[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is een domme vraag, waar ik het antwoord waarschijnlijk al op weet maar ik stel hem toch want ik ben op zoek naar bevestiging ;)

Ik wil eigenlijk op vakantie bv m'n controller uitzetten. Ik draai wel een USG-3P (met iptv-config maar die json staat op de USG zelf natuurlijk) en geen wifi guest portal. Dan kan de controller toch wel uit, in principe?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gunner schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
Dit is een domme vraag, waar ik het antwoord waarschijnlijk al op weet maar ik stel hem toch want ik ben op zoek naar bevestiging ;)

Ik wil eigenlijk op vakantie bv m'n controller uitzetten. Ik draai wel een USG-3P (met iptv-config maar die json staat op de USG zelf natuurlijk) en geen wifi guest portal. Dan kan de controller toch wel uit, in principe?
Jeps ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrostBurn schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:01:
Ik heb mijn huidige Ubiquiti setup al enkele jaren maar loop nu tegen een vervelend probleem aan.

Mijn huidige setup:

Ziggo modem in bridge modus
Ubiquiti USG-3P
2x Ubiquiti UAP-AC-Lite
Raspberry Pi met Unifi 7.3.76

Met "normaal" internet gebruik streamen/internetten/gamen werkt alles naar behoren.
Maar zodra ik via nieuwsgroepen gedownloade NZB inlaad in SabNZB crashed het hele netwerk,
Als ik dan in de Unifi app kijk staan alle devices op niet adopteer baar.
Enige oplossing is om alles een harde reboot te gegeven (powercycle) daarna komt alles weer op.
Hebben meer mensen hier last van?
Hou er rekening mee dat als je de 1 Gbps richting WAN volgooit dat er dan ook zulke Adoption problemen op kunnen treden vanwege een bandbreedte tekort! ;)

Alles hoort echter wel terug te komen zonder een reboot nodig te hebben!
Uberprutser schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:35:
Vorige week van een FlexHD naar een 6 Pro gegaan.
Ik had diverse issues met ESP modules die ik in huis heb en lange tijd maar voor lief nam. Kwam langs een blogpost van iemand die precies dezelfde issues had als ik met een FlexHD en na vervangen van zijn AP hier geen last meer van had.

Sinds ik de 6 Pro in gebruik heb ook helemaal geen problemen meer gehad met ESP en ook andere apparaten die af en toe verbinding kwijt waren doen het nu perfect op de 2,4Ghz. Verder haal ik nu 650 down/800 up via Wifi6 met mijn laptop tov 350/350 die ik eerder had (wat overigens al meer dan genoeg was).

Vanmiddag ga ik 'm aan de muur hangen, heb een mooie plek waar ik een kabel door de muur kan en aan de andere kant een RJ45 outlet die naar de meterkast gaat (uit het zicht). Had wat testen gedaan en door het hele huis prima bereik, inclusief de draadloze watermeter in de kruipruimte die geen verbinding kan maken op de plek waar de 6 Pro nu ligt.
Klinkt als een combinatie van gevoeligere antennes en de juiste VHT waardes instellen :?

Verder was er een firmware of een aantal firmwares die inderdaad problemen gaven met 2.4 GHz ESP achtige Clients ;)
Gunner schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
Als ik langer dan een week van huis ben dan gaat ALLES gewoon UIT :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
nero355 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Klinkt als een combinatie van gevoeligere antennes en de juiste VHT waardes instellen :?

Verder was er een firmware of een aantal firmwares die inderdaad problemen gaven met 2.4 GHz ESP achtige Clients ;)
Staat op 80 en op enkele meters afstand. Daar waar ik veel zit dus.
Ook met de laatste firmware en allemaal verschillende instellingen had ik regelmatig issues met ESP en bijv. mijn vaatwasser die z'n verbinding kwijt was (die gebruik ik alleen om resterende tijd programma te tonen op dashboard).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Dat is vrijwel precies de "sweetspot" voor dergelijke problemen.
Mijn advies om een 12V, 2A voeding te nemen (minimaal is nl. 1A). LET WEL OP DE POLARISATIE!
Een externe HDD voeding werkt perfect, weet ik uit eigen ervaring ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tonne
  • Laatst online: 18:05
Voor alle mensen die ongeduldig wachten op de 2.4/3.0 firmware van de dream machine. 2.4.27 is in early access gegaan.
https://community.ui.com/...40-4e72-8e8f-76d067f84d37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Tonne schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:34:
Voor alle mensen die ongeduldig wachten op de 2.4/3.0 firmware van de dream machine. 2.4.27 is in early access gegaan.
https://community.ui.com/...40-4e72-8e8f-76d067f84d37
Ik was het topic al “angstvallig” aan het volgen toen ik de voorloop build voor de migratie in GA zag gaan. By the way, hij is al in RC. De EA build is al 9 dagen oud :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04
@Tonne Dank voor het melden.

Maar eens begonnen om te upgraden van 1.12.30 naar 1.12.38. De upgrade naar 2.4 wacht ik wel een paar dagen mee. Het zou niet voor het eerst zijn dat ze de stekker eruit trekken.
IMPORTANT: Any 3rd party modifications or integrations (Home Assistant/"Poller") can cause unexpected issues during or after the upgrade process. We recommend to completely remove/disable these integrations when performing the upgrade.
Daar heb ik weinig trek in, al vermoed ik eerder dat het is voor mensen die HA op de UDM hebben draaien. Maar goed Ubi kennende moet je hun waarschuwingen niet in twijfel trekken.

[ Voor 50% gewijzigd door Cardinal op 08-02-2023 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cardinal schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:50:
@Tonne Dank voor het melden.

Maar eens begonnen om te upgraden van 1.12.30 naar 1.12.38. De upgrade naar 2.4 wacht ik wel een paar dagen mee. Het zou niet voor het eerst zijn dat ze de stekker eruit trekken.

[...]

Daar heb ik weinig trek in, al vermoed ik eerder dat het is voor mensen die HA op de UDM hebben draaien. Maar goed Ubi kennende moet je hun waarschuwingen niet in twijfel trekken.
Die Home Assistant waarschuwing lees ik als: "zet alles uit dat (periodiek / 'continu') de controller pollt". Waarbij HA als je de UniFi integratie gebruikt wel continu een verbinding open zal hebben staan ("push" based API gebruik) en als die wegvalt elke X seconden opnieuw proberen of überhaupt elke X seconden alle informatie ophaalt ("pull based" API gebruik). En ik kan mij best indenken dat dat ee UniFi firmware upgrade de soep in laat lopen door API calls te doen die nog niet afgehandeld kunnen worden doordat de migratie nog niet klaar is of iets dergelijks. Niet heel netjes van Ubiquiti als dat het is, maar het kan ook zijn dat ze wat quick fixes gedaan hebben, het lijkt te werken, maar ze met deze waarschuwing alsnog een slag om de arm houden.
In ieder geval lees ik het als: ga in HA naar de inttegrations, zoek de UniFi integration op, en druk even op Disable. Voer vervolgens de firmware upgrade uit en zet daarna de HA migration weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
nelizmastr schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Ik was het topic al “angstvallig” aan het volgen toen ik de voorloop build voor de migratie in GA zag gaan. By the way, hij is al in RC. De EA build is al 9 dagen oud :)
Ik lees het. En ik bedoelde ook RC. Maar ik typte wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Er was hier toch iemand die een AC-Lite in een Flex Switch weersbestendige behuizing had gemonteerd?
Ik zit me rot te zoeken, maar kan de foto's niet meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:55
Timmert schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:03:
Er was hier toch iemand die een AC-Lite in een Flex Switch weersbestendige behuizing had gemonteerd?
Ik zit me rot te zoeken, maar kan de foto's niet meer vinden?
https://unifi-forum.nl/onderwerpen/ac-voor-buiten.2753/

Deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:39

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er moet toch vast ook een ander (elektra) doosje / lasdoos zijn dat volledig waterdicht is en groot genoeg voor een access point?

€55 voor een plastic doosje is naar mijn idee wel heel veel. Want er zit dan wel een PoE adapter bij maar die is natuurlijk niet nodig. En ja, je kunt ook een outdoor AP kopen. Maar de U6 Lite vs U6 Mesh heeft volgens mij toch een groter prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik neem aan dat je deze bedoelde, al vind ik het vrij prijzig.

[ Voor 42% gewijzigd door Comp User op 09-02-2023 21:18 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Ik weet niet zo goed of ik voor de benedenverdieping (5x12m) voor een In-Wall moet gaan of voor een Lite die aan de muur is gemonteerd? Wat is een noemenswaardig voordeel om voor een In-Wall te gaan? Want vind die erg prijzig.
Daarnaast hebben we nog 2 verdiepingen (elk 5x10m) waar ik op de overlopen een Lite wou plaatsen (aan het plafond), alleen je wil ook niet dat de ranges van de APs teveel overlap hebben toch om goed te kunnen roamen? Zal ik dan beginnen met een AP beneden en een AP op de bovenste verdieping en kijken hoe dat gaat? Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hallom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:50:
Ik weet niet zo goed of ik voor de benedenverdieping (5x12m) voor een In-Wall moet gaan of voor een Lite die aan de muur is gemonteerd? Wat is een noemenswaardig voordeel om voor een In-Wall te gaan? Want vind die erg prijzig.
De In-Wall heeft een ingebouwde 4 poorts switch (+ dan nog een 5e poort op de achterkant). Daarnaast is het stralingspatroon net iets anders, maar waarschijnlijk ga je daar niks/niet veel van merken.
Daarnaast hebben we nog 2 verdiepingen (elk 5x10m) waar ik op de overlopen een Lite wou plaatsen (aan het plafond), alleen je wil ook niet dat de ranges van de APs teveel overlap hebben toch om goed te kunnen roamen? Zal ik dan beginnen met een AP beneden en een AP op de bovenste verdieping en kijken hoe dat gaat? Wat denken jullie?
Dat kun je natuurlijk altijd doen ja. Tenzij je (flinke) verzendkosten moet betalen of verwacht dat de prijs flink omhoog gaat :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik weet niet zo goed of ik voor de benedenverdieping (5x12m) voor een In-Wall moet gaan of voor een Lite die aan de muur is gemonteerd?
"When in doubt C4 In Wall !!" ;)
Wat is een noemenswaardig voordeel om voor een In-Wall te gaan?
Klein, fijn, onzichtbaar te maken en mooi produkt om je telefoonaansluitingen te hergebruiken! :*)
Want vind die erg prijzig.
802.11ax met 4x4 antennes en meer dan 2 poorten onderaan maakt hem zo duur helaas...

Het kan ook goedkoper : uitvoering: Ubiquiti UniFi AC In-Wall (per stuk)
In normale tijden waren die € 89 per stuk! ;)
Daarnaast hebben we nog 2 verdiepingen (elk 5x10m) waar ik op de overlopen een Lite wou plaatsen (aan het plafond), alleen je wil ook niet dat de ranges van de APs teveel overlap hebben toch om goed te kunnen roamen?
Zal ik dan beginnen met een AP beneden en een AP op de bovenste verdieping en kijken hoe dat gaat?
Wat denken jullie?
Eentje per verdieping met 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High werkt hier PERFECT! :Y)

Als je ze goed plaatst dan zouden ze geen last van elkaar mogen hebben! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik heb op elke verdieping 1 AP en heb ze om-en-om voor of achter in het huis geplaatst. Dus bgg en zolder achter in het huis en 1e verdieping voor. En dat werkt perfect ism met de instellingen die @nero355 noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Gisteren mijn sfp connectors en kabel binnen gekregen om de switch op glas naar de usg te verbinden. Maar was wel ff een uitdaging. Nieuw netwerk aanmaken zodat lan 2 geactiveerd kan worden. Lan 1 uitschakelen zodat Wan 2 geactiveerd kan worden op glas. Mwa ff totaal niks meer aan netwerk :+ en na wat geklooi lan 1 & 2 disabled en Wan 2 die op glas communiceert. Reden was dat ik poort in switch vrij wou maken. Is gelukt en alles draait weer netjes. De manuals op het ubiquiti forum hielpen wel maar de walkthrough klopte volgens mij niet helemaal. Of dat lag aan La Choufe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Thanks, die bedoelde ik inderdaad. Ik was benieuwd of er nog een PoE adapter in past, naast de AC lite maar dat wordt wel heel krap. Ik denk dat ik inderdaad ga zoeken naar een alternatieve behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Timmert schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Thanks, die bedoelde ik inderdaad. Ik was benieuwd of er nog een PoE adapter in past, naast de AC lite maar dat wordt wel heel krap. Ik denk dat ik inderdaad ga zoeken naar een alternatieve behuizing.
Je netwerkkabel gaat toch ergens heen? Kan daar die PoE adapter niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tonne schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Je netwerkkabel gaat toch ergens heen? Kan daar die PoE adapter niet?
Je hebt gelijk hoor, maar dit is een aparte situatie. Ik wil in een garage waar geen UTP heen getrokken kan worden een Powerline + PoE + UAP plaatsen. Om zo min mogelijk draden wirwar te hebben wilde ik alleen de Powerline en het netsnoer van de PoE adapter in het stopcontact steken, en de rest wegwerken in een doosje zoals die Flex outdoor behuizing. Maar daar moet ik nu dus iets groters voor vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:08
Timmert schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:14:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar dit is een aparte situatie. Ik wil in een garage waar geen UTP heen getrokken kan worden een Powerline + PoE + UAP plaatsen. Om zo min mogelijk draden wirwar te hebben wilde ik alleen de Powerline en het netsnoer van de PoE adapter in het stopcontact steken, en de rest wegwerken in een doosje zoals die Flex outdoor behuizing. Maar daar moet ik nu dus iets groters voor vinden :)
Zoiets? FF googlen op weatherproof box oid.
https://www.elektramat.nl...Ie6xzq2jCvIxoC_I0QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Yes. Dat is wat @Masimo gebruikt. Vrij duur plastic ding dus. Zit dan wel een PoE adapter bij, maar als je die niet gebruikt....
Dan kan je nog beter zoiets - laten - 3D printen, dat scheelt klauwen met geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp User schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Dan kan je nog beter zoiets - laten - 3D printen, dat scheelt klauwen met geld.
Dat is wel voor de Pro. Die is al voor "outdoor" geschikt. Maar i.t.t. de echte outdoor modellen niet geschikt om in weer en wind te hangen. Met die 3D print voldoet het dus wel aan wat Ubiquiti aangeeft "beschut buiten hangen kan, maar niet in de regen". Alle andere modellen kunnen echter helemaal niet buiten opgehangen worden (behalve de echte outdoor modellen zoals de Mesh en FlexHD). Dus een echt gesloten doos valt daarbij wel aan te bevelen.
Waarbij waarschijnlijk een van de belangrijkste beschermingsmaatregelen is tegen het coroderen van de RJ45 connector. Want wat ik wel eens gelezen heb lijkt dat het eerste te zijn dat stuk gaat als een niet outdoor model wel beschut buiten gehangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 17-09 12:19
nero355 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:21:
[...]
[...]

Dat is nou eenmaal helaas vaak zo met die dingen...

Daarom zijn Backups zo belangrijk! :+

[...]
Toch maar gedaan. Support kwam ook verder met geen goede oplossing.

Nu heb ik mijn camera's en mijn CKG2+ nog niet beschikbaar in Network. Moet ik dan de camera's ook factory resetten? Protect werkte tot nu toe nog gewoon prima.

Ook staat er onder Network nog steeds 'Setup' terwijl als ik op het icoon klik hij wel gewoon opent.

Ohja, en Protect werkt ook ineens niet buiten mijn netwerk. Ik zie wel in Protect zelf dat ik toegang probeer te verkrijgen, maar ik krijg geen beelden etc. te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Boeie op 11-02-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boeie schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:16:
Typisch... -O-
Nu heb ik mijn camera's en mijn CKG2+ nog niet beschikbaar in Network.
Moet ik dan de camera's ook factory resetten? Protect werkte tot nu toe nog gewoon prima.
Ik doe niks met de CloudKey 2+ of iets van Protect dan wel UniFi Camera's helaas, maar ik gok dat je gelijk hebt! :)
Ook staat er onder Network nog steeds 'Setup' terwijl als ik op het icoon klik hij wel gewoon opent.
Effe een keer de Cache van je browser dumpen :?
Ohja, en Protect werkt ook ineens niet buiten mijn netwerk.
Ik zie wel in Protect zelf dat ik toegang probeer te verkrijgen, maar ik krijg geen beelden etc. te zien.
Misschien iets met de Accounts en hun rechten of zo...?!

Ik geloof dat daar wat verschillen in zaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Boeie schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:16:
[...]

Nu heb ik mijn camera's en mijn CKG2+ nog niet beschikbaar in Network. Moet ik dan de camera's ook factory resetten? Protect werkte tot nu toe nog gewoon prima.

Ohja, en Protect werkt ook ineens niet buiten mijn netwerk. Ik zie wel in Protect zelf dat ik toegang probeer te verkrijgen, maar ik krijg geen beelden etc. te zien.
Waar draai je protect op? Op de cloud key toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
nero355 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Typisch... -O-

[...]

Ik doe niks met de CloudKey 2+ of iets van Protect dan wel UniFi Camera's helaas, maar ik gok dat je gelijk hebt! :)
Nu nog zorgen dat ik dan voor nu wel een goeie backup heb van security, en van protect in de hoop dat ik die weer kan laden als ik mijn CK wis.
[...]

Effe een keer de Cache van je browser dumpen :?
Had ik al geprobeerd, maakt niet uit, blijft zo tonen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7ten12hwTYoyW8FgExgDVMSBtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t98xdfxvSVhzQ4EoCFRY5mCR.jpg?f=user_large

Terwijl als je op het icoon vd AP klikt, je wel gewoon in een actieve Netwerk suite komt.
[...]

Misschien iets met de Accounts en hun rechten of zo...?!

Ik geloof dat daar wat verschillen in zaten :)
Dat maakt niet uit, die accounts worden beheerd op de CK zelf, niet in network. Alleen als nu nog niet alle devices als onderdeel van 1 netwerk worden gezien...
Tonne schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Waar draai je protect op? Op de cloud key toch?
Jep, alles op de cloudkey. Heb er nu een WD Red 1TB ingezet ipv de originele 1TB schijf, en 4 van de 5 camera's op opname bij bewegen gezet ipv constante opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Boeie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Nu nog zorgen dat ik dan voor nu wel een goeie backup heb van security, en van protect in de hoop dat ik die weer kan laden als ik mijn CK wis.

[...]

Had ik al geprobeerd, maakt niet uit, blijft zo tonen:
[Afbeelding]

Terwijl als je op het icoon vd AP klikt, je wel gewoon in een actieve Netwerk suite komt.

[...]

Dat maakt niet uit, die accounts worden beheerd op de CK zelf, niet in network. Alleen als nu nog niet alle devices als onderdeel van 1 netwerk worden gezien...

[...]

Jep, alles op de cloudkey. Heb er nu een WD Red 1TB ingezet ipv de originele 1TB schijf, en 4 van de 5 camera's op opname bij bewegen gezet ipv constante opname.
Heb je de network app op je pc geinstalleerd ofzo? Normaal gesproken gebruik je de url van de cloudkey om de network app te benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
Tonne schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Heb je de network app op je pc geinstalleerd ofzo? Normaal gesproken gebruik je de url van de cloudkey om de network app te benaderen.
Ik gebruik gewoon het IP van de Cloud key om te benaderen. Alleen ik kan hem meer benaderen via de app, of via de unify portal.

Morgen ding ook maar een reset geven dus. Lekker zo’n defecte schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Boeie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:24:
[...]

Ik gebruik gewoon het IP van de Cloud key om te benaderen. Alleen ik kan hem meer benaderen via de app, of via de unify portal.

Morgen ding ook maar een reset geven dus. Lekker zo’n defecte schijf.
En de cloud key ziet zichzelf niet dan. Ik begrijp niet goed wat er mis gaat denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
Afgelopen weekend via V&A een AP AC PRO gekocht. Heb er nu 3, wel al getest en probeer binnenkort (lees over een week of 2) eindelijk een kabel van de meterkast door de kruipkelder naar de keuken te brengen en daar dan bovenop de voorraadkast het AP op te hangen. Dan hoop ik in de tuin achterin bereik te hebben, maar ook op de slaapkamer.

Kwam er ondertussen ook achter dat mijn linksys switch onder het tv meubel op een paar poorten geen verbinding meer maakt. Dus voor nu maar even de netwerkkabels omgeswitcht en later maar eens een unifi switch voor aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
Tonne schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:48:
[...]

En de cloud key ziet zichzelf niet dan. Ik begrijp niet goed wat er mis gaat denk ik
Je kunt de CK wel gewoon benaderen, maar hij wordt niet als CK herkend in de Netwerk software. Dus je ziet bijv. niet bij de switch poorten waar hij aangesloten is etc.

Daarnaast kan ik de Netwerk configuratie niet benaderen via de cloud etc. Anyway, vandaag zal ik hem resetten dus als ik meer weet dan post ik het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Iemand ervaring met UDM pro en telenet ? ik gebruik de combo al jaren maar het viel mij op dat de laatste tijd veel latency spikes zijn alleen ik heb hier in het verleden nooit naar gekeken dus geen idee of dat normaal is voor telenet. Bij mijn broer en pa (allebij UDM pro) is het een strakke balk maar die wonen allebij in nederland met glasvezel.

Ik merk namelijk tijdens het gamen vaak lag spikes en dat kan vanalles zijn natuurlijk.

Zo ziet het eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diZESNO9dbndqY81h4KGbrsF4LQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/asGQTzjVq3QYq8EHV6NWNv5i.png?f=user_large

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb Telenet en een UDM Pro, zal eens kijken bij mij straks.

EDIT: al kunnen checken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zD3dqdIEFUwcv3uh50ldPOMtD4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0pjljxdS9qRAeML1E31WgRZj.png?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door abusimbal op 14-02-2023 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
abusimbal schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:03:
Ik heb Telenet en een UDM Pro, zal eens kijken bij mij straks.

EDIT: al kunnen checken
[Afbeelding]
Dat is dus vergelijkbaar, toevallig dat we op ongeveer de zelfde tijd die spike hadden. Maar lijkt erop dat het geen UDM issue is maar meer telenet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:59:
Iemand ervaring met UDM pro en telenet ? ik gebruik de combo al jaren maar het viel mij op dat de laatste tijd veel latency spikes zijn alleen ik heb hier in het verleden nooit naar gekeken dus geen idee of dat normaal is voor telenet.
Welke endpoint gebruik je om te pingen? De default endpoint geef veel ruis bij mij.
Ik gebruik tweakers.net, dat geef bij mij een redelijk strak resultaat.

De spike hieronder is omdat er rond dat tijdstip een aantal updates binnengehaald zijn op de XSX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqpWPPRPGqGnWuFXOp1Hf52H0uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FH7j32DgS4VD2lx25ZsTTBaE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Standaard gebruikt die volgens mij ui.com maar zo te zien allemaal vergelijkbaar. Enige vergelijk wat ik had was bij mijn pa maar die heeft 1gbit glasvezel en 3ms ping strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:59:
Iemand ervaring met UDM pro en telenet ? ik gebruik de combo al jaren maar het viel mij op dat de laatste tijd veel latency spikes zijn alleen ik heb hier in het verleden nooit naar gekeken dus geen idee of dat normaal is voor telenet. Bij mijn broer en pa (allebij UDM pro) is het een strakke balk maar die wonen allebij in nederland met glasvezel.

Ik merk namelijk tijdens het gamen vaak lag spikes en dat kan vanalles zijn natuurlijk.
Als je dat soort problemen ervaart dan moet je gewoon met ping en tracert aan de slag om te achterhalen waar het fout gaat en/of het grote verschil zit vergeleken met de verbindingen van je broer en je vader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:03
Arunia schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:21:
Afgelopen weekend via V&A een AP AC PRO gekocht. Heb er nu 3, wel al getest en probeer binnenkort (lees over een week of 2) eindelijk een kabel van de meterkast door de kruipkelder naar de keuken te brengen en daar dan bovenop de voorraadkast het AP op te hangen. Dan hoop ik in de tuin achterin bereik te hebben, maar ook op de slaapkamer.
Denk wel even aan de orientatie van de schotel. Hoog in de ruimte geplaatst, dan de bolle kant naar beneden ivm afstraalgedrag van de antennes.
En verder hoop ik dat je een niet al te nieuw huis hebt, o.a. het drievoudige glas in hele moderne huizen houdt heel veel radiosignalen tegen en afhankelijk van de grootte van je tuin kan het wel eens een moeilijk verhaal worden om achtin je tuin nog een goed signaal over te houden.

Maar succes met de klus. Altijd leuk om wat aan je thuisnetwerk te knutselen. :9

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nero355 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Als je dat soort problemen ervaart dan moet je gewoon met ping en tracert aan de slag om te achterhalen waar het fout gaat en/of het grote verschil zit vergeleken met de verbindingen van je broer en je vader :)
Nou de 2 andere plaatjes die gepost zijn hier van telenet klanten zijn vergelijkbaar. En nederland/belgie glasvezel/kabel vergelijk is niet echt zinvol. Vandaar dat ik vroeg naar andere telenet gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Cyrus The Virus misschien ook eens op https://userbase.be/ vragen, daar zitten veel Telenet users ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Skynett schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:55:
[...]
En verder hoop ik dat je een niet al te nieuw huis hebt, o.a. het drievoudige glas in hele moderne huizen houdt heel veel radiosignalen tegen en afhankelijk van de grootte van je tuin kan het wel eens een moeilijk verhaal worden om achterin je tuin nog een goed signaal over te houden.
Dubbelglas HR++ is daar ook al voldoende voor. Ik kon vanuit de tuin het accespoint binnen zien hangen (line-of-sight, meter of 10 denk ik) maar had nauwelijks ontvangst. Raam wijd open en prima verbinding.

Uiteindelijk toch maar een netwerkkabel naar de schuur achterin de tuin gelegd en een extra AP op gehangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:26:
Standaard gebruikt die volgens mij ui.com maar zo te zien allemaal vergelijkbaar. Enige vergelijk wat ik had was bij mijn pa maar die heeft 1gbit glasvezel en 3ms ping strak
Hier met Ziggo ook iets van 12-16msec, en glasvezel is meestal <5msec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:58

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

UTMachine schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Hier met Ziggo ook iets van 12-16msec, en glasvezel is meestal <5msec.
Momenteel met Delta glasvezel direct via SFP module in mijn UDM Pro

3ms Facebook
3ms Google
12ms Twitter

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ubiquiti moet, uiteraard en natuurlijk, ook wel eens met prijsverhogingen werken maar een factor 300% is wel een beetje héél véél van het goede :o

https://store.ui.com/coll...protect-g3-instant-camera

Dingen zijn nu 'in stock' ..... en ik vrees dat ze dat zo ook wel zullen blijven :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 11:15
Arunia schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:21:

Kwam er ondertussen ook achter dat mijn linksys switch onder het tv meubel op een paar poorten geen verbinding meer maakt. Dus voor nu maar even de netwerkkabels omgeswitcht en later maar eens een unifi switch voor aanschaffen.
Ik heb een nieuwbouwhuis en heb een ac-pro in de bijkeuken hangen. Helaas kwam het signaal niet tot het einde van de tuin. Ik heb zo dichtbij mogelijk in de schuur een Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro opgehangen en via een wireless uplink verbonden met de ac-pro in de bijkeuken. Dit omdat ik niet makkelijk een kabel naar de schuur kan doortrekken. Maar werkt op die manier als een speer. Ik heb in achterin de tuin een mancave met een Google TV chromecast en deze werkt altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ronniedokkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:13:
[...]

Ik heb een nieuwbouwhuis en heb een ac-pro in de bijkeuken hangen. Helaas kwam het signaal niet tot het einde van de tuin. Ik heb zo dichtbij mogelijk in de schuur een Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro opgehangen en via een wireless uplink verbonden met de ac-pro in de bijkeuken. Dit omdat ik niet makkelijk een kabel naar de schuur kan doortrekken. Maar werkt op die manier als een speer. Ik heb in achterin de tuin een mancave met een Google TV chromecast en deze werkt altijd perfect.
Wij hebben "gelukkig" geen nieuwbouwhuis. Wellicht dat het mee gaat vallen. Alleen voorlopig nog geen tijd om een kabel op te hangen zodat ik het uiteindelijk kan testen.
Voorheen was het overigens net wel/net niet. Dus dan zal het met deze wel moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronniedokkie
Arunia schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Wij hebben "gelukkig" geen nieuwbouwhuis. Wellicht dat het mee gaat vallen. Alleen voorlopig nog geen tijd om een kabel op te hangen zodat ik het uiteindelijk kan testen.
Voorheen was het overigens net wel/net niet. Dus dan zal het met deze wel moeten lukken.
Dat zou natuurlijk wel lekker zijn, scheelt weer een device ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ronniedokkie op 15-02-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ronniedokkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Dat zou natuurlijk wel lekker zijn, scheelt weer een device ;)
Ik heb toen ook getwijfeld of ik die buiten variant wilde kopen en aan de gevel hangen, maar omdat ik toch ook wifi in onze slaapkamer wilde hebben (gaat nog wel een kabel naartoe als dat ook via pvc leidingen gaat, voor een kleine switch om daar wat apparaten van bedraad te voorzien (denk aan Playstation TV, Nvidia Shield en dergelijke). Maar andere apparaten pendelen nog wel eens naar de verkeerde AP. Dus daarna ook het vermogen wat omlaag brengen, maar dat komt over een paar weken wel. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Maar als je stationary wifi devices hebt, en je zit op laatste netwerk controller en je AP AC Pro zit op de laatste firmware, dan zou je shield/playstation etc aan een access point kunnen locken als ze steeds roamen.

From the new UI...

Client Devices > {Wireless Device} > Settings > Lock to Access Point to On
Click Select different Access Point
Select an access point
Click Save Selection

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
rgarretsen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:43:
Maar als je stationary wifi devices hebt, en je zit op laatste netwerk controller en je AP AC Pro zit op de laatste firmware, dan zou je shield/playstation etc aan een access point kunnen locken als ze steeds roamen.

From the new UI...

Select an access point
Click Save Selection
Waar we het meeste dit soort problemen mee hebben zijn telefoons en andere draagbare apparaten.

Ik bedoelde eigenlijk dat bepaalde stationary devices gewoon aan een draad gaan (ik was hier overigens niet duidelijk in zie ik net). Zeker omdat die ook streamen en dat gaat lekkerder met een draadje en als het dan toch kan, waarom ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Toen ik het nog een keer las, zag ik ook pas dat je het over enkele andere devices had :)

Nouja voor degene die het nog niet wisten, er zijn opties om je device aan een AP te locken.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia

From the new UI...

Select an access point
Click Save Selection
rgarretsen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:47:
Toen ik het nog een keer las, zag ik ook pas dat je het over enkele andere devices had :)

Nouja voor degene die het nog niet wisten, er zijn opties om je device aan een AP te locken.
De opties zijn zeker wel interessant om te weten, mijn dank hiervoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ronniedokkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:13:
Arunia schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:12:
Ik heb toen ook getwijfeld of ik die buiten variant wilde kopen en aan de gevel hangen, maar omdat ik toch ook wifi in onze slaapkamer wilde hebben (gaat nog wel een kabel naartoe als dat ook via pvc leidingen gaat, voor een kleine switch om daar wat apparaten van bedraad te voorzien (denk aan Playstation TV, Nvidia Shield en dergelijke). Maar andere apparaten pendelen nog wel eens naar de verkeerde AP. Dus daarna ook het vermogen wat omlaag brengen, maar dat komt over een paar weken wel. :+
Hij doet het nog steeds PERFECT!!! na al die jaren =>

Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!

O-) B-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Yucko

One clown to rule them all !

From the new UI...

Select an access point
Click Save Selection
meh, dit werkt niet altijd zoals het hoort.

Ik heb de airco beneden op de UDR vastgezet, maar toch is hij regelmatig verbonden met de U6 Pro van de bovenverdieping.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik blijf me echt dood irriteren aan de slechte voorraad bij Ubiquiti. :(

Lijkt niet eens meer een Chip te kort probleem maar gewoon algehele productie problemen.

Elke keer als ik wat moet bestellen voor cliënten zijn er dingen niet op voorraad en in de PriceWatch zijn er twee dozijn aan winkels die ook nog eens alles opkopen volgens mij.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Ik zat al te denken "waar blijft @nero355", het is hetzelfde als bij de inwall's, net alsof je er nog een hele zooi van heb liggen en er vanaf wilt.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronniedokkie
Bedraad helemaal perfect natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Deze moet ik ook echt een keer halverwege de tuin hangen. Maar elke keer denk ik; gat door de fundering boren, tegels verplaatsen, geul graven, kabel leggen, alles weer dicht maken. Ik stel het wel weer uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Will_M schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:30:
Ubiquiti moet, uiteraard en natuurlijk, ook wel eens met prijsverhogingen werken maar een factor 300% is wel een beetje héél véél van het goede :o

https://store.ui.com/coll...protect-g3-instant-camera

Dingen zijn nu 'in stock' ..... en ik vrees dat ze dat zo ook wel zullen blijven :9
Is al een paar maanden zo. Ik heb er 2 voor 29 euro gekocht, wat wel goedkoop is voor wat je krijgt. Toen ik er een paar bij wou kopen ineens deze waanzinnige prijs. Ik heb ook een paar g4's en dat is dan een betere koop. De smart detection op de g4 is wel erg fijn om te hebben.

Ik heb de cameras geïntegreerd in Home assistant, voor 29 euro was de g3 wel erg interessant, motion detected, lampen aan. Geluidje afspelen als de deurbel gaat, dat soort toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
Deef_K schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:13:
[...]

Deze moet ik ook echt een keer halverwege de tuin hangen. Maar elke keer denk ik; gat door de fundering boren, tegels verplaatsen, geul graven, kabel leggen, alles weer dicht maken. Ik stel het wel weer uit :+
Dat is dus exact wat mij ook tegenhoudt. En de wifi uplink werkt voor mij ook gewoon voldoende dus tja....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
Boeie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:37:
[...]
Je kunt de CK wel gewoon benaderen, maar hij wordt niet als CK herkend in de Netwerk software. Dus je ziet bijv. niet bij de switch poorten waar hij aangesloten is etc.

Daarnaast kan ik de Netwerk configuratie niet benaderen via de cloud etc. Anyway, vandaag zal ik hem resetten dus als ik meer weet dan post ik het. :+
The saga continues. Ik heb eerst een individuele backup gemaakt van Protect en Network, en van de Cloud key totaal. Factory reset van de Cloud key gedaan, en geprobeert individueel protect config en network config terug te zetten. Dat pakt hij niet. Dan maar de volledige backup van de CK terugzetten, dat doet het wel. Protect doet het weer, en Network lijkt het ook weer te doen.

Ik kan nu via de app ook weer zowel Network als Protect extern benaderen.

Alleen, hij ziet alle devices wel die ik voorheen had gereset en daarna had meegenomen in de backup, maar 'Adoption failed'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7AkWts-FdnFu3bX6P-udha7Sss=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DxsTsTISmJH2sH1whHoUMOXW.jpg?f=user_large

Ik heb in de config alle devices een eigen naam gegeven, alleen dit neemt hij maar van sommigen over. de Cloud Key herkent hij nu wel weer in Network als een apparaat.

Als je dan zo'n apparaat probeert te adopten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2MOgSfPyQ6bOaNFV7FFc3E_Vas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ITX0aqXawgq42EIxdH85xwOP.jpg?f=user_large

Maar dat werkt dus niet :o

Ook credentials invullen werkt niet. Zal niets anders op zitten dan ze weer te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw in gebruik te nemen.

Wat zo'n gecrashte schijf al niet teweeg kan brengen... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 18:45
Frid0 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Okay, dus de Unifi Network APP for IOS verwijderen en totaal richten op werken vanaf mijn Laptop met Unifi. Ga ik doen!

Mmm, dus? Het klopt op zich wel omdat ik een CK v1 heb dat naar Legacy moet? Alleen daar kan ik vrij weinig en gaat ontzettend traag als ik er überhaupt in kom. Wat is dan je advies, CKv1 vervangen voor een CKv2, USG vervangen voor een USG Pro4 of?

Wil het wel een beetje vriendelijke houden kwa kosten want heb nog niet zo lang geleden van alles aangeschaft wat we al flink wat geld gekost heeft waardoor ik hoopte hiermee klaar te zijn. Zal jammer zijn als ik nu nog een keer (flinke) kosten moet maken.
Om kosten in toom te houden is 2de hands een goede optie. Kijk maar eens op marktplaats. Een UDM Pro of een UCK2(plus) is een optie, waarbij de UCK2 rond de 150 euro al in beeld komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp User schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:29:
Ik zat al te denken "waar blijft @nero355", het is hetzelfde als bij de inwall's, net alsof je er nog een hele zooi van heb liggen en er vanaf wilt.

;)
Ik ben niet het type dat de uitbuitende handelaar gaat spelen in deze rare tijden ;)

Wat ik wel ben is een ontzettende fanboy van beide produkten! _O_ O+

Of het nou om de TP-Link Omada of Ubiquiti UniFi varianten gaat : 100% AWESOME!!! d:)b
Deef_K schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:13:
ronniedokkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:33:
Dat is dus exact wat mij ook tegenhoudt. En de wifi uplink werkt voor mij ook gewoon voldoende dus tja....
Waarom dan niet twee stuks :
- 1x buitenkant van je huis.
- 1x in de schuur of de buitenkant daarvan!

Tenzij er geen sprake is van een schuur :?
Henno Keers schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:16:
Om kosten in toom te houden is 2de hands een goede optie. Kijk maar eens op marktplaats. Een UDM Pro of een UCK2(plus) is een optie, waarbij de UCK2 rond de 150 euro al in beeld komt.
€ 150 voor een UniFi Controller is echt een ripoff voor thuisgebruik! -O-

Zoveel mooiere goedkopere opties die al zo vaak zijn genoemd! d:)b

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit te knoeien met mijn smart chime, die ik gebruik icm een G4 deurbel en een cloud key pro. Cloud key en deurbel doen het prima.

Ik heb in november de boel even snel in elkaar gebeund en dat werkte, en ben nu alles netjes aan het sjeffen in mijn nieuwe huis. Nieuwe SSIDs, camera's ook echt op de muur ipv op een plankje in het kozijn etc.
Punt is alleen dat ik de chime niet meer aan de gang krijg. Ik heb alles gereset aan de netwerk-kant, en daarna de chime laten vergeten in de cloud key.

Heb de chime gereset (in stopcontact, de ledjes gaan 'lopen', reset pin indrukken tot de middelste drie tegelijk knipperen. even doorgaan en na 5 seconden loslaten). Ik zie geen ander lichtpatroon dan de 'lopende lichtjes' , en de 'simultaan knipperende drie middelste' .
Hiermee verwacht ik de chime gereset te hebben. Ik meen dat de chime uit de doos op zoek gaat naar de deurbel of de cloudkey. Om deze reden heb ik de chime voor de meterkast geplaatst, op 1 meter van de deurbel af (met houtskeletbouwmuur ertussen) en 30cm van de cloud key. Ik verwacht dat de unifi app (op mijn mobiel) gaat roepen dat hij een nieuwe chime gevonden heeft. Wat nu niet gebeurt.

Wat mis ik?

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 16-02-2023 01:37 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:14:
[...]

Of twee zelfs Ubiquiti kennende... :+
Deze ochtend is v2.4.27 van Unifi OS geïnstalleerd op mijn UDM Pro :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 19:21
nielsn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Aangezien je dit post zal het wel goed zijn gegaan? Ik zelf twijfel nog maar ben bang dat ik er ook aan moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Aangezien je dit post zal het wel goed zijn gegaan? Ik zelf twijfel nog maar ben bang dat ik er ook aan moet geloven.
Automatische update staat om 0400 uur ingesteld, deze ochtend om 05:00 had ik WiFi op mijn telefoon.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

The Executer

Lekker belangrijk!

Onlangs hebben we glasvezel gekregen (Delta), en eindelijk is de lijn operationeel. Helaas, net als zovele, zit ik nu met een modem wat niet in bridge mode kan, waardoor ik niet meer bij mijn netwerk thuis kom als ik op het werk ben / onderweg. Voorheen deed mijn USG3 alle filtering etc. Wil ik nu bij mijn netwerk, moet ik natuurlijk poorten open zetten.

Volgens mij kan ik nu niet meer filteren op mijn USG3 toch, aangezien het ge-NAT wordt, en het source IP vervangen wordt door het modem?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Tonne
The Executer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:53:
Onlangs hebben we glasvezel gekregen (Delta), en eindelijk is de lijn operationeel. Helaas, net als zovele, zit ik nu met een modem wat niet in bridge mode kan, waardoor ik niet meer bij mijn netwerk thuis kom als ik op het werk ben / onderweg. Voorheen deed mijn USG3 alle filtering etc. Wil ik nu bij mijn netwerk, moet ik natuurlijk poorten open zetten.

Volgens mij kan ik nu niet meer filteren op mijn USG3 toch, aangezien het ge-NAT wordt, en het source IP vervangen wordt door het modem?
Je kunt je usg toch in de dmz zetten? Dan ziet hij alle verkeer van internet. Alleen heeft de usg een ander (intern) ip adres.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Hebben jullie in NL niet zo iets van vrije modem keuze ?
Dan zou je het modem van Delta kunnen vervangen door een modem die wel in bridge kan.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Tonne schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Je kunt je usg toch in de dmz zetten? Dan ziet hij alle verkeer van internet. Alleen heeft de usg een ander (intern) ip adres.
Ik krijg de DMZ op het huidige Nokia modem niet fatsoenlijk werkend, vandaar dat ik die niet gebruik.
Falcon10 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:55:
Dan zou je het modem van Delta kunnen vervangen door een modem die wel in bridge kan.
Ik zou hem ook graag willen vervangen, maar het alternatief (de Nokia xs-010x-q) is helaas nergens te krijgen. De monteur die vorige week bij mij op het werk stond voor een installatie en deze bij zag had, had helaas geen mogelijkheden om 'deze kwijt te raken" :P We hadden namelijk al een installatiepakket van Caiway, maar dat was schijnbaar niet bekend. Dus toen opperde ik dat ik hem wel wilde overnemen maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds afgelopen jaar pas.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:58
Beste mensen,

ik wilde experimenteren met Wireguard op mijn USG-3P, maar heb het niet goed werkend gekregen en heb het opgegeven. Toen heb ik dat met een config.gateway.json op de controller gedaan.

Ik heb nu geconstateerd dat bijvoorbeeld handmatig (via de GUI van de controller) toegevoegde port forwards niet werken, als ik op de USG show-forward doe ziek ik 'm ook niet terug, maar zie wel reeds eerder via de GUI verwijderde port forwards tussen staan.

Ik dacht dat dat dus met de config.gateway.json te maken heeft, heb 'm verwijdert (na backup) en een Force Provision gedaan van de USG. Helaas belandde hij op die manier in een Provisioning loop terecht.

Ik heb dan handmatig alle entries in de JSON, die mijns inziens met Wireguard te maken hebben weggehaald en de JSON gevalideerd en weer teruggeplaatst op de controller en nog een force provision gedaan.

Helaas pindakaas, hij komt nog steeds in een provisioning loop terecht. In de logs van de USG zijn de enige meldingen hierover de volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
FGFeb 16 12:09:43 USG mcad: mcad[5471]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Commit failed
Feb 16 12:09:43 USG mcad: mcad[5471]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [delete] failure: 0 success: 1
Feb 16 12:09:43 USG mcad: mcad[5471]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [set] failure: 0 success: 1
Feb 16 12:09:43 USG mcad: mcad[5471]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit] failure: 1 success: 1
Feb 16 12:09:44 USG mcad: mcad[5471]: ace_reporter.reporter_handle_response(): edgemax apply config failed (error code: 4)
Feb 16 12:09:44 USG mcad: mcad[5471]: ace_reporter.reporter_handle_response(): commit errors, {"COMMIT": {"error": "Commit failed\n", "failure": "1", "success": "1"}, "DELETE": {"failure": "0", "success": "1"}, "SESSION_ID": "faa7661780d60ef3586670f3a9", "SET": {"failure": "0", "success": "1"}}#012

Geen verdere details over de oorzaak van de commit error, alleen dit.

Enige idee hoe ik hiermee verder kom?

Edit:

Dit gebeurt als ik een Force Provision doe zonder config.gateway.json:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ interfaces ethernet eth2 dhcp-options ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Renewing DHCP lease on eth2 ...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] 1
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ service gui ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Starting the GUI service.
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] 1
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ service dhcp-server ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Stopping DHCP server daemon...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Starting DHCP server daemon...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ interfaces ethernet eth1 vif 2 ipv6 router-advert ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-generating radvd config file for interface eth1.2...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-starting radvd...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Stopping radvd: radvd.
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Starting radvd: radvd.
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ interfaces ethernet eth1 vif 9 ipv6 router-advert ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-generating radvd config file for interface eth1.9...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-starting radvd...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Stopping radvd: radvd.
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Starting radvd: radvd.
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ interfaces ethernet eth1 vif 3 ipv6 router-advert ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-generating radvd config file for interface eth1.3...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] [ interfaces ethernet eth1 ipv6 router-advert ]
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Re-generating radvd config file for interface eth1...
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit error] Commit failed
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [delete] failure: 0 success: 1
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [set] failure: 0 success: 1
Feb 16 12:38:43 USG mcad: mcad[5610]: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [commit] failure: 1 success: 1
Feb 16 12:38:44 USG mcad: mcad[5610]: ace_reporter.reporter_handle_response(): edgemax apply config failed (error code: 4)
Feb 16 12:38:45 USG mcad: mcad[5610]: ace_reporter.reporter_handle_response(): commit errors, {"COMMIT": {"error": "[ interfaces ethernet eth2 dhcp-options ]\nRenewing DHCP lease on eth2 ...\n\n1\n[ service gui ]\nStarting the GUI service.\n\n1\n[ service dhcp-server ]\nStopping DHCP server daemon...\nStarting DHCP server daemon...\n\n1\n[ interfaces ethernet eth1 vif 2 ipv6 router-advert ]\nRe-generating radvd config file for interface eth1.2...\nRe-starting radvd...\nStopping radvd: radvd.\nStarting radvd: radvd.\n\n1\n[ interfaces ethernet eth1 vif 9 ipv6 router-advert ]\nRe-generating radvd config file for interface eth1.9...\nRe-starting radvd...\nStopping radvd: radvd.\nStarting radvd: radvd.\n\n1\n[ interfaces ethernet eth1 vif 3 ipv6 router-advert ]\nRe-generating radvd config file for interface eth1.3...\nRe-starting radvd...\nStopping radvd: radvd.\nStarting radvd: radvd.\n\n1\n[ interfaces ethernet eth1 ipv6 router-advert ]\nRe-generating radvd config file for interface eth1...\nRe-starting radvd...\nStopping radvd: radvd.\nStarting radvd: radvd.\n\n1\nCommit failed\n", "failure": "1", "success": "1"}, "DELETE": {"failure": "0", "success": "1"}, "SESSION_ID": "e80123be2a92a389de0406b87d", "SET": {"failure": "0", "success": "1"}}#012

Edit:
Mocht iemand anders dit ooit vinden: Een factory reset van de USG gevolgd door een adopt in de controller heeft dit probleem verholpen.

[ Voor 61% gewijzigd door mfkne op 20-02-2023 08:51 ]

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:08
Frid0 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Okay, dus de Unifi Network APP for IOS verwijderen en totaal richten op werken vanaf mijn Laptop met Unifi. Ga ik doen!

Mmm, dus? Het klopt op zich wel omdat ik een CK v1 heb dat naar Legacy moet? Alleen daar kan ik vrij weinig en gaat ontzettend traag als ik er überhaupt in kom. Wat is dan je advies, CKv1 vervangen voor een CKv2, USG vervangen voor een USG Pro4 of?

Wil het wel een beetje vriendelijke houden kwa kosten want heb nog niet zo lang geleden van alles aangeschaft wat we al flink wat geld gekost heeft waardoor ik hoopte hiermee klaar te zijn. Zal jammer zijn als ik nu nog een keer (flinke) kosten moet maken.
Usg pro en ck 2 en de plus gaan nog steeds richting 150 per stuk 2e hands. Wil je bij Unifi blijven zou ik dan kiezen voor een UDR, gewoon een compleet ding en uitstekend voor een thuisnetwerkje. Die heeft een controller, een wifi ax acces point, switch met 2 poe poorten en je hebt een ding wat nog lang niet eol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Usg pro en ck 2 en de plus gaan nog steeds richting 150 per stuk 2e hands. Wil je bij Unifi blijven zou ik dan kiezen voor een UDR, gewoon een compleet ding en uitstekend voor een thuisnetwerkje. Die heeft een controller, een wifi ax acces point, switch met 2 poe poorten en je hebt een ding wat nog lang niet eol is.
Bij de UDR is het wel belangrijk om te weten dat hij niet lekker werkt met de genexys GPON van KPN (met de Nokia's wel). Dat is de reden dat die van mij binnenkort in de verkoop gaat als mijn pfsense hardware binnen komt.

NAT wordt alleen gedaan met interne IP adressen. Dus voor binnenkomend verkeer, vanaf het internet, wordt het IP adres van de bestemming vervangen (van extern/modem IP naar intern IP van PC/server/...). En voor uitgaand verkeer, naar het internet, wordt het IP adres van de afzender vervangen (van PC/server/... nar extern / modem).

Firewalkl rules etc in je netwerk blijven dus gewoon de externe IP adressen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan moet dat wel bestaan. En veel wordt niet commercieel / aan particulieren verkocht maar alleen aan ISPs. Daarnaast zijn die wat te krijgen zijn van "dubieuze" afkomst (wie koopt nu een modem op eBay?) en duur voor iets dat wellicht niet werkt (€200+).
Het enige XGS-PON modem dat een beetje verkrijgbaar lijkt te zijn is de Genexis die KPN levert, maar die schijnt weer compatibiliteitsproblemen te hebben met het (Nokia) netwerk van Delta Fiber Nederland dus is niet geschikt.

En enige wat de vrije modemkeuze zegt is dat de provider moet meewerken als een klant een eigen modem wilt gebruiken en de nodige specificaties aanleveren. Maar als er geen fabrikant is die iets levert dat daar compatibel mee is heb je daar nog niks aan.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09

Dat kan wel, binnen in het ge-NAT-te netwerk zie je nog steeds de adressen van buiten.
Er wordt naar buiten toe ge-NAT, dat wil dus zeggen dat ze buiten jouw interne adressen niet zien.
Ik draai aj jaren NAT over NAT en kan ook op externe IP adressen filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Leuk, vrij momentje gevonden in de agenda vandaag maar helaas blijft de knop om te updates grijs. Alles is up-to-date en heb herstart. Iemand enig idee wat nog meer te proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DblnD0VRoT_rUR8IhmzBfBZX3_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLVSDTGh9CUq01r84JWF4PAQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mr.DJ95 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:41:
Leuk, vrij momentje gevonden in de agenda vandaag maar helaas blijft de knop om te updates grijs. Alles is up-to-date en heb herstart. Iemand enig idee wat nog meer te proberen?

[Afbeelding]
Vaag, ik zit mijn management console al heel de dag opnieuw te openen en te checken of er al een update is. De hele ochtend niet. Kijk nu door jouw screenshot nog een keer. Update beschikbaar en bij mij kan ik de Update knop wel indrukken.

Niet dat ik dat nu ga doen, dan wordt ik straks als ik thuiskom waarschijnlijk gelyncht. (Iets met dochterlief die vanmiddag vanuit huis studeert en met gemak tijdens zo'n sessie 5GB aan data verstookt).

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
mr.DJ95 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:41:

[Afbeelding]
Derp momentje van de dag. Je moet met het account inloggen die eigenaar is van het device. Ik moest dus niet lokaal maar met het UBNT cloud account inloggen en via die route mijn UDM updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
The Executer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:02:
[...]

[...]

Ik zou hem ook graag willen vervangen, maar het alternatief (de Nokia xs-010x-q) is helaas nergens te krijgen. De monteur die vorige week bij mij op het werk stond voor een installatie en deze bij zag had, had helaas geen mogelijkheden om 'deze kwijt te raken" :P We hadden namelijk al een installatiepakket van Caiway, maar dat was schijnbaar niet bekend. Dus toen opperde ik dat ik hem wel wilde overnemen maar helaas.
Dus hier

ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Heb je niets aan?

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Jawel hoor, ware het niet dat die dus nergens te krijgen is, en Delta wil niet meewerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Executer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Jawel hoor, ware het niet dat die dus nergens te krijgen is, en Delta wil niet meewerken.
Overigens super flauw. Maar die Nokia ONT (/modem) die puur als bridge dienst doet wordt wel geleverd door Delta Fiber Nederland aan ISPs. Ik meen dat Helden van Nu die bv wel gebruikt. Alleen kunnen Delta & Caiway hem (nog) niet leveren. Maar vanuit Delta is ook gecommuniceerd dat er in Q1 wel een bridge mode in de bestaande Nokia modems zal komen. Maarja, Delta en beloftes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nielsn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:00:
:o LOL! :D

PRECIES 2 maanden! _O_

Je kan op een PC filteren dus kan je ook op je USG 3P filteren! :)
Tonne schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:55:
Er zijn meerdere berichten over een zeer slecht werkende DMZ van de Nokia 2426 dus dat kan je helaas doorstrepen... ;(
The Executer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:07:
Ondertussen zijn Ad en zijn Tran goed bevonden op het Delta netwerk door een medeTweaker : MindBender in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" :*)

Er is ook nog een Huawei ding gevonden dat binnenkort getest zal worden door iemand!

De Nokia 010 is wel de ideale oplossing, maar als je die wilt dan heb je twee non-Delta opties waar je naar moet kijken :
- Online.nl
- Helden van Nu

Die leveren namelijk de Nokia 010 gewoon ALTIJD mee in hun opstelling die lijkt op de KPN manier van werken : ONT + Router die een UTP poort heeft :)

/EDIT :

Ik kom net wat opvallende dingen tegen in mijn mailbox :
[UAP] Fix wired APs occasionally meshing with each other instead of relying on wired uplinks when SFP connections are used between switches.
:o Degene die dat heeft zitten troubleshooten is echt een held gewoon! _O_
Remove the speed test option for setups with USG (They were showing inaccurate results due to weak hardware. Please use the WiFiman app for speed tests).
:o Goeie morgen!

Dat hadden ze echt jarenlang geleden moeten doen!
Had zoveel onzinnige vragen gescheeld! :P
Reserve DHCP lease 192.168.1.20 (UniFi Devices fallback address).
Die begrijp ik niet helemaal : Soort UniFi APIPA address zolang een apparaat niet is geadopteerd :?

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 17-02-2023 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Update gedraaid op de UDM-PRO, duurde 11 minuten. Na 3 minuten viel hele netwerk en wifi weg, 8 minuten later was alles weer functioneel.

Daarna nog wel update gekregen voor de accesspoints.

[ Voor 72% gewijzigd door Stormtrooper op 18-02-2023 10:07 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Ik draai Delta (en hiervoor Caiway) rechtstreeks op de UDM-Pro. Maar hij heeft een Nokia modem, dan heeft ie waarschijnlijk een XGS-PON verbinding. Denk niet dat dat out of the box werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55

Sebazzz

3dp

Unifi is wel echt één van die merken die nog steeds aangeraden wordt omdat ze voortborduren op een reputatie die niet meer terecht is :X

Ik kan mijn UDM maandelijks wel rebooten, als ie zelf niet crasht. Ik ben dat ding zo zat :r
Device went offline and was no longer accessible, also not via ethernet. Web interface port did not respond. Interestingly, wired internet connection kept operational - but all wireless networks were present but inaccessible (could not be connected to). I needed to physically remove the power plug to reboot the device. After the cold reboot the device was operational again. This is again a crash in a long time of instability, most incidents I don't even bother to report anymore.

Unifi is really dropping the ball the last few years. As much as I enjoy the EdgeRouter 8 at work and the Unifi LR accesspoint we have there, as much I am annoyed by the constant instability of my Unifi Dream Machine I have at home. I generally can't manage an uptime of more than a few weeks. This experience makes me question whether I want to (1) buy Ubiquiti products in the future, also for work; (2) expand my home network with additional Ubiquiti access points or invest my money rather in more reliable products from different companies. Even my previous cheap TP-link and ASUS routers were more stable.
Net naar Unifi support geschreven, maarja, niet dat dat zin hebt. Zij kunnen er ook niets aan veranderen. Je hoopt echter dat dit soort signalen wel een keer een hogere managementlaag bereiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
Sebazzz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:57:

Net naar Unifi support geschreven, maarja, niet dat dat zin hebt. Zij kunnen er ook niets aan veranderen. Je hoopt echter dat dit soort signalen wel een keer een hogere managementlaag bereiken.
Gewoon direct zelf het 'hoger management' benaderen, vaak laat het 'hoger management' op LinkedIn goed weten dat ze 'hoger management' zijn, dus hup direct benaderen die hap via LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skynett schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:50:
Gewoon direct zelf het 'hoger management' benaderen, vaak laat het 'hoger management' op LinkedIn goed weten dat ze 'hoger management' zijn, dus hup direct benaderen die hap via LinkedIn.
Maar is het niet triest dat je bij zulke dure apparatuur dat soort stappen moet zetten om ook maar een beetje kans te hebben op fatsoenlijke behandeling door hun Support/RMA Department :? :X :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
nero355 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Maar is het niet triest dat je bij zulke dure apparatuur dat soort stappen moet zetten om ook maar een beetje kans te hebben op fatsoenlijke behandeling door hun Support/RMA Department :? :X :| :/
Misschien wel, maar we lezen allemaal over uitgedunde ontwikkelteams en andere zaken waar het mes in wordt gezet. En dan is een beetje creativiteit om je doel te bereiken misschien wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Blijkbaar is de nieuwe update van de Cloudkey Gen2 er : van 3.0.13 naar 3.0.17 ..... iemand die het al gewaagd heeft ? Ik wacht in elk geval wel weer een weekje ofzo :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Falcon10 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:39:
Blijkbaar is de nieuwe update van de Cloudkey Gen2 er : van 3.0.13 naar 3.0.17 ..... iemand die het al gewaagd heeft ? Ik wacht in elk geval wel weer een weekje ofzo :D
Ik zit nu op m'n werk in een meeting dus tijd zat om dat ding meteen 'remote' even een update te geven via de web-gui ->> CLICK :*) O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 221 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.