[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 231 ... 316 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:42
wouter.N schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Wat moet je met zo'n snel accesspoint zonder een 2.5Gbps switch?
AX protocol en AX apparaten op eigen frequentie (6Ghz), dus minder problemen met apparaten op 5Ghz.
De snelheid zelf (en zeker via draad) vind ik veel minder belangrijk

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:00
nero355 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:13:
Dat is raar, want ik zou verwachten dat je dan aan de TAP moet :
Gebruik inderdaad een TAP om in het zelfde broadcast netwerk te zitten
nero355 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:13:
Als in alles moet via de VPN en geen split-horizon en zo :?
[...]
Kan je dan niet beter de VPN uit laten komen op/in een in UniFi termen genoemde "Guest VLAN" dat afgeschermd is van de rest :?
Het gaat om een op zichzelf staand stukje intern netwerk t.b.v. gebouwbeheersystemen. Deze wil ik via VPN kunnen benaderen voor onderhoud. De bijhorende software maakt gebruik van broadcast pakketjes, vandaar dat ik op layer 2 wil connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frankinho schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:24:
[...]

Ik kan 3 verschillende backups vinden in mijn CK2:
Console Cloud Backup binnen Unifi OS:
[Afbeelding]

Network site export & backup:
[Afbeelding]

Protect migration export & backup:
[Afbeelding]

Nou lijkt het mij sowieso verstandig om alles even te downloaden en fysiek op de computer te zetten. Maar kan ik nou gewoon direct de console backup er in gooien (voorop gesteld dat ik de UDM naar unifi OS 3.0 zet) of moet ik protect en network individueel restoren?

Ik probeer even te voorkomen dat ik straks een halve avond al het spul handmatig aan het resetten ben.
Ik heb van de week de Network App ge-restored, en dat gaat inderdaad met een backup van deze specifieke app. Je zult het voor beide applicaties moeten uitvoeren, ik zou de console backup niet terugzetten omdat je dan mogelijk een duplicate console IP krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Frankinho schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:15:
Nou vind ik nergens een 2,5" schijf groter dan 1TB waarvan wordt gesteld dat die het langer dan een paar maanden uit houdt in de cloudkey.
Dat is zoals altijd een kwestie van geluk of pech hebben met HDD's :)

Wat ook niet echt helpt is dat de meeste 5 TB HDD's in 2,5 inch formaat van Seagate zijn...
Ik heb de schijf al een keer vervangen omdat deze te heet werd en te vaak werd volgeschreven, dan gaat een grotere schijf die meer hitte produceert niet helpen.
Hitte is in principe geen probleem, maar de CloudKey 2+ is gewoon een raar ding...

Het kan ook zijn dat je accu brak is en de extra hitte veroorzaakte!
Er zijn ook mogelijkheden om 3,5" schijven te gebruiken in de cloudkey, maar dan wordt het wel een hobby project.
Moet je ook niet willen inderdaad :)
Op de USG zijn een aantal zaken nu standaard onbruikbaar omdat dit de internet snelheid erg omlaag haalt. Dus dat is al een winst met de overstap naar de UDM-pro
Ik zat meer te hinten naar een DIY Router met pfSense/OPNsense/OpenWRT ;)
GarBaGe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:34:
Ik wil mijn Unifi AC AP Pro vervangen door een U6 Enterprise.
Nu heeft deze laatste geen eigen POE injector.
Mijn huidige AP wordt gevoed door een Unifi Switch 8-60W met 4 POE poorten.
Als ik het goed begrijp heeft deze switch een POE budget van 48W (na aftrek eigen verbruik) en ondersteunt deze POE+ (max 30W).
Dit zou voldoende moeten zijn voor de U6 Enterprise (22W max).

Hoe voeden jullie je U6 Enterprise?
Dit model : uitvoering: Ubiquiti Access Point WiFi 6 Enterprise

Kan je niet hiermee voeden : uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Je moet dan zoiets hebben : uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE
Of de ouwe gouwe : uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
Die alleen geen Shielded kabels lust! _O- :+
Brokencore schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:59:
Het gaat om een op zichzelf staand stukje intern netwerk t.b.v. gebouwbeheersystemen.
Deze wil ik via VPN kunnen benaderen voor onderhoud.

De bijhorende software maakt gebruik van broadcast pakketjes, vandaar dat ik op layer 2 wil connecten.
Dan moet je de VPN in dat VLAN uit laten komen door de TAP ermee te bridgen zonder enig IP adres denk ik :)
stormfly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:18:
Ik heb van de week de Network App ge-restored, en dat gaat inderdaad met een backup van deze specifieke app.
Op je telefoon of je tablet of je CloudKey of je UDM :?

Handig dat ieder hondje fikkie noemen! :+
Je zult het voor beide applicaties moeten uitvoeren, ik zou de console backup niet terugzetten omdat je dan mogelijk een duplicate console IP krijgt.
Volgens mij wil je dat toch juist als je alles over wilt zetten zonder alles te gaan zitten resetten naar de fabrieksinstellingen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:09:
[...]

Om over de IPTV toestanden maar te zwijgen... :X
Je wordt op je wenken bediend ;-)
UniFi Network Application 7.4.156

[...]

Added support for IPTV through IGMP Proxy (requires UXG or a UniFi Gateway Console).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EagleTitan schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:37:
[...]

[...]
Volgens mij mist de optie voor een tweede vlan op de wan poort. Voor o.a KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:42
Ja, het gaat om de US-8-60W.
Ik dacht eerst: waarom niet?
Immers, volgens dit fragment van de UI website zou ie POE+ moeten ondersteunen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjZFZ-LUDEnsFI2kEi7XHSjc5hU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IVndtg9zsyA0kB3JkNVIoE87.png?f=user_large

Maar als je verder in de specs kijkt, ondersteunt ie maximaal 15W per poort (dus POE en niet POE+)

Uiteindelijk wil ik natuurlijk zoiets als de USW-Enterprise-8-PoE.
Zeg... over 10 jaar, als de backbone in mijn huis volledig glas en 10G is, wordt dit mijn "edge/leaf" switch om aan de randen van het netwerk de juiste apparaten van de juiste connectiviteit te kunnen voorzien.

Gaat goed.
Op de korte termijn zou een vervanging van de US-8-60W voor een USW-Lite-8-POE-EU (welke in mijn ogen praktisch hetzelfde is, maar dan met een afschuwelijke plastic buitenkant ipv een mooie metalen buitenkant) dus een goede keuze zijn.
De USW-Lite-8-POE ondersteunt wel POE+ met 30W per poort.
Hmm....

[ Voor 4% gewijzigd door GarBaGe op 26-05-2023 09:40 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Volgens mij mist de optie voor een tweede vlan op de wan poort. Voor o.a KPN?
Ohja, dat is ook nog steeds een ding natuurlijk :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:45
stormfly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:18:
[...]

Ik heb van de week de Network App ge-restored, en dat gaat inderdaad met een backup van deze specifieke app. Je zult het voor beide applicaties moeten uitvoeren, ik zou de console backup niet terugzetten omdat je dan mogelijk een duplicate console IP krijgt.
In theorie zou het volgende moeten werken:
- UDM-pro in het rack hangen en via de WAN aan het huidige netwerk hangen
- Ding laten updaten tot 3.0.x
- USG er tussen uit en de cloud key er uit halen
- UDM-pro aan de router hangen en in het netwerk
- Console update restoren uit de cloud op de UDM-pro

In theorie zou de hele hut dan over moeten zijn.

Maar mijn ervaring met Unifi is dat er tussen theorie en praktijk meestal 1 tot 2 avonden aankloten zit omdat er ergens een instelling anders loopt dan verwacht ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 10:40
EagleTitan schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Ohja, dat is ook nog steeds een ding natuurlijk :F
Laten we het voor het gemak maar niet hebben over de nog altijd missende optie om de mtu aan te passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:20:
Volgens mij wil je dat toch juist als je alles over wilt zetten zonder alles te gaan zitten resetten naar de fabrieksinstellingen :?
Je wilt niet dat je UDM het IP krijgt van je CK2. Een UDM is vaak een gateway. Zo bedoelde ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
stormfly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Je wilt niet dat je UDM het IP krijgt van je CK2. Een UDM is vaak een gateway. Zo bedoelde ik het.
Aha, ik snap hem inderdaad. Hij moet de IP van de USG krijgen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EagleTitan schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:37:
Zie wat ik net post in nero355 in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie" :P :+
GarBaGe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:39:
Ja, het gaat om de US-8-60W.
Ik dacht eerst: waarom niet?
Immers, volgens dit fragment van de UI website zou ie POE+ moeten ondersteunen:
[Afbeelding]

Maar als je verder in de specs kijkt, ondersteunt ie maximaal 15W per poort (dus POE en niet POE+)

Uiteindelijk wil ik natuurlijk zoiets als de USW-Enterprise-8-PoE.
Zeg... over 10 jaar, als de backbone in mijn huis volledig glas en 10G is, wordt dit mijn "edge/leaf" switch om aan de randen van het netwerk de juiste apparaten van de juiste connectiviteit te kunnen voorzien.

Gaat goed.
Op de korte termijn zou een vervanging van de US-8-60W voor een USW-Lite-8-POE-EU (welke in mijn ogen praktisch hetzelfde is, maar dan met een afschuwelijke plastic buitenkant ipv een mooie metalen buitenkant) dus een goede keuze zijn.
De USW-Lite-8-POE ondersteunt wel POE+ met 30W per poort.
Hmm....
Mja, dat dus... :-(

Daarom heb ik destijds ook gewoon de Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) gekocht (Maar dan voor € 289 of in ieder geval minder dan € 300 !!!) en niet eens naar de rest gekeken, want dat werd hem gewoon niet als je PoE+ nodig hebt! :)

De Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+) (Die je toen voor € 189 kocht!) was een vreselijk heet wordend onding en bleken later zowat allemaal rooksignalen te produceren! :X :| :/

Nou waren er ook revisies/reeksen/batches van de Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) die ook een slechte voeding hadden, maar toch : Liever wat groter en koeler dan zo'n heethoofd in mijn Meterkast! :)
Ja, maar ik zou verwachten dat je zoiets krijgt :

- "Console Backup" van de CloudKey 2+ naar de UDM Pro overzetten = "Console" op de UDM Pro die hetzelfde IP adres krijgt als dat de CloudKey 2+ had.
- UniFi Controller van de Cloudkey 2+ naar de UDM Pro overzetten = UniFi Controller op de UDM Pro die hetzelfde IP adres krijgt als dat de UniFi Controller op de CloudKey 2+ had.
- En dus ook hetzelfde met de Camera en VoIP meuk en wat er ook tegenwoordig allemaal wel niet op zit... :)

Of toch niet :?

Daarnaast was er geloof ik ook een optie voor de UniFi Controller tijdens de Backup of Restore procedure om aan te geven welk IP adres die moet krijgen als die straks weer voor de eerste keer opstart ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 15:45
Gisteren een extra AP gekocht (U6-Pro) deze zojuist aangesloten op mijn UDM SE.
AP gaat netjes wit knipperen, op een gegeven moment gaat deze continue wit branden. Ik zie bij de devices dat hij voeding krijgt van de UDM (~6W). Er verschijnt een melding dat ik de AP kan adopten. En dan ben ik de verbinding met de UDM kwijt, wanneer ik ping naar de UDM dan krijg ik een 'requested timeout'.
Ik kan er met geen mogelijkheid meer bij. Wanneer ik de ethernet kabel uit de UDM haal, is de UDM binnen enkele seconden weer bereikbaar :o

Ik heb ook geprobeerd om PoE+/PoE uit te zetten en het AP met een PoE injector te voeden. Exact het zelfde resultaat als hierboven.
Iemand enig idee? Is het AP DOA? Het vreemde vind ik het AP lijkt zich wel enigzins normaal te gedragen. Iemand nog een idee? Zou ik in een log file iets meer kunnen vinden wat er gebeurd? Welke logfile zou dat dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:35
IP-conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Nee dat lijkt het niet te zijn.
Ondertussen iets verder, wanneer ik mijn 1e AP los haal en de nieuwe aansluit, dan werkt alles, de poort maakt dan ook niet uit.
Echter wanneer ik ze allebei er aan hang, ook al heeft de 1 een PoE injector dan gaat het mis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Hoe is jouw computer verbonden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Onno_Devine schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:14:
[...]

Nee dat lijkt het niet te zijn.
Ondertussen iets verder, wanneer ik mijn 1e AP los haal en de nieuwe aansluit, dan werkt alles, de poort maakt dan ook niet uit.
Echter wanneer ik ze allebei er aan hang, ook al heeft de 1 een PoE injector dan gaat het mis :/
Maak je toevallig gebruik van afgeschermde kabels?
https://help.ui.com/hc/en...fessional-U6-Pro-Advisory

[ Voor 10% gewijzigd door Tonne op 26-05-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
jadjong schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:31:
Hoe is jouw computer verbonden?
Ik heb het geprobeerd via ethernet en wifi.
Ook via ethernet, kom ik niet meer in Unifi Network zodra het tweede AP is opgestart.

Ik heb nu meerdere poorten geprobeerd direct op de UDM met PoE injector. Dit werkt allemaal niet. (wanneer enkel van de 2 dan gaat het goed, maar beide tegelijk niet).

Het wordt nog vreemder. Ik heb hem achter een USW-flex-mini (die direct aan de UDM hangt)
gehangen met PoE injector en dat werkt het wel! :|

Tonne schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:33:
[...]

Maak je toevallig gebruik van afgeschermde kabels?
https://help.ui.com/hc/en...fessional-U6-Pro-Advisory
Ja ik gebruik SFTP kabels.. :o
Edit: Dit is het probleem!, de USW-flex zat meteen niet afgeschermde kabel aangesloten! Wanneer ik nu een niet afgeschermde kabel gebruik direct op de UDM werkt alles naar behoren.
Bedankt voor dit inzicht!
Wel bizar voor een AP dat Pro in de naam heeft... :/ Is dit opgelost bij nieuwere AP's? Want volgens de doos is deze getest door Ubiquiti op 17 februari 2023.

[ Voor 17% gewijzigd door Onno_Devine op 27-05-2023 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
xbeam schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Log je lokaal of SSO (unifi.ui.com)in?
En kan je via shh op de consel (ubnt-OS ) inloggen? wat is dan de podman status van de unifi-os container? Waarschijnlijk up anders draait de Unifi applicatie ook niet. Kan je controleren of alle library’s up to date zijn zo dat je geen dependencie issues hebt?

Wanneer deze up to date zijn en er geen library update beschikbaar zijn en je geen apt update error’s krijgt kan je controleren of Google fonts binnen unifi-os bereikbaar is. Ubnt gebruikt voor web Gui de online css van Google. https://fonts.google.com/about

Wanneer je wel update errors krijgt controleer of alle online ubnt repository’s bereikbaar zijn
Ik denk dat ik iets gevonden heb.

Ik heb 5 PIA VPN client connecties open staan die (vanuit meerdere vlans) naar verschillende regio's verbinden. Het lijkt er op dat dit de boosdoener is. Wanneer alle connecties live zijn wordt de internet verbinding na een tijdje zeer instabiel en werkt het Protect dashboard lokaal niet meer. In de cloud kan ik dan alles nog wel bedienen.

Als ik de verbindingen pauzeer werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blommie01 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat ik iets gevonden heb.

Ik heb 5 PIA VPN client connecties open staan die (vanuit meerdere vlans) naar verschillende regio's verbinden. Het lijkt er op dat dit de boosdoener is. Wanneer alle connecties live zijn wordt de internet verbinding na een tijdje zeer instabiel en werkt het Protect dashboard lokaal niet meer. In de cloud kan ik dan alles nog wel bedienen.

Als ik de verbindingen pauzeer werkt alles weer naar behoren.
Interessant 🤔. Ik hier maar 2 (vpn) routes 1 over azie en 1 over de America’s.

Ik zal ook eens 5 opzetten om te kijken wat er dan gebeurt.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankinho
[...]

Ok, even een update.
- De console backup van de cloud key 2 plus werkt niet op de UDM-pro (error: different console, recovery not possible)
- De instellingen van protect kon ik ook niet over zetten (om onduidelijke redenen accepteerde hij de backup van de camera instellingen niet, met 6 camera's was het handmatig zo weer terug gezet, dus heb er niet te lang naar gezocht)
- De historie van je camera's ben je kwijt (ook met het overzetten van de harde schijf)

Wat ging wel goed:
- Netwerk restoren ging redelijk goed, alle firewall rules, wifi netwerken en vlans kwamen allemaal netjes mee. Alleen 3 access points and 1 flex mini wilden niet adopten naar de UDM-pro. Een 10 sec reset met een paperclip verhielp dat euvel. de netwerk instellingen en historie zijn allemaal prima mee gekomen
- De camera's kwam in eerste instantie niet mee, maar kon ik heel simpel via de iOS app omzetten zonder SSH gedoe

Al met al had ik mij op erger voorbereid. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de internetverbinding regelmatig weg valt tijdens het updaten van de UDM-pro en het terug zetten van settings. Dus bij voorkeur doen als er niemand thuis is.

Ik zit nu met IDS en DPI aan ruim over de 600 mbps, waar het met de USG-3 (met DPI) niet voorbij de ~120/130 kwam.
Nu nog even wachten op de 14gb schijf voor Protect, daar zal de camera retentie ook flink van opknappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:53

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Frankinho schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:35:
[...]

Ik zit nu met IDS en DPI aan ruim over de 600 mbps, waar het met de USG-3 (met DPI) niet voorbij de ~120/130 kwam.
goed om te horen dat alles goed werkt, maar snelheid zou hoger moeten kunnen hoor met een UDM.
https://www.speedtest.net...5c-433f-9f76-1063cd9140e6

is je PC wel snel genoeg??

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankinho
Mr-D. schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:09:
[...]

goed om te horen dat alles goed werkt, maar snelheid zou hoger moeten kunnen hoor met een UDM.
https://www.speedtest.net...5c-433f-9f76-1063cd9140e6

is je PC wel snel genoeg??
Mijn PC wel... mijn internet alleen niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50keEntRD1qaruOFswA8V4w34_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZeFDrqVKg9247li5kGWde0Lc.png?f=fotoalbum_large

Ik woon ook niet in de buurt van Almere. Wij hebben hier ook nog geen fibertoekan in de tuin :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frankinho op 29-05-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:53

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Frankinho schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:18:
[...]

Mijn PC wel... mijn internet alleen niet
[Afbeelding]

Ik woon ook niet in de buurt van Almere. Wij hebben hier ook nog geen fibertoekan in de tuin :)
aha duidelijk.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frankinho schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:35:
Wat ging wel goed:
- Netwerk restoren ging redelijk goed, alle firewall rules, wifi netwerken en vlans kwamen allemaal netjes mee. Alleen 3 access points and 1 flex mini wilden niet adopten naar de UDM-pro. Een 10 sec reset met een paperclip verhielp dat euvel. de netwerk instellingen en historie zijn allemaal prima mee gekomen
- De camera's kwam in eerste instantie niet mee, maar kon ik heel simpel via de iOS app omzetten zonder SSH gedoe.
Je kon ze ook niet vanuit de UniFi Controller webGUI gewoon "jatten" van je oude UniFi Controller zeg maar :?
Waren ze wel of niet zichtbaar ?!
Een USG 3P zou geen last mogen hebben van DPI want die is Hardware Offloaded in tegenstelling tot IDS/IPS die hem wel tot grofweg 100 Mbps limiteert!

Een UDM Pro heeft daar tot 3,5 Gbps geen last van als het goed is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankinho
nero355 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 00:17:
[...]

Je kon ze ook niet vanuit de UniFi Controller webGUI gewoon "jatten" van je oude UniFi Controller zeg maar :?
Waren ze wel of niet zichtbaar ?!
Ze waren wel zichtbaar, maar ik kon ze niet "jatten", dat werkte niet als "direct adopt" via de portal, niet via "forget and readopt" in de portal, niet via SSH+pass in de portal en ook niet via de iOS app (wat bij de cameras in protect wel super simpel ging).
Uiteindelijk maar even 3 APs van de muur gehaald en 1 van de Flex Mini switches gereset, was ook het werk niet, dus heb het niet meer verder geprobeerd.

Ik vond het ook erg raar dat de throughput omhoog is van de USG naar de UDM-pro, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik woon een beetje in een uithoek dus ik was er altijd van uit gegaan dat de kabel niet meer dan ~200mbps bracht (kabel via telefoonpalen tussen de bomen door, als er een keer een boom omvalt hebben wij de rest van de dag geen internet).
Maar goed heb nu alles aangezet en aangevinkt in de IDS en voorlopig zal het nog wel even duren voordat wij richting de 3,5gbps gaan hier.

Ik heb nu alleen wel dat er tussen de unifi devices nog steeds een "cloudkey" zichtbaar is (wel online, maar *uiteraard" geen IP adres), deze kan ik verder ook niet verwijderen of zo. Wel raar, maar eens kijken of die er morgen ook nog staat. Voor de volledigheid: de Cloudkey is losgekoppeld en ligt zonder stroom in een laatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frankinho schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 01:03:
Ik heb nu alleen wel dat er tussen de unifi devices nog steeds een "cloudkey" zichtbaar is (wel online, maar *uiteraard" geen IP adres), deze kan ik verder ook niet verwijderen of zo. Wel raar, maar eens kijken of die er morgen ook nog staat. Voor de volledigheid: de Cloudkey is losgekoppeld en ligt zonder stroom in een laatje.
Volgens mij waren er in het verleden weleens "non-CloudKey devices" die je inderdaad niet kon laten vergeten als ze al offline waren gehaald en omdat het hier om een CloudKey gaat die de hele setup weleens flink zou kunnen verpesten als die online komt is je enige optie om direkt tegen de MongoDB Database aan te praten via de CLI en daar moet je dan maar net zin in hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb iets vaags.

Set up met bekabelde aansluiting:
UDM Pro -> USW-Lite-16-PoE -> NUC10i3FNK

UDM pro draait 3.1.9 firmware en laatste network controller (early access) maar zelfde trad ook op met stable firmware.
NUC draait Proxmox 7.4 met 3 LXC guests op Ubuntu 23.04: A,B,C en alles heeft meest recente packages geïnstalleerd. Alle hosts hebben static IP en zitten in hetzelfde netwerk en werken prima zonder gekke dingen in system log etc.

In Unifi controller op UDM zie ik:
Wired experience host A: 100% groen hele tijd
Wired experience host C: afwisselend 'not reported' en groen.
Bij de logs staat om de 20ish minuten: "C has disconnected from Thuis LAN. If this is unexpected, please ensure the device's connections are secure and undamaged."

host B en NUC zie ik niet eens in het client overzicht. In proxmox zijn A,B,C op zelfde manier ingericht qua netwerk configuratie. En aangezien alles goed werk en A 100% groen is, lijkt me bekabeling probleem uitgesloten.

Het lijkt een Unifi display bug te zijn want alle devices werken prima en hebben ook verbinding met rest v/h netwerk of internet. Bij Insights staan alle counters op 0. Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 12:49

T1eA

Browser

JBS schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:28:
Kan iemand bevestigen dat er inderdaad iets mis gaat in deze en zo ja, wat eraan te doen?

Ik heb 4 Unifi AP's: 3 stuks UAP-AC-Lite binnen en buiten 1 AP Mesh. Alle vier zijn ze bekabeld aangesloten (PoE). Bij 3 van de 4 AP's zie ik echter dat ze via een wireless uplink verbonden zijn via een andere AP. Dat is (uiteraard) niet wat ik wil.

UniFi controller 7.3.83
3 AP's 6.5.28, 4e nog 6.2.49.

De AP's heb ik al eens opnieuw geadopteerd, maar dat verandert helaas niets. Alleen de AP Mesh buiten lijkt niet via zo'n wireless uplink verbonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of je het antwoord al hebt maar anders heb ik die voor je.

Er zit een bug in 6.5.28 welke ervoor zorgt dat in sommige gevallen de APs Mesh verkiezen boven de GbE aansluiting.
Ik heb bij een klant alles gedowngrade naar 6.2.49 waarmee het mesh probleem opgelost was.

Daarnaast merk ik zelf in klantomgevingen veel performance problemen met 6.5.28 welke opgelost worden door een downgrade naar 6.2.49.

Ik weet niet of er inmiddels al een nieuwe upgrade beschikbaar is maar voorlopig draai ik dus even zelf en bij mijn klanten een versie terug.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mensen,

ik heb nu een lange tijd de G3 Pro draaien op de oprit. Alhoewel het ding precies doet 'wat er op het doosje staat' vind ik de beeldkwaliteit 'underwhelming'. Ik heb de zoom enigzins opgeschroefd om de afstand vanaf de montageplaats naar de voordoor te overbruggen (hier kijkt hij zijdelings tegenaan, met de zon mee, dus dat is het probleem zeker niet) en je kunt er gewoon op ~10-15 meter afstand reeds geen kentekens meer mee lezen, en ook geen gezichten herkennen bij de voordeur, wat natuurlijk wel een beetje de bedoeling is. Zo op het eerste gezicht is het beeld goed in balans, mooi om te zien, maar full-hd is voor de locatie en de behoefte dus blijkbaar echt niet voldoende.

Ik wil deze dus naar een andere locatie verplaatsen waar de benodigde kijkafstand korter is en een betere neerhangen. De G4 Pro was de gedoodverfde opvolger, maar ik lees ook vanalles over een G5 Pro. Stom genoeg zijn posts erover al maanden terug gemaakt, schijnbaar heeft iemand hem ook al getest, maar op ubcenter zijn ze nog 'verwacht' en je kunt ze effectief nergens kopen. De specs zouden iets minder zijn (ip rating, behuizing etc) maar wel iets beter beeld (zegt men).

Ondertussen zakt de G4 pro wel iets in prijs.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smesjz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:41:
Ik heb iets vaags.

Set up met bekabelde aansluiting:
UDM Pro -> USW-Lite-16-PoE -> NUC10i3FNK

UDM pro draait 3.1.9 firmware en laatste network controller (early access) maar zelfde trad ook op met stable firmware.
NUC draait Proxmox 7.4 met 3 LXC guests op Ubuntu 23.04: A,B,C en alles heeft meest recente packages geïnstalleerd. Alle hosts hebben static IP en zitten in hetzelfde netwerk en werken prima zonder gekke dingen in system log etc.

In Unifi controller op UDM zie ik:
Wired experience host A: 100% groen hele tijd
Wired experience host C: afwisselend 'not reported' en groen.
Bij de logs staat om de 20ish minuten: "C has disconnected from Thuis LAN. If this is unexpected, please ensure the device's connections are secure and undamaged."

host B en NUC zie ik niet eens in het client overzicht. In proxmox zijn A,B,C op zelfde manier ingericht qua netwerk configuratie. En aangezien alles goed werk en A 100% groen is, lijkt me bekabeling probleem uitgesloten.

Het lijkt een Unifi display bug te zijn want alle devices werken prima en hebben ook verbinding met rest v/h netwerk of internet. Bij Insights staan alle counters op 0. Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?
Dat moet je verwaarlozen, die detectie is niet meer dan een gimmick, nice voor de marketing afdeling maar niet voor techneuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nero355 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Het geheel dumpen en op zoek gaan naar camera's die betere beeldkwaliteit hebben en ook nog eens iets van ONVIF of zo gebruiken en je dus alles lekker op een DIY NAS kan laten draaien! :Y)
Nee lekker, nog meer onderhoud en eigen verantwoordelijkheid. Ik snap dat er technisch gezien altijd betere keuzes zijn maar ik heb de zin niet om nog meer zelf te doen, dus het Unifi ecosysteem schikt mij wel.

Aangezien ik helemaal niks over de G5 Pro kan vinden qua levertijden heb ik de gok maar genomen op een G4 Pro + een G5 Flex, dan kan ik zelf ervaren wat het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:39
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:33:
Mensen,

ik heb nu een lange tijd de G3 Pro draaien op de oprit. Alhoewel het ding precies doet 'wat er op het doosje staat' vind ik de beeldkwaliteit 'underwhelming'. Ik heb de zoom enigzins opgeschroefd om de afstand vanaf de montageplaats naar de voordoor te overbruggen (hier kijkt hij zijdelings tegenaan, met de zon mee, dus dat is het probleem zeker niet) en je kunt er gewoon op ~10-15 meter afstand reeds geen kentekens meer mee lezen, en ook geen gezichten herkennen bij de voordeur, wat natuurlijk wel een beetje de bedoeling is. Zo op het eerste gezicht is het beeld goed in balans, mooi om te zien, maar full-hd is voor de locatie en de behoefte dus blijkbaar echt niet voldoende.

Ik wil deze dus naar een andere locatie verplaatsen waar de benodigde kijkafstand korter is en een betere neerhangen. De G4 Pro was de gedoodverfde opvolger, maar ik lees ook vanalles over een G5 Pro. Stom genoeg zijn posts erover al maanden terug gemaakt, schijnbaar heeft iemand hem ook al getest, maar op ubcenter zijn ze nog 'verwacht' en je kunt ze effectief nergens kopen. De specs zouden iets minder zijn (ip rating, behuizing etc) maar wel iets beter beeld (zegt men).

Wat vinden jullie?
Ik heb de G4 bullet, pro, G5 bullet en G5 pro en kan je vertellen dat het een wereld van verschil is met de G3 series. De pro's hebben heel goed beeld en stukken duidelijker dan bijv de G3. Ben er zeer tevreden over en plaats ze (g4 vnl) ook bij veel klanten en mensen/familie.

Overigens tussen G4 PRO en G5 PRO zit niet super veel verschil, als je de G4 PRO voor goeie prijs kunt krijgen zou ik die pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 31-05-2023 14:44 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tcviper schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Ik heb de G4 bullet, pro, G5 bullet en G5 pro en kan je vertellen dat het een wereld van verschil is met de G3 series. De pro's hebben heel goed beeld en stukken duidelijker dan bijv de G3. Ben er zeer tevreden over en plaats ze ook bij veel klanten en mensen/familie.
Hoe ben jij aan de G5 Pro gekomen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Hoe ben jij aan de G5 Pro gekomen dan?
Early Access 😉 Hangt inmiddels maand of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tcviper schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Early Access 😉 Hangt inmiddels maand of 3.
Aight. Met deze uitbreiding zit ik op 3 stuks, ik wil eind van dit jaar nog uitbreiden met 1 extra + een doorbell dus misschien dan de G5 Pro dan uit is. Mijn grootste 'uitdaging' is de afstand en kwaliteit op een lange oprit, dus ik schuif gewoon steeds door. De G3 Pro gaat nu een deel van de tuin doen (minder kritisch, maar de zoom is daar wel handig) en de G5 Bullet het terras. Ik mis dan alleen nog een sectie aan de voorkant van het huis en de deurbel camera voor pakketten, maar dat komt later wel. Spul is zo duur }:O. Als ik later een G5 Pro kan krijgen gaat die naar de oprit en schuift alles een plekkie op. Kan de G5 Pro op dezelfde mount als de G4 Pro? Die kan ook op de G3 Pro mount namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-05-2023 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Aight. Met deze uitbreiding zit ik op 3 stuks, ik wil eind van dit jaar nog uitbreiden met 1 extra + een doorbell dus misschien dan de G5 Pro dan uit is. Mijn grootste 'uitdaging' is de afstand en kwaliteit op een lange oprit, dus ik schuif gewoon steeds door. De G3 Pro gaat nu een deel van de tuin doen (minder kritisch, maar de zoom is daar wel handig) en de G5 Flex het terras. Ik mis dan alleen nog een sectie aan de voorkant van het huis en de deurbel camera voor pakketten, maar dat komt later wel. Spul is zo duur }:O.
Het spul is in vergelijking met grotere merken (die ook al wat verder zijn) als AXIS en Hikvision goedkoop 😉

Voor lange oprit zou ik een G4 Pro pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
T1eA schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Ik weet niet of je het antwoord al hebt maar anders heb ik die voor je.

Er zit een bug in 6.5.28 welke ervoor zorgt dat in sommige gevallen de APs Mesh verkiezen boven de GbE aansluiting.
Ik heb bij een klant alles gedowngrade naar 6.2.49 waarmee het mesh probleem opgelost was.

Daarnaast merk ik zelf in klantomgevingen veel performance problemen met 6.5.28 welke opgelost worden door een downgrade naar 6.2.49.

Ik weet niet of er inmiddels al een nieuwe upgrade beschikbaar is maar voorlopig draai ik dus even zelf en bij mijn klanten een versie terug.
of in de controller "wireless meshing" uitzetten, totaal niet nodig als alle AccesPoints bedraad gekoppeld zijn ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:33:
Mensen,

Wat vinden jullie?
Ik heb G4 bullets en kan op 10 meter afstand de kentekens wel lezen.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ASS-Ware schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:20:
[...]

Ik heb G4 bullets en kan op 10 meter afstand de kentekens wel lezen.
Just my 2 cents.
Nou dat geeft dan goeie hoop :). Als ik extreem inzoom met de G3 Pro lukt het wel, maar dan ben ik bijna mijn volledige oprit kwijt, en dat is niet echt de bedoeling. Ik probeer overlappende zones te creëren die alle potentiële 'entry points' in het huis en de werkplaats afdekken en de onmiddelijke aanloop daartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:46:
[...]

Nou dat geeft dan goeie hoop :). Als ik extreem inzoom met de G3 Pro lukt het wel, maar dan ben ik bijna mijn volledige oprit kwijt, en dat is niet echt de bedoeling. Ik probeer overlappende zones te creëren die alle potentiële 'entry points' in het huis en de werkplaats afdekken en de onmiddelijke aanloop daartoe.
Volgens mij begrijp ik het niet.
Na inzoomen ben je je oprit kwijt, maar als je je oprit wil zien, dan zoom je toch weer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ASS-Ware schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:56:
[...]

Volgens mij begrijp ik het niet.
Na inzoomen ben je je oprit kwijt, maar als je je oprit wil zien, dan zoom je toch weer uit?
De optische zoom zit in de settings verborgen. Vanuit de live view heb je alleen maar vergroting, dus daar maak je het beeld niet helderder mee. Telkens via settings naar optical zoom gaan om even te kijken wie er voor de deur staat oid is natuurlijk niet praktisch.

Als het goed is komt de boel vandaag binnen, we gaan het zien (letterlijk) :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
iemand anders problemen met ubiquiti systemen?

sinds vannochtend lijken bijde systemen offline, en zijn niet verbindbaar.

een systeem is met een reset weer online gekomen en is een UDM v3.0.20
het andere systeem heb ik helaas geen toegang toe op dit moment.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:12
Heb je auto-update aan? Er is wel een nieuwe versie van de Network applicatie gepushed naar official

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
hgwj1983 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:34:
Heb je auto-update aan? Er is wel een nieuwe versie van de Network applicatie gepushed naar official
Ja. Eerste fout. Gemakzucht, het werkte altijd goed.....
Tot het na/tijdens een update niet meer werkt...

Les1 zet update uit ...

Ik verwacht dat het idd de update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb als eerste (want dat was gewoon een stinkeenvoudige swap op dezelfde mount) de G3 Pro vervangen voor de G4 Pro. Zelfs voor ik de zoom en andere instellingen had gemaakt idd veel beter beeld, nu kan ik kentekens op de oprit prima lezen en met een beetje zoom vast ook gezichten bij de voordeur herkennen. Er komt later nog een doorbell bij, maar dit is al heel nice!

Ze hangen nu alledrie. Op basis van mijn eerdere ervaringen is de kwaliteit van alledrie de modellen (heb dus nu een G3 Pro, G4 Pro en een G5 bullet) geheel binnen verwachting. Op de bullet heb ik geen zoom uiteraard, dat wist ik, maar een klein 'jammer' puntje vind ik dat de privacy zone bij deze camera alleen maar in rechthoekige vlakken getekend kan worden, terwijl de Pro's dit in een vrije vorm toelaten. stukken makkelijker om daarmee de schuine lijn van een heg of schutting te volgen. Ik moet op die camera dus meerdere 'blokken' naast elkaar maken, niet prettig werken. Via de app kun je wel vormen tekenen, maar de camera zal nog steeds een rechthoek benutten van de buitendimensies van het vak dat jij hebt getekend.

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-06-2023 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Oke. Opgelost.

Het probleem was de upgrade die een reset nodig had, en een antenne die stroomloos was. (stroom uitvalt bij modem en antenne)
Stroom is terug. Netwerk is weer bereikbaar.

les 1, zet auto update uit en update wanneer op locatie.
les 2. iets van een ups op modem en antenne locatie.

[ Voor 20% gewijzigd door jack zomer op 02-06-2023 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:21:
[...]

Je hebt het dan over iets van een Ubiquiti NanoBeam 5AC Gen2 (19dBi) setup of iets anders :?
https://tweakers.net/pric...-gbe-lr-eu/specificaties/
60Ghz van modem naar de gebruiks locatie.
Waarvandaan ik via een nanobeam internet aan 1 van mijn buren verstrek

De gebruiks locatie heeft een batterij zonnepaneel systeem naast grid.
Maar de modem locatie nog niet. Ups time dus

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 02-06-2023 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Vraag ??

die zeg niet de ander weer heeft wel
de Ubiquiti UniFi Dream Machine heeft deze wel of geen WPA 3 ondersteuning ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

ronaldme schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:07:
Vraag ??

die zeg niet de ander weer heeft wel
de Ubiquiti UniFi Dream Machine heeft deze wel of geen WPA 3 ondersteuning ??
Sorry?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Laatst online: 02-06 11:33
hey allemaal,

ik heb al tijden een vervelend probleem in mijn unify waar ik maar niet uit kom. Ik heb de unifi USG pro4 met KPN incl TV. (ja ik weet dat er een apart TV forum gedeelte is, maar dit heeft volgens mij niets met TV te maken). Om dit allemaal werkend te krijgen heb ik de de scripts van CooHVA gebruikt (thanks daarvoor nog). Beetje aangepast aan de poorten zoals ik het gebruik, maar als dat gedaan is, dan is het super stabiel.

Maar het probleem treedt op zodra ik een wijziging doorvoer in b.v. mijn firewall rules of iets anders waardoor de USG zijn reprovisioning doet. Dan ben ik voor een dikke minuut (give of take) de verbinding kwijt. Kijk in in de logs, dan zie ik dat er een aantal keer verbinding word gemaakt, maar dat faalt steeds en uiteindelijk gaat het goed.

Dit is dan een stuk van mijn messages file:
Jun 2 14:48:56 ubnt pppd[16196]: Modem hangup
Jun 2 14:48:56 ubnt zebra[762]: interface eth2.6 mtu changed from 1508 to 1500
Jun 2 14:48:56 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 42 changed <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:48:56 ubnt pppd[16196]: Connection terminated: no multilink.
Jun 2 14:48:56 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 42 deleted.
Jun 2 14:48:56 ubnt zebra[762]: interface eth2 mtu changed from 1512 to 1500
Jun 2 14:48:57 ubnt ntpd[16733]: ntpd exiting on signal 15
Jun 2 14:48:58 ubnt pppd[16196]: Failed to disconnect PPPoE socket: 149 Operation already in progress
Jun 2 14:48:59 ubnt ntpd[13128]: ntpd 4.2.6p2@1.2194-o Thu Jan 12 08:03:03 UTC 2023 (1)
Jun 2 14:48:59 ubnt ntpd[13129]: proto: precision = 30.338 usec
Jun 2 14:49:01 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:49:01 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 1.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:49:01 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 2.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:49:01 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 3.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:49:02 ubnt xl2tpd[16910]: death_handler: Fatal signal 15 received
Jun 2 14:49:02 ubnt xl2tpd[13220]: parse_config: line 3: set_ip: host '' not found
Jun 2 14:49:02 ubnt xl2tpd[13220]: init: Unable to load config file
Jun 2 14:50:02 ubnt ubnt-service-igmpproxy: starting the IGMP proxy service (see messages from igmpproxy).
Jun 2 14:50:03 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:03 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 1.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:03 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 2.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:03 ubnt ntpd_intres[13134]: host name not found: 3.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:05 ubnt zebra[762]: interface eth2 mtu changed from 1500 to 1512
Jun 2 14:50:05 ubnt zebra[762]: interface eth2.6 mtu changed from 1500 to 1508
Jun 2 14:50:08 ubnt pppd[14082]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Jun 2 14:50:08 ubnt pppd[14082]: Connected to d8:49:0b:b5:0d:df via interface eth2.6
Jun 2 14:50:08 ubnt zebra[762]: interface ppp0 index 47 <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST> added.
Jun 2 14:50:08 ubnt pppd[14082]: Connect: ppp0 <--> eth2.6
Jun 2 14:50:10 ubnt pppd[14082]: PAP authentication succeeded
Jun 2 14:50:10 ubnt pppd[14082]: peer from calling number D8:49:0B:B5:0D:DF authorized
Jun 2 14:50:10 ubnt zebra[762]: warning: PtP interface ppp0 with addr 84.84.x.x/32 needs a peer address
Jun 2 14:50:10 ubnt zebra[762]: interface index 47 was renamed from ppp0 to pppoe2
Jun 2 14:50:10 ubnt pppd[14082]: local IP address 84.84.x.x
Jun 2 14:50:10 ubnt pppd[14082]: remote IP address 195.190.228.44
Jun 2 14:50:10 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 47 changed <UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:50:10 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 47 changed <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:50:13 ubnt pppd[14144]: Connection terminated: no multilink.
Jun 2 14:50:13 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 47 deleted.
Jun 2 14:50:13 ubnt pppd[14144]: Modem hangup
Jun 2 14:50:31 ubnt ubnt-service-igmpproxy: starting the IGMP proxy service (see messages from igmpproxy).
Jun 2 14:50:33 ubnt ntpd[13129]: ntpd exiting on signal 15
Jun 2 14:50:35 ubnt ntpd[14343]: ntpd 4.2.6p2@1.2194-o Thu Jan 12 08:03:03 UTC 2023 (1)
Jun 2 14:50:35 ubnt ntpd[14344]: proto: precision = 30.383 usec
Jun 2 14:50:35 ubnt dhcpd: DHCPRELEASE of 192.168.200.46 from 8e:85:80:0f:b4:55 via eth0.200 (not found)
Jun 2 14:50:36 ubnt dhcpd: DHCPDISCOVER from 8e:85:80:0f:b4:55 via eth0.200
Jun 2 14:50:36 ubnt dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.200.46 to 8e:85:80:0f:b4:55 via eth0.200
Jun 2 14:50:36 ubnt dhcpd: execute_statement argv[0] = /opt/vyatta/sbin/on-dhcp-event.sh
Jun 2 14:50:36 ubnt dhcpd: execute_statement argv[1] = commit
Jun 2 14:50:36 ubnt dhcpd: execute: bad arg 2
Jun 2 14:50:37 ubnt ntpd_intres[14349]: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:37 ubnt ntpd_intres[14349]: host name not found: 1.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:37 ubnt ntpd_intres[14349]: host name not found: 2.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:37 ubnt ntpd_intres[14349]: host name not found: 3.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: Connected to d8:49:0b:b5:0d:df via interface eth2.6
Jun 2 14:50:43 ubnt zebra[762]: interface ppp0 index 48 <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST> added.
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: Connect: ppp0 <--> eth2.6
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: PAP authentication succeeded
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: peer from calling number D8:49:0B:B5:0D:DF authorized
Jun 2 14:50:43 ubnt zebra[762]: warning: PtP interface ppp0 with addr 84.84.x.x/32 needs a peer address
Jun 2 14:50:43 ubnt zebra[762]: interface index 48 was renamed from ppp0 to pppoe2
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: local IP address 84.84.x.x
Jun 2 14:50:43 ubnt pppd[14144]: remote IP address 195.190.228.44
Jun 2 14:50:43 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 48 changed <UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:50:43 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 48 changed <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:50:44 ubnt ubnt-service-igmpproxy: starting the IGMP proxy service (see messages from igmpproxy).
Jun 2 14:50:46 ubnt pppd[14144]: Connection terminated: no multilink.
Jun 2 14:50:46 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 48 deleted.
Jun 2 14:50:46 ubnt pppd[14144]: Modem hangup
Jun 2 14:50:47 ubnt ntpd[14344]: ntpd exiting on signal 15
Jun 2 14:50:49 ubnt ntpd[14639]: ntpd 4.2.6p2@1.2194-o Thu Jan 12 08:03:03 UTC 2023 (1)
Jun 2 14:50:49 ubnt ntpd[14640]: proto: precision = 26.435 usec
Jun 2 14:50:51 ubnt ntpd_intres[14645]: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:51 ubnt ntpd_intres[14645]: host name not found: 1.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:51 ubnt ntpd_intres[14645]: host name not found: 2.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:50:51 ubnt ntpd_intres[14645]: host name not found: 3.ubnt.pool.ntp.org
Jun 2 14:51:09 ubnt xl2tpd[14885]: setsockopt recvref[30]: Protocol not available
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: Connected to d8:49:0b:b5:0d:df via interface eth2.6
Jun 2 14:51:16 ubnt zebra[762]: interface ppp0 index 49 <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST> added.
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: Connect: ppp0 <--> eth2.6
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: PAP authentication succeeded
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: peer from calling number D8:49:0B:B5:0D:DF authorized
Jun 2 14:51:16 ubnt zebra[762]: interface ppp0 index 49 changed <UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: local LL address fe80::2cb9:dfb5:7d72:5f38
Jun 2 14:51:16 ubnt pppd[14144]: remote LL address fe80::da49:0bff:feb5:0ddf
Jun 2 14:51:16 ubnt zebra[762]: warning: PtP interface ppp0 with addr 84.84.x.x/32 needs a peer address
Jun 2 14:51:17 ubnt zebra[762]: interface ppp0 index 49 changed <POINTOPOINT,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:51:17 ubnt zebra[762]: interface index 49 was renamed from ppp0 to pppoe2
Jun 2 14:51:17 ubnt pppd[14144]: local IP address 84.84.x.x
Jun 2 14:51:17 ubnt pppd[14144]: remote IP address 195.190.228.44
Jun 2 14:51:17 ubnt zebra[762]: interface pppoe2 index 49 changed <UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>.
Jun 2 14:51:18 ubnt ubnt-service-igmpproxy: starting the IGMP proxy service (see messages from igmpproxy).
Kijk ik in mijn ppoe file dan zie ik het volgende:
Fri Jun 2 14:50:08 CEST 2023: User starting PPP daemon for pppoe2 by connect command
Connected to d8:49:0b:b5:0d:df via interface eth2.6
using channel 25
Using interface ppp0
Connect: ppp0 <--> eth2.6
sent [LCP ConfReq id=0x1 <magic 0x2c978cc3>]
rcvd [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1500> <auth pap> <magic 0xbf9e6aa6>]
lcp_reqci: returning CONFACK.
sent [LCP ConfAck id=0x2 <mru 1500> <auth pap> <magic 0xbf9e6aa6>]
rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <magic 0x2c978cc3>]
sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0x2c978cc3]
sent [PAP AuthReq id=0x1 user="78-8a-20-42-05-31@internet11111" password=<hidden>]
rcvd [LCP EchoRep id=0x0 magic=0xbf9e6aa6]
rcvd [PAP AuthAck id=0x1 "Authentication success,Welcome!"]
Remote message: Authentication success,Welcome!
PAP authentication succeeded
peer from calling number D8:49:0B:B5:0D:DF authorized
sent [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 0.0.0.0>]
sent [IPV6CP ConfReq id=0x1 <addr fe80::45a5:8d2e:8500:34ee>]
rcvd [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 195.190.228.44>]
ipcp: returning Configure-ACK
sent [IPCP ConfAck id=0x1 <addr 195.190.228.44>]
rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr 84.84.x.x>]
sent [IPCP ConfReq id=0x2 <addr 84.84.x.x>]
rcvd [LCP ProtRej id=0x3 80 57 01 01 00 0e 01 0a 45 a5 8d 2e 85 00 34 ee 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ...]
Protocol-Reject for 'IPv6 Control Protovol' (0x8057) received
rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr 84.84.x.x>]
ipcp: up
Script /etc/ppp/ip-pre-up started (pid 14092)
Script /etc/ppp/ip-pre-up finished (pid 14092), status = 0x0
local IP address 84.84.x.x
remote IP address 195.190.228.44
Script /etc/ppp/ip-up started (pid 14145)
rcvd [LCP TermReq id=0x4]
LCP terminated by peer
ipcp: down
Connect time 0.0 minutes.
Sent 0 bytes, received 0 bytes.
IPV6CP: Down event in state 1!
sent [LCP TermAck id=0x4]
Connection terminated: no multilink.
Modem hangup
LCP: Down event in state 1!
Script /etc/ppp/ip-up finished (pid 14145), status = 0x0
Script /etc/ppp/ip-down started (pid 14237)
Script /etc/ppp/ip-down finished (pid 14237), status = 0x0
Heeft iemand ook deze problemen gehad? Dat je Unifi USG dus 3 a 4 keer opnieuw moet connecten alvorens een solide verbinding te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:26:
[...]

Alleen de laatste zin lezen, dan staat er daadwerkelijk een vraag :p

Een vraag waarop het antwoord Geen lijkt te zijn:

[...]

Bron
Ook gevonden maar lees ook over firmware update waar de WPA 3 in zit.
Zijn hier Tweakers met de unifi Dream machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ronaldme schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Ook gevonden maar lees ook over firmware update waar de WPA 3 in zit.
Zijn hier Tweakers met de unifi Dream machine
Yup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7xaXkpo2Ffkm9r9Tm3KqUC53qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3wxwj7UaUCza7NU8XJzy0XS.jpg?f=fotoalbum_large

Beantwoord dit een vraag? Las iets over wpa3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
jack zomer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Yup

[Afbeelding]

Helemaal…. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jack zomer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:14:
Yup

[Afbeelding]

offtopic:
DAMN...

Zo'n grote afbeelding voor 4 regels tekst ?! Serieus ?! :X

Upload dat ding gewoon via https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ en post netjes de thumbnail versie ervan!
novastorm76 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:32:
ik heb al tijden een vervelend probleem in mijn unify waar ik maar niet uit kom. Ik heb de unifi USG pro4 met KPN incl TV. (ja ik weet dat er een apart TV forum gedeelte is, maar dit heeft volgens mij niets met TV te maken). Om dit allemaal werkend te krijgen heb ik de de scripts van CooHVA gebruikt (thanks daarvoor nog). Beetje aangepast aan de poorten zoals ik het gebruik, maar als dat gedaan is, dan is het super stabiel.

Maar het probleem treedt op zodra ik een wijziging doorvoer in b.v. mijn firewall rules of iets anders waardoor de USG zijn reprovisioning doet. Dan ben ik voor een dikke minuut (give of take) de verbinding kwijt. Kijk in in de logs, dan zie ik dat er een aantal keer verbinding word gemaakt, maar dat faalt steeds en uiteindelijk gaat het goed.

Dit is dan een stuk van mijn messages file:

[...]

Kijk ik in mijn ppoe file dan zie ik het volgende:

[...]

Heeft iemand ook deze problemen gehad?
Dat je Unifi USG dus 3 a 4 keer opnieuw moet connecten alvorens een solide verbinding te hebben?
Zie ik het goed dat de output op het moment dat het gelukt is ook hierbij is inbegrepen of toch niet ?

Opzich was er al eerder iemand met soortgelijke problemen in dit topic of het IPTV topic en een verklaring ervoor konden we niet vinden helaas...
Het is net of KPN iets aan hun kant heeft veranderd en het geheel daardoor niet meer lekker werkt i.c.m. de USG modellen!

Wat me wel opvalt is dat je MTU elke keer terugschiet dus je zou die eens op de normale waarden kunnen zetten en dan kijken wat er gebeurt :?
Dus geen 1512/1508/1500 maar gewoon 1500 of 1492 ?!

/EDIT :
@novastorm76
Je zou ook eens kunnen kijken of je in de config het gebruik van Multilink geforceerd kan uitzetten : https://linux.die.net/man/8/pppd
nomultilink
Disables the use of PPP multilink. This option is currently only available under Linux.

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 02-06-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
novastorm76 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:32:
Om dit allemaal werkend te krijgen heb ik de de scripts van CooHVA gebruikt (thanks daarvoor nog). Beetje aangepast aan de poorten zoals ik het gebruik, maar als dat gedaan is, dan is het super stabiel.
nero355 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:52:

Wat me wel opvalt is dat je MTU elke keer terugschiet dus je zou die eens op de normale waarden kunnen zetten en dan kijken wat er gebeurt :?
Lijkt er inderdaad op dat het TV script andere MTU waardes gebruikt dan de provisioning software van UI. Ik zou het script eens naar de default MTU waardes zetten, en dan een test provisioning vanuit de controller uitvoeren.

[ Voor 23% gewijzigd door stormfly op 02-06-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:08:
Lijkt er inderdaad op dat het TV script andere MTU waardes gebruikt dan de provisioning software van UI.
Dat is logisch : De UniFi Controller webGUI kent die instellingen niet eens! :X :| :F
Terwijl het via de CLI dus gewoon kan net als bij een EdgeRouter Lite :*)
Ik zou het script eens naar de default MTU waardes zetten, en dan een test provisioning vanuit de controller uitvoeren.
Ik zou eerder alles weggooien en dan de PPPoE via de webGUI van de UniFi Controller een keer instellen en dan alles nakijken tijdens het testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 17:45
Iemand die de update naar 7.4.156 op UDM al aangedurfd heeft en zonder issues werkt?
Thanks voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 10:59
briecht schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:54:
Iemand die de update naar 7.4.156 op UDM al aangedurfd heeft en zonder issues werkt?
Thanks voor de info!
Ja hier werkt zonder issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:00
Recent is mijn EdgeRouter X onder garantie vervangen. Na het terug plaatsen van de backup van de ouder router op de nieuwe heb ik geen verbinding met de buitenwereld. Pingen naar een ip-adres werkt ook niet. Het lokale netwerk (bevat een USW-Flex-mini, een USW Flex en 2 U6 Lite APs) werkt nog wel.
Ik heb een KPN abbo en gebruik de EdgeRouter i.p.v. de Experia 10 box (deze handleiding gebruikt). En ik heb een VLAN aangemaakt voor een apart IoT netwerk (deze handleiding gebruikt).
Ik kan de verbinding naar buiten weer herstellen door bij de interface configuratie voor switch0 "VLAN aware" uit te zetten. Maar ja dan ben ik natuurlijk ook mijn VLAN kwijt.

Na een avondje stoeien hiermee zonder oplossing wil ik hier vragen of iemand nog tips heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand tips hoe ik een simpel script kan aanmaken voor het fixen van mijn WAN settings? Nu moet ik handmatig de volgende commando's invoeren:
code:
1
2
3
4
ip link set dev eth8 mtu 1512 && ip link set dev eth8.6 mtu 1508
sed -i 's/ 1492/ 1500/g' /etc/ppp/peers/ppp0
killall pppd
ifconfig eth8 down && ifconfig eth8 up

Dit is op een UDM SE. Via SSH.

Nog veel mooier zou zijn om het te kunnen executen na reboot. Maar inloggen op ssh en 1 script runnen zou ook sneller zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 07-06-2023 11:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Voor het eerst sinds lange tijd weer Unifi gear aangeraakt, maar ik loop vast op VLAN trunks.
Ik heb een Edgerouter Lite met een VLAN trunk port. Eén van die VLANs is tevens het mgmt VLAN waar o.a. de controller en al bestaande Unifi APs op zitten. Hoe stel ik de US in?
Ik meen mij te herinneren van enkele jaren geleden dat je gewoon VLANs kon taggen op een poort maar dat zie ik niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Realone schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:56:
Voor het eerst sinds lange tijd weer Unifi gear aangeraakt, maar ik loop vast op VLAN trunks.
Ik heb een Edgerouter Lite met een VLAN trunk port. Eén van die VLANs is tevens het mgmt VLAN waar o.a. de controller en al bestaande Unifi APs op zitten. Hoe stel ik de US in?
Ik meen mij te herinneren van enkele jaren geleden dat je gewoon VLANs kon taggen op een poort maar dat zie ik niet meer terug.
Klopt dat hebben ze vernieuwd, zit onder de porten zelf nu. Goed het rondje met de i van informatie lezen, want het is niet heel intuïtief geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
stormfly schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Klopt dat hebben ze vernieuwd, zit onder de porten zelf nu. Goed het rondje met de i van informatie lezen, want het is niet heel intuïtief geworden.
Zelfs dan wordt het mij niet duidelijk. Is 'Traffic Restriction' dan Unifi's versie van trunking?
Ik zou het namelijk als volgt instellen, maar als ik dat doe verliest de switch z'n adoption.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGw4WFI88AZlDuqhQ7dCakQvJdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FPdod7Qj9h6GxP7romWi9i16.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Realone schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Zelfs dan wordt het mij niet duidelijk. Is 'Traffic Restriction' dan Unifi's versie van trunking?
Ik zou het namelijk als volgt instellen, maar als ik dat doe verliest de switch z'n adoption.
[Afbeelding]
Je hebt nu 3 VLANS getagged, en 0,0 untagged. Ik denk dat jij je switches in een untagged mgmt vlan beheert, dan moet je die bovenste dropdown "Primary Network"(untagged) nog invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
stormfly schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:24:
[...]

Je hebt nu 3 VLANS getagged, en 0,0 untagged. Ik denk dat jij je switches in een untagged mgmt vlan beheert, dan moet je die bovenste dropdown "Primary Network"(untagged) nog invullen.
Beheer wordt gedaan in VLAN10 en hetzelfde VLAN zowel tagged als untagged op de port gaat niet. Op dit moment zit er een Netgear switch op de plek waar de US komt/moet komen en daar functioneert dit.

Nu kwam ik ook nog dit tegen waarbij ik er vanuit ging dat dit mijn probleem wel op zou lossen, maar niks is minder waar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcXjGc7lHJ8_nzDaUKaB8CvOnnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/haKT9zzjECwQkiz8DRsNuS9I.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:36
The Realone schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:56:
als ik je goed begrijp moet je hier zijn:
devices > switch aanklikken > Ports > manage ports > port manager > klik de poort aan > kies een Port profile.
Of, als je nog geen Port profile hebt:
In datzelfde scherm: manage Port profiles > kopje switch Ports, create new port profile.

Native network is als je geen VLAN hebt op je pakketjes. Allowed networks is voor VLAN verkeer en is multi-select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
mrdemc schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:10:
[...]

als ik je goed begrijp moet je hier zijn:
devices > switch aanklikken > Ports > manage ports > port manager > klik de poort aan > kies een Port profile.
Of, als je nog geen Port profile hebt:
In datzelfde scherm: manage Port profiles > kopje switch Ports, create new port profile.

Native network is als je geen VLAN hebt op je pakketjes. Allowed networks is voor VLAN verkeer en is multi-select.
Maar die port profiles zijn hetzelfde als dat deel uit mijn 1e screenshot. Daar zit verder niks in wat je niet ook handmatig per poort in kunt stellen. Port profiles zijn uiteraard wel de meest eenvoudige manier om het in te stellen.

Waar het alle schijn van heeft is dat het management VLAN niet tagged mag zijn,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:29:
Heeft iemand tips hoe ik een simpel script kan aanmaken voor het fixen van mijn WAN settings? Nu moet ik handmatig de volgende commando's invoeren:
code:
1
2
3
4
ip link set dev eth8 mtu 1512 && ip link set dev eth8.6 mtu 1508
sed -i 's/ 1492/ 1500/g' /etc/ppp/peers/ppp0
killall pppd
ifconfig eth8 down && ifconfig eth8 up

Dit is op een UDM SE. Via SSH.

Nog veel mooier zou zijn om het te kunnen executen na reboot. Maar inloggen op ssh en 1 script runnen zou ook sneller zijn.
Check hoe ze voor het IPTV gebeuren het een en ander doen en pleur al die regeltjes in een bestand met de juiste rechten en KLAAR!!! :)
The Realone schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:14:
Waar het alle schijn van heeft is dat het management VLAN niet tagged mag zijn,
Dat mag wel bij UniFi apparatuur, maar het is best wel een gedoe om dat om te zetten... :/

Het is ergens tussen de UniFi Controller 5.x.x en 6.x.x periodes mogelijk gemaakt in ieder geval! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• novastorm76
  • Laatst online: 02-06 11:33
nero355 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:52:
[...]

Zie ik het goed dat de output op het moment dat het gelukt is ook hierbij is inbegrepen of toch niet ?

Opzich was er al eerder iemand met soortgelijke problemen in dit topic of het IPTV topic en een verklaring ervoor konden we niet vinden helaas...
Het is net of KPN iets aan hun kant heeft veranderd en het geheel daardoor niet meer lekker werkt i.c.m. de USG modellen!

/EDIT :
@novastorm76
Je zou ook eens kunnen kijken of je in de config het gebruik van Multilink geforceerd kan uitzetten : https://linux.die.net/man/8/pppd

[...]
Ja, dat was het. ik heb de MTU waarden uit het kpn.sh script gehaald en nu werkt het sneller. verlies nu nog maar 1 ping als ik een wijziging doorvoer ;) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 15:29
Sinds enkele dagen hebben we 1000/1000 glasvezel van KPN (voorheen 200/200 van Solcon, dus viel het niet op), maar ik kom met de speedtest.net app en de wifiman app niet hoger dan een 200 á 300 mbit op de iPhone 13 Pro zowel up als down.

Setup is als volgt:
KPN EB v11 uit m'n hoofd
- unifi switch 8poe 150w
-- cloudkey gen2+
-- U6LR

Wat verderop in de setup zitten nog een G4 doorbell Pro en G4 bullet. Drukken die camera's de snelheid, of is het de beperking van het accesspoint (zelfs als ik eronder sta), is de iPhone zelf een bottleneck of is het een WiFi setting?

Bekabeld rechtstreeks met een laptop op KPN geeft speedtest.net 950+/950+ aan.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 20:26
Hey! Ik probeer met een NGINX Reverse proxy enkele (interne) docker containers beschikbaar te maken. Als ik probeer te verbinden gaat poort 443 echter altijd naar mijn UniFi OS (Dream Machine SE), in plaats van de reverse proxy ...

- Ik heb een port forwarding (in Unifi Network) die naar NGINX gaat.
- "Direct Remote Connection" is uitgeschakeld binnen Unifi Network
- "Remote Access" is ingeschakeld onder de console settings

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shattering schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:04:
Hey! Ik probeer met een NGINX Reverse proxy enkele (interne) docker containers beschikbaar te maken. Als ik probeer te verbinden gaat poort 443 echter altijd naar mijn UniFi OS (Dream Machine SE), in plaats van de reverse proxy ...

- Ik heb een port forwarding (in Unifi Network) die naar NGINX gaat.
- "Direct Remote Connection" is uitgeschakeld binnen Unifi Network
- "Remote Access" is ingeschakeld onder de console settings

Enig idee?
Probeer je het vanaf intern of extern? Anders staat je loopback verkeerd gok ik.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 20:26
DennusB schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:11:
[...]

Probeer je het vanaf intern of extern? Anders staat je loopback verkeerd gok ik.
Settings een keer in- en uitgeschakeld, Dream Machine een keer herstart en het was in orde _/-\o_ .

Toch bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
Nee, ik zie in je 'eigen' overzicht zelfs 800mbps langskomen bij de U6LR op 5GHz, dus 2 á 3 keer zo snel als dat ik haal.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
_Brake_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Nee, ik zie in je 'eigen' overzicht zelfs 800mbps langskomen bij de U6LR op 5GHz, dus 2 á 3 keer zo snel als dat ik haal.
Wat zijn je instellingen voor de kanaalbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Tonne schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Wat zijn je instellingen voor de kanaalbreedte?
20MHz voor 2.4GHz
40MHz voor 5GHZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
_Brake_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:31:
[...]

20MHz voor 2.4GHz
40MHz voor 5GHZ
Met 40MHz is 200-300Mbps geen slechte score.

Wikipedia: Wi-Fi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Mijn USG heeft het helaas begeven, er is al nieuwe UDM Pro besteld;
Maar kan ik de Cloudkey (Gen1) migreren of kan beter de config opnieuw doen in de nieuwe UDM Pro ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teunis schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:11:
Mijn USG heeft het helaas begeven, er is al nieuwe UDM Pro besteld;
Maar kan ik de Cloudkey (Gen1) migreren of kan beter de config opnieuw doen in de nieuwe UDM Pro ?
Als ik me niet vergis MOET je alles naar de UDM Pro migreren, want die wil niet in een losse UniFi Controller geadopteerd worden... :-(

Gelukkig is de CloudKey v1 ondertussen EOL boven een bepaalde UniFi Controller versie dus niks aan de hand! ;)

Stiekem ben ik wel benieuwd of je een soort Raspberry Pi van dat ding kan maken met wat getweak ?!

En wat is er eigenlijk met je USG gebeurd ?!

/EDIT :
Teunis schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:48:
Ik heb niet super veel tijd aan besteed sinds het apparaat al dik 10+ jaar oud is.
Maar ik heb nog poging gedaan om oude firmware’s terug te flashen
(Source: https://support.hostifi.c...to-fix-a-corrupted-usg-3p)
Maar bij controle kreeg ik een fout op sector 2048, dus gok dat usb stick die er in zit het heeft begeven.
Als je zin hebt om hem aan mij af te staan stuur me een DM want dan wil ik wel de verzendkosten vergoeden! :)
Agh niet einde van de wereld om even hele netwerk opnieuw op te zetten.
Heb zover ik het weet alle gegevens al bij elkaar dus is alleen even alle apparaten opnieuw adapten
Met een beetje geluk zal het uploaden van een Backup van je UniFi Controller in het UniFi Controller gedeelte van de UDM Pro/SE ervoor zorgen dat je gewoon je oude instellingen in gebruik neemt zonder gedoe! ;)

[ Voor 54% gewijzigd door nero355 op 13-06-2023 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:24:
[...]
En wat is er eigenlijk met je USG gebeurd ?!
Ik heb niet super veel tijd aan besteed sinds het apparaat al dik 10+ jaar oud is.
Maar ik heb nog poging gedaan om oude firmware’s terug te flashen
(Source: https://support.hostifi.c...to-fix-a-corrupted-usg-3p)
Maar bij controle kreeg ik een fout op sector 2048, dus gok dat usb stick die er in zit het heeft begeven.

Agh niet einde van de wereld om even hele netwerk opnieuw op te zetten. Heb zover ik het weet alle gegevens al bij elkaar dus is alleen even alle apparaten opnieuw adapten

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • +5 Henk 'm!
https://community.ui.com/...a7-4fa0-834b-47822db9cdf6

Dear Early Access Community,

After careful consideration and evaluation, we write to inform you that we have decided to discontinue the Early Access hardware program. Early Access software releases will continue to be released for all products. We believe that this change will ultimately result in a higher-quality experience for all our customers.

Our Early Access program has always been a way for our most passionate community members to interact with our product managers and developers and help shape the future of Ubiquiti. Your feedback has led to countless hardware and software improvements, and we thank every one of you for your feedback. This is why the Early Access software program will continue to remain a staple of Ubiquiti.

Since external feedback for upcoming products is still an important part of our development process, we will be reevaluating our approach to pre-release hardware evaluations in order to better align with our quality goals and create improved collaboration between UI and our community. This program will be announced at a later date.

We apologize for any confusion in the past few days about the Early Access hardware program and EA store. Our primary objective is to provide you with the best possible products, and we believe this change will benefit both Ubiquiti and our user community. Thank you for your continued support and understanding.

Sincerely,

UI-Team

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:58:
https://community.ui.com/...a7-4fa0-834b-47822db9cdf6

Dear Early Access Community,

After careful consideration and evaluation, we write to inform you that we have decided to discontinue the Early Access hardware program. Early Access software releases will continue to be released for all products. We believe that this change will ultimately result in a higher-quality experience for all our customers.

Our Early Access program has always been a way for our most passionate community members to interact with our product managers and developers and help shape the future of Ubiquiti. Your feedback has led to countless hardware and software improvements, and we thank every one of you for your feedback. This is why the Early Access software program will continue to remain a staple of Ubiquiti.

Since external feedback for upcoming products is still an important part of our development process, we will be reevaluating our approach to pre-release hardware evaluations in order to better align with our quality goals and create improved collaboration between UI and our community. This program will be announced at a later date.

We apologize for any confusion in the past few days about the Early Access hardware program and EA store. Our primary objective is to provide you with the best possible products, and we believe this change will benefit both Ubiquiti and our user community. Thank you for your continued support and understanding.

Sincerely,

UI-Team
Eigenlijk niet eens een verrassing I guess? (Ook) omdat het naar mijn idee door vele "EA members" gewoon als verkoop werd gezien. Oftewel: lekker (goedkoop) een product scoren maar niet (actief) meedoen aan het programma. Dan moet UI dus ineens bv 1000 EA modellen verkopen ("onder de prijs"?) om van 50 man nuttige feedback te krijgen. Dan schiet het ook niet op. En kun je dus beter 100 "met de hand" selecteren waarvan je weet dat ze waardevolle feedback leveren. Dus zeg maar wat ze al doen(/deden?) met het alpha programma (wat ook onder NDA is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Eigenlijk niet eens een verrassing I guess? (Ook) omdat het naar mijn idee door vele "EA members" gewoon als verkoop werd gezien. Oftewel: lekker (goedkoop) een product scoren maar niet (actief) meedoen aan het programma. Dan moet UI dus ineens bv 1000 EA modellen verkopen ("onder de prijs"?) om van 50 man nuttige feedback te krijgen. Dan schiet het ook niet op. En kun je dus beter 100 "met de hand" selecteren waarvan je weet dat ze waardevolle feedback leveren. Dus zeg maar wat ze al doen(/deden?) met het alpha programma (wat ook onder NDA is).
Precies mijn gedachte, mogelijk zelfs nog meer klaag-reports dan bug-reports.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33

Falcon10

Hit it i would !

Oeee, nieuwe firmware update van Unifi OS op de Cloudkey 2plus : van 3.0.17 naar 3.1.9 ..... ik ga toch maar eerst weer even de kat uit de boom kijken.

En de changelog van die update toont ook weer een mooi staaltje cybersecurity : Changed default credentials to ui/ui. 8)7 |:(
Laten we hopen dat het verplicht is direct te veranderen tijdens de setup.

[ Voor 40% gewijzigd door Falcon10 op 13-06-2023 19:47 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Falcon10 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:44:
Oeee, nieuwe firmware update van Unifi OS op de Cloudkey 2plus : van 3.0.17 naar 3.1.9 ..... ik ga toch maar eerst weer even de kat uit de boom kijken.

En de changelog van die update toont ook weer een mooi staaltje cybersecurity : Changed default credentials to ui/ui. 8)7 |:(
Dat is een grap toch?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33

Falcon10

Hit it i would !

Nop :+ 8)7

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:44:
Weet je gelijk welke username en password je kan gaan blacklisten op al je systemen! _O- :+

Ironisch trouwens als je weet dat ze bij het RaspBian/Raspberry Pi OS gebeuren de default username pi hebben verbannen sinds een jaar of zelfs twee ondertussen! LOL! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13
nero355 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:47:
Ik zou eerder alles weggooien en dan de PPPoE via de webGUI van de UniFi Controller een keer instellen en dan alles nakijken tijdens het testen! :)
Met het risico een domme vraag te stellen: impliceer je hier nu dat die scripts om verbinding te maken met KPN glasvezel vanaf de USG niet meer nodig zijn en dit tegenwoordig vanaf de GUI van de controller kan?

omniscale.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet LTT Labs Update kijken
Komt er ineens een PoE-powered touchscreen voorbij :o

https://eu.store.ui.com/e...ens/products/uc-display21

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 231 ... 316 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.