Ja volgens mij las ik dat in het artikel ook wel hoor: de aanvoer is dan 15 cq. 30 Watt, maar wellicht gaan ze uit van verlies of een maximale continustroom met de 12,95 en 25,5 Watt waardes? Er stond in ieder geval iets dat de aanvoer dus 15 is en het aangesloten device tot 12,95 beperkt is.
Hoe dan ook, op de Lite na gaan de U6 modellen van UniFi over de 15 Watt heen en staat er in de datasheet ook dat PoE+ vereist is.
[...]
Ik weet niet wat voor spannends je van plan bent qua WiFi maar de Lite modellen uit de AC of U6 Serie zijn voor de meeste mensen meer dan genoeg en het scheelt je ook nog eens flink wat geld als je een stuk of 3 tegelijk koopt!

Lol, niks spannends inderdaad hoor, maar ik keek met name naar de maximale snelheden. Ter indicatie: ik heb o.a. een MacBook Pro M1 Pro (wat een naam, bah) met 802.11ax erin met als maximale throughput 1200 Mbps (
zie hier) en 866 Mbps op 802.11ac met 2x2 MIMO (voor beide). En we hebben nog een paar apparaten, o.a. van mijn vrouw die vergelijkbaar zijn ofwel op ac of ook op ax.
Ik zit as we speak met 702 Mbps verbonden op AC op mijn ASUS router, die zelfs in de meterkast staat met 2 deuren tussen dat en waar ik nu zit. Paar meter verderop op de bank kakt het in naar 100-200 Mbps. Dik in orde hoor, maar is het dan niet zo dat als ik een Lite neem met 2x2 MIMO en 1.2 Gbps throughput dat ie dat over alle apparaten moet verdelen? Verbeter me vooral als ik het verkeerd heb hoor, maar ik dacht te menen dat als ik alleen mijn laptop verbind, ik gewoon een 2x2 MIMO verbinding heb met de Lite en afhankelijk van de afstand ik in theorie 1.2 Gbps kan halen. Maar zodra zeg mijn vrouw ook met haar laptop verbind, dat dan gelijk al de throughput verdeeld moet worden? Dus 2 laptops met 2x2 1.2 Gbps Wi-Fi 6 krijgen dan grofweg 1x1 600 Mbps toch?
Ik denk ook niet dat het giga verschil zal maken, maar worst-case op regenachtige dagen kan het zijn dat hier 2 laptops, een game console, een Apple TV en 2 iPads aanstaan tegelijk. Overigens zouden de game console en Apple TV dan op LAN zitten, niet onbelangrijk om te vermelden natuurlijk.
[...]
Die is een beetje heel erg nieuw dus het kan kloppen dat je voor dat model wat geduld zal moeten hebben

Ah, thanks, is dat raadsel ook weer opgelost.