JBS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:06:
Mijn Samsung K950 soundbar zie ik de laatste tijd zeer frequent opnieuw verbinden.
Volgens de UniFi Controller is deze dagenlang verbonden, maar op de soundbar zelf zie ik 'm steeds reconnecten. Andere apparaten zie ik dit probleem niet hebben. Herkent iemand dit?
Mijn omgeving: 3x AC Lite en 1x Mesh buiten.
nero355 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:25:
[...]
Tja, er zijn een aantal dingen die je kan checken die al meerdere keren zijn genoemd dus begin eens met ons te vertellen hoe je de boel hebt ingesteld
Maar mijn tip zou zijn om gewoon altijd bij je TV meubel een switch te plaatsen en daarop alles bedraad aan te sluiten wat er bedraad aangesloten kan worden!

Had die info in eerste instantie bewust weggelaten omdat er mogelijk ervaringen zouden kunnen zijn met het specifieke apparaat, maar inderdaad, tijd voor meer info.
Mijn configuratie bestaat uit onderstaande 4 AP's waarbij ik me heb laten inspireren door tips en richtlijnen uit dit topic. Waarom ik voor de Transmit Power van de 2G onderscheid maak in Medium en Low weet ik eerlijk gezegd niet, mogelijk heb ik daar eens iets mee willen testen.
Op het channel na heb ik AP buiten niet aangepast. Opvallend hierbij is wel dat de soundbar juist met dat AP verbindt, ondanks dat de AP beneden (een stuk) dichterbij is. Aangezien ik met het AP buiten juist in de tuin bereik wil creëren, leek me wisselen naar low niet het meest logisch.
Daadwerkelijk een indruk krijgen hoe de AP's elkaar eventueel (ongewenst) overlappen vind ik lastig.
UniFi AP-AC-Lite Beneden
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Medium, Channel 1
5G: Channel Width VHT80, Transmit Power High, Channel Auto
UniFi AP-AC-Lite Eerste verdieping
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Medium, Channel 6
UniFi AP-AC-Lite Tweede verdieping
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Low, Channel 1
AP UniFi AP-AC-Mesh Buiten, via uplink draadloos verbonden met AP Boven
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Auto, Channel 6
5G: Channel Width VHT40, Transmit Power Auto, Channel Auto
Alle AP's draaien op firmware: 4.3.13.11253
UniFi controller versie: 5.13.32.0
De Samsung K950 soundbar biedt helaas geen ondersteuning voor een bekabelde aansluiting, anders had die inderdaad prima in de switch gekund die in het TV meubel ligt.