Even een sanity check. Ik moet wat werk uitvoeren aan het unifi spul wat al tijden ligt te wachten, maar nu ook de melding dat mijn HDD in de CK2+ aan het degraderen is. Er komt zo een nieuwe met de post. In volgorde:
- backup gemaakt van de config (via cloud)
- backup vanaf de cloud ook naar mijn PC gedownload (voor het geval dat)
- CK2+ power down / shutdown
- nieuwe schijf erin
- opzetten, inloggen op het IP dat hij me geeft
- UI account inloggen, backup restoren
dat zou me een goede migratie van HDD moeten opleveren, me dunkt (na het lezen van diverse bronnen).
Daarna moet ik ook nog:
- edgeswitch ertussenuit trekken en vervangen voor een tweede POE150w 8P switch (had er al eentje, maar dat de edgeswitch niet via UI kon managen was me altijd een doorn in het oog, bovendien levert 'ie minder vermogen), point of note is dat de bestaande POE150w 6P een trunked GSFP setup heeft met de Edgeswitch
- 2e POE switch adopteren en zo mogelijk zelfde config geven, trunk (opnieuw) opzetten
- USG 'forgetten' en shutdown, verwijderen
- nieuwe UXG Max plaatsen en adopten, config restoren vanuit backup (voorzover mogelijk?)
Daar komt bij dat alles ook even een nette montage moet krijgen in de meterkast, dus ben ik wel even mee zoet
. Iemand tips/aanmerkingen do's & don't's?
- backup gemaakt van de config (via cloud)
- backup vanaf de cloud ook naar mijn PC gedownload (voor het geval dat)
- CK2+ power down / shutdown
- nieuwe schijf erin
- opzetten, inloggen op het IP dat hij me geeft
- UI account inloggen, backup restoren
dat zou me een goede migratie van HDD moeten opleveren, me dunkt (na het lezen van diverse bronnen).
Daarna moet ik ook nog:
- edgeswitch ertussenuit trekken en vervangen voor een tweede POE150w 8P switch (had er al eentje, maar dat de edgeswitch niet via UI kon managen was me altijd een doorn in het oog, bovendien levert 'ie minder vermogen), point of note is dat de bestaande POE150w 6P een trunked GSFP setup heeft met de Edgeswitch
- 2e POE switch adopteren en zo mogelijk zelfde config geven, trunk (opnieuw) opzetten
- USG 'forgetten' en shutdown, verwijderen
- nieuwe UXG Max plaatsen en adopten, config restoren vanuit backup (voorzover mogelijk?)
Daar komt bij dat alles ook even een nette montage moet krijgen in de meterkast, dus ben ik wel even mee zoet
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-10-2024 11:48 ]