Weet je dat heel zeker? Hackers en scammers betalen regelmatig voor advertenties positie naar bijvoorbeeld een nep anydesk sites. Het zou niet eerste keer zijn dat mensen gewoon op bovenste Google link klikken en zo een trojanized versies downloaden en installeren. Het is daarom altijd aan te raden om bovenste zoek resultaten altijd te blokkeren. Dit zijn namelijk altijd advertenties de echte zoek resultaten staan 2 pas resultaten lager.Wachten... schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:57:
Heeft iemand enig idee waarom Anydesk gezien wordt als een "bedreiging"?
Dreigingsbeheermelding 1: Potential Corporate Privacy Violation. Signature ET USER_AGENTS AnyDesk Remote Desktop Software User-Agent.
Ik weet dat deze verbindingen "veilig" zijn, maar ik kan ze nergens vermelden als false positive o.i.d. Iedere keer als ik dus Anydesk gebruik, dan krijg ik een alert.
https://amp.thehackernews...g-campaign-on-google.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ERYqDm7iVuaa5rBwmtq8U5LU.jpg?f=user_large)
Malvertising Campaign On Google Distributed Trojanized AnyDesk Installer
……..
CrowdStrike estimates that 40% of clicks on the malicious ad turned into installations of the AnyDesk binary, and 20% of those installations included follow-on hands-on-keyboard activity. "While it is unknown what percentage of Google searches for AnyDesk resulted in clicks on the ad, a 40% Trojan installation rate from an ad click shows that this is an extremely successful method of gaining remote access across a wide range of potential targets,"
[ Voor 104% gewijzigd door xbeam op 31-03-2022 18:59 ]
Lesdictische is mijn hash#