Ik heb me al redelijk rotgezocht op het internet, maar ik kan geen oplossing vinden. Ik heb issues met Apple apparaten en Wi-Fi hier in huis. Er zijn ook talloze Android devices in huis (TV, Smartphone) en ook Windows laptops hebben geen issue. Ik heb een screenshot toegevoegd. Elk Apple apparaat doet om de zoveel minuten aan disconnect om vervolgens weer keurig te verbinden. Even later weer hetzelfde geval en dit blijft maar doorgaan.
/f/image/qbr3IHM8B5z5YMeQzFFtiCOU.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat om een SSID dat zowel 2,4GHz als 5GHz doet, met volgens mij default settings. Ik heb nu op de iPhone het stukje 'Private Wi-Fi address' uitgezet, maar ook dat mag helaas niet baten. Het internet staat er vol mee maar ik zie weinig oplossingen, hoewel er wel veel opties worden aangedragen.
Men heeft het vaak over de automatische setting van Wi-Fi wat volgens mij in de nieuwe settings-versie 'Channel optimalization' heet, dat heb ik nu uitstaan, maar dat gebeurde alleen in de nacht om 03:00. Daar wisselde hij wel elke nacht van 1 naar 11 en weer terug. Ook wordt er veel gepraat over High Performance Devices, maar die optie kan ik uberhaupt niet vinden.
De Entertainmentkamer en Main-Bedroom zijn trouwens Apple TV (2022) apparaten.
Qua Ubiquiti apparatuur gaat het om een Switch Lite 16 PoE en een UniFi 6 Pro.
/f/image/qbr3IHM8B5z5YMeQzFFtiCOU.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat om een SSID dat zowel 2,4GHz als 5GHz doet, met volgens mij default settings. Ik heb nu op de iPhone het stukje 'Private Wi-Fi address' uitgezet, maar ook dat mag helaas niet baten. Het internet staat er vol mee maar ik zie weinig oplossingen, hoewel er wel veel opties worden aangedragen.
Men heeft het vaak over de automatische setting van Wi-Fi wat volgens mij in de nieuwe settings-versie 'Channel optimalization' heet, dat heb ik nu uitstaan, maar dat gebeurde alleen in de nacht om 03:00. Daar wisselde hij wel elke nacht van 1 naar 11 en weer terug. Ook wordt er veel gepraat over High Performance Devices, maar die optie kan ik uberhaupt niet vinden.
De Entertainmentkamer en Main-Bedroom zijn trouwens Apple TV (2022) apparaten.
Qua Ubiquiti apparatuur gaat het om een Switch Lite 16 PoE en een UniFi 6 Pro.
[ Voor 7% gewijzigd door rscheper op 12-01-2023 08:32 ]