PalingDrone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Fijn om te horen dat instrumentale concerten dan weer als eerste vrijgegeven gaan worden
Ik begin trouwens een beetje gaar te worden van het flut argument dat vakantie vierende jongeren de schuld krijgen van de extreme stijging van het aantal gevallen in NL.
Lekker makkelijk dat vingerwijzen, alsof Nederlandse jeugd de enige waren die deze zomer op vakantie zijn geweest... Duitsers zijn allemaal in hun eigen land gebleven? Ik kan mij het gejammer nog herinneren afgelopen zomer over de Duitse invasie aan onze kust. Toch raar dat Duitsland niet minstens net zo rood is als wij, en dat geldt voor nog wel wat meer landen.
Er zijn zat mensen op vakantie geweest in Europa en die hebben blijkbaar nauwelijks een coronasouvenir meegenomen naar hun thuisland, geen idee wat de Nederlandse situatie nou zo uniek maakt...
Of zou het gewoon aan ons falende (test) beleid liggen? Vast niet, aldus het RIVM, dit is voornamelijk te wijten aan het onverantwoordelijke gedrag van de jeugd, lekker makkelijk om zo je eigen straatje schoon te vegen.
Als uit onderzoek van de tracering blijkt dat het veelal jongeren zijn, en dat zij een streng van het virus meedragen die vooral in Zuid-europa woedt, terwijl de lokale variant bijna niet meer aangetroffen word....
Wat moeten ze dan doen? Dat soort info geheim houden?
Er staat duidelijk: Uit het eerste onderzoek onder de uitbraakclusters blijkt dat het vooral jongeren zijn die in zuid-europa op (feest)vakantie zijn geweest.
Op zich ook niet zo vreemd toch? We zien overal waar de discotheken open gaan, dat er direct een enorme uitbraak volgt. Carnaval, Aprés ski, Kroegen in Zuid-korea etc. Dus deze conclusie is niet zo heel vreemd.
Ja, genoeg ouderen die óók op vakantie gaan. Maar die staan niet straalbezopen zij aan zij te hossen op muziek en de longen uit hun lijf te schreeuwen (ja, ik ben ook jongere geweest, ik weet hoe stappen gaat).
Het ligt niet zozeer aan de jongeren, maar aan de activiteit waar jongeren graag aan meedoen: Zuipen en feesten. Het liefst in elkaar