ComTech schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:
Heb alles naar fabrieksinstellingen gezet en een nieuwe controller versie 6.0.23 gebouwd met een Raspberry Pi.
Allebei de AP's toegevoegd geen probleem maar nu komt de USG-3P.
Deze is weer niet te importeren (heb dit probleem een aantal maanden geleden ook al gehad).
Zowel met het SSH commando set-inform IP-CONTROLLER:8080/inform (2x ingegeven) wil de adoptie niet lukken.
Heb een 192.168.178.x netwerk maar zie dat de USG terug gaat naar 192.168.1.x netwerk.
Heb de USG ook eerst een IP gegeven in de 192.168.178.x reeks maar dan wil het adopteren nog niet.
Gekke is in mijn controller staat het netwerk niet goed maar dit krijg ik niet veranderd.
Wat doe ik hier nou verkeerd ?
Nou... je begint al verkeerd!
- Vergeet je huidige netwerk.
- Zet de USG als NAT achter NAT in je huidige netwerk neer.
- Bouw alles achter de USG op.
- Als alles eenmaal werkt laat je "LAN" gewoon over als Management VLAN.
- Maak een extra VLAN aan met de 192.168.178.x/24 reeks als je reguliere netwerk.
!! In de "NAT achter NAT" setup zal die netwerk waarschijnlijk geen Internet toegang hebben, want tweemaal hetzelfde netwerk dat aan de USG vast zit dus let daar effe niet op

!!
- Koppel daar een leuke SSID aan.
- En schop je huidige router weg en laat de USG al het werk doen!
KLAAAAR!!!

Packetloss schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:11:
Vraag: is dit inderdaad de manier, tussen de Intel 350 kaart en de Unifi switch, om in de switch een link aggreation aan te maken en in Windows in de intel adapter configuration utility een team van het type
IEEE 802.3ad Dynamic Link Aggregation te maken?
Wat zeiden de iPerf3 resultaten ?!

Dat doen ze beiden slecht dus dat maakt verder niet veel uit en daarom gaf ik je ook de layout die daar omheen werkt qua dekking

en de in wall niet op een buitenmuur kan worden geplaatst omdat de aansluitingen op binnen muren zitten?
Dat maakt dus verder ook niet uit als je de In Wall's zo neerzet zoals ik voorstelde...
Wat is het voordeel t.o.z. plafond montage van een gewone AP?
Dat ze makkelijker uit het zicht te werken zijn en je heel vaak bijvoorbeeld de telefoonaansluitingen kan ombouwen tot UTP aansluitingen door het huis heen
Daarnaast kan je IMHO beter een In Wall aan de muur plaatsen dan de schotel modellen, want de schotel modellen zijn eigenlijk voor aan het plafond bedoeld.
Ook heb je In Wall modellen met 1x PoE en 1x of 3x normale RJ45 poort erop, waarbij je dus het een en ander kan doorlussen of simpelweg nog een paar extra apparaten erop kan aansluiten!
Het is maar net wat je wilt natuurlijk, maar denk er in ieder geval eens over na...
[
Voor 38% gewijzigd door
nero355 op 16-10-2020 17:09
]