[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik raak er toch niet aan uit waarom ik zoveel snelheidsverlies heb.
Op een ethernet poort met kabel haal ik 600mbps, sluit ik daar de AP-AC-Pro op aan dan kom ik niet verder dan 260mbps op 5ghz :(

Welke factoren kunnen hier nog impact op hebben? Er is geen interferentie en ik sta letterlijk naast de AP voor wifi te testen.
Verkeerde hardware? Slechte config?

Ik ben alleen op kanaal 6 (HT20) op 2.4ghz en alleen op kanaal 36 (VHT40) 5ghz.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:06:
Hmm, ik raak er toch niet aan uit waarom ik zoveel snelheidsverlies heb.
Op een ethernet poort met kabel haal ik 600mbps, sluit ik daar de AP-AC-Pro op aan dan kom ik niet verder dan 260mbps op 5ghz :(

Welke factoren kunnen hier nog impact op hebben? Er is geen interferentie en ik sta letterlijk naast de AP voor wifi te testen.
Verkeerde hardware? Slechte config?

Ik ben alleen op kanaal 6 (HT20) op 2.4ghz en alleen op kanaal 36 (VHT40) 5ghz.
VHT40 gaat niet verder dan 250Mbit even naar VHT80 schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:08:
[...]

VHT40 gaat niet verder dan 250Mbit even naar VHT80 schakelen
Alvast bedankt voor de tip, ik heb dit aangepast en dan hebben mijn clients geen internettoegang meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Alvast bedankt voor de tip, ik heb dit aangepast en dan hebben mijn clients geen internettoegang meer ;(
Dan denk ik dat je clients gedateerd zijn en je eerst moet nagaan wat de apparatuur aan kan.

Weet dat bij een DFS kanaal >48 je altijd even moet wachten voordat de zender weer mag gaan uitzenden ivm wettelijke regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Dan denk ik dat je clients gedateerd zijn en je eerst moet nagaan wat de apparatuur aan kan.

Weet dat bij een DFS kanaal >48 je altijd even moet wachten voordat de zender weer mag gaan uitzenden ivm wettelijke regelgeving.
Ik probeer nog eens met wat andere hardware.
Getest op een iPhone Xr en een HP ProBook G6 450 van vorig jaar, dit lijkt me nu niet zo oud om gewoon niet te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:45
@Verwijderd Al een oud linkje maar nog steeds actueel https://www.douglasisakss...-a-unifi-network-at-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:23:
Moet ik hier nog inhoudelijk op reageren, en daarvoor de hele trial en error terug lezen (wat ik niet heb gedaan omdat ik gisteren niet thuis was en 's avonds F1 belangrijker vond), of heb je je mening al klaar en ben je alleen aan het trollen?
Het was meer een geintje dus ik vind het een beetje jammer dat je gelijk naar het woord trollen grijpt :/

Maar gelukkig zijn er ook mensen die het gewoon met me eens zijn :
Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:17:
@RobertMe Ik denk dat @nero355 meer doelde op het feit dat er steeds meer mensen 'simpele' spullen van UBNT/UI aanschaffen doordat het merk tegenwoordig steeds meer naamsbekendheid krijgt. Als ik tegenwoordig ooit '@random' wat rondklik in de nieuwe topics onder het netwerk deel hier op GoT dan krijg ik ook wel eens het idee dat de spullen van UBNT/UI ooit iets te gemakkelijk aangeraden worden aan 'Henk & Ingrid' waarbij die mensen eigenlijk vaak veel beter af zijn met bijvoorbeeld een setje KPN Super-WiFi "AP's" óf een ander setje "AP's" wat door de ISP geleverd kan worden en wat samenwerkt met het , standaard door de ISP geleverde, Modem/Router apparaat.
ed1703 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:26:
En daar heeft @nero355 ook een heel groot punt. Zelfs met de meest gelikte interface kun je nog steeds niet goed uit de voeten als je niet ook de netwerkkennis in huis hebt om te begrijpen wat je aan het instellen bent. Het is mij overigens een raadsel wat er bij @Copitano zo fout gaat. Enige afwijking is de controller op een windowssysteem, maar ook dat lijkt mij geen probleem.
*O* _O_ d:)b O+
JBS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:06:
Mijn Samsung K950 soundbar zie ik de laatste tijd zeer frequent opnieuw verbinden.
Volgens de UniFi Controller is deze dagenlang verbonden, maar op de soundbar zelf zie ik 'm steeds reconnecten. Andere apparaten zie ik dit probleem niet hebben. Herkent iemand dit?

Mijn omgeving: 3x AC Lite en 1x Mesh buiten.
Tja, er zijn een aantal dingen die je kan checken die al meerdere keren zijn genoemd dus begin eens met ons te vertellen hoe je de boel hebt ingesteld :)

Maar mijn tip zou zijn om gewoon altijd bij je TV meubel een switch te plaatsen en daarop alles bedraad aan te sluiten wat er bedraad aangesloten kan worden! d:)b
Raikkonen_WC schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:55:
Is dus niet te regelen op de ubiquiti? Wil juist niet weer overal extra dingen ervoor of erachter zetten. Alles op 1 device houden...
Je hebt toch al IIS draaien :?

Die kan dat ook als het goed is net als NginX en Apache bijvoorbeeld of één van de vele dedicated proxy oplossingen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38
Ik zit me echt suf te puzzelen; ik heb sinds enkele dagen al mijn Unifi-spul in een management VLAN gezet, en sinds die tijd knalt de ziggo go app er om de haverklap uit als ik aan het casten ben. Ik heb de Chromecast al via een ethernet-adapter met mijn netwerk verbonden om uit te sluiten dat het aan de wifi ligt, maar ik blijf error 321 houden..

Dat casten en een apart VLAN aanmaken en daar de Unifi-spullen inhangen, staat volgens mij compleet los van casten...

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:53
esky schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:25:
Vraag: Op locatie A draait een controller en wat unifi apparatuur. Op locatie B draait een EdgeRouter lite en wat unifi apparatuur. In de DHCP server van de EdgeRouter staat het publieke IP van locatie A bij "Unifi Controller" ingevuld. Werkte allemaal als een speer.
Helaas veranderde onverwacht het publieke IP van locatie A. Dat heb ik uiteraard bij "Unifi Controller" in de DHCP server ook bijgewerkt, maar de devices op locatie B maken geen verbinding meer met de controller. Is er een andere oplossing dan de devices op locatie B rebooten?
IPSEC tunnel maken tussen beide locaties? Ook het meest veiligste. Alternatief OpenVPN tunnel?
Anders iets met Dynamic DNS proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetPopUp
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09-2024
Aangezien het andere Ubiquiti topic gesloten is probeer ik toch hier maar mijn vraag te stellen.

Ik heb zojuist 2x ubiquiti accespoints geplaatst (pro + LR). Nu was ik benieuwd welke instelling je allemaal minimaal zou moeten doorlopen. Zoals nu staan de accespoints ook ingesteld op DHCP, maar het lijkt mij beter om hier een statisch ip te geven.

Alleen kan ik er maar slecht achterkomen wat dan mijn Preferred DNS, Alternate DNS, DNS Suffix en gateway is.

Zie bijgevoegde foto's voor de instellingen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-DagXt0fkFmZtIN7A4z47mpoR4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IKXqxlNehiQ6GZzZKQVK1Efw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b2hnfbDWfwH8xrmLsT-GoOsfIk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hanK7xHTeyi4F21tjos6S2Ae.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GetPopUp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:35:
Aangezien het andere Ubiquiti topic gesloten is probeer ik toch hier maar mijn vraag te stellen.
Niks aan de hand hoor : [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 :?
Ik heb zojuist 2x ubiquiti accespoints geplaatst (pro + LR). Nu was ik benieuwd welke instelling je allemaal minimaal zou moeten doorlopen. Zoals nu staan de accespoints ook ingesteld op DHCP, maar het lijkt mij beter om hier een statisch ip te geven.

Alleen kan ik er maar slecht achterkomen wat dan mijn Preferred DNS, Alternate DNS, DNS Suffix en gateway is.
Beide DNS adressen en de Gateway is gewoon het IP van je Router ;)

DNS Suffix kan je zelf iets voor verzinnen en maakt niet zoveel uit. Ik gebruik thuis.lan vaak als een simpele oplossing :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
@Polyphemus Zal waarschijnlijk een broadcast issue zijn. Kijk ff of je broadcast filtering aan hebt staan (en mdns ook want anders vind je de chromecast niet). Als je de chrome cast bedraad hebt aangesloten je nog port isolation aanzetten op je switch. Meer informatie vind je door te googlen op broadcast unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38
Laagheim schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:37:
@Polyphemus Zal waarschijnlijk een broadcast issue zijn. Kijk ff of je broadcast filtering aan hebt staan (en mdns ook want anders vind je de chromecast niet). Als je de chrome cast bedraad hebt aangesloten je nog port isolation aanzetten op je switch. Meer informatie vind je door te googlen op broadcast unifi.
Dank voor je snelle reactie; het vreemde is, dat als alles in LAN hangt, heb ik geen problemen met casten (mDNS staat aan). Als ik de Unifi's in LAN heb hangen en de Chromecast in een apart IoT-VLAN heb hangen (draadloos of bedraad), met mDNS aan, werkt het ook prima.

Ga ik de Unifi's in een management VLAN zetten, dan kapt het casten er een tijdje mee, ondanks dat het in eerste instantie gewoon werkt. Het maakt dan niet uit of de Chromecast in LAN hangt, of in zijn IoT-VLAN, dan knalt ie er na een drie kwartier uit :/ .

Hij knalt er nu ook uit als ik alle aanpassingen terugzet; ik ga eens downgraden naar 4.3.13 :X

[ Voor 5% gewijzigd door Polyphemus op 13-07-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GetPopUp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:35:

Zie bijgevoegde foto's voor de instellingen :

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom lijkt het je beter om die access points een static ip te geven? Wat is je beweegredenen? Keep it simple en lekker op DHCP houden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetPopUp
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09-2024
nero355 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:07:
[...]

Niks aan de hand hoor : [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 :?

[...]

Beide DNS adressen en de Gateway is gewoon het IP van je Router ;)

DNS Suffix kan je zelf iets voor verzinnen en maakt niet zoveel uit. Ik gebruik thuis.lan vaak als een simpele oplossing :Y)
Thanks! Hij geeft nu inderdaad aan dat het goed is :)
Tylen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Waarom lijkt het je beter om die access points een static ip te geven? Wat is je beweegredenen? Keep it simple en lekker op DHCP houden ;)
Iemand heeft het mij een keer wijsgemaakt dat dit veel beter was zodat de accespoints ook goed als mesh netwerk fungeren. Dit had ook te maken doordat we er een experiabox nog hebben hangen. (wifi wel uitgeschakeld nu). In plaats van dit helemaal na te checken ging ik ervan uit dat dit klopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
@Polyphemus Dat klinkt als een broadcast storm (je hebt dan zoveel zooi op je netwerkje dat het verkeer dat nodig is om de app te gebruiken er niet meer doorheen komt). Die zooi moet je managen en daarom die instellingen proberen (natuurlijk weet ik niet zeker of dit het probleem is. Misschien heeft ziggo wel een storing of is je chromecast kapot).

Je kan ook echt gaan troubleshooten en al je clients loskoppelen en 1 voor 1 weer aansluiten en kijken wat er gebeurt of bijv Wireshark installeren en naar je verkeer gaan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:57:
Raad hem dan op zijn minst aan om Static DHCP Mappings aan te maken op basis van MAC adres voor alle accesspoints ;)

Best wel een beetje raar om tegen zoiets te zijn eerlijk gezegd, want het is gewoon een belangrijk onderdeel in je netwerk en die moet gewoon altijd op hetzelfde IP reageren op het moment dat je erop wilt inloggen!
Het liefst in een apart Management VLAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

nero355 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Raad hem dan op zijn minst aan om Static DHCP Mappings aan te maken op basis van MAC adres voor alle accesspoints ;)

Best wel een beetje raar om tegen zoiets te zijn eerlijk gezegd, want het is gewoon een belangrijk onderdeel in je netwerk en die moet gewoon altijd op hetzelfde IP reageren op het moment dat je erop wilt inloggen!
Het liefst in een apart Management VLAN :)
Ik zeg niet dat ik er tegen ben. Een reservering is wat dat betreft beter ja ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Hmm, ik heb een remote Edgerouter onbereikbaar gemaakt voor L2TP door een foutieve IPSEC VPN config.

Nog suggesties, of moet ik gewoon langs?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
nero355 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:25:
[...]

[...]

[...]

[...]

Maar mijn tip zou zijn om gewoon altijd bij je TV meubel een switch te plaatsen en daarop alles bedraad aan te sluiten wat er bedraad aangesloten kan worden! d:)b

[...]
Dat zou imho de eerste "netwerkles" moeten zijn, het is dat - zonder vreemde kattensprongen - het niet mogelijk is op bv. een gsm of tablet, maar verder wat bedraad kan, gaat wmb bedraad aangesloten worden.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ethirty schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:32:
Hmm, ik heb een remote Edgerouter onbereikbaar gemaakt voor L2TP door een foutieve IPSEC VPN config.

Nog suggesties, of moet ik gewoon langs?
Als je commit hebt gedaan en nog geen save kom je met een reboot (laten) doen wel weg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 14:51
Goedeavond,

Ik heb een vraag, ik wil gaan ombouwen thuis naar Ubiquiti,

Maar nu heb ik ook ip camera's via poe is het nou zou dat de poe spanning voor Ubiquiti anders is dan camera's kan het niet echt vinden,

Kan iemand me laten weten naar welke ik moet kijken heb totaal 16 poorten nodig voor me netwerk waarvan 5 poe,

Gr Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rickster23 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:10:
Goedeavond,

Ik heb een vraag, ik wil gaan ombouwen thuis naar Ubiquiti,

Maar nu heb ik ook ip camera's via poe is het nou zou dat de poe spanning voor Ubiquiti anders is dan camera's kan het niet echt vinden,

Kan iemand me laten weten naar welke ik moet kijken heb totaal 16 poorten nodig voor me netwerk waarvan 5 poe,

Gr Rick
Om daar iets zinnigs over te zeggen moeten we weten om wat voor camera's het gaat en welke switches je in gedachten hebt. Alle Ubiquiti UniFi switches hebben in ieder geval ondersteuning voor de 802.3af standaard, als je camera's dat ook ondersteunen moet je dus goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 14:51
RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Om daar iets zinnigs over te zeggen moeten we weten om wat voor camera's het gaat en welke switches je in gedachten hebt. Alle Ubiquiti UniFi switches hebben in ieder geval ondersteuning voor de 802.3af standaard, als je camera's dat ook ondersteunen moet je dus goed zitten.
Ik kan weg met de 8 poorts switch en heb de camera's die ik heb zijn van Hikvision en heb een Raspberry Pi via de POE hat,

Ik ga nog wel het netwerk verder uitbreiden met de AC Pro 2x voor 1 van de deze heb ik aal een poe switch met 1 AC pro en de mini switch via poe,

Gr Rick,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een 4-tal ubiqiti AP's hangen in en rond mijn woning. Ik heb daarbij een Samsung S20 die ik icm dual sim wil gebruiken om te bellen via wifi. Nu is het geval dat om mijn unifi netwerk ik maar 1 van de 2 sims via wifi kan laten bellen. Met andere ap's kan ik wel keurig 2 sims via wifi laten bellen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:25:
Ik heb een 4-tal ubiqiti AP's hangen in en rond mijn woning. Ik heb daarbij een Samsung S20 die ik icm dual sim wil gebruiken om te bellen via wifi. Nu is het geval dat om mijn unifi netwerk ik maar 1 van de 2 sims via wifi kan laten bellen. Met andere ap's kan ik wel keurig 2 sims via wifi laten bellen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Je wisselt dan alleen het AP, en niets in je router/firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
stormfly schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Je wisselt dan alleen het AP, en niets in je router/firewall?
Klopt. Sluit een oude linksys aan. Ook op andere plekken (werk, restaurants) heb ik ook gewoon 2 wifi bel signalen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Allen,

Ik heb een vraag die ongetwijfeld al eerder langs is gekomen, maar een quicksearch op "Iphone" en "4G" bracht helaas geen antwoord. Wellicht dat iemand mij kan helpen?

Ik heb thuis 2 accesspoints (AC-LR) en de USG router. Eén AP op de begane grond en één op de 1e verdieping. Eea werkt over het algemeen prima. Er is één maar: De Iphones van mijn vrouw en van mij verliezen de wifi-verbinding als ze naar standby gaan (in de broekzak zitten), ook als ik ongeveer naast een AP sta. Als ik de telefoon dan activeer, dan zie ik het 4G logo in beeld, en na enkele seconden schakelt de telefoon dan over naar wifi. Op andere netwerken heb ik hier geen last van, ook mijn werktelefoon (Samsung) kent dit probleem niet. Ik heb op de Iphone "wifi-assistentie" al eens uitgezet, maar ook dat lost het probleem niet op.

Omdat ik het op andere netwerken niet heb, en mijn Samsung het ook niet heeft, lijkt het een lokaal probleem te zijn. Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
@geert_schrijver Hier had ik dezelfde symptonen en na wat GoogleFu werd geadviseerd om de standaard DTIM interval van 1 aan te passen naar 3. Sindsdien werkt het hier super.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_schrijver
Hari-Bo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:57:
@geert_schrijver Hier had ik dezelfde symptonen en na wat GoogleFu werd geadviseerd om de standaard DTIM interval van 1 aan te passen naar 3. Sindsdien werkt het hier super.
Ga ik proberen, had er nog nooit van gehoord! Dank voor de suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:52

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

geert_schrijver schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:52:
Allen,

Ik heb een vraag die ongetwijfeld al eerder langs is gekomen, maar een quicksearch op "Iphone" en "4G" bracht helaas geen antwoord. Wellicht dat iemand mij kan helpen?

Ik heb thuis 2 accesspoints (AC-LR) en de USG router. Eén AP op de begane grond en één op de 1e verdieping. Eea werkt over het algemeen prima. Er is één maar: De Iphones van mijn vrouw en van mij verliezen de wifi-verbinding als ze naar standby gaan (in de broekzak zitten), ook als ik ongeveer naast een AP sta. Als ik de telefoon dan activeer, dan zie ik het 4G logo in beeld, en na enkele seconden schakelt de telefoon dan over naar wifi. Op andere netwerken heb ik hier geen last van, ook mijn werktelefoon (Samsung) kent dit probleem niet. Ik heb op de Iphone "wifi-assistentie" al eens uitgezet, maar ook dat lost het probleem niet op.

Omdat ik het op andere netwerken niet heb, en mijn Samsung het ook niet heeft, lijkt het een lokaal probleem te zijn. Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?
Ik ben blij dat ik iemand gevonden heb die hetzelfde probleem heeft als ik.
Hier een iPhone 11 Pro met exact hetzelfde probleem als jij beschrijft.,
DTIM staat hier al op 3, Fast Roaming uitgeschakeld, Optimize network uitgevinkt, forceren naar 5Ghz uitgevinkt, en alle variaties hierop al geprobeerd. Geen resultaat geboekt.
Zelfs op de iPhone alles gedaan, reset met back-up terug zetten, reset zonder back-up. Netwerkinstellingen hersteld, bracht geen resultaat. Zelfs de iPhone laten omwisselen door Apple, geen resultaat.

Het enige, na een herstel netwerkinstellingen leek het eventjes goed te gaan totdat na een paar uur ik weer bij af ben.
Bij de iPad die ik ook in huis heb liggen komen de problemen dan weer niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
@WishmasterNL Dan is aanpassen naar de volgende settings nog een optie, vooral met oudere Apple apparatuur wil dat veel problemen voorkomen;
2G VHT20
5G VHT40

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Hari-Bo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:21:
@WishmasterNL Dan is aanpassen naar de volgende settings nog een optie, vooral met oudere Apple apparatuur wil dat veel problemen voorkomen;
2G VHT20
5G VHT40
Ook hierin variaties gehad. Geen resultaat geboekt helaas.
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WishmasterNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Ik ben blij dat ik iemand gevonden heb die hetzelfde probleem heeft als ik.
Hier een iPhone 11 Pro met exact hetzelfde probleem als jij beschrijft.,
DTIM staat hier al op 3, Fast Roaming uitgeschakeld, Optimize network uitgevinkt, forceren naar 5Ghz uitgevinkt, en alle variaties hierop al geprobeerd. Geen resultaat geboekt.
Zelfs op de iPhone alles gedaan, reset met back-up terug zetten, reset zonder back-up. Netwerkinstellingen hersteld, bracht geen resultaat. Zelfs de iPhone laten omwisselen door Apple, geen resultaat.

Het enige, na een herstel netwerkinstellingen leek het eventjes goed te gaan totdat na een paar uur ik weer bij af ben.
Bij de iPad die ik ook in huis heb liggen komen de problemen dan weer niet voor.
@geert_schrijver welke AP's hebben jullie?

Willen jullie is screenshots van de SSID instellingen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Klopt. Sluit een oude linksys aan. Ook op andere plekken (werk, restaurants) heb ik ook gewoon 2 wifi bel signalen.
Geen geavanceerde instellingen in de oude GUI geconfigureerd?

Deze instellingen met een nanoHD firmware 5.24.0 iPhone 11 en 11 Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjLwyu508WzyXQQXfcN_JL0S9Xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ap5FpT4mEWDJBJ7cIP58JGll.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3vi3MCOx90L8pfr3h31RTYPO9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGnsihM8iuMguunxOZu8n61w.png?f=user_large

Vooral in de oude GUI kijken, daarin zitten veel meer instellingen dan in de nieuwe GUI, misschien heb je daar iets aangevinkt waardoor je er nu overheen kijkt.

[ Voor 51% gewijzigd door stormfly op 14-07-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

stormfly schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
[...]

@geert_schrijver welke AP's hebben jullie?

Willen jullie is screenshots van de SSID instellingen delen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwrc9kkWZkSxnKuhTYVAUMZ1dWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n7I2sOQ19yRxu1fa4nLNGaUW.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZuZ_2C3DRoPZWRD4mVKwdqSNis=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sxHWSQ0JhliZNKDff0aTCc87.jpg?f=user_large

Hier 2 AP-AC-Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou mijn instellingen eens kunnen gebruiken of het een verschil maakt + de beta firmware? Het is goed mogelijk dat het een bug is in de AP-AC-LITE, maar dat hangt af van de tweede tweaker zijn AP modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Ik ervaar dit ook, in ieder geval dat dit zichtbaar is in de gebeurtenissenlijst van Unifi.

Ik merk zelf tijdens gebruik van de telefoon geen drops, maar ik zie in de lijst dat bij gebruik van de telefoon hij steeds even de verbinding verliest en dan eigenlijk redelijk snel weer oppakt. Wat vooral echt het vreemde is, is als de telefoon op mijn nachtkastje ligt, hij dan netjes verbonden blijft met wifi. De telefoon is dan ook wel aan het opladen.

Het gaat bij mij om een iPhone 11 Pro in samenwerking met twee Unifi AC-LR accesspoints.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis nog wat firmware versies in jullie input,

AC-LITE
AC-LR

zijn genoemd, en welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

stormfly schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:06:

AC-LITE
AC-LR

Controller op een Pi: 5.13.32
AC-Lite: 4.3.20.11298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44

AC-LITE
AC-LR

Controller op een pi:

UI: 5.13.32.0
Backend: 5.13.32
Build: atag_5.13.32_13646

AC-LR: 4.3.20.11298

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FsBGCJ9/Capture.png

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 14-07-2020 12:52 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Allen,

Kun je aangeven wat hier erg aan is? Zo gauw je weer actief data gaat gebruiken dan springt hij toch over naar de WiFi? Ik zal het is testen maar ik meen dit ook bij onze iphones te hebben.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_schrijver
Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Kun je aangeven wat hier erg aan is? Zo gauw je weer actief data gaat gebruiken dan springt hij toch over naar de WiFi? Ik zal het is testen maar ik meen dit ook bij onze iphones te hebben.
je hebt een punt hoor, het is niet per definitie het einde van de wereld. Maar goed, je bent Tweaker, hebt je eigen geweldige Unifi-netwerk thuis ingericht, en die stomme Iphones die schakelen steeds van 4G naar Wifi vanuit standby-stand. Dat gaat tegen mijn Tweakeriaanse autisme in (#doesnotcompute). Dingen moeten het doen en doen zoals ik dat wil en zoals ik het ingericht heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
geert_schrijver schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:44:
[...]

je hebt een punt hoor, het is niet per definitie het einde van de wereld. Maar goed, je bent Tweaker, hebt je eigen geweldige Unifi-netwerk thuis ingericht, en die stomme Iphones die schakelen steeds van 4G naar Wifi vanuit standby-stand. Dat gaat tegen mijn Tweakeriaanse autisme in (#doesnotcompute). Dingen moeten het doen en doen zoals ik dat wil en zoals ik het ingericht heb. >:)
Ik heb precies hetzelfde. Op meerdere iPhones en iPad's. Ook merk ik dat YouTube soms automatisch naar 480p schakelt, terwijl hij met gemak 1080p aan kan. Ik heb overigens een UAP-AC-PRO met EdgeRouter X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mooi nieuws;-)

HIER

Hello Everyone,

Multi WAN IP's will also come to the UDM's.

Regards,

Glenn R.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 14-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:54:
Ook merk ik dat YouTube soms automatisch naar 480p schakelt, terwijl hij met gemak 1080p aan kan.
Dat kan je toch zelf gewoon forceren naar 1080p :?
Als ik de telefoon dan activeer, dan zie ik het 4G logo in beeld, en na enkele seconden schakelt de telefoon dan over naar wifi.
Ik laat dit soort dingen nooit door de telefoon doen en zet gewoon 3G/4G altijd uit als ik thuis ben en aan de WiFi hang.
Als ik het huis verlaat gaat de WiFi ook meteen handmatig uit! :)

Dus mijn vraag is eigenlijk : Wat gebeurt er als je de 4G dataverbinding uitzet en de WiFi aan laat staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Het feit dat apps niet automatisch ge-update worden als de iPhone aan de lader hangt, er geen automatische iCloud backup word gemaakt, want geen WiFi verbinding.
Whatsapp geen backups maakt, want, geen WiFi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WishmasterNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Het feit dat apps niet automatisch ge-update worden als de iPhone aan de lader hangt, er geen automatische iCloud backup word gemaakt, want geen WiFi verbinding.
Whatsapp geen backups maakt, want, geen WiFi.
? iCloud maakt wel degelijk een backup als hij aan de lader hangt. Dit gedrag is overigens al zo lang als iPhone er is. Dat is een feature om accu te sparen en heeft Apple ook nooit meer aangepast. Ik ken het niet anders dan op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 14-07-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hari-Bo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:57:
Dit dus, werkt bij mij ook perfect; iPhones en iPads blijven netjes connected sinds deze aanpassing.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
stormfly schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:00:
Mooi nieuws;-)

HIER

Hello Everyone,

Multi WAN IP's will also come to the UDM's.

Regards,

Glenn R.
Hij is wel altijd kort van stof :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Dit dus, werkt bij mij ook perfect; iPhones en iPads blijven netjes connected sinds deze aanpassing.
Wat voor versie controller gebruiken jullie, want bij de default setting is het al 3.

nero355 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:03:

[...]
Dus mijn vraag is eigenlijk : Wat gebeurt er als je de 4G dataverbinding uitzet en de WiFi aan laat staan :?
Gaat je wifi uit :P En af en toe als het nodig is weer aan.. Typisch gedrag van power saving. Ik stoor mij er verder zelf niet aan. Het is ook nooit lang genoeg om uit de ARP-tabel te verdwijnen en je lease blijft ook actief.
Als hij na locken wel continue van het wifinetwerk wegblijft is er iets anders aan de hand en verwijst men inderdaad naar de DTIM-settings.

[ Voor 51% gewijzigd door ed1703 op 14-07-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ed1703 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Wat voor versie controller gebruiken jullie, want bij de default setting is het al 3.
[...]
Das nieuw dan! Toen ik eea aanlegde zo’n 2.5 jaar geleden stond dat nog op 1.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Das nieuw dan! Toen ik eea aanlegde zo’n 2.5 jaar geleden stond dat nog op 1.
Ja, ze hebben er iets mee gedaan. Ik weet alleen niet meer wanneer. Kan ook zijn omdat ik beta draai.
Wel weer enorm vaag qua coding, vinkje uit en dan terug naar 1. Het zal wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IsvxbT6ThKVF-RCsSMaOIU0Oo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIUuZtPKViMyvQA9Y2Gkm4BV.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZBs2aispkD51TLUxL_Yk2k82UQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xj1W8uXzRcNF7WnuF7HRAdEa.jpg?f=user_large
Vraag is of die 3 wel werkt met default settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Sinds @stormfly vindt dat ik een visionair ben :

[...]

>:) 8) :+

[...]

Heeft die meuk nog steeds geen automatische sync tussen al je devices ?! _O- :+

#TelegramFTW!!! 8) :Y)
Ja we geven veel te weinig complimenten aan elkaar :9 Telegram ja exact, daar zit wel toekomst in.
HKLM_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Het is altijd zonder mening, dat maakt het automatisch korter. Hij zal wel moeten vanuit zijn rol, er wordt nog wel eens "gezeken" op het UI forum over bepaalde keuzes.
adjego schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Controller op een pi:

UI: 5.13.32.0
Backend: 5.13.32
Build: atag_5.13.32_13646

AC-LR: 4.3.20.11298

[Afbeelding]
WishmasterNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Controller op een Pi: 5.13.32
AC-Lite: 4.3.20.11298
Ik heb hier ook even 4.3.20 geladen, eens kijken wat de resultaten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pepppie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Ontzettend bedankt voor het opmeten! Kabel met haak is besteld, dus dat moet goedkomen. Begreep dat er dan 23mm bijkomt, dus dan zou ik met 21cm diepte precies weg kunnen komen *O*
FYI; vandaag de Unifi 16 Lite switch ontvangen en een C13 voedingskabel met haakse connector gekocht; past echt perfect in een 10" kastje. Qua diepte houd je nog ongeveer een halve centimeter over als je hem op een legbord neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:51
Pepppie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:03:
[...]

FYI; vandaag de Unifi 16 Lite switch ontvangen en een C13 voedingskabel met haakse connector gekocht; past echt perfect in een 10" kastje. Qua diepte houd je nog ongeveer een halve centimeter over als je hem op een legbord neerlegt.
Alleen jammer dat ie zwart is bij de witte switch, al zie je er uiteraard niets van in jou situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[Testing] UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0

Important notes
This release contains BETA support for the UDM.
You can find the UniFi OS introduction here.

Bundled Controller
UniFi Network controller 5.14.18
.
As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings.
Features
  • Add device adoption notifications.
  • Add a "Remember Me" option for long login sessions.
  • Add release channel support for the controllers.
  • Pre-install the controllers to reduce the time spent on installation.
  • Add setup feedback. Add diagnostics toggle.
  • Add feedback from the update button on the main page.
Improvements
  • Improve UDM-Base support.
  • Improve HDD hotplug experience.
  • Improve per-client statistics.
  • Improve setup speedtest UX.
  • Improve the UI experience in iOS browsers.
  • Update BusyBox version to include fixes for CVE-2018-20679, CVE-2017-16544 and CVE-2019-5747.
  • Improve stability of the controller installation process
Bugfixes
  • Fix the issue that caused either SFP+ or switch ports to lock up.
  • Fix the issue that caused disconnected clients to show up as directly connected.
  • Fix bug that caused alerts to be duplicated.
  • Fix bug that prevented OpenVPN from being restarted on RADIUS profile updates.
  • Fix bug that may prevent VLANs from being properly reset.
  • Fix bug that caused syslog to be spammed when specific SFP+ modules are plugged in.
  • Fix crash caused by high system load, especially when running UniFi Talk.
  • Fix crash that prevented the device from being properly factory-reset.
  • Fix crash caused by HDD hotplug that made the device unresponsive.
  • Fix multiple commit errors. Fix invalid WiFi password validation during setup.
  • Fix incorrect messaging for wrong 2FA token.
  • Fix email validation.
  • Fix the issue that caused viewing TOS automatically accept it.
  • Other minor bugfixes and improvements.
Known issues
  • UniFi Access may experience issues starting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ik heb sindskort dat de verbinding tussen mijn ES-8-150W en de ES-10X af en toe opnieuw wordt gehandshaked op 100 Mbit :|. Nu heb ik de poort op de ES-10X op Gbit geforceerd en tot op heden (hij draait nu een dag of 3 zo) nog geen errors volgens de switches. Moet even goed in de gaten gaan houden wat hij doet.. Als hij errors gaat geven zal ik PoE eens uitschakelen en de ES-10X direct powereren, kijken of dat helpt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:29:
[Testing] UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0

Important notes
This release contains BETA support for the UDM.
You can find the UniFi OS introduction here.

Bundled Controller
UniFi Network controller 5.14.18
.

[...]

Features
  • Add device adoption notifications.
  • Add a "Remember Me" option for long login sessions.
  • Add release channel support for the controllers.
  • Pre-install the controllers to reduce the time spent on installation.
  • Add setup feedback. Add diagnostics toggle.
  • Add feedback from the update button on the main page.
Improvements
  • Improve UDM-Base support.
  • Improve HDD hotplug experience.
  • Improve per-client statistics.
  • Improve setup speedtest UX.
  • Improve the UI experience in iOS browsers.
  • Update BusyBox version to include fixes for CVE-2018-20679, CVE-2017-16544 and CVE-2019-5747.
  • Improve stability of the controller installation process
Bugfixes
  • Fix the issue that caused either SFP+ or switch ports to lock up.
  • Fix the issue that caused disconnected clients to show up as directly connected.
  • Fix bug that caused alerts to be duplicated.
  • Fix bug that prevented OpenVPN from being restarted on RADIUS profile updates.
  • Fix bug that may prevent VLANs from being properly reset.
  • Fix bug that caused syslog to be spammed when specific SFP+ modules are plugged in.
  • Fix crash caused by high system load, especially when running UniFi Talk.
  • Fix crash that prevented the device from being properly factory-reset.
  • Fix crash caused by HDD hotplug that made the device unresponsive.
  • Fix multiple commit errors. Fix invalid WiFi password validation during setup.
  • Fix incorrect messaging for wrong 2FA token.
  • Fix email validation.
  • Fix the issue that caused viewing TOS automatically accept it.
  • Other minor bugfixes and improvements.
Known issues
  • UniFi Access may experience issues starting
Draait hier ook op de UDM-base zonder enige problemen op dit moment.
Ook nog geen dingen tegen gekomen kijkend door alle instellingen en schermen.
Ook wat issues opgelost die in 1.7.3 nog wel zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMax12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Draait hier ook op de UDM zonder enige problemen op dit moment.
Ook nog geen dingen tegen gekomen kijkend door alle instellingen en schermen.
Ook wat issues opgelost die in 1.7.3 nog wel zaten.
UDM pro of UDM “base”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:45:
[...]

UDM pro of UDM “base”?
Op de base. Bericht ook gelijk aangepast.
Nu wachten op een nieuwere 6 versie de controller die niet unstable is. Met 1.8.0 kan je niet naar de 6.0.3 toe updaten in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MadMax12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Alleen jammer dat ie zwart is bij de witte switch, al zie je er uiteraard niets van in jou situatie.
Haha, ja dat vond ik ook jammer. De knik naar links was alleen in het zwart verkrijgbaar in die shop, dus vandaar. Maar goed, zie je idd niets van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver

AC-LITE
AC-LR

Firmware op de LR's: 4.3.20.11298
Controller-versie (raspberry Pi): 5.12.66.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNaKIsKhhkthxrbqKV9KDzD4fb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bp9drN35v3dUwJUiTrGgRlhQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
posttoast schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:31:
[...]

Ik vroeg me net af waarom mijn vriendins MacBook elke keer zo'n raar IP adres kreeg. Nou dit dus.

Na de update naar 4.3.20.11298 gaat het (vooralsnog) wel goed, dus bij mij was het juist niet deze firmware die het probleem veroorzaakte.
And... it's back. Willekeurige apparatuur in huis krijgt nu ook weer een IP adres in de 169 range. Ik heb mijn USG al opnieuw gestart en dat hielp voor bijvoorbeeld mijn iPhone, maar de iPhone van mijn vriendin krijgt nu weer geen IP adres. Iemand al enig idee hoe dit te fixen is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:36:
[...]

And... it's back. Willekeurige apparatuur in huis krijgt nu ook weer een IP adres in de 169 range. Ik heb mijn USG al opnieuw gestart en dat hielp voor bijvoorbeeld mijn iPhone, maar de iPhone van mijn vriendin krijgt nu weer geen IP adres. Iemand al enig idee hoe dit te fixen is?
Heb iptv? Zeer deze eens uit en kijk of probleem blijft bestaan?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xbeam schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Heb iptv? Zeer deze eens uit en kijk of probleem blijft bestaan?
Geen iptv nee.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_schrijver schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:39:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nog even getest met de nanoHD (mediatek chipset) met 4.3.20 gaat het bij mij goed, lijkt een bug te zijn in de chipset van de AC lijn.

De gehele nacht connected geweest 8 uur en 39 minuten.

Advies is een bug report maken (misschien jullie allemaal in 1 thread) op het UI forum en Glenn taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Als er voor de rest niets is gewijzigd zou ik eens kijken naar DHCP guarding of snooping. Zelfs Cisco weet dat regelmatig te ver*****.

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 15-07-2020 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 11:31
HKLM_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Cool! Nu nog VLAN support op de WAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neyluzz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Cool! Nu nog VLAN support op de WAN :)
Voor één vlan is dat er al ;-)

Het volgende wat je nodig hebt is een IGMP proxy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een vlan/subnet hier voor een aantal printers. (corporate lan) Deze zijn van internet geblocked, en van de andere vlan's, via de firewall, behalve dat ze mogen terugpraten als er van buiten verkeer gestart word (een pc die print bijv)

Is er een easy way (qua firewall regels) om de printers ook voor elkaar onzichtbaar te maken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
ed1703 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Als er voor de rest niets is gewijzigd zou ik eens kijken naar DHCP guarding of snooping. Zelfs Cisco weet dat regelmatig te ver*****.
Ik heb geen idee wat dat inhoudt, kun je me iets meer in de goede richting duwen? :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Ik heb geen idee wat dat inhoudt, kun je me iets meer in de goede richting duwen? :D
Zit onder elke vlan config al denk ik dat dit bij jou meer een gevalletje “auto optimize network” is. Staat deze aan? Zet uit. Het zorgt voor vervelende issues.
Te vinden onder je site configuratie. Ik zou ook wel eens willen weten wat die setting exact doet met zoveel gebruikers die er problemen mee hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 15-07-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Auto optimize network staat bij mij uit. Ik heb 3 VLAN's (trusted, iot en guest), het gaat hier om mijn trusted netwerk en dit zijn daarvan de instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2ulia7_VRQptgjKeCoOZHWplNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKIC4mmWoBDOBaAd5xkuwaDd.png?f=fotoalbum_large

Zie jij hier iets geks aan?

Het probleem is ook pas heel recent en ik zag er meer mensen over mopperen in dit topic.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:37:
Auto optimize network staat bij mij uit. Ik heb 3 VLAN's (trusted, iot en guest), het gaat hier om mijn trusted netwerk en dit zijn daarvan de instellingen:

[Afbeelding]

Zie jij hier iets geks aan?

Het probleem is ook pas heel recent en ik zag er meer mensen over mopperen in dit topic.
Nee, niets geks.

https://community.ui.com/...29-46be-aca0-9272d89ec2ad

Goh met inderdaad wat DHCP “fixes”... zou dat topic eens doornemen en kijken wat voor anderen heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Ja, ze hebben er iets mee gedaan. Ik weet alleen niet meer wanneer. Kan ook zijn omdat ik beta draai.
ik zag dat het bij controller 5.14.15 als default is ingesteld.

Set default DTIM interval to 3.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Voor mijn gevoel was het veel langer geleden.. dat 100% thuiswerken door corona eist z'n tol denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Voor mijn gevoel was het veel langer geleden.. dat 100% thuiswerken door corona eist z'n tol denk ik ;)
heb hier v5.13.32 en de default setting is nog steeds 1

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nou zit met die verschillende Firmware versies?

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/15/image.md.png

Klopt het dat er dus 3 verschillende FW versies zijn in mijn geval die ik moet updaten/onderhouden?
Met al die verschillende versies begin ik aan mezelf te twijfelen :)

- FW voor de AP's en switches (zijn gelijk?)
- FW voor de cloud key gen 2
- FW voor de netwerk controller (5x) op de cloud key gen 2 ?

[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2020 12:41 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

Falcon10

Hit it i would !

Je hebt de verschillende devices an sich : AP's, switch, gateway die hebben een firmware.
De cloudkey is ook een device, dus die heeft ook een firmware an sich
Op de cloudkey staat een software ( de netwerkcontrollersoftware ( dus die alle dingen onderling laat communiceren ), en dat is eigenlijk een softwareversie.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Sinds ik een Cloudkey2 heb laat ik die grotendeels op Releases of RC's draaien. Ben daar wat voorzichtiger mee geworden.

Gezien mijn issues met 1 AP AC Pro die na verloop van tijd niet lekker meer communiceerde met mijn DLINK DWA192 (3x3) ben ik overgestapt op de 5.x firmware en die geeft veel stabiliteit en performance verbetering.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:06:
Mijn Samsung K950 soundbar zie ik de laatste tijd zeer frequent opnieuw verbinden.
Volgens de UniFi Controller is deze dagenlang verbonden, maar op de soundbar zelf zie ik 'm steeds reconnecten. Andere apparaten zie ik dit probleem niet hebben. Herkent iemand dit?

Mijn omgeving: 3x AC Lite en 1x Mesh buiten.
nero355 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:25:

[...]

Tja, er zijn een aantal dingen die je kan checken die al meerdere keren zijn genoemd dus begin eens met ons te vertellen hoe je de boel hebt ingesteld :)

Had die info in eerste instantie bewust weggelaten omdat er mogelijk ervaringen zouden kunnen zijn met het specifieke apparaat, maar inderdaad, tijd voor meer info.

Mijn configuratie bestaat uit onderstaande 4 AP's waarbij ik me heb laten inspireren door tips en richtlijnen uit dit topic. Waarom ik voor de Transmit Power van de 2G onderscheid maak in Medium en Low weet ik eerlijk gezegd niet, mogelijk heb ik daar eens iets mee willen testen.
Op het channel na heb ik AP buiten niet aangepast. Opvallend hierbij is wel dat de soundbar juist met dat AP verbindt, ondanks dat de AP beneden (een stuk) dichterbij is. Aangezien ik met het AP buiten juist in de tuin bereik wil creëren, leek me wisselen naar low niet het meest logisch.

Daadwerkelijk een indruk krijgen hoe de AP's elkaar eventueel (ongewenst) overlappen vind ik lastig.

UniFi AP-AC-Lite Beneden
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Medium, Channel 1
5G: Channel Width VHT80, Transmit Power High, Channel Auto

UniFi AP-AC-Lite Eerste verdieping
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Medium, Channel 6

UniFi AP-AC-Lite Tweede verdieping
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Low, Channel 1

AP UniFi AP-AC-Mesh Buiten, via uplink draadloos verbonden met AP Boven
2G: Channel Width HT20, Transmit Power Auto, Channel 6
5G: Channel Width VHT40, Transmit Power Auto, Channel Auto

Alle AP's draaien op firmware: 4.3.13.11253
UniFi controller versie: 5.13.32.0

De Samsung K950 soundbar biedt helaas geen ondersteuning voor een bekabelde aansluiting, anders had die inderdaad prima in de switch gekund die in het TV meubel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@ hierboven ik zou geen auto channel gebruikt - auto is ook wel random... geen goede ervaringen mee. Ff een channel survey doen en kies wat vaste kanalen voor 5ghz. Verder zou ik 2ghz op low zetten of zelfs helemaal uit op de AP's waar geen 2ghz devices op zitten.

Zie ook wat recente posts hierover in dit topic - ik heb van een mede tweaker wat tips gehad voor 5ghz channels en ik haal nu 500,00 Mbps op mijn iphone 11 pro (!). Ik heb mijn belangrijkste AP op 36 staan en de andere op DFS channels. Gaat perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2020 14:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Workaholic schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:59:
@ hierboven ik zou geen auto channel gebruikt - auto is ook wel random... geen goede ervaringen mee. Ff een channel survey doen en kies wat vaste kanalen voor 5ghz. Verder zou ik 2ghz op low zetten of zelfs helemaal uit op de AP's waar geen 2ghz devices op zitten.

Zie ook wat recente posts hierover in dit topic - ik heb van een mede tweaker wat tips gehad voor 5ghz channels en ik haal nu 500,00 Mbps op mijn iphone 11 pro (!). Ik heb mijn belangrijkste AP op 36 staan en de andere op DFS channels. Gaat perfect.
Dank voor de suggestie.
2.4GHz uit is helaas geen optie, zie dat nogal wat verbonden apparaten enkel 2.4Ghz ondersteunen. Raspberry Pi's, ESP's, Robotstofzuiger, Yeelights, etc. Verdeeld over het huis, dus 2.4Ghz zal op alle AP's ingeschakeld moeten blijven.
Ook de soundbar in kwestie ondersteunt geen 5Ghz en is dus verbonden met 2.4Ghz netwerk.

Heb 2G nu op alle AP's op low gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_schrijver schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:39:

[Afbeelding]
Zet dat "Connect High Performance Clients..." geneuzel eens uit!

Des te minder je dat soort opties gebruikt des te meer kans je hebt op een stabiele snelle WiFi thuis ;)
maratropa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:
ik heb een vlan/subnet hier voor een aantal printers. (corporate lan) Deze zijn van internet geblocked, en van de andere vlan's, via de firewall, behalve dat ze mogen terugpraten als er van buiten verkeer gestart word (een pc die print bijv)

Is er een easy way (qua firewall regels) om de printers ook voor elkaar onzichtbaar te maken?
Client Isolation/Port Isolation should do the trick! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
JBS schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:11:
[...]
Dank voor de suggestie.
2.4GHz uit is helaas geen optie, zie dat nogal wat verbonden apparaten enkel 2.4Ghz ondersteunen. Raspberry Pi's, ESP's, Robotstofzuiger, Yeelights, etc. Verdeeld over het huis, dus 2.4Ghz zal op alle AP's ingeschakeld moeten blijven.
Ook de soundbar in kwestie ondersteunt geen 5Ghz en is dus verbonden met 2.4Ghz netwerk.

Heb 2G nu op alle AP's op low gezet.
Ik heb nog even een test gedaan met 5ghz op mijn iphone. In Wall access point HD.

Ik haal max snelheden voor mijn internet verbinding up & down. Via unify speedtest optie (op mijn telefoon - IOS app) haal ik richting de 600 Mbps down en 200+ up. Geen idee waarom het verschil in up / down zo groot is en hoe deze app precies werkt. Mogelijk een beperking van de iphone. Hieronder screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/15/imagec549974efb41bdc0.md.png

Als ik de channel settings op auto zet (5ghz) dan is mijn snelheid bijna 50% lager (!).

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_schrijver
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Des te minder je dat soort opties gebruikt des te meer kans je hebt op een stabiele snelle WiFi thuis ;)
Ja baas :)
Done. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Band steering een vrij standaard feature? Het is de goede manier om te voorkomen dat clients op 2.4 blijven plakken…
offtopic:
Of heeft iOS/MacOS ondertussen al 802.11r ondersteuning?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De Unifi video doorbell lijkt uit de beta/early access te zijn: https://store.ui.com/coll.../products/uvc-g4-doorbell

[ Voor 4% gewijzigd door r0el op 15-07-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
r0el schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:21:
De Unifi video doorbell lijkt uit de beta/early access te zijn: https://store.ui.com/coll.../products/uvc-g4-doorbell
Inderdaad, ik kreeg zojuist een mailtje dat er weer voorraad was, maar helaas. Nog heel even geduld hebben dus :)

Edit: En nu krijg ik weer een mail dat er voorraad is, maar dat is niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nnqbNqENz1ELgIeeibnpsfBbDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EcWnTydDDI2OWSZBsoxq2Byo.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 15-07-2020 21:46 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Hebben meer mensen het issue dat als ze VHT80 selecteren dat ze kanaal 40 of 44 moeten kiezen omdat anders de Ios devices geen IP meer krijgen?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor die prijs mogen er wel een paar "WiFi gongs" bij zitten zodat je op meerdere plekken in huis de bel kan horen!

Daarnaast hoop ik dat alles, maar dan ook ALLES gewoon lokaal kan blijven en eventuele Cloud crap kan worden uitgeschakeld!

* nero355 heeft onlangs een "WiFi Doorbell" trauma opgelopen O-) :+
ANdrode schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:14:
Band steering een vrij standaard feature? Het is de goede manier om te voorkomen dat clients op 2.4 blijven plakken…
Ik lees zowel hier als in het TP-Link Omada Topic dat het best wel vaak ellende oplevert dus vandaar ;)
offtopic:
Of heeft iOS/MacOS ondertussen al 802.11r ondersteuning?
Geen idee, want 0,0 Apple devices in huis gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:28
De G4 Bullet is nu ook in de normale EU store.

Edit.
Ah dat was die dus alweer een paar weken :+

[ Voor 8% gewijzigd door ro3lie op 15-07-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Ik heb eens de controller software geïnstalleerd op mijn Synology NAS, omdat ik van plan ben om begin volgende maand een USG en USG-8-60W switch aan te schaffen.
Omdat ik alles al wat aan het voorbereiden ben in de controller, heb ik hierover al een vraag.
Ik heb port forwarding rules aangemaakt, maar ik zie dat de bijhorende firewall rule niet automatisch werd aangemaakt.
Ik heb deze manual gevolgd: https://help.ui.com/hc/en...ation-and-Troubleshooting
Hier staat ook letterlijk in:
4. The firewall rule(s) needed for the new Port Forwarding rule are automatically added.
Ik kan ze wel manueel gaan aanmaken, maar iemand een idee?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
briecht schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:23:
Ik heb eens de controller software geïnstalleerd op mijn Synology NAS, omdat ik van plan ben om begin volgende maand een USG en USG-8-60W switch aan te schaffen.
Omdat ik alles al wat aan het voorbereiden ben in de controller, heb ik hierover al een vraag.
Ik heb port forwarding rules aangemaakt, maar ik zie dat de bijhorende firewall rule niet automatisch werd aangemaakt.
Ik heb deze manual gevolgd: https://help.ui.com/hc/en...ation-and-Troubleshooting
Hier staat ook letterlijk in:

[...]

Ik kan ze wel manueel gaan aanmaken, maar iemand een idee?
Thanks!
Die rules worden automatisch aangemaakt, en zijn IIRC ook niet zichtbaar in de UI. Het aanmaken van een port forward in de controller is een combinatie van een DNAT regel om het inkomende pakketje door NAT door te laten zetten, maar ook het openen van een poort om het uberhaupt binnen te laten komen. En beide regels worden dus automatisch aangemaakt als je een Port forward in de Controller aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Die rules worden automatisch aangemaakt, en zijn IIRC ook niet zichtbaar in de UI. Het aanmaken van een port forward in de controller is een combinatie van een DNAT regel om het inkomende pakketje door NAT door te laten zetten, maar ook het openen van een poort om het uberhaupt binnen te laten komen. En beide regels worden dus automatisch aangemaakt als je een Port forward in de Controller aanmaakt.
Ok dat is duidelijk.
Ik veronderstel dat WAN naar LAN ook default geblokkeerd wordt, dat er hiervoor geen expliciete firewall rule moet gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Merkte dat ik op mijn laptops vandaag moeite had met de WIFI verbinding en nu blijken al mijn 5GHz clients alleen nog maar naar de Access Point boven te connecten, ook al bevinden ze zich beneden. Iemand enig idee waarom ze niet naar het AP beneden willen connecten? Voorheen was dit niet zo en ik heb niets aan de config veranderd.

Heb daarstraks wel een FW upgrade gedaan van de controller en ook van beiden Access Points omdat die klaar stond en ik dacht dan hebben ze meteen een reboot gehad maar dat heeft niet geholpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5VZYcIObaMOhjsswCnLnk3iNqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0uTPwkg3FQGSAOd9ncPBCqj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Heb een prettig functionerend unifi network met een 8 Port unifi switch. Nu heb ik eigenlijk een Lan poort te kort. Op de switch zitten echter ook 2 spf poorten. Wellicht een domme vraag, maar zou ik die nog in kunnen zetten?
Pagina: 1 ... 28 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.