[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NightMare schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:00:
Merkte dat ik op mijn laptops vandaag moeite had met de WIFI verbinding en nu blijken al mijn 5GHz clients alleen nog maar naar de Access Point boven te connecten, ook al bevinden ze zich beneden. Iemand enig idee waarom ze niet naar het AP beneden willen connecten? Voorheen was dit niet zo en ik heb niets aan de config veranderd.

Heb daarstraks wel een FW upgrade gedaan van de controller en ook van beiden Access Points omdat die klaar stond en ik dacht dan hebben ze meteen een reboot gehad maar dat heeft niet geholpen

[Afbeelding]
Kijk eens in je logging, kan zijn dat ze in een DFS wait terecht zijn gekomen. Als ik de kanalen zie zou ik verwachten van niet, maar dat kan wel voor dit soort vreemde effecten zorgen.
Restart van het AP lostte het bij mij op gelukkig (had ook geen zin om te zoeken ook :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 21:49

zeroday

There is no alternative!

giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:06:
Heb een prettig functionerend unifi network met een 8 Port unifi switch. Nu heb ik eigenlijk een Lan poort te kort. Op de switch zitten echter ook 2 spf poorten. Wellicht een domme vraag, maar zou ik die nog in kunnen zetten?
ja dat kan zoek naar een geschikte SFP naar UTP module

Zo heb ik er 2 jaar geleden 2 gekocht 1 voor een Unifi Switch en dezelfde in een TP-LINK
werkt als een tierelier. zo heb ik 2 switches met elkaar verbonden via de SFP aansluiting via UTP ;)

zie hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7U2d-iQGm103t38V8CYTKhklh_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwEbW8v1BntBo90D1jf4mJPq.png?f=user_large

Ze zijn volgens mij vanaf 8 tot 25 euro wel te krijgen GLC-T compatible stuff

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 16-07-2020 12:41 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:06:
Heb een prettig functionerend unifi network met een 8 Port unifi switch. Nu heb ik eigenlijk een Lan poort te kort. Op de switch zitten echter ook 2 spf poorten. Wellicht een domme vraag, maar zou ik die nog in kunnen zetten?
Je kunt er een SFP module in zetten :+ Je hebt dan de keuze uit glasvezel, of koper. Koper lijkt mij het meest logische, want dan heb je gewoon een extra ethernetpoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:56
Workaholic schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Ik heb nog even een test gedaan met 5ghz op mijn iphone. In Wall access point HD.

Ik haal max snelheden voor mijn internet verbinding up & down. Via unify speedtest optie (op mijn telefoon - IOS app) haal ik richting de 600 Mbps down en 200+ up. Geen idee waarom het verschil in up / down zo groot is en hoe deze app precies werkt. Mogelijk een beperking van de iphone. Hieronder screenshots.

[Afbeelding]

Als ik de channel settings op auto zet (5ghz) dan is mijn snelheid bijna 50% lager (!).
Speedtest.net = een test via internet
UniFi = lokale test (download/upload vanaf/naar de controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:08
Met mijn iPhone 11 Pro Max blijft mijn unifi speedtest op 250 mbit hangen. Dit met een AP nano en HD wall. IPhone maakt connectie via 5ghz. Wat kan de reden zijn voor lage snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 13-10 14:56
giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:45:
Met mijn iPhone 11 Pro Max blijft mijn unit speedtest op 250 mbit hangen. Dit met een AP nano en HD wall. IPhone maakt connectie via 5ghz. Wat kan de reden zijn voor lage snelheid?
Getest met welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:08
Unifi speedtest app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:45:
Met mijn iPhone 11 Pro Max blijft mijn unifi speedtest op 250 mbit hangen. Dit met een AP nano en HD wall. IPhone maakt connectie via 5ghz. Wat kan de reden zijn voor lage snelheid?
Wat zijn je wifi instellingen? Post eens je site settings (dacht ik dat dat ding hete. Een of andere mooie tabel met per AP de frequentie, bandbreedte, zendsterkte, ...)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijke opvolger van de US-16-XG staat in de Early Access.

UniFi Switch Aggregation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1zECjtZYMLPhIL0UuE0pjE25E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5qxGnRLp7mvuC1mHGuI6xjl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgmETBlczaZgfsUNWeoCqmTvpk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XviKc9tIgZ2k9E4PcaVYnIUH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfNSNORUaLKv34xxJAbI1q9VVeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuXrKz2fKkVil0iJFZHHzuZq.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een prijs van $269.

Net nu ik mezelf had overgehaald om voor mijn nieuwe appartement geen 10gb te nemen. Nu wil ik alsnog deze en UXG-Pro als ze uit EA zijn. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19
Komende week eindelijk tijd om mijn USG, US-8-150W en UAP-AC-LR in mijn netwerk te hangen en configureren. Van te voren wil ik even goed uittekenen hoe ik dit ingeregeld wil hebben. Ik heb daarbij alleen nog 2 vragen.
  • Ik zie overal dat de controller een fixed ip-adres moet hebben. Klinkt logisch. Alleen moet dit echt een fixed ip-adres zijn of mag dit ook via een DHCP reservering?
  • Ik zie vaak het advies om een management VLAN in te richten. Begrijp ik het goed dat dit het VLAN is waar al je netwerk/UniFi spul in komt te hangen en dat je daarnaast nog een aantal andere VLANS (bijvoorbeeld LAN/Guest & IoT) daar naast maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:57
@Phoolie

Mijn controller krijgt een vast IP adres van mijn router op basis van het MAC-adres.
Op het OS van de controller is niets bijzonders ingesteld.

Alleen mijn wireless netwerk voor gasten zit in een apart VLAN. Meer VLANs brengt (voor mij) complexiteit mee waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 12:05
Phoolie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:54:
  • Ik zie vaak het advies om een management VLAN in te richten. Begrijp ik het goed dat dit het VLAN is waar al je netwerk/UniFi spul in komt te hangen en dat je daarnaast nog een aantal andere VLANS (bijvoorbeeld LAN/Guest & IoT) daar naast maakt?
Als je meerder VLAN's maakt kan je je netwerk scheiden. (gasten, IOT, Voice, WIFI, bekabeld etc)

bijvoorbeeld als onderstaand :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upbuddSmpOJusU7nMrwSORsPtIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0OLhNcViE3kQzVksk3J3Qh5I.png?f=fotoalbum_large

Zoals @RudolfR aangeeft kan het wat complexer worden, maar het scheiden heeft zeker voordelen.
Je kan het verkeer op 1 VLAN laten, en ze kunnen dan niet naar een ander VLAN waar bijvoorbeeld je unifi spullen draaien.
Let wel op dat je op 1 machine controle houdt, zodat deze altijd op het "management" VLAN kan....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:22:

UniFi Switch Aggregation

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor een prijs van $269.

Net nu ik mezelf had overgehaald om voor mijn nieuwe appartement geen 10gb te nemen. Nu wil ik alsnog deze en UXG-Pro als ze uit EA zijn. 8)7
DAMN! :o Dat is niet verkeerd voor het geld!

Ik was eigenlijk van plan om ooit nog een MikroTik 8x 10 Gbps (of de goedkopere 4x 10 Gbps) te kopen voor grofweg hetzelfde geld :
- pricewatch: MikroTik CRS309-1G-8S+IN
De 4 poorts :
- pricewatch: MikroTik Cloud Router Switch 305-1G-4S+IN

Zo te zien kloppen de specificaties weer eens niet in de Pricewatch... :F

Dus als je een UniFi 8x 10 Gbps switch kan kopen voor hetzelfde geld : Waarom ook niet! :*)
Phoolie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:54:
Komende week eindelijk tijd om mijn USG, US-8-150W en UAP-AC-LR in mijn netwerk te hangen en configureren. Van te voren wil ik even goed uittekenen hoe ik dit ingeregeld wil hebben. Ik heb daarbij alleen nog 2 vragen.
  • Ik zie overal dat de controller een fixed ip-adres moet hebben. Klinkt logisch. Alleen moet dit echt een fixed ip-adres zijn of mag dit ook via een DHCP reservering?
RudolfR schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:59:
@Phoolie

Mijn controller krijgt een vast IP adres van mijn router op basis van het MAC-adres.
Op het OS van de controller is niets bijzonders ingesteld.

Alleen mijn wireless netwerk voor gasten zit in een apart VLAN. Meer VLANs brengt (voor mij) complexiteit mee waar ik niet op zit te wachten.
Apparaten die een belangrijk onderdeel zijn van je netwerk geef je gewoon een Static IP op het apparaat zelf!

Als alles plat gaat kan je communicatie met je UniFi Controller of een Router/Switch/Accesspoint schudden! :w

En daar heb je ook gelijk dat Management VLAN voor waar verder niks engs aan is :P :+

[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 16-07-2020 17:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

UniFi Switch Aggregation

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor een prijs van $269.

Ik kan steeds minder begrip opbrengen voor de prijs van de UXG-pro :?
Daar moet toch wel een goud gelagerde voeding in zitten..

Maar even wachten op de "normale" versie.. anders vertrek ik naar Riga Letland.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 16-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
nero355 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Apparaten die een belangrijk onderdeel zijn van je netwerk geef je gewoon een Static IP op het apparaat zelf!

Als alles plat gaat kan je communicatie met je UniFi Controller of een Router/Switch/Accesspoint schudden! :w
Dat klinkt logisch. Ga ik op die manier doen.
En daar heb je ook gelijk dat Management VLAN voor waar verder niks engs aan is :P :+
Ok, maar moet ik dan daar een apart VLAN voor aanmaken of gewoon het standaard LAN dat er default al is voor gebruiken zonder daar een VLAN nummer (of ID of hoe dat heet) er aan te koppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

ed1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Ik kan steeds minder begrip opbrengen voor de prijs van de UXG-pro :?
Daar moet toch wel een goud gelagerde voeding in zitten..
Dit ja.

Snap niet dat een veredelde USG in een 19" modelletje dan belachelijk veel kost en die 8 poort 10Gb switch minder. Voor de hypermoderne FW interface *kuch* met ongeziene firewall rules en actieve antimalware/AV mogelijkheden kan het alvast niet zijn.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een probleem waar ik werkelijk niks meer van snap en tast in het donker.

Devices:
Ubiquiti UAP-AC-Lite Firmware: 4.3.20.11298
Genexis glasvezel modem (provider is caiway)

De AC-Lite met de app geconfigureerd , na de installatie vraagt de app of de telefoon wilt inloggen op het nieuw gecreerde netwerk. Dit werkt en internet werkt ook zoals het hoort.
Alleen wanneer een andere telefoon en of tablet op het netwerk gaat ziet de modem deze wel (zie ze ook in de lijst met connected devices), maar de telefoons en tablets krijgen geen verbinding met het internet (iPhones en iPads).

Wat heb ik geprobeerd:
*De AC-Lite meermaals gereset en compleet opnieuw geinstalleerd.
*De meest recente firmware geinstalleerd.
*De telefoon waarmee de verbinding wel werkt gedisconnect om te kijken of een andere dan wel toegang krijgt (ter vergeefs)
*De overige ipads/iphones zijn allemaal up to date en draaien dezelfde ios als de telefoon waarop het wel werkt.
De AC-Lite ingesteld met alleen 5GHz en een keer met 5 en 2GHz

Ik snap er werkelijk niks van en via de app heb ik ook geen verdere opties gevonden die in mijn ogen kunnen/konden helpen. Wie kan mij op het goede spoor helpen?

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phoolie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Dat klinkt logisch. Ga ik op die manier doen.

[...]
Ok, maar moet ik dan daar een apart VLAN voor aanmaken of gewoon het standaard LAN dat er default al is voor gebruiken zonder daar een VLAN nummer (of ID of hoe dat heet) er aan te koppelen?
Standaard is dat vlan 1 en het is eenvoudiger bij UniFi om je hardware daar in te laten voor het geval er iets stuk gaat of zooi niet meer bereikbaar is om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vaste ip gegeven op die devices zonder een gateway of dns??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ed1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:18:
[...]

Standaard is dat vlan 1 en het is eenvoudiger bij UniFi om je hardware daar in te laten voor het geval er iets stuk gaat of zooi niet meer bereikbaar is om wat voor reden dan ook.
Ok, zo had ik het niet begrepen. Ik zag in die screenshot in die reactie op mij initiele vraag een VLAN staan met de naam LAN, maar zonder ID. Maar dat is dan dus standaard VLAN 1?

Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik dit aan de praat ga krijgen met T-Mobile. Maar als ik die instructie goed begrepen heb moet ik dan alleen VLAN 300 aan de WAN kant meegeven, dus lijkt mij dat los te staan van alle VLANs aan de LAN kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:25

Quad

Doof

Fietsbel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:16:
Ik heb een probleem waar ik werkelijk niks meer van snap en tast in het donker.

Devices:
Ubiquiti UAP-AC-Lite Firmware: 4.3.20.11298
Genexis glasvezel modem (provider is caiway)

De AC-Lite met de app geconfigureerd , na de installatie vraagt de app of de telefoon wilt inloggen op het nieuw gecreerde netwerk. Dit werkt en internet werkt ook zoals het hoort.
Alleen wanneer een andere telefoon en of tablet op het netwerk gaat ziet de modem deze wel (zie ze ook in de lijst met connected devices), maar de telefoons en tablets krijgen geen verbinding met het internet (iPhones en iPads).

Wat heb ik geprobeerd:
*De AC-Lite meermaals gereset en compleet opnieuw geinstalleerd.
*De meest recente firmware geinstalleerd.
*De telefoon waarmee de verbinding wel werkt gedisconnect om te kijken of een andere dan wel toegang krijgt (ter vergeefs)
*De overige ipads/iphones zijn allemaal up to date en draaien dezelfde ios als de telefoon waarop het wel werkt.
De AC-Lite ingesteld met alleen 5GHz en een keer met 5 en 2GHz

Ik snap er werkelijk niks van en via de app heb ik ook geen verdere opties gevonden die in mijn ogen kunnen/konden helpen. Wie kan mij op het goede spoor helpen?
Welke router heb je tussen het Genexis modem en AP hangen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phoolie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Ok, zo had ik het niet begrepen. Ik zag in die screenshot in die reactie op mij initiele vraag een VLAN staan met de naam LAN, maar zonder ID. Maar dat is dan dus standaard VLAN 1?
Klopt inderdaad. Kun je ook niet verwijderen 😋 ik zou als je begint met UniFi alleen even starten met je devices in Vlan 1, eventueel een guest vlan en verder even niets. Daarna kan je altijd nog een apart client vlan maken indien gewenst. En dan langzaam uitbreiden naar een iot lannetje. Als je maar ook weet hoe je zaken kunt herstellen als je iets sloopt 🤣 De help website is redelijk basic(voldoet niet altijd), je hebt meer aan het topic hier op Tweakers, Reddit of de community.

Voor het wan kan ik je niet helpen, voor iptv is een apart topic. Zie disclaimer. Vlan-ID voor normaal internet kun je wel meegeven op een USG als dat nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 16-07-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Quad schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Als het deze niet is, is het waarschijnlijk alleen maar een gateway.

correct me if I'm wrong.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Quad schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Comp User schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Als het deze niet is, is het waarschijnlijk alleen maar een gateway.

correct me if I'm wrong.
Ohjee, ik denk dat het daar dus mis gaat.
Het is niet de genexis die @Comp User linked maar een vele malen ouder modem, zonder ingebouwde wifi/router. Geen wonder dat het niet goed werkt. |:(

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
ed1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Klopt inderdaad. Kun je ook niet verwijderen 😋 ik zou als je begint met UniFi alleen even starten met je devices in Vlan 1, eventueel een guest vlan en verder even niets. Daarna kan je altijd nog een apart client vlan maken indien gewenst. En dan langzaam uitbreiden naar een iot lannetje. Als je maar ook weet hoe je zaken kunt herstellen als je iets sloopt 🤣 De help website is redelijk basic(voldoet niet altijd), je hebt meer aan het topic hier op Tweakers, Reddit of de community.

Voor het wan kan ik je niet helpen, voor iptv is een apart topic. Zie disclaimer. Vlan-ID voor normaal internet kun je wel meegeven op een USG als dat nodig is.
Hoe T-Mobile ingesteld moet worden ga ik wel uitkomen. Daar staat een goede instructie voor in het T-Mobile glasvezel topic.

Verder ga ik je advies opvolgen door eerst alle devices in 1 VLAN te zetten en dan langzaam de nieuwe VLANs er naast op te gaan bouwen. En als ik nu dan alvast meerdere SSID's maak, dan heb ik dat alvast "gescheiden", ondanks dat ze allemaal nog in hetzelfde VLAN zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Fietsbel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:26:
[...]

[...]

Ohjee, ik denk dat het daar dus mis gaat.
Het is niet de genexis die @Comp User linked maar een vele malen ouder modem, zonder ingebouwde wifi/router. Geen wonder dat het niet goed werkt. |:(
Zo'n Genexis dus.
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/3209acd8-8b91-4b4f-87dc-7149bfae4672.jpg

Hier moet dus een router achter, en daar kan de AP weer achter. ;)
Jouw AP of 1e connected device krijgt ook geen intern IP adres, zoals 192.168.1.1 maar eerder een publiek IP.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 16-07-2020 20:30 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:03

UniFi Switch Aggregation

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor een prijs van $269.

Gaaf ding!
Zou je nou met een paar van deze erin ook een fatsoenlijk 10 GB netwerk over CAT6 kunnen krijgen?

Het liefste zou ik van Ubiquiti zoiets als Mikrotik willen hebben, voor <600 euro 8 x 10 GB RJ45 poorten....

Ik zie trouwens op de USA pagina ook de 48 poort pro switch (zonder poe), klopt het dat ik die nog nergens in NL/EU kan vinden?
Edit: staat trouwens ook in de early acces store, overheen gekeken :+
Edit2: weer verkeerd gekeken...
Er is de 48 Gen 2 in EA: https://store.ui.com/coll...ucts/unifi-switch-48-beta
En de 48 Gen 2 pro gewoon beschikbaar (in VS): https://store.ui.com/coll...ching/products/usw-pro-48
Dan blijft de vraag wanneer een van beide hier te krijgen is :P

[ Voor 15% gewijzigd door FoxLenny op 16-07-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:57
nero355 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:50:

Interessant, waarom zo stellig?
Twee OpenWRT-doosjes (waaronder router) hebben dat wel, maar verder gebeurt alles op basis van de /etc/ethers en /etc/hosts daar. Als dat niet meer werkt heb ik grotere problemen die ik niet met m'n controller kan oplossen.

Zo 'essentieel' is de controller toch ook niet? Maar dat is wellicht anders als je ook een USG hebt, of met die Guest Portal werkt. Zo diep zit ik nog niet in het Unifi ecosysteem, gelukkig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RudolfR schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Interessant, waarom zo stellig?
Twee OpenWRT-doosjes (waaronder router) hebben dat wel, maar verder gebeurt alles op basis van de /etc/ethers en /etc/hosts daar. Als dat niet meer werkt heb ik grotere problemen die ik niet met m'n controller kan oplossen.
Infrastructuur hoort eigenlijk altijd vaste IP-adressen te hebben. Scheelt soms uitsluiten van zaken bij troubleshooting.
Zo 'essentieel' is de controller toch ook niet?
Bij een USG hangt dat een beetje af of je een uitgebreide json file op je controller hebt staan.
Het is uiteraard niet zo dat UniFi werkeloos is zonder controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:55
Vandaag mijn USW Lite 16 PoE binnen gekregen. Aankomend weekend ga ik deze plaatsen.
Nu heb ik gezien dat je niet per poort kan instellen of die STP of RSTP moet zijn. Dit stel je centraal voor de switch in. Omdat ik er een Sonos Boost op aan wil sluiten moet ik deze dus op STP zetten. Heeft het nog veel of grote nadelen om de switch op STP ipv RSTP te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cloud_VII schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:16:
Vandaag mijn USW Lite 16 PoE binnen gekregen. Aankomend weekend ga ik deze plaatsen.
Nu heb ik gezien dat je niet per poort kan instellen of die STP of RSTP moet zijn. Dit stel je centraal voor de switch in. Omdat ik er een Sonos Boost op aan wil sluiten moet ik deze dus op STP zetten. Heeft het nog veel of grote nadelen om de switch op STP ipv RSTP te zetten?
Grootste nadeel is dat STP veel langer bezig is met z'n proces en de topology opbouwen.. dat kan tot 50 seconden duren.
https://help.ui.com/hc/en...-Spanning-Tree-Protocol#3

Kan dat draadloze sonos netwerkje niet uitgezet worden? Ken het product verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sonos heeft 1 nadeel ze draaien zelf ook STP, en je switch laag ook. Op zich fijn want Sonos maakt draadloos tussen de Sonos nodes ook draadloze verbindingen. Wat voorkomt dat er een loop ontstaat.

Het beste sonos design, waarbij je STP buiten beschouwing kunt laten, is als volgt. Je plugt maximaal 1 Sonos node in het LAN met UTP. De rest gaat dan met deze basis unit verbinden, via het Sonos WiFi.

Plug je per ongeluk nog een extra Sonos node in het LAN, dan heb je te maken met STP want dan ontstaat er een cirkel, ene helft van de cirkel via de LAN switch, andere helft van de cirkel via de draadloze link tussen de twee Sonos nodes. En een gesloten cirkel in een netwerk geeft een kans op een broadcaststorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:34
Heeft ubiquiti ondertussen al een toestel waarmee je web filtering kan doen? Bijvoorbeeld Netflix blokkeren of op categorie zoals 'games'? De security gateways blijken deze functie niet te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tha Render_2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
Heeft ubiquiti ondertussen al een toestel waarmee je web filtering kan doen? Bijvoorbeeld Netflix blokkeren of op categorie zoals 'games'? De security gateways blijken deze functie niet te hebben?
zolang je een unifi gateway hebt kan dit? :?
Deep packet inspection kun je dit enig sinds instellen, wel heel erg basic.
en je kan ook iets via DNS doen (maar die optie zie ik niet in mijn controller want gebruik geen gateway...)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tha Render_2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
DNS filter met AdGuard kan dat wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Quad schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:06:
[...]
DNS filter met AdGuard kan dat wel.
Ik geef de voorkeur aan Pi-Hole, principe is hetzelfde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:34
geenwindows schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:57:
[...]

zolang je een unifi gateway hebt kan dit? :?
Deep packet inspection kun je dit enig sinds instellen, wel heel erg basic.
en je kan ook iets via DNS doen (maar die optie zie ik niet in mijn controller want gebruik geen gateway...)
Ik heb wel iets gevonden over DNS filters maar daar staat dan bij "DNS Filtering is only available on the UniFi Dream Machine."

Heb dan iets gevonden over "DPI Restrictions" maar dat blijkt niet zo ideaal te werken, bepaalde trafiek wordt vaak gezien als "unknown" of gewoon "HTTPS" verkeer. Het werkt ook niet op basis van DNS, en als je dan encrypted verkeer hebt, kan de gateway ook geen onderzoek doen naar wat voor type verkeer het juist is dus vrees dat dat ook niet echt een functionele oplossing is voor web filtering. Op het Ubiquiti forum had een medewerker ook eens gepost: DPI isn't really intended as a content filtering solution

Dus het lijkt enkel de dream machine te zijn die iets kan doen met web filtering.

[ Voor 12% gewijzigd door Tha Render_2 op 17-07-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Tha Render_2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb wel iets gevonden over DNS filters maar daar staat dan bij "DNS Filtering is only available on the UniFi Dream Machine."

Heb dan iets gevonden over "DPI Restrictions" maar dat blijkt niet zo ideaal te werken, bepaalde trafiek wordt vaak gezien als "unknown" of gewoon "HTTPS" verkeer. Het werkt ook niet op basis van DNS, en als je dan encrypted verkeer hebt, kan de gateway ook geen onderzoek doen naar wat voor type verkeer het juist is dus vrees dat dat ook niet echt een functionele oplossing is voor web filtering. Op het Ubiquiti forum had een medewerker ook eens gepost: DPI isn't really intended as a content filtering solution

Dus het lijkt enkel de dream machine te zijn die iets kan doen met web filtering.
dns met de UDM heeft ook een nadeel, je kunt het niet forceren/omleiden. enkel kan dat nog met de USG (json)
wat je ook nog kan doen is werken met IDS/IPS, maar dat is met unifi al helemaal Basic en heeft ook nadelen. (mijn mening!)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand suggesties hoe ik op een nette manier mijn wifi signaal kan versterken voor ALLEEN de deurbel? Ik heb een nest Deurbel (google hello) en signaal is aan de lage kant waardoor het beeld soms erg traag of niet beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/17/image.th.png Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/17/imagee65cf3921f9bbac7.th.png

Ik heb alleen een stopcontact beschikbaar in de gang bij de voordeur. Geen netwerkkabel of loze leiding daar. Het liefst heb ik iets wat klein en onopvallend is. Je hebt liever niet nog een AP oid in de gang.

Iemand suggesties? Gaat om 2.4ghz en wil natuurlijk alleen het signaal verlengen van de in Wall HD AP in de woonkamer voor alleen deze deurbel.. andere devices hebben allemaal super goed bereik + gebruiken 5ghz.

edit: zoiets.. ? https://www.conrad.nl/p/n...bits-24-ghz-5-ghz-1367484 jammer dat er geen ubiquiti product is wat zo in het stopcontact kan?

[ Voor 47% gewijzigd door Workaholic op 17-07-2020 14:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:59:
Heeft iemand suggesties hoe ik op een nette manier mijn wifi signaal kan versterken voor ALLEEN de deurbel? Ik heb een nest Deurbel (google hello) en signaal is aan de lage kant waardoor het beeld soms erg traag of niet beschikbaar is.
Ik voel je pijn : Sinds kort zit hier ook zo'n onding aan de deur, maar dan van Nedis wat onderhuids gewoon een Tuya product is waarvoor helaas geen alternatieve firmware bestaat :|

Echter pakt deze nog net genoeg 2.4 GHz signaal op om puur als bel te functioneren en aan zijn 433 MHz satellietjes door te geven dat er iemand aanbelt dus ik vind het wel best zo...
Dan maar geen video/foto erbij! :+

Zodra ik iets beters tegenkom dan gaat dat ding de prullenbak in! })

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ik heb alleen een stopcontact beschikbaar in de gang bij de voordeur. Geen netwerkkabel of loze leiding daar. Het liefst heb ik iets wat klein en onopvallend is. Je hebt liever niet nog een AP oid in de gang.

Iemand suggesties? Gaat om 2.4ghz en wil natuurlijk alleen het signaal verlengen van de in Wall HD AP in de woonkamer voor alleen deze deurbel.. andere devices hebben allemaal super goed bereik + gebruiken 5ghz.

edit: zoiets.. ? https://www.conrad.nl/p/n...bits-24-ghz-5-ghz-1367484 jammer dat er geen ubiquiti product is wat zo in het stopcontact kan?
Deurbel openmaken en de antenne verlengen naar binnen? Geen idee in hoeverre dat werkt.
Verder zou ik eens een RF scan doen vn dat AP op het 2,4Ghz gebied, kijken welk kanaal het minste overlap / storing geeft. Functionaliteit zit er niet voor niks in. Last: checekn of ie constant met het juiste AP verbindt, en evt op de andere AP's je 2,4 Ghz band uitschakelen. Voor die laatste moet je mogelijk wel met aparte SSID's per band gaan werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Heb je niet een kruipluik/ruimte bij je voordeur dat je daar (door de kruipruimte) een draad heen trekt en 'onder de mat' een lite AP neerlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan eerder een outdoor AP, weet je zeker dat je bij de voordeur bereik hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

r0el schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:35:
[...]

Heb je niet een kruipluik/ruimte bij je voordeur dat je daar (door de kruipruimte) een draad heen trekt en 'onder de mat' een lite AP neerlegt?
Dat is een slimme zeg hahaha. Nooit aan gedacht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

STP stel je nooit per poort in, dat is een globale switch setting.
Tevens is RSTP backwards compatible met STP, dus je kunt de switch op RSTP configureren. Hopelijk maakt Ubiquiti wel gebruik van 802.1w en niet een zelfgefabriceerde implementatie van RSTP.

Een van de grote voordelen van RSTP is dat je edge poorten (waar je je devices op hebt aangesloten) sneller in een up/up staat komen dan STP, daar kan het al gauw 30 seconden duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:06:
[...]

STP stel je nooit per poort in, dat is een globale switch setting.
Tevens is RSTP backwards compatible met STP, dus je kunt de switch op RSTP configureren. Hopelijk maakt Ubiquiti wel gebruik van 802.1w en niet een zelfgefabriceerde implementatie van RSTP.

Een van de grote voordelen van RSTP is dat je edge poorten (waar je je devices op hebt aangesloten) sneller in een up/up staat komen dan STP, daar kan het al gauw 30 seconden duren.
Is op UniFi redelijk basis, aan/uit en priority, voor de rest is er niets in te stellen. Dus geen costen instellen als je dat nodig acht (kan mij voor UniFi omgevingen niet voorstellen). Sonos lijkt wat oude zooi implementatie gebruikt te hebben met STP hun forum zo lezende. Verder zou je geen last moeten hebben van welke STP mode dan ook als je de tip van @stormfly volgt. Al is STP wel de meest nadelige keuze. Spanning-tree filteren of guarding uitschakelen kan ook niet dacht ik. Correct me if I’m wrong. Wel voor de gehele switch natuurlijk. Ze zijn goed in alles of niets :F
ZorbaR schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:02:
Ik heb sinds enkele maanden een volledig UniFi netwerk met USG als router.
Tot vorige week had ik edpnet dus maximum 100/25 als verbinding, en kon ik dus IDP/IPS aanzetten.

Echter zijn we nu overgeschakeld naar Orange met boost en hebben we 400/40. Nu dacht ik dat we deze snelheden zonder problemen zouden halen mits IDP/IDS uitgeschakeld waren.
Jammer genoeg kom ik bedraad niet boven ~250Mbit download en tijdens de speedtest zegt UniFi controller dat de USG maar 300Mbit zou aankunnen.

Klopt dit of zou de USG zoals ik dacht 1Gbit moeten aankunnen?
Wat @Verwijderd zegt en check anders je hardware offload settings.

[ Voor 32% gewijzigd door ed1703 op 17-07-2020 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Quad schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Zo'n Genexis dus.
[Afbeelding]

Hier moet dus een router achter, en daar kan de AP weer achter. ;)
Jouw AP of 1e connected device krijgt ook geen intern IP adres, zoals 192.168.1.1 maar eerder een publiek IP.
Het kan nog ouder, hoor, ik heb dit kreng nog liggen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:31
Tot vorige week had ik edpnet dus maximum 100/25 als verbinding, en kon ik dus IDP/IPS aanzetten.

Echter zijn we nu overgeschakeld naar Orange met boost en hebben we 400/40. Nu dacht ik dat we deze snelheden zonder problemen zouden halen mits IDP/IDS uitgeschakeld waren.
Jammer genoeg kom ik bedraad niet boven ~250Mbit download en tijdens de speedtest zegt UniFi controller dat de USG maar 300Mbit zou aankunnen.

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Speedtest in de controller gaat niet verder dan 300Mbit. Maar als je een speedtest vanaf een pc/laptop doet zou je gewoon je snelheid moeten halen. Zolang idd IPS/IDS, smart queues enzo uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Deurbel openmaken en de antenne verlengen naar binnen? Geen idee in hoeverre dat werkt.
Verder zou ik eens een RF scan doen vn dat AP op het 2,4Ghz gebied, kijken welk kanaal het minste overlap / storing geeft. Functionaliteit zit er niet voor niks in. Last: checekn of ie constant met het juiste AP verbindt, en evt op de andere AP's je 2,4 Ghz band uitschakelen. Voor die laatste moet je mogelijk wel met aparte SSID's per band gaan werken.
Dat gaat helaas niet.. is een Google Nest Hello deurbel. Zie screenshot - weinig interferentie.. afstand is te groot en is een nieuwbouw woning met dikke muren denk ik. Het lullige is dat het alleen maar voor mijn deurbel niet goed gaat - overal in huis perfect bereik en op elke verdieping een in wall hd.

Vrees dat ik toch is een repeater moet proberen. Kan het altijd terugsturen als het niet werkt. Baal alleen dat het geen ubiquiti gear is... heb je net alles van 1 merk in een portal.. Misschien toch een AP Lite overwegen en die tegen het plafond ophangen als deze kan "repeaten" dus zonder netwerk uplink??
[...]

Helaas niet :( Wel goed idee!

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 17-07-2020 21:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:31
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:11:
[...]

De Speedtest in de controller gaat niet verder dan 300Mbit. Maar als je een speedtest vanaf een pc/laptop doet zou je gewoon je snelheid moeten halen. Zolang idd IPS/IDS, smart queues enzo uitstaan.
Ah dat wist ik niet, dank je wel.
Ik heb enkel met mijn Synology NAS kunnen testen maar torrents worden duidelijk ook gecapped dus dat is geen goede test.
Dan maar eens de laptop rechtstreeks aansluiten.

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1Gbit/s zou die gewoon moeten kunnen routeren/NATen, mits IDS/IPS uit staat zoals je zelf al aangeeft.

V.w.b. de speedtest in de Controller. Deze draait op de USG zelf, en de CPU van de USG is te traag om een "snelle" speedtest te doen. Boven een bepaalde snelheid krijgt de CPU van de USG het dus niet meer verwerkt.
Met hogere snelheden verkeer verwerken / NATen (dus vanaf een apparaat op LAN naar internet) werkt wel goed, omdat dat hardware offloaded is.

Overigens kan het dus wel zijn dat je nog een andere instelling aan hebt staan die hardware offloading uitschakeld, of dat je het zelf expliciet uit hebt gezet. Ik heb alleen zelf geen idee meer waar dat terug te vinden in de Controller. Maar met beetje Googlen op USG en hardware offloading zul je vast wel vinden waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 16:28
nieuw in de unifi familie :)

Ubiquiti UniFi Switch 60W PoE - Managed Switch
Ubiquiti Networks UAP-AC-LITE
Besteld,

Kan ik deze zo achter mijn isp modem caiway glas zetten?
Of moet ik dan een Ubiquiti Networks UBNT-USG - Router hebben?
Of kan ik ook mijn oude linksys gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door chimera2 op 17-07-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chimera2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:26:

Besteld,

Dat kan allemaal :p Uiteindelijk zijn het gewoon allemaal standaarden (ethernet voornamelijk dan wat je zult gebruiken). Je kunt ze dus gewoon aansluiten zoals elke andere switch, access point of gewoon "end device".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:57:
Dan eerder een outdoor AP, weet je zeker dat je bij de voordeur bereik hebt
Workaholic schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:11:
Dat gaat helaas niet.. is een Google Nest Hello deurbel. Zie screenshot - weinig interferentie.. afstand is te groot en is een nieuwbouw woning met dikke muren denk ik. Het lullige is dat het alleen maar voor mijn deurbel niet goed gaat - overal in huis perfect bereik en op elke verdieping een in wall hd.

Vrees dat ik toch is een repeater moet proberen. Kan het altijd terugsturen als het niet werkt. Baal alleen dat het geen ubiquiti gear is... heb je net alles van 1 merk in een portal.. Misschien toch een AP Lite overwegen en die tegen het plafond ophangen als deze kan "repeaten" dus zonder netwerk uplink??
Mijn Plan B was een AC Mesh in de meterkast neerpleuren en dan de antennes op de deur richten en alleen daar de "IoT" SSID laten uitzenden! :)
chimera2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:26:

Besteld,

Hou er rekening mee dat Caiway tegenwoordig dus een All-in-One WiFi Router uitdeelt en je dus de WiFi daarvan beter kan uitschakelen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 18-07-2020 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:12
Hier ook alle Ubiquiti spullen binnen.

1x UDM
1x 8-60w switch
2x AP-AC in wall

Met de basis setup ben je binnen 10 minuten verbonden met het internet, wanneer je de switch aansluit wordt deze automatisch herkend en netjes ge-adopt.

Nu komt mijn UDM niet in de meterkast te staan maar in de werk kamer op de 1e verdieping. Ik ben nu dus aan het stoeien om de opstelling ZIggo -> switch - UDM aan de praat te krijgen.
Dat is me nog niet gelukt :+ Ook niet met het stappenplan wat hier eerder is gepost.

Kortom, nog even verder stoeien. Wat is die 8-60w switch trouwens lastig terug te krijgen naar fabrieksinstellingen..

**
Na poging 2 is het toch gelukt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 18-07-2020 18:19 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe controller opzetten in docker op mijn Synology NAS.
Maar bij de laatste stap krijg ik een error als het 'spinning wheel' op 40% komt.

"Cannot configure controller: Invalid username or password"

Terwijl dit uiteraard wel de juiste credentials zijn, ik heb dit zelfs met een nieuw account geprobeerd.
Iemand een idee?

edit: waarom, na uren zoeken en uiteindelijk eens vragen op een forum, vind je dan toch zelf het antwoord 8)7
Ondanks dat mijn controller op poort 8081 zit, moet je die dus configureren op poort 8843.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024

[Afbeelding] [Afbeelding]

Zit je meterkast niet in de gang? Anders hang je daar een Ap in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
werffje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Zit je meterkast niet in de gang? Anders hang je daar een Ap in...
Helaas niet, anders was het idd eenvoudig geweest. Ik heb alleen een stopcontact dus repeater lijkt de enige optie.. jammer dat er geen ubiquiti variant van is

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 04:43
Workaholic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:55:
[...]

Helaas niet, anders was het idd eenvoudig geweest. Ik heb alleen een stopcontact dus repeater lijkt de enige optie.. jammer dat er geen ubiquiti variant van is
Dan kan je net zo goed een ubnt lite ofzo gebruiken via wireless uplink.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 19-07-2020 08:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
HKLM_ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Dan kan je net zo goed een ubnt lite ofzo gebruiken via wireless uplink.
Hoe bedoel je dit ? Ik heb daar dus geen netwerk kabel optie. Dus kun je met een lite “repeaten” vanaf een in wal hd?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Workaholic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Hoe bedoel je dit ? Ik heb daar dus geen netwerk kabel optie. Dus kun je met een lite “repeaten” vanaf een in wal hd?
Yes dat kan neem deze pagina even door https://help.ui.com/hc/en...iguring-a-Wireless-Uplink :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Workaholic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Dat kan ja. Ubiquiti noemt dat wireless uplink. Echter moet je dan uiteraard wel nog steeds de PoE injector plaatsen en dus een netwerkkabel van de PoE injector naar het AP. Het wordt er dan dus niet perse mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Iemand hier die een advies kan geven over waar ik het beste de UDM kan plaatsen?

ik twijfel namelijk tussen de woonkamer en de werk kamer op de 1e verdieping. In de woonkamer zal de UDM op het televisie dressoir komen te staan, zonder dat er iets voor staat. Als ik de UDM boven plaats, plaats ik beneden de AP-AC maar komt deze echter de bank te zitten. Zorgt een bank voor veel stralingsverlies? Zo niet plaats ik de UDM boven.. en anders draai ik de setup toch misschien om.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sjorremans schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:03:
Iemand hier die een advies kan geven over waar ik het beste de UDM kan plaatsen?

ik twijfel namelijk tussen de woonkamer en de werk kamer op de 1e verdieping. In de woonkamer zal de UDM op het televisie dressoir komen te staan, zonder dat er iets voor staat. Als ik de UDM boven plaats, plaats ik beneden de AP-AC maar komt deze echter de bank te zitten. Zorgt een bank voor veel stralingsverlies? Zo niet plaats ik de UDM boven.. en anders draai ik de setup toch misschien om.
Ik zou hem in je werkkamer plaatsen als je daar plek voor hebt. Je wilt zo’n ding toch helemaal niet in het zicht in de woonkamer hebben? Gewoon in de woonkamer een ap ophangen of een Iw tegen de muur plakken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
HKLM_ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Ik zou hem in je werkkamer plaatsen als je daar plek voor hebt. Je wilt zo’n ding toch helemaal niet in het zicht in de woonkamer hebben? Gewoon in de woonkamer een ap ophangen of een Iw tegen de muur plakken.
Ik vind de UDM zelf niet zo lelijk om naar te kijken :+ Maar dan plaats ik deze in de werk kamer en plaats ik beneden een IW achter de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sjorremans schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Ik vind de UDM zelf niet zo lelijk om naar te kijken :+ Maar dan plaats ik deze in de werk kamer en plaats ik beneden een IW achter de bank.
Ik ook niet maar mijn vrouw wel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 12:35
Is er een gemiddelde wachttijd voordat producten van de USA winkel in de EU winkel verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 12:35
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Laatste tijd (USW Flex Mini en USW 16 Lite) lijkt dat ongeveer een á twee weken te zijn.
Thx!
Ik zit nu dagelijks de EU store te controleren op aanwezigheid van de G4 Doorbell :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
ro3lie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Thx!
Ik zit nu dagelijks de EU store te controleren op aanwezigheid van de G4 Doorbell :+
Vertel mij wat... pff, het duurt maar lang he. Wil dat ding ook zoooo graag 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik vind de 8-60w switch erg warm worden trouwens, is dat gebruikelijk en normaal? Het apparaat is nog wel vast te pakken met de hand maar ik aardig warm worden voor zo’n klein apparaat :+

CPU load zit op zo’n 60% en memory load rond de 35%

Hangt verder nog weinig aan
Port 1 - naar UDM
Port 2 - Ziggo WAN interface

[ Voor 26% gewijzigd door sjorremans op 19-07-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Ja, dat is (helaas) normaal.
Thanks, dan ga ik me daar verder niet druk om maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:06
[...]

Thx!
Probeer de zoekfunctie van de site ook eens.
De Switch Lite 16 PoE staat nog steeds niet onder de Unifi lijst met apparaten, maar heb ik al sinds begin van de maand in huis via de EU shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Toch eens de vraag gaan stellen.

Nieuw (bestaand) ruim huis gekocht,wat is uitgebouwd, waardoor voorheen buitenmuur nu ook binnenmuur is. Ik heb 3 Ubiquity AP lite's geinstalleerd.
Verder een ziggo modem (router functionaliteit uit laten zetten). En een TP Link Archer A7 die de ipnr's uitgeeft. Op de TP link heb ik de wifi functionaliteit uit gezet. Ik heb een aantal apparaten (waaronder mijn Galaxy S10e en de AP's) een fixed ip gegeven in de range tussen 192.168.0.90 - 250

Haal slecht resultaten met verbinden, zojuist dus maar de 5Ghz uitgezet. Daarnaast twijfel ik over een instelling in Unify.

Settings/Networks/DHCP Mode staat daar op DHCP server. Klopt dat? Moet mijn AP ook nog IPnr's uitgeven of moet ik daar kiezen voor 'None'.

Ik krijg regelmatig namelijk de melding op mijn telefoon: "WIFI authentication error".

Had in mijn vorige huis ook 3AP's van Ubi en daar werkte het altijd zonder problemen. Dus verwacht dat dit nu weer moet kunnen.

Alle AP's zitten ook op 1 SSID.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 19-07-2020 21:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Mystikal schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:14:
Toch eens de vraag gaan stellen.

Nieuw (bestaand) ruim huis gekocht,wat is uitgebouwd, waardoor voorheen buitenmuur nu ook binnenmuur is. Ik heb 3 Ubiquity AP lite's geinstalleerd.
Verder een ziggo modem (router functionaliteit uit laten zetten). En een TP Link Archer A7 die de ipnr's uitgeeft. Op de TP link heb ik de wifi functionaliteit uit gezet. Ik heb een aantal apparaten (waaronder mijn Galaxy S10e en de AP's) een fixed ip gegeven in de range tussen 192.168.0.90 - 250

Haal slecht resultaten met verbinden, zojuist dus maar de 5Ghz uitgezet. Daarnaast twijfel ik over een instelling in Unify.

Settings/Networks/DHCP Mode staat daar op DHCP server. Klopt dat? Moet mijn AP ook nog IPnr's uitgeven of moet ik daar kiezen voor 'None'.

Ik krijg regelmatig namelijk de melding op mijn telefoon: "WIFI authentication error".

Had in mijn vorige huis ook 3AP's van Ubi en daar werkte het altijd zonder problemen. Dus verwacht dat dit nu weer moet kunnen.

Alle AP's zitten ook op 1 SSID.
Je AP’s kunnen zelf geen adressen uitdelen, dat kan alleen een dhcp-server, meestal is dat je router. Als er dubbele ip-adressen zijn krijg je andere problemen dan een authenticatie fout.

Ik zou juist eens die 2Ghz uitzetten en het eens proberen op 5Ghz.
Check eens of er andere WiFi netwerken zijn die wellicht kunnen storen, vooral op 2Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

rinkel schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:56:
[...]

Je AP’s kunnen zelf geen adressen uitdelen, dat kan alleen een dhcp-server, meestal is dat je router. Als er dubbele ip-adressen zijn krijg je andere problemen dan een authenticatie fout.

Ik zou juist eens die 2Ghz uitzetten en het eens proberen op 5Ghz.
Check eens of er andere WiFi netwerken zijn die wellicht kunnen storen, vooral op 2Ghz.
Okay ik zal het eens proberen. Ik begreep juist dat wanneer er een muur tussen zit je beter over kunt schakelen naar 2,4ghz.

Mbt dhcp. Wat betekent deze instelling dan in het menu van de AP's?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 12:52
Mystikal schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Okay ik zal het eens proberen. Ik begreep juist dat wanneer er een muur tussen zit je beter over kunt schakelen naar 2,4ghz.

Ik raad aan om een extra AP's te plaatsen om overal 5ghz dekking te hebben. Probeer daarnaast alle AP's zoveel mogelijk aan te sluiten op de zelfde (unifi) switch. Dit zorgt ervoor dat roaming tussen de AP's zo vlekkeloos verloopt.

Voor de DHCP, controleer of er niet toevallig iets van een andere DHCP server ertussen staat. Als je verder alles van unifi hebt, zet DHCP snooping aan dat zou het tegen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
adjego schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Controller op een pi:

UI: 5.13.32.0
Backend: 5.13.32
Build: atag_5.13.32_13646

AC-LR: 4.3.20.11298

[Afbeelding]
Zelf nog wat onderzoek gedaan en ik ben voor mij AP's teruggestapt naar een oudere versie. Ik vond op een gegeven moment dit topic en heb dit geprobeerd. Nu zie ik geen onregelmatige disconnects en connects, maar zie ik ook weer netjes dat mijn mobiele telefoon roamt van het ene AP naar het andere, zonder een disconnect. Voor nu is dit voor mij dus opgelost.

UI: 5.13.32.0
Backend: 5.13.32
Build: atag_5.13.32_13646

2x AC-LR / 1x AC-Mesh: 4.0.80.10875

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Thx!
Ik kan het niet vinden in de specs, maar kun je deze op het beltrafo aansluiten? Ook voor stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het draaien van UniFi Protect in docker (unsupported), en dus niet op een UniFi NVR of Cloud Key?
Bijvoorbeeld met https://hub.docker.com/r/iamjamestl/unifi-protect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
JBS schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:42:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het draaien van UniFi Protect in docker (unsupported), en dus niet op een UniFi NVR of Cloud Key?
Bijvoorbeeld met https://hub.docker.com/r/iamjamestl/unifi-protect
Yup doe ik al een tijdje, HIER de handleiding om te installeren. Werkt allemaal prima. Enige nadeel is dat updaten van een docker altijd meer werk is dan een update op een cloudkey.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

The Druid schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Yup doe ik al een tijdje, HIER de handleiding om te installeren. Werkt allemaal prima. Enige nadeel is dat updaten van een docker altijd meer werk is dan een update op een cloudkey.
Dat is de UniFi Controller, niet UniFi Protect.
UniFi Controller draai ik ook al in docker. (Updaten is overigens kwestie van nieuwe image ophalen, dat is één commando, of kan zelfs via de UI via iets als Portainer. :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werffje
  • Laatst online: 24-08-2024
[...]

Thx!
Ja en nu hopen dat wanneer iemand aanbelt je het kan casten naar een Nest Hub :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 12:34
Aangezien de UniFi G4 Doorbell nu uit EA is zijn er wat video's op YouTube. Ik deel ze even;

Unboxing & Installation

YouTube: Unifi Doorbell Unboxing & Installation (UVC-G4-Doorbell)

Interaction / Features

YouTube: Unifi Doorbell Interaction / Features

Moet wel zeggen dat er een behoorlijke vertraging is voordat je op je mobiel de video feed te zien krijgt. Hier wordt de UniFi Protect App voor gebruikt en die heeft meestal een paar seconden nodig.

Vraag me af wanneer ze in de EU te bestellen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-10 12:03
In dit geval gaat het natuurlijk wel via het internet (4G). Ik ben benieuwd hoe snel het is als je lokaal op hetzelfde wifi netwerk zit. De vertaging zat niet echt in de notificatie maar het opbouwen van de videofeed via Ubiquiti cloud en dat is (hopelijk) niet nodig als je lokaal bent

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 12:34
Sand0rf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:42:
In dit geval gaat het natuurlijk wel via het internet (4G). Ik ben benieuwd hoe snel het is als je lokaal op hetzelfde wifi netwerk zit. De vertaging zat niet echt in de notificatie maar het opbouwen van de videofeed via Ubiquiti cloud en dat is (hopelijk) niet nodig als je lokaal bent
Je hebt gelijk Sand0rf. Zolang je op WiFi zit zal hij hem veel sneller pakken, via LAN direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij mijn broer sinds een paar weken eea draaiende aan Ubiquiti speelgoed:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (5-Pack)

Nieuwbouw huis met AP's op de volgende plaatsen:
1: Beneden: meterkast
2: 1e verdieping (overloop)
3: 2e verdieping (overloop)
4: (garage is voorbereid maar moet ik nog aansluiten)
5: (toekomst in tuinhuisje)

Bereik binnenshuis is het bereik prima al valt het me op dat hij vrij traag is met schakelen naar de 5GHz band waardoor je vaak op de 2,4GHz snelheden blijf hangen (~100Mbit). Is hier echt wat aan te doen?
Bij mij zelf heb ik 2 losse netwerken (2,4 en 5GHz) omdat ik in mijn woning qua bereik de 2,4GHz band niet echt nodig heb (2 onder 1 kapper uit de jaren 90).
Buiten valt het me op dat zelfs vlak achter zijn huis je amper signaal hebt op bijvoorbeeld telefoon of tablet (hemelsbreed misschien 8 meter). Heb de AP's nu handmatig ingesteld volgende de mij bekende “best practice”:

2,4 en 5GHz kanalen vast (bij voorkeur geen DFS kiezen), 2,4Ghz power op high, 5Ghz op medium.
Channel Width:2.4 Ghz: VHT20, 5 Ghz VHT40

Wat me wel opvalt als ik bij de clients kijk is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFa63Zqq6xbEkGoWKKTkl6a_BAE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/2rLveRNH8gcNn4rEBD3nGOne.png?f=fotoalbum_medium
De stroombesparing heb ik in mijn eigen setup niet aanstaan, zou dit nog wat opleveren?
(geen idee waar ik die setting zo 123 kan vinden :D)

Iemand nog andere tops om:
• Bereik te verbeteren
• Systeem (waar het signaal goed is zoals binnen huis) hem sneller naar 5GHz te laten gaan zodat snelheid verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:28
Mystikal schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Dat de AP's een IP adres krijgen van een DHCP server. Hierbij krijgen de AP's een willekeurig vrij adres in de range die je hebt ingesteld op jouw DHCP server (meestal router). Je kan eventueel ook aan de hand van het MAC adres van de AP in jouw router instellen welk IP adres deze krijgt, als de router deze functie heeft.
Of je stelt de AP's in dat ze een vast(statisch) IP adres krijgen, met de andere gegevens, zoals subnet mask, gateway adres, dns, etc.

Een AP of switch kan dus niet zelf dienst doen als DHCP server (Ja L3 switches van andere merken kunnen dat wel. maar niet de Unifi reeks van Ubiquiti)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

Tortelli schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:34:
Bereik binnenshuis is het bereik prima al valt het me op dat hij vrij traag is met schakelen naar de 5GHz band waardoor je vaak op de 2,4GHz snelheden blijf hangen (~100Mbit). Is hier echt wat aan te doen?
Bij mij zelf heb ik 2 losse netwerken (2,4 en 5GHz) omdat ik in mijn woning qua bereik de 2,4GHz band niet echt nodig heb (2 onder 1 kapper uit de jaren 90).
Buiten valt het me op dat zelfs vlak achter zijn huis je amper signaal hebt op bijvoorbeeld telefoon of tablet (hemelsbreed misschien 8 meter). Heb de AP's nu handmatig ingesteld volgende de mij bekende “best practice”:

2,4 en 5GHz kanalen vast (bij voorkeur geen DFS kiezen), 2,4Ghz power op high, 5Ghz op medium.

[...]

• Bereik te verbeteren
• Systeem (waar het signaal goed is zoals binnen huis) hem sneller naar 5GHz te laten gaan zodat snelheid verbeterd?
Een paar dingen:
Nieuwbouw is zo goed geïsoleerd, dat bereik buiten altijd tegenvalt. Signaal komt gewoon niet door dat moderne glas.
Snel die in de garage of het tuinhuisje plaatsen, zal waarschijnlijk al flink helpen.

Zet je 2.4GHz eens op low/medium en 5GHz op high, dat zal helpen met de kanaalkeuze en snelheid. Dan zie je ook gelijk beter of je plaatsing voldoende is voor de 5GHz dekking.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Tortelli schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:34:
Bij mijn broer sinds een paar weken eea draaiende aan Ubiquiti speelgoed:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (5-Pack)

Nieuwbouw huis met AP's op de volgende plaatsen:
1: Beneden: meterkast
2: 1e verdieping (overloop)
3: 2e verdieping (overloop)
4: (garage is voorbereid maar moet ik nog aansluiten)
5: (toekomst in tuinhuisje)

Wat me wel opvalt als ik bij de clients kijk is het volgende:
[Afbeelding]
De stroombesparing heb ik in mijn eigen setup niet aanstaan, zou dit nog wat opleveren?
(geen idee waar ik die setting zo 123 kan vinden :D)

• Bereik te verbeteren
Als er Apple (vooral iOS) devices aanwezig zijn zou ik de stroombesparing niet uitzetten. Deze apparaten hebben de neiging om wi-fi maar gewoon uit te zetten als het AP geen stroombesparing ondersteund/accepteert waardoor scherm uit gelijk staat aan wi-fi uit. iCloud back-ups etc worden dan niet meer gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 00:16
Helaas ontbreken een paar features bij de deurbel voor mij om 'm interessant te vinden:
  • Geen netwerkaansluiting en stroom dmv PoE, informatie verloopt altijd via WiFi. Dit is een afhankelijkheid die ik niet wil hebben. Bij mij thuis heb ik oa de chromecasts bedraad aangesloten.
  • Videofeed verloopt via de cloud en niet lokaal. De videofeed deurbel wil ik juist streamen naar mijn eigen nas en niet het internet op slingeren. Dat er vervolgens nog een notificatie via een cloud mogelijk is en ik de stream op kan starten binnen mijn netwerk (of vpn) vind ik prima maar dat is geen mogelijkheid
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
xh3adshotx schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Als er Apple (vooral iOS) devices aanwezig zijn zou ik de stroombesparing niet uitzetten. Deze apparaten hebben de neiging om wi-fi maar gewoon uit te zetten als het AP geen stroombesparing ondersteund/accepteert waardoor scherm uit gelijk staat aan wi-fi uit. iCloud back-ups etc worden dan niet meer gemaakt.
Is dat niet iets dat je op IOS uit kan zetten? Weet dat ik problemen had met mijn Ikea Tradfri die onbereikbaar was omdat IOS dacht dat mijn mobiele verbinding veel stabieler was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
com2,1ghz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Is dat niet iets dat je op IOS uit kan zetten? Weet dat ik problemen had met mijn Ikea Tradfri die onbereikbaar was omdat IOS dacht dat mijn mobiele verbinding veel stabieler was.
Wifi-assistentie kan je uitzetten bij "Mobiel netwerk". Alleen het energiebesparen kan je voor zover ik weet niet uitzetten - je kunt alleen zorgen dat je AP het ondersteund/accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Dacht ik ff unifi-video te kunnen vervangen door unifi-protect blijkt dat Ubiquiti geen Debian bestanden 'beschikbaar' heeft gemaakt voor 1.14, Zit ik vast aan 1.13.3... (eigen hardware)
lekker dan, zit ik vanaf volgend jaar met een camera systeem die niet meer ondersteund wordt...
Ben benieuwd of Ubiquiti nog gaat luisteren naar de community, al heb ik daar een hard hoofd in...
Dan maar gaan kijken naar een ander systeem en camera's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

geenwindows schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:53:
Dacht ik ff unifi-video te kunnen vervangen door unifi-protect blijkt dat Ubiquiti geen Debian bestanden 'beschikbaar' heeft gemaakt voor 1.14, Zit ik vast aan 1.13.3... (eigen hardware)
lekker dan, zit ik vanaf volgend jaar met een camera systeem die niet meer ondersteund wordt...
Ben benieuwd of Ubiquiti nog gaat luisteren naar de community, al heb ik daar een hard hoofd in...
Protect is helaas nooit opensource gegaan. Er is geloof ik wel eens wat gelekt, maar ze willen liever dat je een recorder koopt.

1 van de vele software-fails van ze.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
geenwindows schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:53:
Dat is wel serieus een faal, was net aan het oriënteren op additionele camera's en de deurbel. Wil het alleen wel graag in docker draaien i.p.v. op een cloudkey die veel meer doet dan het zou moeten doen. Hou liever de controller/recorder gescheiden. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Protect is helaas nooit opensource gegaan. Er is geloof ik wel eens wat gelekt, maar ze willen liever dat je een recorder koopt.

1 van de vele software-fails van ze.
ongetwijfeld...
Enkel weiger ik om een Ubiquiti account aan te maken om toegang te krijgen tot de hardware, die cloudkey gen2 kan dan volgens mij nog wel met een lokaal account, maar heeft maar één hdd, wat ik dan weer een no-go vind (plus de prijs vind ik te hoog, €100 meer en je hebt de unvr4 die meer kan).
de unvr4 is dan wel leuk maar dan moet je weer een Ubiquiti account aanmaken... laat ik nou net de NVR gedeelte hier in een aparte vlan zitten zonder internet toegang...
en waar je met unifi-video nog lokaal de android app kan gebruiken, dien je met protect de cloud functie aan te zetten...
erg jammer van ubiquiti, was prima tevreden met hun producten van ze maar nu duwen ze mij toch naar alternatieven...
xh3adshotx schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:01:
[...]
Dat is wel serieus een faal, was net aan het oriënteren op additionele camera's en de deurbel. Wil het alleen wel graag in docker draaien i.p.v. op een cloudkey die veel meer doet dan het zou moeten doen. Hou liever de controller/recorder gescheiden. :|
Unifi-protect is enkel beschikbaar op Ubiquiti hardware, enkel heeft men de .deb bestanden gevonden van unifi-protect waardoor er nu een aantal docker containers zijn met unifi-protect ;)

[ Voor 21% gewijzigd door geenwindows op 20-07-2020 12:11 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.