Ik weet dus niet of ik de vraag hier moet stellen, of ergens anders? Er is wel een topic mbt SolarEdge, maar dat heeft dan te maken met zelf uitlezen via een of andere poort, en daar gaat mijn vraag niet over, dus ik vond het daar niet echt passen.
Ik heb sinds gistermiddag zonnepanelen, met een SolarEdge omvormer. Nu heb ik 2 vragen waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden.
1. Het totale inkomen klopt niet. De omvormer geeft het correcte aantal opgewekte kWh aan, te weten 14.87kWh. Het totale inkomen wat daarbij hoort is volgens de portal 0.08 euro. Dat kan nooit kloppen, daar ik 21 cent betaal per kWh, dus dan zou je op ongeveer 3.12 euro uitkomen.
De prijs die is opgegeven klopte niet. Die stond op 23 cent, en die betaal ik dus niet, en die prijs was geldig vanaf vandaag. Ik heb die prijs weg gegooid, en daarna een nieuwe prijs aangemaakt van 21 cent, per gisteren, waarbij ik dus zou verwachten dat ik dan nu iets van 3.12 zou zien op het dashboard, maar niet dus? Wat gaat hier fout?
Edit: de portal van SE update maar langzaam, dus ik dacht dat het probleem wellicht was dat die eerst een keer moest updaten, maar dat is dus niet het geval. Het bedrag dat getoond wordt is het bedrag gebaseerd op de opbrengst van vandaag, en dat is natuurlijk nauwelijks iets. Maar als ik dan het rekensommetje doe, dán klopt het. Maar hij negeert dus de opbrengst van gisteren, ook al geef ik voor de prijs aan 'sinds gisteren'.
2. Ik heb een Homey, en ik wil proberen om de zonnepanelen daar ook in actief te maken. Daartoe heb ik een ID nodig (dat heb ik gevonden) en een API, maar die kan ik nergens vinden. Hoe kom ik daar achter?
Edit: 2e vraag is nu toch beantwoord en opgelost. Blijft over vraag 1.
[
Voor 17% gewijzigd door
Just_A_User op 08-09-2020 17:41
]
Och ja, je moet toch wat he.