[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 333 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Falcon10 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:52:
Toch echt een klucht daar aan het worden bij Ubiquiti.
Soms lezen ze topics dus wel:
UAP/USW Firmware 5.40.3.12349 Beta
Bugfixes
[UAP6] Fix potential issues with strict minimum RSSI.
[UAP] Fix potential crash in WPA authenticator.
[USW] Fix potential issue with dropped IGMP packets, introduced in 5.27.0
Eindelijk..

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Xtince schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:21:
Ik zit even met een spoedvraagje:

Mijn Cloudkey (1 gen) doet het al een tijdje niet meer. Maar vandaag dan eindelijk tijd gevonden om er mee te kloten. Ik zag de Cloudkey ook niet meer in de controller via Windows of Device discovery tool (zie daar overigens geen een van mijn unifi apparatuur??).

Wat ik heb gedaan:
1. reset naar fabrieksinstellingen van de CK.
2. vervolgens ingelogd in controller op Windows. De CK was na reset weer zichtbaar (incl. ip adres).
3. op basis van IP adres ingelogd op CK.
4. zag dat mijn laatste auto backup in januari van dit jaar was. Heb deze maar aangevinkt als restore.
5. NU: al laatste 30 min "Checking backup file and restoring". CK heeft alleen wit licht (niet knipperend).

Hij lijkt dus bij stap 5. te zijn vastgelopen. Op internet kan ik wel vinden dat het niet zo lang moet duren. Maar niet wat ik nu moet doen :). Moet ook zo naar de kapper :P. Maar laat het even runnen tot na de kapper, maar ben bang dat het dan nog steeds op zelfde plaats zal zijn.

Wat kan ik nu doen? Wil het proces niet zomaar afbreken. En zo wel, weet niet eens hoe op dit moment, want kan niets nu in de CK omdat die bezig is. Moet ik dan weer reseten terwijl die bezig is? Wil niet zomaar de CK uit de switch halen.

Hopelijk op een spoedig antwoord, alvast dank!
Na de 3de keer resetten en vervolgens backup terug, doet die het. Weet niet waar het de eerste keer misging, precies hetzelfde gedaan... Maar opgelost.
m3gA schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:01:
Ben serieus aan het denken om de UDM Base te verkopen en een andere router met los access point. Ben nogs steeds blij met de access points, maar de issues en bugs met de UDM wel een beetje beu en vraag het me af of ze ooit een fatsoenlijk product er van kunnen maken. Het product is al bijna een jaar op de markt en er nog steeds geen complete stabiele software. Moet hem regelmatig powercyclen, apparaten staan op 100% wifi ervaring maar kan ze niet eens pingen. Google cast en sonos werkt een groot deel van de tijd niet. Heb intern soms 1000ms naar de gateway.
Wat je nu schetst lijkt meer een WiFi uitdaging met een drukke omgeving (te weinig airtime) dan een router uitdaging?

Is het een vlan of heb je meerdere vlans?
m3gA schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:01:
Ben serieus aan het denken om de UDM Base te verkopen en een andere router met los access point. Ben nogs steeds blij met de access points, maar de issues en bugs met de UDM wel een beetje beu en vraag het me af of ze ooit een fatsoenlijk product er van kunnen maken. Het product is al bijna een jaar op de markt en er nog steeds geen complete stabiele software. Moet hem regelmatig powercyclen, apparaten staan op 100% wifi ervaring maar kan ze niet eens pingen. Google cast en sonos werkt een groot deel van de tijd niet. Heb intern soms 1000ms naar de gateway.
Dat zit hem denk ik de firmware van de WiFi.
Het ging hier een tijdje goed maar heb daar nu sinds 5.39.3 ook last van.

De harmony Hub reageert 1 seconden en dan is de verbinding weg. Ook bij de Hue lampen duurt heel lang voordat app de status weet en je ze kan bedienen. Het vreemde is dat de Hue lampen via HomeKit (Apple-TV-Hub) wel gewoon werken en snel uitgelezen worden.

Lesdictische is mijn hash#

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
xbeam schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Dat zit hem denk ik de firmware van de WiFi.
Het ging hier een tijdje goed maar heb daar nu sinds 5.39.3 ook last van.

De harmony Hub reageert 1 seconden en is de verbinding weg. Ook bij de Hue lampen duurt heel lang voordat app de status weet en je ze kan bedienen. Het vreemde is dat de Hue lampen via HomeKit (Apple-TV-Hub) wel gewoon werken en snel uitgelezen worden.
5.40 is net uit met een igmp fix. Denk dat dat voor jou wel werkt.

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

TheNephilim schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Een paar foto's zouden leuk zijn!
hoi hoi, ik heb nog wel wat foto's voor je, ik heb de G4 deurbel via de US store besteld. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsi0zzWAwQh8xRTUPhJPnXsXlno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeGhBmhnki6D5EmkTHWbR9fY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPHfbejPk54eFtsYzik76NLxCMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZiVqgdfST3KKRVymNJ884RM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-1o15ss_qqfjqdsJFlxMea9ZmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Os6HmkYiGFWvaqmXgqhI4Dcn.jpg?f=fotoalbum_large

Infrarood nachtfunctie zonder led
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duqzKd8vhrrHBCOuCu5hqQKCcbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dscl79S8nVMKeNpgLOwEJVFQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Bruzski op 02-11-2020 22:02 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Vigni
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:16
Bruzski schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

hoi hoi, ik heb nog wel wat foto's voor je, ik heb de G4 deurbel via de US store besteld. :)

[...]
Mooi! Heb je hem ook uitgeprobeerd met dat kantelstukje?

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

Vigni schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Mooi! Heb je hem ook uitgeprobeerd met dat kantelstukje?
nee niet nodig vind ik zelf, ivm deurbel disconnects heb ik wel mijn AP wel vlak bij mij voordeur gehangen, misschien komt dat omdat ik geen Unifi AP's heb. :?

ook fijn dat je de ring licht kan uitzetten zodat de bel s'avonds minder opvalt.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dachten jullie van deze, vers uit de doos.

Software versie: 5.11.0.11599......
GoogleFu: https://community.ui.com/...d9-42a7-a4d0-58c038c36b11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75KN4moSowR-HK8t_ZqPcZPasc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TBcv3kbaHeB4Dh6BlLvmuh7a.png?f=user_large

En nee, ik draai zeker geen BETA :) hij kwam zo uit de doos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUjuCagXYi17v_ZVTqDRgWudjOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zqzNB8g6rd5qOt1NHKJaV6Hx.png?f=user_large

Draait verder nu wel, maar adoptie ging goed, na een reboot kwam die alleen, samen met het Accesspoint daaraan, niet UP.

Binnenkort eens naar 5.24 gaan en dan downgraden naar dezelfde versie als de rest (als dat lukt...)

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06
xbeam schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Zitten deze apparaten (cliënts) op het zelfde accespoints?

Vaak zitten staan er filters voor broadcast verkeer dat vanaf je switch komt. En omdat je nu vlans gebruikt gaat het verkeer nu eerst naar je router en daar vandaan weer terug naar het accespoints. Zonder vlans blijft het verkeer alleen op je accespoint.
Zie ubnt best practice for chromecast
https://help.ui.com/hc/en...gle-Home-on-UniFi-Network

En probeer inplaats in van de mdns repeater de reflector eens. Voor de werkt dat beter en voor de ander weer slechter.
https://www.reddit.com/r/...ater_vs_reflector_on_usg/
Sonos op de kabel.
iPhone draadloos.
Google Hubs draadloos.

Het casten werkt perfect. Alleen Sonos heeft flinke moeite.

Nu net: Multicast Enhancement (IGMPv3) aangezet op de wireless.
Ik ga weer testen.
ro3lie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Sonos op de kabel.
iPhone draadloos.
Google Hubs draadloos.

Het casten werkt perfect. Alleen Sonos heeft flinke moeite.

Nu net: Multicast Enhancement (IGMPv3) aangezet op de wireless.
Ik ga weer testen.
Weet je zeker dat je dan geen broadcast/multicast bekeer van je vaste netwerk naar clients op je WiFi blocked?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06
xbeam schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Weet je zeker dat je dan geen broadcast/multicast bekeer van je vaste netwerk naar clients op je WiFi blocked?
Jup.
Lijkt met deze aanpassing nu te werken.
Verder STP uitgezet op de uplinkpoort van de Sonos

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 17:56
Hi allemaal,

Ik heb even het topic doorzocht, maar kon niet zo snel een antwoord vinden.
Op dit moment heb ik een glasvezel verbinding van KPN. Daar krijg je die 'prachtige' Experia box bij. Ik heb ook een UDM Pro die nu aan de Experia box hangt.

Is het mogelijk om de Experia box hier tussenuit te halen? Ik heb al geprobeerd om WAN te taggen met VLAN 6. Dat haalt tot nu toe nog niets uit. Ik hoorde ook iets over het instellen van een pppoe verbinding. Hoe doe ik dit precies?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Heb het inmiddels aan de praat. PPPoe verbinding stel je in via de 'IPV4 Connection Type' drop down.

[ Voor 9% gewijzigd door ro4sho op 17-10-2020 23:57 ]

ro4sho schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:36:
Hi allemaal,

Ik heb even het topic doorzocht, maar kon niet zo snel een antwoord vinden.
Op dit moment heb ik een glasvezel verbinding van KPN. Daar krijg je die 'prachtige' Experia box bij. Ik heb ook een UDM Pro die nu aan de Experia box hangt.

Is het mogelijk om de Experia box hier tussenuit te halen? Ik heb al geprobeerd om WAN te taggen met VLAN 6. Dat haalt tot nu toe nog niets uit. Ik hoorde ook iets over het instellen van een pppoe verbinding. Hoe doe ik dit precies?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Heb het inmiddels aan de praat. PPPoe verbinding stel je in via de 'IPV4 Connection Type' drop down.
Hou er wel rekening mee dat je met een UDM en KPN/dsl/iptv geen tv meer kan kijken?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bruzski schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nachtfunctie zonder infrarood..
[Afbeelding]
Toch maar weer eens homebridge installeren wat die homekit integratie is wel gaaf. 👍🏻👍🏻

Ik heb de witte ring (lampje om de drukknop) ook uitgezet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Tylen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:00:
[...]

Toch maar weer eens homebridge installeren wat die homekit integratie is wel gaaf. 👍🏻👍🏻

Ik heb de witte ring (lampje om de drukknop) ook uitgezet.
Echt ideaal, heb mijn camera’s ook via homebridge geport

Wellicht dat deze dan ook wel handig kan zijn ;)
https://github.com/oznu/homebridge-config-ui-x

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:21

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Met de problemen van 6.0.20+ zou ik nog maar even wachten tot er weer een nieuwe stable uitkomt.
Ik zie nog steeds best vage zaken voorbij komen, die bij sommigen niet goed werken.
Overigens denk ik dat een aantal straks rechtstreeks naar 6.1.x gaan en niet eens 6.0.x gaan installeren.
Voor de UXG en alle nieuwe features heb je sowieso 6.1.x nodig. UDM voorlopig officieel not-supported.
Als je geen ingewikkelde configs hebt met VLANs lijkt het me niet zoveel kwaad te kunnen. Als 6.023 van dermate ruk kwaliteit was geweest dan hadden ze hem wel gepulled
Ik denk dat alleen mensen met specifieke configs problemen kunnen hebben.

Dus ik heb van de week maar de stoute schoenen aangetrokken en geupgraded. Ik kreeg 1 melding dat iets niet goed meer zou werken, iets met wifi, maar kon niet herleiden of dat bij mij niet goed zou staan. Tot op heden draait het zoals ik wil ..

There are no secrets, only information you do not yet have

zeroday schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Als je geen ingewikkelde configs hebt met VLANs lijkt het me niet zoveel kwaad te kunnen. Als 6.023 van dermate ruk kwaliteit was geweest dan hadden ze hem wel gepulled
Ik denk dat alleen mensen met specifieke configs problemen kunnen hebben.
Mee eens hoor.. wel is het zo dat je je kunt afvragen wat 6.0 nog aan extra's brengt als je geen UDM hebt. Het antwoord is eigenlijk niets. Ik durf zelfs wel te stellen dat het opbouwen een heel stuk ingewikkelder is geworden met de nieuwe interface. Het is nog steeds geen goede vervanging van de oude interface.
Enige bij de firewallrules is dat je nu wel een "chain" kunt kiezen, waar dat voorheen niet kon.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12 23:32
Ik heb twee AP LR WiFi punten. Qua range moet het voldoende zijn om het huis en tuin te dekken. Maar de snelheid blijft tegen vallen en het bereik in sommige kamers ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZfNYEYbD8KErL25MZQ7YXUyYas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkdIoSlXffLO1bzHo4aVdrg4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwufk9Ca9pS-82eHkub0lpmKoRU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKj6SoRIcwly6JwSxF3B37M1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEVUpGw6uVSVboqoQ1jgCpTfgMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdlaWadYsGxbO5eyVS03RIWa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSzKsUbhCw3dMG3h7BQcBRO8FK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5yBI7PvPeCIgqkYketF49eI.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb het WiFi netwerk geoptimaliseerd met het juiste gemeten kanaal en aanbevolen instellingen. Maar 5ghz band wordt amper gekozen door de clients.

Hebben jullie tips?
Of komt dit door de LR versie?
Voornamelijk iOS devices in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHTtPktJZUYNf57T81qy5I1tFNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Cz3OxtIuXmbVpya1RP23f9T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF_IK3NOzhCmQab0JPt1guNlTd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbI10xiAYMT5d57P7NnZ8vjd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3L5vc62PiHJHqeFJN3vNcGJCTY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfubSyeXkN2muOTFnHXJW5Af.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUdbqQ_XTFeJ7rc5I81cyvW68-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHqNO8SQKkcqWCOreegG8Lq3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door MuVo op 18-10-2020 11:06 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik ben van plan om 3x een AP-AC Lite te kopen, echter begrijp ik niet helemaal hoe een switch met PoE dan hiermee gaat werken. Als ik het goed begrijp moet ik 24V hebben terwijl de meeste switches (bv TP-Link SG108PE) 48V leveren. Betekent dit dus dat een dergelijke switch niet zal werken met de Lite? Kan de switch zelf niet de voltage regelen?
Ik heb nog nooit met accespoints of PoE switches gewerkt.

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 17:56
xbeam schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 07:06:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je met een UDM en KPN/dsl/iptv geen tv meer kan kijken?
Ja dat wist ik inderdaad. Ik heb geen tv abonnement dus dat komt helemaal goed. Thanks :)

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:26
mister_S schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:48:
Ik ben van plan om 3x een AP-AC Lite te kopen, echter begrijp ik niet helemaal hoe een switch met PoE dan hiermee gaat werken. Als ik het goed begrijp moet ik 24V hebben terwijl de meeste switches (bv TP-Link SG108PE) 48V leveren. Betekent dit dus dat een dergelijke switch niet zal werken met de Lite? Kan de switch zelf niet de voltage regelen?
Is normaliter auto sensing, kijk goed naar de POE standaard of deze overheen komen en het komt goed. De nieuwe AC-Lite is 24V Passive PoE en 48V volgens 802.3Af standaard
mister_S schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:48:
Wat @DutchTaz schrijft. Waarschijnlijk zit je bij (heel) oude informatie te kijken? De AC Lite werkte vroeger alleen met "24V passive". Maar al sinds september 2016 wordt deze (en de AC LR) gemaakt met ondersteuning voor zowel 24V passive als 802.3af (auto sensing en met 48V). Als je nu een dus een nieuwe AC Lite koopt zal deze gewoon werken op de genoemde switch.

• mister_S
  • Laatst online: 18:34
Dank, dan heb ik waarschijnlijk oude informatie gelezen. Als de switch 802.3af ondersteunt moet het dus gewoon werken.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
nero355 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Nou... je begint al verkeerd! ;)

- Vergeet je huidige netwerk.
- Zet de USG als NAT achter NAT in je huidige netwerk neer.
- Bouw alles achter de USG op.
- Als alles eenmaal werkt laat je "LAN" gewoon over als Management VLAN.
- Maak een extra VLAN aan met de 192.168.178.x/24 reeks als je reguliere netwerk.
!! In de "NAT achter NAT" setup zal die netwerk waarschijnlijk geen Internet toegang hebben, want tweemaal hetzelfde netwerk dat aan de USG vast zit dus let daar effe niet op ;) !!
- Koppel daar een leuke SSID aan.
- En schop je huidige router weg en laat de USG al het werk doen! :*)

KLAAAAR!!! :Y)
Goede tip het is uiteindelijk gelukt, niet met mijn huidige controller op een raspberry pi maar heb een cloudkey aangeschaft.
(deze wilde ik al langer omdat ik unify camera's wil).

Maar het laatste wil niet echt lukken, huidige modem eruit schoppen :P (Heb de Ziggo connectbox in bridge laten zetten)
Ik krijg maar geen Internet IP .
WAN van de USG op poort 1 van de connectbox aangesloten en een langere tijd gewacht, alles diversen malen opnieuw gestart maar krijg maar geen WAN IP.
WAN netwerk staat op DHCP ingesteld. (alleen ipv4 geen ipv6).
Iemand tips?
MuVo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:54:
Ik heb twee AP LR WiFi punten. Qua range moet het voldoende zijn om het huis en tuin te dekken. Maar de snelheid blijft tegen vallen en het bereik in sommige kamers ook.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb het WiFi netwerk geoptimaliseerd met het juiste gemeten kanaal en aanbevolen instellingen. Maar 5ghz band wordt amper gekozen door de clients.

Hebben jullie tips?
Of komt dit door de LR versie?
Voornamelijk iOS devices in gebruik.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
2G radio op low en 5G op high. En in de oude GUI force high performance clients tot 5G. Dan is het opgelost.

Een tuin vanuit huis coveren met bereik is vaak mager. Beter is om buiten een eigen AP te hangen als dat lukt. Focus vooral eerst op binnen.

Overigens bijzonder dat je 8 down hebt en 45 up. Het is niet symmetrisch.

Alle kanalen staan overlappend geconfigureerd. Als je ze op auto zet en dan in de instellingen een RF scan doet, kiest hij zelf de juiste. Niet beide tegelijk doen want dan kan hij jouw andere AP niet meten/zien.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 18-10-2020 12:50 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:43
ComTech schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Goede tip het is uiteindelijk gelukt, niet met mijn huidige controller op een raspberry pi maar heb een cloudkey aangeschaft.
(deze wilde ik al langer omdat ik unify camera's wil).

Maar het laatste wil niet echt lukken, huidige modem eruit schoppen :P (Heb de Ziggo connectbox in bridge laten zetten)
Ik krijg maar geen Internet IP .
WAN van de USG op poort 1 van de connectbox aangesloten en een langere tijd gewacht, alles diversen malen opnieuw gestart maar krijg maar geen WAN IP.
WAN netwerk staat op DHCP ingesteld. (alleen ipv4 geen ipv6).
Iemand tips?
Je connectbox half uurtje van de stroom af > usg ook uit > connectbox en usg weer aan met op Lan 1 op de wan van je usg.
Verder niets ertussen plaatsen

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• MuVo
  • Laatst online: 01-12 23:32
stormfly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

2G radio op low en 5G op high. En in de oude GUI force high performance clients tot 5G. Dan is het opgelost.

Een tuin vanuit huis coveren met bereik is vaak mager. Beter is om buiten een eigen AP te hangen als dat lukt. Focus vooral eerst op binnen.

Alle kanalen staan overlappend geconfigureerd. Als je ze op auto zet en dan in de instellingen een RF scan doet, kiest hij zelf de juiste. Niet beide tegelijk doen want dan kan hij jouw andere AP niet meten/zien.
Bedankt!
Nu werkt het switchen naar 5ghz beter en heb ik een betere stabielere snelheid op 2.4 ghz. Zie hieronder:

2.4ghz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cil5emdU4Q6ZK1_IxT0o4wjGCFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/th6Md6BOaaVWK1U9DLYsFHBU.jpg?f=fotoalbum_large

5ghz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gICawBGs8nOuZiAL6x67WuwO_ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fY1iAwoSggzdhEsdhEfLXIR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-10-2020 22:13 . Reden: Plaatjes resized. ]

• ComTech
Annuk schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Je connectbox half uurtje van de stroom af > usg ook uit > connectbox en usg weer aan met op Lan 1 op de wan van je usg.
Verder niets ertussen plaatsen
Heb ik geprobeerd maar helaas nog steeds niks.
Heb mijn laptop ook eens aagesloten op Lan1 van de connectbox en boem internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj2HLzOaIOWdLowHxIEYIMYV3PM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Xl2N3KOtyPUEz7IgpgrMeAC.jpg?f=user_large

Wel ipv6 en geen ipv4, heb het idee dat het daarmee te maken heeft.
Kan de USG ook overweg met ziggo i.c.m ipv6 ?
Vreemd dat het niet werkt, ik heb deze configuratie al bijna een jaar draaien in mijn oude huis, nu bij mijn nieuwbouw huis krijg ik het niet werkend.
Zou ziggo toch ergens lopen klooien?
ComTech schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Heb ik geprobeerd maar helaas nog steeds niks.
Heb mijn laptop ook eens aagesloten op Lan1 van de connectbox en boem internet.

[Afbeelding]

Wel ipv6 en geen ipv4, heb het idee dat het daarmee te maken heeft.
Kan de USG ook overweg met ziggo i.c.m ipv6 ?
Vreemd dat het niet werkt, ik heb deze configuratie al bijna een jaar draaien in mijn oude huis, nu bij mijn nieuwbouw huis krijg ik het niet werkend.
Zou ziggo toch ergens lopen klooien?
Ziggo maakt qua configuratie verschil in fZiggo of fUPC gebied (f=voormalig).

Wat heb je draaien routed modus? Gaat het om IPv6

Een Ziggo modem kan maar 1x een lease uitdelen na het rebooten. “Even” je PC erin voor een test werkt alleen na een reboot, en voordat je de router aansluit moet je weer rebooten.

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 18-10-2020 16:30 ]

• ComTech
stormfly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Ziggo maakt qua configuratie verschil in fZiggo of fUPC gebied (f=voormalig).

Wat heb je draaien routed modus? Gaat het om IPv6

Een Ziggo modem kan maar 1x een lease uitdelen na het rebooten. “Even” je PC erin voor een test werkt alleen na een reboot, en voordat je de router aansluit moet je weer rebooten.
Dat had ik geprobeerd met een laptop inderdaad toen kreeg ik alleen ipv6 en niet 4.
Dus even static ipv4 ingesteld en warempel internet met ipv4 adres.
Daarna de router aangesloten maar toen kreeg ik geen internet.
(niet gereboot dus).
Heb ziggo maar gebeld want hij stond helemaal niet goed in bridge modus.
Nu wel en alles werkt :)
Packetloss schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:34:
Die zeggen dit:

[ 5] 0.00-10.05 sec 1.06 GBytes 905 Mbits/sec receiver

en dat gaat dus door 2 switches heen van een Win10 machine naar een Ubuntu server die met 10gbps is aangesloten. Het is niet gek dat dit onder de 1000mbps uitkomt, want dit is een single stream/connection die over de twee poorten heen gaat.
OK, prima, maar... dat kan nog steeds beter!

Op een 1 Gbps verbinding moet je met goede bekabeling ergens tussen de 940 en 960 Mbps kunnen halen ;)
stormfly schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:45:
Link bundeling werkt alleen tegen uitval van porten en bij een heel groot netwerk zie je soms voordeel met data verdeling. De hashing (keuze voor pad a of pad b) is op basis van mac adressen bij UniFi.
Dus alle UniFi switches kunnen niet overweg met Layer 3+4 hashing i.c.m. LACP :?
En 3x raden jouw Intel machine heeft maar 1 mac adres. Je zult altijd maar 1gigabit halen in een iPerf test.
Daar twijfel ik aan : Een Intel 2 x 1 Gbps of 4 x 1 Gbps NIC moet gewoon meerdere MAC adressen hebben :)

Toen ik die vroeger tijdelijk in een DHCP VLAN propte kreeg ik gewoon meerdere IP's namelijk!
Een veel gemaakt denkfout is dat men aanneemt dat link bundeling een actieve vorm is van TCP loadbalancing. Dat is echter niet zo.
Toch maar de volgende keer een HP switch kopen dan :)
Packetloss schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:55:
Dat er niet 2 keer 1gbps zou komen met TCP streams was me bekend, maar leuk om geleerd te hebben van dat ene MAC adres per NIC met 2 poorten.
Had eigenlijk ook niet anders gekund, want ik zie maar 1 DHCP request in de logging en er wordt maar 1 IP gegeven.
Hmm... raar! :/
stormfly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:45:
2.4 GHz radio op low en 5 GHz op high.
O-) :P :+
En in de oude GUI force high performance clients to 5 GHz.
Dan is het opgelost.
Die optie staat hier uit, want één van de vele optie die weleens ellende oplevert en i.c.m. bovenstaande settings gaan hier alle clients netjes naar 5 GHz toe :Y)
Een tuin vanuit huis coveren met bereik is vaak mager.
Beter is om buiten een eigen AP te hangen als dat lukt.
AC Mesh FTW!!! inderdaad :*)
Opzich niet raar dat het niet symmetrisch is, maar de waardes waren wel ERG mager inderdaad! :/
Gewoon zelf de boel op VHT80 zetten en ook de kanalen zelf regelen zou ik zeggen! d:)b
MuVo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:08:
Nu werkt het switchen naar 5ghz beter en heb ik een betere stabielere snelheid op 2.4 ghz.
NICE! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Ik ben maar weer eens in de udm gedoken om te kijken of ik handmatig mijn wan poorten kan fixen die op het de verkeerd switch poort wordt weer gegeven in de controller.

En ik denk dat het niet zo heel ingewikkeld is. Zelfs veel makkelijker dan je zou vermoeden. Zelfs zo makkelijk dat waneer het klopt hoe ik denk dat de processen lopen igmp (iptv) op de udm moet kunnen en zelfs udm features zoals de Threat Scanner mogelijk kunnen zijn op de USG.

Unifi-os bevat namelijk een functie uLp-go die bij een set-default en een eerste installatie op basis van de gevonden hardware het bij horende profielen van de verschillende udm’s ( unifi-OS ) devices selecteert.
Waarna op er basis van dat profiel een installatie van de controler in de podman en een migratie proces gestart wordt. Welke kant op dat migratie proces plaats vind is voor mij nog onduidelijk. Omdat op bij de locaties de zelfde bestanden voorkomen inclusief alle Json profiel met de router en controler instellingen.

Nu is mij idee dat het mogelijk moet zijn om via de json file te bepalen welke functie er geïnstalleerd en beschikbaar worden in de controller. En door bijv igmp proxy toe te voegen aan het ULp-go migratie proces zou het updates en een fabriek-reset moeten kunnen overleven.

Dit is interessant om eens in te duiken of het mogelijk is om de udm controller naar de cloud te verhuizen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 98% gewijzigd door xbeam op 19-10-2020 23:14 ]

En dit is een van de default json/profielen van waaruit de eerste unifi-os provisioning gebeurd.
Ik heb er stuken uitgeknipt omdat te veel tekens bevat om te kunnen posten.

ik heb het vermoeden dat waneer bijv igmp-proxy via wget of apt get op juiste plaats installeert je de instellingen net zoal bij de usg in de json kan zetten.
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
{
    "version": 25,
    "interfaces": [
        {
            "identification": {
                "id": "eth0",
                "type": "ethernet"
            },
            "status": {
                "enabled": true
            }
        },
        {
                "id": "eth1",
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth2",
            },
            },
            "ethernet": {
                "poe": "active"
            }
        },
        {
                "id": "eth3",
            },
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth4",
            },
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth5",
            },
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth6",
            },
            },
            "addresses": [
                {
                    "type": "dynamic",
                    "cidr": null,
                    "origin": "dhcp",
                    "version": "v4"
                }
            ]
        },
        {
                "id": "br0",
                "type": "bridge"
            },
            },
            "bridge": {
                "id": 0,
                    {
                        "id": "ra0"
                    },
                    {
                        "id": "rai0"
                    },
                    {
                        "id": "switch0.1"
                    }
                ]
            },
            "addresses": [
                {
                    "cidr": "192.168.1.1/24",
                    "type": "static",
                }
            ]
        },
        {
                "id": "switch0",
                "type": "switch"
            },
            },
            "switch": {
                "vlanEnabled": true,
                "ports": [
                    {
                        "interface": {
                            "id": "eth0"
                        },
                        "pvid": 1,
                    },
                    {
                            "id": "eth1"
                        },
                    },
                    {
                            "id": "eth2"
                        },
                    },
                    {
                            "id": "eth3"
                        },
                    },
                    {
                            "id": "eth4"
                        },
                    },
                    {
                            "id": "eth5"
                        },
                    }
                ]
            }
        },
        {
                "id": "switch0.1",
                "type": "vlan"
            },
            },
            "vlan": {
                "id": 1,
                    "id": "switch0"
                }
            }
        }
    ],
    "services": {
        "ntpClient": {
            "enabled": true,
            "ntpServers": [
                "0.ubnt.pool.ntp.org",
                "1.ubnt.pool.ntp.org",
                "2.ubnt.pool.ntp.org"
            ]
        },
        "dhcpServers": [
            {
                "ipVersion": "v4",
                    {
                        "id": "br0"
                    }
                ],
                "name": "LAN DHCP Server",
                "leaseTime": 60,
                "rangeStart": {
                    "cidr": "192.168.1.2/24",
                },
                "rangeStop": {
                    "cidr": "192.168.1.254/24",
                },
                "gatewayAddress": {
                    "address": "192.168.1.1",
                }
            }
        ],
        "dnsForwarder": {
            "forwardBehavior": "allServers",
            "hostRecords": [
                {
                    "hostName": "unifi.localdomain",
                    "address": {
                        "address": "192.168.1.1"
                    },
                    "registerNonQualified": true,
                    "ttl": 60
                },
                {
                    "hostName": "setup.ui.com",
                    "address": {
                        "address": "192.168.1.1"
                    },
                    "registerNonQualified": false,
                    "ttl": 60
                }
            ],
            "listenInterfaces": [
                {
                }
            ],
            "portalAddress": {
                "address": "192.168.1.1",
            }
        },
        "bleHTTPTransport": {
            "serviceUUID": "fxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
            "advertiseName": null,
            "advertiseMAC": null,
            "advertiseIPv4": null,
            "httpHostAddress": "http://127.0.0.1:80"
        }
    },
    "firewall/filter": [
        {
            "config": {
                "logDefault": false,
                "name": "INPUT",
                "policy": "ACCEPT"
            },
            "rules": [
                {
                    "target": "ACCEPT",
                    "inInterface": {
                    },
                    "log": false
                },
                {

],
    "firewall/settings": {
        "conntrackModules": {
            "ftp": true,
            "gre": true,
            "h323": true,
            "pptp": true,
            "sip": false,
            "tftp": true
        }
    }
}

En dit is de default json voor het fysieke deel van de udm

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
{
        "id": "udm-se",
        "arch": "alpinev2",
        "board-id": "ea13",
        "family-short": "UDM",
        "family-full": "UniFi Dream Machine",
        "model-short": "UDM-SE",
        "model-full": "UniFi Dream Machine Special"
    },
    "capabilities": {
        "wireless": true,
            {
                "id": "^(eth|switch|br|ppp)[0-9]+\\.[0-9]+$",
                "udapi-type": "vlan",
                "udapi-capability-flag": [ "get", "add", "remove", "update" ]
            },
            {
                "id": "^eth[0-9]+$",
                "udapi-type": "ethernet",
                "udapi-capability-flag": [ "get", "update" ]
            },
            {
                "id": "^(ra|apcli)i?[0-9]+$",
                "udapi-type": "wireless",
                "udapi-capability-flag": [ "get" ]
            },
            {
                "id": "^br0$",
                "udapi-type": "bridge",
            },
            {
                "id": "^br[1-9][0-9]*$",
            },
            {
                "id": "^lo$",
                "udapi-type": "loopback",
            },
            {
                "id": "^gre0$",
                "udapi-type": "tunnel",
            },
            {
                "id": "^(gre[1-9][0-9]*|vti[0-9]+)$",
                "udapi-type": "tunnel",
            },
            {
                "id": "^ppp[0-9]+$",
                "udapi-type": "pppoe",
            },
            {
                "id": "^switch[0-9]+$",
                "udapi-type": "switch",
            },
            {
                "id": "^ifb[0-9]+$",
            },
            {
                "id": "[^0-9]+$",
                "udapi-capability-flag": [ "not_supported" ]
            },
            {
                "id": "^dnsfilter.*$",
            },
            {
                "id": "^honeypot.*$",
            },
            {
                "id": "^docker0$",
            },
            {
                "id": "^ip_vti0$",
            },
            {
                "id": "^ppp1[0-9]{5}$",
            },
            {
                "id": "^l2tp.*$",
            }
        ]
    },
    "sysctl-conf" : [
        { "name": "10-sysctl-1g-tcp-tune.conf.ui" }
    ],
    "bluetooth":{
        "service-uuid-factory-default": "f5a8e9b9xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
        "service-uuid-user-configured": "0xxxxxxxxxxxxx4xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
        "ble-startup-trigger-script": "grep -qwx managed /run/system.inform"
    },
    "wan_ports": [
        {
            "id": "wan0",
            "interface": "eth6",
            "ingress-if": "ifb0"
        },
        {
            "id": "wan1",
            "interface": "eth7",
            "ingress-if": "ifb1"
        }
    ],
    "poes": [
        {
            "interface": { "id": "eth2" },
            "poe-port": 0
        },
        {
            "interface": { "id": "eth3" },
            "poe-port": 1
        },
        {
            "interface": { "id": "eth4" },
            "poe-port": 2
        },
        {
            "interface": { "id": "eth5" },
            "poe-port": 3
        }
    ],
    "switches": [
        {
            "builtin-vlan": 0,
            "max-vlan": 4087,
            "cpu-ports": [
                {
                    "interface": { "id": "switch0" },
                    "cpu-port": 8
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth6" },
                    "cpu-port": 9
                }
            ],
            "edge-ports": [
                {
                    "interface": { "id": "eth0" },
                    "edge-port": 1,
                    "cpu-port":  8
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth1" },
                    "edge-port": 2,
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth2" },
                    "edge-port": 3,
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth3" },
                    "edge-port": 4,
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth4" },
                    "edge-port": 5,
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth5" },
                    "edge-port": 6,
                },
                {
                    "interface": { "id": "eth6" },
                    "edge-port": 7,
                    "cpu-port":  9
                }
            ]
        }
    ],
        {
                "init-type": "ethernet",
                "udapi-type": "loopback",
                "id": "lo"
            }
        },
        {
                "alias": "eth0",
                "id": "eth7",
                "media": "SFP"
            }
        },
        {
                "udapi-type": "switch",
                "alias": "eth1",
                "media": "GE"
            }
        },
        {
                "alias": "eth2",
                "id": "eth6",
            }
        },
        {
                "init-type": "bridge",
            },
            "bridge": {
                    { "id": "switch0" }
                ]
            }
        },
        {
                "init-type": "mac-vlan",
                "id": "eth0",
            },
            "parent": {
                "interface": { "id": "br0" }
            }
        },
        {
                "id": "eth1",
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth2",
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth3",
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth4",
            },
            }
        },
        {
                "id": "eth5",
            },
            }
        }
    ],
    "descriptors": {
        "storage": [
            {
                "name": "Temporary",
                "path": "/tmp",
                "factor": 1024,
                "type": "other"
            },
            {
                "name": "eMMC",
                "path": "/mnt/data",
                "type": "eMMC"
            },
            {
                "name": "Backup",
                "path": "/mnt/persistent",
                "type": "eMMC"
            }
        ],
        "temperatures": [
            {
                "name": "Local",
                "path": "/sys/class/hwmon/hwmon0/temp1_input",
                "factor": 0.001,
                "type": "board"
            },
            {
                "name": "CPU",
                "path": "/sys/class/hwmon/hwmon0/temp2_input",
                "factor": 0.001,
                "type": "cpu"
            }
        ],
        "fan-speeds": [
            {
                "name": "CPU",
                "path": "/sys/class/hwmon/hwmon0/fan1_input"
            }
        ],
        "cpu": [
            {
                "id": "cpu",
                "path": "/sys/class/thermal/thermal_zone0/temp",
                "factor": 0.001
            }
        ]
    }
}

• Kopernikus.1979
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2023
Hallo,

Ik heb even jullie mening/advies nodig...

Ik heb een Ubiquiti netwerk dat bestaat uit een trusted/camera/iot/gast VLAN.

Allemaal mooi gescheiden met wat firewall regels waar nodig en ook een MDNS repeater tussed de trusted en IoT VLAN.

Nu is het probleem dat ik onlangs een nieuwe printer heb gekocht (EPSON Ecotank ET-16600).

De printer zelf stelt me in staat om te printen en te scannen (via IP) als de printer is ingesteld in zijn IoT VLAN met de benodigde firewall regels.

Ook printen via smartphones lukt doordat de printer via MDNS gevonden wordt.

Echter sommige functies & apps van de EPSON-software werken niet niet en vereisen UDP-broadcast om te kunnen werken (wat mij gelukt is met het installeren van bcast-relay op mijn USG), maar zelfs dan werken sommige functies zoals het scannen van de printer direct naar pc en nog enkele apps niet 100%, ook wat betreft die bcast-relay (die de UDP forwarding doet tussen de IoT en Trusted) weet ik ook niet of deze gaat blijven werken met toekomstige upgrades van Ubiquiti... en al helemaal niet mocht ik "upgrade" naar een UDM Pro of dergelijk.

Dus ik vroeg ik me af of het kwaad zou kunnen om de printer in mijn trusted VLAN te plaatsen? (zodat alles zou werken zonder bcast-relay of dergelijk) En misschien wat regels maken om de toegang tot NAS/beveiligingscamera's etc. te voorkomen of sommige poorten te blokkeren.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:21

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Mee eens hoor.. wel is het zo dat je je kunt afvragen wat 6.0 nog aan extra's brengt als je geen UDM hebt. Het antwoord is eigenlijk niets. Ik durf zelfs wel te stellen dat het opbouwen een heel stuk ingewikkelder is geworden met de nieuwe interface. Het is nog steeds geen goede vervanging van de oude interface.
Enige bij de firewallrules is dat je nu wel een "chain" kunt kiezen, waar dat voorheen niet kon.
Aan die nieuwe interface kan ik ook nog niet wennen ..
Maar goed .. alles wat ik nu heb draait of zit in de json ..
want daar heb ik wel een paar dingen in zitten ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Kopernikus.1979 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:06:
Hallo,

Ik heb even jullie mening/advies nodig...

Ik heb een Ubiquiti netwerk dat bestaat uit een trusted/camera/iot/gast VLAN.

Allemaal mooi gescheiden met wat firewall regels waar nodig en ook een MDNS repeater tussed de trusted en IoT VLAN.

Nu is het probleem dat ik onlangs een nieuwe printer heb gekocht (EPSON Ecotank ET-16600).

De printer zelf stelt me in staat om te printen en te scannen (via IP) als de printer is ingesteld in zijn IoT VLAN met de benodigde firewall regels.

Echter sommige functies & apps van de EPSON-software werken niet niet en vereisen UDP-broadcast om te kunnen werken (wat mij gelukt is met het installeren van bcast-relay op mijn USG), maar zelfs dan werken sommige functies zoals het scannen van de printer direct naar pc en nog enkele apps niet 100%, ook wat betreft die bcast-relay (die de UDP forwarding doet tussen de IoT en Trusted) weet ik ook niet of deze gaat blijven werken met toekomstige upgrades van Ubiquiti... en al helemaal niet mocht ik "upgrade" naar een UDM Pro of dergelijk.

Dus ik vroeg ik me af of het kwaad zou kunnen om de printer in mijn trusted VLAN te plaatsen? (zodat alles zou werken zonder bcast-relay of dergelijk) En misschien wat regels maken om de toegang tot NAS/beveiligingscamera's etc. te voorkomen of sommige poorten te blokkeren.

Goede vraag, ik denk dat elke expert netwerk tweaker hiermee worsteld. De schijnbeweging om e.a. in losse vlans en subsnets te plaatsen zonder FW rules en dan een MDNS repeater aanschakelen is net zo veilig als alles in één vlan.

Onze nieuwe keuken en wasmachine gaat homeconnect gebruiken, dus ik ben ook begonnen met een IoT SSID. Nu lijken dit allemaal server facing connecties wat prima werkt, maar neem een Sonos of een Chromecast dan is het verkeerspatroon al anders.

Wat ik altijd een mooie oplossing vindt bij een printer is de gateway weglaten, dan kan hij namelijk helemaal niet naar internet toe _/-\o_ en kan je op laag2 in je VLAN alle toepassingen met UDP broadcasts laten functioneren.

In huis ben ik ook steeds meer aan het segmenteren, zelfde keuze heb ik voor de Ziggo NEXT. Top box, maar die heeft wel echt een gateway nodig om te kunnen functioneren, ivm replay. Je kunt er ook de chromecast feature mee gebruiken, dan zou hij het beste in je clientsLAN moeten zitten. :'(
stormfly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Goede vraag, ik denk dat elke expert netwerk tweaker hiermee worsteld. De schijnbeweging om e.a. in losse vlans en subsnets te plaatsen zonder FW rules en dan een MDNS repeater aanschakelen is net zo veilig als alles in één vlan.

Onze nieuwe keuken en wasmachine gaat homeconnect gebruiken, dus ik ben ook begonnen met een IoT SSID. Nu lijken dit allemaal server facing connecties wat prima werkt, maar neem een Sonos of een Chromecast dan is het verkeerspatroon al anders.

Wat ik altijd een mooie oplossing vindt bij een printer is de gateway weglaten, dan kan hij namelijk helemaal niet naar internet toe _/-\o_ en kan je op laag2 in je VLAN alle toepassingen met UDP broadcasts laten functioneren.

In huis ben ik ook steeds meer aan het segmenteren, zelfde keuze heb ik voor de Ziggo NEXT. Top box, maar die heeft wel echt een gateway nodig om te kunnen functioneren, ivm replay. Je kunt er ook de chromecast feature mee gebruiken, dan zou hij het beste in je clientsLAN moeten zitten. :'(
Hier komt soms wel eenvoor bij dat mensen igmp proxy gebruiken voor broadcast inter_vlan routing en werkt met Sonos.
Ik heb geen idee of dat goed werkt.Maar denk meld het even

xbeam schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Hier komt soms wel eenvoor bij dat mensen igmp proxy gebruiken voor inter_vlan routing en werkt met Sonos.
Ik heb geen idee of dat goed werkt.Maar denk meld het even
Heb het nu vanaf het vakantieadres omgebouwd en thuis eens kijken wat er nog wel en niet werkt ;-)

tnx
De schijnbeweging om e.a. in losse vlans en subsnets te plaatsen zonder FW rules en dan een MDNS repeater aanschakelen is net zo veilig als alles in één vlan.
Hoezo? MDNS stelt slechts apparaat A in staat om het IP van een apparaat met service B te vinden. MDNS is dus puur alleen het resolven van het IP-adres. Via een firewall rule kun je vervolgens nog steeds voorkomen dat A daadwerkelijk met B kan communiceren. Ja, het is misschien niet 100% veilig in de zin van dat A nog steeds weet dat er een B is, en wat het IP daar van is. Maar verdere communicatie met B kan niet.

Edit:
@stormfly hieronder. Ik moet niet meer reageren op berichten die ik lees na het afzetten van de bril |:(

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 18-10-2020 23:25 ]

RobertMe schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Hoezo? MDNS stelt slechts apparaat A in staat om het IP van een apparaat met service B te vinden. MDNS is dus puur alleen het resolven van het IP-adres. Via een firewall rule kun je vervolgens nog steeds voorkomen dat A daadwerkelijk met B kan communiceren. Ja, het is misschien niet 100% veilig in de zin van dat A nog steeds weet dat er een B is, en wat het IP daar van is. Maar verdere communicatie met B kan niet.
Ik scheef zonder FW rules.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
Ik heb net ook de Unifi app (iOS) gedownload, wist niet dat deze bestond.
Alleen het inloggen lukt mij niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd is. Ander wachtwoord ingesteld via de controller (6.0.23), nog steeds een foutmelding.

Is er voor de app een cloud key nodig? Zie ik iets anders over het hoofd?

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Daan00 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 02:04:
[...]

Ik heb net ook de Unifi app (iOS) gedownload, wist niet dat deze bestond.
Alleen het inloggen lukt mij niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd is. Ander wachtwoord ingesteld via de controller (6.0.23), nog steeds een foutmelding.

Is er voor de app een cloud key nodig? Zie ik iets anders over het hoofd?
Dit zijn de credentials van het account wat je gebruikt om in te loggen bij ubiquiti (https://unifi.ui.com).

[ Voor 3% gewijzigd door LightStar op 19-10-2020 06:57 ]

• Kopernikus.1979
  • Laatst online: 25-03-2023
[...]

Daar ben ik mee akkoord maar bv de cloudprint functie gebruiken we hier soms wel eens (printer naar emailadres van de printer) en hiervoor heb je dan wel internet nodig. Zou het geen oplossing zijn om het verkeerd van de printer naar RFC1918 te blokkeren met uitzondering van het broadcast verkeer. Dat is in theorie wat ik nu ook al deed met de printer in IoT te plaatsen. Maar doordat deze in een andere VLAN zit had ik ik de MDNS repeater nodig en bcast relay (wat bv voor mijn chromecast, spotify, hue enz allemaal perfect werkt).

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 16:47
Wij zijn ovegestapt van ziggo naar kpn,
Bij ziggo dadden we 250 en nu bij kpn 200 via pairbounding dus geen glas.
Helaas is met deze wissel ook de wifi dramatisch geworden verder als 50 down komen we niet, bij ziggo nooit gemeten maar ook nooit een probleem gehad.
Wij gebruiken twee ac lr accespoints, een op zolder (3e verdieping) en een op de tweede verdieping,
De vraag is kan ik aan de configuratie van de ac's nog iets veranderen zodat dit beter wordt ?
Bekabeling is niet veel aan veranderd behalve dat er nu een cat 6 vol koper kabel extra tussen zit. bedraad werkt alles wel ook video bellen ms teams.
Kopernikus.1979 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:36:
[...]

Daar ben ik mee akkoord maar bv de cloudprint functie gebruiken we hier soms wel eens (printer naar emailadres van de printer) en hiervoor heb je dan wel internet nodig. Zou het geen oplossing zijn om het verkeerd van de printer naar RFC1918 te blokkeren met uitzondering van het broadcast verkeer. Dat is in theorie wat ik nu ook al deed met de printer in IoT te plaatsen. Maar doordat deze in een andere VLAN zit had ik ik de MDNS repeater nodig en bcast relay (wat bv voor mijn chromecast, spotify, hue enz allemaal perfect werkt).
Goede vraag, het blokkeren van RFC1918 zorgt ervoor dat het untrusted device niet bij je kroonjuwelen kan komen (sever database etc). Dat is uiteindelijk het doel van je FW rules, daarmee behaal je het doel.

Hoe laat jij het BC verkeer toe? Ik heb een UDM base, doe je dat met een rule op 255.255.255.255? Of met json wat niet op de UDM lijkt te kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 19-10-2020 09:33 ]

piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:58:
Wij zijn ovegestapt van ziggo naar kpn,
Helaas is met deze wissel ook de wifi dramatisch geworden verder als 50 down komen we niet, bij ziggo nooit gemeten maar ook nooit een probleem gehad.
Wij gebruiken twee ac lr accespoints, een op zolder (3e verdieping) en een op de tweede verdieping,
De vraag is kan ik aan de configuratie van de ac's nog iets veranderen zodat dit beter wordt ?
Bekabeling is niet veel aan veranderd behalve dat er nu een cat 6 vol koper kabel extra tussen zit. bedraad werkt alles wel ook video bellen ms teams.
Draaide je Ziggo AP van het modem mee in de oude setup?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 23:42

Jeoh

blaat

Gisteren een Flex HD AP thuis geïnstalleerd. Wat een geniale form factor! Net zo'n klein blikje cola, maar dan langer. Vandaag even kabels trekken en dan kijken hoe de performance is. Installatie was in ieder geval een fluitje van een cent: Twee gaatjes boren, plugjes erin rammen, mount vastschroeven, en AP erin klikken.

• piotr123
[/quote]

Bedankt voor het antwoord , Nee de wifi van het ziggo modem stond uit , die van kpn staat aan op advies van KPN, echter de plaats van de modems is wel afwijkend, kpn in de meterkast, ziggo in de woonkamer.

• FoxLenny
  • Laatst online: 16:39
piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:57:
[/quote]

Bedankt voor het antwoord , Nee de wifi van het ziggo modem stond uit , die van kpn staat aan op advies van KPN, echter de plaats van de modems is wel afwijkend, kpn in de meterkast, ziggo in de woonkamer.
En als je nou die KPN wifi uit zet? Dus alleen gebruik maken van Unifi AP's?

En je zegt dat de bedrading is aangepast, zijn wel alle aders goed aangesloten/heb je wel gigabit? In de Unifi controller kan je zien op je AP's op 100 mbit draaien of gigabit.

[ Voor 16% gewijzigd door FoxLenny op 19-10-2020 10:02 ]

• SkinnyD!
  • Laatst online: 08-08-2024
Korte vraag tussendoor:

Ik heb een Ubiquity AP AC Lite, welke gevoed kan worden door PoE (802.3af/A PoE & 24V PoE). Om te voorkomen dat ik een extra PoE voeding ertussen moet zetten, en toch een switch nodig heb keek ik naar de Unifi US-8-60W switch. Deze heeft echter een andere PoE dan de AP nodig heeft.

Kan ik met deze switch de AP voeden, en zo nee; dan dien ik toch (prijstechnisch) te kijken naar ene non-Ubiquity alternatief: geeft dat nog issues met installatie en het gelijk krijgen van mijn settings met een Experiabox V10?

• piotr123
FoxLenny schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

En als je nou die KPN wifi uit zet? Dus alleen gebruik maken van Unifi AP's?

En je zegt dat de bedrading is aangepast, zijn wel alle aders goed aangesloten/heb je wel gigabit? In de Unifi controller kan je zien op je AP's op 100 mbit draaien of gigabit.
De wifi van kpn staat uit, in de unify controller staat uplink wired full duplex 1000. Bedoelde je dat.
ik moet eerlijk zeggen jaren niet meer naar gekeken alles draaide goed, Controller draait op een laptop die ik eerst onder het stof vandaan moest halen :)

• FoxLenny
piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:57:
[/quote]

piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

De wifi van kpn staat uit, in de unify controller staat uplink wired full duplex 1000. Bedoelde je dat.
ik moet eerlijk zeggen jaren niet meer naar gekeken alles draaide goed, Controller draait op een laptop die ik eerst onder het stof vandaan moest halen :)
Dus je hebt de wifi van kpn allebei aan en uit gehad en dat geeft geen verschil?

• piotr123
Dus je hebt de wifi van kpn allebei aan en uit gehad en dat geeft geen verschil?
[/quote]

Ja sorry dat was ik nog aan het testen, het is inderdaad beter nu ik haal 130, dat het zo simpel kan zijn 8)7 .

Dank je wel voor zover.

• piotr123
Dan heb ik nog een vraag als ik een mini flex switch aanschaf is die managed.
Moet je dat managen of kan je ook plug & play ?

• FoxLenny
piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:39:
Die werkt plug & play (maakt ook niks uit of je de voeding via USB of PoE aansluit), eventueel kan je nog in de Unifi controller extra dingen instellen.
piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:39:
Uit de doos werkt die hetzelfde als de andere UniFi switches. Alle poorten staan ingesteld op het "All" profiel dus dan kun je hem gewoon zo in gebruik nemen waarbij alle verkeer tussen alle poorten wordt geswitcht. Maar even netjes adopten in je controller is natuurlijk wel zo logisch.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

LightStar schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Echt ideaal, heb mijn camera’s ook via homebridge geport

Wellicht dat deze dan ook wel handig kan zijn ;)
https://github.com/oznu/homebridge-config-ui-x
Oke homebrigde is echt netjes geworden. Die ui is super handig. Gelijk alle airco's en de honeywell evohome toegevoegd. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik mag in een kantoor aan huis aan de gang gaan met Ubiquity access points.
Er is al een Mikrotik router aanwezig en staat in de kelder. Er zijn daar genoeg poortjes aanwezig en ik hoef daar dus geen extra switch te plaatsen.
Ik zat te denken aan de volgende setup:
3x UAP-AC-LITE - link
1x Ubiquiti UniFi Switch 5-port (USW-Flex) - link

Twee van de drie access points krijgen stroom met een PoE injector. Bij de webwinkel waarna ik gelinkt heb lijkt die erbij te zitten.

Tot zover het makkelijke deel. Nu het lastigere deel.

Nu is er een situatie bij het kantoor zelf. Vanaf de Mikrotik loopt er 1 UTP kabel naar het kantoor. Op die kabel moeten 1 access point, 2 PC's en een printer aangesloten worden.
Nu kom ik de USW-flex tegen en dat lijkt mij een mooie switch. Ik krijg het idee dat een PoE-injector (die toch al is bijgeleverd met de access points) tegelijkertijd de USW-flex en een access point kan voeden. Zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4U8_-_sYG7ROXJgCxoFp8iimck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyI5syPqE5gLG400vLyiVQ8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt dit wat ik zeg? Of zie ik iets over het hoofd?

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 00:10
SkinnyD! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:15:
Korte vraag tussendoor:

Ik heb een Ubiquity AP AC Lite, welke gevoed kan worden door PoE (802.3af/A PoE & 24V PoE). Om te voorkomen dat ik een extra PoE voeding ertussen moet zetten, en toch een switch nodig heb keek ik naar de Unifi US-8-60W switch. Deze heeft echter een andere PoE dan de AP nodig heeft.

Kan ik met deze switch de AP voeden, en zo nee; dan dien ik toch (prijstechnisch) te kijken naar ene non-Ubiquity alternatief: geeft dat nog issues met installatie en het gelijk krijgen van mijn settings met een Experiabox V10?
Ik heb zelf twee UAP-AC-Lites en één UAP-AC-Pro en deze worden alle drie gevoed door mijn US-8-60W Switch. Dus je kunt met deze switch prima de UAP-AC-Lites voeden.
badkuip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:52:
Twee van de drie access points krijgen stroom met een PoE injector. Bij de webwinkel waarna ik gelinkt heb lijkt die erbij te zitten.
Bij de single pack zit die inderdaad altijd erbij, of in ieder geval bij de AC Lite. Bij de vijf pack zit die niet.
Nu is er een situatie bij het kantoor zelf. Vanaf de Mikrotik loopt er 1 UTP kabel naar het kantoor. Op die kabel moeten 1 access point, 2 PC's en een printer aangesloten worden.
Nu kom ik de USW-flex tegen en dat lijkt mij een mooie switch. Ik krijg het idee dat een PoE-injector (die toch al is bijgeleverd met de access points) tegelijkertijd de USW-flex en een access point kan voeden. Zie onderstaand plaatje.

[Afbeelding]

Goede vraag. Ik vermoed zelf dat Ubiquiti nog steeds een passive 24V injector levert bij de AC Lite (vroeger kon dit model alleen daar mee overweg, later hebben ze 802.3af ondersteuning toegevoegd). De eerste vraag is dan dus ook of de USW Flex met 24V passive overweg kan, of dat deze alleen op 48V en/of 802.3af/at werkt. De volgende vraag is of de bijgeleverde injector genoeg prik levert om zowel de AC Lite als USW Flex van stroom te voorzien. Immers is deze injector bedoeld om alleen het AP van stroom te voorzien, dus mogelijk dat het wattage te laag is km beiden van stroom te voorzien.

Heb je overigens ook de In-Wall modellen overwogen? Voordeel is dat je dan meteen een AP en switch in één apparaat hebt en dus niet twee losse nodig hebt. Met de gewone IW kun je wel maar twee apparaten aansluiten, dus één poort te min. Echter heeft de IW HD 4 poorten, dus daarop kun je dan de combinatie van twee PCs en de printer aansluiten. Alleen moet je dan nog steeds een losse PoE injector aanschaffen, bij de IW modellen is die namelijk niet bijgeleverd.

• SkinnyD!
  • Laatst online: 08-08-2024
dbeusink schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Ik heb zelf twee UAP-AC-Lites en één UAP-AC-Pro en deze worden alle drie gevoed door mijn US-8-60W Switch. Dus je kunt met deze switch prima de UAP-AC-Lites voeden.
Bedankt!

Update t.o.v. onderstaande: Ik heb inmiddels ook via dit forum gelezen dat er oudere versies zonder PoE+ en alleen 24V passief zijn. Ik weet dus alleen niet hoe ik kan vaststellen welke versie die van mij is.

Link naar forum: https://community.ui.com/...99-4d72-af4f-c54c6d8ba290

====
Originele post:
Volgens onderstaand filmpje kan het namelijk niet... daarom ging ik twijfelen.

Is jouw UAP AC Lite recent? Die van mij is wat ouder, mogelijk dat daar nog een addertje onder het gras zit.

Bij mij staat achterop: 24V -- 0.5A GigE PoE; geen idee welke generatie het is.

[ Voor 28% gewijzigd door SkinnyD! op 19-10-2020 14:49 ]

• FoxLenny
badkuip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:52:
Ik mag in een kantoor aan huis aan de gang gaan met Ubiquity access points.
Er is al een Mikrotik router aanwezig en staat in de kelder. Er zijn daar genoeg poortjes aanwezig en ik hoef daar dus geen extra switch te plaatsen.
Ik zat te denken aan de volgende setup:
3x UAP-AC-LITE - link
1x Ubiquiti UniFi Switch 5-port (USW-Flex) - link

Tot zover het makkelijke deel. Nu het lastigere deel.

[Afbeelding]

Kijk even in de data sheet van de Flex: datasheet flex
Daar vind je de verschillende PoE eigenschappen voor als je de Flex via af, at of bt aansluit. Kan je zelf bereken wat er wel en niet kan.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
I.v.m. thuiswerken heb ik op de zaak een VPN server opgezet op onze USG Pro.
(L2TP/IPsec met pre shared key, voor elke pc een user aangemaakt bij de radius settings
Op de Windows 10 clients wordt er gebruik gemaakt van de ingebouwde VPN-verbinding, zie deze handleiding en bij instellingen is MS-CHAP v2 aangevinkt)

Bij de meeste clients werkt dit goed vanaf huis, maar bij 1 gaat er iets fout.

Op bedrijf:
1) Op het bedrijf (dus lokale LAN) werken de instellingen perfect, en krijgt de PC gelijk verbinding. (als test, praktisch heeft het uiteraard weinig nut)

Thuis:
2) Eenmaal thuis, bekabeld aangesloten komt er een foutmelding, en werkt de verbinding niet.(ik krijg deze melding)
3) Als ik de UTP kabel eruit haal, en mijn telefoon met WIFI verbind en vervolgens ga usb-tetheren, werkt de verbinding ook niet.
4) Als ik de UTP kabel eruit haal, en op mijn telefoon WIFI uitzet, en dus met 4G+ verbind en vervolgens ga usb-tetheren, werkt de verbinding ineens wel.
5) Als ik de VPN instellingen op mijn privé computer invul, en de UTP kabel hierin steek, werkt de verbinding gelijk.

Ik snap er écht niets meer van.. 8)7

5) Geeft aan dat het vanaf de UTP kabel thuis tot aan de server op het werkt perfect werkt.
4) Geeft aan dat de PC zelf ook vanaf een externe locatie kan verbinden.

De LAN adapter heeft op beide PC's exact dezelfde instellingen. Automatisch IP, Automatische DNS (ook getest met handmatige dns 1.1.1.1) Ook bij de adaptereigenschappen--> geavanceerd staan alle instellingen gelijk.

De registertruc AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule = 2 heb ik ook al geprobeerd --> werkt nog steeds niet. :/

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik snap dat de kans redelijk aanwezig is dat het niet aan de USG Pro instellingen ligt, maar in dit topic verwacht ik iig de meeste ervaringsdeskundigen op dit gebied. :+

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 00:10
SkinnyD! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Bedankt!

Update t.o.v. onderstaande: Ik heb inmiddels ook via dit forum gelezen dat er oudere versies zonder PoE+ en alleen 24V passief zijn. Ik weet dus alleen niet hoe ik kan vaststellen welke versie die van mij is.

Link naar forum: https://community.ui.com/...99-4d72-af4f-c54c6d8ba290

====
Originele post:
Volgens onderstaand filmpje kan het namelijk niet... daarom ging ik twijfelen.

Is jouw UAP AC Lite recent? Die van mij is wat ouder, mogelijk dat daar nog een addertje onder het gras zit.

Bij mij staat achterop: 24V -- 0.5A GigE PoE; geen idee welke generatie het is.

[YouTube: UniFi Switch 8 60W Unboxing and Setup]
Ik heb de Lites nu 2 a 3 maanden ongeveer, dus vrij recent in ieder geval.
Bij mij staat op de verpakking aangegeven dat 802.3af ondersteund wordt.
Zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPh8FaVwC8lg51gIrSoOv7Cn05A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StsGcyaEicmYBKgNCsC7TTyt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of je de verpakking toevallig nog hebt?

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een vervangende stroomadapter voor de US-8-60W (48V, 1,25A) via AliExpress of soortgelijke websites? Mijn originele stroomadapter is na een paar jaar kapot gegaan en ik zoek een vervanger. Ik heb contact met Ubiquiti gehad en zij hebben deze adapter niet meer op voorraad. Ik krijg adapters met vergelijkbare specificaties enkel gevonden bij vage websites of ze kosten +/- €30,- en ik hoop een goedkopere te vinden.

Via AliExpress heb ik deze adapter gevonden maar 220V apparatuur haal ik hier liever niet vandaan, of het moet een fabrikant met een goede reputatie zijn zoals Baseus, Xiaomi o.i.d. Wat is jullie mening over bovenstaande adapter? Lijkt het jullie veilig? De bovenstaande adapter heeft namelijk enkel positieve reviews, de winkel wordt goed beoordeelt en ik heb via het modelnummer geen negatieve verhalen gevonden dus het is wel verleidelijk om 'm te bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door TheNameIsBart op 19-10-2020 20:15 ]

Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:01:
Heeft iemand ervaring met een vervangende stroomadapter voor de US-8-60W (48V, 1,25A)? Mijn originele stroomadapter is na een paar jaar kapot gegaan en ik zoek een vervanger. Ik heb contact met Ubiquiti gehad en zij hebben deze adapter niet meer op voorraad. Ik krijg adapters met dezelfde specificaties enkel gevonden bij vage websites of ze zijn erg duur
Vind je ook geen "zwaardere" modellen? Zolang het 48 volt is, en het amperage maakt niet uit, zolang het maar minimaal die 1,25A is. Maar een 48V, 2A adapter zou net zo goed moeten werken.

Overigens deel ik je mening over 220V uit China. Dus daar durf ik verder niks over te zeggen en ben ook zeker geen expert op gebied van elektronica om daar verder een deskundig oordeel over te vellen.

• TheNameIsBart
  • Niet online
@RobertMe Ik denk dat ik mijn vraag duidelijker moet formuleren. De adapters zijn er inderdaad wel, vooral varianten met 48V 2A zoals jij benoemd, maar deze kosten +/- €30,- en ik hoop een goedkopere adapter te vinden. :+ Ik zal mijn post aanpassen want eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar meningen over het aanschaffen van adapters via AliExpress om kosten te besparen.
SmiGueL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:53:
I.v.m. thuiswerken heb ik op de zaak een VPN server opgezet op onze USG Pro.
(L2TP/IPsec met pre shared key, voor elke pc een user aangemaakt bij de radius settings
Op de Windows 10 clients wordt er gebruik gemaakt van de ingebouwde VPN-verbinding, zie deze handleiding en bij instellingen is MS-CHAP v2 aangevinkt)

Bij de meeste clients werkt dit goed vanaf huis, maar bij 1 gaat er iets fout.

Op bedrijf:
1) Op het bedrijf (dus lokale LAN) werken de instellingen perfect, en krijgt de PC gelijk verbinding. (als test, praktisch heeft het uiteraard weinig nut)

Thuis:
2) Eenmaal thuis, bekabeld aangesloten komt er een foutmelding, en werkt de verbinding niet.(ik krijg deze melding)
3) Als ik de UTP kabel eruit haal, en mijn telefoon met WIFI verbind en vervolgens ga usb-tetheren, werkt de verbinding ook niet.
4) Als ik de UTP kabel eruit haal, en op mijn telefoon WIFI uitzet, en dus met 4G+ verbind en vervolgens ga usb-tetheren, werkt de verbinding ineens wel.
5) Als ik de VPN instellingen op mijn privé computer invul, en de UTP kabel hierin steek, werkt de verbinding gelijk.

Ik snap er écht niets meer van.. 8)7

5) Geeft aan dat het vanaf de UTP kabel thuis tot aan de server op het werkt perfect werkt.
4) Geeft aan dat de PC zelf ook vanaf een externe locatie kan verbinden.

De LAN adapter heeft op beide PC's exact dezelfde instellingen. Automatisch IP, Automatische DNS (ook getest met handmatige dns 1.1.1.1) Ook bij de adaptereigenschappen--> geavanceerd staan alle instellingen gelijk.

De registertruc AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule = 2 heb ik ook al geprobeerd --> werkt nog steeds niet. :/

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik snap dat de kans redelijk aanwezig is dat het niet aan de USG Pro instellingen ligt, maar in dit topic verwacht ik iig de meeste ervaringsdeskundigen op dit gebied. :+
Waarschijnlijk is het je router. Veel consumenten routers ondersteunen l2tp vpn passthrough. Alleen dat werkt voor 1 computer. Grote kans dat je thuis met je eigen computer via vpn verbinding met kantoor hebt gemaakt waardoor de passthrough forward in je router gelinkt aan je pc. Dat kan soms lang blijven hangen of je pc draait op de achtergrond een l2tp.

Zet je pc eens uit en herstart daarna je router eens. En probeer dan eens via de kabel te verbinden.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:13:
@RobertMe Ik denk dat ik mijn vraag duidelijker moet formuleren. De adapters zijn er inderdaad wel, vooral varianten met 48V 2A zoals jij benoemd, maar deze kosten +/- €30,- en ik hoop een goedkopere adapter te vinden. :+ Ik zal mijn post aanpassen want eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar meningen over het aanschaffen van adapters via AliExpress om kosten te besparen.
Besparen op een adapter van 30,- klinkt echt als een goed idee :P zeker als je hem vervangt door een model van Ali met een fake CE keurmerk. Dat ding draait 24/7 dan wil je toch geen risico nemen met een el cheapo adapter met kans op brand gevaar :X

Cloud ☁️

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

HKLM_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
een model van Ali met een fake CE keurmerk.
Dat is een heel echt China Export keurmerk ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

[...]

Besparen op een adapter van 30,- klinkt echt als een goed idee :P zeker als je hem vervangt door een model van Ali met een fake CE keurmerk. Dat ding draait 24/7 dan wil je toch geen risico nemen met een el cheapo adapter met kans op brand gevaar :X
Nee dat is geen fake EU CE keurmerk. Maar toestemming van China dat het geschikt is voor export :X :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE6EtAkHIIEAw9InQjXiTBQ3FfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wrdYIkjcJsVsmFjCreOhurIL.jpg?f=user_large
https://support.ce-check....-Fake-Chinese-Export-Mark

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 19-10-2020 20:24 ]

• TheNameIsBart
  • Niet online
@HKLM_ Tja, als je het zó stelt. :+ Nee, je hebt volledig gelijk en ik denk er hetzelfde over maar hoopte dat iemand het goed zou praten zodat ik een paar euro zou besparen. Ik blijf bij mijn standpunt en schaf 220V materiaal lokaal aan of van gerenommeerde merken/verkopers. Achteraf zonde van de post want ik weet eigenlijk wel beter. :') Toch bedankt!
[...]

Ik trek een beetje de grens bij PoE-splitters voor PI's, die (3) draaien overigens al jaren naar volle tevredenheid. (waren ook wel 60% goedkoper)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
xbeam schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:15:
Waarschijnlijk is het jou router. Veel consumenten routers ondersteunen vpn passthrough. Alleen dat werkt voor 1 computer. Waarschijnlijk heb je thuis met je eigen computer via vpn verbinding gemaakt waardoor de passthrough forward in je router aan pc gelinkt staat. Dat kan soms lang blijven hangen of er op je op de achtergrond een vpn aan.

Zet je pc eens uit en herstart daarna je router eens. En probeer dan eens via de kabel te verbinden.
Ik draai thuis op m'n NAS wel een OpenVPN server, maar verbind hier (sporatisch) alleen met m'n smartphone mee.
Poort is wel geforwarded in de router (beide Synology) maar dit is een custom poort in de 7000+ range dus zou niet moeten 'verstoren'.
Rebootje kan inderdaad geen kwaad.. Thnx voor je reactie! d:)b

Edit:
M'n router even van de stroom gehad, geen effect.

Edit2:
USG Pro een herstart gegeven. (48h geleden ook al gebeurd vanwege een firmware update, dus leek me vrij onzinnig)
En het werkt gelijk. 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 20-10-2020 21:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:23:
@HKLM_ Tja, als je het zó stelt. :+ Nee, je hebt volledig gelijk en ik denk er hetzelfde over maar hoopte dat iemand het goed zou praten zodat ik een paar euro zou besparen. Ik blijf bij mijn standpunt en schaf 220V materiaal lokaal aan of van gerenommeerde merken/verkopers. Achteraf zonde van de post want ik weet eigenlijk wel beter. :') Toch bedankt!
Wat je ook doen is peo+ Splitter kopen en dan de utp kabel voor je stroom toevoer gebruiken. Dat doe ik best vaak met raspberry pi’s. Zijn ze gelijk op afstand herstart baar O-)

Dan krijg je Zoe iets als dit, alleen deze is 12 volt out
https://www.desertcart.ae...for-ieee-802-3-at-24-watt
Deze gebruik ik vaak voor de raspberry’s https://www.amazon.ae/DSL...t-Raspberry/dp/B01H37XQP8

[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 19-10-2020 21:25 ]

• TheNameIsBart
  • Niet online
@xbeam Als ik je goed begrijp zou je dan bovenstaande splitter aansluiten op een PoE switch en de UTP kabel van de splitter in de switch zonder stroomadapter stoppen? Voor zover ik weet kan toch enkel de US-8 gevoed worden middels PoE? Hier dacht ik namelijk ook in eerste instantie aan maar toen kwam ik er achter dat enkel de US-8 een PoE in aansluiting heeft.
Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:43:
@xbeam Als ik je goed begrijp zou je dan bovenstaande splitter aansluiten op een PoE switch en de UTP kabel van de splitter in de switch zonder stroomadapter stoppen? Voor zover ik weet kan toch enkel de US-8 gevoed worden middels PoE? Hier dacht ik namelijk ook in eerste instantie aan maar toen kwam ik er achter dat enkel de US-8 een PoE in aansluiting heeft.
Nee andersom je haalt de stroom uit de poe+ van bijv een usw-16p-250watt en met de usb of de jack voorzie de een non poe switch of rip van stroom en de utp plug je in een willekeurige eth van je non-poe switch
Power Input: DC44~57V
Power Output: DC12V 2A
Data&Power INPUT Port: from RJ45 female
Data Output Port: RJ45 Male
Power Output Port: 5.5x2.1mm DC Power Plug
Alleen deze heeft te laag voltage, je voeding hoeft geen 2A te zijn zo veel stroom gebruiken ze niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfZXHpV3ccTPT_MdBAKKf3B8YV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16H8Yx4GTo39bDKWsSENZjwA.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 19-10-2020 21:11 ]

• TheNameIsBart
  • Niet online
@xbeam Ahah, slim! Echter wil ik een PoE switch (US-8-60W) voeden welke een voeding van +/- 60 watt nodig heeft en middels PoE of PoE+ kom je maar aan 15 of 25 watt. Of komt het er dan op neer dat de switch zonder stroomadapter wel werkt maar geen PoE apparaten kan voeren?

Edit: ik zie nu dat je jouw post hebt bewerkt. Ik heb nog een splitter liggen dus ik ga eens kijken of dat werkt. Bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door TheNameIsBart op 19-10-2020 21:17 ]

Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:16:
@xbeam Ahah, slim! Echter wil ik een PoE switch (US-8-60W) voeden welke een voeding van +/- 60 watt nodig heeft en middels PoE of PoE+ kom je maar aan 15 of 25 watt. Of komt het er dan op neer dat de switch zonder stroomadapter wel werkt maar geen PoE apparaten kan voeren?

Edit: ik zie nu dat je jouw post hebt bewerkt. Ik heb nog een splitter liggen dus ik ga eens kijken of dat werkt. Bedankt!
Hangt helemaal van de hardware af die je er mee wil voeden. De switch gebruik geen 60 watt. Die 60 wat is het max wat de switch kan lever. In het screenshotje van de switch voor de de switch van stroom voorziet zie dat switch en de Poe telefoon die in de 8p switch samen 7watt gebruiken.

Zie. Hier voed ik 1 switch en 3 G3-Pro camera’s en de belasting op centrale peo switch is 21watt.
Nu is dat dit wel op het randje en kan omdat je beveiligings camera’s bijna nooit herstart en daardoor is de belasting heel constant. Opstartende apparatuur verbruikt meer stroom en veroorzaakt daarmee onvoorspelbare pieken in de belasting van switch poort
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdnWMttgCMQe8-gvdiatioAqVDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EyrsXoPWu6MbTsvIz43jvVBq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9yT9XS1DYaJ7dS3ZkkJFsg-cN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RAtuiSh71vY587IAK6KEDxtM.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 19-10-2020 22:39 ]

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik snap dat 30 euro best veel geld is op een switch die amper 100 euro heeft gekost. Maar ik wil je toch adviseren om gewoon een goede adapter te halen. Dat ding zit 24/7 in het stopcontact. Niet gokken met stroom. De kans op brand is met een slechte adapter vele malen groter dan met een goede adapter.
De kans blijft alsnog wel klein maar als het je overkomt sla je jezelf voor je kop dat dat kwam omdat je zonodig ergens een paar euro op dacht te besparen. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48
Ferruginous Hwk schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:06:
Ik snap dat 30 euro best veel geld is op een switch die amper 100 euro heeft gekost. Maar ik wil je toch adviseren om gewoon een goede adapter te halen. Dat ding zit 24/7 in het stopcontact. Niet gokken met stroom. De kans op brand is met een slechte adapter vele malen groter dan met een goede adapter.
De kans blijft alsnog wel klein maar als het je overkomt sla je jezelf voor je kop dat dat kwam omdat je zonodig ergens een paar euro op dacht te besparen. ;)
Helemaal mee eens. Ooit eens een behuizing voor een HD gekocht met externe voeding uit China, voeding ging bij eerste gebruik in rook op.
Voor wie nog een moor mobiele app zoekt om ze UDM cloudkey of NVR4 te beheren.
Servercat voor de stats en terminal en Docker voor quick herstart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvgfJde6J4NxyPXF0O56a_PJgAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8nwQ4aYUiBTtVjug9h494Mq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aKrrQax9AaE4iZBy6OtBqgwSZo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kZKYwjR4KPPOEL3M2H6KYCK9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hE01q8yy9dXYpWM500M5zf4_58o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YpsKIJ8dcLfOgBIXyPYUos11.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HZItErd43bh0f-llE44O6VELwM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8bfDME8rm28u7zdy5SEjC7kW.png?f=fotoalbum_tile

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Soms zijn ouwe koeien goed uit de sloot te halen.
ed1703 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Zie: YouTube: Ubiquiti Edgerouter X Enable Hardware Offload Speed Test voor wat offload hwnat testjes ;)
Het antwoord is dus ja. Er waren/zijn inderdaad wat problemen met de firmware, maar voor zover ik mij uit de topics kan herinneren is er geen downgrade van snelheid onder die 500mb/s. De snelheden uit het filmpje haal je op dit moment met 2.0 niet, maar kan zijn dat dit alweer achterhaald is.

De issues op dit moment:

Known issues
[DPI] - Sometimes DPI is reporting wrong rx/tx counters
[Offloading] - On Cavium-based routers (ER, ER-Pro, ER-Lite, ER-PoE, ER-4, ER-6P, ER-12, ER-Infinity) small percentage of UDP packets are randomly reordered. This issue was fixed in v1.10.0 firmware but it reappeared since v2.0.0 because of new Ethernet driver. We are in contact with SoC vendor to fix this issue.
EdgeMAX EdgeRouter Beta Firmware v2.0.9-rc.3 heeft (eindelijk) een ethernet driver patch voor Cavium. Lijkt er dus op dat de offloading weer gefixt is, volgende stable release.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 20:24
Sinds een half jaar nu een tevreden ubiquiti gebruiker, maar 1 ding krijg ik niet opgelost. Zodra ik de stroom er af haal (stop om, dus usg en modem uit) en daarna weer opnieuw er op zet krijg ik geen verbinding met internet meer, totdat ik een power cycle van mijn ziggo modem doe. Op dat moment verbind de usg weer met internet. Zonder power cycle van het modem kom ik wel gewoon op WiFi, maar krijg geen internet verbinding.

Ziggo modem staat ik bridge mode. Daar achter een USG (up to date) en daar hangen via een PoE switch meerdere ubiquiti access points aan. Iemand een idee? Weet niet goed of ik het probleem in de usg of in het modem moet zoeken. Voordat ik over was gestapt naar ubiquiti werkte dit zonder probleem. Nu is het wel te overzien aangezien ik niet vaak de stroom er af haal, maar toch onhandig, zeker als een keer heel even de stroom er af is tijdens een vakantie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:11:
Wat dachten jullie van deze, vers uit de doos.

Software versie: 5.11.0.11599......
GoogleFu: https://community.ui.com/...d9-42a7-a4d0-58c038c36b11

[Afbeelding]

En nee, ik draai zeker geen BETA :) hij kwam zo uit de doos.
[Afbeelding]

Draait verder nu wel, maar adoptie ging goed, na een reboot kwam die alleen, samen met het Accesspoint daaraan, niet UP.

Binnenkort eens naar 5.24 gaan en dan downgraden naar dezelfde versie als de rest (als dat lukt...)
De oplossing van Ubiquiti Support:
SSH into the US-8-60W and run the following command:

code:
1
upgrade https://dl.ui.com/unifi/firmware/US24P250/5.35.0.12205/US.bcm5334x_5.35.0+12205.200903.0449.bin

Once that's completed then SSH into the US-8-60W and run the following command:

code:
1
upgrade https://dl.ui.com/unifi/firmware/US24P250/4.3.21.11325/US.bcm5334x.v4.3.21.11325.200922.1139.bin

Then check the firmware of the US-8-60W switch.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Brammel Vanuit een andere invalshoek; Voor korte storingen zou je een UPS kunnen overwegen. Zodat je gewoon een half uurtje oid kan overbruggen met noodstroom.

An sich zijn die dingen ook een spanningsbeveiliging bij blikseminslag oid, gewoon als extra argument om eventueel aanschafleed iets te verzachten :+

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Chris.nl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:32:
@Brammel Vanuit een andere invalshoek; Voor korte storingen zou je een UPS kunnen overwegen. Zodat je gewoon een half uurtje oid kan overbruggen met noodstroom.

An sich zijn die dingen ook een spanningsbeveiliging bij blikseminslag oid, gewoon als extra argument om eventueel aanschafleed iets te verzachten :+
Jup, of om spanningspieken op het net mee op te vangen, waar Ubiquiti voedingen toch wel gevoelig aan lijken te zijn.

-| Hit it i would ! |-

Brammel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:02:
Sinds een half jaar nu een tevreden ubiquiti gebruiker, maar 1 ding krijg ik niet opgelost. Zodra ik de stroom er af haal (stop om, dus usg en modem uit) en daarna weer opnieuw er op zet krijg ik geen verbinding met internet meer, totdat ik een power cycle van mijn ziggo modem doe. Op dat moment verbind de usg weer met internet. Zonder power cycle van het modem kom ik wel gewoon op WiFi, maar krijg geen internet verbinding.

Ziggo modem staat ik bridge mode. Daar achter een USG (up to date) en daar hangen via een PoE switch meerdere ubiquiti access points aan. Iemand een idee? Weet niet goed of ik het probleem in de usg of in het modem moet zoeken. Voordat ik over was gestapt naar ubiquiti werkte dit zonder probleem. Nu is het wel te overzien aangezien ik niet vaak de stroom er af haal, maar toch onhandig, zeker als een keer heel even de stroom er af is tijdens een vakantie.
Over wat voor modem hebben we het hier?
je zou een aantal zaken op je USG kunnen bekijken:
code:
1
2
3
show interfaces
show dhcp client leases
/sbin/ethtool eth0

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:39
https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-14-1/

In iOS 14.1 zit een fix specifiek voor unifi accesspoints:
- Improves compatibility with Ubiquiti wireless access points
Zelf nog weinig last van gehad, maar misschien hebben er een aantal mensen hier problemen mee.

[ Voor 19% gewijzigd door grote_oever op 20-10-2020 21:10 ]

• HKLM_
grote_oever schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:10:

[...]

Zelf nog weinig last van gehad, maar misschien hebben er een aantal mensen hier problemen mee.
Bijzonder :o hebben ze zeker nog wat mooie warme connectie’s bij Apple of de developers van Apple hadden last van slechte WiFi op kantoor :+

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 20-10-2020 21:18 ]

Cloud ☁️

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik vermoed dat deze specifiek voor de Unifi 6 Lite is.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:29
grote_oever schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:10:

[...]

Ik heb het probleem dat bij roamen naar een ander AP apple homekit (homebridge in een docker) niet meer werkt, maar pas na een langere tijd op hetzelfde AP zitten. Maar of dit het oplost?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:39
Ferrox1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Ik heb het probleem dat bij roamen naar een ander AP apple homekit (homebridge in een docker) niet meer werkt, maar pas na een langere tijd op hetzelfde AP zitten. Maar of dit het oplost?
Op Reddit lees ik reacties dat het gaat om switchen tussen 5G en 2,4G.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:29
Daar heb ik hier geen last van, voldoende 5g dekking... Ik ben benieuwd en we gaan het afwachten.. Ik ben nu aan het installeren >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Ferrox1 op 21-10-2020 09:02 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn cloudkey gen 1 draait op versie 6.0.23, nu krijg ik een melding dat 6.0.28 beschikbaar is maar ik krijg nergens de optie om de update uit te voeren of een update bestand te uploaden.

Voor versie 6.X kon ik de cloudkey updaten door simpelweg op "update" in de interface te klikken waarna de cloudkey de update downloaden en installeerde. Maar die optie, UI -> Maintenance -> Cloudkey -> update, zie ik nergens meer terug met versie 6.X. Ook in de mobiele app krijg ik geen optie om de cloudkey te updaten. Doe ik iets verkeerds?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Iemand meer informatie over iOS 14.1 met de release note:
Improves compatibility with Ubiquiti wireless access points
?

In welke situaties waren er dan problemen en wat er is verbeterd? Ik heb met het hele uur dat ik nu iOS 14.1 heb, niet iets gemerkt :+

Reddit weet het ook niet:
https://www.reddit.com/r/...patibility_with_ubiquiti/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Brammel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:02:
Volgens mij is dat een bekende USG bug aan de WAN kant :?
Psvtje10 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:01:
Heeft iemand ervaring met een vervangende stroomadapter voor de US-8-60W (48V, 1,25A)

Mijn originele stroomadapter is na een paar jaar kapot gegaan en ik zoek een vervanger.
Ik heb contact met Ubiquiti gehad en zij hebben deze adapter niet meer op voorraad.
Als je wat aan de adapter van een reguliere US 8 hebt dan moet je maar effe roepen, want daar heb ik er 3 van en die zitten te niksen in hun doosje! :)
Kopernikus.1979 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:06:

Ik heb gewoon :
- Een Printer aangesloten via UTP en intern bereikbaar voor iedereen.
- Een Scanner die op elke PC aangesloten kan worden via USB.

KLAAR!!! :+

Ik heb namelijk zoveel ellende gezien met "Alles over IP willen doen" i.c.m. verschillende All-in-One modellen dat ik daar echt niet aan ga beginnen! ;)
HKLM_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:12:
Bijzonder :o hebben ze zeker nog wat mooie warme connectie’s bij Apple
De oprichter van Ubiquiti heeft toch bij Apple gewerkt in het verleden :?
xbeam schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:46:
Voor wie nog een moor mobiele app zoekt om ze UDM cloudkey of NVR4 te beheren.
Servercat voor de stats en terminal en Docker voor quick herstart

- Screenshots knip -
Zet eens wat linkjes erbij, want ik moest echt effe goed kijken om te beseffen waar het over gaat ;)
piotr123 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:58:
Wij zijn overgestapt van ziggo naar kpn,
Zit je IPTV niet je WiFi vol te pompen met Multicast verkeer of zo :?

Of andere onlangs gekochte apparaten die hetzelfde principe gebruiken ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• HKLM_
nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Volgens mij is dat een bekende USG bug aan de WAN kant :?
[...]

Als je wat aan de adapter van een reguliere US 8 hebt dan moet je maar effe roepen, want daar heb ik er 3 van en die zitten te niksen in hun doosje! :)

[...]

Ik heb gewoon :
- Een Printer aangesloten via UTP en intern bereikbaar voor iedereen.
- Een Scanner die op elke PC aangesloten kan worden via USB.

KLAAR!!! :+

Ik heb namelijk zoveel ellende gezien met "Alles over IP willen doen" i.c.m. verschillende All-in-One modellen dat ik daar echt niet aan ga beginnen! ;)

[...]

De oprichter van Ubiquiti heeft toch bij Apple gewerkt in het verleden :?

[...]

Zet eens wat linkjes erbij, want ik moest echt effe goed kijken om te beseffen waar het over gaat ;)

[...]

Zit je IPTV niet je WiFi vol te pompen met Multicast verkeer of zo :?

Of andere onlangs gekochte apparaten die hetzelfde principe gebruiken ?!
Zeker volgens zijn wiki

After graduation, Pera, who admired Steve Jobs, secured a job at Apple Inc., where he tested the company's Wi-Fi devices to ensure compliance with Federal Communications Commission standards for electromagnetic emissions.[5] While working at Apple, Pera noticed that the power sources that Apple's Wi-Fi devices used to throw signals were far below FCC limits.[5] Boosting their power, he reasoned, could increase their transmission range to over dozens of miles, which could facilitate Internet access in areas that telephone and cable companies do not reach.[5] When his bosses at Apple ignored his idea, Pera decided to build his own low-cost, high-performance Wi-Fi module.[5] For the next year, Pera spent his nights and weekends in his apartment testing prototypes.[5] By early 2005 he was ready to start his own business and he left Apple to form Ubiquiti Networks.[5]

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 56 ... 333 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.