[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

theduke1989 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:04:
Wie de Unifi G4 doorbell wilt een PM sturen.
Ik verwacht dat de mijne ook vandaag of morgen binnen komt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Ik zou me dan eens gaan afvragen of je wel aan een Ubiquiti UniFi setup moet beginnen... :?
Ik heb weinig kennis van netwerken in de zin van, ik hoef niet een zeer technische netwerk op te zetten met domotica, gastnetwerken, NAS systemen enz.
De Unifi lite is vrij basic en het lijkt erg stabiel te zijn. Is dit niet het geval? Het opzetten/instellen van een netwerk is geen probleem, dat komt wel goed, als het maar stabiel is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mister_S schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Ik heb weinig kennis van netwerken in de zin van, ik hoef niet een zeer technische netwerk op te zetten met domotica, gastnetwerken, NAS systemen enz.
De Unifi lite is vrij basic en het lijkt erg stabiel te zijn. Is dit niet het geval? Het opzetten/instellen van een netwerk is geen probleem, dat komt wel goed, als het maar stabiel is.
Een netwerk wordt pas instabiel door het kennisniveau van de beheerder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 12:15
zeroday schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:30:
[...]

Zo beginnen velen. Je kan zoals iemand anders hier ook schrijft geen cloudkey gebruiken en de controller ergens op installeren, eenmaal ingericht blijft het wel draaien, maar wil je uitbouwen met meer wireless of camera's etc. van unifi dan zeg ik: doe de cloudkey er bij (en doe dan de laatste hardware versie)
Of op docker van NAS draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:42
Silver7 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Juist! QNAP heeft zelfs een officiële handleiding online staan hoe je dit moet doen:
https://www.qnap.com/en/h...ler-in-container-station/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niet als je daar protect op wilt draaien (camera's). Vendor lock in he.
UI wil graag dat je hun hardware koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
ed1703 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Niet als je daar protect op wilt draaien (camera's). Vendor lock in he.
UI wil graag dat je hun hardware koopt ;)
Synology met hun surveillance station.
(ik moet nog bouwen/testen)

Natuurlijk wil ik best hun producten kopen, maar als ik spullen al heb....

Liefst wil ik natuurlijk cloud key 2.

[ Voor 16% gewijzigd door Silver7 op 12-10-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:24

Typhone

Who Dares Wins

Zo de Unifi Doorbell G4 besteld zojuist. Meteen elektriciën even getipt dat hij 2 gongen/chimes moet hangen in huis op dezelfde trafo (nu kan dat nog). Toch wel handig om in Unifi te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Is mijn trafo geschikt voor deurbel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dq7seGX5-4CzCYosUnVCiQpA5HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RPzMMgzbJ1kV3OemOpZjFvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:08

JoeZuCK

_Fonz > all.

Eerste hit Google :

Power Requirements 16-24VAC, 20VA

Nee niet geschikt. Oh wacht .. hij wordt toch POE gevoed?

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 12-10-2020 11:25 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
JoeZuCK schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Eerste hit Google :

Nee niet geschikt. Oh wacht .. hij wordt toch POE gevoed?
Nee geen PoE gewoon stroom via een beltrafo (of in Amerika via een losse poweradapter)

[ Voor 6% gewijzigd door LightStar op 12-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
LightStar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Nee geen PoE gewoon stroom via een beltrafo (of in Amerika via een losse poweradapter)
Max. Power Consumption 12VA

Dus op zoek naar beltrafo van minimaal 12VA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

LightStar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Hmm hoe kom ik daar dan zo bij! lol. Ubiquiti staat erom bekend alles POE te voeden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:39

Kek

3flix

Silver7 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Max. Power Consumption 12VA

Dus op zoek naar beltrafo van minimaal 12VA ?
kleine offtopic vraag, zou je zo'n trafo zelf kunnen vervangen (als je handig genoeg bent) of moet dat door een elektricien gedaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Kek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

kleine offtopic vraag, zou je zo'n trafo zelf kunnen vervangen (als je handig genoeg bent) of moet dat door een elektricien gedaan worden...
Stelt niet zo heel veel voor, maar het is wel handig om iets kennis te hebben van stroom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
LightStar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Stelt niet zo heel veel voor, maar het is wel handig om iets kennis te hebben van stroom..
Zelf weten, maar het aanpassen aan meterkast mag alleen door gecertificeerde elektricien uitgevoerd worden.
(Dat heb ik begrepen....)

Welke trafo heb je dan gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door Silver7 op 12-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Silver7 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Zelf weten, maar het aanpassen aan meterkast mag alleen door gecertificeerde elektricien uitgevoerd worden.

Ik heb er nog niet naar gekeken maar heb destijds toen ik de uitbereidings kast besteld heb een betrafo mee besteld (zelfde als wat jij hebt) alleen ik heb deze nog niet gebruikt (huidige situatie is een draadloze bel..)

Aansluiting van hoe de beltrafo op een groep aangesloten is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp1BZi2m_QLDlGQTJa-bRKBoSxk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofHk4iID5NNSMM2U0bOvH56Z.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
LightStar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Ik heb er nog niet naar gekeken maar heb destijds toen ik de uitbereidings kast besteld heb een betrafo mee besteld (zelfde als wat jij hebt) alleen ik heb deze nog niet gebruikt (huidige situatie is een draadloze bel..)

[Afbeelding]
Dan hoor ik het graag van je of het werkt als je deurbel van Ubiquit binnen hebt :-)

Maar dan nog, beltrafo is volgens mij maar paar tientjes euro...

https://www.sandervunderi...1xMguQEAQYASABEgKxcPD_BwE

Omdat ik eaton heb...

[ Voor 10% gewijzigd door Silver7 op 12-10-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

Apoca

Array Technology Industry

Klopt het dat je een UDMP niet kunt benaderen lokaal als je internet het niet zou doen? Ik lees hier allemaal tegenstrijdige berichten over en kom er eigenlijk niet meer goed uit. Kan iemand met een UDMP hier misschien commentaar op geven wat wel en niet werkt als je internet toevallig een down zou zijn?

Persoonlijk check ik altijd eerst in de controller als iets niet werkt, maar goed als ik die niet zou kunnen benaderen dan vraag ik me af hoe ik dan zaken kan uitsluiten buiten de old way als in kabels te gaan pluggen etc :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Apoca schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:
Klopt het dat je een UDMP niet kunt benaderen lokaal als je internet het niet zou doen? Ik lees hier allemaal tegenstrijdige berichten over en kom er eigenlijk niet meer goed uit. Kan iemand met een UDMP hier misschien commentaar op geven wat wel en niet werkt als je internet toevallig een down zou zijn?

Persoonlijk check ik altijd eerst in de controller als iets niet werkt, maar goed als ik die niet zou kunnen benaderen dan vraag ik me af hoe ik dan zaken kan uitsluiten buiten de old way als in kabels te gaan pluggen etc :)
Jawel, als internet plat ligt kun je er gewoon bij lokaal.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

Apoca

Array Technology Industry

tcviper schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:16:
[...]
Jawel, als internet plat ligt kun je er gewoon bij lokaal.
Dan snap ik niet goed hoezo dat steeds in reviews naar boven komt als aandachtspunt voor veel mensen. Is dan puur het "online" account nodig voor de initiële setup of een latere factory reset waar mensen een issue van maken?

Na goed ik zie dat niet echt als een issue voor de rest trouwens, maar ik vraag me dit gewoon af omdat het nergens echt helder stond. En er zijn geen belemmeringen in functionaliteit dan toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Apoca op 12-10-2020 17:37 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 20:38
Voor de liefhebbers is versie 1.8.2 beschikbaar voor de UDMP gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:27
MadMax12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:25:
Voor de liefhebbers is versie 1.8.2 beschikbaar voor de UDMP gebruikers.
Linkje is stuk, grappig dat die in de mail van Ubiquiti ook stuk is.

Ik draai nog op versie 1.8.0 zie ik. Neem aan dat dit een beta of RC is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Apoca schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:

Ik had dat issue eerst ook als ik geen internet had werkte de 2FA uiteraard niet. Mooi klote dacht ik :P
Tot ik zag dat je in de settings van de UDM ook een local user kan aanmaken! Sindsdien gebruik ik die aangezien er geen verschil is verder.
mr.DJ95 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Ze zullen hem wel weer hebben terug getrokken wegens bugs :+

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2020 18:19 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Ik had dat issue eerst ook als ik geen internet had werkte de 2FA uiteraard niet.
2FA werkt niet als je internet het niet doet?
2FA zou binnen Linux gewoon een pam module moeten zijn, het is raar als dat een netwerk afhankelijkheid heeft.
[...]

Link werkt hier prima, beta access aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Linkje werkt perfect. Wel ff inloggen en beta access aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ed1703 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

2FA werkt niet als je internet het niet doet?
2FA zou binnen Linux gewoon een pam module moeten zijn, het is raar als dat een netwerk afhankelijkheid heeft.
[...]

Link werkt hier prima, beta access aanzetten.
Uhm.. ja dat is mijn ervaring van laats :P Internet plat.. denk ff inloggen op de UDM-Pro kan connecten naar 192.168.1.1 Ik geef mijn credentials op hij vraagt voor de 2FA token ik vul die netjes in en hij blijft gewoon gangen en er gebeurt helemaal niks.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Uhm.. ja dat is mijn ervaring van laats :P Internet plat.. denk ff inloggen op de UDM-Pro kan connecten naar 192.168.1.1 Ik geef mijn credentials op hij vraagt voor de 2FA token ik vul die netjes in en hij blijft gewoon gangen en er gebeurt helemaal niks.
Okee.. Dat nieuwe OS blijft je verrassen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 20:18
Jan Smit schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:23:
Ik hoop dat mijn vraag op de juiste plek staat.
Ik heb een simpel wifi netwerk met 2 ubiquiti AP's en een controller die op een synology docker draait.
Ik heb één ssid waarop zowel 5GHz en 2.4GHz dezelfde naam hebben.

Mijn telefoon verbindt (vermoedelijk) op 5 Ghz en mij Chromecast (vermoedelijk) de op de 2.4.

Casten van telefoon naar Chromecast lukt niet, en mijn ziggo app zegt 'schakel AP isolation' uit.

Ik heb daarna in de ubiquiti controller aangegeven dat de 2.4 en 5 allebei een eigen ssid krijgen.
Casten lukt nu wel. Daarom vermoed ik dat er een soort isolatie is.

Wat kan ik aan mijn ubiquiti setup aanpassen zodat ik dit probleem niet krijg en ik gewoon één ssid kan houden voor beide frequenties?
Iemand een idee?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Smit schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:23:
Ik hoop dat mijn vraag op de juiste plek staat.
Ik heb een simpel wifi netwerk met 2 ubiquiti AP's en een controller die op een synology docker draait.
Ik heb één ssid waarop zowel 5GHz en 2.4GHz dezelfde naam hebben.

Mijn telefoon verbindt (vermoedelijk) op 5 Ghz en mij Chromecast (vermoedelijk) de op de 2.4.

Casten van telefoon naar Chromecast lukt niet, en mijn ziggo app zegt 'schakel AP isolation' uit.

Ik heb daarna in de ubiquiti controller aangegeven dat de 2.4 en 5 allebei een eigen ssid krijgen.
Casten lukt nu wel. Daarom vermoed ik dat er een soort isolatie is.

Wat kan ik aan mijn ubiquiti setup aanpassen zodat ik dit probleem niet krijg en ik gewoon één ssid kan houden voor beide frequenties?
Uit mijn hoofd, er is een Block multicast instelling op SSID niveau, ik vermoed dat je die aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Ik wil een oude ip-camera bij mijn voordeur voor een unifi protect G3 vervangen, die komt op de muur naast de deur.
Kan de unifi protect G3 90° zijwaarts gedraaid worden? Uit afbeeldingen kan ik alleen opmaken dat hij 90° naar beneden kan wijzen.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:13:
Zo de Unifi Doorbell G4 besteld zojuist. Meteen elektriciën even getipt dat hij 2 gongen/chimes moet hangen in huis op dezelfde trafo (nu kan dat nog). Toch wel handig om in Unifi te blijven.
Besteld?? Ik hou de beta site al een paar weken in de gaten maar heb niets langs zien komen.. Waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
pjeterinfo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:
Ik wil een oude ip-camera bij mijn voordeur voor een unifi protect G3 vervangen, die komt op de muur naast de deur.
Kan de unifi protect G3 90° zijwaarts gedraaid worden? Uit afbeeldingen kan ik alleen opmaken dat hij 90° naar beneden kan wijzen.
De mount 90° draaien is geen optie?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Comp User schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

De mount 90° draaien is geen optie?
Ik vraag mij af of dat kan, zonder de hele camera te moeten draaien zodat het beeld gedraaid is.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

san.okk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Besteld?? Ik hou de beta site al een paar weken in de gaten maar heb niets langs zien komen.. Waar heb je deze gevonden?
Jazeker, Ubiquiti Store zelf was hij op voorraad. In de US besteld hè, niet in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

pjeterinfo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:
Ja. Heb het zelf ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Tylen op 12-10-2020 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:03

MJV

Ik zit wat te puzzelen met de firewall-regels van de Edgerouter, met als doel te snappen hoe het werkt.
Ik heb een apart VLAN gemaakt, waarin mijn Chromecast en Sonos hangen. Met wat regels heb ik verkeer van IoT-VLAN naar mijn main-netwerk dichtgetimmerd.

Maar, ik snap niet helemaal hoe firewall-regels werken. Ik kom in de logging bijvoorbeeld dit verkeer tegen:
code:
1
Oct 12 20:36:25 ubnt kernel: [IOT_LOCAL-20-A]IN=eth4 OUT= MAC=01:00:5e:00:00:fb:34:7e:5c:36:f9:a8:08:00 SRC=192.168.10.16 DST=224.0.0.251 LEN=259 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=255 ID=46982 DF PROTO=UDP SPT=5353 DPT=5353 LEN=239

Ik ga er dan vanuit dat als ik een regel maak die zegt Accept, UDP, van mijn IoT-netwerkrange (192.168.10.0/24) met als Destination 224.0.0.251 op poort 5353, dat ie dan bovenstaand verkeer 'vangt'.
Echter, onder Stats blijft deze regel op 0 staan, terwijl ik hem wel als bovenste heb staan.

--edit--
Gevonden, zat te kijken bij verkeerde set regels.

[ Voor 7% gewijzigd door MJV op 12-10-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:22
Silver7 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Weet niet of je in NL of BE woont, maar in NL mag in principe iedereen aan z'n eigen huisinstallatie werken, of het aan te raden is als je er 0,0 verstand van hebt is een ander verhaal ;)
LightStar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]
Als je zorgt dat de voedende automaat uit staat, zoals nu ook op de foto, de schroefjes van #5 & #8 los draaien, draadjes eruit halen, beltrafo los klikken van de DIN-rail en de door @Silver7 genoemde beltrafo op de rail klikken en daar de draadjes ook weer in 5 & 8 duwen en vast schroeven.

Deze trafo dus:
https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html

Let er wel op dat je gong ook geschikt is voor 12/24V ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Annuk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Weet niet of je in NL of BE woont, maar in NL mag in principe iedereen aan z'n eigen huisinstallatie werken, of het aan te raden is als je er 0,0 verstand van hebt is een ander verhaal ;)

[...]

Als je zorgt dat de voedende automaat uit staat, zoals nu ook op de foto, de schroefjes van #5 & #8 los draaien, draadjes eruit halen, beltrafo los klikken van de DIN-rail en de door @Silver7 genoemde beltrafo op de rail klikken en daar de draadjes ook weer in 5 & 8 duwen en vast schroeven.

Deze trafo dus:
https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html

Let er wel op dat je gong ook geschikt is voor 12/24V ;)
Klopt het is een simpel klusje als je maar weet wat je doet ;) ik had deze destijds erbij besteld (helaas nu de verkeerde) omdat we nog van de draadloze bel afwillen dat is echt een onding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 20:18
<te vroeg gejuicht>
ik zoek verder.

[ Voor 193% gewijzigd door Jan Smit op 12-10-2020 21:54 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou shitzooi, wat krijgen we nu weer. Ubiquiti heeft mijn order gecanceld... Even spieken hoe ik dit voor mekaar ga krijgen, wat een onzin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/oMyYngla5qZT3hoFEIKrzgsl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Typhone schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:03:
Nou shitzooi, wat krijgen we nu weer. Ubiquiti heeft mijn order gecanceld... Even spieken hoe ik dit voor mekaar ga krijgen, wat een onzin!

[Afbeelding]
Gewoon, niet dus. Spul is nu geflagged. De regels zijn duidelijk, geen export, moet in de US blijven en daar deployed worden. Dat ga jij niet hard kunnen maken.

Wordt dus wachten op de EU versie ben ik bang. Of iemand vinden die hem voor je besteld waarvan UBNT niet weet dat het doorgestuurd wordt. Betekent ws wel dat je geen garantie etc hebt,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik zie meerdere deurbellen verschijnen in Europa via de Unifi forums / groepen en laatst was hier ook die review. Huis komt pas in februari 2021 maar desalniettemin geldt hebben is hebben. Strange dat ik voor zover ik weet de eerste ben die geflagged wordt :O.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 12-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-10 09:40
Typhone schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
Ik zie meerdere deurbellen verschijnen in Europa via de Unifi forums / groepen en laatst was hier ook die review. Huis komt pas in februari 2021 maar desalniettemin geldt hebben is hebben. Strange dat ik voor zover ik weet de eerste ben die geflagged wordt :O.
Die versturen hem dan ook naar een US adres.. Ofwel via een kennis ofwel via oplossingen zoals https://www.viabox.com/

Bij garantie ben je wel mogelijks de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja garantie doe ik niet aan. Dan bestel ik wel een nieuwe haha. Zal eens de shopping service gaan bekijken bij die US Shops. Dan nemen zij het betalen ook over zag ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

[...]

Hoe je het draait zal me een zorg zijn ;) zolang het maar in het bereik van je eigen kennis ligt
Als je al niets weet van Docker en je hebt ook weinig energie om je daarin te verdiepen dan zou ik zeggen: do something else .. maar tuurlijk het kan.
Ik heb hier ook een machine met docker en een applicatie erop, maar ik vind het maar niets .. zelfs portainer vond mij niet leuk, maar dat is wat anders dan unifi ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Lijkt er dan op dat Ubiquiti er een stokje voor heeft gestoken mbt de deurbel. Helaas, dan werkt het inderdaad nu niet meer. Dan is het nu echt wachten op de EU release. Kan echt niet meer lang duren.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:07:
Lijkt er dan op dat Ubiquiti er een stokje voor heeft gestoken mbt de deurbel. Helaas, dan werkt het inderdaad nu niet meer. Dan is het nu echt wachten op de EU release. Kan echt niet meer lang duren.
Zo snel geef ik niet op })
Ik zoek wel een shopping service die met zo'n 'shopping assistant' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Ik zou wat geduld hebben helemaal omdat je hem pas volgend jaar nodig bent ;), waarom nu meer betalen (+/- 100,-) dan over een aantal maanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-10 16:59
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Ik heb mijn deurbel twee weken terug ontvangen via www.viabox.com. Gewoon besteld met een Nederlandse creditcard. Zelfs met mijn Nederlandse adres als billing address.

Blijkbaar heb ik veel mazzel gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:11
Ik heb al even zitten zoeken in dit topic op het woord 'firmware', maar werd er niet echt wijzer van... Heeft iemand een idee waarom de 'normale' UDM (dus niet de Pro) zo weinig liefde lijkt te krijgen vanuit UBNT? Er zitten toch wat vervelende bugjes in (disconnected wireless client die als wired clients worden weergegeven bv.) maar er lijkt maar geen nieuwe firmware voor het apparaat uit te komen. Ik heb volgens mij sinds ik hem heb letterlijk 0 firmware updates gehad waar er toch met enige regelmaat device firmware updates beschikbaar zijn en vroegah de CK's ook regelmatig updates hadden, misschien nog wel vaker dan de AP/switch devices.

Als ik bij UBNT op de site kijk zie ik ook dat de laatste release voor de UDM 1.5.6 is, die uitkwam op 27 Maart van dit jaar, en de Pro zit inmiddels op 1.8.0 en heeft de volgende updates gehad;

1.6.4 - 02/05
1.6.5 - 03/09
1.6.6 - 03/27
1.7.0 - 05/18
1.7.2 - 06/15
1.8.0 - 08/20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:48
The_Admin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:45:
Ik heb al even zitten zoeken in dit topic op het woord 'firmware', maar werd er niet echt wijzer van... Heeft iemand een idee waarom de 'normale' UDM (dus niet de Pro) zo weinig liefde lijkt te krijgen vanuit UBNT? Er zitten toch wat vervelende bugjes in (disconnected wireless client die als wired clients worden weergegeven bv.) maar er lijkt maar geen nieuwe firmware voor het apparaat uit te komen. Ik heb volgens mij sinds ik hem heb letterlijk 0 firmware updates gehad waar er toch met enige regelmaat device firmware updates beschikbaar zijn en vroegah de CK's ook regelmatig updates hadden, misschien nog wel vaker dan de AP/switch devices.

Als ik bij UBNT op de site kijk zie ik ook dat de laatste release voor de UDM 1.5.6 is, die uitkwam op 27 Maart van dit jaar, en de Pro zit inmiddels op 1.8.0 en heeft de volgende updates gehad;

1.6.4 - 02/05
1.6.5 - 03/09
1.6.6 - 03/27
1.7.0 - 05/18
1.7.2 - 06/15
1.8.0 - 08/20
zie ook https://community.ui.com/...f1-462d-9d4b-0763bc65afc6 voor meer info vanuit UI

Daarnaast is nu https://community.ui.com/...ba-4955-b7b6-abfbbac9f383 gereleased.. maar idd nog niks voor UDM-B

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 16:11
Ah men hoort al 2 maanden dat de 1.8.0 voor de UDM-B 'soon' komt. Ik voel me toch wel een beetje in de zak gescheten, ze lijken toch vrij duidelijk de 'Pro' voor te trekken tov de 'Base'. Prima, maar was daar dan eerlijk over geweest. De Base was eerder te krijgen, dus je early-adopters krijgen nu eigenlijk de vinger. Ook prachtig dat de huidige 'stable' dus eigenlijk meer bugs heeft dan de laatste beta, wat ik uit dat linkje begrijp. Oh en als je nieuwe UBNT apparatuur koopt (Switch lite) dan is je huidige (en laatst beschikbare!) 'stable' release een te laag firmware-niveau is om die apparaten te kunnen adopten.

Ubiquiti _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

vinniefireman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Ik heb mijn deurbel twee weken terug ontvangen via www.viabox.com. Gewoon besteld met een Nederlandse creditcard. Zelfs met mijn Nederlandse adres als billing address.

Blijkbaar heb ik veel mazzel gehad :*)
Heb zowel Viabox als Ubiquiti eens naar opties gevraagd. Ze flaggen mij als distributor wat ik uiteraard niet ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
voor de gene die zijn local admin wachtwoord van zijn unifi controller kwijt is, youtuber Spaceinvaderone heeft er een video over gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=r_SfenlfyY0

voor de gene die geen tijd/zin hebben om een 18 minuut durende video te bekijken hier de handleiding:
credits: Spaceinvaderone
Spaceinvader one -- Reset Unifi Controller password in Linux/Docker macOS and Windows --

-------------------------------------------------

Linux/Docker

Open command prompt

Step 1.
Check if mongo is installed by typing mongo then hitting enter to see if command is recognised.
If mongo is installed goto step 3

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Setp 2 (if no mongo if using Linux add sudo to command - not needed in docker)

wget -qO - https://www.mongodb.org/static/pgp/server-4.4.asc | apt-key add -

echo "deb [ arch=amd64,arm64 ] https://repo.mongodb.org/apt/ubuntu bionic/mongodb-org/4.4 multiverse" | tee /etc/apt/sources.list.d/mongodb-org-4.4.list

apt-get update

apt-get install -y --allow-unauthenticated mongodb-org

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Step 3

Check the credentials of admin users

mongo --port 27117 ace --eval "db.admin.find().forEach(printjson);"

Change the salted password of the username you discovered with above command and change below the putusernamehere to the correct username.

mongo --port 27117 ace --eval 'db.admin.update( { "name" : "putusernamehere" }, { $set : { "x_shadow" : "$6$bRcz9HtZ$W3RAnJEx12jO.jXygvnuYZOIrsbIvt0t2R0wtN/WgUQqPpLTtVp6H5DOhjycTPpdZxx/orIO4bq6k9WndcQ0U0" } } )'

exit and login to webui
-------------------------------------------------

Windows Instructions

Install mongo shell from here https://downloads.mongodb...s/mongosh-0.5.0-win32.zip

Put the file in a folder called mongosh in the root of C

Open command prompt

Type the following

cd c:/mongosh
mongosh --port 27117
use ace
db.admin.find()

db.admin.update( { "name" : "putusernamehere" }, { $set : { "x_shadow" : "$6$bRcz9HtZ$W3RAnJEx12jO.jXygvnuYZOIrsbIvt0t2R0wtN/WgUQqPpLTtVp6H5DOhjycTPpdZxx/orIO4bq6k9WndcQ0U0" } } )

exit and login to webui

---------------------------------------------------

macOS Instructions

Install mongo shell from here https://downloads.mongodb.../mongosh-0.5.0-darwin.zip

Put the file in a folder called mongosh on Desktop

Open command prompt

Type the following

cd Desktop/mongosh/
chmod 777 mongosh
./mongosh --port 27117
use ace
db.admin.find()

db.admin.update( { "name" : "putusernamehere" }, { $set : { "x_shadow" : "$6$bRcz9HtZ$W3RAnJEx12jO.jXygvnuYZOIrsbIvt0t2R0wtN/WgUQqPpLTtVp6H5DOhjycTPpdZxx/orIO4bq6k9WndcQ0U0" } } )

exit and login to webui
hiermee verander je het wachtwoord naar: "password" zonder " "

zoals in de video te zien werkt het op v5.6.x tot 6.0.x

[ Voor 85% gewijzigd door geenwindows op 13-10-2020 15:35 . Reden: handleiding toegevoegd ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:51
Zijn er mensen hier met ubiquiti rack spullen zoals de UDM pro en ziggo? Ik ga over een aantal maanden mijn (voor mij) nieuwe huis betrekken waar helaas de keuze uit Ziggo en ADSL bestaat. Maar de ziggo aansluiting zit voorzover ik kon zien zoals vaak het geval bij Coax in de woonkamer. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ga dat spul niet in de woonkamer zetten, liever zou ik het wegwerken in de meterkast

[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 13-10-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

haakjesluiten schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:37:
Zijn er mensen hier met ubiquiti rack spullen zoals de UDM pro en ziggo? Ik ga over een aantal maanden mijn (voor mij) nieuwe huis betrekken waar helaas de keuze uit Ziggo en ADSL bestaat. Maar de ziggo aansluiting zit voorzover ik kon zien zoals vaak het geval bij Coax in de woonkamer. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ga dat spul niet in de woonkamer zetten, liever zou ik het wegwerken in de meterkast
Ik ga die opstelling krijgen en had een dergelijke opstelling (op het moment niet en ben ik overgeleverd aan non Unifi KPN). Zit het AOP punt in de woonkamer? Dan zou je volgens mij vanaf daar een kabel kunnen trekken vanaf het modem naar de meterkast waar dan de rest van de apparatuur staat.

Dan krijg je dus:

AOP -> Modem Ziggo -> ****lange kabel naar meterkast***** -> USG --> Switch -> Al je verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:03
@haakjesluiten Hier kwam de coax ook in de huiskamer binnen maar lag de kabel gewoon op het zand in de kruipruimte. Heb hem losgemaakt en naar de meterkast verplaatst. Ik had we het geluk dat onze woonkamer aan de achterkant van het huis zit en de kabel via de voorkant in de kruipruimte komt. Hij was dus lang genoeg om te verplaatsen. In de meterkast zit de gewone coax wandaansluiting met daarop de ziggo splitter voor internet en tv.
Tv wordt gesplitst en gaat via de kruipruimte en de oude ingang de woonkamer in en vanuit de meterkast naar de slaapkamer.
Internet gaat vanaf de splitter naar het ziggo modem en door naar de UB switch etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machinimush
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik ben sinds vorige week helaas nog niet echt verder gekomen met mijn USG. Settings pushen om de KPN Experiabox te vervangen gaat prima, maar bij de eerstvolgende provisioning komt hij in een provision loop terecht. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, of waar ik deze vraag anders kan stellen?
Machinimush schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:16:
Ik ben als experiment bezig geweest met het vervangen van de KPN Experiabox voor een USG. Via de coolhva methode heb ik nu zowel internet als IPTV prima werkend, op 1 punt na.
Bij de forced-provision om de aangepaste JSON file te forceren werkt alles prima, maar bij de eerstvolgende aanpassing die ik via de Unifi Controller maak blijft de USG in een provision loop hangen. Internet en IPTV blijven het prima doen, maar nieuwe settings of wijzigingen worden niet daadwerkelijk doorgevoerd.

Als ik de loglijst van de USG opvraag geeft hij ace_reporter.reporter_fail(): initial contact failed foutmeldingen.
[Afbeelding]

Deze foutmelding doet mij denken dat er een communicatiefout is tussen USG en controller, maar aan de andere kant gaat het adopteren en instellen van elk ander UniFi device prima. Wij hebben onze controller in een Windows VM gehost staan met daarbij de paar poorten in de firewall geforward om deze van buitenaf bereikbaar te maken.

Iemand enig idee of deze foutmelding en de provision loop met elkaar te maken hebben, en hoe ik dit verder zou kunnen troubleshooten of oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 00:14
Vraagje aan protect gebruikers.

Hebben jullie sinds de laatste app update (Android) ook het probleem dat de "NVR" offline blijft aangeven.

Heb al de cache leeg gegooid, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt allemaal niets.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 17:48

Don Quijote

El Magnifico

Allen, even een checkvraag.

Mijn Ziggo verbinding geeft op alle Speedtests (In de UDM zelf, op bedrade Desktop. draadloze laptop, WIFI telefoon) steady 180Mbps down, 35Mbps up. Dit zou 500Mbps down en 40 Mbps up moeten zijn. De upload lijkt mij binnen de "margin of error" zitten, maar download is veel te laag.

Ziggo modem naar UDM is aangesloten via CAT6 en het vervangen van de kabel heeft geen effect gehad.

Voordat ik een monteur laat langskomen hier toch even de checkvraag of er nog "usual suspects" zijn in de UDM die tot een geknepen verbinding kunnen leiden. Ik heb alle Intrusion Detection en Deep Packet Inspection zaken even uitgezet, maar dat leidde niet tot verbetering van de snelheid. Andere ideeën heb ik niet echt?

-EDIT - Vals Alarm. Ik had mijn Smart Queue settings niet aagepast aan de nieuwe snelheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Don Quijote op 13-10-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:

Hebben jullie sinds de laatste app update (Android) ook het probleem dat de "NVR" offline blijft aangeven.

Heb al de cache leeg gegooid, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt allemaal niets.
net gecheckt, versie 1.3.9 zowel via wifi als via mobiele data gewoon online
(funfact. remote control heb ik uit staan, krijg telkens een melding dat ik verbonden ben met een 'relay' server. blijkbaar betekend remote control uit niet dan remote control niet meer mogelijk is...)
heb je al een geprobeerd om een speedtest te doen met de bedrade pc rechtstreeks op de connectbox?
(de UDM omzeilen)
Ziggo doet helemaal niks als het gaat om eigen apparatuur. (behalve je een rekening toe sturen)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Ik ga die opstelling krijgen en had een dergelijke opstelling (op het moment niet en ben ik overgeleverd aan non Unifi KPN). Zit het AOP punt in de woonkamer? Dan zou je volgens mij vanaf daar een kabel kunnen trekken vanaf het modem naar de meterkast waar dan de rest van de apparatuur staat.

Dan krijg je dus:

AOP -> Modem Ziggo -> ****lange kabel naar meterkast***** -> USG --> Switch -> Al je verbindingen.
klinkt goed, ik heb de hele kruipruimte nog niet gezien maar wellicht bied het opties. Het is een huis uit 2001 dus in de vloer boren zal je door een flinke laag beton moeten dus dat zou een vervelend verhaal worden. Maar moet sowieso aan de slag met kabels want er loopt ook nog geen utp kabel naar de boven verdiepingen waar straks o.a mijn thuisewerkplek komt

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 13-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

haakjesluiten schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

klinkt goed, ik heb de hele kruipruimte nog niet gezien maar wellicht bied het opties. Het is een huis uit 2001 dus in de vloer boren zal je door een flinke laag beton moeten dus dat zou een vervelend verhaal worden.
Nee hoor, even kijken of je goed erdoorheen kan boren op een onzichtbare plaats en dan maar boren. Even huren en zo gepiept. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Nee hoor, even kijken of je goed erdoorheen kan boren op een onzichtbare plaats en dan maar boren. Even huren en zo gepiept. ;)
gezien de ligging van de woonkamer ten opzichte van de meterkast en het perceel zou de kabel mits die makkelijk bereikbaar is wel lang genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

En dan niet te ver 'in een hoek' óf dicht naar een buitenmuur óf draagmuur gaan boren. Je boort dan in de fundering zodat je wel eens een boor van 150Cm nodig kunt gaan hebben voordat je in 't zand terecht komt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

G4 Deurbel is binnen gekomen. Moest €48.92 invoerkosten betalen.

Helaas druk vandaag. Hopelijk kan ik hem snel aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:14
Don Quijote schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:49:
Allen, even een checkvraag.

Mijn Ziggo verbinding geeft op alle Speedtests (In de UDM zelf, op bedrade Desktop. draadloze laptop, WIFI telefoon) steady 180Mbps down, 35Mbps up. Dit zou 500Mbps down en 40 Mbps up moeten zijn. De upload lijkt mij binnen de "margin of error" zitten, maar download is veel te laag.

Ziggo modem naar UDM is aangesloten via CAT6 en het vervangen van de kabel heeft geen effect gehad.

Voordat ik een monteur laat langskomen hier toch even de checkvraag of er nog "usual suspects" zijn in de UDM die tot een geknepen verbinding kunnen leiden. Ik heb alle Intrusion Detection en Deep Packet Inspection zaken even uitgezet, maar dat leidde niet tot verbetering van de snelheid. Andere ideeën heb ik niet echt?
Bij de edgerouter had ik hetzelfde probleem, dat bleek de setting hardware offloading te zijn, dat ingeschakeld en pakte daarna direct 500Mbps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 17:48

Don Quijote

El Magnifico

jgsr schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Bij de edgerouter had ik hetzelfde probleem, dat bleek de setting hardware offloading te zijn, dat ingeschakeld en pakte daarna direct 500Mbps
Ik zal eens zoeken waar ik dit kan vinden. Eerste zoektocht in UDM levert geen succes op :)

-EDIT - Vals Alarm. Ik had mijn Smart Queue settings niet aagepast aan de nieuwe snelheden.

[ Voor 11% gewijzigd door Don Quijote op 13-10-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoi ubiquiti fans.

ik weet nog niet of ik hier mijn hele project ubiquiti mag plaatsen.
dus dat zoek ik even uit na mijn misschien simpele vraag.

edit, de topic warming was duidelijk betreffende het doorgestreepte.

ik moet een udm-pro inpluggen op een router/modem
de router kan niet in dmz. (ivm extenders en pcs die niet op het ubiquiti netwerk komen)
wel heeft de router een vlan setting voor 1 van de 4 poorts.

in hoeverre ga ik de udm-pro met al zijn functies(wifi, protect etc) beperken door hem op vlan poort 4 aan-tesluiten,
zonder dmz op de router/modem te activeren?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 09:58
Don Quijote schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Ik zal eens zoeken waar ik dit kan vinden. Eerste zoektocht in UDM levert geen succes op :)

Denk ook een setting probleem want zelfs met mijn ouderwetse USG haal ik 500/40 bedraad en wireless.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Kan je via ssh dhcp config doen in een USG Pro? Ik heb hier een probleem dat de fysieke server waar de controller down is en er is geen backup config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:49
The-Priest-NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:

Sinds 1.3.9 heb ik ook problemen. Hij geeft bij mij de melding: Unable to connect to cloud key gen2 plus (393222).
Ik heb Unifi Protect wel in docker draaien. Weet niet of dit er eventueel mee te maken kan hebben. O-)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FireFly3k schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Sinds 1.3.9 heb ik ook problemen. Hij geeft bij mij de melding: Unable to connect to cloud key gen2 plus (393222).
Ik heb Unifi Protect wel in docker draaien. Weet niet of dit er eventueel mee te maken kan hebben. O-)
?? De cloud key gen2 plus is toch juist protect en docker nvr??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
briecht schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:07:
Kan je via ssh dhcp config doen in een USG Pro? Ik heb hier een probleem dat de fysieke server waar de controller down is en er is geen backup config.
In principe kun je via de CLI hetzelfde als op EdgeOS (1.x) en dus de EdgeRouters. Alleen worden die wijzigingen weer overschreven bij een reprovision uit de controller (en wellicht een reboot, maar dat weet ik niet 100% zeker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

In principe kun je via de CLI hetzelfde als op EdgeOS (1.x) en dus de EdgeRouters. Alleen worden die wijzigingen weer overschreven bij een reprovision uit de controller (en wellicht een reboot, maar dat weet ik niet 100% zeker).
Zolang de controller down is niet, ook niet na een reboot .. maarja, als hij weer online komt: troubles.
Je kunt de /config/config.boot naar iets anders wegschrijven en via het configure-commando weer loaden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
configure
load
Possible completions:
  <Enter>                               Load from system config file
  <file>                                Load from file on local machine
  scp://<user>:<passwd>@<host>/<file>   Load from file on remote machine
  sftp://<user>:<passwd>@<host>/<file>  Load from file on remote machine
  ftp://<user>:<passwd>@<host>/<file>   Load from file on remote machine
  http://<host>/<file>                  Load from file on remote machine
  tftp://<host>/<file>                  Load from file on remote machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Weekje geleden vroeg ik iets over de config.properties file. Ding staat er inmiddels, unifi service herstart, maar hoe check ik of het ding ook van kracht is :?
voor de volledigheid een snippet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# grep system.analytics.anonymous /tmp/system.cfg
grep: /tmp/system.cfg: No such file or directory
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# ls -la
total 16
drwxr-x--- 3 unifi unifi 4096 Oct 13 14:53 .
drwxr-x--- 3 unifi unifi 4096 May  3 13:31 ..
-rw-r--r-- 1 unifi unifi   56 Oct 13 14:53 config.properties
drwxr-x--- 2 unifi unifi 4096 May  3 13:31 map
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# cat config.properties
config.system_cfg.1=system.analytics.anonymous=disabled
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default#

Zoals je ziet, geen /tmp/system.cfg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:57:
Weekje geleden vroeg ik iets over de config.properties file. Ding staat er inmiddels, unifi service herstart, maar hoe check ik of het ding ook van kracht is :?

Die staat op je switch of AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Tylen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
?? De cloud key gen2 plus is toch juist protect en docker nvr??
Klopt, maar ze hebben ooit een linkje naar een update per ongeluk geplaatst begreep ik. Daar zijn toen meteen wat docker images van gemaakt. Aangezien ik maar 1 camera heb vind ik de cloudkey toch net ff te duur.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:57:
voor de volledigheid een snippet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# grep system.analytics.anonymous /tmp/system.cfg
grep: /tmp/system.cfg: No such file or directory
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# ls -la
total 16
drwxr-x--- 3 unifi unifi 4096 Oct 13 14:53 .
drwxr-x--- 3 unifi unifi 4096 May  3 13:31 ..
-rw-r--r-- 1 unifi unifi   56 Oct 13 14:53 config.properties
drwxr-x--- 2 unifi unifi 4096 May  3 13:31 map
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default# cat config.properties
config.system_cfg.1=system.analytics.anonymous=disabled
root@centralpi:/var/lib/unifi/sites/default#

In mijn geval : Kijk in je Pi-Hole Query Log via de WebGUI :*)
Machinimush schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:19:
Ik ben sinds vorige week helaas nog niet echt verder gekomen met mijn USG. Settings pushen om de KPN Experiabox te vervangen gaat prima, maar bij de eerstvolgende provisioning komt hij in een provision loop terecht. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, of waar ik deze vraag anders kan stellen?
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie d:)b
haakjesluiten schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:37:
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:12:

Dan krijg je dus:

Togi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:14:
@haakjesluiten Hier kwam de coax ook in de huiskamer binnen maar lag de kabel gewoon op het zand in de kruipruimte. Heb hem losgemaakt en naar de meterkast verplaatst. Ik had we het geluk dat onze woonkamer aan de achterkant van het huis zit en de kabel via de voorkant in de kruipruimte komt. Hij was dus lang genoeg om te verplaatsen. In de meterkast zit de gewone coax wandaansluiting met daarop de ziggo splitter voor internet en tv.
Tv wordt gesplitst en gaat via de kruipruimte en de oude ingang de woonkamer in en vanuit de meterkast naar de slaapkamer.
Internet gaat vanaf de splitter naar het ziggo modem en door naar de UB switch etc
Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:03:
En dan niet te ver 'in een hoek' óf dicht naar een buitenmuur óf draagmuur gaan boren. Je boort dan in de fundering zodat je wel eens een boor van 150Cm nodig kunt gaan hebben voordat je in 't zand terecht komt ;)
Ik heb een tijdje geleden begrepen dat je de boel gewoon officiëel kan laten verplaatsen via je kabelboer :?

Als er dan problemen zijn heb je ook nog eens 0,0 verantwoordelijkheid! :*)
geenwindows schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:31:
voor de gene die zijn local admin wachtwoord van zijn unifi controller kwijt is, youtuber Spaceinvaderone heeft er een video over gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=r_SfenlfyY0
Veel te lange video's kijken om iets te weten te komen : Verschrikkelijk! :P

Schrijf dan effe snel de boel uit en dan kan de TS je post pinnen en is het makkelijker terug te vinden! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10 12:14
Iemand misschien advies hierin:
Heb op de begane grond een AP-Pro hangen, direct op de switch. Op de zolder heb ik een AC-lite. Het bereik van de Pro is net te weinig om de AC-Lite wireless uplink te geven. Nu had ik het idee om een Powerline (devolo, tplink) te gebruiken zoals hieronder te zien. Heeft iemand dit van jullie gedaan en wat zijn de ervaringen? 1 & 2 zouden dan de Powerline-devices moeten worden waarbij 2 ook voorziet in PoE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIRzi6ndX3-OsGnkoaTdo9R15D0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3rQ2IdBN0XqK1jQcmBswIpP3.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door mits112 op 13-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:03

MJV

mits112 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:53:
Ik heb de laatste tijd veel last van DHCP Timeouts

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Las dat band-steering hier wellicht verandering kan brengen? Ik weet welke clients de issues geven
Ik loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan, ik kwam vervolgens via Config Tree bij DHCP services en daar staat Authorative op disable. Als ik dit dan lees (m.n. laatste alinea) zou ik verwachten dat dit beter op enable kan staan. Dat heb ik nu aangepast. Ben benieuwd of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

ed1703 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Die staat op je switch of AP.
Ah, apparatuur opnieuw provisionen van de config per device dus. Die had ik even gemist
Suf dat dat niet gewoon (ook) een controller setting kan zijn die generiek voor je hele config geldt.

Kan nu alleen even niet provisionen, dan wordt Mrs Eagle boos want die werkt thuis vandaag :P

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 13-10-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Veel te lange video's kijken om iets te weten te komen : Verschrikkelijk! :P

Schrijf dan effe snel de boel uit en dan kan de TS je post pinnen en is het makkelijker terug te vinden! ;)
done ;)

handleiding staat gewoon onder de video in de beschrijving :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:20:
Ah, apparatuur opnieuw provisionen van de config per device dus. Die had ik even gemist
Suf dat dat niet gewoon (ook) een controller setting kan zijn die generiek voor je hele config geldt.
Als we het over elke optie die niet in de UniFi Controller staat gaan hebben dan zijn we nog wel effe bezig! :+
Kan nu alleen even niet provisionen, dan wordt Mrs Eagle boos want die werkt thuis vandaag :P
Kan prima als het goed is, want voor zover ik weet gaat er niks down :?

Alleen bij Firmware upgrades krijg je een reboot als het goed is! :)

/EDIT :
RobertMe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:45:
Ligt natuurlijk ook eraan wat je provisioned. Als je radio settings hebt aangepast zal die volgens mij ook de radio (moeten) herstarten. Gevolg kan dan dus zijn dat de verbinding alsnog heel even wegvalt. Vraag is dan uiteraard alleen of Ms Eagle daadwerkelijk aan het videobellen is of zo of dat ze alleen "online" moet zijn voor surfen / mail lezen / .... In dat laatste geval is de kans klein dat je het merkt.
Mja, OK... dan ook inderdaad, maar in dit geval moet het gewoon goed gaan :)

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 13-10-2020 15:49 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Als we het over elke optie die niet in de UniFi Controller staat gaan hebben dan zijn we nog wel effe bezig! :+

[...]

Kan prima als het goed is, want voor zover ik weet gaat er niks down :?

Alleen bij Firmware upgrades krijg je een reboot als het goed is! :)
Ligt natuurlijk ook eraan wat je provisioned. Als je radio settings hebt aangepast zal die volgens mij ook de radio (moeten) herstarten. Gevolg kan dan dus zijn dat de verbinding alsnog heel even wegvalt. Vraag is dan uiteraard alleen of Ms Eagle daadwerkelijk aan het videobellen is of zo of dat ze alleen "online" moet zijn voor surfen / mail lezen / .... In dat laatste geval is de kans klein dat je het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mensen, ik heb een vervelend probleempje. Ik probeerde mijn controller te migreren van de PC naar de NAS.

Ik wilde deze stappen doornemen https://help.ui.com/hc/en...s-with-Site-Export-Wizard

Maar toen ik naar de link van de Unifi Controller navigeerde zag ik op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://help-center-assets.ubnt.com/hc/unifi-screenshots/unifi-controller-setup-name-controller.jpg

dat ik mijn backup gewoon kon restoren zonder al die gekkigheid te doorlopen (zo dacht ik). Dus zo gezegd zo gedaan.

Maar nadat ik wil inloggen in de nieuwe omgeving zegt hij dat ik een Invalid username and/or password heb. Log ik vervolgens in in de oude omgeving (dat lukt gewoon) zie ik geen een client meer en de USG wordt niet meer gedetecteerd.

Ik heb natuurlijk een beetje rondgekeken op internet en kwam op dit topic uit. https://community.ui.com/...0f-4743-9a9d-cfc22f882b48

Blijkt een bug te zitten in het restoren? Heb ik weer. Maar hoe krijg ik het scherm weer in beeld te zien in het plaatje? Ik heb de Unifi Controller opnieuw geinstalleerd op de NAS en de NAS een reboot gegeven, maar ik kom niet meer bij dat beginscherm. Hij gaat meteen naar de login pagina waar ik dus niet kan inloggen terwijl mijn username en password juist zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 13-10-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@JoeZuCK Hoe 'indrukwekkend' was je configuratie? Mijn idee is dat mensen / bedrijven vaak dénken iets spannends te hebben staan maar dat ik een volledig nieuwe controller sneller (én veilig!!) 'in place' heb dan dat ik, afhankelijk van een restore door derden, een oude config terug heb gevonden én daarna werkend terug gezet heb.

Die techniek van hierboven met een password reset vanuit een Database op nieuwe hardware.... HOE SLECHT IS DAT!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:30:
@JoeZuCK Hoe 'indrukwekkend' was je configuratie? Mijn idee is dat mensen / bedrijven vaak dénken iets spannends te hebben staan maar dat ik een volledig nieuwe controller sneller (én veilig) 'in place' heb dan dat ik, afhankelijk van een restore door derden, een oude config terug heb gevonden én daarna werkend terug gezet heb.

Die techniek van hierboven met een password reset vanuit een Database op nieuwe hardware.... HOE SLECHT IS DAT!!!
Niet zo indrukwekkend. Maar tja gemak dient de mens dacht ik. Maar het probleem is... als ik die restore laat voor wat het is, hoe kom ik ingelogd als mijn password en username wel juist zijn, maar ik niet kan inloggen.

Edit: Nadat ik de container in docker van de Unifi Controller heb uitgezet, doet die op mijn pc niet raar meer. Alles werkt weer naar behoren.

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 13-10-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
JoeZuCK schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Niet zo indrukwekkend. Maar tja gemak dient de mens dacht ik. Maar het probleem is... als ik die restore laat voor wat het is, hoe kom ik ingelogd als mijn password en username wel juist zijn, maar ik niet kan inloggen.
Niet.

Nieuwe controller optuigen (VM?) en al je Ubiquiti device's (AP's en Switches) een Factory Default geven zodat je nieuwe (software) controller ze kan gaan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:38
@JoeZuCK
De config directory op je nas blijft ook na opnieuw aanmaken van je container bewaard. Die dus even leegmaken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 00:14
FireFly3k schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Heb je heel toevallig ook Cloudflare als DNS staan (1.1.1.1 en 1.0.0.1)?
Ik heb nu open DNS genomen en nu werkt het weer.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
The-Priest-NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Heb je heel toevallig ook Cloudflare als DNS staan (1.1.1.1 en 1.0.0.1)?
Ik heb nu open DNS genomen en nu werkt het weer.
Ik heb inderdaad ook Cloudflare als DNS staan, maar als ik dit aanpas helpt het helaas niet. Kan netjes inloggen, krijg de selectie lijst voor de locatie. Als ik die dan selecteer begint ie te laden, maar komt dan met de foutmelding. Via protect.ui.com werkt alles wel gewoon goed, dus dat is wel vreemd.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ennekke
  • Laatst online: 10:21
mits112 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:15:
Heb op de begane grond een AP-Pro hangen, direct op de switch. Op de zolder heb ik een AC-lite. Het bereik van de Pro is net te weinig om de AC-Lite wireless uplink te geven. Nu had ik het idee om een Powerline (devolo, tplink) te gebruiken zoals hieronder te zien. Heeft iemand dit van jullie gedaan en wat zijn de ervaringen? 1 & 2 zouden dan de Powerline-devices moeten worden waarbij 2 ook voorziet in PoE

[Afbeelding]
Vroeger had ik Devolo, maar ik vond dat alles behalve stabiel qua snelheid. Het werkt, maar dat is dan ook alles. Gelukkig had ik de mogelijkheid om een kabel te leggen en de Devolo te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17

rally

Deyterra Consultancy

mits112 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:15:

[Afbeelding]
Loopt er toevallig COAX in de buurt?
Want Hirschmann MoCa’s zijn aanzienlijk stabieler nl.
Persoonlijk ben ik geen fan van PowerLine nl.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10 12:14
rally schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Loopt er toevallig COAX in de buurt?
Want Hirschmann MoCa’s zijn aanzienlijk stabieler nl.
Persoonlijk ben ik geen fan van PowerLine nl.
Ook geen coax helaas. Moet denk ik maar twee gaten maken voor een RJ45 kabel zodat deze op alle verdiepingen kan komen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oke de deurbel is aangesloten.

Wat mij opvalt is dat hij soepeler en sneller reageert op belletjes dan de ring. Ook wel logisch want ik ben nu niet meer afhankelijk van de ring cloud. Alles is nu lokaal op de udmp (behalve apple apns natuurlijk).

Wat ik nog steeds jammer vind is dat er niet een aparte chime bijzit of beschikbaar voor is, zoals bij ring wel het geval is. Ik leg wel een iPad neer met volume op maximaal ;) Of ik sluit toch maar de originele ringer van het huis erop aan (dat kan wel).

Wat ook jammer is, is dat je de ringtone niet kan aanpassen naar iets wat jezelf wilt (zoals bij ring wel kan).

Het display is geniaal. Ook mooi dat hij pas aangaat als er een motion gedetecteerd word en dan in de avond het lampje onderop aangaat. Erg mooi.

En wit staat niet heel verkeerd naast onze witte kozijnen. Ik laat hem zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 14-10-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Misschien wat foto's/video plaatsen?

Want mijn deurbel hangt best laag.

[ Voor 34% gewijzigd door Silver7 op 14-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Tylen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:39:
Oke de deurbel is aangesloten.

Wat mij opvalt is dat hij soepeler en sneller reageert op belletjes dan de ring. Ook wel logisch want ik ben nu niet meer afhankelijk van de ring cloud. Alles is nu lokaal op de udmp (behalve apple apns natuurlijk).

Wat ik nog steeds jammer vind is dat er niet een aparte chime bijzit of beschikbaar voor is, zoals bij ring wel het geval is. Ik leg wel een iPad neer met volume op maximaal ;) Of ik sluit toch maar de originele ringer van het huis erop aan (dat kan wel).

Wat ook jammer is, is dat je de ringtone niet kan aanpassen naar iets wat jezelf wilt (zoals bij ring wel kan).

Het display is geniaal. Ook mooi dat hij pas aangaat als er een motion gedetecteerd word en dan in de avond het lampje onderop aangaat. Erg mooi.

En wit staat niet heel verkeerd naast onze witte kozijnen. Ik laat hem zo.
Een paar foto's zouden leuk zijn! Je hebt dat nieuwe ding gekocht? Zag hem hier nog niet beschikbaar volgens mij, maar het lijkt mij ook wel wat. Moet dan alleen meer aanschaffen volgens mij. Heb nu een AP AC PRO en een controller op een VM in de cloud namelijk.

Daarnaast; misschien al eerder voorbij gekomen, maar toch leuk! De Unifi Protect G4 bij LTT: YouTube: My doorbell may shock you…

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 14-10-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17

rally

Deyterra Consultancy

mits112 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Ook geen coax helaas. Moet denk ik maar twee gaten maken voor een RJ45 kabel zodat deze op alle verdiepingen kan komen
Sorry, Maar PowerLine is gewoon in veel gevallen niet stabiel en als je kabels kunt trekken dan adviseer ik je dat inderdaad te doen.

http://www.deyterra.com

Pagina: 1 ... 54 ... 329 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.