Ik zit met het volgende probleem.
Ik had eerder de controller draaien op een Windows machine.
Setup van de site bevat slechts 1 AC-Pro access point.
Alles werkte naar behoren.
De AC-Pro krijgt altijd een vast IP adres van de DNS van de router.
Ik wilde de controller laten draaien op mijn Synology NAS (docker) ipv op de Windows machine aangezien ik deze elke keer eerst moest opstarten om de controller te gebruiken.
Dus op de NAS Unifi controller met docker geinstalleerd.
Ik heb een export site gedaan vanaf mijn Windows machine en een import op de NAS.
Aangezien ik eerst wilde testen of de controller goed werkt op de NAS heb ik een multisite setup.
Het werkte meteen goed, na adoptie van de AP op de nieuwe site.
Ik heb dus nu twee sites die ik kan kiezen in de controller op de NAS:
- Oude site, default (geen AP geconfigureerd)
- Nieuwe site (AP staat hier als device geconfigureerd)
Nu dacht ik dat ik gewoon de oude site (de default) zou kunnen verwijderen. Maar dat kan blijkbaar niet.
Ok prima, dan maak ik de nieuwe site default zodat ik de oude kan verwijderen. Maar dat gaat ook niet. Nergens een optie om aan te geven welke site de default is.
Op zich geen probleem maar wat ik dus nu heb is dat als ik een restart van de NAS doe mijn AP elke keer op adopting staat en dat duurt even en soms zelfs in een loop komt waarbij ik dan de docker instance moet restarten om daaruit te komen.
Na zoeken voor oplossingen ben ik er nog steeds niet achter wat nu het probleem is en waar ik iets moet aanpassen op de nieuwe site de AP als adopted te houden.
Het liefste wil ik van multisite controller af en gewoon 1 default site hebben waar alles goed in staat.
Is hier een oplossing voor?
Ik heb deze info gevonden waar wellicht het probleem staat uitgelegd. Maar ondanks dat staat er geen stappenplan hoe je een site de default kan maken en hoe je de url's en IP adressen kan aanpassen.
https://www.virtualizatio...ne-to-a-docker-container/
[
Voor 9% gewijzigd door
Xymox op 18-08-2023 08:59
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j