SteefOne schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:03:
Ik heb wat problemen met mijn EdgeRouter X die ik 2 dagen geleden heb aangeschaft.
Sindsdien heb ik alleen maar problemen met het configureren.
Het vertoont erg raar gedrag. Soms midden in een configuratie valt ineens de verbinding weg met de gui. (ook als ik rustig een firewall groep aan het maken ben, dus dat zal geen invloed moeten hebben op drop/accept van packets).
De gui is ook buitengewoon traag op sommige momenten. De cli is net zo traag op dat moment, terwijl die belasting volgens de GUI krap op 1/3 zit.
[
Afbeelding]
Soms na het wegvallen van de verbinding, probeer ik de pagina te refreshen en kom ik terug op het dashboard. Hierin staat dan bij elk IP ineens 'TBD'. Na een tijdje is dan alles ineens weer normaal en verdwijnt de TBD.
[
Afbeelding]
Ik twijfelde steeds aan mijzelf, en resette de router dan gewoon weer naar fabrieksinstellingen met de reset button. Ik ben nieuw met Ubiquiti, dus in die zin is het trial en error voor mij. Maar dit begint wel raar gedrag te vertonen, want ook het volgende gebeurde:
Ik kreeg voor de zoveelste keer (zonder boeiende firewallregels) voor geen mogelijkheid de GUI terug, met alle mogelijke IP addressen en subnets die het zouden kunnen zijn. Met port mirroring of rechtstreeks aansluiten en het draaien van een packetcapture zie ik geen ARP requests, noch enig andere data over de lijn komen afkomstig van de Ubiquiti router. Toen probeerde ik hem maar weer te resetten, maar het resetten van de router lukte óók niet meer. De router wou met de fysieke reset knop, níet terug naar fabrieksinstellingen. Het enige dat hielp was het in TFTP mode brengen door de resetknop langer ingedrukt houden
tijdens opstarten. Dus toen via TFTP de recovery firmware geflashed, die mislukte de 1e keer, maar lukte de 2e keer wel.
Nu vandaag, nieuwe poging, met een freshe firmware. Bewust 2 versies lager (nu 2.0.6) dan eerst. (2.0.9 + hotfx 6.5574651). Maar helaas, hetzelfde gebeurt wéér.
Bij het wegvallen van de verbinding kan ik vaak wel rustig doorblijven pingen, ook dat is vreemd, ik heb dan geen loss. Niet altijd overigens, soms is ie compleet weg waardoor ik genoodzaakt ben om de resetknop weer te gebruiken.
Ik heb het uiteraard met verschillende devices rechstreeks en via switches geprobeerd,maar altijd dezelfde resultaat.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Doe ik iets fout, is er iets dat ik over het hoofd zie? Of heb ik gewoon te maken met een DOA?