Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
hallo,

Corona is al een tijdje onder ons, maar we gaat nu toch wel echt een nieuwe ronde "afzien" in (nee ik wil geen discussie starten over wie het het zwaarst heeft).

Vorige ronde was het nog voorjaar en mooi weer. Je kon er nog een beetje op uit, de situatie was nog "vers" en de moed hoog.

Nu zijn de dagen donker, grijs en de bron van gezamenlijk vermaak droogt wat op.
In mijn situatie: Klein appartementje, we zitten beide de hele dag in dezelfde ruimte.

Samen een filmpje kijken begint ook wel eens te vervelen. Maar ik heb een beetje moeite met iets anders te bedenken in deze tijd.

Wat doen jullie allemaal met jullie wederhelft in deze tijd?

behalve de horizontale tango dan, al dan niet horizontaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Wij hebben veel nieuwe bordspellen leren kennen, alleen erachter gekomen dat de meeste spellen toch wel leuker zijn met 4.
Verder zijn we amazon prime aan het uitkijken, en is mijn vriendin begonnen aan mijn (biomedische wetenschappen) studie boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
monopoly met de kids ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

-Lezen, goede manier om met deze tijd om te gaan is je bijvoorbeeld verdiepen in het Stoicisme.

-Iets doen wat je als kind leuk vond maar nu dacht geen tijd voor te hebben: in mijn geval modelbouw. ~25 jaar niet gedaan en nu een een Revell start setje gekocht (lijm vijl en kniptang) en ben lekker aan t priegelen

-Iets gaan leren/je verdiepen in een onderwerp waar je niets van weet?

-Muziekinstrument leren spelen dmv online cursus?

Hoe gelukkig of content je je voelt heeft niemand invloed op behalve jijzelf. En zit puur in je hoofd. Dus zie deze tijd als een uitdaging die het leven je geeft om te overwinnen en ga er voor :)

[ Voor 23% gewijzigd door GG85 op 14-10-2020 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timberleek schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:12:
hallo,

Corona is al een tijdje onder ons, maar we gaat nu toch wel echt een nieuwe ronde "afzien" in (nee ik wil geen discussie starten over wie het het zwaarst heeft).

Vorige ronde was het nog voorjaar en mooi weer. Je kon er nog een beetje op uit, de situatie was nog "vers" en de moed hoog.

Nu zijn de dagen donker, grijs en de bron van gezamenlijk vermaak droogt wat op.
In mijn situatie: Klein appartementje, we zitten beide de hele dag in dezelfde ruimte.

Samen een filmpje kijken begint ook wel eens te vervelen. Maar ik heb een beetje moeite met iets anders te bedenken in deze tijd.

Wat doen jullie allemaal met jullie wederhelft in deze tijd?

behalve de horizontale tango dan, al dan niet horizontaal :+
Niets anders dan normaal in dit jaargetij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Niets anders dan normaal in dit jaargetij.
Oftewel: nerden, nerden, nerden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
Osiris schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Oftewel: nerden, nerden, nerden B)
Spreek voor jezelf!

Gamen, Netflix, tijd met de kleine, gamen met de kleine :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hardlopen en gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Bordspellen, lezen, series kijken, lekker samen koken, meer tijd nemen voor eten.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Werken
Koken c.q Thuisbezorgd
Sporten
Dierentuin (Burgers' is onze buurman)
Privé sauna's
Series/films kijken
(Beperkt) vrienden/familiebezoek

Ofwel het enige wat echt weggevallen is zijn uitjes naar het restaurant / de kroeg.

Leef je leven :)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 15-10-2020 10:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Hadden jullie tijd over dan?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Werken
Netflixen
Zwiften
Picnic boodschappen uitpakken
Ergeren

Beetje standaard herfst/winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Thuiswerken.
Muziek ontdekken. d:)b
Youtube / wikipedia afstruinen.
Prutsen met oude computers, soms een beetje solderen
Zolder opruimen en wat Marktplaats advertenties plaatsen
Fietsen / hardlopen
Verbinding zoeken met mede-amateurs in de wereld.
Naar de speeltuin met de kids of een stukje lopen/fietsen, 100 meter verderop begint een bos. :z

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Al heel wat dingen die ik wilde voorstellen zijn al genoemd. Wij wonen dan niet in een klein appartement, dus in en om huis hebben we flink wat meer ruimte, maar ik denk dat de meeste zaken hieronder prima ook in jouw situatie toe te passen zijn. De lijst hieronder is wat ik al doe of zou doen.
  • Youtuben, Netflix is leuk voor wat betreft series/films, maar op Youtube vind je veel meer goede channels voor wat betreft documentaires, klussen/DIY zaken, hobbymatige dingen (schilderen, knutselen, modelbouw etc.). Ik heb enkele honderden channels in mijn subscriptions staan, van IT zaken, gaming, DIY, lifestyle, sport, films en muziek en noem maar op, bij interesse kan ik je per DM wel wat tips geven.
  • Game streams op Youtube of Twitch: internationale competities van games als League of Legends, Starcraft, Dota, CS:GO, Formule 1 enzovoorts vind ik tegenwoordig veel interessanter en net zo professioneel qua opzet als bijvoorbeeld de echte Formule 1 of het betaalde voetbal. Dus mocht je enige affiniteit hebben met zulke games, dan is dat zeker de moeite waard. Ook hier geld: als je wilt en aangeeft waar je interesse ligt, kan ik je per DM wel wat opties toesturen
  • Gaming. Niet iets waar ik zoals vroeger 5+ uur per dag meer aan besteed, maarzo nu en dan een paar uurtjes op een avond (als de tijd het toelaat). Speel meestal nog oude games met een of meerdere vrienden (Warcraft 3, Dungeon Siege, World of Warcraft, Unreal Tournament), heb hiervoor op mijn lokale servertje een Teamspeak server geinstalleerd (is gratis en kost je een half uurtje tot uurtje om te installeren en de router te configureren), leuk om dan toch ook met elkaar te kletsen tijdens het gamen.
  • Lezen. Ik ben zelf een persoon die heel graag nog boeken wil lezen, niet perse alleen romans maar ook veel naslagwerken/documentaire achtige zaken over geschiedenis, techniek, astronomie etc. Hoewel ik het heel graag wil, komt het er tot nu toe nog niet van (niet de rust/tijd gevonden, te druk met andere projecten), maar wel een heel leuke optie. Hier in de buurt hebben we elke maand een 2e hands boekenmarkt, daar kan je legio aan boeken vinden van alle mogelijke categorien, boeken vanaf 25 cent tot zeg 5-10 euro voor hele speciale dingen.
  • Koken/bakken. Als het je leuk lijkt kan je daar ook veel vreugde uit halen, is ook leuk om samen te doen. Nieuwe gerechten uitproberen, zelf brood bakken of andere toetjes/gebakjes. Onder de streep is zelf brood bakken niet goedkoper dan in de supermarkt of bij de bakker, maar het is wel leuker om het zelf te maken.
  • Wandelen. Als het weer een beetje mee zit (lees: niet al teveel regen) komt nu mijn inziens het mooiste jaargetijde eraan voor te wandelen. En dit hoeft op plekken waar iedereen heen gaat (zoals in de zomer iedereen naar een van de grote stranden). Wij gaan regelmatig (enkele keren per week) na het avondeten in de eigen omgeving wandelen. Ondanks dat ik mijn hele leven al in deze stad woon, kom zelfs ik nog steeds leuke plekjes/straten tegen waar ik nog nooit geweest ben. En ja, we pakken ook soms de auto, rijden een paar kilometer en gaan dan ergens de natuur in.
  • Fietsen. Beetje hetzelfde als het wandelen, alleen op de fiets. Je komt wat verder, ziet andere dingen. Kan ook in meerdere varianten, mountainbiken, wielrennen of rustig touren.
  • Klussen/opruimen/renoveren in/om huis/appartement. Wellicht, indien het een huur appartement is of een vrij nieuw appartement, wat minder van toepassing. Wij hebben in en om huis nog tientalle projectjes voor kleine renovaties (dingen als trap naar de 2e verdieping, paar rekken/kastjes maken etc.)
  • Nieuwe hobby's ontdekken, b.v. na inspiratie opdoen vanuit Youtube channels. Dit kunnen dingen zijn zoals tekenen, schilderen, schrijven (verhalen/boeken), maar ook dingen aan gaming gerelateerd (hele wereld achter Warhammer kan heel interessant zijn met de figures enzo).
  • Een andere hieraan gerelateerde optie (wilde hem wel even apart benoemen) is fotografie. Met de huidige smartphones kom je vaak, als beginner, al een heel eind en heb je niet perse een DSLR nodig. Heb zelf een Xperia 1ii en dat is qua fotografie (gezien de manual controls) een droom om mee te leren fotograferen, aangezien de daarop geinstalleerde PhotoPro app vrijwel een kopie is van wat je op een DSLR ook vindt. Is ook leuk te combineren met wandelen/fietsen en je kunt daarna ook je verder verdiepen in foto-editing met programma's als Lightroom of Photoshop. En uiteindelijk kan je zelfgemaakte kiekjes ook op canvas/aluminium laten printen, genoeg websites die om de haverklap met kortingen van 50-75% zwaaien (heb zelf al 10+ van zulke dingen in huis hangen).
  • Cursussen volgen. Beetje hetzelfde als nieuwe skills opdoen voor iets hobbymatigs, maar dan voor werkgerelateerde zaken. Wellicht kan je hier via je werk ook nog wat regelen, dat je bijvoorbeeld dingen deels in tijd van of op kosten van de baas mag doen. Mijn ervaring is dat in "normale" tijden hier vaak, door druk druk druk, weinig tijd voor is (en soms wil men ook geen geld/middelen hiervoor beschikbaar maken), nu tijdens de Corona periode stimuleren ze het bij ons in ieder geval meer en indien je je verveelt kan het een waardevolle tijdsinvestering zijn
  • Misschien wat droge materie, maar tegen het eind van het jaar komt ook de tijd van alle nieuwe verzekeringen/abonnementen. Een goede tijd om de boel eens te inventarisen, wellicht kan er flink wat geld bespaard worden door te switchen enzovoorts. Niet het standaard "leuk de vrije tijd invullen", maar het moet toch gebeuren, kan je het dit keer eens grondig uitpluizen
  • Toekomstplannen uitwerken. Dit in de breedste zin van het woord. Als we er stiekem vanuit gaan dat volgend jaar zomer alles weer in het gareel is, kan je vooruitkijken naar vakantieplannen. Wij zouden dit jaar een grote rondreis gaan maken, waren druk in de planningfase, toen kwam Corona en ging er direct een streep door alles. We hopen dat het volgend jaar wel kan, dus dat kan je uitzoeken, eventueel met een alternatief indien het niet loopt zoals gewenst.
    Maar ook grotere toekomstige zaken; willen jullie later kinderen, binnen enkele jaren verhuizen, carrièreswitch maken (b.v. ZZPer worden). Allemaal zaken waar je over kunt nadenken, dingen uitzoeken, plannen enzovoorts.
Ik kan nog wel meer dingen gaan opnoemen, maar hierboven zijn de meeste dingen toch al genoemd. Hoop dat jij (en/of ook anderen) uit deze lijst wat inspiratie kunnen opdoen :)
En zoals gezegd wonen wij niet in een appartement maar een huis met een flinke tuin, dus voor mijn eigen komt het tuin onderhoud er weer aan (de herfst zet nu eindelijk door) en ook andere daarbij horende klus projecten in/om het huis. Maar deze dingen zijn voor jou minder interessant, vandaar dat ik die niet/nauwelijks hierboven heb genoemd.

edit: toevoeging op conclusie

edit 2: Nog iets wat me te binnen schoot. Ook wel gaming/IT gerelateerd, maar zo nu en dan ben ik ook nog bezig met het restaureren/in elkaar zetten van oude/retro gaming hardware. Denk hier aan 386, 486, Pentium 1 machines en soms nog ouder. Leuk om te knutselen (soms komt er wat soldeerwerk bij kijken, om oude capacitors op moederbord te vervangen) en oude DOS games kan je tegenwoordig b.v. op dosgames.com downloaden. Leuke nostalgische projectjes voor tijdens de donkere dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-10-2020 11:44 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik heb een piano gekocht en ben nu piano aan het leren spelen. Heb verder nooit iets met muziek gedaan. Kom je de tijd wel mee door :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Ga samen wat nieuws leren... perfecte tijd ervoor. Bijvoorbeeld een taal die je altijd al hebt willen leren oid, kan je elkaar bij uitdagen en helpen.

Verder kan je natuurlijk gaan wandelen, fietsen, sporten... nieuwe (bord)spellen uitproberen, lezen, de boel een beetje opknappen thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ga naar buiten om weerstand op te bouwen. Op dit moment de beste investering die je in jezelf kunt doen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

• Rommelen met HomeAssistant op een Raspberry Pi (de eerste keer dat ik een project langer dan 2 dagen volhoud :) )
  • Gamen
  • Binnenkort voor het eerst D&D spelen (via videobellen) met een aantal Tweakers oOo
  • Wachten tot de releasedatum van de PS5
  • Bedsport met de Mrs.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naast acht uur per dag thuis werken: Twee uur per dag in het bos met de hond, een papadag per week die zich vanzelf vult (evenals de weekenden en vooravonden, een kruipende/staande zoon van zeven maanden houd je wel bezig), 's avonds een serie of film kijken, beperkt familiebezoek, af en toe wat gamen, misschien toch maar weer eens een grote legoset aanschaffen en opbouwen, klusjes in huis oppakken, de tuin winterklaar maken, onderhoud aan de auto's en motoren voor de winter, spelen/knuffelen met de hond (50 kilo aan Berner), wachten op de PS5.

Stel dat je een kat/hond/ander huisdier zou willen is dit het perfecte moment, alle tijd voor plasmomenten en training.

Maar samengevat: Doordeweeks is met (4x) negen uur werk, twee uur buiten, eten en even met de zoon en hond spelen de tijd al snel op, dan past er nog net een serie of twee in de avond en is het bedtijd. Het weekend is druk zat met zeg één bezoek per dag en het huishouden even bijtrekken (daar is doordeweeks weinig tijd voor) naast het ook dan buiten zijn, tuinieren, spelen met kind en hond etc. De papadag is volledig bezet door de kleine (met af en toe een serietje die alleen ik waardeer tussendoor als hij slaapt)

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 15-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Buiten alle praktische dingen, hier even een andere invalshoek;

Buiten het feit dat we ons van ons ego vaak met "nuttige" dingen moeten bezighouden, kan het juist heel goed zijn om eens helemaal niks te doen, en jezelf eindelijk de headspace geven om je automatische piloot eens te toetsen; waardoor komt het dat ik ben wie ik ben? Wat drijft me? Hoe ben ik gevormd door het leven heen? Hoe was ik als kind en welke dingen, zowel positief als ook negatief, heb ik als kind ervaren? Doe ik dingen vanuit aangeleerdheid of vanuit mijn kern? Wat vind ik belangrijke levensvragen/doelen en kom ik aan die diepste lagen van mijn kern, mijn ethisch kompas? Wat zou mijn ideale samenleving zijn?

Is erg moeilijk, maar dingen die daarbij helpen zijn voornamelijk op selfcare gerichte dingen doen. We zijn geprogrammeerd om ons lichaam te vertellen dat het zich aanstelt en dat het moet doen wat het altijd hoort te doen; we gaan naar de dokter, nemen een pil of gaan naar de fysio en dan moet het maar goed zijn; Veel lichamelijke dingen een signaal zijn van dat er iets niet juist zit in je innerlijk. Spierpijnen, vermoeidheid en darm gerelateerde klachten zoals onregelmatige stoelgang, spanningspijnen of flatulentie/opgeblazen gevoel zijn doorgaans dé kwaaltjes waar je het aan kunt merken.

Dus let eens op wat je ritme is door de dag, of dat wel klopt. Neem je genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en daarbij goed te kauwen? Let je genoeg op dat je varieert en dat je afstemt wat je eet met wat je lichaam aangeeft? Geef je geest af en toe rustmomenten zoals wandelingen, wellicht wat meditatie om eens e.e.a. actief aandacht te geven van wat de revue passeert?

Dat soort dingetjes. Het vergt namelijk toch wel wat aandacht en opmerkzaamheid om hiermee bezig te zijn, want dit soort dingen doen we vaak uit gewoonte of aangeleerdheid.
Ideaal moment om dit eens te onderzoeken, waar een zolder opruimen of gamen soms kan voelen als afleiding....afleiding van wat werkelijk van binnen speelt in plaats van écht ontspanning en tevredenheid.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
Is er wat veranderd dan?

Voor mij veranderd er weinig tot niks. Alleen af en toe mondkapje nodig. Want AH kun je atm niet bestellen :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien ik graag Baldur's Gate 3 wil gaan spelen, heb ik eerst maar eens BG1&2 uit het stof gehaald om uit te spelen.

Je kan het trouwens ook samen spelen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 15-10-2020 12:22 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik heb gewoon mijn 40 uur werkweek, en ik wordt geacht fysiek aanwezig te zijn.
Daarnaast:

- Nieuwe serie gestart met mijn vriendin (Lucifer).
- Begonnen met het verven van een Saladin bust (Nutsplanet).
- (eindelijk) Begonnen met lezen van Warhammer boek (Lorgar: Bearer of the Word).
- Theoriecraften / bouwen van Magic The Gathering EDH decks (iedere vrijdag met vrienden)
- Af en toe eens een potje gamen (AoE2/W3/SC2/Titanfall2/&thelistgoeson)
- Uiteraard sporten in hoeverre dit mogelijk is / buiten hardlopen.

Daarnaast ook voorbereidingen treffen op de toekomst. Ik ben dit jaar voor mijzelf gestart, maar toch nog in loondienst gegaan ivm covid. Maar goed, dit wil ik in de toekomst toch weer gaan oppakken, dus netwerken e.d.
Deathchant schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:06:

Buiten het feit dat we ons van ons ego vaak met "nuttige" dingen moeten bezighouden, kan het juist heel goed zijn om eens helemaal niks te doen, en jezelf eindelijk de headspace geven om je automatische piloot eens te toetsen; waardoor komt het dat ik ben wie ik ben? Wat drijft me? Hoe ben ik gevormd door het leven heen? Hoe was ik als kind en welke dingen, zowel positief als ook negatief, heb ik als kind ervaren? Doe ik dingen vanuit aangeleerdheid of vanuit mijn kern? Wat vind ik belangrijke levensvragen/doelen en kom ik aan die diepste lagen van mijn kern, mijn ethisch kompas? Wat zou mijn ideale samenleving zijn?
Waarom denk je dat een mens afleiding zoekt, om zich niet bezig te houden met dat soort vragen. :+

Grapjes daar gelaten, dat zijn vragen waar een gemiddeld persoon hulp bij nodig heeft. Dit haal je niet zelf even naar boven op je zolderkamertje. Geen persoon kan als jij het 'out of the blue' vraagt, vertellen wat hem of haar drijft. Weet jij waarom je doet wat je doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uzuhl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:34:

Waarom denk je dat een mens afleiding zoekt, om zich niet bezig te houden met dat soort vragen. :+

Grapjes daar gelaten, dat zijn vragen waar een gemiddeld persoon hulp bij nodig heeft. Dit haal je niet zelf even naar boven op je zolderkamertje. Geen persoon kan als jij het 'out of the blue' vraagt, vertellen wat hem of haar drijft. Weet jij waarom je doet wat je doet?
Dat is absoluut waar, ook je eerste regel ;) Afleiding zoeken is zeker niet verkeerd, zolang het niet betekent dat je emoties (die toch de juiste vorm van aandacht moeten krijgen) naar de achtergrond drukt dan is het goed.

En inderdaad, geen enkel persoon kan direct die vraag beantwoorden nee, daar moet je voor graven. Ik wilde enkel aangeven dat we nou eenmaal in een kapitalistische maatschappij leven waarin je 40u werkt en naast die 40 uur je headspace kwijt bent aan andere zaken dan bewuste zelfzorg. Kortom: we hebben vaak te weinig échte headspace om de kans hebben na denken over de kernwaarden in het leven.
Coronatijd zorgt er mijns inziens voor dat er meer headspace vrij komt voor dat soort dingen (tenminste bij mij is dat wel zo).

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Deathchant schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is absoluut waar, ook je eerste regel ;) Afleiding zoeken is zeker niet verkeerd, zolang het niet betekent dat je emoties (die toch de juiste vorm van aandacht moeten krijgen) naar de achtergrond drukt dan is het goed.

En inderdaad, geen enkel persoon kan direct die vraag beantwoorden nee, daar moet je voor graven. Ik wilde enkel aangeven dat we nou eenmaal in een kapitalistische maatschappij leven waarin je 40u werkt en naast die 40 uur je headspace kwijt bent aan andere zaken dan bewuste zelfzorg. Kortom: we hebben vaak te weinig échte headspace om de kans hebben na denken over de kernwaarden in het leven.
Coronatijd zorgt er mijns inziens voor dat er meer headspace vrij komt voor dat soort dingen (tenminste bij mij is dat wel zo).
Je hebt een goed punt hoor, al zou ik zelf niet snel de term 'headspace' gebruiken. Niets tegen mensen die in het hele mindfulness zijn, maar er moet ook een zekere vorm van nuchterheid zijn.

Je bent als persoon net als een elastiek, zodra deze te ver uitrekt gaat hij nooit meer terug naar zijn originele staat. Emoties uiten is daarbij belangrijke, delen met anderen, en echt praten. Dit zijn daadwerkelijke moeilijke zaken, maar zaken die je niet alleen moet oppakken. Doe dit met een partner, of goede vriend(in).

kleine toevoeging, het bezig zijn met wat het doel (van de mens) is, is voor mij persoonlijke een pad naar negatieve gedachten dus probeer ik dat te mijden en mij te focussen op mijn professionele doelen/groei.

[ Voor 6% gewijzigd door Uzuhl op 15-10-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen slecht idee. Maar als ik al de hele dag betaald aan het nadenken ben is het ook weleens fijn om even afgeleid te worden. Om nou in mijn vrije tijd ook nog de hele tijd met extentiele problemen bezig te zijn is een beetje veel van het goede.

Plus, dat is niet zo'n makkelijke overgang als van de computer naar de afwasmachine uitruimen. Daar heb ik wel even space voor nodig. Maarja, dan begint de kleine te brullen en begin je weer van voren af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:54
Ik heb het geluk dat ik (al is het dan thuis) gewoon kan blijven werken. Dus een groot deel van de tijd is al ingevuld. En daarnaast zijn ik/wij niet de personen die van die café types zijn of elke dag ergens op bezoek moeten gaan. Dus ik denk dat er voor mij persoonlijk wat minder veranderd dan voor andere.
Ook voor mijn wederhelft veranderd er gelukkig ook niet super veel.

Dingen waar we ons mee bezig houden:
-De standaard huishoudelijke dingen, maar nu heb je misschien nog een keer tijd voor wat extra's (bijv. de trapkast een keer uitmesten).
-TV kijken
-(bord)Spellen spelen
-Koken (of een keer wat luxer bestellen bij de afhaal)
-Soms gewoon ff lekker wat relaxter kunnen doen, omdat er wat meer tijd is doordat wat sociale verplichtingen weg vallen.

Voor mij zelf, kan ik me daarnaast nog vermaken met:
-Sporten
-Nerden (zoals mij partner het noemt). Beetje hobby-en met een raspberry Pi en docker enz.

En waar je natuurlijk ook nog mee bezig kunt, is je persoonlijke ontwikkeling (al is dat vaak geen "samen" activiteit). Zowel zoals hier eerder gemeld geestelijk of qua kennis niveau.

[ Voor 9% gewijzigd door ydderf op 15-10-2020 13:03 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
Werken en gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Ben maar weer eens wat in Crypto Coins gedoken.

Verder eens bezig met mijn theorie t.b.v rijbewijs C

Verder aan het puzzelen hoe ik mijn NUC ( i5 7th gen ) het best kan inrichten als HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MarcoC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb een piano gekocht en ben nu piano aan het leren spelen. Heb verder nooit iets met muziek gedaan. Kom je de tijd wel mee door :P .
Dit ben ik dus ook het overwegen. Hoe heb je een keuze gemaakt en hoe ben je het aan het leren? Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Renegade666 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:11:
Is er wat veranderd dan?

Voor mij veranderd er weinig tot niks. Alleen af en toe mondkapje nodig. Want AH kun je atm niet bestellen :(
Dit.. Volgens mij heb ik echt een kut leven buiten Corona als ik alle verhalen hier zo zie O-)

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Dit ben ik dus ook het overwegen. Hoe heb je een keuze gemaakt en hoe ben je het aan het leren? Ik ben erg benieuwd.
Ik heb het boek "Alfred's Basic Adult All-In-One Course, Level 1" gekocht, dat wordt over het algemeen als een zeer goed zelfstudieboek gezien. Daarnaast heb ik een digitale piano gekocht. Het grote voordeel van een digitale piano is dat je je medebewoners niet hoeft te storen met je eindeloze gepingel dankzij de hoofdtelefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
MarcoC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:40:
Wat voor lessen volg je? Ik heb nog een keyboard wat staat te verstoffen en dat wil ik ook weer eens op gaan pakken samen met de Maschine 2. :)

edit: @MarcoC ik zie dat je het net gepost hebt, dank je! :)

[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 15-10-2020 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
@Ebayzo

Blijkbaar idd :P
Hier gewoon aan het werk, en de hobbies/tijdverdrijf voor corona zijn nog steeds het zelfde tijdens corona :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MarcoC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Ik heb het boek "Alfred's Basic Adult All-In-One Course, Level 1" gekocht, dat wordt over het algemeen als een zeer goed zelfstudieboek gezien. Daarnaast heb ik een digitale piano gekocht. Het grote voordeel van een digitale piano is dat je je medebewoners niet hoeft te storen met je eindeloze gepingel dankzij de hoofdtelefoonaansluiting.
Sowieso voor een digitale gaan. Dat had ik al bedacht voor mezelf, maar welke keuze heb je gemaakt en waarom als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Sowieso voor een digitale gaan. Dat had ik al bedacht voor mezelf, maar welke keuze heb je gemaakt en waarom als ik vragen mag?
Ik heb de Casio PX-770 gekocht, heb daar niet echt hele goede redenen voor, behalve dat hij er aantrekkelijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MarcoC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Noemen we dat niet een keyboard?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
Postius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Nee, een digitale piano is wel echt wat anders. Een piano heeft 88 toetsen en idealiter heb je gewogen toetsen zodat de toetsen als een echte piano aanvoelen. Als je het afpelt blijft het natuurlijk een MIDI-controller met een klavier, maar het is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Nee, een digitale piano kan namelijk over variabele weerstand beschikken in de toetsen, zoals een echte piano dat bijv ook heeft, om maar niets te noemen. Verder ben ik geen expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
[...]

Nee, want die hebben dan over het algemeen ook een MIDI uitgang. Dat heeft deze piano niet. (wat mijn inziens jammer is als je wat beter bent geworden en zelf melodieën gaat bedenken.)
Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Nee, een digitale piano kan namelijk over variabele weerstand beschikken in de toetsen, zoals een echte piano dat bijv ook heeft, om maar niets te noemen. Verder ben ik geen expert.
Velocity kan ook prima op een keyboard. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door dehardstyler op 15-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

dehardstyler schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Nee, want die hebben dan over het algemeen ook een MIDI uitgang. Dat heeft deze piano niet. (wat mijn inziens jammer is als je wat beter bent geworden en zelf melodieën gaat bedenken.)

[...]

Velocity kan ook prima op een keyboard. ;)
Geeft maar weer aan hoe accuraat mijn laatste zin was, haha. Ik ben geen expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tja, je hebt iig je wederhelft om wat mee te doen, zonder is die lockdown pas echt eenzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nou, als ik voor mijzelf (en m'n vrouw spreek): het werk is inderdaad gewoon doorgegaan, maar door het wegvallen van de reistijd (we werken nu beiden verplicht thuis) en het wegvallen van het overgrote deel van onze vrijetijdsbesteding is er nu toch wel veel tijd "over".

Ik speel in een band, maar die ligt nu op z'n gat. We proberen allemaal thuis wel wat te schrijven en op te nemen, maar doordat er geen optredens meer zijn, is de druk een beetje "van de ketel".
Verder ging ik met m'n vrouw vaak naar concerten (gemiddeld 2/3x per maand denk ik). Alhoewel we in coronatijd 2 concerten hebben bezocht (met uiteraard minder bezoekers ivm de maatregelen), ligt dit nu ook weer geheel stil. Ook gingen we regelmatig uit eten en/of spraken we met vrienden af en dat zit er ook niet meer in

Ik heb eigenlijk alles al wel voorbij zien komen in dit topic.. maar toch nog even wat wij nu zijn gaan doen
  • Waar je tijdens de eerste lockdown veel mensen hoorde over de corona-kilo's, heb ik meer gesport dan ooit. Ik hou niet van de sportschool of groepssport, maar loop nu veel vaker hard. Wil niet zeggen dat ik veel ben afgevallen want ik ben ook meer bier gaan drinken, maar toch :'( :X M'n vrouw heeft helaas een knieblessure opgelopen door het hardlopen dus die is even uit de running
  • Nog niet zo veel als we zouden willen, maar we hebben al een aantal keren bordspellen gespeeld.
  • We hebben een eigenlijk door inspiratie van de Lego-programma op tv een paar Lego-dozen gekocht, na 25 jaar geleden voor het laatst te hebben geLego'd toen we zelf nog jong waren
  • We hebben een hele lijst van klussen aan ons huis eindelijk kunnen afmaken
  • Ook wij zijn meer gaan koken. Ik denk dat veel mensen dat wel herkennen, je hebt al jaren een aantal kookboeken op de plank staan, maar kookt er nooit uit. Wij hebben er eindelijk eens een paar opengeslagen en er wat lekkere dingen uit gemaakt
  • Hoort eigenlijk een beetje bij het klussen, maar heb eindelijk m'n accesspointjes degelijk opgehangen.
  • Ik heb een berg aan fotoboeken opgehaald bij m'n ouders en heb die doorgebladerd en heb een shitload aan foto's ingescand
Op het spelen van bordspellen na zou dat denk ik ook goed kunnen als je geen partner hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 15-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
Je kunt er in dit jaargetijde er ook nog prima op uit. De kans is alleen kleiner dat een korte broek comfortabel is, maar verder kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Hardlopen houden we lekker vol, maar doordat we niet meer trainen met de groep hou ik juist meer tijd over :+ Lezen doe ik ook vaker trouwens, heerlijk even languit op de bank. Series kijken we natuurlijk ook, maar niet heel veel.

Wij spelen regelmatig een bordspelletje of bijv Catan via de computer met zijn drieën. Mijn vrouw en ik op de laptop of tablet, mijn schoonbroertje bij hem thuis.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Investeren in het huis. Isolatie en dubbel glas. Lezen. Nieuwe games voor ps4 gekocht. Huis opruimen en verven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Wij zijn al een dag of 3 helemaal verslaafd aan de corona versie van Monopoly

https://speld.nl/2020/10/...itie-met-teststraten-uit/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dq7mdZolYzKz0wv-eAYnpbUIpZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PbEeOVBYn7JIY2WBJh5aILSg.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Agent47 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
Investeren in het huis. Isolatie en dubbel glas. Lezen. Nieuwe games voor ps4 gekocht. Huis opruimen en verven.
Levensweg spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Klussen, huis verbouwen, dat soort dingen vooral.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Leuk topic, al wat ideeën opgedaan! :)

Wat wij zelf tot nu toe voornamelijk doen

- Switch gekocht + Mario games (kart, bros, all-stars)
- Bordspellen
-- Carcassonne
-- Ticket to Ride
-- Pandemic
-- Monopoly
-- Stratego
-- Risk
-- Levensweg

- Kaartspellen
-- Exploding Kittens
-- Bears vs Babies
-- Unstable Unicorns
-- Catan Duel
-- 7 Wonders Duel

Verder een fitness ruimte ingericht waar we zo nu en dan gebruik van maken i.p.v. de sportschool. Strandwandeling is ook nog goed mogelijk, alleen wat meer/dikkere kleding aantrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

Geld naar de bouwmarkt brengen;huis aan de binnenkant schilderen. Tuin onderhouden.Garage opruimen.

En met isolatie; heb je je daarin wel eens echt verdiept? En dan niet wat de materialen doen, kosten en hoe ze toegepast moeten worden, maar heb je er wel eens aan gerekend? Dan kun je ook bepalen hoeveel watt er door een vierkante meter isolatie gaat. En hoeveel door een muur. En door een raam/dak/vloer/ventilatie. En kun je in excel een thermisch model van je woning maken waarbij je op voorhand kan bepalen hoeveel (extra) isolatie op kan leveren. Als je van dit punt niks weet heb je naast een goed thermisch model ook gelijk de basiskennnis van warmteleer te pakken.
Maar dit kun je uiteraard ook met andere zaken doen. Kwantumfysica, een programmeertaal en zelfs een cursus internationaal belastingrecht kun je online vinden om je eigen kennis te verrijken.

Pas ook begonnen om mijn mp3 muziekcollectie van de afgelopen 20 jaren eens uit te zoeken. Trip down memory lane :)

En een beetje sporten kan thuis ook best zonder een hele gym thuis te hebben.

* Theo vindt vooral de situatie naar waarom we zoveel thuis zijn. Maar ik kan mij best de winter door vermaken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Bij de eerste golf: Tijd voor een andere hobby dus ben ik warhammer mini's gaan schilderen en ondanks dat ik denk dat dit geen blijvende hobby gaat worden, wel veel geleerd en opgestoken.

Tijdens de zomer ook een beetje ongeplanned begonnen aan een hardware upgrade voor mijn PC, ook mede mogelijk gemaakt door een Win10 licentie die opeens niet meer geldig was. :+ Maar wat een low budget upgrade zou moeten zijn, is langzaam aan een compleet nieuwe case build aan het worden met opnieuw een waterkoel loop. :) En als we toch bezig zijn, dan pakken we het buro ook eens aan en dat is het project waar ik atm mee bezig ben en hoop dit weekend af te ronden.

Als je geen zin hebt om te klussen, kijk gewoon eens rond naar andere hobbies, dat heb ik ook gedaan namelijk. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
- Alle 23 Marvel films in release order aan het kijken
- het huishouden goed bijhouden
- Ring fit met de Kids
-Hardlopen

Ik ben ieder geval een stuk fitter nu ik mijn ellendige reistijd niet heb. Ineens minstens twee uur extra tijd over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Eigenlijk merk ik vrij weinig verschil tussen wel of niet pandemie.
Gewoon werken (op kantoor ivm bedrijfskritisch)
Ja minder familiebezoek (ook wel eens fijn).
Winkelen deed ik sowieso al online
Sporten is bij mij altijd al fietsen en hardlopen geweest

Ik vind het wel lekker eigenlijk, heerlijk rustig. Bijzonder om daar over 10 jaar nog eens op terug te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 15-10-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Mini modelbouwen met lucifer houtjes of karton. Of het maken van movie props. Lezen, schrijven, tekenen, schilderen, gamen, cursus JS, films en series kijken. Lego. Indoor fitness, veel wandelen, kat pesten.

Maar ik ben dan ook alleen, ben handig, nieuwsgierig en verveel mij nooit.

Zelfreflectie dus. Ik vind het grappig dat sommige mensen daar een trigger voor nodig hebben. Misschien omdat ik altijd een denker ben geweest maar ik heb die reflecties mijn hele leven al en heb die vragen voor mij zelf al lang beantwoord.

[ Voor 72% gewijzigd door RoamingZombie op 15-10-2020 22:52 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
RoamingZombie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:42:

Zelfreflectie dus. Ik vind het grappig dat sommige mensen daar een trigger voor nodig hebben. Misschien omdat ik altijd een denker ben geweest maar ik heb die reflecties mijn hele leven al en heb die vragen voor mij zelf al lang beantwoord.
Ik heb dat dus ook veel minder, ik ben altijd bezig met dat soort dingen. Zo zie je maar weer hoe mensen anders in elkaar zitten.

Wat ik dan ook wel merk is dat echt super veel van mijn collega's bijvoorbeeld nog niet bijna een antwoord hebben op de vraag: wat wil je nu bereiken, wat vind je leuk, doe je wat je leuk vind. Bij mij is zoiets een continue proces, ben dit jaar van functie gewisseld.. ben nu alweer dagelijks bezig met de volgende stappen, ik haal daar uitdaging uit en zorg dat het niet saai wordt. Bij andere merk ik, hoe ontevreden ze soms ook zijn.. die zijn daar helemaal niet mee bezig.. wel leuk om dat soort mensen uit hun schulp te trekken, dat mensen de volgende keer dat je ze ziet zeggen: ons gesprek heeft me aan het denken gezet d:)b

Maar on topic:
Bordspellen
Wandelingen met de hond
Zelf ontwikkeling op studie gebied (toch maar weer eens die Microsoft certificering op gepakt)
De nieuwe kozijnen schilderen
Tuin winterklaar maken
Maar ook van die uitzoek dingen: de hypotheek nog eens bekeken (toch weer 0,1% eraf door een risicoklasse bepaling), bekijken waar ik geld aan uitgeef en of ik kan besparen, ik wil me misschien nog eens verdiepen in beleggen
Ik ben zo iemand die zich helemaal kan verliezen in een nieuw onderwerp, wil er dan echt alles van weten.

Al met al: skai komt ook deze herfst/winter wel weer door *O*

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Hier is het al 7 maanden vrij 'zwaar' in lockdown, enige uitzondering is uit eten (want dat is allemaal buiten) maar, wat wij al 7/8 maanden doen is (of gedaan hebben):
  • Veel lezen (nu: Lives of the Stoics: The Art of Living from Zeno to Marcus Aurelius)
  • Veel series gekeken (of verkijken) nu bezig met Tehran
  • Samen met de hond wandelen
  • Thuis werken (9 uur per dag)
  • Veel hiken en/of hardlopen (elke dag wel, 1 rust dag per week)
  • Veel gamen (samen WoW Classic gegrind naar 60)
  • Board games! Laatst deze besteld: THE HOBBIT: AN UNEXPECTED PARTY
  • Oculus Quest 2 komt er aan, dus nieuwe dingen proberen te ontdekken
  • Veel (uit) eten haha, zoals ik zei hier kan je nog wel op het terras eten, we lopen graag naar het dorp, eten en dan terug (dat is 5 km lopen)
En als klapper zijn we een road trip aan het plannen voor November: Californië -> Grand Canyon -> Zion -> Las Vegas -> terug naar Californië uiteraard houden we netjes afstand van alles en iedereen maar, we willen toch nog even op uit dit jaar.. dus met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb het sinds het allemaal begon in maart nog niet als "zwaar" of "afzien" ervaren. Mijn/ons leven is er niet anders van geworden ofzo

- Werk zelf in vitaal beroep dus dat gaat gewoon door.
- Vriendin werkt in de sportwereld, dat heeft dus eventjes stilgelegen al draait dat nu ook gewoon weer en nogsteeds.
- Zelf sport ik elke dag, zonder uitzondering. Of dat nu thuis, buiten of in de gym is maakt me niet uit.
- Alles wat mag doen we.. sauna, uit eten, bios, uitjes, vakantie etc. Totdat het weer dicht is zoals nu en dan doen we, wat nog wel kan.
- Nieuw huis gekocht en huidig huis deze week in verkoop gezet
- We zijn heel erg op onszelf dus familie/vrienden bezoek deden we al amper en missen we niet.
- Heb mezelf nog geen seconde verveeld dus ik hoef ook niks te bedenken ter vermaak

Al met al voor ons persoonlijk een jaar dat niet anders is dan normaal, mogelijk zelfs beter als er al iets anders aan zou zijn.

Wel bizar om te lezen hoe deze periode voor en door iedereen anders uitpakt en ervaren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Neuzelaar Toch is er meer dan werken ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Daar komt het bij mij ook op neer, volgens mijn weegschaal -O- -O-

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Gluten Parody schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ik eet thuis echt veel meer dan op het werk.. lekker een eitje bakken, tosti, enzv.. op het werk: snel de bammetjes erin en door.

En natuurlijk de snacklade die hier wel is en op de zaak niet -O-

[ Voor 9% gewijzigd door skai21 op 16-10-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Gluten Parody schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Meer tijd is niet per definitie meer eten hé... langzamer, beter kauwen en meer praten ;)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
RZor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Meer tijd is niet per definitie meer eten hé... langzamer, beter kauwen en meer praten ;)
WAT! Ik ga toch niet praten tijdens het eten, dan moet ik mijn smartphone wegleggen :+
Geintje natuurlijk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

skai21 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

WAT! Ik ga toch niet praten tijdens het eten, dan moet ik mijn smartphone wegleggen :+
Geintje natuurlijk O-)
Ik ben net vijf dagen getrouwd, ik moet nog ;)
Maar los daarvan, ik merk door meer tijd aan tafel te nemen ik ook beter mijn best doe iets lekkers op tafel te zetten. Win-win

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10

Yucon

*broem*

Er stond nog een bouwpakketje op zolder, dus ik ben maar eens aan de slag gegaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_AWC7YishpUktXSWDSIDQ_1VOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWMl2UmPK9dSPujkmw5MlvJI.jpg?f=fotoalbum_large

dat voorwiel is alleen voor het passen :$

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 16-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sinds we kinderen hebben vind ik het heerlijk om gewoon een dag niks te doen. Was gisteren vrij en we hebben de hele middag op de bank bij de haard gezeten, kinderen lekker spelen :). Vroeger moest ik altijd van alles en werd ik depri van een dag thuis zitten , nu neem ik er een dag voor vrij :P.
Sporten (hardlopen / fietsen) schiet er vaak bij in, bij gebrek aan wedstrijden ook niet echt veel motivatie.

Ik vraag me trouwens wel af wat W-A nu gaat doen nu zijn vakantie is gestopt O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2020 23:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Golfen!
Lekker buiten, natuur, goede wandeling, en heel uitdagend.
Heel verslavend overigens 😉

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Sport_Life schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:07:

Ik vraag me trouwens wel af wat W-A nu gaat doen nu zijn vakantie is gestopt O-)
Die had blijkbaar écht geen zin om te koken... in Griekenland is de horeca gewoon open he. Zal nu wel een Knorr wereldgerechtje worden. Of oma’s koninginnesoep oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Gluten Parody op 17-10-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
De dagen zijn niet elke dag donker en grijs en als je thuis werkt, kun je maximaal gebruik maken van de goede dagen.

Ik heb niet verder gelezen dan de eerste twee reacties, dus misschien is het al benoemd, maar ga 's ochtends als het niet volledig bewolkt is, net voordat de zon opkomt eens een wandeling maken. Dat kan in de stad waar je woont, maar mooier is een natuurgebied. Ik vind het nog altijd een bijzonder mooi fenomeen wat me energie geeft voor de hele dag. Laat de veranderlijke luchten op je inwerken, geniet van de kwetterende eenden en ga op zoek naar de diverse paddenstoelen. Het geeft je een ultiem gevoel van vrijheid. Gegarandeerd dat je vergeet dat je je opgesloten voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alles wat nog 'mag' doen. De kroeg en het restaurant kan even niet, maar etentjes/borrels met vrienden zijn ook gezellig. Daarnaast lekker sporten of een ' hobby' oppakken. En zoals iemand eerder al schreef ook meer seks. Daarnaast af en toe niets doen. Lekker rommelen. Maar dat moet in je aard zitten natuurlijk. Sommige mensen moeten nu eenmaal 'iets' doen. in dat geval zou ik zeggen: doe iets waar je energie van krijgt. Dat alleen is al nuttig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
LA-384 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:55:
De dagen zijn niet elke dag donker en grijs en als je thuis werkt, kun je maximaal gebruik maken van de goede dagen.

Ik heb niet verder gelezen dan de eerste twee reacties, dus misschien is het al benoemd, maar ga 's ochtends als het niet volledig bewolkt is, net voordat de zon opkomt eens een wandeling maken. Dat kan in de stad waar je woont, maar mooier is een natuurgebied. Ik vind het nog altijd een bijzonder mooi fenomeen wat me energie geeft voor de hele dag. Laat de veranderlijke luchten op je inwerken, geniet van de kwetterende eenden en ga op zoek naar de diverse paddenstoelen. Het geeft je een ultiem gevoel van vrijheid. Gegarandeerd dat je vergeet dat je je opgesloten voelde.
Voordeel van een hond, ik ben op dat tijdstip altijd buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26mk8gBH14Lk0B7aGDFudBphFi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zb9lQe8UHob6uuQw1sVf6kIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Voordeel van geen hond: je kan ook als de hond geen zin heeft :Y)

Rudi Carrell liep juist ‘s avonds:

[ Voor 61% gewijzigd door Gluten Parody op 17-10-2020 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Gluten Parody schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:03:
Voordeel van geen hond: je kan ook als de hond geen zin heeft :Y)
Which is never :9
Mijn heidewachtel staat al tegen de achterdeur te springen als ik alleen al mijn pink op til

[ Voor 19% gewijzigd door skai21 op 17-10-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De eerste corona ronde de huiselijke administratie, klussen, klussen en nog eens klussen. Later werd dat werk zoeken vanwege verlies baan.

Op dit moment bestaat de dag uit : werk zoeken, sollicitaties, cursussen online volgen om kennis bij te spijkeren en we mogen komende maanden voor de hond zorgen vanwege operatie (lastig geval). Samen verder weinig deze herfst.

De zomer was een stuk leuker met dingen doen in ieder geval, konden we lekker in het zwembad, bbqen, trampoline met zoontje, klussen en tuin inrichten.

Ow, en over TMI gesproken: savonds gebeurde er dan wel meer samen :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:06
Skip bo, keer op keer, monopoly, risk, warzone, planet zoo, netflix, pathe thuis, geo caching, pokemon go, huishouden, werken en dat herhalen :-D

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
Lockdown, hondje pesten:

[ Voor 17% gewijzigd door Gluten Parody op 18-10-2020 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:05
LA-384 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:55:

Echt heerlijk inderdaad! Vriendin moest zaterdag werken en ik ben er ook maar eens om 06.45 uitgegaan en heb een rondje in het bos gewandeld nadat ze weg was. Echt maar één man tegen gekomen en die had hetzelfde doel als ik, van de rust en ruimte genieten.

Sinds ik weer fulltime thuiswerk probeer ik veel meer actief te bewegen. Een rondje fietsen in de middagpauze, een wandeling 's avonds en daarnaast hardlopen. Alles in de eigen omgeving, dat is het voordeel als je tussen twee natuurgebieden in woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wandel nog steeds veel met mijn vriendin. Zij zit echt 24/7 thuis, hele studie thuis en bijbaan in horeca dus nu even helemaal niks. Ik heb nog 1 vak offline en ga een paar keer per week de deur uit voor mijn bijbaan in de thuiszorg.

Maar goed, wandelen dus. Gelukkig hebben we redelijk veel ruimte, ook om eens wat andere dingen te doen, de één aan de studie/serie en de ander ook weer wat anders. Anders gewoon lekker samen de deur uit, steevast 's avonds even door het centrum slenteren (wonen in het centrum dus dat is makkelijk en rustig). Weer of geen weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Neuzelaar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb sinds een tijd ook interesse in golfen. Woon ook kortbij meerdere banen. Wat ik me een beetje afvraag, is het een beetje ‘done’ om ook (eens) alleen te gaan golfen of sla je dan een raar figuur?
Dat vind ik heerlijk. Lekker in je eentje het hoofd leeg maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Neuzelaar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:13:
@Roenie super, hoop dat ik lessen kan nemen in deze speciale tijd maar ga het checken!
Je hebt het nog nooit gedaan? Verkijk je niet op het technische gehalte van de sport. Het is best lastig. Je kunt er wel verslaafd aan raken ;) Het is naast technisch vooral een mentaal spel (je komt jezelf tegen) en redelijk prijzig.

Dit is wellicht een aardig topic voor je (zitten alleen wel een paar brallers tussen): Het grote Golfsport topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met lessen(op 32 jarige leeftijd zonder enige muzikale voorkennis) en heb idd het met een docent geleerd adhv Alfred. Mijn docent adviseerde mij een Yamaha P-125 Stage Piano aan welke aardig wat opties heeft en ook meer dan zat is tot het moment dat je eventueel wilt gaan voor een 'echte' piano.

Op YT zijn goede instructievideos te vinden van een Amerikaanae manier die Alfred gebruikt en uitlegt, welke ook het juiste tempo aanhoudt (beat); er zit helaas veel rommel tussen.

Ik was al gestopt met lessen voor corona ivm drukte werk en een burn-out van mijn vrouw waardoor ik thuis meer moest doen. Nu dat het met haar weer beter gaat en mijn werk ook beter is geworden ga ik het weet zelf oppakken zonder docent. Gewoon voor de leuk :)

Ontopic: er is zeer weinig veranderd tov non-corona jaren voor mij, ook nu de dagen grauwer worden. Enige verschil is dat we niet even kunnen lunchen of relaxed winkelen met de kinderen in het weekend (of naar Artis bijv.). Ik werk al ruim 8 jaar vanuit huis, dus ook dat is niets nieuws.

Dus ik maak nu om het weekend uitgebreid lunch/brunch op zondag met bijv. bagels, croissants, verse sap uit de slowjuicer etc. Vinden ze geweldig.

Binnenkort komt de Series X binnen, dan hebben we 3 Xboxen in huis en gaan mijn oudste zoon, mijn dochter en ik lekker Destiny 2 spelen, Minecraft Dungeons etc. Koptelefoon en gaan oOo

Met de missus kijk ik af en toe een film in de avond, praten we gezellig of zit ik te gamen terwijl zij aan het haken is en praten we ook nog ondertussen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heeft iedereen veel tijd over, zeg :o

Is dat ook vanwege corona?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Grappig. Ik speel juist al jaren piano, en had toevallig voor m'n verjaardag (in Februari) een dwarsfluit gekocht als tweede instrument. Dat kwam héél goed uit tijdens de eerste lockdown :D (de buren zullen er minder blij mee zijn geweest :+ )

Ik had ook niet verwacht dat een nieuw instrument leren zo leuk zou zijn. Die eerste bestijging van de leercurve geeft veel meer voldoening dan het gepriegel en gezwoeg op hoger niveau. Ergens komende weken wil ik de instrumentenfamilie uitbreiden door ook maar een gitaar te kopen; dan kan ik komende lockdown de basics leren daarvan.

Tevens een tip voor mensen die met z'n tweeën wonen en geen leuke bordspelletjes kunnen bedenken: Leer schaken. Er is een reden waarom dat spel al duizenden jaren lang bestseller is. Oneindig veel diepgang, maar ook leuk om op lager niveau te spelen. Plus je kan het zo kort of lang maken als je zelf wil, en je kan het makkelijk pauzeren om iets anders te gaan doen. (en een mooi schaakbord staat fantastisch ergens op een tafeltje of in een kast). En met de populariteit van Queen's Gambit momenteel, is het een prima moment om in te stappen :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN_7EU4XtV3fNXM2LBAwAYwmdMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPlhMwuVGy5hzAs00gQOIxdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Vissen! Niets fijners als lekker buiten zijn aan het water, beetje pielen op vis (hoeft allemaal ook niet groot/spectaculair te zijn) en het is een hobby waar je je volledig aan kan verliezen qua lezen, youtube videos kijken, online shoppen, facebook groepen etc etc etc.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Mountainbiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Naast de 60 uur in de week die ik doordeweeks van huis ben voor mijn werk (2 uur reistijd per dag) draait het gewone gezinsleven eigenlijk gewoon door en is er behoudens de sociale contacten met vrienden en familie niet heel veel veranderd.
Dankzij Corona en het thuiswerken van mijn vrouw (wat doorgezet gaat worden na deze crisis) hebben we eindelijk tijd gekregen voor gezinsuitbreiding door een hond er bij te kunnnen nemen dmv adoptie vanuit Spanje en daar gaat ook een hoop tijd in zitten om haar zindelijk maken want wonen in huis was ze niet gewend en de extra lange rondes want de nieuwe Spaanse windhond (Galgo) heeft energie voor 10.
In plaats van op zaterdag boodschappen halen bij Jumbo zitten we nu thuis te wachten op Jumbo en hebben we wat extra tijd voor wat klusjes in en om het huis en ik vermoed dat dit een blijvertje is.
Zaterdagmiddag lopen we naar de bakker en de slager want de kwaliteit bij de grootgrutters staat ons in deze niet aan en we besteden nu wat extra tijd aan ontbijt samen en uitgebreid avondeten zonder te hoeven haasten.
Ons gezinsleven was al erg op ons zelf en kabbelde rustig voort en er is dus niet zo veel veranderd.
Ik mis wel de spontaniteit van af en toe even bij familie of vrienden langs lopen en eindigen met een paar flessen wijn/bier in ons mik en een maaltijd moeten bestellen want niemand heeft meer zin om te koken.
We hebben nog wat contact met onze ouders maar de frequentie en groepsgrote is flink verlaagd.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 08-11-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Roenie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:41:
Alles wat nog 'mag' doen. De kroeg en het restaurant kan even niet, maar etentjes/borrels met vrienden zijn ook gezellig. Daarnaast lekker sporten of een ' hobby' oppakken. En zoals iemand eerder al schreef ook meer seks. Daarnaast af en toe niets doen. Lekker rommelen. Maar dat moet in je aard zitten natuurlijk. Sommige mensen moeten nu eenmaal 'iets' doen. in dat geval zou ik zeggen: doe iets waar je energie van krijgt. Dat alleen is al nuttig.
Dat vind ik dus zo bijzonder hè? Er word al maanden aangeraden om dit soort dingen zo min mogelijk te doen. Daarnaast: een etentje of een borrel op anderhalve meter afstand is echt nog niet zo makkelijk.

Ik heb een heel klein groepje mensen dat ik (noodzakelijkerwijs) nog zie, zoveel mogelijk met 1,5 meter afstand en mondkapje ook nog vaak. Daarnaast heb ik 2-3 keer mensen buiten ontmoet. Maar een etentje of borrel? Omdat we echt tegen de muren opvliegen gaan we dat, met 1 vriend, eind deze maand weer eens doen. Voor het eerst sinds maart.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:44:
[...]

Dat vind ik dus zo bijzonder hè? Er word al maanden aangeraden om dit soort dingen zo min mogelijk te doen. Daarnaast: een etentje of een borrel op anderhalve meter afstand is echt nog niet zo makkelijk.

Ik heb een heel klein groepje mensen dat ik (noodzakelijkerwijs) nog zie, zoveel mogelijk met 1,5 meter afstand en mondkapje ook nog vaak. Daarnaast heb ik 2-3 keer mensen buiten ontmoet. Maar een etentje of borrel? Omdat we echt tegen de muren opvliegen gaan we dat, met 1 vriend, eind deze maand weer eens doen. Voor het eerst sinds maart.
Wat is het verschil met je vriend of vriendin die niet bij jou woont? Ik hou het klein en met dezelfde mensen. Vind ik geen probleem.
Pagina: 1