[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ppeterr schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:06:
Jij hebt vast geen G4 deurbelding......anders had je ook een AP in de meterkast :P
Ik heb gewoon 5 GHz ontvangst bij de Voordeur vanuit de Woonkamer dus niks aan de hand! :P

Verder geen deurbel toestanden hier, maar als ze iets bedenken dat zonder camera en microfoon werkt en op een fijn normale manier door het huis en vooral in de Tuin plaatsbare ontvangers heeft dan wil ik dat best wel overwegen! ;)
Die UXG Pro blijft een raar ding : Een hele 19 inch behuizing om vervolgens 4 lullige poortjes erop te zetten! _O- 8)7 YAY! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Jaguar645 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:48:
Hier de nieuwe versie wel al draaien maar geen issues mee tot nog toe... komt misschien ook omdat ik hem net vandeweek factory reset heb om van scratch af aan te beginnen omdat ik een fuckup maakte met overstap naar de UXG-Pro :P
Super gave Gateway/Router inderdaad, gebruik em zelf inmiddels al een jaartje en bevalt heel erg goed, stabiel en snel.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-09 11:48

ChUcKiE

Dus........

Ik wacht ook nog ff…anders werkt daarna IPTV weer niet of zo en dan hebben we problemen 😱😜

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-09 11:48

ChUcKiE

Dus........

zeroday schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:51:
heb me nog kunnen beheersen ..

UniFi OS - Cloud Keys Gen2 3.0.10
is uit .. als early release

maar ik wacht nog maar eventjes .. ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:37:

Die UXG Pro blijft een raar ding : Een hele 19 inch behuizing om vervolgens 4 lullige poortjes erop te zetten! _O- 8)7 YAY! :+
Wat ik echt niet begrijp is... Waarom kunnen ze de hardware niet 90 graden draaien? Vervolgens kan de behuizing gewoon de helft minder diep gemaakt worden. Dan past ie hier gewoon in de meterkast...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
GioStyle schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Wat ik echt niet begrijp is... Waarom kunnen ze de hardware niet 90 graden draaien? Vervolgens kan de behuizing gewoon de helft minder diep gemaakt worden. Dan past ie hier gewoon in de meterkast...
Dan zet je em op zijn kant? 😀 Werkt ook prima hoor.
Sterker nog, ik heb em bij 2 klanten gekanteld en dan een plank ernaast gemaakt in de meterkast.
Bij mijzelf heb ik een UniFi Toolless Mini Rack waar die prima inpast.

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 17-10-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Zit daar een accu in :? Check eens wat er gebeurt als je de stroom eraf haalt :
- Meteen uit = Accu stuk.
- Safe shutdown = Accu OK :)

[...]

Ik heb geen Apple meuk in huis, maar op dit moment draai ik deze firmwares en dat lijkt allemaal OK te zijn :
code:
1
2
3
4
5
UniFi Security Gateway 3P       4.4.56.5449062
UniFi Switch 16 POE-150W        6.3.11.14082
UniFi Switch 8                  6.3.11.14082
UniFi AP-AC-In Wall             6.2.35.14043
UniFi AP-AC-Mesh                6.2.35.14043

:)

Zie echter wel dat er blijkbaar updates beschikbaar zijn dus als het een keer goed uitkomt dan gaan we eens kijken of er wat stuk gaat na de upgrade! :+

[...]

Zet die eens op Low of 4 dBi :)
Dan los je dit ook gelijk op :

[...]

Als het goed is...

[...]

Waarom heb je daar überhaupt een Accessoint staan :?

Het is geen "All-in-One" model van je ISP :P

[...]

Toevallig onlangs nieuwe Multicast apparaten aan je netwerk toegevoegd :?

[...]

Is dat echt te vertrouwen :?

[...]

+1 maar dan de Genexis 7840 van Caiway/Delta :F

[...]

Apps draaien op je telefoon/tablet dus... ehh... zullen we het bij (web)applicatie houden ?! :P
Dat de ap in de meterkast hangt houdt in dat hij bovenin de kelder hangt. Zo ongeveer het centrale punt op de benedenverdieping. En mooi weggewerkt. Sinds een aantal dagen weet ik pas dat dat niet zo'n goed idee is vlakbij de stroomvoorziening en strak naast alle andere hardware.

Huis is verkocht, dus ik ga geen nieuwe plekken bedenken / gaten in kelderdeur boren nu :P

Maar mijn wifi-ontvangst is met de genomen maatregelen een heel stuk beter geworden, ben er blij mee nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
tcviper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Super gave Gateway/Router inderdaad, gebruik em zelf inmiddels al een jaartje en bevalt heel erg goed, stabiel en snel.
Nice! ik durfde het niet aan de EA omdat het toch wel lang duurde allemaal maar je hebt er al een tijd goed van kunnen genieten dan!

Verbaasde me trouwens dat hij gewoon helemaal stil is ondanks dat IDS/IPS op alles aan staat :)
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:37:
[...]
[...]

[...]

nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Op voorwaarde dat dit hem is : https://linustechtips.com...f17da146073202e3e19fe.jpg

Zit daar inderdaad heel wat ruimte die hem overbodig groot maakt! :D
Dat plaatje klopt inderdaad er zit redelijk wat loze ruimte aan de binnenkant maargoed ik snap ook wel dat ze gewoon dezelfde enclosure aanhouden als de UDM. Wat tcpviper al zegt gewoon op zijn kant hangen dan :) dat zou prima moeten passen in een meterkast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Zou hem graag hebben thuis. Maar de prijs en voornamelijk ook de weinige updates invergelijking met de UDM's/UDR. Twijfel ik hoe lang ze het in leven houden. Hoop dat er snel een update komt die mij het gevoel geeft dat er nog aan gewerkt wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

Ik gebruik voor mijn UDMP gewoon een verticaal rack van 2U
https://www.serverkast.nl...erticale-wandmontage.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIPKa25CAAzvn3nlaW4YETB6l5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8MZekRpinlfJbwYilQfjFlv.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Zou hem graag hebben thuis. Maar de prijs en voornamelijk ook de weinige updates invergelijking met de UDM's/UDR. Twijfel ik hoe lang ze het in leven houden. Hoop dat er snel een update komt die mij het gevoel geeft dat er nog aan gewerkt wordt.
Weinig updates? is 3 weken terug nog een update voor geweest, ding blijft gewoon up to date hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Zitten er bij de 19" apparatuur niet van die "oortjes"?

Daarmee kan je ze "overal" bevestigen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Ik heb een UDMP en 2 WAN aansluitingen. De primaire (via SFP+) is Delta en de secundaire via Ziggo.
Echter wil ik graag tv kijken via mijn Next mini mediabox maar die heeft Ziggo internet nodig. Ik kan geen oplossing vinden hoe ik deze client op Ziggo internet (WAN2) te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om een 2e LAN te maken maar het is niet mogelijk om hier de WAN te kiezen. Het lijkt te kunnen omdat ik bij Internet Source IP de primaire WAN op None zet maar de 2e WAN blijft uitgegrijsd. En in het overzicht zie ik dat die toch weer WAN1 heeft gekozen.

Een andere een out-of-the-box oplossing was via kabel de Mini direct aan het Ziggo modem te hangen. Werkte helaas ook niet want het Ziggo modem (nieuwe Sagemcom) staat in bridge. Zelfs niet via een extra router via een andere LAN poort van het modem, blijkbaar is er in bridge maar 1 LAN poort actief.

Heeft iemand enig idee of een creatieve oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

robertwebbe schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:49:
Ik heb een UDMP en 2 WAN aansluitingen. De primaire (via SFP+) is Delta en de secundaire via Ziggo.
Echter wil ik graag tv kijken via mijn Next mini mediabox maar die heeft Ziggo internet nodig. Ik kan geen oplossing vinden hoe ik deze client op Ziggo internet (WAN2) te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om een 2e LAN te maken maar het is niet mogelijk om hier de WAN te kiezen. Het lijkt te kunnen omdat ik bij Internet Source IP de primaire WAN op None zet maar de 2e WAN blijft uitgegrijsd. En in het overzicht zie ik dat die toch weer WAN1 heeft gekozen.

Een andere een out-of-the-box oplossing was via kabel de Mini direct aan het Ziggo modem te hangen. Werkte helaas ook niet want het Ziggo modem (nieuwe Sagemcom) staat in bridge. Zelfs niet via een extra router via een andere LAN poort van het modem, blijkbaar is er in bridge maar 1 LAN poort actief.

Heeft iemand enig idee of een creatieve oplossing?
Een static route aanleggen die al het verkeer dat naar een Ziggo adres moet via WAN 2 laat lopen.
Of een 2e VLAN aanleggen en al het verkeer daarop via WAN 2 laten lopen en de poort waarop de mini is aangesloten alleen toegang geven tot dat VLAN (of is dit wat je al geprobeerd hebt?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zag deze aanbieding op Pepper.

10% korting op een Dream Machine Pro (UDM-Pro) en de code lijkt ook op sommige andere producten te werken.

Code: XV6SCF1TSSJ9 Kan toegepast worden in de laatste bestelstap.

https://nl.pepper.com/kor...-dream-machine-pro-252553

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 12:21 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
servies schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Een static route aanleggen die al het verkeer dat naar een Ziggo adres moet via WAN 2 laat lopen.
Of een 2e VLAN aanleggen en al het verkeer daarop via WAN 2 laten lopen en de poort waarop de mini is aangesloten alleen toegang geven tot dat VLAN (of is dit wat je al geprobeerd hebt?)
Je 2e oplossing had ik inderdaad geprobeerd maar werkte niet.
Maar de 1e oplossing wel dus bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 13:43
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:13:
Zag deze aanbieding op Pepper.

10% korting op een Dream Machine Pro (UDM-Pro) en de code lijkt ook op sommige andere producten te werken.

Code: XV6SCF1TSSJ9 Kan toegepast worden in de laatste bestelstap.

https://nl.pepper.com/kor...-dream-machine-pro-252553
De UDM Pro is goedkoper te krijgen via Bol.com, maar de code schijnt dus geldig te zijn op producten vanaf 300 euro of dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ehh... dit :
Comp User schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:46:
Zitten er bij de 19" apparatuur niet van die "oortjes"?

Daarmee kan je ze "overal" bevestigen.
Zo heb ik inderdaad op vrijwel dezelfde plek mijn uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) opgehangen! :*)
robertwebbe schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:49:
Ik heb al geprobeerd om een 2e LAN te maken maar het is niet mogelijk om hier de WAN te kiezen.
Dat is ook iets wat ik al jarenlang vreemd vind bij UniFi :
- Elk VLAN dat je aanmaakt wordt automatisch als een netwerk dat richting de WAN wordt geNAT gezien.
- Je kan dus bij Dual WAN inderdaad niet aangeven waar je dat netwerk naartoe wilt NATten.

Eigenlijk best wel vreemd/raar... :| :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

nero355 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

- Elk VLAN dat je aanmaakt wordt automatisch als een netwerk dat richting de WAN wordt geNAT gezien.
- Je kan dus bij Dual WAN inderdaad niet aangeven waar je dat netwerk naartoe wilt NATten.

Dat zou ik inderdaad ook verwachten... als een gemakkelijke soort van minimale "load balancing"...
Is het mogelijk om een static route te maken van de ip range van het VLAN naar die WAN interface?
dan heb je het indirect ook voor elkaar...

[ Voor 16% gewijzigd door servies op 18-10-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:21
Ik heb zelf al een poosje de originele udm maar vind hem de laatste tijd bijzonder luidruchtig. Ben ik de enige die daar last van heeft ? Ding staat over het algemeen uit z'n neus te vreten maar doet dat wel op 75 graden. Ik heb nu maar uit ellende een constructie gemaakt van oa het verpakkingsmateriaal waar hij in zat, een 120mm fan met een usb regelaar om hem wat meer koelte toe te wuiven. Werkt wel goed, hij staat nu met 65 graden uit zijn neus te peuteren. Ik vraag me af of die nieuwe uitvoering met de display er ook last van heeft. Het is ook een (vind ik dan) slecht ontworpen behuizing met wat mini sleufjes aan de onderkant waar het ding op staat.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Freubel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:01:
Ik heb zelf al een poosje de originele udm maar vind hem de laatste tijd bijzonder luidruchtig. Ben ik de enige die daar last van heeft ? Ding staat over het algemeen uit z'n neus te vreten maar doet dat wel op 75 graden. Ik heb nu maar uit ellende een constructie gemaakt van oa het verpakkingsmateriaal waar hij in zat, een 120mm fan met een usb regelaar om hem wat meer koelte toe te wuiven. Werkt wel goed, hij staat nu met 65 graden uit zijn neus te peuteren. Ik vraag me af of die nieuwe uitvoering met de display er ook last van heeft. Het is ook een (vind ik dan) slecht ontworpen behuizing met wat mini sleufjes aan de onderkant waar het ding op staat.
volgens mij gaat er dan iets niet goed hoor.
bij mij staat hij in een rack in de meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xmhv-1aEb3MIzL5PGC5jUA_sew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AkB5QNPgDmnCvtFKGZVkxQCq.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
nero355 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Ehh... dit :

[...]

Zo heb ik inderdaad op vrijwel dezelfde plek mijn uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) opgehangen! :*)

[...]

Elk vlan wordt genat?
Waar haal je die onzin vandaan?

[ Voor 7% gewijzigd door ASS-Ware op 18-10-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
stormfly schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Anders kom je niet op ipv4 internet, uitgaande nat.
Je bedoelt dus dat intern naar buiten toe ge-nat wordt, wat compleet los staat van je vlans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:49:
[...]

Je bedoelt dus dat intern naar buiten toe ge-nat wordt, wat compleet los staat van je vlans.
Ik bedoel niets, ik lees slechts mee. Bedoel jij de woordkeuze vlan versus subnet, is dat het punt wat je wilt maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 22-09 09:23
Stomme vraag misschien maarre..
Ik vervang mijn AC In-Wall vandaag met de 6 In-Wall, de AC heb ik paar jaar geleden via Unifi Controller geconfigureerd en nooit meer naar omgekeken. Wat een omslachtige tool was dat zeg..

Nu heb ik de 6 In-Wall gewoon met de Unifi Network app gevonden en ingesteld. Maar je kan alleen de absolute basis dingen instellen: wifi naam, wachtwoord, radio aan/uit en sterkte. Meer niet.

Klopt dat? Ik had wat meer opties verwacht. Ik kan radiosterkte alleen op low/medium/high/auto instellen, maar het verschil tussen medium en high is zowat 12 dBm.

Ik dacht ook dat dit ding WPA3 heeft maar ik heb maar 2 opties: "WPA2" of uit.

Is de app nou zo beperkt? Moet ik toch weer een Unifi Controller Docker container op mn server draaien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:42
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:07:
Stomme vraag misschien maarre..
Ik vervang mijn AC In-Wall vandaag met de 6 In-Wall, de AC heb ik paar jaar geleden via Unifi Controller geconfigureerd en nooit meer naar omgekeken. Wat een omslachtige tool was dat zeg..

Nu heb ik de 6 In-Wall gewoon met de Unifi Network app gevonden en ingesteld. Maar je kan alleen de absolute basis dingen instellen: wifi naam, wachtwoord, radio aan/uit en sterkte. Meer niet.

Klopt dat? Ik had wat meer opties verwacht. Ik kan radiosterkte alleen op low/medium/high/auto instellen, maar het verschil tussen medium en high is zowat 12 dBm.

Ik dacht ook dat dit ding WPA3 heeft maar ik heb maar 2 opties: "WPA2" of uit.

Is de app nou zo beperkt? Moet ik toch weer een Unifi Controller Docker container op mn server draaien?
Korte verhaal: ja, als je meer wilt moet je de controller draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
stormfly schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:51:
[...]

Ik bedoel niets, ik lees slechts mee. Bedoel jij de woordkeuze vlan versus subnet, is dat het punt wat je wilt maken?
Ik probeer geen punt te maken, ik reageer slechts op “Elk VLAN dat je aanmaakt wordt automatisch als een netwerk dat richting de WAN wordt geNAT gezien.”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Anders kom je niet op ipv4 internet, uitgaande nat.
L2 VLAN ? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:32:
Elk vlan wordt genat?
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:49:
:>

Jij speelt graag "DHCP Roulette" op je netwerk blijkbaar :? :P :+
De AC heb ik paar jaar geleden via Unifi Controller geconfigureerd en nooit meer naar omgekeken.
Wat een omslachtige tool was dat zeg...
Is niks omslachtigs aan op voorwaarde dat je weet waar je mee bezig bent! :P

Maar je kan natuurlijk ook lekker blijven prutsen met :
_O- :P :+
Vergeet die hele app onzin en ga gewoon aan de slag met de UniFi Controller zoals het hoort!

Je bent niet de eerste die verkeerd is begonnen en/of de verkeerde verwachtigen had van die "oh zo geweldige" app... :')
servies schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:22:
Dat zou ik inderdaad ook verwachten... als een gemakkelijke soort van minimale "load balancing"...

Is het mogelijk om een static route te maken van de ip range van het VLAN naar die WAN interface?
dan heb je het indirect ook voor elkaar...
Blijkbaar niet, maar dus wel Static Routes naar bepaalde IP adressen via een bepaalde WAN Poort zoals je van een beetje Router mag verwachten, maar dat had je al door zo te zien! :D

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 18-10-2022 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:04
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
echo "Ja, dat moet eigenlijk wel"
echo "Gelukkig is het niet zo moeilijk.  Draai dit:"

docker run -d \
  --name=unifi-controller \
  -e PUID=1000 \
  -e PGID=1000 \
  -p 8443:8443 \
  -p 3478:3478/udp \
  -p 10001:10001/udp \
  -p 8080:8080 \
  -p 1900:1900/udp \
  -p 8843:8843 \
  -p 8880:8880 \
  -p 6789:6789 \
  -v <path to configdata>:/config \
  --restart unless-stopped \
  lscr.io/linuxserver/unifi-controller:latest

echo "nu inloggen en dan onder"
echo "system -> system -> override inform host"
echo "het IP adres invullen van de host waar deze dockercontainer op draait"
echo "Is belangrijk! "
echo "Anders kunnen je access points de controller niet vinden omdat die in een container draait."

Nee, je kunt hem ook tijdelijk op je PC draaien, de zaak configureren, en weer uitzetten. Maar het best is altijd draaien.

Het voordeel van de controller is dat hij je hele netwerk in één keer configureert en de instellingen naar al je apparatuur pusht. En niet accesspoint voor accesspoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Mr-D. schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

volgens mij gaat er dan iets niet goed hoor.
bij mij staat hij in een rack in de meterkast.

[Afbeelding]
Bij mij staat hij in de woonkamer achter een speaker op een zelf gemaakte console aan de wand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0MGGwUaOUPP5OSINnSS0cAkuNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Gt7CplBewtATFMKJZirAxJh.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Freubel op 19-10-2022 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het punt is :+ ;dat NAT een IP protocol (L3) is en nooit toegepast kan worden op een L2 vlan. En daarmee kan je de eerste zin van de poster al op de juiste manier interpreteren. De zin naar “buiten toe” versterkt het, je komt slechts buiten op het internet met een IP adres.

En dit is mijn laatste post over dit onderwerp. Een post als onderstaand krijg ik jeuk van.

Een of ander raadsel waar de andere dan mogen gaan invullen. Als je denkt dat je kennis bezit, deel het dan met onderbouwing zodat anderen van je kunnen leren _/-\o_
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Elk vlan wordt genat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tarquin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:23:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
echo "Ja, dat moet eigenlijk wel"
echo "Gelukkig is het niet zo moeilijk.  Draai dit:"

docker run -d \
  --name=unifi-controller \
  -e PUID=1000 \
  -e PGID=1000 \
  -p 8443:8443 \
  -p 3478:3478/udp \
  -p 10001:10001/udp \
  -p 8080:8080 \
  -p 1900:1900/udp \
  -p 8843:8843 \
  -p 8880:8880 \
  -p 6789:6789 \
  -v <path to configdata>:/config \
  --restart unless-stopped \
  lscr.io/linuxserver/unifi-controller:latest

echo "nu inloggen en dan onder"
echo "system -> system -> override inform host"
echo "het IP adres invullen van de host waar deze dockercontainer op draait"
echo "Is belangrijk! "
echo "Anders kunnen je access points de controller niet vinden omdat die in een container draait."

Nee, je kunt hem ook tijdelijk op je PC draaien, de zaak configureren, en weer uitzetten. Maar het best is altijd draaien.

Het voordeel van de controller is dat hij je hele netwerk in één keer configureert en de instellingen naar al je apparatuur pusht. En niet accesspoint voor accesspoint.
Vroeger was het per AP maar nu kan je dat inderdaad globaal instellen. Erg fijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Freubel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:58:
[...]

Bij mij staat hij in de woonkamer achter een speaker op een zelf gemaakte console aan de wand.
[Afbeelding]
reactie op Mr-D.

Check even op je talk app installed is en of die draait of niet, even stoppen en weer starten, tijdje een bug geweest die extra load veroorzaakte. Je kunt met de laatste firmware nu ook compleet uninstall doen als je het toch niet gebruikt.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Voor de mensen welke met de 6.2.39 firmware wat issues hadden en daardoor terug moesten vallen op 6.2.35:

6.2.41 is uitgebracht als zijnde Official Release.
UniFi Access Point 6.2.41

Improvements

[UAP] Improve overall stability by fixing kernel crashes.

Bugfixes

[UAP] Fix band steering causing certain clients to disconnect and reconnect to 2.4GHz in a loop.
[UAP-Gen4/Gen5] Fix nightly DFS reset not working.
[UAP-Gen4/Gen5] Skip U-NII-3 channels in UK and Latvia when auto channel is configured. Latvia regulatory allows low power only; UK has a lot of outdoor interference on these channels.
[UAP-Gen4/Gen5] Fix 5GHz radio broadcasting before DFS CAC occasionally without allowing new connections.

Additional information

U6-Pro/Mesh needs to be upgraded to 5.67.0 first before upgrading to 5.68.0+.
Instead of using the manual links, you can also subscribe to your desired firmware channel, as described here.
Please refer to this article to find more details on how to identify your Access Point generation.
Your device built-in display may turn black or unresponsive for ~10 minutes after firmware upgrades to upgrade LCM firmware.
All URLs use HTTPS. This assumes your device(s) are running 3.7.56 or later and that the device's date is properly set. Please change URLs to HTTP for device(s) running earlier firmware or if the date is incorrect (e.g. if device can't reach a NTP server).
En als we dan tóch bezig zijn: UNIFI Protect heeft zojuist ook een update gekregen naar versie 2.2.6 als Officlal Release waarbij de camera's ook geüpdate worden van 4.57.31 naar 4.57.35
UniFi Protect Application 2.2.6

Improvements

Update camera firmware version to 4.57.35.
G5-Bullet: Improve device stability.

Bugfixes

Web UI: Fix unable to pair certain cameras to IoT devices.
Web UI: Fix inaccurate storage information.
Restore all device configurations after formatting the disks.
Fix rare application crashes for stackable NVRs.
Fix unable to upgrade camera firmware in some rare cases.
Fix rare application crashes.
Streaming: Fix laggy/buffering live streams.

Known issues

Web UI: Misleading "resolution lowered" for wired cameras.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 19-10-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

rally

Deyterra Consultancy

rally schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Ik beheers me ook nog even met de upgrade. Komen redelijk wat negatieve reacties op :X
Mijn vermoeden is dat hij teruggetrokken gaat worden als ik de reacties met problemen zo lees.
Inmiddels heb ik me ingelezen in de issues. Belangrijkste is dat je ongeveer 100GB aan vrije ruimte over hebt voor de conversie van de database.
Dus ik heb een extra backup gemaakt en me voorbereid op een hard-reset en een restore.

Maar het viel reuze mee. Op een UNVR duurt de conversie 5-6 minuten en dan nog ongeveer 2 minuten voordat het systeem op kwam.

Het *kan* zijn dat een camera niet op komt (lijkt voornamelijk de deurbel camera te zijn), dan moet je deze even herstarten (PoE onderbreken) en dan lijkt het weer te werken. Hier heb ik geen ervaring heb, want ik heb alleen G4 camera’s.

Dit is alleen een weergave van mijn ervaring en *zeker* geen aansporing om de upgrade uit te voeren. Dat moet ieder voor zich bepalen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
rgarretsen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

reactie op Mr-D.

Check even op je talk app installed is en of die draait of niet, even stoppen en weer starten, tijdje een bug geweest die extra load veroorzaakte. Je kunt met de laatste firmware nu ook compleet uninstall doen als je het toch niet gebruikt.
Waar kan ik dit vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55
rally schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Inmiddels heb ik me ingelezen in de issues. Belangrijkste is dat je ongeveer 100GB aan vrije ruimte over hebt voor de conversie van de database.
Dus ik heb een extra backup gemaakt en me voorbereid op een hard-reset en een restore.

Maar het viel reuze mee. Op een UNVR duurt de conversie 5-6 minuten en dan nog ongeveer 2 minuten voordat het systeem op kwam.

Het *kan* zijn dat een camera niet op komt (lijkt voornamelijk de deurbel camera te zijn), dan moet je deze even herstarten (PoE onderbreken) en dan lijkt het weer te werken. Hier heb ik geen ervaring heb, want ik heb alleen G4 camera’s.

Dit is alleen een weergave van mijn ervaring en *zeker* geen aansporing om de upgrade uit te voeren. Dat moet ieder voor zich bepalen.
Ik moet beter lezen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tonne op 19-10-2022 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

en @rgarretsen

ik heb nergens last van hoor dat is volgens mij @Freubel

en inderdaad sinds die optie erin kwam alles verwijderd wat ik niet gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2EbLTu04-8MWW9jerVFZEEEQ80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ASsUEPAhuZ6KCJCTDr7HBNzR.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Mr-D. schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:
[...]

en @rgarretsen

ik heb nergens last van hoor dat is volgens mij @Freubel

en inderdaad sinds die optie erin kwam alles verwijderd wat ik niet gebruik.

[Afbeelding]
Zat ik toch in het goed schermpje te kijken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yTR7AsQcda4OSUSvPghJ2KYrOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y7BwUfDIsP7XuHjp6BCllhJT.png?f=fotoalbum_large
Ik heb dus helemaal niets geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:06:
Voor de mensen welke met de 6.2.39 firmware wat issues hadden en daardoor terug moesten vallen op 6.2.35:

6.2.41 is uitgebracht als zijnde Official Release.
No dice voor mij. Heb hier ook een Nokia 3.nog wat. Goedkoop dingetje met alleen 2,4GHz. Maar die werkte ineens niet meer na de .35 update, toen ik daar achter kwam was .39 er al, maar ook no dice, vervolgens terug gegaan naar een oudere versie. Nu naar aanleiding van jouw post naar .41 geupdate, ook met het ook op de band steering fix, maar nog steeds hetzelfde. Telefoon verbind heel even en dan is die "weg".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Freubel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

Zat ik toch in het goed schermpje te kijken. [Afbeelding]
Ik heb dus helemaal niets geïnstalleerd.
Ah, ik heb verkeerd gelezen zie ik, ik heb zelf de pro versie en dan heb je die opties wel.
Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Mr-D. schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Ah, ik heb verkeerd gelezen zie ik, ik heb zelf de pro versie en dan heb je die opties wel.
Sorry.
Geen probleem hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

No dice voor mij. Heb hier ook een Nokia 3.nog wat. Goedkoop dingetje met alleen 2,4GHz. Maar die werkte ineens niet meer na de .35 update, toen ik daar achter kwam was .39 er al, maar ook no dice, vervolgens terug gegaan naar een oudere versie. Nu naar aanleiding van jouw post naar .41 geupdate, ook met het ook op de band steering fix, maar nog steeds hetzelfde. Telefoon verbind heel even en dan is die "weg".
Je zou eens kunnen testen met een heel nieuw test SSID. En dan op auto laten staan, aan maken en verbinden met de Nokia.

Heb het eerder meegemaakt dat eigen instellingen juist zorgde voor disconnects.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SYwuIkhqa9GkOnLvIO3Bdvmt3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5AHNRsQ3RaR9csqq86W4DM0c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 20-10-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
[...]

Op welke versie zit je nu? Ik ervaar ook problemen bij bepaalde apparaten namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rally schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:36:
Inmiddels heb ik me ingelezen in de issues.
Belangrijkste is dat je ongeveer 100GB aan vrije ruimte over hebt voor de conversie van de database.
Stom dat ze dat dan niet gewoon op filesystem niveau regelen : Je kan een bepaald percentage aangeven als gereserveerde ruimte en als je dat combineert met een bepaald minimale grootte van de HDD of elke keer aanpast op de grootte van de HDD dan ben je van dat gezeik af! :)

Een standaard EXT4 installatie reserveert bijvoorbeeld 5% op het moment dat je een Linux distro aan het installeren bent.
Wanneer heeft die telefoon voor de laatste keer een reboot gehad ?

Zelfs de meest brakke 2.4 GHz WLAN Chipset ter wereld die in mijn uitvoering: BQ Aquaris E5 HD Ubuntu Edition Zwart zit heeft geen enkel probleem met verbinden op het moment i.c.m. de firmwares die eerder heb opgesomd : nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

Yucko

One clown to rule them all !

de switch lite 8 poe is op voorraad bij eu.store.ui.com

doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Yucko op 20-10-2022 19:14 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inmiddels is de ISP migratie in volle gang ;) naja vrij passief hier maar ik neem aan dat de ISP's er in volle gang mee zijn/waren :P

Inmiddels is mijn USG4 Pro even simpel geconfigureerd op de WAN2 verbinding met KPN Glas, en hieronder de snelheden, toch een aanzienlijk verschil.

Ziggo Speeds: (WAN1)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VmFtjHwGx4ByJksbF0KwaBvh.jpg

KPN Glasvezel: (WAN2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/UkXZp3rkVaYuHITbXqrKZVBS.jpg

Nu moet ik er even rustig voor gaan zitten om eens te kijken hoe we IPTV etc aan de praat gaan krijgen. (Als ik deze handleiding volg, dan is er geen connectiviteit meer dus dat zal met mijn vlan setup te maken hebben vermoet ik zo).

De scripts heb ik natuurlijk aangepast en voor een klein kiekje mijn interface zijn zo verdeelt op de USG:

LAN1 (eth0) -> Gewoon LAN
LAN2 (eth1) -> Vlan's (Vlan 333 for Wireless Guest,Vlan 661 voor IPTV & Vlan 999 voor IoT meuk :))
WAN1 (eth2) -> Ziggo
WAN2 (eth3) -> KPN Glas

Zodra de Unifi 24 Gen2 weer op voorraad is zullen er daar twee van komen ter vervanging van mijn oude vertrouwde HP1810-24G (x2). De USG staat nog op het wel/niet vervangen voor een RB5009 wanneer die ooit weer op voorraad zijn, redenen heb ik al eens hierboven toegelicht ;))

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:11
Yucko schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:02:
de switch lite 8 poe is op voorraad bij eu.store.ui.com

doe er je voordeel mee ;)
En al weer op.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

tip:
gebruik zoiets als VisualPing om veranderingen op die pagina in de gaten te houden. Selecteer het gebied met "Sold Out" en hopen dat je de volgende keer er op tijd bij bent. Zo heb ik het nl. ook gedaan.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:24:
Inmiddels is de ISP migratie in volle gang ;) naja vrij passief hier maar ik neem aan dat de ISP's er in volle gang mee zijn/waren :P

Inmiddels is mijn USG4 Pro even simpel geconfigureerd op de WAN2 verbinding met KPN Glas, en hieronder de snelheden, toch een aanzienlijk verschil.

Ziggo Speeds: (WAN1)
[Afbeelding]

KPN Glasvezel: (WAN2)
[Afbeelding]

Nu moet ik er even rustig voor gaan zitten om eens te kijken hoe we IPTV etc aan de praat gaan krijgen. (Als ik deze handleiding volg, dan is er geen connectiviteit meer dus dat zal met mijn vlan setup te maken hebben vermoet ik zo).

De scripts heb ik natuurlijk aangepast en voor een klein kiekje mijn interface zijn zo verdeelt op de USG:

LAN1 (eth0) -> Gewoon LAN
LAN2 (eth1) -> Vlan's (Vlan 333 for Wireless Guest,Vlan 661 voor IPTV & Vlan 999 voor IoT meuk :))
WAN1 (eth2) -> Ziggo
WAN2 (eth3) -> KPN Glas

Zodra de Unifi 24 Gen2 weer op voorraad is zullen er daar twee van komen ter vervanging van mijn oude vertrouwde HP1810-24G (x2). De USG staat nog op het wel/niet vervangen voor een RB5009 wanneer die ooit weer op voorraad zijn, redenen heb ik al eens hierboven toegelicht ;))
Lekker hè dat glasvezel, ik ben van DSL over naar glas sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:24:
Zodra de Unifi 24 Gen2 weer op voorraad is zullen er daar twee van komen ter vervanging van mijn oude vertrouwde HP1810-24G (x2).
De USG staat nog op het wel/niet vervangen voor een RB5009 wanneer die ooit weer op voorraad zijn
Als je toch al richting een MikroTik zit te denken dan zou ik die HP Switches lekker laten staan waar ze staan! d:)b
redenen heb ik al eens hierboven toegelicht ;)
Die kan ik zo gauw niet vinden met de Search bovenaan dus ik ben wel benieuwd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

gisteravond was hij weer uitverkocht, maar vandaag is de switch 8 lite PoE weer op voorraad.

Wees er snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
En terug op stock >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nero355 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Als je toch al richting een MikroTik zit te denken dan zou ik die HP Switches lekker laten staan waar ze staan! d:)b

[...]

Die kan ik zo gauw niet vinden met de Search bovenaan dus ik ben wel benieuwd :+
Ah het kan ook het Mikrotik topic geweest zijn :+ Die HP’s ondersteunen slecht IGMP Snooping :) Vandaar

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:24
Ik heb een hardnekkig probleem met mijn USW-flex mini. Ik weet dat het een beperkt device is, maar voor mijn doel is het prima (TV meubel, TV in een los vlan waar alles wat strakker geblokkeerd wordt, rest gewoon in cliënt vlan).

Het probleem wat ik heb is dat ik m met geen mogelijkheid geadopteerd krijg in mijn controller. Deze draait als addon binnen HomeAssistant en heeft dus een docker adres 172.x.x.x), de host heeft 192.168.1.15. Ik heb optie 43 ingesteld, mijn interne dns resolft zowel Unifi als Unifi.local naar 192.168.1.15 en alle andere Unifi apparaten (ook nieuw/niet bekend bij mijn controller) verschijnen netjes.

Het probleem is dat ik de overide inform host url niet wil gebruiken omdat ik ook nog een aantal externe sites in de controller heb draaien en ik daar geen invloed heb op de DNS en DHCP opties.

Hoe krijg ik dit ding toch zichtbaar in m’n controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
gastje01 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:54:
Ik heb een hardnekkig probleem met mijn USW-flex mini. Ik weet dat het een beperkt device is, maar voor mijn doel is het prima (TV meubel, TV in een los vlan waar alles wat strakker geblokkeerd wordt, rest gewoon in cliënt vlan).

Het probleem wat ik heb is dat ik m met geen mogelijkheid geadopteerd krijg in mijn controller. Deze draait als addon binnen HomeAssistant en heeft dus een docker adres 172.x.x.x), de host heeft 192.168.1.15. Ik heb optie 43 ingesteld, mijn interne dns resolft zowel Unifi als Unifi.local naar 192.168.1.15 en alle andere Unifi apparaten (ook nieuw/niet bekend bij mijn controller) verschijnen netjes.

Het probleem is dat ik de overide inform host url niet wil gebruiken omdat ik ook nog een aantal externe sites in de controller heb draaien en ik daar geen invloed heb op de DNS en DHCP opties.

Hoe krijg ik dit ding toch zichtbaar in m’n controller?
Heb je hem gereset? En probeer eens te adopteren via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Tonne schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:06:
[...]

Heb je hem gereset? En probeer eens te adopteren via de app?
Wel gereset, maar dat heeft niet geholpen (of ik moet m langer vasthouden als er geen tv gekeken wordt).

Via de Unifi app bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
gastje01 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Wel gereset, maar dat heeft niet geholpen (of ik moet m langer vasthouden als er geen tv gekeken wordt).

Via de Unifi app bedoel je?
Hij moet wel goed gereset zijn. Ja de unifi network app

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Unifi utp panelen inmiddels geplaatst. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm70ZIxNFiQU99z23zOfVsjBZXU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/q5Fw89f6QR4FHrS2ECpY59No.gif?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Tonne schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:38:
[...]

Hij moet wel goed gereset zijn. Ja de unifi network app
Na een goede reset ziet de controller hem wel, maar blijft ie eindeloos op adopteren hangen. Ben al een stapje dichterbij, maar lukken wil t nog niet. Laatste keer dat ik een Unifi apparaat zonder SSH gekocht heb :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
d:)b d:)b

Ik zal die foto volgende week eens aan wat klanten van me laten zien. Meeste klanten zijn van mening dat je tussen een switch en een patchpanel toch zeker wel patchkabels van minimaal 3 meter, maar liefst nog veel langer, moet monteren...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
gastje01 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Na een goede reset ziet de controller hem wel, maar blijft ie eindeloos op adopteren hangen. Ben al een stapje dichterbij, maar lukken wil t nog niet. Laatste keer dat ik een Unifi apparaat zonder SSH gekocht heb :'(
En hoe ging dat met de app? Lukt het dan wel?
Heb je ook een USG?
Ik heb ook wel eens adoptie problemen gehad met de flex mini, maar dat heb ik altijd op kunnen lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tonne op 22-10-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Tonne schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

En hoe ging dat met de app? Lukt het dan wel?
Heb je ook een USG?
Ik heb ook wel eens adoptie problemen gehad met de flex mini, maar dat heb ik altijd op kunnen lossen.
Ik heb ook een USG.

In de app verschijnt de flex mini en kan ik deze adopteren. De app geeft dan de melding dat de flex toegang moet hebben tot http://192.168.1.15:8080/inform (wat uiteraard ook zo is) als ik op adopteren klik krijg ik ofwel direct een fout of ik kom weer in een adoptie cyclus waarbij hij in de controller op adopteren blijft staan, na X tijd offline gaat en dat nog eens probeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Yucko schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

tip:
gebruik zoiets als VisualPing om veranderingen op die pagina in de gaten te houden. Selecteer het gebied met "Sold Out" en hopen dat je de volgende keer er op tijd bij bent. Zo heb ik het nl. ook gedaan.
UINotify.net werkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

@mattdice & @Yucko beide handige websites alleen niet voor de early access want daarvoor moet je ingelogd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Mr-D. schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:00:
@mattdice & @Yucko beide handige websites alleen niet voor de early access want daarvoor moet je ingelogd worden.
Voor EA werkt het ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsIRd03TLsRFO8r3aZ0XkpBj5Os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UGr9bhgg1s4DqWs0nTOJfQbU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:58:
In de app verschijnt de flex mini en kan ik deze adopteren. De app geeft dan de melding dat de flex toegang moet hebben tot http://192.168.1.15:8080/inform (wat uiteraard ook zo is) als ik op adopteren klik krijg ik ofwel direct een fout of ik kom weer in een adoptie cyclus waarbij hij in de controller op adopteren blijft staan, na X tijd offline gaat en dat nog eens probeert.
Ik zou die twee niet door elkaar gebruiken...

Maar wat ik me afvraag : Heb je niet gewoon een slecht exemplaar te pakken :?
Je zou namelijk niet de eerste zijn! ;)

Check ook effe hoe het zit met de "Minimale Flex Mini firmware versie i.c.m. minimale UniFi Controller versie" eisen indien van toepassing ?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@gastje01

Kijk ook eens middels SSH op je USG naar dát wat dat apparaatje allemaal als 'DNS' in z'n LocalHost tabel heeft gefrommeld. Heel vaak dat een mislukkende 'inform host' daar al fout begint te lopen.
code:
1
cat /etc/hosts

overbodige en/of niet correcte regel(s) verwijderen kun je vervolgens doen middels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sudo vi /etc/hosts

>>regel(s) welk je wenst te verwijderen selecteren middels de cursortoetsen<<

dd

>>En uitetraard je wijzigingen opslaan en de SSH sessie netjes beëindigen<<

:wq!
exit

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 24-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is er nou eigenlijk een opvolger van de uitvoering: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) in een soortgelijke vormfactor?

Ik zie wel de Unify Dream Machine en Unify Router maar die zien er heel groot en anders uit. De UDM Pro en SE zijn nog groter.

Zoek voor een kennis dus eigenlijk een simpele Setup als USG + CloudKey + Switch en een paar AP.

Zag in EA wel iets wat er op lijkt, maar weet niet zeker wat het precies is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:57:
Is er nou eigenlijk een opvolger van de uitvoering: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) in een soortgelijke vormfactor?
Zoals al zo vaak vermeld : NOPE.AVI :)
Ik zie wel de Unify Dream Machine en Unify Router maar die zien er heel groot en anders uit. De UDM Pro en SE zijn nog groter.
Dat zijn inderdaad zo'n beetje de UniFi opties op het moment helaas...
Zoek voor een kennis dus eigenlijk een simpele Setup als USG + CloudKey + Switch en een paar AP.
Je zou eens bij de buren rond kunnen kijken : [TP-Link Omada Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie :)
- Er komen nieuwe Routers aan die best wel interessant kunnen zijn naast de bestaande modellen!
- Die met een beetje geluk ook nog eens net als de huidige modellen een makkelijke KPN IPTV configureer optie krijgen via de Omada Controller webGUI dus dan ben je ook gelijk van dat gezeik af! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Greatsword schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:57:

Zag in EA wel iets wat er op lijkt, maar weet niet zeker wat het precies is.
***members only***
Wat is er voor die setup mis met een UDR?
Is een USG, CloudKey, kleine switch en AP in 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Tonne een Dream Router (ik haat afkortingen) haalt de 1gbit niet op een 1 gbit glasvezelverbinding.

Weet niet of @Greatsword dat nodig heeft. Maar dat is voor mij wel een nadeel.
Ben op zoek naar een apparaat die mijn 1gbit glasvezel van het voorjaar kan handelen. Een dream machine pro gaat dat wel redden, maar is wel weer flink groter en duurder. Het lijkt wel de goedkoopste unifi optie.

(En ja daar ben ik net ingesprongen met 2 unifi6 lites)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gastje01
Will_M schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:26:
@gastje01

Kijk ook eens middels SSH op je USG naar dát wat dat apparaatje allemaal als 'DNS' in z'n LocalHost tabel heeft gefrommeld. Heel vaak dat een mislukkende 'inform host' daar al fout begint te lopen.
code:
1
cat /etc/hosts

overbodige en/of niet correcte regel(s) verwijderen kun je vervolgens doen middels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sudo vi /etc/hosts

>>regel(s) welk je wenst te verwijderen selecteren middels de cursortoetsen<<

dd

>>En uitetraard je wijzigingen opslaan en de SSH sessie netjes beëindigen<<

!wq
exit
Dat kon überhaupt geen kwaad zag ik, verklaart ook waarom AdGuard soms verkeerde apparaat namen liet zien.

Gisteren avond het hele riedeltje doorlopen, app en via de computer, resetten, alles leeg gooien, wachten. Geen resultaat. Had min of meer al bedacht dat ie wellicht aan het overlijden was aangezien het wel gewerkt heeft ooit en ik maar gewoon een fatsoenlijke nieuwe moest kopen. Vanochtend nog eens gekeken, staat ie er gewoon adopted en verbonden tussen 8)7

Blij dat het werkt, maar hinderlijk dat ik niet snap waarom…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Jelte schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:52:
@Tonne een Dream Router (ik haat afkortingen) haalt de 1gbit niet op een 1 gbit glasvezelverbinding.

Weet niet of @Greatsword dat nodig heeft. Maar dat is voor mij wel een nadeel.
Ben op zoek naar een apparaat die mijn 1gbit glasvezel van het voorjaar kan handelen. Een dream machine pro gaat dat wel redden, maar is wel weer flink groter en duurder. Het lijkt wel de goedkoopste unifi optie.

(En ja daar ben ik net ingesprongen met 2 unifi6 lites)
Ja daar heb je wel een belangrijk punt. En ik zou het zelf trouwens toejuichen als er een opvolger komt voor de usg-3p. En zeker met een soortgelijke form factor. Want ik ben juist erg gecharmeerd van een externe controller om meerdere sites te managen. En het zijn sites met een 50Mbit aansluiting. Dus van mij zou het een kleine versie van de Unifi Dream Router mogen zijn.
Veel plezier in elk geval met je ap’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:28
Sinds enkele dagen zit er een vreemde fout in mijn UDR. In de settings heb ik het kanaal aangepast, maar als ik nu in de settings opnieuw op 'radio' klik, krijg ik direct een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Iemand enig idee ik dit op kan lossen zonder een backup terug te moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Telesto schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:17:
Sinds enkele dagen zit er een vreemde fout in mijn UDR. In de settings heb ik het kanaal aangepast, maar als ik nu in de settings opnieuw op 'radio' klik, krijg ik direct een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Iemand enig idee ik dit op kan lossen zonder een backup terug te moeten zetten?
Welke versie van de controller draai je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
Tonne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Welke versie van de controller draai je?
7.2.94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Waar probeer je dit te wijzgen? In de web-interface of in de app? Heb je anders een screenshot van vlak voor de foutmelding verschijnt en waarop te zien is waar je klikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NvxVtVgPNOmoqfUzOg6DFpqeQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsDEcScX2sO38B0NKDryRdBQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z92yW7XSCfCvnTEIqagGh4Df_zk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSiPYz96NVlKbFi1RsZDkklX.jpg?f=fotoalbum_tile

Wijzigingen vanuit de web interface (screenshot zijn van telefoon, maar is ook op direct verbonden pc's hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Probeer het eens via de app. Misschien dat dat welk werkt.
Maar bij mij is Radios al uitgeklapt. Dus vandaar dat ik niet helemaal snapte wat jij ziet.

Network app updaten zou anders een optie zijn. Ik weet niet of je EA 7.3.76 aandurft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34

Falcon10

Hit it i would !

Mwhaha.
Unifi is having trouble with this direction. >:)

Zouden ze dan toch weten dat ze zelf serieus de weg kwijt aan het raken zijn daar ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Telesto schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:54:
[Afbeelding][Afbeelding]

Wijzigingen vanuit de web interface (screenshot zijn van telefoon, maar is ook op direct verbonden pc's hetzelfde)
Niet toevallig cloud acces uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gastje01 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:55:
Dat kon überhaupt geen kwaad zag ik, verklaart ook waarom AdGuard soms verkeerde apparaat namen liet zien.
Heb je dan geen optie om zelf namen op te geven in AdGuard :?

Wel effe eerst al je Clients van Static DHCP Mappings op basis van het MAC adres voorzien uiteraard... :)
Gisteren avond het hele riedeltje doorlopen, app en via de computer, resetten, alles leeg gooien, wachten. Geen resultaat. Had min of meer al bedacht dat ie wellicht aan het overlijden was aangezien het wel gewerkt heeft ooit en ik maar gewoon een fatsoenlijke nieuwe moest kopen. Vanochtend nog eens gekeken, staat ie er gewoon adopted en verbonden tussen 8)7

Blij dat het werkt, maar hinderlijk dat ik niet snap waarom…
Dat is echt minder inderdaad... -O-

Niks zo irritant als apparaten waar je geen volledige controle over hebt die niet meewerken! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Tonne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:58:
Probeer het eens via de app. Misschien dat dat welk werkt.
Maar bij mij is Radios al uitgeklapt. Dus vandaar dat ik niet helemaal snapte wat jij ziet.

Network app updaten zou anders een optie zijn. Ik weet niet of je EA 7.3.76 aandurft?
App laat het wel zien, maar lijkt wijzigingen niet te verwerken. Met het spelen met de toggle voor het overnemen van globale AP settings kwam ik er soms in. Genoeg om wat wijzigingen door te voeren, hopen dat het met de volgende release oplost.
Behoorlijk Leek schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Niet toevallig cloud acces uitgezet?
Nee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Wel effe eerst al je Clients van Static DHCP Mappings op basis van het MAC adres voorzien uiteraard... :)

[...]

Niks zo irritant als apparaten waar je geen volledige controle over hebt die niet meewerken! |:(
Ik heb met m'n USG3P al vaker 'ruzie' gehad waarbij ik de Local Host Tabel op dat machientje uit mocht gaan ruimen en waarbij het daadwerkelijk effect daarna pas een paar uurtjes later zichtbaar werd. Het ding houdt ook nog ergens een ARP cache bij op basis van de Local Host entries welke pas 'automagisch' verdwijnen na een paar uur (of na een reboot van de USG).

Een Apple Macbook (Pro) met MacOS is ook zo'n leuk machientje welke niet overal is welke hij zegt te zijn middels de, in de GUI opgegeven, hostname. Als je zo'n ding niet verteld dat 'ie ook in een Terminal gewoon dezelfde naam moet gebruiken als dat 'ie als hostname in de GUI al heeft gekregen dan komt zo'n Apple Macbook overal vrolijk binnen zeilen als zijnde: 'mackbook.pro.domeinnaam.tld' :'(

Gevolg is dat dankzij die Local Host Tabel van de USG vervolgens een Macbook op meerdere namen gelijktijdig het zelfde IP adres én Mac Adres geregistreerd krijgt. Met meerdere Macbooks op je netwerk wordt het vervolgens helemaal een leuk 'spel' 8)7

Bij een Mackbook kun je die afwijkende hostname in de terminal tegenwoordig, sinds MacOS Maverick, gelukkig vrij simpel gelijk trekken aan dat wat je in de GUI al opgegeven hebt zodat dat issue niet opnieuw gaat optreden.

code:
1
sudo hostname -s "De Door Jou Gewenste Hostname"

Vroegâh konden we altijd lekker gaan lopen kankeren op MS Windows met z'n NetBIOS én WINS waarbij de WINS registratie ook naar DNS doorgezet werd ... Nu doen we dat maar ergens anders op >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 23-10-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
nero355 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Te lui voor, AdGuard doet nu een lookup bij m’n USG voor lokale apparaten. Moet eerlijk bekennen dat ik er bijna nooit naar kijk, tenzij er ergens iets te veel geblokt wordt en er dus iets niet werkt. Dat is ook dé reden dat m’n tv in z’n eigen eenzame vlan moet.

Het werkt weer, vraag me niet waarom. Doel bereikt, vrouw blij O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@gastje01

Het waarom het niet meer werkte bij je heb ik in de post boven je proberen uit te leggen. DNS vs. Local Host Tabel vs. ARP Cache.

:+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Will_M schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:07:
@gastje01

Het waarom het niet meer werkte bij je heb ik in de post boven je proberen uit te leggen. DNS vs. Local Host Tabel vs. ARP Cache.

:+ :9
Dan heb ik nog een beetje extra uitleg nodig vrees ik :+

Ik had dan een (verkeerde) record van mijn Unifi controller IP verwacht, maar dat was niet het geval, de controller heeft altijd op dezelfde fysieke host gedraaid, daar is nooit iets in aangepast.

DNS verwijst naar het juiste adres en de USG heeft er geen record van in de hosts file. Wat mis ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:50:
Dan heb ik nog een beetje extra uitleg nodig vrees ik :+

Ik had dan een (verkeerde) record van mijn Unifi controller IP verwacht, maar dat was niet het geval, de controller heeft altijd op dezelfde fysieke host gedraaid, daar is nooit iets in aangepast.

DNS verwijst naar het juiste adres en de USG heeft er geen record van in de hosts file. Wat mis ik dan?
Gewoon dit : Will_M in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Ik gok dat er wat verkeerd gaat op het moment een hostname vaker voorkomt en dus onder meerdere IP nummers bekend is i.c.m. het inform:// gedoe :)

Wel raar trouwens, want eigenlijk moet dat gewoon kunnen, maar goed... #JustUniFiStuff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik draai weer ff Unifi Controller container via docker-compose om mijn Unifi 6 In-Wall te configureren.
Ben klaar, dus wil eigenlijk nog even een speed test vanuit de controller doen voordat ik de container weg doe, maar ik zie die optie nergens? Hoe zit dat?

Ik zou graag mijn snelheid willen testen van een laptop tot aan mijn server waar de Controller op draait, dus zonder internet. Geen idee of dat het doel is van de Unifi speed test, maar lijkt me wel een leuke.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 24-10-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Jazco2nd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:07:
Ik draai weer ff Unifi Controller container via docker-compose om mijn Unifi 6 In-Wall te configureren.
Ben klaar, dus wil eigenlijk nog even een speed test vanuit de controller doen voordat ik de container weg doe, maar ik zie die optie nergens? Hoe zit dat?

Ik zou graag mijn snelheid willen testen van een laptop tot aan mijn server waar de Controller op draait, dus zonder internet. Geen idee of dat het doel is van de Unifi speed test, maar lijkt me wel een leuke.
Speedtest van Unifi valt niet te configurern vziw en gaat naar buiten. Zegt dus niets over je interne netwerksnelheid. Dan kan je beter iperf gebruiken als je toch een server hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
loeberce schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Speedtest van Unifi valt niet te configurern vziw en gaat naar buiten. Zegt dus niets over je interne netwerksnelheid. Dan kan je beter iperf gebruiken als je toch een server hebt.
OK thanks, maar ik zie die hele speedtest optie nergens in de Controller. Kan het zijn dat de AP dit niet ondersteund? Dan zou ik verwachten dat het grijs is. Maar het is nergens te vinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Jazco2nd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

OK thanks, maar ik zie die hele speedtest optie nergens in de Controller. Kan het zijn dat de AP dit niet ondersteund? Dan zou ik verwachten dat het grijs is. Maar het is nergens te vinden..
Misschien heb je geen Unifi router? Kan zijn dat je het dan alleen ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Jazco2nd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

De controller doet geen speed test, de Unifi router doet een speedtest naar de servers van Unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanks!
De UI is best veranderd in 2 jaar tijd. Het enige wat ik nu nog mis is de optie om zelf je transmit power in te stellen. Ik weet zeker dat dit er vroeger was. Nu heb ik alleen Auto/Low/Medium/High :(
Pagina: 1 ... 210 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.