Zonder die asus router kan ik ook niets opzoeken. Buitengebied, 5g op mobiel is nagenoeg niet aanwezig. En aangezien de cloud gateway de AP niet wil herkennen, kan ik er ook niet mee verbinden om weer een netwerk op te bouwen. ik kan er alleen bij komen door het in mn huidige netwerk te prikken zegmaar.RobertMe schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Waarschijnlijk op basis van het MAC adres, en dat is zeer zeker geen exacte wetenschap. (Want bv Asus zal vrij veel MAC adressen tot hun beschikking hebben. En produceert ook nogal veel apparaten. Waarbij "zenwifi" wel klinkt als iets dat een Asus product(lijn) kan zijn. Dus "close enough").
Trouwens geef je aan in de app te kijken, maar ook net een UCG Ultra te hebben. Hoe gebruik je de app nu dan? De mini controller van de app? Had je al een controller waar de app aan gekoppeld is? Of heb je de UCG aangesloten en de app daar aan gekoppeld? (Maar in dat laatste geval, waarom heb je die Asus dan nog aangesloten?)
Ik heb de cloud gateway opgestart en de app gedownload zoals het display aangaf en aan mn netwerk gehangen. Heb net de AP nog met een patchkabel aan de switch gehangen om mn eigen bekabeling uit te sluiten, maar hij ziet hem nogsteeds niet als AP.
Ik ga het morgen nog wel even proberen en anders gaat alles terug de doos in en retour afzender. Als een AP herkennen al zo lastig is, wil ik niet eens weten hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen met IPcamera's e.d. Heb mij weer laten misleiden door de shiny factor
/f/image/aL5nCJyI8reimTyCBKg92JiT.png?f=fotoalbum_large)