Klinkt als een ordinaire Duplex MismatchBrammel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:02:
Sinds een half jaar nu een tevreden ubiquiti gebruiker, maar 1 ding krijg ik niet opgelost. Zodra ik de stroom er af haal (stop om, dus usg en modem uit) en daarna weer opnieuw er op zet krijg ik geen verbinding met internet meer, totdat ik een power cycle van mijn ziggo modem doe. Op dat moment verbind de usg weer met internet. Zonder power cycle van het modem kom ik wel gewoon op WiFi, maar krijg geen internet verbinding.
Ziggo modem staat ik bridge mode. Daar achter een USG (up to date) en daar hangen via een PoE switch meerdere ubiquiti access points aan. Iemand een idee? Weet niet goed of ik het probleem in de usg of in het modem moet zoeken. Voordat ik over was gestapt naar ubiquiti werkte dit zonder probleem. Nu is het wel te overzien aangezien ik niet vaak de stroom er af haal, maar toch onhandig, zeker als een keer heel even de stroom er af is tijdens een vakantie.
Als je Ziggo modem / router met (bijvoorbeeld) Fixed 1000/1000 staat terwijl je USG op AUTO/AUTO staat dan wordt er pér sessie maar eenmalig onderhandeld over de settings door de USG.
Ik zou, als ik jou was, eens met Ziggo bellen en de vraag qua duplexsettings dáár beleggen (en dan ben ik benieuwd waar ze mee komen)....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

:strip_exif()/f/image/lXsXypY4rkm0g5hXK7TL0jOR.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wcLiSIE8REzJg2yTboRzuXZ4.png?f=user_large)
/f/image/aI87EEjP7VUPDp1a0dMtqjBR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sewyddktUkuZcOilY7iLWaDu.png?f=fotoalbum_large)
plaats