Falcon10 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:36:
Ja, heb bij mij het idee dat die anomalies ook eerder een soort false positives zijn :
De laptop gaat s avonds uit, en de GSM's zijn paar keer uit de wifi geweest door ver van huis buiten, want verder is de experience altijd op 100% in de log.
En de unifi cameras die ook in de anomalities staan staan ook op een punt inhet wifi netwerk waar ze wel goed signaal nog hebben, maar geen 100% goed signaal, dus ja.
Bij mij dus allemaal eerder false positives me dunkt.
Ik denk dat je ook gelijk hebt dat er veel false positives zijn. Bij mijn situatie was dat niet, want op moment dat ik anomalities pieken had, had ik ook geen internet of wifi.
Inmiddels haal ik uit nieuwe beta firmware voor onder andere de AP LR dat er inderdaad problemen zijn met false positives anomalities. Zie:
https://community.ui.com/...c9-4deb-acd5-3d082394ceeb (inloggen en beta toegang aanzetten).
Bugs: "[Anomalies] False-positive Anomalies (e.g. High WiFi Retries, High TCP Latency, High DNS Latency) being generated by UAPs even when STAs are in sleep-mode for extensive period of time (i.e. 1 hour, 4 hours, 12 hours, almost 24 hours) to both Anomalies widget and syslog."
Na eerst 1 AP getest met de nieuwe beta firmware, heb ik nu beide AP's met de nieuwe beta firmware stabiel draaien.
Anomalies houden aan maar met de update hier onder is de WiFi is stabiel en snel:
-----------------------------------------------------------------
De als ik kijk naar mijn problemen:
1. Het signaal valt weg of kort disconnect bijvoorbeeld tijdens het browsen op een telefoon.
Dit probleem is weer terug gekomen, maar heb ik nu kunnen tackelen door het volgende:
- Advanced features: Had ik aanstaan voor de optie: prefer 5Gz. Advanced features heb ik nu uitgezet. Per AP heb ik nu de band steering op Balanced gezet in plaats van prefer 5Gz.
2. Op windows systemen: "The Default gateway is not available", terwijl mijn mobiel prima internet heeft via wifi.
- Niet meer voorgekomen..
3. Chromecast welke spontaan signaal verliest en niet, maar ook echt niet meer kan verbinden met het wifi netwerk. Terwijl mijn mobiel prima internet heeft via wifi. -> Irritant probleem,
- Probleem opgelost: Wifi probleem was opgelost met de nieuwe controller versie. Het tweede probleem was dat de Chromecast geen verbinding kon maken met internet.
Tweede probleem opgelost, de WRT switch opereerde als rogue gateway op het IOT vlan/wlan, en gaf terwijl de DHCP server uit stond de een verkeerde gateway adres uit aan een aantal devices zoals de Chromecast.
4. Mijn mobiel vaak wisselt tussen Wifi en 4G. Nu opgelost, zie punt 1. Update 20:45: Probleem nog steeds aanwezig op iOS apparaten. Mogelijke een iOS probleem in combinatie met Ubiquiti.
Update 20:55: Opgelost: Wifi Assistent uitschakelen.
5. Het meest opmerkelijke probleem: Access Points veranderen van kanaal, terwijl ik deze er fixed in zet. Dit resulteert in trage verbindingen. Iemand een idee hoe dit kan?
- Probleem lijkt opgelost, kanalen nogmaals manueel ingesteld. Ik heb nu een snelle en stabiele wifi, wat overeen komt met het maximale van glasvezel verbinding (100mbit).
Snelheidstesten via wifi:
Normale Wlan:
Secure IOT Wlan:

*
*Bufferbloat kan hier niet worden getest omdat het IOT netwerk veel dichter staat ingesteld.
Ik ben tevreden met het eindresultaat en de stabiliteit van de beta firmware

. Hopelijk blijft het zo stabiel. Ik zie nu af van het aanmaken van een ticket bij Ubiquiti.
Verdere aanpassingen welke ik heb gedaan per wireless netwerk in de controller:
Normale Wlan:
/f/image/pWsnsLuDTXjuDv6Ggt3M9hWf.png?f=fotoalbum_tile)
Secure IOT Wlan:
Site Settings:
Mijn netwerk overzicht:
[
Voor 15% gewijzigd door
MuVo op 02-11-2020 10:33
]