Andrehj schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:05:
Sunny Portal...
Omdat er nu internet is in onze nieuwe woning, onze SMA STP 8.0 aan de Wifi gehangen (bleek nog een hele kunst trouwens, want hij bleek enkel te bereiken via een IP-adres, en niet via http://SMA<serienummer> zoals de handleiding beschreef....

en voordat je daar dan achter bent)
Helaas weer wat teleurstellingen moeten verwerken:
- De Sunny Portal app van de playstore is bijna nutteloos, je kunt niet eens het actuele verbruik bekijken... De reacties waren ook al niet erg positief.
- Maar ook de Sunny Portal website is niet bijzonder bruikbaar, omdat er geen mobiele site is. Of ligt dat aan mij?
Van een A-merk als SMA had ik toch beter verwacht.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Ik vind het ook knap waardeloos, en ook nog eens erg onstabiel, iedere keer is er weer wat waardoor hij niet werkt, en dat nog wel bij mijn bedrade installatie, dus een UTP kabel van de SMA 8.0 naar mijn modem.
De app, geeft je een grafiek die elke 15 minuten geupdate wordt, met daaronder de dagopbrengst, maar niet de actuele opbrengst, die komt wel door op de portal site, maar de actuele opbrengst wordt daar wel getoond, maar is erg onstabiel, de helft van de tijd werkt het niet, en is er een indicatie dat de verbinding verbroken is, terwijl er helemaal niets aan de hand is. Natuurlijk heb ik al vele malen mijn stekkertjes nagezien, maar dat levert niets op, en 'out of the blue' werkt het opeens weer.
Inderdaad:
Van een A-merk als SMA had ik toch beter verwacht
.
Hier zie je de actuele opbrengst, en die verspringt soms om de 3, soms om de 10 seconden of meer, maar vaak bevriest deze; het gaat om het venster links boven. Met sterk wisselende bewolking op DIT moment
[
Voor 15% gewijzigd door
Naalroc op 01-07-2020 19:25
]
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos