Aankoopadvies indoorcamera's van Unifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

Ik ben aan het kijken om ons oude Alecto setje, babyfoon van vroeger te vervangen. Ik ben aan het kijken naar 2 a 3 indoor camera's die ik wil gebruiken in de slaapkamers van mijn kinderen en de speelcamera. Ik heb al een Unifi Systeem draaien waardoor het mij het makkelijkste lijkt om van Unifi een Cam te kopen en die te beheren via Unifi Protect.

Wil graag zover mogelijk weg blijven van de Google/Nest cam's als het even kan.

Wat raden jullie aan, een G3 Instant of zijn er beter suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:34
Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:35:
Goedemorgen,

Ik ben aan het kijken om ons oude Alecto setje, babyfoon van vroeger te vervangen. Ik ben aan het kijken naar 2 a 3 indoor camera's die ik wil gebruiken in de slaapkamers van mijn kinderen en de speelcamera. Ik heb al een Unifi Systeem draaien waardoor het mij het makkelijkste lijkt om van Unifi een Cam te kopen en die te beheren via Unifi Protect.

Wil graag zover mogelijk weg blijven van de Google/Nest cam's als het even kan.

Wat raden jullie aan, een G3 Instant of zijn er beter suggesties?
Je kan tegenwoordig toch ook standaard camera's gebruiken die ONFIV ondersteunen?
Dan heb je een goedkopere oplossing.
Ik wil dat binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ASS-Ware schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Je kan tegenwoordig toch ook standaard camera's gebruiken die ONFIV ondersteunen?
Bedankt voor je suggestie alleen ik heb zelf toch de voorkeur om bij het Unifi ecosysteem te blijven.
Zit bv te kijken naar de G3 en G4 Instant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:34
Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor je suggestie alleen ik heb zelf toch de voorkeur om bij het Unifi ecosysteem te blijven.
Begrijp ik heel goed, buiten houd ik het ook bij Unifi, maar voor bijvoorbeeld een baby kamer zou ik het simpel en goedkoop houden, aangezien dat maar tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ASS-Ware schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Begrijp ik heel goed, buiten houd ik het ook bij Unifi, maar voor bijvoorbeeld een baby kamer zou ik het simpel en goedkoop houden, aangezien dat maar tijdelijk is.
Zit wat in alleen ik zoek niet iets voor tijdelijk.
Ik wil de camera's plaatsen in de 3 kamers en die daar dan laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Geen mogelijkheid om ze via een kabeltje aan te sluiten ? zelf een G3 instant gehad om te testen maar die vond ik niet zo lekker performen als het donker werd (g4 geen ervaring mee), zelf zal ik als je een kabeltje kan aansluiten voor de Flex serie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
LightStar schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Geen mogelijkheid om ze via een kabeltje aan te sluiten ? zelf een G3 instant gehad om te testen maar die vond ik niet zo lekker performen als het donker werd (g4 geen ervaring mee), zelf zal ik als je een kabeltje kan aansluiten voor de Flex serie gaan.
Niet echt. Elke kamer heeft wel een aansluiting maar de vorige eigenaar heeft besloten 1 per kamer te doen. Waarom weet ik ook niet, maar dat is eenmaal zo. Deze worden in 2 van de 3 kamers ook gebruikt voor toepassingen als thuiswerkplek en andere voor de computer van mijn zoon voor zijn school en game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Niet echt. Elke kamer heeft wel een aansluiting maar de vorige eigenaar heeft besloten 1 per kamer te doen. Waarom weet ik ook niet, maar dat is eenmaal zo. Deze worden in 2 van de 3 kamers ook gebruikt voor toepassingen als thuiswerkplek en andere voor de computer van mijn zoon voor zijn school en game.
Je kunt ook een kleine switch in de kamers zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
_AcS_ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Je kunt ook een kleine switch in de kamers zetten.
Dat kan ja, maar dat kost me bij elkaar denk ook snel €100 en moet dan ook kabels gaan trekken in de 3 verschillende kamers naar de plekken waar wij de camera's willen hebben.

Ik denk dat wifi daardoor een beter keuze is, gemakkelijker plaatsen, goedkoper en met de 3 AP's die ik in mijn woning heb is mijn WIFI dekking meer dan prima. De beelden kunnen dan straks opgeslagen worden op mijn UDM Pro waar ik nog een HD voor moet aanschaffen.

Iemand daar toevallig nog de tip voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17

lier

MikroTik nerd

Waarvoor dienen de camera's? Waarom wil je de Alecto's vervangen?

[ Voor 39% gewijzigd door lier op 28-10-2024 12:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47
Persoonlijk vind ik indoor netwerk connected cameras die continue aanstaan doodeng...
Voor outdoor begrijp ik het maar indoor zou ik lekker lokale (DECT) cameras gebruiken die niet met een netwerk/ internet verbonden zijn.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wil je nou echt continu je kinderen in de gaten gaan houden? Vraag je even af hoe jij dit als kind gevonden zou hebben? Vraag eens aan een kinderpsycholoog hoe die hier over denkt en wat voor effect het heeft op je kind.
Of wil je de oppas in de gaten houden? Persoonlijk denk ik dat het voor niemand goed is, ook niet voor jou.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tekupdate
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-04 15:49
Als je plafond/muur het toelaat kun je de G5 Turret Ultra overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKRBNZKVOnQKXv5efDHLuRkR_ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ViA1MqhD4EIf4uQzrDR8LF3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:48
ASS-Ware schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Had ik tot gisteren draaien maar is super instabiel... ene keer werkte het wel dan weer niet, dan 1 camera wel en andere niet.... En is daarbij ook puur alleen opnemen AI detector ed werkt niet. Toch wel 1 van de features die ik wel wou hebben.

Was voor mij gelukkig maar tijdelijk nadat de nvr de geest gaf. Sinds gisteren Unifi cameras en super stabiel + AI detectie, zones, snel terugkeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Jan-man schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:46:
[...]

Had ik tot gisteren draaien maar is super instabiel... ene keer werkte het wel dan weer niet, dan 1 camera wel en andere niet.... En is daarbij ook puur alleen opnemen AI detector ed werkt niet. Toch wel 1 van de features die ik wel wou hebben.

Was voor mij gelukkig maar tijdelijk nadat de nvr de geest gaf. Sinds gisteren Unifi cameras en super stabiel + AI detectie, zones, snel terugkeren enz.
Mag ik vragen voor welke cameras van Unifi jij gekozen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:48
Frid0 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:26:
[...]

Mag ik vragen voor welke cameras van Unifi jij gekozen heb?
achter g5 turrent ultra en voor de g4 doorbell.
Pagina: 1