpatiënten op IC, 1213 in kliniek
15 oktober 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1526, 51 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1213 buiten de Intensive Care, 39 meer dan gisteren. Op de IC liggen 313 covidpatiënten, 12 meer dan de dag ervoor.
https://lcps.nu/313-covidpatienten-op-ic-1213-in-kliniek-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit zegt het Coronadashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oUOjtZZbJGNVynV5zZR2pdUgE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3lnWf255cngTRu5SCyDx2cr.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is een gemiddelde (wat wel handiger is) van 3 dagen. Brondata: https://stichting-nice.nl/covid-19/public/new-intake/

Dit voor wat betreft de 'normale' covid opnames:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Nfs9nvzgUdF7FZhHjtrELSAX_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq3ZUQKuGEO1ZxVSVV1dfyca.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 15-10-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Betrouwbaarheid van cijfers is al vaker langs gekomen. Dit aantal is uit de tweets van Marino van Zelst gehaald, en gebaseerd op een snapshot van 14:15 van de cumulatieven van stichting NICE:

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Betrouwbaarheid van cijfers is al vaker langs gekomen. Dit aantal is uit de tweets van Marino van Zelst gehaald, en gebaseerd op een snapshot van 14:15 van de cumulatieven van stichting NICE:

[Embed]
OK, ik dacht dat je ook LCPS gebruikte en zag de 12 niet terug ;) Andere bron, duidelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn redelijk wat extremisten bij de anticorona-clubjes:
Behalve de brede en gevarieerde activistische bovenlaag bij de antilockdownprotesten, is er ook een "radicale onderstroom met soms extremistische gedragingen", schrijft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in een nieuw dreigingsbeeld, dat elk kwartaal wordt gepubliceerd. Eenzelfde soort verharding ziet de NCTV bij een kleine kern van de boerenprotesten.

Sinds de uitbraak van het coronavirus weten mensen elkaar online en offline te vinden om het overheidsbeleid af te wijzen. Die afwijzing gebeurt niet zozeer vanuit "ideologische motieven", maar vanwege gevoelens van "onrechtvaardigheid, groot onbehagen of een andere werkelijkheidsbeweging", schrijft de NCTV.

"Mensen die de overheid, wetenschap en traditionele media al langer wantrouwen, kunnen denkbeelden bevestigd zien in complottheorieën en desinformatie", aldus de NCTV. Sociale media spelen daarbij volgens het rapport een faciliterende en mobiliserende rol.
Bron en meer info: NCTV: Radicale onderstroom bij protesten tegen lockdown

Nou is dat natuurlijk niet verassend, als je ziet dat veel van die lui achter Engel aanlopen, en hem bijna verafgoden als een God-like figuur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Er komen mensen bij, maar gaan er ook van af.
Dat zou nog niet zo’n probleem zijn.

Er komen vandaag mensen bij, die morgen of overmorgen pas gemeld worden. Als je vandaag de meldingen voor vandaag bekijkt klopt er niks van.

Het is ook een brei; daarom vind ik die snapshot wel een aardige.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
tlpeter schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Er komen mensen bij, maar gaan er ook van af.
Uiteraard. Dat neemt LCPS toch mee in die tekst? Het gaat over het totaal, niet over enkel instroom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
jadjong schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Of er zijn bij de vorige lockdown meer mensen thuis gebleven die niet thuis konden werken. Genoeg plekken die voorheen preventief gesloten waren en nu wel door draaien.
Er zijn best veel mensen met heel conservatieve werkgevers die dat thuiswerken maar niets vinden. Het type werkgever dat denkt dat thuiswerkende mensen zitten te lamballen.
Tijdens de vorige lockdown kwam vlak na dat thuiswerkadvies het moment dat ook de scholen werden gesloten. Kinderen fulltime thuis was voor veel mensen een reden om nog wat duidelijker tegen de werkgever te zeggen: 'ik moet nu echt wel gewoon thuiswerken!'.

Nu scholen nog gewoon open zijn, is dat argument komen te vervallen, dus dat zou best kunnen meetellen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Uiteraard. Dat neemt LCPS toch mee in die tekst? Het gaat over het totaal, niet over enkel instroom.
voor IC moet je naar de NICE data kijken die is actueler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:16:
Dit zegt het Coronadashboard:

[Afbeelding]

Dat is een gemiddelde (wat wel handiger is) van 3 dagen. Brondata: https://stichting-nice.nl/covid-19/public/new-intake/

Dit voor wat betreft de 'normale' covid opnames:
[Afbeelding]
De normale opnames is al een tijdje behoorlijk vlak, je ziet in de IC opnames nu ook een begin van die afvlakking. Het in interessant om te zien hoe dit zich de komende week gaat ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:18:

[...]

Nou is dat natuurlijk niet verassend, als je ziet dat veel van die lui achter Engel aanlopen, en hem bijna verafgoden als een God-like figuur.
Ja, da's wel een bekend fenomeen. De anti-lockdown protesten in Berlijn werden ook enthousiast overgenomen door rechtsradicalen en "Reichsbürger". Best eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Hun website doet bij mij niks, maar ik vond wel deze website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oIW8XIpmDmm7V3XQjjPW0dvYwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sp9HMe537iBsUzxRINlO0oH5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door iamerwin op 15-10-2020 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Mij treft dit als eigenaardig. Op niveau van ROAZ is dat een van de meer basale oefeningen van projectie en planning op basis van puur de aanwezige cijfers in relatie tot volledig gekende variabelen van capaciteit.

Zeker, er zijn regionale verschillen t.a.v. capaciteit en stromen, er zijn ook flinke verschillen tussen en binnen regio’s voor instellingen waar minder aandacht is geweest voor capaciteitsplanning, verzuimeffecten e.d. Zie bijvoorbeeld het roepen om Defensie in een aantal instellingen in het westen van het land.

Dat gezegd, en echt heel serieus, dit zijn doodnormale berekeningen en protocollen bij gekende beperkingen t.a.v. vermogen tot beheersing van instroom.

Ik kom er dan ook echt niet met mijn hoofd bij, als ik het begrijp ben je werkzaam inde zorg, hoe je dit kan zeggen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

En het eerste gevolg is er al:
De satellietwagens waarmee de NOS door het land rijdt om op locatie te kunnen werken, zijn niet meer voorzien van het logo. De NOS ziet zich hiertoe genoodzaakt door een aanhoudende reeks van bedreigingen aan het adres van medewerkers.
bron: https://nos.nl/artikel/23...-van-satellietwagens.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Als je kijkt naar de stijging voor de genoemde data was dit hoger. Ook stegen we lange tijd dag na dag, terwijl er nu 2 dagen met een lichte daling in korte tijd was. De stijging is iets aan het afremmen. Dat is het enige wat ik gezegd heb.

Afremmen is overigens niet omlaag brengen van het aantal besmettingen. Je kan ook afremmen om te voorkomen dat je sneller gaat. Als jij, om bij je eigen voorbeeld te blijven, bij Luik naar beneden rijdt met je auto met 100 km/u dan kan je of niets doen en onder aan de berg 200 km/u rijden of je kan afremmen zodat je niet boven de 120 km/u komt.
Natuurlijk, als je steeds sneller de berg afgaat dan rem je af. Even vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe triest en asociaal moet je wel niet zijn om normale mensen lastig te vallen die alleen hun werk doen. Echt, dan ben je ecfht een stuk uitschot hoor.

Dat is het niveau c.q .de mentaliteit van de anti-coronamaatregelen demonstrant tegenwoodig blijkbaar :X

Maargoed, van die Engel en zijn volgelingen verbaast me (helaas) echt niks meer. Die lui gaan zowat letterlijk over lijken, en schuwen dus geweld niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Heel vervelend voor de NOS. Betwijfel alleen of het gaat werken. Die antennes en schotels op het dak verraden nog steeds dat je van de media bent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooYkPvb8x0MeSUYTmuyIq3Od5Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etLZi8vWCPRjJFW7CmPiwW3I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Hoe triest en asociaal moet je wel niet zijn om normale mensen lastig te vallen die alleen hun werk doen. Echt, dan ben je ecfht een stuk uitschot hoor.

Dat is het niveau c.q .de mentaliteit van de anti-coronamaatregelen demonstrant tegenwoodig blijkbaar :X

Maargoed, van die Engel en zijn volgelingen verbaast me (helaas) echt niks meer. Die lui gaan zowat letterlijk over lijken, en schuwen dus geweld niet.
Het is ook idioot dat de NOS door dat soort figuren alleen maar wordt bestempeld als 'liegende staatspropaganda'.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik denk dat het niet eens had uitgemaakt als Willem Waanzin niet z'n drogreden campagne was begonnen, mijn overtuiging is dat dit echt een duidelijk staaltje 'first world entitlement' is. Mensen zijn niet gewend dat dit soort omstandigheden ineens het leven overhoop gooien, en zoeken dan zelf naar redenen om die omstandigheden te ontkennen. Het is letterlijk het rouwproces:

Ontkenning/Ongeloof <- zie facebook en fakenews blogs
Boosheid/Woede <- zie jouw aangehaalde artikel
Desoriëntatie <- zie het vingerwijzen in de 2e kamer over de keuzes die nu windeieren leggen
Aanvaarding <- jammergenoeg heb ik hier niet zoveel voorbeelden van

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat was ooit eenvoudiger om te beantwoorden. Op dit moment is het een onvolledige berekening aangezien er flink gesleuteld is aan het model, met de beste intenties, maar het element mankracht is en blijft de bottleneck. Dat heeft geresulteerd in een aantal rekenmodellen waarbij met dat afgesplitst heeft voor een aantal initiatieven om dat element apart te stimuleren.

Aandachtspunt daarbij is bijvoorbeeld herinstroom, maar ook gebruik van Defensie, in een aantal regio’s zelfs samenwerking over de grens heen.

Probleem is dat het makkelijk op die wijze vertekend beeld kan geven in rapportage. Denk bijvoorbeeld aan capaciteitsplanning waar conform het rekenmodel het doel gehaald wordt conform projecties, maar waar dan blijkt dat effectieve inzet beperkt is omdat doelen in de gesapereerde stroom mankracht niet gehaald worden.

Of zelfs niet conform rekenmodel zijn. Denk aan toename uitstroom, denk aan toename verzuim.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Het is ook idioot dat de NOS door dat soort figuren alleen maar wordt bestempeld als 'liegende staatspropaganda'.
Tsja, dart is nu eenmaal wat Engel met zijn Viruswaanzin roept, en zijn vclgelingen nemen dat kennelijk als zoete koekjes over.

Dat is tegenwoordig bijna wel een sekte te noemen, gezien de persoonlijkheidscultus en bijna-godsverering die er om Engel heen hangt.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2020 16:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
bvbal79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

NICE is actueler, maar bevat ook wat "ruis" vanwege verdachte patiënten vooral.
LCPS kijkt een aantal keer per dag naar de actuele bezette covid bedden. En ze melden het 1x per dag als nieuwsbericht. Gaat dus puur om capaciteit.
NICE kijkt wat breder: gehele ziekteverloop.

Bij NICE leggen ze het zelf zo uit:
Hoe komt het dat de cijfers van stichting NICE afwijken van die van de LCPS?
De NICE COVID-19 registratie is op patiëntniveau en heeft een epidemiologisch- en patiëntentraject perspectief. De registratie bevat gegevens over instroom, uitstroom en overplaatsingen van COVID-19 patiënten tussen de IC’s en verpleegafdelingen.

De cijfers uit de NICE registratie worden vaak vergeleken met de cijfers die door LCPS gecommuniceerd worden. Echter, de twee organisaties beschikken over verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerde informatie die door de ROAZ-en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en op de verpleegafdelingen en NICE gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (o.b.v. BSN).

De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en NICE continu wordt verzameld en LCPS op drie vaste momenten van de dag. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Het is raadzaam om eerst te bepalen voor welk doel men de gegevens wenst te gebruiken om vervolgens de juiste bron te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Tsja, dart is nu eenmaal wat Engel met zijn Viruswaanzin roept, en zijn vclgelingen nemen dat kennelijk als zoete koekjes over.
Niet anders dan de anarchisten die het al 30 jaar lang roepen hoor ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
[...]

Dat is tegenwoordig bijna wel een sekte te noemen, gezien de persoonlijkheidscultus en bijna-godsverering die er om Engel heen hangt.
Wetenschapper, ‘sekteleider’ of ‘megamafklapper’: Wie is Willem Engel? (Trouw.nl)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Onderzoeksjournalistiek mag heel serieus heel nauwgezet gaan kijken naar de financieringsstromen van en rondom de sleutelfiguren in het netwerk achter de organisatie en initiatieven. Er liggen nu al ettelijke jaren overal rapporten op tafel inzake signalen en signaalwaardes t.a.v. gevaarlijke en vaan externe verstrengelingen. Tijd om er iets mee te doen. Immers, willen we hier echt toestanden van netwerkcorruptie en beïnvloeding zoals in het VK, de VS, of elders zoals achter de controverse van de protesten in Berlijn. Waar overal dezelfde organisaties opduiken.

Minder focus op persoon en perspectief, meer onderzoek naar verbinding, coöptatie en financiering.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 15-10-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:32:
Aandachtspunt daarbij is bijvoorbeeld herinstroom, maar ook gebruik van Defensie, in een aantal regio’s zelfs samenwerking over de grens heen.
Defensie heeft aangegeven geen individuele manschappen meer uit te lenen maar het volledige noodhospitaal in Utrecht te bemannen.
Pagina: 1 ... 158 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic