[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 329 330 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• PeterDeTweaker
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
Beer070 schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:16:
[...]

Ik weet uit ervaring dat er ergens in de netwerk settings op die netwerken een vinkje is voor isolatie. Als je dat aan hebt staan dan werken alle andere firewall rules sowieso niet meer. Bijzonder frustrerend.
Wat ik me kan herinneren moet je de netwerken in de router allemaal toevoegen, de router is daar op ieder subnet het gateway adres, en de isolation regels moet je dan separaat toevoegen. Hoewel ik me nu bedenk dat het in de zone aanpak nu weer iets anders is. Te vroeg op zondagochtend…
Dank voor je vroege reactie :D
Het vinkje voor netwerk isolatie had ik gezien en is niet aangevinkt.

Die gateway adressen ga ik controleren. Nu heeft elk subnet een gateway op een adres van dat subnet, maar misschien moet het juist het vaste ip adres van de UCG zijn, dus een adres van het subnet waar de UCG in staat.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Olaf van der Spek schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:38:
[...]

Kunnen ze ook op hoge en lage kasten liggen / staan? Aan het plafond is soms wat lastig. Of is iets anders dan een schotel dan beter.
Ja, dat moet ook gewoon werken. Alleen opletten dat het stralingspstroon niet naar de platte kant gaat, die normaal naar het plafond wijst. Dus als hij hoog zit, alsnog met de bolle kant naar beneden richten, als hij laag ligt omgekeerd dus.

Let wel, afhankelijk van op watvoor materiaal hij ligt, hoeveel je signaal verzwakt, je hebt immers een directe interferentie bron tegen je AP aan dan. De meeste meubels zijn tegenwoordig geen hardhout meer, dus komt vaak nog wel prima signaal doorheen. Als het wel hardhout is, moet je het echt testen of er nog genoeg signaal doorheen komt. Staal wordt sowieso lastig, maar verwacht niet dat velen volledig stalen meubels gebruiken :+.

Gallery V&A

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:34
BiG-GuY schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:45:
[...]

Ja, dat moet ook gewoon werken. Alleen opletten dat het stralingspstroon niet naar de platte kant gaat, die normaal naar het plafond wijst. Dus als hij hoog zit, alsnog met de bolle kant naar beneden richten, als hij laag ligt omgekeerd dus.
Onze AC LR ligt al jaren gewoon met de platte kant naar beneden boven op de boekenkast hier in huis . En ook bij mijn zoon ligt die gewoon met de platte kant boven op een keukenkast ..
En wij merken niet dat het bereik of snelheid langzamer zou zijn ...
Het voordeel van ergens hoog is al zo veel beter.
@Olaf van der Spek dus gewoon proberen.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:19

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

We hebben thuis weer internet via glasvezel van KPN. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een pppoe verbinding te krijgen met de box v14.

Ik gebruikt VLANID: 6. username/password kpn/kpn werkt niet internet@kpn/internet ook niet. In de modem van KPN zelf staat een ppp gebruikersnaam en ppp wachtwoord. Ook met deze werkt een pppoe verbinding niet. Iemand een idee wat ik fout doe?

Als ik DHCP aanvink, komt er wel een connectie?

Battle.net || Strava

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

retlaw schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:27:
We hebben thuis weer internet via glasvezel van KPN. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een pppoe verbinding te krijgen met de box v14.

Ik gebruikt VLANID: 6. username/password kpn/kpn werkt niet internet@kpn/internet ook niet. In de modem van KPN zelf staat een ppp gebruikersnaam en ppp wachtwoord. Ook met deze werkt een pppoe verbinding niet. Iemand een idee wat ik fout doe?

Als ik DHCP aanvink, komt er wel een connectie?
Box v14 even terug naar fabriek dan moeten de settings gewoon goedkomen lijkt mij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07:28
PeterDeTweaker schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:44:
[...]

Dank voor je vroege reactie :D
Het vinkje voor netwerk isolatie had ik gezien en is niet aangevinkt.

Die gateway adressen ga ik controleren. Nu heeft elk subnet een gateway op een adres van dat subnet, maar misschien moet het juist het vaste ip adres van de UCG zijn, dus een adres van het subnet waar de UCG in staat.
Hier een screenshot zoals ik het vlan voor mijn Hue nu heb staan. Er zijn nog extra regels op de hue zone om verkeer verder te beperken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fyuw-P6g1-G1efTdBoJ_qnsZ5vU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6QmHfZGIrAR8PikyV0EynXE9.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk helpt dit.

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07:28
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:06:
[...]

[Afbeelding]
Het staat er wel .. maar wel kleiner dan de ex BTW prijs .. dus kan verwarrend zijn.

En in de shopping cart staat het zonder BTW per artikel . En dan onderaan "in eens" de totale prijs inclusief BTW.

Het argument van UI zal vast zijn dat ze voornamelijk zich concentreren op de zakelijke markt en niet de consumenten markt. Maar het had beter gekund vind ik.
Mee eens.
Ik raak hier altijd van in verwarring:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJMOoaA-8Copmmdeas14qnXzNL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7o8vQdsFJ9Evy5VroCqlfJp5.png?f=fotoalbum_large
Op mobiel is het voor mij al helemaal onduidelijk. Op een groot scherm gaat het nog wel.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-11 16:01
PeterDeTweaker schreef op zondag 2 november 2025 @ 06:46:
Het lukt me niet om op mijn UCG ultra intervlan verkeer werkend te krijgen.

Verkeer van de ene VLAN naar de andere gast niet. Ik zie in veel topics dat het wel zou moeten werken, maar dan icm een Ubiquiti switch.

Nu heb ik mijn UCG aangesloten op een managed switch van Zyxel, maar dat zou toch ook moeten werken.

Kan het zijn dat ik een instelling op de UCG heb gemist?
Standaard, als je Zone Based Firewall aan hebt staan, kunnen de vlans niet bij elkaar.
Standaard, als je Zone Based Firewall uit hebt staan, kunnen de vlans wel bij elkaar.
Van deze standaard afwijken betekent firewall rules aanmaken.

• ASS-Ware
Nu heeft elk subnet een gateway op een adres van dat subnet, maar misschien moet het juist het vaste ip adres van de UCG zijn, dus een adres van het subnet waar de UCG in staat.
Nee, dat kan helemaal niet.
De gateway MOET altijd in het eigen subnet zitten, want die heb je juist nodig om naar een ander subnet te connecten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:05:
[...]

Onze AC LR ligt al jaren gewoon met de platte kant naar beneden boven op de boekenkast hier in huis . En ook bij mijn zoon ligt die gewoon met de platte kant boven op een keukenkast ..
En wij merken niet dat het bereik of snelheid langzamer zou zijn ...
Het voordeel van ergens hoog is al zo veel beter.
@Olaf van der Spek dus gewoon proberen.
Moet je nagaan hoe veel beter het nog kan zijn....

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35
ASS-Ware schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:21:
[...]

Standaard, als je Zone Based Firewall aan hebt staan, kunnen de vlans niet bij elkaar.
Toch alleen in het geval dat de verschillende VLAN’s in verschillende zones zitten?

• ASS-Ware
Miersel schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:24:
[...]

Toch alleen in het geval dat de verschillende VLAN’s in verschillende zones zitten?
Nope, niets kan bij elkaar tenzij je dat regelt met firewall rules.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 02-11-2025 13:37 ]

• PeterDeTweaker
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:37:
[...]

Nope, niets kan bij elkaar tenzij je dat regelt met firewall rules.
Dit lijkt me wel de veilige methode.
Alles blokkeren en alleen open zetten wat nodig is.
Ik heb de verschillende VLANS wel op allow gezet, dus het zou wel moeten werken.
Toch eens proberen als ik het uit zet.

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35
Wellicht geeft dit nog een oplossing @PeterDeTweaker ?

• PeterDeTweaker
  • Niet online
Miersel schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:56:
[...]

Wellicht geeft dit nog een oplossing @PeterDeTweaker ?
Bedankt, ik ga de tutorial bekijken. d:)b
Pagina: 1 ... 329 330 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.