Dat is jouw mening. Ik vind dat wel te duur, een switch wat in dit geval duurder is dan de router om alleen maar het probleem met de 1GB op te lossen vind ik namelijk nergens op slaan. Dat is heel wat anders dan wat jij zegt. Heb altijd een goede ervaring gehad met de Ubiquiti Ap's, vandaar ook verder gebouwd op de Consoles die ze hebben. Daarnaast heb ik wat betreft netwerk thuis totaal geen zin om een PfSense bak te bouwen, druk zat met andere dingen zoals Smart home integraties, homeassistent etc. Van mij hoeft dit er niet bijstormfly schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Iemand die een UDM-SE overweegt, kan nooit iets afschieten op te duur. Als je ook maar iets met IT/Netwerken uitvoert qua hobby heb je veel meer uitdaging in een pfSense routertje. Of je prefereert het UI ecosysteem en dan heb je een prima aanschaf, met de UDM-SE.
Thanks! Met dit soort input kan ik wat meeTonne schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:05:
[...]
De SFP poort heeft wel een 10 Gb connectie met de cpu. Dus als je de SFP poort bij de UDM pro of SE gebruikt om een andere switch op aan te sluiten, dan heb je dit probleem helemaal niet. Het is enkel geldig op de interne switch.
Ik denk dat het op dit moment voor thuisgebruik een theoretisch probleem is. Maar er zijn situaties waar het wel degelijk van belang kan zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Flexiilex op 08-05-2023 22:36 ]