[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 09:21

nexhil

BAM!

Ik heb een vraag.

Is het mogelijk om 2 camera's op een andere locatie neer te zetten anders dan mijn Cloudkey GEN2 Plus?

zou ik een bepaalde port kunnen forwarden in mijn modem richting de recorder. en op de remote locatie een set-inform geef richting een extern IP adres? (of doen camera's geen set-inform?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Ravhin

no <root>...

nero355 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:57:
[...]

Zat eens te denken : Is het niet de Wireless Uplink functie die een loop veroorzaakt ergens :?

Volgens mij had iemand hier op GoT daar een keer last van en na het uitzetten van die functie was het probleem verdwenen :)
Ik gok niet dat dit het probleem is. Ik draai een Heul oude versie op de controller omdat ik EOL AP's heb draaien ;)
Zodra de Wi Fi 6 AP's beschikbaar zijn gaan die oude vierkante AP's er uit en ben ik weer helemaal courant :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

Wat doet de batterij in de Cloudkey gen2?

Bij mij werd vorige week 1x de stroom afgesloten met een aardlek, en het LED scherm van de Cloudkey gen2 was net zo snel uit als de stroom, dus hoe kan je zien dat de batterij zijn werk doet om netjes af te sluiten?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:35
zeroday schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:46:

Bij mij werd vorige week 1x de stroom afgesloten met een aardlek, en het LED scherm van de Cloudkey gen2 was net zo snel uit als de stroom, dus hoe kan je zien dat de batterij zijn werk doet om netjes af te sluiten?
Kan je op het display aflezen. Hij schakelt zichzelf in x aantal seconden uit en dat geeft ie aan op het display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 09:21

nexhil

BAM!

Ik heb de plus en ik zie dan dat hij geen stroom krijgt en na een aantal seconden gaat afsluiten

YouTube: UniFi Cloud Key Gen2 Plus • Safe shutdown built-in battery test

[ Voor 11% gewijzigd door nexhil op 07-09-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een probleempje met een VLAN instelling.
Ik heb een VLAN gemaakt voor mijn IOT apparatuur (192.168.2.x). Ik heb er 1 apparaat ingestopt en dit krijgt netjes een IP uit deze range.
Het is probleem is nu dat ik dit apparaat niet kan benaderen van een PC uit de 192.168.1.x range. Omgekeerd wel.
Ik heb geen firewall rules gedefinieerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEB9I7nfBkJFc1SisMr8HIqRyio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCJl9L3fyuP7djdp5MicNzWZ.png?f=fotoalbum_large

Wat mis ik hier ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nexhil schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb de plus en ik zie dan dat hij geen stroom krijgt en na een aantal seconden gaat afsluiten

Dat doet mijn cloudkey dus voor geen ene meter. Als ik bijv. de LAN kabel, waarmee deze gepowered wordt eruit trek is meteen de hele cloudkey 'dood',

kunnen we dat ergens debuggen? Het lijkt er misschien wel op dat er een batch erg slechte batterijen zijn geleverd voor de gen2 want als ik het forum zie dan zeggen ze return for RMA etc ..
uhm..

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 07-09-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:42
nexhil schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:51:
[...]

Dit ga ik vanavond ook eens proberen wanneer ik mijn meterkast wat ga fatsoeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
Voor de NextDNS fans, je kunt deze nu ook de nextdns-cli installeren op de UDM (Pro) en USG:
https://github.com/nextdns/nextdns/wiki/UnifiOS

Na SSH installatie kun je valideren of het werkt via: https://test.nextdns.io vanaf een client in het netwerk. De client op die site moet dan zeggen; nextdns-cli. Dit zorgt ervoor dat alle DNS requests via DNS-over-HTTPS (DoH) lopen voor alle clients, zonder wijziging van de DNS settings op de UDM/USG (inclusief caching).

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 09-09-2020 08:39 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:43

had ik ook, helaas zie je dat met normaal gebruik niet. Zeker niet met een ups erachter.
Heb hem opgestuurd naar de leverancier. De ckg2+ was langer dan 1 jaar geleden aangeschaft, na 3 weken in reparatie m'n geld teruggehad. (Coolblue). Dus of het vervangen van de accu is een ramp, of het is erg druk bij de reparatie dienst.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmpf. Net ingelogd in de Unifi Controller (Docker, mocht dat relevant zijn). Hij herkent m'n UniFi AP-AC-LR ineens niet meer. Er staat 'Adopting', ook na restart en update van de container. WiFi-netwerken zijn gewoon online en ik kan ook SSH'en naar de AP-AC-LR. In de shell vervolgens gepingd naar interne en externe adressen en dat werkt allemaal prima.

Enig idee hoe dit a) zo maar kan gebeuren en b) hoe ik dit kan oplossen en voorkomen?

Ik kan wel een factory reset van de AP doen en opnieuw adopten, maar ik ben benieuwd of er nog andere opties zijn.

Edit: ook al een adoption request gestuurd via SSH, zonder eerst te resetten. Gebeurt niks in de Controller (maar dat is misschien ook logisch).

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 08-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetryer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-10 19:58
Hi all,

Deze vraag zal vast wel vaker worden gesteld, maar ik ben het overzicht kwijt tussen 3 delen van 10000 reacties en in dit deel 4 topic ook nog heel wat.

Thuis hebben wij internet van kpn, vrije modemkeuze is beschikbaar, dat is mooi! Ik wil dus een USG, icm een unifi ap en een unifi 5 poorts switchje gaan aanschaffen. We hebben hier nog een vaste tel en IPTV. Vaste tel wil ik gaan gebruiken via viop via een SPA112. Nu wil ik weten of dit alles een beetje te doen is. Zijn er mensen die ook deze configuratie draaien? Zo ja zou ik graag even willen weten, werkt iptv wel via de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini? Is zon SPA112 een beetje aan te sluiten zonder al te veel geklooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Laatst online: 06-10 15:29
Gadgetryer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:28:
Hi all,

Deze vraag zal vast wel vaker worden gesteld, maar ik ben het overzicht kwijt tussen 3 delen van 10000 reacties en in dit deel 4 topic ook nog heel wat.

Thuis hebben wij internet van kpn, vrije modemkeuze is beschikbaar, dat is mooi! Ik wil dus een USG, icm een unifi ap en een unifi 5 poorts switchje gaan aanschaffen. We hebben hier nog een vaste tel en IPTV. Vaste tel wil ik gaan gebruiken via viop via een SPA112. Nu wil ik weten of dit alles een beetje te doen is. Zijn er mensen die ook deze configuratie draaien? Zo ja zou ik graag even willen weten, werkt iptv wel via de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini? Is zon SPA112 een beetje aan te sluiten zonder al te veel geklooi?
De USW Flex Mini is een ideale switch voor achter de TV of een ruimte waar meerdere vaste verbindingen nodig zijn, bijvoorbeeld een gameroom. Als centrale switch in je netwerk komt ie toch echt tekort.

Omdat je ook een AP wilt is het misschien handiger om een switch met PoE-poorten te nemen, kan die gelijk ook je Flex Mini voeden als je die dan nog nodig bent.

De keus voor de USG is veelvuldig voorbijgekomen in dit topic, ook onlangs wel. Algemene opvatting: USG is oude techniek, maar de nieuwe techniek zoals de UDM is nog niet helemaal op het level wat je zou verwachten. Dus qua keus zit je momenteel in een lastige fase wat betreft Unifi.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:17

K!K

Ik zit met het volgende.

In mijn netwerk heb ik een aantal VLAN's aangemaakt en alles werkt eigelijk goed.
Nu draai ik in een van de VLAN's ( 10 ) met ip 192.168.10.28 een reverse proxy server.
Deze zorgt er voor dat ik bepaalde applicaties vanuit WAN kan bereiken zonder de poorten open te hoeven zetten.

Als ik de certificaten hiervan vervang of vernieuw krijg ik de melding dat poort 80 niet goed zou werken.
Ik heb in het port forward gedeelte zoals al heel lang naar ip 192.168.10.28 poort 80 en 443 open staan.

Hoe het ingesteld staat inclusief de configuratie in de reverse proxy server draait al jaren zonder problemen. Maar sinds ik de server in een vlan heb zitten gaat het mis. Mijn gedachte is dat er een firewall regel niet juist is of ontbreekt. Wie kan mij de goede weg in sturen zodat ik ook gerichter meer informatie kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetryer
JayOne schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:46:
[...]

De USW Flex Mini is een ideale switch voor achter de TV of een ruimte waar meerdere vaste verbindingen nodig zijn, bijvoorbeeld een gameroom. Als centrale switch in je netwerk komt ie toch echt tekort.

Omdat je ook een AP wilt is het misschien handiger om een switch met PoE-poorten te nemen, kan die gelijk ook je Flex Mini voeden als je die dan nog nodig bent.

De keus voor de USG is veelvuldig voorbijgekomen in dit topic, ook onlangs wel. Algemene opvatting: USG is oude techniek, maar de nieuwe techniek zoals de UDM is nog niet helemaal op het level wat je zou verwachten. Dus qua keus zit je momenteel in een lastige fase wat betreft Unifi.
Thanks! Misschien maar even afwachten en ondertussen ff zeiken bij kpn voor een box 12. Zijn ze eindelijk van experimentbox af, misschien brengt dat wel goeds? hij ondersteunt iig wifi 6, nou kan geen enkel apparaat bij mij dat aan maar toch. Ik dacht dat die kleine switch geen igmp snooping ondersteunde en daarom de iptv niet werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadgetryer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:28:
Lang leve de TS en de Search ;)
Die 5-poorts switch gaat hem niet worden en zou ik voor IPTV gewoon helemaal vergeten!

Hoe gebruik je verder de "vaste telefonie" eigenlijk :?
Als je de aansluitingen door het huis heen niet gebruikt voor echte vaste telefonie dan zou je eens kunnen kijken of je daar gewoon In Wall modellen kan plaatsen, vooral als de kabel die erachter zit al CAT5e of beter is :)
Gadgetryer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:23:
Thanks! Misschien maar even afwachten en ondertussen ff zeiken bij kpn voor een box 12. Zijn ze eindelijk van experimentbox af, misschien brengt dat wel goeds? hij ondersteunt iig wifi 6, nou kan geen enkel apparaat bij mij dat aan maar toch.
Dat is wel een goed punt : Er zijn al 802.11ax modellen van UniFi aangekondigd dus als je al gaat investeren doe dat dan niet te extreem, zodat je straks goedkoop kan upgraden ;)

IMHO is 802.11ax best wel een belangrijke upgrade en veel belangrijker dan wat we tot nu toe elke keer hebben gezien van 802.11g/n/ac omdat WiFi eindelijk wat meer op een switch dan een hub gaat lijken samen met nog een aantal andere handige features, waardoor netwerken elkaar wat minder gaan storen op voorwaarde dat ze straks allemaal 802.11ax zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:44:
[...]

Docker-ontwikkelaars MOETEN in de dockerfile alle code proppen wat er precies gebeurt. Daar is die file notabene voor. Protip: meer dan 75% downloaden via een dockerfile de code uit gitlab of github, waar je nog zelf aan mag meeschrijven als je een ontwikkelaar hebt die daar open voor staat.
Zolang de soure beschikbaar is, is er weinig aan de hand.

Je One-Man-show heb je gelijk in.
Overigens is DNSmasq daar een voorbeeld van, gemaakt door 1 persoon en die doet nog steeds grotendeels zelf de ontwikkeling.
Ik ben geen container expert. Dus pin min niet vast op uitspraken ik zit hier ook om te leren ;-) het kan zomaar zijn dat ik een verkeerde interpretatie heb van de werking. Dockers is voor mij nieuwe territorium ;-)

Als je weet hoe je de inhouden kan controller op unwanted third party’s dan is er het toch prima.
Maar hoeveel gebruikers kunnen of doen dat niet?

Ik kwam net toevallig op deze blogs over de veiligheid van de inhoud van containers door een nieuws bericht over een security issue wat betreft de monitoring en beveiliging exploit worm voor docker en kubernetes (nogmaals het kan zijn dat ik meer ik duiding nog heb om het goed te begrijpen)

Voor de sys&dev admins hier
Hackers use legit tool to take over Docker

Describing the attack flow from the incident, the researchers say that TeamTNT’s way in was an exposed Docker API. This allowed them to create a clean Ubuntu container configured to mount on the victim server, thus gaining access to files on the host.
https://www.bleepingcompu...2Ta_h_sXZYzu5hfrHEvkL5-L0

Het blijkt toch dat het niet altijd goed gaat.
Als het steeds extra benoemt en gewaarschuwd wordt om op te blijven te letten dat container gedownload worden uit betrouwbare sources. En dus niet zomaar van iemand die hem online zet.

De blogs over waarop te letten voor veilig installeren van containers:
Use trusted images
Speaking about registries, it is important to highlight the importance of using only trusted images when building your containers. Although this seems obvious, but the truth is that there are third-party registries that do not have any governance policies for the images stored in them. It is important to know which images are available for use, understand their provenance, and review the content in them.

In addition, it is recommended to use images that don’t include unnecessary software packages which could lead to a larger attack surface. Having fewer components in your container reduces the number of available attack vectors.
https://pentestmag.com/a-...ther-and-other-endpoints/

Container beveiligings check list.
Use trusted, secure images

Speaking of registries, you should also be sure that the container images you pull come from a trusted source. This may seem overly obvious, but given that there are so many publicly available container images that can be downloaded quickly, it can be easy to pull an image accidentally from a source that is not verified or trusted.
https://resources.whiteso...lenges-and-best-practices

[ Voor 43% gewijzigd door xbeam op 08-09-2020 23:03 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb al een Unifi AP AC HD op de begane grond en een Unifi AP AC LR op de eerste verdieping maar helaas is het signaal op de tweede verdieping te slecht voor mijn dochter om te Netflixen/Youtuben op haar iPad (2019). Omdat de vorige bewoners van dit huis telefoonfreaks waren lag er tot vanavond een telefoondraad naar de tweede verdieping en ligt er nu een mooie trekveer tot in de meterkast. Overmorgen komt de Cat6-Coax combikabel binnen en zal ik ook op de tweede verdieping een UTP aansluiting hebben zodat ik daar een derde accesspoint kan ophangen.
Zal ik nu een AP AC PRO bestellen om de collectie compleet te maken of een extra AC LR kopen?
Ik had gehoopt dat de AC HD zo geweldig zou zijn dat ik daarmee in combinatie met de AC LR wel mijn hele huis en tuin kan bereiken maar helaas heb ik dat niet goed ingeschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:58:
Het blijkt toch dat het niet altijd goed gaat.
Als het benoemt wordt om daar extra op blijven te letten dat container gemaakt worden uit betrouwbare sources.
[...]
Wat is trusted? UniFi docker containers—-> github.
Pihole —-> github. Niemand legt je ook maar strobreed in de weg om container code te clonen, kwaadaardige code toe te voegen en opnieuw als container toe te voegen. Ik denk dat zelfs gebruikers van GoT hoogop een paar procent doorspitten waar ze nu echt mee te maken hebben. De meest gebruikte containers worden echt wel door een aantal ontwikkelaars doorgespit als het om github gaat.

We slaan hier een beetje op door denk ik.
Ik ben geen container expert.
Ik ook niet en als ik van bijvoorbeeld UniFi Controller een container installeer ga ik echt niet alle installcode doorspitten. Ik weet betere invullingen van mijn avonden te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:24:
Ik heb al een Unifi AP AC HD op de begane grond en een Unifi AP AC LR op de eerste verdieping maar helaas is het signaal op de tweede verdieping te slecht voor mijn dochter om te Netflixen/Youtuben op haar iPad (2019). Omdat de vorige bewoners van dit huis telefoonfreaks waren lag er tot vanavond een telefoondraad naar de tweede verdieping en ligt er nu een mooie trekveer tot in de meterkast. Overmorgen komt de Cat6-Coax combikabel binnen en zal ik ook op de tweede verdieping een UTP aansluiting hebben zodat ik daar een derde accesspoint kan ophangen.
Zal ik nu een AP AC PRO bestellen om de collectie compleet te maken of een extra AC LR kopen?
Ik had gehoopt dat de AC HD zo geweldig zou zijn dat ik daarmee in combinatie met de AC LR wel mijn hele huis en tuin kan bereiken maar helaas heb ik dat niet goed ingeschat.
Voor optimaal WiFi dekking is meerdere accesspoints de oplossing, niet duurdere modellen. Dus in jouw situatie zou je zelfs voor een Lite kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 20:38
Ik zou denk ik voor een Lite gaan en geen LR. Doet prima een hele verdieping en iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laat ik mij dan aansluiten bij @GioStyle en @MadMax12. (Extreem) dure APs met steeds meer en meer antennes voegen niks toe in een thuissituatie. Ja, ze zullen het wellicht een ietsie pietsie beter dan goedkopere modellen. Maar zoals mijn voorgangers al zeggen kun je echt vele malen beter meer goedkope APs plaatsen dan één heel duur AP. Immers is de demping van muren in moderne huizen zo hoog dat ook zo'n duur AP er flink last van heeft.

En de LR, die is alleen "LR" in grote open ruimtes. Ook die bevat geen magische oplossing om met flinke demping om te gaan. De LR is voornamelijk geschikt voor grote open ruimtes, ergo: bedrijfshallen etc.

En qua HD etc. Die *HD modellen moeten heb voornamelijk hebben van 802.11AC Wave 2. Waarbij wave 2 ervoor zorgt dat er veel meer clients tegelijk kunnen verbinden etc door "mu-mimo". Daarom ook high-density: 1 AP in een ruimte met honderd clients, en niet HD voor "bereik door 3 betonnen muren heen" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een AC-lite is prima zou niet eens de LR nemen LR voegt in een woning namelijk helemaal niets toe vanwege de muren en het lage link budged van je telefoon.

Maar als je de collectie graag complete maakt zou ik voor de unifi-ap-xg gaan,dan weet je zeker dat wanneer je ooit als nood je huiskamer moet ombouwen tot middelbare schoolaula voor alle leerlingen. Dat je de grote aantal leerling tegelijk op je wifi zitten aan kan.

Maar voor het bereik en snelheid van die paar telefoons die je thuis hebt voegt het nul,nul, niets nada toe.
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-xg/

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 08-09-2020 23:20 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
xbeam schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:08:
[...]

Een AC-lite is prima zou niet eens de LR nemen.
Maar als de collectie graag complete maakt zou ik voor de and unifi-ap-xg gaan
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-xg/
Oeh de XG glimt wel heel mooi maar die 700 euro geef ik dan toch liever uit aan een 3080 :*)
Bedankt voor de adviezen, ik ga mijn geluk beproeven met een Lite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:25
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:12:
[...]

Oeh de XG glimt wel heel mooi maar die 700 euro geef ik dan toch liever uit aan een 3080 :*)
Bedankt voor de adviezen, ik ga mijn geluk beproeven met een Lite.
Heb je al naar de In Wall modellen gekeken? Je hebt het over een oude telefoon aansluiting, die zit meestal in de muur. Heb je gelijk een switchje met 2 of 4 poorten. Heb ik op zolder ook gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
ardvark99 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:25:
[...]

Heb je al naar de In Wall modellen gekeken? Je hebt het over een oude telefoon aansluiting, die zit meestal in de muur. Heb je gelijk een switchje met 2 of 4 poorten. Heb ik op zolder ook gemonteerd.
Goede tip maar ik trek cat6-coax combikabel met een coax-utp wall mount voor zowel TV als netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:48:
Goede tip maar ik trek cat6-coax combikabel met een coax-utp wall mount voor zowel TV als netwerk.
Mja, de vraag is : Hoe lang denk je nog Coax nodig te hebben :?

Alles is over aan het gaan naar IPTV en 90% van de tijd zit je naar suffe reclames te kijken dus eigenlijk heb je het helemaal niet nodig tegenwoordig, tenzij je dol bent op GTST :P :+

Ik zeg omtoveren in mooie In Wall aansluitingen die telefoonaansluitingen! :Y) O+
RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:57:
En qua HD etc. Die *HD modellen moeten heb voornamelijk hebben van 802.11AC Wave 2. Waarbij wave 2 ervoor zorgt dat er veel meer clients tegelijk kunnen verbinden etc door "mu-mimo". Daarom ook high-density: 1 AP in een ruimte met honderd clients, en niet HD voor "bereik door 3 betonnen muren heen" :P
Maar HD stond toch voor Hele Dikke muren :?

/flauw O-) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetryer
nero355 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:20:
[...]

Lang leve de TS en de Search ;)

[...]

Die 5-poorts switch gaat hem niet worden en zou ik voor IPTV gewoon helemaal vergeten!

Hoe gebruik je verder de "vaste telefonie" eigenlijk :?
Als je de aansluitingen door het huis heen niet gebruikt voor echte vaste telefonie dan zou je eens kunnen kijken of je daar gewoon In Wall modellen kan plaatsen, vooral als de kabel die erachter zit al CAT5e of beter is :)

[...]

Dat is wel een goed punt : Er zijn al 802.11ax modellen van UniFi aangekondigd dus als je al gaat investeren doe dat dan niet te extreem, zodat je straks goedkoop kan upgraden ;)

IMHO is 802.11ax best wel een belangrijke upgrade en veel belangrijker dan wat we tot nu toe elke keer hebben gezien van 802.11g/n/ac omdat WiFi eindelijk wat meer op een switch dan een hub gaat lijken samen met nog een aantal andere handige features, waardoor netwerken elkaar wat minder gaan storen op voorwaarde dat ze straks allemaal 802.11ax zijn :)
Thanks man! _/-\o_ hier heb ik wat aan! Sorry met vaste telefoon bedoelde ik gewoon een handset aangesloten op de dsl poort in de experiabox. Ik ga er binnenkort maar eens even achteraan, misschien voldoet de box 12 wel. En anders wordt het dan tijd om unifi stuff aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d:)b
Sorry met vaste telefoon bedoelde ik gewoon een handset aangesloten op de dsl poort in de experiabox.
Op die fiets! :)
Ik ga er binnenkort maar eens even achteraan, misschien voldoet de box 12 wel. En anders wordt het dan tijd om unifi stuff aan te schaffen.
Tja, ik blijf erbij dat je ook een prima netwerk kan hebben door gewoon het modem/router/WiFi ding van de ISP te gebruiken en daarnaast nog wat losse accesspoints op te hangen van een random merk of zelfs meerdere merken :)

Zolang de hardware en firmware stabiel zijn moet dat gewoon zonder gezeik werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-10 09:40
[...]
Yes en dat gaat aardig goed! Gisteren zelfs 75 clients op één AP, no problems, heerlijk toch als iets ook gewoon werkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSDhyAASHPZdnmceqYE_mxnOFPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOGiZyc6Yf0DOxv8srnTUw9u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 16:45
tcviper schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:40:
Voor de NextDNS fans, je kunt deze nu ook de nextdns-cli installeren op de UDM (Pro):
https://github.com/nextdns/nextdns/wiki/UnifiOS

Na SSH installatie kun je valideren of het werkt via: https://test.nextdns.io vanaf een client in het netwerk. De client op die site moet dan zeggen; nextdns-cli. Dit zorgt ervoor dat alle DNS requests via DNS-over-HTTPS (DoH) lopen voor alle clients, zonder wijziging van de DNS settings op de UDM (inclusief caching).
Werkt dit ook op de usg?. Want de nextdns ip adressen invult bij je wan dns of dhcp nameserver gebruik je geen DoH.

[ Voor 7% gewijzigd door Tijs_a op 09-09-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
Tijs_a schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:28:
[...]

Werkt dit ook op de usg?. Want de nextdns ip adressen invult bij je wan dns of dhcp nameserver gebruik je geen DoH.
Dat invullen van de WAN DNS doe je sowieso, daarna met de CLI op de router ;) deze brengt dan automatisch de juiste settings met zich mee. De installer regelt alles.

En ja dat werkt ook op de USG, zelfde commando.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 09-09-2020 08:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Deels offtopic maar ik denk wel dat jullie het antwoord weten:

Ik heb een RPI4 aangeschaft en ik wil deze met mijn US8-150w switch via POE van stroom voorzien. Adviseren jullie de POE hat of de splitter? Mijn switch zou allebei moeten aankunnen toch?

Ik durf niet te zeggen of de POE hat gaat passen in de case die bijgeleverd zit dus neig naar een POE splitter.

Hebben jullie toevallig tips welk type ik moet hebben om Gigabit ethernet te krijgen ipv 100mbit (ik lees hier veel problemen over). Ik kom nu uit op deze

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 09-09-2020 09:23 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Workaholic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:19:

Ik heb een RPI4 aangeschaft en ik wil deze met mijn US8-150w switch via POE van stroom voorzien. Adviseren jullie de POE hat of de splitter? Mijn switch zou allebei moeten aankunnen toch?

Ik durf niet te zeggen of de POE hat gaat passen in de case die bijgeleverd zit dus neig naar een POE splitter.

Hebben jullie toevallig tips welk type ik moet hebben om Gigabit ethernet te krijgen ipv 100mbit (ik lees hier veel problemen over). Ik kom nu uit op deze
Ik zou zelf voor de PoE HAT gaan, werkt in ieder geval met Gigabit. En een klein beetje case-modding is toch geen uitdaging voor een echte Tweaker ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb de PoE Hat gehad en die vond ik als het te warm weer werd teveel herrie maken. Beter gezegd; de fan ging heel onregematig opspinnen en in de nacht hoorde ik dat te sterk vanaf m'n zolder dat het me irriteerde en ik uiteindelijk terug ben gegaan naar de normale stroomadapter.

Verder; zijn er wel splitters die Gbit doen? Geen idee wat je verder met je Pi doet maar als je er alleen een controller op draait is 100Mbit ook voldoende. Die PoE hat zal wel Gbit doen denk ik, weet ik niet meer. Een splitter die ik via amazon kocht die verbond wel op 100.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 09-09-2020 09:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:19

3DDude

I void warranty's

[...]

Laat ik mij dan aansluiten bij @GioStyle en @MadMax12. (Extreem) dure APs met steeds meer en meer antennes voegen niks toe in een thuissituatie. Ja, ze zullen het wellicht een ietsie pietsie beter dan goedkopere modellen. Maar zoals mijn voorgangers al zeggen kun je echt vele malen beter meer goedkope APs plaatsen dan één heel duur AP. Immers is de demping van muren in moderne huizen zo hoog dat ook zo'n duur AP er flink last van heeft.

En de LR, die is alleen "LR" in grote open ruimtes. Ook die bevat geen magische oplossing om met flinke demping om te gaan. De LR is voornamelijk geschikt voor grote open ruimtes, ergo: bedrijfshallen etc.

Ik heb zo'n nieuwbouw huis, ik doe het hele huis (~ 140m woonoppervlak) met 1 NanoHD.
Ik weet niet wat jullie allemaal aan het prutsen zijn; Je moet hem natuurlijk wel op de juiste plek hebben; bij mij ligt deze in de trapkast; dus in het midden van het huis. En door hout komt dat signaal prima.
Ik heb boven prima bereik, ook op zolder.

Ik denk dat je vooral de App op de juiste plek moet plaatsen en daar even vooraf over moet nadenken. Doe je hem helemaal in de meterkast (meestal vooraan) en is die redelijk goed geisoleerd, ja no shit dat je achterin je huis (mocht dat een beetje groot zijn) problemen hebt met wifi.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:25:
[...]

Ik zou zelf voor de PoE HAT gaan, werkt in ieder geval met Gigabit. En een klein beetje case-modding is toch geen uitdaging voor een echte Tweaker ;)
Haha ik probeer te voorkomen dat ik weer een nieuwe case moet kopen of hier überhaupt tijd aan hoef te besteden.. ;)
Gunner schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb de PoE Hat gehad en die vond ik als het te warm weer werd teveel herrie maken. Beter gezegd; de fan ging heel onregematig opspinnen en in de nacht hoorde ik dat te sterk vanaf m'n zolder dat het me irriteerde en ik uiteindelijk terug ben gegaan naar de normale stroomadapter.

Verder; zijn er wel splitters die Gbit doen? Geen idee wat je verder met je Pi doet maar als je er alleen een controller op draait is 100Mbit ook voldoende. Die PoE hat zal wel Gbit doen denk ik, weet ik niet meer. Een splitter die ik via amazon kocht die verbond wel op 100.
Ik wil er meerdere docker containers opdraaien, de pi4 is een stuk sneller en dan is het naar mijn inziens echt zonde als je maar 100mbit tot je beschikking hebt. Ik ga denk ik de gok maar wagen tenzij iemand kan bevestigen dat de PoE hat gaat passen of dat de splitter geen gigabit aankan.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Workaholic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:33:
[...]
Haha ik probeer te voorkomen dat ik weer een nieuwe case moet kopen of hier überhaupt tijd aan hoef te besteden.. ;)
Ik ben tien minuten met een scherp mesje bezig geweest, toen paste het perfect (zaten een paar ribbeltjes en nokjes in de weg).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:17:
[...]

Ik ben tien minuten met een scherp mesje bezig geweest, toen paste het perfect (zaten een paar ribbeltjes en nokjes in de weg).
Toevallig met dezelfde case en set? Zie Amazon link hierboven

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Workaholic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:29:
[...]
Toevallig met dezelfde case en set? Zie Amazon link hierboven
Andere case, kan er geen afbeelding van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb juist een splitter gekocht om die fan niet te hebben van de hat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

3DDude schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:33:
[...]

Ik heb zo'n nieuwbouw huis, ik doe het hele huis (~ 140m woonoppervlak) met 1 NanoHD.
Ik weet niet wat jullie allemaal aan het prutsen zijn; Je moet hem natuurlijk wel op de juiste plek hebben; bij mij ligt deze in de trapkast; dus in het midden van het huis. En door hout komt dat signaal prima.
Ik heb boven prima bereik, ook op zolder.

Ik denk dat je vooral de App op de juiste plek moet plaatsen en daar even vooraf over moet nadenken. Doe je hem helemaal in de meterkast (meestal vooraan) en is die redelijk goed geisoleerd, ja no shit dat je achterin je huis (mocht dat een beetje groot zijn) problemen hebt met wifi.
Elke situatie is anders. Ik heb 3 ap’s hangen in huis. En ja, allemaal strategisch. Daarnaast wil ik geen 20Mbps verbinding, ik wil overal vollebak snelheid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 12:40
Ik heb de PoE hat en vind het een geweldig ding. Met de standaard instellingen slaat de fan inderdaad erg vroeg aan, maar dit is allemaal te configureren. Je kan aangeven hoeveel rpm hij moet draaien bij bepaalde temperaturen. Dit kan je dus in stappen opvoeren. Ik heb dit een stuk minder agressief ingesteld en heb hem afgelopen hittegolf niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook deze nog, nog nooit gebruikt maar hoor er wel goede verhalen over.

YouTube: Raspberry Pi 3 model B+ PoE HAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:19

3DDude

I void warranty's

Tylen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:53:
[...]

Elke situatie is anders. Ik heb 3 ap’s hangen in huis. En ja, allemaal strategisch. Daarnaast wil ik geen 20Mbps verbinding, ik wil overal vollebak snelheid hebben.
Je hebt gelijk,
op mijn slaapkamer haal ik maar 30MB/s
en op zolder is het 15MB/s..

Dat is op mijn mobieltje dan.. (wel met grote M die MB/s he.)
ik zou op zolder nog een kunnen neerzetten maarja zo vaak zit ik er niet.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even een paar kuddo's naar m'n leverancier en ubiquity ..

Kreeg vorige week zonnepanelen en stroom moest ervanaf en het viel me op dat de CloudkeyGen2 direct uitviel, maar er zat toch een batterij in die een graceful shutdown zou moeten doen?

Dit was me al eerder opgevallen dat ik daar nooit wat van zag, maar goed, hoevaak gaat het stroom er nu vanaf ..

Lang verhaal kort: zoeken op het forum en er waren/zijn meer mensen met een niet werkende batterij.
Dus .. met 1 werkdag had ik een nieuwe controller zodat ik niet zonder zou zitten.
Erg mooi. en mijn device viel nog onder garantie <2 jaar (bijna).

Dan de restore
Ook mooi: even ervoor gezorgd dat de versies van de software hetzelfde waren voor Protect en de Controller. En daarna de gisteren gemaakte backup bestanden terug zetten.

Dan via een tip een override van het IP adres naar het nieuwe IP van de nieuwe controller.
Binnen 1 minuut alle devices provisioned in de nieuwe omgeving. .. mooi oude controller uit. Nieuwe controller het ip adres geven van de oude en bam..

Dat ging rete makkelijk ;)
En bij het kabeltje ompluggen ging de cloudkey inderdaad afsluiten en toen deze via de andere kabel weer stroom kreeg gewoon verder gaan. Exact zoals het de bedoeling ooit was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

zeroday schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:07:
Even een paar kuddo's naar m'n leverancier en ubiquity ..

Kreeg vorige week zonnepanelen en stroom moest ervanaf en het viel me op dat de CloudkeyGen2 direct uitviel, maar er zat toch een batterij in die een graceful shutdown zou moeten doen?

Dit was me al eerder opgevallen dat ik daar nooit wat van zag, maar goed, hoevaak gaat het stroom er nu vanaf ..

Lang verhaal kort: zoeken op het forum en er waren/zijn meer mensen met een niet werkende batterij.
Dus .. met 1 werkdag had ik een nieuwe controller zodat ik niet zonder zou zitten.
Erg mooi. en mijn device viel nog onder garantie <2 jaar (bijna).

Dan de restore
Ook mooi: even ervoor gezorgd dat de versies van de software hetzelfde waren voor Protect en de Controller. En daarna de gisteren gemaakte backup bestanden terug zetten.

Dan via een tip een override van het IP adres naar het nieuwe IP van de nieuwe controller.
Binnen 1 minuut alle devices provisioned in de nieuwe omgeving. .. mooi oude controller uit. Nieuwe controller het ip adres geven van de oude en bam..

Dat ging rete makkelijk ;)
En bij het kabeltje ompluggen ging de cloudkey inderdaad afsluiten en toen deze via de andere kabel weer stroom kreeg gewoon verder gaan. Exact zoals het de bedoeling ooit was ;)
En de historische beelden van protect? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tylen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:16:
[...]

En de historische beelden van protect? ;)
Helemaal niet interessant.
3 camera's
1 die naar kijkt wie er aan de voordeur staat
1 die kijkt wie er in de tuin is
1 die kijkt op de bouw aan de overkant van ons huis. Experiment. Als dat af is zien we wel waar we naar gaan kijken.
Dit experiment is waar ik de beelden van wil houden.. maar:

die beelden staan:

- op youtube in een dagelijkse timelapse
- de images daarvan op een NAS want die betrekt ze rechtstreeks van de camera's
- en de video die naar youtube gegaan is staan ook op de NAS

dus dat ik nu geen beelden van gisteren meer heb: no issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14

Ik had deze case bij de 2 GB variant, echter werd het kreng bloedheet, dus ik heb 'm vervangen door deze, maar ik durf niet te zeggen of het dan nog past met een PoE add-on.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tijd om me ook maar eens te melden in dit topic! Ik ben er al een paar keer doorheen gelopen met de zoekfunctie, maar ik wil toch graag wat bevestiging over de setup die ik in gedachten heb.

Op dit moment staat mijn Ziggo Connectbox in de meterkast, aangesloten op een patchpaneel waarvan 1 kabel naar de slaapkamer gaat en 1 kabel naast de COAX kabel welke naar de tv in de woonkamer gaat. Op de slaapkamer staat op dit moment een simpele ASUS router en bij de TV is op dit moment nog niks aangesloten. Aangezien ik toch nog een nieuwe router / AP moet kopen voor de woonkamer en de ASUS wel aan vervanging toe is, leek dit een mooi moment voor mij om te starten met Ubiquity.

Ik had daarbij het volgende in gedachten

- meterkast: PoE switch vanuit de Ziggo modem naar het patchpaneel.
- slaapkamer: UniFi AP-AC-LITE

Nu zit ik nog een beetje met de woonkamer. Het liefst zou ik mijn PS4 en TV ook bedraad aansluiten voor de snelste verbinding, alsmede een WiFi verbinding realiseren voor de tablets en telefoons. Ik kom daarbij al gauw uit op een AP met meerdere UTP aansluitingen.

Is er iemand die mij iets kan aanraden voor zowel de PoE switch en de woonkamersituatie?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Laatst online: 24-10 22:29
LAD93 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:16:
Tijd om me ook maar eens te melden in dit topic! Ik ben er al een paar keer doorheen gelopen met de zoekfunctie, maar ik wil toch graag wat bevestiging over de setup die ik in gedachten heb.

Op dit moment staat mijn Ziggo Connectbox in de meterkast, aangesloten op een patchpaneel waarvan 1 kabel naar de slaapkamer gaat en 1 kabel naast de COAX kabel welke naar de tv in de woonkamer gaat. Op de slaapkamer staat op dit moment een simpele ASUS router en bij de TV is op dit moment nog niks aangesloten. Aangezien ik toch nog een nieuwe router / AP moet kopen voor de woonkamer en de ASUS wel aan vervanging toe is, leek dit een mooi moment voor mij om te starten met Ubiquity.

Nu zit ik nog een beetje met de woonkamer. Het liefst zou ik mijn PS4 en TV ook bedraad aansluiten voor de snelste verbinding, alsmede een WiFi verbinding realiseren voor de tablets en telefoons. Ik kom daarbij al gauw uit op een AP met meerdere UTP aansluitingen.

Is er iemand die mij iets kan aanraden voor zowel de PoE switch en de woonkamersituatie?
PoE switches heeft Unifi genoeg, ligt er maar net aan hoeveel poorten je nodig denkt te hebben denk ik.

De woonkamer situatie zou ik als volgt doen (mocht het überhaupt een optie zijn, ik ken jouw huis niet): kabel trekken naar TV meubel waar (als ik logisch nadenk) de PS4 en TV staan, daar een switch neerleggen, TV, PS4 en AP aansluiten en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
MusicMaikel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:30:
[...]

PoE switches heeft Unifi genoeg, ligt er maar net aan hoeveel poorten je nodig denkt te hebben denk ik.

De woonkamer situatie zou ik als volgt doen (mocht het überhaupt een optie zijn, ik ken jouw huis niet): kabel trekken naar TV meubel waar (als ik logisch nadenk) de PS4 en TV staan, daar een switch neerleggen, TV, PS4 en AP aansluiten en klaar is kees.
Klopt, dat is exact hoe het in elkaar steekt :) De kabel ligt er al en is afgemonteerd op een keystone dus het zou alleen een kwestie van aansluiten moeten zijn. Ik zat ook te denken aan die setup, maar zou een router zonder DHCP dan niet beter zijn qua kosten?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

Ik zou kijken of je ruimte hebt om AC in-wall’s te gebruiken in de nabijheid van je tv. Denk bijvoorbeeld aan een loze wcd voor een telefoonaansluiting of (extra) coax punt.
Dit zijn ideale apparaten voor in woonhuizen tenzij je de “schotels” prima kunt wegwerken in je interieur. Daarnaast hebben deze afhankelijk van welke variant je kiest meerdere utp poorten waardoor je ook meerdere apparaten kunt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:36:
[...]

Ik zou kijken of je ruimte hebt om AC in-wall’s te gebruiken in de nabijheid van je tv. Denk bijvoorbeeld aan een loze wcd voor een telefoonaansluiting of (extra) coax punt.
Dit zijn ideale apparaten voor in woonhuizen tenzij je de “schotels” prima kunt wegwerken in je interieur. Daarnaast hebben deze afhankelijk van welke variant je kiest meerdere utp poorten waardoor je ook meerdere apparaten kunt koppelen.
In-Wall's heb ik over na zitten denken, maar dat gaat helaas niet lukken gezien ik geen lege dozen / buizen meer heb. De enige doos die daar zit is voor de COAX / UTP aansluiting en de COAX heb ik echt nodig.

En de schotels zijn opzich geen probleem, deze komt toch achter de TV te liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door LAD93 op 09-09-2020 15:38 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Laatst online: 24-10 22:29
LAD93 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:33:
[...]

Klopt, dat is exact hoe het in elkaar steekt :) De kabel ligt er al en is afgemonteerd op een keystone dus het zou alleen een kwestie van aansluiten moeten zijn. Ik zat ook te denken aan die setup, maar zou een router zonder DHCP dan niet beter zijn qua kosten?
Zou kunnen, alleen weet ik niet of Unifi een switch heeft met DHCP capabilities, volgens mij niet namelijk. In dat geval zou je een USG in combinatie met een PoE switch kunnen nemen. Lijkt me dat Ziggo daar gewoon mee om kan gaan, KPN kan het namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat heb je zelf al gevonden? En dan voornamelijk v.w.b. switch ;) Wij weten niet wat je budget is, hoeveel poorten je nodig hebt, of je (in de toekomst) nog meer PoE devices wilt aansluiten, ....

Qua AP ben je er dan al soort van aan uit. Een schotelmodel omdat je de In-Wall helaas(!) niet kwijt kunt (want een IW HD was waarschijnlijk echt de beste optie). Zit je alleen nog met hoe je switch + AP gaat aansluiten. In principe heb je drie opties: 1. Je plaatst een PoE switch in de woonkamer waarop het AP kan. 2. Je plaatst een USW 8, die doet PoE passthrough, dus vanuit de meterkast kun je dan switch + AP voeden (dit vereist wel een PoE+ switch in de meterkast). 3. Je pakt eender welke switch en sluit het AP aan met de PoE injector ertussen. Zelf zou ik voor 1 of 2 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:03:
[...]

En wat heb je zelf al gevonden? En dan voornamelijk v.w.b. switch ;) Wij weten niet wat je budget is, hoeveel poorten je nodig hebt, of je (in de toekomst) nog meer PoE devices wilt aansluiten, ....

Qua AP ben je er dan al soort van aan uit. Een schotelmodel omdat je de In-Wall helaas(!) niet kwijt kunt (want een IW HD was waarschijnlijk echt de beste optie). Zit je alleen nog met hoe je switch + AP gaat aansluiten. In principe heb je drie opties: 1. Je plaatst een PoE switch in de woonkamer waarop het AP kan. 2. Je plaatst een USW 8, die doet PoE passthrough, dus vanuit de meterkast kun je dan switch + AP voeden (dit vereist wel een PoE+ switch in de meterkast). 3. Je pakt eender welke switch en sluit het AP aan met de PoE injector ertussen. Zelf zou ik voor 1 of 2 gaan
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een switch met 4 poorten PoE en 4 gewone poorten;zoiets bijvoorbeeld. Zou dat kunnen? Ik denk dat optie 2 het beste aansluit bij mijn situatie.

Dit zou dan de switch voor in de meterkast zijn, moet ik er alleen nog 1 voor in de woonkamer hebben

[ Voor 4% gewijzigd door LAD93 op 09-09-2020 16:29 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LAD93 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:28:
[...]

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een switch met 4 poorten PoE en 4 gewone poorten;zoiets bijvoorbeeld. Zou dat kunnen? Ik denk dat optie 2 het beste aansluit bij mijn situatie.

Dit zou dan de switch voor in de meterkast zijn, moet ik er alleen nog 1 voor in de woonkamer hebben
Zoals gezegd kom je dan uit op de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts. Dat is de enige switch van Ubiquiti met PoE passthrough ondersteuning. Anders kun je nog een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) of pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE. Niet heel veel duurder en die geven je meteen extra PoE poorten (uiteraard moet deze switch dan wel op de netstroom).

Het kan trouwens ook lonen om even op https://eu.store.ui.com te spieken. Vooral nieuwe hardware wil daar nog wel eens goedkoper zijn dan de bekende Nederlanders webshops.

Ps: vergeet ook niet dat Ubiquiti een aantal wifi 6 APs als Early Access heeft uitgebracht. Het kan dus lonen om even te wachten en meteen voor wifi 6 / AX te gaan i.p.v. de huidige wifi 5 / AC modellen.

Edit:
Helemaal vergeten, de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch USW-Flex is er ook nog, en die doet ook PoE passthrough. Je krijgt alleen voor meer geld minder poorten. Echter kan deze via PoE++ gevoed worden en zelf ook nog eens PoE en PoE+ apparaten voeden. Maar dat is voor jou niet relevant.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Iemand een advies voor het positioneren van de antennes van de AC Mesh?
Ik heb hem op het dak buiten hangen 😄
Bereik is op zich prima, maar ben wel benieuwd naar de beste stand van de antennes...

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Meestal 45° naar de buitenkanten, zeg ik even uit m'n hoofd.

@RobertMe het zou idd ook 1 omhoog en de andere 90° kunnen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Comp User op 09-09-2020 18:11 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:10:
[...]

Daar was iets mee. Volgens mij een recht naar boven en een schuin. @nero355 kan je vast verder helpen.
Ja ik wist dat daar iets mee was, maar kon het niet terug vinden zo snel...

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Hebben mensen hier Chromcast in een aparte VLAN zitten en toch kunnen casten?

Ik heb namelijk deze 'tutorial' gevolgd:

https://help.ui.com/hc/en...e-on-UniFi-Network#enable

Maar bij mij werkt het niet. Zodra een Chromecast bij mijniet op hetzelfde subnet zit, dan kan ik niet casten.

Ik heb trouwens op dit moment alleen VLAN's, geen firewall rules.

Ah, waarschijnlijk moet ik niet de mDNS reflector aanzetten, maar mDNS repeater in config.json.

[ Voor 18% gewijzigd door GioStyle op 09-09-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:51
GioStyle schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:08:

Maar bij mij werkt het niet. Zodra een Chromecast bij mijniet op hetzelfde subnet zit, dan kan ik niet casten.

Ah, waarschijnlijk moet ik niet de mDNS reflector aanzetten, maar mDNS repeater in config.json.
Ik heb alleen deze aan moeten zetten:

Multicast DNS
Enables the mDNS reflector service on UniFi Security Gateways

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:07
@LAD93

Ik heb een US‑8‑150W aangesloten op het het modem in de meterkast.
Daarvandaan loopt een kabel naar een in-wall HD die los in het tvmeubel ligt.

Met de PoE-uitgang voorzie ik een RPi3 van voeding en data en in de normale uitgang zit nog een kleine (netgear) switch (5 poorts) voor de TV, receiver en spelcomputers etc.

tl;dr: De In-Wall HD werkt ook prima als-ie niet in een muurdoos bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
RudolfR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:34:
@LAD93
tl;dr: De In-Wall HD werkt ook prima als-ie niet in een muurdoos bevestigd wordt.
Dat is dan opzich ook nog wel een idee. PoE switch in de meterkast, In-Wall in het tv meubel en een losse ‘domme’ switch eraan hangen (die heb ik nog liggen)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 09:47
Ik wil mijn AC In-Wall in de woonkamer aansluiten vanuit de PoE switch die in de meterkast staat, maar de cat 6a die er al ligt zit in een kabelgoot getrokken naast een Coax kabel. Dus beide in 1 goot, kan dit kwaad als deze gebruikt wordt voor de PoE aansluiting ivm warme o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is het ook mogelijk om een lite onder een overkapping te plaatsen (tegen de muur van het huis, 3,5 meter van de opening van de overkapping af). Of moet je dan echt toch de pro hebben?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 20:38
Cyberpope schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:49:
Is het ook mogelijk om een lite onder een overkapping te plaatsen (tegen de muur van het huis, 3,5 meter van de opening van de overkapping af). Of moet je dan echt toch de pro hebben?
Je zou ook een AP-AC-M(Esh) kunnen plaatsen. Die is bestemd voor buiten. Ook in de open lucht. Ik heb ook een M onder de overkapping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KGEnq9aruZAtCcrzh7_BPZP2bA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J8l2BYtfvuISyeCNZmB4Vqil.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Laatst online: 06-10 15:29

Het subnet van de Chromecast is ook ingesteld als een Corporate-network?

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, maar die verbind draadloos toch? Is at niet een stuk langzamer als een bedrade variant?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:49:
Ik zou het niet proberen, en zoals @MadMax12 aangeeft voor de AC M(esh) gaan. Die's toch maar een paar euro duurder uit mijn hoofd.

Risico dat je met bv de Lite loopt is dat er corrosie optreedt aan de RJ45 aansluiting en die uiteindelijk geen contact meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat is helder, keuze gemaakt dan. Vond het prijsverschil tussen de pro en de lite nogal fors.
Maar de mesh is dan de beste keuze. Eerst even overkapping laten plaatsen en dan verder kijken.

Twijfel wel, want heb nu in huis goede wifi en in de garage redelijke wifi.
Waarom dan 170 euro uitgeven aan accespoints (heb nog een rpi3 voor de software).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
JayOne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:00:
[...]

Het subnet van de Chromecast is ook ingesteld als een Corporate-network?
Ja.

Het werkt inmiddels, ik denk dat ik iets te ongeduldig ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:28
Kanye schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:55:
Ik wil mijn AC In-Wall in de woonkamer aansluiten vanuit de PoE switch die in de meterkast staat, maar de cat 6a die er al ligt zit in een kabelgoot getrokken naast een Coax kabel. Dus beide in 1 goot, kan dit kwaad als deze gebruikt wordt voor de PoE aansluiting ivm warme o.i.d.?
Nee
TPA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:43:
Iemand een advies voor het positioneren van de antennes van de AC Mesh?
Ik heb hem op het dak buiten hangen 😄
Bereik is op zich prima, maar ben wel benieuwd naar de beste stand van de antennes...
RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:10:
Daar was iets mee. Volgens mij een recht naar boven en een schuin. @nero355 kan je vast verder helpen.
Comp User schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:10:
Meestal 45° naar de buitenkanten, zeg ik even uit m'n hoofd.

@RobertMe het zou idd ook 1 omhoog en de andere 90° kunnen zijn.
Bij zo'n prachtige AC Mesh zit een Manual die je het een en ander aanraadt :P :+

Namelijk :
\/
_|
|_

En verder zijn het gewoon richtantennes dus je kan er alle kanten mee op! :)

@xbeam poste laatst ook een mooie adapter die je erop kan schroeven om zo een vast patroon uit te stralen : 90 graden 5 GHz en 45 graden 2.4 GHz
Is een soort vierkant blokje dat je dan gebruikt en met twee draden verbindt i.p.v. de twee antennes.
RudolfR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:34:
@LAD93

Ik heb een US‑8‑150W aangesloten op het het modem in de meterkast.
Daarvandaan loopt een kabel naar een in-wall HD die los in het tvmeubel ligt.

LAD93 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:48:
Dat is dan opzich ook nog wel een idee. PoE switch in de meterkast, In-Wall in het tv meubel en een losse ‘domme’ switch eraan hangen (die heb ik nog liggen)
Je kan natuurlijk ook de In Wall als een "In TV Meubel" monteren aan de achterkant van het TV meubel zoals je dat aan de muur zou doen! :)

Heb ik een keer ergens een foto van gezien... Best wel slim gedaan! :*)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik heb een USW-24-G2 en ik heb nu al 2x gezien in mijn controller dat deze de status: adoption failed krijgt terwijl na een reboot alles weer normaal is.

Nu denk ik dat het firmware is, maar kan ik ergens een logfile vinden om te zien wat er gebeurd?

zeroday schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:47:
ik heb een USW-24-G2 en ik heb nu al 2x gezien in mijn controller dat deze de status: adoption failed krijgt terwijl na een reboot alles weer normaal is.

Nu denk ik dat het firmware is, maar kan ik ergens een logfile vinden om te zien wat er gebeurd?
Als ik mij niet vergis kun je onder Insights sowieso de controller logs terug vinden. Wellicht dat daaruit al iets blijkt? Of er ook logs in de USW zitten weet ik niet. Anders op zo'n moment even kijken om met SSH in te loggen op de switch en met info kijken of daar iets staat waarom die niet kan/wil adopten?

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47

Je hebt het op 2 plaatsen gedaan ? op het wifi netwerk (Multicast Enhancement
Enable multicast enhancement (IGMPv3)) en wat genoemd word in die wi ? ik kan hier zonder issue's van vlan100 (productie waar mijn normale clients en telefoons in zitten) na vlan110 (IoT waar o.a. de chromecasts in zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:51:
[...]

Als ik mij niet vergis kun je onder Insights sowieso de controller logs terug vinden. Wellicht dat daaruit al iets blijkt? Of er ook logs in de USW zitten weet ik niet. Anders op zo'n moment even kijken om met SSH in te loggen op de switch en met info kijken of daar iets staat waarom die niet kan/wil adopten?
het bleek een gigantische memory leak te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZCISvl2m9iGJYwnSvxrDRMUAgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sda0V1cXzA7cXnMPVLc4Dq71.png?f=fotoalbum_large

had eigenlijk een supp file moeten aanmaken, maar dat wist ik nog niet.
dus een reboot gegeven en alles was weer normaal. Heb nu er ook een andere beta firmware ingezet
volgens mij hebben ze daar al iets gedaan om te kijken wat het veroorzaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WOofxUYgs0Z-AetALlBA0rjFiU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RTOrmbxyIokGPKjueVLM3VCg.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nero355 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:00:
[...]

Welke firmware draaide je dan en welke firmware draai je nu precies :?
5.20.0.11910 draait goed op een UniFi Switch 8 POE-150W maar op een UniFi Switch 24 gen2 (die met lcd display) drama ..
ik heb er nu even een test firmware op gezet 5.35.0.12205 omdat ik in de release notes las dat er iets tegen een memory leak was gedaan (alleen werd er allen gerefereerd aan de PoE versie(s) en niet naar zonder. Maar goed.
we gaan het monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:37:
[...]

5.20.0.11910 draait goed op een UniFi Switch 8 POE-150W maar op een UniFi Switch 24 gen2 (die met lcd display) drama ..
ik heb er nu even een test firmware op gezet 5.35.0.12205 omdat ik in de release notes las dat er iets tegen een memory leak was gedaan (alleen werd er allen gerefereerd aan de PoE versie(s) en niet naar zonder. Maar goed.
we gaan het monitoren.
Ik draai nog steeds (gewoon) op onderstaande:
  • Model UniFi Switch 8 POE-150W
  • Version 4.3.20.11298
  • Board Revision 15
Niks mis mee, hoor >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:44:
[...]

Ik draai nog steeds (gewoon) op onderstaande:
  • Model UniFi Switch 8 POE-150W
  • Version 4.3.20.11298
  • Board Revision 15
Niks mis mee, hoor >:)
Gewoon lekker zo houden, ik balanceer af en toe op een randje. In dit geval was het een WLAN AP die elke keer wat vreemde dingen deed op de 4.x release, en dat was opgelost met de 5.20 release
echter die release was voor de switch niet goed genoeg ;)
dat heb je met multi-device-firmware releases .

zeroday schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:47:
[...]

Gewoon lekker zo houden, ik balanceer af en toe op een randje. In dit geval was het een WLAN AP die elke keer wat vreemde dingen deed op de 4.x release, en dat was opgelost met de 5.20 release
Je bent toch niet verplicht om alles te upgraden? Ik heb 1 AP op 5.30, 1 op 5.25, en de switches (8-150W en 16-150W) op 4.3.20 (laatste stable dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:47:
[...]

Ik mag ook wel eens wat klantomgevingen downgraden (Cisco) nadat ze 'issues' ervaren ná een upgrade welke vanuit één of andere lummel (klant interne 'CISO') als critical aangemerkt werd en dus persé even uitgerold moest worden ;)

Ik ben er inmiddels mee gestopt qua 'waarschuwen' en roepen dat er getest moet worden... 'ENROLL' ..... En Roll-Back :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:52:
[...]

Je bent toch niet verplicht om alles te upgraden? Ik heb 1 AP op 5.30, 1 op 5.25, en de switches (8-150W en 16-150W) op 4.3.20 (laatste stable dus).
soms maak je beslissingen waarvan je denkt: damn ..
maar omdat 5.20 binnen mijn omgeving op verder al mijn devices goed werkt dacht ik .. wat kan het kwaad ..

some you live on a dangerous edge als je met betas gaat stoeien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:53:
[...]

Ik mag ook wel eens wat klantomgevingen downgraden (Cisco) nadat ze 'issues' ervaren ná een upgrade welke vanuit één of andere lummel (klant interne 'CISO') als critical aangemerkt werd en dus persé even uitgerold moest worden ;)

Ik ben er inmiddels mee gestopt qua 'waarschuwen' en roepen dat er getest moet worden... 'ENROLL' ..... En Roll-Back :*)
Testen blijft soms lastig.. niet alles is te testen.
Ik kan vooral multicast en grote videoverkeersstromen niet testen. Gelukkig constateren ze de problemen redelijk snel ;)

En ach, met IOS-XE ben je met een aanpassing van de bootparameter zo weer op je oude IOS. (als je het goed hebt gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Ligt het aan mij of is de Unifi G3 Micro nergens meer verkrijgbaar in de EU? Gaat er een G4 model komen of is er gewoon weinig voorraad?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@Tassadar32 unifisupply.nl geeft aan dat ze 1 oktober weer voorraad verwachten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 19:49
Zijn er mensen die hier weleens issues hebben gehad met Ubiquiti en solcon apparatuur?
Ik heb glasvezel via Solcon met TV erbij. Nu heb ik al maanden last dat af en toe mijn tv zenders niet zichtbaar zijn. Als ik het modem en alles herstart lost dat het vaak niet eens op.

Ik heb nu sinds een maand of 2 al mijn netwerk kabels vanwege een verbouwing vervangen ook direct bijna alle switches en wifi nodes. Nu speelt het probleem nog steeds.

Net gebeld met de servicedesk van Solcon, maar die claimen dat het kan komen door mijn Ubiquiti apparatuur en switches.
Iemand daar bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22

lier

MikroTik nerd

IPTV...heb je IGMP Snooping aanstaan op je switch?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
lier schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:20:
[...]

IPTV...heb je IGMP Snooping aanstaan op je switch?
Nope, daar had hij het ook al over. Dat staat uit. Vandaar dat het mij wat vreemd leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 26-10 13:56

B2

wa' seggie?

MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:21:
[...]

Nope, daar had hij het ook al over. Dat staat uit. Vandaar dat het mij wat vreemd leek.
Probeer het eens met IGMP Snooping aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
B2 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:41:
[...]

Probeer het eens met IGMP Snooping aan.
Net aangezet. Kijken of dit beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:51
Er zijn twee nieuwe camera's in de Amerikaanse EA store verschenen:

https://store.ui.com/coll...ct-g3-instant-camera-beta

https://store.ui.com/coll...unifi-protect-g4-ptz-beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Ik heb geen toegang, kan iemand ze even uitlichten? Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:42
GioStyle schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:58:
Ik heb geen toegang, kan iemand ze even uitlichten? Ben benieuwd.
Zie; https://www.reddit.com/r/...qt9m/new_g4_camera_on_ea/
Pagina: 1 ... 46 ... 329 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.