MAdD schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:43:
misschien een domme vraag... maar ik merk dat er vanuit USA heel veel pogingen zijn die door de UDMB worden geblokkeerd.
Nu wil ik voor deze ip reeks een firewall rule maken (192.241.220.0 /24-192.241.221.0/24)
Alleen wordt 192.241.2200/24 niet geaccepteerd in port profile page.
Iemand een idee hoe ik deze 2 reeksen (192.241.220.0 /24-192.241.221.0/24) direct in de firewall kan blokkeren?
Bespaar je de moeite zou ik zeggen :
ernstoud in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" 
En daar zijn er veel meer van dus daar is geen beginnen aan en je hebt ook nog eens de kans dat je nuttige dingen blokkeert!

laurens0619 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:55:
Maar zijn die problemen op die clients dan nu opgelost omdat er krv is?
Uit mijn testen kwam (helaas) iets anders. Benieuwd naar jouw testresultaten
Neemt niet weg dat standaarden goed zijn maar het nare is dat
1. krv kan tegenwerken als je client het niet goed kan
Helemaal mee eens!

Daarbij blijft het super vaag of unifi uberhaupt wel krv doen. Zover ik weet blijft dat onbekend/nee (op eigen varianten/workarounds na)
laurens0619 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:07:
Het ironische aan deze discussie is dat ubiquiti juist een van de vendors is (geweest) die het jaren heeft laten weten 802.krv te implementeren.
Ze zijn er nog steeds vaag over dus geen id wat er bij welk product wel of niet in zit.
Het heeft !! 3 !! jaar geduurd totdat Ubiquiti een fatsoenlijke vervanging voor Zero Handoff heeft toegepast in de vorm van de officiële 802.11r/k/v standaarden en die zitten nu iets van 4 jaar lang in de firmwares van alle non-EOL UAP modellen
Bron : Mijn Zero Handoff Fanboy Hersenen die dus veeeel te lang op de officiële standaarden hebben moeten wachten!
Om vervolgens te lezen dat ze vaker slecht dan goed werken, want niet alle Clients doen aan Fast Roaming op de juiste manier of snappen überhaupt wat het is...

Hoe verklaar jij fatsoenlijk roamen in de tijd dat Ubiquiti geen 802.11r/k/v in hun firmwares had dan
IMHO gewoon op basis van het sterkste signaal met hetzelfde SSID en Security Settings

Volgens mij heeft die niet de hitte problemen die de 150 Watt versie kent

Ik kan natuurlijk een ander merk kijken, maar dan is er geen integratie (vraag is of ik dat voor dit geval nodig heb, switch in onze tuinhuis garage waarvan ik verwacht dat 8 genoeg is (4 poe nodig). Er ligt nu een oude 8p switch zonder poe, vandaar de vervanging
Bijv.
pricewatch: Linksys LGS108P
Stuk goedkoper ook, maar toch. Is er vanuit Ubi niks hiervoor?
TP-Link/Netgear modellen die vaak op PE eindigen in 5 en 8-poorts uitvoering zouden je prima moeten kunnen helpen voor een tijdje :
- P betekent PoE
- E betekent Managed versie.
Desnoods tweedehands aanschaffen en voor vrijwel dezelfde prijs weer verkopen!

Voor de mooie grafiekjes in je UniFi Controller natuurlijk!

Ik wil op termijn - als ik meer tijd heb - wel bepaalde scheiding aanbrengen in mijn netwerk (domotica, camera's, internet), kan ik dan nog wel die opzet doorvoeren in de verdeling van de 8 poorten in het thuiskantoor als ik daar een unmanaged switch tussen zet?
Managed Switches zijn zo betaalbaar geworden dat ik nooit meer een Unmanaged Switch zou aanschaffen heel eerlijk gezegd

Goof2000 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:08:
Nu volg ik het topic al een tijdje en twijfelde of ik nog naar een Dream Machine zou overstappen om all the way te gaan met Ubiquiti, maar dat gaat nog even in de ijskast. (vind het sowieso heel veel geld en de laatste discussie kan ik het mezelf niet rechtvaardigen)
Goed zo!

Ik heb nu een MikroTik RB750Gr3 icm een 1gb glasvezellijn (rekam) met Netrebel.
Nu wil ik in de toekomst aan de slag gaan met Vlan's en ik heb me ingelezen en dat zou kunnen met die Mikrotik icm Ubiquiti netwerk apparatuur. Alleen vraag ik me af of die het nog gaat trekken of dat ik moet overstappen op de RB5009UG+S+IN of dat ik toch voor iets zelfbouw ga voor de firewall, dns afhandeling, etc.
Voor zover ik
[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie goed heb begrepen :
- De RB750 kan net 1 Gbps aan met FastTrack aan.
- De RB4011 is een veel betere keuze, vooral als je die goedkoop kan vinden.
- De RB5009 is nu gewoon het model dat je moet hebben, maar de prijs is op dit moment niet wat die moet zijn en amper op voorraad helaas...
Bron : De reacties in de buurt van deze reactie =>
!GN!T!ON in "[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie"
En voor DNS moet je natuurlijk gewoon
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie draaien i.c.m.
https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/

Goed bezig!

Helemaal vanaf scratch, usg resetten, firmware, VLAN op internet, gelijk set-inform (2 keer)
Dat laatste zou eigenlijk niet meer nodig moeten zijn, maar goed...
Whatever works! 
en dan handmatig de DNS servers naar 1.1.1.1 en 9.9.9.9 (denk dat die wel ok zijn...).
https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/

Reden was dat m'n 16-POE raar gedrag vertoonde en ik toch daar iets mee moest (kijken of nieuwe firmware werkt)... Toch blijf ik met de volgende fout zitten en misschien hebben jullie hier een Tweakers-waardige oplossing voor:
code:
1
2
3
4
| May 5 11:11:01 CoreSwitch daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
May 5 11:11:03 CoreSwitch daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
May 5 11:11:03 CoreSwitch daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
May 5 11:11:03 CoreSwitch daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data |
En dan reset de switch de POE op de poorten en heb ik een klein minuutje geen internet via de access points en de flex mini op zolder. Frequentie is eens per dag, soms twee keer.
Welk model is het PRECIES

Irritant, maar snel vervangen zit er niet in (levertijden...), nieuwe kopen zit er niet in en garantie waarschijnlijk ook niet (net over de 2 jaar uit bij eerste voorkomen van issue).
Tips?
Voor de
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) zijn er losse voedingen tekoop, maar ik zou eerst gewoon bij Ubiquiti zeuren, want bekend probleem bij bepaalde revisies!