Ik dacht dat het bij 1*40A wel mocht en bij 1*35A eigenlijk niet, maar @kabeltjekabel weet dat soort dingen beter. Ik hou het antwoord even in de gaten, Ik heb een zelfde soort situatie in mijn omgeving.Henkes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:05:
Ik ben me ook aan het oriënteren op het volleggen van het dak. Bij voorkeur wil ik zo'n 15panelen plaatsen a 320wp en deze serieel aansluiten (orientatie v/h dak is pal zuid, schuin pannendak en geen schaduw). So far so good, echter nu is de vraag hoe deze aan te sluiten, met name over het wel/niet kunnen gebruiken van een PV verdeler.
Ik krijg nl. gemengde signalen over het maximaal toegestane vermogen. De ene aanbieder zegt dat er no problemo 15x360=5400wp oftewel zo'n 25Ampere op kan worden aangesloten. Een andere partij geeft aan max 16A, oftewel zo'n 12 panelen volgens de NEN1010. Internet/google lijkt dit laatste te bevestigen.
Uiteraard ga ik hier beide partijen nog over bevragen maar wellicht kan iemand hier ook één en ander verduidelijken. De huisinstallatie is overigens 1x35A en ik heb 2 groepen beschikbaar (1x droger, 1x wasmachine) voor zover dat nog uitmaakt. Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 10-06-2020 12:46 ]