[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 147 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:48

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
YouTube here, YouTube there... -O-

Schrijft er dan niemand meer HowTo arikelen :? :F

Verder moet je jezelf afvragen of je wel de juiste spullen hebt gekocht als je een dergelijke Tutorial nodig hebt : Weet je dan wel waar je mee bezig bent :?

Wat als er straks opeens iets niet meer werkt : Kan je het dan oplossen ?!
Geen IT-er van beroep, wel een bovenmatige interesse in het gebied.

Met veel lezen, hier en elders, tutorials kijken heb ik een leuk netwerk draaien thuis. Meeste "problemen" kan ik oplossen.

Nieuwe werkgever, collega was begonnen aan een Unifi netwerk maar geen tijd meer. Ik pak het op en beheer ondertussen het netwerk en het draait als een tierelier. Weinig problemen, degene die er af en toe zijn, zijn prima op te lossen.

Goede kennis met giga villa, wil goed netwerk hebben. Bak geld uitgegeven (heerlijk als je daar niet over na hoeft te denken :+ ) en had het in een middagje draaiend.

Allemaal met kennis opgedaan via GoT en YouTube. En loop ik tegen een nieuw probleem aan, dan vraag ik het aan de pro's en lees ik me suf. Krijg het altijd weer werkend :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:45
nero355 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
YouTube here, YouTube there... -O-

Schrijft er dan niemand meer HowTo arikelen :? :F
Vergeet niet dat er verschillende manieren zijn om kennis tot je te nemen, en welke manier favoriet is, kan voor iedereen weer anders zijn. Ik moet wel zeggen dat die youtube filmpjes het voor mij een stuk laagdrempeliger en daarmee toegankelijker maken. Als het later nodig is duik ik dan wel in de diepte, zoals bij een storing of zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Skynett op 10-11-2021 18:32 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat is helemaal waar, maar ik doe dit vaak bij klanten en dan heb ik m'n telefoon sowieso altijd in m'n zak. De laptop daarentegen, die ligt nog wel eens in de auto ;)

Die Softperfect scanner heb ik ook op m'n laptop, maar sinds een tijdje is ie in trial mode gegaan en ontdekt ie nog maar 20 devices ofzo. Dan pak ik liever WiFiman (of Fing), om vervolgens te SSHen met de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:17
Dit is wat ik bedoel:

pfSense - Poort 2 => Alle VLANs Tagged => Flex mini - Poort 5
Flex mini Poort 1 => Alle VLANs Tagged => 8 PoE Lite - Poort 8

Dus:
Flex mini Poort 1,5 als trunk en
Flex mini Poort 2,3,4 als client poorten, verschillende VLANs

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
Nee, want de flex mini ondersteunt geen ‘custom’ VLAN groepen. Het is alles, 1 of niets

Edit: het ligt er dus aan wat je van poort 2, 3 en 4 verwacht. Niet goed gelezen net

[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 10-11-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 11:46
Roy Batty schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:52:
[...]

Die AP-AC-LR verstookt maximaal 6.5W dus met een budget van 45W komt dat prima uit. Ik heb de Switch ook, die is prima. Realiseer je wel dat er 2 versies zijn van de AP-AC-LR onder hetzelfde typenummer. De oudere versie ondersteund alleen PoE Passive 24V, die gaat dus niet werken met die switch.
heb je toevallig de type nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 14:34
Androo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:15:
[...]

het staat op het typeplaatje aan de achterkant v/d AP`s. Ik ben er zelf ook door schade en schande achter gekomen. Als daar 802.3af staat, dan zit je goed.

heb je toevallig de type nummers?

[ Voor 18% gewijzigd door Roy Batty op 10-11-2021 20:20 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Haha dat snap ik... maar welke versie de 24volt passive is bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Androo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:20:
[...]

Nou ik snap het helaas niet, het stickertje aan de onderkant laat zien of deze 24V passive PoE heeft of 802.3af PoE. We hebben het over 2 versies van de AP-AC-LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Roy Batty schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:26:
[...]

Nou ik snap het helaas niet, het stickertje aan de onderkant laat zien of deze 24V passive PoE heeft of 802.3af PoE. We hebben het over 2 versies van de AP-AC-LR.
Sorry, ik zag je wijziging pas na mijn reactie..
ik zie dat er 2 , 802.3AF heeft, en 1 heeft 24V erop staan..
Werkt die met 24V dan alleen met de PoE adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Androo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:28:
[...]

Sorry, ik zag je wijziging pas na mijn reactie..
ik zie dat er 2 , 802.3AF heeft, en 1 heeft 24V erop staan..
Werkt die met 24V dan alleen met de PoE adapter?
Klopt helemaal, die laatste gaat niet aanspringen op de USW-Lite-16-PoE. Die moet op de injector of een switch die wel 24V Passive PoE ondersteund. Een USW-8-150 heeft dat bijvoorbeeld wel, dat is een wat oudere switch die ook die oudere standaard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:17
Deze poorten zou ik willen gebruiken voor IoT of energie aansluitingen.
Zo niet dan ga ik twijfelen of ik de pfsense ga vervangen voor een UDM PRO. Dan heb ik alles onder één controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:34:
[...]

Geen IT-er van beroep, wel een bovenmatige interesse in het gebied.

Met veel lezen, hier en elders, tutorials kijken heb ik een leuk netwerk draaien thuis. Meeste "problemen" kan ik oplossen.

Nieuwe werkgever, collega was begonnen aan een Unifi netwerk maar geen tijd meer. Ik pak het op en beheer ondertussen het netwerk en het draait als een tierelier. Weinig problemen, degene die er af en toe zijn, zijn prima op te lossen.

Goede kennis met giga villa, wil goed netwerk hebben. Bak geld uitgegeven (heerlijk als je daar niet over na hoeft te denken :+ ) en had het in een middagje draaiend.

Allemaal met kennis opgedaan via GoT en YouTube. En loop ik tegen een nieuw probleem aan, dan vraag ik het aan de pro's en lees ik me suf. Krijg het altijd weer werkend :P
Nieuwe Kennis opdoen doe ik ook liever via een filmpje dan lezen. Maar how to”s (documentatie) heb ik dan weer liever in letter schrift. Jij kijkt unifi filmpjes klikt nu nog mee en het werkt (meestal) en zo niet kijk je volgende 3 en uit eindelijk kom je hier en vraag je hulp. En dat is goed alleen door te doen leer, ervaring op doen is belangrijker dan kennis (Google is je beste vriend), Een netwerk-pro fixed meerdere klant issue perdag en weet waar hij naar zoekt en wil gewoon snel even wat instellingen controleren/aanpassen. De vraag is niet meer een hoe en waarom vraag. @nero355 en jij straks ook heeft zit de vraag waar doe ik dat hoe en waarom instellen dit verschilt per merk en soms zelfs per product binnen de zelfde product lijn.

Met een Uitschreven howto’s heb je het vaak al gevonden voor dat de eerste reclame is afgelopen en gefixed tijdens de 2e. Bij een YouTube heb geen idee in welke volgorde ze iets configureren waardoor je vaak minuten nutteloos naar je scherm zit kijken om er dan achter komen hij beta software versie met andere syntax draait :+ en je dus toch dat andere filmpje moet hebben wat 15 min langer is omdat de blogger het blijkbaar noodzakelijk is voor de instellingen dat weet dat zijn buurman met een hond zijn watchdog grap niet snapte en de grap voor de zekerheid gaat uitleggen voor het geval dat iemand zijn how to kijkt en de grap ook niet snapt. Dan heb ik het nog niet eens over het 200 keer de zelfde 2 seconden kijken omdat ze het scherm weg klikken voordat extra settings van de functie in de code / config hebt gevonden dat het inderdaad “none” ; en niet “false” ] is.

Filmpje zijn echt een beginner ding als je straks meer evening hebt en de vraag niet meer is wat je moet doen maar werkt dat kl*** ding van de broer van de buurman die je hulp heeft vraagt met net nieuwe op Ali express gekochte netwerk waar alle technische benaming zijn hernoemd naar zogenaamde consument vriendelijke omschrijvingen en daar via Google zijn vertaalt van Chinees naar Engels of Nederlands.

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 12-11-2021 05:40 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
xbeam schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:47:
[...]

Met Uitschreven howto’s heb je het vaak al gevonden voor dat de eerste reclame is afgelopen en gefixed tijdens de 2e.
Ik ben dit wel met je eens maar die 'uitgeschreven howto`s' .....waar vind ik die dan voor Unifi ? Als ik ze al vind op hun support site, dan zijn ze vaak hopeloos verouderd en is het alleen standaard gedoe. De echte tips & tricks en best practices zijn onvindbaar daar omdat ze simpelweg niet bestaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Roy Batty schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:59:
[...]

Ik ben dit wel met je eens maar die 'uitgeschreven howto`s' .....waar vind ik die dan voor Unifi ? Als ik ze al vind op hun support site, dan zijn ze vaak hopeloos verouderd en is het alleen standaard gedoe. De echte tips & tricks en best practices zijn onvindbaar daar omdat ze simpelweg niet bestaan.
https://github.com/ubiquiti

En de zoek functie gebruiken
https://github.com/search?q=unifi

Vaak zetten mensen uit geschreven how to’s op hun eigen hobby site
https://kriegsman.io/
https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Of in de openings post van de topics hier op Tweakers
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

[ Voor 28% gewijzigd door xbeam op 10-11-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
xbeam schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:05:
[...]

https://github.com/ubiquiti

En de zoek functie gebruiken
https://github.com/search?q=unifi

Vaak zetten mensen uit geschreven how to’s op hun eigen hobby site
https://kriegsman.io/
https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Of in de openings post van de topics hier op Tweakers
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
top; thx voor deze bronnen, zeer gewaardeerd, ik ga ze allemaal eens naspeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Androo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:20:
[...]

Bij deze een overzicht van Unifi wat wel handig kan zijn, en dan met name de NOTE ook lezen.
** UAP-AC-LRs with a date code prior to 1634 or board revision before 17 only support 24V passive PoE.
https://help.ui.com/hc/en...oE-Output-and-Input-Modes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
1638 was het toch?
Dat is tenminste wat ik voor de AC Lite gelezen had.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 22:16
Vanmiddag iets vreemds hier. Op een gegeven moment viel de wifi weg. iPhone, iPad, alles was ineens zonder verbinding.
MacBook erbij gepakt en met een kabel aan de Unifi Switch gehangen. MacBook kreeg alleen geen ip adres vanuit DHCP. 🤔
Dus dan maar eens kijken naar de UDM Pro in de meterkast. Staat er op dat kleine display te lezen: “safe to power-off”. Vond ik heel raar, omdat ik geen shutdown commando had gegeven en automatische updates ook uit heb staan.
UDM Pro maar herstart en daarna gezocht of ik ergens iets kon vinden in logs, maar dat is niet het geval. Nu heb ik het hele spul pas 2 maanden draaien, dus het kan best zijn dat ik voor sommige zaken nog niet goed weet waar of hoe te kijken. Iemand hier die een idee heeft en wellicht kan zeggen waar ik moet zoeken?
LaborGardens schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:57:
Vanmiddag iets vreemds hier. Op een gegeven moment viel de wifi weg. iPhone, iPad, alles was ineens zonder verbinding.
MacBook erbij gepakt en met een kabel aan de Unifi Switch gehangen. MacBook kreeg alleen geen ip adres vanuit DHCP. 🤔
Dus dan maar eens kijken naar de UDM Pro in de meterkast. Staat er op dat kleine display te lezen: “safe to power-off”. Vond ik heel raar, omdat ik geen shutdown commando had gegeven en automatische updates ook uit heb staan.
UDM Pro maar herstart en daarna gezocht of ik ergens iets kon vinden in logs, maar dat is niet het geval. Nu heb ik het hele spul pas 2 maanden draaien, dus het kan best zijn dat ik voor sommige zaken nog niet goed weet waar of hoe te kijken. Iemand hier die een idee heeft en wellicht kan zeggen waar ik moet zoeken?
Dat is niet vreemd het zou vreemd zijn als ze niet met enige regelmaat aan de verwacht voldoen van updates waarnaar er WiFi verbindings problemen zijn. Het ging hier thuis namelijk al een tijdje goed tot 2of 3 weken terug na een update

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 10:37
Mijn huidige USW-8-150W heeft vandaag de geest gegeven. Deze was nochtans maar 4 jaar oud. Dikke pech dus, want ik heb nochtans goede ervaring met unifi spul :(. Ik ben nu maar aan het kijken voor een nieuwe unifi switch, maar ik zie weinig verschillen tegenover de Lite en de Standard reeks vooral bij de 16 poort Lite en de 16 poort standard poe switch ben ik in mijn haar aan het krabben. Ook heb ik momenteel 1 oude unifi ap lite die Passive Poe doet, die ik waarschijnlijk wel ga vervangen (of met blokje ga verbinden), want anders moet ik een oudere switch kopen.

Het enige wat ik gevonden heb is dat de 16 lite switch geen sfp poorten en static routing ondersteunt. Vooral dit laatste heb ik geen idee
oor welke use case dit vereist is. Ook vind ik het vreemd dat de Lite dan 45W PoE ondersteunt en de Standard dan maar weer 42W PoE. Misschien dat jullie een goed argument weten waarom ik alsnog voor de duurdere standard versie zou moeten gaan. Momenteel ben ik al aan het kijken naar de usw-24-PoE, vermits deze een hogere PoE budget heeft (als ik namelijk voor ieder toestel naar de max power consumption kijk, kom ik snel aan 45W, 12 W per us-8 switch en 2x 9W voor de ac pro en dus in totaal 42W), echter hangt er voor de 24 Poe dan wel echt een hoog prijskaartje aan vast.

Momenteel heb ik Poe nodig voor 2x us8 (passthrough Poe switchen) 2x ap ac pro. Naar de toekomst gaat hier vermoedelijk de unifi deurbel (als die er ooit komt) + 2 camera's ophangen.

Alvast bedankt voor jullie input!

[ Voor 6% gewijzigd door cooLopke op 11-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
cooLopke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:07:
. Misschien dat jullie een goed argument weten waarom ik alsnog voor de duurdere standard versie zou moeten gaan.
Ik heb ook de USW-Lite-16 al een jaar in gebruik en ik kan nog steeds niet verzinnen waarom ik de standard had moeten nemen behalve dat het stoer staat in een rack-mount die ik toch niet in mijn meterkast krijg.

• cooLopke
Roy Batty schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:37:
[...]

Ik heb ook de USW-Lite-16 al een jaar in gebruik en ik kan nog steeds niet verzinnen waarom ik de standard had moeten nemen behalve dat het stoer staat in een rack-mount die ik toch niet in mijn meterkast krijg.
Mag ik vragen hoeveel Poe toestellen je er aan hebt hangen?

• Roy Batty
cooLopke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:12:
[...]

Mag ik vragen hoeveel Poe toestellen je er aan hebt hangen?
Ik tel er snel 5, ik heb nog nog niet alle poorten gelabeled zie ik. Zijn 3 AP`s en 2USW Flex mini`s. Poort 1 komt de UDM-SE binnen, op poort 8 gaat nog een kerstboom aan switches uit, USW-8-150, USW-8-Lite, USW-Flex.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Llj0XFIQUH624jmOQTdl3iDJXbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OpZZa89wQnF8QoqsbPFLjPo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Roy Batty op 11-11-2021 21:36 ]

• cooLopke
Roy Batty schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:26:
[...]

Ik tel er snel 5, ik heb nog nog niet alle poorten gelabeled zie ik. Zijn 3 AP`s en 2USW Flex mini`s.

[Afbeelding]
Welk model van AP als ik vragen mag, ik vind die power consumptie wel heel laag van die ap's

[ Voor 5% gewijzigd door cooLopke op 11-11-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
cooLopke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:34:
[...]

Welk model van AP als ik vragen mag, ik vind die power consumptie wel heel laag van die ap's
3x AP-AC-Lite ik heb ook nog een AP-AC-LR (PoE passive 24V) die zit op een verdere USW-8-150 die bij jou de geest heeft gegeven en nog een AP-AC-M in de garage op een USW-Flex die weer PoE op een USW-Lite-8 zit die naar de USW-Lite-16 gaat.

Die USW-8-Lite is wel cool, die geeft dus via PoE+ voeding aan de USW-Flex plus 20W budget om 3 camera`s en de AP-AC-M te voeden. Kom ik op 18W verbruik van de 20W budget.

[ Voor 15% gewijzigd door Roy Batty op 11-11-2021 21:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zojuist gespot in de UniFi Controller 6.5.51 Release Candidate Changelog :
- Fix missing WAN IP on the dashboard when using PPPoE or WAN VLANs.
- Fix speedtest failure when the WAN interface has VLAN/is PPPoE.
:o

Volgens mij hebben we al een kleine 6 jaar of zo hierop zitten wachten :? _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb 2 UniFi 6 LR's gekocht, al een tijdje terug. Deze echter nooit aan de praat weten te krijgen. Nu doe ik weer een poging. Beide AP's branden continu wit, de ethernetkabels zijn getest, ze zitten aan een Ubiquitu POE switch die prima werkt maar als ik de controller open op mijn macbook of PC vindt hij de AP's niet (de switch waar ze aan hangen wel). Ook via ethernet geprobeerd en uiteraard gereset.

Zou het te maken hebben met de Ziggo router? Wordt het detectieprotocol geblokkeerd? Waarom zou hij de Switch dan wel vinden?

Ik heb geen idee meer wat ik er mee moet, behalve proberen na 3 maanden alsnog te retourneren. Ik ben een IT'er, dit moet toch niet moeilijk zijn? |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 12-11-2021 22:44 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41

Prx

Makkelijk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:38:
Ik heb 2 UniFi 6 LR's gekocht, al een tijdje terug. Deze echter nooit aan de praat weten te krijgen. Nu doe ik weer een poging. Beide AP's branden continu wit, de ethernetkabels zijn getest, ze zitten aan een Ubiquitu POE switch die prima werkt maar als ik de controller open op mijn macbook of PC vindt hij de AP's niet (de switch waar ze aan hangen wel). Ook via ethernet geprobeerd en uiteraard gereset.

Zou het te maken hebben met de Ziggo router? Wordt het detectieprotocol geblokkeerd? Waarom zou hij de Switch dan wel vinden?

Ik heb geen idee meer wat ik er mee moet, behalve proberen na 3 maanden alsnog te retourneren. Ik ben een IT'er, dit moet toch niet moeilijk zijn? |:(
Kun je ze in de DHCP leases van je Ziggo router zien? Misschien kun je dan de adoptie starten via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Prx schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:49:
[...]

Kun je ze in de DHCP leases van je Ziggo router zien? Misschien kun je dan de adoptie starten via SSH.
Nee, ze claimen geen IP (alle andere devices zitten op dezelfde switch en doen het prima)
Ik kon hem net even via de iOS app zien, via bluetooth. Maar daar bleef hij staan op "starting up" en nu is hij niet meer vindbaar (en nog steeds wit lampje)

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 12-11-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Makkelijk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:57:
[...]

Nee, ze claimen geen IP (alle andere devices zitten op dezelfde switch en doen het prima)
Ik kon hem net even via de iOS app zien, via bluetooth. Maar daar bleef hij staan op "starting up" en nu is hij niet meer vindbaar (en nog steeds wit lampje)
Zijn ze ook niet te vinden met een appje als WiFiman of Fing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Ik heb 2 UniFi 6 LR's gekocht, al een tijdje terug. Deze echter nooit aan de praat weten te krijgen. Nu doe ik weer een poging. Beide AP's branden continu wit, de ethernetkabels zijn getest, ze zitten aan een Ubiquitu POE switch die prima werkt maar als ik de controller open op mijn macbook of PC vindt hij de AP's niet (de switch waar ze aan hangen wel). Ook via ethernet geprobeerd.

Je kunt de controller maar op 1 machine gebruiken en wss heb je hem meerdere keren verwijderd op je pc en weer opnieuw geinstalleerd, en mss ook nog met de app geprobeerd? Als je deinstalleerd krijg je de vraag of je alles wilt verwijderen, en wss heb je dat niet gedaan. Ik draai al een tijd met een cloudkey, maar dat soort storingen had ik in het verleden ook.
Ik zou de controller volledig verwijderen met alle mappen, opnieuw opstarten en weer installeren, en op alle unifi gear even de paperclip in.
Java 8 64 bit is ook een vereiste voor zover ik nog weet, en tijdens het instellen de pc bedraad aangesloten.
Edit: of je moet van je switch nog de ssh identificatie kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Bedraad aansluiten gaat nu niet makkelijk lukken, maar heb ik wel eerder geprobeerd en hielp niet. Waarom zou dat helpen? Ik kan immers ook prima bij andere devices die via dezelfde switch lopen.

Met Find kan ik ze helaas ook niet vinden.
Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:02:
[...]

Je kunt de controller maar op 1 machine gebruiken en wss heb je hem meerdere keren verwijderd op je pc en weer opnieuw geinstalleerd, en mss ook nog met de app geprobeerd? Als je deinstalleerd krijg je de vraag of je alles wilt verwijderen, en wss heb je dat niet gedaan. Ik draai al een tijd met een cloudkey, maar dat soort storingen had ik in het verleden ook.
De controller an sich doet het prima. Ik kan immers mijn switch gewoon beheren, dit werkte vanaf het begin probleemloos.

[ Voor 56% gewijzigd door Makkelijk op 12-11-2021 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Makkelijk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:06:
Bedraad aansluiten gaat nu niet makkelijk lukken, maar heb ik wel eerder geprobeerd en hielp niet. Waarom zou dat helpen? Ik kan immers ook prima bij andere devices die via dezelfde switch lopen.

Met Find kan ik ze helaas ook niet vinden.

[...]

De controller an sich doet het prima. Ik kan immers mijn switch gewoon beheren, dit werkte vanaf het begin probleemloos.
Dan zou een reset van de AP's voldoende moeten zijn en op moeten komen in de controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:13:
[...]

Dan zou een reset van de AP's voldoende moeten zijn en op moeten komen in de controller
Helaas...maar er kan toch bijna niks mis zijn met 2 vrijwel gelijktijdig gekochte AP's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
als ik de controller open op mijn macbook of PC
Waar draait je controller dan op ? Als je `m zowel kunt openen met macbook en pc neem ik aan dat ie als server niet daarop draait (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:21:
[...]

Waar draait je controller dan op ? Als je `m zowel kunt openen met macbook en pc neem ik aan dat ie als server niet daarop draait (?)
Ik heb het gewoon met beiden geprobeerd. Zolang ik die dingen niet adopt maakt dat natuurlijk weinig uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2021 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:30:
[...]

Ik heb het gewoon met beiden geprobeerd. Zolang ik die dingen niet adopt maakt dat natuurlijk weinig uit.
Inderdaad maar zoals hierboven al is aangegeven kan een device maar aan 1 controller toegewezen worden, mogelijk is daar toch een keer iets misgegaan. Het is al eens geopperd hierboven en dat is de laptop waar de controller op draait en waar je switch op zichtbaar is met een ethernetkabel verbinden aan die switch. Controller opstarten zodat de switch zichtbaar is en dan een reset doen van de AP`s (>5S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik ga dat zo proberen, maar ik weet zeker dat ze nóóit gekoppeld zijn geweest. Reset is reset zou je ook zeggen toch? Proberen nog eens via ethernet de situatie te resetten kan iig geen kwaad. Net teruggelezen en zie dat er genoeg mensen een ziggo router in stand houden. Switch managen was ook geen enkel probleem. Die kreeg meteen IP etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:29:
Ik ga dat zo proberen, maar ik weet zeker dat ze nóóit gekoppeld zijn geweest. Reset is reset zou je ook zeggen toch? Proberen nog eens via ethernet de situatie te resetten kan iig geen kwaad. Net teruggelezen en zie dat er genoeg mensen een ziggo router in stand houden. Switch managen was ook geen enkel probleem. Die kreeg meteen IP etc..
Klopt, die ziggo router zou het probleem niet mogen zijn. Ik heb zelf ook een tijd alleen Unifi AP`s gebruikt met unmanaged PoE switches, de Ziggo router en de controller op de laptop. Werkte gewoon; die AP`s moeten gewoon zichtbaar worden in de controller ter adoptie.

edit: wel reset knopje lang genoeg inhouden

[ Voor 3% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier thuis zojuist m'n eigen 4 AP's (Nano-HD) de upgrade van naar 5.60.16.13023 naar 5.60.18.13041 gegeven. De USG-3P firmware 4.4.56.5449062 is inmiddels ook volledig als officiële release vrijgegeven, het 'downgrade' knopje is sinds vanochtend verdwenen in m'n console.

Ik ben benieuwd waneer de controller de update naar 6.5.51 krijgt, die staat hier momenteel nog keurig op 6.4.54 te snorren (draai daar liever gewoon 'Release-Channel' op).
Overview
* This release is only for the following models:

UAP-nanoHD/IW-HD/FlexHD/BeaconHD
U6-Lite
U6-LR

Improvements

[UAP-Gen4/Gen5] Improve Wireless Uplink connectivity.
[UAP-Gen4/Gen5] Improve 160MHz RSSI reporting for wireless downlinks.
[UAP] Improve memory usage.

Bugfixes

[UAP-Gen4/Gen5] Fix intermittent WiFi connectivity issue with power-saving clients.
[UAP] Fix intermittent firmware update failure on wirelessly connected APs adopted to a UDM.
[HW] Avoid intermittent failed readoption loops.

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 13-11-2021 09:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:59:
[...]

Klopt, die ziggo router zou het probleem niet mogen zijn. Ik heb zelf ook een tijd alleen Unifi AP`s gebruikt met unmanaged PoE switches, de Ziggo router en de controller op de laptop. Werkte gewoon; die AP`s moeten gewoon zichtbaar worden in de controller ter adoptie.

edit: wel reset knopje lang genoeg inhouden
Beide AP's 1 voor 1 geprobeerd aan switch met laptop ook aan switch. Geen succes, beiden meerdere malen gereset (lang genoeg indrukken, al is het gedrag wisselend qua lampjes?!?!)

Geen succes. Ook weer getest met iOS app naast het ding, dan zegt hij "nieuwe U6-LR gevonden", komt er een progress bar, en na een minuut of 3 "Kan apparaat niet vinden".

Ben er klaar mee, jammer van al die gaten in m'n wandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@Makkelijk Zie je die AP's überhaupt wel een (L3) IP adres ophalen in je DHCP server? Zet anders in de Controller eens aan dat het ding op L2 Discoverable moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyjefUNXeoS2LVS_ed_UwuHrvdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdn2LdQhajZORswdqHTIfWiy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mja, ze halen dus geen IP op, dat geeft me het vermoeden dat er toch bizar genoeg iets mis is met beide apparaten.

Misschien moet ik even een dhcp server op een laptop starten, dan kan ik debuggen wat in doe. Jammer dat mijn huis zo wifi afhankelijk is en beunhazen in de gang met een kabeltje niet zo fijn is 😅

[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:05:
Mja, ze halen dus geen IP op, dat geeft me het vermoeden dat er toch bizar genoeg iets mis is met beide apparaten
Lijkt me persoonlijk héél sterk dat ze beide 'stuque' zijn, maar ik zeg niet dat 't niet kán ;)

Beetje WireSharken op het netwerk kan wel eens voor wat verduidelijking zorgen (en die BT App mogelijkheid om AP's en Camera's te koppelen moeten ze gewoon helemaal door de shredder halen :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:58:
[...]

Beide AP's 1 voor 1 geprobeerd aan switch met laptop ook aan switch. Geen succes, beiden meerdere malen gereset (lang genoeg indrukken, al is het gedrag wisselend qua lampjes?!?!)

Geen succes. Ook weer getest met iOS app naast het ding, dan zegt hij "nieuwe U6-LR gevonden", komt er een progress bar, en na een minuut of 3 "Kan apparaat niet vinden".

Ben er klaar mee, jammer van al die gaten in m'n wandjes.
moet toch te fiksen zijn, welke switch heb je precies waar ze aan hangen ? Feit dat ze geen IP krijgen is raar; heeft die switch wel 802.3at ? Zo niet zouden de AP`s niet eens aan mogen gaan maar je weet maar nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:08:
[...]

moet toch te fiksen zijn, welke switch heb je precies waar ze aan hangen ? Feit dat ze geen IP krijgen is raar; heeft die switch wel 802.3at ? Zo niet zouden de AP`s niet eens aan mogen gaan maar je weet maar nooit.
Een ubiquiti 8 poorts poe switch. Specifiek hiervoor gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy Batty
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:27:
[...]

welke dan ? Geef eens het typenummer. Een US-8-60W-EU gaat niet werken met die AP-6-LR.

[ Voor 9% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:27:
[...]

Als die switch géén 802.3at levert dan gaan die U6-LR dingen het nooit doen. Volgens de 'SpecSheet' hebben die dingen 48V / 802.3at nodig en voor zover ik weet heeft UI geen goedkope 8-Poort switches welke dát kunnen leveren. De standaard 8-Poorters leveren voor zover ik weet maximaal 802.3af, voor 802.3at heb je de Enterprise 8 PoE nodig :+

Ik vrees dat een paar 802.3at PoE adapters goedkoper zullen zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Will_M schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:02:
[...]

Als die switch géén 802.3at levert dan gaan die U6-LR dingen het hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Volgens de 'SpecSheet' hebben die dingen 48V nodig en voor zover ik weet heeft UI geen 8-Poort switches welke dát kunnen leveren. De standaard 8-Poorters leveren voor zover ik weet maximaal 802.3af, voor 802.3at heb je de Enterprise 8 PoE nodig :+

Ik vrees dat een paar PoE adapters goedkoper zullen zijn :P
wel hoor....de US-8-Lite-PoE. Die ondersteund 802.3at en die gaat het perfect doen met die LR. Het is trouwens allemaal 48v, zowel af, at als bt. Alleen het geleverde vermogen (wattage) wordt steeds hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Net als de "oude" 8.150Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94TXSljPZc9F5_YsctwCP33V_NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Or9ojxJOoOhDwKLbDWvgmTR4.jpg?f=fotoalbum_large

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Daar heb ik er hier 3 van in huis maar volgens mij leveren die ook maar 802.3af en geen at (PoE+ / PoE++).

I Stand Corrected .... M'n Nano-HD AP's hebben aan 802.3af al voldoende

Wát hebben ze van die site bij UI overigens een gedrocht gemaakt, werkelijk NIETS kun je er nog gemakkelijk vinden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHHBYIirgoOUg2rqmvMCZm8Rx2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l6spZvTxvRE2I74JvAkJonK1.png?f=fotoalbum_large

Meteen maar even de POWER van die TRUNK af gepakt... De USG-3P doet er toch niets mee :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 13-11-2021 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Will_M schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:14:
[...]

Daar heb ik er hier 3 van in huis maar volgens mij leveren die ook maar 802.3af en geen at (PoE+ / PoE++).

Wát hebben ze van die site bij UI overigens een gedrocht gemaakt, werkelijk NIETS kun je er nog gemakkelijk vinden 8)7
Jawel hoor. Wel geschikt voor de u6lr
https://help.ui.com/hc/en...oE-Output-and-Input-Modes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:06:
[...]

wel hoor....de US-8-Lite-PoE. Die ondersteund 802.3at en die gaat het perfect doen met die LR. Het is trouwens allemaal 48v, zowel af, at als bt. Alleen het geleverde vermogen (wattage) wordt steeds hoger.
In de specsheet staat dan ook "passive 48V". Daar waar 802.3af / at / bt allemaal active zijn. Daarnaast hadden de oude APs en nog wat dingetjes passive 24V. In zoverre is 802.3af / 48V gewoon correct, als je de 48V interpreteert als passive / niet volgens PoE standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:32:
[...]

In de specsheet staat dan ook "passive 48V". Daar waar 802.3af / at / bt allemaal active zijn. Daarnaast hadden de oude APs en nog wat dingetjes passive 24V. In zoverre is 802.3af / 48V gewoon correct, als je de 48V interpreteert als passive / niet volgens PoE standaard.
De US-8-Lite-POE heeft geen passive PoE. Passive is geen IEEE standaard en geen autonegotiatie. Gewoon stroom op een paar aders.

[ Voor 9% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Yep, US-8-150 doet het ook. Die heeft 802.3at (en voor de liefhebbers 24V passive PoE, daar hangt bij mij de 1st gen AP-AC-LR aan).

[ Voor 6% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:01:
[...]

De US-8-Lite-POE heeft geen passive PoE. Passive is geen IEEE standaard en geen autonegotiatie. Gewoon stroom op een paar aders.
Ik reageerde dan ook op jouw laatste stukje, dat het allemaal 48V is, v.w.b. at / af / bt. Want passive 48V is toch echt weer wat anders dan af / at / bt. En naast passive 48V hebben ze dus ook passive 24V gebruikt (en wellicht nog steeds in gebruik).

Het ging mij niet specifiek om de USW Lite 8. Maar jij reageerde op een opmerking dat de U6 LR gevoed kan worden door "48V en 802.3at". Daar ging over, en die 48V aldaar is dus passive en iets anders dan 802.3at, ook al is het beiden 48V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
[...]

Ik reageerde dan ook op jouw laatste stukje, dat het allemaal 48V is, v.w.b. at / af / bt. Want passive 48V is toch echt weer wat anders dan af / at / bt. En naast passive 48V hebben ze dus ook passive 24V gebruikt (en wellicht nog steeds in gebruik).

Het ging mij niet specifiek om de USW Lite 8. Maar jij reageerde op een opmerking dat de U6 LR gevoed kan worden door "48V en 802.3at". Daar ging over, en die 48V aldaar is dus passive en iets anders dan 802.3at, ook al is het beiden 48V.
Zo is het maar net, ik heb hier nog steeds een AP-AC-LR draaien op 24v passive PoE via een USW-8-150. Nu ben ik alleen nog steeds benieuwd welke switch @Makkelijk gebruikt want die is de aanstichter van het hele verhaal (?)

[ Voor 5% gewijzigd door Roy Batty op 13-11-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:30:
[...]

welke dan ? Geef eens het typenummer. Een US-8-60W-EU gaat niet werken met die AP-6-LR.
Het is een USW light 8 POE, volgens mij zou die juist zeer geschikt moeten zijn. Maar nu bedenk ik me wel, ik zal eens kijken wat dat ding zelf ziet op zijn poorten!

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
ok, die is goed voor die LR, was ook wel te verwachten want op een 802.3af switch zou die helemaal niet moeten aanspringen. Mmm, daarmee lossen we het nog niet op. Ik zou eens een ticket aanmaken op https://unifi-forum.nl/ en uitgebreid beschrijven wat het probleem is wat je al hebt geprobeerd. Daar zitten iets meer de die-hards die professioneel met Unifi werken. Ik geloof niet in 2 kapotte AP`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:40:
[...]

ok, die is goed voor die LR, was ook wel te verwachten want op een 802.3af switch zou die helemaal niet moeten aanspringen. Mmm, daarmee lossen we het nog niet op. Ik zou eens een ticket aanmaken op https://unifi-forum.nl/ en uitgebreid beschrijven wat het probleem is wat je al hebt geprobeerd. Daar zitten iets meer de die-hards die professioneel met Unifi werken. Ik geloof niet in 2 kapotte AP`s.
Je hebt gelijk, ik eigenlijk ook niet en wil het spul na wat “ik stuur het terug” frustratie gewoon werkend hebben. Ik geloof wel in een ziggo modem wat rare dingen op het netwerk zou kunnen doen, om wat voor een reden dan ook. Eerst dat maar eens proberen te debuggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:42:
[...]

Je hebt gelijk, ik eigenlijk ook niet en wil het spul na wat “ik stuur het terug” frustratie gewoon werkend hebben. Ik geloof wel in een ziggo modem wat rare dingen op het netwerk zou kunnen doen, om wat voor een reden dan ook. Eerst dat maar eens proberen te debuggen.
Ja dat is geen geweldig ding, inkopper maar heb je die al eens een reboot gegeven ? Ik heb de Compal CB een tijd als router gehad met Unifi AP`s. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Ik zou graag deze 24 PoE switch aankopen, maar is bijna nergens meer beschikbaar.
Op de EU store van Unifi staat 'Usually available in two weeks', maar geen idee of dit effectief zo is.
Iemand ervaring hiermee?

https://eu.store.ui.com/c...ching/products/usw-24-poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
briecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:35:
Ik zou graag deze 24 PoE switch aankopen, maar is bijna nergens meer beschikbaar.
Op de EU store van Unifi staat 'Usually available in two weeks', maar geen idee of dit effectief zo is.
Iemand ervaring hiermee?

Helaas, die is al veel langer uitverkocht dan 2 weken, net zoals bij elke andere webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Makkelijk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:42:
[...]

Kijk even in de classic controller-inzichten-clients-24 uur op alle zetten, en daar kijken of jouw ap's er tussen zitten en een vergeet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Roy Batty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:45:
[...]

Ja dat is geen geweldig ding, inkopper maar heb je die al eens een reboot gegeven ? Ik heb de Compal CB een tijd als router gehad met Unifi AP`s. Nooit problemen mee gehad.
Ok, ik voel me een beetje n00b dat ik hier niet eerder naar keek, maar het blijkt dat beide devices op de switch geen netwerkverbinding hebben, Wél POE (6 watt)

De kabel is volgens mijn UTP tester prima maar is niet prima, andere kabel was helemaal niet prima, derde kabel is wel goed. Even voor de duidelijkheid, ik heb ze zelf gekrompen, dus het ligt volledig aan mijn skills.

Bedankt voor alle tijd en energie die jullie hebben gestoken in iemand die gewoon niet met een RJ45 tang overweg kan :X :X :X

[ Voor 74% gewijzigd door Makkelijk op 14-11-2021 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Makkelijk schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:01:
[...]

Ok, ik voel me een beetje n00b dat ik hier niet eerder naar keek, maar het blijkt dat beide devices op de switch geen netwerkverbinding hebben, Wél POE (6 watt)

De kabel is volgens mijn UTP tester prima maar is niet prima, andere kabel was helemaal niet prima, derde kabel is wel goed. Even voor de duidelijkheid, ik heb ze zelf gekrompen, dus het ligt volledig aan mijn skills.

Bedankt voor alle tijd en energie die jullie hebben gestoken in iemand die gewoon niet met een RJ45 tang overweg kan :X :X :X
Wellicht aan het proberen om stekkers die alleen voor soepele kabel zijn op een stugge kabel te zetten? (Of andersom) Dat zou een slechte verbinding verklaren waarbij een (aantal) aders niet werken en een aantal wel (bv PoE aan maar geen verkeer). Done that, been there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
RobertMe schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:48:
[...]

Wellicht aan het proberen om stekkers die alleen voor soepele kabel zijn op een stugge kabel te zetten? (Of andersom) Dat zou een slechte verbinding verklaren waarbij een (aantal) aders niet werken en een aantal wel (bv PoE aan maar geen verkeer). Done that, been there.
Ik denk het ja, ik ga hier eens induiken of iemand in mijn omgeving vragen te helpen die de afgelopen 5 jaar nog wel iets met netwerken heeft gedaan. Ik voel me voor nu vooral flink de n00b maar ik ben blij dat die AP's prima werken (nu de tweede aan het adopten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:45
Makkelijk schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:01:
[...]

Niet werkende zelfgekrompen utp kabels komt gewoon te vaak voor. Ja je kan ze zelf krimpen, maar de vraag is meer of je dat wel moet willen.

Nu ben ik zelf best wel handig en genoeg van die dingen gekrompen met echt goed gereedschap (geen schaartang!) maar uiteindelijk blijkt een kant en klare kabel gewoon betrouwbaarder te zijn en ik krimp daarom zelf helemaal niets meer. Ik koop alles kant en klaar want niets is vervelender dan kabel problemen, zeker als het euvel pas na verloop van tijd optreed. Iets wat bij een niet optimale krimp zeker kan optreden. En we testen onze kabels ook niet om te kijken hoeveel megahertz er doorheen kan. Dus we denken dat iets goed is, en dat is gewoon een hele slechte aanname en ook gewoon een heel slecht uitgangspunt als het gaat om het aanleggen van een netwerk. Mijn advies zal altijd zijn koop een kant en klare kabel.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

Falcon10

Hit it i would !

Het helpt ook als je een tester hebt om achteraf ook steeds zelf even de draadjes door te meten.
Je hebt van die goedkope dingne met ledjes, of je hebt het wat duurdere spul van FLuke in verschillende prijsklassen.
Zel fheb ik geluk om zo'n redelijk deftig Fluke ding te hebben op men werk, dus als ik eens UTP kabels moet afknijpen, komt die even mee naar huis. Bespaart je een boel gevloek en getier als je toch weer eens eentje niet goed hebt afgeknepen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Krimp alles zelf nog nooit problemen gehad, degelijk materiaal kopen en de juiste connectors gebruiken voor type utp kabel dat je gaat gebruiken (daar gaat het vaak mis). Alles perfect op maat maken, dat gaat je met standaard lengtes niet lukken. En grote gaten boren om connector er ook nog door te krijgen, nee dank u :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rgarretsen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:39:
Krimp alles zelf nog nooit problemen gehad, degelijk materiaal kopen en de juiste connectors gebruiken voor type utp kabel dat je gaat gebruiken (daar gaat het vaak mis). Alles perfect op maat maken, dat gaat je met standaard lengtes niet lukken. En grote gaten boren om connector er ook nog door te krijgen, nee dank u :-)
Gaten boren en connectors op de kabels zetten? Dat is niet het juiste advies. Als het over gaten boren gaat heb je het normaliter toch over semi installatie achtige toestanden, waarbij je ook stugge netwerkkabels hoort te gebruiken die je afwerkt op een patchpaneel of WCD (of keystone in een van beiden). Daar hoor je sowieso geen stekkers aan te zetten. Enige uitzondering is heel misschien bij het gebruik voor een AP of iets dergelijks wat ook semi installatie is.

Tenzij je uiteraard de stroomkabels uit de meterkast ook via gaten in de muur naar de apparatuur legt en rechtstreeks aansluit. Dan kan ik de keuze voor gaten boren, kabels trekken, en stekkers eraan zetten ook begrijpen voor UTP kabels. Maar anders is het gewoon not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Waar gaf ik advies, reageerde op kant en klare kabels vs zelf maken, en het leggen van een kabel makkelijker is zonder eind bevestiging, krimpen was misschien de verkeerde bewoording aangezien dat insinueert dat alles met een connector kan :-)

Besides, we praten hier over huis installaties, niet over professionele installaties waar bepaalde dingen not done zijn.

Heb hier ook gewoon een solid cores liggen met geschikte connectors naar me security cams, die vervolgens op een passthrough patchpanel zitten die ik ooit gekregen heb.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skynett schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:14:
Niet werkende zelfgekrompen utp kabels komt gewoon te vaak voor.
Ja je kan ze zelf krimpen, maar de vraag is meer of je dat wel moet willen.
Als je gewoon erop let dat alle koperen draadjes goed naar voren toe uitsteken dan is er niks aan de hand :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/aeec0b1a4a11dbdd854607f1d4fb585f263b400f/?url=https%3A%2F%2Fi.stack.imgur.com%2FKpKay.jpg

d:)b

Uiteraard i.c.m. de juiste stekker voor de juiste kabel! ;)
Falcon10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:18:
Het helpt ook als je een tester hebt om achteraf ook steeds zelf even de draadjes door te meten.
Je hebt van die goedkope dingne met ledjes, of je hebt het wat duurdere spul van FLuke in verschillende prijsklassen.
Zel fheb ik geluk om zo'n redelijk deftig Fluke ding te hebben op men werk, dus als ik eens UTP kabels moet afknijpen, komt die even mee naar huis. Bespaart je een boel gevloek en getier als je toch weer eens eentje niet goed hebt afgeknepen.
Maar dan moet je maar net iemand kennen die zo'n ding heeft of effe mee kan nemen...
rgarretsen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:39:
AMEN! d:)b
RobertMe schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:16:
Gaten boren en connectors op de kabels zetten? Dat is niet het juiste advies.
Ik moest toch echt wel om mijn kant en klare Outdoor S/FTP kabel richting mijn AC Mesh te krijgen :

Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!

Voor wie de foto nog niet kent... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 22:03

Epsilon

nero355 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:03:
Als je gewoon erop let dat alle koperen draadjes goed naar voren toe uitsteken dan is er niks aan de hand :
[Afbeelding]
Ah, heel handig ja, niet specificeren welke nu welke is :P.
"Er is een verschil zie je, maar welke CAT6 is vertel ik lekker niet :+ "
Tipje voor als je een (netwerk) kabel door een buitenmuur voert: Zorg dat de kabel uit de muur eerst omlaag gaat.

Dat voorkomt dat water makkelijk via de kabel de muur in loopt :).

[ Voor 32% gewijzigd door Epsilon op 14-11-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Help! Vandaag vijf uur gekloot en geprobeerd om een USG te installeren. Helaas niet gelukt, wat doe ik fout.

Ik heb KPN glasvezel en dacht Coolhva's beschrijving te volgen: https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Ik had al twee AC Lite en een US-8-60W, deze werken al wat jaren prima.
De Unifi controller draait op mijn QNAP NAS, rechtstreeks via QKPG geïnstalleerd, niet in een VM of Docker. Ik ben begonnen deze te updaten naar de laatste versie. Dat werkt.

Toen heb ik de KPN experiabox er tussenuit gehaald en de USG er voor in de plaats. WAN aangesloten op de NTU en LAN naar de US-8 switch. Als ik Coolhva's beschrijving volg dan was ik in de veronderstelling dat dit de bedoeling was en de KPN router er tussenuit moest.
Het lukt me ook om de json in de controller te krijgen en de KPN.sh in de USG.
Alleen geeft de beschijving daarna aan om in de unifi controller de USG te 'force provisioning', Had ik hem dan al moeten adopten in de controller vooraf?

Het probleem: ik krijg hem niet adopted. Hij verschijnt wel in de controller en als ik op adopt klik dan blijft hij proberen te adopten, maar ik krijg de melding adoption failed.
  • Mijn huidige netwerk zit in 192.168.2.X
  • De USG komt standaard in 192.168.1.1. Dus ik dacht dat is misschien het probleem.
  • Via de browser kom ik in de USG en kan ik in settings het IP adres aanpassen naar 192.168.2.1 en een range van 192.168.2.1 t/m 254.
Als ik dan probeer te adopten dan lijkt er wat meer te gebeuren, eerst status provisioning en dan greyed out en daarna krijg ik dan alsnog een 'adoption failed' melding. Na de provisioning is hij Greyed out (misschien een reboot?) in de controller en als hij dan terugkomt is het IPadres weer teruggezet naar 192.168.1.1.

Daarna heb ik de KPN router weer aangesloten en alles terug werkend gemaakt volgens oude situatie.
Toen de USG er bij aangesloten met alleen LAN1naar de US8 switch.
Dan hetzelfde geprobeerd als hierboven en krijg ik hem ook op beide manieren niet geadopteerd.
Ook de JSON uit de controller gehaald en de KPN.SH uit de USG en opnieuw geprobeerd, geen verschil.

Het irritante hierbij is dat ik werk op een laptop die bedraad op de switch is aangesloten, maar die bij bovenstaande handelingen ook telkens mijn NAS (en daarmee unifi controller) kwijt raakt. Ook de USG is vaak niet meer te bereiken op 192.168.1.1 of 192.168.2.1. Steeds een factory reset van de USG helpt dan.

Wat is de juiste volgorde? Eerst de KPN router er tussenuit, of eerst de USG er bij (zonder WAN).
Ik ben geen expert, maar tegelijkertijd 2 routers aangesloten lijkt me ook niet goed.

Google leert me dat ik niet de enige ben met adoptieproblemen, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Moet ik een andere controller gebruiken? Ik heb nog een Pi liggen met Pi-hole als doen, of ik kan hem installeren in windows op de laptop.
Moet ik als mijn netwerk IPs omzetten naar 192.168.1.X? Lijkt me omslachtig en niet nodig. Ik zou toch een willenkeurige range moeten kunnen krijgen/kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Probeer eerst het volgende: Reset de USG naar factory-defaults. Maak een rechtstreekse bekabelde verbinding met de USG via je laptop. Mogelijk moet je je laptop eerst even een vast IP-adres geven (bijv. 192.168.1.10). Open de webinterface van de USG via 192.168.1.1 of via https://setup.ui.com.
Stel vervolgens in de webinterface de IP-range in als 192.168.2.1/24, in overeenstemming met jouw huidige netwerk. Exit de USG en sluit hem aan in plaats van je KPN router. WAN poort hoef je nog niet aan te sluiten.

Laptop IP-instellingen weer terug naar automatisch. Nu zou de USG in je controller zichtbaar moeten zijn en kun je adopten. Na adoption de andere zaken aanpassen, die voor KPN nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
Ik ben ook een flink aantal uur bezig met kabels krimpen & mn nieuwe UAP-AC aan de praat te krijgen.

Ik draai een RaspberryPI 4, waarop ik IOTstack draai (https://github.com/SensorsIot/IOTstack). Onder anderen een docker container met daarop PiHole.

Hier heb ik ook de controller geïnstalleerd. So far so good, is ook te benaderen vanaf andere apparaten op het netwerk.

Eenmaal de controller opgestart - ziet die ook de UAP. Echter blijft die loopen tussen "adopting" en "offline"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-v3yhX2ELgOR5nF8PvSc8Pb4c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6eWwRiHhTTZuLuOEP3gJnag.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik ben in de UAP geSSHd, kijken of daar iets te vinden is. FW is laatste versie, en met de "info" krijg ik "Status: Unreachable"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grzrJKT1JRqiTIKImWMeE1_XVgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fvhqjp1BDsfLXjzivRzQ8N1J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan vanaf de UAP wel de controller (RPI's IP) pingen. Factory resetten heb ik een aantal keer gedaan, maar zonder succes. Als ik google op die foutmelding 'Status: unreachable' wordt ik niet wijzer.

In de log's van de controller zie ik dat die wel probeert te adopten, maar daar niet verder komt. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLEgBz491UTD8Gl2ABH-aihd1lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tC4WBvOEIvBJA6bvzny9g72.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door RzrBck op 14-11-2021 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trabuca schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:05:
Ik heb KPN glasvezel en dacht Coolhva's beschrijving te volgen: https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Ik had al twee AC Lite en een US-8-60W, deze werken al wat jaren prima.
De Unifi controller draait op mijn QNAP NAS, rechtstreeks via QKPG geïnstalleerd, niet in een VM of Docker. Ik ben begonnen deze te updaten naar de laatste versie. Dat werkt.
  • Mijn huidige netwerk zit in 192.168.2.X
  • De USG komt standaard in 192.168.1.1. Dus ik dacht dat is misschien het probleem.
  • Via de browser kom ik in de USG en kan ik in settings het IP adres aanpassen naar 192.168.2.1 en een range van 192.168.2.1 t/m 254.
Als ik dan probeer te adopten dan lijkt er wat meer te gebeuren, eerst status provisioning en dan greyed out en daarna krijg ik dan alsnog een 'adoption failed' melding. Na de provisioning is hij Greyed out (misschien een reboot?) in de controller en als hij dan terugkomt is het IPadres weer teruggezet naar 192.168.1.1

Het irritante hierbij is dat ik werk op een laptop die bedraad op de switch is aangesloten, maar die bij bovenstaande handelingen ook telkens mijn NAS (en daarmee unifi controller) kwijt raakt.

Wat is de juiste volgorde? Eerst de KPN router er tussenuit, of eerst de USG er bij (zonder WAN).
Ik ben geen expert, maar tegelijkertijd 2 routers aangesloten lijkt me ook niet goed.

Moet ik een andere controller gebruiken? Ik heb nog een Pi liggen met Pi-hole als doen, of ik kan hem installeren in windows op de laptop.
Moet ik als mijn netwerk IPs omzetten naar 192.168.1.X? Lijkt me omslachtig en niet nodig.

Ik zou toch een willenkeurige range moeten kunnen krijgen/kiezen?
Allemaal logische gevolgen van het feit dat je op de NAS in een andere IP range de UniFi Controller draait! :)

Zoals ik al vaak heb gepost in deze reeks :
- Sluit al je UniFi spulletjes aan op je huidige netwerk als NAT achter NAT.
- Installeer de UniFi Controller op een Raspberry Pi die in dat netwerk zit of gebruik een CloudKey.
- Als je alles hebt ingesteld zodat alles werkt in VLAN 1 die de 192.168.1.0/24 subnet heeft dan laat je die lekker over als Management VLAN en niet meer dan dat!
- Daarna sluit je de USG aan op je WAN verbinding en kan je testen of alles dan nog steeds werkt.
- Heb je KPN dan wacht je nog effe daarmee en ga je inderdaad met het IPTV gebeuren aan de slag!
- Als dat succesvol is geüpload dan kan de USG op de WAN verbinding aangesloten worden ;)
- Op dat moment zou alles moeten werken en kan je bijvoorbeeld VLAN 20 aanmaken voor je eigen 192.168.2.0/24 Thuisnetwerk :)
- Op je Pi-Hole gooi je dan een VLAN Interface erbij die DNS Server speelt in dat VLAN :*)
!! Zorg ervoor dat dus ook alle webGUI's en SSH en dergelijke alleen op de echte eth0 zijn gebind en niet op alle Interfaces zoals vaak standaard het geval is !!

Succes! :)
RzrBck schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:01:
Ik ben ook een flink aantal uur bezig met kabels krimpen & mn nieuwe UAP-AC aan de praat te krijgen.

Ik draai een RaspberryPI 4, waarop ik IOTstack draai (https://github.com/SensorsIot/IOTstack). Onder anderen een docker container met daarop PiHole.

Hier heb ik ook de controller geïnstalleerd. So far so good, is ook te benaderen vanaf andere apparaten op het netwerk.

Eenmaal de controller opgestart - ziet die ook de UAP. Echter blijft die loopen tussen "adopting" en "offline"
[Afbeelding]

Dus ik ben in de UAP geSSHd, kijken of daar iets te vinden is. FW is laatste versie, en met de "info" krijg ik "Status: Unreachable"
[Afbeelding]

Ik kan vanaf de UAP wel de controller (RPI's IP) pingen. Factory resetten heb ik een aantal keer gedaan, maar zonder succes. Als ik google op die foutmelding 'Status: unreachable' wordt ik niet wijzer.

In de log's van de controller zie ik dat die wel probeert te adopten, maar daar niet verder komt. Zie:
[Afbeelding]

Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
- Check op conflicterende poorten tussen de UniFi Controller en die IoT toestand!
- Check je Container Settings en hoe het geheel is opgezet!

Als het een Docker network is dan zou je iets van Host/Bridged/MACVLAN kunnen overwegen :)
Zo effe uit het blote hoofd... Ik doe verder niks met Docker...
Epsilon schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:21:
Ah, heel handig ja, niet specificeren welke nu welke is :P.
"Er is een verschil zie je, maar welke CAT6 is vertel ik lekker niet :+ "
Niet mijn plaatje hé! :P

Links = CAT6
Rechts = CAT5e en lager.
Tipje voor als je een (netwerk) kabel door een buitenmuur voert: Zorg dat de kabel uit de muur eerst omlaag gaat.

Dat voorkomt dat water makkelijk via de kabel de muur in loopt :)
Is inderdaad al vaker langsgekomen! d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door nero355 op 14-11-2021 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
nero355 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:09:
[...]

Allemaal logische gevolgen van het feit dat je op de NAS in een andere IP range de UniFi Controller draait! :)

Zoals ik al vaak heb gepost in deze reeks :
- Sluit al je UniFi spulletjes aan op je huidige netwerk als NAT achter NAT.
- Installeer de UniFi Controller op een Raspberry Pi die in dat netwerk zit of gebruik een CloudKey.
- Als je alles hebt ingesteld zodat alles werkt in VLAN 1 die de 192.168.1.0/24 subnet heeft dan laat je die lekker over als Management VLAN en niet meer dan dat!
- Daarna sluit je de USG aan op je WAN verbinding en kan je testen of alles dan nog steeds werkt.
- Heb je KPN dan wacht je nog effe daarmee en ga je inderdaad met het IPTV gebeuren aan de slag!
- Als dat succesvol is geüpload dan kan de USG op de WAN verbinding aangesloten worden ;)
- Op dat moment zou alles moeten werken en kan je bijvoorbeeld VLAN 20 aanmaken voor je eigen 192.168.2.0/24 Thuisnetwerk :)
- Op je Pi-Hole gooi je dan een VLAN Interface erbij die DNS Server speelt in dat VLAN :*)
!! Zorg ervoor dat dus ook alle webGUI's en SSH en dergelijke alleen op de echte eth0 zijn gebind en niet op alle Interfaces zoals vaak standaard het geval is !!

Succes! :)

[...]

- Check op conflicterende poorten tussen de UniFi Controller en die IoT toestand!
- Check je Container Settings en hoe het geheel is opgezet!

Als het een Docker network is dan zou je iets van Host/Bridged/MACVLAN kunnen overwegen :)
Zo effe uit het blote hoofd... Ik doe verder niks met Docker...

[...]

Niet mijn plaatje hé! :P

Links = CAT6
Rechts = CAT5e en lager.

[...]

Is inderdaad al vaker langsgekomen! d:)b
Held het werkt!

Had inderdaad nog een container die ook op 8080 geconfigureerd stond!
Deze container maar verwijderd voor nu. Las dat de unifi aanpassen wat lastiger is, of is het binnen de controller nog enigszins eenvoudig aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
nero355 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:09:
[...]

Thanks voor de tips. Ik ga het eens op een pi proberen.

Op dit moment draait alles in de 192.168.2.X range,vdus vraag me af of dat het issue is. IP range is niet aan te passen in de KPN router.
De unifi controller zit op 192.168.2.100:38193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Allen, vraagje w.b.t. poort 11 van een UDM PRO; ik heb hiervoor een UF-RJ45-1G gekocht om de SFP uitgang om te zetten naar een RJ45.

Instellingen van poort 11;
Port profile: LAN (default is ALL)
Operations: Switching
Link speed: 1Gbps FDX

edit; Storm control: disabled

Echter; de poort geeft totaal geen leven. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Pepppie op 15-11-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Afgelopen week mijn RPI geüpdatet naar Debian Bullseye er pijnlijk achter gekomen dat MongoDB 3.6 EOL is en ik dus weer kon klooien met afhankelijkheden en Stretch repositories om de Unifi controller draaiende te krijgen.
Ik ben benieuwd wanneer en überhaupt of UI van plan is om over te stappen naar een recentere versie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om met een 6.x release (6.6 bijvoorbeeld) de overstap te gaan maken of zie ik iets over het hoofd :?

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 15-11-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:14
Miki schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:00:
Afgelopen week mijn RPI geüpdatet naar Debian Bullseye er pijnlijk achter gekomen dat MongoDB 3.6 EOL is en ik dus weer kon klooien met afhankelijkheden en Stretch repositories om de Unifi controller draaiende te krijgen.
Ik ben benieuwd wanneer en überhaupt of UI van plan is om over te stappen naar een recentere versie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om met een 6.x release (6.6 bijvoorbeeld) de overstap te gaan maken of zie ik iets over het hoofd :?
Je kon toch gewoon de repositories van MongoDB in je /etc/sources.list zetten? Zo heb ik het ook gefixt.

Dat ze niet standaard in Bullseye zitten, wil nog niet zeggen dat MongoDB ze niet maakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Polyphemus schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:18:
[...]

Je kon toch gewoon de repositories van MongoDB in je /etc/sources.list zetten? Zo heb ik het ook gefixt.

Dat ze niet standaard in Bullseye zitten, wil nog niet zeggen dat MongoDB ze niet maakt :)
Stretch repositories werken ook zoals ik al schreef alleen de gevraagde afhankelijkheid van MongoDB 3.6 is wat precair gezien deze sinds april 2021 EOL. Het is dus niet zo gek dat de specifieke versie niet meer opgenomen wordt in de repositories.

Zie ook: https://www.mongodb.com/support-policy/lifecycles

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 15-11-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Masimo schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:28:
Probeer eerst het volgende: Reset de USG naar factory-defaults. Maak een rechtstreekse bekabelde verbinding met de USG via je laptop. Mogelijk moet je je laptop eerst even een vast IP-adres geven (bijv. 192.168.1.10). Open de webinterface van de USG via 192.168.1.1 of via https://setup.ui.com.
Stel vervolgens in de webinterface de IP-range in als 192.168.2.1/24, in overeenstemming met jouw huidige netwerk. Exit de USG en sluit hem aan in plaats van je KPN router. WAN poort hoef je nog niet aan te sluiten.

Laptop IP-instellingen weer terug naar automatisch. Nu zou de USG in je controller zichtbaar moeten zijn en kun je adopten. Na adoption de andere zaken aanpassen, die voor KPN nodig zijn.
Dit ga ik proberen, kom er op terug.
Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:22
RzrBck schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:01:

System -> Application Configuration -> Override Inform Host. Bij Host for Inform zet je dan het IP adres van je Raspberry. Wanneer je dit niet aanpast, dan zal hij waarschijnlijk het interne Docker IP adres gebruiken, wat je apparaat niet kan bereiken.

Ik heb dit ook moeten instellen voor Home Assistant, waar de Unifi Network controller ook in een Docker container draait. Voordat ik dit had ingesteld liep ik precies tegen hetzelfde probleem aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpSjmnQspxP97IPgyAm99nhRUWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ww0UQfBhoBP5n7jFKmyIvCX4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
iMick schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:45:
[...]

System -> Application Configuration -> Override Inform Host. Bij Host for Inform zet je dan het IP adres van je Raspberry. Wanneer je dit niet aanpast, dan zal hij waarschijnlijk het interne Docker IP adres gebruiken, wat je apparaat niet kan bereiken.

Ik heb dit ook moeten instellen voor Home Assistant, waar de Unifi Network controller ook in een Docker container draait. Voordat ik dit had ingesteld liep ik precies tegen hetzelfde probleem aan.

[Afbeelding]
De docker setting net=host in bijvoorbeeld je compose file werkt ook doeltreffend, mocht je nog een alternatieve oplossing zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Had inderdaad nog een container die ook op 8080 geconfigureerd stond!
Deze container maar verwijderd voor nu. Las dat de unifi aanpassen wat lastiger is, of is het binnen de controller nog enigszins eenvoudig aan te passen?
Het is mogelijk, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je dat wel moet willen : https://help.ui.com/hc/en...18506997-UniFi-Ports-Used :)
trabuca schreef op maandag 15 november 2021 @ 06:53:
Thanks voor de tips. Ik ga het eens op een pi proberen.
Op dit moment draait alles in de 192.168.2.X range,vdus vraag me af of dat het issue is. IP range is niet aan te passen in de KPN router.
De unifi controller zit op 192.168.2.100:38193
Dat is dus inderdaad niet handig! :)
trabuca schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:54:
Dit ga ik proberen, kom er op terug.
Thanks.
NOFI, maar doe gewoon wat ik al voorstelde : Word je blij van! :)

Prutsen met andere dingen die het UniFi systeem niet fijn vindt levert je alleen maar ellende op als het een keer misgaat... :|
Pepppie schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:52:
Allen, vraagje w.b.t. poort 11 van een UDM PRO; ik heb hiervoor een UF-RJ45-1G gekocht om de SFP uitgang om te zetten naar een RJ45.

edit; Storm control: disabled

Echter; de poort geeft totaal geen leven. Doe ik iets verkeerd?
Pak effe de Search bovenaan erbij : Er is iets met die poort en dat soort SFP's wat niet helemaal lekker werkte, maar ik weet niet meer wat precies... :$
Miki schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:00:
Volgens mij heeft Ubiquiti daar een keer een statement over gepubliceerd, maar ik weet niet meer precies wat daarin stond...

Het kwam er geloof ik op neer dat ze elke keer keer kijken of het nut heeft voor hun database opzet of eventuele security gevolgen of zo :?

Maar ik kan ook in de war zijn met de TP-Link Omada reeks, want dezelfde opzet... :+
Miki schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:06:
De docker setting net=host in bijvoorbeeld je compose file werkt ook doeltreffend, mocht je nog een alternatieve oplossing zoeken.
Maar... maar... maar...

Dat zei ik al : nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Polster schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Ja dat werkt prima. Ik gebruik 2 van deze modules, 1 voor de SFP WAN2 poort en de andere als LAN naar mijn switch toe.
@Polster kun je wellicht nog een keer helpen? Ik krijg poort 11 niet werkend met de SFP naar RJ45-module;

Storm control: disabled

Hoe heb jij het wel werkend gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

Vandaag een G4 Bullet camera binnen gekregen. Aan de POE gehangen en werd direct door protect in mijn UDM Pro gezien.

Echter de beeld qualiteit was echt niet super. Als in; niet in focus en bijna een 'fuzzy' beeld. Ook andere draadjes op internet meldde hetzelfde. Dus retour en gaat een G4 Pro voor in de plaats komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
_Arthur schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:24:
Vandaag een G4 Bullet camera binnen gekregen. Aan de POE gehangen en werd direct door protect in mijn UDM Pro gezien.

Echter de beeld qualiteit was echt niet super. Als in; niet in focus en bijna een 'fuzzy' beeld. Ook andere draadjes op internet meldde hetzelfde. Dus retour en gaat een G4 Pro voor in de plaats komen.
Wel de folie van de lens gehaald? ik herken dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

La1974 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:36:
Wel de folie van de lens gehaald? ik herken dit niet.
Haha, natuurlijk (y)

Zelfde ervaring als uit dit draadje; https://community.ui.com/...2a-4f3e-8c90-60c27e5474f2

Soort van net-niet-beetje-fuzzy beelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
Skynett schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:14:
Niet werkende zelfgekrompen utp kabels komt gewoon te vaak voor. Ja je kan ze zelf krimpen, maar de vraag is meer of je dat wel moet willen.
Met andere tang en minder bier op alles opnieuw gekrompen en het hele zooitje draait als een zonnetje. Na al het geklaagd kan ik wel zeggen dat de eerste indruk hiervan echt fantastisch is _/-\o_ Nog nooit zo'n consistent bereik weten te halen (zeker niet met mesh oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
briecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:35:
Iemand ervaring hiermee?

Ik heb er de afgelopen maand 2 gekocht. Gewoon steeds even kijken in bijv de pricewatch en de europese ui shop. Soms staat er opeens ergens iets. Maar meestal slechts kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 08:18
Waarschijnlijk staat het al ergens geschreven, maar er staat zoveel dat het lastig te vinden is. Maar wat is het voordeel van een Unify POE switch t.o.v. andere merken als je ook Unifi AP's hebt?

[ Voor 14% gewijzigd door Centurion183 op 16-11-2021 08:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polyphemus
De dream router staat in de EA EU store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:10
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:08:
De dream router staat in de EA EU store :)
De website ging ff plat en daarna stond ie er. Meteen besteld :D

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
FireFly3k schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:14:
[...]

De website ging ff plat en daarna stond ie er. Meteen besteld :D
Ik ook, 1700+ stuks op voorraad bij aankondiging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:10
Is er iets bekend over de snelheid van de Dream Router icm Threat Management?
Heb hem nu voor mijn ouders besteld en zit zelf te kijken naar de UDM Pro, maar de prijs is natuurlijk erg mooi.

PSN - 500px - Flickr

Pagina: 1 ... 147 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.