[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

xbeam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:23:
[...]

Yes, op the UDM vindt je geen login events meer in de event viewer.
Dat is wel slecht als dat zo is.
Waar heb je anders een event viewer voor.

Zelfde vind ik met wanneer mijn internet down is geweest. Dat wil je toch meteen in een melding zien ergens.
Nu moet je gaan graven of er iets gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:20:
Maar ik was echt veronderstelling dat het voorheen in de event viewer van de controller zichtbaar was

Eigenlijk is het Uber slecht dat er geen fatsoenlijke toegangs audit op zit.
Self Hosted UniFi Controller 5.14.24 kan het gewoon :
Admin log in from 10.0.0.232
Maar dan moet je wel zo'n super gave USG 3P hebben! >:) :Y) 8) :*) O+ :P :+

/EDIT :

Gelijk maar effe alles naar de laatste firmware versie geschopt als ik er toch was :
code:
1
2
3
4
- UniFi Switch 16 POE-150W8   6.2.11.13822
- UniFi Switch 8              6.2.11.13822
- UniFi AP-AC-In Wall         6.0.15.13647
- UniFi AP-AC-Mesh            6.0.15.13647

Geen SFP toestanden hier dus ik hoop dat alles normaal blijft werken... O-)

[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 06-04-2022 16:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Misschien niet voor dit topic, maar enige ervaring met hoe lang het duurt voordat producten in voorraad komen (natuurlijk glazen bol werk). Ik zit te wachten tot ik een dream machine SE kan bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rhndy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:03:
Misschien niet voor dit topic, maar enige ervaring met hoe lang het duurt voordat producten in voorraad komen (natuurlijk glazen bol werk). Ik zit te wachten tot ik een dream machine SE kan bestellen..
Ik wacht al 5 maanden op een AI g4 camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik wacht al 2 maanden op 24 poorts Poe switch. Die was even beschikbaar, maar toen was ik niet beschikbaar. Inmiddels is hij wel 2x in prijs verhoogt... Ik heb hem nu 2 weken geleden bij amazon.de gekocht voor de oude prijs, hopelijk leveren die hem nog een keer uit.
Kan ik eindelijk 2 Netgear switchen uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 18:09
Goof2000 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:53:
[...]

Ik wacht al 2 maanden op 24 poorts Poe switch. Die was even beschikbaar, maar toen was ik niet beschikbaar. Inmiddels is hij wel 2x in prijs verhoogt... Ik heb hem nu 2 weken geleden bij amazon.de gekocht voor de oude prijs, hopelijk leveren die hem nog een keer uit.
Kan ik eindelijk 2 Netgear switchen uitfaseren.
Had hem laatst bij Unifi gekocht. Blijkbaar OOS en heb nu 15% korting gekregen :s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:26
nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:37:
[...]

Self Hosted UniFi Controller 5.14.24 kan het gewoon :

[...]

Maar dan moet je wel zo'n super gave USG 3P hebben! >:) :Y) 8) :*) O+ :P :+

/EDIT :

Gelijk maar effe alles naar de laatste firmware versie geschopt als ik er toch was :
code:
1
2
3
4
- UniFi Switch 16 POE-150W8   6.2.11.13822
- UniFi Switch 8              6.2.11.13822
- UniFi AP-AC-In Wall         6.0.15.13647
- UniFi AP-AC-Mesh            6.0.15.13647

Geen SFP toestanden hier dus ik hoop dat alles normaal blijft werken... O-)
offtopic:
Niks voor jou om de laatste firmware te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

zeroday

There is no alternative!

Ugh .. HDD in de USG kapot .. daar kwamen mijn vreemde issues vandaan ..
dat wordt knutselen vandaag en een nieuwe 2,5" HDD ergens vandaan toveren ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zeroday schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:42:
Kan daar geen SSD in? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

zeker wel .. maar waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik ook al een maand…

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zeroday schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:57:
[...]

zeker wel .. maar waarom zou je dat doen?
Zuiniger? Stiller? Beter verkrijgbaar? Sneller? Hoewel dat laatste waarschijnlijk niet merkbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
MikeyMan schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:08:
[...]

Zuiniger? Stiller? Beter verkrijgbaar? Sneller? Hoewel dat laatste waarschijnlijk niet merkbaar is.
SSDs zijn niet echt geschikt/bedoeld voor sequentieel opnemen van videobeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik vind het vreemd dat de UXG duurder is dan een UDM Pro, lijkt mij dezelfde hardware, zelfs nog minder.
Heeft geen switch met poorten en geen HDD aansluiting.

I ben ook benieuwd wanneer er betaalbaardere 2,5 en 10Gbit ethernet switches komen.
Er is wel de Flex XG, maar die heeft maar 4 poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

abusimbal schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:41:
Ik vind het vreemd dat de UXG duurder is dan een UDM Pro, lijkt mij dezelfde hardware, zelfs nog minder.
Heeft geen switch met poorten en geen HDD aansluiting.
Nou, het ontbreken van hardware kan zelfs een reden zijn om meer te vragen.
Zo gebruikt hij dus (iets) minder stroom, want er hoeft geen switch gevoed te worden. Die switch wilde ik zowiezo niet gebruiken (stroombesparing zal wel verwaarloosbaar zijn... daar ben ik me van bewust :9 )
*ALLE* CPU capaciteit wordt voor internetrouting en IPS/IDS gebruikt, waardoor hij *echt* razendsnel is.
En (voor mij de allerbelangrijkste reden om de UXG te gebruiken en geen UDM/UDM Pro)... hij is te adopteren in een cloud controller. Hierdoor is hij voor mij waardevoller dan een UDM/UDM Pro. Daarmee krijg ik namelijk een hoop flexibiliteit terug.

Voor Unifi Protect gebruik ik namelijk een losse recorder. Als er namelijk iets stuk gaat ben ik niet meteen en mijn camerasysteem en mijn router kwijt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

I ben ook benieuwd wanneer er betaalbaardere 2,5 en 10Gbit ethernet switches komen.
Ik hoop stiekem op een UXG mini in de zelfde soort vorm factor als de USG3. Gewoon met Gigabit Ethernet poorten zal ik al blij zijn :)

Kan helaas geen rack achtig iets kwijt voor een UXG in mijn appartement. En vind de UXG-Pro te duur voor de snelheden hier haalbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2022 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:19:
[...]

Ik hoop stiekem op een UXG mini in de zelfde soort vorm factor als de USG3. Gewoon met Gigabit Ethernet poorten zal ik al blij zijn :)

Kan helaas geen rack achtig iets kwijt voor een UXG in mijn appartement. En vind de UXG-Pro te duur voor de snelheden hier haalbaar.
Mee eens. Die UDR (Unifi Dream Router) was het voor mij *net niet*. Bovendien... ook niet op te nemen in een cloud hosted controller. :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:22:
[...]

Mee eens. Die UDR (Unifi Dream Router) was het voor mij *net niet*. Bovendien... ook niet op te nemen in een cloud hosted controller. :(
idd, ik heb hem ook staan, maar zit nu weer in de doos. Misschien dat ik hem alsnog ga gebruiken. Maar was niet heel erg van onderde indruk. Ook omdat ze hebben aangegeven dat 700mbit het maximale is wat er haalbaar mee is. Ik snap het idee achter de UDR, maar met net iets meer power was het beter geweest imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Hij was zojuist 11 minuten lang in stock. https://uinotify.net stuurde me een mail en ik was er op tijd bij. Nu is hij helaas weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik weet niet goed waar ik mijn vraag moet stellen.
Het is een soort combi van aankoopadvies/netwerk/iptv.

Voor mijn nieuwe huis ben ben ik opzoek naar vervanging van mijn huidige switch.
Dit moet een POE switch worden zodat mijn camera's (4) en accespoints (4) rechtstreeks gevoed kunnen worden, graag zou ik het ook mogelijk maken om IPTV zonder de experia box af te handelen, dit kan nu nog niet met de UDM-pro.
Mijn huidige switch ondersteund VLAN welke ik nu ook gebruik om mijn iot-devices te scheiden van mijn overige netwerk.
De POE 24 switch is L2, en rond de 350,-
De PRO versie is L3 en rond de 750,-

Bied de standaard versie ook ondersteuning voor VLAN?
Is de PRO versie overkill voor thuis?
Wat voor voordelen heeft de PRO versie in een thuis-situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:22
Weet je zeker dat je huidige UDM-Pro het niet kan? Volgens mij zijn daar inmiddels mogelijkheden voor.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blaaspijp schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:03:
Bied de standaard versie ook ondersteuning voor VLAN?
Is de PRO versie overkill voor thuis?
Wat voor voordelen heeft de PRO versie in een thuis-situatie?
Beiden ondersteunen VLANs en zijn managed switches. Wat de Pro heeft/kan dat de gewone niet heeft: SFP+ (10Gbit/s, vs SFP, 1Gbit/s, van de gewone); L3 switching support, wat betekent dat de Pro kan switchen (/routeren) tussen VLANs waar dat bij de "gewone" niet kan en het inter-VLAN verkeer daarbij dus altijd via de router (UDM-Pro dus bij jou) gedaan moet worden.

Enige dat enigszins interessant kan zijn voor thuisgebruik is dat de UDM Pro dus maar met 1Gbit/s kan switchen en alle inter VLAN verkeer via de UDM Pro moet. Door gebruik te maken van SFP+ naar de UDM Pro los je dat kinda op, en daar bovenop kun je dan zelfs regelen dat inter VLAN verkeer überhaupt niet meer via de UDM Pro hoeft door L3 switching in te regelen. Waarmee je het probleem dubbel oplost. Of je dat echt nodig hebt is natuurlijk een ander verhaal, en al helemaal of het je die meerprijs waard is.
En uiteraard als je ooit internet gaat afnemen dat sneller is dan 1Gbit/s is SFP+ wel handig zodat je ook die snellere lijn tussen router en switch kunt leggen (individuele apparaten blijven vervolgens wel weer beperkt tot 1Gbit/s dus ook daarvoor is het stiekem dus niet echt toekomst bestendig. Dan moet je al naar een Enterprise switch, met 2,5Gbit/s RJ45).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MikeyMan schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:08:
[...]

Ik had nog een 4TB enclosure liggen, die even gesloopt.
SSD vind in niet aan te bevelen wanneer er 24/7 datastreams naar de HDD gaan.
ik bewaar maar 14 dagen en maak elke dag timelapses (eigen) die naar youtube gaan dus tsja..

helaas kom je dan giga weer aan het knoeien .. met een nieuwe HDD ..

bij de eerste keer werd de controller niet gerestored vanuit de backup van 2 dagen oud, reden wordt niet gegeven. M'n andere backup(s) waren een beetje oud dus ook niet bruikbaar .. dan kom je wel aan het 'zweten' want de devices zijn dan maintained bij een andere controller .. ugh

En in principe ga je vanuit de cloudkey je backup terug zetten

Daarna toch wel problemen om zelfs uberhaubt in te loggen maar uiteindelijk via de cloud (of all places) toch een backup terug kunnen zetten waarna ook de controller weer startte. 1 switch moest even een schop krijgen om weer adopted te worden..
Waarom dat de eerste keer niet lukte ..

ook geen idee waarom mijn standaard gebruikersnaam en wachtwoord niet meer werkte en later wel weer ..

Ook niet te lang over nadenken .. ik ben weer up - and - running ;)

Meteen maar weer backups gemaakt .. en de nieuwe 2e handse 4TB 2,5" draait weer als een zonnetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:26:
[...]

HDD + USG? De USG zit alleen een USB stick in. Ik neem dus aan dat je een UDM Pro / SE bedoeld.
ja foutje .. Cloudkey2plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al 6maanden dingen in bestelling staan 😝
zeroday schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:42:
Ruilen ik heb werken HDD in kapotte bracket, hij klikt niet meer dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inubd-o57DlFp6yWfuIYS2MyHUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vns8dBEPX6zXYzigpKRpSxij.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door xbeam op 07-04-2022 14:17 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
XiN-eViL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:
[...]

Hij was zojuist 11 minuten lang in stock. https://uinotify.net stuurde me een mail en ik was er op tijd bij. Nu is hij helaas weer op...
Aah balen! Thnx voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polyphemus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:34:
offtopic:
Niks voor jou om de laatste firmware te draaien :P
UniFi Controller versie != Firmware versie hé! ;)
Polyphemus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:12:
SSDs zijn niet echt geschikt/bedoeld voor sequentieel opnemen van videobeelden.
Kan prima, maar dan moet je niet al die cheapass troep kopen die voor simpele consumenten bedoeld zijn en meteen richting de Enterprise/Workstation modellen kijken! ;)
10 Gbps kan je al voor zeer redelijke bedragen kopen bij zowel Ubiquiti als MikroTik dus het hangt maar net van je wensen en budget af! ;)
rally schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:15:
Voor Unifi Protect gebruik ik namelijk een losse recorder. Als er namelijk iets stuk gaat ben ik niet meteen en mijn camerasysteem en mijn router kwijt.
Dat zouden meer mensen moeten doen! d:)b _O_
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:19:

10 Gbps begint stap voor stap redelijk algemeen verkrijgbaar te worden in meerdere vormen dus hoewel ik het met je eens ben dat er wat meer (nuttigere) keuzes zouden moeten zijn is een 10 Gbps capable Router helemaal geen overbodige luxe aan het worden! :)

Of die UXG dat haalt zoals Ubiquiti beweert is echter een ander verhaal... >:) :+

En om over de nog steeds features missende webGUI maar te zwijgen... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xbeam schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:11:
[...]

Ruilen ik heb werken HDD in kapotte bracket, hij klikt niet meer dicht.
[Afbeelding]
Kapotte hdd ruilen voor een werkende? Uhmm ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:22:

[...]

10 Gbps begint stap voor stap redelijk algemeen verkrijgbaar te worden in meerdere vormen dus hoewel ik het met je eens ben dat er wat meer (nuttigere) keuzes zouden moeten zijn is een 10 Gbps capable Router helemaal geen overbodige luxe aan het worden! :)

Of die UXG dat haalt zoals Ubiquiti beweert is echter een ander verhaal... >:) :+

En om over de nog steeds features missende webGUI maar te zwijgen... :X
Al ben ik het met je eens dat 10G steeds meer nornaal wordt. Denk ik dat er ook nog behoefte blijft voor de 1G devices. Er zijn genoeg huishoudens die genoeg hebben aan 1G of minder. Vind het persoonlijk zonde om 550 euro te betalen voor een 10G UXG als ik niet al die power nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
XiN-eViL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:
[...]

Gemist 😒

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:00:
[...]

* RobertMe heeft net downgrade gedaan. USW 16-150W nog geen 24 uur terug geüpdate, en merkte op apparaten op bovenverdieping dat de verbinding slecht was. Na wat uitgebreider debuggen, is de conclusie dat een ping vanaf de USW 16-150W (geüpdate naar 6.2) op zolder naar de USW 8-150W (nog op 5.67) in de kelder nogal wat packet loss geeft. Nu de downgrade gedaan en deze "test" is nu weer succesvol. Ping tussen apparaten die aan die switch hangen (en in hetzelfde subnet) was wel goed. Overigens is de link tussen die twee switches via een SFP module (met glasvezel) van fs.com. Ik vermoed dus dat het issue alleen in het SFP stukje zit. Maar geen idee of ik dat kan traceren (zonder een UTP kabel te trekken).
En intussen per DM op het UI forum een link naar een aangepaste firmware ontvangen. Deze lijkt het tot nu toe goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:50
Al jaren met veel plezier gebruik gemaakt van UniFi voor ons thuisnetwerk. We gebruiken een switch met twee APs. Sinds vandaag staan de AP om de 5 seconden te blauw te knipperen. Volgens UniFi staan ze in isolated mode.

Ik heb een modem van t-mobile in bridge modus aangesloten. Het UniFi netwerk werkt dan naar behoren. Sinds een maand overgestapt op Ziggo en de Connectbox in bridge modus laten plaatsen. Ook dit werkte goed. Echter vannacht een onderhoud gezien in het ziggo storingen overzicht. Sindsdien werkt het internet niet meer over UniFi. Contact gehad met ziggo. Modem uit bridge modus laten, en opnieuw in bridge modus laten zetten. Dit lost het probleem niet op en ziggo is ‘radeloos’ wat de oorzaak kan zijn. UniFi controller loopt op 7.0 software. Ik kan hier geen connectivity monitor uitzetten (dit zou volgens de fora de meeste problemen verhelpen).

Zien jullie hier misschien nog iets dat ik/ziggo over het hoofd ziet? :) Hartelijk dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn IoT VLAN verbonden met mijn server.

Ik heb een firewall regel helemaal bovenaan gezet in Unifi, waarin ik aangeeft dat het IoT (bron) toegang mag hebben tot specifiek mijn Server ip adres, maar ik kom er maar niet op.

De reden dat ik zoiets toe wil voegen aan mijn regels, is omdat ik er dus achter kwam dat ik niks vanaf mijn Synology Apps kon casten naar mijn Shield (die in de IoT VLAN zit).

Ik dacht ik ga dus bij het begin beginnen, en zorgen dat ik vanaf de IoT toegang heb tot de NAS, maar zelfs dat krijg ik al niet voor elkaar. Benader in de Firewall regels nou verkeerd?

Ik heb wel zitten zoeken, en kom wel meer mensen tegen die het willen, maar niet echt een concreet iets hoe ik het voor elkaar kan krijgen (en of het dan ook nog veilig is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmjz8s-VSGncaZVYL3LEAq9KxrM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SgIv98jDPVNaA5aiyP6ntzOT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Wachten... op 07-04-2022 23:04 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Iemand de UI verify al geprobeerd? Ik vindt dat ze een zeer mooie en vernieuwende app hebben gemaakt voor de al bestaande. Alleen ik durf met de reputatie van ubnt niet direct al mijn accounts toe te voegen buiten het ubnt account 🙈Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBwvGt8GsdWn4imaV0f-I-c83Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7RElXrd3vbnIakBsfHwnKEY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door MisteRMeesteR op 08-04-2022 11:21 . Reden: Plaatje gefixed ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:14:
Iemand de UI verify al geprobeerd? Ik vindt dat ze een zeer mooie en vernieuwende app hebben gemaakt voor de al bestaande. Alleen ik durf met de reputatie van ubnt niet direct al mijn accounts toe te voegen buiten het ubnt account :X
[Afbeelding]
Mag die screenshot ook wat kleiner :?

Hij staat al op de Tweakers Server dus dan kan je ook zoiets doen :
UniFi - Clients - Device Fingerprint - Screenshot

Of nóg kleiner! ;)
Wachten... schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:02:
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn IoT VLAN verbonden met mijn server.

Ik heb een firewall regel helemaal bovenaan gezet in Unifi, waarin ik aangeeft dat het IoT (bron) toegang mag hebben tot specifiek mijn Server ip adres, maar ik kom er maar niet op.

De reden dat ik zoiets toe wil voegen aan mijn regels, is omdat ik er dus achter kwam dat ik niks vanaf mijn Synology Apps kon casten naar mijn Shield (die in de IoT VLAN zit).

Ik dacht ik ga dus bij het begin beginnen, en zorgen dat ik vanaf de IoT toegang heb tot de NAS, maar zelfs dat krijg ik al niet voor elkaar. Benader in de Firewall regels nou verkeerd?

Ik heb wel zitten zoeken, en kom wel meer mensen tegen die het willen, maar niet echt een concreet iets hoe ik het voor elkaar kan krijgen (en of het dan ook nog veilig is).

[Afbeelding]
Op de bovenstaande screenshot staat tenminste lekker veel info dus die is opzich geen ramp, maar mag ook kleiner! :)

Maar om je probleem op te lossen : Je moet het zoeken in Multicast verkeer en dat hele rampzalige mDNS Reflector/Repeater verhaal ;)

IMHO is het netter en beter om zoiets op te lossen met iets van een Raspberry Pi die dergelijk verkeer regelt tussen je VLAN's dan die troep die Ubiquiti gebruikt en als je niet uitkijkt ook op je WAN Interface terechtkomt... :X
Laurences schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:48:
Al jaren met veel plezier gebruik gemaakt van UniFi voor ons thuisnetwerk. We gebruiken een switch met twee APs. Sinds vandaag staan de AP om de 5 seconden te blauw te knipperen. Volgens UniFi staan ze in isolated mode.

Ik heb een modem van t-mobile in bridge modus aangesloten. Het UniFi netwerk werkt dan naar behoren. Sinds een maand overgestapt op Ziggo en de Connectbox in bridge modus laten plaatsen. Ook dit werkte goed. Echter vannacht een onderhoud gezien in het ziggo storingen overzicht. Sindsdien werkt het internet niet meer over UniFi. Contact gehad met ziggo. Modem uit bridge modus laten, en opnieuw in bridge modus laten zetten. Dit lost het probleem niet op en ziggo is ‘radeloos’ wat de oorzaak kan zijn. UniFi controller loopt op 7.0 software. Ik kan hier geen connectivity monitor uitzetten (dit zou volgens de fora de meeste problemen verhelpen).

Zien jullie hier misschien nog iets dat ik/ziggo over het hoofd ziet? :) Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik heb dit echt serieus nog nooit meegemaakt, maar lees het wel vaker in dit topic dus als iemand het daadwerkelijke antwoord op het verhaal weet dan ben ik daar ook wel naar benieuwd! :D

Een tijdje terug werd er nog over gesproken, maar was er geen duidelijk antwoord geloof ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
nero355 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:26:
[...]

Op de bovenstaande screenshot staat tenminste lekker veel info dus die is opzich geen ramp, maar mag ook kleiner! :)
Zal er rekening mee houden voor de volgende keer ;)
Maar om je probleem op te lossen : Je moet het zoeken in Multicast verkeer en dat hele rampzalige mDNS Reflector/Repeater verhaal ;)

IMHO is het netter en beter om zoiets op te lossen met iets van een Raspberry Pi die dergelijk verkeer regelt tussen je VLAN's dan die troep die Ubiquiti gebruikt en als je niet uitkijkt ook op je WAN Interface terechtkomt... :X
Ik denk dat ik al (een soort van) het probleem heb gevonden. Ik heb de firewall regels op de NAS zelf vrij streng staan, en deze geeft geen toegang aan de VLAN. Ik heb nu de VLAN toegevoegd aan de NAS en kan de NAS nu wel benaderen. Ik ga zo even testen of het casten nu ook werkt met Synology Photos.

Maar is dit ook een of de manier om het te doen? Ik wil nog wel een custom poort aangeven van de Synology Photos app en enkel deze poort toegang geven tot de IoT VLAN, maar ik weet niet zeker of dit een gewenste en nette oplossing is.

Ik weet inderdaad dat jij veel vanuit een Pi doet, maar zoals je de vorige keer wel hebt gemerkt met het Pihole verhaal van mij, ben ik nog lang niet waar ik wezen moet met Linux. Dus als het even kan doe ik het liever binnen Unifi.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand de UI verify al geprobeerd? Ik vindt dat ze een zeer mooie en vernieuwende app hebben gemaakt voor de al bestaande. Alleen ik durf met de reputatie van ubnt niet direct al mijn accounts toe te voegen buiten het ubnt account 🙈[Afbeelding]
Ik heb het een 3/4 jaar geleden even geprobeerd en was er niet echt van onder de indruk. Momenteel gebruik ik watchguard-AuthPoint als identiteits provider om bij Ubiquiti in te loggen. Persoonlijk vindt MFA push /SSO autorisatie daarvan fijner werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsNrgyFTxzNQ4XBGOzK4PiUKYVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt3JjJgoQf26S9H0DJO9Q540.jpg?f=fotoalbum_large
accept push en je bent ingelogd;-) sinds Saml en ik vrienden zijn ik doe niet meer aan tokes over typen :-).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIklDfqNuwxNeDwGhxRgXqKMgjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTvQZzl1PFEbZyJNNE4v0Ajl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

Heeft je controller een ander ip adres? Waarop draai je de controller? En wat gebruik je als router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Isolation modus. Dat betekent dat er geen netwerk/utp verbinding is met de Ap’s is maar dat de controller hem wel via de WiFi ziet. Wanneer je hem via een WiFi bridge verbind/adopteert is het opgelost. Of je kan de kabel repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:26:
[...]

Mag die screenshot ook wat kleiner :?

Hij staat al op de Tweakers Server dus dan kan je ook zoiets doen :
[Afbeelding: UniFi - Clients - Device Fingerprint - Screenshot]

Of nóg kleiner! ;)

[...]

[...]

Ik heb dit echt serieus nog nooit meegemaakt, maar lees het wel vaker in dit topic dus als iemand het daadwerkelijke antwoord op het verhaal weet dan ben ik daar ook wel naar benieuwd! :D

Een tijdje terug werd er nog over gesproken, maar was er geen duidelijk antwoord geloof ik...
Nee :P

Ja :+

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 08-04-2022 11:22 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik heb net letterlijk in duckduckgo "casten naar andere vlan" ingetikt en bij het eerste resultaat (nota bene Tweakers GoT) het antwoord: mDNS
:F

"casten naar ander vlan unifi" voor meer gerichtere leesvoer...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Iemand de UI verify al geprobeerd? Ik vindt dat ze een zeer mooie en vernieuwende app hebben gemaakt voor de al bestaande. Alleen ik durf met de reputatie van ubnt niet direct al mijn accounts toe te voegen buiten het ubnt account 🙈[Afbeelding]
Ik gebruik "gewoon" de authenticator van Google, daar heb ik meerdere - oa Amazon en ui - 2fa logins in staan.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Met het trackrecord van UBNT en het constant cancellen van apps etc. Zou ik het lekker in de Google of Microsoft authenticator houden. Je hebt vast geen zin om straks weer alles over te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:30:
[...]

Heb jij gewoon 2accounts waarvan 1 met mod status 😎
Nee de mod politie zit mijn post te bewerken :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
m3gA schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
[...]

Met het trackrecord van UBNT en het constant cancellen van apps etc. Zou ik het lekker in de Google of Microsoft authenticator houden. Je hebt vast geen zin om straks weer alles over te zetten.
Dit inderdaad, heb je alles in hun app trekken ze de stekker er na een jaar uit ofzo :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:31:
[...]

Dit inderdaad, heb je alles in hun app trekken ze de stekker er na een jaar uit ofzo :+
Precies om deze rede heb ik een betaalde app. Ik de hoop dat iets meer zekerheid geeft. Zelfde met Google die zekerheid niet zijn ook goed ik gratis apps weg gooien en opnieuw beginnen. Die hebben daarin zelfs reputatie hoog te houden :+
https://killedbygoogle.com

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:38:
[...]

Precies om deze rede heb ik een betaalde app. Ik de hoop dat iets meer zekerheid geeft. Zelfde met Google die zekerheid niet zijn ook goed ik gratis apps weg gooien en opnieuw beginnen.
https://killedbygoogle.com/
Bij de big boys ben ik er niet zo bang voor, zelf alles in de Microsoft Authenticator zitten aangezien ik nogal Microsoft minded ben vanuit mijn werk.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:41:
[...]

Bij de big boys ben ik er niet zo bang voor, zelf alles in de Microsoft Authenticator zitten aangezien ik nogal Microsoft minded ben vanuit mijn werk.
Die van MS is niet echt gratis ;-) . Aangezien een verplicht onderdeel is van je Office/azure domain login. Zie de MS authenticator eerder als onderdeel van MS365 licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:50:
[...]

Die van MS is niet echt gratis ;-) . Aangezien een verplicht onderdeel is van je Office/azure domain login. Zie de MS authenticator eerder als onderdeel van MS365 licenties.
Je kan hem gewoon stand-alone gebruiken hoor en met ieder hotmail,outlook,live account eventueel aanmelden voor de backup. Azure AD registerd is ook een optie inderdaad (gebruik ik zelf) maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik een eigen MS365 omgeving heb thuis :9

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:54:
[...]

Je kan hem gewoon stand-alone gebruiken hoor en met ieder hotmail,outlook,live account eventueel aanmelden voor de backup. Azure AD registerd is ook een optie inderdaad (gebruik ik zelf) maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik een eigen MS365 omgeving heb thuis :9
Klopt maar de MS app is niet vanwege leuke gratis app zoals bij Google. Maar als strikte noodzakelijkheid voor MS eigen betaalde producten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polyphemus
UDM-SE in stock voor de liefhebbers :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12

Acradavos

Poetsfanaat

Polyphemus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:11:
Zojuist besteld. Ik heb verder nog niks van Ubiquiti, maar dit is stap 1. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swe_zPfUkDlHY-1UWUD69b5PX08=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EXBPtJKiE3FtuoG7aUPHKBTq.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhndy
Yes, ook besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op aan hetk kijken om de USW-Lite-16-PoE te kopen. Ik twijfel alleen of het genoeg POE budget heeft om de volgende apparaten van stroom te voorzien;
  • U6-Mesh
  • 3x raspberry pi 4
Ik heb gevonden dat de Pi4 6Watt trekt en de U6-Mesh 12Watt dus dat is ongeveer 30Watt totaal.

Het lijkt erop dat de switvh genoeg budget zal hebben. Klopt het wat ik zeg, voordat ik straks te weinig POE budget heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Telkens ik mijn UDM Pro update/herstart/... verlies ik de verbinding tussen de UDMP en mijn USW48. Die zijn verbonden met 2 fs.com 'UF-MM-10G Compatible' SFP+ modules en deze fiber. Na de herstart is er geen communicatie meer tussen de UDMP en de USW48 (activity lichtje brandt/flikkert niet), tot ik de fiber (niet eens de SFP+ module, echt de fiber) eens loskoppel en terugsteek, dan werkt het weer zoals het hoort.

Ik lees veel verhalen over het verliezen van verbinding tussen tussen modems > UDMP via SFP, maar UDMP > switch vind ik geen vermelding van. Herkennen jullie dit? Is dat gewoon onderdeel van het SFP debacle op de UDMP of kan ik hier iets aan doen?

Ik word er echt gek van, dit sleept al aan sinds ik 'm kocht ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:34
Yes lange wachten is beloond heb hem ook besteld. Denk dat er een container is binnen gekomen. Komt nu ineens heel veel in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Zoals ik net al eerder beschreef, heb ik ook de UDM-SE besteld. Verder ben ik nog op zoek naar een drietal AP's.

Mijn ogen zijn gericht op WIFI6 AP's. Iemand een goed argument voor de keuze van Pro of Long-Range? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De kogel is door de kerk, Daze week hebben wij intern besloten dat wij vanwege alle software problemen en onbetrouwbare strategie van Ubiquiti de keus maken de enorme afschrijving bij onze waas klanten poor lieft te nemen en stoppen met Unifi. Mij zul je hier dan gelijk steeds minder zien, voor sommige zal het een Opluchting zijn ;-) Voor mij betekent dit in toekomt minder pruts en hekwerk om soms hele basic basic dingen werkende te krijgen. Plus het belangrijkste betere en inzichtelijker Netwerklogs bij storingen

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
Acradavos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:01:
Zoals ik net al eerder beschreef, heb ik ook de UDM-SE besteld. Verder ben ik nog op zoek naar een drietal AP's.

Mijn ogen zijn gericht op WIFI6 AP's. Iemand een goed argument voor de keuze van Pro of Long-Range? :)
Voor als je wat te lezen wil hebben:

https://evanmccann.net/blog/2021/1/unifi-ap-guide
https://evanmccann.net/ubiquiti

[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 08-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:41

The U6-Pro was Ubiquiti’s first model that supported Wi-Fi 6 on both the 5 GHz and 2.4 GHz bands, giving it an advantage over the U6-Lite and U6-Pro. The U6-Pro includes a 4x4 radio for 5 GHz, and a 2x2 2.4 GHz radio. In my testing it offered more throughput than the U6-LR, and only slightly less range. For most networks, the U6-Pro is the one I’d recommend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

De U6 Lite. Of organiseer je vaker feestjes met meer dan 100 gasten die allemaal op jouw wifi zitten? Of heb je daadwerkelijk door het hele huis 4x4 antennes nodig? (Niet veel clients hebben dat in ieder geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:24

3DDude

I void warranty's

xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:03:
De kogel is door kerk, Daze week hebben wij intern besloten dat wij vanwege alle software problemen en onbetrouwbare strategie van Ubiquiti de keus maken de enorme afschrijving bij onze waas klanten poor lieft te nemen en stoppen met Unifi. Mij zul je hier dan gelijk steeds minder zien, voor sommige zal een Opluchting zijn ;-) Voor mij betekent in toekomt minder prutswerk en hackers om basic dingen werkende te krijgen en veel meer mogelijkheden om basic Netwerklogs inzichtelijk te krijgen bij klant problemen.
Waar liep je vooral tegenaan?

Onstabiele software?
mazzel hebben met de juiste firmware ?

Dat idee heb ik persoonlijk ook hoor: heb je een gare firmware of AP, is het succes ermee. Krijg langzaam wel het idee dat de problemen niet altijd worden opgelost..

en wat ga je aan de klanten aanbieden als alternatief (zoek ik eigenlijk ook nog :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 08-04-2022 13:16 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:08:
[...]

De U6 Lite. Of organiseer je vaker feestjes met meer dan 100 gasten die allemaal op jouw wifi zitten? Of heb je daadwerkelijk door het hele huis 4x4 antennes nodig? (Niet veel clients hebben dat in ieder geval)
Ik heb op dit moment nog een simpele Asus router, helaas loopt het RAM geheugen helemaal vol.

28x Shelly's (WIFI) zijn voor mij het belangrijkste, die moeten gewoon stabiel werken.
Verder kom ik ongeveer uit op 40 devices.

Ik had wat Tweakers ervaringen gelezen over de Wifi 6 Lite, maar die kwamen niet al te positief over. Vandaar de keuze voor 6 Pro of Long-Range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:41
Acradavos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:13:
[...]

Ik heb op dit moment nog een simpele Asus router, helaas loopt het RAM geheugen helemaal vol.

28x Shelly's (WIFI) zijn voor mij het belangrijkste, die moeten gewoon stabiel werken.

Ik had wat Tweakers ervaringen gelezen over de Wifi 6 Lite, maar die kwamen niet al te positief over. Vandaar de keuze voor 6 Pro of Long-Range.
Hoeveel APs heb je nodig? Want je hoeft niet overal Pro's weg te hangen. Ik heb zelf een U6 Mesh beneden waar de meeste devices worden gebruikt. Op de 1e verdieping een U6 Lite. Deze Lite is nog wel een "oude" versie met meer dbm op de 5Ghz band. Beide APs ben ik erg tevreden over. Heb ook nog een AC HD (ja die is mega dik) tweedehands gekocht specifiek voor de G4 Deurbel. De 2,4ghz band van deze AP gebruik ik om al mijn IoT devices mee te verbinden. Zodat mijn "main" APs die niet hoeven te connecten en zo de 2,4ghz band zelfs uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kogel is door kerk, Daze week hebben wij intern besloten dat wij vanwege alle software problemen en onbetrouwbare strategie van Ubiquiti de keus maken de enorme afschrijving bij onze waas klanten poor lieft te nemen en stoppen met Unifi. Mij zul je hier dan gelijk steeds minder zien, voor sommige zal een Opluchting zijn ;-) Voor mij betekent in toekomt minder prutswerk en hackers om basic dingen werkende te krijgen en veel meer mogelijkheden om basic Netwerklogs inzichtelijk te krijgen bij klant problemen.
nevermind

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2022 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
3DDude schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:10:
[...]

Waar liep je vooral tegenaan?

Onstabiele software?
mazzel hebben met de juiste firmware ?

Dat idee heb ik persoonlijk ook hoor: heb je een gare firmware of AP, is het succes ermee. Krijg langzaam wel het idee dat de problemen niet altijd worden opgelost..

en wat ga je aan de klanten aanbieden als alternatief (zoek ik eigenlijk ook nog :+ )
Precies wat jij noemt en gebrek aan netwerk inzicht. Hoop voor professionele/mssp gebruik niets zeggende logs en grafiekjes (wordt met iedere update slechter) Deze week nog de zoveelste UDM applicatie crash (UDM online alleen geen toegang tot de applicaties) en UDM swap moeten uit voeren gelukkig werkte deze keer de online te backup/restore wel. Vaak genoeg een hele config met hand opnieuw moet inrichten en alle devices moeten resetten om te her adopteren.

Daarnaast hebben we de voorkeur voor een eigen centrale SDN controller dat scheelt heel veel dubbel programmeerwerk en integratie problemen van decentrale SDN controllers bij de klant lokaal draaien.

We liepen al bijna een jaar tegen deze overstap aan te hikken.

Zonder hier een merk te noemen en consumenten weer richting een MSSP product te sturen. We blijven bij zelfde distributeur alleen gaan de focus leggen op een vergelijkbaar (iets duurder ) product van een ander merk. (De insider weet genoeg) en nee het is geen Tp-link

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor thuis en voor de hobby ga veel plezier van je UDM beleven. 100keer beter dan die media markt routers.

Altijd voor de Non long range gaan. Hoe kleiner je de cellen kan maken hoe beter. Ook niet te klein dan wordt noise floor te hoog en blijft er geen airtime over (veel gemaakte fout in hotels )

Long range gebruik alleen in hele grote op ruimtes met weinig /een lage devices dichtheid.

[ Voor 34% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Cloud_VII schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:27:
[...]

Hoeveel APs heb je nodig? Want je hoeft niet overal Pro's weg te hangen. Ik heb zelf een U6 Mesh beneden waar de meeste devices worden gebruikt. Op de 1e verdieping een U6 Lite. Deze Lite is nog wel een "oude" versie met meer dbm op de 5Ghz band. Beide APs ben ik erg tevreden over. Heb ook nog een AC HD (ja die is mega dik) tweedehands gekocht specifiek voor de G4 Deurbel. De 2,4ghz band van deze AP gebruik ik om al mijn IoT devices mee te verbinden. Zodat mijn "main" APs die niet hoeven te connecten en zo de 2,4ghz band zelfs uit kan.
Ik denk 3, maar wellicht moet ik mijn vraag in het aankoopadvies topic stellen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En juist daarom koop ik geen IoT spul op wifi, maar eigenlijk alleen ZigBee of Z-Wave. Verstoort mijn wifi verkeer niet en een mesh dus geen "APs" voor nodig want elk powered apparaat is een "AP". En die Shellys doen natuurlijk geen AC wave 2 laat staan AX. Dus alle voordelen van de U6 heb je niks aan. Als een Shelly aan het sturen of ontvangen is kan het AP voor de rest dus niks omdat in dat timeslot alleen met één Shelly kan babbelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23

djbarney

XBL: DeejayBarney

Verwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:49:
Ik ben op aan hetk kijken om de USW-Lite-16-PoE te kopen. Ik twijfel alleen of het genoeg POE budget heeft om de volgende apparaten van stroom te voorzien;
  • U6-Mesh
  • 3x raspberry pi 4
Ik heb gevonden dat de Pi4 6Watt trekt en de U6-Mesh 12Watt dus dat is ongeveer 30Watt totaal.

Het lijkt erop dat de switvh genoeg budget zal hebben. Klopt het wat ik zeg, voordat ik straks te weinig POE budget heb.
ik heb er zelf een met 2 pi 4's met de pi poe hat op zitten, plus een u6 mesh, een usw flex mini, en dan nog wat kleine dingetjes die ik met een poe > usb connector heb uitgerust om bijvoorbeeld een rituals genie te poweren. meer omdat het kan dan omdat het echt nodig was :)

met die load zit ik gemiddeld op 23w aan poe, en geen enkel issue. mijn u6mesh pakt in gebruik iets meer dan 6w, en bij startup na een reset zit hij kort op 8w om daarna terug te vallen naar die 6w stabiel. de pi's eten ook max 6.5 en 5w onder full load in deze configuratie. voor 3 pi's en een mesh moet het dus volgens mij meer dan ruim voldoende zijn, gezien de specsheet aangeeft dat de USW-Lite-16-PoE 45w als max levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:10:
[...]

En juist daarom koop ik geen IoT spul op wifi, maar eigenlijk alleen ZigBee of Z-Wave. Verstoort mijn wifi verkeer niet en een mesh dus geen "APs" voor nodig want elk powered apparaat is een "AP". En die Shellys doen natuurlijk geen AC wave 2 laat staan AX. Dus alle voordelen van de U6 heb je niks aan. Als een Shelly aan het sturen of ontvangen is kan het AP voor de rest dus niks omdat in dat timeslot alleen met één Shelly kan babbelen.
Helaas was de investering voor Zigbee of Z-Wave op dat moment mij even te gortig en heb ik bewust voor een WIFI oplossing gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:37:
[...]

Zonder hier een merk te noemen en consumenten weer richting een MSSP product te sturen. We blijven bij zelfde distributeur alleen gaan de focus leggen op een vergelijkbaar (iets duurder ) product van een ander merk. (De insider weet genoeg) en nee het is geen Tp-link
begint het met een M en eindigt het op ERAKI? :P

UBNT: Collega van mij heeft dat als die zijn 1gbit glas vol trekt dat na 10 seconde z'n DreamMachine pro zegt u heeft geen WAN IP meer. Is al 5 maanden bezig met z'n RMA (heeft een code om nieuwe te halen) dus heb hem geattendeerd dat die SE er NU is hij heeft m gelijk besteld :)

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 08-04-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3DDude schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:31:
[...]

_O- we hebben het nog wel over ubiquiti budget klanten. Unifi is als het ware het beenmerg van een planten die door de cel generatie de meraki langzaam laat moet uitgroeien tot een volwaardig high end gebruiker.

[ Voor 49% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3DDude schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:31:
[...]

UBNT: Collega van mij heeft dat als die zijn 1gbit glas vol trekt dat na 10 seconde z'n DreamMachine pro zegt u heeft geen WAN IP meer. Is al 5 maanden bezig met z'n RMA (heeft een code om nieuwe te halen) dus heb hem geattendeerd dat die SE er NU is hij heeft m gelijk besteld :)
Laat hem dan de UXG bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

is gewoon een bug in die dreammachine hoor, met de experiabox gaat het prima haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Laatst online: 20:41
Dank!
Ik ga een nieuw netwerk aanleggen in m’n nieuwbouwwoning en wilde eigenlijk voor de UDM Pro gaan. De SE is dan natuurlijk een betere optie! Dus meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ik hen nog een vraag over de Dream Machine Special Edition.

Bij de specs zie ik;

(2x) PoE+ IEEE 802.3at
(6x) PoE IEEE 802.3af

Max. PoE wattage per port by PSE 802.3af
15.4W

Max. PoE wattage per port by PSE 802.3at
30W

Wat betekent dit voor het aansluiten van een WiFi 6 Pro AP? Power Method is 802.3at PoE+, echter is de consumptie 13W.

Kan ik er dan maar twee aansluiten op mijn Dream Machine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:06

Je vertelt niks over de omstandigheden en dan is het lastig om een goed advies te geven.
Heb je een betonnen rijtjeshuis en wil je overal goede WiFi dekking dan is het simpel. Hang op elke etage een Lite6 op. Voordat dat te weinig is moet je heel wat meebrengen.
En dan hou ik geen rekening met een eis als:" 800mbit/s is een must op de WiFi om mijn mobieltje thuis te kunnen gebruiken."
De duurdere Access points zijn vooral leuk, maar de vraag is of je dat thuis echt nodig hebt. Als je een enorme tuin van 60 meter hebt kan je aan een LR denken om die daarvoor te gebruiken.

En AP's zijn ergens ook 'disposable items' geworden, aangezien de WiFi standaarden zich maar blijven doorontwikkelen, net als mobieltjes. Dus persoonlijk geef ik daar het liefst zo weinig mogelijk aan uit.

Tot zo ver mijn overwegingen. Misschien heb je er iets aan.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Acradavos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:06:

Bij de specs zie ik;

(2x) PoE+ IEEE 802.3at
(6x) PoE IEEE 802.3af

15.4W

30W

Wat betekent dit voor het aansluiten van een WiFi 6 Pro AP? Power Method is 802.3at PoE+, echter is de consumptie 13W.

Ik heb even gegoogled, maar er staat werkelijk nergens wat het totale PoE-budget is van de UDM SE, inderdaad staat het wel per poort vermeld, maar het totaal wat je beschikbaar hebt niet... Ik denk dat het met twee wel lukken moet, maar garantie kan ik niet geven :P

https://community.ui.com/...1e-4476-893b-1a14484a44d8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Bij de specs zie ik;

(2x) PoE+ IEEE 802.3at
(6x) PoE IEEE 802.3af

15.4W

30W

Het is een at ap, dus ja je kan maar twee at ap's aansluiten met poe voeding. Gebruik je de injectors dan kan er meer natuurlijk.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Centauriprime schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:18:
[...]

Het is een at ap, dus ja je kan maar twee at ap's aansluiten met poe voeding. Gebruik je de injectors dan kan er meer natuurlijk.
Zo te lezen gebruiken in praktijk veel minder, dus ik ga het maar proberen. :)

Overigens had ik een aankoopadvies post geplaatst, voor de mensen die dat net vroegen.

Hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Falcon10

Hit it i would !

De kogel is door kerk, Daze week hebben wij intern besloten dat wij vanwege alle software problemen en onbetrouwbare strategie van Ubiquiti de keus maken de enorme afschrijving bij onze waas klanten poor lieft te nemen en stoppen met Unifi. Mij zul je hier dan gelijk steeds minder zien, voor sommige zal het een Opluchting zijn ;-) Voor mij betekent in toekomt minder pruts en hekwerk om soms hele basic basic dingen werkende te krijgen. En hopen lijk beter en inzichtelijker Netwerklogs bij echte storingen
Spijtig te lezen xbeam, je bent hier in dit topic in elk geval 1 vd experts op Ubiquiti vlak, maar ik kan jullie beslissing volledig begrijpen.
Ikzelf raad ook al paar jaar Ubiquiti niet meer aan aan vrienden/klanten. Zit thuis en op mijn kantoor wel met het spul, dus "moet" nog even verder, maar as said, begrijp volledig jullie beslissing.
Het is echt huilen met de pet op soms ivm hun updates en inderdaad netwerkinzichten die eigenlijk geen inzichten geven.

Mag ik vragen naar welk merk jullie gaan ? Denk dat ansich er niets mis is met als je het beestje een naam geeft, en dat dat geen reclame is voor bepaald merk, enkel een logische, zakelijke beslissing vanjullie entwege.

Ikzelf zit bij een klant bv momenteel met het Fortinet spul te spelen, hun switchen kosten zitten in zelfde prijscategorie denk ik als de ubiquitis, access points durf ik niet zeggen, die gebruiken ze niet.
En tja, de firewalls. is wel ietsie duurder misschien, maar je hebt hier echt wel heel goede inzichten in netwerk etc. En ja, je zit met een boel eventuele bijkomende abonementen voor allerlei services, maar het is wel goed spul, en naar KMO klanten denk ik te verantwoorden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falcon10 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:29:
[...]

Spijtig te lezen xbeam, je bent hier in dit topic in elk geval 1 vd experts op Ubiquiti vlak, maar ik kan jullie beslissing volledig begrijpen.
Ikzelf raad ook al paar jaar Ubiquiti niet meer aan aan vrienden/klanten. Zit thuis en op mijn kantoor wel met het spul, dus "moet" nog even verder, maar as said, begrijp volledig jullie beslissing.
Het is echt huilen met de pet op soms ivm hun updates en inderdaad netwerkinzichten die eigenlijk geen inzichten geven.

Mag ik vragen naar welk merk jullie gaan ? Denk dat ansich er niets mis is met als je het beestje een naam geeft, en dat dat geen reclame is voor bepaald merk, enkel een logische, zakelijke beslissing vanjullie entwege.

Ikzelf zit bij een klant bv momenteel met het Fortinet spul te spelen, hun switchen kosten zitten in zelfde prijscategorie denk ik als de ubiquitis, access points durf ik niet zeggen, die gebruiken ze niet.
En tja, de firewalls. is wel ietsie duurder misschien, maar je hebt hier echt wel heel goede inzichten in netwerk etc. En ja, je zit met een boel eventuele bijkomende abonementen voor allerlei services, maar het is wel goed spul, en naar KMO klanten denk ik te verantwoorden.
Thanks, Maar ik ben nog voorlopige nog niet weg we hebben sites en hardware genoeg om te onderhouden maar mijn tijd en focus zal langzaam gaan verschuiven naar een ander merk en daardoor andere topics op tweakers. Ik zal dit weekend wel alvast een nieuwe het grote :X topic aan maken

Een FortiAP instap is toch veel duurder dan die €65,- van een unifi instap Accespoint waar onze unifi klanten zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 08-04-2022 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

Bij de specs zie ik;

(2x) PoE+ IEEE 802.3at
(6x) PoE IEEE 802.3af

15.4W

30W

802.3at is recommended, but 802.3af should be OK.
Dat zegt UI-Glenn
https://community.ui.com/...64-4024-bfdc-080936ffc1be

Dus je kunt er meer aansluiten. Maar het totale PoE budget weet ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door Tonne op 08-04-2022 17:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
New Protect 2.0 versie 2 beta Release
https://community.ui.com/...a9-4a78-b7c1-7167269bf05b
UniFi Protect Application 2.0.0-beta.2 has been released
Beta UniFi UniFi Protect

Overview
To upgrade to this version of UniFi Protect, you will need one of the following firmware versions (or newer):
UDM-Pro 1.10.4
UDM-Pro-SE 2.2.4
UNVR / UNVR PRO 1.4.9
UCK-G2-PLUS 2.1.11
UDR 2.2.12

To use this version, we recommend using following mobile app versions (or newer):
Protect Android 1.6.0
Protect iOS 1.6.1

Improvements
Web UI: Add low latency video streaming.
Web UI: Update the design of the unsaved changes popup.
Web UI: Add Doorlock auto-calibration option when adopting.
Web UI: Update messages in timelapse.
Web UI: Add a clickable link to timeline reasons for better error handling when there are application issues.
Web UI: Show notification with actionable feedback if the database is corrupted.
Web UI: Hide subtitles when there is not enough space in the timeline.
Web UI: Add Device grouping.
Web UI: Device property panel improvements.
Web UI: Allow assigning live views to multiple viewports.
Web UI: Improve PTZ zooming.
Web UI: Player UX improvements.
Web UI: Update the "Pending adoption" button text into “Click to adopt”.
Web UI: Add links to dashboard graph cameras.
Web UI: Detections page checkbox for multiple downloads and deletion.
Web UI: Add Recording Mode & Total storage columns.
Web UI: Show events for unadopted (historic) cameras.
Web UI: Add camera picture settings accessible from Playback.
Web UI: Show Playback page when HDD is not inserted.
Web UI: Add PTZ presets.
Web UI: Animated event thumbnails on hover.
Web UI: Update edit doorbell screen design.
Web UI: Improved settings UX.
Web UI: Device Side Panel Improvements.
Web UI: Start PTZ keyboard mode by default.
Send animated thumbnails in an email notification.
Improve image quality on slow networks by Dynamic fps support.
G3-Instant, G4-Instant: Improve audio quality.
G4 Bullet, G4 Pro, G4 PTZ, G4 Dome, G4 Doorbell, G4 Doorbell Pro: improve image quality at night under HDR mode.

Bugfixes
Web UI: Fix analytics page tooltip text color.
Web UI: Fix analytics page date selection when switching between cameras.
Web UI: Online camera shown as disconnected in dashboard graph.
Web UI: Fix partially covered tooltips in playback.
Web UI: Disable digital zoom when in dewarp mode.
Web UI: Prevent the "prev" & "next" buttons from disappearing when on the last event page.
Web UI: Fix page crash when WebGL fails.
Web UI: Fix bugs when no HDD is inserted.
Web UI: Fix the blank screen after exiting dewarp mode on Safari.
Web UI: Fix resetting status selection in the device page.
Web UI: Fix device property panel scrollbar jitter.
Web UI: Fix the wrong playback with no video event text.
Web UI: Allow to edit zones while the video is buffering.
Web UI: disable unavailable dates in the event list date picker.
Web UI: fix MPs shown for AI360.
Web UI: Show WiFi warning only for online cameras.
Web UI: Fix live streams sometimes not starting in Firefox.
Newly created users do not have default notifications configuration.
G4-PTZ: zoom speed is slow sometimes when repeatedly doing zoom.
G4-PTZ: can't tilt between 0 ~ -20 after High FPS mode toggle.
AI-Bullet, AI-360: Image turned to color mode accidentally from gray when adjusting image settings.
AI-360, AI-Bullet: Overexposure image.
G4-Instant: Image quality goes wrong after Day/Night switch.
Cameras: Fix time zone issues for some specific ones, like "Asia/Jerusalem", "America/Argentina/Cordoba", "Japan".

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:51:
Ik denk dat ik al (een soort van) het probleem heb gevonden. Ik heb de firewall regels op de NAS zelf vrij streng staan, en deze geeft geen toegang aan de VLAN. Ik heb nu de VLAN toegevoegd aan de NAS en kan de NAS nu wel benaderen. Ik ga zo even testen of het casten nu ook werkt met Synology Photos.
Ik gok van niet :+
Maar is dit ook een of de manier om het te doen?
Tja, het is maar net wat je wilt, maar soms zeg ik bepaalde dingen niet omdat ik dat grappig vind of zo hé! ;)

Ik geloof zelfs dat @RobertMe zeg maar "De Raspberry Pi Methode" al heel wat jaartjes in gebruik heeft omdat de Ubiquiti UniFi implementatie simpelweg vreselijk brak is! :)

Op de EdgeRouters schijn je namelijk wat betere/logischere keuzes te hebben, maar dan nog : Je kan beter zoiets zelf bouwen om zodoende meer controle te hebben over het geheel! :Y)
Ik wil nog wel een custom poort aangeven van de Synology Photos app en enkel deze poort toegang geven tot de IoT VLAN, maar ik weet niet zeker of dit een gewenste en nette oplossing is.
Ik ken al die kant en klare software van al die NAS modellen niet dus daar kan ik je niet mee helpen :)

#DIY-NAS-FTW!!! :+
Ik weet inderdaad dat jij veel vanuit een Pi doet, maar zoals je de vorige keer wel hebt gemerkt met het Pihole verhaal van mij, ben ik nog lang niet waar ik wezen moet met Linux.
Dus als het even kan doe ik het liever binnen Unifi.
Tja, daar zal je zelf wat aan moeten doen vrees ik ;)

In deze situatie heb je eigenlijk twee keuzes die dan beiden niet handig zijn in bepaalde opzichten :D
De kogel is door kerk, Daze week hebben wij intern besloten dat wij vanwege alle software problemen en onbetrouwbare strategie van Ubiquiti de keus maken de enorme afschrijving bij onze waas klanten poor lieft te nemen en stoppen met Unifi. Mij zul je hier dan gelijk steeds minder zien, voor sommige zal het een Opluchting zijn ;-) Voor mij betekent in toekomt minder pruts en hekwerk om soms hele basic basic dingen werkende te krijgen. En hopen lijk beter en inzichtelijker Netwerklogs bij echte storingen
Ik kan het waarschijnlijk alleen maar met je eens zijn :+
Zoals altijd bij Linux based dingen hoeft een hoog RAM gebruik geen ramp te zijn dus ik ben best wel benieuwd waarom je aan een nieuwe Router toe denkt te zijn :?
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:37:
Precies wat jij noemt en gebrek aan netwerk inzicht. Hoop voor professionele/mssp gebruik niets zeggende logs en grafiekjes (wordt met iedere update slechter) Deze week nog de zoveelste UDM applicatie crash (UDM online alleen geen toegang tot de applicaties) en UDM swap moeten uit voeren gelukkig werkte deze keer de online te backup/restore wel. Vaak genoeg een hele config met hand opnieuw moet inrichten en alle devices moeten resetten om te her adopteren.

Daarnaast hebben we de voorkeur voor een eigen centrale SDN controller dat scheelt heel veel dubbel programmeerwerk en integratie problemen van decentrale SDN controllers bij de klant lokaal draaien.

We liepen al bijna een jaar tegen deze overstap aan te hikken.
Die hele UDM/UDR reeks is gewoon een puinhoop net als al die CloudKey 2/2+ modellen :X

Ik hoop echt dat ze een keer wat meer opties aan de webGUI toevoegen en dat die UXG niet dezelfde puinhoop wordt, maar ik vrees het ergste... voor de zoveelste keer... :| :/
TP-Link Omada reeks is de Ubiquiti UniFi reeks maar dan 3 jaar geleden of erger dus dat is sowieso alleen een optie als het echt heel erg goedkoop moet! :D

Verder hoor ik graag per DM wat jullie keuze is geworden ;)
Falcon10 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:29:
Ik ken mensen die Fortinet altijd FortiCrap noemen dus daar ben ik ook een beetje huiverig voor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Falcon10

Hit it i would !

nero355 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:50:
[...]

Ik ken mensen die Fortinet altijd FortiCrap noemen dus daar ben ik ook een beetje huiverig voor... :+
Ja, wel, eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen, dat een aantal zaken in hun Framework om alles onderling emt elkaar te koppelen en te laten praten niet altijd handig/logisch is.
Ik frustreer me ook in een aantal zaken zo bij hen, maar als je het gewoon bent, is het an sich logisch, en werkt het wel makkelijk/vlot.

Dus om het nu forticrap te noemen vind ik er wat over. Ik zou zeggen : geef hen eens Ubiquiti, en vraag half jaartje later opnieuw wat ze van Fortinet vinden ;)

Ik zie eventueel ook wel graag een DM van jou xbeam, ben wel benieuwd wat een mooi alternatief is.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:57:
Ja, wel, eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen, dat een aantal zaken in hun Framework om alles onderling emt elkaar te koppelen en te laten praten niet altijd handig/logisch is.
Ik frustreer me ook in een aantal zaken zo bij hen, maar als je het gewoon bent, is het an sich logisch, en werkt het wel makkelijk/vlot.
Een beetje net als UniFi dus :+
Dus om het nu forticrap te noemen vind ik er wat over. Ik zou zeggen : geef hen eens Ubiquiti, en vraag half jaartje later opnieuw wat ze van Fortinet vinden ;)
Volgens mij hebben een aantal van hen in ieder geval UAP's door het huis heen liggen dus die hebben ze al! ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verder hoor ik graag per DM wat jullie keuze is geworden ;)
Julie ongevoelig Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG3Xyrzdj-ijG3Qa_rJUambF29I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIdtNUnNMkPRV5LFhk8kDZTk.jpg?f=fotoalbum_large er’s
The name of the bone marrow is all here in a poetry
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:35:
[...]

_O- we hebben het nog wel over ubiquiti budget klanten. Unifi is als het ware het beenmerg van een planten die door de cel generatie de meraki(passie) langzaam laat moet uitgroeien tot een volwaardig high end gebruiker.

[ Voor 29% gewijzigd door xbeam op 11-04-2022 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Ik snap niks meer van dit topic geloof ik :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
xbeam schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:04:
[...]

Julie ongevoelig [Afbeelding] er’s
It is all here in a poetry

[...]
Als je ze niet eerst de Go variant aansmeert dan heb je mijn zegen jongen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:57
Mijn NanoHD accespoint in de woonkamer heeft veel minder geconnecte clients en data verbruik als een ac-lite welke in de hal zit.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen, en hier dan mogelijk een oplossing voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:12:
[...]

Als je ze niet eerst de Go variant aansmeert dan heb je mijn zegen jongen :+
Ow de eerste nieuwe/ klant is zeker test persoon }) en moet met deze GO lijdzaam toe zien hoe alles in de soep gaat lopen. Maar voor zover ik weet zit er geen GO in de product portfolio

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 09-04-2022 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazybones
  • Laatst online: 11-09 00:02
[...]

Ik heb twee U6-LR waarvan er eentje online is op de benedenverdieping en de andere (zolder) momenteel offline omdat ik bekabeling aan het aanpassen ben. Met die ene LR beneden heb ik dekking van achter in de tuin , gehele BG en 1e etage. Stabiel en snel, zowel op 2,4GHz als 5GHz. Voordeel van de LR is 4x4 op beide banden, betere beamforming en afstraalkarakteristiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Tja, het is maar net wat je wilt, maar soms zeg ik bepaalde dingen niet omdat ik dat grappig vind of zo hé! ;)

Ik geloof zelfs dat @RobertMe zeg maar "De Raspberry Pi Methode" al heel wat jaartjes in gebruik heeft omdat de Ubiquiti UniFi implementatie simpelweg vreselijk brak is! :)
He wat? Wat heb ik gemist? Als ik het goed begrijp / teruglees gaat het over mDNS? Dat heb ik gewoon op de USG draaien, maar dan wel via de gateway.config.json. De optie die in de Controller zit gebruikt in ieder geval op de USG een backend dat het verkeer inderdaad op alle interfaces gooit. Via de gateway.config.json kun je een andere implementatie gebruiken, die wel configureerbaar is en per interface aan gezet moet worden. Maar uiteraard werkt dit dus weer alleen op de USG en niet voor de UDM / UDR / UXG.

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{
  "service": {
    "mdns": {
      "repeater": {
        "interface": [
          "eth1.10",
          "eth1.11",
          "eth1.20"
        ]
      }
    }
  }
}
Pagina: 1 ... 183 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.