[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 148 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:14
FireFly3k schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:19:
Is er iets bekend over de snelheid van de Dream Router icm Threat Management?
Heb hem nu voor mijn ouders besteld en zit zelf te kijken naar de UDM Pro, maar de prijs is natuurlijk erg mooi.
Het is geen snelheidsmonster, maar ik heb op de Discord gelezen dat ie wel 500mbit/s haalt. Maar garantie tot de deur :)

/edit: het schijnt wel als ie het druk heeft, dat het ingebouwde schermpje vast kan lopen/traag wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Polyphemus op 16-11-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:08:
De dream router staat in de EA EU store :)
Ik heb hem niet nodig (opnsense + ac6 lite accesspoints) Maar je zou hem bijna kopen en instellen als AP, als dat kan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
Dacuuu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:36:
[...]

Ik heb hem niet nodig (opnsense + ac6 lite accesspoints) Maar je zou hem bijna kopen en instellen als AP, als dat kan. :+
Volgens mij kun je hem (nog) niet adopten in een andere controller ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:45:
[...]

Volgens mij kun je hem (nog) niet adopten in een andere controller ;(
Nee en gaan ze ook niet mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb nog nooit iets gekocht in de EA store, maar ik zie hem wel staan. Waarom is de Dream Router zo goedkoop?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:22:
Ik heb nog nooit iets gekocht in de EA store, maar ik zie hem wel staan. Waarom is de Dream Router zo goedkoop?
Omdat het eenvoudig is om mensen in het ecosysteem te krijgen op die manier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
lolgast schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:38:
[...]

Dit dus :*) Mijn ouders willen nu ook ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Polyphemus op 16-11-2021 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
m3gA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:57:
[...]

Nee en gaan ze ook niet mogelijk maken.
Dat hebben ze uiteindelijk na veel protest wel met de UXG gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:46:
[...]

Dat hebben ze uiteindelijk na veel protest wel met de UXG gedaan.
Klopt maar die lijkt eeuwig in early access te hangen. Ben benieuwd of ze die ooit echt gaan uitbrengen. De prijs is ook niet heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Ik zit al in het ecosysteem, mooie aanbieding zo. Ben benieuwd :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
[...]

Klopt.

Ben trouwens wel aan het twijfelen of ik van de UNVR naar de Dream Router ga. Mijn camera's verstoken aardig wat data en twijfel of een de UDR optie dit wel aankan. Een SD kaart lijkt me hier niet voor gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
m3gA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:04:
[...]

Klopt.

Ben trouwens wel aan het twijfelen of ik van de UNVR naar de Dream Router ga. Mijn camera's verstoken aardig wat data en twijfel of een de UDR optie dit wel aankan. Een SD kaart lijkt me hier niet voor gemaakt?
Dat klopt; intern zit er wel een 128GB SSD in, maar ik zou lekker de UNVR houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kun je in die dreamrouter ook gewoon KPN configureren inclusief TV?
Of is dat kut met peren. Draai nu een asus router met daarop alles ingesteld.
Krijgt nog nieuwe firmware updates, maar ding is al 8 jaar oud, dus komt ook een keer een eind aan.
Heb al accespoints hangen, dus zit al in ecosysteem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:04:
[...]

Klopt.

Ik heb het idee dat van een UNVR naar de Dream router toch wel een beetje een downgrade is...
van meerdere hdd naar een sd kaartje... :|
ik heb de UNVR4 en ben er tevreden mee (ik vind het ecosysteem best wel leuk, ondanks dat het niet helemaal aan mijn eisen voldoet), maar zal nooit meer naar een unifi gateway terug willen!

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
geenwindows schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb het idee dat van een UNVR naar de Dream router toch wel een beetje een downgrade is...
van meerdere hdd naar een sd kaartje... :|
ik heb de UNVR4 en ben er tevreden mee (ik vind het ecosysteem best wel leuk, ondanks dat het niet helemaal aan mijn eisen voldoet), maar zal nooit meer naar een unifi gateway terug willen!
Het is ook een downgrade maar een UNVR is ook weer overkill. Denk dat ik beide houd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Cyberpope schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:49:
Krijgt nog nieuwe firmware updates, maar ding is al 8 jaar oud, dus komt ook een keer een eind aan.
Ik weet wel dat het mogelijk is op een UDM-Pro (UDM Pro met KPN FTTH)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:58:
[...]

Het is ook een downgrade maar een UNVR is ook weer overkill. Denk dat ik beide houd.
overkill is toch leuk! dit is toch Tweakers! :+

voor mij is ie ook overkill hoor, heb maar 3 G3 flex camara's buiten hangen...
had met een cloudkey waarschijnlijk wel genoeg, uiteindelijk was de UNVR4 een goede koop geweest. (en die kortingcode die ik ermee kreeg maakte het nog leuker) ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cyberpope schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:49:
Dit inderdaad. Misschien is het ook mogelijk om de isp modem/router te houden voor iptv, en dat modem dmz'tten naar je ubiquiti systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:48

pinda powerrr

Slow down...

Voor mij meer de vraag, is de Dream router een opvolger voor een USG? Of laat ik het anders zeggen, een beter alternatief.
Vormfactor even daar gelaten, want leuk zo'n cilinder, maar dat past niet in mijn 19" rack }:|

USG doet het prima met een Gbit glas verbinding, maar blijft toch "oud" ding.

edit: Op reddit staat er een antwoord;
The throughput is limited by the slow hardware so you can only expect up to 700Mbit/s from your internet provider. So if you have 1Gbit/s internet right now it will be limited to 700Mbit/s by this router.

Jammer....

[ Voor 30% gewijzigd door pinda powerrr op 16-11-2021 11:32 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:08
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:26:
Voor mij meer de vraag, is de Dream router een opvolger voor een USG? Of laat ik het anders zeggen, een beter alternatief.
Vormfactor even daar gelaten, want leuk zo'n cilinder, maar dat past niet in mijn 19" rack }:|

The throughput is limited by the slow hardware so you can only expect up to 700Mbit/s from your internet provider. So if you have 1Gbit/s internet right now it will be limited to 700Mbit/s by this router.

Jammer....
Er moest iets zijn met deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 14:34
.

Jammer....
met IDS/IPS aan dan neem ik aan ?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer....
In de UI Discord zeggen ze dat Gbit nog steeds mogelijk is zolang je geen IPS gebruikt (klinkt logisch) maar ook Protect etc uit heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:09:
[...]

met IDS/IPS aan dan neem ik aan ?
De Amerikanen op Reddit die deze router al eerder in EA hadden staan, zeggen dat ongeacht IDS/IPS aan of uit de snelheid niet hoger komt dan 700 Mbit/s. Of het dan aan de processor ligt, of aan de software dat blijft de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dacuuu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:18:
[...]

Dit inderdaad. Misschien is het ook mogelijk om de isp modem/router te houden voor iptv, en dat modem dmz'tten naar je ubiquiti systeem?
Nee, voor mij geen optie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:13:
[...]

De Amerikanen op Reddit die deze router al eerder in EA hadden staan, zeggen dat ongeacht IDS/IPS aan of uit de snelheid niet hoger komt dan 700 Mbit/s. Of het dan aan de processor ligt, of aan de software dat blijft de vraag.
Oké, dus je kan 1000/1000 glas nooit volledig benutten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Jammer....
Nee er zit veel lichtere en nog oudere CPU In

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

xbeam schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:22:
[...]

Dat is jammer....de combo met een 4x4 Wifi6 AP op de bovenkant van dat ding is toch wel interessant en dat zal dan ook gelijk de USP zijn van het hele ding.

En gelijk Protect er in. Ik zit zelf nog wat op te hikken voor de aanschaf van een UDMP eigenlijk alleen om daarna nog een deurbel te kunnen aanschaffen. Wordt bij elkaar een dure deurbel 8)

[ Voor 22% gewijzigd door pinda powerrr op 16-11-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
xbeam schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:22:
[...]

Ik ben totaal geen kenner op het gebied van CPU power maar:

USG-3P CPU: Dual-Core 500 MHz, MIPS64 with Hardware Acceleration for Packet Processing
USG-3P MEM: 512MB DDR 2

UDR CPU: ARM Dual-Core Cortex A53 at 1.35 GHz
UDR MEM: 2 GB

Nu zul je zeggen, die ARM is een oudje maar de specs doen op zijn minst vermoeden dat ie de USG-3P zou moeten verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 00:15
Zojuist een udr bestelt, eerste keer via de ubi site zelf iemand enig idee hoelang verzending meestal duurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Xmoo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:07:
Iemand al een Dream Machine Pro SE weten te bemachtigen? Ik wil er graag een maar de afgelopen 6 weken alleen maar "Sold Out" gezien :(
Hij is weer op voorraad ! :+
stpain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:20:
Zojuist een udr bestelt, eerste keer via de ubi site zelf iemand enig idee hoelang verzending meestal duurd?
Paar dagen meestal

[ Voor 30% gewijzigd door mydogisgone op 16-11-2021 13:23 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:02:
[...]

Ik ben totaal geen kenner op het gebied van CPU power maar:

USG-3P CPU: Dual-Core 500 MHz, MIPS64 with Hardware Acceleration for Packet Processing
USG-3P MEM: 512MB DDR 2

UDR CPU: ARM Dual-Core Cortex A53 at 1.35 GHz
UDR MEM: 2 GB

Nu zul je zeggen, die ARM is een oudje maar de specs doen op zijn minst vermoeden dat ie de USG-3P zou moeten verslaan.
De de CPU van USG was in zijn tijd al langzaam maar de hardware acceleratie zorgde ervoor dat dit niet merkbaar was. Pas toen Ubiquiti meer features ging toevoegen begon dit op te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-10 15:22
Centurion183 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:06:
Waarschijnlijk staat het al ergens geschreven, maar er staat zoveel dat het lastig te vinden is. Maar wat is het voordeel van een Unify POE switch t.o.v. andere merken als je ook Unifi AP's hebt?
Alles samen in 1 beheer console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik sta op het punt om een Switch Flex aan te schaffen. Op zolder komt een POE signaal binnen die ik dan weer wil doorlussen naar de Flex, om hiermee 2 AP Lite's te voeden. Kan ik dat doen met de Flex? En is dit de "handigste" manier zonder stroom?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
700 is voor mij (op dit moment) precies genoeg. 600Mbit UPC nu. Vraag me idd ook af hoeveel ik moet inleveren met Threat Management.

Voor nu zou ik al content zijn als deze mijn USG-3P en Cloud Key kan vervangen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik kijk toevallig in dit topic en zie dat de Dream Router in early access is verschenen. Op dit moment gebruik ik een edge router x met daarachter een switch en meerdere access points in het huis. De controller software draai ik op een nas.

Klopt het dat de Dream Router de edge router + de controller op de nas vervangt en dat de router dan dus ook in de controller te beheren is?

Zat ook te kijken naar een G4 deurbel, waarvoor unifi protect nodig is. Is er bekend of dit ook standaard op de Dream Router zit? Staat niets over in de unifi store, maar zie wel wat verwijzingen er naar op andere sites.

En als bonus nog een wifi 6 access point. Denk dat ik er maar gewoon 1 ga aanschaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:02:
Ik sta op het punt om een Switch Flex aan te schaffen. Op zolder komt een POE signaal binnen die ik dan weer wil doorlussen naar de Flex, om hiermee 2 AP Lite's te voeden. Kan ik dat doen met de Flex? En is dit de "handigste" manier zonder stroom?
Dat kan. Maar "PoE signaal komt binnen", let dan wel op de PoE versie / standaard. Never nooit dat het gaat werken met 802.3af (maximaal 15W). Wellicht dat je geluk hebt met 802.3at (maximaal 30W), maar potentieel heb je zelfs 802.3bt nodig (maximaal "nog meer" :p).
Ga uit van een idle verbruik van de APs van rond de 5W, en tijdens opstarten zal dat wel meer zijn. En de switch zal ook een aantal watt gebruiken. 15W lijkt mij dus gewoon te krap. Maar ik vermoed dat de documentatie ook wel het een en ander vermeld van minimaal en maximaal verbruik en welke PoE versie de Switch Flex door gevoed moet worden om enigszins zinnig te gebruiken te zijn met APs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:02:
Dat hangt er van af waar je `m op aansluit maar het is zeker een hele mooie setup met minimale kabels:

Total PoE Power Budget
Powered by 802.3af - 8W
Powered by 802.3at - 20W
Powered by 802.3bt - 46W
Powered by PoE Adapter - 46W
(Enabled in Controller)

Op 802.3af zal net gaan maar aan de krappe kant. Mijn AP-AC-Lites verbruiken 3.3W per stuk. Ik heb de USW-Flex zelf op 802.3at dus 20W budget. Daarmee kan ik 3 Camera`s en 1 AP voeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roy Batty op 16-11-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:
[...]

Dat kan. Maar "PoE signaal komt binnen", let dan wel op de PoE versie / standaard. Never nooit dat het gaat werken met 802.3af (maximaal 15W). Wellicht dat je geluk hebt met 802.3at (maximaal 30W), maar potentieel heb je zelfs 802.3bt nodig (maximaal "nog meer" :p).
Ga uit van een idle verbruik van de APs van rond de 5W, en tijdens opstarten zal dat wel meer zijn. En de switch zal ook een aantal watt gebruiken. 15W lijkt mij dus gewoon te krap. Maar ik vermoed dat de documentatie ook wel het een en ander vermeld van minimaal en maximaal verbruik en welke PoE versie de Switch Flex door gevoed moet worden om enigszins zinnig te gebruiken te zijn met APs.
Ah daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Hij krijgt PoE vanuit een Unifi Switch 8 poorts dus inderdaad 802.3af.

Volgens de handleiding gaat het dus niet werken:

Max. Power Consumption (Excluding PoE Output):
5W

Total PoE Power Budget
Powered by AF mode PSE -> 8W

8W is dus genoeg voor 1 AP, maar niet voor 2. Trek ik de juiste conclusie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:21:
[...]

Ah daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Hij krijgt PoE vanuit een Unifi Switch 8 poorts dus inderdaad 802.3af.

Volgens de handleiding gaat het dus niet werken:

Max. Power Consumption (Excluding PoE Output):
5W

Total PoE Power Budget
Powered by AF mode PSE -> 8W

8W is dus genoeg voor 1 AP, maar niet voor 2. Trek ik de juiste conclusie?
Correct, dan zal 8W te min zijn, want 2x 5W is bij mij 10W :p Als de Flex aangesloten via 802.3af dan maar 8W kan leveren is het te min. Heel misschien dat het werkt, maar dan moet je wel bereid zijn dat zomaar ineens spontaan alles eruit klapt te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

IntToStr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:
Ik kijk toevallig in dit topic en zie dat de Dream Router in early access is verschenen. Op dit moment gebruik ik een edge router x met daarachter een switch en meerdere access points in het huis. De controller software draai ik op een nas.

Klopt het dat de Dream Router de edge router + de controller op de nas vervangt en dat de router dan dus ook in de controller te beheren is?

Zat ook te kijken naar een G4 deurbel, waarvoor unifi protect nodig is. Is er bekend of dit ook standaard op de Dream Router zit? Staat niets over in de unifi store, maar zie wel wat verwijzingen er naar op andere sites.

En als bonus nog een wifi 6 access point. Denk dat ik er maar gewoon 1 ga aanschaffen :)
Volgens mij draait er geen enkele controller op de dream router. Daarnaast is hij alleen te bedienen via ios of android app. (Zo haal ik het uit de website)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

ChUcKiE

Dus........

De Dream machine Pro SE is weer beschikbaar in de Early Access store!!
Helaas nog niet de AP Wifi 6 Pro

hmm sorry is al eerder gemeld :X

Voor nu laat ik de Dream Machine Pro SE nog 1 keer lopen.
Ik heb deze voor mijn nieuwbouw huis nodig. Deze wordt begin 2022 opgeleverd en we verhuizen uiterlijk 1-5-2022, dus ik heb nog even de tijd ervoor.

Ik zal zelf ook nog even wat onderzoek doen, maar misschien weet iemand het hier zo te vertellen. Werkt Internet via de glasvezel icm Canal Digital TV goed via de Dream machine (Pro SE)?
Met de USG kreeg ik het niet zo 1 2 3 voor elkaar en die heb ik er nu tussenuit.

[ Voor 78% gewijzigd door ChUcKiE op 16-11-2021 14:28 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 16:05
@Tylen

Op de UniFi website zie ik toch (denk ik) wat anders:

the UDR can be set up and configured in minutes via the UniFi Network web application or mobile app.

Daarnaast laat het filmpje van de UniFi website ook de network app zien (naast protect).
Check ook eens deze URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:23:
[...]

Correct, dan zal 8W te min zijn, want 2x 5W is bij mij 10W :p Als de Flex aangesloten via 802.3af dan maar 8W kan leveren is het te min. Heel misschien dat het werkt, maar dan moet je wel bereid zijn dat zomaar ineens spontaan alles eruit klapt te accepteren.
Yes, klopt. Dat is jammer, dan ga ik nog even kijken wat ik ga doen. Misschien toch de switch in de meterkast vervangen voor een 802.3at variant. Is de Switch Lite 16 een goede vervanger voor mijn huidige switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik heb op basis van het filmpje over de UDR en wat websites die ook controller + protect vermelden heb ik maar de gok genomen en m besteld. Ook meteen een G4 deurbel meebesteld. Hebben we weer wat te doen als het binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niekniek89 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:29:
@Tylen

Op de UniFi website zie ik toch (denk ik) wat anders:

the UDR can be set up and configured in minutes via the UniFi Network web application or mobile app.

Daarnaast laat het filmpje van de UniFi website ook de network app zien (naast protect).
Check ook eens deze URL
Ik lees toch echt dit: "Managed with the UniFi Network application: Version 6.17.0 (iOS) or 3.8.5 (Android)"
(Zie: https://eu.store.ui.com/c.../products/dream-router-ea)

Maar in het filmpje zeggen ze wel anders ja. hmm. oke oke.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:30:
[...]

Yes, klopt. Dat is jammer, dan ga ik nog even kijken wat ik ga doen. Misschien toch de switch in de meterkast vervangen voor een 802.3at variant. Is de Switch Lite 16 een goede vervanger voor mijn huidige switch?
Ik meen dat de Lite 8 ook 802.3at doet? Die zou dan dus ook voldoende zijn als je maar 8 poorten nodig hebt. Uiteraard wel ook even op het PoE budget letten. Volgens mij valt dat bij beide Lite switches lager uit (in totaal maximaal 45W? Waarbij één 802.3at apparaat dus al 30W zou kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:52:
[...]

Ik meen dat de Lite 8 ook 802.3at doet? Die zou dan dus ook voldoende zijn als je maar 8 poorten nodig hebt. Uiteraard wel ook even op het PoE budget letten. Volgens mij valt dat bij beide Lite switches lager uit (in totaal maximaal 45W? Waarbij één 802.3at apparaat dus al 30W zou kunnen gebruiken).
Inderdaad, de USW-Lite-8 gaat ook werken, daar heb ik mijn USW-Flex op met 20W PoE budget.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41

Adze

CCNP !

Nu tijdelijk dream-router voor 68 euro op unifi store:

https://eu.store.ui.com/c.../products/dream-router-ea

Doe er je voordeel mee, ik heb geen relaties met Ubiquiti!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polyphemus
RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:15:
[...]

Goed dat je het zegt. Niemand hier had dat al gezien :+
Ik ben er extra vroeg voor opgestaan vanochtend om het hier te melden toen ik de melding kreeg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:18:
[...]

Ik ben er extra vroeg voor opgestaan vanochtend om het hier te melden toen ik de melding kreeg :P
precies; door jou kon ik er al om 09:30 een bestellen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 20:53
Adze schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:01:
Nu tijdelijk dream-router voor 68 euro op unifi store:

https://eu.store.ui.com/c.../products/dream-router-ea

Doe er je voordeel mee, ik heb geen relaties met Ubiquiti!
Is trouwens wel €96,80 inclusief btw en verzending, als je alleen de Dream Router besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Iemand die al geprobeerd heeft om IPv6 in te te stellen op DHCPv6 met een PD van /56 naar aanleiding van de mail van Ziggo?
Dat lukt dus niet....

Edit: oh wacht, je moet het zonder de / doen.... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Is er een goede reden om over te stappen van de USG naar de UDR? Qua internetsnelheid kan de USG nog prima mee. Wi-fi heb ik in de meterkast niet nodig. Controller draai ik op een Raspberry. Zijn er verder nog voordelen die ik mis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:13:
Is er een goede reden om over te stappen van de USG naar de UDR? Qua internetsnelheid kan de USG nog prima mee. Wi-fi heb ik in de meterkast niet nodig. Controller draai ik op een Raspberry. Zijn er verder nog voordelen die ik mis?
Langer support (als ie ooit naar GA gaat)? Sneller met IPS/IDS? Geen interne USB-stick die slijt waar het OS op staat? Hij ziet er uit als een grote zetpil? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Even los van het decoratieve aspect (ik vind `m net een BT speaker) niet dus. Alleen was de prijs te leuk om te laten liggen; ik vind wel een toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:18:
[...]

Langer support (als ie ooit naar GA gaat)? Sneller met IPS/IDS? Geen interne USB-stick die slijt waar het OS op staat? Hij ziet er uit als een grote zetpil? :P
Haha, ja allemaal zaken die voor mij niet heel belangrijk zijn. Bij de UDR staat de controller toch ook op een memory card?
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:20:
[...]

Even los van het decoratieve aspect (ik vind `m net een BT speaker) niet dus. Alleen was de prijs te leuk om te laten liggen; ik vind wel een toepassing.
Ja de vorm is voor mij juist een afknapper gezien hij niet in mijn rack past :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 16-11-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:21:
[...]

Haha, ja allemaal zaken die voor mij niet heel belangrijk zijn. Bij de UDR staat de controller toch ook op een memory card?
Die zit volgens mij op de interne SSD van 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:18:
[...]

Yesss, nu heb je er een, die USB stick is inderdaad een zwak punt in de USG, net als de batterij in de CK2(+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zit met dezelfde situatie en zie zeker geen reden om over te stappen, zeker niet omdat je dus niet een gigabit gaat halen qua internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:22:
[...]

Yesss, nu heb je er een, die USB stick is inderdaad een zwak punt in de USG, net als de batterij in de CK2(+).
Sorry voor mijn onbenulligheid, maar waarom zou je een USB stick willen gebruiken i.c.m. de USG?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:21:

Ja de vorm is voor mij juist een afknapper gezien hij niet in mijn rack past :)
was sarcastisch bedoeld.....hij is foeilelijk net als z`n grote broer :*) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:23:
[...]

Sorry voor mijn onbenulligheid, maar waarom zou je een USB stick willen gebruiken i.c.m. de USG?
Intern in de USG-3P (de andere USG weet ik niet), staat het OS op een USB-stick. Zo komt ie uit de fabriek.

Afbeeldingslocatie: https://blog.xga.ie/content/images/2020/06/JxUGE9X.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Polyphemus op 16-11-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:23:
[...]

er zit er een aan de binnenkant, daar is vaak gezeur mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Ah oke, dat wist ik niet! Weer wat geleerd. Maar dan laat ik de UDR nog even liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 10:38

zeroday

There is no alternative!

loyske schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
Iemand die al geprobeerd heeft om IPv6 in te te stellen op DHCPv6 met een PD van /56 naar aanleiding van de mail van Ziggo?
Dat lukt dus niet....

Weet nog niet of ik dat 1-2-3 ga gebruiken. Want heb nog niet helemaal door hoe dit naast elkaar goed kan draaien zodat je je eigen netwerk lekker kan blijven draaien en dat je ook via ipv6 alles kan blijven doen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Makkelijk schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:06:
[...]

Met andere tang en minder bier op alles opnieuw gekrompen en het hele zooitje draait als een zonnetje. Na al het geklaagd kan ik wel zeggen dat de eerste indruk hiervan echt fantastisch is _/-\o_ Nog nooit zo'n consistent bereik weten te halen (zeker niet met mesh oplossingen)
Toch niet, beneden 10Mbit down en 50Mbit up. Zal nog wel wat mis zijn met het kabeltje, daar maar 1 kant van een nieuwe Cat6 stekker voorzien :X

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 16-11-2021 16:37 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De UDR is natuurlijk de goedkoopste manier om Protect te integreren thuis. Ingebouwde controller en nog wat extra POE poorten is altijd fijn. Een 4x4 Wifi6 AP is nooit weg (al staat het in de meterkast).
Voor de rest zie ik voorlopig nog twee nadelen die mijn keuze op dit moment bepalen; de vorm en de lagere throughput.

De vorm kan ik me nog wel overheen zetten, de snelheid niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polyphemus
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:43:
De UDR is natuurlijk de goedkoopste manier om Protect te integreren thuis. Ingebouwde controller en nog wat extra POE poorten is altijd fijn. Een 4x4 Wifi6 AP is nooit weg (al staat het in de meterkast).
Voor de rest zie ik voorlopig nog twee nadelen die mijn keuze op dit moment bepalen; de vorm en de lagere throughput.

Misschien als je de bovenkant eraf kan halen, kun je er een bloempot van maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Throughput is voor mij geen probleem, las ergens ongeveer 500Mbps, mijn internetsnelheid is sowieso maar 300 (middel abbo van Ziggo) dus zie verder geen nadelen. Wilde sowieso al een nieuwer AP in de meterkast, en dit is goedkoper dan de U6 Lite zelfs. En ik kan de Unifi container eraf mikken aangezien de controller onboard is. Alleen maar wins voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:26
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:43:

Wat is het verschil eigenlijk met een usg en een cloudkey2? dan ben je + 300 kwijt, en deze 100.
Is het verschil zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
loyske schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
Dat lukt dus niet....

Op mijn wan interface is het gelukt alleen de ipv6 cliënt DHCP komt niet door bij mij. Daar heb je de actieve ipv6 verbinding vanuit ziggo voor nodig denk ik? (HKLM_ prutst wat aan haha)
Tomas_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
[...]

Wat is het verschil eigenlijk met een usg en een cloudkey2? dan ben je + 300 kwijt, en deze 100.
Is het verschil zo groot?
Dat zijn twee totaal verschillende devices de USG is een Router/ Firewall en de CK2 is een device waar je alleen je controller (of met de plus) je video station op kan draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 16-11-2021 17:10 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 00:15
Iemand enig ervaring met de support desk van ubi store? Zag net dat het huis nummer niet is mer gegaan in de order, heb ze en mail gestuurd om het aan te passen enig idee hoe snel ze reageren meestal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
HKLM_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:08:
[...]

Dat zijn twee totaal verschillende devices de USG is een Router/ Firewall en de CK2 is een device waar je alleen je controller (of met de plus) je video station op kan draaien.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Ik stelde de vraag verkeerd

Ik bedoel het verschil tussen de USG en CK2+ combi en de USR

[ Voor 24% gewijzigd door Tomas_ op 16-11-2021 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Tomas_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Ik stelde de vraag verkeerd

Ik bedoel het verschil tussen de USG en CK2+ combi en de USR
Wat is een USR?

Stel je vraag nog eens maar dan met de juiste devices :+

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 16-11-2021 18:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
HKLM_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:58:
[...]

Wat is een USR?

Stel je vraag nog eens maar dan met de juiste devices :+
8)7 O-)

UDR, maar zie het al, geen security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
mydogisgone schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
[...]

Hij is weer op voorraad ! :+

[...]

Paar dagen meestal
Thank you gelijk 1x besteld en nog 2x Dream Router, voor zo'n lage prijs laten we hem niet liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

mvds

Totally awesome!

Voor de geïnteresseerden... De Dream Machine Pro SE is nu op voorraad bij de UBNT online store. Wees snel want meestal is ie al vrij snel niet meer op voorraad

[edit] oh, is alweer oud nieuws zie ik

[ Voor 11% gewijzigd door mvds op 16-11-2021 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranzy
Tomas_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:01:
[...]

8)7 O-)

UDR, maar zie het al, geen security.
Waar zie je dit al? "Geen security"

Ik lees daar niets over in deze review.
The new UDR is the successor to the existing identical-looking Wi-Fi 5 UniFi Dream Machine (UDM) — it has more to offer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tranzy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:17:
[...]

Waar zie je dit al? "Geen security"

Ik lees daar niets over in deze review.

[...]
Ik vind 'successor' wel een beetje ambitieus, met een mindere processor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranzy
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:21:
[...]

Successor betekent gewoon opvolger. Dit hoeft niet altijd een verbeterde versie te zijn.

Maar op de mindere processor na zijn er wel degelijk aan aantal extra features toegevoegd.

Display op de voorkant (nuttig of niet)
2 PoE ports
128Gb storage
SD card uitbreiding

Zeg eerlijk dat ik het niet ga geloven dat het security gedeelte IDS/IPS eruit gehaald is. Dat is een selling point en het blijft een router. Dus qua security ga ik er vanuit dat dit erin zit. .... maar kan het mis hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 16-11-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb zojuist de UDR besteld. Inmiddels alweer out of stock. Ben benieuwd :)

Als hij de USG 3P en mijn losse 5 poort TPLink PoE switch kan vervangen ben ik al blij.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:21:
[...]

waar vergelijk je dan mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik vergeleek hem met de UDM. Maar wat @Tranzy al aanhaalde, hoeft een opvolger geen verbeterde versie te zijn op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ik vergeleek hem met de UDM. Maar wat @Tranzy al aanhaalde, hoeft een opvolger geen verbeterde versie te zijn op dat vlak.
got it; ik dacht met de USG-3P. Daar vergelijk ik `m constant mee omdat ik daar vandaan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ik zou hem eerder met de usg 3p vergelijken, de udm gaat al richting de 300 euries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:41:
[...]

Ik zou hem eerder met de usg 3p vergelijken, de udm gaat al richting de 300 euries.
Het wordt verwarrend zo :P

Hierboven werd een review geplaatst waarin de UDR als opvolger van de UDM gepositioneerd wordt. Daar was ik het niet mee eens, ik zie het ook meer als een opvolger van de USG-3P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:41:
[...]

Het zou me niet vebazen als de UDR nog fors omhoog gaat. Hij is eigenlijk tè goedkoop nu. Misschien tussen de USG3P en USG Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:45:
[...]

Het wordt verwarrend zo :P

Hierboven werd een review geplaatst waarin de UDR als opvolger van de UDM gepositioneerd wordt. Daar was ik het niet mee eens, ik zie het ook meer als een opvolger van de USG-3P
Zo zie ik het dus ook, maar ik heb geen verstand van CPU`s. En dan zie ik tegenstrijdige posts hierboven tav de throughput van de UDR.

Uit een vorige post:

Nou mijn USG doet gewoon 1Gb maar als ik de specs zie van de USG-3P processor tov de UDR dan lijkt de UDR toch echt de betere. Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
nelizmastr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:48:
[...]

Het zou me niet vebazen als de UDR nog fors omhoog gaat. Hij is eigenlijk tè goedkoop nu. Misschien tussen de USG3P en USG Pro?
zou goed kunnen, misschien is ie daarom nu ook al weer uitverkocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:53:
[...]

Zo zie ik het dus ook, maar ik heb geen verstand van CPU`s. En dan zie ik tegenstrijdige posts hierboven tav de throughput van de UDR.

Uit een vorige post:

Nou mijn USG doet gewoon 1Gb maar als ik de specs zie van de USG-3P processor tov de UDR dan lijkt de UDR toch echt de betere. Ik snap er niks meer van.
Volgens mij is die 700mbit/s gebaseerd op als je IDS/IPS aan hebt staan. Als je die bij de USG-3P aanzet, dan zit je op 85 tot 100mbit/s met een beetje mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:54:
[...]

Blij dat ik hem net kon bestellen :+ zat er al even op te azen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:54:
[...]

Zal me dan ook niet verbazen dat ze rond het weekend op mp staan richting de 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:55:
[...]

Volgens mij is die 700mbit/s gebaseerd op als je IDS/IPS aan hebt staan. Als je die bij de USG-3P aanzet, dan zit je op 85 tot 100mbit/s met een beetje mazzel.
dat was ook mijn gedachte maar werd ook tegengesproken hier op het forum

Ik kan die posts op Reddit niet ontdekken en ik heb `m blind besteld, was een te leuke prijs om niet te doen maar als die 700mbit met IPS aan is, dan heb je werkelijk bang4bucks met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:08
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:00:
[...]

Ik kan die posts op Reddit niet ontdekken en ik heb `m blind besteld, was een te leuke prijs om niet te doen maar als die 700mbit met IPS aan is, dan heb je werkelijk bang4bucks met dat ding.
Heb ook gelezen dat iemand na een update 800-900 mbit haalde. Wilde er net ook een bestellen. Prima apparaat voor men ouders. Maar helaas uitverkocht nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Cloud_VII schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:03:
[...]

Heb ook gelezen dat iemand na een update 800-900 mbit haalde. Wilde er net ook een bestellen. Prima apparaat voor men ouders. Maar helaas uitverkocht nu
Ach, de UDM-SE is nog (even dan) verkrijgbaar ;)

https://eu.store.ui.com/c...s/dream-machine-pro-se-ea

Anders heb ik nog een USG-3P & CK2 in de aanbieding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:00:
[...]

We gaan het wel merken ;) Laat ze hem eerst maar eens versturen. Schijnt tegenwoordig vanuit NL te gaan, als je ordernummer met NL begint.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Roy Batty schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:53:
De USG doet aan hardware offloading. Zet die uit en de performance zakt flink in. Bij de UDM en UDR verloopt alle routing, NAT, firewall, ... via de CPU, altijd. Dat scheelt dus nogal een slok op een borrel en maakt vergelijken lastig. Ik verwacht dan ook dat de USG (3P) bij lange na geen 1Gbit/s haalt als je hardware offloading uit zet (kan ergens in de controller), denk dat je blij kunt zijn als je de helft haalt, maar waarschijnlijk dat niet eens. Zet vervolgens nog eens IDS/IPS aan en het zakt helemaal in. (IDS/IPS werkt überhaupt niet in combinatie met hardware offloading, dus dat aanzetten zet hardware offloading impliciet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:08:
[...]

De USG doet aan hardware offloading. Zet die uit en de performance zakt flink in. Bij de UDM en UDR verloopt alle routing, NAT, firewall, ... via de CPU, altijd. Dat scheelt dus nogal een slok op een borrel en maakt vergelijken lastig. Ik verwacht dan ook dat de USG (3P) bij lange na geen 1Gbit/s haalt als je hardware offloading uit zet (kan ergens in de controller), denk dat je blij kunt zijn als je de helft haalt, maar waarschijnlijk dat niet eens. Zet vervolgens nog eens IDS/IPS aan en het zakt helemaal in. (IDS/IPS werkt überhaupt niet in combinatie met hardware offloading, dus dat aanzetten zet hardware offloading impliciet uit).
Inderdaad, helemaal gelijk. Op de USG-3P moet je eigenlijk geen IDS/IPS aanzetten en voor de vergelijking zou ik hetzelfde verwachten op de UDR. Voor zo`n kleine prijs betaal je een prijs......en dat is geen IDS/IPS. Voor mij zou dat volkomen acceptabel zijn.

edit: het is acceptabel voor me, anders had ik `m niet besteld uiteraard ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roy Batty op 16-11-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Polyphemus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:07:
[...]

We gaan het wel merken ;) Laat ze hem eerst maar eens versturen. Schijnt tegenwoordig vanuit NL te gaan, als je ordernummer met NL begint.
Nummer begint idd met NL, in tegenstelling tot de vorige bestelling die uit Praag kwam dacht ik

Pagina: 1 ... 148 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.