[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:33:
Het zal vast vaker gevraagd zijn maar ik kon het zo even niet vinden, ook niet op YouTube…

Wat ik wil is verbinden met VPN en dan op mijn LAN terecht komen. Daarbij moet ik gebruik kunnen maken van mijn eigen pihole DNS. Zo moet ik onderweg “gewoon” gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld: synology.home in plaats van het IP-adres in te moeten tikken.

Apparatuur:
USG Pro
iPhone/iPad

Geprobeerd: de dhcp range iets inkorten en de beschikbare ruimte aan de VPN toewijzen. Dat draaide op niets uit.

VPN verbinding is er wel, via de IP-adressen kan ik ook mijn apparatuur/servers bereiken maar niet via de local DNS. De VPN verbinding maak ik met de USG pro.
Je weet hoe DNS werkt qua volgorde van 'vragen aan.....'?

Voer die entry op in je Local Host Tabel óf zorg voor een degelijke (FQDN) domein DNS registratie op het Internet....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Intern doet mijn local DNS het prima. Alleen met VPN niet. Nu kan ik uiteraard op mijn telefoon de DNS aanpassen naar mijn lokale DNS op het moment dat ik VPN verbinding heb maar dat gaat niet werken.

Ik zit nu ergens in zit Frankrijk vanwaar ik dit probeer voor elkaar te maken. Heb alleen mijn telefoon en iPad mee, geen laptop. SSH’en zit er daarom even niet in vermoed ik (nog niet gezocht op apps daarvoor).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
sypie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:49:
Ik zit nu ergens in zit Frankrijk vanwaar ik dit probeer voor elkaar te maken. Heb alleen mijn telefoon en iPad mee, geen laptop. SSH’en zit er daarom even niet in vermoed ik (nog niet gezocht op apps daarvoor).
termius

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zal vast vaker gevraagd zijn maar ik kon het zo even niet vinden, ook niet op YouTube…

Wat ik wil is verbinden met VPN en dan op mijn LAN terecht komen. Daarbij moet ik gebruik kunnen maken van mijn eigen pihole DNS. Zo moet ik onderweg “gewoon” gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld: synology.home in plaats van het IP-adres in te moeten tikken.

Apparatuur:
USG Pro
iPhone/iPad

Geprobeerd: de dhcp range iets inkorten en de beschikbare ruimte aan de VPN toewijzen. Dat draaide op niets uit.

VPN verbinding is er wel, via de IP-adressen kan ik ook mijn apparatuur/servers bereiken maar niet via de local DNS. De VPN verbinding maak ik met de USG pro.
Ik denk dat je nu gebruik maakt van Split-Tunneling? Dus alleen het verkeer wat naar je eigen LAN moet gaan gaat via de VPN. Controleer dit door eerst zonder VPN naar https://www.whatismyip.com/ te gaan en te kijken welk IP je ontvangt. Daarna met VPN aan. Als het IP hetzelfde blijft en je dus niet het IP van je thuisadres krijgt te zien dan heb je geen Full-Tunneling aanstaan.

Denk dat daar de oplossing in zit. Full-Tunneling is al het verkeer gaat over de VPN en dus ook je DNS verzoeken, echter wil je dit misschien ook niet maar dat is een keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Apparatuur:
USG Pro
iPhone/iPad

Waarom knal je niet gewoon PiVPN op je Pi-Hole bakkie :?

PiVPN heeft zowel OpenVPN als Wireguard als optie en kan de boel meteen zo aanpassen dat Pi-Hole op de verbinding actief is! :*)

Maar om effe op jouw manier verder te gaan :
- Wat krijg je als DNS Server(s) toegewezen ?
- Wat heb je als DNS Server(s) voor de VPN ingesteld ?
- Hoe heb je verder de VPN ingesteld ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20

Apparatuur:
USG Pro
iPhone/iPad

Je zult in dat geval ook de Pi-hole met dat IP adres moeten toewijzen als dns server voor de vpn cliënt. Daarnaast zit je mogelijk buiten het subnet waarop de Pi-hole uit zichzelf wilt reageren, dit kun je in de instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:31
Cyberpope schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:38:
[...]

Nee hij werkt. Dat heb ik als eerste getest.
Andere optie is dat ik hem wil in mijn eigen netwerk hang, maar alle toegang tot internet ontzeg.
Ik benader hem dan alleen via VPN.

En hij zit dus op mijn gastnetwerk. Dus lijkt me logisch dat ik hem vanuit mijn eigen netwerk niet kan benaderen. En dat gastnetwerk wordt gemaakt op de AP van Unify.
Eerder typte je:
Camera zit op het gastnetwerk, maar krijgt wel een ip uit mijn ip-range van mijn eigen netwerk.

Als je je extra vlan als guest hebt aangemerkt, dan krijgt je camera een ip adres uit het guest vlan, niet van je gewone, en kun je er nooit rechtstreeks bij vanaf je gewone netwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
FYI In de VS is de UDR uit EA gekomen
https://store.ui.com/coll...les/products/dream-router
199 $

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:01
Ja en binnen 13 minuten uitverkocht. Ze hadden vast nog 2 stuks liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
Heeft iemand hier al V7 van de controller geïnstalleerd op een CloudKey Gen 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
qwasd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:55:
[...]

Ja en binnen 13 minuten uitverkocht. Ze hadden vast nog 2 stuks liggen.
466 stuks volgens crosstalk sollutions op twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ShaneV schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:19:
Die gaat toch niet verder dan 4.x of 5.x? Hier niet althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:26
Shinji schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:35:
[...]

Die kan je gewoon via SSH installeren:

https://dl.ui.com/unifi/7...e2/unifi_sysvinit_all.deb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
Shinji schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb er eentje op 6.X draaien. Geen idee wanneer die automagisch naar 7.X gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
Draai mijn v1 cloud key hier op 7.x. Mijn controller was eerder ooit op de 5.x serie of een vroege 6.x (ik weet niet precies meer) blijven hangen. De interface bleef zeggen dat ik up to date was. Heb hem toen via SSH geupdate naar 6.x. Dat ging uiteindelijk niet goed. Corrupt geraakte database of zo. Backups bleken ook onbruikbaar. Na een factory reset wel weer stabiel gekregen op 6.x. Daarna via de interface kunnen updaten tot en met nu op 7.x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ja, draait zonder problemen hier na upgrade via de interface. Moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe interface en zoeken naar alle instellingen...

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

Falcon10

Hit it i would !

Even terugkomende op men kapotte Unifi Cloud Key Gen 2+ harde schijf.

Vandaag de nieuwe disk toegekomen, snel even in de cloud key gestopt, en het ding boot terug op.
Cloud Key is direct terug aanspreekbaar via de unifi website, dus dat is al goed, en de cameras worden daar ook direct herkend, Protect staat standaard in het lijstje, enkel de verschillende views die ik had gemaakt staan er niet tussen, maar de beelden van de verschillende cameras zijn oproepbaar.
Spijtig genoeg de Network kant niet, hier krijg ik enkel te zien "Setup network", dus opnieuw instellen, vermoed ik, aangezien ik geen backup heb gedownload van de verschillende backups die voorheen wel standaard dagelijks gemaakt werden. Deze staan gewoon op de gecrashte disk.
Vermoed dat ik dus niet veel anders kan doen dan het netwerk terug een setup te doen. Of iemand een idee dat ik toch een soort restore kan doen ?

En hoe dan als ik teru voor "setup network" kies ?
Alle switchen en access point zijn nog steeds geadopt op de oude network setup. Ik vermoed dat ik die terug op 1 of andere manier moet resetten en dan terug adopten ?
En hoe zit dit dan met de unifi wifi cameras ? Raken die dan nog wel terug direct verbonden aan de access points als het SSID van het wifi netwerk opnieuw wordt ingesteld en paswoord anders is ? Hoe kan ik die dan terug adopten ? Ook een reset geven ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:38

ChUcKiE

Dus........

Om het IPTV script van Fabian te gebruiken moet ik via SSH inloggen op mijn UDM SE (laatste beta firmware). Ik kom er met geen mogelijkheid in, niet via Windows Powershell, niet via Kitty/Putty.
Ik krijg elke keer de melding "Persmission Denied". Ook heb ik al diverse accounts geprobeerd (eigen account, admin, root) en heb ik op diverse plaatsen het SSH wachtwoord gelijk gezet. Ik blijf de melding houden!
Iemand nog een tip?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:38:
Om het IPTV script van Fabian te gebruiken moet ik via SSH inloggen op mijn UDM SE (laatste beta firmware). Ik kom er met geen mogelijkheid in, niet via Windows Powershell, niet via Kitty/Putty.
Ik krijg elke keer de melding "Persmission Denied". Ook heb ik al diverse accounts geprobeerd (eigen account, admin, root) en heb ik op diverse plaatsen het SSH wachtwoord gelijk gezet. Ik blijf de melding houden!
Iemand nog een tip?
Heb je het ook al geprobeerd met de credentials die "ergens" in de controller te vinden zijn? Bij mijn setup (losse controller met USG, switches en APs, dus geen geïntegreerde controller op een UDM) staan deze ergens bij de instellingen (Site settings? Controller settings? Ik weet al die tabs ook niet uit mijn hoofd :p Zeker niet na al die updates waarbij weer alles op de schop werd gegooid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

RobertMe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:56:
[...]

Heb je het ook al geprobeerd met de credentials die "ergens" in de controller te vinden zijn? Bij mijn setup (losse controller met USG, switches en APs, dus geen geïntegreerde controller op een UDM) staan deze ergens bij de instellingen (Site settings? Controller settings? Ik weet al die tabs ook niet uit mijn hoofd :p Zeker niet na al die updates waarbij weer alles op de schop werd gegooid)
Alle credentials die er te vinden zijn heb ik geprobeerd. Het SSH-wachtwoord ben ik op twee of drie plaatsen tegengekomen en heb ik op die plaatsen gelijkgetrokken. Qua inlognaam staat er niet altijd wat, dus daar heb ik dus de vier mogelijkheden geprobeerd (eigen account, eigen emailadres, admin, root).
Niets werkt...allemaal geven ze Permission denied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:01:
[...]

Alle credentials die er te vinden zijn heb ik geprobeerd. Het SSH-wachtwoord ben ik op twee of drie plaatsen tegengekomen en heb ik op die plaatsen gelijkgetrokken. Qua inlognaam staat er niet altijd wat, dus daar heb ik dus de vier mogelijkheden geprobeerd (eigen account, eigen emailadres, admin, root).
Niets werkt...allemaal geven ze Permission denied
En inlognaam 'ubnt'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Dat resulteert in een access denied melding.
BDW ik connect via wifi, geen idee of dat nog uitmaakt. Lijkt mij niet gerelateerd aan accounts/wachtwoorden.

[ Voor 22% gewijzigd door ChUcKiE op 27-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:38:
Iemand nog een tip?
Op een UDM Pro onder settings - advanced kun je een wachtwoord configureren en SSH inschakelen. Username is "root"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

qwasd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:11:
[...]

Op een UDM Pro onder settings - advanced kun je een wachtwoord configureren en SSH inschakelen. Username is "root"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFUJYybHHT0rYIG_9Al2Atp9Dts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxghfBBQhLlKJEIsNSeTcXEh.png?f=fotoalbum_large

Staat aan, wachtwoord dat ik daar ingevuld heb, kopieer ik in Kitty/Powershell, helaas access denied/Permission Denied

Geen idee wat er mis ging,. maar met handmatig inbrengen van het wachtwoord kom ik er wel in 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ChUcKiE op 27-04-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53

rally

Deyterra Consultancy

ChUcKiE schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:23:
[...]

[Afbeelding]

Staat aan, wachtwoord dat ik daar ingevuld heb, kopieer ik in Kitty/Powershell, helaas access denied/Permission Denied

Geen idee wat er mis ging,. maar met handmatig inbrengen van het wachtwoord kom ik er wel in 8)7
Wellicht heb je perongeluk een spatie meegekopieerd. Dat gebeurt soms.
Dit kun je testen door het wachtwoord te kopieeren en dan plakken in notepad o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 27-04-2022 23:31 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja , goede tip!
Ik zit er nu in, alle stappen uitgevoerd, maar helaas nog geen TV werkend. Morgen maar weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:19

zeroday

There is no alternative!

Falcon10 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:32:

Vandaag de nieuwe disk toegekomen, snel even in de cloud key gestopt, en het ding boot terug op.
Cloud Key is direct terug aanspreekbaar via de unifi website, dus dat is al goed, en de cameras worden daar ook direct herkend, Protect staat standaard in het lijstje, enkel de verschillende views die ik had gemaakt staan er niet tussen, maar de beelden van de verschillende cameras zijn oproepbaar.
Spijtig genoeg de Network kant niet, hier krijg ik enkel te zien "Setup network", dus opnieuw instellen, vermoed ik, aangezien ik geen backup heb gedownload van de verschillende backups die voorheen wel standaard dagelijks gemaakt werden. Deze staan gewoon op de gecrashte disk.
Vermoed dat ik dus niet veel anders kan doen dan het netwerk terug een setup te doen. Of iemand een idee dat ik toch een soort restore kan doen ?

Alle switchen en access point zijn nog steeds geadopt op de oude network setup. Ik vermoed dat ik die terug op 1 of andere manier moet resetten en dan terug adopten ?
En hoe zit dit dan met de unifi wifi cameras ? Raken die dan nog wel terug direct verbonden aan de access points als het SSID van het wifi netwerk opnieuw wordt ingesteld en paswoord anders is ? Hoe kan ik die dan terug adopten ? Ook een reset geven ?
Al gekeken in je cloudkey om daar je backup terug te zetten?
dan gaat protect en de controller automatisch mee

Alleen als je vanuit de cloud ook een backup beschikbaar hebt. Ben je (no offence) een privacy freak die alles zelf beheert dan had je een backup ergens op een andere plek moeten bewaren ben je dat niet en heb je gewoon een inlog bij ubiquity dan kan de cloudkey een backup hebben gemaakt in de cloud bij Ubiquity en kan jij hem weer in je Cloudkey stoppen.

zie system in je controller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA5jcV5csnUV86Ghxz4HMMbAh0c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F8mW7y4gjBc27AInDMRd3F8D.png?f=user_large

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:21
Europese link (binnenkort verkrijgbaar)
https://eu.store.ui.com/p...os=2&_sid=aed09414e&_ss=r

220 euro incl btw, vind hem toch aardig aan de prijs. Volgens mij is een Dream Machine in dit geval sneller/beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 11:01
prekz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:24:
[...]

220 euro incl btw, vind hem toch aardig aan de prijs. Volgens mij is een Dream Machine in dit geval sneller/beter
Zeker als je weet dat de EA aan 70€ was (ben blij dat ik hier eentje draaien heb voor die prijs :9~ ). Ben ook benieuwd of ze iets gewijzigd hebben aan de hardware specs tussen EA & GA.

[ Voor 8% gewijzigd door Tha Render_2 op 28-04-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Tha Render_2 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:46:
[...]

Zeker als je weet dat de EA aan 70€ was (ben blij dat ik hier eentje draaien heb voor die prijs :9~ ). Ben ook benieuwd of ze iets gewijzigd hebben aan de hardware specs tussen EA & GA.
Ja helaas ik niet |:( kwam te laat achter dit product. Ik ben ook benieuwd wat de toekomst gaat bieden, ik hoop op een apparaat zonder embedded (single site) controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

OMX2000

By any means necessary...

Ik blijf houden dat na een bepaalde tijd (week/dagen) mijn internetverbinding vreemd gaat doen. Ik kan dan bepaalde sites niet goed laden, Slack werkt niet goed meer, Twitter ook niet, instagram weer wel.

Resetten van de USG Pro verhelpt het. Maar dat heb ik gisteren gedaan, en vandaag is de boel weer instabiel. In de Unifi Console wordt ook aangegeven dat Internet down is.

Ik gebruik NextDNS op mijn iPhone, dus DNS is het vermoedelijk niet.

Ik heb internet via Xs4all, USG Pro rechtstreeks achter de NTU. Een 24 poorts USW en een aantal Unifi AP’s.

Ik zie net ook dat er een update is geïnstalleerd van Unifi cloud. En na weer het rebooten van de USG Pro lijkt de boel weer te werken…

Het is hier al vaker langs gekomen, dat mensen ervoor kiezen om op een oudere versie te blijven hangen. Het lijkt erop dat Ubiquiti weinig effort steekt in support van hun oude spul. Wat ik opvallend vind omdat daar juist veel van gebruik is.

Ik neig er toch echt naar om de USG pro eruit te gooien, en een OpnSense systeem te draaien. Die instabiliteit is echt ruk!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
[...]

De EA prijs was echt fantastisch, maar 220 euro valt nog mee vind ik.
Deze heeft wel nog 2 PoE poorten, wifi 6 en 128GB opslag dat heeft de UDM-base niet en maar 16GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:57
abusimbal schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:08:
[...]

De EA prijs was echt fantastisch, maar 220 euro valt nog mee vind ik.
Deze heeft wel nog 2 PoE poorten, wifi 6 en 128GB opslag dat heeft de UDM-base niet en maar 16GB.
Plus ondersteuning voor Protect, heel handig voor bepaalde huishoudens.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mrdemc schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:12:
Daarnaast zit je mogelijk buiten het subnet waarop de Pi-hole uit zichzelf wilt reageren, dit kun je in de instellingen aanpassen.
Dat is inderdaad ook nog wel een dingetje! :)
ASS-Ware schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:17:
Eerder typte je:
Camera zit op het gastnetwerk, maar krijgt wel een ip uit mijn ip-range van mijn eigen netwerk.

Als je je extra vlan als guest hebt aangemerkt, dan krijgt je camera een ip adres uit het guest vlan, niet van je gewone, en kun je er nooit rechtstreeks bij vanaf je gewone netwerk.
Hij heeft verder geen VLAN-aware apparatuur en gebruikt een of andere ASUS Router die zo'n Guest WiFi zonder VLAN functie heeft net als de UniFi meuk, maar bijvoorbeeld ook vele andere merken/modellen die op consumenten zijn gericht ;)
Zit me af te vragen : Hoe "hackbaar" is zo'n Gen1 CloudkKey eigenlijk :?

Nu er een tekort is aan Raspberry Pi modellen is het misschien wel een leuk alternatief ?! >:) :+
Falcon10 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:32:

Heerlijke CK2+ puinhoop voor de zoveelste keer... _O- :')
Heb je dan NOOIT handmatig een backup gemaakt :?
Een hoop vragen die je eigenlijk had kunnen voorkomen door je netwerk fatsoenlijk op te zetten en te onderhouden... :X

- Heeft je CK2+ dan niet een Statisch IP adres :?
- Ken je de Login Credentials van je apparatuur niet ?!
Als je die kent dan kan je gewoon via de webGUI alle apparatuur "jatten" van je oude installatie :*)
- Ken je het oude WiFi password nog ?
Als je die hetzelfde houdt dan verbinden je apparaten gewoon weer met je WiFi alsof er niks aan de hand is geweest!

Serieus...

Zo moeilijk is het allemaal echt niet hoor, maar je moet er wel een beetje over nadenken en het een en ander goed voorbereiden en uitwerken om vervolgens eigenlijk nooit meer in dit soort situaties te verdwalen :)

Voor € 220 mogen ze wat mij betreft die UDR steken waar de zon niet schijnt!

Totale ripoff voor zo'n kreupele UDM (Pro) en als de pricewatch: MikroTik RB5009UG+S+IN weer tekoop is voor grofweg hetzelfde bedrag dan weet ik wel wat mijn keuze zou zijn als ik op zoek was naar een nieuwe Router :P
OMX2000 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:55:
Ik blijf houden dat na een bepaalde tijd (week/dagen) mijn internetverbinding vreemd gaat doen. Ik kan dan bepaalde sites niet goed laden, Slack werkt niet goed meer, Twitter ook niet, instagram weer wel.

Resetten van de USG Pro verhelpt het. Maar dat heb ik gisteren gedaan, en vandaag is de boel weer instabiel. In de Unifi Console wordt ook aangegeven dat Internet down is.

Ik gebruik NextDNS op mijn iPhone, dus DNS is het vermoedelijk niet.
Gevaarlijke uitspraak als je probleem DNS gerelateerd lijkt te zijn! >:)
Ik heb internet via Xs4all, USG Pro rechtstreeks achter de NTU. Een 24 poorts USW en een aantal Unifi AP’s.
Doe eens gek en draai eens de boel op de normale manier voor een tijdje en kijk eens hoe dat uitpakt :?
Ik zie net ook dat er een update is geïnstalleerd van Unifi cloud. En na weer het rebooten van de USG Pro lijkt de boel weer te werken…
Volgens mij heb ik het al een keer eerder geroepen : Dat ruikt naar een DNSmasq probleem!

Doe eens gek en zet je eigen DNS op d.m.v. Pi-Hole of zelfs i.c.m. Unbound om volledig onafhankelijk te zijn van anderen : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/

Hoe je het ook doet : Je hebt dan in ieder geval een up-to-date DNSmasq in de vorm van FTLDNS :*)
Het is hier al vaker langs gekomen, dat mensen ervoor kiezen om op een oudere versie te blijven hangen. Het lijkt erop dat Ubiquiti weinig effort steekt in support van hun oude spul. Wat ik opvallend vind omdat daar juist veel van gebruik is.
Mijn USG 3P is volledig up-to-date en geeft geen problemen verder, maar ik maak dus geen gebruik van de DNS Caching/Forwarding ervan :)

Het enige wat bij mij outdated is : De UniFi Controller die nog op de laatste 5.x.x versie zit, want de fijnste webGUI en zo ;)
Ik neig er toch echt naar om de USG pro eruit te gooien, en een OpnSense systeem te draaien. Die instabiliteit is echt ruk!
Dat is altijd een goed idee! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prekz
nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:41:
[...]

Totale ripoff voor zo'n kreupele UDM (Pro) en als de pricewatch: MikroTik RB5009UG+S+IN weer tekoop is voor grofweg hetzelfde bedrag dan weet ik wel wat mijn keuze zou zijn als ik op zoek was naar een nieuwe Router :P
Agree to disagree O-) GUI's van een mikrotik stammen vaak ook nog uit het jaar 0. Tuurlijk als je wat 'meer' netwerk kennis hebt is het e.e.a. wel te vinden / uit te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeker weten, want :
GUI's van een mikrotik stammen vaak ook nog uit het jaar 0.
- Ik vind Windows 95 GUI's lekker strak en overzichtelijk :P
- Maar ik zou zo'n ding vooral via de CLI beheren dus dan boeit dat hele gedoe sowieso niet! :*)
Tuurlijk als je wat 'meer' netwerk kennis hebt is het e.e.a. wel te vinden / uit te zoeken.
We hebben een prachtig topic hier op GoT voor MikroTik producten : [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie

En JA : Daar staan zelfs die ellendige IPTV configs tussen! :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Totale ripoff voor zo'n kreupele UDM (Pro)
Owja, heeft de UDM (Pro / SE) dan ook een combinatie van wifi 6, PoE, en UniFi Protect? Van alle drie de apparaten is er geen een die alle drie van die features heeft, sterker nog, alleen de UDM SE komt een beetje in de buurt, met PoE en Protect, maar geen wifi. De UDM Pro heeft alleen Protect, maar noch PoE noch wifi. En de UDM (Base) heeft alle drie niet, alleen wifi 5, geen 6, noch Protect, noch PoE.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik hem zelf zou kopen of aanraden. Maar om het nu een ripoff te noemen van apparaten die veel minder kunnen gaat mij ook wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:26:
Owja, heeft de UDM (Pro / SE) dan ook een combinatie van wifi 6, PoE, en UniFi Protect?
Als je een beetje fatsoenlijk je netwerk wilt opzetten dan wil je die drie dingen ook niet in één apparaat hebben dus dat maakt verder niks uit wat mij betreft! :P
Van alle drie de apparaten is er geen een die alle drie van die features heeft, sterker nog, alleen de UDM SE komt een beetje in de buurt, met PoE en Protect, maar geen wifi. De UDM Pro heeft alleen Protect, maar noch PoE noch wifi. En de UDM (Base) heeft alle drie niet, alleen wifi 5, geen 6, noch Protect, noch PoE.
Zijn we vergeten dat de UDR een Dual Core ARM SoC heeft en die UDM Pro/SE een Quad Core ARM SoC :?

Kortom : Je propt MEER features in een apparaat dat MINDER krachtig is! :X :F
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik hem zelf zou kopen of aanraden. Maar om het nu een ripoff te noemen van apparaten die veel minder kunnen gaat mij ook wat te ver.
Ik vind het mijn geld niet waard in ieder geval!

Vooral als je de !! jarenlange !! tekortkomingen in de UniFi Controller in het hele verhaal meeneemt... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:31:
[...]

Als je een beetje fatsoenlijk je netwerk wilt opzetten dan wil je die drie dingen ook niet in één apparaat hebben dus dat maakt verder niks uit wat mij betreft! :P
Maar dat geldt al net zo goed voor de UDM Pro / SE.
[...]

Zijn we vergeten dat de UDR een Dual Core ARM SoC heeft en die UDM Pro/SE een Quad Core ARM SoC :?

Kortom : Je propt MEER features in een apparaat dat MINDER krachtig is! :X :F
Niet vergeten, maar het geeft wel aan dat het toch echt een ander apparaat is. Dat ze met die goedkopere SoC de prijs drukken staat daar los van. En is overigens ook te benoemen als argument dat het toch echt geen ripoff is voor een kreupel apparaat (want de UDR is nog kreupeler qua performance ;))
[...]

Ik vind het mijn geld niet waard in ieder geval!
Eens hoor.
Vooral als je de !! jarenlange !! tekortkomingen in de UniFi Controller in het hele verhaal meeneemt... :|
Maar dan moet je natuurlijk überhaupt geen UniFi spul meer kopen, dat staat los van de UDR ;) Bij de UDM (/Pro / SE) is het argument dure kreupele software natuurlijk alleen maar sterker. Het is niet alsof een van de UDM modellen een betere / uitgebreidere Network Controller heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:57:
Maar dan moet je natuurlijk überhaupt geen UniFi spul meer kopen, dat staat los van de UDR ;)
Met de Accesspoints en Switches valt goed te leven :)

Maar de rest... meh... :| :/
Bij de UDM (/Pro / SE) is het argument dure kreupele software natuurlijk alleen maar sterker.
Het is niet alsof een van de UDM modellen een betere / uitgebreidere Network Controller heeft.
Helaas de keiharde waarheid! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:57:

Maar dan moet je natuurlijk überhaupt geen UniFi spul meer kopen
UI doet er ook beter aan de naam van de lijn te veranderen, want die slaat eigenlijk nergens meer op. Want de naam UniFi heeft een hele andere betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Voor de liefhebbers. Kreeg net een mail dat de Toolless Mini Rack ook weer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:02:
[...]

Met de Accesspoints en Switches valt goed te leven :)
Niet de UAP AC LR sinds een bepaalde firmware update :/ , ben al een tijdje op zoek naar potentiële vervanger, maar nog geen keus weten te maken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

[...]

Heb je dan NOOIT handmatig een backup gemaakt :?

[...]

Een hoop vragen die je eigenlijk had kunnen voorkomen door je netwerk fatsoenlijk op te zetten en te onderhouden... :X

- Heeft je CK2+ dan niet een Statisch IP adres :?
- Ken je de Login Credentials van je apparatuur niet ?!
Als je die kent dan kan je gewoon via de webGUI alle apparatuur "jatten" van je oude installatie :*)
- Ken je het oude WiFi password nog ?
Als je die hetzelfde houdt dan verbinden je apparaten gewoon weer met je WiFi alsof er niks aan de hand is geweest!

[...]
Wel eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er vanuit ging dat als je op de cloudkey de backups had aanstaan, dat die ook in de Unifi Cloud zelf werden bewaard, en niet enkel op de HD in de cloudkey zelf.
En ik heb ooit in een ver verleden eens een backup gedownload uit de cloudkey, maar na een boel aanpassingen niet meer, en ondertussen heb ik die backup dus natuurlijk al verwijderd met het idee "de wekelijkse backups van het ding staan in de unifi cloud zelf" |:(

CK2+ heeft inderdaad een statisch adres, het standaard 192.168.1.7, dus tot daar zit ik goed vermoed ik.
Login credentials werken ook nog steeds, dus tot daar ook alles goed.
Als ik goed begrijp kan ik nu dus gewoon in het Unifi OS zelf gewoon een setup starten van het Network deel, en gaat ie met wat geluk dus alle apparatuur gewoon terugjatten in de controller zelf ?
Wifi paswoordne en SSID namen heb ik ook nog allemaal in een goede oude xls file staan, samen met alle details van welke apparatuur welk fixed IP heeft. Dus op dat vlak zit ik wel goed.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
De CPU is echt zo een groot nadeel klopt. Je kan maar 2 apps tegelijk draaien. En max. 2 camera's.
Zie video Mactelecom Networks
YouTube: Unifi Dream Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wie heeft er ervaring met een Easee thuislader voor je EV achter een UDMPro?
Ik heb die hier van mijn werkgever gekregen, maar de leverancier blijft roepen dat het apparaat offline is. Gewoon al een maand connected.
Leverancier kan niet vertellen hoe de communicatie verloopt, dus geen idee wat ik open zou moeten zetten of wat ik moet whitelisten in mijn firewalls etc.
Ik ben inmiddels op het punt om mijn werkgever aan te geven om het ding maar weg te halen......

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:23:
De CPU is echt zo een groot nadeel klopt. Je kan maar 2 apps tegelijk draaien. En max. 2 camera's.
Zie video Mactelecom Networks
YouTube: Unifi Dream Router
Dat is juist ook zo'n beetje de bedoeling van het apparaat, toch? Net goed genoeg om nieuwe gebruikers een leuke ervaring te geven maar te slecht voor volwaardig gebruik. Oftewel: eerst €220 uitgeven om te proeven en daarna mag je nog eens zoveel aftikken voor een UCK2+ en bv een PoE switch, of een UDM Pro / SE evt nog steeds aangevuld met een PoE switch. Of zelfs een UNVR of hoe het ding ook heet (de zelfstandige Protect appliance dus waar 4? HDDs in kunnen) met ook weer een switch erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:50:
[...]

Dat is juist ook zo'n beetje de bedoeling van het apparaat, toch? Net goed genoeg om nieuwe gebruikers een leuke ervaring te geven maar te slecht voor volwaardig gebruik. Oftewel: eerst €220 uitgeven om te proeven en daarna mag je nog eens zoveel aftikken voor een UCK2+ en bv een PoE switch, of een UDM Pro / SE evt nog steeds aangevuld met een PoE switch. Of zelfs een UNVR of hoe het ding ook heet (de zelfstandige Protect appliance dus waar 4? HDDs in kunnen) met ook weer een switch erbij.
Een uck2+ kopen naast je udr heeft niet zoveel zin en met je post geef je eigenlijk al aan dat deze lijn nogal wat basiszaken mist. Zo kan een losse router kopen op dit moment niet.
Gaat nu dus bv je USG kapot, dan heb je eigenlijk geen keus meer als je in de UniFi lijn wilt blijven.

Je zal maar net al je accesspoints vervangen hebben en geen behoefte aan camera’s. Dan gaat er dus 100 euro in de sloot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Snel even terugkomend op het "jatten" van de oude installatie zoals paar posts hierboven aangegeven door nero355 :

Maar gewaagd om bij de Network kant van de Cloud key op Setup te drukken waarna ie effe later in de Gui al alle devices liet zien in de lijst. Gewoon op klikken en dan krijg je rechts in de nieuwe interface een paar opties om deze te adopten :
If this device was previously managed by another console, you can:
Reassign the device in the Network mobile app, or
Perform an Advanced Adoption using the device's credentials set in its original Network instance under Network Device Authentication, or
Restore the Network application to a past configuration that managed this device.
Aangezien we het account en paswoord weten, kiezen we voor de optie advanced adoption, drukken op dat knopje, geven vervolgens username en paswoord in, en zowaar : mirakel ! Het device wordt geadopt in de nieuw ingestelde Network controller !

Kom je er even later achter, dat als je in het systeem scherm van de unifi cloud wat verder naar beneden scrollt vervolgens alle cloudbackups van je oude controller staan ! Was eerst helemaal niet duidelijk. Deze stond eerst op de nieuwe GUI, die ik zelf steeds had afgezet omdat ik hem nogal storend vond. Vandaar dus ook die GUI niet gewoon, en de scrolldownbar zie je daar dus amper in op dat felwitte scherm.
Maar dus een restore kunnen doen van men "oude" netwerk console, en zowaar, alle settings in de controller wat later terug in orde, en vervolgens makkelijk via de "jatten" optie van nero355 alle devices terug kunnen adopten, die direct ook alle juiste settings terug kregen !

Thanks om me op weg te helpen nero355 !

En nu eerst wat backups nemen en downloaden en deze op de NAS opslagen :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:34:
[...]

Een uck2+ kopen naast je udr heeft niet zoveel zin en met je post geef je eigenlijk al aan dat deze lijn nogal wat basiszaken mist. Zo kan een losse router kopen op dit moment niet.
True, true. En met UCK2+ bedoelde ik dan ook puur het offloaden van de Protect taken. De Network Controller kun je toch niet van de UDR af halen omdat die krengen allemaal niet met een losse controller kunnen connecten. En ik vermoed dat lekker de SDN op de UDR laten draaien en een UCK2+ met SDN ernaast draaien ook een clusterfuck zal opleveren.

Overigens is er nu dus weer wel een losse router, zonder controller. Hangt dan wel een prijskaartje aan, die UXG. Maar dat prijskaartje hangt ook al aan de UDM, UDR etc. Dus voor mij persoonlijk zou een defecte USG vrijwel gegarandeerd een bye bye van een UniFi router betekenen. Wat dan wel? Geen idee. Wellicht een EdgeRouter, al is het maar de X als stopgap, anders waarschijnlijk zelfbouw met pfsense of opnsense of een Linux router. Mogelijk zelfs een kant en klare *sense appliance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:56:
Niet de UAP AC LR sinds een bepaalde firmware update :/

Ben al een tijdje op zoek naar potentiële vervanger, maar nog geen keus weten te maken.
Zit je nog steeds met die ellende van de communicatie die ineens plat ligt :?

Wat heb je ondertussen eigenlijk allemaal al geprobeerd ?!

Misschien eens een keer DNSmasq voor ISC-DHCP-Server omwisselen of zo ??
Falcon10 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:08:
Wel eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er vanuit ging dat als je op de cloudkey de backups had aanstaan, dat die ook in de Unifi Cloud zelf werden bewaard, en niet enkel op de HD in de cloudkey zelf.
En ik heb ooit in een ver verleden eens een backup gedownload uit de cloudkey, maar na een boel aanpassingen niet meer, en ondertussen heb ik die backup dus natuurlijk al verwijderd met het idee "de wekelijkse backups van het ding staan in de unifi cloud zelf" |:(
"You know what they say about ASSuME..." :+
GerkeP schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:37:
Wie heeft er ervaring met een Easee thuislader voor je EV achter een UDMPro?
Ik heb die hier van mijn werkgever gekregen, maar de leverancier blijft roepen dat het apparaat offline is. Gewoon al een maand connected.
Leverancier kan niet vertellen hoe de communicatie verloopt, dus geen idee wat ik open zou moeten zetten of wat ik moet whitelisten in mijn firewalls etc.
Ik ben inmiddels op het punt om mijn werkgever aan te geven om het ding maar weg te halen...
Doe eens dat ding met NMAP scannen en dan kijken wat er allemaal open staat :?

Je zou zelfs het verkeer ervan kunnen sniffen en dan kijken wat die allemaal uitspookt :)
Falcon10 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:40:
Snel even terugkomend op het "jatten" van de oude installatie zoals paar posts hierboven aangegeven door nero355 :

Maar gewaagd om bij de Network kant van de Cloud key op Setup te drukken waarna ie effe later in de Gui al alle devices liet zien in de lijst. Gewoon op klikken en dan krijg je rechts in de nieuwe interface een paar opties om deze te adopten :

[...]

Aangezien we het account en paswoord weten, kiezen we voor de optie advanced adoption, drukken op dat knopje, geven vervolgens username en paswoord in, en zowaar : mirakel ! Het device wordt geadopt in de nieuw ingestelde Network controller !

Kom je er even later achter, dat als je in het systeem scherm van de unifi cloud wat verder naar beneden scrollt vervolgens alle cloudbackups van je oude controller staan ! Was eerst helemaal niet duidelijk. Deze stond eerst op de nieuwe GUI, die ik zelf steeds had afgezet omdat ik hem nogal storend vond. Vandaar dus ook die GUI niet gewoon, en de scrolldownbar zie je daar dus amper in op dat felwitte scherm.
Maar dus een restore kunnen doen van men "oude" netwerk console, en zowaar, alle settings in de controller wat later terug in orde, en vervolgens makkelijk via de "jatten" optie van nero355 alle devices terug kunnen adopten, die direct ook alle juiste settings terug kregen !

Thanks om me op weg te helpen nero355 !

En nu eerst wat backups nemen en downloaden en deze op de NAS opslagen :D
Hehehehe! :D Goed bezig! d:)b

Ik wist wel dat je het kon! :(:) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:41
@RobertMe Ik ben bij Mikrotik uitgekomen na mijzelf diezelfde vraag meermaals gesteld te hebben. Wat had/heeft Unifi momenteel te bieden wat vergelijkbaar is met de USG? Niets dus, vind ik.

Ik heb een goedkope Mikrotik router (€50 nieuw) gekocht om te kijken of het wat is en de config die ik daarop draaide overgezet naar de definitieve die ik een paar weken later kocht. Kan het iedereen aanraden :+

Wat dat betreft weet ik ook nog niet wat ik met eventuele vervanging van de AP’s ga doen. Opzich hebben die weinig last van de slecht opgebouwde controller waar steeds alles op andere plekken zit, aan de andere kant begin op het punt te komen dat ik Unifi geen geld meer wil geven. Voor mijn gevoel klooien ze momenteel maar wat aan in de markt die ze op dat moment gunstig vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

lolgast schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:36:
@RobertMe Ik ben bij Mikrotik uitgekomen na mijzelf diezelfde vraag meermaals gesteld te hebben. Wat had/heeft Unifi momenteel te bieden wat vergelijkbaar is met de USG? Niets dus, vind ik.

Ik heb een goedkope Mikrotik router (€50 nieuw) gekocht om te kijken of het wat is en de config die ik daarop draaide overgezet naar de definitieve die ik een paar weken later kocht. Kan het iedereen aanraden :+
Voor mij hetzelfde. Een aantal fundamentele problemen met de UXG worden maar niet opgelost (WAN Failover, Threat Management, WAN connection PPPoE bug, routing problemen, etc etc).
Met name die ontbrekende LB is lastig (en zonde) maar hoewel er al een tijd naar een oplossing in FW .13 wordt gerefereerd lijkt die nog ver weg :X

Daarom ben ik nu naar OPNsense en PFSense aan het kijken voor routing. Ik had gekeken naar Meraki, maar niet alleen is dat *heel* duur, het is ook niet eens te krijgen (MX68 170 dagen levertijd, MX100 zelfs 270 dagen... schatting :X 8)7 |:( )
Ik had ook even gesnuffeld aan Unbound, maar dat was niet helemaal "mijn ding".
Nadeel is dat ik wel weer (bijna) van nul af aan moet beginnen met een router OS :/

Over de wireless en switching performance ben ik niet ontevreden, dus daar ga ik voorlopig geen verandering in aanbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:33:
[...]

Zit je nog steeds met die ellende van de communicatie die ineens plat ligt :?
Nog steeds
High TCP Latency and High Retries Warnings
DNS Timeout on Unifi AP-AC-Pro for some clients
Issues after updating to controller 6.0 (High TCP, DNS, Wifi latency and High wifi retries warnings)
(En dat zijn alleen de wat grotere topics)

Het is net alsof DNS-requests worden vertraagd in het AP, bedraad niks aan de hand.
Wat heb je ondertussen eigenlijk allemaal al geprobeerd ?!
Firmware downgrade naar 4.0.80, wat meer lotgenoten hebben gedaan, bood wel enige verbetering, maar het werkt nog steeds niet geweldig. PiHole ertussen weg hielp ook niet.
Misschien eens een keer DNSmasq voor ISC-DHCP-Server omwisselen of zo ??
ISC gebruik ik vanaf het moment dat ik Debian als router ben gaan gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

Doe eens dat ding met NMAP scannen en dan kijken wat er allemaal open staat :?

Je zou zelfs het verkeer ervan kunnen sniffen en dan kijken wat die allemaal uitspookt :)

[...]
En het was heel simpel. Er is alleen maar uitgaande communicatie.
Wat was nu het probleem?
De installateur blijkt "vergeten" om de juiste operator in te stellen, dus de communicatie ging de verkeerde kant uit..........

Positieve ervaring met de support van Easee, erg snel reaktie en ook direct een oplossing.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Zie ik het goed en is het enige verschil tussen de UC-DAC-SFP+ en de UACC-DAC-SFP10-0.5M de kleur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Is er iemand die op deze vrijdagavond mij wil helpen met het opnieuw instellen van twee AP lite's en een Cloud Key? Mag digitaal, via PB bijvoorbeeld ofzo.

Ik snap er echt helemaal niets van, hoe krijg ik nou de cloud key en de AP's bij elkaar in een account en dat soort dingen.

Heb inmiddels toegang tot de cloud key maar die blijft in de discovery tool op pending staan dus ik kan hem niet 'adopten'. Heb geen toegang tot de AP's, die wilde ik resetten zodra ik de cloud key ge-adopt heb, maar ja. Dat lukt dus niet.

Edit, het is me inmiddels allemaal toch gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door KaiseRRuby op 29-04-2022 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Punkbuster, @Will_M: bedankt voor jullie reactie. Ik ben niet verder gegaan met het SSH gebeuren via de iPhone of iPad. Het was tenslotte even vakantie...

@Enforcer: Ik heb de instellingen nagelopen en op de telefoon zag ik "Stuur alle verkeer" uitstaan. Die aangezet. Vervolgens op de USG Pro bij het VPN netwerk de DNS ingegeven van mijn Pihole.

Nu met mijn telefoon op 4G én de VPN verbonden kan ik, zoals gewenst, naar mijn lokale domein. In mijn geval heb ik daar een Heimdall dashboard op staan met de draaiende servers/services op mijn netwerk. Zo hoef ik maar één domein te onthouden.

@nero355: De reden waarom ik geen VPN op mijn Pihole heb is eigenlijk heel eenvoudig: ik ben nog maar net bezig met Pihole en local DNS. Dit ook nog eens in combinatie met Proxmox op mijn Synology. Dit hele leerproces, inclusief Proxmox, is zo'n 5 weken geleden begonnen. Dat ik er nog niet alles van weet verbaast me niks. Toch ben ik graag op de hoogte van de mogelijkheden. Ik ga dus wel eens uitzoeken hoe ik iets van VPN op de Pihole kan uitvoeren.

Ik knoop er geen extern DDNS adres aan vast, mijn IP-adres is de afgelopen jaren nog niet gewisseld en mocht dat wel gebeuren dan haal ik het IP-adres op via de lookup van mijn Synology, (eigenlijk doe ik dus toch stiekem aan DDNS...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rally schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:58:
Ik had ook even gesnuffeld aan Unbound, maar dat was niet helemaal "mijn ding".
Unbound = DNS meuk

Je bedoelt Untangled gok ik ?? :)
Raven schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:00:
ISC gebruik ik vanaf het moment dat ik Debian als router ben gaan gebruiken.
En als je dan een keer naar FTLDNS van Pi-Hole overstapt of gewoon DNSmasq op die Debian bak :?

Zal eens die linkjes gaan doorlezen, want heel af en toe heb ik het idee dat mijn WiFi verbinding ook stilvalt op één van mijn telefoons...
qwasd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:19:
Zie ik het goed en is het enige verschil tussen de UC-DAC-SFP+ en de UACC-DAC-SFP10-0.5M de kleur?
Daar lijkt het inderdaad wel op :D

Misschien is de zwarte versie een ouder model dat beter bij de EdgeSwitches past of zo... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:59:
[...]

Unbound = DNS meuk

Je bedoelt Untangled gok ik ?? :)
Correct. Ik bedoelde idd Untangled. Thanks.
Bovendien is er voor PFSense/OPNSense veel meer support te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Hoe goed is de UDM Pro inmiddels? Ik heb er hier nog een liggen maar heb hem een jaar geleden er van ellende na 3 weken uitgetrokken in verband met de WAF factor :9

Heb hier KPN Glasvezel, met telefonie en TV (TV loopt via andere router dus zou niet op de UDM komen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

En als je dan een keer naar FTLDNS van Pi-Hole overstapt of gewoon DNSmasq op die Debian bak :?
Dat heb ik niet geprobeerd, het enige dat was verandert bij het verschijnen van het probleem was dat het AP en de Unifi controller voorbij bepaalde versies gingen en toen begon het, net als bij lotgenoten. Heb naast de firmware de controller ook een tijdje gedowngrade, maar firmware downgrade had het meeste effect (al dan nog niet 100%).
Zal eens die linkjes gaan doorlezen, want heel af en toe heb ik het idee dat mijn WiFi verbinding ook stilvalt op één van mijn telefoons...
Veel plezier met lezen :P , dit probleem is er al een behoorlijke tijd :/, dus flink wat berichten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:20:
Hoe goed is de UDM Pro inmiddels? Ik heb er hier nog een liggen maar heb hem een jaar geleden er van ellende na 3 weken uitgetrokken in verband met de WAF factor :9
Ik zou zeggen lekker zo houden! >:) :P :+
Heb hier KPN Glasvezel, met telefonie en TV (TV loopt via andere router dus zou niet op de UDM komen.)
Als je avontuurlijk bent ingesteld dan zou je effe in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie rond kunnen kijken en de nieuwe IPTV meuk voor KPN toepassen op je UDM Pro en kijken hoe dat uitpakt ;)

Ik wens je alvast heel veel sterkte en succes! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:51:
[...]

[...]

Als je avontuurlijk bent ingesteld dan zou je effe in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie rond kunnen kijken en de nieuwe IPTV meuk voor KPN toepassen op je UDM Pro en kijken hoe dat uitpakt ;)

Dat dacht ik al zo te lezen :+

Nou dan begin ik er niet eens aan als je dat zo zegt haha, huidige combo Fortigate 60F en Edgerouter (voor IPtv) werken prima O+

[ Voor 5% gewijzigd door jimmy87 op 30-04-2022 19:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:22

Mimiix

Professioneel Prutser

nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:51:
[...]

[...]

Ik vind je wel heel negatief. Ik heb udm pro met kpn glas gewoon prima werken zonder gedoe.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Mimiix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 02:34:
[...]

Ik vind je wel heel negatief. Ik heb udm pro met kpn glas gewoon prima werken zonder gedoe.
Werkt inderdaad ook prima tegenwoordig 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17

nexhil

BAM!

tcviper schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:05:
[...]

Werkt inderdaad ook prima tegenwoordig 😀
Ook met TV? Ik weet dat het “vroeger” toch wel lastig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja hier ondertussen ook gelukt, volgens mij gebruikt iedereen het beroemde script van @fabianishere en daarmee lukt het het altijd.
Ik was er ook wat huiverig voor, maar het ging eigenlijk zo maar. Zie het eerder gelinkte topic met meer succesverhalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
ChUcKiE schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:16:
Ja hier ondertussen ook gelukt, volgens mij gebruikt iedereen het beroemde script van @fabianishere en daarmee lukt het het altijd.
Ik was er ook wat huiverig voor, maar het ging eigenlijk zo maar. Zie het eerder gelinkte topic met meer succesverhalen ;)
Het enige nadeeltje, als je een UDR hebt, is dat je na iedere update van de firmware, het script van Fabian opnieuw moet draaien, wat de 'schuld' is van Ubiquiti :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Polyphemus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:19:
[...]

Het enige nadeeltje, als je een UDR hebt, is dat je na iedere update van de firmware, het script van Fabian opnieuw moet draaien, wat de 'schuld' is van Ubiquiti :P
Oei, dat is wel jammer ja. Want dat krijg je natuurlijk thuis niet verkocht als de TV het in eens niet meer doet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Je kunt sinds de laatste firmware gewoon de VLAN settings invoeren in de user interface, ik gebruik geen script of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
tcviper schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Je kunt sinds de laatste firmware gewoon de VLAN settings invoeren in de user interface, ik gebruik geen script of mis ik iets?
Heb je ook iptv van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

nexhil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Ja, ik heb in m'n nieuwe huis voor het eerst een udm pro in gebruik genomen. Ik had hiervoor nog nooit iets met vlan of andere config gedaan (ik ben wel ITer en doe veel RnD) maar dit was nieuw.

Werkt nu al een maand goed. Het enige wat ik nog ff moet uitzoeken is hoe ik de vlan op alleen de poort voor iptv doe. Het netwerk lijkt iets te vertragen als de tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
ChUcKiE schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Oei, dat is wel jammer ja. Want dat krijg je natuurlijk thuis niet verkocht als de TV het in eens niet meer doet :o
Nou ja, ineens, updaten doe je hooguit handmatig toch? :P En dan is het nog een keer het script van Fabian draaien, en 10 minuten later werkt alles weer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mimiix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 02:34:
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie staat al heeeel lang in mijn Bookmarks op GoT en ik ken de verhalen in dat topic maar al te goed! :P
tcviper schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:05:
Werkt inderdaad ook prima tegenwoordig :)
Totdat er ineens een error opduikt en je weer mag gaan uitzoeken waardoor dat nou weer komt :
- UDM firmware issue ?
- KPN die iets heeft aangepast ?
- Of toch iets met je Switch ?
- Of een of ander probleem dat alleen opduikt als je meerdere IPTV kastjes gebruikt ?
- enz...
- enz..
- enz.

:P
Ik was er ook wat huiverig voor, maar het ging eigenlijk zo maar. Zie het eerder gelinkte topic met meer succeshorrorverhalen ;)
There... I fixed it!" :Y) :+
ChUcKiE schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:37:
En dat gebeurt best wel vaak! >:) :+
tcviper schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:41:
PPPoE i.c.m. VLAN 6 op de WAN Interface kan al jarenlang dus dat is het probleem ook niet! B)
Mimiix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:45:
Ja, ik heb in m'n nieuwe huis voor het eerst een udm pro in gebruik genomen. Ik had hiervoor nog nooit iets met vlan of andere config gedaan (ik ben wel ITer en doe veel RnD) maar dit was nieuw.

Werkt nu al een maand goed. Het enige wat ik nog ff moet uitzoeken is hoe ik de vlan op alleen de poort voor iptv doe. Het netwerk lijkt iets te vertragen als de tv aan staat.
Dan heb je dus geen goed werkende IPTV in gebruik! :D _O- :P
Polyphemus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:59:
Nou ja, ineens, updaten doe je hooguit handmatig toch? :P
Helaas doet niet iedereen dat gezien de reacties die weleens langskomen... :+
En dan is het nog een keer het script van Fabian draaien, en 10 minuten later werkt alles weer :+
Op voorwaarde dat Ubiquiti niet iets heeft gesloopt! >:) :+

En dan hebben we het natuurlijk nog steeds niet gehad over de algemene problemen van de UDM reeks of bijvoorbeeld de RTSP problemen als je van Canaal Digitaal afhankelijk bent voor je IPTV verkeer! :') :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Mocht ik het al proberen heb ik een vlan nodig tussen de UDM pro en Edgerouter en een /30 tussen die 2 om de Edgerouter van internet te voorzien, TV wordt door de Edgerouter gedaan, dat verandert ook nietom niet te hoeven rotzooien met scripts.

Werkt internet failover ook met de UDM pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 17:21
Nah ik
Herken de verhalen van @nero355 wel hoor
Toen ik nog de edgerouter hiervoor gebruikte was het teveel onderhoud

Gelukkig gaan er steeds meer iptv providers over op unicaat streams. Dus meer als bv netflix
Veel beter want totale waanzin dat je voor een iptv stream van een megabit of 10 perse gekke router fratsen moet uithalen, wired decoders en igmp aware switches

Doe dat multicast lekker tot aan de wijkkast maar daarna kiss :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
Klinkt alsof @nero355 nogal wat nachtmerries heeft van de UDM :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28

pinda powerrr

Slow down...

Zover ik hier op GoT altijd heb gelezen, is KPN de enige provider die lastig is met IPTV. Want die gebruiken een "lastig" protocol.
Zelfde doen ze met telefonie. Nummer herkenning? Dan moet je wel een KPN geschikte telefoon hebben!!! Want KPN is de enige die DTMF gebruikt 8)7

Dus als zaken lastig aan de praat te krijgen zijn, ligt dat zeker niet altijd aan Ubiquiti, maar vooral aan KPN.

Thuis heb ik T-Mobile, op de zaak KPN. Wat een gedoe....

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jimmy87 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:44:
Werkt internet failover ook met de UDM pro?
Als ik @rally mag geloven niet echt :)
jimmy87 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:55:
Klinkt alsof @nero355 nogal wat nachtmerries heeft van de UDM :+
UDM/UDR reeks en de CK2 modellen zijn IMHO gewoon één grote nare grap van Ubiquiti :X
pinda powerrr schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:49:
Zover ik hier op GoT altijd heb gelezen, is KPN de enige provider die lastig is met IPTV.
Want die gebruiken een "lastig" protocol.

Dus als zaken lastig aan de praat te krijgen zijn, ligt dat zeker niet altijd aan Ubiquiti, maar vooral aan KPN.

Thuis heb ik T-Mobile, op de zaak KPN. Wat een gedoe....
Ja, fijn die ISP die zijn verkeer zomaar van de AMS-IX weghaalt en zo... :X :| :F :P :+

Zoals ik al zei : Canal Digitaal en de UDM reeks is ook een probleem, want Ubiquiti die te lui is om RTSP fatsoenlijk te ondersteunen! B)
Zelfde doen ze met telefonie. Nummer herkenning?

Dan moet je wel een KPN geschikte telefoon hebben!!! Want KPN is de enige die DTMF gebruikt 8)7
Dat is wel stom inderdaad! |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmy87
nero355 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:10:
[...]

[...]

Zoals ik al zei : Canal Digitaal en de UDM reeks is ook een probleem, want Ubiquiti die te lui is om RTSP fatsoenlijk te ondersteunen! B)

[...]
Fixed that for you 8) :+ :D
Nog nooit zoveel issues gezien bij een iptv provider |:( Waarbij het standaard antwoord altijd is, geen idee, ligt niet aan ons :+

Tot zover het offtopic lol, de AP's gebruik ik al heel lang niet meer van UI, had thuis de meest rare issues, mijn mac die "ineens" geen internet meer had, een switch die geen dhcp ip meer kreeg terwijl die het 2 minuten daarvoor wel kreeg, dat soort rare fratsen. Vervangen met 2 Aruba Instant on AP's 0 issues meer gehad.

Op de Edgerouter die ik heb voor de IPTV na (die op de huidige firmware laat tot ie vanzelf stukgaat denk ik haha). Is UI voor mij wel een beetje klaar.

Denk dat de meeste van ons hier het meeste voor thuis gebruiken (correct me if I'm wrong), maar als je zoiets overkomt https://community.ui.com/...54-43e0-b65c-3ed24112e562 (holy sh*t).

[ Voor 61% gewijzigd door jimmy87 op 02-05-2022 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 17:21
nero355 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Als ik @rally mag geloven niet echt :)

[...]

UDM/UDR reeks en de CK2 modellen zijn IMHO gewoon één grote nare grap van Ubiquiti :X
Ik vond het vanaf de usg eigenlijk al troep. Wel opmerkelijk want de edgerouter producten waren altijd super stabiel met juiste firmware updates.

Ik zie het al voor mij:
Afdeling 1 is edgerouter/airmax: de ouwe kern van ubiquiti maakt stabiele producten wel beetje grijs

Afdeling 2 is unifi wat vol met yuppen zit die de afdelingen doorlopen, iets zien en het “zelf ook wel even uitbrengen”. Als het maar sexy is.
Is het instabiel? Ah joh we maken wel nieuw product wie weet is het nu magisch wel stabiel.

Echt jammer want ik was echt de grootste ubiquiti fanboy ever, destijds moest je de producten nog importeren omdat nl ze niet verkocht hier.
Het is nu wel een beetje gaar geworden. Zonde hoor

Misschien moeten ze overwegen nieuw product uit te brengen? :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
laurens0619 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 06:32:
[...]

Ik vond het vanaf de usg eigenlijk al troep. Wel opmerkelijk want de edgerouter producten waren altijd super stabiel met juiste firmware updates.
Het probleem zit vwb de USG ook niet echt in de firmware, die is echt wel stabiel. Het probleem zit 'm in de meeste gevallen meer in de (on)mogelijkheden van instellingen via de GUI (speelt ook met UDMP trouwens). Verder blijft het verhaal staan als het gaat om de firmware-versies van de switches en ap's. Die zijn echt soms verschrikkelijk te noemen als het aankomt op IGMP en DHCP.
Misschien moeten ze overwegen nieuw product uit te brengen? :+
Dat zal alles oplossen ja :)
UI weet volgens mij niet eens goed welke markt ze nu echt bedienen. Kan mij eigenlijk niet echt voorstellen dat producten als de UDMP nog door veel tussenleveraciers als serieuze oplossing wordt aangeraden.
UDM (zonder P) is overigens voor de thuismarkt in een aantal gevallen een prima product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

nero355 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:28:
[...]

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie staat al heeeel lang in mijn Bookmarks op GoT en ik ken de verhalen in dat topic maar al te goed! :P

[...]

Totdat er ineens een error opduikt en je weer mag gaan uitzoeken waardoor dat nou weer komt :
- UDM firmware issue ?
- KPN die iets heeft aangepast ?
- Of toch iets met je Switch ?
- Of een of ander probleem dat alleen opduikt als je meerdere IPTV kastjes gebruikt ?
- enz...
- enz..
- enz.

:P

[...]

There... I fixed it!" :Y) :+

[...]

En dat gebeurt best wel vaak! >:) :+

[...]

PPPoE i.c.m. VLAN 6 op de WAN Interface kan al jarenlang dus dat is het probleem ook niet! B)

[...]

Dan heb je dus geen goed werkende IPTV in gebruik! :D _O- :P

[...]

Helaas doet niet iedereen dat gezien de reacties die weleens langskomen... :+

[...]

Op voorwaarde dat Ubiquiti niet iets heeft gesloopt! >:) :+

En dan hebben we het natuurlijk nog steeds niet gehad over de algemene problemen van de UDM reeks of bijvoorbeeld de RTSP problemen als je van Canaal Digitaal afhankelijk bent voor je IPTV verkeer! :') :X
Ik blijf je relatief negatief vinden. Voor iemand die hier niet zoveel komt, lijkt het alsof je hier enkel bent om de boel af te branden. Begrijp me niet verkeerd, er zal vast een hoop niet goed gaan en je zal best gelijk hebben maar het voelt allemaal vrij toxic aan. Het werkt hier gewoon goed, het lijkt te vertragen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het is minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Vandaag komt de UDMP SE binnen om de UDMP te upgraden :) Ben benieuwd, eerste ervaringen met PoE apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mimiix schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:10:
Ik blijf je relatief negatief vinden. Voor iemand die hier niet zoveel komt, lijkt het alsof je hier enkel bent om de boel af te branden. Begrijp me niet verkeerd, er zal vast een hoop niet goed gaan en je zal best gelijk hebben maar het voelt allemaal vrij toxic aan. Het werkt hier gewoon goed, het lijkt te vertragen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het is minimaal.
Ik zou zeggen pak de Search bovenaan erbij en zoek op mijn nickname en denk daar nog eens heel goed over na! ;)

HINT : Je kan het beter als een realistische TL;DR zien dan iets anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Negatief zou ik het niet willen noemen, wel is @nero355 soms wat kort door de bocht.
Je moet ook niet vergeten dat Nero en een aantal anderen hier zijn begonnen met EdgeOS-spullenboel met een Unifi-laag. Dat werkt(e) met een aantal aanpassingen ook gewoon goed. De weg die UI nu neemt (die al 2/3 jaar geleden is ingezet) en dat zie je bij meerdere gebruikers hier, valt niet zo heel goed en daarbovenop nog problemen met diverse firmwareversies. Laat ik het resultaat van die genomen weg nog even achterwege.

Overigens zit onze Nero hier bijna elke dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
[...]

Ik denk dat je je erin vergist hoevaak @nero355 in de diverse netwerk topics te vinden is en daar een flinke bijdrage aanlevert. Maar goed, het is verder aan hem :)

Daarbij heeft hij wel een punt dat UI momenteel de plank flink misslaat met routers en switches. Je mag van dit merk wat zich op pro-sumers en (klein) zakelijke markt richt toch wel meer verwachten. Veel basis zaken die je bij andere merken en zelfs bij goedkoop budget spul standaard ingebakken zit krijgt UI in de Unifi-lijn maar moeizaam op orde.

Goede Acces points maken kunnen ze bij UI gelukkig wel maar dat doet in zijn geheel afbreuk als je zogenaamd “Unifi” wilt zijn en aangewezen bent op halfbakken switches en routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

nexhil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Yup. ook met TV. Inmiddels al bijna 3 maanden draaiend hier. Eerst een maandje met XS4All en toen overgestapt op KPN. Zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@ed1703 @Miki @nero355 Oh ik begrijp heel goed dat Nero kundig is en op mij komt hij zeker over als iemand die weet waar hij over praat. Het enige wat ik aangeef is hoe ik het ervaar als nieuwe noob :). Ik ben vrij nieuw in dit alles dus het leest dan vrij snel als "ik had beter iets anders moeten kopen" en "het werkt niet". Zie dit dus vooral niet als "haat" maar enkel als een ervaring van dit topic. Ik ben blij met alle kennis die gedeeld wordt en dat waardeer ik:)

Ik vind unifi erg mooi eruit zien, maar die nieuwe UI is vrij snel verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke UI? :+

Apple app/Android app/site/rechtstreeks inloggen levert allemaal een andere ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

nero355 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:45:
[...]

De UniFi Controller 7.x.x natuurlijk! :P

[...]

Die moet je sowieso vermijden! >:) :P
Het enige wat ik mooi vind aan de app is dat ik makkelijk IP's kan vinden van apparaten. Ik heb een nas en daarop wat VM's. Die vergeet ik nog wel eens :) Dan is die app echt top, want je vind ze zo terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Iemand enige ervaring met UPnP/Open NAT status voor (met name) de Xbox Series?
Ik heb al gedaan:
  1. Console(s) in een gescheiden VLAN
  2. UPnP voor dat betreffende netwerk aangezet
  3. Zowel via GUI als SSH geverifiëerd dat UPnP werkt
  4. Automatische port selection als manual port selection
  5. Console uiteraard gereboot
Het enige wat lijkt te werken is handmatig een poort kiezen op de Xbox, en deze dan vervolgens te forwarden op de USG, dan blijft NAT type op Open. Ik weet dat je UPnP liever niet wilt hebben, maar goed, de console(s) zitten geisoleerd in een eigen VLAN en ik stoor me altijd mateloos aan dingen die niet "perfect" zijn 8)7

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:45:
[...]

De UniFi Controller 7.x.x natuurlijk! :P
Leiden al deze wegen uiteindelijk niet naar (een deel van) Rome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basiliscus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:04
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Heb nu een Cloud Key Gen2 Plus draaien met 2 AP AC pro's en 1 G4 bullet. Ik heb nog 2 andere G4 bullet camera's liggen om op te hangen en ik voorzie dat ik veel meer opslag nodig heb.

Ik wil niet die Seagate Barracuda voor in de Cloud Key en ook geen aanpassing dat ik er een 3,5" HDD op kan aansluiten. Welk apparaat moet ik nu kopen om meer opslag te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

EricNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:27:
Iemand enige ervaring met UPnP/Open NAT status voor (met name) de Xbox Series?
Ik heb al gedaan:
  1. Console(s) in een gescheiden VLAN
  2. UPnP voor dat betreffende netwerk aangezet
  3. Zowel via GUI als SSH geverifiëerd dat UPnP werkt
  4. Automatische port selection als manual port selection
  5. Console uiteraard gereboot
Het enige wat lijkt te werken is handmatig een poort kiezen op de Xbox, en deze dan vervolgens te forwarden op de USG, dan blijft NAT type op Open. Ik weet dat je UPnP liever niet wilt hebben, maar goed, de console(s) zitten geisoleerd in een eigen VLAN en ik stoor me altijd mateloos aan dingen die niet "perfect" zijn 8)7
ik heb een upnp-vlan gemaakt, standard network type, geen content filtering. en upnp aan.. en daar heb ik dan mijn xbox in gegooid in zn eentje. en dat werkt prima bij mij met een series x. Dit alles op een udm-se
Pagina: 1 ... 187 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.