Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:57
MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Als ik de getallen van de laatste 7 dagen quick and dirty bij elkaar op tel zit je ver boven de 10%

Maar de niet-ggd getallen moeten er nog bij.

@nocalimero Er zullen best mensen zijn die niet meer risico hebben gelopen op vakantie dan in NL. En wellicht geldt dat voor het overgrote deel wel. Maar het niet verbieden van buitenlandse reizen heeft m.i. voor een hoger aantal besmettingen gezorgd.
Volgens mij is het zo dat niet alleen de regels maar ook gedrag bepaalt hoe we uit deze crisis komen. In Portugal waren de regels strenger (terwijl er veel minder aan de hand was en is) en hielden de mensen zich er beter aan.
Het was/is vreemd om te zien dat afstand houden en mondkapjes daar veel beter ingeburgerd was dan hier in Nederland.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 18:57
IJzerlijm schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Dat was ook niet tegen de regels, je werd alleen geacht in zelf quaraintaine te gaan. Wat niet verplicht was en waar geen controle op was. Er waren misschien wel landen die je weigerden maar voor Nederland is er niets dat je ergens in beperkt te reizen naar waar je wil en na terugkomst gewoon weer rond te lopen.
Quarantaine was alleen vanuit oranje en rode gebieden. Dus zeker niet voor alle buitenlandse reizen.
Wij zijn zelf alleen in gele gebieden geweest en dit was dus nooit op ons en vele andere vakantiegangers van toepassing. Dat is wat ik wilde aangeven.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 09:48
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Waar het dus om gaat is dat het mensen dwars zit dat de kerk op die manier wel 1800 man mag ontvangen in 3 zalen, en er gezongen mag worden, maar de Ameezing Karaoke Show niet door mag gaan als die precies hetzelfde wordt ingericht.

Het virus stopt niet bij de kerkdeur omdat het huis van God een magisch schild heeft, dat virus maakt daar geen onderscheid in.
Ik ben het met je eens dat regels eensgezind moeten zijn, echter vind ik het niet geheel reeel om de kerken nu te gaan verwijten terwijl ze zich stipt aan de afgesproken regels en RIVM richtlijnen houden.
Zeker hadden ze een signaal aan de buitenwereld kunnen geven door bijvoorbeeld af te schalen.

Even het zingen nagelaten, stel dat de voetbalstadions wel bezet mochten worden met inachtneming van de regels en richtlijnen, zou daar denk ik ook maximaal bezoek zijn of niet? Of zouden die dan ook verweten worden dat ze een signaal moeten afgeven en maximaal 30 bezoekers toe mogen laten?
Kerken mogen dat en doen het. Ik denk dat ieder gebouw, concert, stadion, het ook zou doen als het zou mogen en in principe zal er dan dezelfde mening moeten gelden als nu voor de kerken hoe verkeerd ze wel bezig zijn.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat denk ik ook heel erg meespeelt is dat de gemiddelde kerk en moskee zich prima aan de regels houdt of zelfs dicht gaat. Als er dan een kerk zelfs tegen het advies in het op zulke grote schaal toch samenkomt schept dit een vervelend precedent.

Ik mag elke dag 5 keer naar de winkel gaan is het verstandig om te doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Jorizzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Wordt het niet gewoon tijd om te stoppen met al deze onzinnige uitzonderingsposities voor religie? Ik ben absoluut vóór vrijheid van religie, maar wel graag binnen de spelregels waar niet-religieus Nederland zich ook met z'n allen aan moet houden.
of je wordt gewoon zelf religieus ;)

Ik denk dat het probleem er meer in zit dat Rutte geen regels op willen leggen in 't kader van eigen verantwoordelijkheid en wij als Nederlanders denken " 't is maar een advies" en/of "we laten de overheid toch niet bepalen wat we wel/ niet mogen doen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
Zo dan gaan er nu straks 3x 30 mensen, naar de kerk. Ipv 3x200. Want ja er hebben nooit 600 mensen in een ruimte gezeten.

Hmm, mooi kut afgelopen zaterdag naar theater geweest, waar 100 mensen in zaal zaten.
Zal dan nu zeker ook niet meer mogen.....
Ow wacht. De kerken gaan vrijwillig naar 30max per ruimte.
Mooi toch, kunnen we in de theaters gewoon vrolijk doorgaan met zingen en blaasinstrumenten op podium voor 100(+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

bangkirai schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:32:
Mooi toch, kunnen we in de theaters gewoon vrolijk doorgaan met zingen en blaasinstrumenten op podium voor 100(+).
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een theater waar er alleen op het podium gezongen en geblazen wordt en een kerk waar de hele zaal mee zingt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een theater waar er alleen op het podium gezongen en geblazen wordt en een kerk waar de hele zaal mee zingt.
Er zijn ook kerken waar een koor zingt en waar de zaal niet mee (mag) zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
https://www.nu.nl/politie...es-om-niet-te-zingen.html

Volgens het RIVM komen bij zingen druppels vrij, maar niet zoveel als bij hoesten of niezen. Het is volgens het instituut nog onduidelijk of zingen zorgt voor een verdere verspreiding van het virus. Voor de zekerheid is het daarom wel verboden om bij concerten mee te zingen of in stadions te juichen.

Ik dacht dat we louter beslissingen maakten op basis van de wetenschap. Klinkt een beetje als schijnveiligheid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er speelt ook een economisch belang mee natuurlijk. Zingen in de de kerk heeft geen economisch belang. Theaters wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:58:
Ik dacht dat we louter beslissingen maakten op basis van de wetenschap. Klinkt een beetje als schijnveiligheid zo.
Net zoals het verbod op dansen bij concerten overigens, het voegt helemaal niets toe dat iedereen moet blijven zitten, zolang mensen zich maar aan de afstand houden bij het verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
TrailBlazer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:00:
Er speelt ook een economisch belang mee natuurlijk. Zingen in de de kerk heeft geen economisch belang. Theaters wel.
Meezingen tijdens een concert heeft ook geen economisch belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost

Volgens het RIVM komen bij zingen druppels vrij, maar niet zoveel als bij hoesten of niezen. Het is volgens het instituut nog onduidelijk of zingen zorgt voor een verdere verspreiding van het virus. Voor de zekerheid is het daarom wel verboden om bij concerten mee te zingen of in stadions te juichen.

Daar zijn ze sinds de schoolsluiting van Maart mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Meezingen tijdens een concert heeft ook geen economisch belang.
Dat is dan ook verboden afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nocalimero schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Het is niet zo dat in het buitenland op vakantie gaan tegen de regels was. Dat gold alleen voor de zgn. oranje en rode gebieden.
Er zijn voldoende oranje regio's waar het besmettingsgevaar veel kleiner is dan in Nederland.

Het is meer dat als je reist/op vakantie gaat, je veel meer mensen tegen komt dan in je 'thuiszit' bubbel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Dat is dan ook verboden afaik.
Fijn om te horen dat instrumentale concerten dan weer als eerste vrijgegeven gaan worden :+

Ik begin trouwens een beetje gaar te worden van het flut argument dat vakantie vierende jongeren de schuld krijgen van de extreme stijging van het aantal gevallen in NL.
Lekker makkelijk dat vingerwijzen, alsof Nederlandse jeugd de enige waren die deze zomer op vakantie zijn geweest... Duitsers zijn allemaal in hun eigen land gebleven? Ik kan mij het gejammer nog herinneren afgelopen zomer over de Duitse invasie aan onze kust. Toch raar dat Duitsland niet minstens net zo rood is als wij, en dat geldt voor nog wel wat meer landen.
Er zijn zat mensen op vakantie geweest in Europa en die hebben blijkbaar nauwelijks een coronasouvenir meegenomen naar hun thuisland, geen idee wat de Nederlandse situatie nou zo uniek maakt...

Of zou het gewoon aan ons falende (test) beleid liggen? Vast niet, aldus het RIVM, dit is voornamelijk te wijten aan het onverantwoordelijke gedrag van de jeugd, lekker makkelijk om zo je eigen straatje schoon te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
Vingertje wijzen is onderhand nog het enige wat je leest. Of de jongeren hebben het gedaan, of die ouderen houden zich nergens aan. Of waarom nou weer de horeca of waarom de sportstadions? Voegt allemaal niks toe, je voed enkel de onvrede bij mensen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:17
Nog geen aantaleln besmettingen, maar het aantal opnames begint te exploderen
Gisteren +60 ish
Vandaag + 80 ish het ziekenhuis in.

......

Dit zijn dus de besmettingen van een dag of 10-14 geleden. Ik hou m'n hart vast voor die van afgelopen week en deze week...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:33:
Nog geen aantaleln besmettingen, maar het aantal opnames begint te exploderen
Gisteren +60 ish
Vandaag + 80 ish het ziekenhuis in.

......

Dit zijn dus de besmettingen van een dag of 10-14 geleden. Ik hou m'n hart vast voor die van afgelopen week en deze week...
RIVM gebruikt waarschijnlijk ook Excel ;)

[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1313091177307136000?s=20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
stond onzin.

[ Voor 97% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2020 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:23
BarôZZa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Nu zou het helemaal perfect zijn om op vakantie te gaan. We zijn donkerrood hier, dus bijna overal heb je minder kans om het op te lopen. Helaas zitten de meeste landen niet echt op ons te wachten.
Wees gerust, de wintersport komt er al weer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
PalingDrone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Fijn om te horen dat instrumentale concerten dan weer als eerste vrijgegeven gaan worden :+

Ik begin trouwens een beetje gaar te worden van het flut argument dat vakantie vierende jongeren de schuld krijgen van de extreme stijging van het aantal gevallen in NL.
Lekker makkelijk dat vingerwijzen, alsof Nederlandse jeugd de enige waren die deze zomer op vakantie zijn geweest... Duitsers zijn allemaal in hun eigen land gebleven? Ik kan mij het gejammer nog herinneren afgelopen zomer over de Duitse invasie aan onze kust. Toch raar dat Duitsland niet minstens net zo rood is als wij, en dat geldt voor nog wel wat meer landen.
Er zijn zat mensen op vakantie geweest in Europa en die hebben blijkbaar nauwelijks een coronasouvenir meegenomen naar hun thuisland, geen idee wat de Nederlandse situatie nou zo uniek maakt...

Of zou het gewoon aan ons falende (test) beleid liggen? Vast niet, aldus het RIVM, dit is voornamelijk te wijten aan het onverantwoordelijke gedrag van de jeugd, lekker makkelijk om zo je eigen straatje schoon te vegen.
Als uit onderzoek van de tracering blijkt dat het veelal jongeren zijn, en dat zij een streng van het virus meedragen die vooral in Zuid-europa woedt, terwijl de lokale variant bijna niet meer aangetroffen word....

Wat moeten ze dan doen? Dat soort info geheim houden?

Er staat duidelijk: Uit het eerste onderzoek onder de uitbraakclusters blijkt dat het vooral jongeren zijn die in zuid-europa op (feest)vakantie zijn geweest.

Op zich ook niet zo vreemd toch? We zien overal waar de discotheken open gaan, dat er direct een enorme uitbraak volgt. Carnaval, Aprés ski, Kroegen in Zuid-korea etc. Dus deze conclusie is niet zo heel vreemd.

Ja, genoeg ouderen die óók op vakantie gaan. Maar die staan niet straalbezopen zij aan zij te hossen op muziek en de longen uit hun lijf te schreeuwen (ja, ik ben ook jongere geweest, ik weet hoe stappen gaat).

Het ligt niet zozeer aan de jongeren, maar aan de activiteit waar jongeren graag aan meedoen: Zuipen en feesten. Het liefst in elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
gekkie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Wees gerust, de wintersport komt er al weer aan.
en dus? laatste keer toen ik checkte was Après ski is volgens mij overal gesloten, binnen eten niet toegestaan etc. Afstand houden is niet heel ingewikkeld, een monddoekje is best lekker met die kou (draag er elke wintersport eentje als ik op de piste sta, lekker warm) en veel gebieden laten mensen per gezin in de gondels en werken met maximum aantal personen.

En dan nog kan het zijn dat ze niet op ons zitten te wachten en ons gewoon weigeren. Maar de wintersport begint pas december, en dat is nog aan de vroege kant overigens. dat is nog 2 maanden. En in 2 maanden kan er veel veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Als uit onderzoek van de tracering blijkt dat het veelal jongeren zijn, en dat zij een streng van het virus meedragen die vooral in Zuid-europa woedt, terwijl de lokale variant bijna niet meer aangetroffen word....

Er staat duidelijk: Uit het eerste onderzoek onder de uitbraakclusters blijkt dat het vooral jongeren zijn die in zuid-europa op (feest)vakantie zijn geweest.

Op zich ook niet zo vreemd toch? We zien overal waar de discotheken open gaan, dat er direct een enorme uitbraak volgt. Carnaval, Aprés ski, Kroegen in Zuid-korea etc. Dus deze conclusie is niet zo heel vreemd.

Ja, genoeg ouderen die óók op vakantie gaan. Maar die staan niet straalbezopen zij aan zij te hossen op muziek en de longen uit hun lijf te schreeuwen (ja, ik ben ook jongere geweest, ik weet hoe stappen gaat).

Het ligt niet zozeer aan de jongeren, maar aan de activiteit waar jongeren graag aan meedoen: Zuipen en feesten. Het liefst in elkaar :+
Het gaat er vooral om dat dat niet uitsluitend de oorzaak is, want als de rest van het land zich aan de maatregelen zou houden, waren de besmettingen bij de jongeren gebleven (en was er zelfs groepsimmuniteit onder jongeren ontstaan wat waarschijnlijk juist gunstig is).

Punt is dat die zuipende jongeren een COVID-infectie makkelijk kunnen hebben en ze niet vooraan in de rij staan voor vaccinatie. Als iedereen dus van die zuipende jongeren vandaan blijft, is er niks aan de hand.

Net zo min als je alle uitbraken had kunnen voorkomen door vakanties te verbieden en alle discotheken potdicht te spijkeren.

Voor de politiek is het natuurlijk wel makkelijk maatregelen maken wanneer het ze zelf niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:23
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
en dus? laatste keer toen ik checkte was Après ski is volgens mij overal gesloten, binnen eten niet toegestaan etc. Afstand houden is niet heel ingewikkeld, een monddoekje is best lekker met die kou (draag er elke wintersport eentje als ik op de piste sta, lekker warm) en veel gebieden laten mensen per gezin in de gondels en werken met maximum aantal personen.
Achja in de krant stond de eerste al weer waarbij het gezelschap de 3 geboekte kamers had omgeboekt voor een groot hok, zodat er in iedergeval gefeest kon worden.
Ik vrees dat zij niet de enige verstokte wintersporters zijn, die vinden dat ze echt niet zonder kunnen en waarvan ik af vraag of ze wel zonder kunnen "zoals het altijd al was".

En dan een uurtje of 6 a 8 opgehokt in de auto heen .. en weer terug zal ook wonderen doen mocht er iemand besmet zijn.
En dan nog kan het zijn dat ze niet op ons zitten te wachten en ons gewoon weigeren. Maar de wintersport begint pas december, en dat is nog aan de vroege kant overigens. dat is nog 2 maanden. En in 2 maanden kan er veel veranderen.
Klopt meeste schijnt dan ook nog niet te boeken, niet omdat ze niet willen gaan, maar om het wel begrepen eigenbelang van de financien mocht het als nog verboden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 05-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:33

Nox

Noxiuz

Jorizzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Ik heb het natuurlijk niet alleen over de zorgverzekering, maar er zijn stiekem best veel religieuze uitzonderingen. Dat is dus een ongelijkheid tussen gelovigen en niet-gelovigen, die véél vaker voorkomt dan je denkt. Kijk maar eens hier.
Dat die wetten er zijn is een heel andere discussie, ik denk dat we dat beter in een ander topic kunnen bespreken. (Ik snap je standpunt sowieso wel).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Ik dacht dat we louter beslissingen maakten op basis van de wetenschap.
Als je daarmee bedoelt dat je alleen maatregelen neemt die bewezen effectief zijn, dan is dat een luxe die je niet hebt in een crisis. Als je eerst uitgebreid en gedegen wetenschappelijk onderzoek gaat doen voor je ingrijpt, dan is de crisis ondertussen al weer voorbij. Dus moet je het "next best thing" doen; als er aanwijzingen zijn dat zingen schadelijk is, en die zijn er gegeven de uitbraken bij koren aan het begin van de crisis, dan maak je een afweging tussen de kosten en baten van het verbieden en handel je daar naar. En aangezien een zangverbod relatief weinig gevolgen geeft is het in dat geval "better safe than sorry". :)

Overigens wil het feit dat er bij zingen minder druppels vrijkomen bij hoesten natuurlijk niet zeggen dat zingen onschadelijk is; we weten dat hoesten schadelijk is, dus dan ligt het in de lijn der verwachting dat zingen dat ook is, maar dan minder. Het was wat anders geweest als hoesten bewezen onschadelijk was. En daarbij is hoesten door de bank genomen ook niet iets wat je minutenlang met 600 man tegelijk doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
mhhh, duurt lang die cijfers vandaag! Zal er wel weer een mega aantal nieuwe besmettingen zijn bij gekomen.
Vraag me dan af of ze de tijd wat rekken, zodat het getal lekker hoog uitvalt waardoor iedereen de schrik er goed in heeft zitten. Immers, als niemand er bang voor is, veranderen mensen ook niet hun gedrag.
We zullen zien

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
Stinger_Ventura schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
mhhh, duurt lang die cijfers vandaag! Zal er wel weer een mega aantal nieuwe besmettingen zijn bij gekomen.
Vraag me dan af of ze de tijd wat rekken, zodat het getal lekker hoog uitvalt waardoor iedereen de schrik er goed in heeft zitten. Immers, als niemand er bang voor is, veranderen mensen ook niet hun gedrag.
We zullen zien
Volgens mij lopen de cijfers altijd van 10:00 tot 10:00 ofzo, of een ander vast 24h blok. Dus langer wachten maakt dat getal niet hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Stinger_Ventura schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
We zullen zien
Of ze zijn geschrokken omdat de cijfers naar beneden gaan en dat niet geloven en daarom de cijfers maar blijven herberekenen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Het gaat er vooral om dat dat niet uitsluitend de oorzaak is, want als de rest van het land zich aan de maatregelen zou houden, waren de besmettingen bij de jongeren gebleven (en was er zelfs groepsimmuniteit onder jongeren ontstaan wat waarschijnlijk juist gunstig is).

Punt is dat die zuipende jongeren een COVID-infectie makkelijk kunnen hebben en ze niet vooraan in de rij staan voor vaccinatie. Als iedereen dus van die zuipende jongeren vandaan blijft, is er niks aan de hand.

Net zo min als je alle uitbraken had kunnen voorkomen door vakanties te verbieden en alle discotheken potdicht te spijkeren.

Voor de politiek is het natuurlijk wel makkelijk maatregelen maken wanneer het ze zelf niet raakt.
Punt is dat die zuipende jongeren vrolijk naar huis zijn gegaan, ouders en andere familieleden hebben besmet die nog thuis wonen of op bezoek komen of gaan. En dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Of ze zijn geschrokken omdat de cijfers naar beneden gaan en dat niet geloven en daarom de cijfers maar blijven herberekenen. ;)
Laten we het hopen. Al verwacht ik zelf dat ze hoe dan ook de komende dagen nog wel wat zullen stijgen, omdat er de afgelopen tijd een capaciteitsgebrek was.
Dan heb je dus inhaalvraag... Ergo: Anders waren ze eerder gepiekt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ongelooflijk dat ze die kerkgangers in Staphorst geen boete hebben gegeven, hoe blind zijn ze met elkaar daar in Staphorst. Uit boosheid riep ik
spoiler:
Je zal ze met de koppen tegen elkaar aan slaan, misschien worden ze dan wakker
Sorry maar dat was mijn eerste reactie toen ik het las.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het geloof en vind het prima als mensen geloven.
Maar hou de wereld buiten je geloof en luister naar de regering wanneer er zoiets als COVID uitbreekt.
Ik ben het zelf ook niet altijd eens met de regels die opgelegd worden, maar ik krijg ook een boete als ik er niet naar luister.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:16:
Ongelooflijk dat ze die kerkgangers in Staphorst geen boete hebben gegeven, hoe blind zijn ze met elkaar daar in Staphorst. Uit boosheid riep ik
spoiler:
Je zal ze met de koppen tegen elkaar aan slaan, misschien worden ze dan wakker
Sorry maar dat was mijn eerste reactie toen ik het las.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het geloof en vind het prima als mensen geloven.
Maar hou de wereld buiten je geloof en luister naar de regering wanneer er zoiets als COVID uitbreekt.
Ik ben het zelf ook niet altijd eens met de regels die opgelegd worden, maar ik krijg ook een boete als ik er niet naar luister.
Je hebt ook gelezen dat ze zich netjes aan de corona regels hielden? Iedereen schrok van het aantal bezoekers per keer. Daar ageerde men tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Wat maakt de Nederlandse jongeren daar uniek in t.o.v. jongeren uit de rest van Europa?
Waarom leidt dat nou juist hier tot zo'n groot aantal besmettingsbronnen onder die groep?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Niemand zegt dat het uitsluitend de oorzaak is. Het RIVM zegt dat de oorsprong van de 2e golf vooral bij de vakantievierende jongeren weg lijkt te komen. Best plausibel, want als het énkel het lakse was geweest... hoe komt het dan dat de nederlandse versie bijna niet meer gezien wordt, en de feestvierders-variant in opmars is?

Daarbij: Hoe ga je afstand bewaren tot je eigen gezin? juist, niet.Maar weinig mensen die ik ken houden in eigen huis 1,5 meter afstand van hun kinderen. En die ouders gaan bij hún ouders op bezoek. Niet zo heel vreemd. en 24/7 bij elkaar wonen is wat anders als 1,5 meter in de supermarkt...

Dat 'uitsluitend' en 'enkel de jongeren' vul jij in, niet het RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Je hebt ook gelezen dat ze zich netjes aan de corona regels hielden? Iedereen schrok van het aantal bezoekers per keer. Daar ageerde men tegen.
Uh nee mijn excusses daar heb ik dan overheen gelezen :) , dat veranderd de zaak dan wel iets.
Alleen waarom hielden ze zich dan niet aan de aantallen 8)7

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:16:
Ze voldoen aan alle wettelijke regels, en overtreden slechts de 'gebruik je verstand' regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

eamelink schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ze voldoen aan alle wettelijke regels, en overtreden slechts de 'gebruik je verstand' regel.
Ze voldeden niet aan de aantallen? :)
Of is dat geen wettelijke regel momenteel..

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 05-10-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
eamelink schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

dit dus. Ja, wettelijk mag het. Maar ze mogen wettelijk zingen (wat voor ieder ander verboden is vanwege besmettingsgevaar), ze hoeven zich niet aan een max aantal binnen te houden (in tegenstelling tot andere soortgelijke zalen) etc.

dáár gaat de ophef over, dat zij hun eigen regels krijgen die niet stroken met wat men roept over besmettelijkheid. Niet over dat men zich (zeggen ze zelf, wij van WC eend) netjes aan de regels houd.

saillant detail: De kerk van staphorst heeft plaats voor 2300 zitplaatsen. Dus men kán daar net als in stadions lekker ver bij elkaar weg zitten... houd je het zingen nog over

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 05-10-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ze voldeden niet aan de aantallen? :)
In de kerk mogen ze, mits men zich aanmeld (wat dat ook mag zijn), zoveel mensen binnen laten als ze willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
NMH schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat je alleen maatregelen neemt die bewezen effectief zijn, dan is dat een luxe die je niet hebt in een crisis. Als je eerst uitgebreid en gedegen wetenschappelijk onderzoek gaat doen voor je ingrijpt, dan is de crisis ondertussen al weer voorbij. Dus moet je het "next best thing" doen; als er aanwijzingen zijn dat zingen schadelijk is, en die zijn er gegeven de uitbraken bij koren aan het begin van de crisis, dan maak je een afweging tussen de kosten en baten van het verbieden en handel je daar naar. En aangezien een zangverbod relatief weinig gevolgen geeft is het in dat geval "better safe than sorry". :)

Overigens wil het feit dat er bij zingen minder druppels vrijkomen bij hoesten natuurlijk niet zeggen dat zingen onschadelijk is; we weten dat hoesten schadelijk is, dus dan ligt het in de lijn der verwachting dat zingen dat ook is, maar dan minder. Het was wat anders geweest als hoesten bewezen onschadelijk was. En daarbij is hoesten door de bank genomen ook niet iets wat je minutenlang met 600 man tegelijk doet. :)
Mee eens hoor, het is alleen wat opvallend dat soms heel hard wordt geroepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is, maar dat er wel een probleem gemaakt wordt van zingen op anderhalve meter afstand ;)

Dat neigt imo meer naar symboolpolitiek dan een maskertje. Volgens mij is dit meer om het beeld van feestvierende menigtes te vermijden dan dat het zoden aan de dijk zet.

Al ben ik sowieso voor een algeheel zangverbod, maar dat is meer omdat de meeste mensen absoluut niet kunnen zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

In de kerk mogen ze, mits men zich aanmeld (wat dat ook mag zijn), zoveel mensen binnen laten als ze willen :+
Wel appart, wanneer er overal het max aantal bezoekers word aangewezen :o .
Weer wat geleerd :)

Edit: Mag vragen waarom de kerk daar weer bijzonder buiten valt? :)

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 05-10-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

iets met scheiding tussen kerk en staat, en de grondwet 8) . blijkt best ingewikkeld te zijn om de kerk iets te verbieden O-)

meer info:

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 05-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Uh nee mijn excusses daar heb ik dan overheen gelezen :) , dat veranderd de zaak dan wel iets.
Alleen waarom hielden ze zich dan niet aan de aantallen 8)7
Omdat er 2300 mensen in die kerk kunnen. Verdeel die mensen over de zalen en plaatsen en er kunnen 600 mensen naar binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

iets met scheiding tussen kerk en staat, en de grondwet 8) . blijkt best ingewikkeld te zijn om de kerk iets te verbieden O-)
Blijf erbij dat het belachelijk is dat ze zoveel macht hebben en niet gewoon zoals iedereen en elk bedrijf naar de regering moeten luisten, maar dat is een eigen mening over dit voorval :). Bedankt voor je uitleg, hierdoor begrijp ik het allemaal wel een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
We zijn hard op weg om de reguliere zorg weer helemaal af te schalen.

En dan krijgen we weer dit soort situaties...

https://www.trouw.nl/nieu...nd-tijdbommetje~b9fe8d11/

Hoe moeilijk is het nou om je aan de regels te houden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Punt is dat die zuipende jongeren vrolijk naar huis zijn gegaan, ouders en andere familieleden hebben besmet die nog thuis wonen of op bezoek komen of gaan. En dan gaat het hard.
Precies, iedereen weet wat er op dat soort vakanties gebeurt.
Waarom er dan niet gewoon op Schiphol fatsoenlijk getest werd en dat zelfs afgeschaald werd is mij al tijden een raadsel. Juist door besmette personen gelijk van hun status te voorzien voorkom je dat zij onbewust anderen gaan lopen besmetten de komende periode. Een zongebruinde puber doet echt wel wat voorzichtiger wanneer hij weet dat hij corona onder de leden heeft en anders sluiten z'n ouders hem wel een tijdje op of nemen ze zelf wat maatregelen om verspreiding te voorkomen.
Nu opeens het te spelen alsof feestende kids zelf de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen vind ik nogal een slap verhaal, zeker als je de besmettingen in NL met gemak had kunnen beperken door alles wat vanuit het buitenland binnenkwam met een onbekend verleden makkelijk had kunnen testen bij terugkomst.
Testen in ruraal Friesland had best vervangen mogen worden door een 100%controle op Schiphol m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Edit: Mag vragen waarom de kerk daar weer bijzonder buiten valt? :)
Veel theaters vallen ook buiten deze regels, afhankelijk van de ontheffingen, die ze hebben per veiligheidsregio.
Op dit moment kunnen die afhankelijk van hun ruimte dus ook rustig 100+(zonder limiet) bezoekers hebben. Grote theaters dus evt 200 wel..

In staphorst hadden ze dus max. 200 per ruimte minus de mensen, die wel ingedeeld waren in betreffende bezoekers tijdgedeelte, maar niet kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PalingDrone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Precies, iedereen weet wat er op dat soort vakanties gebeurt.
Waarom er dan niet gewoon op Schiphol fatsoenlijk getest werd en dat zelfs afgeschaald werd is mij al tijden een raadsel. Juist door besmette personen gelijk van hun status te voorzien voorkom je dat zij onbewust anderen gaan lopen besmetten de komende periode. Een zongebruinde puber doet echt wel wat voorzichtiger wanneer hij weet dat hij corona onder de leden heeft en anders sluiten z'n ouders hem wel een tijdje op of nemen ze zelf wat maatregelen om verspreiding te voorkomen.
Nu opeens het te spelen alsof feestende kids zelf de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen vind ik nogal een slap verhaal, zeker als je de besmettingen in NL met gemak had kunnen beperken door alles wat vanuit het buitenland binnenkwam met een onbekend verleden makkelijk had kunnen testen bij terugkomst.
Testen in ruraal Friesland had best vervangen mogen worden door een 100%controle op Schiphol m.i.
Dat testen op Schiphol is ook totaal nutteloos. Met een incubatietijd van 2-14 dagen ga je veel besmettingen het gevoel geven dat er niks aan de hand is.

Als er iets is dat schijnveiligheid geeft is dat het wel.

Tenzij je iedereen na vijf dagen ofzo nog eens laat testen, schiet het weinig op.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

bangkirai schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Veel theaters vallen ook buiten deze regels, afhankelijk van de ontheffingen, die ze hebben per veiligheidsregio.
Op dit moment kunnen die afhankelijk van hun ruimte dus ook rustig 100+(zonder limiet) bezoekers hebben. Grote theaters dus evt 200 wel..

In staphorst hadden ze dus max. 200 per ruimte minus de mensen, die wel ingedeeld waren in betreffende bezoekers tijdgedeelte, maar niet kwamen.
Ah oke :) bedankt voor de uitleg, verder niks tegen de kerk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Rockvee2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:34:

Dit is een keuze van de artsen. De keuze tussen het redden van toen oudere mensen of mensen helpen die nog vol in het leven staan. En dat ga je nu weer krijgen, en ik hoop dat de keuze nu komt te liggen op de mensen die nog vol in het leven staan in plaats van alles en iedereen proberen te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
bangkirai schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Wat ik bijvoorbeeld niet snap, in kerken worden ook concerten gegeven. De veiligheidsregio kan hiervoor ontheffing geven tot 250 bezoekers, dat gebeurt ook.
In exact dezelfde kerk zouden er op zondag dan slechts 30 mogen samenkomen.

Stel dat er niet gezongen wordt, waarom dan niet ook 250 op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Dit is een keuze van de artsen. De keuze tussen het redden van toen oudere mensen of mensen helpen die nog vol in het leven staan. En dat ga je nu weer krijgen, en ik hoop dat de keuze nu komt te liggen op de mensen die nog vol in het leven staan in plaats van alles en iedereen proberen te redden.
We hebben ook de afspraak dat acute zorg voor planbare zorg gaat. En covid is juist nu acute zorg vooral...

Dan moeten we dat ook omver gooien, maar dat is echt een verandering van werkwijze. Dat kan je ook zomaar niet maken eigenlijk....

het beste is gewoon aan de maatregelen houden en de zorg gewoon niet laten overbelasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Dat testen op Schiphol is ook totaal nutteloos. Met een incubatietijd van 2-14 dagen ga je veel besmettingen het gevoel geven dat er niks aan de hand is.

Als er iets is dat schijnveiligheid geeft is dat het wel.

Tenzij je iedereen na vijf dagen ofzo nog eens laat testen, schiet het weinig op.
Dan had het kabinet duidelijk moeten zeggen: kom jij uit het buitenland, blijf thuis, laat je testen en wacht thuis op de uitslag.
Het vervelende is alleen dat er ook mensen zijn die nog wachten op de uitslag maar wel even fijn boodschappen gaan doen of de kinderen naar school brengen.
Maar het kabinet wil mensen niet dwingen om verplicht thuis te blijven omdat dat niet te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Adlermann schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

We hebben ook de afspraak dat acute zorg voor planbare zorg gaat. En covid is juist nu acute zorg vooral...

Dan moeten we dat ook omver gooien, maar dat is echt een verandering van werkwijze. Dat kan je ook zomaar niet maken eigenlijk....

het beste is gewoon aan de maatregelen houden en de zorg gewoon niet laten overbelasten.
Je kiest er niet voor om ziek te worden, wat je ook krijgt.
Of dat nou corona is of kanker, of aids of wat dan ook. Dan moet je gewoon de zorg krijgen die daar nodig voor is. Als dat inhoud dat kankerpatiënten achter gesteld worden, mag de politiek daar hard op in gaan grijpen.
Zeker als het gaan om mensen die zoals ik al zei vol in het leven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, het idee dat een negatieve test een soort vrijbrief is om op standje" niks aan de hand" te gaan is ook een lastige. Toch hou je er wel een paar mee tegen lijkt mij, of ontdek je een vakantiecluster bijtijds. Iig stukken eerder dan wanneer oma naar het ziekenhuis gaat en je nog verder terug moet gaan rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
[...]

Zo simpel ligt het niet. Uiteraard is het de vraag tot hoe ver je moet gaan bij mensen op hoge leeftijd. Maar Nederland is hier sowieso al erg terughoudend in. De enige echt volgende beschikbare stap die wij in Nederland hebben komt neer op acute zorg weigeren. En dat kan / mag niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Nee dit is een gevolg van de keuze die wij 17 miljoen Nederlanders maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Adlermann schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Das makkelijk praten, als je geen dodelijke ziekte hebt.... En waarbij één week het verschil kan zijn tussen een borstbesparende operatie of borst eraf... Of één week het verschil is tussen borst eraf, of uitgezaaid en dat je je begrafenis zelf mag gaan plannen.

Een nieuwe heup is planbare zorg. Versleten knieën is planbare zorg. Kanker zou ik nu niet helemaal in dat rijtje willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Dan had het kabinet duidelijk moeten zeggen: kom jij uit het buitenland, blijf thuis, laat je testen en wacht thuis op de uitslag.
Het vervelende is alleen dat er ook mensen zijn die nog wachten op de uitslag maar wel even fijn boodschappen gaan doen of de kinderen naar school brengen.
Maar het kabinet wil mensen niet dwingen om verplicht thuis te blijven omdat dat niet te controleren is.
De teststraat op Schiphol was sowieso een test-opstelling voor asymptomatisch testen. Dat dit vervolgens door politiek en media werd opgepakt als een soort totaaloplossing om corona buiten de deur te houden... Tsjah...

@PalingDrone Ik vraag me serieus af of die negatieve test bij binnenkomst niet een nog groter risico brengt. "Ik hoest wel, maar afgelopen vrijdag nog een negatieve test gehad bij terugkeer, dus dat is geen corona".

Of dat opweegt tegen de gevallen die je wel tegenhoud i dunno.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShellGhost
stylezzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Nee dit is een gevolg van de keuze die wij 17 miljoen Nederlanders maken.
Euh nee?
Ik ben niet op vakantie geweest. Ik ben niet naar feesten geweest. Ik heb de drukte niet opgezocht. En met mij duizenden anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Blijf erbij dat het belachelijk is dat ze zoveel macht hebben en niet gewoon zoals iedereen en elk bedrijf naar de regering moeten luisten, maar dat is een eigen mening over dit voorval :). Bedankt voor je uitleg, hierdoor begrijp ik het allemaal wel een stuk beter!
Ik ben het volledig met je eens :+ maar das ook makkelijk lullen als je zelf niet gelovig bent en niet naar de kerk gaat.

Er is echt wel iets te zeggen voor vrijheid van godsdienst trouwens. Maar in dit soort gevallen wordt die definitie wel wat ver opgerekt. Zeker omdat er genoeg kerkgangers wel eens overslaan....

Bijvoorbeeld vrij krijgen voor afreizen naar Mekka kan je ook een uitzondering voor krijgen. Dat je kinderen dan wél buiten de vakanties mee mogen. Dat soort dingen snap ik allemaal prima. Maar dit... Gewoon ontheffing aanvragen. Zeker in het geval van Staphorst moet dat geen énkel probleem zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Rockvee2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:34:

Heb je de datum bij het bericht ook gezien? :+
spoiler:
31 maart... en zo krijg je dus "fake news" mensen... en nee ben niet roomser dan de paus, had het eerst ook niet gezien

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 05-10-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:59

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 15-10-2020 16:39 . Reden: Verwijderd ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Herman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:54:
[Twitter: title]

Lekker logisch, die maximaal 30 aanwezigen in de kerk... :?
Gelijke monniken, gelijke kappen :+ om even in de religie te blijven.

Waarom zou het níét maximaal 30 moeten zijn? dat geld toch voor alle zalen, tenzij er speciale ontheffing is.

Sowieso bijzonder dat Grapperhaus zo streng is voor kerken die alle richtlijnen proberen na te leven, terwijl hij zelf aantoonbaar lak heeft aan diezelfde regels...

[Afbeelding]
Ja, hij was fout. Maar ook lekker makkelijk. We zijn zelf ook allemaal perfect natuurlijk. Vandaar de massale stijging.

Ik ben het eens dat hij fout zat. Maar hij is de minister die dit regelt, en dit is waarschijnlijk ook gewoon opgedragen zelfs. Hij voert het enkel uit. Daarbij, de situatie ten tijde van de foto is nogal anders dan de huidige situatie. Toen zat de R-waarde VER onder de 1, en het aantal besmettelijke mensen heel laag. Die is momenteel véél hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Gelijke monniken, gelijke kappen :+ om even in de religie te blijven.

Waarom zou het níét maximaal 30 moeten zijn? dat geld toch voor alle zalen, tenzij er speciale ontheffing is.

[...]
Maar doordeweeks mogen er dus wel 300 personen naar binnen als 'museum'-bezoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben ergens wel benieuwd naar hoe dat overleg met de kerken verging.

Het resultaat is een advies vanuit de regering. Maar was er consensus over? En waren ook de zware takken vertegenwoordigd?
Zou me dus niets verbazen als het komende zondag weer precies gaat zoals gisteren. Het gros nam toch al de maatschappelijke verantwoordelijkheid en een paar voelen zich niet gehouden aan de adviezen van de wereldlijke betweters in de regering.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Herman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:54:
[Twitter: title]

Lekker logisch, die maximaal 30 aanwezigen in de kerk... :?

Sowieso bijzonder dat Grapperhaus zo streng is voor kerken die alle richtlijnen proberen na te leven, terwijl hij zelf aantoonbaar lak heeft aan diezelfde regels...

[Afbeelding]
Hij heeft niets opgelegd aan de kerken (want dat kan hij helemaal niet), maar heeft in goed overleg bereikt dat de kerken zelf hebben besloten zich ook maar aan deze richtlijn te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Euh nee?
Ik ben niet op vakantie geweest. Ik ben niet naar feesten geweest. Ik heb de drukte niet opgezocht. En met mij duizenden anderen.
Ik ook niet :) maar genoeg anderen wel blijkbaar. Ik zeg ook niet dat jij in je eentje verantwoordelijk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 18:43

User

S3

Wat interessant is aan de berichtgeving over het 'overtreden van de regels in de kerk in Staphorst' is dat bijna elk bericht wel vergezeld wordt van foto's en/of filmpjes van kerkgangers of omstanders in Staphorst.
Het interessante daaraan? Dat is bij een algemene plaatselijke verordening verboden. Zonder toestemming van betreffende personen mogen zij niet gefotografeerd of gefilmd worden.

Dus in de berichtgeving over het overtreden van regels overtreden (beschuldigende) partijen massaal een gemeentewet. :+

(Bordje met het verbod staat nota bene voor de kerk)

[ Voor 8% gewijzigd door User op 05-10-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
stylezzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ik ook niet :) maar genoeg anderen wel blijkbaar. Ik zeg ook niet dat jij in je eentje verantwoordelijk bent?
Jij zegt dat wij 17 miljoen mensen een keuze hebben gemaakt. Een keuze is enkelvoud zover ik weet.
Dat laat weinig interpretatie over.
Ik heb geen keuze gemaakt waardoor kankerpatiënten geen behandeling meer kunnen krijgen. En zoals ik al zei, met mij duizenden anderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02

Behoorlijke stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Dus er liggen nu 206 mensen met covid-19 op de ic? Lees ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
chrisO schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Maar doordeweeks mogen er dus wel 300 personen naar binnen als 'museum'-bezoek...
een museum-bezoek is natuurlijk anders als een uur lang naast elkaar zitten in bankjes te zingen... dus ja. Een gebouw kan meerdere functies hebben :+ en afhankelijk van functie kan men ontheffing krijgen. O-)

lijkt me niet heel ingewikkeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:12:
Klopt, voor zover geactualiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Bewezen of verdacht, dus zitten nog mogelijk een of twee gewone longontstekingen bij.

Op het hoogtepunt waren er 77 IC's met 1 of meer Corona patiënten, dat zijn er inmiddels ook al weer meer dan 60.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 05-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

een museum-bezoek is natuurlijk anders als een uur lang naast elkaar zitten in bankjes te zingen... dus ja. Een gebouw kan meerdere functies hebben :+ en afhankelijk van functie kan men ontheffing krijgen. O-)

lijkt me niet heel ingewikkeld....
Mij wel, waren mogen in diezelfde kerk bij een concert wel 250 mensen aanwezig zijn maar op zondag niet? Als er niet gezongen zou worden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Ja.

Positieven gisteren zijn zo'n beetje begin vorige week of vorig weekend in contact met iemand met COVID gekomen. Wanneer is de herfstvakantie ? Afgaande op mijn ervaring zaterdag in de Nijmeegse binnenstad,
zijn er nog een hoop die het niet snappen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mooie cijfers,. het gaat nu echt hard omhoog zo :)

We moeten immers wel hoog blijven scoren in Europa, met alleen Spanje en Tsjechië met nog meer besmettinge nper miljoen mensen bungelen we niet voor niets trots bijna onderaan (/s).

Eerder bericht van Kuipers hierover:
Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding waarschuwt dat er nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het virus nodig zijn, als het aantal besmettingen in dit tempo doorgaat. "Dan heb je op enig moment, binnen zeer afzienbare tijd, aanvullende maatregelen nodig." Desgevraagd bevestigt hij dat hij daarmee een paar dagen bedoelt. "Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."

Hij maakte verder bekend dat er nu 892 covid-patiënten in de ziekenhuizen liggen, van wie 177 op de intensive care. Gisteren lagen nog 810 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 82 patiënten.

Deze stijging ligt in de lijn der verwachting. "We gaan de grens van 1000 patiënten deze week bereiken."
(NOS Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Jij zegt dat wij 17 miljoen mensen een keuze hebben gemaakt. Een keuze is enkelvoud zover ik weet.
Dat laat weinig interpretatie over.
Ik heb geen keuze gemaakt waardoor kankerpatiënten geen behandeling meer kunnen krijgen. En zoals ik al zei, met mij duizenden anderen.
Je wil het niet begrijpen denk ik. Maar het nieuwsbericht was ook al oud. :)

Wat ik bedoel te zeggen is dat het collectieve gedrag van ons 17 miljoen nederlanders blijkbaar dat als effect heeft. Dat jij en ik ons aan de maatregelen houden is mooi, maar blijkbaar zijn er genoeg anderen die er anders in staan.

[ Voor 19% gewijzigd door stylezzz op 05-10-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
"Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding waarschuwt dat er nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het virus nodig zijn, als het aantal besmettingen in dit tempo doorgaat. "Dan heb je op enig moment, binnen zeer afzienbare tijd, aanvullende maatregelen nodig." Desgevraagd bevestigt hij dat hij daarmee een paar dagen bedoelt. "Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."

Ik ben het hier totaal niet mee eens. Er is namelijk totaal geen onderbouwing dat al die besmette mensen naar het ziekenhuis moeten of zelfs op de IC belanden.
Paniekzaaierij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
wildhagen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Mooie cijfers,. het gaat nu echt hard omhoog zo :)

We moeten immers wel hoog blijven scoren in Europa, met alleen Spanje en Tsjechië met nog meer besmettinge nper miljoen mensen bungelen we niet voor niets trots bijna onderaan (/s).

Eerder bericht van Kuipers hierover:

[...]

(NOS Liveblog)
Enige wat helpt is angst, zoals iemand ook in het AD riep. In Maart was er angst. Stop Rutte maar in een dagelijkse persco a la bv. die burgemeester van New York.

Cya over drie weken en nu luisteren is veel te vrijblijvend.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:21:
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Er is namelijk totaal geen onderbouwing dat al die besmette mensen naar het ziekenhuis moeten of zelfs op de IC belanden.
Paniekzaaierij.
Maar je weet toch helemaal niet of die dan weer personen besmetten die mogelijk wel IC/Ziekenhuis nodig hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

"Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding waarschuwt dat er nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het virus nodig zijn, als het aantal besmettingen in dit tempo doorgaat. "Dan heb je op enig moment, binnen zeer afzienbare tijd, aanvullende maatregelen nodig." Desgevraagd bevestigt hij dat hij daarmee een paar dagen bedoelt. "Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."

Paniekzaaierij.
Want die trends lopen niet op wou je zeggen?

Hoe direct die relatie ligt is de vraag, maar dat meer besmettingen uiteindelijk ook voor meer opnames zorgen lijkt me evident.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Paniekzaaierij.
Angst.... vergeet niet dat OMTers, regering en MSM samewerken. Als je naar Radio 1 luistert de hele dag wordt je knettergek. Ik zit al weer aan de limiet, morgen maar weer Spotity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 27-09 20:51

Paniekzaaierij.
https://www.ad.nl/binnenl...gst-gaan-zaaien~a8ed84f3/ (premium)
Waarom feesten we thuis vrolijk verder als de horeca op slot gaat? Waarom doen we dat mondkapje niet op? Waarom kan 1,5 meter wel wat minder? Simpel: we zijn gewoon niet bang genoeg, zegt hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen. ,,We moeten angst zaaien. Corona ís echt eng.”

[...]

Dat klinkt heel naar, maar dat is wat er nu ontbreekt. Jongeren zijn gaan denken, mwah, loopt zo'n vaart niet. Kijk, in het begin klopte het grote monster corona aan de deur en niemand wist wat ons te wachten stond. We kenden de enge verhalen uit de geschiedenis van de pest en van de Spaanse Griep die meer doden heeft veroorzaakt dan de eerste wereldoorlog, dus we waren ook bang voor dat enge nieuwe corona uit China. We hadden dát angstgevoel vast moeten houden.”

Duidelijke regels maken én laten zien waar we bang voor moeten zijn. Dat is wat Derksen als oplossing ziet. En daarin gaat hij ver: laat maar zien die kapotte longen van een coronapatiënt. ,,De regering komt met een advies, dan moet het RIVM daar niet meteen achteraan zeggen dat er geen bewijs is”, zegt Derksen over de recente mondkapjesdiscussie. ,,Dat geeft geen angstig signaal af. terwijl: corona ís echt eng. Het percentage mensen dat blijvende schade aan hart en longen houdt is groot. Een op de tien, dat ís veel. Pas bij één op de honderdduizend hoef je niet bang te zijn, maar een op de tien!”
Erm, die geest is al even uit de fles en die krijg je er echt niet meer terug in. Zeker als WHO gaat roepen dat 10% het al gehad heeft:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is ongeveer een op de tien mensen op de wereld al besmet geweest met het coronavirus. Dat betekent dat het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger ligt dan het aantal besmettingen dat nu wereldwijd gemeld is.

,,Onze beste schattingen vertellen ons dat ongeveer 10 procent van de wereldbevolking mogelijk is besmet het virus", zei Mike Ryan, het hoofd van de noodhulpoperaties van de WHO maandag bij een bijeenkomst in Genève.

Van de 7,8 miljard mensen op de wereld is officieel bij ongeveer 35 miljoen mensen het virus vastgesteld. In werkelijkheid zouden honderden miljoenen mensen besmet zijn (geweest). De WHO-functionaris benadrukte daarbij wel dat dit betekent dat de overgrote meerderheid van de mensen geen antilichamen heeft en daarmee risico blijft lopen op Covid-19.
FUD is een beruchte tactiek, die gaan toepassen sloopt wel je geloofwaardigheid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Meneer Kuipers loopt al een tijdje in zijn eentje paniek te zaaien.

Wat de cijfers nu doen heeft nog weinig met de maatregelen van vorige week te maken, die effecten ga je pas in de loop van de week zien. En niet direct als een knik naar beneden maar eerst als een afvlakking van de groei.
En als ik eerlijk ben, ik heb de indruk dat die afvlakking al ingezet is. (blijkbaar had de wake-up call van 2,5 week geleden ook al effect). Aantal ziekenhuis opnames loopt op maar niet exponentieel. We doen het dus al een stuk beter dan een paar weken geleden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mmmm, het komt nu wel erg dichtbij, ook hier.. Een goeie vriend/kennis me is afgelopen vrijdag positief getest. Heeft wat verhoging gehad en een kuchje, bleek dus Corona te zijn. Is alweer aan de beterende hand.. Een man van tegen de 70... En de vriendin van 1 van mijn beste vrienden ligt op bed en is goed getroffen.. Zij is 40.. Dus leeftijd zegt ook niet altijd wat... Maargoed, N=1 enzo :)

Persoonlijk hoorden we gisteravond dat er een juf besmet is op de opvang van onze dochter.. Ook vrijdag positief getest.. Milde klachten.. Maar ik heb wel met haar staan praten afgelopen woensdag (buiten, op een meter of 2 afstand).. Ze heeft niet met onze dochter gewerkt woensdag, maar alsnog komt het aardig dichtbij zo.. Tel daar nog eens bij op dat ik sinds vrijdagmiddag loop te kwakkelen (snotneus en milde keelpijn).. Dus vanmiddag die staaf in mijn keel en neus gehad en morgen uitslag...

Ben benieuwd.. Het voelt namelijk als een normale verkoudheid waarvan ik er al 1000 gehad heb en ik zou verwachten dat er bij Corona ook iets zou optreden waarvan je zou zeggen "Hey, dit is gek en heb ik nog nooit gehad, dit vertrouw ik niet"... Het voelt nu als een verkoudheid waarmee ik vorig jaar gewoon naar kantoor zou zijn gegaan.. Maargoed, dat kan ook naïviteit zijn natuurlijk.. Morgen weten we het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om de ouderen en zwakken iets meer gelegenheid te geven om te winkelen..... introduceren de AH en de Dekamarkt een tweede ouderenuurtje! Wanneer? Nou, direct aansluitend aan het eerste uurtje.... 8)7

https://www.nu.nl/economi...tweede-ouderenuurtje.html

Om eerlijk te zijn zakte hier mijn broek toch wel een beetje vanaf. Wie heeft dit nou weer bedacht? Hier wordt nou werkelijk NIEMAND beter van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 14:29
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:50:
En om de ouderen en zwakken iets meer gelegenheid te geven om te winkelen..... introduceren de AH en de Dekamarkt een tweede ouderenuurtje! Wanneer? Nou, direct aansluitend aan het eerste uurtje.... 8)7

Om eerlijk te zijn zakte hier mijn broek toch wel een beetje vanaf. Wie heeft dit nou weer bedacht? Hier wordt nou werkelijk NIEMAND beter van.
Heb je er wel eens achter gestaan in de rij? Ik snap wel dat ze dat 2e uurtje aansluitend nodig hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso zie ik anders dan het eerste of laatste uur van opening niet echt slagen.
Moet je iedereen anders de winkel uit jagen ofzo? Snap dat ze het bij elkaar hebben gedaan. Maar je bent wel fucked als je voordat je werkdag begint nog even boodschappen wilt doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa

Prima toch? Tussen 7:00 en 8:00 is wel erg vroeg. Een uurtje langer lijkt me redelijk. Snap het probleem niet zo. Al doen ze het tot 11:00
MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Sowieso zie ik anders dan het eerste of laatste uur van opening niet echt slagen.
Moet je iedereen anders de winkel uit jagen ofzo? Snap dat ze het bij elkaar hebben gedaan. Maar je bent wel fucked als je voordat je werkdag begint nog even boodschappen wilt doen.
Het laatste uur is hier van 21:00 tot 22:00, standaard alleen maar jongere mensen die op dat tijdstip wat boodschappen halen.

[ Voor 26% gewijzigd door BarôZZa op 05-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

Dat tweede uur was sowieso afgesproken, alleen de timing wordt aan de winkels overgelaten.

Kun je je de toestanden voorstellen als je als AH een dertiger je winkel uit wilt hebben om, pak hem beet, 14:00 omdat het tweede ouderenuurtje dan begint?

Ik begrijp prima dat het meest voor de hand liggende tijdstip inderdaad direct na het eerste uur ligt, daar blijft mijn broek prima van op zijn plek.

Van welk tijdstip zou wel iemand beter worden volgens jou?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Supermarkten hebben gisteren al aangegeven dat ze tijdens het ouderenuurtje de mensen die niet tot de doelgroep (dus ouderen en risicogroepen) behoren niet actief zullen weigeren, dus de facto kan gewoon iedereen tijdens dat uurtje boodschappen blijven doen.

Redenatie was dat zij niet kunnen controleren of iemand tot de risicogroep behoort.

Wel roepen ze op er rekening mee te houden, vrijwillig dus.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 05-10-2020 16:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Supermarkten hebben gisteren al aangegeven dat ze tijdens het ouderenuurtje de mensen die niet tot de doelgroep (dus ouderen en risicogroepen) behoren niet actief zullen weigeren, dus de facto kan gewoon iedereen tijdens dat uurtje boodschappen blijven doen.

Redenatie was dat zij niet kunnen controleren of iemand tot de risicogroep behoort.

Wel roepen ze op er rekening mee te houden, vrijwillig dus.
Het is idd maar een "advies" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat ook niet helpt is het gebrek aan begrip van bijbaantjes. Mijn broertje heeft vandaag te horen gekregen dat een van de klasgenoten waar hij vorige week woensdag les mee had, positief is getest op corona. Na overleg met de huisarts en GGD hoeft hij geen test, wel word hem gezegd tot tenminste volgende week in thuis quarantaine te gaan en dus thuis te blijven.
Geeft hij dit door aan zijn werk (bij baantje bij een poelier) zegt die doodleuk: als je geen klachten dan kun je wel komen werken in de hal, dan ben je alleen kom je weinig met mensen in contact en kan je gebruik maken van het toilet bij het kantoor...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Prima toch? Tussen 7:00 en 8:00 is wel erg vroeg. Een uurtje langer lijkt me redelijk. Snap het probleem niet zo. Al doen ze het tot 11:00
Dat vind ik dus kortzichtig. Je wil eigenlijk zoveel mogelijk faciliteren dat de "grote meute" zo gespreid mogelijk zijn boodschappen kan doen. Je wil helemaal niet dat er om 9:00 uur ineens een enorme toeloop is van mensen die eigenlijk al eerder hadden willen komen, maar nu gedwongen worden om te wachten tot 9:00 uur. Eerlijk is eerlijk, dat eerste uurtje had die impact niet echt. Want zo enorm veel volk zal er normaal niet tussen 7:00 en 8:00 uur bij een supermarkt binnenlopen. Tussen 8:00 uur en 9:00 uur zal het een stuk drukker zijn, gok ik zo. Kinderen naar school tussen 8:15 en 8:45, dus dat zal best een tijdstip met "natuurlijke aanloop" zijn.

Misschien is Corona een goede reden om de traditionele middagsluiting weer te introduceren? Misschien handig om de vakkenvullers even een halfuurtje de vloer "leeg" te geven met aansluitend een tweede ouderenuurtje:

7-8 ouderenuurtje
8-13 ochtendopening
13-13:30 middagsluiting
13:30-14:30 ouderenuurtje
14:30-sluitingstijd middag/avondopening

Sluit ook nog eens perfect aan op de eindtijd van veel basisscholen met een continu-rooster.
perpixel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Heb je er wel eens achter gestaan in de rij? Ik snap wel dat ze dat 2e uurtje aansluitend nodig hadden :+
Nee, ik pak altijd 1 van de andere 11 zelfscankassa's. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
perpixel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze erachter gekomen dat het de doorstroom in de winkel bevordert als de ouderen minder op andere tijdstippen komen. Meer klanten, oneindig veel extra money :+

Sowieso waren de ochtenden hier praktisch gezien altijd al bejaardenuurtjes. Die vermeed ik altijd al, dan zat je vast in een rij met mensen die nog met kleingeld betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Das makkelijk praten, als je geen dodelijke ziekte hebt.... En waarbij één week het verschil kan zijn tussen een borstbesparende operatie of borst eraf... Of één week het verschil is tussen borst eraf, of uitgezaaid en dat je je begrafenis zelf mag gaan plannen.

Een nieuwe heup is planbare zorg. Versleten knieën is planbare zorg. Kanker zou ik nu niet helemaal in dat rijtje willen plaatsen.
Dit is niet makkelijk praten, dus is gewoon een harde feit. We hebben afgesproken dat acute z org altijd voorgaat. Dat is ook waarom operaties die ingepland staan soms afgezegd worden wegens een spoedgeval.

En ja, we moeten het voorkomen dat dit gaat gebeuren. Maar dat doen wij als samenleving, als wij ons collectief niet aan de regels houden dan krijg je dus een punt dat er keuzes gemaakt moeten worden.
En dat zijn geen leuke.

Maar we kunnen niet zomaar zeggen\: we gaan nu covidpatienten weigeren. Die hebben ook recht op zorg.

Het enige wat we kunnen doen is er voorzorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken! En als we dat als samenleving niet doen, moet de politiek hard ingrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2020 20:47 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic