[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 465 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

scofield schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:39:
Iemand ervaring met het plaatsen van een zgn gebogen douchestang, hetzij een geboorde versie danwel niet perse nodig om te schroeven? Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het zonder pluggen en schroeven blijft hangen.
ik heb ooit een goedkope(re) versie opgehangen .. je moet er natuurlijk niet aan gaan hangen (tarzan spelen) maar dat was plastic/zeer dun metaal dat je op maat moet zagen .. met een bocht erbij ..

ik zou niet de eerste beste bouwmarkt binnenwandelen en de goedkoopste pakken als je wat "misbruik" verwacht ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:03:
[...]

Je hebt van die metalen roedes die je in het kozijn monteert. Het raam kan dan niet verder open klappen omdat het tegengehouden word door de metalen staaf, al dan niet verwijderbaar. Dan is het nog steeds niet onmogelijk, maar wel stúkken moeilijker.

- edit -

een barrièrestang dus.
Bedankt voor je tip. Ik vraag mij af hoe je een stang plaats...als de draairichting van de ramen naar binnen is gesitueerd.

Het is een draairaam die naar binnen opengaat, en het is geen draaikiepraam of een valraam.

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 22-03-2022 19:47 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 17:28
vso schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:44:
[...]

ik heb ooit een goedkope(re) versie opgehangen .. je moet er natuurlijk niet aan gaan hangen (tarzan spelen) maar dat was plastic/zeer dun metaal dat je op maat moet zagen .. met een bocht erbij ..

ik zou niet de eerste beste bouwmarkt binnenwandelen en de goedkoopste pakken als je wat "misbruik" verwacht ;)
Ik zag op diverse sites het eea van sealskin. Is wel een bekende dacht ik. Daarvan zijn er ook die hebben een stang in de hoek welke je aan het plafond moet boren. Lijkt me wel solide genoeg en het is in een jaren 70 flat met ouderwets beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

MedionAkoya schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Bedankt voor je tip. Ik vraag mij af hoe je een stang plaats...als de draairichting van de ramen naar binnen is gesitueerd.

Het is een draairaam die naar binnen opengaat, en het is geen draaikiepraam of een valraam.
Beide kan, maar als je hem verticaal plaatst bij de opening in de buurt moet je de meeste kracht zetten om dat ding eruit te rammen (theoretisch dan, je moet van goeie huize komen denk ik). Die dingen zijn verwijderbaar he, vaak met een slot, dus je haal niet permanent de functie van je raam weg - alleen als je uit huis gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38
Weer een stukje verder. Wandjes gezet en plafond regels uitgezet. Ik wilde het plafond graag in 1x laten doorlopen en moest daardoor een klein beetje zakken onder de balken (centimeter of 4). Heb daar nu afstandschroeven voor gebruikt, dat werkte best goed moet ik zeggen. Voorboren wel noodzakelijk, heb er eentje dolgedraaid met de slagschroevendraaier. Sommigen zullen misschien opmerken dat ik om de balk schroeven heb gebruikt; er zit nu bijna nul beweging meer in en aangezien er alleen 9mm gipsplaat aan komt te hangen leek me dat voldoende, maar ik laat me graag corrigeren als dat een slechte aanname van mijn kant is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm2vmtIUi_Uv-e1bqn5oqvyymO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdvOdV6X7W9yg9q7jz8met4N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euX_W2aPggxheFEuc1c_rI7JMRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjFjiUcwS4PWgWXZZCqC7uhg.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto trouwens slecht te zien maar was ook nog een heel gepuzzel om de overgang van de kapel naar de rest van de ruimte goed te krijgen, want daar heb je nog een puntje aan dak wat je moet overbruggen. Uiteindelijk van 40x40 was stukjes pas gezaagd op de afkortzaag en die tegen dak en onderslagbalk aan geschroefd. Dat is niet bepaald precies dus moest aan de gang met opvulplaatjes om het daarna allemaal recht te krijgen, maar dat is uiteindelijk allemaal gelukt.

Andere vraag trouwens: controleren ze bij de Bouwmaat je ID / pas? Ik ben er nog nooit geweest, heb ff account op de zaak aangemaakt want ze hebben daar de kozijnen die ik nodig heb. Maar morgen zelf geen tijd dus m'n pa bood aan om even langs te rijden. Gaat dat als hij ff met mijn account inlogt op de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
jsiegmund schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:25:

Andere vraag trouwens: controleren ze bij de Bouwmaat je ID / pas? Ik ben er nog nooit geweest, heb ff account op de zaak aangemaakt want ze hebben daar de kozijnen die ik nodig heb. Maar morgen zelf geen tijd dus m'n pa bood aan om even langs te rijden. Gaat dat als hij ff met mijn account inlogt op de app?
Hier controleerden ze tijdens corona alleen of je een zakelijk pasje had of prive.
Verder geen controle op ID kaart ofzo. Je bent toch gewoon een collega dan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:15
Mij hebben ze nog nooit op ID gecontroleerd, pas zit dan in de app inderdaad en daar kun je mee naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 08:38
Prima, weet ik voldoende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Weer een stukje verder. Wandjes gezet en plafond regels uitgezet. Ik wilde het plafond graag in 1x laten doorlopen en moest daardoor een klein beetje zakken onder de balken (centimeter of 4). Heb daar nu afstandschroeven voor gebruikt, dat werkte best goed moet ik zeggen. Voorboren wel noodzakelijk, heb er eentje dolgedraaid met de slagschroevendraaier. Sommigen zullen misschien opmerken dat ik om de balk schroeven heb gebruikt; er zit nu bijna nul beweging meer in en aangezien er alleen 9mm gipsplaat aan komt te hangen leek me dat voldoende, maar ik laat me graag corrigeren als dat een slechte aanname van mijn kant is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de foto trouwens slecht te zien maar was ook nog een heel gepuzzel om de overgang van de kapel naar de rest van de ruimte goed te krijgen, want daar heb je nog een puntje aan dak wat je moet overbruggen. Uiteindelijk van 40x40 was stukjes pas gezaagd op de afkortzaag en die tegen dak en onderslagbalk aan geschroefd. Dat is niet bepaald precies dus moest aan de gang met opvulplaatjes om het daarna allemaal recht te krijgen, maar dat is uiteindelijk allemaal gelukt.

heb een pas via bouwzelf je huis oid de barcode is voldoende (ook handig voor boels huren)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Goeie vriend van me op leeftijd tachtig+ zeg maar gerust negentig -. Heeft een zwaar klemmende achterdeur van kunststof.
Hij wilde aan de onderkant de dorpel al weghakken. (Want hij kan alleen met veel kracht, moeite, de deur nog open krijgen.) Maar daar los je het probleem niet mee op.

Bij nadere inspectie blijkt de bovenste aluminium scharnier knoop afgebroken te zijn. De andere draaipunten hebben ook hun beste tijd gehad.

Er zat een 3d bumper stickertje op van het merk Winsa. Volgens mij is dat een bedrijf gevestigd in Turkije
of moet je tegenwoordig Türkiye (Turkey) zeggen.
Het is een loeizware deur. Wat ik al zei kunststof en vol glas dubbel.

Nu de vraag: hoe kom ik aan nieuwe scharnieren. Voor hout weet ik het wel. Genoeg scharnieren vervangen.
Zijn er universele scharnieren voor kunststof. Of moet dan speciaal bij Winsa zijn.
Mogelijk is dit al eerder ter sprake gekomen.
Foto's: Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/KnA3kfGD3oojV1xaA

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:24
@pentode

De foto`s (klik)

Ik betwijfel dat het merk Winsa is, eerder Win S.A.
S.A. = Frans/Belgisch voor Naamloze vennootschap.
En wat misschien eerder logisch is dan een Turkse deur.

Winsa

Persoonlijk zou ik er iemand bij halen die in kunststof kozijnen en deuren doet.

Of een berichtje sturen via info @rubayapi.com. En daar ook even de link naar jouw foto`s inzetten.
Wellicht kun je ze daar bestellen of weten zij een dealer in Nederland of Turkije.
Gezien de site ook in Engels kan zullen ze dat wel begrijpen.

[ Voor 74% gewijzigd door Teijgetje op 22-03-2022 22:28 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Thanks @Teijgetje voor de foto link aanpassing.
Ja, had het al aan een zzp-er timmerman gevraagd. Bij mij om de hoek. En die zei dat het lastig wordt om aan de juiste scharnieren te komen. Daar word je ook niet vrolijk van. Je zou zeggen dat zou toch net zo universeel moeten zijn als bij hout. Dat verbaast me.

Zal aan de 90 minner vragen of hij nog ergens offertes facturen oid heeft.
Om er achter te komen om het inderdaad Turkse kozijnen zijn.
De Turkse winsa link had ik ook al gevonden. Maar het had of kan nog iets Belgisch zijn ala Deceuninck.
Een mailtje met de vraag naar een NL dealer is zo gemaakt en verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
pentode schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:26:

Een mailtje met de vraag naar een NL dealer is zo gemaakt en verstuurd.
Naar Ruba Yapi toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Off course, rota dışı :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
pentode schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:07:
[...]

De site daarvan is in het Engels. Dat zullen ze dan vast ook begrijpen.
Ik snap je aversie niet helemaal?
Ik vraag je niet daar even heen te rijden of het daar op te halen als ze een leverancier weten en/of weten of jouw onderdeel überhaupt nog leverbaar is. En je fotolink zullen ze ook wel begrijpen.
Je vraagt om een oplossing dacht ik?

Je doet alsof je niets via internet besteld en alles zelf ophaalt. Bestel je nooit iets bij Ali, Amazon, Ebay, ea? Allemaal rota dışı?

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 23-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

pentode schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Probeer 'elbette', dan blijf je tenminste op koers ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17

DropjesLover

Dit dus ->

Vraagje, wordt voegen van tegels wel eens gedaan door het voegsel in een lege kitbus te doen en daarmee veel gecontroleerder een hoeveelheid voeg meer te leggen?
Ik heb 1,5 zak voeg en moet zo'n 7m2 tegels voegen, maar ook her en der op de eerder gevoegde vloer wat extra aanbrengen, en zie het niet zitten om veel voegsel kwijt te zijn over de hele vloer (en het poetsen).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:38
DropjesLover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:35:
Vraagje, wordt voegen van tegels wel eens gedaan door het voegsel in een lege kitbus te doen en daarmee veel gecontroleerder een hoeveelheid voeg meer te leggen?
Ik heb 1,5 zak voeg en moet zo'n 7m2 tegels voegen, maar ook her en der op de eerder gevoegde vloer wat extra aanbrengen, en zie het niet zitten om veel voegsel kwijt te zijn over de hele vloer (en het poetsen).
Ik weet niet of voegsel dun/vloeibaar genoeg is voor een kitspuit, maar hier gebruiken ze een soort slagroomspuitzak: https://www.natuursteenst...trijk/spuitzak-voor-voeg/.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:34

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Op mijn "pas" gaat hier het halve dorp :+ om de deur te openen kan je elke streepjescode gebruiken.
bij de kassa postcode + huisnummer en naam of het pasnummer is voldoende O-)

ik snap trouwens de plaatsing van je hollewanddoos niet.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 23-03-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pentode schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:28:
Goeie vriend van me op leeftijd tachtig+ zeg maar gerust negentig -. Heeft een zwaar klemmende achterdeur van kunststof.
Hij wilde aan de onderkant de dorpel al weghakken. (Want hij kan alleen met veel kracht, moeite, de deur nog open krijgen.) Maar daar los je het probleem niet mee op.

Bij nadere inspectie blijkt de bovenste aluminium scharnier knoop afgebroken te zijn. De andere draaipunten hebben ook hun beste tijd gehad.

Er zat een 3d bumper stickertje op van het merk Winsa. Volgens mij is dat een bedrijf gevestigd in Turkije

Nu de vraag: hoe kom ik aan nieuwe scharnieren. Voor hout weet ik het wel. Genoeg scharnieren vervangen.
Zijn er universele scharnieren voor kunststof. Of moet dan speciaal bij Winsa zijn.
Foto's: [Afbeelding]
Voor kozijnen en aanverwanten is er hier maar en de guru en dat is @Jellabie
Bij deze benieuwd naar zijn antwoord.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

pentode schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:28:

Foto's: [Afbeelding]
Zoek even een Lecot bij u in de buurt en breng goede, duidelijke foto's mee van dat scharnier, incl afmetingen.

Normaal gezien kunnen die praktisch aan alles geraken.

https://lecot.nl/nl-nl/

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17

DropjesLover

Dit dus ->

Bergdwerg schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Ik weet niet of voegsel dun/vloeibaar genoeg is voor een kitspuit, maar hier gebruiken ze een soort slagroomspuitzak: https://www.natuursteenst...trijk/spuitzak-voor-voeg/.
Het gaat om de vloer :)
Tegellijm ging ook prima door een kitbus met een opening van ik gok 2mm, en voegsel is minder visceus.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Jellabie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:55:
[...]

Zoek even een Lecot bij u in de buurt en breng goede, duidelijke foto's mee van dat scharnier, incl afmetingen.

Normaal gezien kunnen die praktisch aan alles geraken.

https://lecot.nl/nl-nl/
@Jellabie Ja, wat goede closeup foto's ga ik maken. Desnoods naar een metaalbewerking bedrijf. Zet mij maar achter de draai, schaaf of cnc etc. Heb op het MSG gezeten.

Het is in Warmond bij Leiden. Helaas geen Lecot in de buurt.
Eventueel een cad tekening maken.

Heb al iemand gesproken en die zei je moet toch waarschijnlijk bij Winsa zijn.
De kozijnen zijn zo'n twintig jaar geleden gezet.

[ Voor 1% gewijzigd door pentode op 23-03-2022 21:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Korte vraag, heeft iemand misschien een goedkope oplossing om een vloer tijdelijk weer leefbaar te krijgen? Zit namelijk nog steeds met het probleem in mijn vloer (Scheuren/schotelen nieuwe vloer). In eerste instantie had ik er spaanplaat (12mm) over heen gelegd zodat de scheuren niet zoveel problemen gaven. Toen ze verder omhoog kwamen heb ik er een stuk uitgeslepen en daar de platen overheen gelegd. Aangezien het van kwaad naar erger is gegaan, zijn de stukken vloer die er uitgehaald zijn steeds groter geworden. Hierdoor hadden de planken geen houvast meer en ben ik ze gaan ondersteunen met kleine stapeltjes isolatievloer. Dit werkte niet echt lekker, aangezien de platen dan makkelijk doorbuigen. Heb het nu opgelost door de gaten op te vullen met zand, alleen hierdoor trekken de platen krom (denk dat het zand toch vochtiger is dan ik dacht).

Wat zou een makkelijke en vooral goedkope manier zijn om de vloer weer bruikbaar te krijgen? Het hoeft maar een tijdelijke oplossing te zijn (hoop dat de tegenpartij binnen nu en 3 maanden eindelijk eens gaat beginnen aan de vervanging van de vloer) en kan niks in mijn vloer boren ivm vloerverwarming (had het idee ook al gehad om de platen vast te schroeven in de vloer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Eppo © schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:45:
Korte vraag, heeft iemand misschien een goedkope oplossing om een vloer tijdelijk weer leefbaar te krijgen? Zit namelijk nog steeds met het probleem in mijn vloer (Scheuren/schotelen nieuwe vloer). In eerste instantie had ik er spaanplaat (12mm) over heen gelegd zodat de scheuren niet zoveel problemen gaven. Toen ze verder omhoog kwamen heb ik er een stuk uitgeslepen en daar de platen overheen gelegd. Aangezien het van kwaad naar erger is gegaan, zijn de stukken vloer die er uitgehaald zijn steeds groter geworden. Hierdoor hadden de planken geen houvast meer en ben ik ze gaan ondersteunen met kleine stapeltjes isolatievloer. Dit werkte niet echt lekker, aangezien de platen dan makkelijk doorbuigen. Heb het nu opgelost door de gaten op te vullen met zand, alleen hierdoor trekken de platen krom (denk dat het zand toch vochtiger is dan ik dacht).

Wat zou een makkelijke en vooral goedkope manier zijn om de vloer weer bruikbaar te krijgen? Het hoeft maar een tijdelijke oplossing te zijn (hoop dat de tegenpartij binnen nu en 3 maanden eindelijk eens gaat beginnen aan de vervanging van de vloer) en kan niks in mijn vloer boren ivm vloerverwarming (had het idee ook al gehad om de platen vast te schroeven in de vloer)
Damm heb het met je te doen (foto's van je vorige post), sterkte !

Dit tussen zand en de platen ..
https://www.warmteservice...mende-PE-folie/p/54353010?
ik heb nog een overschot aan isolatie tape (je mag me dm-en) anders cranenbroek daar heb ik het vandaan maar bv montage kit (let op dat het geschilt is voor piepschuim) of aluminium tape werkt ook niet huis en tuin plastic-tape gebruiken ! die laat snel los met vocht .. de 2m stroken 10cm overlappend neerleggen

de isolatie folie is niet waterdicht .. (immers dampremmend) maar het is vrij-dik en gezien het warmer wordend weer zal het vocht wel verdampen de komende maanden .. je kan er ook nog dat laminaat isolatie folie ertussen doen maar die folie zorgt er teminste voor dat je het zand niet overal krijgt.

maar dit is een optie ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb een hardhouten schutting waarvan ik denk dat het bangkirai hout is.

Nu moet je dat volgens het internet in de olie zetten, alleen dan wel 2x per jaar. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dit realistisch is.

Zo lees ik ook over hardhoutbeits, geeft dit een goed resultaat wat een paar jaar goed blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:52
@Wolly Mijn ervaring met zowel olie als beits voor bangkirai is dat je dit elk jaar moet doen om vergrijzen van het hout te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
DasNieNix schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:12:
@Wolly Mijn ervaring met zowel olie als beits voor bangkirai is dat je dit elk jaar moet doen om vergrijzen van het hout te voorkomen.
Of zoals Theo Maassen zou zeggen: "Je Bangkirai hout wordt wel grijs, maar ja, anders moet je elk jaar met olie of beits aan de slag" :+

offtopic:
“De waarheid is als het hoofd van Chriet Titulaer. Als je het omdraait klopt het nog steeds.”

[ Voor 13% gewijzigd door big bang op 24-03-2022 15:34 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02

AMDFreak

Intel is zo..

Mijn ervaring met olie is, eerste 2 jaar elk jaar.. en daarna kan het om de 2 / 3 jaar..
Althans, bij mij zijn ze niet zo grijs als die van de buurman ;)

Daarop inhakend, iemand ervaring met olien van geimpregneerd vurenhouten schutting? Om deze mooi geel te houden?

[ Voor 27% gewijzigd door AMDFreak op 24-03-2022 21:17 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaffe
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2023
DropjesLover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:35:
Poetsen ga je toch moeten doen?

Ik doe altijd de eerste keer met een spons en dan met microvezeldoek de tegels zelf afwrijven, heb je veel minder sluier.

Enkel over epoxy heb ik al gehoord dat ze dat doen omdat dat veel moeilijker kuisen is.

Ik zou gewoon voor een slagroomzak gaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

@Jellabie nog wat extra foto's gemaakt. En bij sommige ook een lineaaltje er langs gelegd.

En bij Amazon ed met zoeken kom je gelijksoortige scharnieren tegen. Maar die zijn maar 75mm lang in plaats van ~100 mm, breedte ~ 14mm. En een timmerman werkt in centimeters, duimen en een metaal(be)werker in millimeters.

[anekdote] M'n wijle vader, aannemer timerman, heeft vroeger bij een smid een muuranker laten smeden. Maar had niet de maat voering erbij gezet :) Toen ging hij later terug om het gemaakte anker op te halen. En, het was tien keer zo klein. Dat ankertje heeft nog jaren in z'n kantoor aan de muur gehangen...
[/anekdote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

nav tip om contact op te nemen met SKK Kozijnwacht. Heb ze gesproken.
Die gaan aan Turkse (niet denigrerend bedoeld) kozijnen ed hun vingers niet branden.
Die schijnen helemaal zelf bedacht ontwikkeld te zijn. Totaal niet universeel... Heis fein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
Vanaf vandaag wordt de badkamer verbouwd. Nu zit ik met het plan om ventilatie niet meer via de schoorsteen te laten lopen, maar via een aparte MV op zolder. Die hangt er nog niet. Kan ik zo'n MV gewoon aansluiten op de oude CV ketel lucht kanalen? Volgens is dat bij elkaar 80mm.

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 25-03-2022 10:55 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
vso schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Damm heb het met je te doen (foto's van je vorige post), sterkte !

Dit tussen zand en de platen ..
https://www.warmteservice...mende-PE-folie/p/54353010?
ik heb nog een overschot aan isolatie tape (je mag me dm-en) anders cranenbroek daar heb ik het vandaan maar bv montage kit (let op dat het geschilt is voor piepschuim) of aluminium tape werkt ook niet huis en tuin plastic-tape gebruiken ! die laat snel los met vocht .. de 2m stroken 10cm overlappend neerleggen

de isolatie folie is niet waterdicht .. (immers dampremmend) maar het is vrij-dik en gezien het warmer wordend weer zal het vocht wel verdampen de komende maanden .. je kan er ook nog dat laminaat isolatie folie ertussen doen maar die folie zorgt er teminste voor dat je het zand niet overal krijgt.

maar dit is een optie ?
Niet aan gedacht om er (dampremmende) folie onder te leggen. Ga dat eens doen en even kijken of ik de planken weer een beetje recht kan krijgen. Heb je ook even een dm gestuurd voor de isolatie tape _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 20:00

Tjark

DON'T PANIC

AMDFreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:16:
Daarop inhakend, iemand ervaring met olien van geimpregneerd vurenhouten schutting? Om deze mooi geel te houden?
Ik heb goede ervaring met Remmers HK Lazuur kleur Douglas. Wel ook gebruikt op mijn douglas palen, maar de goudgele kleurgloed vind ik mooi staan bij de antractiete rabbatdelen.

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:55:
Vanaf vandaag wordt de badkamer verbouwd. Nu zit ik met het plan om ventilatie niet meer via de schoorsteen te laten lopen, maar via een aparte MV op zolder. Die hangt er nog niet. Kan ik zo'n MV gewoon aansluiten op de oude CV ketel lucht kanalen? Volgens is dat bij elkaar 80mm.
zou kunnen, maar ik zou proberen om wat grotere afvoer, en nieuw, te gebruiken.

kleine afvoer - hoge snelheid = meer geluid

( let ook op de verse lucht aanvoer ( onderkant deur, of deurrooster ) anders helpt het allemaal niet zoveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

CurlyMo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:55:
Wat jij bedoelt is een 100/125mm spirobuis van je badkamer naar MV en dan door 80mm naar buiten ?
Anders krijg je wat @HyperTrophy bedoelt

Kan je btw wel Itho Daalderop ventilatie - wifi control add-on module adviseren (heb er zelf 2) .. voordeel is dat je voor een klein bedrag vocht/temp sensor erbij krijgt .. en daarop ook kan sturen zeker als je domotica server hebt oid .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
vso schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Wat jij bedoelt is een 100/125mm spirobuis van je badkamer naar MV en dan door 80mm naar buiten ?
En de 80 naar buiten is:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.klusidee.nl%2FForum%2Fuserpix%2F12496_skyline_3000_zwart_8080_maat_1.jpg&f=1&nofb=1

Die is over van de CV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

CurlyMo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:06:
[...]

En de 80 naar buiten is:
[Afbeelding]

Die is over van de CV
ja heb er ook 1 op zolder .. (maar aparte afvoer voor MV ernaast)

Zou je niet beter kunnen zoeken naar dak wtw doorvoer volgens mij zijn die ook dubbel ?? niet zozeer dat je een nieuwe door het dak moet proppen (nu) maar meer of je die 2x 80mm naar 1x 100 + 40 oid kan omzetten .

WTW aanschaffen vind ik zelf momenteel niet de kosten/baten maar ben wel alvast een retrofit aan het doen zodat ik alleen de box hoef te plaatsen .. alleen dankzij @Theo weet ik wel dat mijn afzuiging (keuken/wc/berging/douche) en retrofit niet echt zoden aan de dijk zet. momenteel .. zelfs met deze stijgende prijzen ..

in deze post zie je mijn cv (met bovendorpel net voor de verbinding die je hebt)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
Onze keramische kookplaat (merk zanussi, 5 jaar oud) doet het niet meer.
Geeft foutmelding E6

Als ik de stekker er een tijdje uit haal en weer in stop gaat ie wel aan, begint 1 pit vanzelf te branden en weer uit en E6

Iemand enig idee?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
louzy82 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:48:
Onze keramische kookplaat (merk zanussi, 5 jaar oud) doet het niet meer.
Geeft foutmelding E6
Wat zegt de handleiding over deze foutmelding?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XJzTMazDRfORdIM6gBBFX_8WM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dDsMcGL4TyQMXIWKjcjQMaA.jpg?f=fotoalbum_large

Van 10 tot 5 lopen breken, maar dan is ook 55m2 leisteen verwijderd. Maandag egaliseren!

Heb alleen nog een wc inbouwreservoir ombouw van zeer dikke meranti platen. Tegelwerk zit daar muurvast en ook geen idee hoe ik die ombouw het best kan slopen...

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
pentaw1nz schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:06:
[Afbeelding]

Van 10 tot 5 lopen breken, maar dan is ook 55m2 leisteen verwijderd. Maandag egaliseren!

Heb alleen nog een wc inbouwreservoir ombouw van zeer dikke meranti platen. Tegelwerk zit daar muurvast en ook geen idee hoe ik die ombouw het best kan slopen...
En wanneer leg je de vloerverwarming erin? Want dit is natuurlijk dé kans. Die krijg je de komende 20 jaar niet nog eens.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Andrehj schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:13:
[...]

En wanneer leg je de vloerverwarming erin? Want dit is natuurlijk dé kans. Die krijg je de komende 20 jaar niet nog eens.
Er komt een cm egaline op maandag, week later frezen!
Opbouw kon niet ivm hoogte.

Iemand tips voor slopen van wc ombouw?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:03
pentaw1nz schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Er komt een cm egaline op maandag, week later frezen!
Opbouw kon niet ivm hoogte.

Iemand tips voor slopen van wc ombouw?
Sloophamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Andrehj schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Wat zegt de handleiding over deze foutmelding?
Het volgende:
"De tweede fase van de stroomtoevoer ontbreekt"
&
"Controleer of de kookplaat goed is aangesloten. Verwijder de zekering, wacht een minuut en plaats de zekering weer terug".
Ik heb de stekker eruit gehaald en weer terug gedaan
Later ook alle 3 de zekeringen vervangen

Beide zonder resultaat

Via google bij Zanussi.be uitgekomen:
"Kookplaat geeft foutmelding E6 weer op het display. Dit duidt op een probleem van de voedingsprint of één van de inductiemodules."

oplossing:
Neem contact op met onze servicedienst voor een afspraak.

[ Voor 24% gewijzigd door louzy82 op 26-03-2022 19:19 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik heb hier thuis echt een non discussie over de meerwaarde van een alustabiel deurplaat, en de oude deur plaat zonder alu schermen in de multiplex plaat.

Doel is twee openslaande deuren.

Natuurlijk is zonder alu de plaat goedkoper, maar de meerwaarde zit m toch in de stevigheid (niet kromtrekken ) en evt thermische eigenschappen?

Voor- en nadelen van een alustabiel deurplaat (voor een openslaande garage deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

als het van gipsplaat of wediplaat is gemaakt wel.. als het multiplex is stuiter je zo de wc weer uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:03
twain4me schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:55:
[...]

als het van gipsplaat of wediplaat is gemaakt wel.. als het multiplex is stuiter je zo de wc weer uit :+
Voorhamer dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Nu online
louzy82 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Het volgende:

[...]

Ik heb de stekker eruit gehaald en weer terug gedaan
Later ook alle 3 de zekeringen vervangen

Beide zonder resultaat

Via google bij Zanussi.be uitgekomen:

[...]
Laatst met onze Siemens inductie kookplaat ook probleem met voeding gehad. Bleek component op een dochterbord kapot te zijn. Vervangen onderdeel is vaak duurder dan een nieuwe kookplaat helaas... Niet echt duurzaam, maar na paar jaar zijn reserve onderdelen al bijna niet meer te krijgen heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Nu online
HyperTrophy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:41:
Ik heb hier thuis echt een non discussie over de meerwaarde van een alustabiel deurplaat, en de oude deur plaat zonder alu schermen in de multiplex plaat.

Doel is twee openslaande deuren.

Natuurlijk is zonder alu de plaat goedkoper, maar de meerwaarde zit m toch in de stevigheid (niet kromtrekken ) en evt thermische eigenschappen?

Voor- en nadelen van een alustabiel deurplaat (voor een openslaande garage deur?
Deur is inderdaad minder gevoelig voor werken van hout. Ook is de deur lichter dan massief houten deur. Qua isolatie waarde zal er weinig verschil zijn, daar heb je ook weer opties voor in geïsoleerde deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
…geen idee hoe ik die ombouw het best kan slopen...
Zodra je er een gat in kunt maken waar een breekijzer doorheen past ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
hpmkruit schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Laatst met onze Siemens inductie kookplaat ook probleem met voeding gehad. Bleek component op een dochterbord kapot te zijn. Vervangen onderdeel is vaak duurder dan een nieuwe kookplaat helaas... Niet echt duurzaam, maar na paar jaar zijn reserve onderdelen al bijna niet meer te krijgen heb ik gemerkt.
Dat vermoeden had ik al dus:

Gisteren was een vriend die ook wel handig is op bezoek dus we dachten we maken het gewoon open om te kijken of we iets kunnen vinden.

Met de multimeter eerst het stopcontact gecontroleerd. Daarna de ingaande stroom, daarna de de kabels in het apparaat na stroom ingang tot tot het printplaatje, daarna werd het te onduidelijk voor ons om nog iets te meten. Op het printplaatje zelf zagen we niets geks, geen losse connectoren oid dus we toen gaven we de moed op een diy fix maar op.

We hebben het nog wel netjes terug in elkaar gezet.
We plaatsen de plaat terug, stekker erin en zeggen grappend tegen elkaar "we testen het nog wel een keer" en wat denk je, hij werkt weer! :+

Nu nog een half jaartje volhouden, dan komt de nieuwe keuken (hopelijk zonder vertraging van apparatuur)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hpmkruit schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Deur is inderdaad minder gevoelig voor werken van hout. Ook is de deur lichter dan massief houten deur. Qua isolatie waarde zal er weinig verschil zijn, daar heb je ook weer opties voor in geïsoleerde deuren.
Irritante is dat ik ook te maken heb met een eigenwijze timmerman, “want vroeger deden we het altijd zo”

Terwijl ik denk “dit is een product wat nu ronduit gebruikt en toegepast wordt” zie het als evolutie van de buitendeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje overdreven, en zonde van je energie. Drukspoelelement eruit, en daar overheen een latje met een koevoetje tussen zetten. Indien bekend welk type model reservoir, dan kan je nog het frame afteken. Klein gaatje erlangs boren, en met de dikkepeer langs het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Eerder vroeg ik jullie naar het aansluiten van een MV op een oude CV dakafvoer. Nu is de installateur bezig met de badkamer en krijg ik toch opnieuw de keuze voorgelegd voor decentraal of centraal MV. In beide gevallen gaat het alleen over de badkamer, waarbij de installateur aangeeft dat decentraal waarschijnlijk stiller en vooral goedkoper is. Wat zeggen jullie? Is decentraal voor enkel een badkamer goed genoeg of toch liever via een centrale MV op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

CurlyMo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:56:
Eerder vroeg ik jullie naar het aansluiten van een MV op een oude CV dakafvoer. Nu is de installateur bezig met de badkamer en krijg ik toch opnieuw de keuze voorgelegd voor decentraal of centraal MV. In beide gevallen gaat het alleen over de badkamer, waarbij de installateur aangeeft dat decentraal waarschijnlijk stiller en vooral goedkoper is. Wat zeggen jullie? Is decentraal voor enkel een badkamer goed genoeg of toch liever via een centrale MV op zolder.
Decentraal als je inderdaad alleen je badkamer gaat afzuigen. zoek even op @Theo en zijn reacties over (mechanische) ventilatie

Om je de zoektocht te besparen (of specifieker) .. als je ook je berging/wc(s) en keuken af wilt zuigen is je centraal wellicht handig(er)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:25
Tjark schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Ik heb goede ervaring met Remmers HK Lazuur kleur Douglas. Wel ook gebruikt op mijn douglas palen, maar de goudgele kleurgloed vind ik mooi staan bij de antractiete rabbatdelen.
Zelfde hier! Heel tevreden over Remmers. Ik verwacht dat de andere kleuren ook prima zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 10-09 15:40

Mystikal

It never hurts to help!

Ze komen bij mij een lichtkoepel vervangen ivm lekkage na de storm van een aantal weken geleden.
Ze voeren helaas de oude niet af. Iemand een idee hoe ik zo'n koepel kleiner kan maken?
Hij heeft een doorsnee van 180cm, dus kan niet in mijn auto...

Kan ik er een slijptol in zetten of staat zoiets onder spanning?

Het gaat om een dubbelwandige.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
vso schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Decentraal als je inderdaad alleen je badkamer gaat afzuigen. zoek even op @Theo en zijn reacties over (mechanische) ventilatie

Om je de zoektocht te besparen (of specifieker) .. als je ook je berging/wc(s) en keuken af wilt zuigen is je centraal wellicht handig(er)
Heb je misschien een hint van waar ik kan zoeken naar die inbreng van @Theo? Ik zie ze namelijk niet in dit topic terugkomen. Voor enkel de badkamer hinkte ik ook op die gedachte. Centraal incl. keuken en WC zou mooi zijn, maar denk ik onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

CurlyMo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Heb je misschien een hint van waar ik kan zoeken naar die inbreng van @Theo? Ik zie ze namelijk niet in dit topic terugkomen. Voor enkel de badkamer hinkte ik ook op die gedachte. Centraal incl. keuken en WC zou mooi zijn, maar denk ik onhaalbaar.
MV systeem C naar D ombouwen (kan dit?) (moest ook even graven naar het topic .. was al bezig voor je) Hoewel dit een WTW vraag is denk ik dat de uitleg van hem relevant(er) is .. ?

In datzelfde topic Linkt Wilke ook naar een ander topic betreft ventilatie wellicht ook intressant ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:52:
Ze komen bij mij een lichtkoepel vervangen ivm lekkage na de storm van een aantal weken geleden.
Ze voeren helaas de oude niet af. Iemand een idee hoe ik zo'n koepel kleiner kan maken?

Makkelijkste optie: Plaats een bericht op Marktplaats met gratis ophalen, voor zo'n maat is er altijd wel een liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wolly schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Makkelijkste optie: Plaats een bericht op Marktplaats met gratis ophalen, voor zo'n maat is er altijd wel een liefhebber.
Probleem is dat de afdichtingsband er tussen is gaan zitten (in soort van confetti vorm) dus hij is niet meer top. Maar wel een idee. Wellicht dat er toch mensen interesse hebben voor een schuur ofzo.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik zelf (vele) kastdeurtjes wil maken, maar dan hoogglans wit, welk materiaal heb ik dan nodig? Mijn huidige meubels hebben dit (niet zelfgemaakt) maar ik kan niet achterhalen wat het is.

Het is geen plastiwrap, het is veel harder. Het is geen glas, het kraakt niet bij schade. Het is geen verf, het krast namelijk niet.

Is het een stuk kunststof wat erop is gelijmd ofzo?

Hoe werkt dit bij keukenkastjes, die hebben iets van textuur maar een korrilige structure, niet hout aan de buitenkant. Worden keukenkastjes in zijn geheel met kunststof gewrapped?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:25
Blue-eagle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:53:
Als ik zelf (vele) kastdeurtjes wil maken, maar dan hoogglans wit, welk materiaal heb ik dan nodig? Mijn huidige meubels hebben dit (niet zelfgemaakt) maar ik kan niet achterhalen wat het is.

Het is geen plastiwrap, het is veel harder. Het is geen glas, het kraakt niet bij schade. Het is geen verf, het krast namelijk niet.

Hoe werkt dit bij keukenkastjes, die hebben iets van textuur maar een korrilige structure, niet hout aan de buitenkant. Worden keukenkastjes in zijn geheel met kunststof gewrapped?
Klinkt als melamine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Als ik zelf (vele) kastdeurtjes wil maken, maar dan hoogglans wit, welk materiaal heb ik dan nodig?
MDF zou voor de hand liggend zijn.
Mijn huidige meubels hebben dit (niet zelfgemaakt) maar ik kan niet achterhalen wat het is.
Boor er eens een klein gaatje in aan de achterkant oid, ergens uit het zicht. Dan heb je iig de toplaag er af en weet je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:22

Je hebt de keuze uit:
Melamine
Kernplaat beplakt met 2 zijde HPL

HPL is veel harder en 0,8mm dik, deze plak je bijvoorbeeld op een MDF plaat van 16mm dik.
Voor keukenfrontjes is melamine sterk zat.

Denk wel aan de kopse kanten, die moeten ook afgewerkt worden.
Bij dit soort panelen gebeurd het vaak met 1mm ABS kantenband. ;)

Qua structuur ligt het maar net aan welk merk je erop doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 10:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[Afbeelding]

Tegels bovenop dik meranti? Boorhamer op breekstand, tegels eraf rossen. Als je geen overduidelijke montagepunten op het meranti tegenkomt, gewoon flink gat boren en de recipro erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

gaat prima met de slijptol wel bescherming dragen, en het staat niet echt onder spanning. er kan natuurlijk wel spanning zijn door oplegging/zwartekracht etc. eventueel een decoup kan ook wel.. maar persoonlijk zou ik de slijptol pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22

Bij mijn milieustraat kan je ook een afspraak maken en dan komen ze het ophalen. Is misschien ook een optie :)

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjes op 28-03-2022 16:58 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Wij willen de trap gaan renoveren en stap 1 is eigenlijk een trede die loszit te repareren. De vraag is alleen hoe? Ik heb er een foto van geprobeerd te maken, ik hoop dat het goed zichtbaar is. Als ik op internet zoek dan krijg ik vooral informatie over als hij bij de muur los zit (het is juist de andere kant) en hoe ik krakende treden oplos. Iemand de gouden tip?

Alles wordt door middel van de verticale stang op z'n plaats gehouden nog die in de trede zit (leuning aan buitenzijde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYS96Uc6L_rHxoej2Qp4-_fL25Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1ufxgxzN54xSxoLEp6jyLuh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoW1fyujmckWV3MRw94Hy1yZyxY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExPT9HN8I2Y45WxUMS41rvx7.jpg?f=fotoalbum_tile

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

twain4me schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:36:
[...]

gaat prima met de slijptol wel bescherming dragen, en het staat niet echt onder spanning. er kan natuurlijk wel spanning zijn door oplegging/zwartekracht etc. eventueel een decoup kan ook wel.. maar persoonlijk zou ik de slijptol pakken.
Ik ga eerst marktplaats proberen, anders wordt het de slijptol.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Mystikal schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Ik ga eerst marktplaats proberen, anders wordt het de slijptol.
(y)
Opzich wel de reden dat ik bijna niets meer met marktplaats doe.. ik ben de vuilophaaldienst niet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
De zoveelste vraag over gipsplaten en naden. Ik kom er na avonden onderzoek nog niet uit. Voor het plafond wil ik zo “licht” mogelijk werken en kijk daarom naar gipsplaten van 95 mm.

De naden heb ik het liefste strak en de gipsplaten niet gestuct. Overal kom ik platen tegen van 125 mm AK. Van 95 alleen de RK. De Gamma verkoopt wel de 95 AK platen maar kunnen deze niet verstuurd worden.

Nu is dus de optie om RK platen van 95 te monteren op het plafond. Maar zijn deze wel strak te krijgen?

Kit is uitgesloten. Ik lees veel over Uniflott dat dat goed werkt met een naad van een paar mm. En daarna afwerken met een Fill & Finish. Is dit voldoende? Het lijkt mij dat je geen gaas of papierband kunt gebruiken omdat er geen verdieping in de plaat zit (ik dit topic wel gelezen dat er gaas wordt gebruikt).

De omschrijving van Uniflott zegt wel dat het zonder gaas gebruikt kan worden op RK platen.

Welke ervaringen hebben jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door JayRune op 28-03-2022 21:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pentaw1nz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSp6ULIJ7S6S1TWRGWWzVa3gmks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfGSgfOwODOyTfIQgT7hzzCH.jpg?f=fotoalbum_large

1000 kg egaline verder is dit het eindresultaat. Over een week vloerverwarming frezen. Opbouwfase begonnen na een week breken en slopen.

[ Voor 17% gewijzigd door pentaw1nz op 28-03-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pentaw1nz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:57:
[Afbeelding]

1000 kg egaline verder is dit het eindresultaat. Over een week vloerverwarming frezen. Opbouwfase begonnen na een week breken en slopen.
zelf gedaan zo ja hoe ? (just curious) welk middel etc etc ..

Tja vanalles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu voor het eerst tevreden met mijn snijplank :D
Misschien denk je van, "ah paar latjes aan elkaar", en dat is prima maar ik wilde het steeds perfect hebben wat soms nog een uitdaging is met 'levend' hout :+ Steeds had ik toch een kleine naad ergens wat er soms gewoon in sluipt als je geen vlak en vandikte bank hebt (welke ik nu sinds vorig weekend wel heb! *O* )

Ik heb het nu het heel lichtjes nat gemaakt zodat de vezels omhoog komen en dat ik even kon zien hoe het er echt uit ziet. Morgen weer schuren en dan verder afwerken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWmNxa1hgh336edkLd_3xSF9MmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZMzPAmYHT2zKe0zvSIXrLkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Netjes hoor. Zeker zonder vlakbank lekker schaafwerk...

Welke houtsoorten zijn het?

Ik meen esdoorn en notenhout te herkennen, maar de buitenste en de groenige?

Mirka Deros op de achtergrond?

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 28-03-2022 23:39 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:08
JayRune schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:04:
De zoveelste vraag over gipsplaten en naden. Ik kom er na avonden onderzoek nog niet uit. Voor het plafond wil ik zo “licht” mogelijk werken en kijk daarom naar gipsplaten van 95 mm.

De naden heb ik het liefste strak en de gipsplaten niet gestuct. Overal kom ik platen tegen van 125 mm AK. Van 95 alleen de RK. De Gamma verkoopt wel de 95 AK platen maar kunnen deze niet verstuurd worden.

Nu is dus de optie om RK platen van 95 te monteren op het plafond. Maar zijn deze wel strak te krijgen?

Kit is uitgesloten. Ik lees veel over Uniflott dat dat goed werkt met een naad van een paar mm. En daarna afwerken met een Fill & Finish. Is dit voldoende? Het lijkt mij dat je geen gaas of papierband kunt gebruiken omdat er geen verdieping in de plaat zit (ik dit topic wel gelezen dat er gaas wordt gebruikt).

De omschrijving van Uniflott zegt wel dat het zonder gaas gebruikt kan worden op RK platen.

Welke ervaringen hebben jullie?
Je kunt bij RK platen de naden dichtsmeren en daarna behangen met renovlies. Hiermee voorkom je dat je de scheurtjes in de naden gaat zien (die bijna altijd optreden na verloop van tijd). Andere optie is dus de 9,5 mm AK plafondplaten te halen. Volgens mij heeft Bouwmaat deze wel in hun assortiment en zij leveren ook bij je thuis af. Tenminste, dat deden ze twee jaar geleden nog.

[ Voor 3% gewijzigd door GodDamage op 28-03-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Boudewijn schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:39:
Netjes hoor. Zeker zonder vlakbank lekker schaafwerk...

Welke houtsoorten zijn het?

Ik meen esdoorn en notenhout te herkennen, maar de buitenste en de groenige?

Mirka Deros op de achtergrond?
Oei, ik ben heel slecht met houtsoorten onthouden en dit hout had ik al heel lang geleden gekocht.
Volgens mij zit er wengé bij en is de groenige is meer geel en is volgens mij afrormosia

En het is een DeWalt DWE6423 - ooit gekocht en voor de prijs vind ik hem meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
vso schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:30:
[...]

zelf gedaan zo ja hoe ? (just curious) welk middel etc etc ..
Quartzline 2-20 mm egaline.

"Zelf" is een groot woord. Mannetje gehuurd met een kleine egaline pomp. Zelf vooraf vloer uitgebroken, stofvrij gemaakt, geprimerd, scheuren afgekit.

Met zo'n pomp had hij in een klein uurtje 40 zakken van 25kg verpompt naar de woonkamer. Daar ga je zelf niet mee klooien met een mixer. Die 40 zakken waren ook echt wel nodig. Was net een maanlandschap na het uitbreken van de leisteen.

Tis wel wat prijzig, maar goed, was het voor mij waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pentaw1nz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Quartzline 2-20 mm egaline.

"Zelf" is een groot woord. Mannetje gehuurd met een kleine egaline pomp. Zelf vooraf vloer uitgebroken, stofvrij gemaakt, geprimerd, scheuren afgekit.

Met zo'n pomp had hij in een klein uurtje 40 zakken van 25kg verpompt naar de woonkamer. Daar ga je zelf niet mee klooien met een mixer. Die 40 zakken waren ook echt wel nodig. Was net een maanlandschap na het uitbreken van de leisteen.

Tis wel wat prijzig, maar goed, was het voor mij waard.
thx voor de toelichting (foto's van het mannetje met mixer?) en hoeveel was je ongeveer kwijt ?

40 zakken naar binnen dragen en mengen zie ik inderdaad ook niet gebeuren (jammer dat je de voor/na foto's en mannetje niet bij elkaar in 1 post had ;) of ik ben blind dan heb ik niks gezegd)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat is een duur grapje nog met €25 per zak wat ik zo gauw zie. Is dit idd de manier waarop je zoiets doet, zoveel ophogen met alleen egaline?

Heb aantal jaren geleden de badkamervloer gedaan, oude dekvloer eruit en nieuwe erin. Ik moest wat extra hoogte hebben i.v.m. vloerverwarming en douchedrain. Daar hebben we toen gewoon zandcement voor gebruikt. Uiteindelijk is daar nog een dun laagje egaline (1 zak) overheen gedaan door de tegelzetter voordat hij ging tegelen. Wij hadden ook 40 zakken zandcement nodig, maar dat kost een keer €3-4 per zak :P

Het naar boven sjouwen van 40 zakken van 25kg per stuk was inderdaad niet het leukste deel ;(

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2022 10:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pentaw1nz
vso schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:19:
[...]

thx voor de toelichting (foto's van het mannetje met mixer?) en hoeveel was je ongeveer kwijt ?

40 zakken naar binnen dragen en mengen zie ik inderdaad ook niet gebeuren (jammer dat je de voor/na foto's en mannetje niet bij elkaar in 1 post had ;) of ik ben blind dan heb ik niks gezegd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6DKrm1PnPrHAtdv_aIrNzBF4pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDH3AO5e8jArHcJlwITTzdKb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XJzTMazDRfORdIM6gBBFX_8WM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dDsMcGL4TyQMXIWKjcjQMaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ymyT7_lNtGto7MEhx2k0u5_92w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJa4NPFJiKG7OWZnh1wL5ew6.png?f=fotoalbum_large

Voor, tussen, tijdens.
Reken voor egaliseren en ophogen met circa 1 cm toch al snel een 30 euro per m2. Dat is dus voor zowel materiaal (1000 kg egaline, voorstrijk, prikrollers, rollers, etc.) als pomp + bediende.
ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:00:
Dat is een duur grapje nog met €25 per zak wat ik zo gauw zie. Is dit idd de manier waarop je zoiets doet, zoveel ophogen met alleen egaline?

Heb aantal jaren geleden de badkamervloer gedaan, oude dekvloer eruit en nieuwe erin. Ik moest wat extra hoogte hebben i.v.m. vloerverwarming en douchedrain. Daar hebben we toen gewoon zandcement voor gebruikt. Uiteindelijk is daar nog een dun laagje egaline (1 zak) overheen gedaan door de tegelzetter voordat hij ging tegelen. Wij hadden ook 40 zakken zandcement nodig, maar dat kost een keer €3-4 per zak :P

Het naar boven sjouwen van 40 zakken van 25kg per stuk was inderdaad niet het leukste deel ;(
Eerst naar zandcement gekeken en dus vloerverwarming in opbouw ipv frezen.
Wij kwamen daar helaas niet mee uit, omdat je bij een zandcementvloer naar minimaal 30 (maar met vvw eerder rtichting 50) mm hoogte gaat. We zouden dan alles moeten aanpassen (deuren, drempels, kruipluik, etc.).

Daarom gekozen voor egaliseren, daarna frezen, daarna weer klein laagje egaliseren.
Heb je de hoogte mee zitten? Dan zou ik 100% voor zandcement kiezen.

[ Voor 31% gewijzigd door pentaw1nz op 29-03-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Duidelijk, dank voor de toevoeging :) Bij mij was hoogte in de badkamer geen issue (badkamervloer ligt ook hoger dan de overloop, maar dat zie je heel vaak in huizen). De deur opent ook naar buiten toe.
We hebben de oude dekvloer (5cm ofzo?) eruit gebroken, aardmatten gelegd, daar VV-slang in slakkenhuispatroon op geknoopt en toen bijna 10cm (i.v.m. hoogte douchedrain) zandcement erin gemikt.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Had er hier ook één af te voeren, ook dubbelwandig. Ik heb de recipro met een metaalblad erdoorheen gejast, dat ging prima. Slijptol, decoupeer of een klauwhamer (=heel veel scherven) zal ook wel werken. Zet wel een brilletje op want er sprongen wel wat scherven vanaf.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 15:18

valluik

Probeert ook maar wat

RonJ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:51:
[...]
Had er hier ook één af te voeren, ook dubbelwandig. Ik heb de recipro met een metaalblad erdoorheen gejast, dat ging prima. Slijptol, decoupeer of een klauwhamer (=heel veel scherven) zal ook wel werken. Zet wel een brilletje op want er sprongen wel wat scherven vanaf.
In aanvulling hierop doe ik voor dit soort dingen het volgende: Als je een zeil o.i.d. hebt, leg dat eerst neer en werk daar boven/op. Met wat mazzel valt alles wat weg springt op je zeil, dat kan je dan verzamelen door de punten van het zeil naar elkaar toe te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pff ik heb gisteren een bescheiden blooper gehad. Ging de binnenkant van de voordeur aflakken, even snel de goede kleur blauwe verf (Rubbol XD) gepakt. Blijkt het hoogglans lak te zijn ipv mat.
Buiten doen we hoogglans, binnen mat. Wel allebei dus Sikkens Rubbol te zijn (XD is hoogglans, mat heeft ook een dergelijke afkorting).

Nu wilde ik sowieso de deur 2x in de lak zetten, en zit ik te twijfelen of ik de boel licht opschuur en dan met mat af kan lakken. Weet iemand of dat goed gaat? Als dat niet handig is wordt het gewoon hoogglans, we gaan de tent toch over 2 maanden verkopen ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 22:22
Douweegbertje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:32:
Nu voor het eerst tevreden met mijn snijplank :D
Misschien denk je van, "ah paar latjes aan elkaar", en dat is prima maar ik wilde het steeds perfect hebben wat soms nog een uitdaging is met 'levend' hout :+ Steeds had ik toch een kleine naad ergens wat er soms gewoon in sluipt als je geen vlak en vandikte bank hebt (welke ik nu sinds vorig weekend wel heb! *O* )

Ik heb het nu het heel lichtjes nat gemaakt zodat de vezels omhoog komen en dat ik even kon zien hoe het er echt uit ziet. Morgen weer schuren en dan verder afwerken :)

[Afbeelding]
Wenge is super mooi hout, maar vraag me wel af of het geschikt is voor een snijplank...(heb nog 2 balken liggen, maar weet even niet wat ik hier van ga maken)
Een splinter van Wenge in je vinger zorgt in ieder geval voor een nasty ontsteking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vraagje, afgelopen maanden zijn we bezig geweest met wat verbouwingen, stuccen, vloerverwarming en een nieuwe tegelvloer. Nu hebben ze de stenen vloer overal gelegd en de stenen plinten in de woonkamer.
Omdat we in de h al nog moesten stuccen hebben we gekozen om de plinten hier nog niet te laten leggen.

Nu ga ik dit zelf doen, echter heb ik 1 vraag, de plint is afgerond aan 1 kant, hoe kan ik dit het beste doen, zagen of snijden? En met snijden krijg ik dan wel een nette breuk aan de afgeronde zijde?

Gaat om een plinten van 8mm dik.

[ Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 29-03-2022 13:22 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

rikadoo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:20:
Vraagje, afgelopen maanden zijn we bezig geweest met wat verbouwingen, stuccen, vloerverwarming en een nieuwe tegelvloer. Nu hebben ze de stenen vloer overal gelegd en de stenen plinten in de woonkamer.
Omdat we in de h al nog moesten stuccen hebben we gekozen om de plinten hier nog niet te laten leggen.

Nu ga ik dit zelf doen, echter heb ik 1 vraag, de plint is afgerond aan 1 kant, hoe kan ik dit het beste doen, zagen of snijden? En met snijden krijg ik dan wel een nette breuk aan de afgeronde zijde?

Gaat om een plinten van 8mm dik.
zagen/slijpen je zal (met name) hoeken moeten maken dat gaat niet geweldig middels snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Boudewijn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:
Pff ik heb gisteren een bescheiden blooper gehad. Ging de binnenkant van de voordeur aflakken, even snel de goede kleur blauwe verf (Rubbol XD) gepakt. Blijkt het hoogglans lak te zijn ipv mat.
Buiten doen we hoogglans, binnen mat. Wel allebei dus Sikkens Rubbol te zijn (XD is hoogglans, mat heeft ook een dergelijke afkorting).

Nu wilde ik sowieso de deur 2x in de lak zetten, en zit ik te twijfelen of ik de boel licht opschuur en dan met mat af kan lakken. Weet iemand of dat goed gaat? Als dat niet handig is wordt het gewoon hoogglans, we gaan de tent toch over 2 maanden verkopen ;)
na het schuren is de hoogglans toch ook mat :P gewoon erop smeren wat je wil, mits het veder wel de zelfde basis heeft, maar dat zal wel water gedragen heet volgens mij anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:42

orf

Boudewijn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:

Dat is niet echt een blooper hoor. Zijdeglans, halfglans of mat kun je het beste voorlakken met hoogglans. Dan heb je een veel mooier eindresultaat. De hoogglans zorgt voor een gladdere ondergrond, waardoor je aflak mooier uitkomt. Je kunt ‘m heel licht afnemen met korrel 240 of hoger. Dat hoeft alleen als het niet spiegelglad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:12
We hebben plannen om de beneden verdieping te gaan verbouwen in de zin van vloerverwarming laten vrezen, nieuwe vloer en alles stuccen + nieuwe keuken. Nu is de wens dat we de radiatoren verwijderen.

Nu hebben wij van die los staande radiatoren, mijn vraag is hoe deze af te doppen.

Zoals je op de foto ziet loopt de leiding vanuit de kruipruimte naar boven, deze zijn vervolgens weer gekoppeld aan de radiatoren van de slaapkamers. Wat is het handigste om te doen ?

De wens is de radiatoren volledig te verwijderen en het leiding werk ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TldU-GCF9YFzlCaqO6-wYwWW0kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftkMdjtH6UjPWfuUebuSGeqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qvHBWZUPdAiodliJEr3skimieY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENbRkFiwU7kAl3DJfdq7a67k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:52
@bd-casemod Waar gaan/komen de leidingen in de kruipruimte naar toe/vandaan?
Als deze van de CV installatie komen zal je het anders moeten aanpakken dan wanneer deze naar een andere radiator toe gaan. Eerst dit even uitzoeken.
Wil je de radiatoren boven wel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:12
DasNieNix schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:43:
@bd-casemod Waar gaan/komen de leidingen in de kruipruimte naar toe/vandaan?
Als deze van de CV installatie komen zal je het anders moeten aanpakken dan wanneer deze naar een andere radiator toe gaan. Eerst dit even uitzoeken.
Wil je de radiatoren boven wel houden?
Goede vraag inderdaad, de radiatoren boven blijven bestaan ja.

Ik zal vanavond eens de kruipruimte induiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
bd-casemod schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Goede vraag inderdaad, de radiatoren boven blijven bestaan ja.

Ik zal vanavond eens de kruipruimte induiken _/-\o_
De aanvoer naar boven zal moeten blijven bestaan maarja die wil je dan natuurlijk uit het zicht hebben.
Je kunt ze dan in de muur frezen alleen moet je even kijken of ze boven de doorgang door de verdiepingsvloer schuin naar de muur kunnen boren.
Dus dan sluiten ze de radiatoren boven opnieuw aan waarbij de leiding dan door een nieuw gat, schuin zo de muur in loopt, en dat kun je daarna dan dichtsmeren en stucen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
louzy82 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:18:
[...]

De aanvoer naar boven zal moeten blijven bestaan maarja die wil je dan natuurlijk uit het zicht hebben.
Je kunt ze dan in de muur frezen alleen moet je even kijken of ze boven de doorgang door de verdiepingsvloer schuin naar de muur kunnen boren.
Dus dan sluiten ze de radiatoren boven opnieuw aan waarbij de leiding dan door een nieuw gat, schuin zo de muur in loopt, en dat kun je daarna dan dichtsmeren en stucen.
Als de CV ketel boven hangt is het wellicht handiger om van daaruit een nieuwe CV leiding te trekken richting slaapkamer.

Hangt helemaal van de situatie af, frezen zou niet mijn voorkeur hebben als het simpeler kan met nieuwe buisjes vanaf zolder 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Als de CV ketel boven hangt is het wellicht handiger om van daaruit een nieuwe CV leiding te trekken richting slaapkamer.

Hangt helemaal van de situatie af, frezen zou niet mijn voorkeur hebben als het simpeler kan met nieuwe buisjes vanaf zolder 8)
Oops
Ik was even teveel aan het projecteren. Bij mijn eigen vergelijkbare project gaan we dat zo aanpakken, maarja wij hebben de CV ketel inderdaad beneden. 8)7

Bedankt voor de verbetering ;)

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

jichem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Wenge is super mooi hout, maar vraag me wel af of het geschikt is voor een snijplank...(heb nog 2 balken liggen, maar weet even niet wat ik hier van ga maken)
Een splinter van Wenge in je vinger zorgt in ieder geval voor een nasty ontsteking.
Je hebt absoluut gelijk maar ik denk dat er wel 'wenge' en 'wenge' is. Dus kwaliteit en manier van hoe het gezaagd is. In elk geval merk ik niets van de ervaringen die sommige op het internet hebben gezet. Het kan natuurlijk ook zijn dat het domweg geen wenge is :+
Pagina: 1 ... 210 ... 465 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/