Volgens mij geeft UBNT nog steeds zoals meerdere fabrikanten de zakelijk tussen handel en eindklant maar 1 jaar garantie en het 2e jaar krijgt een consumenten van de winkel. Afspraken over dat 2e jaar zijn tussen winkels en importeur. Wat de afspraken tussen de NL importeur en UBNT zijn weet niet, maar ik hoor vanuit / in het buitenland regelmatig dat je daar als importeur niet blij van worden.
* nero355 is ooit voor een bedrijf RMA Coördinator geweest en zo...

:
Ceva? Of echt de repair zoals Teleplan?
Maar ik wat bedoelde is, wat heb ik aan geld terug als ik er geen alternatief protect compatible merk is Ubnt camera zijn wereldwijd al een half jaar en langer uitverkocht. De achterliggende vraag is waarom krijgt UBNT helemaal of veel minder chips van lays geleverd dan andere groter en kleiner merken. Het enige wat mij opvalt is dat fabrikanten die in zetten op de menselijke kant tijdens het een goede relatie belangrijker vinden dan kpi’s en je niet straffen op je marge waneer je te veel support gebruikt (lees vragen stellen over producten of leveringen ) of een keertje niet je quota’s haalt in veel mindere maten lever / voorraad probleem hebben.
Wij hebben jaren terug bewust voor ubnt gekozen met de filosofie dat de instap modellen AP’s en switches zo goedkoop zijn dat het voor ons als mssp goedkoper is dat onze eind klant deze gewoon weg gooit en wij een nieuw pre adopt devices opsturen. Een klant kan deze dan zelf terug hangen. Dat is goed dan het proces een device bij ons te krijgen om RMA te claim. Bij onze cloud dienst van protect hanteren we voor de hele G3 serie behalve de pro het zelfde beleid. maar nu moeten we voor tientjes tot Max 100 euro inkoop werk een RMA verzorgen om überhaupt iets te krijgen en zelfs dan kan UBNT niet leveren heb je levertijden van meer dan een half jaar.

momenteel geef we klanten met defecten maar korting/ crediteren de maandelijkse dienst gekoppeld aan de camera en er zodra ook nog maar iets van beeld uit komt laten we deze hangen onder het nom van beter iets dan een half jaar niets. Bij aanbestedingen is Nee verkopen te een door een kort aan ubnt hardware heel vervelend maar de concurrentie kan ook niet leveren. Kunnen niets anders dan blijft wachten of gaat akkoord met hogere prijs voor de zelfde oplossing
Maar na 2 jaar gemiste inkomsten door COVID-19 pauzes bij de horeca. Dat deden we met liefde voor en met elkaar. Maar daarboven en achteraan komende service failure korting moeten crediteren is vervelender. Mede doordat contract niet doorschuiven, het schadelijk is voor relatie met klant.
[
Voor 17% gewijzigd door
xbeam op 31-03-2022 13:46
]