[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 333 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Brammel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:02:
Sinds een half jaar nu een tevreden ubiquiti gebruiker, maar 1 ding krijg ik niet opgelost. Zodra ik de stroom er af haal (stop om, dus usg en modem uit) en daarna weer opnieuw er op zet krijg ik geen verbinding met internet meer, totdat ik een power cycle van mijn ziggo modem doe. Op dat moment verbind de usg weer met internet. Zonder power cycle van het modem kom ik wel gewoon op WiFi, maar krijg geen internet verbinding.

Ziggo modem staat ik bridge mode. Daar achter een USG (up to date) en daar hangen via een PoE switch meerdere ubiquiti access points aan. Iemand een idee? Weet niet goed of ik het probleem in de usg of in het modem moet zoeken. Voordat ik over was gestapt naar ubiquiti werkte dit zonder probleem. Nu is het wel te overzien aangezien ik niet vaak de stroom er af haal, maar toch onhandig, zeker als een keer heel even de stroom er af is tijdens een vakantie.
Klinkt als een ordinaire Duplex Mismatch ;)

Als je Ziggo modem / router met (bijvoorbeeld) Fixed 1000/1000 staat terwijl je USG op AUTO/AUTO staat dan wordt er pér sessie maar eenmalig onderhandeld over de settings door de USG.

Ik zou, als ik jou was, eens met Ziggo bellen en de vraag qua duplexsettings dáár beleggen (en dan ben ik benieuwd waar ze mee komen)....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:38:
Klinkt als een Duplex Mismatch ;)

Als je Ziggo modem / router met (bijvoorbeeld) Fixed 1000/1000 staat terwijl je USG op AUTO/AUTO staat dan wordt er pér sessie maar eenmalig onderhandeld over de settings door de USG.
Je denkt te moeilijk : Dit komt wel vaker voor bij de USG en kan je verder weinig aan doen ;)
Ik zou, als ik jou was, eens met Ziggo bellen en de vraag qua duplexsettings dáár beleggen (en dan ben ik benieuwd waar ze mee komen)....
LOL! Succes daarmee! _O-

Zou ik dus echt niet aan beginnen...
Zo'n Helpdesk weet dan niet eens waar je het over hebt! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Je denkt te moeilijk : Dit komt wel vaker voor bij de USG en kan je verder weinig aan doen ;)
Ik ben toch echt benieuwd wat je ziet bij

code:
1
/sbin/ethtool eth0
En dan vooral bij:
Advertised link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Full
ed1703 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:52:

code:
1
/sbin/ethtool eth0
Settings for eth0:
        Supported ports: [ MII ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full 
                                1000baseT/Full 
        Supported pause frame use: No
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full 
                                1000baseT/Full 
        Advertised pause frame use: No
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 1000Mb/s
        Duplex: Full
        Port: MII
        PHYAD: 7
        Transceiver: external
        Auto-negotiation: on
        Link detected: yes

Dit is echter niet achter een Ziggo Modem, maar het probleem kwam hier wel voor toen ik een keer de boel niet in de juiste volgorde had gereboot... :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Settings for eth0:
        Supported ports: [ MII ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full 
                                1000baseT/Full 
        Supported pause frame use: No
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full 
                                1000baseT/Full 
        Advertised pause frame use: No
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 1000Mb/s
        Duplex: Full
        Port: MII
        PHYAD: 7
        Transceiver: external
        Auto-negotiation: on
        Link detected: yes

Dit is echter niet achter een Ziggo Modem, maar het probleem kwam hier wel voor toen ik een keer de boel niet in de juiste volgorde had gereboot... :P :+
Geen last van met zo'n ziggo connect crapbox.
Dat ding is dan wel nukkig met z'n puma-6 chipset (wat slechts gedeeltelijk opgelost is, waarom heeft ziggo dat ding ooit gekozen?), maar auto-neg issues heb ik nog niet gehad.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

Geckoo

Good news, everyone!

ben ik nou aan het overdrijven of heb ik nog ergens een blind spot? eerste is 2,4ghz en tweede 5gh met een demping van 74dBm en precision van -.5 dBm
Ik heb nog de 2 lrs en 1 ap pro liggen naast de 4 inwall's en 3 inwall hd's

Het is ongeveer 16 bij 23 meter
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/10/21/2.4-ghz.md.jpg
2,4 Ghz klik voor groot

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/10/21/5ghz.md.jpg
5Ghz klik voor groot

zwarte lijnen zijn bakstenen muren (dubbelgemetseld met kleine lucht spouw ertussen) de bruine gipsplaat met isolatie en stuc

shoot! :9B

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Volgens mij is dat een bekende USG bug aan de WAN kant :?
[...]

Als je wat aan de adapter van een reguliere US 8 hebt dan moet je maar effe roepen, want daar heb ik er 3 van en die zitten te niksen in hun doosje! :)

[...]

Ik heb gewoon :
- Een Printer aangesloten via UTP en intern bereikbaar voor iedereen.
- Een Scanner die op elke PC aangesloten kan worden via USB.

KLAAR!!! :+

Ik heb namelijk zoveel ellende gezien met "Alles over IP willen doen" i.c.m. verschillende All-in-One modellen dat ik daar echt niet aan ga beginnen! ;)

[...]

De oprichter van Ubiquiti heeft toch bij Apple gewerkt in het verleden :?

[...]

Zet eens wat linkjes erbij, want ik moest echt effe goed kijken om te beseffen waar het over gaat ;)

[...]

Zit je IPTV niet je WiFi vol te pompen met Multicast verkeer of zo :?

Of andere onlangs gekochte apparaten die hetzelfde principe gebruiken ?!
Daar zou ik enorm mee geholpen zijn! Mijn PoE splitter lijkt niet te werken en een officiële adapter heeft natuurlijk de voorkeur. Ik stuur je een PM!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geckoo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:47:
ben ik nou aan het overdrijven of heb ik nog ergens een blind spot? eerste is 2,4ghz en tweede 5gh met een demping van 74dBm en precision van -.5 dBm

[Afbeelding]
2,4 Ghz klik voor groot

[Afbeelding]
5Ghz klik voor groot

zwarte lijnen zijn bakstenen muren (dubbelgemetseld met kleine lucht spouw ertussen) de bruine gipsplaat met isolatie en stuc

Mág ik zeggen dat 't niets zeggende plaatjes zijn? :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Ferrox1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Ik heb het probleem dat bij roamen naar een ander AP apple homekit (homebridge in een docker) niet meer werkt, maar pas na een langere tijd op hetzelfde AP zitten. Maar of dit het oplost?
Ah ik dacht dat ik gek werd, maar blijkbaar meer mensen dit issue. Heb twee AP's thuis en drie bij pa en ma. Op beide locaties heb ik hetzelfde probleem en dat is dat er geen verbinding meer is wanneer er (volgens mij) gewisseld wordt van AP. De telefoon denkt dat het wel nog steeds verbonden is, maar er is geen verbinding meer met het netwerk. Het aan en uitzetten van de wifi adapter verhelpt het probleem dan. Erg irritant. Overigens gewoon met een Oneplus 5T op android 10... geen Apple spul in dit huis ;-)

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?

[ Voor 6% gewijzigd door Juzzuts op 21-10-2020 23:58 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geckoo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:47:

[Afbeelding]
2,4 Ghz klik voor groot

[Afbeelding]
5Ghz klik voor groot

Je hebt een te groot huis :D

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Motrax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 05:54:
[...]
Tja, die ui tool is alleen nietszeggend en geeft de indruk dat je je huis helemaal moet volhangen met aps. De werkelijkheid is echter niet zo zwart-wit.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SkinnyD! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Bedankt!

Update t.o.v. onderstaande: Ik heb inmiddels ook via dit forum gelezen dat er oudere versies zonder PoE+ en alleen 24V passief zijn. Ik weet dus alleen niet hoe ik kan vaststellen welke versie die van mij is.

Link naar forum: https://community.ui.com/...99-4d72-af4f-c54c6d8ba290

====
Originele post:
Volgens onderstaand filmpje kan het namelijk niet... daarom ging ik twijfelen.

Is jouw UAP AC Lite recent? Die van mij is wat ouder, mogelijk dat daar nog een addertje onder het gras zit.

Bij mij staat achterop: 24V -- 0.5A GigE PoE; geen idee welke generatie het is.

[YouTube: UniFi Switch 8 60W Unboxing and Setup]
Je kan aan de hand van het productienummer zien van welk jaar hij is en alle nummers boven 1638 ondersteunen 802.3af, zie ook: https://community.ui.com/...89-4b1f-a921-0051080b512b.
First 4 numbers and 1 letter of the MAC ID.

Anything above 1638/around Sept. 2016 support both.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:21

zeroday

There is no alternative!

Juzzuts schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:56:
[...]

Ah ik dacht dat ik gek werd, maar blijkbaar meer mensen dit issue. Heb twee AP's thuis en drie bij pa en ma. Op beide locaties heb ik hetzelfde probleem en dat is dat er geen verbinding meer is wanneer er (volgens mij) gewisseld wordt van AP. De telefoon denkt dat het wel nog steeds verbonden is, maar er is geen verbinding meer met het netwerk. Het aan en uitzetten van de wifi adapter verhelpt het probleem dan. Erg irritant. Overigens gewoon met een Oneplus 5T op android 10... geen Apple spul in dit huis ;-)

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
hoe staat je DTIM ?

https://help.ui.com/hc/en...on-your-UAP#dtim%20period

ik heb volgens mij eens gelezen dat sommige devices een probleem heeft als deze op 1 staat
en het kan geen kwaad om die default naar 3 te zetten (baat het niet schaadt het niet)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

Geckoo

Good news, everyone!

Will_M schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:54:
[...]

Mág ik zeggen dat 't niets zeggende plaatjes zijn? :)
Blame the controller ;)
Motrax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 05:54:
[...]
Jup... wordt wel kangaroewoning met de schoonouders...
ed1703 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:30:
[...]

Tja, die ui tool is alleen nietszeggend en geeft de indruk dat je je huis helemaal moet volhangen met aps. De werkelijkheid is echter niet zo zwart-wit.
Ja dat denk ik dus ook vandaar de hoeveelheid ap's vind het ook wat overkill... vandaar de vraag naar jullie of dit niet te veel is...

kreeg ook deze reactie
Tering man, als je magnetron popcorn koopt dan begint die spontaan te poppen.
:X

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

Hoi allemaal,

weet iemand of Unifi ook Pim Sparse Mode ondersteund ivm gebruik van Sonos en de transitie van mijn Aruba switch naar Unifi. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 22-10-2020 17:25 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:25

pinda powerrr

Slow down...

Kan even gaan spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKnJAEfAgxb4QptxNGx6YD8BKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXsXypY4rkm0g5hXK7TL0jOR.jpg?f=fotoalbum_large

Unifi switch 8 Lite en de kleine versie daarvan.

Waiting on the world to change

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:41 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zoals het op de doos staat: 8 PoE Lite en USW Flex Mini, om precies te zijn ;)

• Juzzuts
zeroday schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:11:
[...]

hoe staat je DTIM ?

https://help.ui.com/hc/en...on-your-UAP#dtim%20period

ik heb volgens mij eens gelezen dat sommige devices een probleem heeft als deze op 1 staat
en het kan geen kwaad om die default naar 3 te zetten (baat het niet schaadt het niet)
Goeie vraag. Ik lees dat het vooral aangeraden wordt voor Apple devices. Ik zou graag testen door het aan te passen naar 3, maar ik ben geupgraded naar de nieuwe controller en kan de betreffende configuratie niet terugvinden. Bij radio's van de AP zie ik hem niet, maar ook niet bij wifi instellingen in het menu. Wanneer ik zoek in de instellingen naar "DTIM" vindt hij ook niets. Jij enig idee? Kijk ik met mijn neus?

Zou het trouwens ook nog met "Fast roaming" te maken kunnen hebben? Hoopte eigenlijk dat die Oneplus5t dat wel zou ondersteunen...

EDIT: Na wat verder googlen, kom ik dit tegen. Waarschijnlijk dus 802.11r icm met 802.11w, maar dat gaat me boven de pet :/. Jullie misschien nog tips? 802.11r uitzetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Juzzuts op 22-10-2020 12:20 ]

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 20:24
ed1703 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

code:
1
/sbin/ethtool eth0

[...]
Dit is wat hij laat zien wanneer het systeem gewoon online is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7hT2oFFLI1XarfNqKcyMJ94RnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wcLiSIE8REzJg2yTboRzuXZ4.png?f=user_large

Ik verwacht alleen dat je deze informatie wilt zien op het moment dat het systeem niet online komt en ik het ziggo modem moet rebooten. Om de een of andere reden krijg ik dit nu niet gereproduceerd wanneer ik zowel de USG als het modem uit zet en opnieuw start. 8)7 Heeft misschien te maken met hoe lang ze uit staan of zo, geen idee...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb problemen met alle WiFi clients en DHCP. Om de paar dagen krijgen alle clients geen DHCP adres meer. De enige oplossing is alle 4 APs te resetten (aan/uit). Ik maak gebruik van een Fritzbox voor de DHCP uitgifte. Controller draait op versie 6.0.28 (laatste versie). APs zijn ook helemaal bijgewerkt. Tot voor kort had ik het probleem niet. Iemand enig idee?

http://www.xbmcfreak.nl/

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:21

zeroday

There is no alternative!

Juzzuts schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Goeie vraag. Ik lees dat het vooral aangeraden wordt voor Apple devices. Ik zou graag testen door het aan te passen naar 3, maar ik ben geupgraded naar de nieuwe controller en kan de betreffende configuratie niet terugvinden. Bij radio's van de AP zie ik hem niet, maar ook niet bij wifi instellingen in het menu. Wanneer ik zoek in de instellingen naar "DTIM" vindt hij ook niets. Jij enig idee? Kijk ik met mijn neus?

Zou het trouwens ook nog met "Fast roaming" te maken kunnen hebben? Hoopte eigenlijk dat die Oneplus5t dat wel zou ondersteunen...

EDIT: Na wat verder googlen, kom ik dit tegen. Waarschijnlijk dus 802.11r icm met 802.11w, maar dat gaat me boven de pet :/. Jullie misschien nog tips? 802.11r uitzetten?
staat in de opties van je WLAN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ttIbcXQ83qCTXkFQ9esUdbk_hU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OZRT6nBhlaEykygRgwBRBvvC.jpg?f=user_large

There are no secrets, only information you do not yet have

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb met de laatste twee firmwares (huidig: 4.4.51.5287926) van mijn USG met regelmaat dat de statistieken niet lekker worden weggeschreven naar de controller (5.14.23):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGqTg7f6tSAN_Fm6P3Pp1E4rpJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aI87EEjP7VUPDp1a0dMtqjBR.png?f=fotoalbum_large

Memory strak op 31%, CPU op 5%, terwijl er gisteren en vandaag handelingen zijn geweest waardoor het zeker beter belast is geweest. Los daarvan: zo lang zo strakke lijn klopt sowieso al niet.

Als ik 'm een herstart of provision geef is er niets meer aan de hand. Althans: voor bepaalde tijd. Dat kan de ene keer 3 dagen zijn, een andere keer een week. Ook op verschillende tijdstippen. Ik zie het ook pas als ik naar de stats kijk, want bij het netwerkgebruik merk ik geen rare dingen. Ik heb ook kort getest met versie 6 van de controller, maar los van dat die eerste versie daarvan puin was en ik liever nog even op de laatste blijf speelde dit probleem daar ook bij.
Daarnaast worden alle andere stats van zowel de USG, de switch en het AP gewoon netjes weggeschreven. Alléén de Usage van de USG niet altijd.

Waar kan ik nog verder kijken om dit probleem aan te pakken?

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
dit is tegenwoordig de Default instelling.
bij mij staat beide op 3 zonder ook maar iets eraan gedaan te hebben (controller versie 5.14.23)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

geenwindows schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

dit is tegenwoordig de Default instelling.
bij mij staat beide op 3 zonder ook maar iets eraan gedaan te hebben (controller versie 5.14.23)
Ik heb mijn hele config nog niet zo lang geleden gereset (want: mijn post boven je), en die staat af fabriek toch echt op 1.

• Juzzuts
Nou... dat was bij de oudere settings weergave. Ik zit nu op 6.0.28 (jaja ik weet het... had beter even kunnen wachten met 6.x) en dan ziet dat menu er heel anders uit waarbij ik het niet terug kan vinden.

WiFi > edit > advanced ?

Vooralsnog lijkt het met PMF (802.11w) disabled en Fast Roaming (802.11r) goed te gaan.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 22:57
Er schijnt ook wat gewijzigd te zijn in iOS 14.1 qua Ubiquiti appartuur en hoe iOS devices ermee werken.. er zouden dus problemen opgelost moeten zijn.

Ik teken nergens meer voor

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAY7zFL77P8aXhm7QUmxtusGGVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sewyddktUkuZcOilY7iLWaDu.png?f=fotoalbum_large

Dat is toch best al een paar keer benoemd :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 22:57
Excuses @Vorkie

Ik teken nergens meer voor

• Vorkie
  • Niet online
Doelde meer in dat niemand het weet wat er nou aangepast is :+

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vraagje, gaat deze opstelling werken?

Router in de meterkast pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) met Switch pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE, UTP kabel van de switch naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall en kan ik daarop dan nog een UTP trekken (over Poe) naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts) zonder snelheid verlies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NB8sQUeHEIW6AL4lg5P07Cagfg=/i/2002253379.jpeg plaats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1_GnWCZb2WlpPJz35o4gn3zkvU=/i/2003781352.png

Afbeeldingslocatie: https://inwall.ui.com/static/media/devices-01-v2.c5e14379.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN4p6zOJi3pUMAkD4Cxuzwq2ePA=/i/2003058516.jpeg

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:53

Kek

3flix

Greatsword schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:30:

Router in de meterkast pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) met Switch pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE, UTP kabel van de switch naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall en kan ik daarop dan nog een UTP trekken naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts)
Ik verwacht van wel.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Doelde meer in dat niemand het weet wat er nou aangepast is :+
Volgens Safwan Shaikh van HostiFi heeft de fix betrekking op: The connectivity issues on wifi
has been optimized (iOS device Roaming between AP's and Also WiFi calling now doesn't drop like previously.)

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 22-10-2020 15:35 ]

Cloud ☁️

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Bastiaan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb mijn hele config nog niet zo lang geleden gereset (want: mijn post boven je), en die staat af fabriek toch echt op 1.
vreemd...
1 was bij mij ook de default tot een controller update (welke versie weet ik niet exact meer) en sinds dien staat ie op 3, heb er overigens geen problemen mee, heb geen Apple spul in gebruik.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Vorkie
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Volgens Safwan Shaikh van HostiFi heeft de fix betrekking op: The connectivity issues on wifi
has been optimized (iOS device Roaming between AP's and Also WiFi calling now doesn't drop like previously.)
Maar, ik herken dat dus helemaal niet :x

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

Wimo.

Shake and Bake!

Geckoo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Blame the controller ;)
[...]

Jup... wordt wel kangaroewoning met de schoonouders...

[...]

Ja dat denk ik dus ook vandaar de hoeveelheid ap's vind het ook wat overkill... vandaar de vraag naar jullie of dit niet te veel is...

kreeg ook deze reactie

[...]

:X
Is overdreven, ik heb een groter huis dan dit en zelfs met 3 inwalls beneden is de coverage overal perfect. Begin daar eens mee..

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Is het mogelijk om backup van cloud key (op docker) te restoren naar cloud gen 2 plus?

Cloud key controller versie is 6.0.23

Cloud gen 2 plus heeft 5.12.66

Het werkt niet, maar ik ben aan het uitzoeken waarom niet. En ook of ik hogere versie kan krijgen.

Edit 2:
- Cloud Key Gen 2 plus klaargemaakt (controller toevoegen). Nu kan ik wel Network controller updaten.
Echter, dan ga ik meteen naar 6.0.28-14280-1.

[ Voor 47% gewijzigd door Silver7 op 22-10-2020 17:15 ]

Geckoo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:34:
[...]
Dat is het ook. Begin eens met 3, dus eens met @Wimo.
Je kunt daarna altijd nog gaan bepalen wat je extra nodig hebt.
Er is genoeg free tooling om dat zelf te gaan meten.

• The Eagle
  • Laatst online: 21:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Greatsword schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:30:

Router in de meterkast pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) met Switch pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE, UTP kabel van de switch naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall en kan ik daarop dan nog een UTP trekken (over Poe) naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts) zonder snelheid verlies?

[Afbeelding] plaats

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Snelheidsverlies zal het issue denk ik niet zijn. Waar je even op moet letten is het PoE budget en het wegsnoepen daarvan. De USG doet geen PoE en heeft zijn eigen voeding, dus doet even niet terzake. Switch specs: https://dl.ubnt.com/ds/usw-lite-8-poe.pdf
Die switch heeft max 30w PoE budget per port, maar een voeding van 60w en verbruikt zelf ook max 8w. Dus je hebt 52w over wat je kunt verdelen over de poorten. De IW verbruikt max 7 watt van de 52, blijft over 45w voor je flex mini en evt ander aangesloten apparaten. That is, als er verder geen budget vanaf de USW lite wordt gesnoept door een ander aansluiting.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Greatsword
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Snelheidsverlies zal het issue denk ik niet zijn. Waar je even op moet letten is het PoE budget en het wegsnoepen daarvan. De USG doet geen PoE en heeft zijn eigen voeding, dus doet even niet terzake. Switch specs: https://dl.ubnt.com/ds/usw-lite-8-poe.pdf
Die switch heeft max 30w PoE budget per port, maar een voeding van 60w en verbruikt zelf ook max 8w. Dus je hebt 52w over wat je kunt verdelen over de poorten. De IW verbruikt max 7 watt van de 52, blijft over 45w voor je flex mini en evt ander aangesloten apparaten. That is, als er verder geen budget vanaf de USW lite wordt gesnoept door een ander aansluiting.
Het volledige plaatje is:
  • USG
  • Switch met 1x NAS, 1x Philips Bridge, 2x AP-AC Lite (PoE) en 1x IW (PoE)
  • Vanuit de IW 1x Laptop en 1x via PoE de Flex Mini
  • Op de Flex Mini dan een Playstation, TV en misschien nog een laptop.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn dan toch?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

The Eagle schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Om hierop aan te sluiten, sinds vanmiddag een Poe 8 Lite en een Flex Lite in het netwerk hangen, daarmee krijg ik het volgende gebruik:

Cloud Key gen1 2.88W
Nano HD 4.8W
Flex Mini 1.86W

Afgerond naar boven dus 10W verbruik.

Komt alleen nog een AC-Pro aan te hangen, maar daar moet ik nog een kabel voor omleggen.
Dus PoE budget is ruim genoeg bij de 8 Lite.

• HKLM_
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Maar, ik herken dat dus helemaal niet :x
Grappig ik had op IOS14 eigenlijk helemaal geen last dus kan ook niet zeggen of het nú verbetert is of niet :P

Cloud ☁️

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
HKLM_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Grappig ik had op IOS14 eigenlijk helemaal geen last dus kan ook niet zeggen of het nú verbetert is of niet :P
Ik las op Reddit dat veel mensen last hadden van slechte FaceTime kwaliteit met unifi WiFi. Nu FaceTime ik niet, dus dat zou het kunnen zijn

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 13:03
Ik ben recent begonnen met Unifi, en draai de controller op mijn NUC. Ik gebruik een USG, met de US-8 switches met AP-Lite AP's.

Nu heb ik een gastnetwerk gecreerd naast mijn gewone LAN. Beide hebben een andere ip range (10.0.x.0/24). Ik wil echter dat de gasten wel gebruik kunnen maken van Pi-Hole, welke in het reguliere LAN draait.

Nu heb ik hiervoor een rule gemaakt die dit mogelijk maakt in de firewall, echter werkt dat nog niet. Ik vermoed dat dit geblokt wordt door de gast-setting. Is dit wel mogelijk, met de gastinstelling aan? In welke hoek zou ik dit moeten zoeken?

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

MJV

Ik heb een wat vreemde situatie met mijn Unifi-spullen: Edgerouter en 2x AP-Lite met Unifi controller 6.0.23.
  • Hoge aantallen DHCP timeout/failures (>10.000 nu ineens)
  • "High TCP latency" voor iPad en Android devices
  • "High DNS latency" voor Android devices
  • Als ik ping naar Android devices ping zitten die ping tijden gemiddeld rond de 200ms.
  • Pingen via WiFi vanaf Windows devices intern gaat wel gewoon goed: <1ms.
De WiFi-experience is voor alle betrokken devices wel gewoon prima.

Zijn dit nu allemaal false positives?
DNS latency/failures zijn eventueel te verklaren door Pihole die sommige DNS requests beantwoord met blacklist?

Ik lees wat slechte verhalen over Controller-v6, achteraf had ik wellicht beter 5.x kunnen installeren, maar dat is nu te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door MJV op 22-10-2020 21:27 ]

Jurgen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:43:
Ik ben recent begonnen met Unifi, en draai de controller op mijn NUC. Ik gebruik een USG, met de US-8 switches met AP-Lite AP's.

Nu heb ik een gastnetwerk gecreerd naast mijn gewone LAN. Beide hebben een andere ip range (10.0.x.0/24). Ik wil echter dat de gasten wel gebruik kunnen maken van Pi-Hole, welke in het reguliere LAN draait.

Nu heb ik hiervoor een rule gemaakt die dit mogelijk maakt in de firewall, echter werkt dat nog niet. Ik vermoed dat dit geblokt wordt door de gast-setting. Is dit wel mogelijk, met de gastinstelling aan? In welke hoek zou ik dit moeten zoeken?
Onlangs hebben we een hele discussie daarover gehad in [Pi-Hole] Ervaringen & discussie wat neerkwam op :
- Maak wat VLAN Interfaces aan op je Pi-Hole.
- Zorg ervoor dat de Clients in elk VLAN ermee bekend zijn.
- KLAAAAR!!! :Y)

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:00
Ik heb een advies vraagje. Ik heb een USW-16p-lite, G3-camrea en een AP-lite. Dit zit nu nog in een contoller op mijn PC en de video beelden sla ik op mijn Sysnolgy op.

Graag zou ik mijn nas, camara, gasten en PC in verschillende Vlans gooien. Dus dan heb je een USG of dreammachie nodig. Ook zou ik graag overstappen op unifi protect (ben van plan meer camara's aan te schaffen). Ook zou ik graag een cloud-key willen. Zodat ik niet telkens mijn PC aan hoef te zetten.

Nu lees ik dat de USG maar 100Mbps kan doorvoeren (voor nu genoeg maar niet echt toekomstbestendig). Maar ik vind een USG4-pro duur en te groot.

Wat zouden jullie doen met de controller, Vlan-router en protect? Welke Unifi oplossingen zouden jullie gebruiken?

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:11
ewoutw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:08:
Ik heb een advies vraagje. Ik heb een USW-16p-lite, G3-camrea en een AP-lite. Dit zit nu nog in een contoller op mijn PC en de video beelden sla ik op mijn Sysnolgy op.

Graag zou ik mijn nas, camara, gasten en PC in verschillende Vlans gooien. Dus dan heb je een USG of dreammachie nodig. Ook zou ik graag overstappen op unifi protect (ben van plan meer camara's aan te schaffen). Ook zou ik graag een cloud-key willen. Zodat ik niet telkens mijn PC aan hoef te zetten.

Nu lees ik dat de USG maar 100Mbps kan doorvoeren (voor nu genoeg maar niet echt toekomstbestendig). Maar ik vind een USG4-pro duur en te groot.

Wat zouden jullie doen met de controller, Vlan-router en protect? Welke Unifi oplossingen zouden jullie gebruiken?
De USG kan 1000Mbps? Hij kan 100Mbps als je Intrusion Prevention System perse aan wil zetten....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
ik zou voor een dream machine pro gaan, heb je de functionaliteit die je wil in 1 apparaat.
ewoutw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:08:

Ik zie veel wat je wilt, maar volgens mij is het niet doordacht? Als je een UDM koopt heb je geen CloudKey nodig omdat de controller dan zit ingebakken. En als je voor een UDM Pro gaat heb je ook nog toegang tot UniFi Protect. Zo snel heb je dan alles wat je wilt. Maar, wel even goed inlezen in de "issues" die de UDM (/Pro) heeft voordat je tot kopen over gaat.

En v.w.b. de USG, wat @Kodess schrijft. De USG kan gewoon 1Gbit/s aan. Behalve als je IDS/IPS aan zet. Dan is de CPU echt te oud dn krijg je een enorme performance hit en kom je officieel op ongeveer 85Mbit/s uit. Heb je IDS/IPS niet nodig (en waarschijnlijk is dat zo) kan de USG dus ruim goed genoeg zijn. Maar ook daarbij: lees je even goed in. Want de USG is oud en qua software / firmware onofficieel in maintenance mode.

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-11 00:05
Hallo allen,

De vraag is ongetwijfeld ontelbare keren gesteld, maar ik heb helaas het antwoord nog niet kunnen vinden..
Ik ben recent geswitched naar T-Mobile Thuis over glasvezel, en heb al een tijdje een USG Pro liggen wachtende om ingezet te worden. Nu zou ik het standaard Zyxel apparaat van T-Mobile willen vervangen door de USG Pro, maar zonder een tussenliggende switch voor het splitsen van IPTV /internet & management. (wegens locatie switches vs NTU/USG Pro fysiek niet mogelijk)

Ik heb al meerdere fora posts gelezen, waaronder eentje specifiek voor T-Mobile thuis hierover en ik krijg de indruk dat ik hiervoor een custom JSON file moet toevoegen die de interface voor bepaalde VLAN's bridged. Ik had deze JSON file al gezien, maar kijkende daarnaar en wetende dat dat voor KPN is, bekruipt mij het gevoel dat dit hopelijk simpeler opgelost kan worden. Is er hier iemand die dit eerder heeft gedaan/een zet in de goede richting weet te geven?

Alvast bedankt! :)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ianh016 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:31:
Hallo allen,

De vraag is ongetwijfeld ontelbare keren gesteld, maar ik heb helaas het antwoord nog niet kunnen vinden..
Ik ben recent geswitched naar T-Mobile Thuis over glasvezel, en heb al een tijdje een USG Pro liggen wachtende om ingezet te worden. Nu zou ik het standaard Zyxel apparaat van T-Mobile willen vervangen door de USG Pro, maar zonder een tussenliggende switch voor het splitsen van IPTV /internet & management. (wegens locatie switches vs NTU/USG Pro fysiek niet mogelijk)

Ik heb al meerdere fora posts gelezen, waaronder eentje specifiek voor T-Mobile thuis hierover en ik krijg de indruk dat ik hiervoor een custom JSON file moet toevoegen die de interface voor bepaalde VLAN's bridged. Ik had deze JSON file al gezien, maar kijkende daarnaar en wetende dat dat voor KPN is, bekruipt mij het gevoel dat dit hopelijk simpeler opgelost kan worden. Is er hier iemand die dit eerder heeft gedaan/een zet in de goede richting weet te geven?

Alvast bedankt! :)
Nieuwe klant? Dan gelijk op het nieuwe platform d:)b
VLAN 300 en klaar, geen aparte VLAN's of andere zaken. De Zyxel kan dan in de kast.

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie staat alles 100x beschreven en kunnen anderen je specifiek op T-Mobile gebied helpen.

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-11 00:05
pinda powerrr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:40:
[...]

Nieuwe klant? Dan gelijk op het nieuwe platform d:)b
VLAN 300 en klaar, geen aparte VLAN's of andere zaken. De Zyxel kan dan in de kast.

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie staat alles 100x beschreven en kunnen anderen je specifiek op T-Mobile gebied helpen.
Dit is al voldoende om te proberen! :D Bedankt!

• Silver7
  • Laatst online: 29-11 11:57
Silver7 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:20:
Is het mogelijk om backup van cloud key (op docker) te restoren naar cloud gen 2 plus?

Cloud key controller versie is 6.0.23

Cloud gen 2 plus heeft 5.12.66

Het werkt niet, maar ik ben aan het uitzoeken waarom niet. En ook of ik hogere versie kan krijgen.

Edit 2:
- Cloud Key Gen 2 plus klaargemaakt (controller toevoegen). Nu kan ik wel Network controller updaten.
Echter, dan ga ik meteen naar 6.0.28-14280-1.
Network Controller (nieuw) geupdate naar laatste versie.
Backup gemaakt

Network Controller (oud, op docker draaiend)
Backup gedownload en uitgeschakeld

Network Controller (nieuw)
Restore uitgevoerd.

Alles is weer terug.

IPTV (4K decoders) werken gewoon goed (afgeklopt).

Ter info:

- USG 3P
-- 4.4.41.5193700
-- LAN2 niet in gebruik

- US-24-G1
-- 4.3.21.11325

- US-8-60W
-- 4.3.21.11325

- UAP-AC-Pro
-- 4.3.21.11325

- Coolhva script
-- KPN versie
-- een na laatste script

- Cloud Key Gen 2 Plus
-- v1.1.13

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:52
Heb sinds lange tijd mijn controller weer ge-update van 5.13.32 naar 6.0.28
Ik heb 3 APs en ik had 1 AP waarop ik de 2Ghz band volledig uit had en 1 AP waarop ik een SSID niet uitzond. Dit kan nu niet meer zo worden ingesteld? Nu draaien alle SSIDs op alle banden weer namelijk en kan t niet meer aanpassen naar hoe ik het had.

• HKLM_
Cloud_VII schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:32:
Ik heb 3 APs en ik had 1 AP waarop ik de 2Ghz band volledig uit had en 1 AP waarop ik een SSID niet uitzond. Dit kan nu niet meer zo worden ingesteld? Nu draaien alle SSIDs op alle banden weer namelijk en kan t niet meer aanpassen naar hoe ik het had.
Nee dat kan niet meer staat ook in de release notes van 6.0.20

https://community.ui.com/...47-4a66-a038-5ff0b25f4027

Cloud ☁️

Cloud_VII schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:32:
Je zal hiermee aan de gang moeten:

https://help.ui.com/hc/en...WLAN-Groups-and-AP-Groups

• Cloud_VII
Ik heb 3 SSID's. Ik wil SSID 1 op AP 1 en 3 op beide banden.
SSID 2 wil ik op AP 1 op 5 en 2,4 ghz, op AP 2 op 5 ghz en op AP 3 op 5 ghz
SSID 3 wil ik op AP 1 op 5 en 2,4 ghz, op AP 2 op 5 ghz en op AP 3 2,4 en 5 ghz

Dat kan met dit systeem niet meer

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

tcviper schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Ja, nou ik heb dus wel een klein dingetje bij mijn oude gong (mechanisch) hij werkt maar doet ipv ding dong nu dong 😛 Volgens een discussie op de forums van Ubnt, komt dat omdat mijn bel trafo weliswaar 16-24v is, maar geen 20VA. Die van mij is 15VA. Feit is alleen dat er bijna nergens in NL een 20-30VA 20-24V trafo uit te halen is.

Heb er nu wel een gevonden een Legrand transformator 12/24 V 25 VA via Amazon, ff proberen of dat beter is.

Naja, hij werkt in ieder geval.
weet jij het verbruik van je beltrafo op jaarbasis ?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wacht met het updaten van v5 naar v6 totdat v6.1 beschikbaar komt.

Een beetje in lijn met wat Lawrence voorstelt in deze video.
YouTube: Should I Upgrade To The UniFi 6.0.X Controller?

Bizar eigenlijk die buggy software van Unifi. Ik begrijp ook volledig dat een zichzelf respecterend bedrijf met een groot netwerk niet voor Ubiquiti spullen kiest. Ik snap niet goed hoe de releases door de QA komen.

Naast het beheerdertje pesten door iedere keer opties te verplaatsen en de interface te wijzigen valt er ook regelmatig functionaliteit uit die je niet als exotisch zou kunnen beschouwen en dus als onderdeel van je standaard testproces. Ik ben best tevreden maar daar waar ik bij andere systemen best vaak direct een update durf te installeren ben ik toch wel wat huiverig bij updates van Ubiquiti.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Cloud_VII schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb 3 SSID's. Ik wil SSID 1 op AP 1 en 3 op beide banden.
SSID 2 wil ik op AP 1 op 5 en 2,4 ghz, op AP 2 op 5 ghz en op AP 3 op 5 ghz
SSID 3 wil ik op AP 1 op 5 en 2,4 ghz, op AP 2 op 5 ghz en op AP 3 2,4 en 5 ghz

Dat kan met dit systeem niet meer
Het kan wel. Je kunt namelijk SSID's meerdere keren aanmaken op verschillende banden.

Kortom:

SSID1: 2.4 en 5GHZ: AP1, AP3
SSID2: 2.4Ghz AP1
SSID2: 5Ghz AP1, AP2, AP3
SSID3: 2.4Ghz AP1, AP3
SSID3: 5Ghz AP2, AP3

Je kunt elke AP in meerdere groepen hangen. Nu nog indelen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Caayn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:21:
Mijn cloudkey gen 1 draait op versie 6.0.23, nu krijg ik een melding dat 6.0.28 beschikbaar is maar ik krijg nergens de optie om de update uit te voeren of een update bestand te uploaden.

Voor versie 6.X kon ik de cloudkey updaten door simpelweg op "update" in de interface te klikken waarna de cloudkey de update downloaden en installeerde. Maar die optie, UI -> Maintenance -> Cloudkey -> update, zie ik nergens meer terug met versie 6.X. Ook in de mobiele app krijg ik geen optie om de cloudkey te updaten. Doe ik iets verkeerds?
Niemand een idee :'(
https://help.ui.com/hc/en...roller-Version-Using-SSH-

Of bedoel je in de nieuwe layout?
SSH vind ik namelijk wel de way-to-go.

[ Voor 12% gewijzigd door ed1703 op 23-10-2020 14:46 ]

• Cloud_VII
ed1703 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Het kan wel. Je kunt namelijk SSID's meerdere keren aanmaken op verschillende banden.

Kortom:

SSID1: 2.4 en 5GHZ: AP1, AP3
SSID2: 2.4Ghz AP1
SSID2: 5Ghz AP1, AP2, AP3
SSID3: 2.4Ghz AP1, AP3
SSID3: 5Ghz AP2, AP3

Je kunt elke AP in meerdere groepen hangen. Nu nog indelen.
Merkte het op, maar wat een gedoe zeg
Ook het VLAN verhaal is anders, krijg meldingen dat het niet kan enzo, de app is nog niet voorbereid op de controller. Als ik VLAN daar aanzet krijg ik een foutmelding en staat hij uit. Omdat je in de controller het VLAN kiest als netwerk. Ook gast netwerk is raar. Als je die nu gast policies geeft in de app kan je er niet meer op internet komen omdat hij dan naar een portal verwijst. Gelukkig kan ik dus nog wel een netwerk (dus VLAN) toekennen en werkt het weer naar behoren.

Even mijn controller updaten betekent dus gewoon 3 uur bezig zijn met prullen, jammer

• Caayn
  • Niet online
ed1703 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

https://help.ui.com/hc/en...roller-Version-Using-SSH-

Of bedoel je in de nieuwe layout?
SSH vind ik namelijk wel de way-to-go.
Via de UI inderdaad. Via de mobiele app en de WebUI, zowel de oude als de nieuwe settings, tonen geen update knop meer voor de controller, maar wel een notificatie dat er een update is waar je vervolgens niks mee kan vanuit de UI :(

Als die optie er niet meer is dan zal het helaas via SSH moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 23-10-2020 14:53 ]

Cloud_VII schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Merkte het op, maar wat een gedoe zeg
Ja, het is zwaar K... UI maakt geen geweldige keuzes de laatste tijd.
Ze willen gewoon dat je niets meer op de devices doet, alles op de controller.

• Cloud_VII
ed1703 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Ja, het is zwaar K... UI maakt geen geweldige keuzes de laatste tijd.
Ze willen gewoon dat je niets meer op de devices doet, alles op de controller.
Ik vindt het geweldig spul, rete stabiel allemaal als het draait, maar dit is toch echt een mega wijziging die ik niet snap. Het werkte allemaal prima en dan zo aanpassen dat het omslachtig wordt.
Nu lijkt het via de app dat je VLAN niet actief is, maar het is wel zo, huh??
Cloud_VII schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Ik vindt het geweldig spul, rete stabiel allemaal als het draait, maar dit is toch echt een mega wijziging die ik niet snap. Het werkte allemaal prima en dan zo aanpassen dat het omslachtig wordt.
Nu lijkt het via de app dat je VLAN niet actief is, maar het is wel zo, huh??
De App loopt niet lekker mee met de wijzigingen in de controller.
Die AP-groepen kun je gelukkig wel inkijken vanuit de wireless-networks, anders zou het een hels karwei worden om ze logisch te maken. Dus er is nog wel goed over nagedacht.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Bruzski schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

weet jij het verbruik van je beltrafo op jaarbasis ?
Nee niet echt 😀 Dont rly care tbh 😛

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

tozzke

aka tozzert

Caayn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:49:
[...]
Via de UI inderdaad. Via de mobiele app en de WebUI, zowel de oude als de nieuwe settings, tonen geen update knop meer voor de controller, maar wel een notificatie dat er een update is waar je vervolgens niks mee kan vanuit de UI :(

Ik heb van de week 2 cloudkey gen 1's van 6.0.23 naar 6.0.28 geüpdatet via de gui (ik gebruik wel de oude interface en daar zat gewoon de knop onder 'Maintenance')

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik wat posts afgesplitst naar Vervanging voor Orbi. Aankoopadvies hoort niet thuis in ervaringen topics.

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 22:27

TPA

ESET official partner

Caayn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Ik zie nog altijd check for update en als die er is update inde nieuwe mobiele app. Maar misschien lees ik iets verkeerd?? In de web ui heb ik nu niet gekeken

ESET software nodig? Let me know 😄

• Kopernikus.1979
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2023
Beste,

Ik heb iets raars voor... ik heb dus een Ubiquity setup bestaande uit USG, 24P poe switch, paar AP's...
In de controller heb ik een fixed ip ingegeven en "override inform host" aangevinkt, dit omdat als ik anders een hostname ingeef mijn pihole gespamed wordt. Dit werkte altijd goed, tot ik vandaag opmerk dat mijn AP¨'s de fixed IP negeren en toch via de hostname gaan, de switch en usg hebben dit probleem niet. Als ik telnet naar de devices staat de inform host nochtans netjes op IP. Ook de AP's gereset helaas zonder resultaat. Iemand een idee?

--> opelost kwam door de guest portal

[ Voor 81% gewijzigd door Kopernikus.1979 op 24-10-2020 20:31 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:34
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:31:
Ik wacht met het updaten van v5 naar v6 totdat v6.1 beschikbaar komt.

Een beetje in lijn met wat Lawrence voorstelt in deze video.
YouTube: Should I Upgrade To The UniFi 6.0.X Controller?

Bizar eigenlijk die buggy software van Unifi. Ik begrijp ook volledig dat een zichzelf respecterend bedrijf met een groot netwerk niet voor Ubiquiti spullen kiest. Ik snap niet goed hoe de releases door de QA komen.

Naast het beheerdertje pesten door iedere keer opties te verplaatsen en de interface te wijzigen valt er ook regelmatig functionaliteit uit die je niet als exotisch zou kunnen beschouwen en dus als onderdeel van je standaard testproces. Ik ben best tevreden maar daar waar ik bij andere systemen best vaak direct een update durf te installeren ben ik toch wel wat huiverig bij updates van Ubiquiti.
Ik draai nu ook nog 5.14.23 en ben nog niet van plan om mijn container met controller bij te werken. 6.1.x lijkt me inderdaad een mooi moment om over te stappen als blijkt dat het veilig is.

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
Mijn ziggo modem lijkt overleden, dus ik zoek een mogelijkheid om tijdelijk toch internet op mijn netwerk te krijgen... kan ik 1 van mijn AP'S misschien gebruiken als uplink met mijn hotspot van mijn telefoon?

• Sppak
  • Laatst online: 23-01 13:38
Als je IDS en DPI aanzet bij de USG, zakt dan de wan snelheid in elkaar of ook de interne snelheid? Ik heb 40 aansluiting van Ziggo, dus als de wan naar 85 zakt vind ik dat geen issue. Als de interne snelheid ook eraan gaat, dan is het natuurlijk wel zeer matig.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:19
Sppak schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:52:
Als je IDS en DPI aanzet bij de USG, zakt dan de wan snelheid in elkaar of ook de interne snelheid? Ik heb 40 aansluiting van Ziggo, dus als de wan naar 85 zakt vind ik dat geen issue. Als de interne snelheid ook eraan gaat, dan is het natuurlijk wel zeer matig.
Het gaat alleen om het Wan verkeer aangezien het lokale verkeer niet 'door' de IDS/IPS functie heen gaat.

Overigens capt mijn USG op 130mbit als ik het aan zet. De 85mbit zoals vaak genoemd wordt blijkt in de praktijk dus nog mee te vallen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Sppak schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:52:
Bij mijn weten heeft IDS/IPS invloed op alle verkeer dat de USG passeerd. Als je gebruik maakt van VLANs en het verkeer dus gerouteerd wordt tussen de VLANs dan heeft IDS/IPS daar ook invloed op. Gebruik je geen VLANs, of heb je de hoge snelheden niet nodig tussen de VLANs, dan heeft IDS/IPS geen invloed zoals @Skynett aangeeft.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:19
Nog even nagezocht en Robertme heeft gelijk. Al het inter-Vlan verkeer gaat er doorheen.
https://help.ui.com/hc/en...nternet-Security-Settings

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Sppak
  • Laatst online: 23-01 13:38
Bedankt. Hmm, dat is wel een tegenvaller. Ik overweeg mijn netwerk te upgraden naar Unifi, maar een USG is dan misschien te licht, tenzij het IDS/DPI niks waard is. De andere zijn weer een klap duurder.
Skynett schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:20:
Nog even nagezocht en Robertme heeft gelijk. Al het inter-Vlan verkeer gaat er doorheen.
https://help.ui.com/hc/en...nternet-Security-Settings
Whitelist functie en dan het LAN subnet invoeren? Zou dat een bypass zijn?

Whitelisting
The whitelisting function of the IPS engine allows a UniFi Administrator to create a list of trusted IP's. The traffic, depending on the direction selected, will not get blocked to or from the identified IPs.

In the screenshot below traffic to or from the subnet 100.64.0.0/16 will not be tracked by the IPS engine.

[ Voor 30% gewijzigd door stormfly op 24-10-2020 23:46 ]

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
podarcis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:46:
Mijn ziggo modem lijkt overleden, dus ik zoek een mogelijkheid om tijdelijk toch internet op mijn netwerk te krijgen... kan ik 1 van mijn AP'S misschien gebruiken als uplink met mijn hotspot van mijn telefoon?
Het is te realizeren, maar het is wel in strijd met je telefoon providers use policy.
In het verleden heb ik wel eens een hotspot i.c.m. een computer gebruikt zodat ik een bedrade streamer internet kon geven op een locatie zonder vaste internet aansluiting.
Hiervoor heb ik wel in een vm een router aangemaakt zodat het leek dat er maar 1 apparaat actief was (terwijl mijn notebook als wel de streamer internet hadden).

Het zou mogelijk moeten zijn met de wireless uplink optie van het AP. Deze moet dan hetzelfde SSID hebben als van je telefoon. Daarna zou ik deze aan de WAN poort van je router, daarna kan je gehele netwerk er gebruik van maken. Je router zorgt ervoor dat de telefoon provider maar 1 client ziet waardoor je niet zo snel in de problemen komt. Persoonlijk zou ik kijken naar een 4G UMTS router welke je voor je eigen router plaatst. Nadeel is dan wel dat je je sim uit je telefoon moet halen en ik weet niet of je hierop ook gebeld word.
MdBruin schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Het zou mogelijk moeten zijn met de wireless uplink optie van het AP.
Hoe dan?
NOTES & REQUIREMENTS:
The wireless uplink and multi-hop wireless features are applicable to all current (non-legacy) UAPs after firmware v.3.9.1. Wireless uplink is not supported in third party networks.

• MdBruin
@ed1703 Daar heb ik niet naar gekeken, maar not supported kan 2 dingen betekenen. We ondersteunen het gewoon niet (lijkt me ook logische) of de hardware kan het niet. Nu is het voor een AP lastig te zien welk AP er wordt gebruikt (het gaat immers via een SSID de configuratie) en ik heb er helaas geen een extra (heb maar 1 UAP-PRO) anders had ik het wel eens willen proberen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

En toen... pappa netflix doet het niet, pappe de datatank komen we niet op. Op onderzoek uit. is de 8 poorts poe switch over zijn pee. Stroom eraf en er weer op... en dat was het zeg maar. De switch word warm maar gaat niet meer aan. Dus though switch erop gedonderd 1 poort op 24v passive maar de AP LR wil niet online komen. Dus maar even geen wifi. Alles werkt bedraad. Word gevalletje garantie.

• The Eagle
  • Laatst online: 21:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

podarcis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:46:
Ziggo bellen en melden. Geven gratis voor een paar weken onbeperkt internet als je ook Vodafone hebt.
Heb je geen vodafone: alsnog melden natuurlijk want je wilt wel een nieuw modem.

En ja, technisch is het mogelijk om je tel aan je netwerk te koppelen. Aan een laptop hangen, tetheren, laptop een AP uit laten zenden en bridgen met de rest van je netwerk. Maar voor je dat werkend hebt ben je even verder, en heb je met een beetje mazzel een nieuw modem binnen. Bij mij was dat binnen 48 uur.

Verder heb ik toen mijn modem overleed, bij de buren aangebeld en twee dágen een UTP kabel via buiten gehad. Dat was inpluggen op de USG en gaan. Dat ik dan dubbel aan het nat'en was, vond de usg geen enkel issue :)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2020 22:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
The Eagle schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Ziggo bellen en melden. Geven gratis voor een paar weken onbeperkt internet als je ook Vodafone hebt.
Heb je geen vodafone: alsnog melden natuurlijk want je wilt wel een nieuw modem.
Ja, tuurlijk al gedaan...(afgelopen vrijdag), maar ze staan er op dat er eerst een monteur komt kijken en die kan pas woensdagmiddag...
En ja, technisch is het mogelijk om je tel aan je netwerk te koppelen. Aan een laptop hangen, tetheren, laptop een AP uit laten zenden en bridgen met de rest van je netwerk.
Hmmm. dus niet zo heel eenvoudig... het is nu nog maar voor 3 dagen, hopelijk kan ik (en het internetverslaafde gezin) dat overleven :| Nou ja.. het was te proberen... Dat moet dat ene werkstuk maar gemaakt worden via tethering rechtstreeks met mijn telefoon.

• loeberce
  • Laatst online: 19:33
Weet er iemand of je met de PoE-adapter van een AC-Lite de nieuwe 5-poorts Flex mini switch kan poweren en dan op die switch de AC-Lite weer kan aansluiten via PoE? Ik kan namelijk op de adapter die ik heb liggen nergens terughalen aan welke standaard deze voldoet....

• MdBruin
@loeberce Nee dat gaat niet werken, de flex mini heeft geen PoE passthrough poort. Hierdoor wordt dan (mits de adapter 802.3af/at PoE ondersteund) alleen de flex mini van spanning voorzien maar niet je AC-lite.

• loeberce
MdBruin schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:41:
@loeberce Nee dat gaat niet werken, de flex mini heeft geen PoE passthrough poort. Hierdoor wordt dan (mits de adapter 802.3af/at PoE ondersteund) alleen de flex mini van spanning voorzien maar niet je AC-lite.
In de specificaties staat toch echt van wel:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxepKIqI0dZaS0e0YfXqkrITWm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FAA5FOiwEbmAFmo6CuorIHKR.png?f=user_large

• Maxi.Maal
  • Laatst online: 01-12 12:32
loeberce schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

In de specificaties staat toch echt van wel:[Afbeelding]
Dit zijn de specificatie van de Flex en van niet de Flex mini. De Flex heeft POE passthrough en de mini niet.

• MdBruin
Ik wou al zeggen, heb ik met mijn neus gekeken. Ik heb speciaal de datasheet van de flex mini op ui geopend of deze überhaupt de ondersteuning had en welke PoE ondersteund werd.

• loeberce
Maxi.Maal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Dit zijn de specificatie van de Flex en van niet de Flex mini. De Flex heeft POE passthrough en de mini niet.
Je hebt helemaal gelijk. Ik was te snel met de specs, want had niet gezien dat er naast de Flex Mini nog een switch in het assortiment zit met 5 poorten.

Dan kan ik mijn idee beter omdraaien door een AC-IW te gebruiken die via PoE de Flex mini te laten voeden. Maar dan moet er een PoE voeding komen die de AP en de switch van prik voorziet.

• MdBruin
@loeberce Geen mogelijkheid om een USB-C adapter te gebruiken op de plaats van de flex mini?

Kijk eens bij de PoE adapter van de AC-lite op de achterkant. Hierop staat een output voltage vermeld.
Bij 24V is dit de passieve variant welke je niet wilt hebben. Je moet een 48V variant hebben voor de 802.3af PoE
loeberce schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik was te snel met de specs, want had niet gezien dat er naast de Flex Mini nog een switch in het assortiment zit met 5 poorten.

Dan kan ik mijn idee beter omdraaien door een AC-IW te gebruiken die via PoE de Flex mini te laten voeden. Maar dan moet er een PoE voeding komen die de AP en de switch van prik voorziet.
Je kunt ook nog voor de IW-HD gaan, die heeft 4 poorten aan de onderzijde. Dan heb je dus effectief 4 poorten, als je een IW pakt met een Flex Mini heb je effectief ook maar 5 poorten (en met een Flex Mini met daarachter een AC-Lite heb je effectief ook maar 4 poorten).

• loeberce
RobertMe schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Je kunt ook nog voor de IW-HD gaan, die heeft 4 poorten aan de onderzijde. Dan heb je dus effectief 4 poorten, als je een IW pakt met een Flex Mini heb je effectief ook maar 5 poorten (en met een Flex Mini met daarachter een AC-Lite heb je effectief ook maar 4 poorten).
Klopt maar de combi IW met Flex mini is goedkoper. Ik heb maar drie poorten nodig voor tv, tv-ontvanger T-Mobile en audio-streamer.

En voor onze beneden verdieping (open woonkamer/keuken van 60m2) verwacht ik niet dat ik de HD nodig heb. Want de AC-Lite werkt nu ook en die hangt helemaal in de hoek in de kamer ernaast, wat feitelijk erg ongunstig is.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn nieuwe Switch 8 Lite maakt lawaai :(
Alleen is het niet constant. Geen coil whine, maar buzzzzzz. Als je de switch even oppakt en erop drukt gaat het soms weg, maar komt ook na verloop van tijd weer weg.
Heb nu op vier poorten de PoE in gebruik, maar ook bij minder poorten in gebruik hoor je het.

De switch wordt ook flink heet trouwens, hoopte op iets minder warmteontwikkeling dan bij de 8-60W.

Ding staat in de meterkast, maar je kan het in de gang wel horen.

• Caayn
  • Niet online
TPA schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:39:
[...]

Ik zie nog altijd check for update en als die er is update inde nieuwe mobiele app. Maar misschien lees ik iets verkeerd?? In de web ui heb ik nu niet gekeken
tozzke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb van de week 2 cloudkey gen 1's van 6.0.23 naar 6.0.28 geüpdatet via de gui (ik gebruik wel de oude interface en daar zat gewoon de knop onder 'Maintenance')
Bedankt voor de reactie. Op die plek ontbrak de knop bij mij, en een aantal andere instellingen. Zowel in de Web UI (oud en nieuw) als in de Android app.

Uiteindelijk maar een factory reset uitgevoerd via de emergency recovery mode, restore uitgevoerd en nu is de update knop ineens wel zichtbaar :/

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

tozzke

aka tozzert

Caayn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

[...]
Bedankt voor de reactie. Op die plek ontbrak de knop bij mij, en een aantal andere instellingen. Zowel in de Web UI (oud en nieuw) als in de Android app.

Uiteindelijk maar een factory reset uitgevoerd via de emergency recovery mode, restore uitgevoerd en nu is de update knop ineens wel zichtbaar :/
Nu te laat maar zou het zomaar een cache issue geweest kunnen zijn?

• Caayn
  • Niet online
tozzke schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Nu te laat maar zou het zomaar een cache issue geweest kunnen zijn?
Lijkt mij niet, verwacht eerder dat het een bug was. Ik heb het op verschillende devices geprobeerd inclusief een private/incognito venster.
Pagina: 1 ... 57 ... 333 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.