[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 215 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethidium890
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 14:21
stormfly schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:21:
[...]

UI heeft uitgesproken dat de focus ligt op UniFi, dus ja gezien de update frequentie denk ik dat je gelijk hebt. Dreamrouters zou ik niet doen, teveel bugs met o.a. KPN met de UDR en UDM, waar ze niets aan doen.
Dus dan komt je op zoiets als de Ubiquiti USG UniFi Firewall uit? Of is er nog iets anders? Ik heb nu met KPN glas nog een Fritzbox 7590 router, maar ik wil eigenlijk mijn verkeer met VLANs scheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethidium890 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:29:
[...]

Dus dan komt je op zoiets als de Ubiquiti USG UniFi Firewall uit? Of is er nog iets anders? Ik heb nu met KPN glas nog een Fritzbox 7590 router, maar ik wil eigenlijk mijn verkeer met VLANs scheiden.
Nee de USG heeft ook geen software ontwikkeling meer, die valt in het rijtje van de ER's.

Dreamrouters hebben onopgeloste bugs en geen ondersteuning voor IPTV. Als ik nu een hardware device zou kopen kom ik uit op een pfSense of OPNsense boxje.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 02-12-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethidium890
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 14:21
stormfly schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:30:
[...]

Nee de USG heeft ook geen software ontwikkeling meer, die valt in het rijtje van de ER's.

Dreamrouters hebben onopgeloste bugs en geen ondersteuning voor IPTV. Als ik nu een hardware device zou kopen kom ik uit op een pfSense of OPNsense boxje.
Maar die kastje zijn een stuk duurder geloof ik dan de Edgerouters. Toch? En hoe erg is het om nu nog een ER te hebben lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethidium890 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:40:
[...]

Maar die kastje zijn een stuk duurder geloof ik dan de Edgerouters. Toch? En hoe erg is het om nu nog een ER te hebben lopen?
Security moet je voor jezelf evalueren, pfSense patched ook slechts 2x per jaar. EdgeRouters doen dat nu ook nog wel. Verwacht geen nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55
Kom online vrijwel alleen maar uitleg/configuraties tegen om KPN iTV werkend te krijgen op een UniFi USG.

Iemand toevallig wat informatie en/of een configuratie als ik alleen internet nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01

Falcon10

Hit it i would !

kever678 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:51:
Kom online vrijwel alleen maar uitleg/configuraties tegen om KPN iTV werkend te krijgen op een UniFi USG.

Iemand toevallig wat informatie en/of een configuratie als ik alleen internet nodig heb?
Ehmm, insteken en het werkt ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Falcon10 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:27:
[...]

Ehmm, insteken en het werkt ?
Ah, dat maakt mijn leven wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:42
kever678 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:40:
[...]

Ah, dat maakt mijn leven wat makkelijker :)
Dat is niet helemaal waar wat @Falcon10 .. je moet wel instellingen aanpassen, zoals de configuratie van PPPoE en juiste VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
mrdemc schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:03:
[...]

Dat is niet helemaal waar wat @Falcon10 .. je moet wel instellingen aanpassen, zoals de configuratie van PPPoE en juiste VLAN.
Ja, weet ik… vanavond maar klooien.

Kan wel een stappenplan online volgen maar zonde om de hele IPTV config erin te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:54
kever678 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:18:
[...]

Ja, weet ik… vanavond maar klooien.

Kan wel een stappenplan online volgen maar zonde om de hele IPTV config erin te zetten.
Eerst de wan instellingen doen in de controller, daarna de usg adopten lijkt me de juiste route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:10
[...]

Dat valt best mee, een beetje afhankelijk van de performance die je wenst. Ik ben zelf aan een PC Engines APU2 gekomen, kosten 2e hands de wereld niet en voor HTK gebruik meer dan voldoende.

Ik hoop dat ze ooit nog een keer met een Usg met SFP komen, klein, bij voorkeur energie zuinig apparaatje dat ik aan een externe controller kan hangen, maar dat zal wel ijdele hoop (=uitgestelde teleurstelling) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16
[...]
En hoe erg is het om nu nog een ER te hebben lopen?
Niet?
Zolang het werkt, werkt het. Mijn EdgeRouter X heeft laatst nog een firmware upgrade gekregen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37

Niwla

dat dus....

nexhil schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:38:
[...]

Hier 6 CloudKey gen 2 + gedaan zonder problemen. Kreeg ook een melding te zien dat het ongeveer 20 minuten zou duren. Ik heb niet in de auto hoeven stappen :P

Dreamrouter had ook een update ging ook goed, terwijl ik die het minst vertrouw op een bepaalde manier.

Mijn DMPro heeft nog niks gehad, maar komt ook later geloof ik.

Edit: lol ik lees nu je avontuur pas. WELCOME TO THE CLUB BABY. ghehe

[...]

Een profiel waarmee je POE sowieso niet toestaat of iets anders?
Ik had kort gezegd de keus: Poorten uit / Poorten aan met POE/ Poorten aan zonder POE

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 19:27
Sinds vorige week donderdag ben ik ook bezitter van een UDM SE samen met 1 AP voor complete dekking in huis. bevalt tot nu toe heel goed, ben het stukje bij beetje aan het instellen zoals ik wil met VLAN's en dergelijke. alleen krijg ik tot nu toe de VPN Client met een profiel niet aan de praat. hiervoor maakte ik gebruik van een Asus AX88U router, deze heeft een ingebakken openvpn server die in principe plug en play gebruikt kan worden. dus dit heb ik de afgelopen dagen geprobeerd, helaas krijg ik de verbinding met de andere kant niet te pakken. als ik het profiel op een windows laptop of een iPhone probeer gaat het prima. wat ik probeer te bereiken is dat ik met een openvpn profiel de verbinding van de Asus router overbreng inclusief IPTV opties die vereist zijn voor KPN. hiermee zou ik dus op de UDM een KPN TV kastje kunnen inpluggen en TV kijken alsof ik op mn andere locatie ben. is dit uberhaupt mogelijk? is het mogelijk om deze statische routes en DHCP options mee te nemen in een profiel zodat dit 1:1 overgezet wordt op een andere verbinding?

Mocht dit niet mogelijk zijn wil ik als alternatief een google chromecast (+tv) gaan gebruiken voor het tv kijken, omdat ik niet op 2 locaties voor TV wil betalen. (tevens omdat ik met 2 providers moet werken).

is dit misschien iets waar een van jullie is tegenaan gelopen? ik hoor het heel graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fiekert schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:48:
Sinds vorige week donderdag ben ik ook bezitter van een UDM SE samen met 1 AP voor complete dekking in huis. bevalt tot nu toe heel goed, ben het stukje bij beetje aan het instellen zoals ik wil met VLAN's en dergelijke. alleen krijg ik tot nu toe de VPN Client met een profiel niet aan de praat. hiervoor maakte ik gebruik van een Asus AX88U router, deze heeft een ingebakken openvpn server die in principe plug en play gebruikt kan worden. dus dit heb ik de afgelopen dagen geprobeerd, helaas krijg ik de verbinding met de andere kant niet te pakken. als ik het profiel op een windows laptop of een iPhone probeer gaat het prima. wat ik probeer te bereiken is dat ik met een openvpn profiel de verbinding van de Asus router overbreng inclusief IPTV opties die vereist zijn voor KPN. hiermee zou ik dus op de UDM een KPN TV kastje kunnen inpluggen en TV kijken alsof ik op mn andere locatie ben. is dit uberhaupt mogelijk? is het mogelijk om deze statische routes en DHCP options mee te nemen in een profiel zodat dit 1:1 overgezet wordt op een andere verbinding?

Mocht dit niet mogelijk zijn wil ik als alternatief een google chromecast (+tv) gaan gebruiken voor het tv kijken, omdat ik niet op 2 locaties voor TV wil betalen. (tevens omdat ik met 2 providers moet werken).

is dit misschien iets waar een van jullie is tegenaan gelopen? ik hoor het heel graag!
Ondersteund de UDM überhaupt OpenVPN? De USGs hebben dit nooit gedaan namelijk. IPSEC/L2TP is wat de klok lijkt/leek te slaan in UniFi land. Met de komende firmware update lijkt er overigens wel Wireguard support te komen. Ik zou dan ook eerder daar naar kijken: een (alternatieve) VPN oplossing die wel "native" werkt op de UDM, wat OpenVPN AFAIK dus niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiekert schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:48:

Als je dat allemaal samen werkend wilt krijgen : Plaats je oude Router weer op zijn plek en maak hem VLAN Aware via alternatieve firmware zou ik zeggen! :)

Of bouw wat leuks op basis van de vele Router/Firewall distros en leuke kastjes die in Zelfbouw project: Firewall / Router / AP worden genoemd :Y)

Over KPN IPTV is al genoeg geschreven en kan je via de Search meerdere oplossingen voor vinden in dit topic of in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie dus dat mag geen probleem meer heten! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
@RobertMe De SE zit al op 3.0.13
  • Add Wireguard VPN Server support.
  • Add OpenVPN tunnel in traffic rules.
  • Add support for OpenVPN tunnel in Traffic Routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Ik heb 3 UniFi ap’s, een nanoHD, een in-wallHD en een ac-Mesh allemaal met 6.2.44 firmware.
Nu heb ik een aantal esp8266’s (wemos d1 v3 en v4 met esphome) maar alleen als ze verbinden met de in-wallHD heb ik rare problemen, volgens UniFi zijn ze netjes verbonden maar de esp’s zijn niet te pingen of heel sporadisch. Deze problemen heb ik niet met de andere ap’s. Nu heb ik ze als workaround zo ingesteld dat ze moeten verbinden op kanaal 6, hierop zijn de nanoHD en de mesh op ingesteld, de inwallHD staat op kanaal 1.
Dit werkt maar is niet ideaal omdat de inwall voor sommige esp’s dichterbij is.

Ik heb ook een Shelly 2.5 verbonden met de inwall en deze heeft geen problemen, terwijl het eigenlijk ook een esp8266 is. Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
TheMystery schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:57:
Ik heb 3 UniFi ap’s, een nanoHD, een in-wallHD en een ac-Mesh allemaal met 6.2.44 firmware.
Nu heb ik een aantal esp8266’s (wemos d1 v3 en v4 met esphome) maar alleen als ze verbinden met de in-wallHD heb ik rare problemen, volgens UniFi zijn ze netjes verbonden maar de esp’s zijn niet te pingen of heel sporadisch. Deze problemen heb ik niet met de andere ap’s. Nu heb ik ze als workaround zo ingesteld dat ze moeten verbinden op kanaal 6, hierop zijn de nanoHD en de mesh op ingesteld, de inwallHD staat op kanaal 1.
Dit werkt maar is niet ideaal omdat de inwall voor sommige esp’s dichterbij is.

Ik heb ook een Shelly 2.5 verbonden met de inwall en deze heeft geen problemen, terwijl het eigenlijk ook een esp8266 is. Wat zou dit kunnen zijn?
Probeer het eens met 6.0.21 firmware.
En je kunt devices ook koppelen aan 1 AP. Dus zonder met die kanalen te rommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:38
RobertMe schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:00:
[...]

Ondersteund de UDM überhaupt OpenVPN? De USGs hebben dit nooit gedaan namelijk. IPSEC/L2TP is wat de klok lijkt/leek te slaan in UniFi land. Met de komende firmware update lijkt er overigens wel Wireguard support te komen. Ik zou dan ook eerder daar naar kijken: een (alternatieve) VPN oplossing die wel "native" werkt op de UDM, wat OpenVPN AFAIK dus niet is.
Mijn USG draait anders al jaren als OpenVPN server. Niet native inderdaad. Pas nog gekeken naar Wireguard (toen ik jou er over zag schrijven), maar die kan ik niet op mijn werk laptop installeren, terwijl OpenVPN wel mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 19:27
desondanks vraag ik me wel af of er meer mensen zijn die problemen hebben met specifieke OpenVPN profielen werkend te krijgen. als ik dat al voor elkaar krijg ben ik al een stuk op weg geholpen. is er een soort blauwdruk waar de unifi zich aan vasthoud? of hoe staat dit ingesteld. via de devtools krijg ik ook tamelijk weinig inzicht in wat ie doet en vooral waarom ie geen verbinding maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Tonne schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:23:
[...]

En je kunt devices ook koppelen aan 1 AP. Dus zonder met die kanalen te rommelen.
Ik draai pas sinds kort op 6.2, hiervoor een heletijd 6.0.21 en ook de .19 gedraaid waarbij ik hetzelfde probleem had.
Toevallig gisteren achter gekomen dat je een device ook kunt koppelen met 1 getest en werkt tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45
TheMystery schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:43:
[...]

Ik draai pas sinds kort op 6.2, hiervoor een heletijd 6.0.21 en ook de .19 gedraaid waarbij ik hetzelfde probleem had.
Toevallig gisteren achter gekomen dat je een device ook kunt koppelen met 1 getest en werkt tot nu toe.
Let op, dat kan alleen in de nieuwe User Interface (locken van device aan AP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Ik heb een niet goed werkende Unifi Cloudkay Gen2+ die niets meer doet over PoE.
Als ik heb op een USB lader aansluit krijgt ik een melding "bad USB-C Power" en blijft rebooten.

Nu las ik al dat het een office QC2.0 lader moet zijn. Dus bij de coolblue een samsung lader die QC3.0 is (2.0 is oud en niet meer verkrijgbaar). Maar helaas.

Zijn hier mensen die ook issues met de PoE voeding hebben en zijn er mensen die wel een werkende voeding hebben voor de cloudkey?
Ik houw er rekening mee dat dat er mogelijk meer kapot is. Maar weet eigenlijk niet hoe dat uitsluit. Of dat het toch de voedingblokje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

ewoutw schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:50:
Ik heb een niet goed werkende Unifi Cloudkay Gen2+ die niets meer doet over PoE.
Als ik heb op een USB lader aansluit krijgt ik een melding "bad USB-C Power" en blijft rebooten.

Nu las ik al dat het een office QC2.0 lader moet zijn. Dus bij de coolblue een samsung lader die QC3.0 is (2.0 is oud en niet meer verkrijgbaar). Maar helaas.

Zijn hier mensen die ook issues met de PoE voeding hebben en zijn er mensen die wel een werkende voeding hebben voor de cloudkey?
Ik houw er rekening mee dat dat er mogelijk meer kapot is. Maar weet eigenlijk niet hoe dat uitsluit. Of dat het toch de voedingblokje is.
Zal vanavond ff kijken welke usb qc lader ik heb

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:55

Deze gebruik ik hier met een CloudKey G2 plus:
uitvoering: Anker Powerport+ 1 QuickCharge 3.0 Thuislader Zwart(Galaxy S7/S6/...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMystery
Tonne schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:23:
[...]

Misschien eens wachten op de 6.5 reeks, dit is misschien een fix voor mijn probleem:
[UAP-Gen4] Fix certain 2.4GHz clients being unable to pass traffic after association.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30

Toevallig had ik dit deze week ook. Ik heb hem aangesloten via een originele Ubiquiti voeding en hij deed het weer. Ik heb even gekeken en ik heb nog een voeding liggen voor je. Omgeving DH, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Bekend issue, al heel vaak tegengekomen. Deze lader al meerdere keren ingezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Pepppie op 07-12-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik krijg net een mail dat ze het vertaalprogramma van Ubiquiti de nek omdraaien. Zat er al aan te komen en ligt in de lijn om de community meer om te zetten in een soort vraagbaak. Wat ik tot nu toe meekrijg van het alpha programma verwacht ik dat dit het volgende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:28
Ik ben nu al maanden ingeschreven op de "back-in-stock" melding voor een UXG-Pro-EU, maar het toestel lijkt maar niet binnen te komen.

Iemand een tip waar ik een UXG-Pro-EU op voorraad kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01

Falcon10

Hit it i would !

m3gA schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:09:
Ik krijg net een mail dat ze het vertaalprogramma van Ubiquiti de nek omdraaien. Zat er al aan te komen en ligt in de lijn om de community meer om te zetten in een soort vraagbaak. Wat ik tot nu toe meekrijg van het alpha programma verwacht ik dat dit het volgende is.
Begin van het einde.
Ze zijn daar Ubiquiti serieus steken aan het laten vallen.
't is omdat ik zelf thuis alles van heb staan dat ik er mee verder ga, maar ik raad het al lang niet meer aan bij vrienden/kennissen en klanten.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Falcon10 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:12:
[...]

Begin van het einde.
Ze zijn daar Ubiquiti serieus steken aan het laten vallen.
't is omdat ik zelf thuis alles van heb staan dat ik er mee verder ga, maar ik raad het al lang niet meer aan bij vrienden/kennissen en klanten.
Hetzelfde. Stuur ze nu door naar hun ISP. Die hebben genoeg mesh producten waarbij ze mij niet hoeven te bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Is Ubiquiti intussen niet gewoon aan alle kanten voorbij gestreefd?

Ze zijn begonnen met enterprise / zakelijk. Maar daar concurreren ze met dedicated bedrijven die een veel grotere naam hebben (Cisco etc), of grote namen in zakelijk vlak die ook dit spul uitbrengen (HP).
Vervolgens zijn ze wat "af gezakt" naar meer MKB en beland bij MKB/prosumer. Maar echt consumenten zijn ze intussen alweer ingehaald door de consumenten merken met hun mesh sets (TP-Link, Netgear, ...) die zoals @m3gA al aangeeft ook vaak genoeg via de provider te regelen zijn. En ook in het MKB / prosumer is er concurrentie bijgekomen met een TP-Link Omada bv. En MKB kan ook bij een HP terecht en daarnaast zijn ook de andere merken denk ik interessanter geworden door een goedkopere lijn, abonnementen i.p.v. dure aanschaf, ....

En vervolgens heeft Ubiquiti ook nog steeds niet de stabiliteit etc op orde en wordt er steeds meer geklaagd over buggy firmware. Wordt dus gesneden in het community stuk dat wat juist hun marketing was, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:01:

Ze zijn begonnen met enterprise / zakelijk. Maar daar concurreren ze met dedicated bedrijven die een veel grotere naam hebben (Cisco etc), of grote namen in zakelijk vlak die ook dit spul uitbrengen (HP).
Vervolgens zijn ze wat "af gezakt" naar meer MKB en beland bij MKB/prosumer. Maar echt consumenten zijn ze intussen alweer ingehaald door de consumenten merken met hun mesh sets (TP-Link, Netgear, ...) die zoals @m3gA al aangeeft ook vaak genoeg via de provider te regelen zijn. En ook in het MKB / prosumer is er concurrentie bijgekomen met een TP-Link Omada bv. En MKB kan ook bij een HP terecht en daarnaast zijn ook de andere merken denk ik interessanter geworden door een goedkopere lijn, abonnementen i.p.v. dure aanschaf, ....

En vervolgens heeft Ubiquiti ook nog steeds niet de stabiliteit etc op orde en wordt er steeds meer geklaagd over buggy firmware. Wordt dus gesneden in het community stuk dat wat juist hun marketing was, etc.
Zonder community is ubiquiti gewoon een van de velen. Zou er ook niet meer voor kiezen als ik niet 'gevangen' was in hun ecosysteem. Mijn ervaring met hun support is ook bijzonder bedroevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:17
Denk het wel. Als je in hun eco systeem zit ga je nu niet snel weg. Is ook gewoon kapitaalvernietiging.

Denk dat er een aantal zaken spelen die reden zijn voor de problemen die ze hebben:
- Teveel producten gelanceerd in diverse productranges en niet hun development/support teams opgeschaald. Dit zorgt voor matige support en ook dat kwaliteit van producten te wensen overlaat. Ook features die eigenlijk must-have zijn ontbreken bij product launch en het is altijd maar de vraag of het dan nog komt.
- Aantal producten met hardware issues. Denk aan Cloudkeys met accu problemen door verkeerd laadcircuit, problemen met knop deurbel, etc. Probleem is ook dat er nooit hardware revisies zijn gekomen waardoor men met RMA's een wel deugdelijk product kan leveren. Nu krijg je een vervangend product wat gewoon gedoemd is hetzelfde probleem te krijgen na verloop van tijd.
- Community support is wel echt stuk minder geworden. En dan vanuit Ubiquiti zelf. Men luistert duidelijk niet naar klanten en dat zie je terug in features die worden geintroduceerd waar weinig vraag naar is, terwijl lang verwachte features uitblijven.

Overigens is het niet alleen maar ellende. Ik ben zelf met mn eigen setup best tevreden en heb weinig issues. Maar ben ook niet los gegaan met customizations of ingewikkelde configuraties. Dus your milage may vary.

[ Voor 7% gewijzigd door captain007 op 08-12-2022 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
captain007 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:53:
Overigens is het niet alleen maar ellende. Ik ben zelf met mn eigen setup best tevreden en heb weinig issues. Maar ben ook niet los gegaan met customizations of ingewikkelde configuraties. Dus your milage may vary.
Oh, ik ben ook relatief tevreden hoor met mijn setup van januari 2017 (AC LR & AC Lite, Switch 8-150 & 16-150 en USG). Maar nu is er, ten opzichte van toen, gewoon veel meer concurrentie op de consumenten markt. Waarbij die concurrentie soms features heeft die UniFi mist (IGMP). Maar andersom natuurlijk UniFi ook features heeft die concurrentie mist (VLANs bv, managed switches is easy, maar APs & routers? Zonder naar custom firmware te grijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zag dat de Amplifi app vernieuwd is.

Je ziet nu ook de provider en initiële netwerksnelheid, alleen hebben ze de uptime er helaas uitgesloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TPA schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:55:
Zal vanavond ff kijken welke usb qc lader ik heb
Dit merk is toch wel mijn #1 keuze qua Quick Charge laders :
Ik heb daar echt van alles van gekocht een jaar of 5 geleden en zowel de kabels als de laders doen het nog steeds prima! d:)b
m3gA schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:09:
Wat moet ik precies onder 'vertaalprogramma' verstaan :?

Een vertaalde UniFi Controller hoef ik niet dus als dat wegvalt : Helemaal prima! d:)b
m3gA schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:03:
Mijn ervaring met hun support is ook bijzonder bedroevend.
captain007 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:53:
Denk dat er een aantal zaken spelen die reden zijn voor de problemen die ze hebben:
- Teveel producten gelanceerd in diverse productranges en niet hun development/support teams opgeschaald. Dit zorgt voor matige support en ook dat kwaliteit van producten te wensen overlaat. Ook features die eigenlijk must-have zijn ontbreken bij product launch en het is altijd maar de vraag of het dan nog komt.
Crappy Support Departments van grote (voornamelijk Amerikaanse) bedrijven lijkt haast wel de regel i.p.v. een uitzondering te zijn dus dat verbaast me niet eens meer! :| :/

Ik denk zelfs dat het ze allemaal ondertussen niet eens wat kan schelen onder het motto "Het verkoopt toch wel!" :r
- Aantal producten met hardware issues. Denk aan Cloudkeys met accu problemen door verkeerd laadcircuit, problemen met knop deurbel, etc. Probleem is ook dat er nooit hardware revisies zijn gekomen waardoor men met RMA's een wel deugdelijk product kan leveren. Nu krijg je een vervangend product wat gewoon gedoemd is hetzelfde probleem te krijgen na verloop van tijd.
Triest, maar waar inderdaad! ;(

Gelukkig hebben we de Raspberry Pi optie nog! >:) 8) :*) O+ :+
- Community support is wel echt stuk minder geworden. En dan vanuit Ubiquiti zelf. Men luistert duidelijk niet naar klanten en dat zie je terug in features die worden geintroduceerd waar weinig vraag naar is, terwijl lang verwachte features uitblijven.
Dat is inderdaad wel echt serieus slecht geworden ondertussen : Hoeveel jaren zitten we ondertussen wel niet te wachten op DNAT/SNAT instellingen in de webGUI van de UniFi Controller al sinds de USG tijd zeg maar :? :o :X }:| :F
Overigens is het niet alleen maar ellende.
Ik ben zelf met mn eigen setup best tevreden en heb weinig issues. Maar ben ook niet los gegaan met customizations of ingewikkelde configuraties. Dus your milage may vary.
Hier hetzelfde, maar toch :

Hoe verstandig is het nog om "al je eieren in hetzelfde mandje te hebben" zeg maar...?!

Gelukkig zijn er ook allerlei andere mooie opties zullen we maar zeggen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:55:

Wat moet ik precies onder 'vertaalprogramma' verstaan :?

Een vertaalde UniFi Controller hoef ik niet dus als dat wegvalt : Helemaal prima! d:)b
Vanuit de community werd alle software vertaald in meerdere talen. Vooral in Duitsland enorm populair. Dacht een 20tal talen. Check je mobiele unifi app maar. Die staat default in Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blijkbaar zit ik "ineens" op UniFi Controller 7.3. Maar waar hebben ze nu weer de (force) provision knop gestopt? Zit ik wat mijn config.gateway.json aan te passen, wil ik provisionen, maar kan de provision knop nergens meer vinden.

offtopic:
Leuk Ansible playbook way back when in elkaar gedraaid dat al mijn Docker containers update. Die vandaag nog eens af getrapt. En nu dus "huh, waar is knop heen? Blijkbaar was daarvoor ook een update voor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:07:
Vanuit de community werd alle software vertaald in meerdere talen. Vooral in Duitsland enorm populair. Dacht een 20tal talen. Check je mobiele unifi app maar. Die staat default in Nederlands.
Die gebruik ik toch niet joh! >:) 8) :P :+

Bovendien staat mijn enige Android toestel ook in het Engels ingesteld dus ik gok dat die dan ook in het Engels blijft, tenzij ze een of andere gekke GeoIP detectie doen of zo als je die app opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb een WiFiMan Wizard uit de Early Acces store, weet iemand toevallig of je deze ook kan retourneren?
Zie het zo snel niet terug op de site.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:31:
Heb een WiFiMan Wizard uit de Early Acces store, weet iemand toevallig of je deze ook kan retourneren?
Wat verwachtte je toen je dit experimentele product kocht om het mogen uit te proberen? Je hebt je hiervoor moeten aanmelden voor het EA programma en dus aanmelden als "beta tester". Als een product vervolgens niet goed is of niet aan jou verwachtingen voldoet lijkt mij dat een risico dat je zelf neemt. En dat WKOA daarop niet van toepassing is. Immers koop je geen retail product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:08
Greatsword schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:31:
Wat is er niet goed aan dan? Anders pak ik em wel van je over, zelf ook EA en alpha tester dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 10-12-2022 12:42 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RobertMe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:38:
[...]

Wat verwachtte je toen je dit experimentele product kocht om het mogen uit te proberen? Je hebt je hiervoor moeten aanmelden voor het EA programma en dus aanmelden als "beta tester". Als een product vervolgens niet goed is of niet aan jou verwachtingen voldoet lijkt mij dat een risico dat je zelf neemt. En dat WKOA daarop niet van toepassing is. Immers koop je geen retail product.
Ik vraag alleen of het kan, als dat niet zo is fair enough maar dat zie ik nergens terug. Kan ik uit jouw verhaal halen dat het niet kan of waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Greatsword schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:03:
[...]

Ik vraag alleen of het kan, als dat niet zo is fair enough maar dat zie ik nergens terug. Kan ik uit jouw verhaal halen dat het niet kan of waar haal je die info vandaan?
Products purchased from the “Early Access” portion of the UI Store (the “Early Access Products”) are not eligible for refunds.
https://ubntwiki.com/early_access_information

En eigenlijk mag doorverkopen ook niet. Je koopt iets om te testen is het idee. En houd je je niet aan de regels, dan kunnen ze je de toegang tot de EA ontzeggen

[ Voor 14% gewijzigd door Tonne op 10-12-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tonne schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:19:
[...]

Products purchased from the “Early Access” portion of the UI Store (the “Early Access Products”) are not eligible for refunds.
https://ubntwiki.com/early_access_information

En eigenlijk mag doorverkopen ook niet. Je koopt iets om te testen is het idee. En houd je je niet aan de regels, dan kunnen ze je de toegang tot de EA ontzeggen
Thanks, dat zocht ik.

Over doorverkoop hoor je mij ook niets zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:19
Neen, ze zitten gewoon nog altijd in de onderkant van de enterprise markt, dat prosumers ze ook kopen is leuk voor hun maar is niet de core business. Vorige week nog bij een klant geweest, niet voor wifi maar kon het niet laten toen ik de dozen zag liggen, eens gevraagd achter hun setup, meer dan 100 AP's in 30 locaties (is een gemeente), authenticatie via RADIUS en één of ander NAC systeem. Zijn ze super tevreden mee en zoals ze zelf aangaven, een fractie van de prijs tegenover dat Cisco & HPE spul. Je hebt dan geen 5Y next business day warranty maar voor die prijs heb je er genoeg op reserve liggen en spaar je nog tienduizenden euro's uit. en ik kon ze geen ongelijk geven.. Als het voor hun prima werkt, en voldoende features heeft, waarom dan x3 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:27
Ik wil een AC Pro in mijn schuurtje neerzetten via meshing die weer connectie maakt met een U6 Pro in de meterkast. Wat is best practise? Op auto laten staan of op beide manual configureren (uplink/downlink inschakelen/uitschakelen)

Op de AC Pro wil ik een camera (bekabeld) aansluiten die op een speciaal VLAN dient uit te komen. Dit is gewoon mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:16:
Ik wil een AC Pro in mijn schuurtje neerzetten via meshing die weer connectie maakt met een U6 Pro in de meterkast.
Haal je dat dan wel qua signaal :?
Wat is best practise?
Outdoor modellen gebruiken :
- Eentje aan de muur van je Huis.
- Eentje aan de muur van de Schuur of erin.

:)
Op auto laten staan of op beide manual configureren (uplink/downlink inschakelen/uitschakelen)
Volgens mij is het gewoon ervoor zorgen dat je Wiresss Uplink aan hebt staan en dan effe de juiste adoption procedure gebruiken en gaan met die banaan! :)
Op de AC Pro wil ik een camera (bekabeld) aansluiten die op een speciaal VLAN dient uit te komen. Dit is gewoon mogelijk?
Zet effe een PoE Switchje neer in je Schuurtje en het komt allemaal wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
nero355 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:23:
[...]

Haal je dat dan wel qua signaal :?

[...]

Outdoor modellen gebruiken :
- Eentje aan de muur van je Huis.
- Eentje aan de muur van de Schuur of erin.

:)

[...]

Volgens mij is het gewoon ervoor zorgen dat je Wiresss Uplink aan hebt staan en dan effe de juiste adoption procedure gebruiken en gaan met die banaan! :)

[...]

Zet effe een PoE Switchje neer in je Schuurtje en het komt allemaal wel goed denk ik :)
Zit 4 meter tussen ofzo. En anders toch ap ac mesh of ap ac mesh pro halen. Wil eerst kijken wat dit doet. Was voornamelijk benieuwd wat het beste is kwa configuratie (auto/manual) en/of vlan ondersteuning werkt op de 2e poort van de AC Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door qwasd op 10-12-2022 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:27:
Zit 4 meter tussen ofzo. En anders toch ap ac mesh of ap ac mesh pro halen.
Er zijn nieuwere modellen tekoop dus kijk effe goed wat je het interessantst vindt! ;)
Wil eerst kijken wat dit doet. Was voornamelijk benieuwd wat het beste is kwa configuratie (auto/manual)
Als je de apparatuur al hebt dan kan je het beste effe zelf testen en kijken of dat bevalt, maar zo niet dan kan je dus beter doen wat ik eerder schreef naar mijn mening :)
en/of vlan ondersteuning werkt op de 2e poort van de AC Pro
Die tweede poort is een beetje raar :
Het is een ranzige Bridge van de 1ste poort dus alles wat over de 1ste poort gaat zal ook over de tweede poort gaan en andersom! :/

Kortom : Daar zou ik niks mee doen en de UAP gewoon op een Managed PoE Switch aansluiten! :Y)

Hoeft niet eens een UniFi ding te zijn : Een € 40 a € 60 kostend TP-Link/Netgear ding mag ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:28
qwasd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:16:
Ik wil een AC Pro in mijn schuurtje neerzetten via meshing die weer connectie maakt met een U6 Pro in de meterkast. Wat is best practise? Op auto laten staan of op beide manual configureren (uplink/downlink inschakelen/uitschakelen)

Wireless uplink configureren is het belangrijkst VLAN's en dergelijke werken gewoon, ik heb op het werk een hele zwik printers zo aangesloten (Met AC Lites maar dat maakt voor de configuratie verder niet uit) omdat het onmogelijk was om waar die staan een kabel heen te trekken. je camera kan gewoon op de ethernet poort van je PoE adapter, met daaraan weer een PoE adapter. Tenmiste als je geen switchje wil, PoE Switchje waar zowel de camera als de AC Pro op zitten is wel het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
nero355 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:39:
[...]

Daar zou ik niks mee doen en de UAP gewoon op een Managed PoE Switch aansluiten! :Y)

Hoeft niet eens een UniFi ding te zijn : Een € 40 a € 60 kostend TP-Link/Netgear ding mag ook ;)
Nog tips voor een poe switch? En kies ik wel voor unifi is de goedkoopste oplossing met poe een usw-flex of kan ik dan beter een Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE bestellen?

[ Voor 46% gewijzigd door qwasd op 11-12-2022 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Non-UniFi :
- uitvoering: TP-Link TL-SG105PE
- uitvoering: TP-Link TL-SG108PE
- v&a aangeboden: Netgear Managed PoE Gigabit Prosafe Gigabit Plus GS108PE-300EUS
En kies ik wel voor unifi is de goedkoopste oplossing met poe een usw-flex of kan ik dan beter een Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE bestellen?
Je bedoelt deze : uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch USW-Flex (per stuk) :?

Ik zou als eerste checken of die volledig beheerbaar is i.t.t. de uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (per stuk) want die kan je dus niet een schop via SSH geven op het moment dat het nodig is voor de adoption procedure en zo! :/

In principe kan je de PoE Switch als een Indoor model beschouwen als je die in het schuurtje plaatst dus ik zie geen nood voor een Outdoor model :)

Dan zou je zelfs zoiets kunnen doen : v&a aangeboden: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Disclamier : Geen idee wat zo'n PoE Camera nodig heeft dus bovenstaande produkten doen allemaal 802.3af PoE en GEEN 802.3at PoE+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
De USW Flex is bedoeld om voeding te krijgen via POE. En er is toch juist geen vaste kabel daar? Dan heb je weer een power injector nodig.

Dan zou ik eerder gaan voor de switch 8 lite POE. Die ondersteunt wel 802.3at POE+ en is klein. Voeding gewoon uit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Tonne schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:20:
De USW Flex is bedoeld om voeding te krijgen via POE. En er is toch juist geen vaste kabel daar? Dan heb je weer een power injector nodig.

Dan zou ik eerder gaan voor de switch 8 lite POE. Die ondersteunt wel 802.3at POE+ en is klein. Voeding gewoon uit het stopcontact.
Dit gaat m denk ik worden. Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:30
Welke firmware is stabiel voor de U6 Lite? Ik heb nu 6.2.44 draaien maar ben hier erg ontevreden over.

Uitleg: Ik heb 4 U6-Lite en 1 daarvan is bedraad aangesloten op een USW-Lite-8-POE.
Ik merk dat heel vaak per dag het wifi netwerk niet beschikbaar is waardoor ik allemaal gaten in metingen heb en ESPHome apparatuur in fallback hotspot gaan. Ook is het thuiswerken (zonder draad) niet goed mogelijk.

Omdat de andere 3 U6-Lite met een wireless uplink werken ligt dus het WiFi netwerk er vaak uit. Voorheen minder last, maar zal vast niet de enige zijn? Dus welke firmware kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:02:
Welke firmware is stabiel voor de U6 Lite? Ik heb nu 6.2.44 draaien maar ben hier erg ontevreden over.

Uitleg: Ik heb 4 U6-Lite en 1 daarvan is bedraad aangesloten op een USW-Lite-8-POE.
Ik merk dat heel vaak per dag het wifi netwerk niet beschikbaar is waardoor ik allemaal gaten in metingen heb en ESPHome apparatuur in fallback hotspot gaan. Ook is het thuiswerken (zonder draad) niet goed mogelijk.

Omdat de andere 3 U6-Lite met een wireless uplink werken ligt dus het WiFi netwerk er vaak uit. Voorheen minder last, maar zal vast niet de enige zijn? Dus welke firmware kan ik het beste gebruiken?
Persoonlijke mening: als je zo afhankelijk bent van wifi, zorg dan op zijn minst dat alle APs bedraad zijn aangesloten. Met 3 APs op 1 uplink lijkt mij al enigszins vragen om problemen. Als je ze ook nog achter elkaar hebt (dus A => B => C. I.p.v. A => B, A => C) is het al helemaal een ramp.

Concreet welke firmware stabiel is, en al helemaal voor de U6 Lite, kan ik je niet mee helpen (ook omdat ik mog ouderwetse AC modellen heb, niet eens de *HD* / AC wave 2 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
RobertMe schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:17:
[...]

Persoonlijke mening: als je zo afhankelijk bent van wifi, zorg dan op zijn minst dat alle APs bedraad zijn aangesloten. Met 3 APs op 1 uplink lijkt mij al enigszins vragen om problemen. Als je ze ook nog achter elkaar hebt (dus A => B => C. I.p.v. A => B, A => C) is het al helemaal een ramp.

Concreet welke firmware stabiel is, en al helemaal voor de U6 Lite, kan ik je niet mee helpen (ook omdat ik mog ouderwetse AC modellen heb, niet eens de *HD* / AC wave 2 dus).
Ik snap dat bedraad beter is dan draadloos voor AP, maar dit is helaas niet eenvoudig te realiseren anders had ik het wel gedaan. Ik kan wel naar minder AP gaan b.v. de bedrade AP 6-Lite vervangen door een LR versie en dan 1 of 2 AP uitzetten. Maar goed blijft firmware vraagstuk nog wel overeind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na lang wikken en wegen uiteindelijk voor een UDM SE gegaan. Ik zat naar een VPN oplossing te kijken en ondanks dat Ubiquiti daarvoor niet de beste technische oplossing is, voor mij wel waarschijnlijk het makkelijkst en voldoende.

De migratie ging heel soepel. Ik heb geen backup gebruikt omdat het allemaal nog vrij eenvoudig was opgezet. Ooit geprobeerd de Unifi controller op de RPi te draaien, maar dat ging kapot door een corrupte SD kaart. HA daait nu op de RPi met een SSD en de Unifi controller had ik niet meer continu draaien.

In totaal is het Wifi internet nog geen 10 minuten weggeweest nadat ik ben begonnen de AP's uit de oude controller te verwijderen. Daarna nog een aantal hickups omdat de instellingen niet in 1 keer goed waren (kreeg meteen al opmerkingen dat het toch wel erg instabiel was terwijl ik een window van 1 uur geen internet had gegeven :+ )

Internet werkend krijgen ging sneller dan ik had verwacht. Ik heb een T-Mobile 1Gb aansluiting met alleen internet. De kabel van mediaconverter in de UDM SE gestoken. VLAN ID op enabled en 300 ingevuld en ik had daarna meteen internet. De enige instelling die ik later deed was het DNS aanpassen voor AdGuard.

De AP's kon ik daarna allemaal adopten en vervolgens de Wifi netwerken aangemaakt.

De komende dagen de camera's ophangen die ik ook heb gehaald. Ik wilde eerste een aantal G3 Instant camera's ophangen, maar zijn toch G3 Flex geworden door de recente grote prijsstijging.

Zo staat de UDM SE nu in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30GwNWp4KsmResRswAJ8gqsZaxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P3FcQJCv41AJtNPfHUbgwv5q.jpg?f=user_large

Dit zijn 1U voetjes die ik had gevonden, maar bleken aan de krappe kant waardoor de UDM SE niet geheel in de voet valt. Misschien dat ik ze ooit een keer opnieuw print, maar nu staat het en hij kan ook niet omvallen. De smalle zwarte voetjes zijn het gevolg van het resetten van het netwerk. De 3D printer hangt aan een wifi stekker en die vond de migratie niet zo leuk. De print kon ik wel hervatten, maar toen deed de filament detectie het niet meer goed.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
kiddyl schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:34:
(kreeg meteen al opmerkingen dat het toch wel erg instabiel was terwijl ik een window van 1 uur geen internet had gegeven :+ )
Toch mooi he dat je thuis ook al een time window van dowtime moet aangeven ;) net een echt bedrijf vandaag de dag :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
LightStar schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:59:
[...]

Toch mooi he dat je thuis ook al een time window van dowtime moet aangeven ;) net een echt bedrijf vandaag de dag :+
Je moest eens weten netflix, tv, thuiswerken, gamen, videobellen van dochter. Ik mag ook alleen in het weekend onderhoud plegen voor 10 uur dus moet dat ook inplannen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:02:

Omdat de andere 3 U6-Lite met een wireless uplink werken ligt dus het WiFi netwerk er vaak uit.

Voorheen minder last, maar zal vast niet de enige zijn? Dus welke firmware kan ik het beste gebruiken?
code:
1
2
3 x UniFi AP-AC-In Wall 6.2.44.14098
1 x UniFi AP-AC-Mesh    6.2.44.14098

Met een UPTIME van :
code:
1
39d 4h 4m 58s

En eigenlijk nergens last van dus ik gok dat je last hebt van de eerder genoemde 2.4 GHz i.c.m. ESP Chips problemen :? :)

Wat ervaar je precies en hoe is alles ingesteld ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
nero355 schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:37:
[...]

code:
1
2
3 x UniFi AP-AC-In Wall 6.2.44.14098
1 x UniFi AP-AC-Mesh    6.2.44.14098

Met een UPTIME van :
code:
1
39d 4h 4m 58s

En eigenlijk nergens last van dus ik gok dat je last hebt van de eerder genoemde 2.4 GHz i.c.m. ESP Chips problemen :? :)

Wat ervaar je precies en hoe is alles ingesteld ?!
Het kan ook aan de udm pro liggen had afgelopen weekend een giga hoge cpu load van 72 na reboot was het weer weg maar wifi netwerk valt nu meerdere keren per dag weg. Wat wel typisch is als ik het bedrade ap herstart is het 5 min later weer even goed. Zowel 2.4 als 5Ghz.

Ik hang morgen eens een 6 pro op en kijk of ik dan met minder ap toe kan. 6 pro heeft ook Qualcomm chipset dus ik hoop dat het daar aan ligt. Zou ik met 2x pro afkunnen is het al weer een stuk minder storingsgevoelig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:49:
[...]

Het kan ook aan de udm pro liggen had afgelopen weekend een giga hoge cpu load van 72 na reboot was het weer weg maar wifi netwerk valt nu meerdere keren per dag weg. Wat wel typisch is als ik het bedrade ap herstart is het 5 min later weer even goed. Zowel 2.4 als 5Ghz.

Ik hang morgen eens een 6 pro op en kijk of ik dan met minder ap toe kan. 6 pro heeft ook Qualcomm chipset dus ik hoop dat het daar aan ligt. Zou ik met 2x pro afkunnen is het al weer een stuk minder storingsgevoelig.
Ik had vorige week met mijn UDM base ook zoiets vergelijkbaar: Super hoge load, netwerk onbereikbaar, sommige ap's en switches konden niet meer adopten.

Oplossing was bij mij: UDM resetten en backup terugzetten.
Ik heb dit wel eens vaker, eens per 3 maanden. Ik ben gestopt met oplossing zoeken want dit gebeurt altijd onverwacht zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn netwerk. Ga dan meteen mijn UDM resetten, dat kost het minste tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Zo de U6-Pro hangt er, nu kijken of ik met 2x Pro ipv 4 U6-Lite af kan en of het beter is qua WiFi stabiliteit. Ik denk dat de chipset ook veel uitmaakt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai_the_one
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56
Hi all!

Indien ik een eigen topic moet starten, let me know!.

Als thuisgebruiker ben ik sinds gisteren in bezit van een UDR en een Unifi Lite AP. Ik heb drie VLANS ingericht waarvan één via Unifi out of the box als guest geconfigureerd (dus geïsoleerd van andere netwerken). Mijn vraag betreft mDNS, Chromecast om mee te beginnen. Ik heb uren gezocht en op tweakers, Unifi en reddit forum als ook zelf geconfigureerd echter helaas zonder resultaat

Netwerken & FW regels (vooralnog vrij basic):
1. MNGMT > Geen restricties
2. IOT > Drop all access to MNGMT (Guest is anyway geisoleerd, dus geen aparte regel)
3. Guest > Door Unifi zijn meerdere geïsoleerde FW regels toegevoegd.

Multicast DNS & IGMP snooping staat voor alle netwerken aan.
Voor LAN IN heb ik 1 FW regel geïmplementeerd: source IOT (inc. Chromecast poorten) (Rule Applied: before predefined rules) > Destination MNGMT. > Door deze FW regel kan ik via het MGMNT netwerk streamen naar de Chromecast. Dat werkt dus!

Echter helaas werkt het streamen vanuit Guest vlan naar IOT vlan niet, door implementatie van de volgende FW regels (https://community.ui.com/...3f-41dd-b42d-071822451d5e Zie ik wel de chromecast streaming optie (in youtube/netflix) echter de connectie wordt niet opgezet. Ook heb ik de FW opengezet tussen Guest > IOT maar ook dan krijg ik geen connectie.
- mDNS repeater werkt niet met een UDM/R (zie: https://community.ui.com/...59-4a32-8cbe-84633af0ef03)

Guest FW logs aangezet echter via SSH krijg ik geen FW drop resultaten met(tail -f /var/log/messages) of var/log/messages)

Is het iemand inmiddels gelukt om te casten vanuit de out of de box Guest netwerk setup naar een andere VLAN?

Alvast bedankt!
-Kai

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:06:
Zo de U6-Pro hangt er, nu kijken of ik met 2x Pro ipv 4 U6-Lite af kan en of het beter is qua WiFi stabiliteit. Ik denk dat de chipset ook veel uitmaakt. We gaan het zien.
Hoe zijn je eerste ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
stormfly schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:11:
[...]

Hoe zijn je eerste ervaringen?
Met 1 AP (Lite) minder zelfde dekking. Vanmiddag nog een AP (Lite) weghalen en dan kijken of ik met WiFiman voldoende dekking en snelheid heb. Tot nu toe geen hickups ondervonden, maar 1 dag zegt niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kai_the_one schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:10:
Mijn vraag betreft mDNS, Chromecast om mee te beginnen.

- De mDNS Repeater werkt niet met een UDM/R (zie: https://community.ui.com/...59-4a32-8cbe-84633af0ef03)

Is het iemand inmiddels gelukt om te casten vanuit de out of de box Guest netwerk setup naar een andere VLAN?
Ik heb het al vaker gezegd en ik blijf erbij :

Zet een Raspberry Pi of Intel Atom NUC neer die IGMP Proxy speelt via AVAHI en geniet ervan!

:Y) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd en ik blijf erbij :

Zet een Raspberry Pi of Intel Atom NUC neer die IGMP Proxy speelt via AVAHI en geniet ervan!

:Y) d:)b
IGMP proxy via Avahi? Klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt Nero? ;)

Chromecast gebruikt mDNS, geen IGMP. En Avahi is ook een mDNS server.

V.w.b. de vraag ik zou zelf niet vanuit een guest VLAN naar een CC willen kunnen streamen. Maar als het überhaupt al kan (als in: de boel niet te potdicht zit) zullen het ook regels moeten zijn die van toepassing zijn op het guest verhaal (dus guest_in & guest_out etc) en niet lan_*.
Overigens schiet je dan nog steeds niks op met een mDNS repeater. Want je zult toch echt verkeer tussen beide VLANs aan de praat moeten krijgen. mDNS is maar de discovery om de CC te vinden en het IP te weten. Maar zelfs als dat werkt zal de firewall het verkeer tussen LAN & GUEST dus blokkeren, want guest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:54
Hi all!

Als thuisgebruiker ben ik sinds gisteren in bezit van een UDR en een Unifi Lite AP. Ik heb drie VLANS ingericht waarvan één via Unifi out of the box als guest geconfigureerd (dus geïsoleerd van andere netwerken). Mijn vraag betreft mDNS, Chromecast om mee te beginnen. Ik heb uren gezocht en op tweakers, Unifi en reddit forum als ook zelf geconfigureerd echter helaas zonder resultaat

2. IOT > Drop all access to MNGMT (Guest is anyway geisoleerd, dus geen aparte regel)

Voor LAN IN heb ik 1 FW regel geïmplementeerd: source IOT (inc. Chromecast poorten) (Rule Applied: before predefined rules) > Destination MNGMT. > Door deze FW regel kan ik via het MGMNT netwerk streamen naar de Chromecast. Dat werkt dus!

Echter helaas werkt het streamen vanuit Guest vlan naar IOT vlan niet, door implementatie van de volgende FW regels (https://community.ui.com/...3f-41dd-b42d-071822451d5e Zie ik wel de chromecast streaming optie (in youtube/netflix) echter de connectie wordt niet opgezet. Ook heb ik de FW opengezet tussen Guest > IOT maar ook dan krijg ik geen connectie.
- mDNS repeater werkt niet met een UDM/R (zie: https://community.ui.com/...59-4a32-8cbe-84633af0ef03)

Guest FW logs aangezet echter via SSH krijg ik geen FW drop resultaten met(tail -f /var/log/messages) of var/log/messages)

Alvast bedankt!
-Kai
Volgens mij gaat dat je niet lukken.
Maak van je guest vlan een gewoon vlan en regel zelf je firewall rules.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:19
Vraagje: mijn werk laptop is zo ingesteld dat deze altijd automatisch een VPN probeert op te bouwen. Dat gaat overal goed behalve bij mij thuis op mijn UDM-Pro. Als ik mijn laptop direct in het Ziggo modem steek, dan werkt het wel, ligt dus aan de UDMP. Aangezien ik inmiddels al een shitload aan firewall aanpassingen had gemaakt afgelopen jaar, heb ik gisteren de hele bende naar fabriekinstellingen gereset en opnieuw getest. Helaas geen succes.

Op onze Yammer las ik dat meerdere collega's er last van hadden en bij een aantal van hen de oplossing was om "negeer beschadigde pakketten" uit te zetten. Heeft iemand enig idee wat hiermee bedoeld wordt en hoe/waar ik dit in de UDMP ingesteld krijg?

_/-\o_

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:26
Hi all!

Alvast bedankt!
-Kai
Heb ook tijden geprobeerd vanuit Iot of gast netwerk te streamen. Gaf altijd problemen ben er mee opgehouden. Maar dat is toch niet de bedoeling dat je gasten de WiFi code geeft van je admin netwerk om te kunnen streamen.
Het moet toch wel kunnen ook op steeds meer hotels lukt streamen ook, en is de wifi ook een soort gastnetwerk.
Hou me ook aanbevolen voor een goede oplossing.

Is er niemand op YouTube die een 100% oplossing heeft.
(AirPlay,casten e.d)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hi all!

Als thuisgebruiker ben ik sinds gisteren in bezit van een UDR en een Unifi Lite AP. Ik heb drie VLANS ingericht waarvan één via Unifi out of the box als guest geconfigureerd (dus geïsoleerd van andere netwerken). Mijn vraag betreft mDNS, Chromecast om mee te beginnen. Ik heb uren gezocht en op tweakers, Unifi en reddit forum als ook zelf geconfigureerd echter helaas zonder resultaat=
Met dit soort geavanceerde oplossingen merk je dat UniFi vwbt routers maar een halfbakken product heeft. Dit kost iedereen avonden aan uitzoek werk.

Een mDNS proxy is alleen functioneel in de Discovery, wie heeft welk IP etc. Om na de Discovery fase een stream op te zetten moet je FW rules het verkeer door laten.

Als je op WiFi niveau het Guest vinkje hebt aangezet dan moet je even nagaan of dit een L2/L3 ACL is in de WiFi accesspoint. Of dat je een volledig separaat Guest netwerk hebt gemaakt met een eigen VLAN ID en IP reeks?

Welke is het?
Nou exact, als je de verkeerde Guest mode hebt gebruikt dan blijft het verkeer in de AP en ga je niets zien op je UDx interface, zie vraag hierboven.

Wat altijd handig is in deze situatie is een allow all toevoegen + logs. Als dat teveel regels geeft dan kan je nog een grep + IP doen op de log CLI, of je zet je fw rules op IP in het apparaat. UniFi heeft ook de nare eigenschap dat je sommige FW rules moet spiegelen, totaal tegen je gevoel in qua verkeersrichting. Dat zie je ook snel genoeg in je log regels terug van je allow all + logs.

Als je dan met een allow all de stream gaande hebt, dan kan je daarna de filtering op basis van de richting van de flow uit de FW dicht gaan zetten om het meer secure te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 15-12-2022 10:47 ]

• kai_the_one
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56
Bedankt voor de reacties!
ASS-Ware schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:57:
[...]

Volgens mij gaat dat je niet lukken.
Maak van je guest vlan een gewoon vlan en regel zelf je firewall rules.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.
Hier zat ik inderdaad ook al aan te denken! thnx
stormfly schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:46:

Nou exact, als je de verkeerde Guest mode hebt gebruikt dan blijft het verkeer in de AP en ga je niets zien op je UDx interface, zie vraag hierboven.

Wat altijd handig is in deze situatie is een allow all toevoegen + logs. Als dat teveel regels geeft dan kan je nog een grep + IP doen op de log CLI, of je zet je fw rules op IP in het apparaat. UniFi heeft ook de nare eigenschap dat je sommige FW rules moet spiegelen, totaal tegen je gevoel in qua verkeersrichting. Dat zie je ook snel genoeg in je log regels terug van je allow all + logs.

Als je dan met een allow all de stream gaande hebt, dan kan je daarna de filtering op basis van de richting van de flow uit de FW dicht gaan zetten om het meer secure te maken.
Thanks! Ja, ik heb een aparte VLAN voor Guest aangemaakt en guest mode aangezet. Ga vanavond de regels proberen te spiegelen en zien of er meer in de logs weggeschreven gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Dinsdagmiddag om 16:00 uur een RMA request voor een UVC-G3 Instant ingevuld en de camera die middag ook meteen opgestuurd..... De vervanger draait sinds vanmiddag 14:00 uur al weer vrolijk mee in m'n Unifi Protect omgeving (y)

Scheelt veel dat Ubiquiti Netherlands B.V. tegenwoordig in Son en Breugel gevestigd is :+

Camera had één verticale beeldlijn in de beeld processor welke 'stuque' was.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

kai_the_one schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:27:
Bedankt voor de reacties!
[...]

Hier zat ik inderdaad ook al aan te denken! thnx

[...]

Thanks! Ja, ik heb een aparte VLAN voor Guest aangemaakt en guest mode aangezet. Ga vanavond de regels proberen te spiegelen en zien of er meer in de logs weggeschreven gaat worden.
Ik zou nog niet spiegelen, ik zou eerst zorgen dat je "iets" zie in de logs als je met het device iets benadert op het web. Spiegelen is niet nodig, any-any volstaat als eerste stap.

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Hoi,

ik heb sinds kort een UDM SE. Die bevalt prima met de nieuwe 3.013 firmware en de mogelijkheden die versie 2&3 bieden tov de UDM Pro die nog op versie 1 zit.

Nu heb ik een raar probleem:
ik kan van de 8 LAN poorten de POE/POE+ aan of uit zetten (poort 1 t/m 7)
Echter poort 8 als ik die op POE Off zet en bevestig dan gaat ie uit maar ook meteen automatisch weer aan.

Oftewel die kan ik blijkbaar niet uitzetten. Ik heb daar een USW mini flex opzitten die hangt in de garage en is weinig nodig dus die wil ik eigenlijk gewoon uit hebben. Als ie nodig is zet ik hem wel aan.

Zie ik iets over het hoofd waarom die automatisch weer aan springt????

• Will_M
  • Niet online
@Ron555 LLDP.... Geweldig mooi protocol ;)

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Absoluut.
maar... als ik de switch op een andere poort gooi kan ik hem wel uit/aan zetten.
Alleen poort 8 niet.

Kan uiteraard aan mijn gebrek van netwerk kennis liggen maar ik begrijp het niet als het antwoord LLDP is...
(icm alleen poort 8 )

Is dat omdat je poort 8 ook als WAN kunt configureren?
(hij staat bij mij als LAN ingestelt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

RobertMe schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:08:
[...]

Wireguard support?! Moet niet gekker worden. Ik zat vandaag nog tegen mijzelf te ranten dat zelfs de UDM geen Wireguard support. * RobertMe heeft maar eens een nieuwe, Android, telefoon gekocht, waarop IPSEC/L2TP "ontbreekt" (/alleen bestaande verbindingen beschikbaar blijven maar je niet een nieuwe kunt toevoegen).

And on that note. Zijn er hier die ervaring hebben met Wireguard op een EdgeEouter en USG? Ik heb zelf een USG, en ergens anders een ER4 gezet waar ik ook soms remote op inlog via VPN. Op de officiële Wireguard website is ook een download te vinden voor EdgeOS (eigenlijk nog niet gekeken of die ook voor de USG is, blijkbaar wel voor de ER4). Blijkbaar zorgt dat ook meteen voor ondersteuning in de config stuff (/config tree). Dus het kan ook zelfs gebruikt worden met de USG middels de config.gateway.json (en uiteraard de EdgeOS config tree in de web ui). Maar in hoeverre gaat dat goed met eventuele upgrades? Ik lees her en der dat de deb dan opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar anderzijds heb ik ook een verzoek gevonden tot "automatisch installeren na upgrade". Maar ik kan niet vinden of dat nu wel of niet werkt En of dat dan alleen goed gaat met de ERs of ook USG.

Edit:
https://github.com/WireGu...leases/tag/1.0.20220627-1
Ook beschikbaar voor de USG dus. Nu nog even puzzelen of iets van een (her)installatie script erbij zit voor na firmware upgrades (alhoewel ik die voor de USG niet verwacht :X).

Edit2:
Kijkende naar de inhoud van de deb en de preinst scripts en zo is het package hard gelocked aan een OS versie (zoals de release notes ook laten doorschemeren). Dus een automatische herinstallatie is dan sowieso niet aan de orde (want kan dan niet omdat het een versie mismatch is).

Edit 3:
Veel te veel zitten prutsen, om uiteindelijk te eindigen op de Wireguard wiki pagina... https://github.com/WireGu...sistence-on-reboot-on-usg deze config werkt gewoon meteen.
Ik heb WireGuard up and running op mijn ER4

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:17
Ron555 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:52:
Hoi,

ik heb sinds kort een UDM SE. Die bevalt prima met de nieuwe 3.013 firmware en de mogelijkheden die versie 2&3 bieden tov de UDM Pro die nog op versie 1 zit.
Vandaag is versie 2 voor de UDMs uitgekomen in EA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:07:
[...]

Leg eens uit wat je precies met Guest Mode bedoelt, want je hebt kans dat je ervoor hebt gezorgd dat de Clients niet onderling mogen communiceren! :P
Exact waar ik ook naar toe wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:35:
Dinsdagmiddag om 16:00 uur een RMA request voor een UVC-G3 Instant ingevuld en de camera die middag ook meteen opgestuurd..... De vervanger draait sinds vanmiddag 14:00 uur al weer vrolijk mee in m'n Unifi Protect omgeving (y)

Scheelt veel dat Ubiquiti Netherlands B.V. tegenwoordig in Son en Breugel gevestigd is :+

Camera had één verticale beeldlijn in de beeld processor welke 'stuque' was.
Owh dat is nieuw voor mij. Als je nu iets uit de EU store besteld komt dat via NL of nog via Praag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cloud_VII schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:18:
[...]

Linkje?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:54:
[...]

Owh dat is nieuw voor mij. Als je nu iets uit de EU store besteld komt dat via NL of nog via Praag?
Toen ik deze camera's een maand of 5 geleden bestelde kwamen ze ook direct vanuit Son en Breugel bij me aan. Was een levering binnen 24 uur toen.

Ik zou de spullen in principe daar op kunnen gaan halen om het nóg sneller in huis te krijgen (~10 Km) maar da's helaas niet de bedoeling :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:24:
[...]

Toen ik deze camera's een maand of 5 geleden bestelde kwamen ze ook direct vanuit Son en Breugel bij me aan. Was een levering binnen 24 uur toen.

Ik zou de spullen in principe daar op kunnen gaan halen om het nóg sneller in huis te krijgen (~10 Km) maar da's helaas niet de bedoeling :9
Met een bivakmuts krijg je ze misschien alsnog mee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:57
Cloud_VII schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:18:
[...]

Ik wacht wel totdat deze vanzelf wordt aangeboden via het officiële kanaal. Een maandje extra is niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:50

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:20:
[...]

Of vier, 2 voor de vertraagde release en 2 voor de bugfix releases :+
vandaag ook weer EA releases voor de AP's ..

Lekker updaten, ben aan het werk en ineens in een TEAMS meeting signaal weg. Kijk naar de AP zit ie gewoon te rebooten. Kijk in in de network controller zie ik gewoon dat de AP's allemaal bezig zijn met een Get Ready.

Ben er nu eigenlijk na zoveel ge* wel een beetje klaar mee en ga afscheid nemen van EA ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +3 Henk 'm!
zeroday schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:24:
[...]

vandaag ook weer EA releases voor de AP's ..

Lekker updaten, ben aan het werk en ineens in een TEAMS meeting signaal weg. Kijk naar de AP zit ie gewoon te rebooten. Kijk in in de network controller zie ik gewoon dat de AP's allemaal bezig zijn met een Get Ready.

Ben er nu eigenlijk na zoveel ge* wel een beetje klaar mee en ga afscheid nemen van EA ..
Of een update schedule maken diep in de nacht. Dat heb ik gedaan en bevalt prima.
Pagina: 1 ... 215 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.