[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 182 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:57:
Heeft iemand enig idee waarom Anydesk gezien wordt als een "bedreiging"?

Dreigingsbeheermelding 1: Potential Corporate Privacy Violation. Signature ET USER_AGENTS AnyDesk Remote Desktop Software User-Agent.

Ik weet dat deze verbindingen "veilig" zijn, maar ik kan ze nergens vermelden als false positive o.i.d. Iedere keer als ik dus Anydesk gebruik, dan krijg ik een alert.
Weet je dat heel zeker? Hackers en scammers betalen regelmatig voor advertenties positie naar bijvoorbeeld een nep anydesk sites. Het zou niet eerste keer zijn dat mensen gewoon op bovenste Google link klikken en zo een trojanized versies downloaden en installeren. Het is daarom altijd aan te raden om bovenste zoek resultaten altijd te blokkeren. Dit zijn namelijk altijd advertenties de echte zoek resultaten staan 2 pas resultaten lager.

https://amp.thehackernews...g-campaign-on-google.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8L2Y9LTzR3v9bdWYIsvvzD4yPg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ERYqDm7iVuaa5rBwmtq8U5LU.jpg?f=user_large
Malvertising Campaign On Google Distributed Trojanized AnyDesk Installer
……..
CrowdStrike estimates that 40% of clicks on the malicious ad turned into installations of the AnyDesk binary, and 20% of those installations included follow-on hands-on-keyboard activity. "While it is unknown what percentage of Google searches for AnyDesk resulted in clicks on the ad, a 40% Trojan installation rate from an ad click shows that this is an extremely successful method of gaining remote access across a wide range of potential targets,"

[ Voor 104% gewijzigd door xbeam op 31-03-2022 18:59 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Binnen m'n netwerk heb ik een UAP-AC-M in de tuinberging staan.
Ik merk dat deze na een tijdje terugvalt van gigabit uplink naar 100M. Hij is aangesloten op een Switchpro (met POE+).
Herstarten (zonder de kabel uit te trekken, gewoon via de controller reboot) en hij is terug voor een tijdje op Gbit.
Hij draait de laatste firmware (was ook al zo me eerdere firmware).
Iemand een idee wat er mis is? (de cat6 utp kabel is iets van een 40m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Raar verhaal :

- Je hebt een Site-to-Site VPN lopen blijkbaar ?
- Maar al dat verkeer moet geblokkeerd worden :?

Begrijp je wel dat als er verkeer vanuit jouw Router naar de andere Router gaat er ook daaraan gerelateerd verkeer terug wordt gestuurd naar jouw Router ?!
Hoezo is dat raar? In het verleden zonder veel poespas voor elkaar gekregen op een fortigate. Dus lijkt mij dat dit hier ook mogelijk moet zijn.

En nee niet al dat verkeer moet geblocked worden. Wil dat het subnet aan de andere kant geen verbindingen kan opzetten met mijn subnet hier on premise. Het verkeer vanaf mijn kant moet gewoon die kant op kunnen gaan. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mydogisgone op 31-03-2022 20:04 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:19
xbeam schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:11:
[...]

Weet je dat heel zeker? Hackers en scammers betalen regelmatig voor advertenties positie naar bijvoorbeeld een nep anydesk sites. Het zou niet eerste keer zijn dat mensen gewoon op bovenste Google link klikken en zo een trojanized versies downloaden en installeren. Het is daarom altijd aan te raden om bovenste zoek resultaten altijd te blokkeren. Dit zijn namelijk altijd advertenties de echte zoek resultaten staan 2 pas resultaten lager.

https://amp.thehackernews...g-campaign-on-google.html
[Afbeelding]

[...]
Dank voor je reactie, maar ik werk vanuit Duckduckgo, en heb dus geen advertenties bovenaan staan.
Daarnaast let ik zelf altijd op de URL waarvan ik iets download (in dit geval https://anydesk.com)

Ik heb voor de zekerheid (want je weet het maar nooit) de 'digitale handtekeningen' even gecontroleerd. Ik weet niet in hoeverre deze te vervalsen zijn, maar ook daar staat netjes het bedrijf vermeld philandro Software GmbH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L81ueXMUsDL-cQf-od9E1y_4qBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kdzAQoqdLSznkoQZ2ZsDyeqY.png?f=user_large

Ik denk dus eerder dat het iets is zoals @nero355 aangeeft. Ik ga daar nu even naar kijken.

Ik kan ook eens kijken of ik Teamviewer weer kan gebruiken, maar ik heb daar een paar jaar geleden aardig wat problemen mee gehad. Ik ben toen der tijd dus over gegaan naar Anydesk omdat ik snel iemand op afstand moest helpen.

Dit is overigens wat meer gedetailleerd de melding.
Ik hou eigenlijk nooit zo van dit soort waarschuwingen, want ze zullen niet voor niets als dreiging worden gezien door Unifi. Ik kan ook nooit zo goed opmaken uit dit soort melding of het nu echt een gevaar is of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pf-_YxcEPcNoktWnnJnpJfgc4E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33ysPZTbxZ1IOj7qSJTa8yKI.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 31-03-2022 20:21 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wachten... schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Dank voor je reactie, maar ik werk vanuit Duckduckgo, en heb dus geen advertenties bovenaan staan.
Daarnaast let ik zelf altijd op de URL waarvan ik iets download (in dit geval https://anydesk.com)

Ik heb voor de zekerheid (want je weet het maar nooit) de 'digitale handtekeningen' even gecontroleerd. Ik weet niet in hoeverre deze te vervalsen zijn, maar ook daar staat netjes het bedrijf vermeld philandro Software GmbH

[Afbeelding]

Ik denk dus eerder dat het iets is zoals @nero355 aangeeft. Ik ga daar nu even naar kijken.

Ik kan ook eens kijken of ik Teamviewer weer kan gebruiken, maar ik heb daar een paar jaar geleden aardig wat problemen mee gehad. Ik ben toen der tijd dus over gegaan naar Anydesk omdat ik snel iemand op afstand moest helpen.

Ik hou eigenlijk nooit zo van dit soort waarschuwingen, want ze zullen niet voor niets als dreiging worden gezien door Unifi. Ik kan ook nooit zo goed opmaken uit dit soort melding of het nu echt een gevaar is of niet.

[Afbeelding]
Waarom al die third party apps toch altijd… Klik op start en tik in quick assist. Tada, zit default in een moderne windows ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:15:
[...]

[Afbeelding]
Als zeker weet dat alles klopt is de kans groot dat het false positive is en kan je ticket bij unifi aan maken. (Mijn UDM blokkeert de site overigens niet en ik heb alle ips functies aan staan.

[Afbeelding]
Dit is precies waarom unifi nog lang niet volwassen is. Het is het gebrek aan loggings en door het gebrek aan betekenis van de bestaande logging weet niemand 🤷‍♀️ Inclusief ubnt support nooit wat er precies aan de hand is.

Maar krijg deze melding nu waneer naar de anydesk site gaat of dat je een verbinding met een ander computer probeert op te zetten.

Interne krijg ik bij ssh gebruik vaak een vergelijkbare melding omdat het device wat ik probeer aan te spreken niet online is. Het is handig als vermeld wat je precies probeert te doen. Is die blokkade van externe adres 1.de website 2.de fileserver 3.de verbindings sever voor de applicatie?

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 31-03-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Tylen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Waarom al die third party apps toch altijd… Klik op start en tik in quick assist. Tada, zit default in een moderne windows ;).
Zover ik weet heb je een Microsoft account nodig, en die gebruik ik niet.

Nu kan ik er wel een aanmaken, maar blijf het liefst een beetje weg van Microsoft accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
xbeam schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Als zeker weet dat alles klopt is de kans groot dat het false positive is en kan je ticket bij unifi aan maken. (Mijn UDM geeft blokkeert de site overigens niet en ik heb alle ips functies aan staan.

[...]

Dit is precies waarom unifi waarom nog lang niet volwassen is. Door het gebrek aan loggings en de betekenis van de logging weet niemand 🤷‍♀️ Inclusief ubnt support wat precies aan de hand is.

Maar krijg deze melding nu waneer naar de anydesk site gaat Of dat je een verbinding met een ander computer probeert op te zetten.
Interne krijg ik deze melding met ssh ook vaak omdat het device wat probeer aan te spreken niet online is.
Maar welke settings heb jij aanstaan?
Ik blokker sowieso 16 landen en heb 9 van de 10 categorieën aanstaan. Wellicht heeft het daar ergens mee te maken?

De melding krijg ik overigens als ik verbinding maak met een andere PC.
correctie:
De melding krijg ik zodra ik Anydesk open. Dus als ik Anydesk helemaal afsluit via task manager, en dan weer open, dan ontvang ik het bericht.

--------------------

EDIT:

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Ik blokkeer hier 16 landen (inkomend en uitgaand) op de Unifi.
Zodra ik alleen inkomend verkeer blokkeer, dan ontvang ik de melding niet. Hij praat dus ergens met een server in een land die ik blokkeer.

Valt er te achterhalen met welk van deze landen hij verbinding maakt?

[ Voor 23% gewijzigd door Wachten... op 31-03-2022 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jack zomer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:06:
zie ik iets over het hoofd?

ik heb een uws 24 poe switch.

ook een airmax airfiber lr via een injector
en straks een airmax loco via een injector.

als ik deze 2 apparaten direct op de switch wil dan heb ik toch gewoon een Instant PoE Converter, Indoor
nodig?? https://eu.store.ui.com/c...oor-gigabit-poe-converter

maak ik het nu gewoon te moeilijk in mijn hoofd? het doel is de losse injectors aan een stopcontact te deleten
en de 2 24v apparaten via de switch een powerreset te geven?
Als die apparaten Passive PoE 24V zijn dan is het inderdaad de juiste PoE Converter :)
Promy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:07:
Binnen m'n netwerk heb ik een UAP-AC-M in de tuinberging staan.
Ik merk dat deze na een tijdje terugvalt van gigabit uplink naar 100M. Hij is aangesloten op een Switchpro (met POE+).
Herstarten (zonder de kabel uit te trekken, gewoon via de controller reboot) en hij is terug voor een tijdje op Gbit.
Hij draait de laatste firmware (was ook al zo me eerdere firmware).

Iemand een idee wat er mis is? (de cat6 utp kabel is iets van een 40m)
Ik zou toch je kabel en connectoren nakijken, want daarmee moet je sowieso beginnen! ;)
De manier waarop je het vroeg was raar :)

Dit :
En nee niet al dat verkeer moet geblocked worden. Wil dat het subnet aan de andere kant geen verbindingen kan opzetten met mijn subnet hier on premise. Het verkeer vanaf mijn kant moet gewoon die kant op kunnen gaan. ;)
Is al een stuk logischer! ;)
Tylen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
Waarom al die third party apps toch altijd… Klik op start en tik in quick assist. Tada, zit default in een moderne windows ;)
Omdat Microsoft crap en/of niet iedereen Windows gebruikt :? :P

* nero355 :w vanaf zijn Kubuntu laptop 8) :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Omdat Microsoft crap en/of niet iedereen Windows gebruikt :? :P

* nero355 :w vanaf zijn Kubuntu laptop 8) :*)
Ik reageerde op iemand anders en niet op jou. En op diegene waarop ik reageerde gebruikt windows omdat ik dat kon zien aan zijn screenshot.

:w :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Maar we weten niet wat er aan de andere kant wordt gebruikt! >:) :P :+
Maar dat moet windows zijn, anders werkte het wel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Tylen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Ik reageerde op iemand anders en niet op jou. En op diegene waarop ik reageerde gebruikt windows omdat ik dat kon zien aan zijn screenshot.

:w :w
Indirect komt het op hetzelfde neer. Ik gebruik dus wel Windows, maar geen Microsoft account. Dat is dus de reden dat ik andere software gebruik ;)

Wel goed wellicht voor anderen om te weten dat de functie erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Maar welke settings heb jij aanstaan?
Ik blokker sowieso 16 landen en heb 9 van de 10 categorieën aanstaan. Wellicht heeft het daar ergens mee te maken?

De melding krijg ik overigens als ik verbinding maak met een andere PC.
correctie:
De melding krijg ik zodra ik Anydesk open. Dus als ik Anydesk helemaal afsluit via task manager, en dan weer open, dan ontvang ik het bericht.

--------------------

EDIT:

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Ik blokkeer hier 16 landen (inkomend en uitgaand) op de Unifi.
Zodra ik alleen inkomend verkeer blokkeer, dan ontvang ik de melding niet. Hij praat dus ergens met een server in een land die ik blokkeer.

Valt er te achterhalen met welk van deze landen hij verbinding maakt?
Je interne source ip hoef je niet weg te lakken die heeft iemand waneer hij bij je binnen komt in 0.5 seconden gevonden :+

Wat ik wel degelijk opvallend en zorgelijk vind is dat de anydesk applicatie blijkbaar om een verbinding op te zetten met andere pc de home calling over HTTP naar de VS doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHiU9YXcVAt1DfL5FUpoa7a2bG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4kpZVfidMTEbcQEgdsR4AXu.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom gebruik je zoals @Tylen ook al vraagt niet gewoon quick assist om iemand van buiten eenmalig toegang tot je computer te geven.

Binnen je eigen omgeving kan jij je zelf gewoon toegang geven tot al je Windows machines via de ingebouwde en gratis RDP functie van Windows. Daar heb echt geen MS account voor nodig, daarnaast geeft Microsoft de RDP cliënts gratis beschikbaar voor Linux en masOS
https://apps.apple.com/nl...rn-bureaublad/id714464092

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 31-03-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hier ook geen MS account op de pc maar zodra ik Q-A opstart dan:.......................

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCdEcfDvjtCqVaLMGO11NK57sak=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9FC2uESsQYptdmyXDhfkP0GH.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:34:
hier ook geen MS account op de pc maar zodra ik Q-A opstart dan:.......................

[Afbeelding]
Voor RDP heb je 100% zeker geen Microsoft, Outlook of msn live account voor nodig.
How to use Remote Desktop
How to use Remote Desktop

Windows 11 Windows 10
Use Remote Desktop on your Windows, Android, or iOS device to connect to a Windows 10 PC from afar. Here's how to set up your PC to allow remote connections and then connect to the PC you set up.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 31-03-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

dat gebruik ik al maar dan alleen intern of via VPN
zit ook standaard in mijn omgeving waar ik op inlog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk-H0Wj4mIP3LFBLoKI6dBD3g1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rnSoiQvM2sWhkcbyelMdRPRW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 16-09 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:56:
[...]

De manier waarop je het vroeg was raar :)

Dit :

[...]

Is al een stuk logischer! ;)
Ahh dacht dat ik wel duidelijk was. :)

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem oplos? :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
xbeam schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Je interne source ip hoef je niet weg te lakken die heeft iemand waneer hij bij je binnen komt in 0.5 seconden gevonden :+
Er stond ook een poortnummer bij. Geen idee of het allemaal kwaad kan, maar ik ben liever voorzichtig, dan dat ik klakkeloos maar wat neergooi op het internet ;) Is z`n poort ook niet erg om te delen dan?
Wat ik wel degelijk opvallend en zorgelijk vind is dat de anydesk applicatie blijkbaar om een verbinding op te zetten met andere pc de home calling over HTTP naar de VS doet.
Ja geen idee, wederom ik gebruik de applicatie en ga er vanuit dat alles daarin netjes en goed werkt. Kan iemand anders hier misschien iets zinnigs over zeggen?

[Afbeelding]
Waarom gebruik je zoals @Tylen ook al vraagt niet gewoon quick assist om iemand van buiten eenmalig toegang tot je computer te geven.

Binnen je eigen omgeving kan jij je zelf gewoon toegang geven tot al je Windows machines via de ingebouwde en gratis RDP functie van Windows. Daar heb echt geen MS account voor nodig, daarnaast geeft Microsoft de RDP cliënts gratis beschikbaar voor Linux en masOS
https://apps.apple.com/nl...rn-bureaublad/id714464092
Ik gebruik beheer om afstand altijd en enkel alleen om anderen te helpen. Ik gebruik het dus nooit in mijn eigen netwerk. In dat geval heb je wel een Microsoft account nodig toch?
Ik heb (nog) wel een Google account, dus ik zou dan eventueel ook nog Chrome remote desktop kunnen gebruiken.

Ik ben echter eerder benieuwd of iemand nu iets kan vertellen over Anydesk en het http verhaal van jou. Want als het echt twijfelachtig is, dan moet ik eens naar iets anders kijken. Als het echter gewoon veilig en goed is om te gebruiken, dan is het prima voor mij.

Ik ben overigens nog wel benieuwd waarom ik de meldingen niet meer krijg als ik enkel het inkomend verkeer block van de 16 landen. Dit terwijl de melding uit USA komt (een land die ik niet block)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:35:
Een aantal switches kunnen ook geüpdatet worden naar: 6.2.11.13822 (Official Release).

[...]

En inmiddels 3-stuks US-8-150W geüpgraded, komende van 5.76.7
* RobertMe heeft net downgrade gedaan. USW 16-150W nog geen 24 uur terug geüpdate, en merkte op apparaten op bovenverdieping dat de verbinding slecht was. Na wat uitgebreider debuggen, is de conclusie dat een ping vanaf de USW 16-150W (geüpdate naar 6.2) op zolder naar de USW 8-150W (nog op 5.67) in de kelder nogal wat packet loss geeft. Nu de downgrade gedaan en deze "test" is nu weer succesvol. Ping tussen apparaten die aan die switch hangen (en in hetzelfde subnet) was wel goed. Overigens is de link tussen die twee switches via een SFP module (met glasvezel) van fs.com. Ik vermoed dus dat het issue alleen in het SFP stukje zit. Maar geen idee of ik dat kan traceren (zonder een UTP kabel te trekken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:00:
[...]

* RobertMe heeft net downgrade gedaan. USW 16-150W nog geen 24 uur terug geüpdate, en merkte op apparaten op bovenverdieping dat de verbinding slecht was. Na wat uitgebreider debuggen, is de conclusie dat een ping vanaf de USW 16-150W (geüpdate naar 6.2) op zolder naar de USW 8-150W (nog op 5.67) in de kelder nogal wat packet loss geeft. Nu de downgrade gedaan en deze "test" is nu weer succesvol. Ping tussen apparaten die aan die switch hangen (en in hetzelfde subnet) was wel goed. Overigens is de link tussen die twee switches via een SFP module (met glasvezel) van fs.com. Ik vermoed dus dat het issue alleen in het SFP stukje zit. Maar geen idee of ik dat kan traceren (zonder een UTP kabel te trekken).
:( :X

Ik had hier gisteren ook al bewust een pingetje tussen m'n distributie en access switches lopen inverband met de SFP wijzigingen in de nieuwe firmware maar ervaar (gelukkig) geen problemen. Zijn in mijn geval overigens wel originele UI UF-RJ45-1G SFP's.

Ik heb wel alle switches op gelijke firmware-versies draaien (6.2.11 dus).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 01-04-2022 10:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:10:
[...]

Ik had hier gisteren ook al bewust een pingetje tussen m'n distributie en access switches lopen inverband met de SFP wijzigingen in de nieuwe firmware maar ervaar (gelukkig) geen problemen. Zijn in mijn geval overigens wel originele UI UF-RJ45-1G SFP's.

Ik heb overigens wel alle switches op gelijke firmware-versies draaien (6.2.11 dus).
Zo goed had ik de release notes niet eens gelezen :X, dat er wijzigingen zijn op SFP vlak.

In ieder geval kijk ik het maar even aan of doe inderdaad later eens een upgrade van beiden tegelijkertijd. Maar lijkt mij toch dat het niet uit zou moeten maken of beide switches op dezelfde firmware zitten. Immers kun je net zo goed twee compleet verschillende merken switch hebben of een mediaconverter of wat dan ook.

Dit ziet er in ieder geval een stuk beter uit weer:
--- 192.168.1.11 ping statistics ---
764 packets transmitted, 764 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 1.905/2.707/15.541 ms
SwitchZolder-US.5.76.7#

Voor de downgrade had ik echt al binnen 5 á 10 packets iets van loss.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 01-04-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:49:
[...]

Er stond ook een poortnummer bij. Geen idee of het allemaal kwaad kan, maar ik ben liever voorzichtig, dan dat ik klakkeloos maar wat neergooi op het internet ;) Is z`n poort ook niet erg om te delen dan?
Wat heeft iemand aan een port nummer en alleen jou interne ip adres?
[...]

Ja geen idee, wederom ik gebruik de applicatie en ga er vanuit dat alles daarin netjes en goed werkt. Kan iemand anders hier misschien iets zinnigs over zeggen?

[Afbeelding]

[...]

Ik gebruik beheer om afstand altijd en enkel alleen om anderen te helpen. Ik gebruik het dus nooit in mijn eigen netwerk. In dat geval heb je wel een Microsoft account nodig toch?
Ik heb (nog) wel een Google account, dus ik zou dan eventueel ook nog Chrome remote desktop kunnen gebruiken.

Ik ben echter eerder benieuwd of iemand nu iets kan vertellen over Anydesk en het http verhaal van jou. Want als het echt twijfelachtig is, dan moet ik eens naar iets anders kijken. Als het echter gewoon veilig en goed is om te gebruiken, dan is het prima voor mij.

Ik ben overigens nog wel benieuwd waarom ik de meldingen niet meer krijg als ik enkel het inkomend verkeer block van de 16 landen. Dit terwijl de melding uit USA komt (een land die ik niet block)
Ow sorry ik zal twijfelachtig beter definiëren. Port 80 en http betekend dat er verkeer en misschien wel wachtworden zonder encryptie wordt verstuurd. Dit verkeer is voor iedereen mee te lezen en een rede om dit programma NOOIT te gebruiken.

Daar komt nog bij dat get in dit geval ook nog eens verkeer naar de VS betreft wat daar onder de CLOUD ACt valt. Hierdoor loop je ook nog het risico/ de kans is heel groot /bijna zeker dat je daar mee de AVG/GDPR overtreedt.

Twijfel achting betekent in de IT altijd dat je moet uitzoeken wat het is. En dat je het nooit gebruikt tot dat je zeker weet dat het niet kwaadaardig is of beleid en wetgeving overtreedt. Tot die tijd blokkeer je alle communicatie tussen source en destination.

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 05-04-2022 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
xbeam schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:29:
[...]

Ow sorry ik zal twijfelachtig beter definiëren. Port 80 en http betekend dat er in geval verkeer en wachtworden zonder encryptie wordt verstuurd. Dit verkeer is voor iedereen mee leesbaar en een rede om dit programma dit programma Nooit te gebruiken.
Goed om te weten, want het gebeurt nog wel eens dat we ergens inloggen o.i.d. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit onbeveiligd gebeurt.

Ik ga dan toch maar een alternatief zoeken. Wellicht dan maar eens Chrome remote desktop proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:47:
[...]

Goed om te weten, want het gebeurt nog wel eens dat we ergens inloggen o.i.d. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit onbeveiligd gebeurt.

Ik ga dan toch maar een alternatief zoeken. Wellicht dan maar eens Chrome remote desktop proberen.
Chrome? Dan vraag je iemand om weer een extra login aan te maken en een applicatie van derde op zijn computer te zetten die deze persoon met updates moet gaan bij houden?

Windows, Linux en zelfs MacOS hebben standaard ingebouwde gratis remote support tools die prima werken. Het up to date houden gaat via de systeem en OS updates en updaten daardoor automatisch mee. Om het risico van vergeten app zo klein mogelijk te gebruiken wij zakelijk/bedrijfsmatig voor onze uitgebreide remote support de agenten van onze antivirus / EDR omgeving. Teamviewer achtige programma’s worden actief door onze EDR geblokkeerd.

Hoe minder apps op en pc hoe minder apps je onderhouden en update. Daarbij zijn remote access tool nog eens extra risico vol.

Persoonlijk ga ik zelf nog een stap verder en loop ik om alles wat ook maar iets naar Google/ alphabet of META ruikt heen. Ik weiger zelfs WhatsApp te gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door xbeam op 01-04-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:10:
[...]

Ik heb wel alle switches op gelijke firmware-versies draaien (6.2.11 dus).
Intussen ook eens wat door de thread gescrollt. Maar lijkt er toch op dat ik zeker niet de enige ben met issues met met Gen1 switch / SFP. En lijkt wellicht wat groter te zijn, want zie ook posts over de Aggregate switch die packet loss heeft, regelmatig crasht en andere problemen. Waarschijnlijk heb jij dan eerder geluk dat het wel werkt dan ik pech dat het niet werkt :X. Of in ieder geval: het is al lang en breed bekend dat er issues zijn maar toch hebben ze hem doorgedrukt naar GA. (Ook bij anderen is de post door "Glenn" dan afgesplitst dus dan zou ik, zonder de threads gelezen te hebben, toch verwachten dat ze gevraagd hebben voor dezelfde info als dat die van mij wilde ontvangen etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@RobertMe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNMZBQvDcC8aQYVNdmR-LcVvPfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlJSjZZcftKeIevKjJApz2dI.png?f=fotoalbum_large

Da's bij mij zo vanaf 192.168.1.11 (Distribution-Switch) naar een Access-Switch op 192.168.1.12. Beide op 6.2.11 én middels UF-RJ45-1G SFP's óver ± 20Mtr. CAT5e UTP/RJ45. Naar de andere Access-Switch op 192.168.1.13 is het resultaat het zelfde (0% Dropped).

Ik hoop o.a. voor jou dat er niet (wederom?) een discrepantie is met 'vreemde' merken SFP's én versies.

Zakelijk werk ik hoofdzakelijk met Cisco apparatuur met allerlei SFP's (1G, 10G, 20G, 40G....) maar daar kan ik naar support fluiten als ik met andere merken SFP's dan Cisco ín een Cisco device ga 'spelen'..... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 01-04-2022 19:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op 5.76 kan ik dat ook :p Op 6.2 dus niet. Op basis van afgesplitste thread met vraag voor support info / logs de upgrade weer gedaan en werkte natuurlijk weer niet. Hopelijk dat ze daar dus iets mee kunnen.
Ik hoop niet dat er (wederom) een discrepantie is met 'vreemde' merken SFP's én versies. Zakelijk werk ik hoofdzakelijk met Cisco apparatuur met allerlei SFP's (1, 10, 20, 40G....) maar daar kan ik naar support fluiten als ik met andere merken SFP's dan Cisco ín een Cisco device ga 'spelen'..... :+
Ubiquiti heeft toch gewoon altijd moeite met SFP. Op een gegeven moment werkte zelfs hun eigen DAC niet op de UDM Pro. En correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft Ubiquiti nog nooit moeilijk gedaan over thirth party SFP modules? Ja, mogelijk dat ze niet werken, maar het is AFAIK niet zo dat ze ook meteen support weigeren / ze actief blokkeren / ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:26:
[...]

Op 5.76 kan ik dat ook :p Op 6.2 dus niet. Op basis van afgesplitste thread met vraag voor support info / logs de upgrade weer gedaan en werkte natuurlijk weer niet. Hopelijk dat ze daar dus iets mee kunnen.

[...]

Ubiquiti heeft toch gewoon altijd moeite met SFP. Op een gegeven moment werkte zelfs hun eigen DAC niet op de UDM Pro. En correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft Ubiquiti nog nooit moeilijk gedaan over thirth party SFP modules? Ja, mogelijk dat ze niet werken, maar het is AFAIK niet zo dat ze ook meteen support weigeren / ze actief blokkeren / ....
Je zou inderdaad toch ook wel eens durven te gaan verwachten dat ze bij UI in d'r OTA deel van de keten ook eens stiekem naar de verschillende / mogelijke 'klant' setup's qua hardware gaan kijken :*)

Of doen ze daar bij UI per definitie aan OPTA (Ontwikkel -> Productie -> Test -> Acceptatie) in plaats van het meer reguliere én vooral conservatieve OTA-P proces na te streven? _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 01-04-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
ombouw naar Fiber ?

Hallo, Ik heb momenteel nog een kabelmodem waar ik mijn Unifi netwerk op heb aangesloten.
Dit bevat een USG3 dus in koper bekabeld.

Nu zal er volgend jaar Fiber komen in de gemeente.

Mocht ik kiezen om een eigen router te gebruiken, zal deze vermoedelijk uitgerust moeten zijn met een SFP-slot.

? Moet ik dan mijn USG3 vervangen ?
=> de "edgerouters" hebben wel een SFP poort, maar zou liefst binnen het unifi pakket blijven zodat alles beheersbaar blijft vanuit één GUI

=> alternatief om bv een "domme" media converter te plaatsen en de USG als router te behouden?

ik dacht wel dat de USG3 beperkt is in snelheid 150Mbit? dus heeft die misschien helemaal géén nut meer bij een fiber aansluiting van 500/500 of 1000/1000

of zou er hopelijk een update van de USG3 komen met een aanwezige SFP poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
grindal81 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:03:
ombouw naar Fiber ?

Hallo, Ik heb momenteel nog een kabelmodem waar ik mijn Unifi netwerk op heb aangesloten.

Mocht ik kiezen om een eigen router te gebruiken, zal deze vermoedelijk uitgerust moeten zijn met een SFP-slot.

=> de "edgerouters" hebben wel een SFP poort, maar zou liefst binnen het unifi pakket blijven zodat alles beheersbaar blijft vanuit één GUI

=> alternatief om bv een "domme" media converter te plaatsen en de USG als router te behouden?

ik dacht wel dat de USG3 beperkt is in snelheid 150Mbit? dus heeft die misschien helemaal géén nut meer bij een fiber aansluiting van 500/500 of 1000/1000

Zou je niet eerst eens even wachten totdat duidelijk is welke partij glasvezel gaat aanleggen in je wijk en hoe deze het vervolgens afmonteert in je meterkast. Van KPN is bijvoorbeeld bekend dat zij afleveren met een normale UTP aansluiting via een ONT dus dan is er geen enkel probleem om je USG3 erop aan te sluiten.

USG3 is een oud beestje maar kan als je geen gebruik maakt van IDS/IPS nog een behoorlijke snelheid halen, volgens mij moet 500/500 nog wel te doen zijn. Anyway, relax en maak je er pas druk over wanneer het zover is :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:34:
[...]

Zou je niet eerst eens even wachten totdat duidelijk is welke partij glasvezel gaat aanleggen in je wijk en hoe deze het vervolgens afmonteert in je meterkast. Van KPN is bijvoorbeeld bekend dat zij afleveren met een normale UTP aansluiting via een ONT dus dan is er geen enkel probleem om je USG3 erop aan te sluiten.

USG3 is een oud beestje maar kan als je geen gebruik maakt van IDS/IPS nog een behoorlijke snelheid halen, volgens mij moet 500/500 nog wel te doen zijn. Anyway, relax en maak je er pas druk over wanneer het zover is :)
De USG doet zonder IPS/IDS prima 1gbit/s.

De opvolger van USG is onverwacht sinds vorige week, na meer dan een jaar in beta te zijn geweest en tegen alle verwachtingen in VS verkrijgbaar. Nu dat hij daar eindelijk op de markt is vraag ik mij gelijkt af in welke wereld UBNT’s marketing leeft of wordt dit weer loze belofte want zonder ssl inspectie zal er niets enterprise class zijn deze firewall.
Dual-WAN security gateway designed to protect medium to large-sized networks with enterprise-class firewall configuration and threat management feature's
https://store.ui.com/coll...tion-gateway-professional
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE3LVz5nHWnIi4DghHd_-uqBwfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNdFlKYSapV0xQ9RdDzaegqe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door xbeam op 03-04-2022 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

ombouw naar Fiber ?

Nieuwe aansluitingen zijn eigenlijk alleen nog maar (XS) GPON, dan is met sfp aansluiten haast onmogelijk (het kan, maar makkelijk is anders).
Het zou haast uniek zijn als je nu nog een AON aansluiting zou krijgen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand die hier iets meer duiding op kan geven na mijn weten hebben de UDM-Pro en UDM-SE volgens de specificaties exact de zelfde CPU
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXRZfq3ERrfNgqzZMVFFjfz6_1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IBElaunx9oEH0lhWRgpDNhpV.png?f=fotoalbum_large
Hoe kan het dat zijn dat volgens de ui.com configuratie tool er toch zo veel verschil in CPU belasting zitten bij de zelfde configuratie eisen. Dit ruikt naar marketing misleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bbauMaqah4BiJxG0uiOEfOCq2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m9bBx4h1v46ouRV6JpyKC8Iy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 02-04-2022 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Lijkt me ook iets overdreven idd, maar de SE draait al wel op een nieuwere OS waar er onder de motorkap redelijk wat veranderd is, dit kan nog niet direct naar de udm pro overgezet worden omdat het ingrijpende aanpassingen zijn geweest die eerst uitvoerig getest moeten worden.

Maar of dit ook echt 20% verschil maakt, geen idee.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rgarretsen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:00:
Lijkt me ook iets overdreven idd, maar de SE draait al wel op een nieuwere OS waar er onder de motorkap redelijk wat veranderd is, dit kan nog niet direct naar de udm pro overgezet worden omdat het ingrijpende aanpassingen zijn geweest die eerst uitvoerig getest moeten worden.

Maar of dit ook echt 20% verschil maakt, geen idee.
Welk nieuwer OS draait de SE volgens jou dan? En waar zit het verschil ?
Dat hogere firmware nummer heeft volgens mij niets met het OS te maken maar de poe+ drivers van het gebruikte switchboard in de SE en UDR Net zo als de UXG zijn eigen firewall nummer heeft maar ook precies het zelfde OS draait

Dit is kernel die de UDM-pro draait
uname -r
4.19.152-al-linux-v10.2.0-v1.12.15.4285-a130b42
# 

Dit is de GUI, misschien dat we het verschil kunnen achterhalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04voh4aKuTPgKgjXXNxOfekNwR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsNiFsw0Zm8npHi1XPEO5xjj.jpg?f=fotoalbum_large
ik ga maandag vanwege dit soort verkoop en ex btw consumenten advertentie grappen van UBNT de consumentenbond bellen over een class action. Daarnaast ben ik op zoek naar SHD bezitters. Aangezien de S functies nooit zijn geïmplementeerd zijn nu zelfs de airview functie het Accespoint zijn verwijderen in de nieuwe unifi applicatie

[ Voor 112% gewijzigd door xbeam op 03-04-2022 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
xbeam schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:16:
[...]

Welk nieuwer OS draait de SE volgens jou dan? En waar zit het verschil ?
Dat hogere firmware nummer heeft volgens mij niets met het OS te maken maar de poe+ drivers van het gebruikte switchboard in de SE en UDR Net zo als de UXG zijn eigen firewall nummer heeft maar ook precies het zelfde OS draait

Dit draait de UDM-pro
uname -r
4.19.152-al-linux-v10.2.0-v1.12.15.4285-a130b42
# 
Ik had begrepen dat de SE de software niet meer in een podman container draait. Dus ik kan me voorstellen dat dat het verschil kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tonne schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:18:
[...]

Ik had begrepen dat de SE de software niet meer in een podman container draait. Dus ik kan me voorstellen dat dat het verschil kan maken.
Dat zou betekenen dat UBNT weer terug naar de UDM situatie van een 3kwart / 1 jaar terug gaat met de SE? De rede waarom ze gestopt zijn met de USG is juist van wegen de 1 OS for all principe (IOS Cisco) richting die ze 3 jaar terug zijn ingeslagen en wat nu eindelijk na jaren ontwikkelen een beetje vorm begint te krijgen gaan ze met de eerste product op de markt komen terug naar het oude waarin ze compleet vast zaten en producten met klant en al in de vuilnisbak in hebben gegooid 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door xbeam op 03-04-2022 11:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
ik dacht wel dat de USG3 beperkt is in snelheid 150Mbit?

dus heeft die misschien helemaal géén nut meer bij een fiber aansluiting van 500/500 of 1000/1000
Ik stel voor dat de volgende "Tweaker" die zoiets weer eens post en niet op de hoogte is van de Hardware Offloading opties van de USG gewoon op een veldje aan een paal wordt vastgezet en bekogeld wordt door kapotte USG adapters of zo... >:) :P :+
Een EdgeRouter-X SFP in de vorm van een USG 3P kan je rustig vergeten! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:36:
[...]

Ik stel voor dat de volgende "Tweaker" die zoiets weer eens post en niet op de hoogte is van de Hardware Offloading opties van de USG gewoon op een veldje aan een paal wordt vastgezet en bekogeld wordt door kapotte USG adapters of zo... >:) :P :+

[...]

Een EdgeRouter-X SFP in de vorm van een USG 3P kan je rustig vergeten! ;)
Ik draai inderdaad met de USG3P gewoon de volle 940/940 bekabeld.
Maar wat betreft een vervolg met SFP, de UXG Pro kan een optie zijn.
Je zou trouwens ook een USW met SFP kunnen gebruiken in zo’n geval en de poort kunnen doorlussen, maar dat lijkt met met een ONT niet echt nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tonne
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:36:
[...]

Hij die vrij is van Unifi werpe de eerste adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tonne schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:37:
[...]

Hij die vrij is van Unifi werpe de eerste adapter?
Welke adapter? Ik heb hier alles direct op 230V óf PoE+ draaien behálve m'n USG-3P :9

@Tonne = Ethical Hacker die m'n interne netwerk middels social engineering op 'POWER' aanvalt.... Hmmm :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-04-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Will_M schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:58:
[...]

Welke adapter? Ik heb hier alles direct op 230V óf PoE+ draaien behálve m'n USG-3P :9

@Toppe = Ethical Hacker die m'n interne netwerk middels social engineering op 'POWER' aanvalt.... Hmmm :+
Die dus. Geven wel eens de geest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tonne schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:06:
[...]

Die dus. Geven wel eens de geest.
Die dingen heb ik nog wel als reserve liggen mét de juiste polariteit (én met meer vermogen dan 't mee geleverde adaptertje) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:58:
[...]

@Toppe = Ethical Hacker die m'n interne netwerk middels social engineering op 'POWER' aanvalt.... Hmmm :+
Mis ik wat?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
8)7 8)7

Nee, ik miste het verschil tussen de 'N" en de 'P' even. MEA-CULPA :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit hier even te debuggen waarom IPv6 niet werkt op mijn gastnetwerk. En tot mijn verbazing lijkt dit te maken te hebben met de "guest" instellingen van zowel het VLAN / "network" als het WLAN / "WiFi". Zet ik beiden op "Standard" dan werkt het, pas ik een van beide aan naar "Guest" dan werkt het niet (dus zowel de combinatie VLAN: guest, wifi: standard werkt niet, als VLAN: standard, wifi: guest werkt niet). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Of is dat een gevalletje "eigenlijk sowieso niet verstandig om IPv6 toe te passen op gast netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Zojuist de Mesh 6 geïnstalleerd op een muur in de tuin. Wat een pokkeding om te installeren. Er zit een voetje bijgevoegd om hem staand te monteren. Alleen de schroef gaatjes zijn zo klein, daar past geen enkele schroef doorheen. Na mijn hele assortiment schroefjes te hebben doorgespit maar montage kit erop gesmeerd en de voet vastgeplakt.

Dan de utp kabel erin, dat gaat dus niet want de doodnormale stekker past niet in de behuizing icm het gebruikte voetje. Dus Stanley mes erbij en alle overbodige kunststof van de stekker weggesneden. Nu kan de kabel net de bocht maken.

Best leuk zo'n kleine behuizing maar praktisch, NEE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 23:34
Zitten toch M3 schroefjes bij met bijbehorende pluggen voor in de muur.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 11:01
Centauriprime schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:36:
Zitten toch M3 schroefjes bij met bijbehorende pluggen voor in de muur.
Inderdaad, zit toch een houder, pluggen en vijzen bij voor aan de muur waar je de U6 mesh opklikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 18:51
Heb je de handleiding bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Ik snap perfect het punt van @verzenden

Heb ook zitten vloeken op de Mesh 6, en ja er zit een houder met pluggen en vijzen bij maar het blijft net allemaal te krap. Had hem liever 1cm in diameter groter gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 19:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Sinds mijn overgang naar symmetrisch 1gbit glasvezel merk ik dat de UDM Pro niet z'n beloofde snelheid haalt. Met zaken als IPS en DPI enabled zit ik op 500-600mbit, terwijl ik in de console van de UDM Pro makkelijk die gigabit vol trek. Blijkbaar een bekend probleem, gezien eerdere reacties in dit topic en het forum van Ubiquiti. Met IPS etc uitgeschakeld haal ik ongeveer 900mbit down en 600mbit up. Nu heb ik nog een oude EdgeRouter Lite liggen die ik af kan stoffen, en ik heb gezien dat anderen een EdgeRouter vóór de UDM Pro hebben gezet om PPPoE af te handelen. Kan dit zonder dat je met dubbel NAT zit?

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 04-04-2022 17:52 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

rally

Deyterra Consultancy

gday schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:51:
Sinds mijn overgang naar symmetrisch 1gbit glasvezel merk ik dat de UDM Pro niet z'n beloofde snelheid haalt. Met zaken als IPS en DPI enabled zit ik op 500-600mbit, terwijl ik in de console van de UDM Pro makkelijk die gigabit vol trek. Blijkbaar een bekend probleem, gezien eerdere reacties in dit topic en het forum van Ubiquiti. Met IPS etc uitgeschakeld haal ik ongeveer 900mbit down en 600mbit up. Nu heb ik nog een oude EdgeRouter Lite liggen die ik af kan stoffen, en ik heb gezien dat anderen een EdgeRouter vóór de UDM Pro hebben gezet om PPPoE af te handelen. Kan dit zonder dat je met dubbel NAT zit?
Welke firmware staat er op de UDM. Een van de recente versies heeft namelijk een performance verbetering voor PPPoE verkeer volgens zijn (i.i.g. Voor mijn UXG zeker). Wellicht dat je daarmee nog wat winst zou kunnen boeken?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Tha Render_2 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:44:
[...]

Inderdaad, zit toch een houder, pluggen en vijzen bij voor aan de muur waar je de U6 mesh opklikt?
Hij staat bovenop de muur en hangt niet aan de muur. Hij staat dus rechtop gemonteerd. Het voetje daarvoor heeft zeer kleine 'boorgaten' die verdiept liggen. De bijgeleverde schroefjes komen niet eens onder het houdertje uit en kunnen dus niet gebruikt worden om het te bevestigen.

Ik heb ook meerdere AC Mesh ap's. Die hangen dus wel met de meegeleverde spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

rally schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:07:
[...]

Welke firmware staat er op de UDM. Een van de recente versies heeft namelijk een performance verbetering voor PPPoE verkeer volgens zijn (i.i.g. Voor mijn UXG zeker). Wellicht dat je daarmee nog wat winst zou kunnen boeken?
Ik zit sinds een paar dagen op 1.11.4 wat de laatste versie is. Daar zit het dus helaas niet in … of moet ik dan van de stable channel af?

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 04-04-2022 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:24
gday schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:07:
[...]

Ik zit sinds een paar dagen op 1.11.4 wat de laatste versie is. Daar zit het dus helaas niet in … of moet ik dan van de stable channel af?
Volgens mij is dat pas in 1.12.13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

blaaspijp schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:49:
[...]

Volgens mij is dat pas in 1.12.13
Volgens mij was dat inderdaad ook in een Beta versie. Maakte voor mijn UXG veel verschil. Van 600-650Mbit naar 860-960Mbit op de speedtest.

Met mijn UXG zit ik op 1.12.15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 23:34
verzenden schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:12:
[...]

Hij staat bovenop de muur en hangt niet aan de muur. Hij staat dus rechtop gemonteerd. Het voetje daarvoor heeft zeer kleine 'boorgaten' die verdiept liggen. De bijgeleverde schroefjes komen niet eens onder het houdertje uit en kunnen dus niet gebruikt worden om het te bevestigen.

Ik heb ook meerdere AC Mesh ap's. Die hangen dus wel met de meegeleverde spulletjes.
Klinkt alsof je de buitenvoetje hebt gebruikt, wat goed is. Maar dat zijn geen gaten voor bevestiging aan een plafond of op een muurtje. Die zijn voor het beveiligingsschroefje.

Beter en steviger om een 90 graden muurbeugel te bevestigen op de muur en dan de ap volgens de paal methode vastmaken.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dank @rally en @Centauriprime. Nou, dan ga ik maar eens de plunge nemen en over op beta. Alles driedubbel backuppen, want ik ga er vanuit dat ik een factory reset moet doen als ik terug wil naar stable?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaspijp
gday schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:56:
Dank @rally en @Centauriprime. Nou, dan ga ik maar eens de plunge nemen en over op beta. Alles driedubbel backuppen, want ik ga er vanuit dat ik een factory reset moet doen als ik terug wil naar stable?
Dat factory reset is niet nodig hoor. Ik wissel regelmatig en doe af en toe een downgrade als het toch niet bevalt.
Maar een backup is altijd handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Ik heb sinds enkele weken een unifi cloud key plus draaien voor mijn deurbel. Maar sinds vandaag heb ik daar een probleem mee. Ik kon vandaag voor de één of andere reden Protect niet openen op mijn smartphone, omdat de controller niet gevonden werd. Ik vond niet direct een oplossing en heb hem dan maar gereboot via de interface. Maar sindsdien komt het toestel niet meer op en zie ik enkel het U icoontje, maar doet het ding voor de rest niks. Heel af en toe zie ik de 'boot failed' melding, maar dat is maar een paar keer gebeurd.
Ik kon er eerst naar pingen, maar nu lukt dit ook niet meer. SSH was al geen optie na de eerste reboot.

Ik kan het ding wel in recovery mode opstarten. Ik heb al reeds de schijf gecontroleerd via de recovery interface, alsook een oudere firmware op geplaatst en een factory reset. Maar na een reboot komt het ding terug in dezelfde bootloop.

Het vreemde is ook dat wanneer ik de netwerkkabel (het ding wordt gevoedt door PoE) deze ingeschakeld blijft en brandt het witte LED lampje tot ik fysiek op de power knop duw voor 25 seconden. Wat op zich vreemd is, want normaal sluit het ding zich na enkele seconden zelf af als het niet meer gevoedt wordt.

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen (schijf op een andere computer hangen en formatteren bv?) of is dit een gevalletje RMA? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

Goed om te zien dat Ubiquiti een beetje meer transparant is over potentiele vulnerabilities en of dit inderdaad ook issues zijn voor de UI software: https://community.ui.com/...36-436e-bd38-59ea0d6f1cb5

tl;dr : deze Spring framework issues zijn niet relevant voor Unifi spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

blaaspijp schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:07:
[...]

Dat factory reset is niet nodig hoor. Ik wissel regelmatig en doe af en toe een downgrade als het toch niet bevalt.
Maar een backup is altijd handig.
Ok, backups in overvloed. :) Zit ik ook vast aan de EA-versie van Protect als ik de EA-versie van Unifi OS installeer?

En een downgrade gaat via de terminal zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 04-04-2022 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Le Enfant! schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:48:
Ik heb sinds enkele weken een unifi cloud key plus draaien voor mijn deurbel. Maar sinds vandaag heb ik daar een probleem mee. Ik kon vandaag voor de één of andere reden Protect niet openen op mijn smartphone, omdat de controller niet gevonden werd. Ik vond niet direct een oplossing en heb hem dan maar gereboot via de interface. Maar sindsdien komt het toestel niet meer op en zie ik enkel het U icoontje, maar doet het ding voor de rest niks. Heel af en toe zie ik de 'boot failed' melding, maar dat is maar een paar keer gebeurd.
Ik kon er eerst naar pingen, maar nu lukt dit ook niet meer. SSH was al geen optie na de eerste reboot.

Ik kan het ding wel in recovery mode opstarten. Ik heb al reeds de schijf gecontroleerd via de recovery interface, alsook een oudere firmware op geplaatst en een factory reset. Maar na een reboot komt het ding terug in dezelfde bootloop.

Het vreemde is ook dat wanneer ik de netwerkkabel (het ding wordt gevoedt door PoE) deze ingeschakeld blijft en brandt het witte LED lampje tot ik fysiek op de power knop duw voor 25 seconden. Wat op zich vreemd is, want normaal sluit het ding zich na enkele seconden zelf af als het niet meer gevoedt wordt.

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen (schijf op een andere computer hangen en formatteren bv?) of is dit een gevalletje RMA? :/
Probeer hem eens via usb te voeden. Doet hij het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rally schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:51:
Volgens mij was dat inderdaad ook in een Beta versie. Maakte voor mijn USG veel verschil. Van 600-650Mbit naar 860-960Mbit op de speedtest.

Met mijn UXG zit ik op 1.12.15
USG of UDM of UXG :? ;) :+
gday schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:18:
Altijd voor zover ik weet :)

Die dingen zijn gewoon brak en met een beetje pech zal je inderdaad een RMA moeten doen! :(

Als ik een gokje mag doen : Accu stuk of firmware/OS corrupt/bugged geraakt... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

RMA,
In mij. Geval kreeg ik mijn geld terug

Wat Nero al zei. Brak spul. Bij bijna alle versies zie ik dat de accu het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik snap je niet. Ik bedoelde gewoon mijn UXG hoor O-)

tyfoutje gecorrigeerd :9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:11

zeroday

There is no alternative!

ApC_IcE schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:49:
[...]

RMA,
In mij. Geval kreeg ik mijn geld terug

Wat Nero al zei. Brak spul. Bij bijna alle versies zie ik dat de accu het probleem is.
Vooral de eerste releases hebben het probleem. Ik heb de mijne alweer geruime tijd laten vervangen en die doet het goed. Gisteren was alles vastgelopen. de Cloudkeyplus benaderbaar maar Protect kon niet meer starten en de controller lag in een start-up loop. Ik zag een camera met groen ledje wat niet mag (moet blauw zijn). waardoor ik getriggered was ..
natuurlijk gisteren weer een upgrade gedaan van de Cloudkey firmware en de controller bijgewerkt.. had ik nog niet moeten doen blijkbaar

Kabel eruit en ik kreeg een graceful shutdown via de batterij.. Dus de huidige doet het (nog) steeds goed

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaspijp
[...]

Ok, backups in overvloed. :) Zit ik ook vast aan de EA-versie van Protect als ik de EA-versie van Unifi OS installeer?

Gewoon via de normale interface.
Ja networks en protect worden dan ook EA.
je accespoints kunnen RC blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 11:01
verzenden schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:12:
[...]

Ah maar daarvoor is dat 'voetje' niet gemaakt, dat zijn geen boorgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

blaaspijp schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:56:
[...]

Gewoon via de normale interface.
Ja networks en protect worden dan ook EA.
je accespoints kunnen RC blijven
Dat is gek. Als ik terugga naar de official channel zie ik geen manier om iets anders te installeren, want alles is dan zogenaamd up-to-date. Ik zie dus geen manier om evt terug te gaan naar 1.11.4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s9pE02XtR0ciN9s5NpuKv4DHnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Izo6PjbfkuTwSktu5MGp0NxI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik loop hier een beetje te stoeien met Plex, ik heb alles zoals hieronder staat is ingesteld.
Lijkt wel of het ene moment buitenshuis wel gewoon werkt en daarna ineens niet meer.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen of wat ik mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRxMYQZj7RpF6AzlJNOK4v4keP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmkF421NfEkkHcjT2NL0LShk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hzqKAXdebrub7492eznQ3MlCAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WskVikzHHPwwp2KgBFmxt9Qa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz5ZJlCj17TqakfiIjdiCMqYRsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tgDIyJNNKBRbyODyIIeaZxKe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP3ojUPnM0_swIWn9UBKLvzzfGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vmlRZ5joJuXkzYBfR7QwDlSf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSopsc0eXMM1dWQw-1ItOcnKkdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K85s5EKHmgEX0ctZm8NAUrHa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R_hMnD8KhzZIrthpO2r1GTylvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4yEgVJzqAmX0zYphRGBadMnf.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

@Greatsword als het niet werkt zal hij wel naar IP 192.168.1.73 wijzen zal die eens eerst uit je groep gooien

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 05-04-2022 15:44 . Reden: tag geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mr-D. schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:43:
@Greatsword als het niet werkt zal hij wel naar IP 192.168.1.73 wijzen zal die eens eerst uit je groep gooien
Dacht eerst dat het een Wifi issue was op die .236 dus zodoende even bekabeld aangesloten en toen kreeg de laptop dat IP toegewezen. Had hem dus even tijdelijk er bij gezet.

Nu weggehaald echter blijft het rood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Greatsword schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
[...]

Dacht eerst dat het een Wifi issue was op die .236 dus zodoende even bekabeld aangesloten en toen kreeg de laptop dat IP toegewezen. Had hem dus even tijdelijk er bij gezet.

Wat is het IP adres van je PLEX server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Greatsword schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
[...]

zal hem ook gewoon even fixed maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uodnvTXaBRy2W-aoubRRh5qQLCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1sp4Vbk7WanxVtqR8KwTvZYG.png?f=user_large

@rally zie zijn plex screenshots dat zou dan .236 moeten zijn, maar volgens zijn tekst was dat op WiFi

dus eerst maar eens uitzoeken welk IP het nu echt is en die vast zetten en forwarden

[ Voor 34% gewijzigd door Mr-D. op 05-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mr-D. schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:51:
[...]

zal hem ook gewoon even fixed maken

[Afbeelding]

@rally zie zijn plex screenshots dat zou dan .236 moeten zijn
Staat ook op Fixed.

@rally Plex draait gewoon op deze laptop, dus hetzelfde adres toch? 192.168.1.236

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZzGlLILhPtW0YV1h6-wa6wnjKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qa4VH9gzcRAvSrrF0B4nxAzq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

dus nog steeds draadloos.

dan lijkt het niet aan je firewall te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zo zou de portforward er uit moeten zien. De firewall wordt automatisch aangepast. Het is tenslotte een SDN oplossing.

[ Voor 59% gewijzigd door rally op 05-04-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hier ook, alleen bevatten ze niet allemaal een backup van de network en protect applicatie.

Heb meerdere malen met een gecrashde UDM-P en replacement gehad dat de backup alleen een Unifi OS backup bevat En ik het netwerk dus niet aan de hand van die van backups kon terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwam net iets interessants tegen in mijn mailbox :
[UAP] Setting the transmission power to 'Low' will now set it to 11dBm instead of the minimum possible for the radio (often 6dBm). The 'Custom' mode still allows the transmission power to be set to the minimum value, if that is what users desire.
:o Dat wordt dus uitkijken in de toekomst en lekker handmatig de boel op 4 dBm zetten! :Y)

Staat in de Changelog van UAP Firmware 6.2.13 die nu Release Candidate als status heeft!
Greatsword schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:38:
Ik loop hier een beetje te stoeien met Plex, ik heb alles zoals hieronder staat is ingesteld.
Lijkt wel of het ene moment buitenshuis wel gewoon werkt en daarna ineens niet meer.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen of wat ik mis?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Greatsword schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:55:
Staat ook op Fixed.

@rally Plex draait gewoon op deze laptop, dus hetzelfde adres toch? 192.168.1.236

[Afbeelding]
gday schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:01:
Dat is gek. Als ik terugga naar de official channel zie ik geen manier om iets anders te installeren, want alles is dan zogenaamd up-to-date. Ik zie dus geen manier om evt terug te gaan naar 1.11.4.
[Afbeelding]
Doe eens thumbnails gebruiken als je afbeelding toch al op de Tweakers Server staat! :P

Al die koeienletters screenshots vreten veel te veel schermruimte op! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rally schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:58:

Zo zou de portforward er uit moeten zien. De firewall wordt automatisch aangepast. Het is tenslotte een SDN oplossing.
Even via de mobiele app ingelogd, dan lijkt het meer op jouw overzicht. Ip lijkt daar anders maar als ik het wijzig krijg ik een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGhRCqd8KXAuxVjR9jNzZVsL9M0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOR7JkZkIRxnmiEEp296RJV6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrGw2uL4bzUvCpIPhIOVKwtiIxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaZYvbcik15nc4ZpZ4EAHl0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 05-04-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Greatsword schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:21:
[...]

Even via de mobiele app ingelogd, dan lijkt het meer op jouw overzicht. Ip lijkt daar anders maar als ik het wijzig krijg ik een foutmelding.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan het zijn dat je handmatig allerlei firewall regels hiervoor hebt aangepast? Zo ja, dan moet je die eerst even verwijderen.

Enne... hier zie ik als IP 192.168.1.200, niet x.x.x.236.

[ Voor 3% gewijzigd door rally op 05-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Thanks @@Mr-D. en @nero355 @rally Dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn geweest.

Poort is nu open, hopelijk blijft het nu zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Post na pb overleg met @rally aangepast: Tip voor mede iPad gebruikers maak je screenshots met https://apps.apple.com/nl/app/dama-smart-redact/id1534690075
rally schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
[...]
Wat is het IP adres van je PLEX server?
En vergeet je services niet via een proxy en met single sign on MFA te beveiligen

[ Voor 255% gewijzigd door xbeam op 05-04-2022 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:14:
Kwam net iets interessants tegen in mijn mailbox :

[...]

:o Dat wordt dus uitkijken in de toekomst en lekker handmatig de boel op 4 dBm zetten! :Y)

Staat in de Changelog van UAP Firmware 6.2.13 die nu Release Candidate als status heeft!
"Restructure the impact of DNS timeouts on the Wireless Experience Score"
* Raven vraagt zich af of
High TCP Latency and High Retries Warnings
DNS Timeout on Unifi AP-AC-Pro for some clients
Issues after updating to controller 6.0 (High TCP, DNS, Wifi latency and High wifi retries warnings)
nu eindelijk aandacht hebben gekregen of dat ze het in de doofpot stoppen.

Zit hier nog op 4.0.80 vanwege dat :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Raven schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:22:
[...]

"Restructure the impact of DNS timeouts on the Wireless Experience Score"
* Raven vraagt zich af of
High TCP Latency and High Retries Warnings
DNS Timeout on Unifi AP-AC-Pro for some clients
Issues after updating to controller 6.0 (High TCP, DNS, Wifi latency and High wifi retries warnings)
nu eindelijk aandacht hebben gekregen of dat ze het in de doofpot stoppen.

Zit hier nog op 4.0.80 vanwege dat :/
En het ontbreken van alle overige beveiligingspatches en fixes van de afgelopen 2 jaar neem je voor lief? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Polyphemus schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:31:
[...]

En het ontbreken van alle overige beveiligingspatches en fixes van de afgelopen 2 jaar neem je voor lief? :o
Het is dat of bagger wifi... baggerder dan normaal met 200+ netwerken in de buurt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

(Heb je hem weer met ze rack ears)
Ligt er opeens een pakket in de brievenbus van Ubiquiti. Gratis rack oortjes. Wat een helden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
De uxg is leverbaar via de eu store voor wie er op zat te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar ik de toegangs audit op de UDM kan vinden. We hebben hier discussie waarom er firewall regels uit staan en beide weten echt helemaal van niets.

Op onze cloud controller kan je in in de events admin login terug vinden maar op de UDM is daar geen spoor van terug te vinden. Of ik moet heel scheel zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:03:
@xbeam
# cat /var/log/access.log

Of iets in die richting nadat je via SSH erop zit :?
Ik had de default log file van 41MB al door zitten ploeteren/scrollen. Ik Zal morgen eens via vpn de logs via ssh ophalen.

Maar ik was echt veronderstelling dat het voorheen in de event viewer van de controller zichtbaar was

Eigenlijk is het Uber slecht dat er geen fatsoenlijke toegangs audit op zit.

[ Voor 21% gewijzigd door xbeam op 06-04-2022 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xbeam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:20:
[...]

Ik had de default log file van 41MB al door zitten ploeteren/scrollen. Ik Zal morgen eens via vpn de logs via ssh ophalen.

Maar ik was echt veronderstelling dat het voorheen in de event viewer van de controller zichtbaar was

Eigenlijk is het Uber slecht dat er geen fatsoenlijke toegangs audit op zit.
Al in de oude versie van de interface gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 04:05:
[...]

Al in de oude versie van de interface gekeken?
Yes, op the UDM vindt je geen login events meer in de event viewer.

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 06-04-2022 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En de Next-Generation Pro (UXG) is ook in de Europese webshop verschenen voor € 550
Bij Routershop en Kommago voor maar liefst € 724 te bestellen :X

Nu hopen dat er snel de nieuwe firmware voor komt waarmee loadbalancing mogelijk is.
Bovendien kan ik nu maar 1 IPv6 source opgeven, terwijl ik twee internetverbindingen heb met IPv6. Dus als de primaire verbinding faalt gaat alles weer over IPv4. Niet het einde van de wereld, maar wel wat "irritant".

Pagina: 1 ... 182 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.