BiG-GuY schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:46:
[...]
Let op dat RTSP enkel kan via Protect. Dus niet native vanuit de camera’s zelf. Dus je hebt altijd Protect nodig met Unifi Protect camera’s. AI detecties e.d. worden door de camera’s gerapporteerd aan de Protect controller en afhankelijk van je instellingen neemt die dan 24/7 op en/of bij events.
De RTSP stream is live vanaf Protect naar waar je het aan koppelt.
En Jup, orders aanpassen ondersteunen ze niet. Heb ik ook al eens gehad. Cancelen en opnieuw plaatsen is snelste optie.
Dank je, wellicht kan jij mij helpen want er lijkt verdorie niet 1 device te zijn die mijn uitdaging kan oplossen.
Huidige situatie is een Ziggo modem met daarachter een 12 jaar oude Asus router daarachter een Netgear 16-ports PoE+ switch in mijn meterkast.
Hier komen ook 6 Unifi AP's in uit die dus middels PoE gevoed worden, mijn deurbel, 2 camera's en een toegangshek deurbel, ook allemaal PoE(+).
De Netgear zit dus ramvol en levert maximaal PoE. Daarnaast komen er nog losse CAT kabels binnen die naar verschillende vertrekken van het huis gaan. 1 Ervan gaat naar mijn garage waar ook een 19" rack hangt met daarin dus ook een Netgear PoE+ switch en de rest van mijn home-automation spul en NAS etc.
Die UDM-Pro-Max heeft maar 8 poorten, ik ben dus "verplicht" daarnaast nog een Poe+ switch te gaan hangen?
Laat ik beginnen met mijn huidige situatie in een tabel:
Locatie | Apparaat | PoE |
Meterkast | Asus Router | Nee |
Meterkast | Unifi AP 0 | Ja |
Meterkast | Unifi AP 1 | Ja |
Meterkast | Unifi AP 2 | Ja |
Meterkast | Unifi AP 3 | Ja |
Meterkast | Unifi AP 4 | Ja |
Meterkast | Unifi AP 5 | Ja |
Meterkast | Doorbird Toegangshek | Ja |
Meterkast | Doorbird Chime | Ja |
Meterkast | Hikvision Camera 0 | Ja |
Meterkast | Hikvision Camera 1 | Ja |
Meterkast | CAT6a TV Meubel | Nee |
Meterkast | CAT6a Kantoor | Nee |
Meterkast | CAT6a Garage | Nee |
Meterkast | CAT6a Overkapping Unifi AP 6 | Ja |
Garage | Synology | Nee |
Garage | Fibaro HC3 | Nee |
Garage | RS485-ETH Warmtepomp | Ja |
Garage | Doorbird Deurbel | Ja |
In mijn meterkast hangt dus nu een propvolle Netgear 16-ports PoE+ switch. Doet op zich prima zijn werk maar geen poort indicatie bijvoorbeeld en rest van het eco systeem is Unifi dus op zich dacht ik aan Switch Lite 16-ports als vervanger met daarvoor dus een UCG-Max ipv de Ultra als vervanger voor de Asus maar die is beperkt qua opslag voor Unifi camera's en deurbellen dus niet echt een optie meer?
De Netgear in de garage dacht ik te vervangen voor een Switch Lite 8-ports maar die moet juist wel 19" rackmount optie bieden want daar hangt een mooi klein 19" rack.
Ik kom nu tot het volgende lijstje met als nadeel dat de storage in de UCG-Max niet redundant is maar ik mogelijk dus wel de camera's kan streamen naar mijn Synology ?
Een UCG-Max met 2TB opslag in de meterkast die vervangt de Asus.
De netgear in de meterkast kan dan het beste vervangen worden door een Pro Max 16 PoE .
In de garage laat ik de Netgear dan nog even hangen, daar zit geen Unifi spul achter en steek ik het bedrag van een rack mounted 16-ports PoE even in mijn zak.
[
Voor 101% gewijzigd door
GeeMoney op 27-12-2024 11:27
]