[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 328 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:26
RobertMe schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Waarschijnlijk op basis van het MAC adres, en dat is zeer zeker geen exacte wetenschap. (Want bv Asus zal vrij veel MAC adressen tot hun beschikking hebben. En produceert ook nogal veel apparaten. Waarbij "zenwifi" wel klinkt als iets dat een Asus product(lijn) kan zijn. Dus "close enough").

Trouwens geef je aan in de app te kijken, maar ook net een UCG Ultra te hebben. Hoe gebruik je de app nu dan? De mini controller van de app? Had je al een controller waar de app aan gekoppeld is? Of heb je de UCG aangesloten en de app daar aan gekoppeld? (Maar in dat laatste geval, waarom heb je die Asus dan nog aangesloten?)
Zonder die asus router kan ik ook niets opzoeken. Buitengebied, 5g op mobiel is nagenoeg niet aanwezig. En aangezien de cloud gateway de AP niet wil herkennen, kan ik er ook niet mee verbinden om weer een netwerk op te bouwen. ik kan er alleen bij komen door het in mn huidige netwerk te prikken zegmaar.

Ik heb de cloud gateway opgestart en de app gedownload zoals het display aangaf en aan mn netwerk gehangen. Heb net de AP nog met een patchkabel aan de switch gehangen om mn eigen bekabeling uit te sluiten, maar hij ziet hem nogsteeds niet als AP.

Ik ga het morgen nog wel even proberen en anders gaat alles terug de doos in en retour afzender. Als een AP herkennen al zo lastig is, wil ik niet eens weten hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen met IPcamera's e.d. Heb mij weer laten misleiden door de shiny factor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Doesnotcompute schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:38:
[...]

Ik ga het morgen nog wel even proberen en anders gaat alles terug de doos in en retour afzender. Als een AP herkennen al zo lastig is, wil ik niet eens weten hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen met IPcamera's e.d. Heb mij weer laten misleiden door de shiny factor :9
Ik zou het zeker nog even proberen met een Unifi POE injector. Als dat niet werkt kun je het hele boeltje nog steeds terugsturen. Ik heb goede ervaringen met Unifi, heb zelf drie access points met POE injectors en die draaien al jaren als een zonnetje. Aangesloten op niet-Unifi unmanaged switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Miersel schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:05:
[...]

Ik zou het zeker nog even proberen met een Unifi POE injector. Als dat niet werkt kun je het hele boeltje nog steeds terugsturen. Ik heb goede ervaringen met Unifi, heb zelf drie access points met POE injectors en die draaien al jaren als een zonnetje. Aangesloten op niet-Unifi unmanaged switches.
Heb alles een factory reset gegeven. Nu via een laptop direct verbonden, setup weer doorlopen, weer geen AP. Gok dat het dan toch aan de switch ligt, wat ik niet helemaal begrijp omdat andere poe devices gewoon werken. 15watt is 15watt zou je zeggen. Eens kijken of ik een andere injector ergens kan ophalen morgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doesnotcompute schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:14:
[...]

Heb alles een factory reset gegeven. Nu via een laptop direct verbonden, setup weer doorlopen, weer geen AP. Gok dat het dan toch aan de switch ligt, wat ik niet helemaal begrijp omdat andere poe devices gewoon werken. 15watt is 15watt zou je zeggen. Eens kijken of ik een andere injector ergens kan ophalen morgen. :)
Als m'n PoE powered Unify Devices hier bij me thuis 15W.stuk durven te gaan vragen dan vrees ik dat het 'Einde' Unify is.....

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Als hij wel oplicht, klinkt het niet als een PoE probleem, eerder een netwerkprobleem of bekabelingsprobleem. Andere korte kabel geprobeerd?

Kan je voor de duidelijkheid uittekenen of uitschrijven hoe je het aangesloten hebt nu?

Type internet -> WAN -> UCG-Ultra -> LAN -> Switch -> U7-Lite?

Je kan een Unifi injector proberen, die zijn niet duur en je kan ook een 802.3at model pakken. Test het daarna ook met het AP direct op de UCG-Ultra met de injector, zonder die switch ertussen, mocht het met de injector nog steeds niet werken. Trek ook de rest van je netwerk los tijdelijk om uit te sluiten dat niet een ander apparaat op je netwerk, het lokale netwerk verstoord.

De GS108P is een Managed switch als ik op internet ernaar zoek, dus je kan ook daar nog kijken naar de instellingen of misschien iets als STP dingen verstoord (als hij dit ondersteund). En sowieso VLANs checken dst deze wel goed staan, als ze ingesteld zijn. Heb je nog genoeg PoE budget over op je switch?icecat laat blijkbaar specs zien die niet bestaan, want andere sites geven ook aan dat de GS108P Unmanaged is.

Om PoE makkelijk te maken zijn er overigens op 48V wel verschillende PoE standaarden :+), ook binnen 802.3af/at kan PoE over verschillende aders werken. Niet alle switches kunnen beide standaarden aan en niet alle clients kunnen beiden aan.

Het kan ook een gevalltje DOA zijn. Gebeurt niet vaak, maar kan nog steeds.

Heb je gekeken wat je status led exact zegt, brand hij constant wit na aansluiten of is het anders? https://help.ui.com/hc/en...ice-LED-Status-Indicators

Zie je je AP wel binnen Network via de browser? Normaal moet hij iig een IP-adres krijgen. Je kan op de LAN van een Unifi router gewoon in de webinterface komen door naar het IP-adres van de router te surfen, geen app op mobiel nodig.

[ Voor 67% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2025 08:47 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
[...]

En gebruik je nog steeds je bestaande router? Ik had dat ook geprobeerd met CGF maar kreeg het niet goed ingesteld. Dus alles factory reset. Eigen apparatuur niet gebruiken. CGF aan de stroom en dan met de app op je mobiel de installatie doorlopen. Als de CGF werkt met internet dan zou ik vervolgens die AP rechtstreeks aansluiten op de CGF. Als dat werkt daarna pas met je eigen apparatuur gaan hobbyen.

Oh ik zie nu dat jij GC Ultra hebt zonder PoE. Ik zou het echt met Unifi PoE spullen proberen. Gewoon om compatibiliteitsproblemen uit te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkeRipper op 25-10-2025 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesnotcompute
BiG-GuY schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:19:
[...]

Als hij wel oplicht, klinkt het niet als een PoE probleem, eerder een netwerkprobleem of bekabelingsprobleem. Andere korte kabel geprobeerd?

Kan je voor de duidelijkheid uittekenen of uitschrijven hoe je het aangesloten hebt nu?

Type internet -> WAN -> UCG-Ultra -> LAN -> Switch -> U7-Lite?

Led geeft aan "waiting for adoption". Heb de AP nu 2x gezien als device, waiting for adaoption. Klik ik daar op, zegt hij failed en is hij weg.

De GS108P is een Managed switch als ik op internet ernaar zoek, dus je kan ook daar nog kijken naar de instellingen of misschien iets als STP dingen verstoord (als hij dit ondersteund). En sowieso VLANs checken dst deze wel goed staan, als ze ingesteld zijn. Heb je nog genoeg PoE budget over op je switch?

Je kan een injector proberen, zolang het eentje is die minimaal 802.3af levert, die van Unifi zelf zijn niet duur en je kan ook een 802.3at model pakken. Test het daarna ook met de het AP direct op de UCG-Ultra met de injector, zonder die switch ertussen, mocht het met de injector nog steeds niet werken.

Het kan ook een gevalltje DOA zijn. Gebeurt niet vaak, maar kan nog steeds.

Heb je gekeken wat je status led exact zegt, brand hij constant wit na aansluiten of is het anders? https://help.ui.com/hc/en...ice-LED-Status-Indicators

Er zijn helaas verschillende PoE standaarden op 48V die op andere aders PoE aanleveren. Heb hetzelfde gehad in het verleden met Mikrotik die voor de 48V modellen op papier wel 802.3af PoE ondersteunen, maar vaak enkel 1 pin layout, terwijl er twee gangbaar zijn. Maar het effect daarmee was geheel geen power voor het apparaat dat PoE nodig had.

Zie je je AP wel binnen Network via de browser? Normaal moet hij iig een IP-adres krijgen. Je kan op de LAN van een Unifi router gewoon in de webinterface komen door naar het IP-adres van de router te surfen, geen app op mobiel nodig.
Zou raar zijn gezien netgear zelf zegt dat het ding unmanaged is :P
https://www.netgear.com/nl/support/product/gs108p/

Heb de switch nu alleen voor de AP gepakt. Maakt geen verschil dus budget genoeg.

Ik kan de AP wel zien, daarom poste ik eerder dat hij hem herkent als een Phillips TV of andere dingen.

Op het moment heb ik het aangesloten zonder WAN. Dus UCG>switch >AP.
Alles gisteren nog gereset, verandert er ook niets. Alles ligt op een hoopje in de woonkamer met patchkabels, ligt dus ook niet aan mn eigen infra qua kabels.

Ik ga mn vrouw naar "de Ikea" lokken vanmiddag, dan knijp ik hem eruit naar de coolblue, daar liggen ze op voorraad zag ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Doesnotcompute op 25-10-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Doesnotcompute schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:43:
[...]

Zou raar zijn gezien netgear zelf zegt dat het ding unmanaged is :P
https://www.netgear.com/nl/support/product/gs108p/

Heb de switch nu alleen voor de AP gepakt. Maakt geen verschil dus budget genoeg.

Ik kan de AP wel zien, daarom poste ik eerder dat hij hem herkent als een Phillips TV of andere dingen.

Op het moment heb ik het aangesloten zonder WAN. Dus UCG>switch >AP.
Alles gisteren nog gereset, verandert er ook niets. Alles ligt op een hoopje in de woonkamer met patchkabels, ligt dus ook niet aan mn eigen infra qua kabels.

Ik ga mn vrouw naar "de Ikea" lokken vanmiddag, dan knijp ik hem eruit naar de coolblue, daar liggen ze op voorraad zag ik. :)
Let op dat als je geen Unifi switch gebruikt de kans klein is dat het netwerk overzicht diagram klopt. Simpelweg omdat daar LLDP voor gebruikt wordt, die in bepaalde switches gedropped worden qua packets. Dit kan de diagram functie verstoren, maar dit zou functioneel geen verschil moeten maken voor de connectie tussen de Network controller en het AP.

Heb een tijd tijdens overstap naar Unifi nog de Aruba 1430 switches gebruikt en die werkten prima met de U6-Pro toen. Maar diezelfde switches deden niks met Mikrotik WiFi die op papier ook 802.3af waren.

Voor het overzicht en compatibiliteit uiteindelijk wel alles van Unifi draaien qua netwerk/camera's en sindsdien nooit issues gehad.

Oh bedenk me nu, je UCG heeft geen internet. Heb je wel nieuw genoege firmware dat de U7 Lite ondersteund wordt? Anders kan je de WAN tijdelijk op de LAN van je bestaande netwerk hangen, om de updates te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2025 09:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Ik zat naar deze te kijken in ieder geval. Dit is de dichtbijzijnde op voorraad wat ik straks in huis kan hebben.

https://www.coolblue.nl/p...uiti-poe-adapter-30w.html

Dat is poe+, 30w. Ik kan de gs108p altijd voor andere dingen gebruiken ntl. Hoop dat er niet nog zon grote brick aan hangt zoals de gs108p al heeft.

Nee heb nog niet gekeken naar updates. Zou het ook nog kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Die injector zou moeten werken ja.

Alle electronica zit in de injector, dus er zit alleen een stroomkabel aan, zoals je aan de aansluiting kan zien.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Doesnotcompute schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:26:
Ik zat naar deze te kijken in ieder geval. Dit is de dichtbijzijnde op voorraad wat ik straks in huis kan hebben.

https://www.coolblue.nl/p...uiti-poe-adapter-30w.html

Dat is poe+, 30w. Ik kan de gs108p altijd voor andere dingen gebruiken ntl. Hoop dat er niet nog zon grote brick aan hangt zoals de gs108p al heeft.

Nee heb nog niet gekeken naar updates. Zou het ook nog kunnen zijn.
Of je haalt gewoon deze op:
https://www.coolblue.nl/p...unifi-usw-lite-8-poe.html

Ben je ook klaar ...en zal je netwerk diagram in de Controler ook beter werken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
als die net is als de flex 2,5 versie dan moet je de power supply apart kopen nog, weer €70 er bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
mediumdry schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:37:
als die net is als de flex 2,5 versie dan moet je de power supply apart kopen nog, weer €70 er bij..
Nope:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHZqzy7l8HjApu0V5AnwI3fc25c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aL5nCJyI8reimTyCBKg92JiT.png?f=fotoalbum_large
https://eu.store.ui.com/eu/en/products/usw-lite-8-poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Die USW-Lite-8-PoE is nog steeds een prima optie, als je genoeg hebt aan Gigabit snelheid. En die wordt nog wel met adapter geleverd, omdat hij ook geen PoE in ondersteund, alleen PoE+ uit op 4 poorten.

Nu heb ik zelf 3x de USW-Flex-2.5G-8-PoE en heb maar 1 voeding, omdat de andere via PoE++ gevoed worden uit de eerste. Dus ben blij dat de adapter daar niet inbegrepen is, scheelt weer kosten per switch.

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 328 329 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.