1:Wat is je internet provider?The Executer schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:07:
Vanavond mijn eerste Ubiquiti accespoint in huis gehaald, een UAP-AC-Pro.
Na het adopten gaat alles erg moeilijk, accespoint heeft bijna continue geen verbinding met de controller software. Missed heartbeat, niet meer in kunnen loggen in de controller software, ondanks (naar mijn weten) het goede wachtwoord.
Heb hem zojuist een herstart gegeven, hij was even zichtbaar maar kort daarna opnieuw een missed heartbeat en niet meer te benaderen. Kan hem wel pingen, maar telnetten/SSH lukt niet omdat ik het wachtwoord niet weet. Deze zou ik uit de site settings kunnen halen, maar hier zie ik de genoemde items opties voor "Device authentication" niet.
Iemand die deze 'noob' op gebied van Ubiquiti op gang wil helpen?
Edit: En vervolgens is de AP plotseling weer verbonden... Ik begrijp er weinig van waarom het zo problematisch moet zijn.
2: Als dat geen ziggo is. Heb je dan tv aanstaan?
3: bij ja, verdwijnt het probleem na 10 min als je tv uitzet?
4: bij ja welk merk en type switch’s gebruik je?
😂/ lib/unifi/data/sites/😉Yukkie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:58:
Sinds kort heb ik een USG ter vervanging van mijn DD-WRT router en ik ben de zaken die ik op mijn DD-WRT router ingesteld had aan het overzetten naar mijn USG. Ik zit nu te kijken om Open VPN te activeren op mijn USG en ik heb daarvoor deze guide gevonden: https://community.ui.com/...ateway-Step-by-Step-Guide Daarin wordt beschreven dat ik een config.gateway.json file aan moet/kan maken (stap 8 in de Guide) welke ik in de folder ‘/var/lib/unifi/sites/default/‘ moet zetten. Echter, dit pad bestaat niet op mijn controller. Voor de duidelijkheid, ik heb Unifi in een docker container draaien(deze image om precies te zijn). Ik heb het pad binnen in de container opgezocht, maar ik kom niet verder dan /var/lib/unifi. De folder sites en subfolders bestaan (nog) niet.
Om het voor mij nog verwarrender te maken: in de documentatie van Ubiquiti zelf staat weer een andere folder genoemd: /usr/lib/unifi/data/sites/[site name/default]/. Ook de folder data en verdere subfolders bestaan dus niet.
Dus waar moet ik nou heen met mijn config.gateway.json file?Kan ik de missende folders zelf aan maken? En dan de documentatie van Ubiquiti volgen, of die van de auteur van de OpenVPN instructies?
Default is de default naam van je site als je deze aangepast hebt of een nieuwe site hebt aangemaakt dan heeft je site naam een code zoals 6x54Fc die kan terug vinden in de url van de Dashboard manage/site/6x54Fc/dashboard
[ Voor 44% gewijzigd door xbeam op 01-05-2020 23:33 ]
Lesdictische is mijn hash#